Društvo

Novi insajder -snažan udarac ekstremnoj desnici i neofašizmu

Drago Kovacevic RSS / 16.11.2010. u 15:05

Gledao sam sinoć "Insajder". Ispunio je moje očekivanje i mislim da je to snažan udarac ekstremnoj desnici i neofašistima u Srbiji, koje nikako ne treba podceniti, pogotovo ne danas kad postoje socijalni uslovi da rastu.

Osim toga, na ruku im ide i država koja ih blago tretirata, nekad zbog slabosti insitucija, a nekad i zato što ih neki delovi države koriste za izvesne, njima poželjne događaje. Neredi na "paradi ponosa" i utakmici reprezentacije u Italiji su verovatno naručeni od interesnih grupa u Srbiji. Dodatno, u srpskom društvu postoje značajne snage kojima nikako ne odgovaraju evropski standardi i evropeizovane institucije, jer žele održati svoje monopole i svoje poslove, pa ih i oni podstiču, finansiraju i motivišu. Postoje, naravno i neki spoljni faktori, koji su raspoloženi za "dobro zdravlje" i dobru formu ekstremnih organizacija, pa ih potpomažu. Ti spoljni faktori su geografski istočno od Srbije, a neke ovdašnje najekstremnije organizacije nose ime kao i patriotske organizacije bliske vlasti u jednoj od država na istoku.

Naravno, neizostavna je uloga škole i crkve u bujanju ovakvih organizacija, i nedovoljne spremnosti našeg društva da se suoči i sa prošlošću i sa modernim tokovima. Najveći broj omladine koja se priključuje tim organizacijama uči u školi veronauk, a ideološka kapa ekstremista je organizacija nastala u krilu SPC, mada joj crkva ne priznaje majčinstvo.

 

Kad se danas pogleda praksa i politička osnova delovanja ekstremne desnice u Srbiji, profašističkih i neonacističkih organizacija, stranaka, pokreta i udruženja, svih redom, onda one bez izuzetka liče po sledećim odrednicama:

-          kod svih je prisutan latentni rasizam, otvoreni nacionalizam, a nije isključen klerikalizam

-          u pravilu su antisemiti

-          svi imaju antislamističke stavove

-          svi ističu antiliberalizam, mada nekada retorički mogu biti ekonomski liberali

-          svi su antikomunisti, antisocijalisti i antianarhisti

-          svi gaje homofobiju

-          u pravilu im nije stran seksizam

-          gaje ksenofobiju, svi se boje nepoznatog i stranog, a rezervisani su za ono što dolazi sa strane

-          u pravilu su antiamerički raspoloženi

-          u pravilu su antievropejci i evroskeptici

Ima verovatno još odrednica koje bi mogle biti zajednički nazivnik ovim grupacijama, ali su navedene najzastupljenije. Tu se vrlo često da sresti i primordijalizam, mišljenje da je srpska nacija najstarija i da joj koreni datiraju u praistoriji.

Uzor savremenih srpskih antisemita i klerofašista, dvostruki svetac SPC, Nikolaj Velimirović, pisao je sasvim ozbiljno o „nacionalizmu Svetog Save“, iako je nacija na našem prostoru kategorija 19. veka.

Šešelj u predgovoru svoje knjige „Ideologija srpskog nacionalizma“ konstatuje – „Svetosavski zavet jedinstvene vere u jedinstvenoj nacionalnoj državi je bio vekovni orjentir budućnosti“.

Srpski neonacisti su za apsolutni monopol SPC u duhovnom životu društva, pa taman i onda kad su u konfliktima sa telima i velikodostojanstvenicima SPC.

 

 

           Stvar je ozbiljna i neće se moći suzbiti samo povremenim policijskim intervencijama i operetnim suđenjima, nego traži temeljniji pristup. Deo tog temeljnijeg pristupa bi bio stavljanje SPC-a na mesto koje joj pripada u modernom, laičkom društvu. A to znači, pored ostalog i ukidanje veronauka kao školskog predmeta. Neka oni organizuju veronauk o svome trošku i u svojem prostoru.

 



Komentari (300)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 17:14 16.11.2010

Re: Re:...

Trojanski konj



Sepulturero Sepulturero 21:15 16.11.2010

Re: Re:...

gorran2
angie01
koshtunije je sve zavarao, bio je kao najpogodniji prelazni kandidat, jer oni odgovarajuci nisu mogli da prodju kod vecine- a posle je ispalo da je pravi insajder!

Trojanski konj preuzeo vlast i nad Trojom i nad Mikenom

kukac_tb kukac_tb 15:44 16.11.2010

Molim pojasnite...

. Najveći broj omladine koja se priključuje tim organizacijama uči u školi veronauk, a ideološka kapa ekstremista je organizacija nastala u krilu SPC, mada joj crkva ne priznaje majčinstvo.

Koja je ovo organizacija?

. Deo tog temeljnijeg pristupa bi bio stavljanje SPC-a na mesto koje joj pripada u modernom, laičkom društvu.

Koje je to mjesto?

Iz vaseg teksta proizilazi da je za svaki ekstremizam u Srbiji odgovorna SPC.
Da to nije mlo ekstremno?
Dawngreeter Dawngreeter 15:50 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

Nije za svaki. Samo za klerofashizam.
kukac_tb kukac_tb 16:19 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

imena,kolega,imena,ili bar dokazi...
Dawngreeter Dawngreeter 16:32 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:00 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

z vaseg teksta proizilazi da je za svaki ekstremizam u Srbiji odgovorna SPC.

Ne...iza ovog aktuelnog, ekstremno desnog i neonacističkog, svakako nosi dobar deo odgovornosti...
Jeste li ikad čuli da se crkva ogradila od toga..Jeste li čuli, evo, poslednji put kad je bila gej parada, a Amfilohije pominjo sumpor, Sodomu, Gomoru, da su pozvali te organizacije da ne izlaze na ulice..Ne, samo da nisu nego su učešće u nasilju uzeli i neki sveštenici..Je li se možda čulo da crkva vodi postupak protiv njih..Da li se čulo na tribinama koje drže visoki crkveni dostojanstvenici u organizaciji ekstremista, da ti dostojanstvenici šalju apel mira...
Evo, ja mislim da je kriva i država...tolerisanjem, nekažnjavanjem nasilja, davanjem logistike, davanjem dotacija iz budžeta...i slično..
tabasko_pit tabasko_pit 17:04 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

sve ovo sto si napisao je toliko pogresno da ne treba komentarisati...

crkva se jasno ogradila od nasilja, jasno je pozvala na nenasilje u slucaju gay parade, naravo da su neki pripadnici crkve bili u protestu. Bas kao i nki iz politickih stranaka, bas kao neki iz stranaka iz vladajuce koalicije, iz navijackih grupa, nekoliko muzicara, nekoliko likovniih umetnika, nekoliko i profesora iz skola, vozaca GSB-a,...
bilo ih je svakakvih, pa jel zbog tga treba ukinuti sve u drustvu? i zabraniti njihovo posojanje?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:17 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

crkva se jasno ogradila od nasilja, jasno je pozvala na nenasilje u slucaju gay parade, naravo da su neki pripadnici crkve bili u protestu. Bas kao i nki iz politickih stranaka, bas kao neki iz stranaka iz vladajuce koalicije, iz navijackih grupa, nekoliko muzicara, nekoliko likovniih umetnika, nekoliko i profesora iz skola, vozaca GSB-a,...
bilo ih je svakakvih, pa jel zbog tga treba ukinuti sve u drustvu? i zabraniti njihovo posojanje?

Hmmm..to je prilično pilatovsko ograđivanje..Crkva ne može otvoreno pozvati na nasilje, i trudiće se iz petnih žila da svako svoje zalaganje predstavi kao mir..Ali, ako je ono što je izgovorio Amfilohije, ograda od nasilja ili pak poruka mira, onda smo mi u dubokom nesporazumu..To je bio pozv na nasilje..par ekselans..Mladići od 17 - 18 godina, zatečeni u nasilnim akcijama ponavljali su baš Amfilohijeve reči - "Sodoma, Gomora, sumpor"...i osećali se kao da čine najsvetiju stvar na svetu..
šta je to..moliću lepo...
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:52 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

kukac_tb
imena,kolega,imena,ili bar dokazi...

koja imena?
ovih iz crkve?
pa, pukovnik, zatim jevtić atanasije i svi oni koji drže tribine na mašinskom fakultetu koji istom dodeliše orden svetog save drugog reda.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:00 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

Hmmm..to je prilično pilatovsko ograđivanje.

tačno.
kao što reče bajford u emisiji - da je crkva rekla eksplicitno - ostanite
kod kuća i ne izlazite i ne provocirajte - to bi bio poziv za nenasilje.

kako se ovde sve brzo zaboravlja!





Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:03 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

kako se ovde sve brzo zaboravlja!

A, bogami se i brzo smrkava...
docsumann docsumann 19:40 16.11.2010

Re: Molim pojasnite...

Dawngreeter


ma taj je mala maca , paz' ovo

dolybell92 dolybell92 05:22 17.11.2010

Re: Molim pojasnite...

crkva se jasno ogradila od nasilja


Aha.
A oni koji se nisu ogradili od nasilja,
nosili su svoje uniforme u kojima rade...
jer druge nemaju....
olivia_with_a_gun olivia_with_a_gun 09:10 17.11.2010

Re: Molim pojasnite...

crkva se jasno ogradila od nasilja, jasno je pozvala na nenasilje u slucaju gay parade

Zvanično saopštenje crkve u kome poziva na nenasilje je došlo nakon Amfilohijevih izjava i više je ličilo na popravljanje nastalog stanja, odnosno rešavanje PR nereda koji je Amfilohije napravio, nego na zvanični stav.
Dawngreeter Dawngreeter 09:20 17.11.2010

Re: Molim pojasnite...

Crkva je rekla, parafraziram: "Mi smo nacelno protiv nasilja ali nam je sasvim jasno da svaki dobar hriscanin zeli da bije pedere. Evo vam organizovano crkveno okupljanje ako vam fali izgovor da budete u blizini pedera dok se setaju."
ljuboten ljuboten 08:31 19.11.2010

Re: Molim pojasnite...

Olivija, da li ste i Vi pisac ili kolumnista, kad već ovako kvalitetno pišete?
Primećujem da ovde ima pisaca i klumnista, pa im ovde pisanje služi samo da bi isprovocirali žto više komentara jer su im potrebne ideje i materijal za građu njihovih priča i kolumni.
Vi ste na Aninom blogu insistirali da kaže svoj stav. Pa evo možete da čitate njenu kolumnu na sajtu NoviStandard gde iskazuje svoj vrlo jasan stav o emisiji Insajder, naravno sasvim suprotnog od Dragovog mišljejna. Sada Vam je jasno, ako i Vi niste ovde da bi provcirala čitaoce, da Ana nikada nije srela niti razgovarala sa nekim djaboličnim zločincem.
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:52 19.11.2010

Re: Molim pojasnite...

NoviStandard

jača firma!
beba srpske političke misli.
piše obrad kesić...
piše berluskoni...
fala, dosta nam je i sprpska pol. misao.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:50 16.11.2010

Nezgoda...

... sa vašim tekstovima je što su mešavina stavova sa kojima bih se ja složio i stavova sa kojima ne bih.
U tom smislu malo "soli": ukinuti sad veronauku koju je Đinđić dodelio (uprošćeno govorim) je vrlo teška ili nemoguća misija.
Stvar je ozbiljna i neće se moći suzbiti samo povremenim policijskim intervencijama i operetnim suđenjima, nego traži temeljniji pristup - sa ovim se slažem apsolutno.
Deo tog temeljnijeg pristupa bi bio stavljanje i drugih velikih crkava na mesto koje im pripada u modernom, laičkom društvu. Moderno laičko društvo su i Engleska i Italija i Grčka(jasno vam je šta pitam). Recepta univerzalnog nema.

Postoje, naravno, i neki spoljni faktori, koji su raspoloženi za "dobro zdravlje" i dobru formu ekstremnih organizacija, pa ih potpomažu. Ti spoljni faktori su geografski istočno i zapadno i južno od Srbije. Ne bih se zakleo da ih nema i severno. Kad si slab kao što je Srbija slaba onda i zecovi iz okruženja dižu onu stvar na nas.
Metode su ekstremističke (manje opasno) ili tihe i skrivene (mnogo opasnije).
omega68 omega68 16:34 16.11.2010

Re: Nezgoda...

Kad si slab kao što je Srbija slaba onda i zecovi iz okruženja dižu onu stvar na nas.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:05 16.11.2010

Re: Nezgoda...

U tom smislu malo "soli": ukinuti sad veronauku koju je Đinđić dodelio (uprošćeno govorim) je vrlo teška ili nemoguća misija.

Kakve veze ima to što je Đinđić uveo veronauku u škole...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:41 16.11.2010

Re: Nezgoda...

Drago Kovacevic
U tom smislu malo "soli": ukinuti sad veronauku koju je Đinđić dodelio (uprošćeno govorim) je vrlo teška ili nemoguća misija. Kakve veze ima to što je Đinđić uveo veronauku u škole...

Nemam pojma, odnekud mi palo na pamet. Neko pomenuo veronauku u drzavnim skolama, nisam ja, majke mi.
escherichije_colic escherichije_colic 15:54 16.11.2010

link



Prvi od tri dela, da ne zauzimam prostor dalje.

edit- treći deo, ne menja stvar ...
libkonz libkonz 16:00 16.11.2010

E moj Drago!

Ceo tekst sa samo jednom porukom: "Ukinite veronauku". Ovo je u stilu pravog ekstremiste:
Najveći broj omladine koja se priključuje tim organizacijama uči u školi veronauk

Treba da te je sramota!
angie01 angie01 16:13 16.11.2010

Re: E moj Drago!

sa samo jednom porukom: "Ukinite veronauku".


i ja se slazem- veronauci nije mesto u shkolama- svako nek svoju prouchava u svom hramu!

ovako se deca dele najstrashnije i u obaveznom obrazovanju, na najprimitivniji nachin!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:13 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Ceo tekst sa samo jednom porukom: "Ukinite veronauku". Ovo je u stilu pravog ekstremiste:

Nije to ceo tekst, i nije "ukinite veronauku"..To je "ukinite veronuku u državnim školama"..I to nije ekstremizam nego legitimno sekularno stajalište...

Treba da te je sramota!

Ne, zemljače...Znači, trebalo bi da bude sramota svakog onoga ko je protiv veronauke u državnim školama...o čemu pričaš..
libkonz libkonz 16:19 16.11.2010

Re: E moj Drago!

.o čemu pričaš..

o tome što podmećeš. Ti pišeš da je uzrok ekstremizma u Srbiji veronauka u školama! I da je zbog toga treba ukinuti. Svako ima pravo na svoje mišljenje, veronauka je izborni predmet, po meni loše organizovana u Srbiji, što je greška crkve. Ali da veronauka poziva na mržnju???? Stvarno...
libkonz libkonz 16:26 16.11.2010

Re: E moj Drago!

a uticaj crkve na ekstemističke organizacije?
Napisao sam nekoliko tekstova na blogu o dešavanjima u SPC. Stoji činjenica da je "duhovni vođa" Obraza banatski vladika Nikanor. Ti bi mogao znati više o njemu jer je iz tvojih krajeva. Čovek je stvarno prošao svašta u životu i nije čudo što mu više nisu sve koze na broju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:29 16.11.2010

Re: E moj Drago!

ozbiljno, libi? kako si ovo doznao?
libkonz libkonz 16:32 16.11.2010

Re: E moj Drago!

ozbiljno, libi? kako si ovo doznao?

aj se ne glupiraj.
Ono što mene zaista fascinira je podudaranje stavova čuvene "dve Srbije". Ono se pokazalo najbolje na primeru vladike Artemija. I jedni i drugi ga brane.
koksy koksy 16:32 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Objavljujem da koksy miruje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:33 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Stoji činjenica da je "duhovni vođa" Obraza banatski vladika Nikanor. Ti bi mogao znati više o njemu jer je iz tvojih krajeva. Čovek je stvarno prošao svašta u životu i nije čudo što mu više nisu sve koze na broju.

Aha..prošao svašta u životu, pa je zato vođa "Obraza"..Ne znam šta je to tako strašno prošao, pa da mu sad treba odbijati na "ludost"...kakv je danas, takav je bio 1994. a verovatno i pre toga..
Šta je prošao Amfilohije, ili onaj Georgije u Kanadi..ili šta se dogodilo Irineju kad je povlačio zakone i zabranjivao predstave...i da ne nabrajam..
Krošta su prošli oni što proglasiše dvostrukim svecem Nikolaja Velimirovića...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:38 16.11.2010

Re: E moj Drago!

koksy
Objavljujem da koksy miruje.

Eee...nije obavezno koksy..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:49 16.11.2010

Re: E moj Drago!

libkonz
ozbiljno, libi? kako si ovo doznao?

aj se ne glupiraj.
Ono što mene zaista fascinira je podudaranje stavova čuvene "dve Srbije". Ono se pokazalo najbolje na primeru vladike Artemija. I jedni i drugi ga brane.

Ne..kakvog Artemija braniti...pa tek je on mrak. A željan vlasti do ludila..
Pa sledbenici...On ipak predvodi najgori deo crkve...
libkonz libkonz 16:51 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Ne znam šta je to tako strašno prošao, pa da mu sad treba odbijati na "ludost"...

Nisam rekao da mu se treba progledati, već ga penzionisati. Krenulo se, ali Artemije je mnogo zakuvao, pa se čeka taj problem da se reši. Neće naš patrijarh stati dok se crkva ne očisti od zla.
Citiraću sjajnog i neponovljivog Libkonza, iz teksta napisanog na ovom blogu 23. maja 2009. godine:
Зар Православнима треба Владика Никанор и његове формације типа "Образа" и осталих фашиста? Зар треба у цркви да се стидимо када се помене Владика Пахомије током Богослужења? Требамо ли ми верници да се стидимо грађевинских и "патриотских" подухвата владике Артемија?
libkonz libkonz 16:57 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Drago, evo ti linkovi na moje tekstove napisane na blogu, vezane za SPC:
Dešavanja u SPC
Dve Srbije uvek zajedno
Ilija Čvorović i pravoslavlje
Druga božija zapovest
koksy koksy 17:04 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Eee...nije obavezno koksy..

Gledaj.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:28 16.11.2010

Re: E moj Drago!

libkonz
ozbiljno, libi? kako si ovo doznao?

aj se ne glupiraj.
Ono što mene zaista fascinira je podudaranje stavova čuvene "dve Srbije". Ono se pokazalo najbolje na primeru vladike Artemija. I jedni i drugi ga brane.


ama ne glupiram se, ozbiljno te pitam, jer trebam sledeceg meseca da dovodim svog izraelskog direktora da sklapamo poslove po vojvodini. i banat je bio jedno od zeljenih mesta, ali ako je tako, onda nema svrhe ici kod tog coveka.
libkonz libkonz 17:45 16.11.2010

Re: E moj Drago!

nema svrhe ici kod tog coveka.

Vladika Banatski Nikanor, sa sedištem u Vršcu, za sebe tvrdi da je on poslednja odbrana srpstva od Vatikana i da bismo se svi pokatoličili da nije njega, pa ti sam donosi zaključke.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:02 16.11.2010

Re: E moj Drago!

i ja se slazem- veronauci nije mesto u shkolama- svako nek svoju prouchava u svom hramu!

i roditelji za ručicu dete pa u crkvu.
a ne da na račun poreskih obveznika drže veronaku po školama.
a roditelji da se raskomote, peku paprike pred zgradom, raspaljuju roštilj ...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:10 16.11.2010

Re: E moj Drago!

libkonz
sjajnog i neponovljivog Libkonza


libi, ne znam, evo malo sam provrsljao po sajtu obraza, bogami, sjajni i vrli neponovljivi prijatelju, imacete vi pune ruke posla da istrebite tu crkvu od olosha, i to nece biti jednostavan, niti kratkorochan, posao...

ЦИОНИСТИ (АНТИХРИШЋАНСКИ ЈЕВРЕЈСКИ РАСИСТИ)

Народ коме припадате имао је јединствену благодат да му се открио и у времену од Аврама до Христа јављао Бог Живи и Истинити. Сам Син Божији и Спаситељ људског рода, Господ Исус Христос, појавио се и проповедао је управо у вашем народу, али сте Га ви презрели, одбацили и распели. Зато сте изгубили своју богоизабраност, веру и разум. Почели сте да лутате и другим народима отимате оно без чега сте остали сопственом кривицом.

Од фарисеја и садукеја, преко кабалиста и манихејаца, па до масонерије и илумината – траје ваш поход против Христа и хришћана. У сулудој жељи да завладате целим светом, ви сте подстицали, организовали и финансирали највеће и најкрвавије светске ратове и револуције у којима су изгинули милиони људи.

У свој заслепљености ви сте, међутим, заборавили да чак и у вашој садашњој религији, сатанистичкој Кабали, стоји да се "зло учињено другима неумољиво враћа ономе ко га је починио". Ваша злодела одвешће вас у вечну патњу, јер лихварски новац можда може поткупити људе, али ништа не може поткупити Бога Правде – Господа Исуса Христа.


Ми, на земљи род ваш, кличемо вам у глас: мучениче нови, Небојша Крстићу, са осталим мученицима србским од Косова па до данашњег дана, моли се Богу за нас!

inace, kabalisticke sinagoge su ponajlepse u izraelu... vodicu vas, ako moje putovanje sledeceg meseca u srbiju urodi plodom.

tigrks tigrks 19:50 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Ne, zemljače...Znači, trebalo bi da bude sramota svakog onoga ko je protiv veronauke u državnim školama...o čemu pričaš..

Jesam protiv veronauke i nije me sramota.
Jesam protiv gej parade i nije me sramota.
Sepulturero Sepulturero 21:24 16.11.2010

Re: E moj Drago!

"" Пахомије током Богослужења? Требамо ли ми верници да се стидимо грађевинских и "патриотских" подухвата владике Артемија?""

Прави патриоти су се стидели Артемија и његовог потрчка Саве још од деведесетих година када је Србе опањкавао по целом свету све под плаштом борбе против Милошевића. Додуше, није он био једини па је све то помало допринело и бомбардовању 1999 године.

А онда је, одмах после зпрестанка агресије, примио Мадлену Олбрајт на ручак у Грачаници док је народ само неколико километара даље бежао у доживотно избеглиштво.

Не знам када је тачно окренуо ћурак и зашто.
outcast outcast 21:30 16.11.2010

Re: E moj Drago!

libkonz
Ceo tekst sa samo jednom porukom: "Ukinite veronauku". Ovo je u stilu pravog ekstremiste:
Najveći broj omladine koja se priključuje tim organizacijama uči u školi veronauk
Treba da te je sramota!



Milan Karagaća Milan Karagaća 23:46 16.11.2010

Re: E moj Drago!

Drago Kovacevic
Stoji činjenica da je "duhovni vođa" Obraza banatski vladika Nikanor. Ti bi mogao znati više o njemu jer je iz tvojih krajeva. Čovek je stvarno prošao svašta u životu i nije čudo što mu više nisu sve koze na broju.

Aha..prošao svašta u životu, pa je zato vođa "Obraza"..Ne znam šta je to tako strašno prošao, pa da mu sad treba odbijati na "ludost"...kakv je danas, takav je bio 1994. a verovatno i pre toga..
Šta je prošao Amfilohije, ili onaj Georgije u Kanadi..ili šta se dogodilo Irineju kad je povlačio zakone i zabranjivao predstave...i da ne nabrajam..
Krošta su prošli oni što proglasiše dvostrukim svecem Nikolaja Velimirovića...

Đurđrvdansko pismo o Dositeju, Svetom Savi, Svetosavcima i Evroslinavcima.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:01 17.11.2010

Re: E moj Drago!

Đurđrvdansko pismo

evo u celini Drago, pa nauči i ti nešto.
ЂУРЂЕВДАНСКО ПИСМО ХАРАЛАМПИЈУ
Христос воскресе, драги Харалампије!
Немој се чудити што ти Срби после 220 година поново пишу. Можда си мислио да смо те у краткој памети заборавили, али, не бој се, нисмо, ни тебе као ни Димитрија, у калуђерству нареченога Доситеја, који ти прво писмо писаше.
Ево, у овом Светом Манастиру прославља српска омладина Васкрс Христов, сада и свакога дана, овде и на свакоме месту:
Васкршњи пост смо постили,
Пред иконом Христовом се молили,
Постом и молитвом смирење тражили,
Душу своју и тело чистили,
Да нам ум буде чист а око бистро,
Да бисмо видели боље,
Да бисмо чули боље,
Да бисмо разумели боље
Васкрс Христов, победу над смрћу!!!
Ако хришћанство на догађај сведеш
Онда је догађај – Васкрсење Христово!
Ако хришћанство у времену почетак има
Онда је почетак – Васкрсење Христово!
У нашим животима три етапе стоје:
Прва је етапа – рођење у Христу,
Друга је етапа – преображај Христом,
Трећа је и главна – Васкрснути с Христом!!!
Ох, драги Харалампије, колико греше они који не посте а пост нападају, колико греше они који посте а једва чекају да му краја виде не би ли се најели меса и препили вина. Колико је грешио несрећни Димитрије који није схватио да пост не убија и не умртвљује него васкрсава и оживљава човекову душу и тело; колико је грешио несрећни Димитрије који није схватио да пост претвара и преображава људско тело у свете мошти, док преједање, препијање и клањање стомаку га претвара у смрдљиву гомилу трулога меса.
Чудиш се, љубезни мој пријатељу, речима које ти упућујем?! Мним да си очекивао, након првог писма које ти Димитрије написа, другачије мисли од српске омладине у 21. веку?
Одмах ћемо ти рећи: ми не желимо да будемо духовна чеда Димитријева. Другог учитеља Срби данас ишту. Доста нам је Димитријеве школе.
Видим, драги мој, ништа ти није јасно, до малопре си мислио да је Србе извела на прави пут мудрост просвећене Западне Европе, а, гле чуда, управо Димитрија који ту просвећеност у Србију донесе, данас одбацује српска омладина са речима: „Доста нам је Димитријеве школе.“
Сигурно се питаш, каквог Срби онда просветитеља траже ако Димитрија неће и шта се то догодило са српским народом у последњих 200 година кад му тако данас омладина збори?!
Једна забуна међу нама влада: српски народ просветитељима зове два Србина: Светога Саву и Доситеја Обрадовића, а истина је да је само један просветитељ српски, просветитељ прави, просветитељ светлости и словесности – Свети Сава.
Свети Сава је највећи српски просветитељ јер је највећи српски светитељ. Просвета је само пројекција светости, зрачење светлости; светитељ светли и тиме просветљује, просвећује. Без светитеља нема просветитеља; без светости нема просвете.
Два велика симбола српске духовне културе су Растково бекство у манастир и бекство Доситејево из манастира. Растко одлази у манастир и примивши на себе крст постао је Сава; Доситеј се са бекством из манастира одрекао науке Христове и вратио се у Димитрија. Свети Сава је пошао за светлошћу озго, Димитрије је прошао мимо ње и пошао за жишком гордог људског ума. Свети Сава је зачетник хришћанске, заветне културе Срба, културе која српски народ приводи Богу, а Димитрије је зачетник ванзаветне културе у Срба којој је зрцало била безбожна просветитељска школа Западне Европе. Слагао бих те када бих ти рекао да за раскалуђером Димитријем нико није кренуо; многи су Срби за њим пошли, многи су Срби тражили сунце тамо где оно залази, многи су се Срби у таму загледали, словесност своју изгубили и – нестали. Иако је пред крај свог живота посумњао у своју веру у здрав разум и у некакво „свободно мишљеније“, његови ђаци су наставили још кочоперније да нападају Цркву да ли (не)свесно покушавајући да одвоје Србе од Завета. Треба рећи: његови дијаци су веће зла нанели српском народу него ли сам Димитрије. Исто су урадили и вуковци, и марковићевци, и скерлићевци, и комунистички идеолози, и, на крају, и новодобци.
Драги мој, немој помислити да православна српска омладина само критикује и одбацује, а ништа не узима за узор и пример. То је велика лаж, љубезни мој пријатељу, а они који буду тако причали, а таквих ће, на жалост, бити, биће препознати као лажови и ситни еврослинавци. Српска православна омладина се залаже за објективно проучавање свих српских културолошких посленика са жељом да сазна шта су они урадили добро, а шта лоше. Оно што је добро ми узимамо, а оно што је лоше, што не припада српском светосавском бићу, ми одбацујемо.
Насупрот овој ванзаветној културној историји Срби, српска омладина се враћа на културне изворе Српског Завета на којима као претече види Свету солунску браћу, као утемељитеља Светога Саву, а затим, преко Светог кнеза Лазара, Стефана Високог, Његоша и Лукијана Мушицког, долази до Светог Владике Николаја Жичког и Светог Јустина Ћелијског; сви остали светитељи – просветитељи и јунаци из наше прошлости ту су да нас надахну и подстакну у служењу Богу и своме роду.
Вера у Бога је основа свег нашег прегнућа, а Српски Завет начин на који деламо кроз ту веру.
Наш циљ је Висока Србија, која ће својом духовном висином бити кадра да уједини све Србе, ма где се налазили; у борби за тај циљ нама су дозвољена само Богом благословена средства љубави, правде и чистоте.
Не мрзимо друге народе, него волимо свој; не мрзимо друге вере, него волимо своју; не презиремо туђе, него негујемо своје. Све што је племенито код других, својина је нас хришћана – говорио је Свети Јустин Философ још у 2. веку.
Не очекујемо земаљску славу и похвалу. Не уздамо се у своје мисли и мишице, него у Бога Живога и Истинитога, Бога Правде Коме пева наша химна.
Данашњи новодобци, добро названи еврослинавци, јавно говоре о својој забринутости због пораста национализма међу младим Србима, као и све већег броја поштовалаца и следбеника Светог Владике Николаја Жичког. Са највећим гадостима они вређају његов лик, залажу се да се Владикина дела не читају, као ни дела других великих српских православно–националних мислилаца. Они – јавно то и признају – у суштини се плаше светосавског национализма за који се Свети Владика Николај залагао. Они га се боје зато што га не схватају.
А истина је да је светосавски национализам најстарији национализам у Европи. По историјама се пише, како се национализам у Европи отпочео будити и остваривати тек од Мађарске буне 1848. године. Ако је то истина, онда значи да је национализам српски старији од европског за пуних 600 година. И не само да је старији него је и савршенији, јер је јеванђелски и органски. Европски национализам рођен је у бунту и очајању, док је светосавски национализам започет и остварен у тишини и у радости стварања. Европски национализам је као грађевина која се зидала под вихорима рата и мржње против империјализма и против националне цркве, зато није учвршћен на јаком темељу, и зато носи на себи ране својих противника, због којих рана стално у трзајима нагиње час империјализму час интернационализму.
За разлику од европског, српски национализам је ткиво историје србског народа коме је основ Христос, а потка свеци и јунаци и мученици Христови. То је молитва до последње сузе и последње капи зноја. То је пост докле очи не постану два пута веће. То је жртвовање за Христа свега имања и себе сама. То је снежна чистота у девичанству и анђелска верност у браку Христа ради. То је срећа у самоћи, срећа у браку, срећа у друштву, срећа у побратимству, срећа у колиби и на престолу, срећа у оба света, у име Христа Бога.
А јак темељ правом национализму јесте национална црква. Ми имамо и тај јаки темељ, и целу грађевину јаку. Зато имамо да благодаримо Богу и Светом Сави, Богу Који је изнад свију, и Светоме Сави који је српском народу учитељ у свему.
Да, драги мој пријатељу, Свети Сава је учитељ – но не једино српском народу: он може бити и данашњој Европи учитељ у здравом национализму, јеванђелском и органском. У томе је Свети Сава потпуно савремен, и још више него савремен – он је човек будућности. И у томе он је био и остао до овога дана Европејац, и то јединствен међу Европејцима.
Поздрављам те, драги Харалампије, са надом да ће ти за 200 година Срби писати о неким лепшим стварима, о неким срећнијим временима, о данима српског нелутања и нетражења сунца тамо где оно залази, већ о данима, о годинама, о вековима када су се Срби држали Светосавског Завета у корист своју и у корист свих других народа.
Остај ми збогом са највеличанственијим хришћанским поздравом,
Христос воскресе! – Ваистину воскресе!
Српска православна омладина
Са Српског омладинског сабора
О Ђурђевдану лета Господњег 2003.
uros_vozdovac uros_vozdovac 00:32 17.11.2010

Re: E moj Drago!

Milan Karagaća

А истина је да је светосавски национализам најстарији национализам у Европи.


Nešto mi se čini da se od dugog stajanja malčice ukvario...
libkonz libkonz 10:07 17.11.2010

Re: E moj Drago!

imacete vi pune ruke posla da istrebite tu crkvu od olosha, i to nece biti jednostavan, niti kratkorochan, posao...

Moje je da samo posmatram, Sinod bolje od mene zna šta je dobro za narod i crkvu. Ali sam nakon izbora Sinoda 2009. godine znao da crkva ide u dobrom pravcu i iritirala su me ona nagađanja medija kako bi za patrijarha mogao biti izabran vladika zvorničko tuzlanski Vasilije i slične stvari. To neće biti kratak proces, ali će se raščistiti mnogo toga. Pravi ljudi su u Sinodu.
Za fašiste se podrazumeva da su i antisemiti, pa me ne čudi ovo lupetanje Obrazovaca. Inače, i Obraz kao i mnoge druge gluposti na svetu, osnovali su časni ljudi sa dobrim namerama, ne sluteći šta će od toga na kraju ispasti. Često se setim one poslovice: "put do pakla popločan je dobrim namerama".
vludvig vludvig 10:22 17.11.2010

Re: E moj Drago!

сатанистичкој Кабали


Kakve su to budalesine.
NNN NNN 12:41 17.11.2010

Re: E moj Drago!

Najveći broj omladine koja se priključuje tim organizacijama uči u školi veronauk
Moja baka išla na veronauku ...

Exitus Letalis Exitus Letalis 19:41 17.11.2010

Re: E moj Drago!

Васкршњи пост смо постили,
Пред иконом Христовом се молили,
Постом и молитвом смирење тражили,
Душу своју и тело чистили,
Да нам ум буде чист а око бистро,
Да бисмо видели боље,
Да бисмо чули боље,
Да бисмо разумели боље


al su se pročistili, svaka im čast!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 16:31 16.11.2010

Ma hajte ljudi...

Ko još uzima za ozbiljno ideološko propagandni komplet pod nazivom "Insajder" ?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:39 16.11.2010

Re: Ma hajte ljudi...

vrabac_u_steni
Ko još uzima za ozbiljno ideološko propagandni komplet pod nazivom "Insajder" ?

Pa ti...inače ne bi imao potrebu da to saopštiš...
gorran2 gorran2 16:51 16.11.2010

Sva Srbija

Prošle godine u Rex-u je prikazan film o tim oranizacijama.
Posle je Antonela Riha vodila tribinu. Bili Mladen Obradović, Miša Vacić, St. Protić (kao predstavnik liberalne Srbije ) i Simon Simonović (kao još jedan predstavnik liberalne Srbije ).
Onda je Antonela slavodobitno objavila kako su, eto, tu zastupljeni svi politički/ideološki stavovi u Srbiji
St Protić (liberalna Srbija ) počeo nešto da drobi, a onda ga Mladen Obradović podsetio kako je devedesetih on lično (St Protić ) učestvovao i govorio na njihovim tribinama po Šumadiji.
Neprocenjivo
omega68 omega68 17:02 16.11.2010

Re: Sva Srbija

u jbt...
sve se osvrćem oko sebe u nadi da ne nagazim neku buba-švabu u liku gorrana2
angie01 angie01 17:23 16.11.2010

Re: Sva Srbija

gorran2


neshto si danas obashka raspolozen!
omega68 omega68 17:29 16.11.2010

Re: Sva Srbija

neshto si danas obashka raspolozen!

mora da je bio neki dobar
afganistanac
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:36 16.11.2010

Re: Sva Srbija

omega68
neshto si danas obashka raspolozen!

mora da je bio neki dobar
afganistanac

Pa zar ti ne reče da bi trebalo bojkotvati blog...nisi baš dosledan...
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:04 16.11.2010

Re: Sva Srbija

Neprocenjivo

ambasador!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:55 16.11.2010

....

- kod svih je prisutan latentni rasizam, otvoreni nacionalizam, a nije isključen klerikalizam
- u pravilu su antisemiti
- svi imaju antislamističke stavove
- svi ističu antiliberalizam, mada nekada retorički mogu biti ekonomski liberali
- svi su antikomunisti, antisocijalisti i antianarhisti
- svi gaje homofobiju
- u pravilu im nije stran seksizam
- gaje ksenofobiju, svi se boje nepoznatog i stranog, a rezervisani su za ono što dolazi sa strane
- u pravilu su antiamerički raspoloženi
- u pravilu su antievropejci i evroskeptici


stavka br. 1, ajde de, stoji.

stavka br. 2, nama iz turisticke branshe, na brifingu u kabinetu predsednika vlade pre par meseci, cionisti - starci foche od sto ljeta rekli da je antisemitizam danas=antiizraelizam, tj. osporavanje prava izraelu na postojanje, dovodjenje u upit prava izraela na postojanje; shto radi 5/6 danasnje levice u svetu; stavka br. 2 problematicna.
stavka 3, problematicna, evo nas kolega-bloger, alexlambros, gej-srbija a anti-islamista.
stavka br. 4 problematicna, je l' moramo svi da ljubimo liberalizam da nam osoblje neke televizije ne bi natakarilo etiketlu da smo fashiranjci?
stavka br. 5, ja ne ljubim previshe komunjare i anarhiste a socijalista sam? problem.
stavka 6. nije istina, ima monaha koji su pro-, ili i sami gej (Pedja, za adrese mi se obrati privatnom porukom... ).
7, nisam razumeo ovo sta znaci? "po pravilu, nije im stran seksizam". pa, blog, ovaj nas, odise seksizmom, je l' to znachi da sve go fashista ucestvuje na njemu?
8 stoji.
9? pa pola evropskog univerziteta ne voli amere, prosetaj se samo po koimbri ili toledu, pa da vidish kakvim finim sochnim grafitima su im ofarbani fakulteti.
10 - evroskeptik ne znaci i antievropejac. dojmi se kao da ocekujes da se ljudi moraju ponasati po nekom diktatu da bi ih Evropa volela...

Postoje, naravno i neki spoljni faktori, koji su raspoloženi za "dobro zdravlje" i dobru formu ekstremnih organizacija, pa ih potpomažu. Ti spoljni faktori su geografski istočno od Srbije, a neke ovdašnje najekstremnije organizacije nose ime kao i patriotske organizacije bliske vlasti u jednoj od država na istoku.


this is so wrong. znachi, da mrzimo rusiju jer postoje par debila tamo u vrhu? ocekujem za koju godinu da vidim horde klinaca-chelavaca u crvenim majicama kako vijaju po beogradu horde klinaca-chelavaca u crnim majicama.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:04 16.11.2010

Re: ....

Srđan Fuchs
- kod svih je prisutan latentni rasizam, otvoreni nacionalizam, a nije isključen klerikalizam
- u pravilu su antisemiti
- svi imaju antislamističke stavove
- svi ističu antiliberalizam, mada nekada retorički mogu biti ekonomski liberali
- svi su antikomunisti, antisocijalisti i antianarhisti
- svi gaje homofobiju
- u pravilu im nije stran seksizam
- gaje ksenofobiju, svi se boje nepoznatog i stranog, a rezervisani su za ono što dolazi sa strane
- u pravilu su antiamerički raspoloženi
- u pravilu su antievropejci i evroskeptici


stavka br. 1, ajde de, stoji.

stavka br. 2, nama iz turisticke branshe, na brifingu u kabinetu predsednika vlade pre par meseci, cionisti - starci foche od sto ljeta rekli da je antisemitizam danas=antiizraelizam, tj. osporavanje prava izraelu na postojanje, dovodjenje u upit prava izraela na postojanje; shto radi 5/6 danasnje levice u svetu; stavka br. 2 problematicna.
stavka 3, problematicna, evo nas kolega-bloger, alexlambros, gej-srbija a anti-islamista.
stavka br. 4 problematicna, je l' moramo svi da ljubimo liberalizam da nam osoblje neke televizije ne bi natakarilo etiketlu da smo fashiranjci?
stavka br. 5, ja ne ljubim previshe komunjare i anarhiste a socijalista sam? problem.
stavka 6. nije istina, ima monaha koji su pro-, ili i sami gej (Pedja, za adrese mi se obrati privatnom porukom... ).
7, nisam razumeo ovo sta znaci? "po pravilu, nije im stran seksizam". pa, blog, ovaj nas, odise seksizmom, je l' to znachi da sve go fashista ucestvuje na njemu?
8 stoji.
9? pa pola evropskog univerziteta ne voli amere, prosetaj se samo po koimbri ili toledu, pa da vidish kakvim finim sochnim grafitima su im ofarbani fakulteti.
10 - evroskeptik ne znaci i antievropejac. dojmi se kao da ocekujes da se ljudi moraju ponasati po nekom diktatu da bi ih Evropa volela...

Postoje, naravno i neki spoljni faktori, koji su raspoloženi za "dobro zdravlje" i dobru formu ekstremnih organizacija, pa ih potpomažu. Ti spoljni faktori su geografski istočno od Srbije, a neke ovdašnje najekstremnije organizacije nose ime kao i patriotske organizacije bliske vlasti u jednoj od država na istoku.


this is so wrong. znachi, da mrzimo rusiju jer postoje par debila tamo u vrhu? ocekujem za koju godinu da vidim horde klinaca-chelavaca u crvenim majicama kako vijaju po beogradu horde klinaca-chelavaca u crnim majicama.

Pa kod pravog srpskog neonaciste svi su ovi uslovi zadovoljeni...kumulativno...
Bili Piton Bili Piton 17:11 16.11.2010

Re: ....

Srđan Fuchs

stavka 3, problematicna, evo nas kolega-bloger, alexlambros, gej-srbija a anti-islamista.


Lambros je, koliko ja kapiram, generalno protiv organizovane religije, nema veze sa islamom kao takvim.
docsumann docsumann 18:42 16.11.2010

Re: ....

Lambros je, koliko ja kapiram, generalno protiv organizovane religije, nema veze sa islamom kao takvim.


"And what difference does that make?"

Catch 22

Bili Piton Bili Piton 19:44 16.11.2010

Re: ....

docsumann

"And what difference does that make?"


Korigujem ono što mi se čini da je neprecizno postavljeno.
docsumann docsumann 19:55 16.11.2010

Re: ....

Bili Piton
docsumann

"And what difference does that make?"

Korigujem ono što mi se čini da je neprecizno postavljeno.



"They're trying to kill me," Yossarian told him calmly.
"No one's trying to kill you," Clevinger cried.
"Then why are they shooting at me?" Yossarian asked.
"They're shooting at everyone," Clevinger answered. "They're trying to kill everyone."
"And what difference does that make?"

Catch-22
Bili Piton Bili Piton 23:09 16.11.2010

Re: ....

docsumann

"And what difference does that make?"

Catch-22


It makes some difference. To me.

(Sean Connery, Marnie)
NNN NNN 12:37 17.11.2010

Re: ....

Bili Piton
docsumann

"And what difference does that make?"

Catch-22


It makes some difference. To me.

(Sean Connery, Marnie)

Frankly my dear, I don't give a damn!

(Clark Gable as Rhett Butler)
gorran2 gorran2 17:17 16.11.2010

Postoji li desni ekstremizam u Srbiji?

Ovo o čemu govorimo - da li je to desni ekstremizam? Treba primetiti da su većina stavova koje te organizacije zastupaju, široko prihvaćene. Oni sami sebe percipiraju kao mejnstrim-pokrete.
Oni su protiv otcepljenja Kosova? Pa, svi su.
Protiv onih koji podržavaju nezavisno Kosovo? Logično. Oni koji su prvo, a nisu drugo, uglavnom su jednostavno licemerni.
Protiv gej-prajda? Kao i manje-više sve političke partije (osim jedne).
Spremni su da svoje stavove iznose na ulici putem demonstracija? Zar nisu si? bacaju kamenice? Dobrodošli u 9. mart.

Dakle, nigde ne postoji neka granica koja bi odelila Obradovića od Vacića od Koštunica od Tadića od Đilasa od Dačića od SPC-a.

Sve je to jedinstvena ideološka masa.

Može li se apsolutna većina zvati ekstremizmom?

Naravno, i meni sve to smrducka.

A nisam ni pristalica teorija zavera. Ipak, pala mi je u oči jedna stvar. Naša istraživačka novinarka počela je da se bavi konkretnim poslovima i interesima tajkunsko-političarskog kartela na vlasti.Poslovima vrednim milijarde eura.

I, odjednom se našla na meti "navijača" i "desničarskih ekstremista".

Pa se sad bavi uglavnom njima, i nema vremena za tajkune i političare na vlasti. Zgodno, zar ne?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:21 16.11.2010

Re: Postoji li desni ekstremizam u Srbiji?

A nisam ni pristalica teorija zavera. Ipak, pala mi je u oči jedna stvar. Naša istraživačka novinarka počela je da se bavi konkretnim poslovima i interesima tajkunsko-političarskog kartela na vlasti.Poslovima vrednim milijarde eura.

I, odjednom se našla na meti "navijača" i "desničarskih ekstremista".

Pa se sad bavi uglavnom njima, i nema vremena za tajkune i političare na vlasti. Zgodno, zar ne?

Ovo si sasvim dobro zapazio...
escherichije_colic escherichije_colic 18:02 16.11.2010

Re: Postoji li desni ekstremizam u Srbiji?

Dakle, nigde ne postoji neka granica koja bi odelila Obradovića od Vacića od Koštunica od Tadića od Đilasa od Dačića od SPC-a.

Sve je to jedinstvena ideološka masa.

Može li se apsolutna većina zvati ekstremizmom?


Populizam je oduvek bio omiljeno krmivo naših političara i još omiljenija hrana njihovih glasača. To je jednostavno kombinacija koja ne može da omane, zato je se svi drže.
babmilos babmilos 17:31 16.11.2010

stoglava aždaha

problem sa crkvom je što ona ima lice za svakoga i za sve. hoćeš fanatika, eto amfilohije. mirotvorac, all-in-one sinod. navijači, šašavi gavrilo. pedofil, pahomije. imaju i pedere. sigurno i lezbejke. i zabrađene monahe i fensi popove koji skidaju mantiju (ja gledao) kad uđu u voz.
ali crkva je uvek i svuda isključiva: ako nisi u njoj, onda si protiv nje. taj stav može biti otvoren ili ne, ali je on suština crkve (u jednom udžbeniku pravoslavnog katehizisa lepo piše: ko nije deo crkve nije ljudsko biće). i zato država mora da se odupre i spoljnom (nevladina udruženja crkvene prvinijencije, naši, obrazi i ostale dveri) i unutrašnjem (predsednik koji odlazi u crkvu) pritisku crkve. jer država mora da bude uvek i svuda uključiva: svako ko je građanin u državi živi, svejedno da li u sanu ili zatvoru.
i zato je sva odgovornost na državi. crkva može da pokuša ovo ili ono, ali i pop navijač i pop pedofil i pop pisac udžbenika prestaju svojim delovanjem da budu pop i postaju budale koje država sopstvenog zdravlja radi mora da ograniči.
omega68 omega68 17:35 16.11.2010

Re: stoglava aždaha

zato je sva odgovornost na državi. crkva može da pokuša ovo ili ono, ali i pop navijač i pop pedofil i pop pisac udžbenika prestaju svojim delovanjem da budu pop i postaju budale koje država sopstvenog zdravlja radi mora da ograniči.

docsumann docsumann 18:48 16.11.2010

Re: stoglava aždaha

omega68


ovogodišnja ?
omega68 omega68 19:09 16.11.2010

Re: stoglava aždaha

ovogodišnja ?

AHA
Uzgred, ja pet preporuka imam kad počnem da se kupam
Jukie Jukie 19:36 16.11.2010

Re: stoglava aždaha

babmilos
i fensi popove koji skidaju mantiju (ja gledao) kad uđu u voz.

Nadam se da su ispod imali bar neke bokserice da ne sablazne narod
babmilos babmilos 21:18 16.11.2010

Re: stoglava aždaha

Jukie
Nadam se da su ispod imali bar neke bokserice da ne sablazne narod

komplet obučen čovek, farmerke, majica, sve normalno. totalno shizofreno.
escherichije_colic escherichije_colic 17:58 16.11.2010

naslov je pretenciozan

Meni nije jasno kako je to novi Insajder zadao "snažan udarac ekstremnoj desnici i neofašizmu"? Jeste sve lepo upakovano sa triler muzikom u pozadini ali ne vidim poentu? Kad smo već kod toga, da li je jedan Insajder zadao "snažan udarac" bilo kome čijim se mutnjim radnjama bavio ili se naprosto nije dogodilo ... ništa?

Šta je nama Insajder otkrio (vezano za bilo šta) a da to čaršija odavno nije znala i koja je poenta tih informacija, kad su nam ruke vezane? Kad dođu izbori svi će opet da se podele po manje više uobičajenim taborima i dobićemo neki sličan rezultat, možda neku još bolesniju koaliciju i više gladnih usta na budžetu koja treba namiriti.
Bili Piton Bili Piton 18:12 16.11.2010

Re: naslov je pretenciozan

escherichije_colic
Jeste sve lepo upakovano sa triler muzikom u pozadini



Malo Ligeti iz "Odiseje 2001", malo soundtrack iz "Isterivača djavola"

edit - i meni se emisija učinila mlakom, ali kad pogledam razgnevljene komentare ispod klipova na tjubu ipak mi nekako milo da je otišla u etar, kakva takva.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:33 16.11.2010

Re: naslov je pretenciozan

i meni se emisija učinila mlakom, ali kad pogledam razgnevljene komentare ispod klipova na tjubu ipak mi nekako milo da je otišla u etar, kakva takva.

Ono što je oštrica emisije, jeste ukazivanje na SPC kao centar iz koga se produkuje ekstremizam...i to je delovalo ubedljivo.
U zemlji gde se za posete nekim državama formiraju "crkveno - državne" delegacije, gde se uspostavila moda da se za svaku važnu odluku odlazi patrijarhu po savet, gde vladike mogu povlačiti zakone iz procedure (setite se zakona o sprečavanju diskriminacije) ili zabranjivati pozorišne predstave, to nije malo...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:11 16.11.2010

Re: naslov je pretenciozan

Drago Kovacevic
ili zabranjivati pozorišne predstave, to nije malo...


kada apeluje Irinej na rukovodstvo b92 da ukine insajder-emisiju, ili se suoci sa Dacicevim kohortama pravednickim. :)
ili s nekim alternativnim, u obliku obrazovaca.
mlekac mlekac 07:29 17.11.2010

Re: naslov je pretenciozan

Bili Piton
escherichije_colic
Jeste sve lepo upakovano sa triler muzikom u pozadini



Malo Ligeti iz "Odiseje 2001", malo soundtrack iz "Isterivača djavola"

edit - i meni se emisija učinila mlakom, ali kad pogledam razgnevljene komentare ispod klipova na tjubu ipak mi nekako milo da je otišla u etar, kakva takva.


Bome, Bili, kanda ce i tebe i mene da proglase nekom drugom vrstom ekstremista. Moj utisak o emisiji bio je mlako, traljavo, tresla se gora rodio se mis. Mnogo price a nista novo nije receno... Al' se tesim da je samo prvi deo. Ajde, sacekacemo i drugi.
Bili Piton Bili Piton 15:25 17.11.2010

Re: naslov je pretenciozan

mlekac


Bome, Bili, kanda ce i tebe i mene da proglase nekom drugom vrstom ekstremista.


Da si ti živa i zdrava, odavno sam ja na tapetu...

Usput ono nije bio "Isterivač" već "predskazanje", lapsus.
shumska shumska 18:34 17.11.2010

Re: naslov je pretenciozan

Bili Piton
mlekac


Bome, Bili, kanda ce i tebe i mene da proglase nekom drugom vrstom ekstremista.


Da si ti živa i zdrava, odavno sam ja na tapetu...

Usput ono nije bio "Isterivač" već "predskazanje", lapsus.

zamisli Bili, muzička tema je stvarno iz filma "Predskazanje" (Dzeri Goldsmit autor muzike), a tema se zove "ave satani"
G.M.Wolf G.M.Wolf 18:51 16.11.2010

Težak udarac

To im je već 150-ti snažan udarac.
docsumann docsumann 19:03 16.11.2010

Re: Težak udarac

To im je već 150-ti snažan udarac.


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:06 16.11.2010

Re: Težak udarac

Hajde doc da se malo uozbiljimo...Ti živiš u laičkoj državi pa ti je lakše da se zezaš..ili nije..
docsumann docsumann 19:36 16.11.2010

Re: Težak udarac

Hajde doc da se malo uozbiljimo...Ti živiš u laičkoj državi pa ti je lakše da se zezaš..ili nije


Zezao sam se ja i kad mi je bilo mnogo teže u životu. A, inače baš šteta što nisam pravoslavac pored dvije pravoslavne crkve koje ovdje imamo. Pa bi fino mog'o da biram - oš kanonsku, oš nekanonsku

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:39 16.11.2010

Re: Težak udarac

docsumann
Hajde doc da se malo uozbiljimo...Ti živiš u laičkoj državi pa ti je lakše da se zezaš..ili nije


Zezao sam se ja i kad mi je bilo mnogo teže u životu. A, inače baš šteta što nisam pravoslavac pored dvije pravoslavne crkve koje ovdje imamo. Pa bi fino mog'o da biram - oš kanonsku, oš nekanonsku


Ma to je ok...nego, u Crnoj gori nema veronauka u školama, jel tako..
docsumann docsumann 19:42 16.11.2010

Re: Težak udarac

Ma to je ok...nego, u Crnoj gori nema veronauka u školama, jel tako..


tako je
Domazet Domazet 19:56 16.11.2010

Pa sigurno da mu je lakshe...

Drago Kovacevic
Hajde doc da se malo uozbiljimo...Ti živiš u laičkoj državi pa ti je lakše da se zezaš..ili nije..

...pa sam kaqzhesh da u Srbiji crkva organizuje drzhavu. U Crnoj Gori je situacija potpuno drugachija. Tamo je drzhava sasvim izvesno organizujovala crkvu.
docsumann docsumann 19:56 16.11.2010

Re: Pa sigurno da mu je lakshe...

U Crnoj Gori je situacija potpuno drugachija. Tamo je drzhava sasvim izvesno organizujovala crkvu.


tako je
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:00 16.11.2010

Re: Težak udarac

docsumann
Ma to je ok...nego, u Crnoj gori nema veronauka u školama, jel tako..


tako je

Eto kod mene još jednog plusa za Mila..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:05 16.11.2010

Re: Pa sigurno da mu je lakshe...

pa sam kaqzhesh da u Srbiji crkva organizuje drzhavu

Ne, to ja ne kažem...to ti interpretiraš..Ja govorim o štetnoj simbiozi države i moćne državne crkve...
Tamo je drzhava sasvim izvesno organizujovala crkvu.

Koliko znam tamo se država ne meša u crkvene poslove, ali bogami ni crkva u njene...Jedino pošalju policiju ako preti opasnost da se vernici i svještenici pokače...a čuvanje reda i mira je državni poso..
docsumann docsumann 20:07 16.11.2010

Re: Težak udarac

Eto kod mene još jednog plusa za Mila..


"This time Milo had gone too far. Bombing his own men and planes was more than even the most phlegmatic observer could stomach, and it looked like the end for him...Milo was all washed up until he opened his books to the public and disclosed the tremendous profit he had made."

Catch-22
Domazet Domazet 20:30 16.11.2010

Re: Pa sigurno da mu je lakshe...

Bata Drago
Koliko znam tamo se država ne meša u crkvene poslov

Potpuno si u pravu. Od kako su ih organizovali i rekli im shta da rade uopshte se vishe ne meshaju. Ovi (crkva), dodushe, povremeno dodju da podnesu izveshtaj i to mu je to...
docsumann docsumann 20:34 16.11.2010

Re: Pa sigurno da mu je lakshe...

Potpuno si u pravu. Od kako su ih organizovali i rekli im shta da rade uopshte se vishe ne meshaju. Ovi (crkva), dodushe, povremeno dodju da podnesu izveshtaj i to mu je to...


Miraševi govori su ništa manje politički nego Ristovi.
gorran2 gorran2 20:40 16.11.2010

Re: Težak udarac

docsumann
Eto kod mene još jednog plusa za Mila..

"This time Milo had gone too far. Bombing his own men and planes was more than even the most phlegmatic observer could stomach, and it looked like the end for him...Milo was all washed up until he opened his books to the public and disclosed the tremendous profit he had made."

Catch-22

Jao, nemoj opet protiv Mila, uvrediće se domaćin
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:41 16.11.2010

Re: Pa sigurno da mu je lakshe...

Miraševi govori su ništa manje politički nego Ristovi.

Nije mi Miraš ništa držai...niti mislim da su mu govori bolji..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:42 16.11.2010

Re: Težak udarac

Jao, nemoj opet protiv Mila, uvrediće se domaćin

Ma neću se uvrediti..nego doc i ja konstatovašmo da je Milo napravi sekularnu državu...što je ok...
Jel tako doc...
docsumann docsumann 20:57 16.11.2010

Re: Težak udarac

Ma neću se uvrediti..nego doc i ja konstatovašmo da je Milo napravi sekularnu državu...što je ok...
Jel tako doc


Sekularna država Crna Gora je ok, mada je nije Milo napravio. Takva je od 1945.
A Domazet je u pravu što se tiče CPC. Nju, Milo jeste napravio, iako postoje istorijski razlozi za autokefalnost crnogorske crkve, ali kao nepravoslavac neću da se mješam u te stvari.

Nije mi Miraš ništa držai...niti mislim da su mu govori bolji..


Oko ovoga se slažemo u potpunosti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana