Društvo

Kako, bre, nema para?

Krugolina Borup RSS / 02.02.2011. u 13:59

no-money-300x300.jpgNe pamtim kad sam bila u većem bedaku nego ovih dana. Možda onog proleća kad je na ulicama Beograda osvanuo grafit "Srbija me ubija". Tačno se ovih dana osećam kako me opet ubija. Vidim, nisam jedina. U razgovoru s ljudima, u blogovima blogera, u komentarima komentatora na vesti, svuda provejava jedno te isto: očaj.

Četiri dana ima otkada je u javnost izašla činjenica da je jedan ministar ove vlade Očistio Srbiju na veoma kreativan način. Dva dana ima otkada je emitovan Insajder o sličnom čišćenju Kolubare. A danas se opet vraćamo na Čišćenje Srbije, ovaj put na teniskom terenu.

I?

I ništa.

Nikom ništa.

Nisam više sigurna da li je Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, zahvaljujući kome uopšte i saznajemo za sva ova čišćenja, blagoslov ili prokletstvo. Mislim, da ga nema, i da ga neko negde nije iskoristio da pribavi dokaze, ne bih sve ovo ni znala, i manje bih se nervirala. Sve bi bilo na nivou tračeva. Ovako, kad vidim crno na belo, a potom vidim da nadležni na to reaguju sa "Pa šta?" ili uopšte ne reaguju, već dozvoljavaju da se kojekakvim nebuloznim izjavama čistači danima pravdaju i čak kreću u kontra-ofanzivu, vređajući inteligenciju građana ove države... tačno mi dođe da se polijem benzinom i spalim na sred Terazija.

Osim što nikako ne reaguje na očigledno nepotrebno rasipanje para, ova vlast povrh svega ima obraza da uporno ponavlja da para nema.

Kako, bre, nema?

Šta će u budžetu stavka od 475.798 eura za promotivnu kampanju "Očistimo Srbiju" dok smo u situaciji da 'leba nemamo da jedemo? Na koliko se još ovako manje bitnih stvari iz budžeta troši, u situaciji u kojoj se uporno tvrdi da za najbitnije nemamo? Zašto taj novac nije na budžetskoj stavci prosvete ili zdravstva? Zašto prosveta i zdravstvo nisu prioritet ovoj državi?

Da ne pričamo o tome KAKO je novac potrošen i za to za šta je bezveze uopšte i namenjen. I da ne pričamo o tome KAKO se, umesto da se poklope ušima i ćute, akteri na sva usta pravdaju poštovanjem zakonske procedure. Kao da smo mi sisali vesla, pa ne znamo razliku između poštovanja zakonske procedure i korišćenja rupe u zakonu.

Ne znam šta me više vređa: činjenica da niko ni ne pominje mogućnost smene onih koji prave terevenke oko rupa u zakonima ili činjenica da mi se, kao da sam maloumna, nude objašnjenja da to nisu terevenke oko rupa u zakonima već zakonske procedure.

I samo neka mi više niko iz ove vlasti nikad ne kaže: NEMA PARA.

Ima, bre, da ima para.

Ako mađioničarskim trikovima pare mogu da nestanu na gluposti, mađioničarskim trikovima ima i da se stvore za ono najneophodnije.

Za prosvetu i zdravstvo.

Ne mogu da dočekam da i lekari počnu da štrajkuju.

Da je sreće da se i mali privatnici nekako okupe, pa i oni da krenu u neku vrstu protesta zbog rasipanja poreza koji uplaćuju u budžet, a rašta? Da bi neko tim novcem pravio terevenke oko zakonskih rupa?

Neka, neka.

Ko terevenke oko zakonskih rupa pravi, sam u njih pada. I on, i oni koji smatraju da to nije razlog za smenu.

Kad-tad.

 



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

fantomatsicna fantomatsicna 01:28 04.02.2011

nije komentar ali nije ni trol samo

ne znam gde drugo da napisem uputstvo :Krugolina citaj privatne poruke
antioksidant antioksidant 12:18 04.02.2011

Re: nije komentar ali nije ni trol samo

ne znam gde drugo da napisem

pa posalji joj pp
maca22 maca22 14:44 04.02.2011

Re: nije komentar ali nije ni trol samo

antioksidant
ne znam gde drugo da napisem

pa posalji joj pp

cult cult 16:25 04.02.2011

Re: nije komentar ali nije ni trol samo

1 0 0
psrdjan2k psrdjan2k 20:31 04.02.2011

Ima para

Slažem se da para ima, a dodao bih da je hitno da ova država uloži i u pravosuđe, kao i u zdravstvo i u prosvetu. Zdravstvo jeste najosnovnija grana, a odmah posle nje bih stavio pravosuđe, a to zato što bez kvalitetnog pravosuđa zakoni i prava građana koja su njima propisana ama baš ništa ne znače.

Mi smo sada u situaciji da ako vam je neko dužan, možete da ga tužite. Pored troškova koje to sa sobom nosi, postupak će trajati najmanje godinu dana pred prvostepenim sudom, a često i dosta duže. Ako dobijete presudu, tuženi ima pravo na žalbu. Kada se on žali, čeka se na rešavanje u drugom stepenu, koje u nekim sudovima traje najmanje 2-3 godine. Dakle, neko vam je bio dužan, tužili ste ga, nakon 3-4 godine imate izvršnu presudu. Zatim pokrećete izvršni postupak, izvršitelji svaka 4-5 meseca pokušavaju da pronađu dužnika da mu uruče predlog za izvršenje. Ako ga pronađu, onda svaka 4-5 meseca pokušavaju da mu pronađu imovinu iz koje možete da naplatite. I tako u nedogled.

Ovo je užasan problem, zbog kriminalno lošeg pravosuđa ni jedno vaše pravo kao građana nije zaštićeno, osim na papiru. Da se izborite za to pravo potrebna je večnost, ako uopšte uspete.

A rešenja postoje, i te kako. Samo kada bi se neko bavio time. Zato mislim da je država licemerna, troši se šakom i kapom na svakakve gluposti, osim na one stvarno važne. Ista priča važi i u zdravstvu, ali pišem o pravosuđu pošto o tome znam. :)

A što je najgore, uspeva im da narod vuku za nos zato što zdravstvo ili pravosuđe nisu grane koje svima stalno trebaju. Treba vam kad se razbolite ili kada imate pravni problem, tada svi vide da je stanje katastrofalno, ali čim problem ili bolest prođu, svi zaborave...
G r o f G r o f 00:53 05.02.2011

Re: Ima para

A što je najgore, uspeva im da narod vuku za nos zato što zdravstvo ili pravosuđe nisu grane koje svima stalno trebaju


Super, a šta je sa granama koje svakim danom stalno trebaju.
Govorim o tako banalnoj i prostoj stvari kao što je npr. hrana.
Zar niko ne vidi da ova država sebe jede iznutra.
Finansiranje čitave armije viška radne snage na državnim jaslama, veća je pljačka od svih kolubara zajedno.
I odakle to ima para? Stvarno, prosvetlite me. Što samo ja da ostanem u tami.
maca22 maca22 00:58 05.02.2011

Re: Ima para

Siromaštvo preti i nama i bogatima

I bogati plaču... i to je teta kriza nama kriva.
G r o f G r o f 01:07 05.02.2011

Re: Ima para

to je teta kriza nama kriva.


Nikakve veze ta teta nema sa nama ali je naletila u pravom trenutku kao opravdanje.
Kad debeli i mršavi gladuju, mršavi umre, a debeli samo dotjera liniju.
maca22 maca22 01:33 05.02.2011

Re: Ima para

G r o f
to je teta kriza nama kriva.

Nikakve veze ta teta nema sa nama ali je naletila u pravom trenutku kao opravdanje.

Naravno.
psrdjan2k psrdjan2k 17:48 05.02.2011

Re: Ima para

G r o f
A što je najgore, uspeva im da narod vuku za nos zato što zdravstvo ili pravosuđe nisu grane koje svima stalno trebaju


Super, a šta je sa granama koje svakim danom stalno trebaju.
Govorim o tako banalnoj i prostoj stvari kao što je npr. hrana.
Zar niko ne vidi da ova država sebe jede iznutra.
Finansiranje čitave armije viška radne snage na državnim jaslama, veća je pljačka od svih kolubara zajedno.
I odakle to ima para? Stvarno, prosvetlite me. Što samo ja da ostanem u tami.


Pravosuđe je grana u kojoj ima jako malo zaposlenih, mnogo manje nego što je zapravo potrebno da bi građani svoja prava mogli da štite efikasno. Slažem se da treba pozatvarati tzv. "administrativna radna mesta" po kojekakvim novoosnovanim agencijama, pootpuštati sve "savetnike" i gomilu onih koji su dobili posao po partijskoj liniji.
Ali u pravosuđu radi mali broj ljudi, u nekim mestima premali. Na primer u novosadskim sudovima bi trebalo 3 puta više sudija da bi postupci trajali razumno dugo. Sada je to nerazumno. A ta prava koja treba štititi pravosuđem su suština našeg normalnog života, slažem se da ima ljudi koji ni za hranu nemaju, ali odavno više nismo životinjska vrsta koja brine samo o hrani. A i siromašan čovek ipak ima u interesu da živi u bezbednoj zemlji, o čemu takođe treba da se staraju (između ostalog) sudovi.
mili92 mili92 04:35 05.02.2011

Ima para


Ima para, ali nema nas!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana