In memoriam| Moj grad| Nostalgija

Taške

Unfuckable RSS / 07.01.2011. u 23:49

Beograd je, par decenija unazad, nedeljom popodne obično bivao sasvim pust, daleko beznadežnije pust nego što to danas možemo i zamisliti. Ako ste želeli pravu gužvu u nedeljnom Beogradu, tih 70' i 80', mogli ste je naći na tašmajdanskom klizalištu, negde između 3 i 5 popodne*

Svi su bili tamo.

(*po nekim izvorima  bilo je to između 4 i 6)

  Klizalište Tašmajdan bilo je epicentar zimskih okupljanja beogradske mladeži tih godina, naročito tokom zimskog raspusta. Smešteno u sred Grada i veoma dobro povezano s okolinom predstavljalo je  nezvanično raskršće „zona uticaja“ nekoliko gradskih „Krajeva“.  S gornje strane (od Bulevara),  kao i sa donje (27.marta) prolazi nekoliko tramvajskih i autobuskih linija a nekadašnja „36“ (kasnije  76) putnike je dovozila, sa tada skoro divlje Bežanijske kose, maltene do samog ulaza.

  Samo Klizalište, predstavljalo je veoma značajan deo celog tog vajba koji se podrazumeva pod toponimom „Taške“, a koji obuhvata Bazen, Park, Crkvu, Malu Crkvu, Maderu, Dom Pionira, Šansu, Petu, čuveni Cepelin i nezamenljivi crveni kiosk za viršle na početnoj stanici Šestice kod Jata.

  Balavcu poput mene bila je potpuno nejasna čar svog tog lomatanja po ledu. Međutim, svi iz Kraja, cela ta starija ekipa uključujući i moju sestru (te nešto naprednih pionira) kao da su bili rođeni na tom ledu, sa sve klizaljkama (bilo je i sličuga) na nogama. I, kada dođe zimski raspust (a već i pre toga) – znalo se gde se ide. Znati klizati, dakle, nije bilo nikakvo pitanje prestiža već sasvim prirodnog opstanka. Vođen tim kolosalnim zaključkom, ali i neugaslom željom da budem bar malo stariji neg' što jesam i da se opet nekako „privalim“ (na sreću i radost) sestri, okolnost da o klizanju nemam blagog pojma apsolutno sam ignorisao, a u tom nadobudnom i pomalo neopreznom stavu izgleda da je ipak bilo neke iskustvene soli: kao što rekoh, bila je tu moja Starija Sestra. A ona je znala  – sve.

Mali troll dok ne stignemo do Blagajne -  čudno će zvučati ali , za one koji kao i ja nisu imali blage veze s klizanjem i usput ih je bio pomalo blam, najbolje je bilo da na Taške idu upravo u udarnim vikend -  terminima: gužva, pomalo paradoksalno, sasvim dobro pokriva svu tu nespretnost i nesavršenost početnika, a posrtanja i padovi se nekako lakše podnesu u svoj toj gunguli.

  Karte su se, naravno, kupovale na Blagajni , nije bilo gužve i pored velike posećenosti, pa ni tapkaroša. Na velikom staklu iznad Blagajne šepurio se provokativno, rukom ispisan plakat za treniranje hokeja, koji je pozivao „prave momke“ da se okušaju. Brzometnim lekcijama da se prvo skoči pa tek onda kaže „hop“, da se ne jede sve što leti, da moja, sasvim izvesna i mučna smrt ipak neće doneti toliko radosti koliko će bede proizvesti struganje ostataka Mene sa ograde, te ovlaš prezrivim osvrtom na mojih žgoljavih desetak godina uz konstataciju da „pa sve i da mi natakare kacigu i ture palicu u nejake ruke nikada neću postati „pravi momak“, sestra je sasvim efikasno ugasila moj lož.

Ni dan danas mi nije baš jasno da li je to što me je dovelo na sred ledene Arene bio samo njen vešt manevar da se na kratko izbegne uvek budno roditeljsko oko, izraz nesebične sestrinske ljubavi zaogrnut željom da se  unapredi evolutivno zapušten mlađi srodnik ili pak jedan sasvim legitiman i krajnje lukav pokušaj akcidentalne eliminacije „prirodnog neprijatelja“ - kako bilo: ljudi su hujali oko mene, led je bežao pod nogama, tribine su bile visoko, ograda daleko, a ja sam, u sred svog tog meteža, polako i mučno shvatao šta to „biti na žeravici“ zaista znači.

Međutim, kada imate perfektnu instruktorku kao ja, osnovna pravila se veoma brzo kapiraju i stvar počinje nekako da funkcioniše: savij kolena, učvrsti skočne zglobove i drži ih pravo, leđa blago prema napred i „radi“ malo rukama. Blago hrapavi led pod pod „gvožđem“ usled trenja proizvodi nezaboravnu vibraciju koju osećate do želuca. Kada prestanete da je osećate – ili ste upravo pali ili već sasvim dobro klizate.

Krug po krug i stvari su postajale sve bolje. Shodno tome, uz obećanje da ću posle toga dobiti  čak i čaj - ostavljen sam u jednom od Uglova dok Sestra malo „projuri“ okolo.

Zgodna stvar su bili ti Uglovi: nalaktiš se na ogradu i glumiš baju (onako, iskusno, sa 10 godina) koji upravo etomalo odmara od silnih vratolomija i egzibicija, dok ispod oka , šatro nezainteresovano  skenira istinske bravure lokalnih „pravih momaka“ kojima su mamili pažnju i divljenje prisutnih devojčica, sve te „kanade“, „salate“,  kočenja „na stranu“ i unakrst, okrete, položaje ruku, izraze lica, načine vezivanja hokejki, milione sitnih detalja koji čine tu jasnu razliku između obične boranije i istinskih klizača. Uzgred, osim po Uglovima, i na Centru se skupljalo sasvim zanimljivo društvo. Najbolji deo predstavlja početničko saznanje da se do Centra relativno lako stigne,  ali s iz njega jako teško posle vraća u „struju“. I sam taj pravac klizanja bio je krajnje zanimljiv, po nekim svedočenjima se u određeno vreme preko lokalnog razglasa „komandovala“ promena pravca, ali ja se, iskreno, toga ne sećam. Meni je sve, bar u početku izgledalo kao da ide u jednom, i to sasvim pogrešnom smeru. A kasnije, to ionako više nije bilo bitno.

  Svaka zabava ima svoj kraj, pa tako i glumljenje Baje u Uglu. Vreme je prolazilo i shvatio sam da bi najpametnije bilo da potražim sestru koja me je, sasvim netipično, izgleda malo zaboravila. Četvrt časa čamljenja čekajući u ćošku bili su sasvim znatan doprinos teoriji da sve prave stvari otkrivamo kada smo sami (ili bar u nevolji) i da ljudi svakako prave raznorazne situacije, ali da situacije, definitivno, od nekih od nas naprave ljude: mic po mic, uz par zastajkivanja, moj obilazak i potraga počeli su da se pretvaraju u krugove. Prošlo je još izgleda sasvim dovoljno vremena da postanem skoro pa prosečan klizač kada je sestra najzad uspela da pronađe mene, nevešto skrivajući ruku umotanu u debeli beli zavoj kroz koji je pomalo probijala krv. Njen „obilazak parohije“ završio se skoro pa tragično: neko ispred je pao, ona je naglo skrenula da izbegne gaženje i popila „bodiček“ s leđa, a pri padu i gvožđe u nadlanicu, skoro do žila. Kompletan rusvaj sa sve šivenjem i antitetanusnim činodejstvovanjem promptno je obavljen u stadionskoj ambulanti,  gde ju je, po njenoj ponositoj izjavi, odveo „jedan od najlepših Redara“. Oboje smo, na sasvim različite načine, bili nekako fascinirani i isprepadani celom tom situacijom: ja njenom hrabrošću da bez treptaja podnese sav taj kuršlus koji je snašao i ostane savršeno mirna i pored bar pola metra crne svile ušivene u ruku i bolova koje trpi, ona mojom zagriženošću da je u svoj toj gunguli ipak pronađem, pa sve i po cenu da zarad toga etomalo naučim i da klizam. Kod kuće su nas dočekali takođe, prizorom načisto fascinirani roditelji, ali na to ne bih trošio previše reči.

  Sve ostalo nakon toga, sve u vezi Tašketa, od priprema za odlazak, odabira garderobe, načina nošenja (da, da: nošenja! Neki su nosili vezane oko vrata, neko svaku u po jednoj a neko obe u jednoj ruci) i vezivanja klizaljki, vezivanja ili kačenja nogavica pantalona, preko učenja bravura, štosova i akrobacija, slušanja najnovijih bisera legendarnog Jupiterijanca koji je prodavao ušećereno voće, rasprava o hokejkama (Adidas – Kanada ili Toronto, ili pak veličanstvene, preskupe i teško dostupne Bauerke?) i sakrivanja cipela ispod klupa u boksovima, slušanja Diskomera nedeljom pre podne, izlazaka sa leda (sa podmetačima ili bez) na čuveni čaj i pogačice s čvarcima, pa do odlazaka radnim danom popodne kada je ceo led samo tvoj, sve to pretvorilo je taj Taške od Luzerske Staze Patnje popločane posrtanjem i padovima u Bulevar Zabave i Uživanja u brzini, pokretu, veštini pa i eleganciji koja nekako uvek dođe s vremenom.

Posle su izgradili ledenu dvoranu Pionir, opravili tamo neko levo svetsko prvenstvo „B“ grupe na kom su svi na nama popravljali posrnulu gol razliku i vežbali treći napad, i gde nas je lokalpatriotski sve od reda puštao „za dž“ legendarni Buca Šok.

A Taške se, iz nekog meni sasvim nepoznatog razloga samo – ugasio, bez jasne ideje, želje, volje ili mogućnosti da se to ikada promeni i bez obzira na razne, gromoglasno najavljivane pa onda sasvim tiho skrajnute projekte, akcije i slične likvefakcije.

U Pionir sam, da otklizam malo, otišao samo jednom. Nije to – to, iako primećujem znatan trud da se žvaka uvali umesto kusura: ime klizališta u ulici Čarli Čaplina je naime  - Tašmajdan, valjda zato što je deo src Tašmajdan.

Aha, važi.



Komentari (898)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 07:58 11.01.2011

Re: kasnim...

moram da pitam, jer o tome stvarno blagog pojma nemam: kakva je razlika između sličuga, klizaljki (pa sad ima i tih za umetničko klizanje, ne?), onih za hokej...? pre par dana na TV Vojvodina sam ugledala klinca koji sa drugarima igra hokej na zaleđenom jezeru negde na severu vojvodine. pokazivao je handmade sličuge(?) od drveta sa dve paralelne metalne šipčice sa donje strane, izgleda kao parče pruge :) to su bile sličuge za početnike, a za napredne klizače su se pravile iste takve drvene ali sa jednom metalnom šipčicom, naoštrenom. tata mi je pojasnio detalje jer je imao jedne takve negde za vreme i neposredno posle ii rata.

Nemoj me držati za reč, ali mislim da su se one sa dva sečiva zvale čorkulje. Bar u Vojvodini.. To mu dođe preteča sličuga, obe vrste su morale da se pričvrste na cipele. Klizaljke su sa cipelama.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 09:09 11.01.2011

Re: kasnim...

pazi, sličuge je nsarski doktorirao negde u prvih 20 komentara, hokejke su bile do yaya a umetničke su imale te zupce napred i štiklicu pozadi

...što znači da umetničke nikako nisu mogle biti do yaya? da, videla nsarskog (omašila omašila taj komentar, slučajno )
ove vojvođanske su bile neka kombinacija klizaljki i sličuga jer si, fakat, mogao da ih montiraš na stopalo i bez cipela (ako si lud). izgledaju kao drvene sandale sa tim metalnim "sečivima" i kaiševima.

Nemoj me držati za reč, ali mislim da su se one sa dva sečiva zvale čorkulje. Bar u Vojvodini.. To mu dođe preteča sličuga, obe vrste su morale da se pričvrste na cipele. Klizaljke su sa cipelama.

zar te nisu izgledale, kao što rekoh, kao sandale sa sečivom?
zilikaka zilikaka 10:01 11.01.2011

Re: kasnim...

Pazi ovako:
Prvobitni oblik su čorkulje. Imaju dva sečiva. Najčešće su dasku pričvšćene dve žice, i na neki način predviđeno da se veže za obuću. Uz njih je obavezna oprema bio i štap sa ekserom dole, da se odbacuješ.
Sledeće u razvoju su sličuge, ima ih različitih izvedbi (kućne ili industrijske izrade), ali sve imaju jedno sečivo, i vezuju se za obuću (opet na jedan od načina).
Klizaljke su na kraju, zapravo, posle pravih klizaljki idu sad ovi nemogući plastikaneri
Sve ovo pišem po sećanju na priče koje sam slušala. Sličuge možda videla nekad, al čorkulje nikad.
nsarski nsarski 21:16 11.01.2011

Re: kasnim...

Klizaljke su na kraju, zapravo, posle pravih klizaljki idu sad ovi nemogući plastikaneri


OK, da se razjasnimo. Klizaljke, model "Srpske" su izgledale ovako:


ovo sa strane (gvintovi) se pomocu kljuca zatezalo uz djon i tako pricvrscivalo na obucu.
Model "Turske" su bile slicne, ali su imale zavoj na vrhu. Nesto ovako, ali ovo je bas prastari model:



Naravno, tehnologija je napredovala, pa sada imamo model "sponzorusa na ledu", ili "mama, ja bi da porastem":



BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:54 11.01.2011

Re: kasnim...

Sličuge možda videla nekad, al čorkulje nikad.

evo je ta emisija. prilog kreće na 40tom minutu prvo o pecanju ispod leda, a 7 minuta kasnije govore o tim klizaljkama. sada čujem da se zovu godže, a štap se zove žažanj. verujem da se ne razlikuju od čorkulja.

http://media.rtv.rs/sr_ci/5kazanje/1212
freehand freehand 23:13 11.01.2011

Re: kasnim...

Prvobitni oblik su čorkulje. Imaju dva sečiva. Najčešće su dasku pričvšćene dve žice, i na neki način predviđeno da se veže za obuću. Uz njih je obavezna oprema bio i štap sa ekserom dole, da se odbacuješ.

Naročito su čuvene po tome što su na njima pripadnici slavne XII vojvođanskenarodnooslobodilačkeudarne birgade begali niz Obedsku baru dok su ih vijali folksdojčeri i ostali manšafti na sankama, neprilagođenim ledenim uslovima.
U upotrebi su u JNA ostale sve do 1977. godine pod nazivom M-42 (za bliže podatke pogledati M. Karagaća - D. Kovačević "Čorkulje u ratu i miru". Prim. autora)
Domazet Domazet 03:28 11.01.2011

Ja samo da iznerviram Svetog...

...Japenca i da kazhem da sam ja, svako jutro kada bih od kuce ishao u Drinku, zapravo ishao na periferiju. Srecom nije bilo daleko. Dakle, ona Slovenija Sport je prvo bila odmah do mog ulaza, pa tek onda u Palati Albanija, pa na trgu Marksa i Engelsa. S leve strane, prema Terazijama, samoposluga a sa desne strane neka tashnerska radnja pa onda Slovenija Sport. Tako da mi je i Slovenija sport bila periferija...

A shto se tiche kontroverze oko tash/tashke, za moju sestru, rodjenu Beogradjanku i devet godina stariju od mene, Tashmajdan je bio Tashke. Za mene, rodjenog Podgorichanina, Tashmajdan je bio Tash. To se valjda smenjuje svakih osam-devet godina (ja sam, naime, osam godina zreliji i iskusniji od Unfa)...

Medjutim, nisam hteo o tome. Preseche me Jaksha sa onim konopcem. I ja ga se secam, i konopca i menjanja smera. 'Ajde Jaksha shto se seca, stariji je chovek, ali ja!!?
freehand freehand 11:46 11.01.2011

Re: Ja samo da iznerviram Svetog...

Jao Unfe, jelda da je ovaj Domazet jedan mnogo fin gospodin i veliki intelektualac?
Nisam ni znao koliko ga obožavam!
Retroaktivno!
Domazete, praštaj za svaku neumerenu reč koju sam ti, možda, u neznanju uputio!
Domazet Domazet 19:33 11.01.2011

Shta je ovo...

freehand
...ovaj Domazet jedan mnogo fin gospodin i veliki intelektualac...

...bre! To shto sam ja oprostio Bojani shto mi rushi ugled i godinama stvarani imidz ne znachi sada da to mozhe svako. Brishi to...
Unfuckable Unfuckable 19:35 11.01.2011

Re: Ja samo da iznerviram Svetog...

fin, fin - ali mu je šveca carica
Jebote, taj konopac je izgleda mnoge traume izazvao a ja ne mogu da ga se setim. Uopšte ne kapiram rad kojim su obavljali bilo kakvu akciju s konopcem.
margos margos 22:13 11.01.2011

Re: Ja samo da iznerviram Svetog...

Konopac su koristili da isprazne klizalište, kada im objave i molbe nisu uspevale - te je glavna fora bilo provući se ispod njega i još malo klizati. Nekad su ga koristili da usred klizanja, promene smer kretanja. No, glavna je upotreba bila kada treba hitno isprazniti klizalište radi nekog treninga ili utakmica.
Baš me čudi da ga se ne sećaš, al, boguhvala, i ti da nečeg nemaš u svojim fajlovima :)
freehand freehand 22:20 11.01.2011

Re: Ja samo da iznerviram Svetog...

No, glavna je upotreba bila kada treba hitno isprazniti klizalište

A sa razglasa odjekuje:

Hitno napustiti teren! Primećen dolazak tročlane bande sa hemijskim puškama!
margos margos 22:45 11.01.2011

Re: Ja samo da iznerviram Svetog...

Valjda četvoročlana ???
freehand freehand 23:17 11.01.2011

Re: Ja samo da iznerviram Svetog...

margos
Valjda četvoročlana ???

Au, jebote!
Đe Njegoša zaboravih?!
Praštaj sveti Vladiko!
margos margos 00:03 12.01.2011

Re: Ja samo da iznerviram Svetog...

Opustio si se.... Misliš smorili smo se, pa ne pratimo fabulu radnji (mnogih istkanih priča u ovom ćilimu Unfovog sećanja).

ps Ne smem s vama da se družim, pogubno delujete na moju poJetičnost
NNN NNN 11:31 11.01.2011

Super blog i komentari

...a posebno Dragec koji je ukrao šou

što se kližanja tiče, ja to numem
al' volim da pogledam.
Unfuckable Unfuckable 19:43 11.01.2011

Re: Super blog i komentari

još jedan dokaz teorije da su komentatori ona snaga koja blog pomera iz Ničega u Nešto
(i obrnuto, naravno)
freehand freehand 11:59 11.01.2011

2 do 600!

Šta bih više rekao?
freehand freehand 12:00 11.01.2011

Pozor

---
freehand freehand 12:01 11.01.2011

600!

Unfe, gasi vatru, skidaj ražanj i prinesi tu gajbu!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:42 11.01.2011

Re: 600!

o cemu ti to?
pa ja sam tek sad stigla na veselje
margos margos 15:01 11.01.2011

Re: 600!

Molim onoga ko je sačuvao poslednji blog NSS-a neka ga pošalje Freehand-u kao nagradu za 600-ti komentar.
Unapred zahvalna.

ps Odužiću se sličnom poslasticom u budućnosti
mirelarado mirelarado 15:20 11.01.2011

Re: 600!

freehand
Unfe, gasi vatru, skidaj ražanj i prinesi tu gajbu!


Печење? Пиво? Овде имамо само чај.


freehand freehand 18:52 11.01.2011

Re: 600!

Печење? Пиво? Овде имамо само чај.

Klinika Švarcvald, jebote... Neka priđe švester Inge za početak, kao utešna nagrada.
A može i čaj, ako je jegerte.
Molim onoga ko je sačuvao poslednji blog NSS-a neka ga pošalje Freehand-u kao nagradu za 600-ti komentar.

Gledao sam dok je nestajao.
Iz ugla ekrana je virio neki brk.
I mislio sam: Staljin li je, Berija li je, Tajanstvena Urednica li je?
Sjebaše nam novu sliku... K'o da je nikad ni bilo nije!
NNN NNN 12:37 12.01.2011

Re: 600!

Molim onoga ko je sačuvao poslednji blog NSS-a neka ga pošalje Freehand-u kao nagradu za 600-ti komentar.
Unapred zahvalna.


Muškarac koji je mrzeo žene

Nedavno "lansirani" singl Jelene Karleuše "Muškarac koji mrzi žene" – kako ona to voli da kaže - , podsetio me je na Vilijama Barouza (William S. Burrough, 1914 - 1997). Na čuvenog i možda zaboravljenog američkog pisca neke treba podsetiti, a fanove JK, verovatno, tek upoznati.

U četvrtoj godini života ga je seksualno zlostavljao momak njegove dadilje, a u trinaestoj je dobio injekciju morfijuma - takođe pod uticajem njegove dadilje - koja će ga odvesti u slatke snove i fantazije, i od tada počinje njegov narkomanski život kojem su se mnogi čudili.

Ostaće čuven po svojim specifičnim "cut up" i "fold-in" metodama pisanja, po njegovom životu na socijalnoj margini i homoseksualnoj transparentnosti, ali će biti upamćen i kao ženomrzac koji je "iz nehata" ubio svoju drugu ženu sa kojom je imao i sina. Berouz je smatrao da homoseksualce niko ne može toliko prezirati - koliko to mogu žene.

U Srbiji su njegova dela malo prevođena jer su teška za razumevanje. Njegov specifičan "andergraund" jezik tumačen je na svim univerzitetima književnosti u Americi i Britaniji. Nisam biograf, a ni književni kritičar, ali ovim intervjuom podsećam na posebnost i značaj ovog istaknutog pisca XX veka.



-Da li je na vas uticao Selin (Louis Ferdinand Celine)?

B: Da, veoma mnogo.

-Da li ste ga ikada sreli?

B: Jesam. Alen (Ginzberg) i ja smo mu otišli u posetu malo pre njegove smrti. Dobro, ne baš malo pre smrti, već dve ili tri godine pre toga.

-Da li bi ste se složili da je on bio jedan od retkih francuskih romanopisaca koji je pisao u asocijacionim blokovima?

B: Samo delimično. Mislim da je on u jednoj vrlo staroj tradiciji, a i ja sam u staroj tradiciji, konkretno, tradiciji pikarskog romana. Ljudi se žale da moji romani nemaju zaplet. Pa, pikarski roman nema zaplet. To je prosto niz događaja. I ta tradicija datira još od ''Satirikona'' Petronija Arbitera, i od jednog od najranijih romana, ''Nesrećnog putnika'' Tomasa Neša (The Unfortunate Traveler , Thomas Nashe). I mislim da Selin pripada ovoj istoj tradiciji. Ali setite se da je ono što nazivamo ‘romanom’ krajnje artificijelna forma koja se javila u devetnaestom veku. On je isto tako proizvoljan kao i sonet. I ta forma ima neki početak, sredinu i kraj; ima zaplet, i tu strukturu poglavalja gde imate poglavlje, a onda pokušavate da čitaoca ostavite u stanju saspensa, i dalje u narednom poglavlju, i ljudi se pitaju šta se desilo sa tim likom, i tako dalje. Ta devetnaestovekovna konstrukcija postala je stilizovana kao roman, i svako ko piše bilo šta različito od toga biva optužen da je nerazumljiv. Ta forma se nametnula do današnjih dana.

-I nikako ne nestaje.

B: Pa, ne, ne nestaje. Svi bestseleri su još uvek staromodni romani, napisani baš u tom devetnaestovekovnom formatu. A filmovi ih naravno prate u stopu.

-Da li bi ste kazali da je i Keruak pripadao pikarskom romanu?

B: Ne bih Džeka Keruaka svrstao u pikarsku tradiciju jer se on često bavi činjeničnim događajima koji nisu dovoljno preobraženi i naglašeni da bi se klasifikovali kao pikarski.

-Nije li pomalo čudno da je veliki inovator reči poput vas iskazao divljenje piscima koji pretežno nisu i sami bili verbalni inovatori: Konrad, Žene, Beket, Eliot?

B: Pa, izvinite me, Eliot je bio popriličan verbalni inovator. ‘Pusta zemlja’ je, u stvari, cut-up, jer koristi sve te sitne deliće od drugih pisaca u jednom asocijacionom matriksu. Beket je, rekao bih, na neki način takođe inovator reči. Žene je naravno klasičan. Mnogi od pisaca kojima se divim uopšte nisu inovatori reči, kao što ste primetili. Među njih bih uvrstio Ženea i Konrada; ne znam možete li Kafku nazvati inovatorom reči. Mislim da Selin to jeste donekle. Zanimljivo je to u vezi Selina: nalazim isto nerazumevanje kod kritičara povodom njegovog dela kakvo nalazim i u vezi mog: kritičari kažu da je to hronika beznađa, itd. Ja mislim da su njegova dela veoma smešna. Mislim da je on pre svega humorističan pisac. A pikarski roman treba da bude veoma živahan i veoma smešan.

-Koji su još pisci uticali na vas ili vam se dopali?

B: Oh, mnogi: Ficdžerald, ponešto od Hemingveja; ‘Snegovi Kilimandžara’ je sjajna kratka priča.

-A Dešiel Hemet (Dashiell Hammett)?

B: Pa... da, mislim naravno da je to u manjoj meri, ali Dašiel Hemet i Rejmond Čendler (Raymond Chandler) u tom žanru, koji jeste minoran, i uopšte nije realističan. Hoću da kažem ta ideja da je ovo hard boiled, realističan stil je potpuno mitološka. Rejmond Čendler je pisac mitova, kriminalističkih mitova, a ne realnosti. Nema veze sa realnošću.

-Vi ste razvili jedan ličan tip pisanja nazvan ‘rutinom’. Šta je zapravo rutina?

B: Tu frazu je u stvari proizveo Alen Ginsberg; ona označava jedan obično humorističan, suzdržan kraći spis, nikada duži od tri ili četiri stranice.

-U ‘Karti koja je eksplodirala’ (The Ticket That Exploded) pišete: 'Ne postoji realna stvar – sve je šou biznis.' Da li su Budizam, Zen, i uopšte Orijentalna misao snažno uticali na vas?

B: Ne. Ja stvarno nisam baš dobro upoznat sa tom literaturom, a još manje sa praksom joge i Zena. Ali po jednom pitanju se u potpunosti slažem, a to je: sve je iluzija.

-Vi smatrate mutaciju jedinim izlazom iz trenutnog stanja. Koje pozitivne znake, faktore, ili sile vidite u ovom trenutku kao vodeće u tom pravcu?

B: Pa postoje faktori raznih vrsta. U stvari, ako pročitate knjigu kakva je 'Biloška programirana bomba' (The Biologic Time Bomb) od Tejlora, videćete da su takve mutacije sasvim u dometu savremene biologije, da se te stvari mogu uraditi, baš sada. Ne moramo da čekamo trista godina. Ali ono na šta on ukazuje jeste da otkrića moderne biologije naši škripavi društveni sistemi ne bi mogli da apsorbuju. Čak i tako prostu stvar kao produženje života: čiji će se život produžiti? Ko je taj ko će odlučiti da li će se životi nekih ljudi produžiti a nekih drugih neće? Političari sigurno nisu kompetentni da donose takve odluke.

-Vi mrzite političare, zar ne?

B: Ne, uopšte ne mrzim političare, političari me ne interesuju. Nalazim da je taj tip uma- potpuno ekstrovertno, na imidž i na moć usmereno razmišljanje- nalazim to dosadnim. Drugim rečima, političari me gnjave; ne mrzim ih. To prosto nije vrsta ličnosti koja me zanima.

-Dakle vi ste u stvari zabavljač i pisac u isto vreme? Volite li da budete zabavljač?

B: Pa, uh, uživam u tome. Ne bih to radio da ne moram. Nisam izvodio javna čitanja dok se nisam vratio u Ameriku, vidite, moja čitanja datiraju iz 1973. Nikada pre toga nisam izvodio čitanja. Počeo sam s tim i video da to mogu dobro da radim i uživam u tome. Prijala mi je reakcija publike. To se razvilo u nešto što je trenutno polovina mojih prihoda. To je vrlo blagotvorno, mnoge stvari koje morate da radite, uživate u njima i dobro je što ste ih morali raditi, poput kuvanja. Ali to su definitivno performansi i to vrlo pažljivo uvežbani performansi.

-Razvili smo jednu vrstu industrijskog društva koje se sad čini ozbiljno van kontrole. Gradovi su očigledno postali preveliki za same sebe, stvaraju unutrašnji pritisak i tenzije. Mislite li da je to centralno za ono o čemu ste vi sve vreme pisali?

B: Moj je osećaj da haos koji vidimo odražava biološku krizu čijeg postojanja je mali broj ljudi svestan. Mislim na kraj vožnje za ovu vrstu. Setite se da sve vrste dođu donekle i dalje od toga ne idu. Dođe se do tačke gde ili mutiraju ili izumru, promene se ili umru, i mislim da je ljudska vrsta došla vrlo blizu ove tačke. Ovo saznanje koje imaju, koje svi imaju u vezi ove biološke krize, odraženo je u haosu koji vidimo.

-Šta mislite o političkim konfliktima?

B: Politički konflikti su samo površinske manifestacije. Ako se konflikt javi možete biti sigurni da izvesni centri moći nameravaju da produže taj konflikt jer se nadaju da profitiraju od te situacije. Baviti se površinskim političkim konfliktima znači napraviti grešku bika u ringu, vi napadate platno. Eto čemu služi politika, da vas nauči platnu. Baš kao što borac sa bikovima uči bika, uči ga da prati, da sluša platno.

-Ko manipuliše platnom?

B: Smrt.

-Šta je smrt?

B: Trik. To je trik rađanja i smrti. Ne može još dugo da potraje, suviše ljudi se opamećuje.

-Osećate li da je bilo definitivne promene u ljudskoj strukturi? Nova svest?

B: Da, mogu da vam dam precizan odgovor na to. Osećam da će promena, mutacija u svesti, da se desi spontano jednom kada se uklone izvesni pritisci koji sada deluju. Osećam da ključni instrument monopola i kontrole koji sprečava ekspanziju svesti predstavlja niz reči koji kontroliše misao, osećanja i prividne čulne impresije ljudskog domaćina.

-Kakav savet imate za političare?

B: Kažite već jednom istinu i onda umuknite zauvek.

-Šta ako ljudi ne žele da se menjaju, ako ne žele novu svest?

B: Da bi se bilo koja vrsta promenila, ako nisu u stanju ili nisu voljni da to učine – mogao sam međutim, na primer, da nagovestim dinosaurusima da težak oklop i džinovska veličina znače brod koji tone, i da bi im bilo dobro da pređu na pogodnosti sisara – ne bih bio voljan niti u stanju da prekonvertujem neraspoloženog dinosaurusa. Mogu vrlo jasno da izrazim svoje osećanje: osećam da sam na brodu koji tone i hoću da siđem.

-A šta je sa kontrolom?

B: Sad, svi političari pretpostavljaju neophodnost kontrole, što je kontrola efikasnija to bolje. Sve političke organizacije teže da funkcionišu kao mašine, da eliminišu nepredvidivi faktor AFEKTA – emociju. Svaka mašina teži da apsorbuje, eliminiše afekat. A opet jedina osoba koja može da pokrene mašinu jeste neko ko ima motiv, ko ima afekat. Ako bi svi pojedinci bili kondicioniranjem dovedeni u stanje mašinske efikasnosti u izvođenju svojih dužnosti morala bi da postoji barem jedna osoba izvan mašine da daje neophodna naređenja; ako bi mašina apsorbovala ili uništila sve one izvan mašine ona bi se usporila i zauvek zaustavila. Svaki nekontrolisani impuls, unutar ljudskog tela i psihe, vodi uništenju organizma.

-Kakvu vrstu organizacije bi tehnološko društvo moglo da ima bez kontrole?

B: Poenta je u tome da mislim da čitava mašina treba da bude eliminisana. Sada kada je ispunila svoju svrhu da nas upozori na opasnosti mašinske kontrole. Eliminisanje svih prirodnih nauka. Ako bi iko trebao da ide u sobe za uništavanje to su definitivno naučnici, da, ja sam definitivno protiv naučnika jer smatram da nauka predstavlja zaveru sa ciljem da uspostavi kao stvarni i jedini univerzum – Univerzum samih naučnika. Oni su zavisnici od realnosti, moraju da imaju stvari toliko stvarne da mogu da ih rukama uhvate. Mi imamo veliku razrađenu mašinu koju mislim da moramo potpuno da rastavimo na delove. Kako bi to uradili potrebni su nam ljudi koji shvataju kako mašina radi – mas mediji – paralelna mogućnost.

-Koju ulogu su džank i opijati imali u vašem životu kao pisca?

B: Moje iskustvo zavisnika bilo mi je veoma korisno kao piscu: čitav sindrom zavisnosti i skidanja s toga i proširenje toga na druge vrste zavisnosti. To mi je dalo mnoštvo materijala. Pisac može da ima koristi od nečega od čega neko drugi ne bi nikako mogao. Ipak bila su to vrlo neprijatna iskustva. Vrlo dosadna iskustva... Čitavo iskustvo adikcije i skidanja sa nje menja čoveka na neki način. Svako bazično iskustvo je takvo, kao kad ste dugo vremena u zatvoru. Niko ko tamo nije bio ne zna kako je tamo. Da, to vas menja.

Adikcija... Sama činjenica adikcije stavlja vas u kontakt sa nekim fundamentalnostima. To je nešto što ne možete da poreknete; to je tu i daje vam osećaj realnosti koji bez toga možda ne bi ste imali. Uvek sam govorio da možda kad bi se šizofrenici navukli na opijate to bi ih izvuklo iz katatonije. Rekli bi im: 'Dobro, ne želiš da se pomeraš – sad, eno ti droge, eno tamo, idi i uzmi je.' Nikad nisam video šizofrenog zavisnika, barem ne dok je na džanku. Oni moraju da budu u dodiru sa realnošću. Barem onoliko koliko je potrebno da nabave drogu i primene je.

-No, šta god drugo džank činio za šizofreniju, on ne vodi daleko u svesnost.

B: Zavisnici su najdosadnija vrsta ljudi koju sam ikada sreo. Imaju sasvim jednosmeran um. Nabavi i fiksaj se. Gnjavaža.

-A šta je sa psihedelicima?

B: Pa, kanabis je koristan. Kada zaglaviš i ne znaš kuda ideš popušiš kanabis i onda vidiš četiri ili pet pravaca u kojima priča može da krene. Niko neće postati pisac koristeći neku od tih droga, ali iz njih mogu izvući koristan materijal. Ne volim ni jedan od jačih psihedelika. Nikad ne bih uzeo LSD... Mrzim ga.

-Probali ste ga? (Očigledno)

B: Probao sam. Prosto ga mrzim. Ne volim taj osećaj... Čini me nervoznim. Koordinacija mi nije dobra i tu je taj metalni ukus u ustima i ništa u vezi toga mi se ne dopada. Uzimao sam meskalin, psilocibin. Jedini kojeg sam mogao stalno da uzimam bio je kanabis.

-Da li vam je išta korisno došlo od meskalina ili psilocibina?

B: Da, ali uglavnom od neprijatne vrste. Postoji jedna zanimljiva stvar, jage, ali nikada nisam uspeo da je nabavim otkako sam napustio Južnu Ameriku. Ona sadrži Banisteriopsis. To je glavni sastojak, mada ne i jedini. Vračevi je koriste da ojačaju svoje moći, da lociraju izgubljene predmete i tako to. Ali nisam bio impresioniran njihovim performansama. Svi mi imamo telepatska iskustva sve vreme. Te stvari nisu retke. To je prosto integralni deo života. Ta sposobnost se verovatno u nekoj meri pojačava bilo kojom drogom koja proširuje svest.

-Da li vaše cut-up spise uređujete sa puno razmišljanja ili ih prosto bacite u vazduh, pa kako ispadnu...?

B: Oboje. Dobijate faktor nasumičnosti. Vaš izbor dolazi u tome šta iskoristite.

-Ako ne zvuči kako treba ponovo promešate i pokušate opet?

B: Jeste. Faktor nasumičnosti vidite u životu svaki put kad pogledate kroz prozor ili kad hodate ulicom. Vaša svesnost je stalno ispresecana nasumičnim faktorima. ja pokušavam da ovo učinim eksplicitnim uzimajući reči i sekući ih. To se ionako dešava sve vreme. To je moja teorija umetnosti. Umetnost vas čini svesnim onoga što već znate a ne znate da znate. To jest, pravim činjenicama percepcije.

*

B: Kao striktni eksperimentator, ja kažem: 'Nauka je čista nauka!' Svi mi (umetnici) smo čisti naučnici koji istražuju različite nivoe činjenica i ako pronađemo nešto gadno nije naša krivica. Ako neko pronađe nekog stvarno gadno izgledajućeg mikroba, da li će prestati samo zato što neki idiot dođe i kaže: 'Pornografe jedan! Moram da kažem da je cela moja porodica bila zgađena prizorom vaših slajdova! Vi i vaše prljave slike!'

*

Nije uvek stvar u dogmi. Nije to dogma kao takva koliko prosto nešto što ljudi uzimaju zdravo za gotovo. Kao na primer, kada je Sezan prvi put pokazao svoje slike. Ljudi su bili besni, morali su da ih udalje da ne napadaju platna. Oni nisu mogli da vide da je nešto životinja ili riba ili tako nešto samo viđeno iz drugog ugla ili pod drugačijim svetlom. Sada svako dete može da gleda Sezana, je li tako? Ali oni su tada gledali u to i, zato što to nije bilo ono što su navikli da gledaju – onaj stari stil slikanja sa kravama u travi – oni nisu mogli da vide. Sada to svi vide. Džejms Džojs je ljude učinio svesnim njihovog toka svesti a i njega su smatrali nerazumljivim. Sada niko ne smatra 'Uliksa' teškom knjigom. Naravno, 'Fineganovo bdenje' je nešto sasvim drugo.

*

Zašto pišem? Pa, to mi je posao. Od toga živim. Znam kako to da radim. Možete to isto pitati nekog advokata, doktora ili policajca i dobićete isti odgovor. To je ono što umeju da budu. To je ono što rade kao profesiju.





Prevod intervjua: Dejan Ognjanović, časopis “Gradac”, broj 173 – 174



The Last European Interview by Philippe Mikriammos, "The Review of Contemporary Fiction," Spring 1984, Volume 4.1; a 1961 interview with William S. Burroughs, by Gregory Corso and Allen Ginsberg, (originally appeared in the Journal For the Protection of All People) New Dawn No. 32 (September-October 1995); The Lost Burroughs Interview at www.cyberpop.com; A recolection of a talk with William S. Burroughs by John C. Kramer, M.D. Associate Professor, Journal of Psychoactive Drugs Vol. 13(1):95-97 Jan-Mar, 1981




Ps. nisam ga pročitao, ali sam rad da ga podelim (ostao mi uključen FF na poslu i u jednom tabu otvoren ovaj rad sa gomilom FB lajkova)

Pps. Ako fh dotera do 1000-tog komentara, mogu da mu pošaljem i 1. stranu izbrisanog nss bolga sa 200 komentara
margos margos 12:45 12.01.2011

Re: 600!

Pps. Ako fh dotera do 1000-tog komentara, mogu da mu pošaljem i 1. stranu izbrisanog nss bolga sa 200 komentara

TO! To nam treba !

Hvala
tyson tyson 19:28 11.01.2011

štepan


AU jebote, ala ga smori onaj, pa to je nezapamćeno!

Sybil je najzad dobila dostojnu, ljutu konkurenciju.



freehand freehand 19:57 11.01.2011

Re: štepan

AU jebote, ala ga smori onaj, pa to je nezapamćeno!

Naj-stra-šni-je!
Ali pošto je domaćin bloga - ne možemo mu ništa.

Ako mislimo na istog?!
vishnja92 vishnja92 21:26 11.01.2011

pazi kad postoje

dva neuhvatljiva nova komentara jbte.
kapiram da je mariopan upravo procitala tekst i ladno krenula da puni i filuje redom od prve strane. sasvim lici na nju :))

ps - rolsue su ipak zakon, bar ne moras nigde da ides
mirelarado mirelarado 00:07 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

ps - rolsue su ipak zakon, bar ne moras nigde da ides


Тек ту је било спектакуларних падова на голом бЕтону.
freehand freehand 01:03 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

---
mirelarado mirelarado 01:27 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

Измишљање сећања
У Риминију нема клизалишта, блажена медитеранска клима лишава децу снежних радости. То није спречило Фелинија, као што не спречава ни садашње јуноше, да у детињству о снегу снатри. А онда је та сањарења уградио у своја сећања. Тако је тај снег у његовом памћењу растао и достигао преко два метра... Будући да за клизање нису били опремљени, житељи ове варошице препустили су се чарима грудвања. Тако тврди Федерико, а ја му све верујем.

margos margos 01:29 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

g.....m

Danas na tv-u jedan reče za nekoga da je MAMGUP, je l o tebi pričao ?
freehand freehand 01:34 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

margos
g.....m

Danas na tv-u jedan reče za nekoga da je MAMGUP, je l o tebi pričao ?

Wanabe.

ps - editovao sam ovaj komentar, pošto je onaj obrisani deo bio glup.
mirelarado mirelarado 02:02 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

Немојте да сада, овде, у 628. коментару, поставим онтолошко питање: како сте, у јануару 1983. године, звали Кнез Михаилову улицу, Кнезишка или Кнез? Одговор је од суштинске важности за тачно утврђивање следећих података о испитаницима: а) место и година рођења; б) пол; в) политичка и сва друга опредељења; г) географска ширина и дужина тренутног места боравка.
bauer. bauer. 03:39 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

Немојте да сада, овде, у 628. коментару, поставим онтолошко питање: како сте, у јануару 1983. године, звали Кнез Михаилову улицу, Кнезишка или Кнез?

Kneziška! Naravno! A već posle toga i, Štrafta. Knez je bio, zna se, Čestiti Knez, gde je bilo da se pojede pristojnih Srnećih leđa i izvanrednih Triglava!
Unfuckable Unfuckable 06:02 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

rolsue su ipak zakon,

naročito u svrhu uveravanja:
Ja: "A je l' teško to klizanje?"
Ona: "Ma jok, kao roke..."
Ja: "..." (amarkordično snebivanje)
Ona: "...samo manje boli kad padneš i lakše je."
Ja: "Ahm" (zagledam, čas 4 točka na rokama, čas tanko gvožđe na klizaljkama i nekako ne verujem, ali ne smem da kažem)
vishnja92 vishnja92 09:01 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

Ja: "..." (amarkordično snebivanje)

mali snebivljivi unf

bez sale, sad mi se cini nepojmljivim da sam sve one voznje unazad i ostale impresivne vratolomije savladala na ovome


(posle su dosle lepse, vece i starije, ali ovakve su vozene najduze)

ps -
Кнезишка или Кнез?

Kneziška! Naravno!

jack
ti si jedno opste mesto i nulta bg generacija, samdaznas!
i sve.
izvanrednih Triglava!

ako se izuzmu sampitekaotakve, najizvanredniji kolac evr. izvuko te taj jelovnik Kod konja.
aleksanadar aleksanadar 09:09 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

како сте, у јануару 1983. године, звали Кнез Михаилову улицу?


Звао сам је Кнез Михаилова.

Сада, ако је могуће, волео бих да чујем нешто о својим "политичких и другим опредељењима"...
freehand freehand 09:44 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

Немојте да сада, овде, у 628. коментару, поставим онтолошко питање: како сте, у јануару 1983. године, звали Кнез Михаилову улицу, Кнезишка или Кнез?

U Pljevljima, na -25, zvali smo je fatamorganom.
mirelarado mirelarado 11:15 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

vishnja92
ako se izuzmu sampitekaotakve, najizvanredniji kolac evr. izvuko te taj jelovnik Kod konja.


Тачно! Код коња, мада ја гласам за она срнећа леђа.




aleksanadar
Звао сам је Кнез Михаилова.Сада, ако је могуће, волео бих да чујем нешто о својим "политичких и другим опредељењима"...


Политика: умерени десни центар;
Друго: склоност ка уметности, нарочито музици (клавир), књижевности и стрипу.

П.С. Фрихенде, врћи онај коментар, моја је памет недостатна да едитује одговор на три црте.
margos margos 11:26 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

E-hej! Januara 1983 sam demonstrativno napuštala roditeljski dom - neshvaćena - i dotična ulica je bila poslednje na šta sam mislila... Postala mi je daleka, neinteresantna, klinačka pojava. Nikako je nisam zvala.

freehand freehand 11:36 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

П.С. Фрихенде, врћи онај коментар, моја је памет недостатна да едитује одговор на три црте.

Ne želim.
Dosta je jedan Milosss.
mirelarado mirelarado 11:49 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

Dosta je jedan Milosss.


И превише.

(Сад ћу оно горе да преправим у амаркордичну тролчину.)
antioksidant antioksidant 13:27 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

одговор на три црте.

...
mirelarado mirelarado 21:15 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

antioksidant
одговор на три црте.

...


???
;-)
Unfuckable Unfuckable 21:22 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

Morzeova azbuka bre, ništa ne kapirate
dragoljub92 dragoljub92 23:19 12.01.2011

Re: pazi kad postoje

jenjava žurkata
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:23 13.01.2011

Re: pazi kad postoje

umorili se klizači.
i oni imaju dušu
mirelarado mirelarado 00:39 13.01.2011

Re: pazi kad postoje

njanja_de.manccini
umorili se klizači.
i oni imaju dušu



aleksanadar aleksanadar 01:26 13.01.2011

Re: pazi kad postoje

Мирела

Политика: умерени десни центар;
Друго: склоност ка уметности, нарочито музици (клавир), књижевности и стрипу.


Пази ово... Види, молим те, шта све вешто око "чита" из две речи! Као да си ми у длан гледала.

Ово за политику стоји само условно. Трудим се, заправо, да не припадам никоме (ни лево, ни десно, ни онима изнад, ни онима испод), до самоме себи. (Знам, лепо је то рећи, а много теже постићи.)

Под другом тачком: све тачно. Само да додам - филм.


А онда је та сањарења уградио у своја сећања.


Из чега следи: сећати се значи сањарити.


mirelarado mirelarado 17:01 13.01.2011

Re: pazi kad postoje

aleksanadar
сећати се значи сањарити.





freehand freehand 01:06 13.01.2011

649

i...
freehand freehand 01:10 13.01.2011

ŠESTOPEDESET!!!

Pojačaj muziku!

margos margos 02:20 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

Mladiću! Ti se baš razigrao... :)

freehand freehand 02:27 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

Mladiću!

Ti baš hoćeš tih 10 miliona?
margos margos 02:35 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

Aaaa.... krenuli smo i s vređanjem... c c c ....
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:41 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

ovde pičvajz, a? ovaj freehand nema milosti, poginula sam od smeha. nego, nema vam sjepana, nekako je puuusto, puuusto, puuusto bez njega, a?
margos margos 02:51 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

neeeema neeeema Bebo :(
bauer. bauer. 04:22 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

nego, nema vam sjepana,

Pa, nema ga, uzeo je medikejšn... konačno :))
st.jepan st.jepan 12:44 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

nema vam sjepana, nekako je puuusto, puuusto, puuusto bez njega

Sve ono bilo je povodom naslova. Nemojte da krenem u analizu teksta.

A mojih komentara je u medjuvremenu bilo, samo niste primetili, jer:
Vishnja92
dva neuhvatljiva nova komentara jbte.

To su bili moji komentari. Evo jednog:
---------------------------------------------
pnbb
ovo je sala, razbribriga, dajmo se malo opustiti ..

Slazem se, naravno.
Sve sam i zapoceo kao shalu, kao jednu od onih mojih shala , koje gradim na preteranosti i nesrazmeru, a koja, valjda zato sto je ovde sve jos preteranije i jos nesrazmernije, uopste nije shvacena kao shala (npr. ono kako sam pre dvadesete tek nejasno naslucivao da iza Slavije, pa cak i sa druge strane reka, stvarno postoje nekakvi delovi grada u kojima stvarno zive neki ljudi).

Ka meni je pokuljala srditost i zestina, ali do te mere preterana i pateticna da sam je mogao shvatiti jedino kao stilizaciju i zezanje slicno mom zezanju.

Na primer, kad sam nekoj nickovnoj blogerkinji (kasnije se ispotavilo sestri autora bloga), zapanjenoj mojom izjavom da nisam gledao "Grlom u jagode", rekao da cu joj dozvoliti da mi to pusti, ali samo pod uslovom da spremi neku lepu vecericu, a potom da cu podneti cak i da mi pusti Balasevica, ali pod uslovom da ima neki dobar konjak, sledilo je autorovo histericno optuzivanje za "svalerski loz i grebatorstvo", a onda i nekakva neobjasnjiva vika o tome kako nisam "identifikovan kao poželjan za zheta" (quelle idee!), te da on zheta kojeg "postuje i ceni", vec ima!

Ma kakvi, pomislio sam, dje ce takve bukvalnosti biti, covek jeste nenadaren i blog mu jeste djacka zadaca, ali.., ne, ne, ipak je nemoguce..., to mora da je shega.
Sto rekla Gojkovica mlada, kad su je ono u grad zidjali, "mora da je shale radi".

Pa sam, dabome, nastavio da se istom merom shegacim, cak i da pojacavam, a onda postepeno s nevericom uvidjao da je odnekud banuo djavo i odneo svaku shalu, da tu najednom gruva neka mrznja, protiv koje se po defaultu ne moze nista, da ta mrznja buja i potiskuje svaki obzir i stid, da je dakle pokrenut poznati mehanizam izvrtanja i klevetanja, i da sve to vec vise nema nikakve veze sa povodom, te sam se i ja konacno manuo svake zafrkancije i stao da se ozbiljno branim... A tu vec i puno pametniji od mene neminovno grese.

aleksanadar aleksanadar 13:18 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

nisam gledao "Grlom u jagode"


Област основног образовања, очајниче!

Domazet Domazet 15:32 13.01.2011

Majka, kocka...

Sve sam i zapoceo kao shalu, kao jednu od onih mojih shala , koje gradim na preteranosti i nesrazmeru, a koja, valjda zato sto je ovde sve jos preteranije i jos nesrazmernije, uopste nije shvacena kao shala (npr. ono kako sam pre dvadesete tek nejasno naslucivao da iza Slavije, pa cak i sa druge strane reka, stvarno postoje nekakvi delovi grada u kojima stvarno zive neki ljudi).

...karanje (sram vas bilo vi shto ste pomislili).
st.jepan st.jepan 15:46 13.01.2011

Re: ŠESTOPEDESET!!!

Област основног образовања, очајниче!

Nisam ni sanjao koliko sam ocajan, i gde je uzrok tom ocajanju, ali popravicu se, evo smesta cu se popraviti i to pogledati.
Mada sam "Jagode" vec gledao uzivo.
Ipak, red je da i ja konacno uzberem s tog drveta od znanja bjelehradskih sedamdesetih, pa ma koliko me stida i neizdrza to stajalo.
st.jepan st.jepan 16:05 13.01.2011

Re: Majka, kocka...

...karanje (sram vas bilo vi shto ste pomislili).

ništo ne se rozbira, artikuliši.
Domazet Domazet 19:30 13.01.2011

Da artikulishem?

st.jepan

ništo ne se rozbira, artikuliši.

Pa mozhe i to. Ali ja ipak predlazhem da pochnemo sa crtanjem. Kad se smire strasti...
st.jepan st.jepan 19:37 13.01.2011

Re: Da artikulishem?

ja ipak predlazhem da pochnemo sa crtanjem

Tu ce tek najebes - bolje crtam.
freehand freehand 11:24 13.01.2011

Vest

13. januar 2011. | 07:12 | Izvor: B92

"Kako smo upravo saznali danas u ranim jutarnjim satima u prostorije OUP Stari grad privedena je sredovečna muška osoba, zapuštenog izgleda, koja je sa uperenim naliv perom pokušavala da prinudi dva radnika "Gradske čistoće" da za njim ponavljaju: "Nema Tašketa!" i "Frihend - sranje!"
Zabezeknuti i uplašeni radnici pozvali su patrolu policije koja je osumnjičenog sprovela u prostorije policijske stanice.
Mole se građani koji znaju ili pretpostavlaju identitet privedenog da se jave MUP-u."
mikimedic mikimedic 12:57 13.01.2011

Re: Vest

"Nema Tašketa!" i "Frihend - sranje!"


i da se dozvoli preregistracija!
st.jepan st.jepan 13:31 13.01.2011

Re: Vest

"Nema Tašketa!" i "Frihend - sranje!"

Ima Tašketa, bilo ga je i biće!
Svima, a naročito domaćinu, dugujem izvinjenje.
Malo sam se raspitao po gradu, jeste, tako je Taš oduvek nazivan u gej krugovima (pa da, to tepanje mi odmah zazvučalo..., 'nako...).
Uveravam gej populaciju da se tu prosto radilo o mojoj neinformisanosti, a nikako o nekorektnosti.
Taj spor je dakle rešen.
Ostaje mi jedino da nadjem logično objašnjenje Googlovog upornog odbijanja da mi na upit "Taške" pronadje makar jedan jedini rezultat (sem onih sto vode ka ovome blogu), a na upit "Kališ", spremno mi u hipu ispovrti 29.300 rezultata.
st.jepan st.jepan 14:09 13.01.2011

UNFUCKABLE (editovan naslov - bio Vest)

sa uperenim naliv perom

OK, napisacu taj svoj amarkord, cim sa drugarima proverim faktografiju.
Vise blogera me ovde zacikava da ga napisem, a znam, nece vam se, netipican, svideti.
Pa nisam ja Markes, cak ni Hrabal, necu umeti da "nemoguce ucinim stvarnim".
S druge strane, nisam ni Nejebivi, ne umem ja to tako banalno i klishetirano, morace i malo literarnog stofa, makar i sasvim tankog.
A u medjuvremenu, imate nesto moje amarkordicno, mada iz nesto kasnijeg perioda, ovde

Edit:
Imam vise poziva, ali bio bi stos da taj blog okaci unfuckable (obavezno kliknuti).


Edit edita:
Evo i ovde:
"Unfuckable is the penis useless to fuck, not because the lack of erection, but due to its very small size, equal or inferior to 4 cm ( or 2 inches ) when erect, turning impossible the intercourse in the vagina..."

Edit edita edita:
Zao mi, ali sta mu, nejebivom, radim. Nije chekirao Google, a nije se ni raspitao ko sam.
vishnja92 vishnja92 14:33 13.01.2011

Re: Vest

nisam ja Markes, cak ni Hrabal

indikativan poredak





ps - trol :p
st.jepan st.jepan 15:11 13.01.2011

Re: Vest

vishnja92

nisam ja Markes, cak ni Hrabal

indikativan poredak

?
Ne-us-po-re-di-vo!
Bar sto se tice nemoguceg.
"Kad nemoguce postane stvarnost" (Hrabal, "Sluzio sam engleskog kralja" )

ps - trol :p

Nije trol, u vezi je sa mojom pricicom, drago mi sto si je procitala
vishnja92 vishnja92 15:41 13.01.2011

Re: Vest

"Kad nemoguce postane stvarnost" (Hrabal, "Sluzio sam engleskog kralja" )

uopste nisi morao da editujes, znam dobro na sta se odnosila parafraza. medZutim, kao sto onomad rekoh tvom mentalnom batici: kvazielitizam me nepogresivo uveseljava, cak i ovako mimikricno leprsav. tako da ti ne vredi.

i moram te malo razocarati - ipak sam stigla u godine u kojima biram sta citam - znas one fore, nemam vise vremena itajrad. zivot je kratak a tekstova mnogo... jbga.

za kraj - u sve mi dirajte, u bicikl ne. dakle: ja odlucujem o tome, i ako kazem da je trol, ima da je trol. jeltakotakoje.



st.jepan st.jepan 15:51 13.01.2011

Re: Vest

za kraj - u sve mi dirajte, u bicikl ne.

OK, vidimo se na "stazi", ali nemoj kojesta da mi u mimohodu dobacujes, nego lepo sidji s prometala, i ja cu, pa da ko pravi bajkeri nesto popijemo
st.jepan st.jepan 15:58 13.01.2011

Re: Vest

kvazielitizam me nepogresivo uveseljava

O kvazielitizmu, veruj, znam sve
freehand freehand 16:58 13.01.2011

Re: Vest

st.jepan
"Nema Tašketa!" i "Frihend - sranje!"

Ima Tašketa, bilo ga je i biće!
Svima, a naročito domaćinu, dugujem izvinjenje.
Malo sam se raspitao po gradu, jeste, tako je Taš oduvek nazivan u gej krugovima (pa da, to tepanje mi odmah zazvučalo..., 'nako...).
Uveravam gej populaciju da se tu prosto radilo o mojoj neinformisanosti, a nikako o nekorektnosti.
Taj spor je dakle rešen.
Ostaje mi jedino da nadjem logično objašnjenje Googlovog upornog odbijanja da mi na upit "Taške" pronadje makar jedan jedini rezultat (sem onih sto vode ka ovome blogu), a na upit "Kališ", spremno mi u hipu ispovrti 29.300 rezultata.

Sve je to potpuno logično! Ti si kao Pravo muško bio zauzet brigom da ti porodica ne krahira kupujućiti besne, markirane (nauadejs brendirane) stvari.
Takođe, ljubav prema hendmejd naoružanju koje ispaljuje čačkalice i palidrvca odvela te je daleko od sekapersi koje se sa devojčicama maju po klizalištu, u besmislenom kruženju.
Hebo gejeve koji izigravaju Ženskog Petka, kad ti imaš Njegoša i Vukotu, i onog trećeg, da posvedoće kakav si ti maskulin!
Dakle -
Unf=mlohavo spolovilo
st.jepan=majčin sin - Erol Flin
freehand freehand 17:01 13.01.2011

Re: UNFUCKABLE (editovan naslov - bio Vest)

Edit edita: Evo i ovde:
"Unfuckable is the penis useless to fuck, not because the lack of erection, but due to its very small size, equal or inferior to 4 cm ( or 2 inches ) when erect, turning impossible the intercourse in the vagina..."

Mora da je grozno osećati se tako izpenetriranim od jedne tako jusles sprave!
st.jepan st.jepan 17:15 13.01.2011

Re: Vest

Unf=mlohavo spolovilo
st.jepan=majčin sin - Erol Flin

- rin tin tin
Slabo ti je to, hajde, mozes ti i bolje.
ljubav prema hendmejd naoružanju koje ispaljuje čačkalice i palidrvca odvela te je daleko od sekapersi koje se sa devojčicama maju po klizalištu, u besmislenom kruženju.

bolje sacekajmo taj blog.
freehand freehand 17:34 13.01.2011

Re: Vest

- rin tin tin
Slabo ti je to, hajde, mozes ti i bolje.

Pa ono - jeste, al' nešto računam - đe ću Njegošem na Srebrna krila?!
Zameriće mi na prekomernoj upotrebi sile, jebiga.
st.jepan st.jepan 17:45 13.01.2011

Re: Vest

đe ću Njegošem na Srebrna krila?!

Sto reko Dzoni, "ovo dalje ne razumjem, izgleda mi da je mrtva straza"
pnbb pnbb 17:46 13.01.2011

Re: UNFUCKABLE (editovan naslov - bio Vest)

Mora da je grozno osećati se tako izpenetriranim od jedne tako jusles sprave!

free, s kakvim zarom ovde branis unfa, prosto dodje citacu poriv da se zapita je li tvrdnja bazirana na iskustvu ili na urbanoj legendi... da ne kazem indukovanom secanju
freehand freehand 17:48 13.01.2011

Re: UNFUCKABLE (editovan naslov - bio Vest)

pnbb
Mora da je grozno osećati se tako izpenetriranim od jedne tako jusles sprave!

free, s kakvim zarom ovde branis unfa, prosto dodje citacu poriv da se zapita je li tvrdnja bazirana na iskustvu ili na urbanoj legendi... da ne kazem indukovanom secanju


Oba! Odnosno - sva tri: indukovanom, dedukovanom i i željenom a nedoživljenom.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:52 13.01.2011

Re: Vest





is still alive and kicking!!!

samo da mi je znati ko ga je poslao da se ovako blamira?
freehand freehand 17:55 13.01.2011

Re: Vest

st.jepan
đe ću Njegošem na Srebrna krila?!

Sto reko Dzoni, "ovo dalje ne razumjem, izgleda mi da je mrtva straza"

Đeću topom na penkalo, eto.
Inače, jedva čekam taj blog, pa da razmenimo iskustva.
Ako bude na pouzdan način zatvoreno za mlađe od 16 godina imam i ja par skica oružja čudnih a jebitačnih.
Uključujući i spravljanje kurarea u kućnoj radinosti a u nedostatku originalnog.
st.jepan st.jepan 17:57 13.01.2011

Re: UNFUCKABLE (editovan naslov - bio Vest)

pnbb
Mora da je grozno osećati se tako izpenetriranim od jedne tako jusles sprave!
free, s kakvim zarom ovde branis unfa, prosto dodje citacu poriv da se zapita je li tvrdnja bazirana na iskustvu ili na urbanoj legendi... da ne kazem indukovanom secanju

Djes' PNBB, ne mogu vise sam protiv ekipe snova!
st.jepan st.jepan 18:04 13.01.2011

Re: Vest

samo da mi je znati ko ga je poslao da se ovako blamira?

Simultanke su mi uvek lezale.
Hajde, niko jos nije video, slobodno to izbrisi

Edit:
Kad se neko blamira, pristojan svet malo ocuti, pa se taj i povuce.
A ovde, vidim, naskacu, cimaju me da se jos igramo, entuzijazam za druzenje raste...
So, ocito je da si promasila temu.

A sta mislis, oce Unfuckable sada da promeni nick?
Moze li se to, zaboga?
pnbb pnbb 18:30 13.01.2011

Re: UNFUCKABLE (editovan naslov - bio Vest)

i i željenom a nedoživljenom.

ovde imamo dvostruki dualitet, moze se kvalifikovati kao zamalo 4
pnbb pnbb 18:37 13.01.2011

Re: Vest

u gej krugovima (pa da, to tepanje mi odmah zazvučalo..., 'nako...).

pazi, ovde vec klizas po tankom ledu ...
moze se, naime, dogoditi da blogu bude zabranjen pristup s kanadskog internet podrucja!!
slicno kao sto je upravo zabranjeno emitovanje money for nothing od dire straitsa ( dobrosu se setili, nema ni 25 god) zbog uvredljivog konteksta prema gej populaciji .. a vi sami pogodite stih
vishnja92 vishnja92 19:03 13.01.2011

Re: Vest

oce Unfuckable sada da promeni nick?

oce, oce, menja ga svako malo.
Katice sine, pa ti ne znas?

zabranjeno emitovanje money for nothing od dire straitsa



st.jepan st.jepan 19:14 13.01.2011

Re: Vest

oce Unfuckable sada da promeni nick?

oce, oce, menja ga svako malo - pa ti Katice sine i ne znas?!

Pa nov sam, ne znam jos lokalne prilike.
Sto se sakrivanja identiteta tice, predlozio bih da ga zameni punim imenom i prezimenom, siguran sam da ce biti totalno neprovaljivo (nikome ni iz daleka poznato).
vishnja92 vishnja92 19:22 13.01.2011

Re: Vest

e detzo, hoce li neko pls da bude koristan za opstu stvar pa da procita nekibilokoji tekst ovog coveka, da se smiri? ja necu, prva sam se setila, od mene dosta

inace
osim sto o Taske blogu sa svojih mediokritetskih nizija mislim to sto mislim, vec par dana mi se povremeno sa rel.vis.kote od ~125cm provuce kroz usi rec "klizaljke". kao usput i nehajno. to, otkad smo svi zajedno gledali klip sa Katarinom Vit.

pa kada bacim pogled na tu 8godisnju vilinsku gradju i konjsku upornost i setim se da mi klizanje, od svihnasvetuakcija, nijednom nije palo na pamet kao radost za moju decu, budem jako srecna sto postoji blog.
ovaj.

st.jepan st.jepan 19:28 13.01.2011

Re: Vest

e detzo, hoce li neko pls da bude koristan za opstu stvar pa da procita nekibilokoji tekst ovog coveka?

... pa da nam to posle svojim recima...
margos margos 19:36 13.01.2011

Re: Vest

Sto se sakrivanja identiteta tice,

Eh, seti me na neka lepa vremena...
Unfuckable Unfuckable 19:37 13.01.2011

Re: Vest

oce Unfuckable sada da promeni nick?

jok, ali hvala na interesovanju.
No, nešto mi se javlja da ćeš ti uskoro da promeniš avatar.

edit:
Nije chekirao Google, a nije se ni raspitao ko sam.

Znao sam da sam negde zajebao stvar!
I još se nisam raspitao tko je Stipe The Nema u Vugla al' Ima u Gugla, avaj!
vishnja92 vishnja92 19:38 13.01.2011

Re: Vest

st.jepan
e detzo, hoce li neko pls da bude koristan za opstu stvar pa da procita nekibilokoji tekst ovog coveka?

... pa da nam to posle svojim recima...

jok bre, cista trgovina.
ako nije dovoljno, moze i dva. koja je tvoja cena i kolicina trazene paznje da bi prestao sa kvarenjem ovog lepog bloga?

dodatak:
posto svaki komentar naknadno editujes a dobio si vec tonu nezasluzenih reakcija, ti pisi gde sta hoces, a ja cu se u odgovorima doeditavati (trajno buduce) ovde. vec sam to jednom radila, nije nezanimljivo.
st.jepan st.jepan 20:02 13.01.2011

Re: Vest

dobio si vec tonu nezasluzenih reakcija

pa da, nezasluzenih...
svaki komentar naknadno editujes

... i oznacim sa edit (sem kad su u pitanju lapsusi)
koja je tvoja cena i kolicina trazene paznje da bi prestao sa kvarenjem ovog lepog bloga?

Svi da procitaju sve.
Unfuckable Unfuckable 20:15 13.01.2011

Re: Vest

Svi da procitaju sve

...i onda ćeš da pristaneš da siđeš s drveta i uzmeš lek?
freehand freehand 17:58 13.01.2011

683!

St.jepane - sky is the limit!
margos margos 19:25 13.01.2011

Re: 683!

Grešiš.
14.01.2011. u 23:49

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana