Život

Bekstvo iz slikovnice

Ivana Knežević RSS / 11.12.2010. u 15:48

Imala sam 7 godina kad sam za rođendan dobila jednu slikovnicu sa bajkama. Ne znam koliko ih je bilo unutra ali jednu pamtim i danas. Radilo se o siromašnom poštenom mladiću koga je odgojila majka sa puno odricanja. On je bio vredan i poslušan, i u tom životu teške realnosti došlo mu je vreme da se ženi. Na sledećem imanju živele su tri sestre, sve neudate. Majka je podučila sina kako će među njima naći onu pravu: jednu po jednu, pozvali su ih da ih posete. Prvo najstariju, pa srednju i na kraju najmlađu. Kako bi koja pristigla, oni bi je dočekali sa šoljom čaja i komadom sira. Obrati pažnju na to kako jedu sir, rekla je majka sinu.

Prva je sir pojela onako kako je bio poslužen. Ova nije dobra, rekla je majka nakon posete - pohlepna je. Srednja sestra je komadu sira prvo odsekla koru pa ga zatim pojela. Ni ova nije dobra, zaključila je majka, sa korom je odsekla i pola sira - rasipna je. Treća sestra je odsekla koru u tankom sloju i pojela ga. Ova je prava! - istrčala je majka iza zaklona, presrećna. Vidiš kako ume da odmeri taman kako treba. Najmlađa sestra je ujedno bila i najlepša u slikovnici, i nije bilo nikakve sumnje da su njih dvoje živeli srećno do kraja života. Odnosno - nije trebalo da bude sumnje jer slikovnice nisu takve stvari ostavljale nagađanju, međutim dok u happy end nisam sumnjala (nisam ni znala tada da drugačiji postoje), priča je probudila alarm.

Sir je ličio na kačkavalj - jedini sir koji sam videla do tada da je bio žut - i uporno sam pokušavala da se setim da li sam nekoga videla da mu seče koru, i kako to rade; nisam mogla da se setim ni da li on uopšte ima koru. Ja sigurno nisam znala da koru treba seći, i nije mi bilo svejedno da shvatim da bih odmah otpala kao mlada glavnom junaku priče. To što sam tek napunila 7 godina uopšte nije bio faktor - ako je priča u slikovnici za decu, očito je deci namenjena. Još manje je bilo jednostavno suočiti se sa procenjivanjem kome su te devojke bile izložene. Zašto mu je majka birala ženu, zbunjivalo me je dalje. Osim što je autoritet pripovedača tvrdio da je pošten i dobar, nigde se nije videlo ni 'k' od karaktera glavnog junaka pa nikako nisam mogla da zaključim po čemu je on uopšte dobio da bude glavni junak - nije sasekao na dugačke pertle nijednog zmaja, ni odrubio glavu kakvom zlom divu, nikoga nije spasio teške sudbine niti oslobodio nevolje, baš ništa uradio nije kroz sve stranice osim što se smeškao i bio lep -  a nije bilo sumnje da je glavni jer su se sva četiri ženska lika jako trudila oko njega.

Osim što su u meni tada zaživele sumnje da se neću nikada udati jer iako sam dobro prolazila u školi nisam imala velike nade da bih na takvim važnim testovima kao taj u priči postigla dobre rezultate, priča se s vremena na vreme pojavljivala tokom godina, uvek sa novim detaljima koji su produbljivali razumevanje.

Nekih godina kasnije, sretala sam povremeno jednog mladića o kome je brinula mama, i njemu je bio potreban neko da o njemu brine jer je imao epilepsiju i još neke dijagnoze, pri čemu je sa nekih 18 godina izgledao pet godina mlađi, bio je ćutljiv i stidljiv i pod uticajem lekova nije izgledalo da je vrlo prisutan u bilo kom od znanih svetova, a majka je nad njim bdela kako to majke umeju otkad je majki i dece, i na kraju je uspela da mu nađe ženu. Žena je bila sitna devojka, i sama stidljiva, ne starija od 16-17 godina, lepa i zdrava. Nisam u to vreme znala za trgovinu ljudima, pa nisam pomislila da su devojku možda kupili, ali neka kupoprodaja se sigurno desila, toliko je bilo jasno. Ono što je priča otvorila godinama pre toga, i različita opažanja dodavala utiscima sa vremenom, ovaj primer je urezao dubokom tehnikom. Taj jadnik je zaista bio najniži među jadnima, ali je i takav bio bolji od devojke. Ne samo u očima svoje majke, već očito i u očima njenih roditelja, a vrlo je verovatno da je i sama devojka mislila da on jeste bolji od nje i da je udaja za njega bila premija za takvu bednicu kakva je ona. Možda je on bio jedini u toj gomili koji je znao da nije, ali njega niko nije pitao, sve se već znalo i sve je bilo sređeno. Pa ovo je ista moja slikovnica! - shvatila sam, samo u izdanju gotike i realizma. Jugoslaviju, sa njenim besplatnim obrazovanjem za svu decu u njoj rođenu,  je trebalo popločati zlatom pa da sija do Sunca i ono vidi da se ne troši bezveze svakog dana sa tolikom vatrom, nešto je i vredelo, shvatila sam bila i to. Ovo je neki od onih anomaličnih primera, mislila sam, i poslednji svoje vrste. Iako je meni prethodnih godina već bilo uspešno ubačeno u mozak da je obrazovanje najvažnije, ovakve lekcije su bile nezaboravne i ko nije do tada trčao, prešao je na letenje. Svoje eksplicitno mišljenje o slikovnicama nisam nikada napustila.  

Nije bilo dovoljno. Kad je došlo bilo vreme da se uputim u obaveze i dužnosti 'ženskog deteta', kao što su spremanje kuće, čišćenje, pranje čarapa i veša, kuvanje - što je meni zapalo kao jedinoj ženskoj osobi u kući - jako me je zbunilo zašto to nije moj tata radio? Osim što je bio veći i jači od mene, plus odrastao, vikendom je imao vremena, i kad sam ga jednom čula da pominje prijateljima da mu je žao da ja moram sve to da obavljam umesto da se provodim sa društvom, ja sam ga pitala ‘a zašto moram'? Zar on ne može da plati nekome da nam to odradi? (nisam se usudila da mu predložim podelu poslova.) On se naljutio bio na mene. Srećom pa se ubrzo pojavila bila jedna žena koja je mislila da je on možda ne baš mladić iz slikovnice ali dovoljno blizak primer iz realizma, pa ja više nisam morala. Nikad više, su bile moje reči zakletve sebi, neću raditi za džabe.

Stvari nisu išle ka happy-endu za nikoga koga poznajem. Moj tata je posle nekog vremena ostao da živi sam, i naučio je da kuva i vodi kuću, i to vrlo dobro, baš kao što sam znala da može. Vrlo je uredan. Ja nikada nisam naučila da vodim kuću. Delom što sam lenja, a drugim delom.... - pa, neki protesti ne zastarevaju, recimo. Radila sam za džabe, ali to se ne računa, jer sam sve uredno platila. Slikovnice se i dalje setim s vremena na vreme. Kako ne bih, većinu ljudi koje znam bih mogla da smestim u nju, ili one na drugim stranama. Pobeći iz slikovnice je propala ideja. Lajt motif koji se emituje iz svih satelistkih, kablovskih i radio odašiljača svakodnevno je da su slikovnice modernizovane i sada svako može da živi u jednoj.  Nema potrebe za žaljenjem za starim dobrim vremenima - ona ne prolaze!

Sireva ima hiljadu vrsta. Kod nekih se jede kora, naučila sam, ali ja svaki put oklevam. I obavezno pitam.



Komentari (165)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 15:59 11.12.2010

Život je bajka

U dolini pokraj mlina
Živeo čiča sa tri sina.
Prvi pametan Danilo
Drugi Gavra, malo tup
Treći Ivan, prost i glup.

Ima li ikaakve sumnje da će se treći na kraju oženiti carevom kćerkom?
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:13 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2
Ima li ikaakve sumnje da će se treći na kraju oženiti carevom kćerkom?


Ne kod mene. Otkad je carevih kceri, i u pricama i na javi, one su ilustracija za vrhunsku nagradu.
Jukie Jukie 18:18 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2
U dolini pokraj mlinaŽiveo čiča sa tri sina.Prvi pametan DaniloDrugi Gavra, malo tupTreći Ivan, prost i glup.Ima li ikaakve sumnje da će se treći na kraju oženiti carevom kćerkom?

Što se tiče trojice sinova, ono što mi danas ne shvatamo odmah kad čitamo pripovetku je da tri sina imaju recimo 19, 17 i 15 godina, a u to vreme je pubertet počinjao recimo dve godine kasnije nego danas (tako da su psihofizički i mlađi), tako da je ovaj najstariji već mlađi punoletnik i upinje se da prihvata društvene norme kako bi ga "svet/ljudi" prihvatili kao punopravnog odraslog muškarca, pa kao takav i nema dovoljno slobodnog duha da reši sve one zakučaste trik-zadatke, srednji sin je počeo da se izvlači iz puberteta i da se raskrupnjava u ramenima, a samim tim i da psihički ide putem mlađeg brata, a ovaj najmlađi je jednostavno klinac. Kao kada bi danas neko očekivao od sedmaka-osmaka da se ponaša zrelo kao odrasla osoba. Nema šanse. Živi u svetu mašte i neukalupljenosti. E kao takav on i jeste idealan kandidat da ode u beli svet i da se ne zbuni pred nadrealnim situacijama na koje nailazi.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:27 11.12.2010

Re: Život je bajka

Simpatican obrt price, jukie.

Ne znam za poslednju recenicu. To je najvise pitanje karaktera.
Jukie Jukie 22:37 11.12.2010

Re: Život je bajka

Ivana Knežević
Simpatican obrt price, jukie.Ne znam za poslednju recenicu. To je najvise pitanje karaktera.

Pa mi u suštini nikad ne čujemo priču o vitezu koga je pojeo njegov prvi zmaj. Recimo u jednoj verziji Trnoružice ima deo kada se pominje da su neki prinčevi pokušali da uđu u zamak omotan bodljikavim puzavicama ali da nisu uspeli da se probiju i pomrli su nabodeni na trnje, dok nije došao onaj pravi princ.
A i priču svih trećih sinova koji su otišli u svet i na spavanju su ih pobili razbojnici ili su jednostavno naišli na čoveka kome je trebao šegrt za neko zanimljivo zanimanje (a ne nešto užasno dosadno i neperspektivno što su radili kod oca znajući da će stariji brat naslediti firmu; koliko je npr. ovih mlinara potrebno u jednom selu? samo jedan) pa su tu ostali i zaposlili se i čiča-miča, njihov deo bajke se tu završava.
mikele9 mikele9 16:18 11.12.2010

Bekstvo

Dobro te si utekla iz slikovnice. Bolje ikad nego nikad.
Ja ih nisam voleo, činilo mi se, umišljao sam, da bih ih bolje ilustrovao (tada nisam znao za ovaj izraz) pa sam se ubijao od crtanja i bojadisanja. Uglavnom sam bio zadovoljan a moje drugarice i drugovi iz škole, oduševljeni. Bajke sam naravno voleo da čitam a jedena od najmilijih (i danas) mi je
bajka o vojniku, babi i klin čorbi. Najviše sam voleo bajke u kojima je do izražaja dolazila spretnost, visprenost, snalažljivost...glavnih junaka.
P.S. Koru sa sira obavezno i u slast pojedem
gorran2 gorran2 16:25 11.12.2010

Re: Bekstvo

Dobro te si utekla iz slikovnice.

Postoji teorija da se iz slikovnice ne može uteći. Misliš da si negde daleko, a onda odjednom, neke tihe večeri, budeš ponovo usisan u nju. I zatvore se korice.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:31 11.12.2010

Re: Bekstvo

mikele9
Dobro te si utekla iz slikovnice.


Ne znam, dragi mikele. Trcim, ali da li i pobegnem... Iz realnosti, slikovnica... - kuda?

Valjda su standardni pokloni za decu bili jedna lutka (mozda), lego kocke, i slikovnice ili kolekcije bajki. Ove poslednje, preptostavljam, jeftinije od svega ostalog.
Volela sam ih sve, ali su mislim moje reakcije bile uglavnom ovakve.
Kakvu mi je tek frku u glavi stvorila bila Princeza na zrnu graska...
I posle se moj tata pitao otkud meni feminizam

Tvoj obrt sa crtanjem i bojadisanjem mi se daleko vise svidja.

U ovoj kuci se uziva u sirevima

Ivana Knežević Ivana Knežević 16:44 11.12.2010

Re: Bekstvo

gorran2
Postoji teorija da se iz slikovnice ne može uteći. Misliš da si negde daleko, a onda odjednom, neke tihe večeri, budeš ponovo usisan u nju. I zatvore se korice.


Da, takva jedna za svakoga.
Uzas, nerazblazeni.
gorran2 gorran2 17:30 11.12.2010

Život je bajka

Kad sam bio mali, svi ljudi su bili nasmešeni, a ja sam bio najnasmešeniji među njima. Svako je svakoga voleo, i trudio se da mu ugodi, da mu bude lepo.

Kad sam imao 15, probudio sam se iz te bajke, i otvorio oči. Ono što sam video, bile su bezbrojne nezajažljive aspiracije, ambicije i požude koje su se ukrštale, preklapale i sudarale. Video sam ljude kao razjapljene čeljusti koje besomučno teturaju u gužvi pokušavajući da odgrizu što više bilo čega. Sve je bilo laž: ljubav je samo laž kojom pokušavaju da te privežu na svoju stolicu za mučenje, a lepota je samo komad svežeg mesa u pogledu zakrvavljenih očiju.

Pomisio sam: greška je što sam živ.



Rečeno - učinjeno. Izvukao sam utikač i potonuo u mrak.

Spolja, još sam održavao privid života, svodeći međutim svoje izlaske u stvarnost samo na najneophodniji minimum.

Nakon sedam godina u mraku, još jednom sam se probudio, i pomislio: nema veze što sam mrtav, izmisliću sebi jedan život. Ne iz vica i obesti - to je bila neka vrsta kazne nametnute sebi.

I, odradio sam ceo obavezni program: osvojio najlepšu devojku, izučio najteža pitanja, rintao na najtežim poslovima. Davao sam im sve što hoće, osim sebe. Što ih nije ni interesovalo. Pojeo sam svoju kofu govana, čisto da bih opovrgovao svoju primedbu da sam dezerter iz straha.

Tako sam stvorio svoju vlastitu bajku. Takozvani život.

Ali, ni jednog trenutka nisam izgubio izvesnost o tome gde stvarno pripadam: carstvu potpunog mraka, i potpune slobode od žudnji.
Nada.
Laži.
mariopan mariopan 17:33 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2

Gorane zar ti ova slika ne stoji naopako?
Ili si ti to hteo da vrisneš baš ovako?
gorran2 gorran2 17:53 11.12.2010

Re: Život je bajka


˙ıžɐ˥
˙ɐpɐN
˙ıɾupnž po ǝpoqols ǝundʇod ı 'ɐʞɐɹɯ ƃoundʇod nʌʇsɹɐɔ :ɯɐpɐdıɹd ouɹɐʌʇs ǝpƃ ǝɯoʇ o ʇsousǝʌzı oıqnƃzı ɯɐsıu ɐʞʇnuǝɹʇ ƃoupǝɾ ıu 'ıl∀

˙ʇoʌıž ıuɐʌzoʞɐ┴ ˙nʞɾɐq nʇıʇsɐlʌ nɾoʌs oıɹoʌʇs ɯɐs oʞɐ┴

˙ɐɥɐɹʇs zı ɹǝʇɹǝzǝp ɯɐs ɐp nqpǝɯıɹd nɾoʌs oɐʌoƃɹʌodo ɥıq ɐp oʇsıč 'ɐuɐʌoƃ nɟoʞ nɾoʌs ɯɐs oǝɾoԀ ˙olɐʌosǝɹǝʇuı ıu ǝɾıu ɥı oʇŠ ˙ǝqǝs ɯıso 'ǝćoɥ oʇš ǝʌs ɯı ɯɐs oɐʌɐp ˙ɐɯıʌolsod ɯıžǝʇɾɐu ɐu oɐʇuıɹ 'ɐɾuɐʇıd ɐžǝʇɾɐu oıčnzı 'nʞɾoʌǝp nšdǝlɾɐu oıɾoʌso :ɯɐɹƃoɹd ıuzǝʌɐqo oǝɔ ɯɐs oıpɐɹpo 'I

˙ıqǝs ǝʇnuʇǝɯɐu ǝuzɐʞ ɐʇsɹʌ ɐʞǝu ɐlıq ǝɾ oʇ - ıʇsǝqo ı ɐɔıʌ zı ǝN ˙ʇoʌıž uɐpǝɾ ıqǝs nćılsıɯzı 'ʌɐʇɹɯ ɯɐs oʇš ǝzǝʌ ɐɯǝu ılsıɯod ı 'oıpnqoɹd ǝs ɯɐs ɯoupǝɾ šoɾ 'nʞɐɹɯ n ɐuıpoƃ ɯɐpǝs uoʞɐN

˙ɯnɯıuıɯ ıɾıupoɥdoǝuɾɐu ɐu oɯɐs ʇsouɹɐʌʇs n ǝʞsɐlzı ǝɾoʌs ɯıʇnđǝɯ ıćǝpoʌs 'ɐʇoʌıž pıʌıɹd oɐʌɐžɹpo ɯɐs šoɾ 'ɐɾlodS

˙ʞɐɹɯ n onuoʇod ı čɐʞıʇn ɯɐs oɐʞnʌzI ˙ouǝɾuıčn - ouǝčǝɹ



˙ʌıž ɯɐs oʇš ǝɾ ɐʞšǝɹƃ :ɯɐs oısıɯoԀ

˙nɾıčo ɥıuǝɾlʌɐʌɹʞɐz npǝlƃod n ɐsǝɯ ƃǝžǝʌs pɐɯoʞ oɯɐs ǝɾ ɐʇodǝl ɐ 'ǝɾuǝčnɯ ɐz nɔıloʇs nɾoʌs ɐu nžǝʌıɹd ǝʇ ɐp nɾɐʌɐšnʞod ɯoɾoʞ žɐl oɯɐs ǝɾ ʌɐqnɾl :žɐl olıq ǝɾ ǝʌS ˙ɐƃǝč olıq ǝšıʌ oʇš nzıɹƃpo ɐp ıćnɾɐʌɐšnʞod ıʌžnƃ n nɾɐɹnʇǝʇ oučnɯosǝq ǝɾoʞ ıʇsnɾlǝč ǝuǝɾldɐɾzɐɹ oɐʞ ǝpnɾl ɯɐs oǝpıΛ ˙ǝlɐɹɐpns ı ǝlɐdɐlʞǝɹd 'ǝlɐʇšɹʞn ǝs ns ǝɾoʞ ǝpnžod ı ǝɾıɔıqɯɐ 'ǝɾıɔɐɹıdsɐ ǝʌıɾlžɐɾɐzǝu ǝuɾoɹqzǝq ns ǝlıq 'oǝpıʌ ɯɐs oʇš ouO ˙ıčo oıɹoʌʇo ı 'ǝʞɾɐq ǝʇ zı ǝs ɯɐs oıpnqoɹd 'ϛƖ oɐɯı ɯɐs pɐʞ

˙odǝl ǝpnq nɯ ɐp 'ıpoƃn nɯ ɐp ǝs oıpnɹʇ ı 'oǝloʌ ɐƃoʞɐʌs ǝɾ oʞɐʌS ˙ɐɯıɾu nđǝɯ ıɾıuǝšǝɯsɐuɾɐu oıq ɯɐs ɐɾ ɐ 'ıuǝšǝɯsɐu ılıq ns ıpnɾl ıʌs 'ılɐɯ oıq ɯɐs pɐʞ
mariopan mariopan 17:59 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2

Šatrovački?
Onda ok, već sam se zabrinula

zoja444 zoja444 18:16 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2
Kad sam bio mali, svi ljudi su bili nasmešeni, a ja sam bio najnasmešeniji među njima. Svako je svakoga voleo, i trudio se da mu ugodi, da mu bude lepo.Kad sam imao 15, probudio sam se iz te bajke, i otvorio oči. Ono što sam video, bile su bezbrojne nezajažljive aspiracije, ambicije i požude koje su se ukrštale, preklapale i sudarale. Video sam ljude kao razjapljene čeljusti koje besomučno teturaju u gužvi pokušavajući da odgrizu što više bilo čega. Sve je bilo laž: ljubav je samo laž kojom pokušavaju da te privežu na svoju stolicu za mučenje, a lepota je samo komad svežeg mesa u pogledu zakrvavljenih očiju.Pomisio sam: greška je što sam živ.Rečeno - učinjeno. Izvukao sam utikač i potonuo u mrak.Spolja, još sam održavao privid života, svodeći međutim svoje izlaske u stvarnost samo na najneophodniji minimum.Nakon sedam godina u mraku, još jednom sam se probudio, i pomislio: nema veze što sam mrtav, izmisliću sebi jedan život. Ne iz vica i obesti - to je bila neka vrsta kazne nametnute sebi.I, odradio sam ceo obavezni program: osvojio najlepšu devojku, izučio najteža pitanja, rintao na najtežim poslovima. Davao sam im sve što hoće, osim sebe. Što ih nije ni interesovalo. Pojeo sam svoju kofu govana, čisto da bih opovrgovao svoju primedbu da sam dezerter iz straha.Tako sam stvorio svoju vlastitu bajku. Takozvani život.Ali, ni jednog trenutka nisam izgubio izvesnost o tome gde stvarno pripadam: carstvu potpunog mraka, i potpune slobode od žudnji.Nada.Laži.



joj, kakva tuzna bajka.
narocito ako je istinita.
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:32 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2
Tako sam stvorio svoju vlastitu bajku. Takozvani život.


Sklopiti sopstveni zivot iz fragmenata ostalih od prilagodjavanja zivotu, ili zivotima oko sebe, kulturi..
Svaki dan donese nesto novo, kazu. Da, novi dan. Nista drugo.
gorran2 gorran2 18:36 11.12.2010

Re: Život je bajka

Da, novi dan. Nista drugo.

Mislim da su im se potrošile zalihe.
Tamo njima, ko već pušta dane u opticaj.
Pa vrte stalno jedne iste.
angie01 angie01 18:41 11.12.2010

Re: Život je bajka

ja odrasla u lutkarskom pozorishtu, pevala onako mala neke uvodne shpice, za rodjendan dobijala vile zlatokose, gledala kako se sa par trikova stvarjau chuda na koje deca razrogache ochi i otore usta, verovala u Dead Mraza, jer sam chula kako lupa na vrata, videla otvoren prozor koji je otishao i kako se ljulja zavesa i tragove u snegu i posle poklon koji sam pozelela, zanemarujuci spretnost moje bake, koja je upravljala onim pozorishtem i to da smo nekoliko nedelja pre bili u radnji sa igrachkama i razmenjivali utiske, kao shto sam verovala u uskrshnjeg zeca, jer sam redovno u parku iza zbuna pronalazila shareno gnezdo sa ofarbanim jajima,...ovo sada su sve posledice!


pri tome znam-mozesh biti i vila i veshtica i mish i vuk i bundava, zavisi samo kako bacish kockice i iz kog ugla ih posmatrash, verujuci ili sumnjajuci u sebe!
Jukie Jukie 18:45 11.12.2010

Re: Bekstvo

mikele9
Bajke sam naravno voleo da čitam a jedena od najmilijih (i danas) mi je bajka o vojniku, babi i klin čorbi.

Od tih vojnik-bajki sećam se one o kresivu i tri psa. (kao Aladinova lampa ali ako kresneš upaljač jednom, pojavi se manji pas, dvaput-veći, triput-baš ogroman). Najmanji pas je imao oči velike kao šolje, srednji kao vodenični točak, a najveći je imao oči velike kao okrugla kula u Kopenhagenu.
I onda je vojnik ubio babu-vešticu i imao toliko blaga da je mogao da kupi sve šećerne štapiće i sve konjiće za ljuljanje i olovne vojnike u gradu (tu sad mali ja klimam glavom jer su upotrebljene valute koje umem da razumem).

mikele9 mikele9 19:05 11.12.2010

Re: Život je bajka

Da, novi dan. Nista drugo.

Da reče Skarlet O'Hara: Sutra je novi dan.
gorran2 gorran2 19:14 11.12.2010

Re: Život je bajka

Da reče Skarlet O'Hara: Sutra je novi dan.

Dosta slobodna pretpostavka...
angie01 angie01 19:16 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2
Da reče Skarlet O'Hara: Sutra je novi dan.Dosta slobodna pretpostavka...


za nju je veoma stvarna-jer zna da moze da promeni danas!
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:31 11.12.2010

Re: Život je bajka

gorran2
Mislim da su im se potrošile zalihe.
Tamo njima, ko već pušta dane u opticaj.
Pa vrte stalno jedne iste.


Ovde mi se bas razvukao jedan sirok osmeh
Naidje povremeno neko iznenadjenje i dok se okrenes - plop - udavilo se u moru istih dana, istih prica.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:36 11.12.2010

Re: Život je bajka

angie01
pri tome znam-mozesh biti i vila i veshtica i mish i vuk i bundava, zavisi samo kako bacish kockice i iz kog ugla ih posmatrash, verujuci ili sumnjajuci u sebe!


To ces saznati i bez bajki. Ionako ce trebati neko vreme (i verovatno duze vreme) da provalis ko je ko od ljudi na koje si nailazila, i u sta si se na kraju i ti sama pretvorila.

Kakva spretna mama! Stvarno lepo

angie01 angie01 19:50 11.12.2010

Re: Život je bajka

To ces saznati i bez bajki.


bajke su vazne, jer te uche zivotu!


Ionako ce trebati neko vreme


neko je vec proshlo i uredno slazem kartoteku!


i u sta si se na kraju i ti sama pretvorila.


nekih dana sam bundeva-bez nade da se pretvorim u raskoshnu kochiju,..najvishe shto mogu je da grickam semenke, a ne ispechene!
tu malo kunjam, pa izadjem iz te slike!
mirelarado mirelarado 19:54 11.12.2010

Re: Život je bajka

У истинској, мрклој ноћи душе увек је три сата после поноћи, из дана у дан.

(Френсис Скот Фицџералд, Доба џеза.)
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:15 11.12.2010

Re: Bekstvo

Jukie

..I onda je vojnik ubio babu-vešticu i..


Verovatno je ta prica razlog sto ja nisam uspevala da razumem 'Zlocin i kaznu'. Pa kad smo odrasli na lesevima raznih gadnih baba i zlih maceha, sta je tu sad jos jedna baba vise, zar ne?
zoja444 zoja444 20:17 11.12.2010

Re: Život je bajka

mikele9
Da reče Skarlet O'Hara: Sutra je novi dan.


zar ona nije rekla: mislicu o tome sutra.(?)

razlika je drasticna.

ne garantujem da sam u pravu sto se secanja tice.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:23 11.12.2010

Re: Život je bajka

angie01
bajke su vazne, jer te uche zivotu!


Ne slazem se. Sve te uci zivotu. Narocito onaj deo gde se nesto tebi desava. Bajke kao i dobar deo drugih stvari je tu za punjenje glava, jer necim se moraju napuniti, tvrde ljudi oduvek. I uglavnom slede iste obrasce.

Samo nekoliko decenija unazad verovalo se da se bebe moraju vezati kao vekne hleba da im se ne iskrive noge dok rastu. Ispostavilo se da nije istina.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:25 11.12.2010

Re: Život je bajka

mikele9
Da reče Skarlet O'Hara: Sutra je novi dan.


Moje razumevanje te izreke je da je dobro da bar na nesto mozes da racunas. Kao da ce sutra sunce svanuti.
Nisu ni tu nemoguca iznenadjenja.
angie01 angie01 20:32 11.12.2010

Re: Život je bajka

Sve te uci zivotu. Narocito onaj deo gde se nesto tebi desava.


nisam ovo ni pomenula, a kamo li negirala,


Bajke kao i dobar deo drugih stvari je tu za punjenje glava, jer necim se moraju napuniti


samo se oko ovoga ne salzem i to sam podvukla, jer bajke u sebi imaju sva ta skrivena znachenja, koja su u tom obliku laksha za konzumiranje u nekom uzrastu, a izvuchena iz stvarnog zivota, kome te u stvari uche.

mislim da je gore neko pomenuo Znachenje bajki i Betelhajma.
Ivana Knežević Ivana Knežević 21:00 11.12.2010

Re: Život je bajka

angie01
..samo se oko ovoga ne salzem i to sam podvukla, jer bajke u sebi imaju sva ta skrivena znachenja, koja su u tom obliku laksha za konzumiranje u nekom uzrastu, a izvuchena iz stvarnog zivota, kome te u stvari uche.


Razumem o cemu govoris, ali ja prosto nisam ubedjena da je to tako. Deca nece razumeti skrivena znacenja. Ili ce ih razumeti na svoj nacin, jer to je odlika ljudskog bica, u bilo kom uzrastu.

Masta i glad mozga za informacijama su razlog za vecinu nas sto smo te bajke citali. One su mogle i da sede na policama i ne budu nikada otvorene. Ali uz lepe ilustracije i kratke price, bile su lak materijal. Pricale su o drugacijim svetovima. Bilo je divova, cuda svakakvih. Bilo je prica zastrasujucih i onih veselih. Svako se u njima zamisljao, nad njima zapitao, suocavao sa zbunjenostima i nerazumevanjem... ali to se desavalo i sa svim ostalim.
Ja sam gledajuci u atlas imala najlepse provode.

Ne govorim protiv bajki. Ono o cemu govorim je da su one izraz svojih vremena i kultura, ili pisaca ako nisu 'narodne'. I kao takve pune su vrlo sumnjivog materijala.
Pisu se i danas. The Paper Bag Princess je jedna od najpopularnijih bajki za ovu novu decu u ovom delu sveta. Volela bih da je bilo takvih kad sam ja odrastala. Deca treba da se smeju a ne uce o ljubomori zena nad drugim zenama, o prevrtljivoj prirodi zena, o carevoj kceri kao nagradu dovitljivom junaku, o...
Nedavno sam citala kako je Robert Munsch bio/jeste alkoholicar i adikt na kokain. Oh, grow up! Ako pise bajke ne znaci da je i sam bajka. Nisu ga sigurno deca dovela dotle da se ispoveda javno i izvinjava. Kad porastu, vecina ljudi su obican trash. Dzaba i bajke.
nsarski nsarski 21:07 11.12.2010

Re: Život je bajka

Sve te uci zivotu.



Ivana Knežević Ivana Knežević 21:59 11.12.2010

Re: Život je bajka

mirelarado
У истинској, мрклој ноћи душе увек је три сата после поноћи, из дана у дан.
(Френсис Скот Фицџералд, Доба џеза.)


Hvala za ovaj izbor, mirela.
angie01 angie01 00:00 12.12.2010

Re: Život je bajka

One su mogle i da sede na policama i ne budu nikada otvorene.


u tom smislu mozesh apsolutno sve , shto nije bitan za bioloshki opstanak da tretirash!

naravno da su se nekada bajke pisale dreugachije-kao shto se slikalo drugachije ili gradile kuce, ali su uvek u sebi nosile karakteristike stvarnog sveta, osobine odnose,... i prevrtljivost i ljubomoru i pohlepu,...-jer je ona stvarna, kao i neke druge ne bash simpatichne osobine ljudi,...deca su pametna i prepoznaju na koju stranu treba da se priklone, za koga da navijaju, nije samo smeh svrha literature.
treba da razviju mashtu i da imaju smernice i cela leprshavost tih divnih pricha mozda zavarava da je sve tu na povrshini-a nije.

u dechijem pozorishtu uz isti tekst iz knjige obichno se desi da je predstava interaktivna i da deca vichu, navijaju, pomazu-tako se razvijaju i uche kroz zabavu i shto su te slike sharenije-utisak je snazniji i dublje se pamti.

ako imash vremena prochitaj molim te preporuchenu knjigu, pa ce ti mozda malo sve izgledati drugachije.


kick68 kick68 00:46 12.12.2010

Re: Život je bajka- Fulghum

Edit - dupli komentar, sorry.
kick68 kick68 00:47 12.12.2010

Re: Život je bajka- Fulghum

What On Earth Have I Done] je isto fina knjiga.

Ova je urnebes:
Ivana Knežević Ivana Knežević 06:49 12.12.2010

Re: Život je bajka

angie01
ali su uvek u sebi nosile karakteristike stvarnog sveta, osobine odnose,...


Lepo si iznela ovaj slucaj u odbranu slucaja koji verovatno nije bio slucajan jer mi se skupljao i skupljao, a bas se svasta sakupi godinama... i tako, hvala, zapisacu preporuke
docsumann docsumann 16:48 12.12.2010

Ovaj zamak

me ja kao klinca opijao misterijom svojih kula i zidina ...

ljuboten ljuboten 19:47 12.12.2010

Re: Život je bajka

angie01
bajke su vazne, jer te uche zivotu!


Ne slazem se. Sve te uci zivotu. Narocito onaj deo gde se nesto tebi desava. Bajke kao i dobar deo drugih stvari je tu za punjenje glava, jer necim se moraju napuniti, tvrde ljudi oduvek. I uglavnom slede iste obrasce.

Samo nekoliko decenija unazad verovalo se da se bebe moraju vezati kao vekne hleba da im se ne iskrive noge dok rastu. Ispostavilo se da nije istina.


Već odavno neki testovi za prijem na posao u SAD, verovatno i drugde u pohlepnom kapitalizmu, u koji se mi upravo davimo, kandidatima bez da to znaju ponudi im se obrok dobroj jela i pića. Prednost za zaposlenje će imati oni koji jedu halapljivo.
Upravo vekovima seljani kada su kupovali stoku na pijaci, a tada nisu znali za plemenite rase koje su uvezene mnogo kasnije, najvažnija osobina je da li goveče dobro jede ili previše prebira hranu? Evo, sada stoku biraju prema rasi, a ljude koliko su pohlepni. Ma da moraju kapitalisti da se plaše da će pohlepni raditi sa namerom da i svoga gazdu - posladavca nadmaše, što znači da jednoga dana postanu njegovi konkurenti iste ponude na tržištu robe.
Isus i Tesla nisu bili pohlepni. Oni drugi, Barnama i Edison bi koru i sir pojeli jednim zalogajem, ako je to moguće da se ne uguše.
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:27 13.12.2010

Re: Ovaj zamak

docsumann
me ja kao klinca opijao misterijom svojih kula i zidina ...


Ja se i danas lako opijam... - klinka me odvlaci od kompjutera i moracu da nastavim sutra predvece

Pozdravi od nas dve,
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:42 14.12.2010

Re: Život je bajka

ljubotene, podsetili ste me na film 'Fairytale' koji se desava u Engleskoj u punom procvatu industrijske revolucije i u filmu se dolasku nekog tehnoloskog napretka u njihov kraj (ne secam se tacno koji je bio u pitanju) vlasnici i menadzeri fabrika raduju jer ce moci da zaposle jos mladju decu.
Naravno, to je bilo dobro i za decu i za njihove porodice, ubedjivali su sve prisutne, jer kako ne bi.
Sve se usavrsava - i slobode i kapitalizam.
Ivana Knežević Ivana Knežević 00:45 14.12.2010

Re: Ovaj zamak

docsumann
me ja kao klinca opijao misterijom svojih kula i zidina ...


Da nastavim: ja volim bekstva iz realnosti u razlicitim oblicima (ne deluju sva uvek jednako) i price koje inspirisu ma kako fantasticne, ili bas fantasticne - volim. U tome se nisam uopste promenila iz vremena jedne obicne klinke.
docsumann docsumann 05:56 14.12.2010

Re: Ovaj zamak

Da nastavim: ja volim bekstva iz realnosti u razlicitim oblicima (ne deluju sva uvek jednako) i price koje inspirisu ma kako fantasticne, ili bas fantasticne - volim. U tome se nisam uopste promenila iz vremena jedne obicne klinke.


Da, ima toliko dobrih prostora za bježanje da je prosto greota ne bježati ... ja biram strip

Ivana Knežević Ivana Knežević 00:18 15.12.2010

Re: Ovaj zamak

docsumann
... ja biram strip


Iz stripova sam ispala nakon sto sam dosla ovde i kad nisam uspevala da nadjem vise od par evropskih. Sada i ne znam sta se desava, ali vredelo bi pogledati opet. Mozda je ponuda puno sira.
gorran2 gorran2 16:22 11.12.2010

Da li si ovo imala na umu?



Milena Marković: BROD ZA LUTKE

Sama drama nema dominantno feministički naboj (depresija je definitivno jača intonacija), ali me ovo što si napisala podsetilo na pričicu iz drame o tata-Medi, mama-Medi, sinu-Medi, i Zlatokosoj.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:39 11.12.2010

Re: Da li si ovo imala na umu?

Asocijaciju koju fotografija izaziva sam opisala u jednom drugom tekstu. Njega su postaviti drugom prilikom, ali sve vuce svoje korene, ili nas vuce nazad, shvatim povremeno. I nije mi uopste pravo.

Depresija je legitimna reakcija na svet. I neizbezna.
A i feminizam.
Kako to upkaovati... to ume da bude poveci izazov.

Ja sam pre nekog vremena procitala nesto o pricama ovde - Germaine Greer je izdala knjigu u kojima obradjuje te teme, i clanak je bio zanimljiv.

Ivana Knežević Ivana Knežević 17:37 11.12.2010

Re: Da li si ovo imala na umu?

Nisam odgovorila na deo o meda porodici i Zlatokosoj.

Mi ovde u kuci imamo jednu osavremenjenu verziju sa puno humora i ritma, sa odgovarajucim lustracijama, od koje smo i klinka i ja vristale od smeha. I ne jednom.
Ta nam je zvanicna (ja u stvari i ne znam za drugu).
nsarski nsarski 17:50 11.12.2010

Re: Da li si ovo imala na umu?

Ja sam pre nekog vremena procitala nesto o pricama ovde - Germaine Greer je izdala knjigu u kojima obradjuje te teme, i clanak je bio zanimljiv.

Zanimljivu (Frojdovsku) interpretaciju bajki je dao Bruno Bettelheim u svojoj knjizi Tales of Enchantment.



Njegov zivot je takodje zanimljiv, u njemu ima i uspona i padova, i depresije i, najzad, samoubistva. Bruno Bettelheim
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:46 11.12.2010

Re: Da li si ovo imala na umu?

nsarski
Zanimljivu (Frojdovsku) interpretaciju bajki je dao Bruno Bettelheim u svojoj knjizi Tales of Enchantment.
Njegov zivot je takodje zanimljiv, u njemu ima i uspona i padova, i depresije i, najzad, samoubistva. Bruno Bettelheim


Za knjigu sam cula, verovatno kroz ceste reference, ne secam se bas.
Procitala na linku o njemu... na kraju onaj dodatak o njegovoj mracnoj strani.
Svi su sagledani u okviru 'jednostavnih' prica - dobar ili los, crn ili beo. I kada se zamesa - narocito kod politicara i 'javnih licnosti' gde se vrlo javno kaju - opet je isto. Sustina mora da je tu negde, u trazenju dobrog.
A lose ne mora da se trazi, ono je uvek tu, blizu.
zoja444 zoja444 16:27 11.12.2010

trange - frange

meni treba jedna bajka.
na milisecundu jednu.
samo da napunim baterije.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:41 11.12.2010

Re: trange - frange

zoja444
meni treba jedna bajka.


Kad se moze izabrati prava... stvarno uradi cuda.
mariopan mariopan 17:02 11.12.2010

Re: trange - frange

Meni su bajke strašno trebale u detinjstvu, kao spas i beg iz realnog života u nešto bolje, makar i nestvarno, bile su moj čamac za spasavanje.

Onda su danima zaokupljale moju maštu, ja sam ih nadograđivala, razmišlajala kako bi bilo da je ovo ili ono neko uradio, šta bi se tada desilo. Najviše sam volela bajke koje su pokazivale mudrost i plemenitost junaka...osim što su nekada bile ilustrovane da su mi oči ispadale na lepotu dvoraca, haljina, nakita, konja, prinčeva..imala sam iste misli kao Mikele, da li ja to mogu bolje... crtala, pa opet crtala, na sve sveske, svaki slobodan komad papira

Onda me je sve to nekako napustilo, samo od sebe, valjda sam porasla i našla druge slikovnice?

Vidim da se iz tih slikovnica nikako ne možemo iskobeljati, ili princ nije princ ili princeza ne može da bude baš svaka devojka, ma kako bila dobra?

Mada sam odrastala sasvim drugačije, mi smo svi sve radili, kao deca, nisam mogla ni da naslutim da nije svima tako.......opet je slikovnica došla po svoje. Opasne su one, ušunjaju se u život i polako ga preokrenu da ni ne primetiš.

A ja sečem koru sa sira ali baš tanko, shodno tome gde je meni pripadajući princ?

Ivana Knežević Ivana Knežević 17:34 11.12.2010

Re: trange - frange

Ima puno razlika u senzibilitetima, ali svi smo slicni. Sve je ovo vec vidjeno, samo smo mi ovde po prvi put.

Sa klinkom sam dobila priliku da prolazim opet kroz slikovnice. I sada ih je puno vise, a ilustracije... kakva divota. Ona h sve cuva i prolazi kroz njih cesto.
Ali promenili su ih ovde. Savremene verzije koje pokrivaju ozbiljne teme, ili su humoristicke i opicene. Znam, nema ruskih bajki, ali nema ni strahova koji se usade od strasnih suma, zlih vestica... Disney je sve obradio u tehnikoloru i to vrlo miroljubivo... ma ja se sva isprepadam cim muzika u filmu pocne da silazi u nize registre. Sve mi je to jos od vremena slikovnica i bajki.

Napustilo, i vratilo se... da, uglavnom onaj sloj razumevanja bez koga se moglo.

mariopan
A ja sečem koru sa sira ali baš tanko, shodno tome gde je meni pripadajući princ?


I mene zanima odgovor na to pitanje.
Budi dobra devojcica, budi dobra devojcica.... - zasto?
mariopan mariopan 17:55 11.12.2010

Re: trange - frange

ma ja se sva isprepadam cim muzika u filmu pocne da silazi u nize registre. Sve mi je to jos od vremena slikovnica i bajki.

Čak i u crtaćima, tako se uživim da nije normalno, i dan danas. Zimus sam sa mojom odraslom decom gledala crtani "Ledeno doba" i strepela od početka od kraja .. svi mi..dal' nam nešto fali?

..a opet letos obnovila sam gradivo sa tri klinke..bacile me u brigu..svako veče da im pričam priče i bajke pred spavanje, ceo avgust.

Legnemo sve četiri, onako ugrejane od plaže pa tek okupane i pomalo mokre na veeeliki bračni krevet..mesečina nam bije kroz otvorene prozore, more se talasa i miriše a vetar nosi zevese da se vijore, svetlo prigušeno i plavo od noći ...pravi dekor za bajke.

Mene polegnu (svojeručno) na sred kreveta, rašire mi ruke i slože se ko kiflice u moj zagrljaj, kažu da se bajke TAKO pričaju, nikako drugačije...onda se neko vreme guraju jer svaka hoće baš baš uz mene, pa koja prva zaspe nju odguraju nemilosrdno ukraj kreveta...dok se one guraju ja grozničavo tražim bajku..
..setim se Ivice i Marice ..pa gde to..tamo je skuvano i pojedeno štošta posle gojenja..onda bacim to pa sledeće..i tako sve neke grozote, da mi deca noćne more sanjaju, ne može ..i onda taman krenem sa Snežnom Kraljicom a one pozaspale...i valjda sanjaju prinčeve, šta drugo?

Princeze bliznakinje imaju po 3,5 a sestra 5.5 godina..nije mi bilo lako.
Okice upiljle u mrak i samo čekaju, i sve mi veruju kao da je stvarno.
kick68 kick68 18:05 11.12.2010

Re: trange - frange

Okice upiljle u mrak i samo čekaju, i sve mi veruju kao da je stvarno.

Meni je moja pokojna baka pricala price ozbiljnim glasom i pevala neke pesme. Zaboravila sam ih, ali se vrlo dobro secam utisaka i ambijenta...
mariopan mariopan 18:12 11.12.2010

Re: trange - frange

kick68
Okice upiljle u mrak i samo čekaju, i sve mi veruju kao da je stvarno.

Meni je moja pokojna baka pricala price ozbiljnim glasom i pevala neke pesme. Zaboravila sam ih, ali se vrlo dobro secam utisaka i ambijenta...

Mislim da će deca zapravo samo to i pamtiti, taj ambijent i toplinu zagrljaja - jer zato i samo zato se pričaju bajke.

Iz toga će jednom da se probude gotove princeze koje neće ni tražiti princa, kao potvrdu da su bile dovoljo dobre da ih zasluže, bar se tome nadam.
kick68 kick68 18:27 11.12.2010

Re: trange - frange

Iz toga će jednom da se probude gotove princeze koje neće ni tražiti princa, kao potvrdu da su bile dovoljo dobre da ih zasluže, bar se tome nadam.


Za to je u mom slucaju bila odgovorna moja majka koja je ono "ljubi bliznjeg svog" preradila u "ljubi samu sebe najvise na svetu"...

Baka je bila zena starog kova: princ je bio conditio sine qua non, cilj i smisao zivota. Deda je bio srecan covek. Pozdrav.
mariopan mariopan 18:42 11.12.2010

Re: trange - frange

Pozdrav.

Ivana Knežević Ivana Knežević 19:15 11.12.2010

Re: trange - frange

mariopan

Iz toga će jednom da se probude gotove princeze koje neće ni tražiti princa, kao potvrdu da su bile dovoljo dobre da ih zasluže, bar se tome nadam.


Eh, draga mariopan..
To je bio moj pristup odgajanju devojcica. Jos uvek jeste, ali je pun ulubljenja i modrica.

Prica sa okicama i guranju u krevetu je od onih koje podignu srce i sve drugo sto se moze podici. Bake koje imaju mesta za sve su najvaznije. I dede, i mame i tate, i svi koji imaju vremena i vole da se tkao baskare pa izmisljaju lepa mesta i price. Kome uopste trebaju bajke. Ja ne znam nikoga da je bio spreman za zlo kad ga je snaslo. Urpkos bajkama, istoriji pa opet bajkama i istoriji...
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:19 11.12.2010

Re: trange - frange

kick68
Za to je u mom slucaju bila odgovorna moja majka koja je ono "ljubi bliznjeg svog" preradila u "ljubi samu sebe najvise na svetu...


Mamu u Panteon.

Ja to ovako predstavljam: samopostovanje prvo. Onda ga ocekujes i dajes i drugima.
Nista ispod toga, pa ko ne staje u taj format - izbacis napolje ili izadjes iz price.

Ali onda je dosla sledeca faza - kad sam shvatila da mame ne podizu decu. (Od tga se jos nisam ooporavila, i necu nikad). Vec to za njih radi drustvo, korporacije... svi ostali. One samo nesto malo popravljaju stetu.
mariopan mariopan 19:32 11.12.2010

Re: trange - frange

To je bio moj pristup odgajanju devojcica. Jos uvek jeste, ali je pun ulubljenja i modrica.

I ja sam moje tako odgajala, i bili smo i mi olupani i ulubljeni
A ja uživala uz njih i usput popravljala moja ulubljenja i modrice iz detinjstva...i sad imam šta da popravim za buduće unučiće ako Bog daaa, ako ne, onda uvek ima ovako dece kojima treba bajka pred spavanje? Bila sam rent-a-baka, to jest baka - sikterka - čuvala ih ovo leto.

Evo sad me zovu opet, sve slike i crteže čuvaju pokačene na zidove igraonice, a lepili smo ih selotejpom, padale su i meni stalno, ali one su ih sačuvale i čekaju me...

Naravno, dolazim. Decu niko ne sme da vara i da ne ispuni obećanja. Kažu da su bile dobre, onda su to već prave pronceze i red je da dobiju šta žele?
A vežbala sam i pletenje kikica u trku....praktične veštine za moj budući CV.
Ivana Knežević Ivana Knežević 19:39 11.12.2010

Re: trange - frange

Jako lepo, mariopan. Deci su upravo takvi ljudi potrebni - kad nisu umorni i dovedeni do ivice razuma i srca, da odrzavaju obecanja, da pokazu primerom, da ih uce lepim recima...
docsumann docsumann 20:19 12.12.2010

Re: trange - frange

loader loader 16:35 11.12.2010

Sličica po sličica...

Pobeći iz slikovnice je propala ideja. ...

Svaka slikovnica je samo znak interpunkcije u velikom, plavetnom kontekstu, lišenom starenja :) .. Донт, вори, Ивана ... евритинг би гуд ..
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:42 11.12.2010

Re: Sličica po sličica...

loader
Донт, вори, Ивана ...


Ali to je upravo nemoguce, dragi loader-u!
Kao sto je sve nemoguce

loader loader 17:17 11.12.2010

Re: Sličica po sličica...

Draga Ivana,
to je jedino moguće

Osim toga, sve drugo je neodrživo, prividno, privremeno,.. - jednom rečju: nemoguće...
Ivana Knežević Ivana Knežević 17:40 11.12.2010

Re: Sličica po sličica...

Blago Vama, loader-u.
Tako Vi imate jednu kulu na koju mozete da se popnete... mada, sta sa kule videti kad je svuda nemoguce...

Ja samo pobegnem s vremena na vreme, kratki izleti. I potom se vratim u nemoguce. Ne svojom voljom, valjda se to racuna.
loader loader 18:09 11.12.2010

Re: Sličica po sličica...



Izvesno znanje o sreći nije sreća.

edit : nemogući ste

Ivana Knežević Ivana Knežević 18:48 11.12.2010

Re: Sličica po sličica...

loader
nemogući ste


Ako smo nemogucnosti a desili smo se, zar ne mislite da bi trebali da okrenemo jos koju nemogucnost u svoju korist?
Ja sam za
ivana23 ivana23 17:00 11.12.2010

***

Ivana Knežević Ivana Knežević 18:03 11.12.2010

Re: ***

Bila sam proslog meseca u jednom finom delu grada i usla u radnju gde prodaju gurmanske stvari iz Kvebeka, narocito imaju veliki izbor sireva. Ovde ih zovu: artisanal cheeses. Oni radjeni po starinskim recepturama, ili od mleka kravica cije su pretkinje putovale sa prvim naseljenicima, ili sa nekim inovacijama ali potpuno posvecenim najcistijem i najboljem kvalitetu... i popricam tu malo sa jednom finom Francuskinjom, pitam je za savet sta da izaberem. I kazem joj da je moja klinka pravi cheese connoisseur i da joj je rodjendan za koji dan. Ona je bila vrlo impresionirana kako tako mlada klinka ima razvijen ukus za sireve, pa sam ja to posle ispricala klinki i dobila sirok osmeh za uzvrat.
mrdax mrdax 17:27 11.12.2010

Konfucije je ...

jednom rekao da su i onaj koji misli da ne moze i onaj koji misli da moze oboje u pravu.
Prenesite sada ovu misao na slikovnicu i sve vam je jasno.
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:10 11.12.2010

Re: Konfucije je ...

mrdax
jednom rekao da su i onaj koji misli da ne moze i onaj koji misli da moze oboje u pravu.
Prenesite sada ovu misao na slikovnicu i sve vam je jasno.


To je apsolutno fer pristup, mrdax. Sa njime nemam problema.
Ali velikom vecinom sve ide jednom istom stranom, sada vec tvrdo utabanom.

A i tamo gde se granaju putevi, oni novi su samo varijacija dobro poznatog.
kick68 kick68 17:57 11.12.2010

permanent damage

Mene licno je Mala Sirena trajno ostetila. Dobila sam je kad sam bila recimo istih godina, i kada se mnogo godina kasnije povela rasprava o opasnoj knjizi, ja sam rekla da je moja (osim 120 dana Sodome) Mala Sirena. Prisutni su mislili da ih zezam ili da nisam na zadovoljavajucem intelektualnom nivou. Zbog nje cak nisam ni odgledala onaj crtani sa srecnim krajem.

Mene je Mala Sirena naucila sledecem:
Da se promenis, da pokusas da postanes neko drugi, da ostavis sve sto volis i izubis ono sto te cini posebnom, (trpeci usput preveliki fizicki i dusevni bol) da bi te tamo neki muskarac (mozda) voleo, veliki je rizik i nece na dobro da izadje. Ili te nece prepoznati posto je glup (mrzela sam princa), il' ce da se pravi lud i ozenice onu koja je "podobna".
Drugo: u zivotu je - ili mi ili oni (najjaci samo opstaju). Mala Sirena zna da ce preziveti i vratiti se svom starom zivotu i porodici ako ubije princa. To ne moze da ucini (a ko moze, pobogu) i pretvara se u morsku penu.

Sadrzaji mnogih bajki uopste nisu za decu. Surovi su i ostavljaju trag.

mrdax mrdax 18:18 11.12.2010

Re: permanent damage

kick68
Mene licno je Mala Sirena trajno ostetila. Dobila sam je kad sam bila recimo istih godina, i kada se mnogo godina kasnije povela rasprava o opasnoj knjizi, ja sam rekla da je moja (osim 120 dana Sodome) Mala Sirena. Prisutni su mislili da ih zezam ili da nisam na zadovoljavajucem intelektualnom nivou. Zbog nje cak nisam ni odgledala onaj crtani sa srecnim krajem.

Mene je Mala Sirena naucila sledecem:
Da se promenis, da pokusas da postanes neko drugi, da ostavis sve sto volis i izubis ono sto te cini posebnom, (trpeci usput preveliki fizicki i dusevni bol) da bi te tamo neki muskarac (mozda) voleo, veliki je rizik i nece na dobro da izadje. Ili te nece prepoznati posto je glup (mrzela sam princa), il' ce da se pravi lud i ozenice onu koja je "podobna".
Drugo: u zivotu je - ili mi ili oni (najjaci samo opstaju). Mala Sirena zna da ce preziveti i vratiti se svom starom zivotu i porodici ako ubije princa. To ne moze da ucini (a ko moze, pobogu) i pretvara se u morsku penu.

Sadrzaji mnogih bajki uopste nisu za decu. Surovi su i ostavljaju trag.




Razumem komentar ali se ne slazem sa teorijom "trajnih ostecenja" pogotovo od bajki/

Ne verujem u uzivljavanje u bilo kakvu patnju ili nesrecu . Ko hoce , moze da se iscupa iz svega i predje sve prepreke, pravedno ili nepravedno postavljene .

"Heroj je osnovni ljudski obrazac karakteristican za zene isto koliko i za muskarce koji zahteva zrtvovanje pasivnog decijeg stava i preuzimanje odgovornosti i suocavanje s realnoscu na nacin kako to cine odrasli. Stalno suocavanje sa stvarnoscu zahteva zrtvovanje zelje i ceznje za uljuljkanim detinjstvom

“There is no coming to consciousness without pain.”

Karl Gustav Jung 1875-1961







Ivana Knežević Ivana Knežević 18:26 11.12.2010

Re: permanent damage

Da, i ta Mala sirena. I koliko jos...
Ja sam imala i kolekciju u sitnim knjizicama, njih desetak, svaka mracnija od prethodne.
Pa neke zasebne, sve u tvrdom povezu. To je bilo moje blago. I citala i citala, i nista nisam razumela.

Iz ove perspektive moze se videti ono sto te price kao i sve price jesu: ispricane od strane ljudi, kroz njihova iskustva i zivote, stavove, ubedjenja, motive, svet u kome su ziveli... ali to nikako nije fer prema deci. Jer tih godina su otvorena za magicno, i veruju u sve, dozivljavaju sve, ostaje im najveci deo toga sto su procitali, videli ili doziveli, i ne samo da ostaje vec ih oblikuje za ostatak vremena. I kad posle procitas interpretacije/objasnjenja da je Andersen patio za nekim zgodnim tipom pa smislio ovakvu pricu, ili da je onaj Ridjobradi uzimao za zene male devojcice koje su redom umirale... - hell, I didn't sign up for this!
gorran2 gorran2 18:32 11.12.2010

Re: permanent damage

Da, i ta Mala sirena. I koliko jos...

Slavuj i ruža Oskara Vajlda.

Pouka 1: Ljubav, krv, srce, lepota, život, smrt - sve je to bura u čaši vode. Dobar zdrav humor pobeđuje.
Pouka 2: Dobar humor uvek je začinjen sa par kapi krvi od probodenog srca.
Jukie Jukie 18:33 11.12.2010

Re: permanent damage

kick68
pretvara se u morsku penu.

Ja sam pogrešno razumeo onaj deo kada male vile (sirenine duše) lete nevidljive po sobama i proveravaju da li su deca dobra. Mislio sam da se sirenama dodaje jedna GODINA ako naiđu na nevaljalo dete, pa sam se bezveze trudio da budem dobar.

Inače imao sam onu knjigu strašnih bajki iz celog sveta. Trnoružicina svekrva hoće da skuva nju i njenih dvoje dece i da ih pojede, Snežanine sestre sebi seku palac i petu a na kraju im golubice iskljuju oči*, u nekoj arapskoj bajci se pominje zastava od ljudske kože, itd. I onda me je mama terala da čitam naglas kada nam dođu gosti da vide kako dete koje još nije pošlo u školu ume da čita kao veliki. (možda je to bio način za teranje dosadnih gostiju, da im se utera strah u kosti)

*Gukni, gukni, o golube,
gle, krv curi iz cipele,
zaručnice prave nema,
kod kuće još ona drema.

Inače, omiljena bajka mi je bila ona o Jasu i Huk-Buku, kada idu u šumu da se bore sa Kraljem Šišarkom zato što je zagadio izvor žive vode, koja je lečila bolesti i otklanjala tugu.
kick68 kick68 18:55 11.12.2010

Re: permanent damage

Slavuj i ruža Oskara Vajlda.

Pouka 1: Ljubav, krv, srce, lepota, život, smrt - sve je to bura u čaši vode. Dobar zdrav humor pobeđuje.
Pouka 2: Dobar humor uvek je začinjen sa par kapi krvi od probodenog srca

Pouka 3: Ah, on what little things does happiness depend!
mrdax mrdax 18:56 11.12.2010

Re: permanent damage

Ivana Knežević
Da, i ta Mala sirena. I koliko jos...
Ja sam imala i kolekciju u sitnim knjizicama, njih desetak, svaka mracnija od prethodne.
Pa neke zasebne, sve u tvrdom povezu. To je bilo moje blago. I citala i citala, i nista nisam razumela.

Iz ove perspektive moze se videti ono sto te price kao i sve price jesu: ispricane od strane ljudi, kroz njihova iskustva i zivote, stavove, ubedjenja, motive, svet u kome su ziveli... ali to nikako nije fer prema deci. Jer tih godina su otvorena za magicno, i veruju u sve, dozivljavaju sve, ostaje im najveci deo toga sto su procitali, videli ili doziveli, i ne samo da ostaje vec ih oblikuje za ostatak vremena. I kad posle procitas interpretacije/objasnjenja da je Andersen patio za nekim zgodnim tipom pa smislio ovakvu pricu, ili da je onaj Ridjobradi uzimao za zene male devojcice koje su redom umirale... - hell, I didn't sign up for this!


Ja sam deo generacije koja je bajke zamenila sa Commodore 64, kasnije Nintendo , Super Nintendo , Sega ..... moja bajka su bili Super Mario i Alex Kid a tamo uglavnom ako se potrudis pobedis zmaja i nastavis dalje .





Ivana Knežević Ivana Knežević 20:00 11.12.2010

Re: permanent damage

mrdax

Razumem komentar ali se ne slazem sa teorijom "trajnih ostecenja" pogotovo od bajki/Ne verujem u uzivljavanje u bilo kakvu patnju ili nesrecu . Ko hoce , moze da se iscupa iz svega i predje sve prepreke, pravedno ili nepravedno postavljene.


Ovo verujem je najpre kombinacija razlicith iskustava u razlicitim zivotnim dobima. Odnosno posledica takvih kombinacija.
I naravno, pitanje karaktera.

Moze se mnogo toga prevazici analitickim razmisljanjem - najveci deo, prakticno, ili sve - ali emotivne templates su prilicno rigidne i otporne na promene. Zato ljudi i jesu predvidivi najcesce.

mrdax

Stalno suocavanje sa stvarnoscu zahteva zrtvovanje zelje i ceznje za uljuljkanim detinjstvom

“There is no coming to consciousness without pain.”Karl Gustav Jung 1875-1961


Zelja za sigurnoscu nije samo pitanje detinjstva, to je osnovna potreba jednog zivog bica.

Nema niceg plemenitog u bolu i patnji. Posto mi ljudi nemamo drugacije uslove za odrastanje osim neprekidnih izlozbi uzasa, sto u nasim zivotima sto oko nas, dobar deo toga je postao obavijen razlicitim plastevima, valjda da bi se lakse sazvakao.

Ali jeste, kad ucimo da hodamo, padovi nas poguraju da se potrudimo i izbegnemo ih sledeci put. Jedino sto ima padova i padova.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:05 11.12.2010

Re: permanent damage

gorran2
Slavuj i ruža Oskara Vajlda.


Pricala mi je na ovom primeru prijateljica pre par godina kako je ona objasnila pricu svojoj devojcici: kakva budalastina patiti nad nekim ko te ne voli. Ma ni ne primecuje te. Odmah ga zaboravis, u stvari ni ne ostanes dovoljno dugo da ga zapamtis. Svasta, gubiti vreme na takve tipove...
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:10 11.12.2010

Re: permanent damage

Jukie

Inače imao sam onu knjigu strašnih bajki iz celog sveta.


Ja sam na ovu naisla nekako, ne secam se vise gde i kako. Ili sam ih citala razvdvojeno... i odmah vidis kako se stvaraju price - svako doda nesto svoje, iz obesti, dobre namere, zle namere, i sta sve zazivi i prezivi... strasno.

Stvarno smo bili deca za pokazivanje, vecinom. Bas smo se trudili da budemo dobra deca. Mozda bismo i nastavili, ili se bolje trudili, da je bilo bajki za nastavak. Necega.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:28 11.12.2010

Re: permanent damage

mrdax

..moja bajka su bili Super Mario i Alex Kid a tamo uglavnom ako se potrudis pobedis zmaja i nastavis dalje .


Blago tebi
mrdax mrdax 21:49 11.12.2010

Re: permanent damage

Moze se mnogo toga prevazici analitickim razmisljanjem - najveci deo, prakticno, ili sve - ali emotivne templates su prilicno rigidne i otporne na promene. Zato ljudi i jesu predvidivi najcesce.

Ove je "verovanje" i na osnovu njega proizilaze i rezultati . Ako covek veruje da moze da istrci maraton pocece da trenira i usput ce naci gomilu pozitivnih primera "referenci" o tome kako je neko promenio zivot i uspece .
U extremnim slucajevima ako tih "referenci" nema onda ih covek izmisli ili projektuje u buducnost.
prost primer:
Jedno je biti "debela osoba" a drugo je biti "trenutno" debeo. Prvo verovanje ne pruza nikakav oslonac za menjanje , drugo razmisljanje daje ideju iz koje ce nastati rezultat , makar i posle 20 propalih pokusaja.

Sta mislite da li bi ova devojka mogla da uspe u zivotu ?:
Roditelji 18 i 21 godinu kada se rodila. Crnkinja iz siromasne porodice.Do seste godine podizana od strane bake. Sa sest godina preseljena kod mame gde je zivela za to vreme. Sa 9 godina silovana od strane rodjaka , maminog prijatelja i ujaka vise puta.Razorena besom pocinje da se ponasa "neprihvatljivo" i biva poslata u "detention home" . Igrom srece nikada tamo ne zavrsava usled proceduralnih formalnosti. Kao posledica raskalasnog zivota ostaje trudna u 14 godini i radja mrtvo dete .Uz pomoc oca vraca se na pravi put i pocinje da cita knjigu nedeljno i pise izvestaj o toj knjizi , sa 19 dobija prvi posao , reporter za malu TV stanicu u Nashwille-u. Malo kasnije upisuje Tennessee State University radi karijere na TV-u . Tokom prve godine osvaja par takmicenja za miss kao "Miss Black Nashville" and "Miss Tennessee."
1976 u Baltimoru vodi TV show " People are talking" .Ponesena uspehom seli se u Chicago i pokrece svoju prvu emisiju A.M. Chicago.Emisija postaje hit i dobija ulogu u filmu Steve-a Spielberg-a "The Color Purple" .
Ta ista zena 1986 pravi "Oprah Winfrey Show" ...ostalo vam je jasno vec

Ovo je primer reference. Covek uvek moze da odabere u sta ce da veruje a to u mnogome menja stanje i samim tim i akcije . Emocionalne matrice "patterns" sluze kao "straznji izlaz" kako bi izbegli "lose" (poraz, lose emocije kao bes , ponizenje i slicno). Promena nastaje kada covek "osvesti" ponasanje i ne pristaje vise ni sekund da ostane u takvom stanju , zatim trazi novu pozitivnu opsesiju koja zamenjuje prethodno (samo)destruktivno ponasanje i prekida svesno svaki put los emocionalni "pattern" . Na tom putu jako su vazne "reference" tj primeri nekoga ko je vec to uradio i verovanja (primer: ne postoji neuspeh vec uvek dobijes neki rezultat, svaki dan promeni po malo i uskoro ce postati mnogo, nikada nije kasno i slicno...)









myredneckself myredneckself 23:25 11.12.2010

Muzički predah


I don't care for your fairytales...
kick68
Mene je Mala Sirena naucila sledecem:
Da se promenis, da pokusas da postanes neko drugi, da ostavis sve sto volis i izubis ono sto te cini posebnom, (trpeci usput preveliki fizicki i dusevni bol) da bi te tamo neki muskarac (mozda) voleo, veliki je rizik i nece na dobro da izadje. Ili te nece prepoznati posto je glup (mrzela sam princa), il' ce da se pravi lud i ozenice onu koja je "podobna".

Ivana Knežević
Moj tata je posle nekog vremena ostao da živi sam, i naučio je da kuva i vodi kuću, i to vrlo dobro, baš kao što sam znala da može. Vrlo je uredan. Ja nikada nisam naučila da vodim kuću. Delom što sam lenja, a drugim delom.... - pa, neki protesti ne zastarevaju, recimo.

Drage moje, predah i pozdrav uz Fairytale od Sare Bareilles
Odabrala sam je pored toga što je mlada, odlično peva i svira,
što, ono... baš zna da uzvrati, i čini se da joj ne treba princ da bi uneo smisao u njen život.
Odlučila sam se za klip sa tekstom pesme, interesantan je, a Sara je preslatka, lepa i izgleda ovako -





kick68 kick68 00:51 12.12.2010

Re: permanent damage

@ Jukie

izvor žive vode, koja je lečila bolesti i otklanjala tugu.


Najzad jedan lep i pozitivan detalj iz bajke...
Ivana Knežević Ivana Knežević 07:04 12.12.2010

Re: permanent damage

mrdax
..Covek uvek moze da odabere u sta ce da veruje a to u mnogome menja stanje i samim tim i akcije ...


Naravno da moze. Ali to retko cini.
Ima i puno faktora zasto cini ili ne cini.
Ove 'reference'... sve je pitanje pravog trenutka i pravog sklopa. Uz dobre primere oko sebe puno puta ljudi ne rade nista dobro. Ono sto pokrece ljude... tanane, velike i male, svakakve stvari su u pitanju. Mislim da je u redu ostaviti svakome da nadje sta ga pokrece na dobar nacin i kako ce izbeci ono sto ga vuce ka losem, ali bilo bi lepo kad bi decu sacuvali... pa, ovakvog shit-a koji je kod mene izazvao traumu u detinjstvu
Ivana Knežević Ivana Knežević 07:14 12.12.2010

Re: Muzički predah

myredneckself
I don't care for your fairytales...




Dakle, kad ne mozes da pobegnes iz slikovnice onda rasturi koju, naslikaj novu po njoj, stavi je pod guzu kad sednes na stolicu da ti ne bude hladno, ukljuci gitaru i izludi susede... uvek se moze nesto uraditi

Bas si inspirativna, mrns
mariopan mariopan 10:37 12.12.2010

Re: permanent damage

moja bajka su bili Super Mario

Jesi video moj nick?
Jel' se vidi da su ga smišljala deca?
Baš Super Mario je bio inspiracija.
kick68 kick68 17:45 12.12.2010

Re: Muzički predah

i čini se da joj ne treba princ da bi uneo smisao u njen život.
Odlučila sam se za klip sa tekstom pesme, interesantan je,


Klip je super, puno hvala. Princ, kako sam ga ja zamisljala, izgledao je nesto kao Prince Charming iz Shrek-a. Meni su se mnogo vise svidjali neki mracni, misteriozni vitezovi epizodisti. A to je tek "recept za propast".

O princevima je receno i ovo:

The modern fairy tale ending is the reverse of the traditional one: A woman does not wait for Prince Charming to bring her happiness; she lives happily ever after only by refusing to wait for him -- or by actually rejecting him. It is those who persist in hoping for a Prince Charming who are setting themselves up for disillusionment and unhappiness.
jasnaz jasnaz 18:38 11.12.2010

zavoleti pripovedače, smeškom +


redovno menjati brojeve čizama...






Ivana Knežević Ivana Knežević 20:29 11.12.2010

Re: zavoleti pripovedače, smeškom +

jasnaz
redovno menjati brojeve čizama...


Mocno zvuci, jasna
jinks jinks 19:15 11.12.2010

Obrazovanje

, pa i bajke verovatno, mu dođu kao ono pelcovanje beba zaštitnim miksom vakcina. Niko ne može da tvrdi da je to baš najbolje rešenje i da nema neki loših propratnih efekata. Ni da će baš svakome u životu zatrebati, ali se svima bez pitanja, obično uz plač, da, pa ti posle gledaj šta ćeš sa time do kraja života.

Ustvari pitanje je da li se na taj način pojedinac štiti od drugih ili se drugi štite od pojedinca, ili i jedno i drugo.
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:35 11.12.2010

Re: Obrazovanje

jinks
, pa i bajke verovatno, mu dođu kao ono pelcovanje beba zaštitnim miksom vakcina.




Verovatno.

I u zastiti nekoj sve ovo pociva. Sacuvati se na pravom mestu i biti hrabra na nekom drugom.
A bilo bi bas lepo kad nas ne bi zatrpavali djubretom na svakom koraku. Malo magicne prasine (a da nisu razni oblici pecurki i slicnog materijala) bi bilo bolje, za promenu.
jinks jinks 11:18 12.12.2010

Re: Obrazovanje

A bilo bi bas lepo kad nas ne bi zatrpavali djubretom na svakom koraku

Ustvari, možda se veći deo te zaštite (odbrambenog mehanizma koga često nismo ni svesni) upravo i sastoji u pomoći da prepoznamo šta jeste a šta nije djubre.

Jedino što predstavlja ključni izbor ispred koga se nalazimo kada se susretnemo sa onim što vidimo kao djubre ostaje samo na nama, i gotovo uvek nema nikakve veze sa svim nasleđenim odbrambenim i imunološkim mehanizmima (koje smo dobili od okruženja, društva, porodice) jeste to kako ćemo u tom trenutku da se ponašamo: da li ćemo da pobegnemo od djubreta, da li ćemo da čistimo djubre, ili ćemo svojski da proizvodimo neko novo đubre, kako za sebe, tako i za druge.

Mada, proizvodnja đubreta je neminovna (to je deo entropije koja je, što reče prof. Nsarski, neizbežna saputnica svakog oblika rada). Nešto što između ostalog tu entropiju može da smanji jeste da možda neko deo tog djubreta (entropije nekog rada) pretvori u osnovu nekog drugog rada (ne znam, kao što se stajsko đubrivo koristi u poljoprivredi ... ali sada sam stvarno izgleda otišao predaleko ).
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:35 12.12.2010

Re: Obrazovanje

jinks
..Jedino što predstavlja ključni izbor ispred koga se nalazimo kada se susretnemo sa onim što vidimo kao djubre ostaje samo na nama, i gotovo uvek nema nikakve veze sa svim nasleđenim odbrambenim i imunološkim mehanizmima (koje smo dobili od okruženja, društva, porodice) jeste to kako ćemo u tom trenutku da se ponašamo: da li ćemo da pobegnemo od djubreta, da li ćemo da čistimo djubre, ili ćemo svojski da proizvodimo neko novo đubre, kako za sebe, tako i za druge.


Jeste na nama, ali mi ili nemamo vestine da to odradimo kako treba (jer nas niko nije tome poducavao vec su se usredsredili na secenje kore sa sira) ili se to ipak svodi na to da ovo nije supermarket zivota u kome sa police svako pokupi ono sto mu treba a ostatak zaboravi cim krene dalje.

Sa strane posamatran, ovaj eksperiment prirode kao i svaki drugi je apsolutno fascinantan. Ima djubreta, ima i bisera, sve se to izjednaci na kraju. Ili transformise jedno u drugo. Pogled iz ovog ugla je vec drugacija slika.
Черевићан Черевићан 20:53 11.12.2010

бушност

ја сиреве тврде волим
и јефтине а и скупе
но када их насецкају
припадну ми само рупе
Ivana Knežević Ivana Knežević 22:02 11.12.2010

Re: бушност

Pesniche dragi, uvek je moguce sve prevrnuti, a i biti u dobitku.

Moram da izadjem sada i ostatak veceri, odgovoricu na komentare kasnije. Hvala svima na citanju i javljanju.
kukusigameni kukusigameni 20:54 11.12.2010

angelino

Kad sam bio jako mali imao samo bas ovu knjigu.



Slikovnica, na italijanskom jeziku, nista nisam razumeo. Mama mi je nekad citala na italijanskom ali ja sam ipak najvise voleo sam da gledam slike i da smisljam price po tim slikama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana