Društvo| Kultura| Politika| Umetnost| Životni stil

Metastaze kulture laži

Nebojša Milenković RSS / 22.01.2011. u 17:18

Rembrant, Čas anatomije
Rembrant, Čas anatomije
Dok se o komunističkim ili pak mračnjacima 90-ih danas uglavnom može javno govoriti ― o ovim novim, tzv. demokratskim mračnjacima govori se u pola glasa, šapatom, sa strahom ili dozom autocenzure koja uveliko prevazilazi čak i onu iz doba komunizma. Iako je problem manje-više isti: bilo da je reč o pozorištu, filmu, (vizuelnoj) umetnosti ili književnosti, svejedno, uvek se s lakoćom identifikuju iste grupe (ili grupice) interesno povezanih lica koja se vuku (ili guraju, svejedno) ― iz filma u film, iz predstave u predstavu, iz festivala u festival, sa izložbe na izložbu, iz žirija u žiri, iz komisije u komisiju, iz projekta u projekat, iz medija u (isti taj ili neki drugi) medij, ... Na najbrutalnije (ili najsofisticiranije, svejedno) načine sprečavajući bilo koga da se ovako osvojenim (ili tzv. oslobođenim, svejedno) te(rit)orijama (tačnije: kasama, institucijama, žirijima, redakcijama, i ostalim guzicama) čak i približi.

 

O mračnim uticajima sekti, klanova, tajnih centara moći i različitih interesnih i lobi grupa unutar korpusa nečega što se, makar donedavno, kolokvijalno nazivalo srpskom kulturom (misli se, naravno, na kulturu u Srbiji) sporadično se govori već decenijama. Naravno, lavež retkih principijelnih pasa nepregledne karavane korupcije, nepotizama i laži ni na koji način ne može da zaustavi. Oni koji se osmele da pričaju brzo bivaju onemogućeni ili ućutkani (kupljeni, plaćeni ili zastrašeni, svejedno) na različite, manje ili više sofisticirane, načine... Od Broza do danas metodi su manje-više nepromenjeni: sirovi, despotski, orijentalni... Isti su (im), dakako, i ciljevi: da se neposlušni (nepodobni – u svakom slučaju razni "elementi") izbrišu sa scene, ili makar unutar iste marginalizuju do te mere da se njihov profesionalni i javni uticaj svede na najmanju moguću meru. Sredstva koja za to stoje na raspolaganju su: (in)direktan ekonomski pritisak, medijska blokada a, naravno, ukoliko postane neophodna, nije isključena ni neogoljena prinuda i (ekonomski, fizički ili psihički) teror.

Ono na šta se obično prvo pomisli kada se govori o ovim mračnjacima (1) jeste nacionalistička i ratnohuškačka klika koja je vlastitu javnu vidljivost materijalizovala tokom 90-ih. O toj kliki se manje-više sve zna te ju je, shodno navedenom, prilično lako dijagnostikovati i prepoznati. Međutim, ukoliko je neko eventualno pomislio da su tzv. demokratski mračnjaci u bilo čemu bolji ― isti se grdno prevario. Dok se o komunističkim ili pak mračnjacima 90-ih danas uglavnom može javno govoriti ― o ovim novim, tzv. demokratskim mračnjacima govori se u pola glasa, šapatom, sa strahom ili dozom autocenzure koja uveliko prevazilazi čak i onu iz doba komunizma. Iako je problem manje-više isti: bilo da je reč o pozorištu, filmu, (vizuelnoj) umetnosti ili književnosti, svejedno, uvek se s lakoćom identifikuju iste grupe (ili grupice) interesno povezanih lica koja se vuku (ili guraju, svejedno) ― iz filma u film, iz predstave u predstavu, iz festivala u festival, sa izložbe na izložbu, iz žirija u žiri, iz komisije u komisiju, iz projekta u projekat, iz medija u (isti taj ili neki drugi) medij, ... Na najbrutalnije (ili najsofisticiranije, svejedno) načine sprečavajući bilo koga da se ovako osvojenim (ili tzv. oslobođenim, svejedno) te(rit)orijama (tačnije: kasama, institucijama, žirijima, redakcijama, i ostalim guzicama) čak i približi.

Mogućnosti alternativnog delovanja i artikulisanja alternative ovim kulturnim despotima skoro da ne postoje. Oni hrabri i istinski nezavisni ubrzo bivaju ućutkani: ubijeni, zastrašeni, pripitomljeni ili kupljeni. Slučajevi Vujasinović, Ćuruvija ili Đinđić ― baš kao i bilateralni korisnici  njihovih, u ovom trenutku čini se uzaludnih žrtvi ― potvrđuju da kultura spletki, intriga i laži ne samo da nije demontirana, već nije čak ni načeta. No, tema ovog teksta ipak je kultura, pa se vraćam(o) na istu.

Umesto obećane demontaže sistema obmana i laži u kojoj smo živeli do 2000 ― u sferi kulture postpetooktobarske vlasti danas se ponašaju isto kao i oni zbog kojih je 5.oktobar bio izveden. Nespremnošću da se otpočne proces lustracije koji bi podrazumevao i otvaranje dosijea tajnih službi, tj. razotkrivanje mreže i metoda njenih saradnika iz redova tzv. inteligencije ― tzv. demokratske elite omogućile su da preživeli, manje-više reformisani i umiveni, mračnjaci 90-ih nesmetano nastave tamo gde su u vreme vlade Zorana Đinđića privremeno i prividno bili stopirani. Takođe, paralelno s postojećim udbaško-miloševićevskim, stvorene su i nove "strukture" ― perfidne i opasne jednako koliko i one za koje se naivno verovalo da silaze sa scene. Princip je, što bi rekla pesma, ostao istisve su ostalo nijanse.

Ono što se nekada nazivalo regrutovanjem danas je draftovanje, ono što je u nacionalističkoj histeriji imperativno nalagano kao ujedinjenje danas se prepoznaje kao umrežavanje... Ipak, zanemarimo li pomenute terminološke nijanse, prividnu razliku uočavamo i u činjenici da su neposlušni, umesto u zatvorima i na crnim cenzorskim listama kao u doba komunizma, danas osuđeni na tavorenje na ekonomskoj i medijskoj margini, kao i na podjednako tamnim, kvazidemokratskim crnim listama. Ovi novi, tzv. demokratski mračnjaci ne bore se, kao što bi se možda moglo pretpostaviti, protiv mračnjaka devedestih. Naprotiv ― pošto jedni drugima ne pretstavljaju ozbiljniju konkurenciju, na sličan način na koji su to učinile političke partije, i novi mračnjaci iz sfere kulture sa mračnjacima 90-ih imaju iste, kolegijalnokorektne odnose. Ok, s vremena na vreme malo se napadaju po novinama ― ipak, izuzmemo li naizgled politički prihvatljivu retoriku ovih drugih, tzv. naših ― suština njihovih nazovi napadanja jeste puko utvrđivanje pozicija i ima isključivo unutrašnjekoheziona svojstva. Takođe, po modelu preslikanom iz sfere politike, i u kulturi se pokušava ustanoviti sličan princip  manjeg zla po sistemu: jeste, i mi smo podjednako nedemokratični, tačno je da smo kulturni etatisti najgore vrste ― ali: ne želite valjda da (vam) se vrate aveti naše, nekad zajedničke, tzv. gore prošlosti?

Ko su, dakle, ljudi koji se nalaze na meti novoformiranih tzv. demokratskih kulturnih sekti, klanova i interesnih grupa? Pa naravno ― svi koji se nalaze izvan interesnih grupa. Posebna pažnja, osionost i besprizornost rezervisana je, dakako, za obrazovane, inteligentne, informisane, sposobne, principijelne, nekorumpirane, kreativne ― jednom rečju: većinu koja bi, danas-sutra, imala svako pravo da ugrozi njihova feudalna (institucijska) uporišta. Dakle, ostavimo li po strani kvaziantitotalitarnu, kvazievropejsku, kvazimultikulturalnu, kvazirodnoravnopravnu, etc, ... retoriku dolazimo do činjenice u odbrani monopola u kulturi po konkursnim komisijama, različitim žirijima, direktorskim i uredničkim funkcijama, brojnim ministarstvima, sekretarijatima i ostalim mestima na kojima se raspodeljuju uticaji, novac i moć ponovo sede jedna te ista, interesno povezana lica. Konačni ishod je taj da umesto jedne UDBE ― danas imamo još najmanje 3, umesto jednog Oca nacije ― sada imamo nekoliko pretendenata na ovo, usled trenutne konfuzije, privremeno upražnjeni presto...

Suština i svrha postojanja klanova sastoji se u onemogućavanju zdrave konkurencije ― tačnije u brutalnom i besprizornom sprečavanju uspostavljanja bilo kakvih principa ili kriterijuma, sve zarad nastavka nesmetanog cirkulisanja privilegija i moći unutar jednako začaranog kruga povezanih lica sa sve ljubavnicama, rođacima, pobratimima, kumovima i ostalim hostesama.

Ovi klanovi svoje trabante imaju u apsolutno svim političkim strankama, imaju svoje direktore institucija s gotovo neograničenim ovlašćenjima, imaju svoje kritičare, vlastite medije tako da se i svim ostalima, posebno mladima koji tek stupaju na (kulturnu) scenu sa najviših mesta nedvosmisleno poručuje: ili se priklonite ― ili ćete biti uklonjeni!

Posledice nesposobnosti i nespremnosti srpskog društva (tzv.nedostatka političke volje) da se sa ovakvim pojavama obračuna, ili se od istih makar deklarativno i simbolično ogradi, jesu katastrofalne. Upravo otuda što se kulturom na mnogo centralizovaniji i perfidniji način nego u vreme SFRJ i Broza, danas  privilegovano bavi uzak krug interesno povezanih lica, upravo zato što se delovanjem istih onemogućava i sputava svaka alternativa ― svuda okolo ovih, za sada nedodirivih, ostrva tzv. demokratičnosti, tzv. evropejstva, i ostalih tzv. ljudskoparavaških varijacija istih (uz časne izuzetke, naravno), na kulturnoj i javnoj sceni današnjice imamo orijentalno-despotsku baruštinu, mulj, talog, neprosvećeno blato, neopevani ološ i ostale Farme...

Na ovde opisani način u današnjoj Srbiji funkcioniše apsolutno sve: i ekonomija, i politika, i privreda, i sport, i novinarstvo, i kultura,... Stoga bi, umesto iščuđavanja zbog stvari koje su nas kao društvo snašle ― poput, recimo, vapaja ministra Ljajića na temu nenormalne situacije da u ovoj zemlji ljudi više veruju Farmi nego bilo kom političaru ― vlast bi morala, makar deklarativno, pokušati da razmisli o vlastitom udelu u kreiranju monstruma koji tako proždrljivo preti da proguta i poslednja utočišta moralnosti, normalnosti i principijelnosti u ovoj zemlji.

 

Napomena

1)  Pod mračnjacima se, naravno, ne podrazumevaju isključivo ljudi koji deluju iz mraka. Termin se, prevashodno, odnosi na mračnjaštvo odnoseće na metode kojima se navedeni u svom delovanju služe. Što se pak samog mraka tiče on je, u međuvremenu, shodno duhu vremena, postao apsolutno transparentan ― mračnjaci o kojima je ovde reč itekako su pod reflektorima. Svakodnevno. Svakodecenijski. Oni su (već) vekovima tu... pored nas...

 

 Prethodni tekst na istu temu: 

 

TEŠKO JE ŽIVETI I RADITI U DRUŠTVU BEZ NADE 

 

 

Atačmenti



Komentari (190)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 20:15 24.01.2011

Re: Kome trebaju istomišljenici ?


poliumlja
Jel to ono kad imaš podstanara?
freehand freehand 21:33 24.01.2011

Re: Kome trebaju istomišljenici ?

zilikaka

poliumlja
Jel to ono kad imaš podstanara?

Ne znam, i ja se troumim.
draft.dodger draft.dodger 19:08 22.01.2011

...

Nebojša Milenković

Na najbrutalnije (ili najsofisticiranije, svejedno) načine...


Sofisticirani su kao stanična metla...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:28 23.01.2011

Re: ...

Sofisticirani su kao stanična metla...
odlično
blekburn blekburn 19:32 22.01.2011

Transformacija pesnice u šipak...


Čaj za dvoje:






Uploaded with ImageShack.us][/url][
hazar hazar 20:08 22.01.2011

Može li

za nas što nismo baš upućeni u personalna zbivanja i neko ime. Ako ih je već toliko, to ne treba da predstavlja neki problem.

Nisam nešto oduševljen( nasuprot nečemu što sebe voli da naziva kritika) stanjem u umetnosti danas, ali koliko me sećanje služi, uvek je bilo nezadovoljnih koji su prozivali raznorazne klanove, koji eto ne daju pravim talentima da dođu do izražaja. Isto važi i za autocenzuru, a to naročito dolazi do izražaja, kada je kod političara i nož i finansijska pogača.

Voleo bih i kada bi ste dali nekakav konkretan primer da je za vreme vladavine pok.Đinđića bilo bolje ili on zaslužuje drugačiji tretman samo iz ideoloških razloga. Izlili ste bure žuči i sklon sam da vam verujem za mnoge stvari, ali treba to malo potkrepiti, da ne kaže neko da ne laje kera sela radi..
nikolic777 nikolic777 20:29 22.01.2011

provincija

Posledice nesposobnosti i nespremnosti srpskog društva (tzv.nedostatka političke volje) da se sa ovakvim pojavama obračuna, ili se od istih makar deklarativno i simbolično ogradi, jesu katastrofalne. Upravo otuda što se kulturom na mnogo centralizovaniji i perfidniji način nego u vreme SFRJ i Broza, danas privilegovano bavi uzak krug interesno povezanih lica, upravo zato što se delovanjem istih onemogućava i sputava svaka alternativa ― svuda okolo ovih, za sada nedodirivih, ostrva tzv. demokratičnosti, tzv. evropejstva, i ostalih tzv. ljudskoparavaških varijacija istih (uz časne izuzetke, naravno), na kulturnoj i javnoj sceni današnjice imamo orijentalnu baruštinu, mulj, talog, neprosvećeno blato, neopevani ološ i ostale Farme


partijska parcijelizacija kulture, klanovsko svojatanje, sticanje i čuvanje tapije na različite delove kulturne scene, a nijedan deo nije ostao nezavisan, vodi čuvanju, očigledno večnog, provincijalnog, dođeš mi dođem ti, burazerskog - duha..i palanka kao princip opstaje...

sve napisano potpisujem i, naravno,komplimenti za tekst

Out of Beirut Out of Beirut 23:06 22.01.2011

identicnost

Ali pojave koje se ovde kritikuju zestoko (,,mracnjastvo", ,,kulturni despoti" ) su bile zasnovane upravo na zestoko kritickim stavovima prema nekim drugima. Stoga nece biti da je izlazak iz zacaranog kruga u kritici samih pojava (iste pojave, ista kritika, meni je dosadno). Ono sto je kljucna stvar u tekstu je pokazivanje identicnosti izmedju danasnjih pojava i onih pre 15, 20 i 50 godina.

Bar se dve stvari mogu s tom tezom raditi : jedno, stvarati kompaktne izraze ove ideje, dovoljno vesto da bi ih ljudi spontano sirili. (Kao sto je onaj Godwin namerno stvorio Godwinov zakon...). Drugo, dati korpu postojecim ideoloskim pricama o tome sta se desavalo kod nas u zadnjih 70+ godina te stvarati nove teorije koje nisu evidentno suprotne cinjenicama. (Poenta teorija nije da "objasne" svet vec da ga efektno opisu.) Moramo se izboriti za sopstvenu pricu o nama i ne zavisiti od Amera, Rusa, Nemaca u Mancesteru.
Out of Beirut Out of Beirut 23:08 22.01.2011

i jos nesto

I bi li sve to u gornjem tekstu rekao despotima u lice?

(a) pojedinacno

(b) kada se nadju dvojica-trojica njih zajedno

freeconstantinople freeconstantinople 00:19 23.01.2011

elitizam i kesa

klasična priča.
Ono na šta se obično prvo pomisli kada se govori o ovim mračnjacima (1) jeste nacionalistička i ratnohuškačka klika koja je vlastitu javnu vidljivost materijalizovala tokom 90-ih. .


Mogućnosti alternativnog delovanja i artikulisanja alternative ovim kulturnim despotima skoro da ne postoje.

javnoj sceni današnjice imamo orijentalnu baruštinu, mulj, talog, neprosvećeno blato, neopevani ološ i ostale Farme

Naravno na prvu loptu izgledalo bi da vlada treba iz budžetskog novca prvo namiri slobodoumne , nepodmitljive i nadasve vrhunske umijetnike ,ne po babu, ne po stričevima već po pravdi boga alternativnoga.
međutim vlada ni ministarstvo nisu ni umjetnički kritičari, ni sastavljači antologija . Suština demokratskog načina biranja je da ljudi izaberu neku partiju da provodi svoju politiku jer je većina smatra poželjnom , pa bila to fiskalna,makroekonomska,ekološka,zdravstvena ili kulturna politika.Istina je da glasače boli Q za razlike u poimanju kulture između partija.
Najinteresantnije je traženje para za alternartivu koja će beskompromisno kritikovati/pljuvati vlast ili narod. pa zar nebi bilo licemjerno da parama glasača kojima upravljaju partije finacirate nekog koga glasački puk u najmanju ruku prezire. Jbg Farme/grandovi i sto drugih kić quraca-palaca žive na tržištu.
e sad što neko oće pare da radi predstavu o nekom mekoputljivom klincu kojemu se mater kreše sa ljubavnikom a trebala je još crne helanke za ocem mu nosit . I sad taj mekoputljivi drži nekaku lubanju i ne zna šta će sa sebe dal da bidne i nebidne umijesto da gada uroka utokom a kurvu majku kolcem razbije. što to da neki poreski obveznik plaća , da mu se dijete kvari da bude izgubljen ko ta Danska seka persa.
No šalu na stranu , jel netko kulturi sprečava tržišno natjecanje i slobodno tržište.
a budžetski novci ipak prema glasačkoj volji birača. Jbg da je narod hteo da troši pare na Biljanu Srbljanović valjda bi i glasao za nju .
Uskraćivanje ili davanje para poreskih obveznika, ne vrši se prema realnom ili samozvanom elitizmu .nego prema potebama onih koji plaćaju a političari su njihovi izabrani predstavnici.Niti oni plaćaju kulturu da bi ih preodgajala/otvorila oči....
uostalom za to plaćaju prosvijetu neće valjda da daju novce da im se ukine pravo na "neopevani ološ Farmu ..." koju čak ni ne plaćaju
Goran Vučković Goran Vučković 00:30 23.01.2011

Re: elitizam i kesa

Uskraćivanje ili davanje para poreskih obveznika, ne vrši se prema realnom ili samozvanom elitizmu .nego prema potebama onih koji plaćaju a političari su njihovi izabrani predstavnici.Niti oni plaćaju kulturu da bi ih preodgajala/otvorila oči....

Plaćaju po navici - sirotinja dotira bogatašku zabavu.
freeconstantinople freeconstantinople 07:18 23.01.2011

Re: elitizam i kesa

Plaćaju po navici - sirotinja dotira bogatašku zabavu.

baš tako , nevidim zašto kultura nebi ovisila samo o tržištu
wukadin wukadin 11:57 24.01.2011

Re: elitizam i kesa

e sad što neko oće pare da radi predstavu o nekom mekoputljivom klincu kojemu se mater kreše sa ljubavnikom a trebala je još crne helanke za ocem mu nosit . I sad taj mekoputljivi drži nekaku lubanju i ne zna šta će sa sebe dal da bidne i nebidne umijesto da gada uroka utokom a kurvu majku kolcem razbije. što to da neki poreski obveznik plaća , da mu se dijete kvari da bude izgubljen ko ta Danska seka persa.


Mili brate, ovaj prepev Hamleta je nadhebao i Džonijev prepev Ilijade.
mrdax mrdax 01:04 23.01.2011

Slika 2011

Izvrstan tekst. Savrseno prikazan "duh vremena" u Srbiji 2011. Odavno nisam procitao tacniji opis .
Ima necega patoloskog u drustvu u Srbiji . Ne znam kako najbolje da opisem kako mi deluju ljudi oko mene . Skoro svi su se predali , duhovno su slomljeni .

Znaju da nije dobro kao i gde sve ovo vodi ali se ponasaju kao logorasi koji idu ka "sobi sa tusevima" i jedni druge hrabre i pitaju sta ce raditi "posle tusiranja" .
Nepotizam , sirova sila i duhovno siromastvo je zavladalo do te mere da se skoro vise niko ni trudi da makar odglumi da moze drugacije.
Drustvo u kome tranzicija traje skoro 30 godina ima ozbiljnih problema sa realnoscu .
Oni koji su do juce bili protivnici Milosevicevog rezima i koji su se pr(o)edali sada svesni svoje moralne inferiornosti zele da uniste (ako moze i fizicki) sve one kojima ne mogu da iskopaju prljavstinu sa kojom bi ih ucenjivali i naterali da predju na "pravu stranu " .
cult cult 01:10 23.01.2011

Re: Slika 2011

i naterali da predju na "pravu stranu " .

Samo ovo je pogrešno. Na "pravoj strani" sva su mesta zauzeta.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:56 23.01.2011

Re: Slika 2011

Ne znam kako najbolje da opisem kako mi deluju ljudi oko mene . Skoro svi su se predali , duhovno su slomljeni .

Znaju da nije dobro kao i gde sve ovo vodi ali se ponasaju kao logorasi koji idu ka "sobi sa tusevima" i jedni druge hrabre i pitaju sta ce raditi "posle tusiranja" .



odlično rečeno, surovo ali odlično
wukadin wukadin 11:11 24.01.2011

Re: Slika 2011

Drustvo u kome tranzicija traje skoro 30 godina ima ozbiljnih problema sa realnoscu .


O que?!

Emir Kusturica je jednom lepo dao primer Južne Koreje koja je tranziciju sprovodila 25 godina. A evo gde su! Ali nije im se žurilo, niti su išli na resavsku školu MMF-a.
dolybell92 dolybell92 01:51 23.01.2011

Nećemo komplikovati

tzv. demokratske elite omogućile su da preživeli, manje-više reformisani i umiveni, mračnjaci 90-ih nesmetano nastave tamo gde su u vreme vlade Zorana Đinđića privremeno i prividno bili stopirani.



...i bilo šta menjati, sem vlasnika i imovinu.
Sistem se menja samo kada MI postanemo vlasnici
onog što se zove društvena imovina. Pre toga, ne.

Kako se to realizuje.. e pa sad vidimo i znamo
kako se dolazi do imovine koja je ničija, tj. društvena -
- koju ionako nemaš kome platiti a nemaš ni čime,
(strancima prodati - ne dolazi u ozir, jer šta će onda
nama ostati...mada nešto i može, tek onako, kao mora se)

Mnogi su odavno progledali, ali kasno - kada su
shvatili da smo SVI izgubili i da NIKO nije dobio.

Postoji i onaj stari vic o "mojoj babi koja je držala
kupleraj... pa kada joj posao nije išao, nije krečila i zidala,
menjala nameštaj i garderobu... to nije menjala,
već je menjala osoblje "

Mi imamo isto osoblje samo u drugoj obleki,
neko drugo osoblje uopšte i nemamo, jer ga nije
ni bilo, mada smo mislili da jeste, nažalost,
ispostavilo se da smo bili u krivu.
Ako ga i ima onda je njihov broj nedovoljan,
i kako kažeš - negde na margini.


Da li nam je jedino preostalo da samo gledamo..?







freeconstantinople freeconstantinople 07:35 23.01.2011

Re: Nećemo komplikovati

freeconstantinople freeconstantinople 07:56 23.01.2011

Re: Nećemo komplikovati

freeconstantinople
tzv. demokratske elite omogućile su da preživeli, manje-više reformisani i umiveni, mračnjaci 90-ih nesmetano nastave tamo gde su u vreme vlade Zorana Đinđića privremeno i prividno bili stopirani.

A što, demoktatski ih je trebalo spalit na lomači sa njihovim dijelima,naterat da vuku bukagije ili im zabranit svaki govor ili čak bivstvovanje izvan dnevnog boravka. Možda je trebalo izvršit nacionalizaciju svih "priopćila" pa postavit ždanovljevski komitet od Teofoba P. , Prazilukovića P., i "što platno beleše S.
koji bi određivali demokratski spektar kulture ( a on svakako ne bi bio mali, bili bi zadovoljeni razni kriteriji da ima i bulumničara i anorektičara i alkosa i ašišara ) eventualno bi se mogla uvest i interventna kulturna djelatnost 00 sa pravom da se brenerom spali na licu mijesta ,takva odgovorna funkcija svakako bi morala pripasti tolerantnoj osobi kao što je Mračna Alahojević
i naravno uz PDV od 18 % uvest još jedan od 18% samo za kulturu i kulturnu dekontaminaciju ( ili ić na Musolinijev metod ricinusovog ulja , poznato je da je proljev sredstvo za brzu detoksikaciju/dekontaminaciju ).
po vama treba pod hitno zatvorit sve privatne medije,izdavačke kuće slobodne izbore jer to uništava liberalnu misao u Srbiji
iz Presude suda časti BU ,Milutinu Milankoviću
„По политичкој оријентацији припада познатој математичкој клики... Марксизам-лењинизам уопште не познаје нити показује икакав интерес. Сматрамо да је наш политички непријатељ и да ће као такав умрети

eh kako je bilo jasno dok je liberalizam vladao .... a ovi sad slobodno govore

jeste nacionalistička i ratnohuškačka klika koja je vlastitu javnu vidljivost materijalizovala tokom 90-ih.

Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 03:09 23.01.2011

Диктатура

Прво да кажем да се са ауторовим претходним текстовима никада нисам слагао, зато што је користио овај блог да промовише идеје ЛДП које као што је време показало су најобичније небулозе које су се криле иза лика и дела покојног Зорана Ђинђића. Наравно да Чеда и ЛДП имају везе са Зораном као што Вучић има везе са толеранцијом и ЕУ. Са овим текстом се слажем, мада аутор није спомињао имена тако да не знам да ли мислимо на исте људе. Свеједно, ја имам следеће да кажем на ову тему.

Ја дуго не живим у Србији. Нешто ме је пре вукло да се вратим, постојала је нека носталгија, али то је све прошло и сада ми не пада напамет да се вратим. Све ређе долазим у посету. Задњи пут сам био пре 4 године и не планирам долазак ускоро. Највише ме је разочарала равнодушност народа који се тотално повукао у себе разочаран и осрамоћен. Глас који се још увек чује је оних који су опљачкали земљу и ових који су све то легализовали после 2000. Кад гледам политичке и културне дебате ту су углавном исти људи. Полуобразовани културњаци и самозвани бизнисмени, научници, експерти итд. Танка линија која их веже је лаж, коришћење страних израза у погрешном контексту, лажни патриотизам, лажна борба за људска права и лажно европејство.
Док слушам Вучића како се бори за улазак Србије у ЕУ, као да смо заборавили закон о информисању, или још скорији Булевар Ратка МЛадића. Слушам Чеду Јовановића који је са 40 година изговорио све лажи овога света, тако да не знам како ће да лаже још 40 година. Служам га да Влада не ваља, али неће да је руши пошто боља опција не постоји, а он сам са својих 5% не може да нас води у светлу будућност. О председнику који прети тајкунима, па се онда извињава нећу ни да причам.
Ту су још колумне Јелене карлеуше, пословне умотворине Милке Форцан, будући нобеловац деда Добрица, неуморна борба за људска права Хашима Тачија од стране лажних хуманитараца Наташе и Соње. Лажно Хришћанство Образа и Двери.

Деца у основним школама немају тоалет папир и сапун за руке, а о њиховим људским правима нико ни да бекне. Битно је да постоје Фарме, Дворови и Велики брат.

Постоје и позитивне ствари у Сбрији које с времена на време допру до мене. Као на пример, Земља Грува, Кошаркашка репрезентација, тенисери, пливачи, студенти који побеђују на такмичењима, понеки добротвор.

Србијом владају примитвци, деца и унуци титових генерала, полуобразоване певаљке, Милошевићеви бизнисмени који и у монополу губе паре, 6. Личка и 7. Банијска. Свима нам они намећу своје вредности које немају везе са Србијом, зато што већина њих и није из Србије.

fantomatsicna fantomatsicna 04:18 23.01.2011

Re: Диктатура

O Moj blogo..i opet samo da kazem hvala svima sto me lece od nostalgije..
dolybell92 dolybell92 06:55 23.01.2011

Re: Диктатура

fantomatsicna
O Moj blogo..i opet samo da kazem hvala svima sto me lece od nostalgije..


Zaboraviti na nostalgia... jer OVO nije
ONO što izaziva nostalgiju... OVO ubija i nostalgiju.
veronika_kojen veronika_kojen 09:36 23.01.2011

Re: Диктатура

Свима нам они намећу своје вредности које немају везе са Србијом, зато што већина њих и није из Србије.


A šta je ovo što ti zapravo radiš?

Ја дуго не живим у Србији.


Ni moja baba ne živi u Kini, pa ne kritikuje istu.

Ne razumem tvoj zaključak, da preformulišem, tvoju generalizaciju-narod je ravnodušan. Ja nisam ravnodušna. A ti očigledno ne primećuješ da si ti najbolji primerak tih ravnodušnih o kojima govoriš. Hrabrost je ostati i pokušati promeniti nešto ili odande gde si nešto pokušati promeniti, a ako si ti bio previše lenj za to, nemaš prava da donosiš ovakve zaključke na osnovu kolumne jelene karleuše i kurira (ili šta li već čitaš na internetu), a da cele četiri godine nisi bio u Srbiji.
veronika_kojen veronika_kojen 11:05 23.01.2011

Re: Диктатура

*
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:23 23.01.2011

zašto kažeš ljubav a misliš na sex...

Прво да кажем да се са ауторовим претходним текстовима никада нисам слагао, зато што је користио овај блог да промовише идеје ЛДП

pod 1. napokon formulacija sa kojom mogu da se složim - dakle ideje koje je LDP u vreme dok sam, kako vi kažete agitovao (ja bih radije: zastupao, promovisao, ok, može i branio) ja podjednako zastupam i danas tu se, ako ste pažljiviji čitalac, lako može uočiti izvestan kontunuitet

Са овим текстом се слажем, мада аутор није спомињао имена тако да не знам да ли мислимо на исте људе.

pod 2. vidim da kada kažete ideje - vi ustvari mislite na ljude, i tu bi mogao biti koren našeg nesporazumevanja. dakle, različite ideje vremenom zastupaju različiti ljudi - ukoliko vam se ti ljudi ne sviđaju (na šta naravno imate svako pravo) to je onda druga stvar.

pod 3. a to vas očito najviše zanima, mislim da problem ovog društva nisu ideje već, nažalost, ogroman raskorak koji između ideja (retorike) i stvarnosti postoji... otuda na mestu koje je nekada tako beskompromisno zastupao LDP danas stoji tako velika, zjapeća praznina

pod 4. da - ja jesam jako zainteresovan za popunjavanje te prazinine
freehand freehand 12:00 23.01.2011

Re: zašto kažeš ljubav a misliš na sex...

pod 2. vidim da kada kažete ideje - vi ustvari mislite na ljude, i tu bi mogao biti koren našeg nesporazumevanja.

Da bih bar nešto razumeo ispravno
o ovim novim, tzv. demokratskim mračnjacima

uvek se s lakoćom identifikuju iste grupe (ili grupice) interesno povezanih lica

Ovde je reč o idejama, ne o ljudima?

A autor se usuđuje da žigoše pojave, ali kad se dođe do ljudi
Oni koji se osmele da pričaju brzo bivaju onemogućeni ili ućutkani (kupljeni, plaćeni ili zastrašeni, svejedno) na različite, manje ili više sofisticirane, načine...

Mada, istinu govoreći - ovo sa kupovanjem i plaćanjem nekad zarajca maštu, ne?
Bar meni, starom nosiocu pokvarene mašte i prljavih strasti.
Dr M Dr M 14:03 23.01.2011

Re: Диктатура

Слушам Чеду Јовановића који је са 40 година изговорио све лажи овога света, тако да не знам како ће да лаже још 40 година. Служам га да Влада не ваља, али неће да је руши пошто боља опција не постоји, а он сам са својих 5% не може да нас води у светлу будућност


Raduje me što je Čeda Jovanović izgovorio sve laži ovoga sveta, sad će, valjda morati da predje na istinu. Možda je već i počeo, obzirom na drugu rečenicu iz ovog citata.

Ali, ovako radoznao kakav jesam, molim Vasu S. Tajčića da nabroji nekoliko tih laži, čisto da vidim kako su mi promakle i da budem oprezan ubuduće.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:31 23.01.2011

Re: zašto kažeš ljubav a misliš na sex...

freehand

sasvim je jasno da sa vama ne vredi
ulaziti u (ozbiljnije) rasprave

- ja jednostavno nemam ni volje
ni živaca za tako nešto
freehand freehand 14:48 23.01.2011

Re: zašto kažeš ljubav a misliš na sex...

Nebojša Milenković
freehand

sasvim je jasno da sa vama ne vredi
ulaziti u (ozbiljnije) rasprave

- ja jednostavno nemam ni volje
ni živaca za tako nešto

Moram reći da ni meni ne čini naročito zadovoljstvo diskusija sa misliocima koji raspravu počinju i zaključuju rečenicom Sasvim je jasno. Koja me neodoljivo podseća na ono Nesumnjivo.
Bar je pokušaj bio hvale vredan, za blogera koji nema ni volje ni živaca.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 15:21 23.01.2011

Re: Диктатура

Твоја баба није Кинез, а ја јесам Србин. Друго ја сам учествовао у пропалом променама

Вероника, ако сте ви мотор промена у Србији онда ћемо постати још већа простачка паланка. Ја Курир не читам, колумну Јелене карлеуше сам начао на сајту Пешчаника. Мадам Курир, Пешчаник исто срање. Видиш, кад прочитам твој одговор уверим себе још једном у исправност одлуке да не комуницирам са квази образованим попишуљама из ЛДП’а.

И за крај, ја живим у демократији где могу да будем шта год хоћу, Србин, Марсовац, доктор, економиста, тако да без обзира што 4 године нисам био у Србији ја сам Србин. Србија, онакву какву ја волим је у мом срцу. И увек ће бити. Та Србија је без простакуша вашег и Карелушиног калибра. али и без јуословена, титоиста, милошевићеваца, титових генерала итд.

Хтео бих да те питам у којим променама си ти учествовала и шта си урадила данас да би Србији било боље. Него плашим се одговрићеш, а простаклука доста за један дан.

Збогом народе.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 15:21 23.01.2011

Re: Диктатура

Твоја баба није Кинез, а ја јесам Србин. Друго ја сам учествовао у пропалом променама

Вероника, ако сте ви мотор промена у Србији онда ћемо постати још већа простачка паланка. Ја Курир не читам, колумну Јелене карлеуше сам начао на сајту Пешчаника. Мадам Курир, Пешчаник исто срање. Видиш, кад прочитам твој одговор уверим себе још једном у исправност одлуке да не комуницирам са квази образованим попишуљама из ЛДП’а.

И за крај, ја живим у демократији где могу да будем шта год хоћу, Србин, Марсовац, доктор, економиста, тако да без обзира што 4 године нисам био у Србији ја сам Србин. Србија, онакву какву ја волим је у мом срцу. И увек ће бити. Та Србија је без простакуша вашег и Карелушиног калибра. али и без јуословена, титоиста, милошевићеваца, титових генерала итд.

Хтео бих да те питам у којим променама си ти учествовала и шта си урадила данас да би Србији било боље. Него плашим се одговрићеш, а простаклука доста за један дан.

Збогом народе.
kukusigameni kukusigameni 15:31 23.01.2011

Re: Диктатура

Kazem vam ja gospodjo Nikolajevic, te mlade generacije su jako proste.

freehand freehand 15:43 23.01.2011

Re: Диктатура

да не комуницирам са квази образованим попишуљама из ЛДП’а.

Gosin Vaso, imaš skučen izbor: da menjaš rečnik ili nick.
Jerbo, Vasa S. Tajčić je sinonim za gospodina starog kova , a gospoda se damama nikad ne obraćaju na ovaj način.
Usput, moraćeš nešto i sa dioptrijom da uradiš, jer Veroniku možeš ubrojati u razne društvene grupe, ali teško bi je blo upasovati u LDP.
Na kraju, ako preskočimo prozivanje (zbog odsustva) koje joj kao mladoj treba oprostiti, volja za promenom i vera u bolje svakako joj se ne sme uzeti za zlo.
Dapače, daj Bože da je što više takvih!
veronika_kojen veronika_kojen 16:20 23.01.2011

Re: Диктатура

да не комуницирам са квази образованим попишуљама из ЛДП’а.


Laješ pod pogrešnim drvetom, brate.

Та Србија је без простакуша вашег калибра.


Hvala

Хтео бих да те питам у којим променама си ти учествовала и шта си урадила данас да би Србији било боље.


Danas ništa. Sutra idem da apelujem za promenu linije 708 u Zemun Polju.

veronika_kojen veronika_kojen 16:27 23.01.2011

Re: Диктатура

freehand

Dapače, daj Bože da je što više takvih!




Mislem, fri, hvala...
freehand freehand 16:35 23.01.2011

Re: Диктатура

veronika_kojen
freehand

Dapače, daj Bože da je što više takvih!




Mislem, fri, hvala...

Mislim, Ver, ovodizbrišeš:
Nego, dobri čoveče, i da sam samo pljunula na ulici uradila sam više nego ti. A to je-podvila rep i pobegla, a onda lajala preko tarabe. Srećno ti bilo, i ne moraš se vraćati. Takvi nam ne trebaju

Ili ti ne liči, ili se ja grdno varam u vezi tvog intelekta.
dolybell92 dolybell92 16:37 23.01.2011

Re: Диктатура

И за крај, ја живим у демократији где могу да будем шта год хоћу, Србин, Марсовац, доктор, економиста, тако да без обзира што 4 године нисам био у Србији ја сам Србин. Србија, онакву какву ја волим је у мом срцу. И увек ће бити. Та Србија је без простакуша вашег и Карелушиног калибра. али и без јуословена, титоиста, милошевићеваца, титових генерала итд.


Нема те демократије у којој се може бити шта се хоће,
по личном избору - може се бити само оно што јеси.
То што другог не интересује шта си, не значи да може
да бираш шта хоћеш да будеш. Смешно и ....
Памет се не стиче образовањем.
Србија коју држиш у срцу и коју волиш - не постоји.
Живети са илузијом је лични избор, на који свако има право.
freehand freehand 16:48 23.01.2011

Re: Диктатура

Нема те демократије у којој се може бити шта се хоће,
по личном избору - може се бити само оно што јеси.
То што другог не интересује шта си, не значи да може
да бираш шта хоћеш да будеш. Смешно и ....
Памет се не стиче образовањем.
Србија коју држиш у срцу и коју волиш - не постоји.
Живети са илузијом је лични избор, на који свако има право.

Odlično rečeno.
Baš ko što bih ja hteo al numem.
veronika_kojen veronika_kojen 16:52 23.01.2011

Re: Диктатура

freehand
veronika_kojen
freehand

Dapače, daj Bože da je što više takvih!




Mislem, fri, hvala...

Mislim, Ver, ovodizbrišeš:
Nego, dobri čoveče, i da sam samo pljunula na ulici uradila sam više nego ti. A to je-podvila rep i pobegla, a onda lajala preko tarabe. Srećno ti bilo, i ne moraš se vraćati. Takvi nam ne trebaju

Ili ti ne liči, ili se ja grdno varam u vezi tvog intelekta.


Da, grdno se varaš. Ne mislim da ljudi koji jednom postanu državljani druge zemlje i ne planiraju da se vrate u svoju, imaju prava da je pljuju.

edit: O, gospode, sam sam pročitala opet, neko iz dijaspore bi se mogao uvrediti. Mislila sam samo na pljuvača.
Gospodja Klara Gospodja Klara 17:10 23.01.2011

Re: Диктатура

A to je-podvila rep i pobegla, a onda lajala preko tarabe. Srećno ti bilo, i ne moraš se vraćati. Takvi nam ne trebaju


Ima mnogo tih koji ''nam'' nisu bili potrebni. I oni više i nisu tu.
Šteta.


mikimedic mikimedic 17:12 23.01.2011

Re: Диктатура

hhhm mozda mali nesporazum ne?

vidis, vasu znam dosta dugo i apsolutno razumem sta je covek hteo da kaze. i mogu 90% da se slozim sa njim.

evo vam kontraprimer - da li bi komentar kao sto je vasin mogao da napise stosic? naravno da ne.

veronika ne zna vasu, i njegov raniji opus na blogu. mlada je. i voli da jurisa na barikade.

zato gotivim i veroniku, a to vasa mozda nije prepoznao.

sad cu mozda da odem predaleko ali se nadam da ce veronika prepoznati vasu i mene

sto ne znaci da treba da odustane od svojih ideala.
veronika_kojen veronika_kojen 17:13 23.01.2011

Re: Диктатура

Da, tek sad sam videla da će neko pomisliti da se odnosi na svu dijasporu, dodžavola

Ali mislih samo na pljuvača...
mikimedic mikimedic 17:31 23.01.2011

Re: Диктатура

Da, tek sad sam videla da će neko pomisliti da se odnosi na svu dijasporu, dodžavola


nije vasa pljuvac, biliv mi.
veronika_kojen veronika_kojen 17:33 23.01.2011

Re: Диктатура

Nazvao me je kvazi obrazovanom popišuljom iz LDP-a. I kretenušom, miki.
kukusigameni kukusigameni 17:54 23.01.2011

Re: Диктатура

I tu dolazimo do lajt motiva: Zavadi pa vladaj!
mikimedic mikimedic 18:05 23.01.2011

Re: Диктатура

Nazvao me je kvazi obrazovanom popišuljom iz LDP-a. I kretenušom, miki


rekoh, stvar percepcije. to je usledilo tek posle par tvojih, moram priznati zescih replika, a koje je vasa stavio u pogresan kontekst. on sad nije toliko aktivan na blogu, a ja ga se bas secam iz tog ldp perioda (ti se nisi jos ni rodila )

i zaista, kad bih ja sad procitao tvoju repliku samu za sebe.. .kontekst moze da odvede na razlicite strane...

biliv mi.. oboje ste se malo zatrcali. a dragi ste mi. oboje

veronika_kojen veronika_kojen 18:14 23.01.2011

Re: Диктатура

oboje ste se malo zatrcali. a dragi ste mi. oboje


Pustila sam mu pp izvinjenja, mda i dalje mislim da sam u pravu. Poštujem tvoje mišljenje više od bilo čijeg drugog na blogu, miki.

I da se manemo ogromnog trola.
niccolo niccolo 18:33 23.01.2011

Re: Диктатура

Poštujem tvoje mišljenje više od bilo čijeg drugog na blogu, miki.

Eto Miki, a Karagaća i Drago (plus Antioksidant) ti stalo pričali da nema koristi od onog tvog smaranja o presudi MSP


mikimedic mikimedic 18:57 23.01.2011

Re: Диктатура

Pustila sam mu pp izvinjenja, mda i dalje mislim da sam u pravu. Poštujem tvoje mišljenje više od bilo čijeg drugog na blogu, miki.



aaaaaaaaa

potpuno nezasluzeno, bez lazne skromnosti.

biliv mi

mikimedic mikimedic 18:58 23.01.2011

Re: Диктатура

Eto Miki, a Karagaća i Drago (plus Antioksidant) ti stalo pričali da nema koristi od onog tvog smaranja o presudi MSP


veronika_kojen veronika_kojen 19:02 23.01.2011

Re: Диктатура

niccolo
Poštujem tvoje mišljenje više od bilo čijeg drugog na blogu, miki.

Eto Miki, a Karagaća i Drago (plus Antioksidant) ti stalo pričali da nema koristi od onog tvog smaranja o presudi MSP



Ne zbog toga. Miki me je branio prvih dana na blogu, i zato poštujem njegovo mišljenje što se tiče izvinjuvanja, ali ne i, kahm,to mišljenje.

kahm, kahm


niccolo niccolo 19:06 23.01.2011

Re: Диктатура

Ne zbog toga.

Ma znam, nego se Miki i ja zezamo malo
mikimedic mikimedic 19:06 23.01.2011

Re: Диктатура

Ne zbog toga. Miki me je branio prvih dana na blogu, i zato poštujem njegovo mišljenje što se tiče izvinjuvanja, ali ne i, kahm,to mišljenje.


podrzavam pravo na drugacije misljenje

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:06 23.01.2011

Re: Диктатура

Srećno ti bilo, i ne moraš se vraćati. Takvi nam ne trebaju


Opa!!!!
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 19:12 23.01.2011

Re: Диктатура

Veronika, izvinjavam se zbog uvreda. Najiskrenije. Mi se ne poznajemo tako da moj komentar ne stoji. Uvek sam otvoren za raspravu i licno nemam nista ni protiv Cede, LDP-a a ni gospodina koji je postavio temu.
Ne slazem se sa njima, ali to sigurno ne znaci da podrzavam Vucica i citam Kurir.

Jedna stvar koja me nervira je taj odnos prema nama koji vise ne zivimo u Srbiji, a otisli smo pocetkom devedesetih. Imao sam izbor. Ili u Slavoniju ili da brisem. Ja sam izabrao da zbrisem. Znaci da ostavim roditelje i sestre i odem u pm. Zbog toga sam proglasen izdajnikom i nisam mogao da se vratim u zemlju do 2002. kada su napokon doneli odluku da nas 30 hiljada koji smo to isto uradili nismo izdali nikoga.
Ja i danas mislim da sam napravio dobar izbor. Ziv sam, imam obe noge i ruke. Nisam ubio nikoga i savest mi je mirna.
E sad kad meni neko kaze da ja citam Kurir, nemam prava da komentarisem situaciju u Srbiji, gledam Pink ili sta vec ne, mene to iritira. Ja nisam otisao iz Srbije zato sto sam hteo bolje da zivim ili da nadjem bolji posao ili tako nesto. Nisam mogao da kontrolisem to sto ce 80% gradjana Srbije da izabere put kojim ce da ih vodi Milosevic, ali sam imao tu srecu da sam mogao da biram sta cu da radim sa svojim zivotom. Mnogi nisu bili te srece.


OK. Ne mogu vise da pisem. Samo sam hteo da pojasnim odakle dolazim. Retko kad komentarisem. Razlog zbog kojeg sam se umesao u razgovor je to sto se slazem sa tekstom i hteo sam da obrazlozim kako ja sve to shvatam. E sad nisam mislio nista lose.

Pozdrav svima.
veronika_kojen veronika_kojen 19:15 23.01.2011

Re: Диктатура

Ma, napala sam te zbog ravnodušja, ne zbog odlaženja. I ja sam se izlajala bez razloga, ne znam koji mi djavo. PMS, ignoriši.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:16 23.01.2011

Re: Диктатура

ne znam koji mi djavo


Znam ja.
Da ti kazem?
freehand freehand 19:50 23.01.2011

Re: Диктатура

OK. Ne mogu vise da pisem. Samo sam hteo da pojasnim odakle dolazim. Retko kad komentarisem. Razlog zbog kojeg sam se umesao u razgovor je to sto se slazem sa tekstom i hteo sam da obrazlozim kako ja sve to shvatam. E sad nisam mislio nista lose.

Pozdrav svima.

Ma, napala sam te zbog ravnodušja, ne zbog odlaženja. I ja sam se izlajala bez razloga, ne znam koji mi djavo. PMS, ignoriši.

I šta je rekao čika Freehand odmah na početku?
Potrošismo dva metra ekrana, na ništa.

Edit: nije nezapaženo prošla Mikijeva mirovna misija.
Nije baš da je holbrukovao; ja ga pola nisam razumeo.
Međutim, rezultat je ono što se računa i pamti!
Sad kad su svi jedni drugima sa suzama u očima popadali u zagrljaj,
idemo na sledeći Nikolićev blog (za koji neki insajderi najavljuju da će biti bombastičan i neviđen.. Kao i uvek) još jedno kaljenje kod Drage, pa - Bliski istok!
Jebo Obamu i ostale amatere.
veronika_kojen veronika_kojen 20:45 23.01.2011

Re: Диктатура

freehand

I šta je rekao čika Freehand odmah na početku?




Ja te mrzim, znaš...

(btw, promenila sam komentar. aj sad svi nazad na utisak nedelje...)
stropostalo stropostalo 07:08 23.01.2011

svi komentari

Truć,truć, bla, bla.
docsumann docsumann 11:19 23.01.2011

Re: svi komentari

Truć,truć, bla, bla.


slušaj pažljivo

markod.1970 markod.1970 11:59 23.01.2011

npr.

npr. http://www.marko70.vpweb.com/
šta je sve bilo oko toga. inspiraciju kad je traže, nađu je tamo ne da se inspirišu i budu inspirisani nego da prostoprošireno obrade zarad inspiracije radi inspiracije.
nsarski nsarski 15:43 23.01.2011

Re: npr.

šta je sve bilo oko toga. inspiraciju kad je traže, nađu je tamo ne da se inspirišu i budu inspirisani nego da prostoprošireno obrade zarad inspiracije radi inspiracije.

Haaaaahaaaaaaa, e, ulepsa mi dan, hvala ti! Vidim da si naucio rec "inspiracija" i umes da je upotrebis u recenici.
Aj' sad rec "vucibatina".

(Izvini, nista licno - jednostavno, nisam mogao da odolim. Pozdrav!)
freehand freehand 12:01 23.01.2011

E pa domaćine

... od Freehand-a - stotka!
100
markod.1970 markod.1970 15:10 23.01.2011

vucibatine

tako vam je to ovde od malo pre Slobe pa dokle u nedogled - to niko ne zna. vucibatine teške, razvile su se toliko da se učaure, pa nastavile sa parafrazama. cenim b92, i oni znaju da se neke teme suludo prolongiraju, ostalima, više manje, mislim na medije, to je pouzdano obrtanje para. ...
vojislav948 vojislav948 19:09 23.01.2011

Menjajmo sebe


Mislim da bez obzira i na dijametralno suprotna mišljenja, koja su po meni vrlo korisna, treba negovati kulturu dijaloga i poštovati onog ko drugačije misli. Svi mi želimo da se u Srbiji dogode promene i da konačno stvorimo šansu za bolji život svih građana. Budimo kolegijalni i poštujmo kulturu dijaloga, bez obzira na različita mišljenja, ali snagom argumenata.
jerry92 jerry92 20:31 23.01.2011

promene

Znači tema je kako menjati sistem?Pravi odgovor je jako teško to uraditi na ovaj način jer njega čine ljudi koji su izašli iz Miloševićevog kaputa i oni i dalje vladaju.Drugo,narod je jako teško menjati,a za to je potrebno najmanje 50 godina mukotrpnog rada,ako to uspe,naravno.Menjati i sistem vrednosti u državi gde se neguje podaništvo još od 19.veka.Ne vrednuju se prave vrednosti kao stručnost,poštenje,marljivost i odgovornost.
abraham_linkoln abraham_linkoln 21:05 23.01.2011

Re: promene

Znači tema je kako menjati sistem?

a ja, pak, mislim da je tema: zašto niko ne želi da menja sistem
koji, očigledno, ne funkcioniše - to jest funkcioniše, recimo na način
koji je u tekstu opisao g.milenković - dakle: kome odgovara ovo stanje?
ko su vlasnici srbije: poslanici, tajkuni, tajne službe...
ko su oni kojima ovakvo stanje odgovara

- građani, očigledno, to nisu
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 23:38 23.01.2011

Re: promene

a ja, pak, mislim da je tema: zašto niko ne želi da menja sistem
koji, očigledno, ne funkcioniše


slažem se da to jeste jedna od suštinskih dilema - na koju ste odgovor dali već u samom pitanju:

vlasnici srbije: poslanici, tajkuni, tajne službe...
... su oni kojima ovakvo stanje odgovara


wukadin wukadin 11:06 24.01.2011

Učinilo mi de dobar tekst

Najzad nešto da se kaže o aktuelnim mračnjacima, onima na vlasti. A onda se svelo na gomilu drugosrbijanskih fraza i opštih mesta.
Da krenem od onoga što mi se svidelo. Da, o nečemu može "samo u pola glasa". Neće te ubiti ako kažeš drugačije (i taj deo teksta ne shvatam, o tome par redova niže), neće te ni u aps, ali će te ućutkati kao javnu ličnost. Pa posle pričaj koliko hoćeš "u kafani". Ili što reče neko na špici Peščanika, sve pozivajući se na Ataturka: "sad ti pričaj sa cilindorm na glavi šta hoćeš". Samo, Ataturk nije stavljao cilindar cilidra radi, nego je video modernizaciju kao ostvarenje turskih (svojih) nacionalnih interesa. A vala živeo je u vreme kada svrstavanje uz Evropejce nije bilo isto što ići u četnike 1944. Uzgred, Turska se nije dala uvući u WW2...
Nego, što samo u pola glasa. Odgovor je davno dao Rambo, zlokobnih "devedesetih", kada je taj mehanizam bio u povojima, i delovao pored "stare dobre" batine. Ergo, pitali ga što je radio sa Brzim, Draganom i još nekim turbo-folk zvezdama, a on samo rekao "Imam i ja dupe". A nije mala stvar živeti od javnosti. Ima tu harizme koje traže punjene ptice, a i brate lakše je nego raditi u kancelariji ili fabrici 8 sati.

E onda se sve rasplinulo, mislim u tekstu. Ispada da je problem što nisu više evroatlanski, ovaj kulturni establišment. A šta je konkretno onemogućeno prozapadnim, liberalističkim, kulturnim delatnicima. Je li neko ograničava Vidojković Marka?! Ili onog što je pravio "Šišanje". Juče gledam "Besu", eto snimljen dosadjnikav film koji bi da bude provokativan, jasno preko leđa "nacionalističkih predrasuda". Takve stvari više ne mogu ni da me iznerviraju. Don Huan: "Da bi se naljutio treba da ono što ljudi rade smatraš bitnim. Ja ne mislim tako".
Onaj deo oko "skraćivanja za glavu" mi uopšte nije jasan. Fakat su Ćuruvija i Vujasinovićka ubijeni devedesetih, a rečeno je da neće o tom periodu. Ali ne može se pobeći, ni kad se hoće... A Đinđić? Ubili ga demokratski mračnjaci, o kojima tekst govori?! Pa ne bi mi smetalo da se na kraju ispostavi i da je tako. I Cezara je ubio Brut, a ne neki neprijatelj Rimske Republike.

Na kraju se sve svelo na Farmu, kao uobičajeni etalon nečega... E pa da parafraziram "Pečat". Jeste, baš "Pečat". Vendi, kakva je da je, ne peva pesme o Vendi. A "Insajder" pravi specijalku o "Insajderu". Ekrem, ako bi uspeo nešto da ukači, pitao bi Dulića ako bi imao prilike o "nepristojno velikom" broju njegovih privatnih poslova sa javnim preduzećima. Olja Bećković i Bujošević ga ništa ne pitaše, a dva sata je sedeo pored njih... Nije najveći problm rijaliti, bar po logici stvari ne može biti najveći problem što se razlikujemo od Zapada, a vi biste da se ne razlikujemo. Jer ima i tamo toga...
veronika_kojen veronika_kojen 11:33 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

E pa da parafraziram "Pečat". Jeste, baš "Pečat".




jel baš baš pečat?
wukadin wukadin 11:43 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Isto kao i Kusta
E, da kažem još jedno ime, pošto blogoautor beži od imena.
Dobrica!
BU!
veronika_kojen veronika_kojen 11:46 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

wukadin
Isto kao i Kusta
E, da kažem još jedno ime, pošto blogoautor beži od imena.
Dobrica!
BU!


voja.

dvostruko bu.
jerry92 jerry92 12:12 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Vidi pa ovo za Đinđića je spomenuo čiveni mračnjak iz DSS sa sve bradom,pa mi se čini da si ti taj mračnjak.Istim rečima do u slovo.Šta bi tek Voja K rekao za ovo?
Ovde u tekstu se govori o naci mračnjacima iz NSFM i "uglednim" akademicima i raznim popovima!
wukadin wukadin 12:20 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Ovde u tekstu se govori o naci mračnjacima iz NSFM i "uglednim" akademicima i raznim popovima!


Pa tako lepo reci!
Ako je autor bio nedorečen, ti nisi...
A šta oni su na vlasti?
Posebno u kulturnoj sferi.
Sve ne može da se živi od od raznih "nacoških" i "patriJotskih" filmova...
Ajd, kad je već tako, navedi jedan finansiran državnim parama koji su ti mračnjaci iz NSFM (i ja ih tako zovem, ono F mi se najviše sviđa bez sve šale) "pogurali" hvaleći ga na sva zvona svojim medijima koji dominiraju u "etru" Srbije.
Ajde gugkni deder, gugkni gradivo! Navedi mi jedan primer!
wukadin wukadin 15:17 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Џери само био у пролазу, или опет нема струје - црко маршал.
Е, како (им) је само тешко да одговоре на конкретно питање...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:38 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

или опет нема струје - црко маршал
vidite kako ste pametni, konkretni, hrabri, uredno zaštićeni vlastitom anonimnošću - etc... ma razumemo se mi, već...
Goran Vučković Goran Vučković 16:49 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

vidite kako ste pametni, konkretni, hrabri, uredno zaštićeni vlastitom anonimnošću - etc... ma razumemo se mi, već...

Ili tuđom nezainteresovanošću da istražuje.
veronika_kojen veronika_kojen 16:54 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Goran Vučković
vidite kako ste pametni, konkretni, hrabri, uredno zaštićeni vlastitom anonimnošću - etc... ma razumemo se mi, već...

Ili tuđom nezainteresovanošću da istražuje.


A čak i da jeste anoniman, ne razumem taj argument "zaštićen anonimnošću"? Zar pre pristupanja blogu ne piše da se i blogeri sa nickom i oni koji se potpisuju imenom i prezimenom trebaju tretirati jednako?
freehand freehand 16:55 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Nebojša Milenković
или опет нема струје - црко маршал
vidite kako ste pametni, konkretni, hrabri, uredno zaštićeni vlastitom anonimnošću - etc... ma razumemo se mi, već...

Ipak je strah jači od žudnje?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:57 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

A čak i da jeste anoniman, ne razumem taj argument "zaštićen anonimnošću"? Zar pre pristupanja blogu ne piše da se i blogeri sa nickom i oni koji se potpisuju imenom i prezimenom trebaju tretirati jednako?
Naravno da jesu (tretirani) - ipak, bar što se mene tiče, anonimni provokatori imaju poseban tretman
veronika_kojen veronika_kojen 16:58 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

freehand

veronika_kojen

Goran Vučković


el mi to simultano branimo wukadina, il se meni čini
Nebojša Milenković
A čak i da jeste anoniman, ne razumem taj argument "zaštićen anonimnošću"? Zar pre pristupanja blogu ne piše da se i blogeri sa nickom i oni koji se potpisuju imenom i prezimenom trebaju tretirati jednako?
Naravno da jesu (tretirani) - ipak, bar što se mene tiče, anonimni provokatori imaju poseban tretman


Oprosti, ali vidi ovog virtuelnog čoveka...

(edit: obrisala sam)

Jel to anoniman provokator?
Goran Vučković Goran Vučković 17:02 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

el mi to simultano branimo wukadina, il se meni čini

Ume on sam da se brani - ovo je više informacija Nebojši da je prevideo da se Ivan predstavio - i to prilično detaljno.
freehand freehand 17:09 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

el mi to simultano branimo wukadina, il se meni čini

Princip, Veronika, ne Wukadina.
Wukadin je, hvala Bogu, rođen kao armadiljo; njega ništa ne dotiče.
Ali hrabri Milkenković koji se ubi mlateći i šibajući po opštim mestima od svih negativaca koje je na 200 šlajfni nabrajao i kleo - našao Wukija da baš konkretno nagrdi?!
Pedro Wukadin, tako će se od sada zvati.

BTW, domaćine - strašno je razočaravjuće kad autor takvog kalibrra upotrebi dve negacije (ni ne) u istoj rečenici...
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 17:12 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

ok - hvala puno na korekcijama, izgleda mi nešto promaklo
što samo dokazuje da previše sedenja pred sokoćalom
dokazano škodi - zato odoh s porodicom u šetnju

p. s.
što se anonimnog provokatora, koji to ipak nije: povlačim rečeno
veronika_kojen veronika_kojen 17:13 24.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

wukadin wukadin 09:26 25.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Uh... pa hvala na reklami.
Zanimljivo, često me reklamiraju "neprijateljski svedoci" (jel' se tako kaže kad na sudu jedna strana zove svedoka koji je na strani druge, ali se očekuje da se izlane)... recimo Milosss92 a.k.a. Smorise me tako reklamira već duže vreme. Njima samo kažem hvala. A Vučko može jednom na pivce ili koktel.

Inače, nisam u fazonu da stavljam svoje ime, šta ga znam. I wukadin je više slučajno, nalog sam napravio kad je bio eksperiment sa FM radio, kao i mnogi drugi (onomad izvesni Weishaupt kukao zbog pada nivoJa blogova). Kažem, nisam kao izvesni Krstan Đ. Kovjenić vezan za ime "pupčanom vrpcom stvorenom na krštenju", kako je on znao reći. Ali do mog imena (& dela) uopšte nije teško doći. Dapače! Tako da nisam ni anoniman... Neki su čak znali reći da sam javna ličnost, pa me ne štite neka pravila (koja mi inače nisu baš najjasnija).
wukadin wukadin 09:28 25.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

Pedro Wukadin, tako će se od sada zvati.


Nemoj mi samo presti džemper, važi
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:21 25.01.2011

Re: Učinilo mi de dobar tekst

ok. ja sam, kako se to popularno kaže, prihvatio svoj deo odgovornosti
te je, nadam se, nesporazum s navedenom/navodnom anonimnošću ipak razrešen

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana