Budućnost| Društvo| Politika| Život

I zelen bor bi se osušio

alexlambros RSS / 19.12.2010. u 13:20

 AleXandar Lambros

Gospodine predsedniče,

Ne znam da li znate ali u Srbiji postoji jedan sajt njuz.net na kome se objavljuju izmišljenje vesti s velikom dozom humora obojenog cinizmom i sarkazmom, na granici verovatnosti tako da mnogi nasednu i poveruju. Daću Vam primer, Jelena Karleuša ušla u uži izbor za NIN-ovu nagradu, formirano Ministarstvo za slanje slike Srbije u svet, socijalni program za ministre žrtve rekonstrukcije Vlade ... i slično.

Dva puta sam naseo u Vašem slučaju. Kad smo onomad pobedili Francuze u finalu Davis Cup-a poverovao sam u vest da ste uputili telegram izvinjenja francuskom kolegi Sarkoziju zbog nanošenja duševnog bola. A sinoć sam za Vaš govor na stranačkom kongresu pomislio da je izmišljotina nekog duhovitog klinca sa njuz.net-a. Eto, do te mere ste Vi jedna sprdnja od predsednika.

Kada sam, u potpunoj neverici, a verujte, teško je šokirati nekoga ko ovde živi, (jer što čovek ovde vidi, čuje i doživi, to valjda ne može nigde na svetu s izuzetkom, možda, subsaharske Afrike, ali ni u to više nisam siguran) shvatio da Vaš govor nije šala nego zbilja, potpuno sam, dozvolite da budem neposredan, popizdeo, a i to je teško u ovoj zemlji gde ste Vi i Vaša nesposobna Vlada učinili sve da narod, koji Vi vidite isključivo kao biračko telo, anestezirate do nivoa potpune i savršene otupelosti. Vi predsednikujete narodom polugladnih, polugolih, polupismenih, izmrcvarenih i izmučenih, sprženog mozga i doslovno, a ne metaforički, umirućih jer neumoljiva matematika kaže da smo peta najstarija nacija na svetu i da se već sada nalazimo na ivici biološkog opstanka. Vašu ekspertsku Vladu punu genijalaca ta sumorna činjenica ne sprečava da donese još jednu u nizu svojih ingenioznih mera i rešenja za izlazak iz krize - poreska uprava retroaktivno traži od porodilja da plate doprinose za socijalno osiguranje koji su im bili refundirani.

Alal vera!

S pomešanim osećanjima besa, neverice, uvređenosti, šoka, sednem da prekopam internet arhivu i hronološki sažmem učinak Vas i Vaše vlade za proteklih deset godina, jer toliko ima kako ste Vi i Vaša stranka na ovaj ili onaj način na vlasti. Učinak je, naravno, očigledan i nije ga potrebno nikome argumentovati, ali sam hteo da Vas sa novinarskom objektivnošću i hladnokrvnošću suočim sa svim Vašim projektima, planovima, izjavama, najavama, ličnim zalaganjima, zauzimanjima, investicijama, ulaganjima, rastom, integracijama, približavanjima, obračunima s korupcijom, krimogenim strukturama, novim radnim mestima, reformama, socijalnim programima, infrastrukturnim projektima, dolaskom svetskih kompanija i svim tim šupljim frazetinama s kojima nas maltretirate i vređate nam zdrav razum već čitavu deceniju ... Da li verujete da je to nemoguće? Nemoguće je uopšte više rasčlaniti sve Vaše najave i rokove .... Vi ste jedan najobičniji pajac.

Neprijatno Vas je gledati dok lupetate, tim pre što ne mogu da se otmem utisku da je i Vama neprijatno dok s govornice prosipate besmislenosti koje su Vam sročili Vaši PR eksperti.

Vi tražite podršku za „plan do 2020. godine, koji specifično tretira sve segmente društva"? O čemu Vi to baljezgate? Vi, dakle, tek sad, šatro, imate nekakav plan? Šta ste radili ovih deset godina? Predsedniče, Srbija ima prosečni lični dohodak na nivou Albanije. Toliko.

„Ako Srbija sada stane to će ostaviti tragične posledice". Mi, ako sada ne stanemo i najhladnije moguće sagledamo dubinu sopstvene propasti, nema nam više spasa. Budući strmoglavo srljamo na dole mi, predsedniče, moramo da stanemo! I to odmah.

Kad smo mi to uopšte pa ušli u krizu? Jer, kad najavljujete izlazak iz krize, to nekako implicira da je postojao period u kome nam je kao bilo dobro i nismo bili u krizi. I, kakve blage veze mi imamo sa svetskom ekonomijom i krizom, i kako se to odražava na nas kad smo mi van svih mogućih tokova a ekonomija nam se zasniva na beskompromisnom održavanju monopola fantomske grupe tajkuna kojima Vi, bajagi, delite packe glumatajući autoritet. Otužni ste. A zemlja kojom predsednikujete je jedna tužna zemlja koja uvozi čak i šargarepu.

Najjadnije od svega ... Znate li da je još uvek, deset godina posle Miloševića, najvažnija stvar pri svakom pokušaju pronalaženja kakvog takvog uhlebljenja to „čiji ste"? Dakle, ne da li ste vredni, s idejama, obrazovani, pošteni, stručni ... nego da li ste u pravoj stranci.

A tek sad, na pragu 2011. nam najavljujete „suze, krv i znoj". Pretpostavljam da ste sad u Čerčil tripu.

Jednom prilikom sam Vas uporedio s Jelenom Karleušom. Napisao sam da ste oboje wannabes, ona je wannabe diva a Vi wannabe lider. Dugujem izvinjenje. Ne Vama, već njoj.

Vi ste lider kolko je i Iva Štrljić ... šta li već.

 


Atačmenti



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G r o f G r o f 00:06 20.12.2010

Re: Potpisujem

ovde samo malo iz hobija


Gospodin je ovde kako bi povremeno naglasio, da svi oni koji nemaju srpsko državljanstvo, bar dvadeset godina, nemaju dovoljno crvenu srpsku krv da bi mu u lice rekli da je djubre.
mikimedic mikimedic 00:52 20.12.2010

Re: Potpisujem

Gospodin je ovde kako bi povremeno naglasio, da svi oni koji nemaju srpsko državljanstvo, bar dvadeset godina, nemaju dovoljno crvenu srpsku krv da bi mu u lice rekli da je djubre.


opet na volej grofe.

ne, samo oni koji ne placaju porez (a pritom komentarisu kako su oni koji placaju budale). i ponose se time.

oni nemaju pravo nista da mi kazu. pa makar bili i 'grofovi'...
dolybell92 dolybell92 08:07 20.12.2010

Re: Potpisujem

FalaBogu da još neko predlaže, svi pametni nam trebaju


Još uvek situacija nije zrela za pametne...
Oni to znaju, e zato su pametni...

Dr M Dr M 20:32 19.12.2010

Neprocitano pismo

Nekoliko redova iz jednog Otvorenog pisma koje je bilo upuceno nekom B.., za koga nismo utvrdili ko je:


1. 11.Borba protiv korupcije! Znam da I Ti imas isto, ali ja cu da trazim konkretno, da se ispita poreklo imovine 500 ljudi, iz stranke I okolo, u centru I na lokalu..rok, mesec dana policijskog rada.

2. 2.Provera svih privatizacija na koje se neko bude zalio u roku od mesec dana, sa posebnim osvrtom na umrezenost onih 500 iz prve tacke.

3. 3.Da drzava prvo plati sve svoje obaveze pa tek onda sebi plate I poslanicke dodatke.

4. 4.Da niko iz Firme ne sme da prima platu po vise osnova

Ima jos ovakvih tacaka, koliko hoces..!

Je l` Ti sad milo sto nisi prestao da citas, onda kad si hteo?

Je l` sad vidis genijalnost plana?

Ko bi u Firmi glasao za ovako nesto?


[url=http://][/url]http://blog.b92.net/text/16507/Otvoreno-pismo/#komentari
liricar liricar 21:50 19.12.2010

dobro ili dovoljno lose

Ne znam da li neki ovde kritikuju g.Tadica zato sto nam nije dobro ili zato sto nam nije dovoljno lose?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 22:03 19.12.2010

rude awakening?

Alex - ne mislim da je bilo sta sto ste rekli netacno. Naprotiv.

Na zalost, takvih glasova je suvise malo i suvise (ovde se nadam da sam potpuno u krivu) kasno.

Zar je trebalo 10 godina, i potpuna degradacija ionako veoma ogranicenog potencijala, pa da shvatimo da pripravnici, nesvrseni studenti, protezirani asistenti, povremeno ili stalno nezaposleni 'aktivisti', ne bi smeli da dodju na poziciju odlucivanja i vodjenja drzave?

Da shvatimo da ljudi bez biografija ne mogu da stvaraju, vec samo da uniste buducnost zemlje?

Drzava i drustvo su veoma slozeni sistemi, koji cak i u periodu stabilnosti zahtevaju izvanrednu kompetenciju, liderstvo, i efikasan i kompetentan administrativni aparat. A mi smo ih predali u ruke nedovrsenim avanturistima i oportunistima.

Svi trendovi drustvenog razvoja, standardi, trendovi pokazatelja socio-ekonomskog-politickog-bioloskog stanja su u neprekidnom opadanju, vec 10 godina.

O tome koliko je ogranicena, povrsna i flat-out pogresna percepcija Srbije i narocito sveta medju ovom "elitom", pa i u generalnoj javnosti Srbije, necu ni da komentarisem.

Kada uz to dodamo najskorije poruke 'lidera' tipa: "obrazovani i radni - idite odavde, za Vas nemamo para", "deca su skupa", "posla nema a nece ga ni biti, jer to zavisi od drugih" - onda nekome ko je sklon teorijama zavere (u koje sebe ne ubrajam) ostaje jednostavan zakljucak.

I sta sad?

Pa nista posebno. Best case scenario: Ukoliko Srpsko drustvo moze da iz sebe izvuce razum, mudrost, pristojnost, strpljenje, i iznad svega samopostovanje - i kroz izborni proces pocne da bira bolje (od sebe, i od ovih na vlasti), onda ce sansa poceti da se ukazuje. Ali kolike su sanse da se to desi? I imamo li strpljenja i pozrtvovanja da u tome pomognemo?

Worst case scenario: Za one koji preporucuju "6ti oktobar", ili "blogere" ili "navijace" (u mnogo slucajeva jedno te isto), ma koliko to zvucalo neozbiljno, ne bi nam bio prvi put da poslusamo takvu "avangardu" - sto bi naravno bila jos jedna potvrda nezrelosti, i jos jedno katastrofalno i autodestruktivno ponasanje.

Na zalost - tacno je da ova vladajuca elita Srbiji krade vreme i da je to mozda najveca steta koju cine (cak veca od destrukcije drustvenog sistema), i da svaki dan sa njima znaci nova tri dana potrebna za zaustavljanje i preokret, ali najgore sto se moze dogoditi je da, ponovo, neki "revolucionari zapale skupstinu".

Ukratko, bilo bi dobro da se brzo odraste, upristoji, urazumi... da se "popu kaze pop, a bobu bob"... Da odgovornost prevlada strah, a opste dobro - licnu alavost.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:29 19.12.2010

Bahatost

Najjadnije od svega ... Znate li da je još uvek, deset godina posle Miloševića, najvažnija stvar pri svakom pokušaju pronalaženja kakvog takvog uhlebljenja to „čiji ste"? Dakle, ne da li ste vredni, s idejama, obrazovani, pošteni, stručni ... nego da li ste u pravoj stranci.


Meni je DS sada jaca asocijacija na devedesete nego SPS. Eto, dotle su dosli.
Gledam ovu Trivanku i ne verujem svojim ocima. Zena deli samare levo desno svima - Beckovicki, Srbijanki, bez pardona. Srbijanka pokusava da joj ukaze na to kako ih drugi sada vide, a ona ni dva ni tri nego joj objasnjava da gresi. Alo, ima li koga? Izgubili su skroz kompas, sto je jasan pokazatelj da je pocelo da se desava ono sto se desilo nekada i Milosevicu - da im ljudi vec toliko dugo govore samo ono sto hoce da cuju, da oni nemaju nikakvu vezu sa realnoscu.
Da li je moguce da je ovo stvarno najbolje sto ta stranka ima? Pa gde ovu zenu guraju u prvi plan???
Ja ne znam, sticem utisak da njih neko namerno savetuje pogresno. Umesto da se pokriju usima i cute, oni guraju ovi pretencioznu glupacu, koja ne kapira da cinjenica da nisu mogli ni izbore da organizuju kako treba ne moze nikako da se brani, i moze da implicira samo dve stvari: ili nekompteneciju ili muvanje.
Ne zanima me bre razlog za problem sa elektronskim brojanjem, ako ni to niste mogli da organizujete ne zelim da odlucujete o vaznijim stvarima.

Ivica Dacic jedino jos treba do sledecih izbora da bezbedno privede utakmicu kraju, jedini nacin da ovo zajebe je da povuce neki kolosalno idiotski potez i da si zabije autogol.
asparagus asparagus 23:31 19.12.2010

Re: Utisak nedelje

Profesorka Eleketrotehničkog fakulteta u Beogradu Srbijanka Turajlić ocenila je da nema elemenata skandala na Izbornoj skupštini DS, ali je pad elektronskog sistema za glasanje ozbiljna blamaža za nekoga ko bi trebalo da vodi ovu zemlju napred.

Ona smatra da je trebalo pozvati stručnjake da naparave sistem za elektronsko glasanje "jer je problem elektronskog glasanja davno rešen na nivou studentskog pitanja".

“Da je DS htela da angažuje stručnjaka, što ona obično neće, ona bi imala izbore par ekselans, a pošto, kao i sve druge poslove u ovoj zemlji, treba da vodi neko ko je blizak DS-u, onda se to završi kako je završeno“, rekla je Turajlićeva.

Direktor Centra za novu politiku Vladimir Todorić je Izbornu skupštinu DS-a nazvao fijaskom i izigravanjem demokratije.

Prema njegovim rečima, DS se nije otrgla od liderskog načina vođenja stranke i ritualnog, obrednog i priredbenog načina organizovanja skupština, bez prave debate i kritičkih tonova.

“Po meni, skandal je činjenica da se od 3.000 delegata samo jedan prijavio da učestvuje u debati“, naglasio je Todorić.

otudjeno sa linka: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=12&dd=19&nav_category=11&nav_id=480444

________________________

Svaki komentar suvisan, gosti obrisali pod sa histericnom potpredsednicom.
thug_b thug_b 02:23 20.12.2010

Re: Autizam

nemojte "autizam"... vise.

paralela koju tako povlacite je sustinski - sustinski - pogresna.

a upotreba termina,
cije je kolokvijalno znacenje jos uvek ujedno i jedino poznato kriticnoj vecini,
nanosi ogromnu stetu onima koji sa autizmom zive.

samozive barabe su prosto - samozive barabe. sa ljudima koji veoma zele da komuniciraju i interaguju sa svetom oko sebe, samo im "kako" ide teze nego obicno, samozive barabe nemaju - ama bas - nikakve veze.

hvala unapred.

asparagus asparagus 02:38 20.12.2010

Re: Autizam

Ja se izvinjavam u svoje ime, nisam uopste obratio paznju na naslov unosa na koji sam replicirao... promenih naslov mog unosa, a siguran sam da ce i "Anonimni pojedinac" to isto da ucini kada/ako vidi... da ne sirimo pricu u drugu stranu. Pozdrav.
thug_b thug_b 03:21 20.12.2010

Re: Autizam

a whole bunch na razumevanju.
i tebi i, unapred, a.p. i svima kojima se isto (nikad vise!) nece ponoviti.
(uvek mi bude neprijatno kad se izvinjavate jer znam da niste hteli - ☮)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 09:47 20.12.2010

Bahatost

samozive barabe su prosto - samozive barabe. sa ljudima koji veoma zele da komuniciraju i interaguju sa svetom oko sebe, samo im "kako" ide teze nego obicno, samozive barabe nemaju - ama bas - nikakve veze.


Da, potpuno ste u pravu. Izvinjavam se.
Bahatost je nesto sasvim drugo.
Evo ispravicu naslov odmah.
dolybell92 dolybell92 23:36 19.12.2010

Kako ?

i kroz izborni proces pocne da bira bolje (od sebe, i od ovih na vlasti), onda ce sansa poceti da se ukazuje.


Kako ih izabrati kada ih nigde nema ?
Ne mislim da ne postoje, naravno, ali tamo
gde se bira - nema ih u ponudi.
Kada bi ih i bilo, kao što se ponekad dogodi,
da bude ponekog, ti posle nestaju, jer u stranci
drugi odlučuje ko će je zastupati, a ne onaj ko im
je doneo glasove.
Trenutno ne znam nikog, ni u jednoj stranci,
kome bih dala svoje poverenje da bude u Vlasti.

Da li vi znate - možda ih ima a ja ga (ih) ne vidim ?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 00:20 20.12.2010

Re: Kako ?

Znam tachno (mislim) sta mislite. Jako depresivna, naizgled bezizlazna, situacija.

Prvo - nisam ni priblizno dovoljno arogantan da mislim da 'znam resenje', nisam cak siguran ni da ima 'resenja' (ukoliko se kao 'resenje' ne prihvata dugorocan, nesebican rad na sebi i za druge).

Ali, posto je ovo veoma 'tempting' :) Da probam da odgovorim.

Siguran sam/znam da ima sjajnih ljudi, u zemlji i inostranstvu, koji mogu mnogo bolje - sposobnih da odgovare na izazov.
Drugo - mozda je prvi 'signal' koji mozemo da posaljemo tom potencijalu, potpuna apstinencija gradjana iz svih politickih aktivnosti.
Jedno odlucno NE - celom politickom establismentu. Jednom, dvaput, do potpune paralize politickog sistema.

Potencijal koji postoji (po mom misljenju), je rezigniran kapacitetom Srpske javnosti da participira u prolongiranju zivota ove "elite" a zarad mrvica sa njihovog stola. I zbog toga - taj potencijal bira da ne ucestvuje.

Sad, neko ce reci "pa ako oni nece, sta mi tu mozemo? ne trebaju nam"... Well, stvar je u tome sto su nam potrebni, vise oni nama - nego mi njima, i na NAMA je da povratimo njihovo poverenje. Njihovo poverenje da u nama postoji pristojnost, pozrtvovanje i posvecenost da svojoj deci ostavimo snaznu i bolju drzavu, bez obzira na svoje licne zivote i interese.

Sad ce neko ovde da zalepi onu ikonicu sa kandilom :)

Prvi korak - apstinencija, zatim 'evangelism' ideje o sluzenju - i zahtev/onda zapovest vec onima "koji mogu/boljima" da preuzmu odgovornost i organizuju nasu spremnost da sluzimo zajednickom cilju.

Pricam bajke, kao romanticna budala :)
dolybell92 dolybell92 02:55 20.12.2010

Re: Kako ?

Pricam bajke, kao romanticna budala :)


Pričaj, pričaj...




klik na sliku...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 04:27 20.12.2010

Re: Kako ?

klik na sliku...


Nisam ukapirao 'paralelu' :), a bas me zanima.
?
dolybell92 dolybell92 07:51 20.12.2010

Re: Kako ?

cane.srbljanovic
klik na sliku...


Nisam ukapirao 'paralelu' :), a bas me zanima.?


Kad razmisliš, kašće ti se samo....
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 08:18 20.12.2010

Re: Kako ?

Kad razmisliš, kašće ti se samo....


OK, be that way.
djukastofitjuka djukastofitjuka 09:37 20.12.2010

Tadić: Nema leka za “odliv mozgova“

Pre nekoliko dana sam cuo ovu njegovu izjavu [url=http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=11&dd=28&nav_id=475478][/url].

Pomislih: "To Borise, na nasu nesrecu, nije jedini problem koji Vi ne mozete da resite."

Da li mozete resiti problem:

sudstva?
izvrsenja pravosnaznim presuda?
naplate neplacenih poreza?
naplate dospelih potrazivanja za struju, vodu i ostalih komunalija?
naplate saobracajnih prekrsaja?
viska zaposlenih u drzavnoj administraciji?
efikasnosti zaposlenih u drzavnoj administraciji?

(da ne govorimo o nekim velikim stvarima poput Kosova, korupcije, penzionih fondova, nedostatka puteva i ostale infrastrukture, JAT-a, nedostatka bilo kakve ekonomske strategije i plana...)


Kada biste danas krenuli da resavate bilo koji od ovih problema, mogli bismo poverovati da ce jednog dana oni biti reseni. Pa makar za 20 godina. Ali ako se niste ni uhvatili u kostac sa ovim problemima, smesno je ocekivati da ce oni nestati sami od sebe.

Evo malog primera:
U gotovo svakoj kancelariji drzavnih organa, obicno u prozoru stoji mali elektricni reso, dzezva, vrecica secera i vrecica sa kafom. Da li Vi mozete srediti da se to negde skloni, da to nestane, da toga ne bude u kancelarijama gde rade ljudi koje reprezentuju ovu drzavu?
Ne verujem, Vi ne mozete resiti cak ni to.

Ne mozete Vi resiti nista.

chole10 chole10 17:56 20.12.2010

Preporuka . . .

za tekst i komentare.

"Dok se pametni napametovase, ludi (glupi) se nazivese (navladase)".

Vodite racuna o svojim zivotima i svojoj buducnosti. Nemojte sekunde vaseg zivota traciti na njihove gluposti. Meni su uzeli najboljih 14 god. (1990 - 2004). Uvek po principu "bice bolje".
Kada kritikujem Beograd mislim na stranacke prvake i ljude koji rukovode i upravljaju drzavom. Obicna gomila karijerista, psihopata, "sposobnih" parazita, cinika, ljigavaca (ljudi bez dostojanstva), . . .

Lider (presednik, vodja, trener, ucitelj) treba da bude uzor, osoba na koju treba da se ugledas. Srbija to nije imala i jos uvek nema.
(Mozda Djindjic, ali mu nisu dali da se pokaze i prikaze dovoljno)

p.s.
Ako kao novo formirana stranka pobedite na izborima ja se samopredlazem za ministra rudarstva i kosmicka istrazivanja. O tome neznam nista ali imam dobar rezime i dobre reference.

dragon.leo dragon.leo 22:30 20.12.2010

Car je go!

E vala nek' si mu napis'o pismo i nek' si mu rek'o.
MarkoPustolov MarkoPustolov 20:35 21.12.2010

odlican clanak

ja bih samo dodao ovo

PS Predsednice, pogledajte ovaj video u pauzama gledanja prospekta za novi avion i nove automobile ciju nabavku planirate

alexlambros alexlambros 14:15 23.12.2010

Tadiceva obecanja i lupetanja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana