Društvo| Kultura| Mediji| Politika| Životni stil

Plivaj muški na moj znak

nikolic777 RSS / 19.01.2011. u 00:51

 Milan Nikolić

                    "Umetnost je ono što ja činim drugima, kultura je ono što drugi čine meni"

                                                                                            Branislav Dimitrijević

"Kada veroučitelj kaže učeniku da dobri ljudi idu u raj, onda on upali tv i kroz reality programe gleda - raj"

                                                                                              Borka Pavićević

5631_plivanje-bogojavljenski-krst-beta_f.jpg?ver=1263840387

Pre nego što danas pedeset sedam momaka (opština Čukarica) u kupaćim gaćama zaroni u vodu, tražeći bogojavljenski krst, odnosno, pre nego što litija, tiho i svečano prođe gradom, neophodno je još jednom oslušnuti refrene kojima se ove ceremonije, ne i takmičenja, budući da sveštenici neće paliti štoperice, najvljuju i predstavljaju u medijima. Kako razumeti tako oprečne doživljaje jednog društva, u kojem manji deo javnosti tvrdi da je kultura marginalizovana, svedena na  "nepotrebni trošak", ogrnuta alibijem koji pruža nekoliko respektabilnih manifestacija (FEST, BITEF, BELEF, BEMUS, OKTOBARSKI SALON) i, nasuprot tome, stalne (većinske) tirade o zemlji duhovnosti, što bi, valjda, trebalo da potvrdi i ova prigoda. Najavljuje se da će vreme ići na ruku mladim plivačima, da je zainteresovanost bila velika,kapaciteti takoreći popunjeni, kao i da su dolazeće generacije izuzetno svesne duhovnosti naroda kojem pripadaju. O njihovoj upućenosti u razlikovanje apstraktnog duha hrišćanstva i paganskih, iskričavih običaja, preko kojih se takva duhovnost jedino može "pročitati" - nije bilo reči. Održavanje u neznanju, čini mi se, ostaje imperativ, prvi i poslednji uslov opstanka  iluzije o duhovnosti, etici i kulturi, što primenjeno na delu, obično rezultira duhovnom širinom kutije šibica. Jer, šta je sve kultura? Prvi kontakt sa ljudima kada se ujutru izađe iz kuće, dominantna interesovanja, vrednosti, forma i sadržina međuljudskih odnosa.  I tako, korak po korak, uvek stignemo do Države i medija. 

Da li je "porno, turbo, bingo" model poslednje decenije XX veka u nas, zaista zamenjen, nekakvim novim modelom, ili je stari samo dopunjen, korigovan, da ne kažem - obogaćen? Jer, bingo je danas kolektivni san, a "nikad se ne zna" mantra poslednji izraz nade, koja nema više nikakvo uporište u realnom životu.  Porno  je zauzeo čak i prime time na nacionalnim ekranima, mada mi se "krunski savet" Dvora, na prvu loptu, više dopada od Veća strogih staraca koji  decenijama ne uspevaju da nauče Prestolonaslednika gramatici maternjeg jezika, ali su duboko svesni koliko je - "ćirilica ugrožena". Turbo je zapravo život koji živimo, bez obzira na to da li pripadate grupi onih koji sveukupnu (kulturnu) stvarnost doživljavaju kao kontinuireno vređanje i degradiranje ili onih koji će osvajanje bogojavljenskog krsta proslaviti na nekom splavu, u "srči do kolena", sve u duhu pravoslavne džamahirije u koju nas neprestano uteravaju. Da se razumemo, nemam ja ništa protiv dajvinga ove vrste, ali mi smetaju kontekst i poruke. Poistovećivanjem vere i nacije, tzv.duhovnost postaje političko sredstvo, podložno banalizacijama bez granica, kao što se i u (ne)kulturi uvek može tonuti dublje. Zbog toga turbo pravoslavlje i turbo folk zapravo govore istim jezikom, u čemu leži tajna njihovog harmoničnog saglasja. Najglasniji promoteri vere i tradicije, bar kada je o javnom prostoru reč, dolaze upravo iz estradnog miljea, pod kojim ne smatram samo one koji se služe mikrofonom, već, u različitim svojstvima, obitavaju na malom ekranu.                             

Interesantni su podaci koji kažu da je sve veći broj Amerikanaca koji, predozirani reality programima, počinju da žive u uverenju da su i sami deo istog i da uporno pokušavaju da uspostave vezu sa Producentom. Zabeleženo je nekoliko slučajeva samoubistava počinjenih u uverenju da će Producent to sprečiti. Ne znam zbog čega domaćim producentima ne pada na pamet da preseku vrpcu sa kulturom devedesetih, koje se zvanično odriču i to sa nedvosmislenim gnušanjem. Ali, ako čak ni DS-u nije bitno o čemu su Jočić i Legija razgovarali prilikom dragovoljne predaje vođe "jedinice sa herojskim pijetetom" (jeste, gledao sam Insajder preksinoć), zašto bi se pravio rez između silikonskih dekoltea, dekorisanih masovnim zlatnim krstovima i aktuelne duhovne klime sa istovetnom etičkom težinom (kubikažom)? Sećam se prve demokratske vlade, premijera Zorana Đinđića, koja "ekransko pitanje" nije smatrala sporednim. Mnogi među perjanicama najbanalnijih, valjda zabavnih programa, u širokom potezu od studijskih, modernih posela, tračerskih sesija kojih se ne bi postidele ni posvađane komšinice u Svilajncu, popodnevnih, ljubavno-modnih psiholoških sesija za tri groša - nisu znali gde da "premeste" svoja ostvarenja, rasterani sa velikih televizija, pa su se razmileli kablom, po lokalu, kao bubašvabe posle dezinsekcije.

Nažalost, već 2004. su vraćeni, trijumfalno, u maniru "ništa se nije desilo, a i ne može nam niko ništa", a povratak ogništu turbo kulture overen je ispred Skupštine na dočeku Pravoslavne nove godine, 2007., sa zvezdom večeri, "žrtvom" Sablje - Svetlanom Ražnatović, amblemom turbo patriotizma, koji odoleva svim režimima. I ona i turbo patriotizam. Nemoguće je posmatrati ih odvojeno. Velja Ilić je baš uživao, jer "teško žabu u baru naterati", a Koštunica se vrpoljio, neuspešno glumio dert koji mu nikako ne leži, ali je uspešno ozvaničio svoju vernost principima "pravne države", o čemu i danas, posle svega što se desilo za njegovog mandata, (od "pijeteta pomenute jedinice", preko ukidanja Darvina sve do Topčidera) bez stida govori. Ono što je infrastruktura za jedno društvo, to je Ustav za njegov sistem vrednosti. Skrojen po načelima jedne (takve) partije, on ne samo da zahteva ozbiljnu reviziju, nego je skandalozno zašto se sve do danas to pitanje nije otvaralo. Mada nije izvesno šta će producenti učiniti sa tim. 

U međuvremenu, PBT model samo mutira. Njegova vitalnost se ne dovodi u pitanje. Reality nadogradnja je prirodni sled stvari, evolucija televizijskih konatminatorki u spisateljice, (kulturnih) trovača u uspešne poslovne ljude, edukatore i moralne inspektore koji se iživljavaju nad nekom decom, koju su prvo zatrovali "zvezdanim snovima" pa onda uzeli da ih "klešu", tajkuna u rolmodele, diktatorovih ljudi u uzorne Evropljane...I sve to prožeto svetim duhom bespogovorne odanosti mantijama čija reč je imuna na kritiku. I Titovo Užice je evoluiralo u Hristovo užice (B.Dežulović), a oznaka 18+ pre nego što počne epizoda reality programa čiji protagonisti slave slavu i seku kolač, potvrđujući svoju duhovnost uprkos tome što su svojim ponašanjem
zaradili pomenutu etiketu - najspontaniji je primer sprdnje nad sprdnjama. Estetika devedesetih godina mutirala je sirotinjsku opsesiju modnim brendovima, u nekakav kopitarski glamur koji govori jezikom frustracija, ostavljenih u detinjstvu i ranoj mladosti. Ona je formalno skuplja i, upravo zbog dolsednosti u kvalitetu sadržine, deluje jeftinije nego ranije. O laureatima raznih nagrada, mecenama i ktitorima, kao i o poslednjem talasu dodeljivanja nacionalnih penzija neću ni da govorim.

Kontinuitet (kulture) nije sporan, siromaštvo, jedina kategorija koja na dnevnom nivou napreduje, savršeno pogoduje medijskoj ponudi, baš kao onomad, pre petog dana

u oktobru. I danas nam je "dobro raspoloženje" nasušno, a štimung neophodan. Ukoliko je turbo kultura imanentna SPS-u, kao šljokičasta zadužbina ove partije, u vreme čijeg uspona je i rođena, postavlja se pitanje da li se današnji DS, taj lilihip, bljutav, ma koliko se trudio da bude sladak, nacionalno pomirio i sa kulturnim bagažom svojih reformisanih partnera? Da li mu on, u predvorju Evrope, ipak pogoduje, kao izduvni ventil za frustraciju čekanja? Za besove, glad i agresiju?

Taman kada ti, kao mom duhovitom poznaniku, padne na pamet misao - "Eto, živiš u Srbiji, a završiš sa čituljom u Politici", shvatiš da te i tu može sačekati cenzura. Skandalozno i nažalost istinito. A, mi se stalno žalimo kako nam nedostaje čvrsta ruka. Producenti moraju biti svesni da nam je i od Evrope i od Rusije, diktatura najneophodnija. Baš kao i servirani (kulturni) štimung. Bez nje, nismo svoji na svome. I zbog toga pre sutrašnjeg skoka u vodu na znak duhovnika, večeras pomislite želju. Nije svaka noć - bogojavljenska noć.

EPILOG/EDIT: Dan posle, novinski naslovi i tekstovi, po običaju, preplavljeni su izjvama oduševljenja krcatih prepoznatljivom retorikom: junaštvo, hrabrost, čast. Srbija je odgovorila zadatku, složno i jedinstveno, ne samo na nivou prestonice. Plivalo se i u velikim gradovima i u malim mestima. Izrazi poput "junačka srca" ili "zavidna odvažnost" ostaju potpuno nejasni ili je sa frazama uvek tako? Pompezna forma i leksika, koje su udruženo ispratile jedan ritual, ostaju na nivou besmislice, dnevne kvote medijskih gluposti, ali njihov uticaj nije zanemarljiv. Uvek se vraćamo na reči. Reči su sve. Dosledno i bez predaha, zavođenje mladih i grejanje starih srca se nastavlja, diljem Srbije se i dalje bori i brani, a dirnuti u značenje časti, koja se kroz ovaj estradno/paganski hiperkič provlači kao dominantan motiv, značilo bi dirnuti u svetinju. Uprkos tome meni ostaje nejasno. Šta je u svemu ovome časno? Rezime Glasa javnosti (očekivano, zar ne?) nije mi u pomogao u potrazi sa smislom.

SAVREMENICI O ISTOM/EDIT: "Kada veroučitelj kaže učeniku da dobri ljudi idu u raj, onda on upali tv i kroz reality programe gleda - raj", Borka Pavićević odgovara na pitanje  novinara o istraživanju Novosti o tome koliko vremena Srbi provode gledajući sapunice i reality programe. Na uplašenost Novosti za duhovnost naroda, koji najviše u regionu "konzumira televiziju", Borka duhovito primećuje - "Dobro je da su Novosti to istražile, one inače pucaju od duhovnosti". Bilo je tu reči i o "edukovanim veroučiteljima". Dovoljno za lep početak dana, hvala B.P.

v195161p0.jpg 

Atačmenti



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nikolic777 nikolic777 12:56 21.01.2011

Re: ODAKLE TOLIKO ZLA U NAMA

niko ne traži od tebe da "zatvaraš oči pred kulturnom bedom", samo da ne radiš to toliko ideološki infatuirano


kada se govori o kulturi, mora da se krene od idelogije, jer je u ime ideologije - ovde učninjeno sve što je učinjeno...sve je u sprezi sa ideologijom, kulturni modeli posebno, kultura svakodnevlja, medijska kultura, visoka kultura...

šta imaš ti od toga?


ništa, bukvalno..
osim što odbijam da žmurim na ono što se oko mene dešava, jer smatram da je to kukavički i nesavesno...
insinuacije o "milovanju" i nekakvoj koristi, opcijama - ustupam tebi, moja biografija je kristalno čista, nikad nisam ni tražio ni dobijao "vetar u leđa"...
elis elis 13:11 21.01.2011

Re: ODAKLE TOLIKO ZLA U NAMA

freehand

A šta je ta JK u toj kulturi...


Kako šta je?! Ona je grifon, mitsko biće sačinjeno od delova Isidore Bjelice, Biljane Srbljanović i, naravno, Zorice Brunclik. Mada, ni usporedba sa Frankenštajnovim čedom ne bi, verujem, bila promašena.
Najsmešnije od svega je to što se ne uviđa da JK, u želji da jednim stavom odbrani i zaštiti jednu skupinu, upravo (mada, verujem, nehotice) ismejava i devalvira taj stav, a tu skupinu ponižava. Jer milost koju JK ukazuje svojim novim štićenicima te štićenike smešta na marginu društva, na najnižu lestvicu socijalne egzistencije.
nikolic777 nikolic777 13:18 21.01.2011

Re: ODAKLE TOLIKO ZLA U NAMA


Najsmešnije od svega je to što se ne uviđa da JK, u želji da jednim stavom odbrani i zaštiti jednu skupinu, upravo (mada, verujem, nehotice) ismejava i devalvira taj stav


svojim uticajem na određeni, ne tako mali, deo populacije, ona vrši pozitivnu stvar...sve ostalo je pitanje ukusa
elis elis 13:33 21.01.2011

Re: ODAKLE TOLIKO ZLA U NAMA

nikolic777

Najsmešnije od svega je to što se ne uviđa da JK, u želji da jednim stavom odbrani i zaštiti jednu skupinu, upravo (mada, verujem, nehotice) ismejava i devalvira taj stav


svojim uticajem na određeni, ne tako mali, deo populacije, ona vrši pozitivnu stvar...sve ostalo je pitanje ukusa


Ne bih se baš složio da je ovde reč samo o ukusu. Pre će biti da je u pitanju model nekritičkog prihvatanja ovih ili onih stavova. Ukoliko neko nekritički prihvati ma i najčestitiji i najneviniji stav na svetu, izdižući ga pri tom do nivoa verovanja, ja ne mogu a da se ne zapitam da li će ta osoba sutra jednakim žarom prihvatiti i neki drugi, ne tako bezazlen i plemenit stav i pretvoriti ga u neko novo verovanje.
Prosto rečeno, dok god decu o odnosu prema ugroženim manjinama budu vaspitavale Karleuše, a ne porodica i država preko prosvetnog sistema, jadna su i ta deca, i ugrožene manjine, a i država s njima.
Žalim, ali meni je Karleuša prosto neuverljiva. Braniti JK na osnovu jednog njenog stava je ne samo zaludan, već i pomalo opasan posao. Očas se čovek može naći u situaciji da mora braniti ukupni model koji ona predstavlja i ukupni milje kojem ona pripada.
nikolic777 nikolic777 13:39 21.01.2011

Re: ODAKLE TOLIKO ZLA U NAMA

Braniti JK na osnovu jednog njenog stava je ne samo zaludan, već i pomalo opasan posao. Očas se čovek može naći u situaciji da mora braniti ukupni model koji ona predstavlja i ukupni milje kojem ona pripada.



žao mi je što smo spali do nivoa "napada" i "odbrane", ja nju ne pominjem u ovom tekstu, ona je kec iz rukava nekolicine ovde da se konfrontiraju sa svime što napišem...nikada ne branim, čak i kad napadam - više upirem prstom u neku pojavu, nešto što mislim da jeste za kritiku...
toliko
gracia33 gracia33 15:38 19.01.2011

hihihihihihi

hihihihihihihihi, stigla Karleuša sa glavom,,,,,za silikone nema lovu,,,,,pokrala je država seljaka na brdovitom Balkanu,hahahahahah
yugaya yugaya 15:47 19.01.2011

Re: hihihihihihi

gracia33
za silikone nema lovu,,,,,pokrala je država seljaka na brdovitom Balkanu


evo plačem.

...vreme je da radim odjavu iz programa, onomad mi na Szigetu ( NIN?TOOL?) nastradale omiljene čizme, begam kad krene po blatu svašta da arlauče


predatortz predatortz 17:02 19.01.2011

Veliki napredak

I Titovo Užice je evoluiralo u Hristovo užice


Ideologija prvog trajala je pedesetak godina, ideologija drugog traje hiljadama...
nikolic777 nikolic777 19:10 19.01.2011

Re: Veliki napredak



Ideologija prvog trajala je pedesetak godina, ideologija drugog traje hiljadama...


i?
ostao si nedorečen...
predatortz predatortz 19:18 19.01.2011

Re: Veliki napredak

nikolic777


Ideologija prvog trajala je pedesetak godina, ideologija drugog traje hiljadama...


i?
ostao si nedorečen...


Ništa. Nekom nije smetala bista bravara u svakoj mesnoj zajednici, nekom ne smeta krst... Ja mislim da se u oba slučaja preterivalo i preteruje. Narod mora imati čobanina i zvaničnu ideologiju. Individualisti se tu ne uklapaju. Što bi rek'o Džoni, ništa novo pod neonom...
nikolic777 nikolic777 19:26 19.01.2011

Re: Veliki napredak

Ja mislim da se u oba slučaja preterivalo i preteruje


slažem se, trivijalizacija ideja, kič pakovanje i zloupotreba...utabana staza
djz77 djz77 19:58 19.01.2011

Plivačice naše

javascript:;
djz77 djz77 23:28 21.01.2011

Re: Plivačice naše

djz77
javascript:;

javascript:;
A Christian Orthodox believer holds up a cross retrieved from the Vrbas river during Epiphany celebrations in the Bosnian town of Banja Luka ,160 kms northwest of the capital, Sarajevo, Wednesday, Jan. 19, 2011. Orthodox Serbs celebrate Epiphany on Jan. 19, following the old Julian calendar, with traditional retrieving of crosses from the rivers and lakes. (AP Photo/Radivoje Pavicic)
djz77 djz77 23:31 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;

djz77
djz77
javascript:;

javascript:;

djz77 djz77 23:37 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Mesto: abalj/Novi Sad
Datum: 19.01.2011
Dogadjaj: RELIGIJA/BOGOJAVLJANJE - profesionalni vojnik VS pobedio je u plivanju za asni krst na reci Jegriki kod ablja, nadomak Novog Sada
Licnosti: Brabislav Jankovi
djz77 djz77 23:37 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Mesto: abalj/Novi Sad
Datum: 19.01.2011
Dogadjaj: RELIGIJA/BOGOJAVLJANJE - profesionalni vojnik VS pobedio je u plivanju za asni krst na reci Jegriki kod ablja, nadomak Novog Sada
Licnosti: Brabislav Jankovi
djz77 djz77 23:41 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Povodom Bogojavljenja, jednog od najvecih hriscanskih praznika, pod pokroviteljstvom Gradske opsstine Lazarevac, danas je na jezeru Ocaga odrzano plivanje za casni krst. Uz vest Bete. (BETAPHOTO/AV)
djz77 djz77 23:46 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Christian Orthodox Ljubomir Dzepic, 25, center in blue, celebrates after retrieving the wooden cross from the freezing water of the Vardar River during an Epiphany ceremony to bless the waters, in downtown Skopje, Macedonia, Wednesday, Jan. 19, 2011. Tens of thousands of Orthodox Christians gathered across Macedonia Wednesday to celebrate Epiphany, commemorating the baptism of Christ according to the Julian calendar. (AP Photo/Boris Grdanoski)
djz77 djz77 23:48 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Marko Simic je pobednik bogojavljenske trke za casni krst, koja je odrzana danas u Kragujevcu. (BETAPHOTO/ZORAN PETROVIC/AV)
Nikola Bankovic, center, celebrates after retrieving a cross partially made of ice from the water of the Savsko lake, in Belgrade, Serbia, Wednesday, Jan. 19, 2011. The retrieval of the cross is an annual event that marks the Orthodox Epiphany commemorating Christ's baptism. (AP Photo/Darko Vojinovic)
djz77 djz77 23:54 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Danas je na Keju oslobodjenja u Zemunu, povodom praznika Bogojavljenje, odrzana trka u plivanju za casni krst. Pobedio je Nikola Kovacevic. (BETAPHOTO/MARKO VLADIC/AV)
djz77 djz77 23:55 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;

javascript:;
Russian men brave the cold as they queue to plunge in an ice hole made in the shape of a cross in a traditional Epiphany celebration in Moscow, Russia, early Wednesday, Jan 19, 2011. (AP Photo/Ivan Sekretarev)
djz77 djz77 23:56 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Pripadnik zandarmerije Sasa Simic iznosi bogojavljanski krst iz Nisave do koga je prvi doplivao, danas u Nisu. (BETAPHOTO/SASA DJORDJEVIC/DS)
djz77 djz77 23:58 21.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;

djz77

Pripadnik zandarmerije Sasa Simic iznosi bogojavljanski krst iz Nisave do koga je prvi doplivao, danas u Nisu. (BETAPHOTO/SASA DJORDJEVIC/DS)


Srbislav Ciplic (23), vaterpolista iz Beceja, pobednik je u trci za casni krst koja je u podne odrzana na bazenu na Jugovu u Smederevu. U nadmetanju je ucestvovalo 15 plivaca, a drugo i trece mesto pripalo je ocu i sinu Nebojsi i Strahinji Petkovic iz Smedereva. (BETAPHOTO/NENISKA/AV)
djz77 djz77 00:00 22.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;


Transparent sa natpisom "Svi placamo porez zasto ne i crkva" postavljen na bedemu Niske tvrdjave u neposrednoj blizini mesta gde se danas u Nisavi plivalo za casni krst. (BETAPHOTO/SASA DJORDJEVIC/DS)
nikolic777 nikolic777 20:39 23.01.2011

Re: Plivačice našejavascript:;

Datum: 19.01.2011
Dogadjaj: RELIGIJA/BOGOJAVLJANJE - profesionalni vojnik VS pobedio je u plivanju za asni krst na reci Jegriki kod ablja, nadomak Novog Sada
Licnosti: Brabislav Jankovi


fotke su fenomenalne :)
potvrđuju svako slovo teksta
tnx
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:10 19.01.2011

,,,

Mnogi među perjanicama najbanalnijih, valjda zabavnih programa, u širokom potezu od studijskih, modernih posela, tračerskih sesija kojih se ne bi postidele ni posvađane komšinice u Svilajncu, popodnevnih, ljubavno-modnih psiholoških sesija za tri groša - nisu znali gde da "premeste" svoja ostvarenja, rasterani sa velikih televizija, pa su se razmileli kablom, po lokalu, kao bubašvabe posle dezinsekcije.


A neki od njih zaglavise u "drugoj srbiji" koja ih oberucke prihvati.
Dovoljna jedna rec "Gejevi su estete" i sve ce biti zaboravljeno u trenu.
Narocito od strane onih koji svima okolo zameraju na kratkom pamcenju.

Da li je "porno, trubo, bingo" model poslednje decenije XX veka u nas, zaista zamenjen, nekakvim novim modelom,


Jeste.

Model porno, turbo, bingo



je zamenjen nekakvim novim modelom






ali ono što je bitno jeste da se za sporno ime nikada nisu vezivali nacionalni zanosi, kriminal, žrtve,ratišta


Narocito kriminal nikada
Uvek samo sa lepo vaspitanim momcima iz finih kuca

Najviše pažnje u tužnoj povorci izazvala je mlada,naočita Jelena Karleuša, folk- zvezda, devojka sad počivšeg Zorana, poznatijeg u Beogradu po nadimku Ćanda

Jelena i Bojan su se prvi put pojavili kao par u januaru 2003, kada je Bojan na dobrotvornoj aukciji za 120.000 dinara pazario tanga gaćice svoje dragane
automatic automatic 21:29 19.01.2011

Lupantic

Od danas tim LDP bogatiji za još jednog “igrača” - Milojka Pantića
19.01.2011.
Čuveni komentator sportskog programa RTS Milojko Pantić, poznat po svojoj otvorenosti i temperamentu, postao je član LDP.



Milojko Pantić sa prijateljima na proslavi 5 godina LDP


Doajena našeg sportskog novinarstva poznatog po originalnim i strastvenim prenosima utakmica učlanio je predsednik Liberalno-demokratske partije Čedomir Jovanović.

.

Crvena Zvezda – Partizan) “Evo izlaze Partizanovi igrači… a evo i naših.”

(igraju Zvezda – Partizan) “Ide Drulić, Drulić, Drulić, Drulić, Drulić, a ne, ipak je to bio Pjanović.” –

(Španija – Jugoslavija): “I gospodine Pedersen, zaista zaslužujete takvo prezime”

“Uh kako je to bilo blizu, nekih 15, 16 metara od gola” (SP 2002)

“Kiša pada po terenu, a bogami i po atletskoj stazi” –

“I izlazi mladi Danko Lazović a umesto njega ulazi iskusni, ali umorni Ljubiša Tumbaković”

(krupan kadar na protivničkog igrača): “Ovo je čovek koji je napao našeg Dejana – sa leđa”

(meč Farska Ostrva – Jugoslavija, 1997) “Savo Miloševic je postigao gol, to je 12 pogodak Save Miloševića za Saveznu Republiku Nemačku”

“Prodato je 30000 gledalaca… pardon ulaznica!” – Jugoslavija – Nigerija, Beograd

“U fudbalu je osnovna jedna, a to su dve stvari: rad, red i disciplina”

“Tribine se žute – sve je u narandžastom”


“Jugoslavija – Argentina 0:0″ (Jugoslavija – Slovenija, RTS2)

“I loptu šutira Savo Kovačević”

“I nema Zidana da zida zidove na sredini terena”

RTS prenosi fudbalski turnir u Amsterdamu u pripremnom periodu. Utakmica Arsenal – Ajaks. Berkamp izlazi iz igre u 22. minutu zbog povrede, ulazi Patrik Vijera. Na ekranu se ispisuje sledeće:
22. minutes
10. Bergkamp out
Komentar Milojka Pantića:
“U igru se sprema iskusni Minutes s brojem 22!”

margos margos 23:57 19.01.2011

Re: Lupantic

miloradkakmar miloradkakmar 01:29 20.01.2011

Re: Lupantic


RTS prenosi fudbalski turnir u Amsterdamu u pripremnom periodu. Utakmica Arsenal – Ajaks. Berkamp izlazi iz igre u 22. minutu zbog povrede, ulazi Patrik Vijera. Na ekranu se ispisuje sledeće:
22. minutes
10. Bergkamp out
Komentar Milojka Pantića:
“U igru se sprema iskusni Minutes s brojem 22!”


wukadin wukadin 13:25 20.01.2011

Re: Lupantic

“I gospodine Pedersen, zaista zaslužujete takvo prezime”


Homofob u LDP-u?
A koliko ima deklarisanih homoseksualaca u vrhu? Da li je nekog učlanio lično Č.J.
A eno ga je dan u SPS-u
wukadin wukadin 13:07 20.01.2011

Ajmo redom

ne i takmičenja, budući da sveštenici neće paliti štoperice


Cilj je stići prvi do cilja, dakle takmičar koji to uspe je pobednik.
Možda bez štoperice ne može da bude olimpijska disciplina, ali takmičenje svakako jeste.

stalne (većinske) tirade o zemlji duhovnosti, što bi, valjda, trebalo da potvrdi i ova prigoda


Zar nije podvig skočiti u hladnu reku?
Ajde ti to učini zarad evroatlanskih integracija

Održavanje u neznanju, čini mi se, ostaje imperativ, prvi i poslednji uslov opstanka iluzije o duhovnosti, etici i kulturi


Neznanje (nečije) implicira da taj neko nešto ne zna. Ergo, šta bi to trebalo da zna?!? Je li rečeno...

O njihovoj upućenosti u razlikovanje apstraktnog duha hrišćanstva i paganskih, iskričavih običaja


Šta je loše u paganskim običajima?

Porno je zauzeo čak i prime time na nacionalnim ekranima


Karleušini spotovi?

ali su duboko svesni koliko je - "ćirilica ugrožena".


Ovaj... da li je?
Ako kažeš da nije, priznaješ da će se ćirilica u Srbiji koristiti i za 20 ili 50 godina. Time negiraš čedističke priče kako je ćirilica "prevaziđena", kao "nemoderna" i onda je "osuđena na izumiranje". Da je ćirilica nemoderna rekao je LDP-Dragec, a da će izumreti pročitah juče na sajtu Peščanika. No, ako ti kažeš da ćirilica nije ugrožena...
A možda ipak promeniš "mišljenje" pa priznaš da jeste.
Win-win situation u diskusiji

Turbo je zapravo život koji živimo


Parola od pre nekih šest godina
"Srbiji se žuri, 2005 km/h - LDF" (tada wannabe frakcija DS-a)

Zbog toga turbo pravoslavlje i turbo folk zapravo govore istim jezikom, u čemu leži tajna njihovog harmoničnog saglasja.


A turbo Čeda (položio 11 ispita za mesec dana, vaistinu turbo) koga je pukovnik Amfilohije matorog krstio?!?

Poistovećivanjem vere i nacije, tzv.duhovnost postaje političko sredstvo


Nije li oduvek bilo?
Martin Luter je prevodom Biblije počeo stvaranje nemačke nacije (i jezika, BTW). A šta je sa američkom zakletvom zastavi?! Nisu li naši preci ginuli "za krst časni i slobodu zlatnu"?!

Sećam se prve demokratske vlade, premijera Zorana Đinđića, koja "ekransko pitanje" nije smatrala sporednim.


A ja se sećam vanredno dosadnog programa RTS-a, posebno Dnevnika (koji u poslednje dve godine nije ništa bolji). Crkvenjakova kao nekog urednika...

Reality nadogradnja je prirodni sled stvari


A koje smislio reality?!
Zločesti srBovi, ili nedemokratski Rusi & Kinezi?!
Ili je došao sa demokratskog Zapada?

reality programa čiji protagonisti slave slavu i seku kolač, potvrđujući svoju duhovnost uprkos tome što su svojim ponašanjem zaradili pomenutu etiketu - najspontaniji je primer sprdnje nad sprdnjama.


Eto prva, nadam se i jedina, stvar s kojom bih kao mogao da se seložim...

Dan posle, novinski naslovi i tekstovi, po običaju, preplavljeni su izjvama oduševljenja krcatih prepoznatljivom retorikom: junaštvo, hrabrost, čast.


Kako rekoh, skoči ti na temperaturi blizu nule, pa se pohvali. I B92 je imao simpatičnu vremensku prognozu s tom referencom...

Uvek se vraćamo na reči. Reči su sve.


Da je van konteksta, složio bih se,
I ubacio u svoj kontekst.
Sada znamo da su reči "strani plaćenici" i "neopravdane i ničim izazvane sankcije" itekako imale smisla.

Tekst je, sve u svemu, gomila drugosrbijanskih opštih mesta, koje je rako rasturiti na froncle, što u dokonosti uradih.
Međutim, nisam ni morao. Već samo jedno pitanje:
A šta ti nudiš kao kulturni model?!

Ja bih imao razloga da kritikujem mnogo šta, međutim imao bih šta i da ponudim. A u ovoj trci za krstom, iako nisam hrišćanin, ne vidim baš ništa loše ili nekulturno. Pa ni u kontekstu kako se prati...

docsumann docsumann 16:06 20.01.2011

Re: Ajmo redom

A šta ti nudiš kao kulturni model?!


Ajd', pa ne prdni ako možeš ...

nikolic777 nikolic777 16:54 20.01.2011

Re: Ajmo redom

Cilj je stići prvi do cilja, dakle takmičar koji to uspe je pobednik.
Možda bez štoperice ne može da bude olimpijska disciplina, ali takmičenje svakako jeste.


upravo sveštenici objasnili da nije, ja gledao...
wukadin wukadin 11:37 21.01.2011

Re: Ajmo redom

Onda nijedne olimpijska igre nisu takmičarske, jerbo važno je učstvovati
A znaš za ono ćutanje znači odobravanje? Ergo, rekao bih da se sa ostalim mojim primedbama slažeš

I ne reče:
Šta nudiš ti kao kulturni model?
e.ferrero e.ferrero 21:11 20.01.2011

Nikoliću

SVAKA ČAST!!!
Odličan tekst, odlična zapažanja!
Nešto si počeo retko da pišeš, nadam se da će to da se promeni. Lenjost ostavi drugima, ti si mlad i treba da budeš kreativan i produktivan!

SAMO OVAKO NASTAVI!!!
nikolic777 nikolic777 21:20 20.01.2011

Re: Nikoliću

Nikoliću
SVAKA ČAST!!!
Odličan tekst, odlična zapažanja!
Nešto si počeo retko da pišeš, nadam se da će to da se promeni. Lenjost ostavi drugima, ti si mlad i treba da budeš kreativan i produktivan!

SAMO OVAKO NASTAVI!!!


:)))
nikolic777 nikolic777 21:37 20.01.2011

Re: Nikoliću


a što mene obrisa dušmanine?!



Moderacija,
oglasite se molim vas

ja brisem samo Veroniku Kojen, zbog užasnih stvari, molim vas potvrdite da ostale nisam dirao ma koliko vređali
Moderator06 Moderator06 21:35 20.01.2011

Obaveštenje

Moderacija je obrisala nekoliko poruka koje nisu bile u vezi sa temom bloga. Svako dalje namerno ometanje diskusije biće brisano, a ukoliko se trol i prozivke nastave počinioci će biti banovani.
docsumann docsumann 21:52 20.01.2011

reagovanje

pravovremena intervencija, možda je mogla i malo ranije da nastupi.

a u vezi samog teksta, nemoguće je izroniti krst iz hladne vode ako je teži od 45 kg.

inače vrlo se teško držati ideje vodilje samog teksta, jer je on više stvaran u polemičkoj interakciji sa nimalo blagim komentatorima, nego što je autonomno iskristalisan.
Nestajanjem učesnika iz tih diskusija mrsi se i ta nit o kojoj sam se i sam saplitao, sve više i više, padajući sve niže i niže ...
nikolic777 nikolic777 22:06 20.01.2011

Re: reagovanje

inače vrlo se teško držati ideje vodilje samog teksta, jer je on više stvaran u polemičkoj interakciji sa nimalo blagim komentatorima, nego što je autonomno iskristalisan.



?
kako vidiš temu bloga?
šta misliš o kulturnim modelima u poslednje dve decenije?
mediji?
uticaj crkve?
estradizacija religije?

ovo nisu pitanja za odgovore, već eventualni predlozi za diskusiju, ukoliko ti je ideja vodilja nejasna, neiskristalisana... izvoli, ukoliko želiš da razgovaramo...ili daj neki svoj predlog za polemiku u vezi sa tekstom...težina krsta to svakako nije
cult cult 22:08 20.01.2011

Re: reagovanje

pravovremena intervencija, možda je mogla i malo ranije da nastupi.

bala vaš.
previše gole destrukcije.
docsumann docsumann 22:20 20.01.2011

Re: reagovanje

ovo nisu pitanja za odgovore, već eventualni predlozi za diskusiju, ukoliko ti je ideja vodilja nejasna, neiskristalisana... izvoli, ukoliko želiš da razgovaramo...ili daj neki svoj predlog za polemiku u vezi sa tekstom...težina krsta to svakako nije


ne ja bih baš bacio akcenat na krst. Povećao bi mu težinu na oko 60 kg. Time bi svako izranjanje istog od strane pojedinca bilo ravno čudu. A čudo je jedino što nas čupa odavde.
Dakle treba nam mač u kamenu i izabranik za njegovo vađenje.

Sve ostalo je svakodnevnao prežvakavanje mučnih sadržaja naše društvene zbilje od koje niko normalan više i ne očekuje nešto suvislo.

Čudo, to je znak da su sva pitanja koja su nam do sada servirana težak fake.

Pa sam život je čudo zar ne? To što smo ga usput istrivializovali to je naš usud. Poput svega ovoga drugog:

kulturnim modelima u poslednje dve decenije?
mediji?
uticaj crkve?
estradizacija religije?

nikolic777 nikolic777 22:24 20.01.2011

Re: reagovanje

Sve ostalo je svakodnevnao prežvakavanje mučnih sadržaja naše društvene zbilje od koje niko normalan više i ne očekuje nešto suvislo.


dakle, trebalo bi da odustanemo od naše stvarnosti? ne znam šta drugo da zaključim ukoliko smatraš da je nepristajanje zapravo prežvakavanje? ili?
docsumann docsumann 22:39 20.01.2011

Re: reagovanje

dakle, trebalo bi da odustanemo od naše stvarnosti?


da, što prije!

ne znam šta drugo da zaključim ukoliko smatraš da je nepristajanje zapravo prežvakavanje?


nepristajanje je bljuvanje, a ne nikako prežvakavanje.

koliko je stvarno vrijedno truda to što pokušavamo da budemo "normalni" , "zdravomisleći" , "kritični" ?

društveni život, sa svim svojim najraznoraznijim sadržajima, na koji smo "mi" okoštali ima svoj ugrađeni mehanizam autodestrukcije, zamaskiran soficticiranim filozofskim postavkama o prevrednovanju vrijednosti, antagonizmu između proizvodnih (socijalnih) odnosa i proizvodnih snaga (socijalnih faktora). varvari dolaze iz jedne uzbudljive budućnosti ... čemu popravljati kasetofon u autu koje ne radi.
nikolic777 nikolic777 22:50 20.01.2011

Re: reagovanje

čemu popravljati kasetofon u autu koje ne radi.


ok...
reci mi nešto o svom eskapizmu, načinu koji si izgradio da te ništa ne dodiruje, da te se ne tiče...meni je to stvarno zanimljivo...

takođe, interesantno mi je, recimo, zbog čega si aktivan na blogu b92, koji najvećim delom, što se autora tiče,tretira tu istu stvarnost...sa različitih aspekta i iz različitih uglova, naravno?
docsumann docsumann 23:00 20.01.2011

Re: reagovanje

reci mi nešto o svom eskapizmu, načinu koji si izgradio da te ništa ne dodiruje, da te se ne tiče...meni je to stvarno zanimljivo...


moj eskapizam je san o jednoj utopiji.

vjera u reinkarnaciju.

rijetki, veliki i veličanstveni trenuci (ponekad krcati smjehom)

takođe, interesantno mi je, recimo, zbog čega si aktivan na blogu b92, koji najvećim delom, što se autora tiče,tretira tu istu stvarnost...sa različitih aspekta i iz različitih uglova, naravno?


intrigantne tuđe misli mi bistre glavu

ima nekolicina vrlo pametnih likova na blogu

muzika je ponekad savršena


nikolic777 nikolic777 23:10 20.01.2011

Re: reagovanje

(ponekad krcati smjehom)


smeh je sjajna stvar

muzika je ponekad savršena


apsolutno


vjera u reinkarnaciju.


to je lepo, ali trebalo bi i u ovoj verziji pokušati unaprediti stvari
to je moje mišljenje...posto nam kulturni modeli, pravoslavni kič i ostalo nisu zajednička interesovanja, kad imaš vremena i ako te zanima, pogledaj moj tekst Smeh preko veze...možda te inspiriše, a možda i ne...to je samo predlog
freehand freehand 23:26 20.01.2011

Re: reagovanje

docsumann
reci mi nešto o svom eskapizmu, načinu koji si izgradio da te ništa ne dodiruje, da te se ne tiče...meni je to stvarno zanimljivo...


moj eskapizam je san o jednoj utopiji.

vjera u reinkarnaciju.

rijetki, veliki i veličanstveni trenuci (ponekad krcati smjehom)

takođe, interesantno mi je, recimo, zbog čega si aktivan na blogu b92, koji najvećim delom, što se autora tiče,tretira tu istu stvarnost...sa različitih aspekta i iz različitih uglova, naravno?


intrigantne tuđe misli mi bistre glavu

ima nekolicina vrlo pametnih likova na blogu

muzika je ponekad savršena



I posle kaže Amfilohije - Crnogorski ne postoji?!
elis elis 23:28 20.01.2011

Re: reagovanje

docsumann

muzika je ponekad savršena


Muzika, kažeš...
A šta o muzici veli Danijel Dragojević?

KAFKA I CALIBAN

Nedavno sam zabunom uzeo u ruke Kafkina "Pisma Mileni", počeo ih i nastavio čitati. Začudio sam se kada sam (nisam čitao redom) naišao na mnoga mjesta na kojima Kafka govori o svojoj potpunoj nemuzikalnosti. Nisam znao da li to treba do kraja da uzmem ozbiljno. Svoju nemuzikalnost čovjek određuje onim što od muzike očekuje. Uzeo sam ipak ozbiljno to što je Kafka mislio i osjećao da mu je muzika nedostupna i da je on ne može primiti.

Mislio sam: s otvaranjem svijeta, otvara se i svijet zvuka; u sistemu prepreka i nemoći to je kod Kafke samo jedno normalno proširenje. Čak možda i više: neshvaćanje muzike (koja je ipak vrlo vanjska i najdalje našem tijelu) u osnovi je svega što je Kafka činio. Odbijati svijet i biti zatvoren (nije li zbog toga Goya veliki broj svojih posljednjih godina proveo - voljno? - u zatvoru svoje gluhoće?) znači prije svega odbijati muziku.

Trebalo bi, po svemu sudeći, da netko ispita Kafkin odnos prema muzici i o tome napiše suvisli tekst.

Međutim, čistoću moga samozadovoljnog zapažanja pokvarila je jedna literarna asocijacija. Naime, sjetio sam se Calibana i Shakespearove "Oluje". To je, kao što se zna, sin đavla i vještice, nakazna rugoba slična gmazu s oklopom koju je Prospero jedva jednice naučio govoriti, ali i to valjda samo zato da bi ga psovao i pripremao bune i urote, sa sebi sličnima, protiv njega. Njegova niska priroda ide čak dotle da traži priliku za napastvovanje Prosperove kćeri Mirande. Rob, buntovnik, nakaza, stvorenje najnižih nagona i nakana - Caliban je jedno od najčudnijih i najzagonetnijih Shakespearovih tvorevina.

Pa ipak Shakespeare ne bi bio to što jest, kada i nakaznosti ne bi dao nešto što će joj biti suprotno. Caliban je naime, muzikalan i ni u čemu ne uživa kao u muzici. On kaže svom vođi u zlu, Stefanu:

O, ne boj se - jer otok je pun glazbe
I razne zveke, slatkih pjesama
Što dušu blaže, a ne vrijeđaju,
I tisuću kadikad glazbenika
Zabreče meni oko ušiju,
Kadikad opet glasovi, te da sam
Probudio se iza duga sna,
Uspavali bi opet me - i onda
Još vidim u snu, gdje se oblaci
Otvoriše, pokazujući blago,
Što htjeli bi ga na me prosuti,
Pa kad se prenem, kričim, želeći
Da opet usnem.


A Stefano mu, što također treba kazati jer je i on "porod od tmine, odgovara:

To će biti divno kraljevstvo, gdje ću badava imati glazbe.

A da kažem još i to, jer i to na stanoviti način ide u područje muzike, da Caliban govori isključivo u stihovima, vrlo muzikalnim i profinjenim, ne u prozi.

Ne znam, možda su razlozi zbog kojih je Shakespeare u ova odiozna bića smjestio ljubav prema muzici sasvim obični i prigodni. Možda se jednostavno nekom svom znancu muzičaru htio osvetiti, što nije bilo izvan običaja vremena. A s druge strane, slika je, rekli bismo, suviše nadrealistička a da je želimo uzeti bez veze s realnim.

Ili je možda račun mnogo jednostavniji? Kafka je vrlo daleko od Calibana, pa ako on ne shvaća muziku, zašto je ne bi mgao primati Caliban. Što je onda osjećanje i vezanost za muziku? Kome je ona data?

U svakom slučaju, dobro je da se ovo proturječje zbilo i da su se, u vezi s muzikom, stvari zakomplicirale. Tada se ne može izreći zaključak. A ima li ljepše situacije.

Rekli smo riječ zaključak, možda je njom trebalo ovo objašnjenje početi. Muzika možda doista počinje tamo gdje je zaključak nemoguć. Kako je Mozart mogao komponirati u četvrtoj godini? - zaključak je nemoguć; da li zvuk prati sliku? - zaključak je nemoguć; da li čovjek pronalazi zvuk ili zvuk pronalazi čovjeka? - zaključak je nemoguć; da li je muzika jezik, više ili manje od toga? - zaključak je nemoguć; da li je tišina veći ili manji dio muzike? - zaključak je nemoguć; gdje muzika odlazi i odakle dolazi? zaključak je nemoguć; dokazuje li muzika postojanje Boga? - zaključak je nemoguć... Mogli bismo postaviti još bezbroj pitanja i upitnih primjedbi, ali zaključiti ne bismo mogli ništa. Filozofija i teorija muzike koje su djelomično htjele govoriti u području tog nespokoja, nisu se, kako kažu, suviše makle od lucidnih pitagorejaca koji i nisu pokazivali učenost nego, što riječima o muzici jedino i odgovara, mudrost i širinu. A što tu radi oprezni i bojažljivi Kafka? Jedino u čemu se on iscrpljuje, kao i mnogi drugi nesretnjaci iz ovog stoljeća, to je da traži zaključak. On je htio da svijet bude zaključak, da nekako otkrije tajnu. A muzike tu nema. U zaključku i poučku nišega nema. Tu je u prednosti i Caliban.

(Danijel Dragojević, "Izmišljotine"
nikolic777 nikolic777 23:40 20.01.2011

Re: reagovanje


Muzika, kažeš...
A šta o muzici veli Danijel Dragojević?


najapstraktnija umetnost
savršenstvo
nsarski nsarski 12:33 21.01.2011

Re: reagovanje

ovo nisu pitanja za odgovore, već eventualni predlozi za diskusiju

Evo jedan predlog za diskusiju:
Plivanje za Casni krst zaista moze ljudima van te konvencije da izgleda cudno ili smesno. Po pravilu, ako ste van neke konvencije, obicno vam upraznjavanje te konvencije izgleda veoma drugacije nego onome ko u toj konvenciji ucestvuje. Na primer, nama neobicno izgledaju sumo rvaci



ljudi koji nose, za nas, neuobicajene kostime ili ukrase

itd.
Sta je lose u tome sto se to takmicenje u plivanju za krst obavlja? Jeste malo neobicno da ljudi plivaju u ledenoj vodi, ali to je stvar perspektive.
Po cemu se plivanje za krst razlikuje od recimo Sinjske Alke? Tu, muskarci obucenu u nakindjurenu uniformu jasu konje ulicom i pokusavaju da probace koplje kroz alku.


ali nikom ne pada na pamet da iz toga izvlaci nekakve zakljucke o stanju kulture u Dalmaciji.
Dakle, kakva je razlika izmedju, na primer, Sinjske Alke, koja je OK (verujem), i plivanja za krst, koje, ako sam pratio argument autora, nije OK?


nikolic777 nikolic777 12:45 21.01.2011

Re: reagovanje

Sta je lose u tome sto se to takmicenje u plivanju za krst obavlja? Jeste malo neobicno da ljudi plivaju u ledenoj vodi, ali to je stvar perspektive.



baš ništa...interesantan običaj, paganski intoniran, kao i štošta još, ali baš zbog toga dodatno interesantan za proučavanje...

ali, kada se sagleda kontekst i kada se čuju parole (obrati pažnju na EPILOG) u koji je to plivanje uvaljano, onda to jeste nešto veoma loše...najobičnija propaganda, bez trunke duhovnosti na kojoj se, u vezi s njom,toliko insistira...
nsarski nsarski 12:52 21.01.2011

Re: reagovanje

kada se sagleda kontekst i kada se čuju parole (obrati pažnju na EPILOG) u koji je to plivanje uvaljano, onda to jeste nešto veoma loše...najobičnija propaganda, bez trunke duhovnosti na kojoj se, u vezi s njom,toliko insistira...


I ovo je stvar tacke gledista. Nekome to ne izgleda tako. Recimo, paljenje vestice (zime) u februaru, u Italiji, privlaci mnoge turiste.
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:57 21.01.2011

Re: reagovanje

I ovo je stvar tacke gledista. Nekome to ne izgleda tako. Recimo, paljenje vestice (zime) u februaru, u Italiji, privlaci mnoge turiste.

U Istanbulu radi plivanja za krstom dolaze stranci i da učestvuju.

Mene fascinira kako neki ljudi koji se inače kunu u slogan "živele razlike" pokazuju malo tolerancije prema nekim razlikama.
nsarski nsarski 13:02 21.01.2011

Re: reagovanje

U Istanbulu radi plivanja za krstom dolaze stranci i da učestvuju.

Ma, bre, u Spaniji imaju onu trku sa bikovima. Ljudi dolaze iz celog sveta, i uvek se desi da neko pogine. A opet se odrzava.

nikolic777 nikolic777 13:02 21.01.2011

Re: reagovanje


Mene fascinira kako neki ljudi koji se inače kunu u slogan "živele razlike" pokazuju malo tolerancije prema nekim razlikama.



kojim razlikama?

to plivanje je izraz dominantne kulture ovde...
i da li ja pozivam na kontra plivanje za izvlačenje ne znam čega iz vode, parčeta sa zabata hrama u Olimpiji, pa sam - netolerantan?

ja kritikujem jedan ideološki, pre svega, a ne duhovni scenario i ne pozivam na njegovo ukidanje...ili se kritika smatra netolerancijom u startu?
freehand freehand 13:03 21.01.2011

Re: reagovanje

nsarski
kada se sagleda kontekst i kada se čuju parole (obrati pažnju na EPILOG) u koji je to plivanje uvaljano, onda to jeste nešto veoma loše...najobičnija propaganda, bez trunke duhovnosti na kojoj se, u vezi s njom,toliko insistira...


I ovo je stvar tacke gledista. Nekome to ne izgleda tako. Recimo, paljenje vestice (zime) u februaru, u Italiji, privlaci mnoge turiste.

Nije samo u Italiji. Mislim da je to u svim alpskim zemljama.
Recimo, tamo gde sam ja neko vreme obitavao običaj je da se niz planinu, noću, spušta skijaška "zmija" sastavljena od meštana na skijama, sa bakljama u rukama.
Poziv da se pridružim odbio sam zbog kijavice.
nikolic777 nikolic777 13:04 21.01.2011

Re: reagovanje

Ma, bre, u Spaniji imaju onu trku sa bikovima. Ljudi dolaze iz celog sveta, i uvek se desi da neko pogine. A opet se odrzava.


vi zaista izjednačavate sve što ste pomenuli slikom i rečju sa plivanjem pod nadzorom popova i uz Amfilohijeve taktove ili ne?
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:10 21.01.2011

Re: reagovanje

kojim razlikama?

verskim, na primer, dok su razlike u seksualnoj orijetnaciji (ako se to tako politički korektno kaže) skroz cool, verske nisu cool.

[I] što se štrecaš, ja rekoh "neki ljudi" nisam rekao "ti".
nsarski nsarski 13:12 21.01.2011

Re: reagovanje

vi zaista izjednačavate sve što ste pomenuli slikom i rečju sa plivanjem pod nadzorom popova i uz Amfilohijeve taktove ili ne?

Pa, sta? Kod nas Amfilohije (pojma nemam ko je lik - mislim da je neki pop), kod drugih Predsednik licno sa sve kabinetom. Evo ga G.W. kako oprasta smtnu kaznu curki pred Belom Kucom za Dan Zahvalnosti:



Ovo je malo siri ugao - k'o drzavna ceremonija, bokca ti!

nikolic777 nikolic777 13:21 21.01.2011

Re: reagovanje

Kod nas Amfilohije (pojma nemam ko je lik - mislim da je neki pop),


ok, sada razumem zašto izjednačavate...
nemam nikakvih primedbi više
vi možete da nastavite sa kačenjem vaših primera, nemam ništa protiv
nadam se da će svi koje je taj pop prokleo, samo u poslednjih nekoliko meseci, imati razumevanja za vas
ja ga zaista imam
pozdrav
nikolic777 nikolic777 13:22 21.01.2011

Re: reagovanje

verske nisu cool.


a gde to piše, kad sam ja u pitanju
Goran Vučković Goran Vučković 13:26 21.01.2011

Re: reagovanje

nadam se da će svi koje je taj pop prokleo, samo u poslednjih nekoliko meseci, imati razumevanja za vas

Primeti da si upravo uradio nešto prilično slično onome što zameraš tom popu (osim ako nisi sujeveran).
freehand freehand 13:26 21.01.2011

Re: reagovanje

nsarski
vi zaista izjednačavate sve što ste pomenuli slikom i rečju sa plivanjem pod nadzorom popova i uz Amfilohijeve taktove ili ne?

Pa, sta? Kod nas Amfilohije (pojma nemam ko je lik - mislim da je neki pop), kod drugih Predsednik licno sa sve kabinetom. Evo ga G.W. kako oprasta smtnu kaznu curki pred Belom Kucom za Dan Zahvalnosti:



Ovo je malo siri ugao - k'o drzavna ceremonija, bokca ti!


Obama oprašta ćurCi a Nikolić neće Ceci da oprosti?!
Pa jel' to humanizam, drugovi?! Jel' to novi kulturni model, jer to odnos prema folk i udovičkoj manjini?
Plavuše mogu - crnke nikako?! Devojke napred, majke - stoj?!
Agitpop Amfilohije ne mere, ali Agitprop Nikolić mere?
Nema tu ni "P" od pravde, da vam ja kažem!
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:30 21.01.2011

Re: reagovanje

a gde to piše, kad sam ja u pitanju

Bojan Budimac
[I] što se štrecaš, ja rekoh "neki ljudi" nisam rekao "ti".

A nije li i to plivanje neka verska manifestacija? (iako joj ti kao vrhovni arbitar oduzimaš duhovnost)
nikolic777 nikolic777 13:30 21.01.2011

Re: reagovanje

Primeti da si upravo uradio nešto prilično slično onome što zameraš tom popu (osim ako nisi sujeveran).


?
imati razumevanja za ovu vrstu stava
civilizovan svet se "popovim" aktivnostima ne bavi
loš pokušaj izvrtanja
Goran Vučković Goran Vučković 13:32 21.01.2011

Re: reagovanje

loš pokušaj izvrtanja

Ok ajde onda objasni kako Amfilohijeva kletva negativno utiče na "proklete" (pri tome recimo da pretpostavimo da boga nema, ili da, ako ga ima, da ignoriše zlobne budale)?
freehand freehand 13:37 21.01.2011

Re: reagovanje

civilizovan svet se "popovim" aktivnostima ne bavi

A sebe ne svrstavaš u "civilizovan svet" ili je tebi bavljenje "popovim" aktivnostima dozvoljeno sa naučnog razloga?
BTW, kako ti se tekstovi šarene k' o dobra slanina - red anatema, red indulgencija, red himna - reklo bi se da si i ti neki sveštenik?!
Žrec, takorekuć.
nikolic777 nikolic777 13:42 21.01.2011

Re: reagovanje

Ok ajde onda objasni kako Amfilohijeva kletva negativno utiče na "proklete"


ti misliš da proglašavanje nekoga smradom, jedne ne vređa, baš nimalo, a nekim drugima ne daje novi polet i inspiraciju? zaista misliš?
Goran Vučković Goran Vučković 13:46 21.01.2011

Re: reagovanje

ti misliš da proglašavanje nekoga smradom, jedne ne vređa, baš nimalo, a nekim drugima ne daje novi polet i inspiraciju? zaista misliš?

Ne razumem kakve ovo pitanje ima veze sa mojim pitanjem, da bi se postavilo u formi odgovora na moje pitanje?
nikolic777 nikolic777 13:51 21.01.2011

Re: reagovanje


Ne razumem kakve ovo pitanje ima veze sa mojim pitanjem, da bi se postavilo u formi odgovora na moje pitanje?


poslednji pokušaj:

uvreda-razočarenje-poniženje
naspram inspiracije-"duohvne"podrške nasilju-alibija

toliko o uticaju kletve
Goran Vučković Goran Vučković 13:53 21.01.2011

Re: reagovanje

uvreda-razočarenje-poniženje naspram inspiracije-"duohvne"podrške nasilju-alibija

A ja bih rekao "poziv na izvršenje božije pravde" u oba slučaja.
wukadin wukadin 14:06 21.01.2011

Re: reagovanje

šta misliš o kulturnim modelima u poslednje dve decenije?


Evo pročitah i ovu nit i u tvom praznoslovlju ne videh ni ovde nikakvu alternativu koju nudiš.

Nije moje da ja nešto nudim, tačnije propagiram, jer nisam pokrenuo ovo pitanje. Ali ipak, ponudiću nešto kao alternativu grandu/farmama i slično (a rekoh da mi ovo vađenje krsta ni izveštavanje medija - od B92 do BN, uopšte nije loše).


Eto jedan skromni primer, po meni, pozitivnog.

A sad ti nađi ovde:
pravoslavni kič

ili neku drugu zamerku...
blogovatelj blogovatelj 14:47 21.01.2011

Re: reagovanje

Nije samo u Italiji. Mislim da je to u svim alpskim zemljama.


Svuda gde postoje katolici.
Karneval se uvek odrzava pred pocetak uskrsnjeg posta. Poenta je da se luduje par dana, po slobodnom izboru, a onda sledi sedam nedelja isposnistva i prociscenja. "Karne" znaci meso, a karneval je u vreme kada je dozvoljeno jesti meso, posle karnevala se prelazi na brokoli i smokve (pozivam docsumanna da da jos neki predlog za papicu posle karnevala)
nikolic777 nikolic777 14:57 21.01.2011

Re: reagovanje

A nije li i to plivanje neka verska manifestacija? (iako joj ti kao vrhovni arbitar oduzimaš duhovnost)


ne ja, nego baš oni koji bi trebalo da joj daju istu
nsarski nsarski 14:59 21.01.2011

Re: reagovanje

vi možete da nastavite sa kačenjem vaših primera, nemam ništa protiv
nadam se da će svi koje je taj pop prokleo, samo u poslednjih nekoliko meseci, imati razumevanja za vas
ja ga zaista imam
pozdrav

OK, fair enough. Ja sam se samo poveo za naslovom, pa sam pomislio da je ovaj post o plivanju za krst. A, u stvari, mnogo je vaznije ko je bio u publici i da je neki Amfilohije nedavno bacao kletve.
Znaci, plivanje je u celom ovom tekstu samo beznacajan povod da se prospe vitriol po kulturi, turbocemugod, opstoj nepismenosti, bivsim i sadasnjim vlastodrscima, i slicnim manjkavostima ovog drustva. A ja, glup, mislio da je o plivanju! Izvinjavam se.
wukadin wukadin 15:04 21.01.2011

Re: reagovanje


A nije li i to plivanje neka verska manifestacija? (iako joj ti kao vrhovni arbitar oduzimaš duhovnost)


ne ja, nego baš oni koji bi trebalo da joj daju istu


Odgledah snimak i ne videh nikakvo slaganje sa rečima koje bi trebalo da potvrdi. Šta oduzima duhovnost? To što se ne kupaju obučeni ili što su neki istetovirani?!

A ne videh ni tvoj odgovor na pitanje kakav kulturni model nudiš kao alternativu. Mislim da sam te tri puta pitao.
Well, smatraću onda da i nemaš šta da ponudiš, osim svojih frustracija pravoslavljem, duhovnošću, srpstvom...
wukadin wukadin 15:07 21.01.2011

Re: reagovanje

(pozivam docsumanna da da jos neki predlog za papicu posle karnevala)


Al' samo ako će da se stavi u pjat, pa nabode na pirun
Nedavno smo na grčkom došli do escajga i nije mi bio problem da razeberem te nazive, isto kažu
nikolic777 nikolic777 15:09 21.01.2011

Re: reagovanje


Znaci, plivanje je u celom ovom tekstu samo beznacajan povod da se prospe vitriol po kulturi, turbocemugod, opstoj nepismenosti, bivsim i sadasnjim vlastodrscima, i slicnim manjkavostima ovog drustva. A ja, glup, mislio da je o plivanju! Izvinjavam se.


niko i nigdenije rekao da ste glupi..
Samo ste sami izjavili da ne znate ko je Amfilohije, a on je "redovan na plivanju", kao autoritet, ne kao plivač

ako ste vi zadovoljni kulturom i nivoom pismenosti, meni je drago da to čujem i da zadržim svoje pravo da ne budem zadovoljan...sve u svemu ostajemo na sopstvenim pozicijama i viđenjima "plivanja"
nsarski nsarski 15:19 21.01.2011

Re: reagovanje

ako ste vi zadovoljni kulturom i nivoom pismenosti, meni je drago da to čujem i da zadržim svoje pravo da ne budem zadovoljan...sve u svemu ostajemo na sopstvenim pozicijama i viđenjima "plivanja"


Daleko od toga da sam zadovoljan. Ali, zar rezonovanje tipa: "eto, oni tamo plivaju za krst u ledenoj vodi, a kultura nam je u katastrofalnom stanju!" nije isto kao i rezonovanje tipa: "ko ce sada da prica o ekonomiji kad Hilandar gori!"?
Tacno je da nam je kultura u losem stanju, i tacno je da je Hilandar goreo, ali najbitnije je kako ce to da se upotrebi.
Ako cemo o plivanju za krst, 'ajmo o plivanju, ako cemo o pozaru u Hilandaru, 'ajmo o tome.
Najzad, ako cemo o slobodnim asocijacijama, pa sve sto nam se ne dopada povezemo sa svim drugim sto nam se ne dopada, onda treba da napisemo post "Jad i cemer ovog zivota ovde, ili sta me sve nervira", a ne neko tamo "plivanje".
nsarski nsarski 15:24 21.01.2011

Re: reagovanje

wukadin
Samo ste sami izjavili da ne znate ko je Amfilohije, a on je "redovan na plivanju", kao autoritet, ne kao plivač


Aman bre dosta više s Amfilohijem, koga Čanak nazva Risto Sotona.
Stvarno ima opterećenih.

Evo ti, pa uživaj:

Ja mislim da bi sledece resenje svih nasih problema bilo najbolje: da se Amfilohije ozeni sa JK i pocne da vencava gejeve - u ovoj zemlji bi doziveli instant med i mleko!
nikolic777 nikolic777 15:28 21.01.2011

Re: reagovanje

Ali, zar rezonovanje tipa: "eto, oni tamo plivaju za krst u ledenoj vodi, a kultura nam je u katastrofalnom stanju!"


stvarno nije tako...reči, parole, poruke...svega toga nema u vašem komentaru, kontinuitet jednog modela, ali ok, možda vi to ne doživljavate tako
docsumann docsumann 15:37 21.01.2011

Re: reagovanje

(pozivam docsumanna da da jos neki predlog za papicu posle karnevala)

Al' samo ako će da se stavi u pjat, pa nabode na pirun


Mislim da ovo može da posluži - Bokeljski riječnik
docsumann docsumann 15:51 21.01.2011

Re: reagovanje


Aman bre dosta više s Amfilohijem, koga Čanak nazva Risto Sotona.
Stvarno ima opterećenih.

Evo ti, pa uživaj:


Ja mislim da bi sledece resenje svih nasih problema bilo najbolje: da se Amfilohije ozeni sa JK i pocne da vencava gejeve - u ovoj zemlji bi doziveli instant med i mleko!


Krst obavezno da ne bude ispod 60 kg, dubina ledene vode min 3m, a učesnici mogu biti samo poluplivači, pa nek se nađe baja ako išta vrijedimo.

elis elis 15:55 21.01.2011

Re: reagovanje

docsumann

Aman bre dosta više s Amfilohijem, koga Čanak nazva Risto Sotona.
Stvarno ima opterećenih.

Evo ti, pa uživaj:


Ja mislim da bi sledece resenje svih nasih problema bilo najbolje: da se Amfilohije ozeni sa JK i pocne da vencava gejeve - u ovoj zemlji bi doziveli instant med i mleko!


Krst obavezno da ne bude ispod 60 kg, dubina ledene vode min 3m, a učesnici mogu biti samo poluplivači, pa nek se nađe baja ako išta vrijedimo.



E, sve je to u redu, al' jedna stvar mene buni. Ukoliko je predviđena ne samo ovosvetovna, zemaljska nagrada za junošu koji izbavi krst sa rečnog dna, kakva je sudbina namenjena onome koji krst baci u reku?
docsumann docsumann 16:04 21.01.2011

Re: reagovanje

E, sve je to u redu, al' jedna stvar mene buni. Ukoliko je predviđena ne samo ovosvetovna, zemaljska nagrada za junošu koji izbavi krst sa rečnog dna, kakva je sudbina namenjena onome koji krst baci u reku?


neizvjesna
elis elis 16:13 21.01.2011

Re: reagovanje

docsumann
E, sve je to u redu, al' jedna stvar mene buni. Ukoliko je predviđena ne samo ovosvetovna, zemaljska nagrada za junošu koji izbavi krst sa rečnog dna, kakva je sudbina namenjena onome koji krst baci u reku?


neizvjesna



nsarski nsarski 16:15 21.01.2011

Re: reagovanje

stvarno nije tako...reči, parole, poruke...

Evo kako ja to dozivljavam. (Sve moze biti povod za sve drugo).

Tito je imao obicaj da podjebava svoje cankolize na taj nacin.
Dodje da otvara hidrocentralu na Djerdapu, pa kaze: "Drugarice i drugovi, lijepo ste ovdje izgradili hidrocentralu, a kad vec govorimo o strujama, moramo pomenuti i struje u Partiji...", i tu pocne seca partijskih knezova. Car!
elis elis 16:41 21.01.2011

Re: reagovanje

nsarski
stvarno nije tako...reči, parole, poruke...

Evo kako ja to dozivljavam. (Sve moze biti povod za sve drugo).

Tito je imao obicaj da podjebava svoje cankolize na taj nacin.
Dodje da otvara hidrocentralu na Djerdapu, pa kaze: "Drugarice i drugovi, lijepo ste ovdje izgradili hidrocentralu, a kad vec govorimo o strujama, moramo pomenuti i struje u Partiji...", i tu pocne seca partijskih knezova. Car!


Kad je dovršeno snimanje "Bitke na Neretvi" prvo je prikazivanje, naravno, upriličeno na Dedinju, u onoj maloj bioskopskoj sali u kojoj je Maršal inače voleo da gleda westerne. Okupilo se probrano društvo, sam partijski vrh i vladarevi intimusi, tu je, neizostavno, i Bulajić. Kad su konobari poslužili pića, društvo je pozvano da zauzme svoja mesta u sali, da bi projekcija mogla otpočeti.
Stigao film i do one završne pesme, Stan' Neeeereeeeetvooooo..., al' niko se ne usuđuje da progovori. Valjda je red da Maršal prvi da svoj sud od kojeg zavisi da li će film u bunker ili u distribuciju. Ćuti Tito, ćute svi ostali. Veljko, koji je, razumljivo, bio najviše zainteresovan za sudbinu svog celuloidnog čeda, odvaži se, te u jednom trenutku zapita: "Druže Tito, kako Vam se čini film?"
A Tito će, lakonski, uz onaj svoj zagonetni osmeh: "Baš je tako bilo."
I ode da zapali.
freehand freehand 16:51 21.01.2011

Re: reagovanje

docsumann
E, sve je to u redu, al' jedna stvar mene buni. Ukoliko je predviđena ne samo ovosvetovna, zemaljska nagrada za junošu koji izbavi krst sa rečnog dna, kakva je sudbina namenjena onome koji krst baci u reku?


neizvjesna

Za razliku od junoše koji bi se usudio da petokraku baci u reku.
Njemu bi sudbina bila izvesna.
Krst obavezno da ne bude ispod 60 kg, dubina ledene vode min 3m, a učesnici mogu biti samo poluplivači, pa nek se nađe baja ako išta vrijedimo.

A za podvižnike najviše vrste kao i za samog vladiku po želji domaćina bloga - prosto su neizostavne i betonske čizme.
antioksidant antioksidant 19:01 21.01.2011

Re: reagovanje

A Tito će, lakonski, uz onaj svoj zagonetni osmeh: "Baš je tako bilo."
I ode da zapali.
ni tada nije smelo da se pusi unutra?
natasavb natasavb 19:09 21.01.2011

Re: reagovanje

Kad je dovršeno snimanje "Bitke na Neretvi" prvo je prikazivanje,


Malo pre videh najavu da ide sutra u 20h na 1srpskoj.
niccolo niccolo 19:56 21.01.2011

Re: reagovanje

natasavb
Kad je dovršeno snimanje "Bitke na Neretvi" prvo je prikazivanje,


Malo pre videh najavu da ide sutra u 20h na 1srpskoj.

Bio pre nekog vremena na HRTu. Gledam ja jedan deo, dođu Nemci avionima pa bombarduju neki već srušeni most, bace 20 bombi i ubiju tipa 1 partizana. Kažem ja na to - pa onda nije ni čudo da su izgubili rat...
elis elis 20:13 21.01.2011

Re: reagovanje

niccolo
natasavb
Kad je dovršeno snimanje "Bitke na Neretvi" prvo je prikazivanje,


Malo pre videh najavu da ide sutra u 20h na 1srpskoj.

Bio pre nekog vremena na HRTu. Gledam ja jedan deo, dođu Nemci avionima pa bombarduju neki već srušeni most, bace 20 bombi i ubiju tipa 1 partizana. Kažem ja na to - pa onda nije ni čudo da su izgubili rat...


U poverenju, al' nemoj nikom da kažeš - ono nisu bili pravi aparati Luftwaffe, već 522-ojke RV i PVO sa mostarskog aerodroma. Zato su opstruirali ubijanje partizana.
freehand freehand 20:16 21.01.2011

Re: reagovanje

Kažem ja na to - pa onda nije ni čudo da su izgubili rat...

Protiv Veljka Bulajića ni veća sila ne bi bolje prošla.
Kao NATO protiv Čukića i Komrakova.
natasavb natasavb 20:19 21.01.2011

Re: reagovanje

niccolo
natasavb
Kad je dovršeno snimanje "Bitke na Neretvi" prvo je prikazivanje,


Malo pre videh najavu da ide sutra u 20h na 1srpskoj.

Bio pre nekog vremena na HRTu. Gledam ja jedan deo, dođu Nemci avionima pa bombarduju neki već srušeni most, bace 20 bombi i ubiju tipa 1 partizana. Kažem ja na to - pa onda nije ni čudo da su izgubili rat...



Podesti me na moju baku, samo ovo njeno ja mislim nije daleko od istine bilo.
Za vreme onih nestasica i bonova za kafu,ulje i ostalo,svaki drugi trazi da ide preko reda jer je prvoborac (a svi od nje mladji poprilicno,ona bila sedmo godiste bila), na sta ce ona : E da je Tito ovoliko boraca '41. imao, ne bi on ratovao 4 godine.
natasavb natasavb 20:27 21.01.2011

Re: reagovanje

freehand
Kažem ja na to - pa onda nije ni čudo da su izgubili rat...

Protiv Veljka Bulajića ni veća sila ne bi bolje prošla.
Kao NATO protiv Čukića i Komrakova.

Pa znas li ti bre koliko je kostalo snimanje tog filma.To je daleko najskuplji nas film, sad se ne secam tacne cifre, ali i za danasnje uslove je ogromna.
A jeste li videli ovo http://www.b92.net/kultura/arhiva_vesti.php?dd=08&mm=01&yyyy=2011&nav_id=484363
freehand freehand 20:33 21.01.2011

Re: reagovanje

Pa znas li ti bre koliko je kostalo snimanje tog filma.To je daleko najskuplji nas film, sad se ne secam tacne cifre, ali i za danasnje uslove je ogromna.

Istina nema cenu.
topcat topcat 05:33 22.01.2011

Re: reagovanje

blogovatelj
Nije samo u Italiji. Mislim da je to u svim alpskim zemljama.

"Karne" znaci meso, a karneval je u vreme kada je dozvoljeno jesti meso, posle karnevala se prelazi na brokoli i smokve (pozivam docsumanna da da jos neki predlog za papicu posle karnevala)


Tu za repu tu za len,
tu za masno zelje.
Fašnik se je oženil,
pepelnicu zaručil.
Pepelnica zaručnica,
Fašnik mladoženja.


Kasnije se spominju neke slane ribe i palenta

Riječki karneval i Samoborski fašnik su također dio bašt...ovaj, komšijskog primitivizma.
niccolo niccolo 10:58 22.01.2011

Re: reagovanje

Istina nema cenu.

Dabome

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana