Mediji| Politika

maženje

Biljana Srbljanović RSS / 10.12.2007. u 12:08

Letos su na moj mejl nekoliko puta stigla ova dva pisma.

Pisma su pisana na memorandumu Politike, sa sve zaglavljem i casnim obelezjima casnog lista, ali moje sustinsko nepoznavanje kompjutera me sprecava da vam ih ovde zakacim u originalu. Toliko o mom poznavanju Photo Shopa i generalnoj obucenosti za kompjutersku manipulaciju, koja inace dovodi do ocaja i administraciju ovog bloga.

Svejedno, sta nas briga za slike, kad je rec tu.

 

Znaci, pismo jedan: 

 

Београд, 05.07.2007.

 

Поштованa госпођо Србљановић,

 

Имамо велико задовољство да Вас позовемо да учествујете у даљем унапређењу нашег најугледнијег дневног листа Политика.

 

Ви представљате јавну личност чији су ставови, рад и углед важни за промоцију и развој нашег друштва.

 

Молили бисмо Вас да, уколико сте у могућности, једном или више пута месечно пишете Вашу колумну у веома читаној рубрици Погледи у дневном листу Политика. Колумна би имала 2.000-3.000 карактера (приближно од 40-45 куцаних редова). Теме о којима бисте писали представљале би Ваш избор.

 

Око свих услова и детаља контактираће Вас господин Бранислав Радивојша, уредник рубрике Погледи у дневном листу Политика.

 

 

С поштовањем,

 

 

Срђан Јанићијевић,

генерални директор Политика НМ

 

 

Љиљана Смајловић,

главни и одговорни уредник листа Политика

 

________________________________

 

Uskoro je usledilo i pismo dva:

За госпођу Биљану Србљановић

 

Поштована госпођо Србљановић,

Верујем да сте добили позив нашег директора и главне уреднице да пишете Вашу колумну у ,,Политици“.

Као уредник рубрике Погледи, у оквиру које би се појављивала Ваша колумна, хтео бих да Вас обавестим да би се Ваш текст од неких 40-45 комјутерских редова или око 3000 карактера (може и мање и више од тога) појављивао једном или двапут месечно. Предвиђени хонорар за написани текст је 200-250 евра, што би било прецизирано одговарајућим уговором.

Поред тога што бисте Вашу колумну писали, постоји и могућност да неко од ,,Политикиних” сарадника заправо сними оно што кажете и да тако дођемо до колумне.

Избор теме такође зависи од Вас, а претпостављам да би био резултат онога што тренутно заокупља Вашу пажњу. Мада је могуће, ако Вам то одговара, да потражимо Ваше мишљење о некој актуелној и Вама блиској теми.

Ваша колумна би, при том, била само једна од оних које би се из дана у дан појављивале у ,,Политици”, а писали би их политичари, писци, привредници, глумци, спортисти, музичари, неки новинари и друге познате личности. Старт колумни је предвиђен за другу половину августа. То значи да би током следећег месеца требало да се договоримо када ћете послати први текст.

Наравно, претходно је потребно да нам одговорите да ли прихватате нашу понуду. Очекујемо Ваш одговор ових дана на један од ових мејлова: p******@politika.co.yu

ili br*****@politika.co.yu  или на телефон 330 ** ** после 11 h.

 

Срдачан поздрав,

                                                                                     Бранислав Радивојша

                                                                                      Уредник рубрике Погледи у листу ,,Политика”

 

 

Ni na jedno, ni na drugo pismo,  nisam ni odgovorila.

 

Nisam smatrala vrednim truda. Ne smatram da je moja obaveza da "unapredjujem" Politiku, ne smatram je "nasim najuglednijim listom", izbor kolumnista smatram ponizavajucim, ne vidim da mi je mesto uz para-partijske cinovnike Vukadinovica i onog drugog, smatram da je Lazanski klovn ciji je zadatak da zabavlja ovaj jadni narod, kome  uniforma i bikini sa izbora za maloletne miss idu prirodno jedno uz drugo, cudim se Zarkovicu sta radi u tom drustvu, uopste. Tako da sam, priznajem, uz lagani prezir, ulizivanje u stilu "Ви представљате јавну личност чији су ставови, рад и углед важни за промоцију и развој нашег друштва" jednostavno precutala.

 

Da ne bih bila neprijatna, razumete? 

 

Politiku inace nikad nisam kupovala, jer je uvek bila partijsko glasilo. Ne vladino, nego partijsko, glasilo politicke elite na vlasti. I danas, Politika vodi svoj partijski rat protiv "pete kolone" na isti nacin na koji je to cinila i za vreme osme sednice, i za vreme ratova devedesetih, i za vreme bombardovanja, na primer. Politika je sredstvo partijskih razracunavanja funkcionera na vlasti, a protiv svojih gradjana koji se usudjuju da im nesto zamere.

 

Politika markira lokatora i ceka da da se stvar odvije "po proceduri". Oni samo prenose, oni ne komentarisu, osim kada komentarisu, ali to sada nije tema.

 

Sada, kada Kosovo odlazi, Politika uzurbano trazi "prave krivce". Da spasi ono sto se spasiti ne moze. Svoju partiju i jednog coveka na vlasti. Za gubitak teritorije, propast pregovora, najavljenu ozbiljnu krizu u medjunarodnim odnosima zemlje, pretnju novim ratom, diplomatskom i ekonomskom izolacijom, krivi smo inace mi. Nanovo izdajnici svoje zemlje. Neke treba spaliti, kako najavljuje Politika, o nekima samo treba lagati i to sistematski, onako kako to cini Politika. I, stvar je resena.

 

Utisak nedelje sam prespavala. Kazu, cak i ovde na blogu, da me se opet vredjalo. Sad sam "maza Evrope", nisam vise  "јавнa личност чији су ставови, рад и углед важни за промоцију и развој нашег друштва". Inace pripadam onoj velikoj skupini gradjana koji smatraju da Srbija JESTE u Evropi i da nam to pravo niko ne moze ukinuti, niti restriktivna politika medjunarodne zajednice, koja nas uporno podseca da nismo jos prekinuli sa Milosevicevim nasledjem na vlasti, niti bivsi saradnici Karadzicevog Oslobodjenja, u vreme kad se pripremao rat i pakao, niti osvetoljubivi i neodgovorni ljudi na vlasti, koji su u stanju da ponovo zapale Balkan, da svet propadne, pre nego sto pristanu da sa nas sjasu.

 

Inace, za opste obavestenje, ako me "mazom" cini to sto mi se komadi igraju po svetu, obavestavam vlast da sam dosta mazena i na "istoku" posebno u Rusiji, gde mi trenutno igraju sve. Predlazem zato da Politika i Pravda povedu zajednicku akciju detaljnog preispitivanja veleizdaje u ruskim redovima, da se ta stvar istera na cistac.

 

A, ako me "mazom Evrope" cini to sto mi je muz Francuz, dosta sam mazena, da.

 

Sto zelim i urednici Politike, a od muza Amerikanca.

 

Pa nek puknu dusmani "americke maze". Ima i ona nekog da je voli.

 

 



Komentari (343)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

sleepless sleepless 00:15 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

A propos Samardzica - odlican clanak "Ponovo čekajući Godoa" u novom Danasu, evo jednog dela koji je u vezi sa pittanjima nekih komentatora na ovom postu:

'Pod pritiskom svojih otuđenih, nanovo ostrvljenih elita, obična, svakodnevna Srbija, prezaposlena i iscrpljena, ponovo čeka Godoa. Svakoga jutra naši vredni sugrađani zabrinuto jure za poslom, zaradom i povoljnijim mestom u društvu, ispraćeni krvožednim pokličima, koji su ih oterali na počinak. Na obične, male ljude navalio je i pritisak tranzicije koja se takođe otegla u beskraj, sa svojim bolnim metastazama. I kao da njena maligna dejstva nisu dovoljna, naročito u odlaganju svršetka jednog davno propalog sistema, poslednju veliku pljačku ponovo prate nasilja koja nisu uvek spontana. Odlazak Kosova postaje izgovor nove autoritarne i pljačkaške politike, koja dugoročno srozava našu kulturu u celini. Na režiju potresne tuče u Goraždevcu ukazao je komandant UNMIK-a Joakim Riker. Na ovoj strani, još jednom se otvara pitanje da li svaku privatizaciju koja se povezuje s kompanijom Delta, uključujući prodor u profesionalni sport, slučajno prate hapšenja kojima se krše ljudska prava, od prisustva fotoreportera i objavljivanja snimaka, do neljudski dugog trajanja pritvora? Da li su, među ostalim uhapšenicima, Goran Kljajević i Rade Terzić, nekad na vrhu pravosuđa demokratske Srbije, političke žrtve premijera, manipulacija zbog kojih nije smeo da svedoči u Specijalnom sudu, i stvarne stečajne mafije, okupljene oko vrha vlasti? Da li se pokušaj ubistva policajca, dok ga instrumentalizovane psihopate probadaju užarenim bakljama, odigrao u istovetnom sadržaju kao i sumnjiva privatizacija C marketa?
Jednom oslobođeno, političko nasilje ne prepoznaje granice. Iza uglađene maske najmoćnije srpske kompanije stoji ista energija haosa, primitivizma i destrukcije iz kojih je potekla ona sama. Da li su istinite glasine da upravo njena potpredsednica diktira otrovne i sramne sadržaje koji, u provladinoj štampi, smišljeno i sistematski kontaminiraju naš javni i politički život? Sastavljajući liste za odstrel svih koji nisu spremni da stanu u red za milost i milostinju pojedinca koji se kvalifikovao za isključivog budućeg vlasnika Srbije. Koji takođe preti. Pridružujući se, u projekciji opšteg nasilja, ministru Samardžiću, savetniku Simiću i vladici Artemiju.
Odgovori kasne, poput Godoa. Premijer kao da ponavlja da je Kosovo jedini posao, jedina zarada i jedina perspektiva. Dr Vojislav Koštunica nije zabrinut zbog sunovrata Srbije, na evropsko dno, u domenu ekonomskih i medijskih sloboda, korupcije, obrazovanja, zdravstvene nege."
ogar ogar 00:31 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

Ovaj samardzicev tekst je jos jedan primer tih besmislica:

"Iza uglađene maske najmoćnije srpske kompanije stoji ista energija haosa, primitivizma i destrukcije iz kojih je potekla ona sama."

Imali smo jednu temu svih ovih godina - suočavanje sa zločinima - sad imamo drugu - Deltu, ajde da obe spojimo u jednu recenicu tek da se nadje. Uzgred, kad procitate da je neko napisao "mali, obicni čovek" odmah zakljucite da imate posla sa autoritarcem.
sleepless sleepless 01:02 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

Ima jos :)

Samardzic: "Ovde je čekanje obično povratak u prošlost. Pre sedamnaest godina srpske elite zaratile su protiv jugoslovenskog društva. Nacionalni karakter obračuna na koje su pozivale bio je onaj isti prazan okvir u koji danas premijer, svojom kosovskom patetikom, smešta pritiske na neistomišljenike, na uporno bespomoćnu srednju klasu, i nastojanja da Srbija postane uređeno i pristojno evropsko društvo. O patologiji zvanične politike svedoči upravo divljanje razularene gomile u Aranđelovcu, koja pripada vladajućoj koaliciji. Ali o Svetlani Lukić i Svetlani Vuković isti oblik mišljenja neguje i ovdašnje "nacionalno odgovorno" građanstvo, između slavskih prasećih glava i sitnih kolača, kao i talog bedne, propale Topole, prve prestonice moderne Srbije. I dok elite popisuju srpsko društvo u tovare novog topovskog mesa, kao na vinovnike korupcije, toga podmuklog društvenog zla, Transparentnost Srbija ukazuje i na obične građane, pre svega javne službenike. Deo analize te organizacije odnosi se, u prevodu, na lekare, medicinske sestre, policajce, nastavnike, administraciju. Na običnu, vrednu Srbiju svaljuje se i odgovornost da donosi procene. Napominje se kako građani Srbije sumnjiče i "privredu i privatni sektor (!), zatim obrazovanje, medije, nevladine organizacije, vojsku, poreske organe i službe za izdavanje dozvola". Tako je i Međunarodni dan borbe protiv korupcije prošao kao cinkarenje onih koji su suočeni s besparicom, nekad i bedom, i nedostatkom bilo kakve perspektive, dok svako čeka svoga Godoa."
ogar ogar 01:10 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

Evo ima tu jos toga: ". Pre sedamnaest godina srpske elite zaratile su protiv jugoslovenskog društva."

Jesu li i hrvatske elite zaratile protiv jugoslovenskog društva ili nisu? Ili su oni bili najveći Jugosloveni? Ali necemo o Hrvatima kada se pominje "zaratile", samo o srpskim elitama, za njih je rezervisano "zaratile".

ali je zato za Topolu, ne za neki njen deo, ili vlast u njoj, rezervisano "bedna", "propala".
sleepless sleepless 02:57 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

SERDJO
[url=http://www.ldp.org.yu/info/news.jsp?id=618]http://www.ldp.org.yu/info/news.jsp?id=618
[/url]
Pa.se.malo.edukuj!!!

sleepless sleepless 03:05 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

zoricag zoricag 03:47 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

ogar
Evo ima tu jos toga: ". Pre sedamnaest godina srpske elite zaratile su protiv jugoslovenskog društva." Jesu li i hrvatske elite zaratile protiv jugoslovenskog društva ili nisu? Ili su oni bili najveći Jugosloveni? Ali necemo o Hrvatima kada se pominje "zaratile", samo o srpskim elitama, za njih je rezervisano "zaratile".ali je zato za Topolu, ne za neki njen deo, ili vlast u njoj, rezervisano "bedna", "propala".



Ja vas ne razumem. Malopre ste objasnjavali da na ovom blogu kritikujete stavove koje zastupa vecina ovde (po vasoj proceni), a da se o obrazu treba razgovarati na njihovom blogu, odnosno u njihovoj sredini, ako sam dobro razumela.

Kako se to razlikuje od zelje ljudi koji zive u Srbiji da razgovaraju o Srbiji, o propustima i greskama koje Srbija cini pa i o zlocinima, a narocito o tome kuda ide od raznih mogucnosti i kuda moze stici ako pazi, a kuda ako ne pazi. Zasto se mora reci da su i hrvatske elite zaratile protiv jugoslovenskog drustva ovde? Zar to ne treba ostaviti gradjanima Hrvatske ili otici tamo pa im reci. Osim, ako ne zelimo da relativizujemo.

Kada vam karijes zahvati zub mozete se neko vreme kljukati aspirinima protiv bolova, to ce neko vreme pomoci, ali cete na kraju morati zubaru i to ne na popravku tog zuba, vec na vadjenje, odstranjivanje. Sto vise aspirina, sto vise odlaganja cinjenice da samo zubar moze pomoci to vise zuba u opasnosti, jer karijes se siri, ne staje sam od sebe niti od aspirina.
doktorka doktorka 04:12 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

ogar
Ovaj samardzicev tekst je jos jedan primer tih besmislica: "Iza uglađene maske najmoćnije srpske kompanije stoji ista energija haosa, primitivizma i destrukcije iz kojih je potekla ona sama." Imali smo jednu temu svih ovih godina - suočavanje sa zločinima - sad imamo drugu - Deltu, ajde da obe spojimo u jednu recenicu tek da se nadje. Uzgred, kad procitate da je neko napisao "mali, obicni čovek" odmah zakljucite da imate posla sa autoritarcem.

ogar , budite ljubazni pa objasniti sta je besmislica u oveme sto ste citirali .
ogar ogar 10:01 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

besmislica je mehanicki povezivati dve teme koje su povezane samo tako što je sve u Srbiji povezano sa svim ostalim.
adam weisphaut adam weisphaut 10:03 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

besmislica je mehanicki povezivati dve teme koje su povezane samo tako što je sve u Srbiji povezano sa svim ostalim.

Ogare da nisi toi bonner DB? Posto mi mngo poznato zvuce tvoje mUdrolije ?
ogar ogar 10:17 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

Ovde je po sredi nesporazum

apsolutno sam protiv toga da se u zavisnosti od mesta gde se govori principijelno ograničavaju teme. Dakle, bilo gde i bilo kada ne treba implicirati da je samo Srbija zaratila protiv jugoslovenskog drustva.

Moje primedbe o Obrazu su bile samo na brzinu srocene argumenti zasto ovde ne menjati temu razgovora, jer je to jedan do nacina da se neka tema zaobidje, ajmo sad o necem drugom, važnijem itd.

poz
ogar ogar 10:22 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

Najzad pravi poznati ad hominem argumenti. Ne brukajte se tu na Biljaninom blogu.
marumi marumi 11:22 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

'Pod pritiskom svojih otuđenih, nanovo ostrvljenih elita, obična, svakodnevna Srbija, prezaposlena i iscrpljena, ponovo čeka Godoa
Ovo kao da je pisala Zagorka Golubovic. (?) A mozda i Zorka Papadopulos (ako je jos ziva?)?
Odgovori kasne, poput Godoa. Premijer kao da ponavlja da je Kosovo jedini posao, jedina zarada i jedina perspektiva. Dr Vojislav Koštunica nije zabrinut zbog sunovrata Srbije, na evropsko dno, u domenu ekonomskih i medijskih sloboda, korupcije, obrazovanja, zdravstvene nege."

Zadnji pasus je spasao, njega potpisujem. :)))
zoricag zoricag 13:16 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

implicirati da je samo Srbija zaratila protiv jugoslovenskog drustva.


Ja u tekstu koji komentarisete nisam videla doslovce "samo Srbija" nisam videla ni implikaciju na "samo Srbija". Po mom skromnom misljenju, tu je srz nesporazuma (da upotrebim blagu rec) u nasem drustvu kada je sagledavanje nas u jako ruznim dogadjajima devedesetih u pitanju, s obzirom da to "samo Srbija" nisam primetila ni kod najglasnijih zagovornika suocavanja sa greskama i katarze, dok ga naprotiv nailazim cesto kao tacku polaza u kritici ljudi i njihovih izlaganja na temu saznavanja, sagledavanja i suocavanja sa onim sto je Srbija cinila.

Kako je vecina, ili jedan broj (ne bih da prebrojavam) stigao do toga da vidi "samo Srbija" i kad se ne radi o tome vec samo i kristalno jasno: Srbija, pokusacu da vam ilustrujem na primeru od sinoc, pa ako procitate, procitate, jer ni to sto cu reci nije u uvodnom postu ovog bloga.

Na jednoj stranoj televiziji gledala sam direktni prenos konferencije za stampu Karle Del Ponte. Znaci, ne komentar na njene argumente, ne montirani snimak, nego direktni prenos, Live. Iako je glavna tema bila saradnja Srbije sa Hagom ona je odgovarajuci na pitanja bila veoma ostra u osudi ponasanja zvanicnika strane misije na Kosovu u odnosu na Ramusa Haradinaja, bila je ostra u pogledu slucaja Gotovina itd. Zasto gradjani Srbije nisu dobili taj direktni prenos simultano preveden? Zasto nisu informisani direktno jasno i tacno? Kome odgovara da gradjani misle "samo Srbija"? Da li je uskracivanje ovakvih informacija impliciranje na "samo Srbija" ili je Samardzicev komentar impliciranje na "samo Srbija"? Ovo je samo jedan svez primer, a tako se uveliko u nasoj Zemlji radi vec dugo vremena. Ako ne prihvatate da se to sistematski ili makar masovno radi, onda nista.

Drugo, vase primedbe nisu se odnosile na temu razgovora u odnosu na post, vec na Obraz kao predmet razgovora i jasno ste rekli da ono sto biste imali njima da kazete, reci cete tamo gde oni dolaze/citaju. Na brzinu sroceni argumenti, kako ih vi nazivate, devalvirali su vase stavove, pa ste zato i naisli na burnu reakciju, a ne zato sto ovde vecina ima "nesto protiv vas" a priori. Izgleda da sam ja ozbiljnije citala vase argumente, nego sto ste ih vi pisali, pa mi to nekako nije u redu. Argumenti su bitni, nemojmo ih nabacivati na brzinu, zato. Cemu komunikacija uopste, ako podcenjujemo vaznost argumenata? O cemu onda pricamo ovde? Iznosimo svoje emocije, zacinjene predrasudama, oblikovane podsvescu? Kako da diskutujem sa emocijom, tudjom? Ja ne umem. Nekada ne umem ni sa svojom dok joj "koren" ne upoznam.
adam weisphaut adam weisphaut 13:25 11.12.2007

Re: Sada znam zasto

ogar
Najzad pravi poznati ad hominem argumenti. Ne brukajte se tu na Biljaninom blogu.

Nije nego mi je poznat stil. A ja i on smo u poznatim prisnom odnosima.
angie angie 00:04 11.12.2007

izvinjavam se,

shto cu da poremetim uobichajenu raspravu izmedju dva tabora,al' evo imam dva neutralna pitanja- ako nisu za brisanje-

prvo, ochigledno da je najintrigantiji bio retushirani plakata chiji je autor bloger oibibio i kojim je on autentichno komentarisao na rubenov tekst o akciji- ne zatvaram ochi, pa me zanima zashto on nige u tom kontekstu nije pomenut, jer su se na taj plakat najvishe osvrnule i akteri u kljuchu i smajlovichka, pa mi nekako logichno i fer da se to barem ovde kaze, kad je vec preuzet.

a drugo, meni se bash dopada shto je primeceno da neko sa ovih prostora moze da bude i maza Evrope, bash super, ma kava da je intonacija korishcena, nekako, to shto je neko uspeshan i priznat ne moze da se negira, pa ne vidim shto je to problem- mislim ja bih prihvatila tu potvrdu kranje normalno.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:31 11.12.2007

O "Politici" i politici

"Na primeru nacističke Nemačke, Jaspers je krivicu Nemaca za zločinačke postupke Hitlerove mašinerije podelio na krivičnu, političku i moralnu. Oni koji su organizovali i činili zločine, moraju odgovarati pred sudom. Govoreći o političkoj krivici, Jaspers kaže: "Svaki čovek snosi deo odgovornosti za svoju vlast." U tipologiji krivice kojom se bavio ovaj znameniti filozof, moralna odgovornost je ključna: "Moralni propusti čine osnovu iz koje se rađaju politička krivica i zločin."
Jaspersov savremenik i antinacista Vilhelm Rajh, autor takođe čuvenog eseja "Čuj, mali čoveče", razobličio je tzv. malog čovjeka, čije mnoštvo tvori bazu svakog totalitarnog režima. Rajh je dokazao da je taj "obični čovek" bio beskrupulozni izvršilac najmonstruoznijih zlodela u Hitlerovoj Nemačkoj. Iz učenja Rajha i Jaspersa proizilazi nedvosmisleni zaključak: politička i moralna odgovornost su kolektivne!"
ogar ogar 00:33 11.12.2007

Re: O "Politici" i politici

Mislis, to je dokaz da kad ti pokažes na malog, obicnog Srbima to je dokaz da je i on izvrsilac najmonstruoznijih zlocina?
zeljudina1 zeljudina1 00:52 11.12.2007

Ledilo...

Potpisani likovi su totalno u tripu autoriteta i aksioma. Oni su pocetak i kraj svega. Potpuno samozvano predstavljaju 'nase drustvo' i znaju sta je istom potrebno. Proglasavaju autoritete koji ce i njima samima potvrditi isti status, ne libe se i nemaju skrupula. Kad je ovo kucano, 1945te?

Mada, prisutna je i doza trzisne privrede, kao, posto ti je red? E, dobro daj mi onda jedno cetres-cetres pet komada, pa da to zavrsavamo...

Zapravo, mozda bi upravo sad trebalo prelistati 'politiku' i videti koje 'poznate' licnosti pisu pomenutu kolumnu?

250 evra, malo li je?

Pozdravljam...






Fembot Fembot 01:35 11.12.2007

schweppes u kanalizaciju


1. u političkom smislu ste diletant, tj. bez političkog obrazovanja, sužene političke perspektive, netolerantna prema onima koji političku realnost vide na drugi način, spremni da se potpuno bezobzirno i ne birajući metafore odredite prema onom što vama nije blisko.


Pa u Srbiji ni oni koji se "bave" politikom nemaju politicko obrazovanje a najcesce niti bilo kakvo drugo sem onog stecenog kafanskim razmenama misljenja.

Kamo srece da se vise nasih ljudi koji vrede, oglasi umesto sto vrebaju iz misjih rupa i cekaju da im neko ponudi kintu za reklamiranje sredstava za ciscenje, piva ili kikirikija. Ne mislim pri tom da treba da se angazuju na strani jedne ili druge partije ali mogu da kazu Ovako ne valja! Ovako ne treba! Ne sme! Hajde da probamo drugacije!!

Ne znam ko su ovi ljudi koji misle da imaju pravo da prozivaju nekog ko vidi, razmislja i ko se usudjuje da kritikuje, ali znam zasto to rade: zato sto je Biljana uspesna ,recita, hrabra, plemenita, zena i jos nestvarno lepa...... Dakle, tough riba!

I sta onda da rade mediokriteti nego da puknu od muke!
kobacspo kobacspo 02:07 11.12.2007

POLITIKANSTVO POLITIKE

Taj list je mozda nekad vredeo, al danas ne vredi nista. Sa pobrojanim likovima, koji tamo koliko cujem imaju i kolumne, tek sada sigurno necu nikad da je kupim.

I ja bi ih odbio, jer bi to bilo, kao da mi ona SRS *ranje novina ponudi 500Eza neki clanak, tako s vremena na vreme. I sta sam uradio? Pljunuo i na sebe i na stavove za koje se zalazem od punoletstva evo vec 10ta godina?

Bravo Biljana samo napred :)

PS- Qeeeria je imao neku repliku, veze nema sa temom, ima svoj sajt pa neka tamo smara :(
Gichi Gichi 02:19 11.12.2007

O cudno cudno

Zar se Vi niste gadili na Djelica kada je pre neki dan citao privatne poruke sa svog mobilnog telefona?
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:21 11.12.2007

O odgovornosti...

Svaki gradjanin Srbije, koji je tokom devedesetih godina XX veka glasao za Miloševića i za Šešelja, stavio je svoj potpis na počinjene ratne zločine. Dakle, politički je i moralno odgovoran.
Umesto zaključka, Lecov aforizam: "U paklu je djavo pozitivan lik!"
ogar ogar 10:04 11.12.2007

Re: O odgovornosti...

Kao što je odgovoran kad slaže ženu gde je bio, i sta sad da mu radimo?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:34 11.12.2007

Re: O odgovornosti...

Potpisujem ovaj komentar! Apsolutno tacno i sve ostalo vise ne treba analizirati. That's it. Moje pitanje: Gradjani, a sta cete sada, vi koji ziveite u toj Srbiji? Ajde ko pita nas iz inostranstva, ko nas sljivi, ali vi, sta cete dalje? Dokle i koliko dugo? Videh fotografiju sa jucerasnjeg protesta i neke hajl-hitler-podignute ruke.....sta cete sa tim, gradjani Srbije?
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:23 11.12.2007

Underground

Biljana Srbljanović


nije bas da mene mozete slusati samo u mracnoj garazi kako uz svece citam svoje pesme



Ahahahahahahahahahahaha
pukoh od smeha! ))))
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:42 11.12.2007

Andergraund

Doslednost. Zauzimanje stava. Odbrana svog misljenja. Nepotkupljivost. Talenat. Iskrenost. Skromnost. Uspeh. Postovanje drugih, postovanje sebe. Vera u vrednosti. Ljubav prema umetnosti. Prema zivotinjama. Nezainteresovanost za publiku. Nezainteresovanost za muljanje. Osudjivanje zlocina. Osudjivanje zlocinaca. Borba za svoje mesto pod suncem, itd.
U Srbiji su ove osobine koje te svrstavaju u undergound. Nesto mracno, neobicno, sakriveno od mainstream-a. A gore, na povrsini, sve vrca od uzasa. A gore moras da objasnjavas i opravdavas svoje nepotkupljivo ja. Jbt, bas smo u problemu. Kao drustvo.
Primer Primer 10:43 11.12.2007

Nisam siguran

Skroz je OK ako Biljana ne želi da piše za Politiku, ali mi nije pristojno objavljivati ona dva pisma. Mogla je jednostavno da kaže da su joj ponudili, a ona odbila iz razloga tog i tog. Ovako, objavljivanje pisama (koja svakako nisu pisana kao prilog Blogu B92), liči pomalo na seirenje, na lažni trijumf, na suvišnu indiskreciju. Mislim da je to potez bez stila i bez (očekivanog) dostojanstva. A da ne treba da piše - ne treba. Zašto bi iskoristila priliku da svoje stavove saopšti još nekom osim kružoku svojih odanih fanova?
marumi marumi 11:52 11.12.2007

Re: Nisam siguran

Skroz je OK ako Biljana ne želi da piše za Politiku, ali mi nije pristojno objavljivati ona dva pisma. Mogla je jednostavno da kaže da su joj ponudili, a ona odbila iz razloga tog i tog. Ovako, objavljivanje pisama (koja svakako nisu pisana kao prilog Blogu B92), liči pomalo na seirenje, na lažni trijumf, na suvišnu indiskreciju. Mislim da je to potez bez stila i bez (očekivanog) dostojanstva. A da ne treba da piše - ne treba. Zašto bi iskoristila priliku da svoje stavove saopšti još nekom osim kružoku svojih odanih fanova?

Generalno mislim da je Biljana apsolutno korektno postupila sto je odbila da pise za Politiku. Time bi podrzavala cenzuru sto je u suprotnosti sa slobodom govora i demokratskim principima. Sta je trebala da radi? Da se tamo prepucava sa Mojsilovickom koja preko nje gradi karijeru? Sic karijera. Sto mrzim takve koji se preko tudjeg imena prave vazni. Ima takvih i ovde koji imaju svoj blog pa skribomanisu do mile volje o ''zanimljivim'' temama do bola. Tudje blogove koriste da vrse napad na svakoga ko im zasmrdi na pametnijeg od njih.Takve ne treba imenovati, sami ce se prepoznati.
Da je Biljana prihvatila kolumnu u Poltici to bi znacilo da prihvata cenzuru. Vi bi ste je onda svakako optuzili za prodanu dusu i ko zna sta sve jos. Ovako je optuzujete da radi samo za nekakv kruzok fanova. Bas smesno. Ja donedavno nisam ni znala ko je B.S. sve dok mene nisu poceli da napadaju i zovu ''Biljo'' jer sam drugacija i mislim drugacije od NJIH. Manite se kategorizacije vec otvorite malo bolje oci. Cenzura koja postoji i dalje u Politici je vise nego odvratna. Pokusajte samo jedno slovo da napisete protiv vlasti, cak i u zavijenoj formi. Nema sanse da objave. Da li je cenzura to sto zelite?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:05 11.12.2007

Re: Nisam siguran

marumi
Cenzura koja postoji i dalje u Politici je vise nego odvratna. Pokusajte samo jedno slovo da napisete protiv vlasti, cak i u zavijenoj formi. Nema sanse da objave.


Daj bre Maro, smiri se malo i procitaj sta pises. Pa ceo blog je o tome da Politika vise puta nudi jednoj od glavnih kriticarki vlasti da pise u njoj ... cime na najbolji moguci nacin demantuje to o "cenzuri". Mislis ako neprestano ponavljas "cenzura" onda to postaje istina?

Uostalom i nezavisno od Biljane ... tamo ima jos mnogo drugih koji zastupaju najrazlicitija misljenja tako da su price o cenzuri smesne ...

pozz
marumi marumi 12:27 11.12.2007

Re: Nisam siguran

Daj bre Maro, smiri se malo i procitaj sta pises. Pa ceo blog je o tome da Politika vise puta nudi jednoj od glavnih kriticarki vlasti da pise u njoj ... cime na najbolji moguci nacin demantuje to o "cenzuri". Mislis ako neprestano ponavljas "cenzura" onda to postaje istina?

Uostalom i nezavisno od Biljane ... tamo ima jos mnogo drugih koji zastupaju najrazlicitija misljenja tako da su price o cenzuri smesne ...

pozz

Zdravo Vaso, dugo se nismo sudarali:))) To sto je Politika ponudila Biljani da pise je farsa na kub. Pa Politika nudi citaocima prostor da komentarisu vesti pa te kritike se redovno izgube negde u DELITE kosu. Pre ce biti da je to bila ponuda radi ponude da se dokaze kako je se ''demokraticno''. Pa tu demokraticnost Politike smo vec apsolvirali odavno ako to nisi znao Vaso Virtuelni.

A ponavljacu cenzira sve dok mi Politika odbija da objavi sasvim normalan komentar na vest da je Kostunica taj lekar koji jedino nas moze da izleci, bas kao sto je to bio i SM za Politiku. Cenzura u Politici postoji. Ako je ti ne vidis jer si opcinjen vlascu koju ovde branis svom tvojom ocito iznemoglom snagom to je tvoj problem. Samo jedan prijateljski savet, Vaso, nije mudro zastupati vlast.

Ova poslednja tvoja recenica koju boldujem ti je biser. Koliko to njih ima u Politici koji ''zastupaju najrazlicitija misljenja''? Koliko, Vaso? Na koliko prstiju si ih izbrojao?

otpozz.:)

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 12:48 11.12.2007

Re: Nisam siguran

marumi

farsa na kub


Pa to je obicna tvrdnja koja niko nicim ovde ne moze da dokaze (uobicajena za politicko glediste koje zastupas). Makar to tvrdili svi vi - od Biljane, preko tebe, benevolenta ... do svih slusalaca Pescanika opet ostaje da tome veruju samo VERNICI kojima su dokazi suvisni. Oni koji traze logiku, argumente i dokaze da bi poverovali ... ostaju "kratkih rukava" ...

Mrzi me da brojim i istrazujem za tebe ... cak i da ih je samo nekoliko u Politici koju zastupaju drugacija/suprotna misljenja, vise je nego dovoljno.

marumi
Samo jedan prijateljski savet, Vaso, nije mudro zastupati vlast.


Vasa zatupa samo sebe ... i spreman je da kritkuje i vlast, koja je daleko od toga da bude idealna. Ali najveci problem Srbije je sto joj je opozicija jos mnogo gora. Pa ne predstavlja nikakvu alternativu. Sa sposobnom opozicijom bi i vlast bila bolja ... a biraci bi imali izbor i mogucnost da smene tu vlast. A kad bi, ne daj boze, sadasnja vlast i opozicija zamenile mesta, stanje bi TEK bilo katastrofalno ...

pozz

ps. Maro jedan prijateljski savet: nije dobro verovati slepo nijednoj politickoj partiji ... bolje mucnuti svojom glavom nego cekati da ti drugi kazu sta da mislis/zastupas
Primer Primer 15:28 11.12.2007

Re: Nisam siguran

Kažete ovako: "Da je Biljana prihvatila kolumnu u Poltici to bi znacilo da prihvata cenzuru." To je sporna teza, jer bismo time rekli da svako ko prihvati da napiše nešto u listu koji mu se ne dopada - automatski podržava i legitimiše uređivačku politiku tog lista. To svakako nije tačno i teško da bi se moglo generalizovati. Razumem Vaš bes protiv "Politike" (od "Odjeka i reagovanja" i sam osećam isto), ali uvek je bolje reći nešto drugo i drugačije u tom listu nego ga prezirati i bojkotovati. Po Vama, naša intelektualna sfera trebalo bi da liči na bitku na Marni - svako u svom rovu, pa godinama ni makac. To prosto nema smisla.
Pišete u produžetku: "Vi bi ste je onda svakako optuzili za prodanu dusu i ko zna sta sve jos." To nije tačno. Vi jednostavno ne znate šta bih ja učinio i takvim insinuacijama ne bi trebalo da se služite u polemici. Poštujem Biljanu Srbljanović i ne bih joj olako lepio nikakve etikete. Poštovao bih i njen napor da na stranicama "Politike" pokuša da dozove pameti i jednog jedinog novog pristalicu.
Interesantno, moj komentar odnosio se na činjenicu da nije vaspitano objavljivati tuđa pisma bez dozvole autora. O tome niste rekli ni reč.
ceda_urosevic ceda_urosevic 12:14 11.12.2007

Zbun

marumi
Da je Biljana prihvatila kolumnu u Poltici to bi znacilo da prihvata cenzuru


Uopste mi nije jasno sta hocete da kazete, a da vec nije receno.

Politika ima jedan korpus ljudi koji pisu, iako ih mnjenje vidi kao "zastupnike razlicitih gledista na stvari", ja ih vidim pre kao "razlicite zastupnike istog gledista na stvari". Biljani tamo nije mesto. Ali, niti nas je pitala da li da pise za Politiku, niti je briga. Meni je vazno da znam da je ona to odbila, i vazno mi je da vidim da je urednici Politike vide u julu kao "osobu od ugleda i znacaja" a u proslu nedelju kao "mazu Evrope". Toliko o sizofrenosti Politike, sa sve urednicima i kolumnistima.
marumi marumi 12:31 11.12.2007

Re: Zbun

Uopste mi nije jasno sta hocete da kazete, a da vec nije receno.

Pa cini mi se da govorimo o istoj stvari kao sto ste Vi zakljucili u zadnoj recenici o ''sizofreniji Politike''.
Mozda moj odgovor Virtuelnom Vasiliju moze da Vam pomogne, ne znam bas dobro da crtam.:)))
ceda_urosevic ceda_urosevic 12:35 11.12.2007

Re: Zbun

marumi
ne znam bas dobro da crtam


Nepotrebno, i ne tako lepo od Vas.
marumi marumi 12:38 11.12.2007

Re: Zbun

Nepotrebno, i ne tako lepo od Vas.

E pa izvinjavam se ako Vas je pogodilo ali i Vas post je mozda pogodio mene.
Posebno Vas prva recenica koja sugerise apsolutnu nejasnocu mojih postova.
ceda_urosevic ceda_urosevic 12:45 11.12.2007

Re: Zbun

Ja nisam vredjao bilo kakvim opaskama vezanim za crtanje. Ne vidim cemu to prepotentno pisanje, to kao - ne umem da crtam - malo mi je glupo i detinjasto, a ja sam samo zapitao sta tacno hocete da kazete, a da nisam vec procitao ovde - ne vidim zasto bi Vas to pogodilo, ali ako jeste - izvinjavam se.
Nadam se da cete tako pogodjeni moci dalje.
Mirjanan Mirjanan 12:18 11.12.2007

poziv za saradnju

Ja mislim da je za pohvalu poziv urednika pogleda da BIljana pise kolumnu za politiku. Ok je i Biljanino izbegavanje da odgovori i svojim prisustvom da legitimitet politici. Politika je veliki zalogaj i treba vremena da se stvari promene. Mislim da vredi pokusati.
Giant Giant 12:28 11.12.2007

Maženje

Uz "beležim se s poštovanjem" dotičnoj, apelujem na istu da zahvaljujući njenom renomeu doprinese još jednoj istini koja je poprilično "surova"! To je istina o surovom i primitivnom postupanju nadležnih sa nesretnim životinjama gradova Srbije - tzv. psima lutalicama!
ovcica ovcica 15:15 11.12.2007

Politika- nikako























































































Ja se prvi put javljam iako vec vise godina uzivam u svakoj napisanoj i izrecenoj reci miljenice mi, Biljane Srbljanovic! Imam cerku od dvanaest godina koja je vec naucila (od majke i BS) da se kriticki osvrce na sva desavanja u Srbiji i to sve s jednim ciljem- da ostane ovde! A, to je, priznacete, teska i hrabra odluka!
Misljenja sam da BS nikako ne treba da objavljuje svoje txtove...suvise su oni dragoceni za list tog profila!























milos g. milos g. 16:19 11.12.2007

hammer

"...smatram da je Lazanski klovn ciji je zadatak da zabavlja ovaj jadni narod, kome uniforma i bikini sa izbora za maloletne miss idu prirodno jedno uz drugo"

znao sam da mi uvek nesto promice u vezi sa tim likom kada se pojavi..
ovo je to. da ne pisem sada haha hiljadu puta.
odlicno.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 17:01 11.12.2007

hvala svima,

na komentarima, na aktivnom ucescu. Kao i obicno, temu zatvaram nakon jednog dana, manje-vise.
Vidim da su se sada svi argumenti iscrpli i da pocinje uporno vredjanje.
Sto mi je glupo da trpim.

Vidimo se ubrzo, na novoj temi.
Mislite svojom glavom, ne kupujte parama lazi.

Pozdrav,
blogerka,
BS

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana