In memoriam| Jubileji

Skupština Srbije, 25. januara 2001

antioksidant RSS / 25.01.2011. u 12:27

Dame i gospodo narodni poslanici, U demokratskim zemljama je uobičajeno da program vlade sledi iz izbornog programa one političke grupacije koja je dobila poverenje građana. Mi želimo da u Srbiji uspostavimo demokratske odnose i utoliko smatramo da je prirodno da onaj program sa kojim je Demokratska opozicija Srbije dobila dvotrećinsku većinu na prethodnim izborima, iz koje većine proističe i ova skupština, da taj program zapravo predstavlja i program ove vlade.

 Mi ćemo ga u pauzi, zajedno sa ovim ekspozeom, podeliti narodnim poslanicima i sve ono što piše u tom izbornom programu jeste naša obaveza za mandat za koji smo dobili poverenje. Naravno, u skladu sa običajnim propisima, ja ću izložiti jedan rezime tog programa kao kratak ekspoze danas ovde o namerama naše vlade u narednom periodu. Sve ono što budem danas rekao takođe predstavlja obavezu naše buduće demokratske vlade. Pre toga, želim da vam čestitam na izboru za narodne poslanike. Delim vaše i uzbuđenje javnosti, koje je s pravom vezano za ovaj sastav parlamenta i ovu današnju sednicu, jer je to prvi put posle 60 godina da je Srbija dobila istinski demokratski parlament i dobiće istinski demokratsku vladu. U tome je, naravno, naše veliko zadovoljstvo, velika čast, ali u tome je naša velika obaveza.

 

Jer, stanje koje zatičemo, stanje koje treba reformama da popravimo, dramatično je loše. Po svim merodavnim pokazateljima, mi smo danas na poslednjem mestu u Evropi. Po životnom standardu i kupovnoj moći našeg stanovništva, po stepenu zaposlenosti naših građana, po stanju i starosti naše tehnologije i saobraćajne infrastrukture, po zaduženosti naših preduzeća prema inostranstvu, međusobno prema bankama, po stepenu zaduženosti naše zemlje u celini, po stepenu bezbednosti naših domova, naših kuća, naših granica, mi smo danas daleko od onoga što želimo i što zamišljamo pod pojmom jedne moderne i efikasne srpske države. Čak i više od toga, to nije čak ni ona Srbija u kojoj smo mi odrasli, Srbija naših roditelja, u kojoj je bilo i sigurnih radnih mesta, u kojoj se kupovalo, u kojoj se išlo na letovanje i na zimovanje, u kojoj su bila bezbedna i školska dvorišta i ulice i granice.

 

Zadatak koji mi danas preuzimamo kao nasleđe ovih poslednjih deset godina, veoma je težak, izazovi su veoma veliki, ali i šansa da se upišemo u istoriju kao generacija koja je jednu zemlju ponovo vratila na njen pravi put, ta šansa takođe je veoma velika. Zato nam je potrebna saradnja celog parlamenta, cele naše zemlje. Naravno, neizostavno se postavlja pitanje šta se u međuvremenu desilo i kako smo od jedne srednje razvijene evropske zemlje došli na poslednje mesto na evropskoj lestvici. Pravi odgovor i potpuni odgovor na to pitanje može da da samo istorija. Ovo nije mesto na kome treba da vršimo analize i da raspravljamo o istorijskim i političkim odgovornostima. Ono što mogu da kažem, sigurno deleći i vaše uverenje, jeste da odgovornost za to što nam se desilo ne snose građani, odgovornost snosi vlast. Jer, građani su bili spremni i danas su spremni da ovu zemlju učine uspešnom, bogatom i srećnom. Ono što je nedostajalo svih ovih godina bila je jasna politička volja da se to učini i jasna strategija i plan puta kako da se to učini. Srbija je ovih deset godina bila prepuštena na milost i nemilost brutalnim interesnim grupama u samoj zemlji i međunarodnim interesima izvan naše zemlje. To vreme je završeno i danas možemo da kažemo da je ono završeno. Posle 5. oktobra Srbija je uzela svoju sudbinu u svoje ruke. Ovo što mi danas radimo, konstituisanje demokratske vlade, možemo u simboličnom smislu da smatramo 6. oktobrom. Ova vlada danas dobija mandat koji nam je dao narod na ulicama Srbije, mandat za promene. Onoga dana kada zaboravimo taj mandat i kada pomislimo da smo dobili mandat da vladamo, toga dana smo izgubili. Taj gubitak bio bi mnogo veći nego samo gubitak vlasti. To bi bio gubitak časti, to bi bio gubitak istorije. Zbog toga, svaki dan ove vlade mi ćemo zapamtiti.

 

Izabrani smo da sprovedemo reforme, te reforme podrazumevaju nekoliko bitnih prioriteta, nekoliko bitnih uslova koje treba da ispunimo da bismo zemlji vratili kredibilitet, dostojanstvo, snagu i da bi našoj zemlji mogao da se vrati izgubljeni mir, zadovoljstvo i sreća. Nažalost, nekoliko tih prioriteta ne zavise samo od nas. Mi smo ih zatekli i treba da ih rešavamo. Prvi se odnosi na opštu političku stabilnost regiona i tu je nekoliko elemenata. Demokratski način rešavanja odnosa Srbije i Crne Gore, rešavanje krize sa terorizmom na jugu Srbije, pronalaženje modaliteta saradnje u regionu, pre svega sa susedima iz bivše Jugoslavije. Drugi uslov su stabilne demokratske institucije u Srbiji. Mi moramo da postavimo nezavisno sudstvo, modernu državnu upravu, efikasan sistem javnih službi i servisa, da bi naši građani mogli da ostvaruju svoje interese i da bi oni koji žele da ulažu u našu zemlju, bili sigurni da su te investicije bezbedne. Treći uslov je dobro zakonodavstvo, pre svega u oblasti poslovanja. Četvrti uslov je kvalitetna saobraćajna infrastruktura, da bi u našoj zemlji moglo brzo i bezbedno da se putuje, da bi robe mogle brzo da se prevoze. Konačno, peti uslov za napredovanje ove zemlje je kvalifikovana radna snaga i kvalitetan menadžment u našim preduzećima i našoj privredi. Izlažem ove uslove, koji izgledaju vrlo teško, sa punom svešću o njihovoj težini, ali sa punim uverenjem da u ovom mandatu od četiri godine ovi uslovi mogu i hoće biti ispunjeni.

 

Treba da budemo vlada koja će po završetku svoga mandata narednoj vladi ostaviti jednu zemlju u napredovanju, u izgradnji, u prosperitetu. Želim samo nekoliko kratkih napomena o svakoj od ovih navedenih tačaka. Na kraju, Demokratska opozicija Srbije, koja daje mandat ovoj vladi i zadatke, ima jasne odgovore po svim pitanjima. Mi našim kolegama u Crnoj Gori kažemo, dajte da se dogovorimo da izaberemo rešenje koje u sebi nosi najmanje rizika. Dajte da se posvetimo prioritetnim pitanjima obnove, ekonomije i vraćanja naše zemlje u izgubljene evropske integracije. Nemojmo da se bavimo sami sobom, bavimo se budućnošću. Zbog toga predlažemo, dajte reformom već postojeće jugoslovenske države da rešimo sve otvorene probleme na relaciji između Srbije i Crne Gore. To je naša fer ponuda. Ja se nadam da će oni prihvatiti. Mislim da je veća čast ući u istoriju kao generacija koja je Balkan dovela u epohu prosperiteta i mira, koja je za našu zemlju trajno rešila pitanje njenog evropskog pripadništva, nego ući u istoriju kao političari koji su pribavili suverenitet ili međunarodno priznanje za svoju državu. Ima vremena i za tu sujetu. Sada je vreme da se reše veliki istorijski problemi regiona kao takvog. Možemo to zajedno da uradimo. Mi smo spremni sa našim kolegama u Crnoj Gori, i sa svim drugim ljudima u balkanskim državama koji to žele, da napravimo jednu zajedničku koncepciju budućnosti, mirne, prosperitetne budućnosti. Albancima sa Kosova kažemo, promenile su se okolnosti. Sve ekonomske i ljudske interese vi danas možete da ostverite samo u saradnji sa Srbijom i samo preko Srbije. Jer, mi smo postali motor razvoja. Srbija ponovo postaje lokomotiva Balkana. A, do pre nekoliko meseci bilo je moguće svaku politiku izdejstvovati protiv Srbije. Danas je moguće na Balkanu svaku politiku izdejstvovati samo u saradnji sa Srbijom. Mi smo spremni za takvu saradnju, sa umerenim ljudima, sa ljudima koji su se odrekli ekstremizma i sa ljudima koji su spremni da razgovaraju. Koji su spremni da ljudske i porodične interese stave iznad naduvanih nacionalnih interesa i nacionalnih mitologija. Naša rešenja za jug Srbije su poznata. Mi želimo da umerenim Albancima ponudimo integraciju u socijalni i politički sistem Srbije, a da se sa terorizmom i ekstremizmom odlučno borimo, kao što to čini svaka demokratska država. Sa teroristima nema kompromisa. Zato sa svima onima koji žele da žive u našoj zemlji ima kompromisa i mi pružamo ruku i očekujemo pozitivan odgovor. Naravno, potpuno smo svesni toga da bezbednost i stabilnost regiona zavisi, u najvećoj meri, od odnosa u samoj Srbiji. I, naša pregovaračka pozicija po svim ovim tačkama, naša politička pozicija biće mnogo jača ako institucije Srbije, ako država Srbija, ako delovanje organa Srbije bude takvo da imponuju, da bude čast ponovo sarađivati sa nama, da bude rizično sukobiti se sa nama. To iziskuje čitav niz reformi naše države, našeg društva i naše ekonomije.

 

Pred nama su dva velika problema. Jedan je u potpunom siromašenju našeg građanstva i rasulu naše ekonomije. Drugi problem je u tome što je naše društvo polarizovano u jednu veliku siromašnu manjinu i jednu malu prebogatu većinu. Ta polarizacija podriva stabilnost naše nacije i naše države. Institucijama se ne veruje, jer one su u proteklom periodu služile kao instrument u rukama privilegovanih i bogatih. Ne treba da se zavaravamo. Ljudi danas sumnjaju u politiku i političare kao takve. Ljudi danas ne veruju institucijama kao takvim, ne samo prethodnoj vlasti, ne samo određenoj grupi ljudi. Naša velika obaveza je da povratimo kredibilitet institucija, da vlast ponovo postane pozitivna reč u srpskom jeziku i da političari postanu ponovo omiljena profesija u Srbiji. To neće biti lako, ali to najpre podrazumeva raščišćavanje prošlosti, svođenje računa sa onim što je prethodna vlast uradila, čime je diskreditovala sve institucije u ovoj državi, i parlament, i sudstvo, i vladu, i državne medije i sve ono što joj je stajalo na raspolaganju. Zbog toga jedan od prvih prioriteta naše vlade i parlamenta u celini jeste svođenje računa sa prošlošću, koja se odnosi najpre na ona najteža krivična dela: ubijanje ljudi iz političkih razloga. Preuzeli smo obavezu, i iza te obaveze čvrsto stojimo, da u najskorijem mogućem vremenu, a kada kažem najskorijem tu mislim na dane i sedmice, ne na mesece, rasvetlimo ubistvo Slavka Ćuruvije, ubistvo na Ibarskoj magistrali, otmicu Ivana Stambolića i druga ubistva u našoj zemlji, iza kojih očigledno stoje politički motivi. Nalogodavci i izvršioci tih ubistava moraju se naći pred licem pravde. Oformićemo, na sledećem zasedanju, jednu parlamentarnu komisiju koja će se zabaviti eventualnim, na žalost, verovatnim učešćem nekih državnih organa u teškim krivičnim delima. Ovaj parlament će odlučivati o tome i kako reformisati te organe, pre svega Službu državne bezbednosti, da se te stvari više u budućnosti ne ponove.

 

Takođe, pred licem pravde, domaće pravde, moraju se naći i oni koji su vršenjem teških krivičnih dela nad humanošću, nad civilima, ubijanjem dece i žena pokušavali da ižive neki svoj lažni patriotizam. Oni su okaljali ime srpskog naroda. Mi ne želimo da nosimo kolektivnu odgovornost zbog toga. Ako postoje dokazi o individualnoj, ličnoj odgovornosti, svi ti slučajevi naći će se pred našim sudstvom i biće sankcionisani. Međutim, u proteklih deset godina desio se, izvršen je jedan ekonomski zločin. Oduzete su i otete pare milionima ljudi. Neko će da kaže da je reč - zločin - preteška u ovom kontekstu. Ja mislim da nije. Ko zna koliko je hroničnih bolesnika umrlo zato što nisu mogli da kupe lekove, a njihov teško zarađen novac bio je zamrznut u takozvanoj staroj deviznoj štednji. Koliko je brakova propalo ili nije osnovano zbog bede i siromaštva, koliko je porodica razoreno, koliko je dece bilo nesrećno zbog teških uslova života zbog kojih građani nisu bili krivi, koji su bili izazvani jednom kriminalnom ekonomskom politikom koja je pravljena tako da manjina ima sve, da većina nema ništa. Moramo da se suočimo sa tom činjenicom. Kada govorimo o svođenju računa sa prošlošću, da budemo spremni da se sukobimo i sa tim moćnim finansijskim interesnim grupama koje danas brzo menjaju stranu, koji nisu bili visoki partijski funkcioneri, ali su zato bili iza njihovih leđa i spremni da danas stanu iza leđa svakoga od nas. Mi to ne smemo da dozvolimo. Naša obaveza pred opljačkanim narodom je da kažemo istinu o tome ko je imao koristi u ovih deset godina sankcija, blokade i ekonomskog propadanja. Parlamentu ćemo predložiti, tema je osetljiva i kreće se na ivici poznatog pravnog sistema i postoje primeri iz prošlosti da je to rađeno, mi ćemo vrlo detaljno prostudirati iskustva drugih zemalja i videćemo kako je moguće, krećući se u okvirima zakonodavstva i pravnog sistema, ipak učiniti neke stvari da se sankcionišu finansijske i druge afere iz prošlosti. Mi ćemo parlamentu predložiti nekoliko takvih mera i zakona koji treba da sankcionišu finansijske i druge zloupotrebe, ali i slučajeve korišćenja sankcija i blokade za neumereno bogaćenje. Razmišljamo o jednokratnom porezu na ekstra profit ostvaren u uslovima sankcija i blokadi. Ti uslovi su, na primer, dobijanje kredita iz primarne emisije tokom hiperinflacije, otkup deviza od Narodne banke po kursu koji je bio znatno niži od realnog, korišćenje monopolskog položaja, oslobađanje od plaćanja poreza i carine. Takođe, razmatramo mogućnost oporezivanja funkcionerskih stanova i vila, koji su dobijeni na korišćenje, a onda, posle dva ili tri meseca, otkupljeni od strane ljudi koji su jedva godinu dana radili na funkciji ministra, a onda su se odjednom našli u posedu nekretnine vredne 100, 200 ili 300.000 maraka. Mislim da je logično i pravedno da najveći deo tog iznosa bude vraćen narodu. Kao dokaz da mislimo ozbiljno, mi ćemo ukinuti mogućnost otkupa funkcionerskih stanova. Nadam se da će ova skupština jednoglasno izglasati odluku da nikada više u Srbiji neko ko je godinu, dve, tri ili četiri na funkciji, ne može da dobije stan u vlasništvo, jer ga ne mogu dobiti ni ljudi koji po 30, 40 godina vredno rade, kao lekari, kao inžinjeri, kao zemljoradnici, kao zanatlije. Ova skupština i ova vlada moraju da dele sudbinu svoga naroda, pre svega u onom finansijskom delu. Mi nećemo organizovati lov na veštice, ali nećemo dozvoliti da finansijski klan starog režima trajno zadrži novac opljačkan od naroda. Naravno, paralelno sa tim, povešćemo odlučnu borbu protiv organizovanog kriminala koji deluje u našem društvu, pre svega u domenu otmica ljudi, naplaćivanja reketa, trgovine narkoticima, šverca naftom i cigaretama, krađom automobila. Naravno, naše svođenje računa sa kriminalom iz prošlosti biće uverljivo i dobiće opštu podršku samo ako pokažemo odlučnost da institucionalnim mehanizmima uvedemo takvu kontrolu naše vlade, takvu kontrolu koja će onemogućiti da se te stvari ponavljaju u budućnosti. Zaista smo odlučni u tome da baš ovaj mandat ove skupštine uđe u istoriju srpskog naroda po čitavom paketu zakona koji će ugraditi u institucije našeg društva mehanizme kontrole - mehanizme kontrole vlade, mehanizme kontrole državne administracije, mehanizme kontrole finansijskog poslovanja svih državnih agencija, javnih preduzeća. U svim domenima gde se nešto kupuje i gde se nešto prodaje. Parlament će biti preko svojih komisija uključen u to i nezavisne kredibilne institucije i instituti će biti uključeni u to. Uzećemo iskustva svih zemalja koje su prolazile kroz tranziciju, iskustva svih zemalja koje su poznate u svetu po borbi protiv korupcije i zloupotreba u državnoj administraciji i sva ta iskustva ćemo implementirati u naše institucije.

 

Mi želimo da povedemo jednu istinsku kampanju za čiste ruke i da za dve ili tri godine Srbija postane zemlja sa najnižom stopom korupcije u ovom delu Evrope. Sada smo među najkorumpiranijim zemljama na svetu. To je jedan veliki zadatak, jedna velika obaveza i iziskuje veliku odlučnost, iziskuje vašu podršku. Kontrola počinje javnom zabranom privilegija funkcionera, a to znači ministara. Rekao sam, nema otkupa funkcionerskih stanova, nema obavljanja privatnih poslova dok ste u vladi, nema članstva u dobro plaćenim upravnim odborima za članove vlade, nema primanja skupih poklona. Takođe, nema intervencije u sudovima, na televiziji, policiji, finansijskoj policiji, preduzećima, carini. Onaj ministar koji nazove i interveniše - sin mi je uhapšen ili priveden jer je vozio u pijanom stanju, molim te, ja sam ministar ili rođak mi je, itd, taj ministar leti iz vlade. Ja vam garantujem, onaj ministar koji nazove RTS i kaže - pusti ovaj prilog ili skini ovaj prilog, njemu nije mesto u vladi. Ja se sada obraćam javnosti naše zemlje. Svaki sudija koji dobije takav poziv, svaki direktor koji dobije takav poziv, neka se javi u Vladu Srbije, naći će se na dnevnom redu to pitanje. Ako utvrdimo da je istina, menjamo tog ministra. Već na sledećoj sednici predložićemo parlamentu promenu Zakona o privilegijama funkcionera. Vi znate da je taj zakon donet pre dve godine i on je trebalo da funkcionere Republike Srbije obezbedi do kraja života. Niko ne može da bude obezbeđen do kraja života kao funkcioner, politički funkcioner ove zemlje. U članu postojećeg zakona je ministru za policiju stavljeno u nadležnost da on utvrdi koliko vozača, sobarica, kuvarica, članova obezbeđenja treba bivši predsednik Republike Srbije da ima. Ne može ministar za policiju da ima ovlašćenje da dodeljuje privilegije. Te privilegije će biti zakonom jasno određene i one će biti kao u svakoj demokratskoj državi. Penzionisani predsednik države je penzioner. On ne može do kraja života da uživa privilegije predsednika. Dame i gospodo, predstoji nam jedan proces privatizacije naše privrede. Zbog toga je neophodno uspostaviti čitav niz nezavisnih kontrolnih mehanizama, od parlamentarnih odbora koji će kontrolisati velike slučajeve privatizacije, tendere, konkurse, do ekspertskih timova koji će nadgledati finansijske operacije i svedočiti o njihovoj korektnosti.

 

Naš cilj je transparentna vlast, providna vlast, staklena vlast. Naš cilj je da se u ovoj zemlji, za svaki dinar koji je uzet od naroda zna šta se sa njim dešava, od onog trenutka kad uđe u budžet, pa do onog trenutka kada dođe do svog krajnjeg korisnika. Finansije su ono polje gde je kontrola najteža, ali i gde je kontrola najvažnija. Mi imamo nameru da čitavo naše društvo i sve njegove institucije uključimo u kontrolu finansijskih transakcija koje će se obavljati tokom privatizacije. Parlamentu ćemo predložiti i jednu novu instituciju, poznatu iz skandinavskih zemalja. To je institucija narodnog advokata, takozvanog ombudsmana. To će biti jedna jaka institucija, sa kredibilitetom i ugledom, gde će građani moći da daju prigovore na delovanje javnog servisa, znači, vlade, njenih službi, njenih činovnika. Ako izglasate tu instituciju, ombudsman će, verovatno jednom mesečno, imati pravo da parlamentu podnosi izveštaj o stanju u državnoj administraciji i o svim prigovorima koje su građani podneli. Imaće pravo da pokreće inicijative kod redovnih i posebnih sudova. On će biti ono mesto gde se građani mogu obratiti da se zaštite od samovolje države, jer i demokratska država u ovoj prelaznoj fazi možda može, preko nekih svojih činovnika, da prekorači svoja ovlašćenja. Građani imaju pravo na zaštitu i mi ćemo ih ohrabriti da tu zaštitu traže. Što je najvažnije, uspostavićemo nezavisno sudstvo, uz nezavisne medije koje već sada u našoj zemlji imamo, nezavisno sudstvo će biti drugi snažan stub za kontrolu vlasti.

 

Svođenje računa sa zloupotrebama starog režima, uspostavljanje mehanizma za kontrolu ove vlasti, predstavljaju jedan okvir u kome možemo da krenemo sa ekonomskim reformama. Govorim o procesima koji će se odvijati istovremeno, jer ekonomske reforme ne mogu da čekaju. Mi moramo da krenemo sa njima odmah. Imamo za njih određene ideje i planove i u pripremi programa za izbornu kampanju izneli smo ideje kako treba reformisati našu privredu. Uostalom, uglavnom na osnovu tih ideja dobili smo veliko poverenje građana. Naravno, u ekonomiji se suočavamo sa najvećim deficitima i tu je najteže pokrenuti stvari sa mrtve tačke. Tu ne zavisi sve od volje i odlučnosti. Tu postoji pitanje tehnologije materijala, tu postoji pitanje finansijskih dugova, tu postoji pitanje teškog nasleđa prošlosti. Međutim, želim da upozorim na jednu stvar, a to je da, baveći se dnevnim urgentnim problemima, ne izgubimo viziju, da ne zaboravimo na ekonomski plan razvoja društva. Kakvu Srbiju mi zapravo želimo? To nije Srbija preživljavanja, to nije Srbija rešavanja dnevnih problema, gde ima dovoljno hrane, struje, lekova. To je zemlja koja treba da počiva na jednoj jakoj ideji, na jednoj koncepciji. Za nas je to koncepcija Srbije kao zemlje jake srednje, građanske klase, finansijski stabilnih, nezavisnih porodica, dobrog obrazovanja, dobrih zanata, dobrih struka, stabilnog penzionog osiguranja, dobrog školstva, besplatnog osnovnog i srednjeg školstva, tako kvalitetnog da naša deca koja pohađaju te škole znaju isto onoliko koliko i njihovi vršnjaci u Evropi ili Americi. Konačno, zemlja sigurnih, bezbednih ulica. Da možete svoje dete da pošaljete u diskoteku, a da mu neko ne ponudi drogu na ulazu u diskoteku. Zemlja nekorumpirane policije, zemlja brzog sudstva. Ako želite da izdejstvujete svoje pravo sudskim putem, da ne čekate deset godina, nego da postoji jedan vrlo ograničen i jasan rok u kome sud mora da reši vaš problem. To je Srbija koju mi želimo, do te Srbije moramo da dođemo paralelno, upornim, dnevnim radom na rešavanju problema, ali i upornim sleđenjem te vizije i pravljenjem osnovnih pretpostavki te vizije. Doći će investicije u našu zemlju, u to nema sumnje. Poboljšaće se finansijska situacija našeg stanovništva, u to nema sumnje. Međutim, mi treba da postavimo pitanje zašto dolaze investicije, koji je motiv ljudi koji će da ulože novac u našu zemlju. Ljudi ulažu novac ili tamo gde je radna snaga veoma jeftina ili tamo gde je radna snaga veoma kvalitetna. Ljudi ulažu novac ili tamo gde su rizici visoki i zarada visoka ili tamo gde su uslovi veoma stabilni, gde zarada nije visoka, ali na duži vremenski rok je veoma znatna. Pitanje je da li mi želimo da budemo zemlja jeftine radne snage, neka vrste radničkog predgrađa Evrope, sa mogućnostima brze zarade i visokih rizika, ili želimo da budemo zemlja visokokvalifikovane kvalitetne radne snage, zemlja u kojoj radna snaga nije malo plaćena, naravno, niže nego u srednjoj i zapadnoj Evropi, ali mnogo više nego u drugim istočnoevropskim zemljama, zemlja koja privlači investicije svojom stabilnošću, svojim dobrim zakonima i svojim institucijama. Naše opredeljenje je ovo drugo. Već danas kada pravimo plan ekonomskog razvoja naše zemlje, mi kažemo, mi možemo da budemo zemlja visokokvalifikovane radne snage, zemlja dobrog menadžmenta u preduzećima, zemlja pouzdanih ugovora, zemlja dobrog sudstva i dobrih zakona. To je paket reformi koje mi predlažemo kao vlada u ovom delu koji se odnosi na ekonomsku politiku. Naravno, na putu ka tom strateškom cilju mi moramo da rešavamo i neke teške tekuće probleme, a jedan od najtežih je nezaposlenost i nizak životni standard našeg stanovništva. Po zvaničnim rezultatima u Srbiji danas je zaposleno oko 2,2 miliona građana, oko 820.000 se zvanično vode kao nezaposleni, što je otprilike 27% nezaposlenosti. Najviša stopa u Evropi. Međutim, uz to i struktura zaposlenih nije sjajna, jer oko 500.000 ljudi koji se zvanično vode kao zaposleni, rade u preduzećima koja su trajno nelikvidna, koja bi, po našim važećim propisima, morala da idu u stečaj. Što znači, 500.000 ljudi možemo smatrati kao uslovno zaposleno. To je dodatnih 15%, i time imamo preko 40% nezaposlenih. Ali od ukupnog broja zaposlenih koji primaju platu, 400.000 primaju platu iz budžeta. Znači, praktično, oni ljudi koji u proizvodnim organizacijama, u organizacijima koje stvaraju višak vrednosti, rade, to je jedna trećina onih koji su zaposleni u Srbiji. To je najveći problem ove vlade i to je najveći izazov svake vlade u jednoj takvoj zemlji. Uspeh ove vlade će se meriti pre svega na tome da li će rešiti problem nezaposlenosti i to na dva načina. Prvo, prestruktuiranjem preduzeća, da se prestruktuira i radna snaga, da tih 2,2 miliona zaposlenih ljudi postepeno budu pretvoreni u ljude sa kvalitetnim radnim mestima. Da budu prebačeni iz onih koja su fiktivna u ona koja su stvarna. Treba da rešimo pitanje budžeta, tako da on može redovno da isplaćuje 1,3 miliona penzija koliko ima, kolika je obaveza ove vlade. Naravno, nije dovoljno prestruktuirati zaposlenost, potrebno je otvoriti nova radna mesta. Za to je potrebna obnova tehnologija i potrebna je nova kvalifikaciona struktura radne snage u našoj zemlji. Za to su potrebna velika ulaganja, ali to su i najopravdanija ulaganja, to su ulaganja u ljude, to su ulaganja u ljudski kapital, to je šansa za mlade ljude u zemlji koji imaju ambiciju, ali to je šansa i za sve one koji imaju energiju da urade nešto u svom životu.

 

Takođe, naša najveća briga i druga glavna proba jeste životni standard i kupovna moć našeg stanovništva. Prema zvaničnim podacima, za prethodnih nekoliko godina, od prosečne porodične zarade danas jedna četvoročlana porodica može da plati jedva 70% potrošačke korpe. Naše obećanje i naš cilj je da će na kraju 2001. godine od prosečne plate jedna prosečna četvoročlana porodica moći da kupi najmanje jednu celu potrošačku korpu. Ono što očekujemo su velike spoljne investicije i to u poljoprivredu, saobraćajnu infrastrukturu i energetiku. Mislim da ćemo na kraju sledeće godine biti ponovo jedan od izvoznika hrane, a ne uvoznika kao do sada, i mislim da možemo da obećamo da naredne godine neće biti restrikcija električne energije, jer ćemo tokom ove godine izvršiti generalni remont naše elektroprivrede, prvi put u proteklih deset godina. Obezbedićemo značajne kredite za mala i srednja preduzeća, a već smo u razgovorima sa Evropskom bankom za razvoj, sa Evropskom zajednicom i bilateralnim razgovorima sa nekoliko evropskih zemalja koje su spremne da ponude znatna sredstva za kreditiranje privatne privrede, znači malih i srednjih preduzeća. Naša ekonomska strategija jeste i mora da bude u privlačenju velikih investicija. Posle deset godina propadanja, Srbiji nije dovoljan postepen razvoj. Srbiji je potreban neobičan razvoj. Razvoj koji će da nadmaši neku samo linearnu projekciju normalnog rasta. Nama je potreban New deal, nama su potrebne velike investicije u osnove infrastrukture ove zemlje, da se obnovi tehnologija, da se pokrene proizvodnja i da se ova zemlja postavi na zdrave noge. Za to je potreban jedan paket zakona, a ja ću ih navesti samo u nekoliko rečenica, to je paket akcija ove vlade. Prvo, utvrdićemo jasno stanje finansija, imovine, obaveza i prava u Srbiji. Da se vidi ko kome šta duguje, po kojoj osnovi šta duguje i na koji način se ta dugovanja mogu rešiti. Predložićemo zakon o vraćanju oduzete imovine, čime ćemo bar delimično obeštetiti ljude čija je imovina oduzimana iz ideoloških razloga. Mi tu imovinu ne možemo vratiti, ali im možemo dati neku naknadu za to, putem učešća, deoničarskog učešća u preduzećima koja su možda nastala od njihovih firmi, putem davanja neke adekvatne zamene za stanove i kuće koje su im oduzete ili na neki drugi način. To je naša obaveza. Mi ne možemo novo pravo da gradimo na staroj nepravdi. Od Savezne vlade očekujemo da donese odgovarajuće propise i da poništi odgovarajuće propise iz 1945. godine. Takođe, očekujemo od Savezne vlade da porodici Karađorđević svečano vrati državljanstvo koje je oduzeto 1945. godine. Sasvim otvoreno rečeno, očekujemo da se ta najslavnija srpska porodica vrati svojoj kući u Beli dvor. Drugo, izvršićemo finansijsku deblokadu privrede time što ćemo međusobna dugovanja pretvoriti u suvlasništvo, reprogramiraćemo ih ili ćemo ih međusobno kompenzovati. Treće, uspostavićemo jasnu vlasničku strukturu sprovođenjem Zakona o privatizaciji i korekcijom postojećih zakona o privatizaciji. Time će se promeniti upravljačka struktura u našim preduzećima. Današnji direktori, rekoh direktori, ljudi koji nemaju nikakve obaveze, a sva prava, upropaštavaju našu privredu, oni mogu da ulažu tuđi novac, a ako izgube, taj novac nije njihov. Vlasnici će odgovarati za svoju svojinu i za svoje pogrešne investicione odluke će odgovarati svojim parama, a ne parama naroda. Četvrto, kompletiraćemo zakonodavstvo koje omogućava neometano poslovanje po standardima Evropske zajednice. Mi želimo da se prilagodimo Evropskoj zajednici i njenom zakonodavstvu da bismo za deset godina, najkasnije, postali član Evropske zajednice. Peto, uspostavićemo novu poresku politiku.

 

Već u ovom narednom budžetu smanjićemo prihode koji dolaze od poreza i doprinosa na lična primanja. Pojednostavićemo poreski sistem, a onaj novac koji nedostaje nadoknadićemo strogom kontrolom trgovine i prometa naftnim derivatima, cigaretama, alkoholom i drugom akciznom robom.

 

U svemu, drage kolege, ovo je vlada velikih namera i velikih reformi. Ona je sastavljena iz dva dela. Jedan deo čini neku vrstu tima za strategiju i prioritete, tima koji će da nadgleda reforme, da ih koncipira, da komunicira o tome sa javnošću, i to su predsednici stranaka Demokratske opozicije Srbije, uglavnom na mestima potpredsednika. Drugi deo vlade čine eksperti, ljudi koji su svoje znanje stekli pre svega u svetu prakse, a samo delimično u svetu teorije. Nekolicina njih imaju i uspešnu karijeru u najvećim svetskim kompanijama. Oni su došli da bi pomogli svojoj zemlji, ali i da bi se upisali u listu utemeljivača demokratske Srbije. Pre nego što navedem njihova imena želim da dam kratak komentar o strukturi ministarstava. Neka ministarstva su kao što ste prekjuče videli, spojena, a neka su prekomponovana, neka druga su transformisana u sekretarijate i agencije. Kao nepotrebno ukinuto je Ministarstvo za informisanje, jer u demokratskoj Srbiji nema cenzure. Prijava listova može se obaviti u Ministarstvu za pravdu. Onaj ko ispunjava zakonske uslove za to dobiće prijavu. Nije potreban ministar da arbitrira o tome šta treba mediji u Srbiji da rade. Ministarstvo za brigu o porodici na logičan način je pridodato Ministarstvu za socijalnu politiku, jer srpska država treba da se meša samo u one porodice koje imaju probleme, pre svega socijalne probleme. Država ne treba da se meša u porodice koje mogu da svoje probleme rešavaju i bez države. Mi smo liberalna i demokratska država. Za našu dijasporu imamo nekoliko vladinih institucija. Nije neophodno ministarstvo. Posebne reakcije je izazvala budućnost ekologije i sporta u ovoj vladi. Namera naše vlade je da u narednih šest meseci osnuje ministarstvo za upravljanje prirodnim resursima i za zaštitu životne sredine. To je ozbiljno ministarstvo koje neće samo meriti zagađenost vazduha i posledice ekoloških katastrofa, nego će planirati prirodne resurse ove zemlje, kao što su voda, kao što su eko sistemi, kao što su šume. Na žalost, i takvo je stanje, jedan deo nadležnosti tog ministarstva je danas utkan u nadležnost ministarstva za poljoprivredu, za zdravstvo, za urbanizam. Da bi se definisala prava nadležnost tog novog ministarstva potrebno je izvesno vreme. Mi planiramo da u narednih šest meseci predložimo skupštini formiranje tog ministarstva. Što se tiče Ministarstva za sport, za vrhunski i amaterski sport, imamo Savezno ministarstvo. Deo koji se odnosi na fizičku kulturu je u nadležnosti Ministarstva prosvete, dok je komercijalni sport u nadležnosti svojih klubova i svojih navijača. Ne vidim razlog da postoji republičko ministarstvo za sport. Dosta su političari sedeli u upravnim odborima i na svečanim tribinama. Mislim da je to vreme prošlo. Oni koji za tim žale neka kupe ulaznice i neka gledaju utakmice sa drugim navijačima. Dosta je bilo prigovora na ovu strukturu ministarstava. Mislim da i ovako redukovana vlada ima previše ministarstava. Mislim da tendencija treba da bude da smanjimo broj ministarstava u budućnosti i da pokušamo da vladu rasteretimo onog dela posla koji mogu da obavljaju druge organizacije u našem društvu, kao što je to slučaj u drugim modernim zemljama. Oni koji žale za ministarstvima neka kažu ko treba da plaća ta ministarstva i odakle taj novac, i ako treba da smanjimo broj ministarstava, kojih je bilo 24, koja treba da ukinemo. Mi smo pokušali da ovim prestruktuiranjem ministarstava naznačimo pravac reformi i državne uprave. Naš cilj je da se ubuduće, za dve ili tri godine, reformiše državna uprava u Srbiji, da vlada ima još manje ministarstava, da se u međuvremenu postavi sistem agencija koji će onda obavljati određene poslove, koje će delimično biti nezavisne po uzoru na neke skandinavske zemlje koje imaju dobra iskustva u toj oblasti.

 

Sada dolazim do biografije, osnovnih podataka članova Vlade, najpre potpredsednika Vlade: Žarko Korać, Nebojša Čović, Dušan Mihajlović, Jožef Kasa, Momčilo Perišić, Aleksandar Pravdić, Vuk Obradović. Ministri: Božidar Đelić, Goran Novaković, Vojislav Milovanović, Goran Pitić, Aleksandar Vlahović, Marija Rašeta-Vukosavljević, Gašo Knežević, Gordana Matković, Dragan Domazet, Dragoslav Šumarac, Obren Joksimović, Branislav Lečić, Vladan Batić, Dragan Milovanović, Dragan Veselinov, Slobodan Milosavljević. To je, drage kolege poslanici, dame i gospodo, program naše vlade i to su ljudi koji treba da ga sprovedu u delo. Najmanje što možemo da obećamo u ovoj teškoj situaciji jeste da će to biti vlada brzine, efikasnosti i demokratske transparentnosti. Na svaki problem ćemo reagovati odmah, reći ćemo istinu i predložiti rešenje, i što je najvažnije, nećemo lagati i nećemo krasti. Mi se ovde pred vama obavezujemo. Doduše, mi nemamo čarobni štapić. Ono što imamo, to smo mi, naše znanje i naša energija, to je narod u Srbiji i njegova energija. Uz podršku ovog parlamenta, uz podršku građana Srbije, ja sam siguran da ćemo ostvariti sve ono što smo naumili i što sam izneo u svom programu.

 

Dr Zoran Đinđić 

link za slušati 

http://www.esnips.com//doc/2bc3b3da-c0a7-45cb-8540-6fc1f39bfde3/Z.Djindjic---25.01.2001.flv 

 



Komentari (226)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:17 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

I sloboda je samo reč.


Dakle svi silni ratovi se vodise samo zbog jedne reci?
predatortz predatortz 20:23 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

hoochie coochie man
I sloboda je samo reč.


Dakle svi silni ratovi se vodise samo zbog jedne reci?



Reko, kad već relativizujemo pojmove, da dam svoj doprinos. Ako su legitimitet i legalitet u demokratskom društvu samo fraze, onda je i sloboda samo reč. O moralu ovaj put ne bih. Ne ide mi se u manastir.
mikimedic mikimedic 20:24 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Skupstina ne izbacuje poslanike.
Ako bi radikali zamenili svoje poslanike u parlamentu, a to se dogodilo u slucaju DSS, niko ne bi imao nista protiv. Oni bi samo trebali da za takvu odluku imaju vecinu u svom telu, otadzbinskoj upravi ili kako se vec zovu.
Nije parlament glasao o izbacivanju DSS poslanika vec je DOS zamenio svoje poslanike.


hajmo da se zadrzimo samo na ovom detalju.

da li smatras da je centrala otadzbinska uprava mogla da proglasi tomino otcepljenje nelegalnim i izbaci njegove poslanike iz parlamenta?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:58 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

da li smatras da je centrala otadzbinska uprava mogla da proglasi tomino otcepljenje nelegalnim i izbaci njegove poslanike iz parlamenta?


Tada ne jer je tad vazilo pravilo da su poslanici vlasnici mandata i da bi tome doskocili stranke su izmislile blanko ostavke.
Toma im je maznuo te ostavke tako da nisu imali mogucnost.
U vreme o kome pricas stranke (i koalicije) su bile vlasnici mandata.

i da se vratimo
Da li su vrednosti (sustina) koju je tim cinom zamene poslanika (formom) zeleo da postigne Djindjic i one vrednosti koje bi takvim cinom eventualno postigli radikali iste?
Da li je sustina petooktobarskih promena tim potezom bila ugrozena ili je upravo ona trebala da bude postignuta?
mikimedic mikimedic 21:14 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Tada ne jer je tad vazilo pravilo da su poslanici vlasnici mandata i da bi tome doskocili stranke su izmislile blanko ostavke.
Toma im je maznuo te ostavke tako da nisu imali mogucnost.
U vreme o kome pricas stranke (i koalicije) su bile vlasnici mandata.


slazem se. dakle, ako bi isto pravilo primenili na situaciju iz 2001. onda djindjic ne bi mogao da izbaci poslanike dss iz parlamenta?

i da se vratimo
Da li su vrednosti (sustina) koju je tim cinom zamene poslanika (formom) zeleo da postigne Djindjic i one vrednosti koje bi takvim cinom eventualno postigli radikali iste?
Da li je sustina petooktobarskih promena tim potezom bila ugrozena ili je upravo ona trebala da bude postignuta?


a ko odlucuje koje vrednosti su sustina? oni koji su glasali za djindjica, ili oni koji su glasali za dss?

ili za radikale?

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

slazem se. dakle, ako bi isto pravilo primenili na situaciju iz 2001. onda djindjic ne bi mogao da izbaci poslanike dss iz parlamenta?


Zasto bi ga primenjivali kad nije tad vazilo?
Da je vazilo ne bi mogao da ih zameni.

a ko odlucuje koje vrednosti su sustina?


To pitanje se odnosilo na tvoju licnu procenu.
Kako ti to procenjujes posto smo vec dosadili ostalima, ocigledno, ponavljanjem argumenata.
Dakle da li ti mislis da je Djindjic to uradio u nameri da obezbedi sebi mogucnost za neku licnu korist, za neke necasne radnje, za sprovodjenje neke pogresne politike, ili je time zeleo da ukloni prepreku za sprovodjenje dobre politike?
niccolo niccolo 21:45 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

slazem se. dakle, ako bi isto pravilo primenili na situaciju iz 2001. onda djindjic ne bi mogao da izbaci poslanike dss iz parlamenta?


Zasto bi ga primenjivali kad nije tad vazilo?
Da je vazilo ne bi mogao da ih zamen

Čekajte bre vas dvojica malo, otkud vam sad to da tada nije važilo? Član 76. Ustava Srbije iz 1990 (koji je važio i 2001) - Narodni poslanik predstavlja građane izborne jedinice u kojoj je izabran. I odluka Ustavnog suda je iz 2003, kada je takođe važio Ustav iz 1990. Na osnovu čega sad vas dvojica kažete da u vreme oduzimanja mandata dss-u nije važilo to pravilo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:52 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Čekajte bre vas dvojica malo, otkud vam sad to da tada nije važilo? Član 76. Ustava Srbije iz 1990 (koji je važio i 2001) - Narodni poslanik predstavlja građane izborne jedinice u kojoj je izabran. I odluka Ustavnog suda je iz 2003, kada je takođe važio Ustav iz 1990. Na osnovu čega sad vas dvojica kažete da u vreme oduzimanja mandata dss-u nije važilo to pravilo?


Zato sto je ustav tako tumacen.
Ako je gradjanin izabran on predstavlja gradjane, a poproprocionalnom izbornom sistemu se ne biraju pojedinacni gradjani vec liste.
Upravo zbog tih nedoumica je i zatrazeno misljenje ustavnog suda.
Posle tog tumacenja menjanje poslanika nije bilo moguce pa su smisljenje blanko ostavke.
I zato radikali nisu mogli da zamene poslanike koji su ih napustili, sto je Miki naveo kao paralelu.
Dr M Dr M 21:53 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli


Jos ste ovde?

a ko odlucuje koje vrednosti su sustina?


Ja mislim biracko telo.

Na predsednickim izborima resilo da nece Slobu nego Voju. Mission accomplished.

Na parlamentarnim resilo da hoce DOS sa sve Dosovskim programom koji je potpisala i DSS. Onda se DSS popismanila i time izdala sustinsku volju birackog tela. Sve ostalo je nevazno, pravni(ck)i formalizam.
niccolo niccolo 22:33 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Zato sto je ustav tako tumacen.

Upravo zbog tih nedoumica je i zatrazeno misljenje ustavnog suda.

Pa upravo si potvrdio ono što Miki govori od početka. Ako je u prvom trenutku ustav tumačen od strane skupštine na jedan način, a onda je ustavni sud utvrdio da je to tumačenje neispravno, onda su i svi akti doneti zbog takvog tumačenja neustavni. Drugim rečima, Đinđić je mogao faktički da im oduzme mandate jer je bio u takvoj poziciji, pravno je prekršio ustav...
mikimedic mikimedic 23:00 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Onda se DSS popismanila i time izdala sustinsku volju birackog tela


hhhhm i kako se taj potupak popismanjenja dss tumaci u kontekstu izbornog rezultata sps na proslim izborima i naknadno sklopljene koalicije?



hoochie coochie man hoochie coochie man 23:19 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Pa upravo si potvrdio ono što Miki govori od početka.


Nece biti.

Ako je u prvom trenutku ustav tumačen od strane skupštine na jedan način, a onda je ustavni sud utvrdio da je to tumačenje neispravno, onda su i svi akti doneti zbog takvog tumačenja neustavni.


Ni ovo ne stoji.

Skupstina ima pravo da tumaci ustav.
Tek ako neko drugi ili sama sklupstina zatrazi tumacenje ustava od ustavnog suda jer smatra da neki postupak nije ustavan ili nije siguran sta je pravo tumacenje, ilise ustavni sud sam izjasni, odluka ustavnog suda se smatra jedino ispravim tumacenjem i od te odluke pa na dalje bi se drugacije tumacenje smatralo neustavnim.
O slucaju zamene poslanika DSS ustavni sud se nije izjasnjavao, takva odluka je doneta kasnije pa bi to "krsenje" ustava bilo retroaktivno krsenje a to ne postoji.
niccolo niccolo 23:45 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

bilo retroaktivno krsenje a to ne postoji.


Свако коме је повређено право коначним или правноснажним појединачним актом, донетим на основу закона или другог општег акта, за који је одлуком Уставног суда утврђено да није у сагласности с Уставом, општеприхваћеним правилима међународног права, потврђеним међународним уговорима или законом, има право да тражи од надлежног органа измену тог појединачног акта.
Предлог за измену коначног или правноснажног појединачног акта, донетог на основу закона или другог општег акта, за који је одлуком Уставног суда утврђено да није у сагласности са Уставом, општеприхваћеним правилима међународног права, потврђеним међународним уговорима или законом, може се поднети у року од шест месеци од дана објављивања одлуке у "Службеном гласнику Републике Србије", ако од достављања појединачног акта до подношења предлога или иницијативе за покретање поступка није протекло више од две године.



Ако се утврди да се изменом појединачног акта не могу отклонити последице настале услед примене општег акта за који је одлуком Уставног суда утврђено да није у сагласности са Уставом, општеприхваћеним правилима међународног права, потврђеним међународним уговорима или законом, Уставни суд може одредити да се ове последице отклоне повраћајем у пређашње стање, накнадом штете или на други начин.

Toliko o "tvom znanju"...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:57 26.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

O tvom jos jasnije.

Свако коме је повређено право коначним или правноснажним појединачним актом, донетим на основу закона или другог општег акта,


Jel to utvrdjeno za poslanike DSS?

Edit
Eto natera me da potrazim

Drugi, jasniji citat

Одлука Уставног суда има карактер пресуђене ствари и производи правне последице према свима. Такође, утврђујућа одлука нема повратно дејство већ делује од објављивања па убудуће.

Toliko o znanju.
Dr M Dr M 00:43 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

mikimedic
Onda se DSS popismanila i time izdala sustinsku volju birackog tela


hhhhm i kako se taj potupak popismanjenja dss tumaci u kontekstu izbornog rezultata sps na proslim izborima i naknadno sklopljene koalicije?





Krsenje izborne volje, svako iz svog sebicnog razloga

A Tebi za trud i ceo potroseni dan. Zbilja si sjajno dokazivao nedokazivo.
niccolo niccolo 09:24 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Drugi, jasniji citat

Znači ti svoje znanje baziraš na tekstu sa neta, i pretpostavljaš ga odredbama Zakona o Ustavnom sudu? Bravo...
mikimedic mikimedic 10:59 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Drugi, jasniji citat


Znači ti svoje znanje baziraš na tekstu sa neta, i pretpostavljaš ga odredbama Zakona o Ustavnom sudu? Bravo...


a najgore je sto se i citiran tekst (sa istog linka) ne procita do kraja, pa se izvuku pogresni zakljucci...

Закони и други општи акти за које је одлуком Уставног суда утврђено да нису у сагласности с Уставом, општеприхваћеним правилима међународног права, потврђеним међународним уговорима или законом, не могу се примењивати на односе који су настали пре дана објављивања одлуке Уставног суда, ако до тог дана нису правноснажно решени.

Свако коме је повређено право коначним или правноснажним појединачним актом, донетим на основу закона или другог општег акта, за који је одлуком Уставног суда утврђено да није у сагласности с Уставом, општеприхваћеним правилима међународног права, потврђеним међународним уговорима или законом, има право да тражи од надлежног органа измену тог појединачног акта. Предлог за измену може се поднети у року од шест месеци од дана објављивања одлуке у „Службеном гласнику Републике Србије”, ако од достављања појединачног акта до подношења предлога или иницијативе за покретање поступка није протекло више од две године. Наведени рокови су објективне природе и установљени су ради обезбеђења начела правне сигурности
mikimedic mikimedic 11:02 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Krsenje izborne volje, svako iz svog sebicnog razloga


dakle slozili smo se, iako je trebalo sto i kusur komentara da dodjemo do saglasnosti oko mog pocetnog stava, zaista je vredelo.

tako da ovo

Zbilja si sjajno dokazivao nedokazivo


ne stoji. ali cvetic u svakom slucaju
antioksidant antioksidant 11:21 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

ne stoji

sebe si uverio da si u pravu svakako.

ja sam ti se već zahvalio ali nije zgoreg ponovo. ovo tvoje "dokazivanje nedokazivog" i uporno pozivanje na "legalitet i legitimitet" u njihovoj praznoj ljušturi (ne negiram značaj legaliteta i legitimiteta miki ali oni nisu sami sebi svrha) sasvim lepo dočarava diskurs koji je vladao u 25 meseci pre đinđićevog streljanja.

kako ono beše - legalitet je da se vlada po miloševićevim zakonima i da vladaju milosevicevi ljudi?

februar 2001
...Sled dogadjaja u nasoj politickoj stvarnosti ucinio je da predsednikov odnos prema legalitetu postane kocnica brzih drustvenih promena. Boreci se za tzv. legalitet predsednik ne afirmise Promenu. Politicko stanje u Srbiji nije moguce svesti u okvire zatecene politicko-pravne procedure i primenom njihovih zakona vladati u interesu svih. Zato se zakoni i sloboda moraju nametnuti kao ideali, da bismo iz stanja pretpolitickog i narodnog usli u stanje politickog i gradjanskog i udarili temelje civilnom drustvu.
Zasto?
Niti je Srbija pre 5. oktobra bila normalna zemlja niti je gospodin Kostunica dosao na vlast normalnim putem. U gradjanskom buntu odbranjena je izborna volja i nametnuta ideja Promene. Stari odnosi i forme gurnuti su u istoriju. Potrosen je i ponisten i legalitet i legitimitet njihove vladavine. Snazno je istaknut zahtev za slobodom. Sloboda je ta koja treba da usmeri drustvene tokove i ispuni drustvene ustanove novim sadrzajem. U Promeni i Slobodi je obrazac za novu politiku i izvor novog legitimiteta. To ne znaci prisustvo revolucionarnog i osvetnickog u politickom zivotu. Ali znaci podvlacenje crte i pozivanje na odgovornost onih koji su, vise od deset godina, proizvodili haos i ratove, manipulisali politickom scenom i svako poverenje gradjana zloupotrebili...
Dr M Dr M 11:41 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

dakle slozili smo se,


Da ne bi bilo nesporazuma:

"
hhhhm i kako se taj potupak popismanjenja dss tumaci u kontekstu izbornog rezultata sps na proslim izborima i naknadno sklopljene koalicije? ""

ja odgovaram:

Krsenje izborne volje, svako iz svog sebicnog razloga
i to se odnosi samo na to pitanje.

Prema tome, VK je prekrsio izbornu volju birackog tela 2001., Tadic i Dacic su prekrsili volju svojih glasaca koalicijom. Oni ce to da plate na sledecim izborima, Kostunicino kršenje plaćamo, i plaćaćemo, sve dok nam ne ostanu samo oči da bismo mogli da plačemo.

A da uzgajamo i dalje, i kad se ne slozimo.
mikimedic mikimedic 11:52 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

sebe si uverio da si u pravu svakako.


vidis anti, dugo komuniciramo na blogu 92 i koliko god znas da budes duhovit, spustanje sagovornika bez ikakvog argumenta ( koje radis konstantno na vecinu mojih komentara u poslednje vreme) nije odlika kvalitetnog sagovornika/komentatora.

da, i ja volim otvoreno da zamerim nekom ako mi nesto smeta, samo sto ja uvek svoj 'napad' potkrepim cinjenicama - bilo da su tablice ili nesto trece.

cerekajuci smajli 'ti si glup' je - sorry - nivo osnovne skole.

ja sam ti se već zahvalio ali nije zgoreg ponovo. ovo tvoje "dokazivanje nedokazivog" i uporno pozivanje na "legalitet i legitimitet" u njihovoj praznoj ljušturi (ne negiram značaj legaliteta i legitimiteta miki ali oni nisu sami sebi svrha) sasvim lepo dočarava diskurs koji je vladao u 25 meseci pre đinđićevog streljanja.


'legalitet i legitimitet u njihovoj praznoj ljusturi' ne znaci bas nista.

ljustura legitimiteta je legalitet. ako pukne ljustura, menja se i sustina.

naravno da nisu sami sebi svrha, niti ti pojmovi uopste mogu da budu bilo kakva svrha (biti bilo kome ili bilo cemu).

kao da si rekao 'zemlja je okrugla' - a 'okruglost' nije samo po sebi svrha
mikimedic mikimedic 11:57 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Prema tome, VK je prekrsio izbornu volju birackog tela 2001.,


ali kako ti znas da je vk prekrsio izbornu volju birackog tela - onih glasaca koji su glasali za dos samo zato sto je vk u njemu?

moja pokojna keva je izasla na te izbore samo zbog kostunice - glasala je za dos samo zato sto je on bio u njemu. nije vredelo nista sta sam joj govorio.

ona je zaista htela promene, da se smeni milosevic, i da se ide putem koji kostuinica predstavlja. ne djindjic.

uvek je tvrdila da je djindjic taj koji je izdao kostunicu i dogovoreni razvojni put.

da li onda i dalje tvrdis da je vk prekrsio izbornu volju birackog tela?


da li moja keva ne spada u biracko telo?
antioksidant antioksidant 12:14 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

samo sto ja uvek svoj 'napad' potkrepim cinjenicama

onim što ti nazivaš činjenicama
miki, s tobom je teško "polemisati" jer ne pristaješ da se utvrdi tema polemike. uvek pričaš o čemu ti želiš, dokazujući samom sebi da si u pravu. ok je to što se mene tiče, bar si pristojan i to vrlo pristojan (sem prema grofu).

konkretno: oko čega se raspravljamo ovde na 500 komentara? tema je izbacivanje poslanika dss-a iz saziva. ok. slažemo se da je to loše (što ti odbijaš da vidiš) i oko toga se ne sporimo. pragmatično jeste bilo ali da ne ulazimo sad ni u pravnu ni u političku diskusiju o tome. složili smo se - bilo je loše (florijan je više obrazlagao to i što se mene tiče možeš ovo što je ovde napisao da usvojiš i kao moj stav).

ali ti krećeš u priču o legalitetu (formi) i legitimitetu (suštini).

prvo forma - mandati poslanika dos-a su verifikovani sa liste dos-a. kraj. dss nije imao nikakvih prava nad tim mandatima. nikakvih. (sada koalicije drugačije rešavaju međusobne odnose - naučili se na primeru).

onda suština - da bi odbranio "legitimitet" dss nad tim mandatima (što je formalno i nebitno) neprekidno potežeš izborni rezultat vk na saveznim izborima septembra 2000 godine. a pričamo o republičkom parlamentu za koji su održani posebni izbori. dve potpuno nevezane stvari. nemoguće je "prebaciti" ugled vk u biračkom telu na clanove njegove stranke koji su se nalazili na listi dos (koja je bila na izborima) i koji su odbili da "budu deo dos-a". a podseticu te - dos je činilo 18 stranaka i sve stranke do jedne su bile na jednoj strani a dss na drugoj. i onda su se ljutili i tražili nešto što im ne pripada. jer glasači su glasali za dos. kraj. pozivati se na izveštaje o javnom mnjenju je besmisleno. posto je đinđić streljan (pa živkovićeva vlada izmasakrirana u medijima) bili su izbori na kojima je dss bio samostalan. i tada su i legalno i legitimno dobili premijera (u čijem je kabinetu "preprodat" ce market - imaš dole hint sa njegovom slikom).

e sad, reci mi - kako ti vidiš temu spora i oko čeka se tačno ne slažemo?


izvinjavam ti se ako doživlavaš moje komentare kao "spuštanje" i trudiću se da izbegavam cerekajuće smajlije (što već i činim, primeti gore nisam ni stavio cerekajući smajli).

'legalitet i legitimitet u njihovoj praznoj ljusturi' ne znaci bas nista

to ti i kažem, ali ti insistiraš (i vk) na njihoj takvoj pojavnosti - besmislenoj
antioksidant antioksidant 12:16 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

da li onda i dalje tvrdis da je vk prekrsio izbornu volju birackog tela?

da (ako pričamo o parlametarnim izborima 2001. godine) jer je na tim izborima postojala lista dos-a a u okviru dos-a je 17 stranaka bilo na jednoj strani a dss je sam zeleo svojim putem (u stvari - miloševićevim putem)
Dr M Dr M 12:18 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

ali kako ti znas da je vk prekrsio izbornu volju birackog tela


Ti si majstor za citate i tabele, proveri, molim Te, izvestaj RIK iz 2001, DOS Ovoliko, SPS ovoliko, itd.

DOS je izasao sa jedinstvenim programom iza koga je stao i VK. Ako se ispostavi da taj program nije imao većinu stavicu jednog velikog smajlija koji se udara u glavu. Ovakvog

Ako DSS nije htela da se sakrije u tom programu, mogla je da ide samostalno. Bilo bi mnogo onih koji bi, kao Tvoja majka, glasali za njih, samo zbog Koštunice ali VK nije smeo da bude čovek pa da rizikuje nego se maskirao da ulovi vlast u pomrčini.

da li onda i dalje tvrdis da je vk prekrsio izbornu volju birackog tela?


Da, vidi se iz prilozenog.


da li moja keva ne spada u biracko telo?


Naravno da spada i ja joj zelim da to bude još vrlo dugo.
mikimedic mikimedic 13:23 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

u vezi cinjenica, dozvoli da se ne slozim. ja mislim da se bar trudim da jasno razdvojim stavove od cinjenica u svojim komentarima.

ako pricamo o tome da li je kostunica imao tada najveci legitimitet u dosu, i da je dos vukao najveci deo legitimiteta na osnovu kostunice, to je moj stav. ako sam negde napisao da je cinjenica izvinjavam se.

u vezi polemike, pa polemisemo bas o onome sto i ti kazes u donjem delu komentara - da li je djindjic uzurpirao vlast izbacujuci poslanike iz parlamenta, i da li je osoba koja je uzurpator ima moralno pravo da odredjuje razvojni put drustva.

da li je moralno pravo imao kralj aleksandar?

o tome razgovoramo. to je tema. prica o legalitetu i legitimitetu su samo argumenti da potvrde moj stav - da je djindjic uzurpator koji nema moralno pravo da odredjuje razvojni put drustva, zato sto ne uziva legitimitet kod velike vecine glasaca dosa.

moj stav potkrepljujem sledecom cinjenicom: djindjic i ekipa su znali da nemaju vecinsku podrsku i zato su molili kostunicu da se kandiduje za predsednika. zato zakljucujem da je stav slican mom imao i djindjic.

prvo forma - mandati poslanika dos-a su verifikovani sa liste dos-a. kraj. dss nije imao nikakvih prava nad tim mandatima. nikakvih. (sada koalicije drugačije rešavaju međusobne odnose - naučili se na primeru).


ko kaze da je dss imao ikakva prava nad tim mandatima?

sta je sa poslanicima - da li su oni imali prava nad mandatima ili ne?
i pre nego sto mi odgovoris, procitaj jos jednom nicoolov komentar o ustavnoj normi koja je vazila 2001. godine.

onda suština - da bi odbranio "legitimitet" dss nad tim mandatima (što je formalno i nebitno) neprekidno potežeš izborni rezultat vk na saveznim izborima septembra 2000 godine. a pričamo o republičkom parlamentu za koji su održani posebni izbori. dve potpuno nevezane stvari. nemoguće je "prebaciti" ugled vk u biračkom telu na clanove njegove stranke koji su se nalazili na listi dos (koja je bila na izborima) i koji su odbili da "budu deo dos-a". a podseticu te - dos je činilo 18 stranaka i sve stranke do jedne su bile na jednoj strani a dss na drugoj. i onda su se ljutili i tražili nešto što im ne pripada. jer glasači su glasali za dos. kraj


hajmo o sustini - vrlo jednostavno. da li su jednak ugled 'legitimitet' u narodu uzivali na primer vojislav kostunica i zarko korac.

da je kojim (hipotetickim) slucajem zarko korac bio taj koji je izbacio kostunicu iz parlamenta i preuzeo premijersko mesto od djindjica (sve uz podrsku vecine na dosovoj listi), da li bi tvrdio da je vladavina koraca legitimna? i da se kostunica i djindjic pobune, da li bi tvrdio i dalje da
traže nešto što im ne pripada. jer glasači su glasali za dos


izvinjavam ti se ako doživlavaš moje komentare kao "spuštanje" i trudiću se da izbegavam cerekajuće smajlije (što već i činim, primeti gore nisam ni stavio cerekajući smajli).


razumemo se - nemam nista protiv smajlica, pa cak i ako imaju dozu ismevanja u sebi, sve dok imaju back-up konkretnog argumenta... a nisu kao lud na brasno. isto se odnosi i na spustanje



mikimedic mikimedic 13:27 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

DOS je izasao sa jedinstvenim programom iza koga je stao i VK. Ako se ispostavi da taj program nije imao većinu stavicu jednog velikog smajlija koji se udara u glavu. Ovakvog


imao je vecinu, potpuno nesporno. pitanje: da li bi dos imao vecinu da u njemu nije bio kostunica?

hint: moja keva nikad ne bi glasala za dos. sta mislis, koliko srba je 2000. delilo njeno misljenje?

Ako DSS nije htela da se sakrije u tom programu, mogla je da ide samostalno. Bilo bi mnogo onih koji bi, kao Tvoja majka, glasali za njih, samo zbog Koštunice ali VK nije smeo da bude čovek pa da rizikuje nego se maskirao da ulovi vlast u pomrčini.


ovde izvrces cinjenicu - ko je koga molio da udje u dos - kostunica djindjica ili djindjic kostunicu?

Naravno da spada i ja joj zelim da to bude još vrlo dugo.


ne spada, na zalost vec izvesno vreme, ali znam sta hoces da kazes

i opet se to kosi sa tvojim stavom da je 'vk izneverio volju birackog tela'. naprotiv, kada se suprostavio djindjicu upravo je uradio ono sto je moja keva (i deo birackog tela koji deli njeno misljenje) ocekivao.

sta mislis, jos jednom, koliki je taj deo birackog tela u momentu izbacivanja poslanika dssa?
mikimedic mikimedic 13:29 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

da li onda i dalje tvrdis da je vk prekrsio izbornu volju birackog tela?

da (ako pričamo o parlametarnim izborima 2001. godine) jer je na tim izborima postojala lista dos-a a u okviru dos-a je 17 stranaka bilo na jednoj strani a dss je sam zeleo svojim putem (u stvari - miloševićevim putem)


jos jednom - moja keva je na parlamentarnim izborima glasala za dos iskljucivo zato sto je u njemu kostunica. da kostunica nije bio clan dosa, ona ne bi glasala.

ko je izigrao njenu izbornu volju - vk ili djindjic?
antioksidant antioksidant 13:36 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

ko je izigrao njenu izbornu volju - vk ili djindjic?

vk jer je usao u dos
mikimedic mikimedic 13:41 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

vk jer je usao u dos


dokle cemo se igrati igara reci - vk je usao u dos pre nego sto je ona glasala.

ao, with all due respect, ovo postaje besmisleno.
antioksidant antioksidant 13:52 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

mikimedic
vk jer je usao u dos


dokle cemo se igrati igara reci - vk je usao u dos pre nego sto je ona glasala.

ao, with all due respect, ovo postaje besmisleno.

postaje? (zamisli neki smajli)

miki, ok - da preciziram jezički - tvoja majka je izigrana jer je zavedena da glasajući za vk glasa za program dos-a. možda tvoja majka nije htela da poveri glas dos-u ali ju je koštunica prevario (možda čak i više nego kad je u njegovom kabinetu organizovana prepordaja c marketa). vk je ulaskom u dos izigrao tvoju majku.
i niko ne može da izigra izbornu volju nekog glasača osim onog kome je glasač poverio glas. tvoja majka nije glasala za đinđića. mislila je da je glasala za koštunicu. ako je neko izigrao - to je onaj za koga je (mislila da je) glasala.
mikimedic mikimedic 13:59 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

ako je neko izigrao - to je onaj za koga je (mislila da je) glasala.


ne slazem se. da li je onaj za koga je ona glasala izigran, pa na kraju je izgirana i ona sa njim? da li smes da tvrdis da djindjic nije izigrao kostunicu?
Dr M Dr M 14:04 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

pitanje: da li bi dos imao vecinu da u njemu nije bio kostunica?


Kontrapitanje: Da li bi iko znao za Kostunicu da nije bio u DOS? DSS je pre toga imala 1800 clanova.

moja keva nikad ne bi glasala za dos. sta mislis, koliko srba je 2000. delilo njeno misljenje?


Zna se koliko je biraca glasalo protiv DOS. Za Srbe ne znam.


vde izvrces cinjenicu - ko je koga molio da udje u dos - kostunica djindjica ili djindjic kostunicu?


Za predsednicke izbore. Zasto VK nije sam izasao na republicke, ako je bio toliko jak?


opet se to kosi sa tvojim stavom da je 'vk izneverio volju birackog tela'. naprotiv, kada se suprostavio djindjicu upravo je uradio ono sto je moja keva (i deo birackog tela koji deli njeno misljenje) ocekivao.


Nemerljivo, ne zna se ko je je glasao ZA a ko PROTIV bilo koga u DOS, glasalo se za celinu. Ako hoces neku zensku, ne moze obaska grudi, obaska noge.
sta mislis, jos jednom, koliki je taj deo birackog tela u momentu izbacivanja poslanika dssa?


Ja mislim, manjina. Necemo nikad saznati tacno, koliko moje manjina toliko Tvoje.. ???. Odgovor na ovo, mozda, lezi u sadasnjosti.

Koliko sada, kad ide sam, VK dobija glasova?
antioksidant antioksidant 14:11 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

da li je onaj za koga je ona glasala izigran

kako?
time što je sam izašao iz dos-a sa onim što je i uneo u dos?
freehand freehand 14:15 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

DSS je pre toga imala 1800 clanova.

Obratiti pažnju na korelaciju trendova po pitanju broja članova DSS-JUL
Ako hoces neku zensku, ne moze obaska grudi, obaska noge.

"Zašto sam želeo biti sudski patolog". Tema za pismeni , III razred gimnazije.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:46 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Znači ti svoje znanje baziraš na tekstu sa neta


A odakle si ti preneo onaj gore citat kojim si "dokazao" da odluke suda vaze retroaktivno legalisto?
To nije sa neta? :)

Ono gore je bilo o znanju, a ovo o znanju, principijelnosti a po malo i o sposobnosti razumevanja procitanog, stono kazu funkcionalnoj pismenosti.
Slabo ti s tim stojis izgleda.

Miki, ajmo polako, razumeces ti siguren sam
Navodis citat:




Закони и други општи акти за које је одлуком Уставног суда утврђено да нису у сагласности с Уставом, општеприхваћеним правилима међународног права, потврђеним међународним уговорима или законом, не могу се примењивати на односе који су настали пре дана објављивања одлуке Уставног суда, ако до тог дана нису правноснажно решени.


Kaze citat da se zakoni i sve to ostalo za koje je utvrdjeno da su neustavni ne mogu primenjivati na odnose koji su nastali ranije.
Ali Miki ljudino, od kada se ne mogu primenjivati?
Samo od dana donosenja odluke da su ti zakonii i ostalo neustavni pa ubuduce.

Da ja tebi to pojednostavim.

Postojali su odnosi neki odnosi Mike i Laze. Ti odnodi su bili uredjivani nekim zakonom. Onada se Mika seti da proveri da li je taj zakon ustavan i sud kaze nije.
To znaci Miki ljudino, da od tog dana pa na dalje taj zakon se ne moze tumaciti kakoga je tumacio Laza ali ne i to da je Laza krsio zakon. Laza nece biti kaznjen i samo od tada pa na dalje se taj zakon ne moze tako tumaciti. Do tog dana se i Lazino tumacenje smatra ispravnim.
Miko legalisto.
I da da te ne zbuni ono "ako do tog dana nisu pravosnazno reseni"
Dakle Mikui ako jesu reseni to se smatra gotovom stvari i tumacenje ustavnog suda ne moze promneniti to resenje iako je ono doneto po tumacenju zakona za koji je ustavni sud naknadno ustanovio da je pogresno.

Malo komplikovaniji citat, ja sam bas njega prvo postavio kao dokaz svje tvrdnje da odluke suda ne vaze retroaktivno ( ebote, legalistima i to treba dokazivati!) a onda ipak promenim i stavim decidnu tvrdnju al dzaba. Legalisti i dalje ne veruju zapisanim pravilima. Valjda veruju samo legalisti Kostunici.
mikimedic mikimedic 15:41 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Kontrapitanje: Da li bi iko znao za Kostunicu da nije bio u DOS? DSS je pre toga imala 1800 clanova.


da, znalo je 18 stranaka koji su ga molili da se kandiduje za predsednika.

drm, ao,

jel se slazemo da zavrsimo ovde. postavljate mi identicno pitanje na 249 nacina (isto toliko i komentara) i ja moram da pisem jedan te isti odgovor.

mislim da stvarno vodimo uzaludnu raspravu. ja bih se ovde povukao, ako mi dozvolite

mikimedic mikimedic 15:54 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

To znaci Miki ljudino, da od tog dana pa na dalje taj zakon se ne moze tumaciti kakoga je tumacio Laza ali ne i to da je Laza krsio zakon. Laza nece biti kaznjen i samo od tada pa na dalje se taj zakon ne moze tako tumaciti. Do tog dana se i Lazino tumacenje smatra ispravnim.


не могу се примењивати на односе који су настали пре дана објављивања одлуке Уставног суда


Свако коме је повређено право коначним или правноснажним појединачним актом, донетим на основу закона или другог општег акта, за који је одлуком Уставног суда утврђено да није у сагласности с Уставом...

има право да тражи од надлежног органа измену тог појединачног акта...

ако од достављања појединачног акта до подношења предлога или иницијативе за покретање поступка није протекло више од две године.


retroaktivnost, sta li



hcm, ovde cu se odjaviti na temu retroaktivnosti.
mikimedic mikimedic 15:56 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

DSS je pre toga imala 1800 clanova.

Obratiti pažnju na korelaciju trendova po pitanju broja članova DSS-JUL


ja se nesto ne secam da je mira markovic ikada bila predsednicki kandidat, a kamoli da je dobila 2 miliona glasova.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:09 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

ovde cu se odjaviti na temu retroaktivnosti.


Ok. postujem ali ja necu posto je ocigledno a i ti i onaj drugi legalista niccolo ste s ebas bili zaleteli

dakle

не могу се примењивати на односе који су настали пре дана објављивања одлуке Уставног суда


Odnosi u dosu su nastali pre odluke o kojoj pricamo.
Dakle ne mogu se primenjivati ni na te odnose.
Ali OD KADA?
Od dana objavljivanja odluke.
Znaci POSLE TOG dana Djindjic da je bio u prilici ni bi mogao da zameni poslanike. DO TOG DANA je to bilo legalno LEGALISTI.

има право да тражи од надлежног органа измену тог појединачног акта...


Ima pravo a jel tyrazeno?
DA JE Kostunica trazio ocenu ustavnosti za taj slucaj i DA JE sud rekao da je on nesutavan TEK ONDA bi se to smatralo nelegalnim postupokom, posto nije to se smatra LEGALNIM.

Pozdravi drugog legalistu, znalca (niccolo).
Zivio
Dr M Dr M 17:44 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

drm, ao,

jel se slazemo da zavrsimo ovde. postavljate mi identicno pitanje na 249 nacina (isto toliko i komentara) i ja moram da pisem jedan te isti odgovor.


...što je dokaz naše zelje da razumeš da taj, jedan, odgovor na naše pitanje ne može da bude Jesje, ama ne priznavam.

Što se mene tiče, neću više.

Više volim da budem učtiv nego da dokažem da sam u pravu.

freehand freehand 19:45 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

mikimedic
DSS je pre toga imala 1800 clanova.

Obratiti pažnju na korelaciju trendova po pitanju broja članova DSS-JUL


ja se nesto ne secam da je mira markovic ikada bila predsednicki kandidat, a kamoli da je dobila 2 miliona glasova.

Miki, molim te da obratiš pažnju na nivo sadržaja u ova dva, da kažemo, suda;
I onda te molim da pratiš kako dok u jednom sudu nivo sadržaja opada - u drugome raste. I onda posmatraš to kao spojene sudove.
Ako sad pojam sadržaj zamenimo pojmom članstvo - možda ti bude jasnija poanta.
mikimedic mikimedic 20:54 27.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

Ako sad pojam sadržaj zamenimo pojmom članstvo - možda ti bude jasnija poanta.


meni jeste - ali ocigledno tebi nije.

zameni pojam clanstvo sa pojmom simpatizeri (u uzem tumacenju), a u sirem glasaci...

sta mislis, koliko je ljudi procentualno od svih koji su glasali za dos mislili isto kao moja keva?

0.5, 1, 3, 5, 10 ili mozda 50%?

samo mi nemoj reci kao ao da je to neizmerljivo, ili nebitno. pitam te sta mislis.
milicadj milicadj 09:41 31.01.2011

Re: Evo gde ste pukli

ecce-florian
@milicadj

prosto nisu za poredjenje. i ne zaboravite vreme kada su tenderisani i koje cene su na trzistu i koja je sad situacija u gradjevini ne samo u srbiji. Most u beogradu je tenderisan pre 3.5 godine...


To misliš na one primedbe o padu cena betonskog gvožđa za 20% a rastu cene msta na Adi.
Pa to nisam ni spomenuo.

ps.
i novi Žeželjev most će biti ne samo željeznički većdrumsko-željezničko-biciklistički ( 2 kolovozne trake, dva železnička koloseka i dve biciklističke trake) širina 31 metar.




ne znam kako da vam objasnim. jednostavno nemate pojma.

cena mosta na adi nije porasla. to je budalastina. a sigurna sam da tako mudri kako pokusavate da budete, znate da jedna gradjevina ima puuuuno elemenata od kojih 'betonsko gvozdje' ili ti armatura cini delic.

novi zezelj ce biti drumsko zeleznicki, jeste to je istina, ali ostaje i dalje oslobodjen PDVa, namesten za bracu italijane i spance, itd, itd.

mini napomena, tender za zezelja je objavljen i sproveden od strane EU.

budite ljubazni i ne odgovarajte dalje. lakse je.
margos margos 12:57 25.01.2011

Snimak?

Predpostavljam da negde postoji snimak tog njegovog izlaganja. Lepo bi ga bilo čuti. Sećam ga se po jasnoći, snazi i energiji.
Molim vas, ako ga neko pronađe, neka ga linkuje.
antioksidant antioksidant 13:08 25.01.2011

Re: Snimak?

ako ne bude izglasano ovo, šta će se desiti? ništa!još godinu dana ćete spavati, pa još deset. pa još sto godina ćete spavati kao trno ružica koja čeka svog princa da je probudi.



deset godina je već prošlo. izgleda da se stvarno spava
margos margos 13:21 25.01.2011

Re: Snimak?

Ne bih rekla da spavaju - budni da budniji ne mogu biti. I svuda ih ima. Rade za svoj džep.
margos margos 21:09 25.01.2011

Evo ga snimak:

antioksidant antioksidant 11:03 26.01.2011

Re: Evo ga snimak:

margos
Na ovoj strani :)

tnx
Colin_bgd Colin_bgd 13:17 25.01.2011

Pozorisne...

Kako nam malo treba pa da se zanesemo iluzijama...
antioksidant antioksidant 13:24 25.01.2011

Re: Pozorisne...

Colin_bgd
Kako nam malo treba pa da se zanesemo iluzijama...
misliš da je postojala neka iluzija?
da je bilo iluzije, dala bi se neka šansa nekome da radi nešto. ne bi se odmah krenulo u borbu za parče kosti...

nije mnogo prošlo do ovoga



Colin_bgd Colin_bgd 13:36 25.01.2011

Re: Pozorisne...

misliš da je postojala neka iluzija?

Iluziju, barem javnu jer je morao da pokaze da veruje, je imao Djindjic, a i mi smo zeleli da hocemo da mozemo da verujemo da ovaj program moze i da se sprovede...
antioksidant antioksidant 13:40 25.01.2011

Re: Pozorisne...

za 25 meseci je svašta i urađeno
taman onoliko koliko smo mogli i koliko nam je vetra u leđa dato (srpskom društvu kao celini (a celina je ono što je preostalo posle svih podela))
margos margos 13:41 25.01.2011

Re: Pozorisne...

Zaista sam želela i verovala. I mislila da je kucnuo čas posle koga nema nazad, već samo napred. Korak po korak, sa zastajkivanjima - ali, napred.
Colin_bgd Colin_bgd 13:55 25.01.2011

Re: Pozorisne...

za 25 meseci je svašta i urađeno

ne kazem da nije, naprotiv. samo je bilo iluzorno ocekivati da ce se reforma do kraja i sprovesti. a da to "svasta" nije bilo bas mnogo pokazuje i brzina kojom su rezultati demontirani posle prevrata. a da je za nas i to malo bilo vise nego sto je bilo ko mogao da zamisli, i to je tacno...
wukadin wukadin 15:51 25.01.2011

Re: Pozorisne...

nije mnogo prošlo do ovoga


Koincidencija.
Moj drugar, čija je uloga u politici da ima člansku kartu vladajuće, je godinu-dve pre toga rekao "Đinđića će ubiti, mnogima je zasmetao". Čini li ga to saučesnikom?

Što se govora tiče, mrzi me da čitam šta on i oni i-pose-kize-kiza nisu sve odradili. A obećali su. Stoga
antioksidant antioksidant 16:12 25.01.2011

Re: Pozorisne...

Koincidencija.

ako ti kažeš...
sesili sesili 13:19 25.01.2011

Trnoružica

Ovoga se sećam kao da je juče bilo... Nema više takve energije i takve otvorenosti.
Biljana 77 Biljana 77 13:43 25.01.2011

Za jedan život

niccolo niccolo 15:05 25.01.2011

E da,

to su ljudi koji treba da ga sprovedu u delo

sad je potpuno jasno...
mikimedic mikimedic 15:07 25.01.2011

Re: E da,

sad je potpuno jasno...




jinks jinks 15:11 25.01.2011

...

Ono što bi delom moglo da bude i tužno u vezi sa pričom o Vladi iz 2001. je to što deluje kao da za njen program nisu čuli, ili su ga pogrešno razumeli i sami neki njeni članovi i službenici ... Goran Novaković, Marija Rašeta, Vladimir Popović ... jeste da su doživeli da budu uklonjeni u stranu (neki i za vreme trajanja mandata) ... ali bilo bi interesantno čuti kako oni doživljavaju njihov angažman i kako njihove postupke uklopaju u postoktobarsku agendu, pošto su jednako ili možda pre svega i više nego drugi stratili i pregazili ideje pokreta koji ih je na vlast i doveo.


antioksidant antioksidant 15:20 25.01.2011

Re: ...

da naglasim:


neki njeni članovi i službenici ... Goran Novaković, Marija Rašeta, Vladimir Popović ... jeste da su doživeli da budu uklonjeni u stranu (neki i za vreme trajanja mandata)



ta vlada je pronalazila način da usput ispravlja neke bagove. ne sve naravno ali...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:13 25.01.2011

Čudna je ta ljudska potreba za mitovima

"Čitava španska javnost je bila šokirana onim što se dogodilo. Novost je danima punila stranice, a kada je Manoletovo telo kasnije ležalo na svečanom odru u domu u Kordobi, više od 20.000 ljudi je stajalo u redu da ga pogleda. Istovremeno se ne može izbeći utisak da je šok na neki način bio dobrodošao, jer je Manoletovoj publici olakšao da potisne povike negodovanja, da zaborave na ono „Ua!“, da zaborave da su, kad se sve uzme u obzir, počeli da mu okreču leđa. A onaj udarac rogom, koji mu je oduzeo život, istovremeno ga je učino besmrtnim. Jer, da Manoleto nije umro tada, i na takav način, njegov ugled bi odzvonio svoje i njegovo bi ime milioni ljudi ubrzo zaboravili. A ta priča je od tada prepričana bezbroj puta, i svaki put javnost uspeva da preokrene preteću ravnodušnost, i, da, čak i izraženo neprijateljstvo, u njihovu suprotnost. I onda je dokazano – mada na prilično naopak način – da je tačna ona stara hriščanska misao da je jedini način da zadržiš svoj život taj da ga izgubiš."


„Male istorije“ – Peter Englund
antioksidant antioksidant 15:20 25.01.2011

Re: Čudna je ta ljudska potreba za mitovima

da
margos margos 19:48 25.01.2011

Re: Čudna je ta ljudska potreba za mitovima

Sjajan citat.
No, nije svako pominjanje Z. Đinđića deo mitologije.

Ovaj ekspoze je davao nadu da ćemo odgovorno i energično zaustaviti slobodan pad, propadanje, nedostatak samopoštovanja, bezizlaz i apatiju koja je godinama oduzimala snagu mnogima, i jednako mnogo ljudi oterala iz zemlje.

Na žalost, nije se stekla kritična masa za stvarnu promenu.
freehand freehand 23:14 25.01.2011

Re: Čudna je ta ljudska potreba za mitovima

Na žalost, nije se stekla kritična masa za stvarnu promenu.

Ma ne. Nego se stekla kritična masa za zaustavljanje.
Kroz likvidaciju.
Da nije bilo dosta - bilo bi još.
margos margos 04:28 26.01.2011

Re: Čudna je ta ljudska potreba za mitovima

Ma ne. Nego se stekla kritična masa za zaustavljanje.

Surovo zvuči, no potpuno si u pravu.
antioksidant antioksidant 10:20 26.01.2011

Re: Čudna je ta ljudska potreba za mitovima

No, nije svako pominjanje Z. Đinđića deo mitologije.

naravno da ne margos

ali da citiram freehand-a

freehand
Tek je to burleska: ko sve i na koji način baštini i zloupotrebljava Đinđića, ko od njega stvara kult i tabu...

Voja Radovanović Voja Radovanović 17:05 25.01.2011

blog

Onoga dana kada zaboravimo taj mandat i kada pomislimo da smo dobili mandat da vladamo, toga dana smo izgubili. Taj gubitak bio bi mnogo veći nego samo gubitak vlasti. To bi bio gubitak časti, to bi bio gubitak istorije.

Mislim da je ovo jedna od značajnijih rečenica u izlaganju...Nažalost posle Zoranove smrti, pokazala se kao proročka ....
bulatovic92 bulatovic92 18:12 25.01.2011

vlade


Za razliku od Đinđićeve sve kasnije vlade su
rast problema doživljavale kao problem rasta.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 19:25 25.01.2011

Тоталитарци!!!

Демократија је идеализам или интерес?

На жалост, људи који су заступници демократије у Србији (а ко су ти?), у исто време су ликови који тренутно врше власт (рецимо), па се види да то нема много везе са демократијом. Ђинђић је изгледа реформисао странку (немам релеватних података, у питању је нагађање на основу излазних величина), и тиме једну релативно демократску странку претворио у тоталитарну. Зашто? Да би задржао власт у странци, да би освојио власт у држави. Циљ, у његовом случају, оправдава средство.
КАДА ИМАТЕ ТОТАЛИТАРНУ СТРУКТУРУ ВЛАСТИ НЕМОЈТЕ СЕ НИ НАДАТИ ДА ЋЕ ПОЛИТИКА БИТИ У СЛУЖБИ ЕКОНОМИЈЕ.

На жалост, људи који су заступници тржишне привреде у Србији, не сматрају да им је демократија савезник. То су лажњаци који неки други интерес претпостављају интересу тржишне привреде - тзв. лажни дисиденти а неки их зову страним плаћеницима и сва је прилика да су у праву. Њихово одредиште је: беневолентни диктатор је добар за економију. То се онда своди на (психолошку?) процену самог карактера потенцијалног диктатора. Такво одредиште не само да је непоуздано, већ води у избор од горег ка горем - "дегенерација" система. У ОВОМ СЛУЧАЈУ ТАКОЂЕ УВЕК ДОБИЈАТЕ ЕКОНОМИЈУ У СЛУЖБИ ПОЛИТИКЕ. Да не помињем правну несигурност која је сама по себи веома штетна.

Дакле, систем у коме се у Србији живи, зове се ТОТАЛИТАРНА ДЕМОКРАТИЈА. Ту је демократија фасада тоталитаризма, јер се одлуке (оне важне, оне економске) доносе без обзира на расположење становништва или заинтересованих страна "мањег калибра".

У ЧЕМУ СЕ ОГЛЕДА ЕКОНОМСКИ ИНТЕРЕС ДЕМОКРАТИЈЕ?
Економски интерес демократије се не огледа само у питању слобода, политичких и економских, и то по начину евалуације или оцене "одоздо", јер су у оба случаја корисници ти који оцењују и бирају - занимљива сличност између демократије и тржишне привреде, економски интерес демократије се такође огледа и у сукобу заинтересованих страна, где се база проширује, повећава се обим и наравно, претпоставља се бенигност не једног већ многих. Да ли један верује да су људи у стању да препознају сопствени интерес и претпоставе дугорочан краткорочном? Ја верујем да јесу али сам, изгледа, прилично усамљен на том становишту.

И што је најгоре, никог није ни брига. То сте и сами поменули. То јесте један од ефеката и циљева тоталитаризма - незаинтересованост и исцрпљеност, отупелост и безнадежност, другим речима предаја смрти.
antioksidant antioksidant 19:29 25.01.2011

Re: Тоталитарци!!!

Да ли један верује да су људи у стању да препознају сопствени интерес и претпоставе дугорочан краткорочном?

onoliko koliko su spremni da snose posledice sopstvenih odluka

dakle odgovor je - kako ko
Biljana 77 Biljana 77 19:27 25.01.2011

Poruke

Na Platou ispred Filozofskog stoje panoi na kojima se može napisati poruka pokojnom premijeru. Većina sadašnjih studenata bili su osnovci kada je on izabaran za premijera. Ima svega. Mahom lament i komplimenti. Jedna poruka bi mu se mislim najviše dopala - Diplomirala sam.
antioksidant antioksidant 19:30 25.01.2011

Re: Poruke

Diplomirala sam



edit:

mada previse se lako sliznulo u kult licnosti

u ovom ekspozeu toga nema
Biljana 77 Biljana 77 19:36 25.01.2011

Re: Poruke

mada previse se lako sliznulo u kult licnosti

Zato i mislim da bi mu se ova poruka najviše svidela.
antioksidant antioksidant 19:39 25.01.2011

Re: Poruke

Zato i mislim da bi mu se ova poruka najviše svidela.

niccolo niccolo 19:40 25.01.2011

Re: Poruke

Jedna poruka bi mu se mislim najviše dopala - Diplomirala sam

dolybell92 dolybell92 21:00 25.01.2011

Re: Poruke

mada previse se lako sliznulo u kult licnosti



Varate se, skliznulo se u kult bezličnosti...
freehand freehand 23:20 25.01.2011

Re: Poruke

Tek je to burleska: ko sve i na koji način baštini i zloupotrebljava Đinđića, ko od njega stvara kult i tabu...
angie01 angie01 19:52 25.01.2011

'ej bre,

i ti polazesh magistarski, samo na BeKa!

ko ce bre na blogu da chita ovako gusto shtrikanje, da si malo pustio neki prored za predah-uplashih se ko u shkoli, kad treba istorija od 5 strana!

je l moze strip verzija?
antioksidant antioksidant 20:04 25.01.2011

Re: 'ej bre,

je l moze strip verzija?











dolybell92 dolybell92 21:07 25.01.2011

Re: 'ej bre,

Žao mi je ali za ovaj kolaž, ne može da se da preporuka.
Ovo se ne preporučuje nikom
angie01 angie01 23:22 25.01.2011

Re: 'ej bre,

antioksidant
je l moze strip verzija?


Hvala!
yugaya yugaya 20:39 25.01.2011

Skupština Srbije, 25. januara 2001

Pred nama su dva velika problema. Jedan je u potpunom siromašenju našeg građanstva i rasulu naše ekonomije. Drugi problem je u tome što je naše društvo polarizovano u jednu veliku siromašnu manjinu i jednu malu prebogatu većinu. Ta polarizacija podriva stabilnost naše nacije i naše države. Institucijama se ne veruje, jer one su u proteklom periodu služile kao instrument u rukama privilegovanih i bogatih. Ne treba da se zavaravamo. Ljudi danas sumnjaju u politiku i političare kao takve. Ljudi danas ne veruju institucijama kao takvim, ne samo prethodnoj vlasti, ne samo određenoj grupi ljudi.


... a Skupština Srbije, 25. januara 2011.. gde ste bili - nigde, šta ste (u)radili - ništa.


cult cult 09:20 26.01.2011

Re: Skupština Srbije, 25. januara 2001

... a Skupština Srbije, 25. januara 2011.. gde ste bili - nigde, šta ste (u)radili - ništa.


Zaista, današnja Tadić-Idols&Friends DS je uvreda za logiku, ideju i moral.
vojislav948 vojislav948 11:33 26.01.2011

Re: Skupština Srbije, 25. januara 2001


Zaista, današnja Tadić-Idols&Friends DS je uvreda za logiku, ideju i moral


Ako je to tako, a tako je, zamolimo ih da siđu sa političke scene Srbije, ne moraju da nam se poklone na kraju predstave, jer mi smo njima poklonili i previše vremena, poverenja, nadanja i verovanja, međutim to je sve prokockano. Da ima moralnosti završili bi svoj mandat i otišli u opoziciju.
mirelarado mirelarado 21:11 26.01.2011

Re: Skupština Srbije, 25. januara 2001

cult
... a Skupština Srbije, 25. januara 2011.. gde ste bili - nigde, šta ste (u)radili - ništa.


Zaista, današnja Tadić-Idols&Friends DS je uvreda za logiku, ideju i moral.


Захваљујући њима мало тапкамо у месту, а мало више идемо унатрашке.
jaksa scekic jaksa scekic 12:59 26.01.2011

Najbolja ocena vlasti posle Zorana


Poruka na panou:

"Да си ти овде, никада не бих пожелела да одем из земље"
jasnaz jasnaz 14:11 26.01.2011

V uslov: sve teжe

antioksidant antioksidant 11:39 27.01.2011

Re: V uslov: sve teжe

...Konačno, peti uslov za napredovanje ove zemlje je kvalifikovana radna snaga i kvalitetan menadžment u našim preduzećima i našoj privredi...

ja se još uvek nadam
predatortz predatortz 19:29 26.01.2011

Manite se

Manite se ljudi ćorava posla. Već zvučite kao oni koji su uzvikivali I posle Tita Tito!

Čovek je mrtav. Pokoj mu duši.
ecce-florian ecce-florian 21:06 26.01.2011

Ajde da pokušamo

Hvala AO što si okačio ovaj ekspoze Zorana Đinđića kao post i omogućio da se započne interesantna rasprava o temi koja je za mene glasila "10 godina posle"

Period od 10 godina dovoljno je dug da se mogu sagledati neki ostvareni ciljevi kao i propuštanje u većoj ili manjoj meri ostvarenja onih ciljeva i zadataka koje je neka stranka proklamovala kao svoj politički program.

Uz sve ovo u navedenom periodu došlo je i do pojave neželjenih ( najverovatnije ) rezultata kao posledica sprovođenja određenog političkog programa o čijim uzrocima kao i obimu bi isto tako bilo interesantno raspravljat

Reakcije su bar meni bile odstupanje u odbrani lika i dela po svaku cenu i obradovao sam se tome kao dokazu da je polarizacija na neki način ipak ustuknula pred kritičkim preispitivanjem bliske prošlosti i njenih političkih aktera.

No rasprava je na kraju počela da se vrti u krug ponavljanjem argumenat u nedogled.

Predlažem zato da se ovaj po komentarima redak post nastavi u započetom duhu kritičkog preispitivanja. Nije jedina tema mandati DSS.

Evo mog doprinosa o pitanjima o kojima bi vredelo raspravljati u nastavku



Teoretska:
- da li je nemogućnost kontrole vojske i policije dovela do kontrarevolucionarnog udara i likvidacije Zorana Đinđića te povratka na vlast političkog režima od pre 5. oktobra kroz trojansku ulogu "novog-starog" rukovodstva DS

Ekonomska pitanja:
- odnos vlade odnosno vodeće stranke DS prema korupciji iz ekspozea i danas (obim korupcije državnog aparata tada i sada).Razlozi insistiranja EU na smanjenju korupcije u Srbiji od protekle i ove godine.
- struktura privatizacija po zemlji porekla kapitala ( odnos kapitala iz USA, Nemačke, Rusije - nagađanja o favorizanju Nemačkog kapitala od strane vlade iz 2001. te promeni i favorizovanju USA kapitala naknadno a Ruskog i "Ruskog" kapitala nakon atentata. Veza promena strukture stranih ulagača i atentata na Đinđića.Premedbe nemačke vlade i firmi na neke privatizacije.
- način finansiranja vodeće stranke na vlasti DS 2001. i 2010. kroz prizmu tadašnje medijske kampanje da je Đinđić finansiran od strane mafije i sadašnjeg "obračuna sa tajkunima" ( interesantno bi bilo posmatrati i porediti ekonomsku moć tada apostrofiranog npr. Čumeta i sada Beka i Miškovića) U okviru navedenog pokušati započeti raspravu ko je od članova vlade navedenih u poslednjem pasusu posta bio nekada prijavljen u firmama ili povezanim firmama gospodina Miškovića

Spoljna politika:
- pitanje rešenja Kosova. Zašto je ideja iz 2001. o predlogu podele Kosova bila toliko uznemiravajuća za SAD.Zašto je DS kao stranka na vlasti odustala od ove ideje.Zašto je nečinjenjem pomogla da se Kosovo u celosti odcepi i proglasi nezavisnost.
- osvrt na analize stranih diplomata o uznemirenosti određenih zemalja povodom predloga Zorana Đinđića o podeli Kosova ( posebno u kontekstu objavljivanja sastanka Đinđića i Ćosića)
- Srbija kao interesna sfera Velike Britanije

Medjustranački odnosi
- razlozi za potpunu aboliciju SPS da bi se pribavilo 6% glasova potrebnih za većinsku vlast.Nužnost ovakve odluke ili samo potpuni otklon od politike DS iz vremena Zorana Đinđića
- da li je koalicija DS sa SPS nakon izbora potpuno izneveravanje izborne volje građana i manipulicaija istom ili samo moderno i legitimno političko rešenje
- da li su glasovi DS-u na poslednjim izborima kao i Borisu Tadiću na predsedničkim omogućili mandat za ovakav oproštaj i procena da li će pamćenje biračkog tela nakon 4 godine biti dovoljni da se isto kazni ili će broj glasova biti približan


.................
itd






Dr M Dr M 22:04 26.01.2011

Re: Ajde da pokušamo

itd



itd je najduza skracenica u srpskom jeziku..
antioksidant antioksidant 23:07 26.01.2011

Re: Ajde da pokušamo

Dr M
itd



itd je najduza skracenica u srpskom jeziku..

a sfrj?
mikimedic mikimedic 23:09 26.01.2011

Re: Ajde da pokušamo

odlican post cvele, i zao mi je ako je ispalo da monopolizujem diskusiju. jednostavno, dobio sam pregrst argumenata, koji po meni ne stoje, a koji se non-stop ponavljaju. i evo potrosih ceo dan u odgovaranju jedan po jedan.

zaista mi to nije bio cilj.

za sad cu prokomentarisati da se apsolutno slazem sa stavom koji se naveo pod 'teoretskim pitanjima' - odnosno, odgovor je da.
Dr M Dr M 00:38 27.01.2011

Re: Ajde da pokušamo

a sfrj?


sfrj ima kraj, itd nema..
ecce-florian ecce-florian 00:51 27.01.2011

Re: Ajde da pokušamo

Moguće da sam ja pogrešno razumeo diskusiju koja je započeta kao oblik rasprave o odgovornosti aktera političke scene u proteklih 10 godina pa do danas.

Da , legitimno je ( taj izraz je bio u ovoj raspravi često korišćen) kao građanin argumentovano osporavati deo političkih zalaganja i aktivnosti svakog pa i Zorana Đinđića. Zašto? Zato što je bio premijer a predstavnici demokratski izabrane vlasti dužni su da budu izloženi kritičkom preispitivanju javnosti.
Ubisatvom premijera ne bi smela da bude zatvorena mogućnost za kritičko preispitivanje njegovog delovanja za života.

Ono što se razlikuje su istorijski i politički okviri u kojim je delovao tadašnji predsednik vladajuće stranke Zoran Đinđić i u kojim sada deluje Boris Tadićt - jedan i jedini kandidat i predsednik stranke.

Moguće da je pokušaj uzurpacije vlasti oduzimanjem mandata DSS-u bio više otklon prema prosvećenom apsolutizmu koji možda i nije loš oblik vladavine u Srbiji.
Za razliku od tadašnjeg stanja u Srbiji i možda iznuđenog pokušaja vlade Zorana Đinđića , važeći apsolutizam( politkratizam) Borisa Tadića i njegove dvorske klike deset godina posle nesporno ni na koji način nije prosvećen .

Kako to da danas sredstva javnog informisanja ne razmatraju problem korupcije političkog rukovodstva DS-a?

Korumpirani Đinđić i pošteni Tadić?

Moguće.

U ovoj zemlji je sve moguće.

I to da novi predsednik poražene političke stranke na izborima (Dačić) bude podpredsednik vlade i ministar policije.

Dajte neki sličan primer, nije bitno odakle, bilo koji kontinent.

Neki rezultat ovakvih rasprava bi bio i to da se shvati da bliskost DS i SPS nije samo programska i žrtveno-poglavarska već prevashodno ekonomska.

Katastrofalno je da ekonomska bliskost počiva na rasprodaji svih nacionalnih resusra i pauperizaciji stanovništva .A kupci nisu samo prokleti kapitalisti globalisti i mondijalisti sa zapada već barabar i naša braća sa istoka.

Rezultati 10.godišnje vlasti

Najveća stopa nezaposlenosti
Najniža primanja u regionu ( Rumunija izuzetak)
Progresivna sužavanja prava na besplatnu zdravstvenu zaštitu
Odbijanje smanjenja zaposlenih u državnoj administraciji i lokalnoj samoupravi ( glasačko telo)a restriktivna politika zapošljavanja u zdravstvu, sudstvu i prosveti.
Potpuna partijska kontrola zapošljavanja u pravosuđu, zdravstvu, školstvu i policiji
Učešće javnog sektora u bdp od 45%

Odsustvo bilo kakve konzistentne socijalne politike


mogući problem:

nemogućnost artikulisanja nezadovoljstva kroz delovanje u okviru postojećih stranaka na političkoj sceni moglo bi ponovo dovesti do pribegavanja revolucionarnim metodama osvajanja vlasti




Dr M Dr M 01:08 27.01.2011

Re: Ajde da pokušamo

prosvećenom apsolutizmu koji možda i nije loš oblik vladavine u Srbiji.


Ali nije verovatan.

Apsolutizma ima, prosvecenosti ne..
freehand freehand 09:17 27.01.2011

Re: Ajde da pokušamo

Moguće da je pokušaj uzurpacije vlasti oduzimanjem mandata DSS-u bio više otklon prema prosvećenom apsolutizmu koji možda i nije loš oblik vladavine u Srbiji.

Ne. To je bio očajnički pokušaj da se izbori protiv opstrukcije i nastave poslovi na reanimaciji Srbije.
I to da novi predsednik poražene političke stranke na izborima (Dačić) bude podpredsednik vlade i ministar policije.

Dajte neki sličan primer, nije bitno odakle, bilo koji kontinent.

Ne znam kojim je instrumentom detektovan poraz SPS-a, koji je bio na ivici nestanka. Postoji škola mišljenja koja kaže da su socijalisti uzleteli kao Feniks.
A primer? Liberali u Nemaškoj, gotovo redovna situacija, najizraženija u vreme Klausa Kinkela. Da sad ne guglam, ali u svakoj vladi CDU/CSU oni su imali mesto Ministra inostrranih poslova. Ili Zeleni uz Socijaldemokrate?
Neki rezultat ovakvih rasprava bi bio i to da se shvati da bliskost DS i SPS nije samo programska i žrtveno-poglavarska već prevashodno ekonomska.

Za razliku od DSS-a i Velje Ilića, sa sve Sv. Mlađom od Državne kase.
Upravo je najžešća pljačka i čerupanje, i to na veliko i bez mnogo uspijanja bila slika vladanja Prepodobnog Vojislava Prepoštenog i Uzvišenog.
U konspiraciji o kojoj govoriš ja upravo ne vidim ni jednu brlju (sem koferčeta, ali to je bilo "pre", u koju su socijalisti umuljani. Oni čak deluju kao protiv-teg na toj klackalici korupcije.
Katastrofalno je da ekonomska bliskost počiva na rasprodaji svih nacionalnih resusra i pauperizaciji stanovništva .A kupci nisu samo prokleti kapitalisti globalisti i mondijalisti sa zapada već barabar i naša braća sa istoka.

upravo u vreme prethodne dve vlade na čelu sa Vrhovnim Poglavarom Stranke Neporočnih rasprodato je sve što je vredelo. I to uglavnom nepoznatim licima a čiji je kapital miriše na ovdašnje prostore, krv i pljačku, bez obzira na to što je preko Kipra, Rusije i kojekakvog ostrvlja u Srbiju stigao na ovaploćenje.
Najbolja ilustracija biznis koncepta te grupe ekonomskih nobelovaca je i izvanredni potez sa "prodajom" NIS-a, za koji nikad i nigde nisam uspeo bar da naslutim ko je i kojom metodologijom utvrdio cenu dobra koje se prodaje.

Što se sadašnje situacije tiče - daleko sam od apologije bilo koga i bilo čega. Samo ne mogu da domislim šta je u opisanom stanju proizvod globalne situacije, šta su preneseni efekti i tempirane mine sa usporenim dejstvom, a šta produkt aktuelne baraberije, neznanja i nemanja koncepcije i vizije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana