Društvo| Roditeljstvo

Srpkinjica jedna mala sv Savi!

angie01 RSS / 18.01.2011. u 15:19

believe or not!

Prchkam juche neshto po kuhinji i satavljam u glavi pristup  (ne)milom poslovnom saradniku, znate ono-koga je moliti, nije ga srditi- i trudim se da to nema neki prelazni uticaj na hranu, jer se ona pravi s ljubavlju.

Protrchi mi tu mladunac i neshto pevushi ez juzuel, no primetim ja ovako udaljena, da to nije saund iz njegovog repertoara i zbog tog grebanja sklonim zastor iza koga se dogovaram i nachuljim ushi.

Pazi kad su i rechi u tom mumlanju neke chudne, vec mi padaju na pamet deca iza zgrade sa svojim kreacijama i onim rechima i namestim pitomo lice da ga na prevaru nateram da mi otpeva novu pesmicu, pa cemo onda natenane da razgovaramo.

I nasedne dete, (inache rodjeni kozer), eto sigurne publike za njega.

Otpeva on, al najozbiljnije, nishta se ne smeshka, nema doskochica dece iz dvorishta, samo se meni dize kosa,  jer ne kapiram ko je mogao da ga nauchi takvoj pesmi i zashto.

a evo pesme:

Malo se prisaberem i mirno ga pitam odakle mu to.

Kaze, spemaju u shkoli za sv Savu.

Progutam knedlu sa ziletima i rekoh dobro, jer drugachije mogu samo da ga zbunim.

Kako da mi odgovori zashto je izbor bash ovakav za priredbu povodom shkolske slave i ko je to odobrio ?!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ne razumem ideju da se mala deca u shkoli uche ovakvim pesmama, gde im je objashnjeno da crvena boja u zastavi njihove zemlje sibolizuje prolivenu krv na Kosovu, onom istom koje je izgubljeno u nemilim ratovima I oko koga se vodi neubedljiva nespretna politika zbog koje su opet neka druga deca ugrozena.

I kakve veze ovakav tekst ima sa sv Savom, shkolom I dechijim uchenjem I vaspitanjem?

Pored onoliko lepih, pouchnih I plemenitih pesama, indoktrinirati male pametne mozgove koji sve upijaju, pesmom koju chetnici pevaju na svom ravnogorskom poselu I to u shkoli je nedopustivo!



Komentari (230)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 15:57 18.01.2011

Re: Nema više

Bili Piton
mikimedic
Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....


balasevic je tu...


Njega tebi za ljubav neću da džaram (a rado bih)...

Pa mene da neko pita - rekao bih da taj evo petnaest godina peva jednu pesmu.
antioksidant antioksidant 15:58 18.01.2011

Re: Nema više

Pa mene da neko pita - rekao bih da taj evo petnaest godina peva jednu pesmu.

i lepo naplacuje...
mada niej balasevic za muzicku kritiku, pre knjizevnu
ok je on. jedan od boljih
mikimedic mikimedic 16:00 18.01.2011

Re: Nema više

Pa mene da neko pita - rekao bih da taj evo petnaest godina peva jednu pesmu.


ma vec je godinama ne peva,

a i ljudi pesme... kratko pamte...

angie01 angie01 16:04 18.01.2011

Re: Nema više

Pa mene da neko pita - rekao bih da taj evo petnaest godina peva jednu pesmu.


i uredno menja filozofije-ono kome se obraca,..univerzalni neki rastegljivi, for ol prpos tekstovi!
49 41 49 41 17:30 18.01.2011

Re: Nema više

angie01
Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....


jao bre Bili- onolike predivne dechije pesme, koje su plemenite i pouchne!


U krug u krug, sve u krug, vrtim se ja i moj drug...

Tako nekako bese (?!?), kad zapeva onaj moj, za mene famozni deciji hor "Kolibri".

Postoji jos uvek?
spadalo92 spadalo92 17:43 18.01.2011

Re: Nema više

freehand
Bili Piton
mikimedic
Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....


balasevic je tu...


Njega tebi za ljubav neću da džaram (a rado bih)...

Pa mene da neko pita - rekao bih da taj evo petnaest godina peva jednu pesmu.
A pre toga je pevao drugu pesmu: "U ime svih nas iz pedeset i neke, za zakletvu Titu ja spev'o sam stih..."
krkar krkar 17:50 18.01.2011

Re: Nema više

A pre toga je pevao drugu pesmu: "U ime svih nas iz pedeset i neke, za zakletvu Titu ja spev'o sam stih..."


A onda iza toga Ne lomite mi bagrenje... dok nije mirotvorstvo postalo lukrativno.

Pih!
mikimedic mikimedic 18:01 18.01.2011

Re: Nema više

A onda iza toga Ne lomite mi bagrenje... dok nije mirotvorstvo postalo lukrativno.


da da, samo bih ja proverio godinu kad je pevao bagrenje pre nego sto kazem pih. kao i ono o crvenom vinu i karanfilic.

al' bio je dobar kad je isao u tamnavu i drzao koncert u narodnom.

sto jes, jes...
mikimedic mikimedic 18:02 18.01.2011

Re: Nema više

A pre toga je pevao drugu pesmu: "U ime svih nas iz pedeset i neke, za zakletvu Titu ja spev'o sam stih..."


aha

karagaca je peva i danas
mikimedic mikimedic 18:04 18.01.2011

Re: Nema više

i uredno menja filozofije-ono kome se obraca,..univerzalni neki rastegljivi, for ol prpos tekstovi!


pa ne znam kome se obraca danas - verovatno tetkama sa ladnim trajnama sto su vikale 'ne daj kosovo' iz tomine stranke.
krkar krkar 18:06 18.01.2011

Re: Nema više

mikimedic
A onda iza toga Ne lomite mi bagrenje... dok nije mirotvorstvo postalo lukrativno.


da da, samo bih ja proverio godinu kad je pevao bagrenje pre nego sto kazem pih. kao i ono o crvenom vinu i karanfilic.

al' bio je dobar kad je isao u tamnavu i drzao koncert u narodnom.

sto jes, jes...


1986. je pevao bagrenje, u prvom žestokom talasu antialbanske propagande. Na vreme se kod Slobe prao od druga Tita.

Bio prvi huškač, posle prvi mirotvorac... FIFO (First In - First Out), što se smatra najboljom strategijom ulaganja u nove ideje.
mikimedic mikimedic 19:04 18.01.2011

Re: Nema više

1986. je pevao bagrenje, u prvom žestokom talasu antialbanske propagande. Na vreme se kod Slobe prao od druga Tita.


sloba je tad bio daleko od aktuelnog, nisam siguran ni da je u to doba vec stigao do gradskog komiteta. u vreme te pesme jedino su se javljale povremene izlivi gneva, martinovic se dogodio godinu dana pre togsa, i rekao bih da je u tom trenutku bilo jako problematicno pevati jednu takvu pesmu.

a da je bio first in first out to si mozda u pravu - u nove ideje je poceo da ulaze vec negde malo posle gazimestana (cini mi se vec 89, konkretno na koncertu 90).

pa sad ako je to karakteristika 'rezimskog' pevaca tipa nesa galija, onda neka ti bude...
antioksidant antioksidant 19:23 18.01.2011

Re: Nema više

U ime svih nas

cool pesma

Jukie Jukie 20:20 18.01.2011

Re: Nema više

Bili Piton

Duška Radovića i čika Jove Zmaja, evidentno....Došla neka druga vremena, ja samo čekam da se to sve već jednom iživi....ako ikad...:)bili, mozda bas ima (pogledaj gore)Mislio sam na slavuj peva ne znam gdi ovde srce ovde ti itajrad.

Čika Jova Zmaj je VRRRLO politički nekorektan prema DECI u mnogim svojim pesmicama i kao takav nepodoban u današnje vreme pogrešne implementacije dečjih prava. (e nek sam reko)

(lenji Rava, Laza materina maza, Jovanka baštovanka svoje lenje dane slavi, Laka koji se plaši gusaka itd.)

Da ne pričamo o pesmici o Laki i Andreji i kupanju ( "a stariji Andreja, on se većem svuko, što ga još ne kupaju, prosto bi se tuko" ), za to se u Ameriki oduzimaju deca - jedno dete da gleda dok se drugo kupa, pa još mali hoće da se tuče, znači da je hiperaktivan ??? u svakom slučaju vaspitno zapušten
angie01 angie01 20:28 18.01.2011

Re: Nema više

Postoji jos uvek?


mislim da da, al chini mi se da je Milica umrla,...da ne pricham sada napamet!
Bili Piton Bili Piton 16:25 19.01.2011

Re: Nema više

Jukie

Čika Jova Zmaj je VRRRLO politički nekorektan prema DECI u mnogim svojim pesmicama


Pusti ti čika jovu. ako je bio dobar za timotija džona bajforda dobar je i za mene.
sesili sesili 15:39 18.01.2011

Meni je ovo

morbidno. TO uče u školi? Nije ni čudo što smo tu gde jesmo.
angie01 angie01 16:06 18.01.2011

Re: Meni je ovo

dear sesili-ka'ce prodje ovo shkolovanje!?
st.jepan st.jepan 15:40 18.01.2011

NEGRISSIME!

Ne razumem ideju da se mala deca u shkoli uche ovakvim pesmama,


O, razumes, razumes...

Sta reci!? Mis'im zaista!

A devojcica prelepa...
angie01 angie01 16:08 18.01.2011

Re: NEGRISSIME!

A devojcica prelepa...


prelepa!
mlekac mlekac 15:57 18.01.2011

Samo za angie

Citam Zmuu tekst pesme, a Princeza prisluskuje iz prikrajka, i onda, mudroscu svojih CELIH 14 dobaci:

"A ljudi se posle pitaju sto im se deca ponasaju ko debili?"


Pa ti vidi...
angie01 angie01 16:02 18.01.2011

Re: Samo za angie

Pa ti vidi...


pa to ti pricham!
antioksidant antioksidant 16:02 18.01.2011

Re: Samo za angie

pre par godina, dosao osmeh iz vrtica pa mi prica - znas li da je sveta sava umreo i da sad zivi kod mene u srcu?

od decijeg srca prave groblje...

inace, kad smo vec na temi (jj zmaj, osmeh i umiranje) - bili su klinci sa vrtcem pre neku godinu na izletu u njegovoj kuci (jj zmaja) i prepricava osmeh sta su radili, gde su bili:
"... i onda smo bili kod cika zmaja, ali bila neka teta umesto njega, on nije mogao da bude jer je umreo..."
angie01 angie01 16:07 18.01.2011

Re: Samo za angie

da sad zivi kod mene u srcu?


pa ovo josh moze da bude plemenito!
antioksidant antioksidant 16:09 18.01.2011

Re: Samo za angie

pa ovo josh moze da bude plemenito!

? sta u tome ima plemenito?
angie01 angie01 16:12 18.01.2011

Re: Samo za angie

? sta u tome ima plemenito?


da neko moze da bude ziv u nashim srcima, ako ga volimo-naravno priznajem nespretnost u upotrebi takve postavke!
antioksidant antioksidant 16:15 18.01.2011

Re: Samo za angie

da neko moze da bude ziv u nashim srcima,

dete od 4 godina zamislja malog coveka u svojim grudima
a i sta ima vaspitacica da uci klince koga ce oni da vole?
pre bio tito, sad je sveta sava
taj svetosavski etnofiletizam i neizivljeni romanticarski zanos su na zalost postali deo drzavne doktrine koja se od vrtica usadjuje klincima u glavu
nema tu plemenitosti ni za jotu
angie01 angie01 16:18 18.01.2011

Re: Samo za angie

a i sta ima vaspitacica da uci klince koga ce oni da vole?


da, to sam i ja rekla- nespretna upotreba,...prosto je nasilno!
Colin_bgd Colin_bgd 16:25 18.01.2011

Re: Samo za angie

pre bio tito, sad je sveta sava

Cudo (a u stvari i nije) kako odbijamo da ikad ista naucimo, osim ga-ga-ga...

Uzalud i demokratija i opozicija i trange frange, kad su samo hteli da zamene jedan totem za drugi, ni slucajno da neko postavi pitanje sustine, a kamoli da je menja... Ima svakog takvog da presele da "zivi u nasim srcima"...
Bili Piton Bili Piton 16:35 18.01.2011

Re: Samo za angie

Colin_bgd


Uzalud i demokratija i opozicija i trange frange, kad su samo hteli da zamene jedan totem za drugi, ni slucajno da neko postavi pitanje sustine, a kamoli da je menja... Ima svakog takvog da presele da "zivi u nasim srcima"...


Upravo. Ali - dokle?
angie01 angie01 16:39 18.01.2011

Re: Samo za angie

Bili Piton

Colin_bgdUzalud i demokratija i opozicija i trange frange, kad su samo hteli da zamene jedan totem za drugi, ni slucajno da neko postavi pitanje sustine, a kamoli da je menja... Ima svakog takvog da presele da "zivi u nasim srcima"...Upravo. Ali - dokle?


!!!!!!!!!!!!
Colin_bgd Colin_bgd 16:50 18.01.2011

Re: Samo za angie

!!!!!!!!!!!!

Sto ovo?
Colin_bgd Colin_bgd 16:54 18.01.2011

Re: Samo za angie

Bili Piton
Colin_bgd


Uzalud i demokratija i opozicija i trange frange, kad su samo hteli da zamene jedan totem za drugi, ni slucajno da neko postavi pitanje sustine, a kamoli da je menja... Ima svakog takvog da presele da "zivi u nasim srcima"...


Upravo. Ali - dokle?

Bili, ti mene stalkiras!!!
Ja ne mogu nijedan komentar da stavim bez da se prvi javis na repliku...
angie01 angie01 16:58 18.01.2011

Re: Samo za angie

Ja ne mogu nijedan komentar da stavim bez da se prvi javis na repliku...


stig'o pre mene!:)))
Bili Piton Bili Piton 17:09 18.01.2011

Re: Samo za angie

Colin_bgd


Bili, ti mene stalkiras!!!
Ja ne mogu nijedan komentar da stavim bez da se prvi javis na repliku...


To da ne bi zaboravio da me naproleće pozoveš na blejanje u bašticu
angie01 angie01 17:13 18.01.2011

Re: Samo za angie

Sto ovo?


da se onoliko slazem!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:13 18.01.2011

...

što reče AO - uklapa se.
e, sad,
ono što bi se možda moglo uraditi je
da se okupe roditelji i izjasne povodom...

samo nešto mi se javlja da je mrka kapa.

offtopic
priča mi keva pre neki dan kako je neki tamo iz familije tražio diplomu pradedinu...kao treba mu za trt-mrt neka društva, a kad sam ja majci bržbolj dojavila da je vrati nazad, on joj reko da se ništa ne sikira jer on čak ni ćerkama neće to da zavešta. jbg. nema sina.

e, vidiš, meni se ovaj offtopic idealno uklapa, sa sve sarmama.
antioksidant antioksidant 16:16 18.01.2011

Re: ...

što reče AO - uklapa se.

ostade i ti bez sarme
a steta
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:59 18.01.2011

Re: ...

ma jok,
sarme sam pomenula samo usputno...
kao deo kolorita.
(nema veze sa umećem kuvanja)

a da je tragedija i srce u kome se čuva jedan čika i pesama ovakvih i džigerica za npr treći razred, jeste. (ja, recimo sa srcetima za predškolce preferiram drugačiju tematiku, al' dobro)
zato 70% učenika jednog (random)odeljenja u svojim srcima nose automacko upravljanje.
docsumann docsumann 16:30 18.01.2011

fuck you and your system too

angie01 angie01 16:45 18.01.2011

Re: fuck you and your system too

docsumann


znash kako,... lako cemo se mi ovde naprichati- a sve ce ostati isto, mene ta nemoc tishti!
docsumann docsumann 23:46 18.01.2011

Re: fuck you and your system too

znash kako,... lako cemo se mi ovde naprichati- a sve ce ostati isto, mene ta nemoc tishti!


endži. da ti kažem pravo - potpuno si u pravu. ali ja sam samo jedan isfrustriran stric koji u potpunosti podržava pobunu ... i tako vaspitavam svoje brataniće

Don't ask me nomore questions
Just get out of my face
I told you I know nothing
I'm leaving this fucked up place
You're trying to take my freedom for
Something that I haven't done
I'm not a fucking rat
So just go fuck yourself

Justice, justice
That word don't mean nothing to you
Fuck you, fuck you
Fuck you and your system too
You've ruined my life
There's no turning back now

If I don't rat I'll never get out
I know nothing, that's not
what I'm about
You locked me up an innocent man
Because I got some pride
I got some pride

Can't you see what you're
doin' to me
Locked me down when I should be free
I've done no wrong
I'm an innocent man
You don't give a fuck
You'll never understand

medjutim92 medjutim92 17:02 18.01.2011

Jeste sigurni da nije ova?

SVETI SAVA

Srpkinjica jedna mala
volela je mnogo znati:
Štogod vidi ona pita
“Šta je ovo mila mati?”

Prevrćući knjigu neku,
spazila je sliku malu
i na slici decu mnogu,
među njima Svetog Savu.

“Je li mati, ko je ovo
sa dečicom što se bavi,
što mu ruka desna lebdi,
na dečijoj maloj glavi?”

“Reci majko ko je, reci,
ja tu sliku mnogo volim,
Ne znam zašto,al bi čisto
da se pred njom Bogu molim.”

“I moli se ćerko mila
ta je slika sveta glava
taj što decu blagisilja,
to je, ćeri, Sveti Sava.”

“Kraljević je srpski bio,
al mu kruna ne bi mila
u životu monaškome,
duša mu se posvetila.

Odreko se sveta, blaga
siromahe duh mu traži
prolazio svuda on je,
da ih teši, da ih blaži.

Voleo je Srpstvo svoje
pa mu škole mnoge dao
da ga spase od neznanja
prosvetom ga opasao.”
angie01 angie01 17:08 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

nije,

al mozda su dobili uputstvo za ovu- a prebacili na onu!:)
Jukie Jukie 17:23 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

angie01
nije,al mozda su dobili uputstvo za ovu- a prebacili na onu!:)

Jao sto posto se to desilo
angie01 angie01 17:25 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

Jukie

angie01nije,al mozda su dobili uputstvo za ovu- a prebacili na onu!:)Jao sto posto se to desilo


al pazi-veoma je ochigledno da ne odgovara!
yugaya yugaya 18:01 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

angie01
nije,

al mozda su dobili uputstvo za ovu- a prebacili na onu!:)


Kod mene nema demokratije, donesu oni iz škole šta treba da nauče, ili im učiteljica odredi da nađu sami, ja ako mi se ne sviđa stavim veto - sinoć je najstarija dobila direktivu da bira jednu od dve pesmice Vaska Pope za priredbu u školi.
Da sam u tvojoj situaciji sutra zorom bi letelo perje po školi.

idiJotluk čisti.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:33 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

sinoć je najstarija dobila direktivu da bira jednu od dve pesmice Vaska Pope za priredbu u školi.

Od Kristine ili Dragomira?
yugaya yugaya 18:38 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

Od Vesne što predaje srpski (direktivu da spremi neku pesmicu o Svetom Savi, ograničenenje izbora na Popu je moj doprinos)
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:45 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

Od Vesne što predaje srpski

Novo lice na Rožak tere-u (za mene)
ograničenenje izbora na Popu je moj doprinos)

elis elis 19:03 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

yugaya
angie01
nije,

al mozda su dobili uputstvo za ovu- a prebacili na onu!:)


Kod mene nema demokratije, donesu oni iz škole šta treba da nauče, ili im učiteljica odredi da nađu sami, ja ako mi se ne sviđa stavim veto - sinoć je najstarija dobila direktivu da bira jednu od dve pesmice Vaska Pope za priredbu u školi.
Da sam u tvojoj situaciji sutra zorom bi letelo perje po školi.

idiJotluk čisti.




A može i ovako - valjda se angie neće ljutiti što ću ovde prebaciti jedan post sa svog bloga

Pre nešto vše od deset godina bejah se opasno naljutio. Kćerka se vratila iz obdaništa sa zadaćom da za nekakvu priredbu nauči jedan sasvim lagan i lep dečiji pesmuljak. No, u tom pesmuljku, kojeg i sam pamtim iz svoje obdanišne dobi, jedno je ime, nepodnobno, zamenjeno drugim, podobnim, jednostavnom zamenom vokala na početku imena. Onako besan, odem vaspitačici i kažem: "Deci se ne daju falsifikati, nije u skladu sa boljim običajima." A ona, mučenica, počne mi objašnjavati da su, eto, takva vremena, te da nije zgodno, te da i oni menjaju naša imena...
Ništa, rekoh, ostavite vi tu pesmicu nekom podobnijem, a ja ću svojoj kćerki već napisati štagod.
I jutros, tražeći nešto sasvim drugo, pronađem dva pesmuljka tada napisana...



Repetitio mater studiorum est


Svake nove godine
Životinje postanu fine

Vuk ovcu ne ganja
Miš mačku ne sanja
Lija zeki pismo piše
Loviti te neću više

Jer životinje male znaju
Samo se dobrima pokloni daju

A kad nova godina prođe
Opet sve na staro dođe

Vuk na ovcu opet reži
Miš od mačke hitro bježi
A zeko trči i skače samo
Od lije se nema sakriti kamo





Vrapci, sova, brojevi i slova


Mali vrapci neće da uče
Pa ih pitanja brojna muče

Da li je pravi lav
Žut il' možda plav

Da li teta roda
Leti ili hoda

I šta to jede vuk
Il' meso ili luk

Tako vrapci sjede na grani
U svađi im prolaze dani

A sova, mudra šumska ptica
Sa knjige stare ne diže lica

Uči brojeve i slova štreba
Pa zna i više no što joj treba
Stalno uči, od sunca se krije
Al' je od znanja boli glava
Jer još jedno naučila nije
Danju se uči, noću spava
angie01 angie01 19:17 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

Da sam u tvojoj situaciji sutra zorom bi letelo perje po školi.



to je pod tachkom jedan, u mogucim reshenjima,..kazem, ono shto mi je zadrshka je da to posle ne plati moje dete, koje je frishko stiglo iz sredine gde vladaju sasvim drugi odnosi i pravila, napravio napor da se adaptira,(shto je podrazumevalo i jezik i pismo, izmedjuostalog) i vishe je nego uspeo,... a ne shvata kako sve to nakaradno funkcionishe.
angie01 angie01 20:37 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

valjda se angie neće ljutiti što ću ovde prebaciti jedan post sa svog bloga


nece!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:59 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

Da sam u tvojoj situaciji sutra zorom bi letelo perje po školi.


E bas volim one koji sve najbolje znaju i ako se bas po njihovoj zelji stvari ne odvijaju odmah leti perje.
A sta cemo da radimo ako preje bude letelo kad god nekome nesto ne pase?

Pesimica o kojoj se prica nije naravno najsrecnije resenje ali nesto se previse prasine diglo oko toga pa se pitam da li je povod za tu prasinu strah od mogucih losih posledica po sopstveno dete ili nesto drugo.

Ako je strah ja bih malo da ohrabrim.

Znam devojcicu koje je bila odlican djak u gimnaziji, isla na gradjansko a ne na veronauku, sada na pocetku studija najvise ocene na dosta zahtevnom fakultetu, i ta devojcica je na temu o svetom Savi napisala rad koji je nagradjen i o toj devojcici je pravljena tv reportaza. Zbog nje je cela ekipa RTS-a dolazila u neku provinciju.
Dakle ne bojte se bas toliko, nije sveti sava tako opasan, iako pesmica nije po vasem ukusu, a ni po mom ako je vazno, nece ostaviti neke nesagledive posledice na decu jer, i to je mozda vazno, deca pored svetosavskih priredbi poglede na svet grade i, zamislite, u kuci.

Tako da, mozda je letenje perja zbog toga sto nije sve onako kako mojoj mami pase, rizicnije od ne najsrecnije odabranih pesmuljaka.



Jukie Jukie 21:32 18.01.2011

Sveti Sava

hoochie coochie man
Znam devojcicu koje je bila odlican djak u gimnaziji, isla na gradjansko a ne na veronauku, sada na pocetku studija najvise ocene na dosta zahtevnom fakultetu, i ta devojcica je na temu o svetom Savi napisala rad koji je nagradjen i o toj devojcici je pravljena tv reportaza. Zbog nje je cela ekipa RTS-a dolazila u neku provinciju.

Dakle ne bojte se bas toliko, nije sveti sava tako opasan, iako pesmica nije po vasem ukusu, a ni po mom ako je vazno, nece ostaviti neke nesagledive posledice na decu jer, i to je mozda vazno, deca pored svetosavskih priredbi poglede na svet grade i, zamislite, u kuci. Tako da, mozda je letenje perja zbog toga sto nije sve onako kako mojoj mami pase, rizicnije od ne najsrecnije odabranih pesmuljaka.


Mislim da se ovog puta niko nije NAROČITO bunio zbog proslave Svetog Save (iako se pitam šta li deca drugih veroispovesti sem srpske pravoslavne rade na taj dan u raznim školama po Srbiji; mene je samo jednom zakačilo da radim u školi na taj dan, i koliko se sećam nisam ih video da su se pojavili u školi) nego zbog određene pesmice, koja i nema veze sa Svetim Savom.

Koje uopšte pesmice o Svetom Savi postoje i šta se sve priča na taj dan na toj priredbi?

Sveti Sava se zalagao da deca u Srbiji idu u školu i postanu obrazovana. Zato je proglašen za sveca koji je zadužen za škole pa škole proslavljaju njegov dan.

Dobro. Šta dalje?
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:04 18.01.2011

Re: Sveti Sava

Koje uopšte pesmice o Svetom Savi postoje


Postoji recimo i ova:

Sveta Sava na tavanu spava
dos'o djavo pa ga za'ebava


Da da, bas ta. Ja sam je cuo kao sasvim mali, u kuci, porodici, pravoslavnoj.

nego zbog određene pesmice, koja i nema veze sa Svetim Savom.


E vidi, bas to mi se cini malo preteranim pa se pitam za motive.
Nije sasvim adekvatna, ne pominje se sveti Sava pa sta?
Pominje se neka zastava Srbije, Sava je neki praznik drzave Srbije pa eto neke iako ne bas pretesne veze.
A zar bas toliko vazno da se u pesmicama na nekoj priredbi mora obavezno pomenuti ime onoga ciji se praznik slavi a ako ne onda je to skandal?
Ili je problem u samom Savi, ili u necem drugom pa se u nedostatku hrabrosti ili jasne ideje kaze, aha, u pesmici se ne pominje Sava, nasla sam gresku sad cu da raspalim!
A da se pominje sve bi bilo ok?

Da se radi o Ljusicevim naslovima lekcija u udzbeniku ( Vostani, Srebije!" Tri vozda, tri preporoda" i slicnima razumeo bih ali o nekoj pesmici gde se ne pominje ime...ne mogu.
yugaya yugaya 22:33 18.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

hoochie coochie man
odmah leti perje.


Da, sa ovom pameću - zato sam i napisala da bih ja ujutro osvanula u "punoj ratnoj opremi".

Ali to *odmah* je valjalo i zaraditi .

Nakon što sam godinu dana provela ubeđujući ostale roditelje da damo fore mladoj učiteljici, da moraju imati razumevanja, obzira i nade da će početničke, sasvim opravdane greške ispraviti... pa izvinite molim ako smem da primetim molila bih Vas da možda ... i ništa, ponestalo mi inspiracije da vadim fleke njene istrajne neprofesionalnosti.

A nakon četiri godine tokom kojih je dotična osoba, između ostalog, nemirnom detetu u razredu za kaznu zalepila usta selotepom i ostala u ubeđenju da nije uradila ništa loše " jer je to u stvari bila samo šala hihihi", prestala sam da se zamajavam mišljenjem da sa budalama bilo gde, pa i u školama, vredi lepo divaniti.

mlekac mlekac 08:38 19.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

medjutim92
SVETI SAVA

Srpkinjica jedna mala
volela je mnogo znati:
Štogod vidi ona pita
“Šta je ovo mila mati?”

Prevrćući knjigu neku,
spazila je sliku malu
i na slici decu mnogu,
među njima Svetog Savu.

“Je li mati, ko je ovo
sa dečicom što se bavi,
što mu ruka desna lebdi,
na dečijoj maloj glavi?”

“Reci majko ko je, reci,
ja tu sliku mnogo volim,
Ne znam zašto,al bi čisto
da se pred njom Bogu molim.”

“I moli se ćerko mila
ta je slika sveta glava
taj što decu blagisilja,
to je, ćeri, Sveti Sava.”

“Kraljević je srpski bio,
al mu kruna ne bi mila
u životu monaškome,
duša mu se posvetila.

Odreko se sveta, blaga
siromahe duh mu traži
prolazio svuda on je,
da ih teši, da ih blaži.

Voleo je Srpstvo svoje
pa mu škole mnoge dao
da ga spase od neznanja
prosvetom ga opasao.”


Uh, dobro je - OVO je Cika Jova!

To je pesmica sa Srpkinjicom i Sv. Savom, ona koju je moja baka recitovala...

Mada, moja baka je bila rodjena u pretproslom veku
mlekac mlekac 08:42 19.01.2011

Re: Sveti Sava

hoochie coochie man
Koje uopšte pesmice o Svetom Savi postoje


Postoji recimo i ova:

Sveta Sava na tavanu spava
dos'o djavo pa ga za'ebava


Da da, bas ta. Ja sam je cuo kao sasvim mali, u kuci, porodici, pravoslavnoj.

nego zbog određene pesmice, koja i nema veze sa Svetim Savom.


E vidi, bas to mi se cini malo preteranim pa se pitam za motive.
Nije sasvim adekvatna, ne pominje se sveti Sava pa sta?
Pominje se neka zastava Srbije, Sava je neki praznik drzave Srbije pa eto neke iako ne bas pretesne veze.



Di su nam sad helardicari da ti pojasne od KAD je ova i ovakva zastava Srbije a kakva je (ako je uopste i bilo zastave), bila u doba Nemanjica, t.j. Sv. Save...

yugaya yugaya 08:51 19.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

mlekac

Uh, dobro je - OVO je Cika Jova!

To je pesmica sa Srpkinjicom i Sv. Savom, ona koju je moja baka recitovala...

Mada, moja baka je bila rodjena u pretproslom veku


jeste JJZ, tu pesmicu su moje prošle godine recitovale zajedno u crkvi
mlekac mlekac 09:27 19.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

yugaya
mlekac

Uh, dobro je - OVO je Cika Jova!

To je pesmica sa Srpkinjicom i Sv. Savom, ona koju je moja baka recitovala...

Mada, moja baka je bila rodjena u pretproslom veku


jeste JJZ, tu pesmicu su moje prošle godine recitovale zajedno u crkvi


Za recitatorke.
angie01 angie01 09:47 19.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

Uh, dobro je - OVO je Cika Jova!


a, unosish pometnju-tamo na pochetku, ono AO se krajnje obradovao!:)))
antioksidant antioksidant 09:48 19.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

ono AO se krajnje obradovao!:
?
antioksidant antioksidant 09:49 19.01.2011

Re: Jeste sigurni da nije ova?

200
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:24 19.01.2011

Re: Sveti Sava

Di su nam sad helardicari da ti pojasne od KAD je ova i ovakva zastava Srbije a kakva je (ako je uopste i bilo zastave), bila u doba Nemanjica, t.j. Sv. Save...


Aha.
Znaci tekst te pesme se ne slaze ni sa istorijskim cinjenicama?
Da se to odmah zabrani!!!

Ja zaista pokusavam da razumem razloge za neslaganje ali ovi koje npr ti navodis su izvini ali de....tinjasti.
Da li da navodim primere gde se tekst pesme ne slaze sa istorijskim cinjenicama ili ces sama da se setis nekog?

Da, sa ovom pameću - zato sam i napisala da bih ja ujutro osvanula u "punoj ratnoj opremi".



Ma samo ostro.

Eto imas i debeo razlog. U'vatila sui jednu uciteljicu na delu i sad imas puno pravo da se bas o svemu pitas.

Na retkim roditeljskim sastancima kojima sam prisustvovao skoro uvek se nalazio po neko od tih koji vole to letece perje.
I ne znam da li me utisak varao, ali bio sam uveren da su to ljudi (ili zene) sa apsolutno praznim zivotima, kojima se nista uzbudljivo ne desava, od kojih nista vazno ne zavisi, pa roditeljski sastanak dozivljavaju kao avanturu, kao priliki da eto i oni nesto kazu, da kazu sta misle bez obzira da li o tome o cemu "sve najbolje znaju" ista znaju.
yugaya yugaya 20:51 19.01.2011

Re: Sveti Sava

hoochie coochie man


hoochie kod nas tata ide na roditeljske sastanke i malko ti se ne uklapa u koncept




hoochie coochie man hoochie coochie man 21:08 19.01.2011

Re: Sveti Sava


hoochie kod nas tata ide na roditeljske sastanke i malko ti se ne uklapa u koncept


Nemam ja nikakav koncept, samo kazem kako vidim te koji uvek trvde da bas oni sve najbolje znaju i koji se hvale da je perje letelo kad su oni, veliki, dovodili stvari u red.
Mame ili tate, svejedno.
veronika_kojen veronika_kojen 19:28 18.01.2011

Dok sam čitala ovaj tekst,,,

...pao mi je na pamet jedan argument iz kritika istraživanja koja su zaključila da postoji pozitivna korelacija izmedju sati gledanja nasilnih sadržaja na televiziji i agresije u dece, a koji je glasio da televizija nije stvorila nasilje, nego ljudi. Drugi od argumenata koji mi je pao na pamet, taj je da je suočavanje sa nasilnim sadržajima normalan deo svakog detinjstva. Svaki čovek se jednom mora suočiti sa tim da nasilje postoji, i čak da ne postoje ovakve pesme, nasilni programi i muzika, deca će sigurno sresti barem jednu nasilnu osobu i prisustvovati nekom agresivnom činu. Dakle, izbeći nasilje je praktično nemoguće u današnjem svetu, na žalost mnogih mama.

Dalje, ovo što si napisala za indoktrinaciju je, prema mom mišljenju, diskutabilno iz više razloga, a sve u zavisnosti od uzrasta deteta i od reči same pesme. Da su me pre 7-8 godina kad sam pevala na svetosavskim priredbama pitali da li razumem/osećam bilo šta dok pevam bilo koju patriJocku pesmu-rekla bih ne.

(mda, možda je i do mene, jer sam išla na priredbe samo da bih se srela sa jednim dečakom iz hora)

Da i ne spominjem daleko gore stvari koje smo čitali i pevali u školi. Mrzi me da tražim, ali mnogo užasniji (za moje godište) bio onaj Andrićev naturalistički opis čerečenja nego ovo...

Edit:da ne bude zabune, i meni pesma malo eziva...
veronika_kojen veronika_kojen 22:19 18.01.2011

Re: Dok sam čitala ovaj tekst,,,

Prilično jeziva, sad pročitah (prave) reči, ne ovo što andjelija piše
looping looping 19:39 18.01.2011

Evo

Evo nota.
http://nikolaresanovic.com/Serbian_Hymns/4-Srpkinjica_Jedna_Mala.pdf
A evo i koje jos pesme treba da pevaju:
http://www.ojkrajino.com/muzika/rodoljubne.html
angie01 angie01 20:06 18.01.2011

Re: Evo

looping
Evo nota.http://nikolaresanovic.com/Serbian_Hymns/4-Srpkinjica_Jedna_Mala.pdfA evo i koje jos pesme treba da pevaju:http://www.ojkrajino.com/muzika/rodoljubne.html


Gospodedragiboze-spasi nas!
looping looping 20:26 18.01.2011

Istorija

Da se ukine istorija srpskog naroda, jer je to sramota.
Da se ukine srpska crkva.
Da se ukine Sveti Sava.
A ne bi bilo zgoreg i da se izmeni naziv drzave u neki drugi - cisto da se neko ne bi vredjao.








veronika_kojen veronika_kojen 20:28 18.01.2011

Re: Istorija

istorija srpskog naroda


A da ne pričamo o tome koliko istorija indoktriniše...
Jukie Jukie 20:30 18.01.2011

Re: Istorija

looping
Da se ukine istorija srpskog naroda, jer je to sramota.Da se ukine srpska crkva.Da se ukine Sveti Sava.A ne bi bilo zgoreg i da se izmeni naziv drzave u neki drugi - cisto da se neko ne bi vredjao.

Sveti Sava, srpska slava, slao svojoj starijoj sestri 7 suvih smokava

eto fine recitacije za najmlađi uzrast, u kojoj se dete istovremeno sa značajem Svetog Save uči dobrim odnosima u porodici, zdravoj ishrani, i matematici
angie01 angie01 20:33 18.01.2011

Re: Istorija

Sveti Sava, srpska slava, slao svojoj starijoj sestri 7 suvih smokava

eto fine recitacije za najmlađi uzrast, u kojoj se dete istovremeno sa značajem Svetog Save uči dobrim odnosima u porodici, zdravoj ishrani, i matematici


Jukie
angie01 angie01 20:35 18.01.2011

Re: Istorija

looping


to je jeftina demagogija za glupake, zao mi je shto za njom posezesh!
looping looping 20:44 18.01.2011

Istorija

Indoktrinise ovo?:
"Zakonopravilo Svetog Save iz 1219. godine je bilo prvi srpski ustav[5]. Zakonopravilo[6] je uređivalo veliku oblast društvenih odnosa, kako crkvenih tako i građanskih[7]."

Nekada se stvarno pitam kome je ispran mozak: takozvanim nacionalistima ili nekim demokratskim ateistima?
I sve mi se cini da je ovima drugima do kraja ispran.


angie01 angie01 20:55 18.01.2011

Re: Istorija

looping


za tebe je istorija radosha ljushica!
looping looping 20:58 18.01.2011

Re: Istorija

angie01
looping


za tebe je istorija radosha ljushica!

Ne znam za doticnog. Ali vidim da je dobio Oktobarsku nagradu grada Beograda.
elis elis 20:59 18.01.2011

Re: Istorija

angie01
looping


za tebe je istorija radosha ljushica!


Samo tren, zar Radoš nije onaj poznati bajkopisac bez čijih pripovedanja, kažu, Vojislav K, nikako nije hteo da usni, ma koliko ga u zipki ljuljali? A čujem da i dan-danas traži od guvernante da mu tu i tamo pročita poneku bajku pred san.
angie01 angie01 21:03 18.01.2011

Re: Istorija

Samo tren, zar Radoš nije onaj poznati bajkopisac


taj, samo shto je on vishe sf zanr s elementima horora!
veronika_kojen veronika_kojen 21:05 18.01.2011

Re: Istorija

elis
angie01
looping


za tebe je istorija radosha ljushica!


Samo tren, zar Radoš nije onaj poznati bajkopisac bez čijih pripovedanja, kažu, Vojislav K, nikako nije hteo da usni, ma koliko ga u zipki ljuljali? A čujem da i dan-danas traži od guvernante da mu tu i tamo pročita poneku bajku pred san.


Jeste. I nacista. Regrutuje naivne studente ex-catedra
angie01 angie01 21:06 18.01.2011

Re: Istorija

Ne znam za doticnog.


ne zamajavj se onda ovde- cheka te tvoj sudbonosni susret, jer on je tvoj prirodni guru-koga sam ti evo velikodushno otkrila!

sve najbolje ti zelim!
looping looping 21:12 18.01.2011

Re: Istorija

angie01
Samo tren, zar Radoš nije onaj poznati bajkopisac


taj, samo shto je on vishe sf zanr s elementima horora!


Sta god da je pisao isplatilo mu se.
A mislim da ce jos vise dogodine posto vidim da je u naprednoj stranci.
elis elis 21:12 18.01.2011

Re: Istorija

veronika_kojen
elis
angie01
looping


za tebe je istorija radosha ljushica!


Samo tren, zar Radoš nije onaj poznati bajkopisac bez čijih pripovedanja, kažu, Vojislav K, nikako nije hteo da usni, ma koliko ga u zipki ljuljali? A čujem da i dan-danas traži od guvernante da mu tu i tamo pročita poneku bajku pred san.


Jeste. I nacista. Regrutuje naivna studente ex-catedra

Gospode, kako ste vi ljudi zatupljeni...


Izvini, Veronika, ali ko ga je ubrojio u naciste?!
Ono što je notorna činjenica jeste da taj čovek sledi jedan veoma anahron pristup povesnoj znanosti i da kao takav jednostavno ne pripada modernoj istoriografiji. A veoma bi teško bilo osporiti činjenicu da je njegovo naučno delo do vrata, pa i preko njega uronjeno u formaldehid dnevne politike.
A što se tiče nacizma, pa dajte, zaboga... To je već doskočica koja prilično nisko kotira na kursnoj listi duhovitosti.
veronika_kojen veronika_kojen 21:13 18.01.2011

Re: Istorija

looping
angie01
Samo tren, zar Radoš nije onaj poznati bajkopisac


taj, samo shto je on vishe sf zanr s elementima horora!


Sta god da je pisao isplatilo mu se.
A mislim da ce jos vise dogodine posto vidim da je u naprednoj stranci.


Ne, ne, pogrešila si. Kad elis kaže da i dan-danas čita koštuniju, mora da je tako.

Elise?
looping looping 21:14 18.01.2011

Re: Istorija

angie01
Ne znam za doticnog.


ne zamajavj se onda ovde- cheka te tvoj sudbonosni susret, jer on je tvoj prirodni guru-koga sam ti evo velikodushno otkrila!

sve najbolje ti zelim!

Hvala.
Ali ne volim blind date.
elis elis 21:16 18.01.2011

Re: Istorija

veronika_kojen

Ne, ne, pogrešila si. Kad elis kaže da i dan-danas čita koštuniju, mora da je tako.


Ne on. Guvernanta čita
veronika_kojen veronika_kojen 21:18 18.01.2011

Re: Istorija

elis
veronika_kojen

Ne, ne, pogrešila si. Kad elis kaže da i dan-danas čita koštuniju, mora da je tako.


Ne on. Guvernanta čita


Mdaj, elise, providan si totalno. Svi znaju da koštunije čita samo ustav srbije. I pečat.
elis elis 21:21 18.01.2011

Re: Istorija

veronika_kojen

Mdaj, elise, providan si totalno. Svi znaju da koštunije čita samo ustav srbije. I pečat.


Ajoj. Pa i treći put moram da pišem. Guvernanta mu čita, ne on Kad se umori od preambule, članova i paragrafa, onda mu guvernanta lepo donese šolju toplog mleka, Radoševo štivo i plišanu sovu, a potom mu čita dok ne uroni u svoje snove prepune voštanih figura...
angie01 angie01 21:22 18.01.2011

Re: Istorija

Sta god da je pisao isplatilo mu se.
A mislim da ce jos vise dogodine posto vidim da je u naprednoj stranci



balgo tebi s njim!
veronika_kojen veronika_kojen 21:23 18.01.2011

Re: Istorija

Kakav je pristup drugih istoričara koji prave udžbenike za decu, recimo?
angie01 angie01 21:24 18.01.2011

Re: Istorija

Ajoj. Pa i treći put moram da pišem.


mani se corava posla elise, veronika je fejk lik, koji smo blentavo opstruira!
veronika_kojen veronika_kojen 21:25 18.01.2011

Re: Istorija

Možda nisi primetila, ali gore sam napisala jedan post u kojem se pitam na koji način ti tačno misliš da ova pesma indoktrinira. Ali tebi je dovoljno da razbacuješ argumentima kao-fejk, likovi i lekovi. Žena od trideset i kusur godina. Mislim...

I da citiram ono što sam već rekla sybil:

Iz tvojih usta, i pegla je kompliment


looping looping 21:25 18.01.2011

Re: Istorija

angie01
Sta god da je pisao isplatilo mu se.
A mislim da ce jos vise dogodine posto vidim da je u naprednoj stranci



balgo tebi s njim!

Mislis nama.
angie01 angie01 21:35 18.01.2011

Re: Istorija

veronika_kojen


pa ne znam shto ne idesh da blogovatelju dash lek, vec si okasnila!?
veronika_kojen veronika_kojen 21:56 18.01.2011

Re: Istorija

angie01
veronika_kojen


pa ne znam shto ne idesh da blogovatelju dash lek, vec si okasnila!?


Tipično za tebe. I tužno.
angie01 angie01 22:16 18.01.2011

Re: Istorija

Tipično za tebe. I tužno


ti bre, ko kad zagazish u zvaku, ono nishta narochito, a dosadno,..probash da odstruzesh, al zalepi se to!

ne znam shto se pravish blesava i shta hocesh- da dodjesh kod drugih i da sitno opstruirash-neko kaze ovako- ti sve suprotno, kad se trazi argumentacija i logika, ti udarish neshto u shreh i usput mislish da podjebavash, to bre nije vishe nivo ni za ulichare koji se tako brane, jer nemaju chime drugim-samo neku slichnu rulju, koja viche ura i raduje se-jednako blentavo kao i ti!

bashka shto si fejk!


i da- ti si rekla sibyl, pazi ti-ona je bre za tebe tzarica!

u tom smislu- ne bih te vishe zadrzavala!
veronika_kojen veronika_kojen 22:41 18.01.2011

Re: Istorija

Veoma, veoma tužno.

Bye, andjelija.
angie01 angie01 22:47 18.01.2011

Re: Istorija

Veoma, veoma tužno.


to ti kazem,

Bye i tebi andjelija!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana