Društvo| Gost autor| Ljudska prava| Religija| Život

Vaša vera je najobičnija sprdnja

alexlambros RSS / 03.01.2011. u 17:54

gost autor: Pat Condell

prevod: AleXandar Lambros

Ako ste od onih što kritikuju religiju svako malo neko će vam se s neodobravanjem obratiti - „Ok, ne veruješ u boga ali bi mogao da pokažeš malo više poštovanja za one koji veruju." I možda ćete se zamisliti - „Hm, možda su u pravu. Ne može da škodi da pokažem malo više poštovanja, na kraju krajeva, niko ne voli da mu se bez uvijanja kaže da mu je religija najobičnija nebuloza koja generiše zlo u svetu. Da je ono što oni zovu verom najobičniji strah zaodenut u vrlinu i da su njihova detinjasta verovanja ludačka košulja čovečanstva." To je stvarno udarac. Dakle, da, možda bih mogao da pokažem malo više poštovanja.


Problem je jedino u tome što ja zapravo ne osećam nikakvo poštovanje. Pokušao sam, nije da nisam, ali jednostavno - nema ga. Pretpostavljam da bih mogao da lažem samoga sebe i pretvaram se zarad ljudi i njihovih osećanja jer svi dobro znamo koliko preosetljivi mogu biti ovih dana. Ali, surova istina je da me zapravo uopšte nije briga za njihova osećanja. I, naravno, shvatam da je to teret za moju savest ali, srećom, moja savest zna kada je zlostavljana i manipulisana, tako da ni nju nije briga.

Moja savest zna da ne postoji nikakav razlog za bilo koga na ovoj planeti da na bilo koji način poštuje religiju. Zapravo, sama religija u neverovatnom obilju pruža razloge da joj se aktivno ukazuje nepoštovanje do tačke neuvijenog psovanja. I, iskreno, činjenicu da se religiji ukazuje tako malo nepoštovanja u odnosu na to koliko ga zaslužuje, mogu da pripišem samo neverovatnoj toleranciji, uzdržanosti i lepom vaspitanju ateista i sekularista širom sveta.

Tako da ako ste vernik i razmišljate o tome da zahtevate još više poštovanja za svoja verovanja molim vas da imate na umu da vi i vaša religija već dobijate daleko više poštovanja nego što zaslužujete. Vaša vera je najobičnija sprdnja. Vaš bog je sprdnja. Apsurdan i nepriličan čak i za one koji ne veruju u njega a još uvek je na njemu i vama da čitavu tu smejuriju dokažete. Za sada nema nikakvog dokaza na pomolu, a izgledi su da ih neće ni biti, kao što nam je to svima savršeno dobro jasno. Tako da poštovanje, bojim se, ne dolazi u obzir. Sve čemu možete da se nadate je duhovita skepsa i to onda kad sam dobre volje.

Ljudi kažu - „Religiju možeš razumeti jedino ako veruješ". Drugim rečima onda kada suspenduješ svoje kritičke sposobnosti i samog sebe hipnotišeš kako bi poverovao u gomilu fašističkih besmislica o svojoj večnoj duši, onda ćeš razumeti veru. Pa, verujem da je to tako.

Verski torbari vole da sebe izuzmu od svakog ispitivanja tako što će tvrditi da njihova vera prevazilazi razum, što je, u najmanju ruku, vrlo zgodna stvar. Da, vera prevazilazi razum na način na koji kriminalac prevazilazi zakon. Reč prevazilazi vrlo je popularna među religijskim aktivistima jer nikad ne moraju da objasne šta tačno znači ta transcedencija sem nekog maglovitog, superiornog shvatanja dubljeg od razuma, što je prosto i pojednostavljeno do nivoa profinjenosti i dubina verovanja bez dokaza.

Ako čujete nekog sveštenika, a svakako hoćete, kako koristi izraz transcedencija kako bi objasnio besmislice u koje veruje, budite sigurni u dve stvari - kao prvo, nema pojma o čemu govori, i drugo, ne želi ni da vi znate o čemu govori. Vera uopšte ne prevazilazi razum. Vera izbegava razum. Beži od razuma jer je on ugrožava njenu udobnu iluziju, tako da vera diskvalifikuje razum na način na koji holandski sud diskvalifikuje istinu i svedoke iz u mnogome istog razloga.

Ukoliko ste vernik vera vam dopušta da usvojite niz verovanja koja nemaju apsolutno nikakvog smisla, pri čemu znate da se o njima neće suditi na osnovu njihove smislenosti već količine pobožnosti koju ispoljavate verujući u njih. Drugim rečima, spremnost da poričete stvarnost postaje mera vaše vrline. Nije ni čudo što je religija toliko popularna.

Ali, koja je cena te vaše vrline. Ubedili su vas da je verovanje u nemoguće vaša jedina nada. Kako se to dogodilo? I da je vam je svrha da obožavate nešto što prevazilazi vaše poimanje a koje je definisano i jedino pristupačno kroz samoproklamovanog posrednika. Vaše misli, reči i identitet nisu više isključivo vaši da o njima odlučujete već su predmet odobravanja (ili neodobravanja) onih koji su prigrabili vlast nad vama putem vere. Ljudi koji su vam rekli da od rođenja sa vama nešto nije u redu. Da ste rođeni, molim vas, ništa manje nego u grehu. Stanje koje se jedino može izlečiti potpunim podčinjavanjem i poslušnošću njima samima, gle iznenađenja, od trenutka rođenja pa do smrti.

I ako sve ovo baš i ne laska vašem egu, a i zašto bi, ne brinite, možemo tome nadenuti posebno ime i učiniti da se osećate bolje i ubediti vas u to da vam je još uvek preostalo nešto dostojanstva. Nazovimo to verom i smatrajmo je najvišom, najplemenitijom i najdubljom od svih vrlina. I pretvarajmo se da dolazi iznutra, iako svi znamo da ničemu u vezi vaše vere nije dozvoljeno da dođe iznutra, jer bi vam to dalo snagu i slobodu, dve stvari koje vaša religija želi da drži što je moguće dalje od vas.

Vera je okov kojim vas sveštenstvo drži na lancu. Ona je nevidljiv konopac oko vašeg vrata koji vas vuče po drumu kojim oni žele da putujete zarad njihove a ne vaše koristi. Ona je reč koja označava ćorsokak. Lance. Reč koja vas pušta da verujete u ono što su vam rekli da verujete bez da osećate da su vam rekli u šta da verujete, a rekli su vam. A možete prestati da se pretvarate kad god to odlučite. Ona nije nikakva vrlina, to je poslednja stvar da jeste. Ona je poricanje stvarnosti. Ona je tupav čin samohipnoze. Kukavičko odustajanje. Lakovernost na granici gluposti, a skrivanje iza nje je isto kao praviti se da ste invalid.

 

Tako da zapravo uopšte ne razumem šta je tu za poštovanje. Izgleda mi kao da je potrebno da budem čovek od gume u moralnom smislu da bih poštovao nešto tako štetno, nešto čije postojanje zavisi od zatvorenog uma i što očito čovečanstvo vuče u pogrešnom smeru, dajući nam pogrešne ideje o nama samima kao i o prirodi stvarnosti. Moj osećaj je da kad bih tako nešto poštovao da bih samo bespotrebno doprinosio gluposti i neznanju ljudske vrste. A to, bez uvrede, nešto što nikako ne bih hteo na svojoj savesti.
Mir.


pogledati i:

1. Da li je ateizam religija?

2. Uvređeni ateista

3. Vatikan - imperija zla

4. Šta znam o islamu

 

 

Atačmenti



Komentari (577)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G r o f G r o f 12:22 04.01.2011

demontiranje vere

Koliko god je pojava Boga napredak u odnosu na njegovo odsustvo, toliko je njegov odlazak napredak u odnosu na njegovo prisustvo.
Sama biblija nosi tu šifru demontiranja vere.
Jedači jabuka su se odrekli Boga u zamenu da liče na njega.
Ne pomažu tu ni fazoni u obliku Bogočoveka, ni "ima nešto"...Više nema ništa. Sami smo, jer smo tako hteli.
Ovo o čemu se ovde vodi rasprava nema mnogo veze sa verom i Bogom. Ovde su najveći licemeri vere i najbolji dokaz da Boga nema su upravo oni. Da ga ima, munje bi odavno sevale iznad njhovih glava.
master.dragi master.dragi 12:50 04.01.2011

Re: demontiranje vere

wukadin wukadin 14:12 04.01.2011

Re: demontiranje vere

Koliko god je pojava Boga napredak u odnosu na njegovo odsustvo, toliko je njegov odlazak napredak u odnosu na njegovo prisustvo.


А ја верујем да ће истински напредак бити кад се одбаци илузија линеарног континуираног напретка, те борбе "прогресивног" против "регресивног". Кад видим ко олако користи реч "напредак" у тако нешто са сасвим сигуран.
el_gato el_gato 13:09 04.01.2011

I ateizam je verovanje u nešto, tako da...

Zanimljiva tema... ali Vaši stavovi imaju par nedostataka :)

1) Pre svega... ako si čovek, onda si čovek bez obzira na versku pripadnost

2) Ovde se govori samo o extremnim vernicima koji fanatično prate svoju veru, ili koji se prave da je podržavaju samo da bi od nje imali neke materijalne ili bilo koje druge koristi... zaboravlja se na nas umerene vernike koji se ne busamo u grudi zbog naše vere i tolerantno gledamo na druga ...

3) U vremenu u kom se nalazimo, čovek mora da ima vere u nešto da bi izdržao, a da ne poludi

4) Verovanje u Ateizam je takođe verovanje u nešto... tako da, žao mi je, ali i vi ateisti ste vernici, a ovako krutim stavovima koje propagirate samo pokazujete da niste ništa bolji od onoga protiv koga pričate
jxxx jxxx 13:16 04.01.2011

Re: I ateizam je verovanje u nešto, tako da...

>3) U vremenu u kom se nalazimo, čovek mora da ima vere u nešto da bi izdržao, a da ne poludi<

Sto to nesto ne bi bio "sopstveni kapacitet da se zivi kvalitetno bez da se icemu nepotrebno pripisuje veca verovatnoca od one koju na osnovu dosadasnjeg iskustva zasluzuje"?

>4) Verovanje u Ateizam je takođe verovanje u nešto... <

Termin "bog" koriscen u ovim raspravama svodiv je na termin "nesto", jer uvek ima tendenciju da raste u generalnosti kako rasprava odmice.
U tom kontekstu, ateizam je upravo suprotno od "verovanje u nesto".
Colin_bgd Colin_bgd 13:22 04.01.2011

Re: I ateizam je verovanje u nešto, tako da...


evo ovaj post (ne tvoj, nego pod ovim naslovom) pravi primer kukavicjeg jajeta o kome nazvrckah nesto gore u odgovoru tebi...
stojadinovicp stojadinovicp 13:54 04.01.2011

Re: I ateizam je verovanje u nešto, tako da...

el_gato
1) Pre svega... ako si čovek, onda si čovek bez obzira na versku pripadnost

Apsolutno si u pravu!

el_gato
2) Ovde se govori samo o extremnim vernicima koji fanatično prate svoju veru, ili koji se prave da je podržavaju samo da bi od nje imali neke materijalne ili bilo koje druge koristi... zaboravlja se na nas umerene vernike koji se ne busamo u grudi zbog naše vere i tolerantno gledamo na druga...

Ne zaboravljamo vas, već se svakodnevno pitamo zašto ćutite i puštate fanatike da prave zaista groznu sliku o vama...

el_gato
3) U vremenu u kom se nalazimo, čovek mora da ima vere u nešto da bi izdržao, a da ne poludi

Tačno. Ali je zanimljiv detalj ta reč "izdržao" koja u suštini znači "nastavio da trpi"! Da nema vere da će jednog dana magično biti bolje, onda taj čovek ne bi dalje trpeo ovo što svi mi, i vi vernici i mi nevernici, zajedno trpimo, što od verskih fanatika što od političara koji sve, pa i crkvu, koriste zarad očuvanja svoje moći i nastavljanja ovog ugnjetavanja...

el_gato
4) Verovanje u Ateizam je takođe verovanje u nešto... tako da, žao mi je, ali i vi ateisti ste vernici, a ovako krutim stavovima koje propagirate samo pokazujete da niste ništa bolji od onoga protiv koga pričate

Morao si da ga ukakiš na kraju... ovo je jednostavno netačno... nauči šta znači reč ateista...
inco inco 13:57 04.01.2011

Re: I ateizam je verovanje u nešto, tako da...

el_gato
4) Verovanje u Ateizam je takođe verovanje u nešto... tako da, žao mi je, ali i vi ateisti ste vernici, a ovako krutim stavovima koje propagirate samo pokazujete da niste ništa bolji od onoga protiv koga pričate


Isto kao sto je i ne-sakupljanje postanskih markica (afilatelija) - hobi, right? U logiku te volem...
maca22 maca22 14:04 04.01.2011

Re: I ateizam je verovanje u nešto, tako da...

inco
Isto kao sto je i ne-sakupljanje postanskih markica (afilatelija) - hobi, right?

jxxx jxxx 13:11 04.01.2011

flejm flejm flejm

Ali ja jos nikako da skapiram kako autor bloga miri svoje racionalno poimanje religije sa svojim iracionalnim poimanjem nacije (naravno, nalik religiji, prvenstveno u slucajevima 'moja' protiv 'tudjih')?

Ja obe kategorije vidim kao skupine nadljudskih besmislica od kojih, ako je i bilo damage-control koristi pre stotina godina, vise nema opravdanja da bude, jer su valjda ljudi nesto naucili. Ne vidim u cemu je magicna razlika izmedju jednih i drugih besmislica? Sto je rasprava 'moja religija je bolja od tvoje' idiotska i zla, a rasprava 'moja nacija je bolja od tvoje' na neki nacin smislena, pravedna, afirmise ne znam sta i gistro koristi nekom?
Colin_bgd Colin_bgd 13:25 04.01.2011

Re: flejm flejm flejm

flejm flejm flejm
Ali ja jos nikako da skapiram kako autor bloga miri svoje racionalno poimanje religije sa svojim iracionalnim poimanjem nacije (naravno, nalik religiji, prvenstveno u slucajevima 'moja' protiv 'tudjih')?

Ja obe kategorije vidim kao skupine nadljudskih besmislica od kojih, ako je i bilo damage-control koristi pre stotina godina, vise nema opravdanja da bude, jer su valjda ljudi nesto naucili. Ne vidim u cemu je magicna razlika izmedju jednih i drugih besmislica? Sto je rasprava 'moja religija je bolja od tvoje' idiotska i zla, a rasprava 'moja nacija je bolja od tvoje' na neki nacin smislena, pravedna, afirmise ne znam sta i gistro koristi nekom?

touche...

ja ipak mislim da mu ni poimanje religije nije bas sto posto racionalno, u tome je problem...
maca22 maca22 13:44 04.01.2011

Cogito ergo...

Znam da ništa ne znam.
(Sokrat 470-399 god. p.n.e)

Ništa ne znam, a đe da znam.
(Ekrem 2010.)
G r o f G r o f 16:43 04.01.2011

Re: Cogito ergo...

Znam da ništa ne znam.
(Sokrat 470-399 god. p.n.e)

Ništa ne znam, a đe da znam.
(Ekrem 2010.)



hahahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabuaaaahaha.......
Sokrat i Ekrem misle, dakle jesu...Naročito Ekrem jest..
cult cult 16:53 04.01.2011

Re: Cogito ergo...

G r o f
Znam da ništa ne znam.
(Sokrat 470-399 god. p.n.e)

Ništa ne znam, a đe da znam.
(Ekrem 2010.)



hahahahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabuaaaahaha.......
Sokrat i Ekrem misle, dakle jesu...Naročito Ekrem jest..


maca22 maca22 17:01 04.01.2011

Re: Cogito ergo...

Molim lepo.
mlekac mlekac 18:11 04.01.2011

Re: Cogito ergo...

maca22
Molim lepo.

Skidam kapu!


Mene ta serija i taj lik toliko nerviraju da pokusavam da izbegnem i slike na NET-u, a nit sam pratila nit' sam citala...

Izgleda da sam svasta propustila?
G.Cross G.Cross 16:36 04.01.2011

Izem ti

ljude koji definisu sebe onim sto nisu... A-Teista...
veronika_kojen veronika_kojen 17:22 04.01.2011

Jedno pitanje...

Kako ateisti mogu biti toliko sigurni da vernici zaista ne veruju? Kako mogu biti toliko uvereni da je njihova vera sprdnja, strah i prenemaganje?

Teisti mogu da uzvrate ateistima istom merom-nismo mi zaludjene budale, nego ste vi majmuni nesposobni da verujete. Samo što vernicima njihova vera ne dozvoljava vredjanje onih koji ne veruju. Ateistima je, pak, sve dozvoljeno.

Čisto da nagovestim (pre nego me napadnu da sam zabradjena talibanka i počnu me slati u četrnaesti vek), ja sam ateista.



(ednom su me izbacili iz hrama zbog remetenja molitve vernika...misleeeem...ako baš hoće mir i tišinu, realno mogu i u biblioteku...ili možda sav taj racio u biblioteci ometa vezu s bogom <_<

Filip2412 Filip2412 18:45 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

veronika kojen
Teisti mogu da uzvrate ateistima istom merom-nismo mi zaludjene budale, nego ste vi majmuni nesposobni da verujete. Samo što vernicima njihova vera ne dozvoljava vredjanje onih koji ne veruju. Ateistima je, pak, sve dozvoljeno.


Sam koncept verovanja je sumnjiv, cemu verovati? Cemu taj glagol? Ako znas da nesto postoji onda ne verujes nego prsoto ZNAS. Ja mislim, da se mnogi vernici upinju da objasne sebi samima kako veruju ali to ne ide tako. Jos manje je moguce uterivati veru drugim ljudima.

HEART doesn't know what doubt is, heart doesn't know what BELIEVE is- heart simply knows trust. Heart is like a small child; the small child clings to the father's hand, and wherever the father is going the child is going, neither trusting nor doubting. The child is undivided. Doubt is half, belief is half. A child is still total. Whole.
BUDDHA did not teach anything to believe in. He was not a teacher in that sense, because he did not teach. He was, on the contrary, an anti teacher, he took away all the teachings that people were carrying. Slowly, he helped his disciples to become nude, naked.Osho

Faith is something very different from belief. Belief is the systematic taking of unanalysed words much too seriously. Paul's words, Mohammed's words, Marx's words, Hitler's words - people take them too seriously, and what happens?
What happens is the senseless ambivalence of history - sadism versus duty, or (incomparably worse) sadism as duty; devotion counterbalanced by organized paranoia; sisters of charity selflessly tending to the victims of their own church's inquisitors and crusaders. Faith, on the contrary, can never be taken too seriously. For faith is the empirically justified confidence in our capacity to know who in fact we are, to forget the belief-intoxicated Manichee in Good Being. Give us this day our daily Faith, but deliver us, dear God, from Belief.Huxley

malo je komplikovano ali to je samo zato sto se konacna istina ne moze izraziti recima, vec samo cutanjem... i mozda ispijanjem soka na cevcicu i slusanjem muzike... ali ne filozofijom.
veronika_kojen veronika_kojen 18:54 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Ne možeš znati jer vera nije znanje. Vera je emocija, ne razum. Zato veruješ, umesto da znaš (uf, sad bi me Tertulijan pomilovao po glavi...)

Možda oni koji veruju, osećaju nešto što ateisti ne mogu da osete. Možda su ateisti "tuplji" u smislu zaravnjenosti emocija i ne mogu verovati.

Filip2412 Filip2412 19:06 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Možda oni koji veruju, osećaju nešto što ateisti ne mogu da osete. Možda su ateisti "tuplji" u smislu zaravnjenosti emocija i ne mogu verovati.
Ako cemo iskreno, ja niti vernicima verujem da veruju niti ateistima verujem da ne veruju.
elis elis 19:11 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Filip2412
Ako cemo iskreno, ja niti vernicima verujem da veruju niti ateistima verujem da ne veruju.




Dosta, da ne preterujemo...

Zaključavajte diskusiju, čovek postigao home run.
Filip2412 Filip2412 19:16 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Kazezoze Kazezoze 19:21 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

veronika_kojen
Ne možeš znati jer vera nije znanje. Vera je emocija, ne razum.

prvo, znanje nije isto što i razum, ali je sasvim poželjno da se te dve stvari nadopunjuju.
drugo, vera nije emocija, a razum je više povezan sa emocijama od vere (odnosno, trebao bi da bude, mada je u stvarnosti najčešće suprotno). vera je iluzija koju, nažalost, ljudi povezuju sa emocijama te tako i emocije čine iluzornim.
Zato veruješ, umesto da znaš (uf, sad bi me Tertulijan pomilovao po glavi...)

od obima glave zavisi koliko bi to milovanje trajalo...

Možda oni koji veruju, osećaju nešto što ateisti ne mogu da osete. Možda su ateisti "tuplji" u smislu zaravnjenosti emocija i ne mogu verovati.

a možda je jednostavno problem u ubeđenju...prisutnom u oba slučaja.
ubeđenje skoro uvek rađa predrasude, a predrasude konflikt u glavi iz kojih nastaje problem...
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:28 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Zaključavajte diskusiju, čovek postigao home run.


E ne moze!

Ima da mi veruje da ne verujem pa makar ga do strasnoga suda ubedjivao :)

Vis bre stojadinovica, pa ko da mu ne poveruje? :)
elis elis 19:37 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

hoochie coochie man
Zaključavajte diskusiju, čovek postigao home run.


E ne moze!

Ima da mi veruje da ne verujem pa makar ga do strasnoga suda ubedjivao :)

Vis bre stojadinovica, pa ko da mu ne poveruje? :)


Evo, ja ti verujem da veruješ da ne veruješ
docsumann docsumann 19:41 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Evo, ja ti verujem da veruješ da ne veruješ


... da vjeruješ ... pa tako sve do dvanaestog kruga kada se gubi smisao
veronika_kojen veronika_kojen 19:46 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Kazezoze
veronika_kojen
Ne možeš znati jer vera nije znanje. Vera je emocija, ne razum.

prvo, znanje nije isto što i razum, ali je sasvim poželjno da se te dve stvari nadopunjuju.
drugo, vera nije emocija, a razum je više povezan sa emocijama od vere (odnosno, trebao bi da bude, mada je u stvarnosti najčešće suprotno). vera je iluzija koju, nažalost, ljudi povezuju sa emocijama te tako i emocije čine iluzornim.


Jeste, vera je emocija. S obzirom da nema osnova u realnosti i ne može se spoznati razumom. Ti veruješ, jer ne možeš da znaš. Prosto toliko.

Sad, ja shvatam koliko je ta podela duša/telo i razum/emocija prevazidjena, al daj ti objasni to hrišćanskim teolozima...

Bre, niko da prokomentariše to što su me izbacili iz hrama, a zanimljiva priča

elis elis 19:51 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

docsumann
Evo, ja ti verujem da veruješ da ne veruješ


... da vjeruješ ... pa tako sve do dvanaestog kruga kada se gubi smisao


A na čemu ti temeljiš svoje verovanje da za gubljenje smisla moramo čekati do dvanaestog kruga?
Filip2412 Filip2412 19:52 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

veronika kojen
(ednom su me izbacili iz hrama zbog remetenja molitve vernika...misleeeem...ako baš hoće mir i tišinu, realno mogu i u biblioteku...ili možda sav taj racio u biblioteci ometa vezu s bogom <_<
I mene opominjali na casu yoge jer sam zevao u zenske umesto da poluzatvorenih ociju meditiram... slusaj, mora postujes pravila kuce u koju ulazis.
veronika_kojen veronika_kojen 19:57 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Filip2412
slusaj, mora postujes pravila kuce u koju ulazis.


Pričaj ti šta hoćeš, ja znam da je meni Bog glas dao da pevam...sad, ne znam što im smetaju Sinanove pesme...fašisti...

I mene opominjali na casu yoge jer sam zevao u zenske umesto da poluzatvorenih ociju meditiram


Koji si ti car



docsumann docsumann 20:08 04.01.2011

Re: Jedno pitanje...

Evo, ja ti verujem da veruješ da ne veruješ

... da vjeruješ ... pa tako sve do dvanaestog kruga kada se gubi smisao

A na čemu ti temeljiš svoje verovanje da za gubljenje smisla moramo čekati do dvanaestog kruga?


pa tek dvanaesto pivo počne da me radi
blogovatelj blogovatelj 06:28 05.01.2011

Re: Jedno pitanje...

od obima glave zavisi koliko bi to milovanje trajalo...


Kad bi meni frizeri naplacivali prema kvadraturi glave, bankrotirao bih vrlo brzo...
gorran2 gorran2 17:29 04.01.2011

Vaša vera je najobičnija sprdnja

blogovatelj blogovatelj 06:31 05.01.2011

Re: Vaša vera je najobičnija sprdnja

Vaša vera je najobičnija sprdnja


I nada takodje...

maca22 maca22 18:01 04.01.2011

300

This is Spartaaaaa
freehand freehand 18:14 04.01.2011

Re: 300

maca22
This is Spartaaaaa

Ne boj se, Maco, ja ti čuvam leđa!
301!
mlekac mlekac 18:38 04.01.2011

Re: 300

freehand
maca22
This is Spartaaaaa

Ne boj se, Maco, ja ti čuvam leđa!
301!

E, nisi - ja sam bila 301, i to bas odgovarajuci Maci. Ti si bio 302
maca22 maca22 18:42 04.01.2011

Re: 300

Tu smo svi, čuvamo.
elis elis 18:13 04.01.2011

Mesto strele, topuzom po ogledalu ovaj put

Alex, ovom vrstom cenzure koju primenjuješ na svom blogu ponašaš se navlas isto kao i oni koje izlažeš oštrici svog gneva. Činiš upravo što i bezbrojni upotrebljivači religije kroz ljudsku povest - iz ukupnosti pravila i normi ti biraš samo one koji tebi pogoduju, dok drugima iz pozicije demijurga, dakle Boga, odričeš pravo da kažu šta misle. Ne nalaziš li da je to u najmanju ruku čudno? A u biti jako je jednostavno.
Inače, jedno od temeljnih nepisanih pravila internetske komunikacije, mada ga se mnogi, nažalost, ne pridržavaju, glasi: Ne reci na webu ono što ne smeš reći čoveku u lice. A ti si ovde ne samo izneo, nego i ohrabrio mnoge da izgovore dosta toga što, desnu ruku ulažem kao zalog opklade, ne bi smeo reći u lice čoveku koji stoji pred tobom. To je ono što tvom tekstu i tvojoj argumentaciji tako bolno oduzima na uverljivosti i pretvara je u jedan veoma ličan i, za one koji ga razumeju, tužan i potresan obračun sa svetom. Ti se, naime, ovde ne obračunavaš sa religijom, jer to da činiš potrudio bi se da malo serioznije potražiš argumente za njenu kritiku, argumente koje ona, uostalom, izdašno ostavlja na svakom ćošku. Umesto argumenata, pribegavaš jeftinim sofizmima podesnim za zabavljanje ekipe za šankom, nikako i za ozbiljnu diskusiju. U igru se uvode citati i statistike, selektivni i tendenciozni, odustaje se od rasprave i prelazi na vređanje (hint: stojadinovicp i cult) sagovornika, bez pokušaja da se na pitanje odgovori odgovorom ili pitanjem, svejedno, da se na argument ide argumentom. Sve to ostavlja otužnu sliku uronjenosti u vlastitu ugodu kao ultimativni imperativ, likovanja nad onima kojima nije dato da odrastaju u sredini koja bi ih malo modernije oblikovala (a takvo likovanje navlas je isto kao i likovanje šoviniste nad nesrećnikom iz nacije sa manjim brojem fudbalera ili pesnika) i sliku utrpavanja u progonjene, bez ikakve, izuzev spektatorske (a i to samo posredno) svesti šta odista znači biti progonjen.
Dakle, Alexlambros, pre nego što se neko odvaži da se u svojim javnim ispoljavanjima dotakne sadržajem teških tema, trebao bi ovladati suptilnom metodom dijaloga i zaključivanja. I manirima, pre svega.
moderator05 moderator05 18:35 04.01.2011

Obaveštenje

Nijedan od komentara koji su obrisani nije brisao autor. Moderacija je brisala sa namerom da diskusiju održi koliko-toliko pristojnom.

Molim vas da ne nastavljate diskusiju na ovu temu.

Hvala.
cult cult 20:13 04.01.2011

Re: Mesto strele, topuzom po ogledalu ovaj put

, odustaje se od rasprave i prelazi na vređanje (hint: stojadinovicp i cult)


izvin'te, ovajjj, g. Elis, koga sam ja to uvredio? g-de? i sučim?
elis elis 20:31 04.01.2011

Re: Mesto strele, topuzom po ogledalu ovaj put

cult
, odustaje se od rasprave i prelazi na vređanje (hint: stojadinovicp i cult)


izvin'te, ovajjj, g. Elis, koga sam ja to uvredio? g-de? i sučim?


Molim te, cult, nema potrebe da ovde razvijamo jesi-nisam granu diskusije. Ali, ipak ću ti odgovoriti. Kada sam video da si poštovalac Eve Braun, pomislio sam: "Ah, evo jednoga koji voli isto što i ja." Tako da si me u stvari više razočarao nego uvredio onom sinošnjom nadmenošću, u čiju oslonjenost na temeljno znanje moram da sumnjam. Uveren sam da su ti poznati bazični socijalni kodovi i norme, te da znaš da reč kojom se s nekim intimiziramo neće biti prilična uputimo li je nepoznatom. No, da se sad ovo ne pretvori u moj lament nad nepristojnošću, stvar je u tome da sam ja ovde prosto zatečen i zapanjen količinom paušalnosti, nepoznavanja materije, hramajućih silogizama i pučkih doskočica koji se proizvode u čin starijeg argumenta I klase. A pri tom, to sve dolazi upravo od onih koji ismevaju zatucanost, neznanje i bahatost verujućih. Od njih bi to čovek još nekako i očekivao, ali zaista je bizaran prizor kada to čine oni koji vitlaju razumom kao mačem. Ako mi ne veruješ, pregledaj blog i, s izuzetkom Colina (uostalom, on se i ne ubraja u ove borbene ateiste), pokušaj pronaći ma i jedan odgovor na pitanje koji neće sadržavati uvrede, nadmenost, paušalne (zdravorazumske da prostiš), dakle nesadržajne činjenice i doskočice tipa ko rano rani...
cult cult 20:56 04.01.2011

Re: Mesto strele, topuzom po ogledalu ovaj put

Molim te, cult, nema potrebe da ovde razvijamo jesi-nisam granu diskusije.


Ma, ne razvijam ja ovde ništa nit imam nameru.

Nego, da ti kažem, g. Elise, nešto.

Obično oko ovih odužih praznika, Nova godina, Uskrs i tome slično, blogom se zapodenu lake teme - napr jel boga ima il ga nema, jesmo li sami u svemiru, gde je svemu kraj i tako to. I to većini ovde služi za opuštanje, šalu, te razbibrigu. Tako da je ključna stvar - ne uzimati stvari k srcu, čak i kad neko na šaljivo pitanje ("šta ima novo od početka nove ere do danas jer ja ne vidim, mora da sam propustio nešto" ) u istom tonu i odgovori.

A ne misliš valjda da ću ja na blogu nekog zaista uveravati u (ne)postojanje boga, sve padajuć u vatru i bes, te pisati ovde u komentarima misaone i stilske bravure, iscrtavati ornamente, sve pokazajuć vrcavost svoga uma?

Usput, izvinjavam se na ovoj ničim izazvanoj seriji razočaranja, ali ja ne slušam evu braun.
ima neka njihova simpaticna pesmica koju pojačam na radiju u kolima kad je puste...that s all.

A prestao sam i da pušim.

Eto, ne bih dalje elaborirao ovaj tvoj nesporazum sa...ne znam kim.
elis elis 21:20 04.01.2011

Re: Mesto strele, topuzom po ogledalu ovaj put

cult

Ma, ne razvijam ja ovde ništa nit imam nameru.

Nego, da ti kažem, g. Elise, nešto.

...

A prestao sam i da pušim.

Eto, ne bih dalje elaborariao ovaj tvoj nesporazum sa...ne znam kim.


Vidiš, Cult, upravo to što ti određene teme nazivaš lakim, obezvređuje tvoj stav, ma kakav god da je. Odnosno, pokazuje da je izgrađen u opsegu srednjih vrednosti, bez doticaja sa graničnim područjem. Te je stoga i irelevantan za promišljanje, izuzev kao statistički uzorak. Znaš, bez obzira što je ovo običan blog, i na njemu se može ozbiljno progovoriti. Naravno da razumem da ima i onih koji ovde dolaze da se zabave, ali takvi valjda ne nastupaju ex cathedra. Na kraju krajeva, cult, ja se ni u jednom času nisam upustio u besmilsnenu raspravu oko pstojanja ili nepostojanja dokaza za postojanje ili nepostojanje božanskog, takve su rasprave, naime, prilične dokonim srednjoškolcima. Ne, ja samo pokušavam da proniknem, koliko je to moguće u ovom okružju, u mehanizme koji prozelite slobode i jednakosti, kada govore o vlastitim stavovima, pretvaraju u hodžice i popove. Ne znam, niti me zanima gde živiš i sa koliko zanimanja i odgovornosti ulaziš u svet, i tvoj i moj pojedinačni slučaj savršeno su minorni i beznačajni, ali svakako da ima potrebe govoriti o ovim stvarima, jer će nas njihovo zanemarivanje opaučiti po lobanji jednoga dana. Kao što ne želim da živim u talibanskom svetu uskraćivanja mukotrpno izborenih (više su, istina, kupovane) tekovina onoga što nazivamo civilizacijom, nisam siguran da bih pristao i na neku drugu zapenjenost. To što ona na prvi pogled izgleda kao moralnija i zdravorazumskija, apsolutno nikakvog značaja nema. Dovoljno je samo na čas osvrnuti se preko ramena, pa stati zapanjen pred sklonošću moralnosti i zdravorazumnosti da se izoblče u čudovišta koja se hrane ljudskim mesom.

P.S.
Inače, vadi te malo to što si prestao pušiti. Ja nisam, ali ovde su poskupile cigarete za Novu godinu. I šta onda da čovek očekuje od godine koja započinje takvim zloslutnim i kobnim činom
docsumann docsumann 18:54 04.01.2011

puno priče, malo (prigodne) muzike

wukadin wukadin 20:46 04.01.2011

Метафизика

Нисам читао све коментаре, ако је неко већ ово питао, извињавам се.

А јел' те атеисти, како објашњавате људску потребу за метафизичким дилемама (питањима, а богами и одговорима)?!
Мислим, од непостојећих чињеница Бог (уопште питање Бога) заокупља исувише пажње, зар не. Рекао бих и ваше пажње...
И постоји ли нека култура или "друштво" која се није бавила тим питањима?
cult cult 21:06 04.01.2011

Re: Метафизика

Hehe...
ja po broju novih komentara uvek znam dal se Wukadin izvoleo priključiti temi : )

Мислим, од непостојећих чињеница Бог (уопште питање Бога) заокупља исувише пажње, зар не. Рекао би и ваше пажње...

Pa, kad sam bio mali Deda Mraz mi je bio činjenica koja me, već tamo od oktobra, vrlo zaokupljala. Baš sam pazio da ne pravim sranja i da budem dobar. Deda Mraz je imao, bogami, veliku ulogu u izgradnji moje etike.
Posle sam skapirao da ga nema na najužasniji način. Jednog aprila sam našao crveni ogtač i fejk bradu koju je moj tata navlaćio svake nove godine. Još se sećam strahote tog saznanja. Ugriza jabuke, jel.
Tako je, odrastanjem, i bog nestao. Doduše, mnogo manju ulogu je imao od Deda Mraza. Ali nije da nisam pokušao.
Colin_bgd Colin_bgd 21:29 04.01.2011

Re: Метафизика

А јел' те атеисти, како објашњавате људску потребу за метафизичким дилемама (питањима, а богами и одговорима)?!

ajd' nemo' vise se blamiras...
G r o f G r o f 21:31 04.01.2011

Re: Метафизика

Pa, kad sam bio mali Deda Mraz mi je bio činjenica koja me, već tamo od oktobra, vrlo zaokupljala. Baš sam pazio da ne pravim sranja i da budem dobar. Deda Mraz je imao, bogami, veliku ulogu u izgradnji moje etike.
Posle sam skapirao da ga nema na najužasniji način. Jednog aprila sam našao crveni ogtač i fejk bradu koju je moj tata navlaćio svake nove godine. Još se sećam strahote tog saznanja. Ugriza jabuke, jel.
Tako je, odrastanjem, i bog nestao. Doduše, mnogo manju ulogu je imao od Deda Mraza. Ali nije da nisam pokušao.


Priznajem da je meni ova tema malo ofucana ali uvek iznova je obidjem jer izaziva zanimljivu gimnastiku duha, tako reći prave akrobacije.
Već sam negde tvrdio da se u ovim raspravama uvek zanemaruje da verovanje nije stvar odluke. Ono je rezultat svih naših spoznaja i spoznajica.
E sad, kad zamislim da Bog postoji i dodam mu sva dela i mudrosti koje mu se pripisuju - ja jednostavno, nisam njegov fan.
Pre sam fan Deda Mraza...haha
cult cult 21:39 04.01.2011

Re: Метафизика

Pre sam fan Deda Mraza...haha


Ma, lik je totalni pozitivac.
Za razliku od ovajjj...
wukadin wukadin 12:00 05.01.2011

Re: Метафизика

Colin_bgd
А јел' те атеисти, како објашњавате људску потребу за метафизичким дилемама (питањима, а богами и одговорима)?!ajd' nemo' vise se blamiras...


Ал' си ми одговорио, свака ти част.
Colin_bgd Colin_bgd 13:46 05.01.2011

Re: Метафизика

Ал' си ми одговорио, свака ти част.

kakvo pitanje, takav i odgovor...
mrdax mrdax 22:15 04.01.2011

Verovanje-moja dva centa

Sto je dokaz dalji ,vise se veruje.
Zato je veoma tesko "verovati" u naizmenicnu struju .
Sto se tice crkve ,ne vidim po cemu je ona razlicita od bilo kojeg udruzenja koje zeli da uveca svoju moc i uticaj a skoro svako to hoce. Jedino mi smeta kada im neko daje povlasceno mesto.
Sto se mene tice , ne verujem u mitskog boga koji daje pravila ljudima i kaznjava jedne a nagradjuje druge i slicno , nisam siguran ni sta bi tacno bog trebao da predstavlja.
Mada , uvek me je kopkalo misljenje ovog coveka.



docsumann docsumann 23:19 04.01.2011

Re: Verovanje-moja dva centa

Mada , uvek me je kopkalo misljenje ovog coveka.


Napisah već da je u tom strogo matematički-aksiomski formalizovanom filozofskom sistemu Kurt Godel otišao čak dalje od Spinozinih dokaza datih u Etici.

Gödel was a convinced theist. He rejected the notion of others like his friend Albert Einstein that God was impersonal. He believed firmly in an afterlife, stating: "I am convinced of the afterlife, independent of theology. If the world is rationally constructed, there must be an afterlife." In an unmailed answer to a questionnaire, Gödel described his religion as "baptized Lutheran (but not member of any religious congregation). My belief is theistic, not pantheistic, following Leibniz rather than Spinoza."


Inače što se tiče rasprava o religiji među velikim umovima nauke i filozofije , meni je najinteresantnija ova epizoda između tri velika fizičara XX vijeka.

Heisenberg recollects a friendly conversation among young participants at the 1927 Solvay Conference about Einstein and Planck's views on religion. Wolfgang Pauli, Heisenberg and Dirac took part in it. Dirac's contribution was a criticism of the political purpose of religion, which was much appreciated for its lucidity by Bohr when Heisenberg reported it to him later. Among other things, Dirac said:

“ I cannot understand why we idle discussing religion. If we are honest—and scientists have to be—we must admit that religion is a jumble of false assertions, with no basis in reality. The very idea of God is a product of the human imagination. It is quite understandable why primitive people, who were so much more exposed to the overpowering forces of nature than we are today, should have personified these forces in fear and trembling. But nowadays, when we understand so many natural processes, we have no need for such solutions. I can't for the life of me see how the postulate of an Almighty God helps us in any way. What I do see is that this assumption leads to such unproductive questions as why God allows so much misery and injustice, the exploitation of the poor by the rich and all the other horrors He might have prevented. If religion is still being taught, it is by no means because its ideas still convince us, but simply because some of us want to keep the lower classes quiet. Quiet people are much easier to govern than clamorous and dissatisfied ones. They are also much easier to exploit. Religion is a kind of opium that allows a nation to lull itself into wishful dreams and so forget the injustices that are being perpetrated against the people. Hence the close alliance between those two great political forces, the State and the Church. Both need the illusion that a kindly God rewards—in heaven if not on earth—all those who have not risen up against injustice, who have done their duty quietly and uncomplainingly. That is precisely why the honest assertion that God is a mere product of the human imagination is branded as the worst of all mortal sins. ” Heisenberg's view was tolerant. Pauli, raised as a Catholic had kept silent after some initial remarks, but when finally he was asked for his opinion, jokingly he said: "Well, I'd say that also our friend Dirac has got a religion and the first commandment of this religion is 'There is no God and Paul Dirac is his prophet.'" Everybody burst into laughter, including Dirac


Dakle tri vrhunska fizičara Pauli, Hajzenberg i Dirak su imali sasvim različite poglede na religioznost i to im ni najmanje nije smetalo da vode vrlo nadahnute i duhovite polemike o toj tematici. Zato mi ova nepotrebna trvenja po blogu nas običnih smrtnika izgledaju prilično ofucana i traljava.
kick68 kick68 22:23 04.01.2011

veoma

interesantni termini korisceni ovde na blogu:

-agresivni ateizam
-ateisticka inkvizicija
-ateisticki kozni mantili
-militantni ateisti
-vernici ateizma
-moralna panika

i ustvari htela sa dodam nesto kao ovo:

Ma ceo ovaj blog je kanda neka candid camera. Najpre se baci koska, pa se onda ubace još dva-tri ložača da podgrevaju atmosferu. I čovek, ništa ne sluteći, razmišlja, rešava, izlaže filozofiju, iznosi bisere mudrosti, nadima se kao žabac... A tamo neko iza se samo valja od smeha. Dok u jednom trenutku ne uskoči i vikne "gotcha".

Kad malo razmislim, ne samo blog - ceo ovaj život...


ali gorran2 je to vec lepo srocio a meni ostaje samo da se slozim...
wukadin wukadin 13:07 05.01.2011

Re: veoma

-agresivni ateizam
-ateisticka inkvizicija
-ateisticki kozni mantili
-militantni ateisti
-vernici ateizma
-moralna panika


E stvarno je nisko pao ovaj nekadašnji bastion građanske Srbije...
kick68 kick68 15:49 05.01.2011

Re: veoma

bastion građanske Srbije...


ma tu ja i sebe ubrajam pa se nisam tako "strmopizdila"...

Ne sad stvarno, mogao bi neki sociolog da objavi analizu "duhovnog" razvoja u Srba u milosevicevskoj i postmilosevicevskoj Srbiji:
-prvo su dosli horoskopi, gatare i vidovnjaci
-zatim je nastupila (duboko) religiozna faza
-pa militantni ateizam (kao reakcija i kontraofanziva na prethodnu fazu, izgleda)

To mozemo zakljuciti i ako analiziramo razvojni put autora (od vernika, preko gresnika do otpadnika) koji se odvija pred ocima posetilaca bloga b92 i kome smo svi ovde svedoci, ne znam samo iz kog razloga.

Krajnje je zbunjujuca cinjenica (meni bar) da autor zna svoj horoskop uzduz i popreko (ne samo da zna svoj znak i podznak, vec i gde su mu Mesec i Uran, choveche), a ubedjuje narod ovde iz petnih zila da Boga nema (nesto kao Nikoletina Bursac), da je glup i zaostao ako u njega veruje i da treba da se bavi naukom. Kojom naukom? Astrologijom mozda?

Slazem se sa blogerom koga sam citirala: koska je bacena i narod je trebalo da se poubija ovde valjda, da se uvredi i da trazi da se blog brise. To se nije desilo, cilj je promasen, svet koji dolazi ode je mahom "zdravuglavu".

Stav ovih militantnih ateista je poza, argumenti im slabi (ako je nesto protivustavno nek se zale nadleznima, brate) a provokacija je propala (sa moje tacke gledista bar).
zadnjapetoletka zadnjapetoletka 22:52 04.01.2011

Izdvojeno misljenje

Mislim da je Gospodova najveca greska sto dal' od silnog posla dal' zbog nedostatka maste nije sebi napravio i jedno zensko. Ili musko, zavisno od afiniteta. Il' bar jednu tarabu sa rupom. Zasigurno bi bio mnogo manje frustriran i manje bi se iskijavao na ljudima.
nestor92 nestor92 23:35 04.01.2011

Malo muzike

Mislim, ko će s Vama, ljudi ozbiljno razgovarati? I sa militantnim gostom autorom.

Ja ako ću da verujem, ja ću da verujem.

Ako neću da verujem, neću. I to je moja stvar.

I pustite me da slušam muziku!

Smarači!

blogovatelj blogovatelj 10:31 05.01.2011

Re: Malo muzike

I pustite me da slušam muziku!

Smarači!


Svaka cast za ovo.
Samo, ako vec ne zelis pricu o bogu / protiv boga, sto si dosao ovde?
Muzika ti je svetska. Neka ne postoji bog po milijardu puta, onaj ko je pravio ovakvu muziku imajuci boga u glavi, taj ga je i ucinio mogucim.
docsumann docsumann 16:40 05.01.2011

Re: Malo muzike

Samo, ako vec ne zelis pricu o bogu / protiv boga, sto si dosao ovde?


Pa, nije ovo samo priča o bogu ili protiv boga, kako kažeš, već i priča o odnosu prema ljudima koji imaju drugačiji svjetonazor od nas samih.
nestor92 nestor92 17:22 06.01.2011

Re: Malo muzike

amo, ako vec ne zelis pricu o bogu / protiv boga, sto si dosao ovde?


Da podjebavam, kao i obično.

Prvo, nemam si vreme.

Drugo, o osetljivim stvarima ne možemo ako počnemo uz govor mržnje.
spadalo92 spadalo92 18:58 05.01.2011

Maalouf Amin, Samarkand


"- Nisam od onih čija je vera samo strah od Strašnog suda, a molitva samo padanje na kolena. Kako se ja molim? Posmatram ružu, brojim zvezde, divim se lepoti stvaranja, savršenstvu njegovog reda, čoveku, najlepšem delu Tvorca, njegovom mozgu žednom znanja, njegovom srcu željnom ljubavi, njegovim čulima, probuđenim ili zadovoljenim."
spadalo92 spadalo92 20:24 05.01.2011

Angel Silezije

1. Ja znam da bez mene
Bog ne može ni trenutka živeti,
Propadnem li ja, on mora
Nužno duh napustili.

2. Bog ne može bez mene
Ni jednog jedinog crvića stvoriti,
Ne spasem li ga ja s njime,
On smesta mora propasti.

3. Ja sam velik kao Bog:
On je malen kao ja;
On ne može biti nada mnom,
Ja ne mogu biti pod njim.

4. Bog je u meni oganj,
I ja sam u njemu svetlost:
Zar nismo mi jedan drugome
Sasvim prisno zajednički?

5. Bog me voli iznad sebe:
Volim li ga ja tako,
Ja mu dajem onda toliko
Koliko on meni daje iz sebe!

6. Bog je meni Bog i čovek:
Ja sam njemu čovek i Bog:
Ja gasim njegovu žeđ,
I on me spašava iz bede.

7. Bog se prilagođuje nama,
On je ono što mi hoćemo:
Jao nama ako i mi njemu
Ne postajemo što treba da postajemo.

8. Bog je ono što jeste:
Ja sam ono što jesam:
Poznaješ li dobro jednoga,
Poznaješ i mene i njega.

9. Ja nisam izvan Boga,
I Bog nije izvan mene,
Ja sam njegov sjaj i svetlost,
I on je moj ukras.

10. Ja sam loza u sinu,
Otac je sadi i hrani,
Plod koji iz mene raste
Jeste Bog, sveti duh.

11. Ja sam božje dete i sin,
On je opet moje dete:
Kako se to ipak dešava
Da smo i jedan i drugi oboje?

12. Ja sam moram sunce biti,
Moram svojim zracima
Da bezbojno more
Celoga božanstva crtam.
touch23 touch23 23:33 05.01.2011

Vera

Respect za tekst !
Ja bih jos samo dodao da je religija za lenje ljude. Jer sto bi on nesto u svom zivotu uradio, moze da sedi "dace Bog".

Isto kao sto klinci veruju u deda mraza samo sto od Coca-Cole mozes i da dobijes nesto za razliku od crkve.

Crkva je najstarija i najprofitabilnija trgovacka firma na svijetu, inace prodaju maglu.

milisav68 milisav68 11:39 06.01.2011

Re: Vera

touch23
Respect za tekst !
Ja bih jos samo dodao da je religija za lenje ljude. Jer sto bi on nesto u svom zivotu uradio, moze da sedi "dace Bog".

Isto kao sto klinci veruju u deda mraza samo sto od Coca-Cole mozes i da dobijes nesto za razliku od crkve.

Crkva je najstarija i najprofitabilnija trgovacka firma na svijetu, inace prodaju maglu.


Za razliku od osiguravajućih društva koja to ne rade.

Što se tiče "starosti" brojanja godina, da te podsetim da Jevreji slave "novu" 5772. ove godine, a Kinezi 4078.

Za Kabalu se treba raspitati kod Madone.
maca22 maca22 22:45 06.01.2011

Paj sad

da bi ostali u igri...:
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?nav_id=484126&fs=1

Jel ovo aprililili?
Goran Vučković Goran Vučković 23:04 06.01.2011

Re: Paj sad

Jel ovo aprililili?

Ne, ovo je sjajna vest. Fenomenalna.

EDIT: Evo i varijante sa Rojtersa
nestor92 nestor92 23:20 06.01.2011

Re: Paj sad

Ne, ovo je aprililili:

Auto servisu Miki, zbog povećanog obima posla, potreban

Administrativni radnik

Uslovi:

* ozbiljna osoba sa završenim pravnim ili ekonomskim fakultetom
* odlično znanje engleskog jezika i rada na kompjuteru
* starost od 30-40 godina
* iskustvo u finansijsko - knjigovodstvenim poslovima
* poželjna knjigovodstvena licenca
* probni rad jedan mesec i volontiranje


Jbt. kakav li je to servis?
docsumann docsumann 10:14 07.01.2011

Re: Paj sad

da bi ostali u igri...:
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?nav_id=484126&fs=1

Jel ovo aprililili?


ja u ovome vidim novu šansu za ateiste.

naime postoji teorija po kojoj se neprestano (ciklično) dešavaju praskovi (big bengovi) u kojima svemir nastaje, širi se do izvjesne granice, a zatim počinje da se sažima i završava kolabrirajući u singularitetu koji je ujedno trenutak novog "praskanja".
prema tome, nema početka, nema kraja, neprekidno pulsiranje u kojem jednostavno nema prostora za umetanje božje intervencije.

dakle, cilj je jasan, tastaturu u ruke, teleskop u oko, i na proračunavanje ...
yugaya yugaya 12:28 07.01.2011

Re: Paj sad -my guess

Jbt. kakav li je to servis?

Završio sinak fakultet, pa da ga zaposlimo a izbegnemo za dotično radno mesto odgovarajuće kvalifikovane interesente, pa onda da mu razrežemo platu od dvesto hiljada i peremo pare.

Ih bre pa ko je lud da daje oglas za posao a da stvarno hoće da zaposli nekog sa ulice


freehand freehand 00:51 07.01.2011

Hristos se rodi i srećan Božić

... pravoslavnima.
Komšijama druge ili nikakve vere savetujem da navale kod slavljenika, na druženje i posluženje!
yugaya yugaya 12:30 07.01.2011

Re: Vaistinu se rodi !

Komšijama druge ili nikakve vere savetujem da navale kod slavljenika, na druženje i posluženje!


ili kod gordanac među pagane

freeconstantinople freeconstantinople 12:38 07.01.2011

Re: Vaistinu se rodi !

vijeovatno bi se urbani likovi uskopistili kad bi znali da pagan znači seljak
Kazezoze Kazezoze 13:38 07.01.2011

Re: Vaistinu se rodi !

freeconstantinople
vijeovatno bi se urbani likovi uskopistili kad bi znali da pagan znači seljak

na kojem jeziku?
maca22 maca22 16:21 07.01.2011

Re: Vaistinu se rodi !

Hahahah, na kojem jeziku zaista?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana