Gost autor| Moj grad| Nostalgija| Umetnost

LE SPLEEN DE BELGRADE - MENTALNA PROTEZA

AlexDunja RSS / 17.12.2010. u 22:23

 gost autor: Stjepan Mimica

21.3.%285%29.1.jpg 

Ma ništa, samo neke fotke. Takoreći foto-blog.

Nemam fotoaparat, kabasto je to meni, a sem toga, tolike sam po kafanama i taksijima ostavljao, da sam već sasvim odustao. Imam samo tanušni mobilni za ćiju bi se kamericu jedva moglo reči "ipak nekakva". Vazda mi u džepu, vazda je iz džepa potežem, povazdan nešto snimam.

Snimam da ne zaboravim - mobilni mi k'o mentalna proteza, bez mobilnog, k'o bez pola mozga. Kad god ga negde zaboravim, setim se svoje učiteljice i njenog čuvenog "jednom ćeš, Stjepane, glavu da zaboraviš". Eto zašto sa šalama valja oprezno, svaka se kad-tad, bar na pola obistini.

A to, foto-blog, otkud?

Pa eto, jednom bloger - uvek bloger, moram nekakav blog, a neću više da pišem. Pisao onoliko, od zimus ja pišem, pa ništa. Biće da je to tek po neko, dabome,, u dijagonali. A i generalno, s tim čitanjem ovde slabo. Evo, tu nedavno, sa susednog kafanskog stola jasno čuo - ma kakvo čitanje, ne stižem ni da pišem.

A ove fotke, ma to ja usput.

Sećkam se tako, bajagi rasejano zveram, a svaki čas, kao da imam tikove, munjevito trzam iz džepa onaj mobilni, u hipu naciljavam - škljocam...

Ili, na primer, pedalam bici-stazom, leva na guvernalu, desnom potežem - škljocam. Sto metara dalje,opet isto: leva na guvernalu, desnom potežem - škljocam... I sve tako.

A biva, vozikam se po gradu, pa i tada, kroz šoferšajbnu, isto.  Znam, znam, zabranjen vozačima mobilni, ali o fotkanju mobilnim, u Zakonu ni reč.

Posle, kod kuće..., ma šta koga briga šta ja kod kuće, ni ne pomišljajte na fotoshop, ja sam ugledni gradjanin, predsednik kućnog saveta te i te zgrade u toj i toj prestoničkoj ulici, niti se ja tim izmotacijama i manguplucima bavim, niti bih tako što ikada priznao.

Ma ni fotografijom se, ako ćemo iskreno, ja ne bavim, nikada se nisam ni bavio. Nemam skoro nikakvo fotografsko iskustvo, nemam ni fotografskih ambicija, ne pada mi na pamet da se takmičim s ljudima koji se fotografijom ceo život ozbiljno bave..

bg2-83-5-1.jpg

85a.jpg

bgt2-100.jpg

Bg-tlapnje5a.jpg

51b.jpg

bg3-18.jpg

Ne razumem..., i ovo gore i ovo dole - ista ladja, istim mobilnim, iz istog ugla..., ma skoro u istom trenutku...  Pa ovo dole k'o da je, božemioprosti, škljocnuo sam pokojni Turner .

bg3-8a.jpg

bg-tlapnje051.jpg

bg-tlapnje-055.jpg

bg-tlapnje057.jpg

bg-tlapnje059.jpg

bg-tlapnje060.jpg

bgt3-14.jpg

bgt2-331.jpg

bgt3-91.jpg

bgt3-6b.jpg

bgt2-23.jpg

bgt2-20b.jpg

bgt3-15-3-1.jpg

bgt3-16.jpg

bgt2-66a.jpg

bgt3-17a.jpg

bgt3-90.jpg

bgt2-86.jpg

bg2-94.jpg

bg2-95a.jpg

bg2-24a.jpg

 

Fragmenti intervjua iz julskog "Yellow caba".

Beograd je svakako najhaotičniji i najzbudženiji, no svejedno, najšarmantniji grad koji poznajem. Fantastično je što cela ta zbrka u meni ipak postoji kao jasno omeđena mentalna predstava. Mislim da je fiksira i na gomili drži jedino neusporediva beogradska svetlost.

U Beogradu sam rođen, ali sam rano detinjstvo proveo u Zagrebu, gradu skockanom, ama dosadnom.

Sećam se kako me je kao osmogodišnjaka šokirao prvi svesni susret s rodnim gradom. Bože, pomislio sam dok smo izlazili iz železničke stanice, gde su me ovo doveli, mama, zar ćemo ovde živeti, mama, hoću kući... 

U tom davnom septembarskom praskozorju, sve mi je izgledalo nestvarno. Prvo što sam ugledao, bila je golema zgrada koja je od propisane tri dimenzije, imala samo dve - visinu i širinu. Posmatrao sam je iz prilično iskošenog rakursa, te se neki bočni zid morao jasno videti, ali, tamo gde su oko i razum zahtevali nešto konkretno, bilo je samo nebo, sivo kao mozak.

Mnogo godina kasnije, razgledajući neki stan koji sam nameravao da pazarim, uočio sam jedan dramatično iskošeni zid, koji je dnevni boravak činio izrazito romboidnim, tačnije ušpicenim. Munjeviti fleš nedvosmisleno je potvrdio - pa da, ja sam u onoj istoj glupavoj kulisi. Na žalost, sada ne mogu da priložim nikakvu fotku koja bi ovo dokazala. Tu nepristojnu ušpicenost u međuvremenu je sakrila neka nova građevina.. 

Najzanimnjiviji za fotkanje mi je potez između Štajge i Kalemegdana, poznatiji kao Savamala, dakle baš taj deo koji me je prvi zaprepastio. To je ubedljivo najgradskiji deo grada. Podseća me na Zagreb iz dečačkih i Prag iz mladičkih uspomena. Sada baš tu i stanujem. Nepopravljiva ružnoča, beznadna zapuštenost i ukupna depresivnost tih, noću škrto osvetljenih ulica, na neki me uvrnuti način uzbuđuje, čak počinje i da mi se sviđa.

Samo kad bi se beogradski urbanisti i ubuduće držali podalje odavde. Paničim od njihovog entuzijazma, Savamalu volim ovakvu kakva je - karakterna, otmeno raspadnuta, tuberkulozna... Ne žudim ni za čim što bi je učinilo fensi kvartom. Sasvim mi je dovoljno, čak i malo previše, što je već pomalo kultna, što se tu smestila gomila alternativnih galerijskih prostora i drugih umetnički napaljenih sadržaja.

Ne žudim čak ni za izmeštanjem pruge, ta pruga je baš cool. Svakodnevno je, kao u nekom domaćem crnotalasnom filmu, i po nekoliko puta prelazim, sve hitajući ka reci i bici-stazi. A i tamo, vozeći bicikl, mnogo fotkam. Gadim se, a istovremeno, na neki mračnjikavi način i uživam u patinjavom prizoru trulog i davno zaboravljenog brodovlja.

To što sada produkujem zapravo i nisu fotografije, a šta su, to ću do neke izložbe valjda već smisliti. Za sada ih iz opreza turam među navodnike, to su dakle „fotografije", a zapravo su digitalni radovi, samo provocirani fotkama.

Mada katkad izgledaju kao reprodukcije nekih nepostojećih slika, verujte, ništa ja tu rukom, na tim radovima nema ni jednog jedinog poteza, svi pikseli koji ih čine jesu originalni foto-pikseli. Moja ruka je samo povlačila reglere, ukucavala parametre, prevlačila lejere.... Iako se to samo ponegde vidi, u svakoj od ovih „fotografija" učestvuje najmanje po desetak originalnih, ni po ćemu izuzetnih fotki.

Paradoksalno, pikturalnost tih radova rezultat je najčistije inženjerske manipulacije i kombinatorike. Ta post-produkcija, taj tehno-art naprosto je nužan, jer fotke koje je u stanju da iznedri moj tanušni mobilni i moja fotografska neukost, nikada ni približno ne odgovaraju onoj viziji i onom uzbuđenju koje me svaki čas tera da  refleksno potežem - beležim. Jureći po kompjuteru to uzbuđenje i rekonstruišući tu viziju, neretko zajutrim.

Nedostatak fotografskog iskustva nadoknađujem, eto, nekim već skoro zaboravljenim slikarskim iskustvom. Nekada sam, naime, ne samo slikao, već i tripovao da sam slikar.

Ponekad, kada mi pri muljanju po kompu, neki rad zaliči na nešto iz istorije umetnosti, ja to, ko zna zašto, valjda jer me zabavlja, samo još malo poguram u tom pravcu. Tako se desi da neke od „fotografija" asociraju na Tarnera, neke na Magrita, neke pak, na Utrila... 

Mislim da me je rad na ovim "fotografijama" Beograda doveo do nečeg, za mene mnogo značajnijeg. Otkrio sam mogućnost da preko fotkanja i kompjutera uspostavim virtuelni kontinuitet sa jednom likovnom poetikom koju sam davno napustio. Počeo sam da produkujem apstraktne ili napola apstraktne radove koji se logično nadovezuju na moje poslednje slike. Tih slika odavno više nema, ili su teško dostupne, a malo ko ih se još seća.

Radovi koje pominjem za sada nisu za pokazivanje, još se sve to intenzivno čvari, ali ako ih jednom izložim, biće to izložba reprodukcija nikada naslikanih slika, dokument o celom jednom, borhesovski lažiranom slikarskom opusu.

14097_121509461207287_100000447008296_211307_5202603_n%5B1%5D.jpg

 

 

Ako neko želi potpisani original (76x56 cm), može se javiti autoru (060 525 33 54).





Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

JJ Beba JJ Beba 22:35 17.12.2010

oh

pnbb pnbb 23:01 17.12.2010

Re: oh

Savamala

.. i zavod u glavnoj ulozi...
st.jepan st.jepan 16:08 18.12.2010

Re: oh

i zavod u glavnoj ulozi...

Dobro de, blog i nije samo o Savamali, ali evo, promenio sam naslovnicu
nsarski nsarski 22:35 17.12.2010

Zaista izuzetno!

Svaka ti cast, majstorski.
(Kako rece Prust - The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes.)



P.S. Sta znaci rec "spleen" na francuskom (na engleskom znaci slezina)?
st.jepan st.jepan 22:46 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

Sta znaci rec "spleen" na francuskom (na engleskom znaci slezina)?

To je parafraza naslova Bodlerove zbirke proznih zapisa "Le Spleen de Paris"

Splen - gotovo neprevediva rec, otprilike tesko, nisko nebo, mucno osecanje, depresivno, mracnjikavo, predsuicidarno raspolozenje.

Ako je slezina jetra (nemam pojma o medicini), onda se uklapa. Mislim da bolest jetre uzrokuje takvo nekakvo osecanje. Potsetio si me na pocetak "Zapisa iz podzemnja": "Ja sam bolestan covek, zao covek, nesimpatican covek. Mislim da me boli jetra".
Dr M Dr M 22:48 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

Sta znaci rec "spleen" na francuskom (na engleskom znaci slezina)?


" Da li da se umijem, ili da se ubijem"

Nije francuski nego beogradjanski

Za bolje objasnjenje, da sacekamo AD ili st.j..
nsarski nsarski 22:51 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

Na Pariz lici - barem neke aspekte Pariza.

(jetra je liver, na eng., spleen je bas slezina).
kick68 kick68 22:53 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

P.S. Sta znaci rec "spleen" na francuskom (na engleskom znaci slezina)?

To i nije francuska rec. Upotrebljava je Bodler u Cvecu zla (Fleurs du mal). Ceo jedan "odeljak" zbirke se zove Spleen et Idéal. Bodlerovski spleen bi bio u stvari zlo, depresija, melanholija protiv koje pesnik pokusava da se izbori.
Isti termin upotrebljava i Pol Verlen u svojoj poeziji.
kick68 kick68 22:57 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

I postoji takodje jedna njegova (Bodlerova) poema Le spleen de Paris, pa naslov valjda na to asocira...edit- autor je vec objasnio, kasno sam videla...sorry
Gospodja Klara Gospodja Klara 22:58 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!


P.S. Sta znaci rec "spleen" na francuskom (na engleskom znaci slezina)?


Pa nisu Francuzi tako prozaični, zaboga.

(spleen = mal du siècle, i.e. mélancolie)

EDIT: Eh, vidim pre mene baš ozbiljna objašnjenja (nsarskom koji ne zna).
Dr M Dr M 22:59 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

Ako je slezina jetra (nemam pojma o medicini), onda se uklapa


Slezina nije jetra ali se sve drugo uklapa.

Smatralo se kada se žuč, koja se luči u jetri, razlije po telu,( figurativno), izaziva mračno raspoloženje. Melanos= taman.
st.jepan st.jepan 23:11 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

Upotrebljava je Bodler u Cvecu zla (Fleurs du mal). Ceo jedan "odeljak" zbirke se zove Spleen et Idéal

Znam, ali postoji i Bodlerova knjiga poetskih zapisa u prozi pod naslovom "Le spleen de Paris". U srpskom izdanju naslov je "Splin Pariza", verovatno stoga sto je rec spleen neprevodiva.
Da, mozda je melanholija najpribliznija rec, mada je njeno znacenje bolje po volji naslucivati.
st.jepan st.jepan 23:13 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

Slezina nije jetra ali se sve drugo uklapa

grazie dottore
kick68 kick68 23:15 17.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

"
Splin Pariza", verovatno stoga sto je rec spleen neprevodiva.
Da, mozda je melanholija najpribliznija rec, mada je njeno znacenje bolje po volji naslucivati


Ma naravno...prevod je kao zena: ako je lep nije veran, ako je veran njie lep.
myredneckself myredneckself 23:29 17.12.2010

Mélancolie?

st.jepan
gotovo neprevediva rec, otprilike tesko, nisko nebo, mucno osecanje, depresivno, mracnjikavo, predsuicidarno raspolozenje.

Može onda malo muzikice!?





(Ova bi mi bila lepa i u bronzi )
nsarski nsarski 23:34 17.12.2010

Re: Mélancolie?

Može onda malo muzikice!?

Gloomy sunday - Zvonko Bogdan version

st.jepan st.jepan 23:43 17.12.2010

Re: Mélancolie?

Gloomy sunday - Zvonko Bogdan version

Hvala ti, ali ja pojma nemam o nedeljama. Znao nekad, pa zaboravio. Nigde i ni za koga vec dve decenije ne radim, svude sam bas onako radikalno banovan, pa mi svi dani isti.
st.jepan st.jepan 23:46 17.12.2010

Re: Mélancolie?

(Ova bi mi bila lepa i u bronzi

Da, imam i monohromnu verziju.
Ma ovde je samo delic price, to je samo prva informacija
myredneckself myredneckself 23:49 17.12.2010

Re: Mélancolie?

nsarski
Može onda malo muzikice!?

Gloomy sunday - Zvonko Bogdan version


I originalno na mađarskom - Szomorú Vasárnap


st.jepan st.jepan 00:05 18.12.2010

Re: Mélancolie?


myredneckself
Može onda malo muzikice!?

Uh, dje me nadje!
Ovo me "baca u bokune"! (splitski - razbija me)
yugaya yugaya 00:18 18.12.2010

Re: Mélancolie?

Szomorú Vasárnap

..čiji autor Šereš Režo se ubijao nekoliko puta, a svirao je (i pisao) ovde:



Kulacs étterem

... neukroćeni beogradski horizont ume jako da zafali, tu gde i krovovi znaju reda...sasvim.

Naročito kada ga neko ovako, na dah, u rečima i slikama uhvati.







st.jepan st.jepan 00:32 18.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

Na Pariz lici - barem neke aspekte Pariza

"Pariz mi je dao sebe, dio neba zauvjek"

man ray loves me man ray loves me 00:50 18.12.2010

Re: Mélancolie?



za mene je ta rec kao banknota od milion dolara. ne volim da vidim da se ovako sitni...
blau.punkt blau.punkt 00:52 18.12.2010

Re: Mélancolie?


I originalno na mađarskom - Szomorú Vasárnap


moguce je u shop ubaciti i zvuk, a ne samo sliku ?

evo kako izgleda kad se stavi novi layer od METALA

negde na 3:00



st.jepan st.jepan 00:54 18.12.2010

Re: Mélancolie?

za mene je ta rec kao banknota od milion dolara. ne volim da vidim da se ovako sitni...

Da, slažem se, upravo zato je u objašnjenju nisam ni pomenuo, nego sam pokušao da stvar razjasnim izokola i poizdalja.
st.jepan st.jepan 03:02 18.12.2010

Re: Mélancolie?

blau.punkt
moguce je u shop ubaciti i zvuk, a ne samo sliku ?evo kako izgleda kad se stavi novi layer od METALAnegde na 3:00

Uuu, jbt, al' se to izrod'lo!
st.jepan st.jepan 04:15 18.12.2010

Re: Zaista izuzetno!

To i nije francuska rec.

Da, verovatno si u pravu.
Naslov engleskog prevoda je "Paris Spleen", a teško da bi Englezi prihvatili francusku reč kao neprevodivu.
angie01 angie01 10:05 18.12.2010

i ozvuchenje!



Stjepane-fascinantno!

ne shto su lepe-nego i zrache!
zoja444 zoja444 22:43 17.12.2010

koje je marke mobilni?

izgleda da ima ugradjen photoshop.
st.jepan st.jepan 22:49 17.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

izgleda da ima ugradjen photoshop.

Ih, fotoshop!

Pa rekao sam:
ne pomišljajte na fotoshop, ja sam ugledni gradjanin, predsednik kućnog saveta te i te zgrade u toj i toj prestoničkoj ulici, niti se ja tim izmotacijama i manguplucima bavim, niti bih tako što ikada priznao.
st.jepan st.jepan 22:49 17.12.2010

*

duplikat, sorry
pnbb pnbb 23:00 17.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

koje je marke mobilni?

lici mi na onaj canonov.. 1D..
mark III
zoja444 zoja444 23:14 17.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

st.jepan
Ih, fotoshop! Pa rekao sam:
ne pomišljajte na fotoshop, ja sam ugledni gradjanin, predsednik kućnog saveta te i te zgrade u toj i toj prestoničkoj ulici, niti se ja tim izmotacijama i manguplucima bavim, niti bih tako što ikada priznao.


ima nesto magicno u tom mobilnom

izuzetne su fotke. jako mi se svidjaju. neke su kao iz 19. veka, neke mi izgledaju kao akvareli, neke lice na grafike... sjajno...

dobar mobilni, dobar.

p.s. podvuceno primljeno k znanju
st.jepan st.jepan 23:33 17.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

izuzetne su fotke. jako mi se svidjaju. neke su kao iz 19. veka, neke mi izgledaju kao akvareli, neke lice na grafike... sjajno...

Hvala, ali jako sam nesrecan, ovde su te "fotografije" zgurane u sicuisni forma i bednu rezoluciju, pa se mnogo toga gubi. Originali su 64x45 cm i 90x64 cm. Izgledaju znatno mocnije.
Printam ih u 3 do 5 primeraka, signiram i obelezavam kao grafike (ono, 1/3, 2/3, 3/3).
Print vec odavnoi ima status legitimne graficke tehnike.

Edit: ovi radovi bi se zapravo mogli smatrati foto-grafikama.
zoja444 zoja444 23:46 17.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

st.jepan
Originali su 64x45 cm i 90x64 cm.


kako mogu da se dobiju toliki formati fotki slikajuci mobilnim?... a, da budu kvalitetni...

sta im to radite?
mikele9 mikele9 23:56 17.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Hvala, ali jako sam nesrecan, ovde su te "fotografije" sgurane u sicuisni forma i bedbu rezoluciju, pa se mnogo toga gubi. Originali su 64x45 cm i 90x64 cm. Izgledaju znatno mocnije.
Printam ih u 3 do 5 primeraka signiram i obelkezavam kao grafike (ono, 1/3, 2/3, 3/3).
Print vec odavnoi ima status legitimne graficke tehnike

Jednom umetnik, uvek umetnik! I nemoj tu da mi kukumavčiš i da mi se prenemažeš. Da imaš neku "moćnu" kameru nikad ne bi napravio ovakva remek dela. Zadivljen sam, moraćeš da mi ih pokažeš
st.jepan st.jepan 23:58 17.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

sta im to radite?

Velike tajne malih majstora
Ponesto se da naslutiti iz fragmenata intervjua.
st.jepan st.jepan 00:28 18.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Jednom umetnik, uvek umetnik!

Ma nemoj!
Ne može! Rek'o gavran "nikad više"!
Ili ti to meni ono "jednom policajac - uvek policajac"?
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:47 18.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Jednom umetnik, uvek umetnik! I nemoj tu da mi kukumavčiš i da mi se prenemažeš. Da imaš neku "moćnu" kameru nikad ne bi napravio ovakva remek dela. Zadivljen sam, moraćeš da mi ih pokažeš

Potpisujem.
Strašno lepo.
Svaka čast.
mlekac mlekac 10:02 18.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

mikele9
Hvala, ali jako sam nesrecan, ovde su te "fotografije" sgurane u sicuisni forma i bedbu rezoluciju, pa se mnogo toga gubi. Originali su 64x45 cm i 90x64 cm. Izgledaju znatno mocnije.
Printam ih u 3 do 5 primeraka signiram i obelkezavam kao grafike (ono, 1/3, 2/3, 3/3).
Print vec odavnoi ima status legitimne graficke tehnike

Jednom umetnik, uvek umetnik! I nemoj tu da mi kukumavčiš i da mi se prenemažeš. Da imaš neku "moćnu" kameru nikad ne bi napravio ovakva remek dela. Zadivljen sam, moraćeš da mi ih pokažeš


Isto sam pomislila, Mikele - sta bi bilo da ima ozbiljnu kameru? A onda mi je sinulo da bi mu ta, verovatno, sputala deo kreativnosti...

Predivno, Stjepane, ali to sam, cini mi se, vec negde rekla

U svakom slucaju, drago mi je sto si to podelio sa nama i ovde!
mikele9 mikele9 12:18 18.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Ma nemoj!
Ne može! Rek'o gavran "nikad više"!
Ili ti to meni ono "jednom policajac - uvek policajac"?

Aj' ti meni lepo priznaj kad si poslednji put video (pravog) gavrana, to ti je bre ugrožena vrsta, možda ga Bojović ima u nekom kaveščiću kao unikat.
Kakve mi tu policajce podmećeš? Ja lepo rek'o: JEDNOM UMETNIK, UVEK UMETNIK! I stojim postojano (kano klisurina) iza svog stava.
st.jepan st.jepan 12:40 18.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Aj' ti meni lepo priznaj kad si poslednji put video (pravog) gavrana,

Oh, ima te žgadije, ima...
Mada, više sam mislio na onog E.A.Poovog Gavru, onog što krešti "Nikad više".
A pomalo i na Vojislaljevog Ilicevog:
"Čuj, kako jauće vetar kroz puste poljane naše,
I guste slojeve magle u vlažni valja do…
Sa krikom uzleće gavran i kruži nad mojom glavom,
Mutno je nebo svo."
mikele9 mikele9 17:40 18.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Oh, ima te žgadije, ima...
Mada, više sam mislio na onog E.A.Poovog Gavru, onog što krešti "Nikad više".
A pomalo i na Vojislaljevog Ilicevog:
"Čuj, kako jauće vetar kroz puste poljane naše,
I guste slojeve magle u vlažni valja do…
Sa krikom uzleće gavran i kruži nad mojom glavom,
Mutno je nebo svo."

Razumeo, EAPO. Ali molim te mani se vetra koji jauče, guste magle pa još povrh svega gavrana koji mi (nam) kruži nad glavom! Sunceeeeeeeee i samo sunceeeeee!
Temperatura nikako ispod 38 stepeni Celzijusovih, pa neka mi onda i kondor kruži nad glavom
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:38 18.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Jednom umetnik, uvek umetnik!

Ako ti nisi fotograf, onda sam ja totalni dunster!

Svaka pohvala
AlexDunja AlexDunja 13:54 19.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

Printam ih u 3 do 5 primeraka, signiram i obelezavam kao grafike (ono, 1/3, 2/3, 3/3).
Print vec odavnoi ima status legitimne graficke tehnike.


stipe, zar nije ovo malo pretenciozno?

mislim, ipak je moguće da odštampaš neograničeni
broj primeraka, ili sam ja previše olskul?

mislim postoji još uvek razlika izmedju grafike
i fotografije, zar ne?
st.jepan st.jepan 14:46 19.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

ipak je moguće da odštampaš neograničeni
broj primeraka,

Tacno, mogu kol'ko mi se hoce!
Nema druge, nego da mi verujes na casnu umetnicku da sam ih isprint'o samo 3.
A umetnici su fukara neopevana, prevaranti i razbojnici, nije im za verovati.
mislim postoji još uvek razlika izmedju grafike
i fotografije, zar ne?

I to je tacno, ali:

Nekada, bakrorezi i bakropisi su se stampali u onoliko primeraka koliko je dozvoljavala tada raspoloziva tehnologija. Prosto, otisci su postajali sve losiji, jer su se ivice zlebova u koje je utiskivana graficka boja krunile, pa su linije gubile na ostrini. Cilj je dabome bio da se otstampa sto veci broj primeraka, jer uopste nije postojala ideja o ekskluzivnosti i trzisnoj vrednosti zasnovanoj na ogranicenom, unapred zacrtanom tirazu.

Grafika je i sluzila tome da se ilustracije (nacesce verskih motiva) nadju u sto vecem broju domova obicnih ljudi. Sa pronalaskom litografije, problem tiraza je donekle resen, moglo se stampati takoreci neograniceno, pa su slicice postale svakome dostupne. Stare tehnike su stoga postale ekskluzivne, a sa pronalaskom ofseta i mocnih masina, ekskluzivnost su zadobile i prevazidjena litografija i akvatinta. Uspostavljena su nekakva pravila, pa i nesto kao nepisani eticki kodeks.

I sitostampa je u pocetku shvatana kao tehnika u sluzbi masovne produkcije, te nije imala legitimitet umetnicke tehnike. Ali je taj legitimitet u poslednjim decenijama ipak stekla, bez obzira na moguce (i ne samo moguce, nego i realne) ogromne tiraze.

Potpuno isto desava se poslednjih godina sa printom. Naprosto, trzisna vrednost pojedinacnog otiska, dobija se deobom vrednosti originala na onoliko delova koliko je deklarisanih otisaka (uz dodatak ni malo naivnih troskova kvalitetnog printanja i elementarne opreme).

Sve ti je to moja AlexDunja, zasnivano na konvenciji, uvek promenjivom drustvenom dogovoru, stepenu poverenja, proveljivosti...

A veruj, neke od ovih radova neuporedivo bih lakse i brze nacrtao ili naslikao (nekada sam bio, a valjda sam jos uvek, prilicno vest).
AlexDunja AlexDunja 15:03 19.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

A umetnici su fukara neopevana, prevaranti i razbojnici, nije im za verovati.


:)) o tome sve znam, bilivjumi...

A veruj, neke od ovih radova neuporedivo bih lakse i brze nacrtao ili naslikao (nekada sam bio, a valjda sam jos uvek, prilicno vest).


ni jednog trenutka nisam dovodila
u pitanje ni kvalitet radova, ni umetničku vrednost...
samo za konvencije sam pitala, jer zaista nisam u toku..
a normalno je da su podložne promenama
posebno sada kada tehnologija ovako divlja.
zoja444 zoja444 15:42 19.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

st.jepan
A umetnici su fukara neopevana, prevaranti i razbojnici, nije im za verovati.


ih, nemojte tako. ja umetnike obozavam. ne rusite mi iluzuje, molim, nije humano.

u cemu se ogleda njihova razbojnicavost?
st.jepan st.jepan 21:32 19.12.2010

Re: koje je marke mobilni?

ih, nemojte tako. ja umetnike obozavam

Sasvim razumnjivo.
Zene oduvek obozavaju prevarante, zestoke momke, krimose...
Naucno dokazano!
kukusigameni kukusigameni 23:02 17.12.2010

,,,

U jeeee...
gospodin_ne gospodin_ne 23:12 17.12.2010

Le désir de peindre

Malheureux peut-être l'homme, mais heureux l'artiste que le désir déchire!
mimi09 mimi09 02:20 18.12.2010

Re: Le désir de peindre

Pripazite, prilicno je opasno. Ovo je kraj pesme:

Il y a des femmes qui inspirent l'envie de les vaincre et de jouir d'elles; mais celle-ci donne le désir de mourir lentement sous son regard.
st.jepan st.jepan 23:22 17.12.2010

Prednost gosta autora

je u tome sto moze da lupi preporuku za sopstveni blog
Te sam je, junak, i lupio!
kick68 kick68 23:23 17.12.2010

Re: Prednost gosta autora

Evo i ja sam dala jednu...mnogo lepo...
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:41 17.12.2010

Re: Prednost gosta autora

st.jepan
je u tome sto moze da lupi preporuku za sopstveni blog
Te sam je, junak, i lupio!

Ako si i ja sam!

Nego 'oćeš ti sesti i napisati nešto novo? Mislim, šta ćeš kad izgostuješ ceo predB92 opus?
st.jepan st.jepan 23:55 17.12.2010

Re: Prednost gosta autora

šta ćeš kad izgostuješ ceo predB92 opus?

Mislis na moj blogerski predzivot?
Pa ne znam, kod mene ti je to na refule.
Nikad ne znaš ka'će škontrat i na šta će škontrat'. Mere na jugo, mere na majštral, mere dunit' levičada (bura po levantu)...
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:01 18.12.2010

Re: Prednost gosta autora

mere dunit' levičada (bura po levantu)...

ovde, na levantu, je zovu lodos. Nadam se toj buri, a i mesta će se nać'.
myredneckself myredneckself 00:05 18.12.2010

Re: Prednost gosta autora

Mere na jugo, mere na majštral, mere dunit' levičada (bura po levantu)...


...more i tramuntana
st.jepan st.jepan 00:09 18.12.2010

Re: Prednost gosta autora

...more i tramuntana

eee!
nsarski nsarski 00:09 18.12.2010

Re: Prednost gosta autora

Nikad ne znaš na šta će škontrat'. Mere na jugo, mere na majštral, mere dunit' levičada (bura po levantu)...

Eh, podseti me na moju mladost u Tribunju...
myredneckself myredneckself 00:12 18.12.2010

Re: Prednost gosta autora

eee!

Evala ti, i ovo "e" je neprevodivo!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:40 17.12.2010

uuu

sto je lepooo:)))))
odoh jos da gledam:)))
natasavb natasavb 23:51 17.12.2010

Re: uuu

Vesna Knežević Ćosić
sto je lepooo:)))))
odoh jos da gledam:)))

jeste.
i meni se bas, bas dopadaju.

p.s. pssst, ali nesto slicno i ja radim.:)
samo za sada samo skljocam i sve cesce razmisljam da kupim neku ozbiljniju spravicu i vratim se davnoj ljubavi.
miloradkakmar miloradkakmar 23:44 17.12.2010

Fotografije

ti k'o od pre dvesta godina, a slike ti k'o freske dvadesetprvog veka.

Ne poznajem ti ja Beograd, iskreno rečeno.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 00:08 18.12.2010

11000

Odlicno sto je maglicasto, onako kao kroz san. Ja sanjam stare ulice i kraj. Sada to vise nije isto. Malo slajsti u laznom mermeru i metalu. Bas je dobro ovo. Stjepane, mislim da vi znate kako je i Cubura izgledala, a kako je to sada. Bez sarma, bezlicno.
st.jepan st.jepan 00:15 18.12.2010

Re: 11000

mislim da vi znate kako je i Cubura izgledala, a kako je to sada. Bez sarma, bezlicno.

Ja sam vam stari cuburac, stanovao tamo pola zivota.
Na zalost, retko odem onamo, zapostavio sam i svoje cubursko drustvo (znamo li se?). Trenutno nemam nikakvo osobno prometalo, biciklom se iz savamalske rupe ne moze, a u javna prometala ne uilazim.
mlekac mlekac 10:07 18.12.2010

Re: 11000

st.jepan

Trenutno nemam nikakvo osobno prometalo, biciklom se iz savamalske rupe ne moze, a u javna prometala ne uilazim.


E, sad foliras.
Dobro, trenutno stvarno ne moze, zbog snega, ali posle toga itekako moze - samo treba doci do Zelenjaka, pa Prizrenskom do Terazija, prodjes do skupstine, spustis se u Krunsku i njome pravo do Kalenica...
Ima nas jos ovde koji preferiramo dvotockase ili sopstvene noge.
st.jepan st.jepan 13:30 19.12.2010

Re: 11000

samo treba doci do Zelenjaka, pa Prizrenskom do Terazija, prodjes do skupstine, spustis se u Krunsku i njome pravo do Kalenica...

Pa ti me bre izvoza, k'o taksista dodjoša!
Ima i kraćeg puta..., dijagonalnog.
Goran Vučković Goran Vučković 13:50 19.12.2010

Re: 11000

Ima i kraćeg puta..., dijagonalnog.

Pa nije previše dijagonalan - možda je nešto kraće, do duše, ako se ide linijom:

st.jepan st.jepan 15:03 19.12.2010

Re: 11000

Pa nije previše dijagonalan - možda je nešto kraće, do duše, ako se ide linijom


Eh, kad bi taksisti umeli da mi ovako objasne, cak i ja bih im, i to sa zadovoljstvom, dozvolio da me vozaju.

Edit:
Ja inace poglavito koristim lagum koji od Karadjordjeve vodi pravo do shupe u jednom chuburskom dvoristu.
thug_b thug_b 00:15 18.12.2010

pitanjce?

(a moze odgovoriti ko god zna:)

zgrada na fotki drugoj i trecoj odozdo - gde se nalazi?

either way - very nice
st.jepan st.jepan 00:17 18.12.2010

Re: pitanjce?

zgrada na fotki drugoj i trecoj odozdo - gde se nalazi?

to je zgrada nekadasnje banke, kasnije Geozavoda u Karadjordjevoj (rue Geoges Noire)
ivana23 ivana23 00:45 18.12.2010

Re: pitanjce?

st.jepan
zgrada na fotki drugoj i trecoj odozdo - gde se nalazi?

to je zgrada nekadasnje banke, kasnije Geozavoda u Karadjordjevoj (rue Geoges Noire)




LE SPLEEN DE BELGRADE


Fantasticne fotografije st.jepane. Zaista!
thug_b thug_b 00:52 18.12.2010

Re: pitanjce?

ha, prepoznala sam je:)
iako si je udesio za slikanje, tj. tvoj telefon.

samo sam jednom u zivotu tuda prosla, ali sam ukopala i zurila u nju (po kisi) bar jedno tri minuta. takvi momenti mi se vrlo retko desavaju, u beogradu samo taj jedan jedini put.

zanimjivo da se opet vidimo:)

a savamala rules.
natasavb natasavb 00:58 18.12.2010

Re: pitanjce?

st.jepan
zgrada na fotki drugoj i trecoj odozdo - gde se nalazi?

to je zgrada nekadasnje banke, kasnije Geozavoda u Karadjordjevoj (rue Geoges Noire)

Zar nije Beogradske zadruge?
st.jepan st.jepan 01:02 18.12.2010

Re: pitanjce?

Zar nije Beogradske zadruge?

Rekli su mi da je to bila..., mislim hipotekarna banka, ili tako nešto, ali u svakom slucaju, banka. To se vidi po jednoj unutrašnjoj prostoriji, ostali nekakvi (jako lepi) šalteri.
natasavb natasavb 01:11 18.12.2010

Re: pitanjce?

st.jepan
Zar nije Beogradske zadruge?

Rekli su mi da je to bila..., mislim hipotekarna banka, ili tako nešto, ali u svakom slucaju, banka. To se vidi po jednoj unutrašnjoj prostoriji, ostali nekakvi (jako lepi) šalteri.

Evo sta pronadjoh :
"U Karađorđevoj ulici broj 48 nalazi se jedan od najveličanstvenijih objekata u Beogradu koji je sagrađen između 1905. i 1907. godine. Sagrađena je kao upravno-poslovni objekat Beogradske zadruge, prvog srpskog društva za osiguranje osnovanog 1882. godine. Na samoj zgradi upravo piše „Odeljenje za bankarstvo osnovano 1882“, a mnogi smatraju da je ovo bila prva prava banka u tadašnjoj Srbiji. Ovo zdanje, i nakon više od 100 godina postojanja, ostalo je poznato kao zgrada Beogradske zadruge. Sve do Drugog svetskog rata zgrada je pripadala akcionarskom društvu Beogradska zadruga. U posleratnom periodu, međutim, u nju se useljavaju mnoge ustanove i delatnosti za koje nije bila namenjena kada je građena. Najviše se u njoj, pak, zadržao Geološki zavod ili Institut za hidrotehnička i geološka istraživanja. Ovaj zavod je kasnije iseljen iz zgrade u Karađorđevoj 48. Prema predlogu Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Beograda zdanje Beogradske zadruge namenjeno je za zadužbinu sveukupnog stvaralaštva Srba u svetu."

link
thug_b thug_b 01:16 18.12.2010

Re: pitanjce?

pojma nemam kome/cemu sluzi zgrada, ali lokacija odgovara secanju: tik iza (severno od) autobuske i na 'ukrsnici' tri ulice.

sad gledam fotke koje sam izguglala i mislim da je po njima nikada ne bih prepoznala - sto ti je umetnik:)
thug_b thug_b 01:18 18.12.2010

Re: pitanjce?

namenjeno je za zadužbinu sveukupnog stvaralaštva Srba u svetu


:))) odma' smo se prepoznale.
Goran Vučković Goran Vučković 17:22 18.12.2010

Re: pitanjce?

To se vidi po jednoj unutrašnjoj prostoriji, ostali nekakvi (jako lepi) šalteri.

U prostoriji biblioteke su, ako me sećanje nije načisto izdalo, velika metalna vrata od sefa.

Kažu da je ispod zgrade bila (ako nije i dalje) prostorija za sefove, koja je bila okružena sa svih strana kanalom, kroz koji je dovedena savska voda - tako da bi onaj ko pokuša da prokopa kanal ispod zgrade imao izvesnih problema sa vlagom...
st.jepan st.jepan 00:34 19.12.2010

Re: pitanjce?

Kažu da je ispod zgrade bila (ako nije i dalje) prostorija za sefove, koja je bila okružena sa svih strana kanalom, kroz koji je dovedena savska voda - tako da bi onaj ko pokuša da prokopa kanal ispod zgrade imao izvesnih problema sa vlagom...

Pa naravno, kad nista iz narodnijeh pjesama nijesu naucili.
Tako se zajebo i Vojvoda Prijezda (Stalacki):

Popela se Prijezdina ljuba
Na bedena malena Stalaća,
Pa s bedena u Moravu gledi,
Al' Morava mutna ispod grada,
Pa besjedi Prijezdina ljuba:
"O Prijezda, dragi gospodaru,
Nas će Turci lagumom dignuti."
Al' besjedi vojvoda Prijezda:
"Muči, ljubo, mukom se zamukla!
Gdi će biti lagum pod Moravom?"...

a malo potom, bilo ono:

"Idi, ljubo, u pivnice donje,
Te donesi vina i rakije!"
Uze Jela dva kondira zlatna,
Pa otide u pivnice donje.
Kad gospođa pred pivnicu došla,
Al' pivnica puna janjičara:
Papučama piju vino hladno"
topcat topcat 02:41 18.12.2010

: )

Lajk.

gradu skockanom, ama dosadnom.


st.jepan st.jepan 03:19 18.12.2010

MAGAZA

Na sajtu Yellow cab-a, ispod intervjua se pojavio komentar Velimira Ćurgusa Kazimira. Komentar je, daboome, na svaki način preteran, ali oni koji znaju Kazu, odmah ce provaliti da se zeza:

"POHVALA LUDOSTI
Stjepan Mimica je cudo! Gledao sam njegove slike od pre vise od dvadeset godina i uzivao. Onda sam bio nesrecan sto je napustio slikarstvo i posvetio se drugim stvarima. Danas vidim nesto sto je skroz novo, ludo i cudesno, neka vrsta vezivnog tkivao izmedju Mimicinog slikarstva, radoznalosti i fabuloznosti. Fabula je za Mimicu veoma vazna mada se "gradi" da je covek apstrakcije.

Kada bi Savamala imala bar malo duha ona bi nagradila Mimicu jednim velikim magacinom na obali reke. A Mimica bi onda taj magacin pretvorio u pravi studijo lepote i invencije. Sta cekaju kulturni radnici? Da im Mira Markovic otvori savski plato?
JJ Beba JJ Beba 12:42 18.12.2010

Re: MAGAZA

Kada bi Savamala imala bar malo duha ona bi nagradila Mimicu jednim velikim magacinom na obali reke. A Mimica bi onda taj magacin pretvorio u pravi studijo lepote i invencije. Sta cekaju kulturni radnici? Da im Mira Markovic otvori savski plato?

Savamala, Stjepanova i moja ljubav

za one koji ne znaju, Donja srpska varoš ili Savamalska varoš se postepeno formirala van okvira varoši Beograda u Šancu još prvom polovinom 18 veka. To je prvi smisleni, urbanistički osmišljen deo Beogerada.U naselju je postojala i crkva Sv. Jovana Preteče, na uglu današnjih uluca Nemanjine i Sarajveske. Kasnije se formira Savamalski kvart koji se širio uz Savamalsku ulicu, danas Gavrila Principa i Karađorđevu. Posle Prvog svetskog rata promenile su se okolnosti i grad nije više bio na granici države, te Savamalski kraj prestaje da bude deo grosističke trgovine gvožđem, obojenim metalima, solju, kožom, suvim šljivama, staklom i dugom robom. Promenila se i vreednost nekretnina, koje su pre Prvog svetskog rata u Karađorđevoj bile i po pet šest puta više nego u ostalim delovima grada
Karađorđeva ulica je najlepša ulica Beograda
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:49 18.12.2010

Re: MAGAZA

moja ljubav

Sećam se tvog bloga, Bebo. Često
kakapo kakapo 14:53 19.12.2010

Re: MAGAZA

oni koji znaju Kazu, odmah ce provaliti da se zeza

Kaza se zeza oko mnogih stvari, ali oko slikarstva nikada. I u pravu je. Fenomenalne su ti slike i potpuno je svejedno koja je tehnika (mada ti u mobilnom očigledno čuče Gvardi, Klod Loren, Tarner, Pisaro i još poneki). A u jednoj savamalskoj magazi sam prošle godine gledao slike, printove i video instalacije jednog tvog duhovnog likovnog sabrata, Relje Penezića (recimo ovaj brod).
st.jepan st.jepan 22:02 19.12.2010

Re: MAGAZA

A u jednoj savamalskoj magazi sam prošle godine gledao slike, printove i video instalacije jednog tvog duhovnog likovnog sabrata, Relje Penezića

Da, video sam tu Reljinu izlozbu, bas me obradovao..., jako dobar koncept, dosledno i mocno izveden. Bilo je to mnogo bolje od svega sto je radio ranije. Mozda je tu bilo i nesto uticaja i podrske Reljinog brata filmadjije.

Edit:
Casna umetnicka, nisam znao da ce bas moj comment biti stoti
AlexDunja AlexDunja 23:11 19.12.2010

Re: MAGAZA

Casna umetnicka

xax, prevarantska:))
AlexDunja AlexDunja 07:19 18.12.2010

ola, svima!

žao mi je što sam sinoć morala da odem,
alli stjepan je bio dobar domaćin:)

žao mi je i što ne mogu da preporučim...
i što ne umem da pravim ovake fotke.

ali mnogo mi je drago što je stjepan moj gost sa njima.
jasnaz jasnaz 19:20 18.12.2010

za

ubiti splin...

i sačuvati poetiku.

mariopan mariopan 20:07 18.12.2010

Re: za

Prelepe su ti slike. videla sam ih na tvom blogu
Jednom umetnik , uvek umetnik, džabe se vadiš.
Fantastične su, ako spremaš izložbu javi i nama da znamo?
Vidim da i ti voliš stare zgrade, što ih slikaš, kakve su to lepotice, samo da se ne dočepaju kreteni urbanisti tog terena, sve će to da nestane kao platani...ovako bar čuvaš uspomenu na njih.
Svaka čast za majstora

AlexDunja AlexDunja 20:00 18.12.2010

...

Nebo je nad Beogradom prostrano i visoko, promenljivo a uvek lepo;
i za zimskih vedrina sa njihovom studenom raskosi; i za letnjih oluja
kad se celo pretvori u jedan jedini tmurni oblak koji, gonjen ludim
vetrom, nosi kisu pomesanu sa prasinom panonske ravnice; i u prolece
kada izgleda da cvate i ono, uporedo sa zemljom; i u jesen kad oteza
od jesenjih zvezda u rojevima. Uvek lepo i bogato; kao naknada ovoj
cudnoj varosi za sve ono cega u njoj nema i uteha zbog svega onog sto
ne bi trebalo da bude. Ali najveci raskos toga neba nad Beogradom, to
su suncevi zalasci. U jesen i u leto oni su prostrani kao pustinjske
vizije, a zimi prigusene tmastim oblacima i rujnim maglama. A u svako
doba godine vrlo su cesti dani kada se oganj toga sunca koje zalazi u
ravnici, medju rekama pod Beogradom, odbije cak gore u visokoj kupoli
neba, i tu se prelomi i prospe kao crven sjaj po rasutoj varosi. Tada
suncano rumenilo oboji za trenutak i najzabacenije uglove Beograda i
odblesnje u prozorima i onih kuca koje inace slabo obasjava.

(Ivo Andrić)
Ivana Knežević Ivana Knežević 20:41 18.12.2010

.

Kako lepo. Obrade su zaista magicne, ne smeta sto nemaju pravu patinu. Dopada mi se i kombinacija onog broda u ovom vremenu pa i ona sledeca 'izgrebana'... Uzivanje.

Gradovi, eh, gradovi..
st.jepan st.jepan 20:45 18.12.2010

Re: .

Gradovi, eh, gradovi..

...i himere.
G r o f G r o f 23:06 18.12.2010

umetnost jednog klika...






Ipak, malo gledanja u belinu platna nacrtalo bi U od umetnosti...
G r o f G r o f 23:39 18.12.2010

Re: umetnost jednog klika...

a telefoni ko bomboni...

st.jepan st.jepan 23:56 18.12.2010

Re: umetnost jednog klika...

Ipak, malo gledanja u belinu platna nacrtalo bi U od umetnosti...

Ma da, ne daj nikome da ti uvaljuje muda za bubrege.
Vidis i sam kako je to jednostavno.
Ti si to ocas, ma nista losije od mene.
"Umetnost jednog klika" - eto kliktave umetnosti
a telefoni ko bomboni...

E, ovim drugim radom, bas si me postideo.
Nisam, eto, navikao, nikada nisam imao tako vatrenog fana.
Skoro da mi sad neprijatno iz kuce da izadjem - strepim da cu po Savamali naletati na tvoje "st.jepan" grafite (ne zameri na engl. konstrukciji, taka mi faza).


G r o f G r o f 10:14 19.12.2010

Re: umetnost jednog klika...

Evo i za Dunju jedna slika...

AlexDunja AlexDunja 10:28 19.12.2010

Re: umetnost jednog klika...

G r o f
Evo i za Dunju jedna slika...


uuuh, laskavo...
beskrajno hvala.

nego, kada si se ti odrekao treće dimenzije?
G r o f G r o f 11:16 19.12.2010

Re: umetnost jednog klika...

nego, kada si se ti odrekao treće dimenzije?


...pa nemam treću dimenziju u telefonu, a i mnogo bi strčila izvan plohe...heheheh.
...a nisam se odrekao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana