Gost autor

Put do naših vrata

arianna RSS / 20.11.2010. u 18:13

 gost: dara-landara

 

 ptice.jpg    Halo, ljudi, neka mi neko objasni osnovne stvari !? Dokle ide ljudsko licemerje i gde je moja granica izdržljivosti? Zna li neko ili će biti jasnije kada se tanka nit zdravog razuma prekida? Skoro pola  životnog veka živela sam u braku zasnovanom na prelepoj mladalačkoj ljubavi. Kako je to romantično i patetično! Onda, kad već imaš odraslu decu, muž se seti da zameni ulogu sa za srednju školu stasalim sinom i ponovo se zaljubi. Ha, pa to je normalno, razumno, zanimljivo..

 Kome? Svima!Poznanicima,rodjacima,kolegama,novoosnovanoj porodici i njihovom podmladku na donjem spratu kuće ! 

Zasto li ljudi iz našeg okruženja plaćaju televizijsku pretplatu nije mi jasno, pa španska sapunica je u našem dvorištu!!! U svako nedeljno jutro moja odrasla deca se sete ranog ustajanja i odlaska na liturgiju u crkvu. I sad sviću nedeljna jutra, ali se u crkvu ne odlazi. Ostalo je otvoreno pitanje, šta je ovo? Je li naš otac učio da živimo po crkvenim kanonima, pokazao nam svetu tajnu braka venčavajući se sa našom majkom u zrelim godinama, a sad odlazi sa drugom ženom i detetom tamo !? I svi ga nasmejani sačekuju? Ostavljena hendikepirana devojčica nije za pokazivanje, neka je, ima otac sad drugu i lepšu! Sin u pubertetu kome podivljali hormoni mute razum . Neka ga majci, zapaliće majka sveću  i za njihovo zdravlje! Razumeće Dragi Bog, dobar je On.

 I tako se dani nižu u godine, sećanja blede, nove navike se ustaljuju i razum u muklim noćima pita može li neko da izmeri i razume bol ostavljene dece? Zna li neko kako je hendikepiranoj devojčici koju majka zaključa i krene na posao? Ona zna da mora da bude dobra, da je čeka, mama ce doći. Njen otac je na donjem spratu kuće, a nije je video više od 3 godine. On je tu, ali se  nije setio dece, niti da plati ni ono što mu zakon nalaže, ali  ima mama za nju sve. Njen otac vozi auto, a mama moli Boga da nema potrebu da sa bolesnim detetom putuje autobusom jer ona ima fobiju od njega. Nakon poslednjeg putovanja nije bila u stanju da samostalno hoda. A sin? Pa on je pred punoletstvom, kakva li je njegova slika sveta? Mama ćuti i bavi se praktičnom stranom života, a otac uredno izbegava svoju decu i obaveze i u slučajnim susretima govori da je sve to normalno!? Mama žuri na posao, tata lagodno i lepo živi sa svojom novom porodicom. Mama u pauzi izmedju kućnih poslova ćutke gleda tv. Upravo govore o deci sa posebnim potrebama o kojoj čitavo društvo brine, poklanja im pažnju... Zašto tako nije i u našoj kući? Poznaje li bar zakon put do naših vrata!?



Komentari (174)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

scabies scabies 03:55 21.11.2010

Re: Koegzistencija ...

Moja drugarica je čoveka sa kojim ima dete (a sa kojim nije provela nijedan dan u zajednici) tužila zbog neplaćanja alimentacije i smestila ga u tzv. ćorku. Onda je počeo da plaća.
Nisam sigurna da razumem šta pokušavaš da kažeš? Ja stvarno mislim da to što nisu ni dana živeli u zajednici ne znači da on ne treba da bude odgovoran prema onome što je izraslo iz genetskog materijala prema kom je bio neodgovoran. Za primer i nauk omladini
maksa83 maksa83 07:23 21.11.2010

Re: Koegzistencija ...

Nisam sigurna da razumem šta pokušavaš da kažeš?

Kolutam očima na tvoje tumačenje toga što sam hteo da kažem.

Hteo sam da kažem da - ako njemu već ne radi savest - treba da istera alimentaciju sudskim putem.
scabies scabies 10:18 21.11.2010

Re: Koegzistencija ...

izviiiini, pogreši čovek
anakcosa anakcosa 12:29 22.11.2010

Re: Koegzistencija ...

Nikako nisam zelela da otac moje dece bude *los momak*. Ocigledno se to izmedju redova cita. Zakon je regulisao odnos izmedju oca i dece, ali nije mogao da ga nauci sta im reci i o cemu razgovarati prilikom tih susreta. Deca su dovoljno velika i pametna da znaju da sude o uzrocima i posledicama dogadjaja u svojim zivotima. Zajedno smo ih dosta dugo ucili tome, ne mogu sad preko noci da promene svoje stavove. Ma koliko zelim da mu pomognem u svemu, ja mama mogu da budem SAMO svojoj deci!


Da, da, baš sam htela da pitam za njegovu mamu!!!
background noise background noise 22:29 20.11.2010

Nemam reči

Da opišem šta mislim o vašem bivšem mužu, to što je i on "čovjek" ništa mi ne znači, istorija je puna "čovjeka" po imenu a monstruma ili emotivnih retarda u zbilji.

Ali mene zanima nešto drugo, možete li se dokopati dela nekada zajedničke imovine pa to prodati i obezbediti barem kćerki sa posebnim potrebama adekvatnu negu, pomoć?
Ako je kuća i bila zajednička, možete li preko suda tražiti njen veći deo u vlasništvo na osnovu potreba kćerke? Takav proces bi mogao da ga natera da plaća alimentaciju pa čak i više od alimentacije da ne bi bio sa sve svojom novom ženom izbačen.

Možda je ovo za vaš ukus vulgarno ali ne radi se o vama, zanemarite ponos i udarite iz sve snage u mošnice . . .
dara-landara dara-landara 22:51 20.11.2010

Re: Nemam reči

Iz teksta se vidi da smo kucu podelili, pa sam ja sa decom na gornjem, a on sa svojom novom porodicom na donjem spratu. Problem je bila zajednicka voda i struja koju nam nije dao. Morala sam to iznova da uradim, platim takse i sve ostali iznova. Eh, kad je dosla zima... duga i hladna! Isekao nam je bez najave cevi za grejanje, a alternative za grejanje nema. Faktor iznenadjenja za decicu pred Novu godinu! Tuzila sam ga sudu i dobila u maju mesecu presudu da je bio u pravu. Ja sam napustila kucu i odvela decu u iznajmljeni stan sa parnim grejanjem, znaci nisam imala interesa da tu zivim - tako je glasila presuda.Plati sudske troskove! Ni u jednom trenutku se sud nije bavio time sto je to dete 100% invalidno! Cudni zakoni vladaju ovom zemljom!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 08:57 21.11.2010

Re: Nemam reči

Problem je bila zajednicka voda i struja koju nam nije dao

Isekao nam je bez najave cevi za grejanje

ukoliko se radi o zajedničkoj imovini, ne znam kako je presuda mogla da bude da je on u pravu?
a da se vi lepo posavetujete sa nekim advokatom, ovde na blogu ih ima, pa neka se jave (dobijete savet free of charge :).

što se teme bloga tiče,
ja bih tu odvojila zaljubljivanje od zanemarivanja.
na zaljubljivanje zaista ima pravo i to jeste sasvim normalno , bez obzira što se najčešće smatra da u odredjenim godinama nije košer.

kada kažete da devojčica sa hendikepom nije za pokazivanje - tu ulazimo u polje morala, ljubavi i ljudskosti.
da sam na vašem mestu, iako je teško - probala bih da odvojim ove stvari.
brak ne postoji zbog ljubavi, već zbog obaveza i prava koje dobijamo kada u njega udjemo.
kada tako posmatrate stvari, zanemarivanje obaveza je sasvim druga stvar i tu vi sigurno imate nekakva prava, tako da ne može da ne plati ono što zakonom mora.

A sin? Pa on je pred punoletstvom, kakva li je njegova slika sveta? Mama ćuti i bavi se praktičnom stranom života, a otac uredno izbegava svoju decu i obaveze i u slučajnim susretima govori da je sve to normalno!?

zašto nemate vere u to da će vaš sin (a ima makar jedan dobar primer) izrasti u odgovornog i dobrog čoveka? (pretpostavljam da se, kada kažete: kakva li je njegova slika sveta, pribojavate za njega)


ps
a pošto kažete da ste kuću podelili - a da vi lepo izdate taj sprat i od toga imate neku finansijsku korist?

edit
tek sad videh da je i višnja pisala slično...izvinjavam se, nisam pročitala sve komentare pre nego li sam ostavila svoj.
background noise background noise 22:00 21.11.2010

Re: Nemam reči

Na osnovu ovoga svega sto je do sada u preko 110 komentara napisano zekljucujem da vas bivsi suprug nije emotivni retard, neodgvorni balavac i sl. nego sistematski nasilnik, njegovi postupci se samo tako mogu protumaciti. Ja ne mogu ni da naslutim sve mogucnosti ali sustina je u napadu, to siledzije nadjacava. Imam utisak da on ima prednost. Dakle vama je potreban dobar advokat koji ce se entuzijasticki angazovati ne samo iz finansijskih vec i iz humanisticko-profesionalnih pobuda. On ce smisliti kako da se tom magarcu stane u kraj . . .
dara-landara dara-landara 22:12 21.11.2010

Re: Nemam reči

Naravno, ali kako u malom mestu naci takvog? Ovde se svi znamo, maske cvrsto drzimo i trudimo se da i sto vidimo, ne vidimo, jer... digacka je lajkovacka pruga
milisav68 milisav68 22:24 22.11.2010

Re: Nemam reči

dara-landara
Iz teksta se vidi da smo kucu podelili, pa sam ja sa decom na gornjem, a on sa svojom novom porodicom na donjem spratu. Problem je bila zajednicka voda i struja koju nam nije dao. Morala sam to iznova da uradim, platim takse i sve ostali iznova. Eh, kad je dosla zima... duga i hladna! Isekao nam je bez najave cevi za grejanje, a alternative za grejanje nema. Faktor iznenadjenja za decicu pred Novu godinu! Tuzila sam ga sudu i dobila u maju mesecu presudu da je bio u pravu. Ja sam napustila kucu i odvela decu u iznajmljeni stan sa parnim grejanjem, znaci nisam imala interesa da tu zivim - tako je glasila presuda.Plati sudske troskove! Ni u jednom trenutku se sud nije bavio time sto je to dete 100% invalidno! Cudni zakoni vladaju ovom zemljom!

Zašto se niste žalili višoj instanci?
dara-landara dara-landara 22:41 22.11.2010

Re: Nemam reči

Po savetu advokata, to je spor male vrednosti, pa je za visi sud nebitan i sa neizvesnim krajem!
milisav68 milisav68 23:16 22.11.2010

Re: Nemam reči

dara-landara
Po savetu advokata, to je spor male vrednosti, pa je za visi sud nebitan i sa neizvesnim krajem!

Čekaj.
Ti si njega tužila samo zato što ti je isekao grejanje?
Ja sam mislio da je tužba bila na ukupnu podelu imovine.
Ako je ta kuća sticana u braku, onda je podela trebala da se radi u sitna crevca.(sad se već zadire u privatnost )
buba_truba buba_truba 11:04 23.11.2010

Re: Nemam reči

milisav68
Ako je ta kuća sticana u braku, onda je podela trebala da se radi u sitna crevca.(sad se već zadire u privatnost

Sva je prilika da ta kuća nije deo zajedničke imovine stečene u braku. I nije zadiranje u privatnost već u temu bloga. I to je tema u celoj priči, pa ako je već ispričana, neka bude do kraja.
Ako je autorka očekivala samo izlive empatije, žao mi je - pogrešna procena... ovde se, ipak, okuplja misleća raja.
taube taube 02:03 21.11.2010

/

teško je prnaći reči ali ću pokušati, borite se, idite u crkvu, molite se, ništa ne brinite,

strpljenje, praštanje i radost su tri glavne osobine ljubavi , imajte ih vi i zadržite kao najveće blago kad već taj koji je otišao od vas to nije umeo,

nemojte se naljutiti ako vam napišem ovo: ako vas neko voli pa vas odjednom više ne voli nikad vas nije ni voleo.

malo ja ljubavi u ljudima, u svima nama, kada bi ljubavi bilo, ljudi nas ne bi obmanjivali? kada bi ljubavi bilo beskućnici ne bi skitali po svetu, ljubav to ne bi dopustila.kada bi ljubavi bilo vlast se ne bi žalila na narod i obratno, kada bi ljubavi bilo ne bi se ni sveštenici žalili na norod i obratno.

ljubav je dragocena, bez ljubavi je sve rđavo, i naopako, a sa ljubavlju valjano i skladno, ne voli taj čovek ni tu novu sa kojom je sada, on jedino sebe voli, jedino sebe ljubi, a ne svoje bližnje, i zato ništa ne brinite, i samo napred.
mlekac mlekac 10:18 21.11.2010

Meni je zasmetalo ovo

Ostavljena hendikepirana devojčica nije za pokazivanje, neka je, ima otac sad drugu i lepšu!


Kako tebi, majci tog deteta, uopste pada na pamet da napises ovako nesto o sopstvenoj cerci? Koliko god mislila da je otac tako dozivljava!

Dete je invalid - pa sta? Ni prvo ni poslednje. Besposeleni kreteni ce da pilje u nju ako je izvedes na ulicu? Shame on them!

Izvini, ali dok TI ne budes prihvatila svoje dete na pozitivan nacin, bez obzira na njene posebne potrebe, ne ocekuj ni od koga drugog da to ucini!

dara-landara dara-landara 10:37 21.11.2010

Re: Meni je zasmetalo ovo

Lepo je sto ti to smeta! Veoma sam dobro edukovana za rad sa decom ometenom u razvoju, na njihovoj rehabilitaciji radim profesionalno. Volim da vidim kako se ljudi zalazu da me ohrabre! Zivela sam sa tim covekom dugo, znam uzroke mnogih posledica.
natasavb natasavb 11:09 21.11.2010

Re: Meni je zasmetalo ovo

Izvini, ali dok TI ne budes prihvatila svoje dete na pozitivan nacin, bez obzira na njene posebne potrebe, ne ocekuj ni od koga drugog da to ucini!


Sta znaci to ne prihvata svoje dete?
Svaki roditelj koji dete sa teskocama nije dao u neku instituciju, nego brine o njemu, je prihvatio svoje dete.Tacka.


mlekac mlekac 15:49 21.11.2010

Re: Meni je zasmetalo ovo

natasavb
Izvini, ali dok TI ne budes prihvatila svoje dete na pozitivan nacin, bez obzira na njene posebne potrebe, ne ocekuj ni od koga drugog da to ucini!


Sta znaci to ne prihvata svoje dete?
Svaki roditelj koji dete sa teskocama nije dao u neku instituciju, nego brine o njemu, je prihvatio svoje dete.Tacka.



Nale, ja rekoh NA POZITIVAN nacin. Zbog onog sto sam prvo citirala, ja imam utisak da se Dara, pod uticajem sredine - najverovatnije, jos uvek stidi sto joj je dete invalid. Mozda gresim, ali to je utisak koji sam imala citajuci tekst.

Jedno je biti borac zato sto si borac po prirodi, a drugo je biti primoran da se boris kad ti to ne lezi.

Znam da joj je situacija teska, ali kroz ceo tekst se provlaci, "jadna majka invalidnog deteta ostavljena da se sama nosi sa tim..." Nema nista od kuknjave, i sto pre to shvati bice bolje i za nju i za tu decu.
natasavb natasavb 19:43 21.11.2010

Re: Meni je zasmetalo ovo

mlekac
Nale, ja rekoh NA POZITIVAN nacin. Zbog onog sto sam prvo citirala, ja imam utisak da se Dara, pod uticajem sredine - najverovatnije, jos uvek stidi sto joj je dete invalid. Mozda gresim, ali to je utisak koji sam imala citajuci tekst.


Ocito da imamo razlicit utisak. Ja vec gore negde spomenuh da izgleda svako od nas ima drugaciji dozivljaj nekog teksta.

Iz tog dela nisam razumela da je Dara ta koja se stidi ili neprihvata, kako god,
svoju kcerku, vec njen otac koji je napustio.

Svejedno, mislim da su to ipak prejake reci, koje ljudi olako izgovore.

Desava se da roditelji svoju decu ne izvode iz kuce, ali verujem da svako od njih ima razlog za to i da taj razlog ne mora uvek da bude stid. Neki misle da ce na taj nacin zastiti dete od negativnih komentara, drugi nemaju snage da se nose sa pogledima , pitanjima...Da drustvo ima drugaciji odnos prema njima, da je manja stigmatizacija, verovatno bi se i oni lakse odlucili da sa svojim detetom izadju u spoljni svet. Teske su to stvari veruj mi.

Skoro mi je prijateljica koja ima dete sa teskocama ispricala da je zena koja radi u prodavnici u kojoj kupuje svaki dan pitala koliko dugo zive deca poput njenog.
Mozes li uopste da zamislis kako se osecala u tom trenutku.
Nismo svi isti. Nismo ni svaki dan podjedanko jaki. Ne znamo ni kako izgleda ziveti sa detetom koje je 100% invalid,kao sto je Darina kcerka.
Zato sam regovala na primedbu o neprihvatanju deteta i pitala sta to uopste znaci.
aleksandrapetkovic aleksandrapetkovic 19:49 21.11.2010

Re: Meni je zasmetalo ovo

Ja nisam shvatila da dara tako misli o svom detetu već da prenosi stavove svog bivšeg muža. Sigurna sam da odlično zna kako dotični razmišlja. A i ne mogu joj zameriti malo pokazivanja gorčine!
dara-landara dara-landara 21:23 21.11.2010

Re: Meni je zasmetalo ovo

Lep dozivljj teksta, hvala sto ste procitali blog
miloradkakmar miloradkakmar 10:30 21.11.2010

Ja sam staromodnih shvatanja,

decu su svetinja.
Nema opravdanja za nebrigu roditelja o svojoj deci.
Ako brige o detetu nema u roditelju , onda je tu Zakon.

Član 6.
(1) Svako je dužan da se rukovodi najboljim interesom deteta u svim aktivnostima koje se tiču deteta.
(2) Država ima obavezu da preduzima sve potrebne mere za zaštitu deteta od zanemarivanja, od fizičkog, seksualnog i emocionalnog zlostavljanja te od svake vrste eksploatacije.
(3) Država ima obavezu da poštuje, štiti i unapređuje prava deteta.
( Porodični zakon)
dara-landara dara-landara 10:40 21.11.2010

Re: Ja sam staromodnih shvatanja,

Kako ga sprovesti u praksi?
vishnja92 vishnja92 11:07 21.11.2010

Re: Ja sam staromodnih shvatanja,

Država ima obavezu da preduzima sve potrebne mere za zaštitu deteta od zanemarivanja

perfektno licemerje - drzava podstice tezak oblik zanemarivanja, skolovanjem dece po smenama.

:smajli papagaj:
miloradkakmar miloradkakmar 11:30 21.11.2010

Re: Ja sam staromodnih shvatanja,

dara-landara
Kako ga sprovesti u praksi?

Ako može Zakon protiv pušenja, što ne bi i ovaj mogao!?
dr.wagner dr.wagner 12:43 21.11.2010

Re: Ja sam staromodnih shvatanja,

...dan

miloradkakmar
decu su svetinja.Nema opravdanja za nebrigu roditelja o svojoj deci.


Wagner


potpisao ...
bocvena bocvena 12:46 21.11.2010

Drži se, Daro!

Mogu samo da pretpostavim kako izgleda tvoj život. Koliko energije je potrebno da se preturi najobičniji dan. I razumem osećaj besa i nemoći koji te ophrva povremeno. Ipak, prepoznajem jačinu.
S pravom imaš očekivanja i od bivšeg i od države. Znam koliko vremena, živaca i para oduzima naš pravosudni sistem, ali drugo rešenje ne postoji. Pusti državu da pritiska oca (valjda postoji i nešto što se zove administrativna zabrana, tj. da sud naloži da mu se automatski sa računa skida novac za alimentaciju...pričam napamet, nisam pravnik), a ti use i u svoje kljuse, daj dobar primer svojoj deci. Oni će ionako, pre ili kasnije, sami shvatiti kakav im je otac.
Sve najbolje!
viola92 viola92 13:39 21.11.2010

Re: Drži se, Daro!

Drzi se, nema druge. I ljudima u braku vise nije lako da se organizuju, sve uz pomoc baba, deda, tetaka i bejbisitera, a kamoli samoj majci pa jos sa hendikepiranim detetom. Verujem da ti je nenormalno tesko i jako me je pogodilo to sto pises o zakljucanoj cerki jer sigurno nemas izbora.

Bocvena ima pravo, ipak se moras osloniti na drzavu i gurati ta prokleta rocista. Kad dobijes spor imaces pravo i na zaostale alimentacije. Ni ja nisam pravnik, ali pricam poznajuci slucaj gde je tako dosudjeno, a posto je suma ispala stvarno povelika ljudi su se nagodili (da bivsi muz plati pola).

Nego ima li nekih udruzenja koja pomazu hendikepiranoj deci, npr. salju vozila kad treba ili neka strucna lica da ih obidju s vremena na vreme... Izvini, nisam dovoljno informisana, prosto ne mogu da verujem da toga uopste nema. Zna li ko na blogu?

Da li si razmisljala i da se odselis? Mozda mozes da prodas sprat i kupis negde stancic?
dara-landara dara-landara 13:55 21.11.2010

Re: Drži se, Daro!

Sve kombinacije su u opticaju u mojoj glavi! Provincija je ovoa ja imam samo jedan zivot! Lep savet je uvek dobro dosao!
vishnja92 vishnja92 19:17 21.11.2010

100

arianna arianna 23:33 21.11.2010

Re: 100

vishnja92


filantrop filantrop 19:55 21.11.2010

You Can't Clap With One Hand

sto bi rekla braca arapi.

jel postoji mogucnost da cujemo i drugu stranu, mislim, optuzenu?
mislim, kad vec gledamo u prljav ves.

a jel on zna da ga bivsa zena proziva po blogu?
ako zna, dajte ga ovamo, da cujemo sta on ima da kaze.
ako ne zna, onda je ovo najkulovskiji blog na svetu.
aleksandrapetkovic aleksandrapetkovic 20:03 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

Ti si shvatio/la da je ovo tekst za optuživanje "druge strane"!?
filantrop filantrop 20:13 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

aleksandrapetkovic
Ti si shvatio/la da je ovo tekst za optuživanje "druge strane"!?


ne prebacuj loptu kod mene.
dama je za svoje nevolje u centar stavila svog bivseg muza.

svako optuzen ima pravo da se brani na svakom sudu pa i blogovskom ne?
i nevin je dok se ne dokaze suprotno.

dakle,
bivseg muza na (blogo)sunce.
arianna arianna 20:26 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

dama je za svoje nevolje u centar stavila svog bivseg muza.




graška! u centar su stavljeni sporost i neizvršenja pravosnažne sudske odluke tj. izostanak alimentacije za hendikepirano dete
filantrop filantrop 20:37 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

graška!


pa ne znam bas.
npr.

Je li naš otac učio da živimo po crkvenim kanonima, pokazao nam svetu tajnu braka venčavajući se sa našom majkom u zrelim godinama, a sad odlazi sa drugom ženom i detetom tamo !? I svi ga nasmejani sačekuj
i ceo blog u tom stilu..
zasto je otisao sa drugom zenom?
seks nije valjao? vredjala ga non stop? itd.
ne znamo sta se desilo.
shvatas?
sto ne pozoves bivseg muza na blog?
nije u redu da pozivas samo jednu stranu, kad si se vec upustila u djavolju rabotu zvanu razvod.
arianna arianna 20:44 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

sto ne pozoves bivseg muza na blog?

gde piše da nije pozvan?

razvod je okončan i ljudi su se razišli, podelili imovinu ali je ostalo otvoreno pitanje neizvršenja pravosnažne sudske odluke tj. NEplaćanja alimentacije
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 20:56 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

u bre filantrop, komentar ti je baš grozan.

arianna,
da ovde odgovorim na onaj komentar odozgo o hranitelju i silovanju.
zato sam i napisala da je neophodno da reagujemo ukoliko znamo da osoba nije podobna da bude hranitelj. šta meni u tom smislu (ili još bolje: nekom detetu) znači rečenica da sidjem medju narod i upoznam hraniteljke?

nego,
ode ovaj blog u propas' a ja bi da se vratim na temu, ukoliko ima koji pravnik da potvrdi:
ukoliko je kuća podeljena i ukoliko ista ima grejanje, vodu i ostalo, da li bivši bračni drug ima pravo da iste uskraćuje ovom drugom?
(pošto se sve to vodi kao stečeno u braku)

i

koliko treba da se čeka a da bi onaj ko ne plaća počeo da plać? tj. da li postoji neka klauzula (je l' se to tako zove?) o hitnosti, s'obzirom da je u pitanju hendikepirano dete?

što se zaključavanja tiče - na jednom od linkova koje sam postavila piše i to da roditelj može ostaviti dete u dnevnu grupu (ili tako nešto).

filantrop filantrop 20:57 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

arianna
sto ne pozoves bivseg muza na blog?

gde piše da nije pozvan?

razvod je okončan i ljudi su se razišli, podelili imovinu ali je ostalo otvoreno pitanje neizvršenja pravosnažne sudske odluke tj. NEplaćanja alimentacije


da se ne nastavljamo arianna, meni se cini da se dama zaklonila iza neplacene alimentacije (nesumjivo tezak prekrsaj, u sad se za to ide u zatvor) da istrese khm na bivseg muza. meni je to uzasno ruzno, govori mnogo o osobi.

gde piše da nije pozvan?


znaci imacemo nastavak na sledecem blogu? muz ce moci da kaze zasto nije placao alimentaciju izmedju ostalog? vec vidim kako ga komadamo ovde zbog toga. ja bi ga prvi pitao.

u protivnom si "kriva" jer si se stavila na jednu stranu.
arianna arianna 21:02 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

koliko treba da se čeka a da bi onaj ko ne plaća počeo da plać? tj. da li postoji neka klauzula (je l' se to tako zove?) o hitnosti, s'obzirom da je u pitanju hendikepirano dete?


to bih i ja volela da saznam


što se zaključavanja tiče - na jednom od linkova koje sam postavila piše i to da roditelj može ostaviti dete u dnevnu grupu (ili tako nešto).



može, naravno ali šta se dešava ukoliko dete ima fobiju od drugih ljudi ili jednostavno ne postoji dnevni boravak za lica sa smetnjama u razvoju u mestu stanovanja?
arianna arianna 21:06 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

filantrop

znaci imacemo nastavak na sledecem blogu?

moguće da će biti nastavka, ako gospodin reši da se oglasi. Blog je otvoren još 6 dana

filantrop
u protivnom si "kriva" jer si se stavila na jednu stranu.


moja strana je zaštita prava dece
mikimedic mikimedic 22:22 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

moguće da će biti nastavka, ako gospodin reši da se oglasi. Blog je otvoren još 6 dana


onda stvarno prestajem da gledam spanske serije na televiziji. blog ce biti dovoljan.
maksa83 maksa83 22:35 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

onda stvarno prestajem da gledam spanske serije na televiziji. blog ce biti dovoljan.

Španske serije su cicamaca na navijanje, blog bi onda postao Jerry Springer Show.

Stvarno loša ideja.
arianna arianna 23:54 21.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

onda stvarno prestajem da gledam spanske serije na televiziji. blog ce biti dovoljan.

Španske serije su cicamaca na navijanje, blog bi onda postao Jerry Springer Show.


a da mi to ipak licenciramo?
na pr: Blog b92 Online Reality Show
anakcosa anakcosa 12:48 22.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

filantrop-ženomrzac!
milisav68 milisav68 21:49 22.11.2010

Re: You Can't Clap With One Hand

arianna

graška! u centar su stavljeni sporost i neizvršenja pravosnažne sudske odluke tj. izostanak alimentacije za hendikepirano dete

Ne postoji alimentacija za hendikepirano dete.
Alimentacija može da se odredi na osnovu procenta plate(40% neto) ili na fiksnu cifru, gde je država odredila da je za dete potrebno oko 100 evra mesečno(bilo otac ili majka).Po meni je bolja varijanta sa fisknom cifrom jer ne može da se muva sa prosekom plate.
Roditelj koji vodi računa o hendikepiranom detetu ima pravo da od države traži tudju pomoć i negu, koja maksimalno iznosi 18600 dinara.
Ako ima male prihode može da traži i dečji dodatak koji u takvim slučajevima sada iznosi 2225 dinara.
Inače roditelj hendikepiranog deteta je DUŽAN da plaća alimentaciju dokle god je to dete živo.
arianna arianna 20:28 21.11.2010

ništa nije normalno, a sve je po zakonu!?

priča 2

Roditelji dva deteta, od kojih je jedno sa posebnim potrebama (devojčica), žive u porodičnoj kući dede. Nakon dedine smrti sud na ostavinskoj raspravi poziva sina i unuka (zdravo dete) i utvrdjuje se da je deda, vlasnik imanja i porodične kuće, svu svoju imovinu zaveštao unuku poklonom, a sinu ostavio pravo na doživotno uživanje.
Snaja i unuka preminulog (dete sa posebnim potrebama) izostavljene su iz nasledstva. Unuk u medjuvremenu stiče punoletstvo i zahteva !?! da mu majka i bolesna sestra, plaćaju KIRIJU i sve režijske troškove ili da napuste porodičnu kuću. Sud donosi odluku da korisnik (majka i sestra) plate kiriju vlasniku (sinu/bratu) nepokretnosti. Pošto tužene nemaju da plate zaostale kirije bivaju izbačene na ulicu i preti im kazna zatvora
Kuda sa majkom u godinama i ćerkom, po rešenju invalidom II kategorije, bez krova nad glavom sa zbirnim prihodima od oko 15,000 din?

dali76 dali76 09:38 22.11.2010

moral i zakon



Ne vidim ariana sta je sporno u ovoj prici br 2. Sud nema nadleznosti da se bavi moralom ocigledno nemmoralnog naslednika kuce.
Nekad nazalost moral I zakon ne idu ruku pod ruku I ova prica je primjer za to.
Sto se tice Darine price I to je prica o moralu I zakonu.

Na mene je Darina prica ostavila snazan utisak no ne mogu se oteti drugom utisku citajuci komentare.
Snezana je ovde potrosila dosta vremena ostavljajuci linkove kome se obratiti za pomoc. Pitala je pitanja na koja nikad nije dobila jasan odgovor.
Zao mi je sto je Dara tako reagovala na komentare osobe koja ocigledno zeli konkretno da pomogne koliko je u njenoj moci.
Ovdje je pitanje svih pitanja kako osigurati sprovodjenje zakona. Neki komentatori, priznajem uz samu Darinu pomoc, skrenuli su sa teme.
Razumijem Darinu gorcinu koja je potpomogla da se glavno pitanje tj nepostovanje zakona ponekad izgubi iz vida.
Opet je problem moral I zakon.
Sud nije nadlezan da se bavi moralnim nacelima ocigledno nemoralnog bivseg muza.
Nema jurizdikciju da doticnog a natjera koliko ce vremena pricati sa svojom decom niti sta ce im doticni reci u slucajnim susretima.Jos manju jurizdikciju sud ima suditi o moralnosti zaljubljivanja u bilo kojim godinama, ili o cinjennici da je njihov brak zakljucen u crkvi ili u opstini.
Ono sto sud tj drzava mora da ucini jeste da se odluka suda sprovode. Tu je tacka.
Ne treba Dara da bude majka svome bivsem muzu , niti, kao sto rekoh, sud moze da sudi o moralnosti zaljubljivanja u tim godinama.
Kad se razdvoje moral I sprovodjenje zakona Dara ce na kraju morati potraziti pomoc advokata. Tacka.

arianna arianna 10:09 22.11.2010

Re: moral i zakon

Ono sto sud tj drzava mora da ucini jeste da se odluka suda sprovode.



slažem se, ali kako?

Dara je svoj posao sa advokatom završila. Postoji pravosnažna sudska presuda po kojoj je Darin bivši suprug obavezan da plaća alimentaciju hendikepiranoj ćerki. On to ne čini. Šta dalje?
priča 2 je takodje sudski okončana. Šta dalje?

neko praktično rešenje?

snezana mihajlovic snezana mihajlovic 10:39 22.11.2010

Re: moral i zakon

slažem se, ali kako?

pa, za početak ja bih se obratila onima koji su tu zbog mene - a to je besplatna pravna pomoć.
to što je sud doneo odluku o koju se odredjena osoba oglušuje ne znači da je kraj priče - i to se na tome ne može završiti.

ali,
na sugestiju da nadje advokata, dara kaže
Naravno, ali kako u malom mestu naci takvog? Ovde se svi znamo, maske cvrsto drzimo i trudimo se da i sto vidimo, ne vidimo, jer... digacka je lajkovacka pruga


izvinite,
ali ukoliko jedna žena u isto tako malom mestu nakon godina i godina prebijanja od strane supruga koji joj preti da će je ubiti, zapaliti, baciti bombu, šta sve ne - uspeva da zatraži pomoć i na kraju se razvede (posle 33 god. braka), ne znam šta bi daru sprečilo da, takodje potraži pomoć i reši svoj problem.

gore je jesen napisala kako je ova priča skrenula u ne znam kom pravcu i kako
Naslov bloga sve govori a ovde je diskusija otisla u smeru kopanja po darinom licnom zivotu

ali,
opet moram da primetim da se takav apel nije čuo dok je tema skretala na osudjivanje njenog bivšeg muža.

a ja ponavljam: on uopšte nije tema.
tema bi trebalo da bude koliko snage dara ima da prihvati realnost onakvu kakva jeste - tu nam nikakvi lamenti neće pomoći. ukoliko je njen cilj bolji život za njenu decu, ona je ta od koje inicijativa polazi.
već sam napisala, ali moram da ponovim - da li je to fer?
naravno da ne,
ali kada doživite neke užasne stvari, a sve što je okolina imala da vam pruži je sažaljenje ili osuda: onda naučite da se oslanjate na sebe i zaboravite na okvire u kojima ste žrtva i poniženi.
postajete borac.

u toj postavci stvari, dara više nije žena koja prazno, u pauzi izmedju poslova, zuri u tv, dok njen bivši ima svoju novu porodicu, već žena, koja je uprkos svim problemima našla način da stane na svoje noge. i ko zna, možda u tim okvirima i ona uradi nešto što nije košer. :)


ja odbijam da dari ponudim reči utehe,
jer ništa što bih joj rekla je neće utešiti.

ne znam ni gde dara živi, ni o kakvom se invaliditetu radi, ni o kom uzrastu, ni da li je sprat kuće njen, ni da li je grejanje uvedeno za vreme braka (jer ukoliko jeste, on nikako nije mogao da ga tek tako iseče): mi u stvari raspolažemo sa jako malo bitnih informacija, ali:
sve to ne znači da se ne može naći rešenje.

dara kaže da radi sa nezbrinutom decom - da li postoji mogućnost da njena ćerka bude sa njom? da li postoji neka prostorija gde bi je mogla ostaviti i povremeno obilaziti? da li negde u blizini mesta gde živi postoji neka institucija/dnevni boravak gde bi darina ćerka provodila vreme? da li postoji način da se darinoj ćerki pomogne, pa da prestane da ima fobije? sud može npr i da obaveže oca, pošto ima auto, da ćerku vozi i odvozi, itd.itd.
dali76 dali76 10:53 22.11.2010

Re: moral i zakon

Prvo Dara treba da smogne dosta snage da razluci tj odvoji moralnost od zakona. Niko sem nje ili ljudi u slicnoj situaciji ne moze znati koliko je to tesko.
Niko sem nje to nece uraditi. ZIvot je sve samo ne fer.
Drugi korak jeste pokretanje postupka za zakonsku prisilu naplate alimentacije. Dara se jos uvijek bori sa tom odlukom jer razmislja da bi bilo mnogo lakes da se njen bivsi muz osvesti pa se pocne ponasati u skladu sa svojim,ne moralnim,ali bar zakonskim obavezama.
Kakav je postupak tj procedura ne znam. Gina je ostavila preko pp advokata koga ona poznaje. Ovdje imamo I nicolo za koga sam siguran da bi imao dati mnogo korisniji savet u svezi procedure.
Sto se tice price br. 2, bar ja mislim da tu vise sud nema nikakvu nadleznost. Pitanje moralnosti nije pitanje suda vec iskljucivo zakonske obavez. Nazalost to je postalo pitanje socijalne sluzbe i solidarnosti gradjana.
Predlazem da posaljete pp blogokolegi niccolo . Siguran sam da je on bolji izvor informacija za procedduru postupka zakonske prisile naplate alimentacije.
Samo jos jednom kazem Dara mora da razdvoji zakon od morala. nIti sud niti bilo ko drugi moze naterati njenog muza na normalno tj moralno ponasanje kakvo se ocekuje od jednog roditelja.
Dara moze dobiti samo empatije drustva sto nekad moze biti I podrska ali jedino resenje ,kako iz njene price izgleda, jeste advokat I postojeca zakonska procedura.
arianna arianna 11:19 22.11.2010

Re: moral i zakon

Jedino što ja mogu ovde da odgovorim je:
da je Dara, veliki borac za svoj i život svoje dece. Prihvatila je da priča bude objavljenja, ne iz razloga medijske pažnje i da bi joj nepoznate osobe pisali reče utehe, sažaljenja i razumevanja, već da bi se pronašla praktična rešenja za ostvarivanje zakonom utvrdjenih prava


hvala na savetima
jesen92 jesen92 13:40 22.11.2010

Re: moral i zakon

ali,opet moram da primetim da se takav apel nije čuo dok je tema skretala na osudjivanje njenog bivšeg muža.

...nije bilo bas mnogo takvih komentara(ukljucujuci i jedan moj)...znaci, ja mislim da ove price ne bi ni bilo da je taj gospodin odgovorna osoba.....mene ne zanimaju njihovi licni i imovinski odnosi vec samo odnos prema deci...ovde svi savetuju daru kako treba da se bori a otac te dece je oslobodjen svake obaveze...verovatno ga je dara nesto iznervirala pa ne moze da otvori novcannik a o nekom vremenu koje bi posvetio deci da i ne govorimo ...Nisam ja sudija da bilo koga osudjujem ali imam pravo da iznesem misljenje o nekoj pojavi...Dara ce se nekako izboriti i za sebe i za decu ali ono sto mene zanima to je cinjenica da onoj "drugoj strani" niko ne moze nista...mozze ta druga strana da bude i zena posto ima i neodgovornih majki, nebitno....bitno je da su u nasem drustvi neodgovorni ljudi zasticeni kao i da im niko nista ne moze...
...dari je cak neko savetovao i hraniteljsku porodicu..znaci, i drustvo treba da se bavi darinim decoom samo za njihovog oca nema mesta u planu angazovanja......
milisav68 milisav68 21:36 22.11.2010

Re: ništa nije normalno, a sve je po zakonu!?

arianna
priča 2

Postoji zakon o nužnom delu nasledstva, koje je trebala da nasledi devojčica sa posebnim potrebama(nevezano što ima posebne potrebe).Tu je sud zatajio i trebalo je da se uputi žalba višem sudu.
Ne znam kada je bila ta ostavinska rasprava, ali sada u svakom mestu postoji besplatna pravna pomoć u vidu zaštitnika gradjana.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 23:24 21.11.2010

JOOOOJ!!!

Daro, draga....
Tvoja je priča strahotna....
Ja znam dve slične.

Prva, muž je ostavio ženu i troje dece (dvoje zdrave, treće je paraplegičar, ako je to uopšte bitno) dece i zbrisao sa mnogo mlađom devojkom. Nije mu bilo dovoljno da ih napusti, već je oženio devojku sa stranim državljanstvom i odselio se nekih 8 000 km daleko. Prve su reakcije bile... ju sram ga bilo itd.. A onda su ljudi počeli da se prisećaju... Njegovih dva posla koje je radio da ih izdržava, njenih stalno stisnutih usana, njene ogorčenosti na život, na zlu sreću... Ona je u braku od supruge postala majka i isključivo i samo Majka Oštećenog Deteta (nemojte me hvatati za grkljan, ovo je njena lična formulacija!!).

Šta hoću da kažem? Grubo rečeno, ona je postala Majka Oštećenog Deteta a od njega je očekivala da bude Otac, Izdržavalac porodice, Otac "onih dvoje zdravih" (ona, majka, ih tako naziva), Otac "oštećenog deteta", Muž, Donosilac robe sa pijace, Premeštalac nameštaja, Vozač do bolnice..... itd...

Kad je treći sin (paraplegičar), koji ima više pameti od oca i majke i braće zajedno, krenuo u srednju školu, otac ih je napustio... Znate koji je bio komentar tog klinca? Deteta u kolicima?

"I ja bih da sam bio na njegovom mestu, čudi me da je i ovoliko izdržao..."

Pet godina kasnije, klinja je našao oca, sredili su papire i zbrisao, isto kao i otac, maltene pobegao od nje, ogorčene, gorke, zle, besne, nesrećne, namrštene.. Majke Oštećenog Deteta. Koje je Oštećeno samo u njenoj glavi, samo izgovor za njeno nezadovoljstvo...

Priča br 2.
On je voleo (ili je barem tako izgledalo) Nju. Venčanje, dete, sve po redu.. Dete nije "kao sa slike". Nije ono što je on zamišljao. Hteo je sina da ga uči da igra košarku i da mu bude "tatin sin" dobio je nešto manje savršeno (po njegovim pojmovima). I hladnokrvno se okrenuo i otišao kao od neuspelog eksperimenta. Otišao sa komentarom "šta će mi žena koja ne može da mi rodi zdravo dete..".

Ona je čekala nekoliko meseci. A onda je krenula. Od njegovog šefa (privatna firma), preko šefove žene, njegove uže i šire porodice, prijatelja..... do novinara. I rekla je, neka i idem ulicom i nek pokazuju prstom na mene, briga me. Ja se borim i za sebe i za svoje dete. I sve elegantno, fino, kulturno, bez prljavog veša i niskih napada, "Dobar dan, imam problem, takav i takav, treba mi savet...."

Dobila je vrlo pristojnu alimentaciju, a on... jako, jako loš glas u njihovom malom mestu. Danas, on ima 43 godine, neoženjen je, pakostan, zao i sam, sasvim sam. A ona se udala ponovo, ima još dvoje dece i pedivnu porodicu... I devojčicu od skoro 17 godina sa višestrukim oštećenjima koja se najglasnije smeje u malom parku na kraju ulice dok se juri oko ljuljaške sa mlađim bratom i sekicom....

Ne znam, draga Daro, šta da ti kažem, osim da ponekad, ma šta ja pričam, ne ponekad nego UVEK, moraš nogom, laktom, kolenom... i dobro je imati advokata aždaju. Poslaću ti jedno ime na pp ako hoćeš, čovek je aždaja za takve stvari, ako si blizu Beograda...

Djina

PS. I pre nego mi neko otkine glavu, formulacija "Majka Oštećenog Deteta" nije moja, to sam čula od dotične majke da govori za sebe!!! Molim, ne otkinuti glavu za citat!!
mlekac mlekac 17:31 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

baka Evdokija i unuka Djina
Daro, draga....
Tvoja je priča strahotna....
Ja znam dve slične.

Prva, muž je ostavio ženu i troje dece (dvoje zdrave, treće je paraplegičar, ako je to uopšte bitno) dece i zbrisao sa mnogo mlađom devojkom. Nije mu bilo dovoljno da ih napusti, već je oženio devojku sa stranim državljanstvom i odselio se nekih 8 000 km daleko. Prve su reakcije bile... ju sram ga bilo itd.. A onda su ljudi počeli da se prisećaju... Njegovih dva posla koje je radio da ih izdržava, njenih stalno stisnutih usana, njene ogorčenosti na život, na zlu sreću... Ona je u braku od supruge postala majka i isključivo i samo Majka Oštećenog Deteta (nemojte me hvatati za grkljan, ovo je njena lična formulacija!!).



Draga, ne znam da li primecujes, ali sve vise zvucis kao Evda...
Bar u ovoj prvoj prici - na casnu rec.

A ovo sto si ispricala, nazalost, cesto se dogadja. Nema ljutnje - pojedine zene jednostavno tako reaguju.

Ljubac i cuvaj nam se!
scabies scabies 18:43 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

Majke Oštećenog Deteta. Koje je Oštećeno samo u njenoj glavi, samo izgovor za njeno nezadovoljstvo
Dete sa paraplegijom jeste dete sa posebnim potrebama, a roditelj mora biti oštećen u svojoj glavi da te potrebe ne prepoznaje i da ne pokušava da ih zadovoljava. Ne smem ni da zamislim koliko snage treba da se to postiže sa osmehom...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 19:23 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

Draga, ne znam da li primecujes, ali sve vise zvucis kao Evda...


A?

AAA?!?!?!

Odoh odma' sebi samoj da o'sečem jezik i polomim par prstiju!!

Nemam apsolutno nikakvih pretenzija da se pretvorim u naturščik - pripovedača kalibra moje Evdokije!!


Šalim se, draga, naravno!!

Veliki pozz, Mlekac!

Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 19:42 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

a roditelj mora biti oštećen u svojoj glavi da te potrebe ne prepoznaje i da ne pokušava da ih zadovoljava.


Kao i obično, scabies je potrefila i metu i cilj.

Izgleda da ja nisam.

Scabie, draga, perfektno si u pravu i ovu tvoju rečenicu treba citirati.

U konkretnom slučaju, o kojem sam ja pisala, "oštećenje" je bilo daleko veče u glavi majke nego u telu sina. Evo ti primer kojem sam prisustvovala. Starija braća su ga izvela u šetnju kolicima i parkirala pored livade da malo šutiraju loptu sa drugarima. Klinac, zove se Zvonko, je bio 20ak metara udaljen, okružen devojčicama, nekolicinom roditelja i zajedno sa njima zdušno navijao i drao se skoro koliko i ja! (ja navijala za mog brata) I ludo se zabavljao!

Posle pola sata, majka je kao bez duše dojurila, u papučama, sa viklerima u kosi i izdrala se na sve nas zajedno, na braću što su ga izvezli iz dvorišta, na ostalu decu koja "pokušavaju da ga ubiju loptom u glavu(?!?!)", na nas okupljene jer se "naslađujemo njegovom mukom(?!?!?!?!?!?!)".

Klinac je pokušao da nas sve odbrani, govoreči da mu je mnogo lepo, da navija (kao i nas 10ak posmatrača) i da ga pusti još samo malo. Njen komentar (pamtiću ga dok sam živa) "Ti si bolestan!! Ti si OŠTEĆEN!! JA moram da te pazim ceo vek, nemaš ti nikog drugog, ti si OŠTEĆEN I NESPOSOBAN!"

Danas je taj Oštećeni klinac postao Čovek, radi kao prevodilac i sasvim se lepo brine sam o sebi. Usput, finansijski pomaže i "neoštećenu" braću. Htela sam da oslikam jednu majku koja je svog sina koristila kao izgovor za sopstveni bes na sopstveni život, ne dajući mu priliku da postigne sve što može, ako već ne može sve što mogu njegova braća.

U konkretno ovom slučaju, majka nije zadovoljavala NJEGOVE potrebe, već OGRANIČAVALA njegove mogućnosti, samoj sebi otežavala život, pravila od sebe žrtvu i mučenicu i krivila muža i sina za svoju situaciju! A sinu plus nabijala osećaj krivice što je paraplegičar i osećaj duga i zahvalnosti za njene (većinom savršeno nepotrebne) žrtve i napore!

Ne govorim o Dari, govorim o Zvonku i njegovoj majci!

Djina

PS, Da ja ipak ponovim,za svaki slučaj, formulacija "Majka Oštećenog Deteta" nije moj izum, to je dotična majka tako sebe nazvala, ja samo citiram!!
scabies scabies 20:02 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

Kao i obično, scabies je potrefila i metu i cilj.
Izgleda da ja nisam.
Scabie, draga, perfektno si u pravu i ovu tvoju rečenicu treba citirati.
Nije mi bila namera da ti načepim sujetu. Iz prvog tvog posta se nije moglo zaklučiti da je žena/majka potpuno nenormalna osoba. Kao što je moje mišljenje da i mnogo normalnija osoba u takvim okolnostima ne može pucati od životne radosti i blistati od sreće.
Lično mislim da se uspešnost roditeljstva meri onim što je dete postalo, a da o kvalitetu roditeljstva imaju pravo da sude tek deca kad postanu ljudi. U ovom slučaju nije mala stvar (i sigurno nije mala zasluga te žene) što je sin izrastao u Čoveka, i verujem da je svojoj nesrećnoj, nesnađenoj majci oprostio.
Samo da sada ti ne iskočiš sa pričom iz akcionih filmova kako je od nje pobegao kroz prozor u sred noći i kako ga je ona posle proganjala po svetu, zbog čega je dobio pravo na promenu identiteta i doživotnu policijsku zaštitu
Ili kratko rečeno: lakše je suditi nego razumeti.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 20:13 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

O, ne, draga, iskakanje kroz prozor je otpalo zbog njegovih ograničenja u kretanju, ali nisi daleko od istine. Iseljenje je obavljeno bez njenog znanja, kad je Zvonko postao punoletan. A saznala je na dan odlaska.

A moja sujeta...... Ne brini draga, ni najmanje nije osetljiva.

I ne sudim. Navodim primer.
Verujem da ima pravo da sudi samo onaj ko svaki svoj postupak smatra ispravnim.
A ja to nikako nisam. Ako sudim, dozvoljavam da mi bude suđeno, zar ne?

Nikad nikom nisam sudila. Samo posmatram. I trudim se, svim ograničenjima svog uma da shvatim. Ponešto ne mogu da racionalizujem, opravdam, ali se strašno trudim da shvatim.

Djina
scabies scabies 20:28 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

Ako sudim, dozvoljavam da mi bude suđeno, zar ne?
Ili po Bibliji: rizikuješ da ti bude suđeno
Verujem da ima pravo da sudi samo onaj ko svaki svoj postupak smatra ispravnim.
Oh, ne, to je tako pogrešno! Tako je mnogo onih koji sve svoje postupke smatraju najispravnijim. E ti su ti najopasniji. Ja od njih bežim na hiljadu kilometara.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 20:57 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

Da...

U pravu si.

Preciznije bi bilo: "Pravo da sudi ima onaj čiji svi postupci JESU ispravni..."
(Sad, to otvara pitanje ko je kvalifikovan da bude procenitelj ispravnosti nečijih postupaka.. )

A ne "onaj ko veruje da su njegovi postupci ispravni..."


OK, ovde prestaje moje poznavanje finesa srpskog jezika, ali si me, verujem, razumela.

Samo ko je ispravan neka sudi. Ja sebe ne smatram dovoljno ispravnom da ikome sudim.Tačka.

Djina
jesen92 jesen92 22:40 22.11.2010

Re: JOOOOJ!!!

Kao što je moje mišljenje da i mnogo normalnija osoba u takvim okolnostima ne može pucati od životne radosti i blistati od sreće.
Lično mislim da se uspešnost roditeljstva meri onim što je dete postalo, a da o kvalitetu roditeljstva imaju pravo da sude tek deca kad postanu ljudi. U ovom slučaju nije mala stvar (i sigurno nije mala zasluga te žene) što je sin izrastao u Čoveka, i verujem da je svojoj nesrećnoj, nesnađenoj majci oprostio.


aleksandrapetkovic aleksandrapetkovic 09:22 22.11.2010

razvod

Ima li neko podatak koji procenat dece sa posebnim potrebama živi u kompletnim porodicama, a koliko je razvedenih brakova u kojima postoji dete sa posebnim potrebama?
arianna arianna 10:07 22.11.2010

Re: razvod

aleksandrapetkovic
Ima li neko podatak koji procenat dece sa posebnim potrebama živi u kompletnim porodicama, a koliko je razvedenih brakova u kojima postoji dete sa posebnim potrebama?

ja ovaj podatak nemam
anakcosa anakcosa 14:27 22.11.2010

Sevap i podrška

Daro, meni se čini da je Snežana Mihajlović dala gomilu odličnih predloga kako se trebaš boriti sa ovim problemom!
Meni je recimo super ideja da tu gde radiš nadješ način da dovedeš svoju devijčicu ako već ona ne može da ide u neki dnevni boravak zbog te fobije koju ima! Nadam se da može nešto da se sredi!

Smeta mi ta priča protiv hraniteljskih porodica, jer je za mene hraniteljstvo najhumanija moguća stvar i ogroman posao! A pre svega odgovornost!
Ko bi, bre, čuvao nečije dete 24 sata dnevno za 25000, a kamo li ometeno, pa ni za 50000! Kad ja i moje prijateljice razmišljamo o hraniteljstvu, radile bismo to isključivo da bi više vremena provodile sa svojom malom decom, a gde ima za dvoje, biće i za troje...Hraniteljstvo je sevap!

Mislim da bi ti možda trebala svoju energiju da usmeriš na priču o boljoj podršci porodicama dece sa invaliditetom. Problem je što smo i mi majke te dece neusaglašene i razjedijene, pa dok jedne traže platu i staž za to što čuvaju svoje dete, i žele njime da se bave ceo dan, a i imaju previše obaveza, druge se bore protiv toga, sa obrazloženjem: Nama je mesto na poslu, a deci u školama i dnevnim boravcima! A šta sa onima koji ne mogu boravke ili školu, kao što je tvoje dete? I dokle će tamo neki gazda imati strpljenja za mene što moram stalno da izlazim sa posla? I kako posle, kad izgubim posao da se ponovo zaposlim? Ko majku štiti?

Mi majke moramo biti jedinstvene i složne, i podržavati jedne druge bez obzira na trendove i ono što se priča na TV-u! Ja trenutno imam u okruženju tri ovakve priče kao što je tvoja! A pre par nedelja dok je išla priča na prvom- OKO magazin, super emisija i super akcija UNICEF-a, MDRI i ministarstva o deinstitucijalizaciji... ja saznajem da tamo u Ugrinovcina (nadomak Beograda) majka dala svoje dete u Sokobanjsku, jer nije u mogućnosti da vozi svoje dete na vežbe i u školu svaki dan , pa je dete u bolnici cele nedelje, a ona ga uzima za vikend jer mora da radi, da ne ostane bez posla! UŽAS! To mi samo govori o licemerju ovog sistema, i svega što se priča! E zato mi majke treba da se držimo zajedno, da kažemo glasno šta nam je potrebno, i od toga ne odustajemo!
dara-landara dara-landara 22:12 22.11.2010

Re: Sevap i podrška

Eh, lepo ste se svi setili svega i svacega. Divno vas je sve animirao ovaj moj tekst, sto je za mene bas pohvalno. Pa, dragi moji, vidim da ste svi kompletno spremni da sudite, idete od praiskonskih primera do nadrealnih moci! Za vasu informaciju, sa sudom sam zavrsila, a na posao idem , kao i svi zaposleni, da profesionalno obavim date mi zadatke. Moje dete nije kucni ljubimac da bih je locirala u nekom cosku ustanove u kojoj radim uz sazaljive poglede ostalih kolega! Trudim se da valjano obavljam posao kojim se bavim i maximalno odvojim privatno od profesionalnog!U porodici funkcionisemo na principu postovanja prava svih ukucanja, uz duzno izvrsavanje obaveza. Ovo je bio nacin da saznate da ima mesta van Bg u kojima ne postoji boravak za decu sa posebnim potrebama, niti bilo kakva ustanova gde bi moglo da se ostavi takvo dete i na 30 min. Eto, dovitljivost i kreativnost tako dolazi do izrazaja. Ipak, pomislih da ljudi sa vise iskustva, pametniji i vicniji resavanju prostog zakonom regulisanog problema mogu da mi pomognu, da mozda znaju ono sto ja ne znam !? Duboka su nasa neslaganja i hvala svima!
milisav68 milisav68 22:52 22.11.2010

Re: Sevap i podrška

Za vasu informaciju, sa sudom sam zavrsila,

Zašto?
Podnesi tužbu za naplatu zaostale alimentacije i traži promenu načina obračuna na fiksnu cifru.Videćeš kako će da se okrene ćurak.
Tužbu sastavi sama, a takse nema.
Nemaš šta da izgubiš.

Od države/opštine traži tudju pomoć i negu.Na to takodje imaš pravo.

ps.Malo mesto, lično iskustvo.
zoja444 zoja444 01:02 23.11.2010

Re: Sevap i podrška

ja sam pokusala da "citam" izmedju redova, ali mi i dalje nisu jasne neke stvari i tesko mi ide oko razjasnjenja.
ako hocete odgovorite, ako ne, nikom nista, volja Vasa.
pisem komentar iskljucivo u svoje ime.
mi smo samo 2 "fatamorgane" (stilska fraza), znaci osoba x i osoba y... ili obrnuto.

pitanja i nedoumice:

- ako radite na rehabilitaciji dece sa specijalnim potrebama, kako u toj ustanovi nema mesta za Vase dete za vreme radnog vremena?
- kako se ne plasite sto ostavljate maloletno, hendikepirano dete samo?... kako sam shvatila, ono moze da se krece... da parafraziram neki Vas komentar: dete ima fobiju od autobusa... posle toga (voznje) nije moglo da stane na noge
- sve vise imam utisak, da je dete u totalnoj izolaciji... gresim li?... da opet parafraziram: ono nije kucni ljubimac da ga izvodim na posao i da ga drugi gledaju. ima li jos nekog osim ukucana ko sa njime komunicira?
-"dete ima fobiju od ljudi"... mislite li da ce ona nestati sama od sebe, bez strucne, psiholoske pomoci?
- sta to znaci: spremni ste na sve opcije?... to moze ukljucivati i krajnje radikalne poteze... na koga i na sta se to odnosi?
- da li je moguce, da u Vasem mestu, ili nekom u blizini, ne postoje psiholog i defektolog, koji bi pruzili podrsku i pomoc i Vama i Vasem detetu?
- da li recenica u uvodnom tekstu o gubljenju razuma, tankoj liniji (opet parafraza) predstavlja Vas "apel" za pomoc... u bukvalnom i u smislu strucnog termina? da li ste svesni da je preko bloga ne mozete dobiti?

ja nisam u mogucnosti da Vam pruzim bilo kakvu konkretnu pomoc. nemam nikakvu moc i uticaj da promenim Vasu situaciju... mozda neko od blogera ima. mislim da su Vam ocekivanja u tom pogledu nerealna. moguce je i da gresim.

da ponovim, ne insistiram na odgovoru, ali bih Vas zamolila da razmislite makar na tren o necemu od iznesenog.
anakcosa anakcosa 09:30 24.11.2010

Re: Sevap i podrška

dara-landara
Eh, lepo ste se svi setili svega i svacega. Divno vas je sve animirao ovaj moj tekst, sto je za mene bas pohvalno. Pa, dragi moji, vidim da ste svi kompletno spremni da sudite, idete od praiskonskih primera do nadrealnih moci! Za vasu informaciju, sa sudom sam zavrsila, a na posao idem , kao i svi zaposleni, da profesionalno obavim date mi zadatke. Moje dete nije kucni ljubimac da bih je locirala u nekom cosku ustanove u kojoj radim uz sazaljive poglede ostalih kolega! Trudim se da valjano obavljam posao kojim se bavim i maximalno odvojim privatno od profesionalnog!U porodici funkcionisemo na principu postovanja prava svih ukucanja, uz duzno izvrsavanje obaveza. Ovo je bio nacin da saznate da ima mesta van Bg u kojima ne postoji boravak za decu sa posebnim potrebama, niti bilo kakva ustanova gde bi moglo da se ostavi takvo dete i na 30 min. Eto, dovitljivost i kreativnost tako dolazi do izrazaja. Ipak, pomislih da ljudi sa vise iskustva, pametniji i vicniji resavanju prostog zakonom regulisanog problema mogu da mi pomognu, da mozda znaju ono sto ja ne znam !? Duboka su nasa neslaganja i hvala svima!


Draga Daro, ovaj komentar me je naterao da još dva puta pročitam pa da vidim da nisam nesto pogrešno razumela!!! Nisam pogrešno razumela. Ja nigde u tekstu ne vidim potrebu za dnevnim boravkom, jer se navodi da dete ima fobiju, pa to onda isključuje taj vid podrške! Vidim samo tvoju ogorčenost na život, naravno potpuno opravdanu!

I čini mi se da si se malo uvredila predlogom da dete dovedeš na posao, ali mi ovde prisutni nista loše nismo mislili.
Moje dete nije kucni ljubimac da bih je locirala u nekom cosku ustanove u kojoj radim uz sazaljive poglede ostalih kolega
Stalno ta priča o sažaljivim pogledima,
nije za pokazivanje
...meni je taj stav potpuno neprihvatljiv, i ne izvinjavam se zbog toga! Niko nije ni spomenuo kucnog ljubimca, pa čak ni izmedju redova! Samo ti to stalno potenciraš!
Ni Snežana Mihajlovic, ni Djina, ni Zoja444...(moj zaključak iz pročitanog)...

Ali realno tvoj život nije isti kao život nekog drugog ko isto tako savesno obavlja svoj posao kao i ti! Realno, da ti zazvoni telefon dok si na poslu, i da nešto nije kod kuce u redu, ti moraš momentalno da izadješ i ostaviš započeto! A nema niko za to sluha! To je tvoja realnost, i moja, i majke deteta sa pp. To sam htela da kažem!

A čto se tiče dnevnih boravaka, i u Beogradu je veliki problem sa njima a ogromna potreba. Ali baš zato ja i mislim da roditelji sa istim problemima treba da se povezuju, i zajedno pokušaju da reše svoje probleme!
Ako si sa lajkovačke pruge, i ako je Valjevo blizu, probaj preko Andjela čuvara, pa vidi ako oni mogu da ponude neko rešenje!
http://www.andjelicuvari.org/
anakcosa anakcosa 09:47 24.11.2010

Re: Sevap i podrška

Divno vas je sve animirao ovaj moj tekst, sto je za mene bas pohvalno.


ne likuj



Eto, dovitljivost i kreativnost tako dolazi do izrazaja.


ne likuj


Duboka su nasa neslaganja i hvala svima!

Pa dobro je i ne slagati se, ali razgovarati, tako nekad dodje do rešenja, ili olakšanja!

I nemo' se ljutiš što smo učestvovali! Ja sam, na primer, veoma dobronamerna!
dara-landara dara-landara 22:26 24.11.2010

Re: Sevap i podrška


Kako da se vidi potreba za dnevnim boravkom KAD GA NI NA VIDIKU NEMA? Ne ostavljam ja svoje dete napamet kod kuce! Beskarjno mnogo sati i dana sam provela uceci je i spremajuci za to, jer alternative nema. Zivot me je naucio da odvojim profesionalno od licnog,da dobro odmerim ono sto je mojoj deci u odredjenom trenutku potreba, sta im prija i kako se osecaju. Trudim se da im bar te potrebe zadovoljim, da u njima stvorim osecaj da su jedno drugom potrebni, nikako opterecenje! Vesto sve to treba da se uradi, ali inkluzija je u nasoj kuci odavno krenula, ucite od najboljih
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 07:43 25.11.2010

Re: Sevap i podrška

ucite od najboljih

lepo reče višnja
- nauk za sledeći put.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana