Gost autor| Planeta| Politika

MUBARAK VAISTINU OT'ŠO!

Bojan Budimac RSS / 10.02.2011. u 16:00

gone2.jpgU današnjem članku Roberta Fiska, koji se logično odnosi na jučerašnje događaje, on fiksira prelomni momenat na popodne 30. januara, kada je Mubarak naredio Trećoj armiji da pregazi tenkovima demonstrante na Tahrir trgu (pažljivi gledaoci Al Džazire se mogu setiti da su tog dana na tenkove montirani oni buldozerski dodaci, koji su veoma zloslutno izgledali). Oficiri su odbili poslušnost.

Vlast se nikad zapravo nije valjala ulicama Kaira (mada ne treba podcenjivati niti zaboraviti demonstracije u svim gradovima Egipta), iako nije bilo jasno u čijim je rukama u poslednje dve nedelje. Sada se nazire da je bila u armijskim.

Vrlo kratkim saopštenjem, sada možemo reći već bivši, potpredsednik Omar Sulejman je objavio da je Hosni Muhamed Mubarak gotov, te da je vlast ostavio Visokom savetu oružanih snaga. Hmm, upravo ono što je El Baradej prizivao juče posle tog istorijskog Mubarakovog "netju". (Neko je tada tvitovao pitanje koliko puta je Nikson rekao da nikad neće podneti ostavku).

Kad već pomenuh El Baradeja, njegova ideja je da civili i vojska porade kako bi se free&fair izbori organizovali u roku od godinu dana. Na pitanje da li će Egipćani imati toliko strpljenja, odgovorio je da su trpeli ovaj režim 30 i da će sačekati još godinu, pod uslovom da vide da se stvari kreću u pozitivnom pravcu.

Naravno, sada je najveće pitanje da li vojska može igrati vodeću ulogu u demokratizaciji. Refleksno bih rekao da ne može. Međutim, trećim kominikeom se armija obavezala na ispunjavanje svih legitimnih zahteva revolucionara. Ta činjenica, a ne da je armija preuzela vlast je uzrok radosti na ulicama egipatskih gradova. (To je izgleda nekima ovde promaklo)

Da li će ispuniti obećanje, kojim tempom, na koji način, da li će biti sposobna da razmontira metastaze režima u sebi samoj za sada samo možemo da nagađamo.

Ban Ki-mun je čestitao "uredni transfer", baronica Ešton je u ime Evrope ponudila pomoć oko izgradnje institucija i izbora. Ostale reakcije se čekaju, ali verujem da će ovakvim raspletom biti zadovoljni i Vašington i Tel Aviv.

U svakom slučaju, kraj Mubarakove priče ne znači automatski kraj njegovog režima (ovim rešenjem je barem preskočen Omar Sulejman, što ja vidim u svakom slučaju kao pozitivno), te je to početak neke manje fotogenične, ali sigurno ne manje uzbudljive priče.

 

 

*************************

Vetar promena ogoljuje licemerje

 

Robert Fisk: Kada Arapi dozivaju budućnost, čije je obrise naznačio upravo Obama, mi im pokazujemo nepoštovanje.

Nema ničeg boljeg od Arapske revolucije da vam pokaže licemerje vaših prijatelja. Naročito ako je ta revolucija civilizovana, humana i vođena neodoljivim zahtevima za demokratijom kakvu uživamo mi u Evropi i Americi. Oprezne besmislice izgovorene od Obame i La Klintonke* u protekle dve nedelje su samo deo problema. Od "stabilnosti" do "perfektne oluje", Prohujalo sa vihorom se nudi Stejt dipartmentu ako zaista moraju da plagijarizuju Holivud zbog sopstvene nesposobnosti da prihvate moralne vrednosti na Bliskom istoku, stigli smo do "sada-znači-juče" i "uredne tranzicije", u prevodu: nenasilje, dok se ex-general Mubarak pušta na ispašu da bi ex-general Sulejman preuzeo režim u ime Amerike i Izraela.

Fox news je već saopštila svojim gledaocima da je Muslimansko Bratstvo (inače "najmekša" islamistička grupa na Bliskom istoku) iza hrabrih ljudi i žena koji su se usudili da pruže otpor policiji državne bezbednosti, dok se masa francuskih "intelektualaca" (navodnici su od esencijalne važnosti za pozere tipa Bernard-Anri Levi) pretvorila u Le Mondovom večitom naslovu u "inteligenciju tišine". [link moj]

I svi znamo zašto. Alen Finkelštajn govori o "divljenju" za demokrate, ali takođe o potrebi za "budnošću" – a to je sigurno najniža tačka za bilo kog "filosofa" – "pre svega zato što ne znamo kako će se ovo okončati." Ovaj skoro ramsfeldovski citat je pozlaćen Levijevom besmislenom rečenicom da "je od esencijalne važnosti uzeti u obzir kompleksnost situacije." Čudno, ali upravo to je ono što Izraelci uvek kažu kada zavedeni Zapadnjak predloži da Izrael prestane da krade arapsku zemlju na Zapadnoj obali za svoje kolonizatore.

Naravno, reakcija Izraela na značajne događaje u Egiptu – da možda nije vreme za demokratiju u Egiptu (čime bi zadržao titulu "jedine demokratije na Bliskom istoku") – je neprihvatljiva koliko i samoporažavajuća. Izrael bi bio mnogo sigurniji okružen pravim demokratijama nego zlobnim diktatorima i autokratskim kraljevima. Na njegovu veliku čast francuski istoričar Danijel Lindenberg je rekao istinu ove nedelje. "Moramo, dakle, priznati stvarnost: mnogi intelektualci veruju, duboko u sebi, da su Arapi prirodno nazadni."

Nema ničeg novog u tome. To se odnosi na naša ispodpovršinska osećanja o celom muslimanskom svetu. Kancelarka Merkel od Nemačke objavljuje kako multikulturizam ne radi, a pretendent na člana bavarske kraljevske porodice mi je nedavno rekao da je previše Turaka u Nemačkoj, jer "oni ne žele da postanu deo nemačkog društva". Međutim, kada Turska – najperfektnija mešavina islama i demokratije koju sada možete naći na Bliskom istoku – traži pridruženje Evropskoj uniji i da deli našu Zapadnu civilizaciju mi očajnički tražimo opravdanje, kako god rasističko, da sprečimo njeno članstvo.

Drugim rečima, mi želimo da oni budu poput nas, uz uslov da ostanu daleko. Onda, kada oni dokažu da žele da budu poput nas i da ne žele invaziju na Evropu, radimo sve da instaliramo drugog generala treniranog u Americi da vlada njima. Baš kao što je Pol Volfovic reagovao na odbijanje turskog parlamenta da dozvoli trupama SAD invaziju na Irak sa turske južne granice pitanjem "zar generali nemaju šta da kažu na ovo?", mi sada slušamo laskanja sekretara odbrane SAD, Roberta Gejtsa, egipatskoj armiji zbog njihove "uzdržanosti" – propuštajući izgleda da vidimo da su ljudi Egipta, proponenti demokratije, ti koje bi trebalo slaviti zbog njihove uzdržanosti i nenasilja, a ne krdo oficira.

Tako kada Arapi žele dostojanstvo i samopoštovanje, kada dozivaju budućnost čije je obrise naznačio upravo Obama u svom izvanrednom – sada, pretpostavljam, sramnom – Kairskom govoru 2009, mi im pokazujemo nepoštovanje i iskrivljenu logiku. Umesto dobrodošlice demokratskim stremljenjima mi ih doživljavamo kao katastrofu. Beskrajna uteha se nalazi u ozbiljnim američkim novinarima, poput Rodžera Koena [link moj], koji idu "iza linije" na trgu Tahrir da bi pokazali nelakiranu istinu o ovom našem licemerju. Kada njihovi lideri govore to je apsolutna stramota za nas. Makmilan (Harold Macmillan, britanski premijer, arhitekta dekolonizacije, prim. prev.) je odbacio kolonijalne pretenzije bazirane na afričkoj nepripremljenosti za demokratiju i govorio o "vetru promena". Sada vetar promena duva arapskim svetom, a mi mu okrećemo leđa.

Robert Fisk, Independent, 10.02.2010.

--------------

* Fisk u originalu piše "La Clinton".

********************************

Umesto beležaka

 

 

UPDATE!

Mubarakovo odbijanje da da ostavku

 

 



Komentari (268)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

JJ Beba JJ Beba 17:16 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

Bojan Budimac

Bojan Budimac Bojan Budimac 17:17 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

koje ludilo na trgu

Gledam

Neka im je sa srećom. Drago mi je da te vidim ovde
palilula92 palilula92 17:17 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

Zelim im vise srece nego sto smo mi imali.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:20 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

Zelim im vise srece nego sto smo mi imali.

Ovo mi je nekako prigodno i kao odgovor na tvoj komentar i kao upozorenje trenutno najsrećnijim ljudima na svetu:

Pity the Nation

Pity the nation that is full of beliefs and empty of religion.
Pity the nation that wears a cloth it does not weave,
eats a bread it does not harvest,
and drinks a wine that flows not from its own wine-press.

Pity the nation that acclaims the bully as hero,
and that deems the glittering conqueror bountiful.

Pity a nation that despises a passion in its dream,
yet submits in its awakening.

Pity the nation that raises not its voice
save when it walks in a funeral,
boasts not except among its ruins,
and will rebel not save when its neck is laid
between the sword and the block.

Pity the nation whose statesman is a fox,
whose philosopher is a juggler,
and whose art is the art of patching and mimicking.

Pity the nation that welcomes its new ruler with trumpeting,
and farewells him with hooting,
only to welcome another with trumpeting again.

Pity the nation whose sages are dumb with years
and whose strong men are yet in the cradle.

Pity the nation divided into into fragments,
each fragment deeming itself a nation

Khalil Gibran
JJ Beba JJ Beba 17:34 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

Bojan Budimac
koje ludilo na trgu

Gledam

Neka im je sa srećom. Drago mi je da te vidim ovde

kako su sreći i ponosni...tačno znam kako se osečaju i mnogo im je dobro.
jbt nek uživaju
i meni lepo
ivana23 ivana23 17:35 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 18:06 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

Ja sam mnogo srećna što je otišao. Danas sam ceo dan grickala nokte i posmatrala razvoj dogadjaja. Bilo mi je jasno da je danas "judgement day". Stvari će otoći na jednu ili drugu stranu - sloboda ili građanski rat u zavisnosti na koji stranu se opredeli vojska.....
Ceo Egipat slavi kao nikada do sada. Čak i u Šarmu koji je bio tih i dosadan i gde se ništa nije događalo...sada su ulice pune, ljudi slave, raduju se...proizvode buku sa svim mogućim predmetima i sredstvima. Kakvo je ovo olakšanje ljudi...pa ne možete da shavtite
radojicic92 radojicic92 18:06 11.02.2011

Re: VAISTINU OT'ŠO!!!!

Bojan Budimac
koje ludilo na trgu

Gledam

Neka im je sa srećom. Drago mi je da te vidim ovde

:))

Goran Vučković Goran Vučković 17:23 11.02.2011

Walk tall

JJ Beba JJ Beba 17:51 11.02.2011

Re: Walk tall

Goran Vučković

Walk Like an Egyptian
Goran Vučković Goran Vučković 17:53 11.02.2011

Re: Walk tall

Walk Like an Egyptian

Ma znam na šta je to asocijacija, nisam baš toliko mlad (ili senilan)
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:27 11.02.2011

Mondoweiss blog

In this beautiful peaceful historic revolution, we also played our part

It is an Egyptian revolution, of course. The great people of Egypt made this beautiful peaceful historic revolution. They have overcome.

But we played our part, the people of the world who thrilled with the Egyptians and supported them. By our steadfast attention, our refusal to turn away, our determination to publicize every triumph of the revolution, our pressure on our president, our sleepless attachment to the internet on which the young of Egypt communicated their moods and hopes and dreams -- we also played our part.

We answered the beautiful and incredible engaged restraint of the people of Egypt with honor and faith-- and our faith actually played a role in the unfolding of events. And so this joy belongs to us too!!!!

Izvor
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:31 11.02.2011

Twit

Mahmoud Ahmadinejad
Had a weird dream again: I was working in a factory and Hosni Mubarak came in, picked me up, and carried me out and everybody clapped.
jaksa scekic jaksa scekic 17:35 11.02.2011

I na kraju

Vojna hunta
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:37 11.02.2011

Re: I na kraju

jaksa scekic
Vojna hunta

Da, tako izgleda, ali nije ova priča završena, čini mi se. Ovo je tek početak.
JJ Beba JJ Beba 17:39 11.02.2011

Re: I na kraju

Da, tako izgleda, ali nije ova priča završena, čini mi se. Ovo je tek početak.

tek sad počinje
palilula92 palilula92 17:51 11.02.2011

Re: I na kraju

a nije uopste naivno, nije mi jasno sto su tako ubedeni da je vojska ok?
jaksa scekic jaksa scekic 17:42 11.02.2011

Sto rece moj

poznanik Goran Kovacevic, pre 20 godina ovo bi se zvalo Vojni udar.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:49 11.02.2011

Re: Sto rece moj

jaksa scekic
poznanik Goran Kovacevic, pre 20 godina ovo bi se zvalo Vojni udar.

Tehničko-cinički se i danas to može tako nazvati. Egipćani to i dalje zovu to revolucijom i (veliko) je pitanje kako će se priča završiti.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:54 11.02.2011

Re: Sto rece moj

jaksa scekic
poznanik Goran Kovacevic, pre 20 godina ovo bi se zvalo Vojni udar.

Naime, mi ne znamo koje i kakvo cenjkanje je obavljeno u pozadini, niti način na koji će vojska osnovati Governing Councel. Nešto ne verujem da će biti sastvljen iskjučivo od oficira, ali to ćemo videti u danima koji dolaze. Sad bih ostvio Egipćane da se raduju, jer imaju rašta.
JJ Beba JJ Beba 17:59 11.02.2011

Re: Sto rece moj

Sad bih ostvio Egipćane da se raduju, jer imaju rašta.

tako je.
i mislim da neko treba da im kaže da im je ovo kako se SADA osećaju neponovljivo iskustvo. nek uživaju SADA
New Yorker"Whatever drama comes next—it won’t be the same old farce"
palilula92 palilula92 18:01 11.02.2011

Re: Sto rece moj

BBC

Al-Arabiya reports that the Higher Military Council will sack the cabinet, suspend both houses of parliament and rule with the head of the Supreme Constitutional Court, the country's highest judicial body. A statement is expected later on Friday
jaksa scekic jaksa scekic 18:05 11.02.2011

Re: Sto rece moj

Bojan Budimac
jaksa scekic
poznanik Goran Kovacevic, pre 20 godina ovo bi se zvalo Vojni udar.

Tehničko-cinički se i danas to može tako nazvati. Egipćani to i dalje zovu to revolucijom i (veliko) je pitanje kako će se priča završiti.


Mojim godinama prilici da budem cinik
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:11 11.02.2011

Re: Sto rece moj

Mojim godinama prilici da budem cinik

Nisi toooliko stariji od mene

No ima raznih vojnih udara, biliv mi, u ovj zemlji smo imali i postmoderni (uspešan) i web (neuspešan, 2007.). Moglo bi se reći da su različiti kao i šamari.
freehand freehand 19:27 11.02.2011

Re: Sto rece moj

Sad bih ostvio Egipćane da se raduju, jer imaju rašta.

Slažem se.
Al' bar jedan nek ostane da gleda gde je njihov Koštunica dok se oni raduju!
U tu svrhu uvek je pametno motriti na rusku ambasadu.

BTW, što niko ne pominje ovog čoveka?
ivana23 ivana23 17:50 11.02.2011

***



Tariq Ali:

A joyous night in Cairo. What bliss to be alive, to be an Egyptian and an Arab. In Tahrir Square they're chanting, "Egypt is free" and "We won!"

The removal of Mubarak alone (and getting the bulk of his $40bn loot back for the national treasury), without any other reforms, would itself be experienced in the region and in Egypt as a huge political triumph. It will set new forces into motion. A nation that has witnessed miracles of mass mobilisations and a huge rise in popular political consciousness will not be easy to crush, as Tunisia demonstrates.

Arab history, despite appearances, is not static. Soon after the Israeli victory of 1967 that marked the defeat of secular Arab nationalism, one of the great Arab poets, Nizar Qabbani wrote:

Arab children,
Corn ears of the future,
You will break our chains.
Kill the opium in our heads,
Kill the illusions.
Arab children,
Don't read about our suffocated generation,
We are a hopeless case,
As worthless as a water-melon rind.
Don't read about us,
Don't ape us,
Don't accept us,
Don't accept our ideas,
We are a nation of crooks and jugglers.
Arab children,
Spring rain,
Corn ears of the future,
You are the generation that will overcome defeat.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:57 11.02.2011

Re: ***

Tariq Ali

jedan od meni omiljenih likova
ivana23 ivana23 18:07 11.02.2011

Re: ***

Mubarak picked an auspicious date to resign. On this day 32 years ago the Iranian revolution took place when the Shah's forces were overwhelmed. And 21 years ago today Nelson Mandela was freed by the apartheid regime in South Africa

palilula92 palilula92 18:10 11.02.2011

Re: ***

a novinari AJ-re zasluzuju sve navece nagrade za novinarstvo koje postoje.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:16 11.02.2011

Re: ***

palilula92
a novinari AJ-re zasluzuju sve navece nagrade za novinarstvo koje postoje.

Neko je odavno rekao da je Egipat 2011. za Al Džaziru ono što je Prvi zalivski rat (1991.) bio za CNN.

Bilo mi je vrlo simpatično da se američka administracija u jednom momentu zauzela za Al Džaziru.
ivana23 ivana23 18:19 11.02.2011

Re: ***

Kazezoze Kazezoze 18:26 11.02.2011

divota:)))

sad su ga tek najebali... skinuli diktatora vojnom huntom
ovi su gluplji i od nas... južnoamerički model revolucije.
pitam se samo ko je organizator?
ivana23 ivana23 18:33 11.02.2011

Re: divota:)))

5.20pm: There are reports that the Egyptian army is to make another statement soon.
palilula92 palilula92 18:34 11.02.2011

Re: divota:)))

Koliko je njima bilo lose kad se toliko raduju vojnoj hunti?
ivana23 ivana23 18:37 11.02.2011

Re: divota:)))

Correspondent Chris McGreal was outside the Egyptian state TV building when the historic announcement was made. In this audio report, he says:

They were completely stunned. When this very brief announcement came from the vice president Omar Suleiman, he simply said "Mubark's gone", there was a a pause. Then a ripple went through the crowd and they went wild. Some fell onto their knees praying, people were weeping instantly. They were hugging each other, chanting in unison, "Mubarak's gone", words to that effect. There was joy, euphoria, call it what you want. I think people couldn't quite grasp that this revolution that they'd led fro 18 days had finally delivered.

But Chris warns there will now be close scrutiny of the army:

Of course there will be a sobering up. Not many people are thinking of what the military role means and of course once the military is in the saddle so to speak, people will be looking to it to actually deliver. They will be wanting to see, for instance, the dissolution of parliament, the lifting of the state of emergency, all the kind of things they have been demanding as well as Mubarak's resignation. I think they're feeling newly empowered, I think people realise the can hold parliament to account of bring it down and if it's seen to be not delivering they may well be back out on the streets.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 18:45 11.02.2011

Re: divota:)))

Verujte mi..čak i "vojna hunta" kako to zovete je bolje rešenje od oniga što je bilo do sada....živim u Egiptu....doooosta dugo, gledam sve u 1:1. U ovom trenutki ZAISTA nema nikoga drugog da preuzme uzde....a sve ovo vreme protesta vojska se zaista ponašala ZAPREPAŠĆUJUĆE odgovorno i disciplinovano...ja se samo nadam da će kako su obećali ukinuti vanredno stanje koje postoji u Egiptu poslednjih 25 godina i da će organizovati izbore uskoro.
To što smo mi frustrirani našim vojskama i generalima...to ostavimo na stranu. I oni su ljudi kao i svi drugi....to što nose uniforme ih ne čini ništa boljim ili gorim od bilo koga drugog
Kazezoze Kazezoze 19:05 11.02.2011

Re: divota:)))

Aleksandra Mitrovic
Verujte mi..čak i "vojna hunta" kako to zovete je bolje rešenje od oniga što je bilo do sada....živim u Egiptu....doooosta dugo, gledam sve u 1:1. U ovom trenutki ZAISTA nema nikoga drugog da preuzme uzde....a sve ovo vreme protesta vojska se zaista ponašala ZAPREPAŠĆUJUĆE odgovorno i disciplinovano...ja se samo nadam da će kako su obećali ukinuti vanredno stanje koje postoji u Egiptu poslednjih 25 godina i da će organizovati izbore uskoro.
To što smo mi frustrirani našim vojskama i generalima...to ostavimo na stranu. I oni su ljudi kao i svi drugi....to što nose uniforme ih ne čini ništa boljim ili gorim od bilo koga drugog

aleksandra samo da ti prevedem: vojska egipta je mubarakova vojska i vojska je tamna strana svakog režima. kada vojska (tamna strana) dođe na vlast to je mnogo gore od prethodne vlasti, ma kakve ti simpatije gajila prema njima. vojska je vojska - idioti obučeni da ubijaju!
najebali ste!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:57 11.02.2011

Re: divota:)))

Kazezoze
aleksandra samo da ti prevedem: vojska egipta je mubarakova vojska i vojska je tamna strana svakog režima


Preterujes Kaz ... ja sam optimista i verujem da ce se Egipat demokratizovati - naravno nerealno je ocekivati demokratiju zapadnoevropskog tipa preko noci. Verujem da tu vojsku drze Ameri pod kontrolom i da ce insistirati na demokratizaciji zemlje poosto im je Egipat izuzetno bitan kao strateski partner i nece dozvoliti da opet dodje u neku ovako kriticnu situaciju. Jedino nece dozvoliti sirenje islamskog fundamentalizma i MB, sto bi istovremeno znacilo i antiamerikanizma. Ali sa njima i tako ne moze biti govora o demokratiji.

Verujem da ce i ova "fejsbuk generacija" koliko god da ih ima uci u politicke tokove i osnovati neku tehnokratsku partiju (podrzanu od zapada). A Mubarakova partija ce okrenuti curak naopako i preobratiti se u demokratsku stranku. Kao najpogodnija licnost za novog vodju deluje ovaj El Baradei. Doci ce mozda i cika Soros sa gomilom svojih demokratskih NVO (ako mi budemo imali srece mogli bi ovi nasi "strucnjaci" za ta pitanja predvodjeni Sonjom, Natasom i Goranom da odu malo kod njih i da ciste njihovo dvoriste )
princi princi 20:17 11.02.2011

Re: divota:)))

Rezultat je da bas nista nije reseno. Rezultat 3-nedeljnih masovnih protesta je da je kakvog takvog civila (Mubaraka) smenila vojna hunta. John Simpson pise da je najverovatniji razlog Mubarakove ostavke cinjenica da je armijsko rukovodstvo pocelo da uocava 'hairline cracks appearing among their own officer corps'. Drugim recima, generali su se usrali da neki sasavi pukovnik ne ponovi Gadafijev i Sadamov poduhvat.

Sad cemo videti kakva je snaga medija i da li ce sveopste medijsko 'ubedjivanje' Egipcana da su izvojevali pobedu smiriti ljude na ulicama. Slutim da se medijska azdaja smorila Egiptom i da joj je potrebno novo zariste, a da ce Egipcane prepustiti njihovoj sudbini, koja ne izgleda bajno.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:18 11.02.2011

Re: divota:)))

Rezultat je da bas nista nije reseno. Rezultat 3-nedeljnih masovnih protesta je da je kakvog takvog civila (Mubaraka) smenila vojna hunta

Koja je obećala da će ispuniti sve zahteve demonstranata, kao što napisah u update-u. Naravno, će vidimo...

No da region neće biti isti to je jednostavno neporecivo, iz jednostavnog razloga što se satrapima tresu gaće.

P.S. Jak "civil" Mubarak, baš kao i Sulejman




Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 21:50 11.02.2011

Re: divota:)))

Kazezoze

aleksandra samo da ti prevedem: vojska egipta je mubarakova vojska i vojska je tamna strana svakog režima. kada vojska (tamna strana) dođe na vlast to je mnogo gore od prethodne vlasti, ma kakve ti simpatije gajila prema njima. vojska je vojska - idioti obučeni da ubijaju!
najebali ste!

Kaz...nije potrebno da mi prevodiš..jer vidim da si se već izgubio u prevodu....nego da ja tebi nešto objasnim....Mubarak ima policiju i svoju "privatnu" vojsku od 22000 ljudi tzv. "presidential guard" koja je izuzeta od zvanične egipatske vojske i samo su oni pod direktnom komandom Mubaraka. Oni su zasr### prvih dana, pobili ljude i onda su ih skinuli sa ulice kada su videli da je đavo odneo šalu i da se narod neće tek tako predati. Zatim je Mubarak pokušao da skine glave nekim generalima, ali ni to nije urodilo rezultatima. E sad...šta ja mislim da se dogodilo je da je vojska napravila deal sa Mubarakom da on da ostavku a da ga ovi neće progoniti za polaganje računa o svojim kombinacijama i da če mu dozvoliti da se mirno penzioniše....a i kao što je Budimac već dole rekao i Mubarak i Sulejman su bili oficiri u toj istoj vojsci pre nego što su obukli civilne "uniforme"....tako daaaa...molim te samo mi objasni kako će sadašnja in-sha-Allah prelazna vlada biti gora od predhodne? Nije važno kakvu uniformu nosiš, vojnu ili civilnu već ko je nosi. Njihovi generali se još nisu kompromitovali i in-sha-Allah neće.....
palilula92 palilula92 22:22 11.02.2011

Re: divota:)))

Aleksandra, ovo je odlicno objasnjenje i ono sto sam ja pokusavala da ukapiram, pa mi nije bas bilo jasno. Hvala, sad je mnogo jasnije.
ivana23 ivana23 18:50 11.02.2011

***

5.42pm: In what has turned out to be a momentous day, here is a summary of events.

President Hosni Mubarak has resigned and handed over power to the army. His vice president, Omar Suleiman, said in a short TV address: "In these difficult circumstances that the country is passing through, President Hosni Mubarak has decided to leave the position of the presidency. He has commissioned the armed forces council to direct the issues of the state."

Protests turned to celebrations around Egypt. "Cairo erupts in celebration as 18 days of defiant protest finally delivers a revolution after 24 hours of euphoria, dashed hopes and victory," our correspondent Chris McGreal wrote from outside the state TV centre. "There was a complete eruption of humanity, I have never seen anything like it. The world's biggest street party has really kicked off here," said Jack Shenker from outside the presidential palace.

But there are still questions over what happens next. The army is now in charge and it has yet to make its intentions clear.


ivana23 ivana23 18:53 11.02.2011

Re: ***

The Nobel peace prize winner and Egyptian opposition figure Mohamed El Baradei has been talking to Al Jazeera in the last half and hour.

"This is the emancipation of Egypt. This is the liberation of the Egyptian people," he said in a phone interview with the broadcaster's English-language news channel. "It's a dream come true," said El Baradei, who added that it was the Egyptian people who had been able to restore their "humanity and independence.

Asked what happens next, he replied: "What I have been talking about and proposing is a transition period of one year. We would have a provisional council, a transition government, preferably a provisional council including a person from the army and civilians, but the main idea would be that the army and the people would work together for a year up to the point where we could have a free and fair election."

Asked if those who have been protesting in Tahrir Square and elsewhere could wait that long, he replied: "The people of Egypt have been suppressed for 30 years. They are prepared to wait for a year if they are going in the right direction. As long as the people in power have credibility I think that the Egyptian people are ready to wait."

"My role is to help as much as I can as an Egyptian. My dream has come true. This is a dream that I have been waiting to see for the last 30 years."

The country had been "going down the drain" in recent weeks and the focus now needed to be on getting Egypt back to being "a stable country, a democratic country."
"I think that unity is crucial at this stage. We are all on the same page. We need need a democratic country but we need social justice."

El Baradei sidestepped the question of whether it was now also time to hold those who may have committed crimes in the past to account.
"I think right now people's focus is on the future. We have a lot of daunting tasks ahead of us."

He said his message to the Egyptian people was: "You have gained your liberty, you have gained the right to catch up with the rest of the world. Make the best use of it you can and God bless you."
ivana23 ivana23 20:21 11.02.2011

Re: ***

Carl Bernstein – the Watergate guy – says it's on the scale of the fall of the Berlin Wall.
wukadin wukadin 19:47 11.02.2011

Da se prikljucim

... slavlju, sta li.
Ipak je dobro sto je otisao bez krvoprolica. Za ostalo ke vidime.

Lepo sam rekao da vojska treba da ga pedalira.

Meni je bilo zanimljivo da gledam komentare na CNN.

There were another revolution <dramska pauza> islamic...

Dve porukice.

Liberalnim prijateljima: Nije ptica sve sto leti. Vojska je jedini garant nekakvog reda i tranzicije koja nekud vodi.

Jevrejskim prijateljima: I da propadne "prijateljstvo" s Egiptom, boze moj i veca #$$@# ste izgurali. Ovo sto cu reci moze se shvatiti pre svega estetski - od dva Spilbergova filma vise mi se svideo Minhen, nego Sindlerova lista. Mada, ko sam ja da govorim o tome. Samo jedno znam sit pacet para bellum.
ivana23 ivana23 20:33 11.02.2011

***

jasnaz jasnaz 21:49 11.02.2011

„Ode i ovaj..”




bravo, za nadu!

wukadin wukadin 22:10 11.02.2011

Re: „Ode i ovaj..”

Kad god se kaže "faraon" treba dati obrazloženje.
U negativnom kontekstu se misli na faraone kako ih vidi biblijska propaganda. Zanimljivo da je to u prošlom broju Peščanika Ceca onako poetsko objasnila
jasnaz jasnaz 22:32 11.02.2011

: 18.

wukadin
..treba dati obrazloženje.





Bojan Budimac Bojan Budimac 21:58 11.02.2011

Alžir na redu?

Algeria moves to stave off unrest

Opposition groups say thousands of police drafted in to surround capital a day ahead of planned pro-democracy protests.

...

Bouteflika's attempt to appease protesters is just one of many undertaken by Arab governments concerned about spreading unrest in the region.

In Bahrain, the king offered each family $2,650 on Friday.



Izvor

Ali ipak najzabavnije u celoj stvari je back paddling Zapada, kako patetično, sada su svi odjedared bili protiv Mubaraka (upravo slušam onu krpu Karl Bilta)
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:17 11.02.2011

Re: Alžir na redu?

Ali ipak najzabavnije u celoj stvari je back paddling Zapada, kako patetično, sada su svi odjedared bili protiv Mubaraka (upravo slušam onu krpu Karl Bilta)

Što bi naš narod rekao "posle bitke svi su generali"
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:34 11.02.2011

Re: Alžir na redu?

Što bi naš narod rekao "posle bitke svi su generali"

Upravo
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:31 11.02.2011

Šta dalje?

Hosem el Alavi (Hossam el-Hamalawy) pominjah ga kao omiljenog mi egipatskog blogera i novinara.

...and to trust the Supreme Councel of Armed Forces with democratic transformation is totaly out of question, and the strikes are going to continue...

Ceo intervju ovde.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:44 11.02.2011

Re: Šta dalje?

Bojan Budimac


...and to trust the Supreme Councel of Armed Forces with democratic transformation is totaly out of question, and the strikes are going to continue...

Ceo intervju ovde.

E pa to će teško ići.....nisam sigurna da će uspeti da skupi potrebnu kritični masu....Narod ipak veruje vojsci. E sad...ako i oni izigraju njihovo poverenje u budućnosti mislim da neće biti potrebno mnogo da se opet sruče na ulicu. Bitno je sada da su shvatili da niko nije nedodirljiv i da imaju moć da menjaju stvari. Prvi korak je napravljen. Led je probijen. Pobedili su svog najvećeg neprijatelja a to je strah od vlasti.
Pa zamisli da je neko rekao srbima 6. Oktobra da je Koštunica bad guy i da treba nastaviti demonstracije kako bi se i on skinuo sa fotelje.....
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:51 11.02.2011

Re: Šta dalje?

E pa to će teško ići.....nisam sigurna da će uspeti da skupi potrebnu kritični masu....Narod ipak veruje vojsci. E sad...ako i oni izigraju njihovo poverenje u budućnosti mislim da neće biti potrebno mnogo da se opet sruče na ulicu. Bitno je sada da su shvatili da niko nije nedodirljiv i da imaju moć da menjaju stvari. Prvi korak je napravljen. Led je probijen. Pobedili su svog najvećeg neprijatelja a to je strah od vlasti.
Pa zamisli da je neko rekao srbima 6. Oktobra da je Koštunica bad guy i da treba nastaviti demonstracije kako bi se i on skinuo sa fotelje.....

U pravu si. I ja razmišljam na toj nekoj liniji, ali Hosem zvuči vrlo samouvereno (isto je ponovio na ADž koliko pola sata - sat kasnije).
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 23:31 11.02.2011

Re: Šta dalje?

Bojan Budimac

U pravu si. I ja razmišljam na toj nekoj liniji, ali Hosem zvuči vrlo samouvereno (isto je ponovio na ADž koliko pola sata - sat kasnije).

To meni izgleda da je predizborna kampanja već počela....sad će svi u Egiptu da počnu da mudruju kako najkraće i najbrže instalirati demokratiju. Neće to ići baš tako brzo....
Ali je prvi uslov ispunjen
maca22 maca22 04:12 12.02.2011

Re: Šta dalje?

Samo da ne instaliraju neke verske vodje.
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:47 11.02.2011

Re: ***

it's one of his better speeches.

Ko to kaže?

Misleeem to spada u taj back paddling big time. Kao govor i Kairski govor (mrzi me sad da tražim link) je sjajan (kad se setim balavljenja nad tim govorom ovde, prosto mi smešno).

Hosem je upravo na ADž, manje-više isto što je rekao u intervjuu koji sam linkovao malo pre.
ivana23 ivana23 22:56 11.02.2011

Re: ***

Nije moje misljenje, samo sam kopirala.

P.S. Nisam ga ni slusala
freehand freehand 22:57 11.02.2011

Re: ***

A što meni niko neće da kaže gde je Butros Gali?
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:58 11.02.2011

Re: ***


Nije moje misljenje, samo sam kopirala.

Nisam to ni pomislio očigledan je copy/paste.
Bojan Budimac Bojan Budimac 23:06 11.02.2011

Re: ***

A što meni niko neće da kaže gde je Butros Gali?

On uglavnom tuti. Moj tip je Amr Musa. Čujem da je dao ostavku na mesto genseka Arapske lige (koja ćuti o svemu ovome kao p**ka u ruci). Ostavka je indikacija da ima ambicija da se uključi u egipatsku politiku. Dakle, ne El Baradej, ne Butros, nego Amir Musa.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 00:59 12.02.2011

Re: ***

....a onda je mrmot zamotao čokoladu u foliju.....
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:03 12.02.2011

Update

Lideri revolucionarnog pokreta 25. januar su izašli sa sledećim zahtrevima:
* Momentalno ukidanje vanrednog stanja, koje ukida ustavnu zaštitu ljudsih prava.
* Momentalno puštanje svih političkih zatvorenika.
* Ukidanje sadašnjeg ustava i amandmana.
* Raspuštanje federalnog parlamenta kao i provinsijskih odbora.
* Osnivanje prelaznog kolektivnog vladajućeg saveta.
* Osnivanje prelazne vlade od nezavisnih članova, koja bi radila na free&fair izborima (u roku od 9 meseci). Članovima ove vlade ne bi bilo dozvoljeno da se kandiduju na prvim predsedničkim niti parlamentarnim izborima.
* Osnivanje radne grupe za rad na predlogu novog demokratskog ustava, koji bi građani Egipta usvojili referendumom.
* Uklanjanje svih restrikcija na formiranje političkih partija na građanskim, demokratskim i miroljubivim osnovama.
* Sloboda štampe.
* Sloboda osnivanja sindikata i nevladinih organizacija bez dozvole vlade.
* Ukidanje svih vojnih sudova i njihovih presuda koje se odnose na civile.
freehand freehand 19:14 12.02.2011

Epidemija

Prosto je neverovatno kako u poslednja dva dana vladari arapskog sveta prosto žude da im se skrati mandat!? Evo i ovaj baja iz Jemena... Sam nudi, jebote!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana