Kultura| Literatura| Mediji| Zabava| Životni stil

Tajkuni lakog pera

nikolic777 RSS / 25.01.2011. u 00:04

Milan Nikolić

Ko životari na Parnasu, a ko se bahati na Olimpu savremene srpske književnosti (deo prvi)

"Njegov minhenski stan je bio jedan predivan penthaus u šumi.Bukvalno sve se uključivalo na daljinski."

"I da ne zaboravim Hyatt. I on je bio deo nas"

                                                                     Marijana Mateus, Amuage, p.134;190

paris_hilton_bible.jpg

Danas svako može biti pisac. Demokratizacija književnosti, koja u odnosu na nekadašnje zatvorene salone i mecenate, svakog zainteresovanog primu među svoje skute, kako konstatuje Dubravka Ugrešić u "Zabranjenom čitanju" - na Zapadu je došla kao posledica globalizacije i liberalizacije tržišta, a na Istok je stigla u "paketu sa komunizmom". Posledica svakako  jer je, kako autorka duhovito primećuje, usled apsolutne slobode za razletanje prstiju po tastaturi i kucanje na vrata izdavača, Parnas posato "sveopšte sindikalno odmaralište", krcato piscima-šoferima, piscima-električarima i spisateljicama-striptizetama, dok Olimp vrvi od "književnih bogova, mega-pisaca, književnih tajkuna i mafijaša". Rečnicu koju je čula u televizijskom šou, tamo na Zapadu, a izgovara je prostitutka uvređena pitanjem novinara o njenom zanatu - "I'm not a prostitute, I'm a pleasure activist", Dubravka Ugrešić, efektno poredi sa rečenicom Radovana Karadžića - "Ja nisam monstrum, ja sam književnik."

I dok "Zabranjeno čitanje" vispreno i sa mnogo dobrog humora i ironije, analizira položaj pisaca sa Istoka u sudaru sa (razvijenim) svetom zapadnjačke tržišne diktature, na ovdašnjoj literarnoj sceni, u duhu mentaliteta, vašar je šareniji nego ikada ranije i naravno "za sve pare". Utrkivanje pristiglih spisateljica (muškarci su nešto umereniji) za mesto na top listama najprodavanijih izdanja, njihov nemislosrdni PR, banalniji čak i od samih dela koja izbacuju, bar jednom godišnje, manir na koji serviraju sopstvena pisanija, trčanje Vase Pavkovića dok je još "šljakala" Narodna knjiga, da ovim ubojitim perima pruži nekakav kredibilitet - pokazuju da zakoni tržišta jednima savršeno pogoduju, dok druge drže u limbu da čekaju eventualno Ninovu, Zepterovu, Vitalovu ili bilo koju nagradu, ne bi li nešto o njihovom radu bar malo "odjeknulo". U prevodu: Ukoliko želiš da budeš pisac-umetnik, ostaješ građanin drugog reda sa neizvesnim, posthumnim priznanjem za sav trud i muke i mestom u čitankama kad se već  "u prah od kog si nastao, vratiš", budući da Mecene za "hermetizam" nisu zainteresovane, a medijima to spušta rejtinge.  Ukoliko želiš da budeš pisac-superstar (koji će uvek insistirati na tome da je - umetnik), Mecene, savremenim jezikom kazano - sponzori,  ti neće ni biti potrebni, eventualno za "prvenac", a mediji će raširenih ruku čekati da podeliš sa njima neku pikanteriju, udeliš mladima savet po ugledu na svoje junake, otkriješ da li je u tvom delu "taj zaista taj", ispričaš kako je žena reagovala kada je u tvojoj knjizi prepoznala svog  muža i obrnuto. Sasvim dovoljno da na domaći, literarni hali gali stigne svako ko nema profesiju ili mu, ako je ipak ima, i ne ide baš najbolje: bivše televizijske voditeljke besomučnih trash, estradnih sesija, novinarke bez redakcije u kojoj bi radile, čitava kolona tzv.multimedijalnih ličnosti (svaštarenje bez kraja i konca), nekadašnje striptizete, sadašnje pevačice, supruge moćnih, ljubavnice moćnih, bivše supruge moćnih, šou biznis magovi i heroine, učesnici rijalitija, komandanti raznih jedinica u pritvoru, ratni zločinci, branitelji i biografi ratnih zločinaca, nelustrirani novinari huškači, oni koji su sve druge šanse ispucali, kao i oni kojima i dalje dobro ide pa je sjajna prilika da se nekim literarnim "hitom" - malo "dopune".

Da li je teško? Očigledno - nije. Kako je to moguće? Lepo. Kulturna pustoš koja je prohujala ovim krajevima pripremila je trpezu i postavila stolnjak. Generacije, odnegovane u takvom ambijentu, besprekoran su čitalački auditorijum, a i oni stariji nisu baš alergični na sve što nije u aleksandrincu ili pak - čist tok svesti.  Od izbora tema i motiva, važnije je baviti se osvajanjem marketinških sekundi, minuta i sati, a profit, pardon, fan club, u vidu kolone na Sajmu ili u formi virtelne internet zajednice - neće izostati. Kada smo već kod tema i motiva, možda baš oni najvernije reflektuju sliku dominantne kulture, životnih navika, čežnji i opsesija, slatkih snova, presek duhovnog bilansa poslednje dve decenije. Pisci zvezde znaju šta se odlično rimuje sa muzikom na splavovima, medijskom ponudom, sanajarenjem plebsa. Mada, pitanje je da li oni i mogu bolje (dublje, književnije) od toga. U nastojanju da budem što prec izniji, izdvojio sam šest najpopularnijih krugova tema i obrazaca njihove "obrade". Zaboravite na danteovski levak, sve navedeno se dobro prodaje, paralelno, skladno "koegzistira" na rafu; u zavisnosti od trenutka ili tržišnog hira, nekad nešto ima bolju "prođu", a nešto drugo slabiju, ali plovidba, taljiganje, brazdanje uspešno traje i, još uvek ima mesta za ukrcavanje, tj,posvećivanje u krug literarnih mega zvezda i osvajanje statusa literarnog tajkuna u tom blistavom mulju šunda. Čime se, dakle, bave pisci-megazvezde, kod nas i u regionu, kroz koje pojmove je moguće verno rezimirati njihovo stvaralaštvo?

1.samoreklamerstvo/obrazac: glamurozan život i okruženje; insistiranje na izobilju i dostupnosti svega o čemu obični smrtnici samo sanjaju; sopstveni kvaliteti, sposobnosti, pedigre i sve što se može smestiti pod kapu egomanijakalnosti;  luksuzna putovanja; izuzetna poznanstva, bliskost sa nedostižnima i uvijanje u prašinu njihove zvezdanosti;  nedvosmilen uticaj u raznim sferama od politike preko medija do kulture;

2. estradno-tabloidni milje/obrazac: odlično poznavanje prilika u ovom svetu; ili veličanje ili lažna gadljivost na isti; suštinski - identičan sistem vrednosti vlada i u žutoj, bestseller literaturi i u žutom novinarstvu koje živi od šarene, pretežno žute estrade; važna podvrsta: ispovesti tipiziranih junaka kao što su: Žestok momak, Sponzoruša, Bivši političar, Uticajni mendžer; lierarni manir: razotkrivanje tajni, senzacionalne istine i otkrića, šta se zapravo dešavalo na različitim mestima od bekstejdža preko nekog kabineta sve do Farme iza plastova sena;

3. pseudoduhovnost/obrazac: jahanje na talasu nacionalističke propagandne "obnove" religioznosti; banalizacija do nivoa taksi vozila koja izgledaju kao mali oltari; duhovnost kao pokriće i alibi, svojevrsni srpski (političko/estradni) must have; odsustvo bilo kakvog znanja o istoj i neinteresovanje za to.  Sve ostaje na nivou znaka: Bog u ustima, brojanica oko ruke, krst oko vrata, tetovaža na plećima, dekor u automobilu i životnom prostoru.     

Lj.Bulatovic, Raport komandantu
Lj.Bulatovic, Raport komandantu

4.intimna istorija/obrazac: kolekcioniranje sopstvenih ljubavnika sa neizbežnim asocijacijama ili, pak, otvorenim "prozivanjem" javnosti poznatih imena što "delu" daje "ekskluzivnost"; tabloidni manir - stvaranjem pompe i  dizanje prašine poznatim tračerskim mehanizmima;

5.domaći ljubić/obrazac: kalup iz lakih romana koji se prodaju na trafici (plus redovan dodatak u Gloriji plus zaostavština Milice Janković MirJam); nesrećne ljubavi; stereotipno pozicionirani junaci: dobra i loša devojka (čednost-razvrat; crnka-plavuša; osetljivost-hladnokrvnost); obavezan happy end sa ili bez primesa sete, tihog razočarenja, uz podrazumevano izmirenje "pravde" (Neko to od gore vidi sve); stereotip zabranjenih ljubavi (nacionalne, verske, socijalne razlike); neophodan fil: domaće političke i socijalne prilike, toposi iz novije istorije (ratovi, migracije);

6.priručnici za sreću, uspeh i blagostanje/obrazac: paleta saveta iskusnih žena po ugledu na tiražne autorke sa Zapada za najširu  moguću paletu  eventualnih tegoba i problema: eststeskih, zadravstvenih, duhovnih, seksualnih, partnerskih uz nezaobilazni self estime, neophodan u najvišem moguećm procentu da bi stvari funkcionisale:

- zavedi ga/zajebi ga/zgazi ga (12 cm potpetica ili ništa)

- smršaj/zategni se/utegni se/pojavi se: "Pa da vidiš kako će da reaguje, čitaj: dotrči"

- postigni orgazam u petoj sekundi/katapultiraj partnera direktno u Eden,tako da te zauvek pamti i da mu  sve druge žene zaliče na puke amaterke (jer čemu sav trud ako ne bude tako?)

- budi samosvojna/finansijski nezavisna/fatalna: šefica na poslu, dama na ulici, domaćica u kući (sa ili bez keteringa, bitan je  efekat), nezamenljiva u krevetu (kama sutra, danas, juče, zauvek)

- instant duhovnost/instant fizička savršenost (Rešite  se celulita do Petrovdana!)/zdravlje, mladost, lepota, samosvest;

-zavođenje/preboljevanje/razvođenje; autorsko obećanje: Bez muke i brzo! U ritmu epohe, akcenat je na ovom "brzo", vreme je novac, a novac je sreća, mada, ali... Vaša sudbina je u vašim rukama i knjiga koju je Šarlot (Sex and the City) bacila kroz prozor svog apartmana pogodila je u glavu prolaznicu kojoj je u tom trenutku bila najpotrebnija. Dar sa neba. Put ka prosvetljenju po stavkama i sreći u izobilju.

JA pa JA i samo JA

"Meni je ustvari bilo muka od izobilja", konstatuje Jasmina Mihajlović, nezadovoljna svojim boravkom u gradu svetlosti, koji opisuje u romanu "Pariski poljubac". Zaključujući šta je zapravo muči, ona, kako navodi u romanu, gleda u "pladanj ostriga 10" i razne druge đakonije, poslužene u restoranu impozantnog hotela u centru grada. Čitaocu bi, osim ko nije sa Vrške čuke, trebalo da bude jasno koliko sve to košta. "Izgubljena u lavirintu lascivnog, erotskog zadovoljstva, smestila sam se u kafeu Jean-Paul Hevin's  u ulici Sent Onor u Parizu", navodi Vesna Radusinović u svom eseju o čokoladi na početku romanu/hronici u čijem naslovu muškarce poistovećuje sa istom. "Vremenom sam - gledajući taj Lotarov svet - shvatila da sreća ne leži u dužini broda ni u broju sedišta u avionu", tvrdi Marijana Mateus u svom prvencu "Amuaž". Nema razloga da joj ne verujemo. Evocirnjem nečega što bi se moglo nazvati "sirotinjskim glamurom", spisateljice ne samo da uspevaju da zagreju snove svake tinejdžerke koja mašta o životu ispunjenom mehurićima Dom Perignona i ukusom kavijara, uz obavezno inkorporiranje u svet koji to konzumira svaki dan, u pauzama fotografisanja za tabloide, već  autorke sopstveni lifestyle čine transparentnim, na sva književna zvona. Meni, ne spočitavam to autorkama, ovi refreni najviše liče na staru, srpsku logiku: "Džabe si jeb'o, ako se ne pohvališ posle". Nije to puko kopiranje Danijele Stil, Džeki Kolins i drugih draguljarki, veleposednica lake književnosti sa Zapada. Ima tu nečeg specifično srpskog.

Ni Diorova odežda, ni poznanstvo sa Kevinom Kostnerom, Iglesijasom i raznima kraljevskim potomcima, ni Lotarov brod, ni ostrige desetka ne vrede mnogo ukoliko se ne podele sa javnošću. Izvinjavam se ukoliko grešim i pozivam se na teoriju čitanja, koja mi, kao recipijentu dozvoljava lićnu aktuelizaciju napisanog. Međutim, u razvalinama samoreklamerstva, glamur, u skladu sa opsesijama naciona, nije jedina regula. Insistiranje na ličnim moćima i talentima se podrazumeva. Akcenat je na ženskim čarima. Radusinović se pola romana "Muškarci su kao čokolada" muči sa nasrtljivim muškarcima, a o sebi, iako ovo delo "beži od autobiografije" i  egzistira na "samoj granici realnosti i fikcije", kaže: "Potrebno je, dakle, za mene se mukotrpno kvalifikovati (...)Pošto su već moje igračke(muškarci - prim.aut.), nipošto im ne dozvoljavam da me zavedu (...) Eventualno mogu da me zasmeju. Tek onda ih stavljam na prave muke."

Tek, prvi čovek kompanije RL, Rodoljub Larić, uspeva da je,doduše  iz nehata, spase: "Moje muke je i ne znajući za samo nekoliko meseci rešio gospodin Rodoljub Larić. Kupivši koncesiju za mobilnu telefoniju, zauvek me je oslobodio nepodobnih udvarača u likurazgovorljivih taksista, teških biznismena, i svih mogućih v.d džetsetera iz nadolazećeg doba apokalipse, koje je već uzimalo maha (...) jer  (...) postiđeni činjenicom da nemaju spravicu koja je - kada se tek pojavila koštala tričavih 40 000 maraka, odustajali bi od prodavanja magle, omiljene srpske discipline, i znala sam svakog trenutka da ih moj mobilni telefon zanima i očarava daleko više od mene same, da im amputira muškost i samopouzdanje..."

MEHURIĆI, MANŽETNE I LJUBAV DO KOSKE

Marijana Mateus se savršeno "uklapa" sa starijom koleginicom: "Tada još nisam bila svesna koliko sam bila značajna u njegovom životu. A sve što je on kasnije činio (Lotar Mateus - prim.aut) pokazivalo je koliko mu je stalo do mene. Njegova fascinacija je bila tolika da sam pomislila, pa dobro čime sam ja zaslužila da me jedan takav muškarac toliko voli (...) Gde god da krenem, gde god se okrenem, ne mislim na sebe, mislim šta bih mogao da ti kupim. Odem u radnju i ne gledam muške stvari, već samo ženske."

U opisu voljenog čoveka koji je, avaj, prvi koji je uspeo da je zainteresuje ili, u duhu njenog pisanja da se "kvalifikuje", Vesna Radusinović insistira na njegovoj intelektualnoj dimenziji, ali ne propušta da obavesti čitaoca o "zlatnim manžetnama" koje je nosio, kao i o "Tod's cipelama", naravno - "firmiranoj odeći" (zar ne bi, pošteno govoreći, svaka redovna junakinja tabloidnih naslovnih strana, a znamo koje ih "profesije" obično zauzimaju, upotrebila istu sintagmu?), ali uprkos svemu što je imao na sebi, o čemu autorka verno referiše, sve ga je to zanimalo "koliko i trajna ondulacija i Papanikolau testovi kućnih pomoćnica". Logično je pitati - kako je uopšte umeo i uspeo, tako nezainteresovan, da se okiti svim pobrojanim "firmama", ali spisteljica sve to filuje svojevrsnim alibijem koji bi trebalo da voljenom obezbedi kredibilitet - "Novi muškarac u mom životu živeo je u imaginarnom svetu svetske istorije, burnih ljubavi, neustrašivih fatalnih žena i nevešto se trudio da sakrije 50 000 mojih neodoljivih suparnica -knjiga".

I, zamislite, imao je mobilni telefon, ali ga je "mrzeo i nosi u torbi sa knjigama, gotovo uvek isklječenog".

Kretanje spisateljice ovog romana, lični je utisak, ide u smeru "da - ali". Ja to razumem na sledeći način: Mi imamo sve što pravila džet seta, koji, kao vrli intelektualci duboko preziremo, nalažu, ali nam to ništa ne znači. Mi smo face, ali nas je baš briga za to, tek da vas obavestimo. Mi smo bogati, uspešni i bahati, ali ne vadimo glavu iz ruske klasične književnosti i nemačke idealističke transcedentalne filozofije. Da, ali. Jeste, ali. Imamo, ali.

O "istančanoj" sujeti autorki ovih romana, na osnovu svega napisanog, nije potrebno posebno govoriti.  Međutim, hramu Ega, nalazimo i spisateljicu, koja po u delima zastupanim vrednostima predstavlja opozit do sada citiranim. Naime, Mirjana Bobić Mojsilović, za junakinju svog prvog literarnog čeda, "Dnevnik srpske domaćice", kaže da je čuvarna, da veruje u Boga, da nije glupača, da ne pije etc. U njenim kasnijim romanima (Happy end, Majke mi bajka, Tvoj sam, Glad) provejava idela romantične, a ne "ludo i brzo" ljubavi, tu ima i nostalgije i sete i (iskrenih) emocija, tužnih sudbina, rastanaka i sastanaka, snivanja i nadanja. Dakle, junakinja MBM neće izgovoriti o sebi ono što, zaista inspirativna :), Marijana Mateus, kaže: "Oduvek sam važila za ženu koja je u neverovatnom skladu kombinovala vatrenu nepredvidivost i brutalno zdrav razum." I sve to fontom 16, u izdanju Megatrend univerziteta (mora da ste čuli za njega, zaštitno lice mu je Nataša Bekvalac, a, ukoliko i ostali fakulteti prihvate ovaj trend, ja predlažem Radusinović za zaštitno lice Filološkog sa sedištem na katedri za kulturnu istoriju Srba i terasom za odmor na Orijentalistici.

Milica Jakovljević, Mir-Jam
Milica Jakovljević, Mir-Jam
I dok se Marijana budi na "čudesnom ostrvu Kapri, koje je mirisalo na cool glamur", heroine Mojsilović Bobić, uglavnom grcaju u Srbiji, u potrazi za ljubavlju, heteroseksulanom naravno, jednom i zauvek. Iako, superiornija (krivo sedi, al' pravo besedi) u odnosu na sve, u ovom delu teksta pomenute koleginice, MBM se nastavlja na nit, iako to možda ne želi, Milice Jakovljević, Mir- Jam, čija je literatura ovih godina doživela neverovatan come back. I dok besnulje svoje proždiranje muškaraca krunišu novim litrima šampanjca, čuvarne i verne Srpkinje uspevaju da dosanjaju sopstvenu bajku.

 

 

 

 

U drugom delu:

SEX SELLS (SERBIAN VERSION)

"PIŠI, AKO NE SMEŠ DA PEVAŠ!"

ČEKAJUĆI MEMOARE SPOMENKE JOVIĆ

PISANJE POD NADZOROM DUHOVNIKA

ŠTO RATIŠTE KRVAVIJE, TO GRUDI POSTAJU BUJNIJE

"MAMA, PA TI SI ISTA DRAGANA MIRKOVIĆ"

P.S. Jeste li bili na modnoj reviji Laguna Collection?

Atačmenti



Komentari (158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 13:13 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

ni ne


Na ovo imam uslovni refleks i ne mogu si pomoći.
mlekac mlekac 13:25 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

freehand
ni ne


Na ovo imam uslovni refleks i ne mogu si pomoći.




Da si svrn'o do mog bloga, bilo bi ti jasno zasto ovih dana nisam bas skoncentrisana...

Nisam bas sigurna na sta ti se refleks odnosi?
nikolic777 nikolic777 13:33 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

moze?

Ne po pitanju ovih gorepomenutih dama ciji rad ni ne poznajem.

Ne slazem se sa tobom po pitanju Mirjam.

Ona je, vrlo, vodila racuna o tome sta i kako pise.

Jeste, to su ljubici, ali njeni romani su, istovremeno, sjajna slika vremena u kom je zivela i radila, a i svaki njen roman ima i neku malu misteriju.


slažem se, mnogo više je vodila računa, posebno u odnosu na ove današnje...ali "slika vremena" nije dovoljna ni presudna za ono što se smatra umetničkim kvalitetom...najvažnija je rekonstrukcija piščevog postupka kada o tome govorimo i prosuđujemo...nema mnogo toga da se rekonstruiše kod Mir Jam, ali prihvatam tvoju distinkciju u odnosu na druge u ovom tekstu...Mir Jam je časnije i temeljnije radila svoj posao i, radila je to zbog želje za pisanjem, a ne zbog lake zarade, dospevanja u javnost po svaku cenu

mlekac mlekac 13:48 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

nikolic777
moze?

Ne po pitanju ovih gorepomenutih dama ciji rad ni ne poznajem.

Ne slazem se sa tobom po pitanju Mirjam.

Ona je, vrlo, vodila racuna o tome sta i kako pise.

Jeste, to su ljubici, ali njeni romani su, istovremeno, sjajna slika vremena u kom je zivela i radila, a i svaki njen roman ima i neku malu misteriju.


slažem se, mnogo više je vodila računa, posebno u odnosu na ove današnje...ali "slika vremena" nije dovoljna ni presudna za ono što se smatra umetničkim kvalitetom...najvažnija je rekonstrukcija piščevog postupka kada o tome govorimo i prosuđujemo...nema mnogo toga da se rekonstruiše kod Mir Jam, ali prihvatam tvoju distinkciju u odnosu na druge u ovom tekstu...Mir Jam je časnije i temeljnije radila svoj posao i, radila je to zbog želje za pisanjem, a ne zbog lake zarade, dospevanja u javnost po svaku cenu



Pa vidi ovako - sama definicija ljubavnog romana, kao "lake" literature malcice je u kontradikciji sa trazenjem "umetnickog kvaliteta".

Mada, s druge strane, nisam sasvim sigurna na koje umetnicke kvalitete mislis?

Mirjam je, nazalost, jedan od onih pisaca koje kritika NIKADA nije prihvatila, a publika ih je uvek volela...

Pre II svetskog rata osudjivana je da je isuvise laka, da se bavi nevaznim temama, da su joj teme glupe.

Posle II svetskog rata osudjivali su je kao malogradjanku koja zastupa "prevazidjene ideale". Cist primer "propale burzuazije".

A pri tom, mogu da se opkladim, da polovina tih kriticara nije ni provirila u njene knjige...

Pogotovo ovih, posleratnih.

Jer da su makar malo zavirili primetili bi da gospodja u svojim delima, recimo, ima jaku socijlnu crtu i nimalo prikrivenu kritiku rapojasanosti novobogatasa (zasto li mi to deluje savremeno?).

Mozda su njen stil i osnovna tema njenih romana laki za citanje, ali, ponavljam, zrtvuj jos koje popodne, pa sedi i pokusaj da je iscitas bez predrasuda.

Ima tu, ispod povrsine, mnogo vise nego sto se cini na prvi pogled.
nikolic777 nikolic777 13:52 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

Pa vidi ovako - sama definicija ljubavnog romana, kao "lake" literature malcice je u kontradikciji sa trazenjem "umetnickog kvaliteta".

Mada, s druge strane, nisam sasvim sigurna na koje umetnicke kvalitete mislis?


ne mislim ja, misli nauka o književnosti
rekoh ti, postupak pisca je presudan...postoje veliki romani koji tretiraju ljubav u najširem smislu reči, a predstavljaju remek dela
nikolic777 nikolic777 13:54 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

Jer da su makar malo zavirili primetili bi da gospodja u svojim delima, recimo, ima jaku socijlnu crtu i nimalo prikrivenu kritiku rapojasanosti novobogatasa


što je lepo, ali ne i dovoljno za prefiks vrednog....zavisi od obrade...može i najplemenitija misao i kritika da se svede na puki pamfletizam ukoliko je postupak tanak
mlekac mlekac 13:56 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

nikolic777
Pa vidi ovako - sama definicija ljubavnog romana, kao "lake" literature malcice je u kontradikciji sa trazenjem "umetnickog kvaliteta".

Mada, s druge strane, nisam sasvim sigurna na koje umetnicke kvalitete mislis?


ne mislim ja, misli nauka o književnosti
rekoh ti, postupak pisca je presudan...postoje veliki romani koji tretiraju ljubav u najširem smislu reči, a predstavljaju remek dela


Ja i dalje nisam sigurna na sta mislis kad kazes "postupak pisca".

Uzmi u obzir da sam danas u usporenoj fazi, pa mi, onako polako, nacrtaj o cem se radi... Moze?
nikolic777 nikolic777 13:59 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim


Ja i dalje nisam sigurna na sta mislis kad kazes "postupak pisca".


njašire rečeno: način na koji gradi roman, stil kojim se služi, literarna sredstva koja koristi...ono što je u osnovi kada kažeš sada analiziram jedno delo...
mlekac mlekac 14:09 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

nikolic777

Ja i dalje nisam sigurna na sta mislis kad kazes "postupak pisca".


njašire rečeno: način na koji gradi roman, stil kojim se služi, literarna sredstva koja koristi...ono što je u osnovi kada kažeš sada analiziram jedno delo...

Ajooj!
Nemam sad koncentraciju za tako nesto.

Sto ne znaci da sam se povukla!

Samo cu da ostavim kompletnu knjizevnu analizu njenog dela za neku drugu priliku, kad budem pri zdravoj pameti i pronadjem gde mi onaj Jaksin Svaba zaturio konJcentraciju...

A tebi je, dotle, domaci da je stvarno iscitas, pa onda mozemo da raspravljamo. Vazi?

nikolic777 nikolic777 14:38 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

A tebi je, dotle, domaci da je stvarno iscitas, pa onda mozemo da raspravljamo. Vazi?



pročitao dve knjige u 7.razredu i neću nikad više, uz dužno poštovanje, sorry

Poslaću ja tebi u pp ,drugarski, nešto predloga za čitanje da malo osvežiš pristup književnosti pa da onda raspravljamo. Važi?
mlekac mlekac 14:46 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

nikolic777
A tebi je, dotle, domaci da je stvarno iscitas, pa onda mozemo da raspravljamo. Vazi?



pročitao dve knjige u 7.razredu i neću nikad više, uz dužno poštovanje, sorry

Poslaću ja tebi u pp ,drugarski, nešto predloga za čitanje da malo poradiš na pristupu književnosti pa da onda raspravljamo. Važi?


Pogresan uzrast, a verovatno si poceo i od pogresnih knjiga

Probaj ponovo - nece da ti skodi.

A preporuke za citanje uvek primam. Samo nemoj, ko Krle onomad, da mi preporucis knjigu koje vise nema u prodaji, pa da je i dalje jurim posle vise od pola godine.
nikolic777 nikolic777 14:50 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim


Pogresan uzrast, a verovatno si poceo i od pogresnih knjiga

Probaj ponovo - nece da ti skodi.

A preporuke za citanje uvek primam. Samo nemoj, ko Krle onomad, da mi preporucis knjigu koje vise nema u prodaji, pa da je i dalje jurim posle vise od pola godine.


Ako treba doneću lično...hvala, ali stariji uzrast, za mene znači više iskustva, bolji ukus, posebno ako se radi na njemu, mislim da bi mi Mir Jam tek sada bila bljutava...profesionalna deformacija...no nema veze, bitno je da se čita...pozdrav
mlekac mlekac 15:09 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

nikolic777
no nema veze, bitno je da se čita...pozdrav



Usput, ub'o si stotku na sopstvenom blogu!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:18 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

mlekac

Ja i dalje nisam sigurna na sta mislis kad kazes "postupak pisca".


Evo, nisam ni ja. Moguće da pod "postupkom" misli na talenat ili kreativnost ili umetničke kvalitete pisca.

A nisam siguran šta autor misli i kad kaže:

nikolic777

ne mislim ja, misli nauka o književnosti


Pretpostavljam da misli na onaj deo nauke o književnosti koji služi kao spona između književnog dela i čitalaca, dakle na književnu kritiku.

A, ako je o toj sponi reč, onda smo, što se mene tiče, na tankom ledu.

Naravno, ja ne ustajem u odbranu kvaliteta onih pisaca i njihovih dela koje je autor u svom postu pobrojao, ali se zalažem za pravo svakoga da piše ako to želi i ako misli da ima šta da napiše i ukoliko pronađe izdavača voljnog da to objavi ili ima mogućnosti da sam bude svoj izdavač.

Inače, da je autor posta analizirao top listu najčitanijih knjiga u bilo kojoj zemlji, evropsku ili američku bestseler listu, došao bi do sličnih nalaza.

A što se tiče književnonaučnihposlenika mislim da bi bilo bolje da svoje napore usmere na čitaoce, da kod njih razviju umeće izbora vrednih književna dela, nego što se iscrpljuju kritikom pisaca, koju retko ko od potencijalnih čitalaca uvažava.
nikolic777 nikolic777 20:19 25.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

Pretpostavljam da misli na onaj deo nauke o književnosti koji služi kao spona između književnog dela i čitalaca, dakle na književnu kritiku.


ne, mislim na deo nauke o književnosti koji tretira tj.rekonstruiše postupak pisca, kao što napisah, način građenja dela, stilske odlike, sredstva, karakterizaciju likova...najgrublje rečeno

kritika, s druge strane može biti naučna, a može biti, kako je, recimo Bodler želeo - umetničko delo za sebe...

wukadin wukadin 10:09 26.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

Inače, da je autor posta analizirao top listu najčitanijih knjiga u bilo kojoj zemlji, evropsku ili američku bestseler listu, došao bi do sličnih nalaza.


Evo recimo Den Braun, Koelja neću da pominjem dovoljno su ga naružile manekenke
No, oni su čisti intelektualci nasuprot "Dragulja Medine", kako sam čuo...
Onda, postoje korektni pisci kao onaj Koseini iz Avganistana, koji na ličnom nivou piše sasvim korektno, ali "zaboravlja" (uvek sam skeptičan da nije reč o namernoj senilnosti) da talibani nisu pali s neba u Avganistan, nego je beše Rambo ratovao zajedno sa njima protiv zlih Sovjeta. Ne kažem ovo zbog kritike, nego dajem primer kako književno delo može biti zloupotreba.
Uzgred, koliko je taj strani treš ovde kupovan, a koliko domaći? Pitam, stvarno bi bilo zanimljivo uporediti prodaju knjiga...

A što se tiče književnonaučnihposlenika mislim da bi bilo bolje da svoje napore usmere na čitaoce, da kod njih razviju umeće izbora vrednih književna dela, nego što se iscrpljuju kritikom pisaca, koju retko ko od potencijalnih čitalaca uvažava.


A ja više verujem u pozitivan, nego u negativan primer. Piše o tome knjiga Secret... Mada sam skeptičan oko toga u sferi love, verujem da u duhovnoj radi...
Ergo, mali eksperiment. Koliko vas, bez guglanja, zna za ovo odlično delo: Slobodan Vladušić "Forward"?! Ajde da vidimo. A mogu vam reći gde sam ja pročitao prikaz te knjige...
Dakle, mislim da je problem što se neka dela prećutkuju, posebno ako nisu "politički korektna" za ovaj trenutak & režim.
natasavb natasavb 10:15 26.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

Ergo, mali eksperiment. Koliko vas, bez guglanja, zna za ovo odlično delo: Slobodan Vladušić "Forward"?! Ajde da vidimo. A mogu vam reći gde sam ja pročitao prikaz te knjige...


Ja ga dobila za Bozic, ali jos nisam stigla da procitam.
Cula sma da je dobar, ali ne secam se da sam negde videla kritiku.
nikolic777 nikolic777 10:26 26.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim


Inače, da je autor posta analizirao top listu najčitanijih knjiga u bilo kojoj zemlji, evropsku ili američku bestseler listu, došao bi do sličnih nalaza.


Autor govori o tome u samom uvodu u tekst i ne pravi razliku u kvalitetu onoga što je zastupljeno na domaćim i svetskim top listama, sve ok, samo nijansu pažnje više pri čitanju...muke Dubravke Ugrešić sa izdavačima, agentima i skautima, kao i pozivanje plus citiranje njenog "Zabranjenog čitanja" ukazuju na žalosnu situaciju i preko, ne samo ovde
freehand freehand 22:40 28.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

mlekac
freehand
ni ne


Na ovo imam uslovni refleks i ne mogu si pomoći.




Da si svrn'o do mog bloga, bilo bi ti jasno zasto ovih dana nisam bas skoncentrisana...

Nisam bas sigurna na sta ti se refleks odnosi?

Na dve negacije u istoj rečenici, Mlekac, pobogu!
natasavb natasavb 01:55 29.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

freehand
mlekac
freehand
ni ne


Na ovo imam uslovni refleks i ne mogu si pomoći.




Da si svrn'o do mog bloga, bilo bi ti jasno zasto ovih dana nisam bas skoncentrisana...

Nisam bas sigurna na sta ti se refleks odnosi?

Na dve negacije u istoj rečenici, Mlekac, pobogu!


Za ovaj primer si u pravu, ali ja mislim da je inace u srpskom jeziku dozvoljena dvostruka negacija. Mozda si pomesao sa engeskim. :)
Npr. :
Nista on nije naucio.
Nikako nije mogao da poveruje u svoju sreću.


freehand freehand 20:26 30.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

natasavb
freehand
mlekac
freehand
ni ne


Na ovo imam uslovni refleks i ne mogu si pomoći.




Da si svrn'o do mog bloga, bilo bi ti jasno zasto ovih dana nisam bas skoncentrisana...

Nisam bas sigurna na sta ti se refleks odnosi?

Na dve negacije u istoj rečenici, Mlekac, pobogu!


Za ovaj primer si u pravu, ali ja mislim da je inace u srpskom jeziku dozvoljena dvostruka negacija. Mozda si pomesao sa engeskim. :)
Npr. :
Nista on nije naucio.
Nikako nije mogao da poveruje u svoju sreću.



Upravo za ovaj primer su mi lektori sedeli na glavi, i na radiju i u novinama. Te sam stekao uslovni refleks. Zato mi to "ni ne" strahovito bode mozak putem ušiju.
naročito kad dolazi od kolega i drugih jezičkih ljudi kojima je jezik alat.
natasavb natasavb 20:49 30.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim


Upravo za ovaj primer su mi lektori sedeli na glavi, i na radiju i u novinama. Te sam stekao uslovni refleks. Zato mi to "ni ne" strahovito bode mozak putem ušiju.
naročito kad dolazi od kolega i drugih jezičkih ljudi kojima je jezik alat.




Haj' ne budi i ti na kraj srca.
OK je za ni ne, ali ja sam iz tvog komentara razumela da ti mislis da dvostruka negacija uopste nije dozvoljena.
freehand freehand 21:05 30.01.2011

Re: Ajd ja da se ne slozim

natasavb

Upravo za ovaj primer su mi lektori sedeli na glavi, i na radiju i u novinama. Te sam stekao uslovni refleks. Zato mi to "ni ne" strahovito bode mozak putem ušiju.
naročito kad dolazi od kolega i drugih jezičkih ljudi kojima je jezik alat.




Haj' ne budi i ti na kraj srca.
OK je za ni ne, ali ja sam iz tvog komentara razumela da ti mislis da dvostruka negacija uopste nije dozvoljena.

Budeš li me živcirala izdaću Dekret u tom smislu.
Mislim da će me Krkar zdušno podržati pošto će prekršioci biti kažnjavani streljanjem u jendeku iza živice.
alexlambros alexlambros 13:27 25.01.2011

joj

sto sam ja propustio !!!
molim kraci spisak must read!
da nadoknadim, vidim da su pojedini naslovi prosto kulturna referenca
nikolic777 nikolic777 13:35 25.01.2011

Re: joj

da nadoknadim, vidim da su pojedini naslovi prosto kulturna referenca


dok ja ratujem kod tebe za Terezu, ti puštaš Marijanu da se bori sama
alexlambros alexlambros 13:42 25.01.2011

Re: joj

dok ja ratujem kod tebe za Terezu, ti puštaš Marijanu da se bori sama


Marijana je super zena, srpska Viktorija Bekam, sta ce njoj zastita?

A i Viktorija je svojevremeno objavila knjigu u kojoj "savetima pomaze mladim damama kako da uspeju u zivotu" .... (udaju se za fudbalera?! kontam da 2 i po hita nisu neki uspeh za roman) ....
a i obe su postale kreatorke i modne ikone
nikolic777 nikolic777 13:46 25.01.2011

Re: joj

a i obe su postale kreatorke i modne ikone


i možda će nastaviti sa spisteljskkim izletima...lepo im stoji :)
Unfuckable Unfuckable 19:50 25.01.2011

Re: joj

sto sam ja propustio !!!
molim kraci spisak must read!


Počni odavde
blogovatelj blogovatelj 07:40 27.01.2011

Re: joj

A i Viktorija je svojevremeno objavila knjigu u kojoj "savetima pomaze mladim damama kako da uspeju u zivotu" .... (udaju se za fudbalera?!


Udaju se za $50 000 000 godisnjih prihoda. Malo li je?
jinks jinks 16:03 25.01.2011

...

U koji obrazac svrstavate "Godine raspleta" ... kako zaraditi svojih prvih milijardu dolara, od nepoznate autorke.
nikolic777 nikolic777 16:06 25.01.2011

Re: ...

U koji obrazac svrstavate "Godine raspleta"



sa predgovorom Desanke Maksimović? hmmm...nisam tretirao tu vrstu pisanja, jer nije fikcija (nažalost), ali sabrana dela supruge autora jesu:) Jao, zaboravio sam naslove...kako beše? Dan i noć?

kako zaraditi - priručnici, znači broj 6 u tekstu :)
Goran Vučković Goran Vučković 16:13 25.01.2011

Re: ...

U koji obrazac svrstavate "Godine raspleta"


nikolic777 nikolic777 16:18 25.01.2011

Re: ...

Goran Vučković
U koji obrazac svrstavate "Godine raspleta"





jel ima fotki Mirinih knjiga, naslovnica ona stoji pored zemljske kugle...izdavač Verzal press, pumpe...bio je slogan neki tipa natočite za kulturu...jbt, oni su izdavali Getea, Mana. Čehova...i prodavali na pumpama...crtani film
jinks jinks 16:25 25.01.2011

Re: ...

ali sabrana dela supruge autora jesu:) Jao, zaboravio sam naslove...kako beše? Dan i noć

Interesantno kako istorija i vreme uvek nađu načina da uspostave neki oblik simetrije između minulih događaja.

G. Miru niko na to nije terao, a ona je opet, iz nekog samo njoj razumljivog razloga uložila napor i ostavila (čak u više navrata, kao da jedan nije bio dovoljan) trag o tome u koje je gene uložena ogromna energija miliona ljudi.

nikolic777 nikolic777 16:27 25.01.2011

Re: ...

G. Miru niko na to nije terao, a ona je opet, iz nekog samo njoj razumljivog razloga uložila napor i ostavila


bila je gonjena kreativnošću :)
mlekac mlekac 16:54 25.01.2011

Re: ...

Goran Vučković
U koji obrazac svrstavate "Godine raspleta"



Ne diraj u zelenu knjigu - obavezan rodjendanski poklon dobrim prijateljima tokom osamdesetih!



Kako ono bese? Muskarac se razlikuje od zene po tome sto je muskog roda, za razliku od zene koja je zenskog roda... Tako nekako?
freehand freehand 18:34 25.01.2011

Re: ...

Goran Vučković
U koji obrazac svrstavate "Godine raspleta"



Ali ljudi: najbolju opremu (i najskuplju!) ubedljivo su imali đetići Kim Il Sunga!
Sećam se, neke '86, dođe nam u redakciju, u okviru neke serije razgovora sa stranim ambasadorima, drug iz Severne Koreje. Svi smo dobili po nekoliko komada, sa gomilom kolornih fotografija, paus ispred svake, papir glanc kunstdruk, nema zezanja!
angie01 angie01 19:33 25.01.2011

Re: ...

jel ima fotki Mirinih knjiga,


je l miremajchice?

aggghhhh- shtampo BMG na BBrdu,neka saradnica nam donosila frishko shtampane tabake i mi chitali u redakciji nadahnuto- valjali se od smeah- a u stavri to bila nasha anamneza, sve sa kich ruzama u ful koloru na marginama!

e, a ja gloopacha bacila-sad bi to bio uzorak!
dolybell92 dolybell92 19:46 25.01.2011

Re: ...

Svojevremeno sam ostavila biser Mirine literarne inspiracije...
o kosmopolitima, koji želim da podelim sa vama, kao podsećanje...
freehand freehand 19:49 25.01.2011

Re: ...

dolybell92
Svojevremeno sam ostavila biser Mirine literarne inspiracije...
o kosmopolitima, koji želim da podelim sa vama, kao podsećanje...

Čekaj, jel ona beše članica JULDP?!
dolybell92 dolybell92 21:36 25.01.2011

Re: ...

freehand
dolybell92
Svojevremeno sam ostavila biser Mirine literarne inspiracije...
o kosmopolitima, koji želim da podelim sa vama, kao podsećanje...

Čekaj, jel ona beše članica JULDP?!


Ma bre, ovo je članak a ne članica
wukadin wukadin 09:49 26.01.2011

Re: ...

jinks
U koji obrazac svrstavate "Godine raspleta" ... kako zaraditi svojih prvih milijardu dolara, od nepoznate autorke.


Probaću ja da odgovorim, anegdotski.

Sin bugarskog diktatora Todora Živkova se kockao u Monte Karlu i pukao 3-4 miliona maraka. Plati on krupijeu bez problema. Ovaj ga pita:
- Mora da ste mnogo bogati, šta vam radi otac?
- Čobanin
- Čobanin?! Koliko to stoke imate?
- Jedno šest-sedam miliona ovaca.

Prema tome...

blogovatelj blogovatelj 07:44 27.01.2011

Re: ...

nema zezanja!


U ovim recima lezi pocetak i kraj takve literature.
mikimedic mikimedic 11:38 28.01.2011

Re: ...

Svojevremeno sam ostavila biser Mirine literarne inspiracije...
o kosmopolitima, koji želim da podelim sa vama, kao podsećanje...


'ebote, ona pise o onom malom sto je u maleziji ili tamo negde?
sybil sybil 17:50 25.01.2011

Ijao

Smrt golopizdama (sto bi rekla moja granma).
Ko uopste cita taj tresh? Pazi Vesna Radusinovic - dobra riba, razgoni muskarce na buljuke. Ajde!
Ja samo mogu da citam kad moja drugarica napise knigu - Kako sam napravila americki san, to vredi.
Goran Vučković Goran Vučković 17:52 25.01.2011

Re: Ijao

Ko uopste cita taj tresh?

Milan, očigledno
angie01 angie01 19:35 25.01.2011

Re: Ijao

Ko uopste cita taj tresh? Pazi Vesna Radusinovic - dobra riba, razgoni muskarce na buljuke. Ajde!


sa sve drugom najribom u univerzumu-isidorimbjelicom!

Lila & Gorila!
dolybell92 dolybell92 19:05 25.01.2011

Komentar ...

Nisam uspela da pročitam kompletan blog,
a nije mi ni trebalo, kada sam posle uvodnog dela i
nekih parčića (navedenih imena)kasnije ukačila temu...

Cenim napor autora bloga (mada mislim, da u stvari, napora nije ni bilo,
već više zadovoljstva) da pročita sve šta je naveo, i pitam se odakle mu toliko
vremena za gubljenje, a potom i vreme za analiziranje štiva ?

Mislim da fali bestseller Lj.H. Đurović.

Sve njih je stvorio Momo Kapor, takozvani pisac "lakih komada"
iliti "laki pisac".
On spada u nekakav naš original, sve ostalo su samo kopije.

Sada se i "Vikend romani" štampaju i opremaju kao knjige,
pa i na kioscima i prodaju.
wukadin wukadin 09:52 26.01.2011

Metafizički

Mislim da bi se tema mogla zaključiti na jednom mnogo opštijem nivou.

Prema učenju Jaki indijanaca iz Južne Amerike Los Voladores su negativni entiteti , larve negativnog naboja ili prostije rečeno posebna vrsta duhovnih bića koja su nevidljiva, iako egzistiraju na “ljudskoj ravni” – trećem denzitetu.

Znanja o postojanju Voladoresa imaju i druge religije i učenja, napr. budistički sveštenici na Tibetu, Hindu – Gurui, Šamani, ali sa različitim nazivima. Zajedničko za sve opise Voladoresa je to da se “hrane” posebnom vrstom energije iz svesti ljudi i to koja zavlada periodično u ljudima, kao što su samosažaljenje, očaj, emocionalni problemi i sl. Poznati istraživač „ Čaneling spiker “ Taisha Abelar kaže s tim u vezi, da je osobito puno Voladoresa moguće naći u stanovima starih ljudi, staračkim domovima i bolnicama, jer tu Voladoresi lako dolaze do velikih količina svoje “hrane”.

Oni posebno vole ego-manijačku, samo-sažaljivu svest, koja naginje emocionalnim ispadima i prepuštanju bolestima ili bliskosti smrti. Prema Kastanedi koji je proučavao kulturu Jaki indijanaca i „čarobnjaci“ Don Huanove linije su otkrili da su Voladoresi visoko razvijena svesna bića, koja međutim ne poseduju fizičko telo, te su stoga obično nevidljiva ljudskom oku. Voladoresi su u naš svet došli pre nekoliko hiljada godina iz nekog drugog kosmičkog nivoa, kada su bukvalno u potrazi za hranom (energijom) naišli na veliki izvor medju ljudima na zemlji.



LOS VOLADEROS
blogovatelj blogovatelj 07:58 27.01.2011

Sad da ja malo pitam...

Pozna je noc kod mene, cekam Rodzera i Novaka i citam...

Bio sam "bizi" prethodnih dana, pa sam tek sada poceo da citam ovaj blog.
Instiktivno, sve vreme dok sam citao, jedna mi je misao bila u glavi. Ocekivao sam da ce se pitanje pojaviti, a pitanja nema...
Pa reko' aj' ja da pitam, kad vec niko nije pitao.
Najpre uvod.
Posto u sferi sou biznisa prodaja muzike vise nije biznis, logicno je da umetici traze druge forme ne bi li zaradili koju paru. Tako Dilan ima svoje izlozbe slika, Kusturica pank opere, a najveci broj izdaje knjige. Valjda im je lakse nego napraviti izlozbu slika ili rok operu.
Sem umetnika, to isto rade i "umetnici"
Ovde dolazi moje pitanje.
Hoce li Jeca uskoro izdati knjigu?
Ako hoce, hoce li je pisati ona ili neko drugi, a ona je samo potpisati, jer bi to podiglo prodaju drasticno? A i uticalo bi na mladje generacije, bas kao sto je i njena kolumna odradila pos'o.
nikolic777 nikolic777 08:19 27.01.2011

Re: Sad da ja malo pitam...

Hoce li Jeca uskoro izdati knjigu?


Hoće. Modni almanah. Pisaće sama. Mlade generacije će biti srećne.
blogovatelj blogovatelj 09:26 27.01.2011

Re: Sad da ja malo pitam...

Hoće. Modni almanah


Ovo nije fikcija.
Voleo bih izda neki roman, pa da analiziram bistrinu njenog uma i moc dosezanja najvisih sfera. Siguran sam da bih neponovljivo uzivao.

Mlade generacije će biti srećne.


Ne sumnjam. Bas kao i pri citanju gorepomenutih knjizevnica. To je otprilike isti red velicine.
margos margos 12:05 27.01.2011

Re: Sad da ja malo pitam...

Negde sam pročitala da nadgleda pisanje svog romana i da je veoma uzbuđena.
Pošto kupila po tol'ko prodala. Ne odgovaram za tačnost tvrdnje.
le_piaf le_piaf 09:52 28.01.2011

re

MBM mi deluje kao doktor nauka u odnosu na Mateusovu i Vesnu. Ali ima neke jako, jako glupe stavove


Preporucujem Mirjanu Djurdjevic. Teme su joj povezane sa 'obicnim' svakodnevinim stvarima koje nam se desavaju (korupcija u zdravstvu, divlja gradnja, izivljavanje nad studentima, pitanje manjina) koje obradjuje na jako sarkastican nacin sa velikom dozom zdravog humora.
nikolic777 nikolic777 11:46 28.01.2011

Re: re

MBM mi deluje kao doktor nauka u odnosu na Mateusovu i Vesnu. Ali ima neke jako, jako glupe stavove


slažem se...

đurđević je ok, kao i goca ćirjanić, ljubica arsić...
herahelena herahelena 09:16 30.01.2011

dobro jutro!

jedva sam cekala da osvane jeini neradni dan pa da se natenane posvetim citanju prvog i drugog dela! I sa uzivanjem i osmehom zapocelo je ovo nedeljno jutro. Nikloicu zaista ste me odusevili i citatima a i vasom analizom istih! Jos jednom svaka cast i samo nastavite tako!
nikolic777 nikolic777 12:08 30.01.2011

Re: dobro jutro!

edva sam cekala da osvane jeini neradni dan pa da se natenane posvetim citanju prvog i drugog dela! I sa uzivanjem i osmehom zapocelo je ovo nedeljno jutro.


malo zabave za vikend :)


pozz i hvala
e.ferrero e.ferrero 14:34 30.01.2011

Odlično

Tek sam sada stigao da pročitam! Odlično!
Složio bih se da bi bilo još zanimljivije i ilustrativnije da ima više citata... Možda u drugom delu ima!

:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana