POTISNUTA ISTINA 1941-1944.god

Branislav Kovačević Cole RSS / 21.12.2007. u 14:17

Nekako u isto vreme kada je  objavljen blog "Noć kame-tužna godišnjica", dobih knjigu "Potisnuta istina" (izdanje:"Helsinški odbor za ljudska prava-Beograd, 2006.god) koja se u najvećem  delu bavi prezentacijom dokumenata i činjenica, perioda 1941-1944.  Smatram ovu knjigu vrlo značajnom za razumevanja dogadjaja iz ne samo tako davne prošlosti, već i za mnoge današnje, te je ovim putem i preporučujem. Naravno da odabrani primeri ne mogu da zamene celokupan sadržaj te knjige, ali se nadam da će biti dovoljno provokativni za svakoga kome je do istinitih saznanja, nezavisno od ideološke opredeljenosti ili pozitivno-negativnih ličnih ili porodičnih iskustava. Unapred se izvinjavam autorki što sam bez njenog znanja i saglasnosti odabrao par primera kao ilustraciju.

BK Cole 

Autor: Olivera Milosavljević,

professor istorije na Filozofskom fakultetu u Beogradu

“POTISNUTA ISTINA”

Kolaboracija u Srbiji 1941 – 1944.godine

Hitler i Nedic
Hitler i Nedic
 

 

1941.godina

Uredba o štampi u Srbiji -…Dozvola za obavljanje uredničkog poziva sme da se izda samo ako dotični: 1.nije Jevrejin ili Ciganin ili ako nije oženjen Jevrejkom ili Cigankom…

(“Novo vreme” 24.maj 1941.godina)

Naredba: Svi Jevreji nastanjeni u Beogradu, dužni su u roku od pet dana predati svoje radio aparate, hladnjake, kao i električne aparate za hladjenje…Oni Jevreji koji ne postupe po ovoj naredbi biće kažnjeni najtežom kaznom…

(Drag.LJ.Jovanović, s.r. upravnik grada Beograda, “Novo vreme” 27. maj 1941.godina)

Raspisane su nagrade onome ko uhvati ili ubije komunistu člana naoružane bande-Svaki bio zvaničan organ ili ne, ko posle gornjega roka ubije ili uhvati komunistu, člana naoružane bande, biće nagradjen sa tri hiljade dinara – a ako ubije vodju bande biće nagradjen sa 25.000 dinara. Jedno isto lice može primiti više nagrada.Na isti način biće nagradjeno i svako ono lice koje pripomogne da se član komunističke bande ili njen vodja ubije ili uhvati. Imena nagradjenih biće čuvana u najvećoj tajnosti.

(Ministarstvo unutrašnjih poslova, “Novo vreme”, 19.avgust 1941.godina)

1942.godina

Ministar unutrašnjih poslova G. Milan Aćimović priča za čitaoce “Kola” o svojoj uzbudljivoj poseti srpskim zarobljeničkim logorima u Nemačkoj - …Naši vojnici su dobro obučeni.Odelo im je lepo očuvano i obuća. Većina..radi i dobro se hrani. Svaki pored postelje ima i po tri dupla ćebeta…Ručao sam kod Komandanta logora…Opraštajući se sa našima, krio sam suze.Krili su ih i oni…Savladao sam se i rekao:”Braćo, ja sada polazim” Glas me je izdao…Major g.fon Keler, moj ljubazni pratilac, stajao je kraj mene i sam duboko potresen. To uzbudjene sam pročitao i na liku komandanta logora…Glasom u kome je bilo puno topline, puno čovečnosti, komandant logora mi kaže da će i dalje od srca, ulagati sve napore i svu svoju brigu da zarobljenicima bude dobro…

(Milan Aćimović, novinar Mića Dimitrijević, “Kolo”, 10.januar 1942.godine)

POVODOM FIREROVOG GOVORA U SPORTPALASU, ODUŠEVLJENJE, ORGANIZACIJA, REŽIJA I – DISCIPLINA: Teško je opisati osećanje koje se radja u čoveku kada se nadje oči u oči sa jednom stvarnosti, koja izgleda kao bajka. Toliko je to iskušenje za ljudsko srce…Na binimagično čeka pult sa spremnim mikrofonima. Tu će govoriti Adolf Hitler…Shvatio sam pobožno ćutanje mase.Bila je to tišina pred orkan. A onda buknula je vatra neopisivog oduševljenja. Sve se je zatalasalo.Dvorana je podrhtavala od orkanskih povika:”Hajl, Hajl, Hajl….Adolf Hitler bio je svež i vedar. U njegovom držanju osećao se je fluid, koji je mogao da priveže i zanese. Stav otmen, ali ipak sasvim otvoren i nadasve privlačan u svojoj jednostavnosti. Pogled ozbiljan, sugestivan, pronicljiv i opet prijateljski topao……..Gledati jednog takvog govornika, slušati njegove reči…biti svedok jedne takve manifestacije, to je veliki doživljaj.

(dr Nikola Marinković, stalni dopisnik “Naše borbe” iz Berlina)

1943.godina

KONKURS ZA PRIJEM POLICIJSKIH AGENATA U SRPSKOJ DRŽAVNOJ BEZBEDNOSTI – Kandidat za policijskog agenta pripravnika treba uz molbu da priloži dokaze da ispunjava ove uslove: 1. da je srpske narodnosti….5. da je besprekornog vladanja, nacionalno ispravan i politički pouzdan….10. da nije imao u porodici svojoj ili ženinoj Jevrejsko ili cigansko poreklo. Prvenstvo imaju kandidati koji su uzeli učešća u borbi protiv rušilaca mira i reda u našoj zemlji, bilo u četničkom bilo u dobrovoljačkim odredima…..

(Kabinet srpske državne bezbednosti “Službene novine” 29.januar 1943.godine

NA RODJENDAN VODJE NOVE EVROPE: Danas, kada Evropa pod vodjstvom Velikog Nemačkog Rajha vodi odlučujući boj za svoj opstanak i svoju budućnost u novoj veličini, od osobitogje značaja rodjendan čoveka, koga je Providjenje dovelo na čelo nemačkog naroda u najsudbonosnijem danima njegove istorije….Kao u kakvom novom krstaškom pohodu združeni Evropljani pod istim znamenjem, predvodjeni Vodjom Adolfom Hitlerom kreću u odbranu evropske culture podnoseći zajedničke žrtve za pravednu stvar….”

(“Srpski narod”, 17. april 1943.godine)

“Preporodjeno selo biće temelj nove države i nove Srbija a NOVA SRBIJA zvaće se “SRPSKA SELJAČKA ZADRUŽNA DRŽAVA”, rekao je General Nedić našim omladincima:

Draga deco moja, sinovi otadžbine,

Video sam vas, seoske omladince, kako zbratimljeni i zagrljeni zajedno sa obveznicima Nacionalne službe i dobrovoljcima pod srpsko zastavom i sa srpskim šajkačama činite jednu celinu…Zato Vas ja šaljem u Veliki Nemački Rajh da se usavršite, da budete stubovi novog poretka…Vi ste četvrta grupa seoskih omladinaca koju ja šaljem ove godine u Veliki Nemački Rajh…..

(Milan Nedić – “ Srpsko selo” 05.juni 1943.godine)

NOVE MERE PROTIV BANDITIZMA-100.000 RAJHSMARAKA U ZLATU DOBIĆE ONAJ KOJI DOVEDE ŽIVA ILI MRTVA KOMUNISTIČKOG VODJU TITA. Ovaj zločinac bacio je zemlju u najveću nesreću.Kao boljševički agent, ovaj skrnavitelj crkava, lopov i drumski razbojnik hteo je da obrazuje u zemlji sovjetsku republiku a k tome je uobrazio da je on pozvan da oslobodi narod…Stoga je ovaj opasni bandit u zemlji ucenjen sa 100.000 rajhsmaraka u zlatu…

100.000 RAJHSMARAKA DOBIĆE ONAJ KOJI DOVEDE ŽIVA ILI MRTVA VODJU BANDI DRAŽU MIHAJLOVIĆA. Ovaj zločinac bacio je zemlju u najveću nesreću. Otupavivši od razvratnog života, uobrazio je on da je pozvan da oslobodi narod.Kao engleski plaćenik, ovaj smešni hvalisavac nije ništa drugo radio već utirao put boljševizmu…

(Vrhovni zapovednik nemačkih trupa u Srbiji, “Obnova” 21.jul 1943.godina)

1944.godina

“ TITOVŠTINA” - …Imamo sigurne podatke o tome da su Englezi Titovim banditima bacali ne samo oruđe i municiju, nego i odeću, obuću, hranu i sanitetski material…Na zarobljenim i poubijanim partizanima, naročito nad visokim vojnim i političkim funkcionerima, nadjeno je englesko odelo i obuća i to u vrlo dobrom stanju što je znak da i je sve to nedavno bačeno. Titovština je kod nas pretrpela poraz. To dosta stidljivo priznaju i preko londonskog radija…ponekada se prebace pa jave da su, recimo, banditi ušli u Užice i to baš u momentu kada su samo na jednome mestu ostavili preko 218 leševa, medju kojim, uzgred budi rečeno, ima veliki broj obrezanih…To posvedočava tačnost navoda u nemačkom vojnom izveštaju u kome se veli DA JE SAMO U TOKU MESECA APRILA UBIJENO NA NAŠEM PROSTORU OKO 9.000 BANDITA…najviši zakon našega opstanka i najviša nacionalna dužnost naša jeste ISTREBLJENJE SVIH OSTATAKA BOLJŠEVIZMA I SVIH POMAGAČA TITOVŠTINE. Titovština je oličenje svega što je antisrpsko.Ona ne može biti trpljena, nego mora biti satrvena bez traga

(Đ.”Srpski narod”, 06.maj 1944.god)

JEVREJI I ASIMILACIJA – Šta znači jevrejsko duhovno vodjstvo svedoči slučaj sa Ajnštajnom. To je jedan Jevrejin iz Madjarske…inače Ajnštajn je matematičar žongler. Njegova famozna teorija(tzv. Teorija relativnosti) nije dovoljno solidna i protiv nje postoje jaki prigovori. Medjutim borba protiv njega nije bila mogućna. Imajući u rukama veliku evropsku štampu, njegovi sunarodnici napravili sum u cirkusku reklamu: oni su ga prikazali kao najvećeg naučnog genija koji se dosad rodio…Tako je peštanski Jevrejin stekao svetsku slavu i postao je takav autoritet da mu se na naučnim kongresima u njegovu prisustvu, nije smelo ništa prigovoriti. Postojalo je tada u Evropi, u naučnom svetu, jedno stanje koje se može nazvati Ajnštanovska opsesija. Hitlerova revolucija učinila je kraj toj opsesiji u Nemačkoj i celoj Evropi.

(Krsta Cicvarić, “Srpski narod”, 06.maj 1944.god)


SKUPLJANJE NACIONALNIH SNAGA – Nacionalni četnici su se u velikom broju stavili pod nemačku komandu za borbu protiv Titovih bandi…Četnici se bore rame uz rame sa odredima srpskog dobrovoljačkog korpusa…Usled boljševičke opasnosti okupile su se na taj način sve nacionalne snage srpskog naroda za zajedničku borbu protiv glavnog neprijatelja – boljševizma

(“Srpski narod” 06.maj 1944.god.)

Atačmenti



Komentari (171)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:47 22.12.2007

Re: Jovi nisu zasuzile oci

Vasa S Tajcic
Za Odbor Spremni !!!

Vasa S Tajcic
Za Odbor Spremni !!!


Pa ako bas zelite da budete maliciozni..onda pogledajte udzbenike istorije u poslednjih 10.tak godina...itd..A da je istorija bila politizovana jeste, ali da se BAS SVE OKRENE za 180 stepeni...Hm...ne bih se bas slozio!!!
Uostalom pogledajte kampanje tzv procetnnickih partija, njihovu retoriku, programe itd..Svi su do jednoga navodno bili monarhisti...a danas to ni jedna partija ne stavlja u "izlog"...itd...ali sve to nije tema..
gorran gorran 18:33 21.12.2007

Opera za tri groša

DVA NAPISA G. SVETOMIRA NASTASIJEVIĆA – G. Svetomir Nastasijević, direktor Opere, objavio je u božićnim prilozima beogradskih listova dva zanimljiva napisa. […] U drugom napisu ’Uticaj jevrejstva na umetnost’, g. Nastasijević dokumentovano razlaže misao da je jevrejstvo, u svetskom umetničkom životu poslednjih decenija, s planom forsiralo upotrebu i iskorišćenje neizvornih umetničkih elemenata, umetničkih surogata, da bi tako suzbilo pojedinačne nacionalne odlike u umetnosti, da bi […] ostvarilo svoj krajnji cilj: obrazovanje svetskog jevrejskog carstva. U svima granama umetnosti, jevrejstvo je, veštom reklamom, isticalo novi tip umetnički koji je negirao onaj tip koji je proizišao iz hrišćanske civilizacije. U muzici je to hipermodernizam Arnolda Šenberga […] U slikarstvu je to nakazni kubizam Pabla Pikasa i Marka Šagala, a u savremenoj arhitekturi otklanjanje i izbacivanje svih onih elemenata ’koji bi ma i najmanje potsećali na nešto što ima nacionalno ili hrišćansko obeležje’. […] Učinjeno je smešnim i omalovaženo sve ono što je u umetnosti bilo samoniklo naše, srpsko i hrišćansko, dok je na ceni bila svaka strana perverznost koju je reklamerska dovitljivost jevrejstva prikazivala izuzetno darovitom i umetnički jedinstvenom. (Srpska scena, 16. januar 1942.)

(Iz knjige O.M.)
Filip2412 Filip2412 19:37 21.12.2007

Re: Opera za tri groša

nisam siguran u kom smislu je relevantan taj SVETOMIR

Globalno gledano, mislim da smo uvek pisali uz vetar tad pa i sad u smislu da se suprotstavljamo velikim Evropskim tendencijama, tada Nemackoj danas EU.

To sto su se neki cobani prihvatali napada na jevreje su detalji nebitni za tok istorije. Hitler je i u Britaniji bio cenjen zbog antijevrejskog stava i antikomunizma pa sta sad.

dragan7557 dragan7557 12:06 22.12.2007

Re: Opera za tri groša


Globalno gledano, mislim da smo uvek pisali uz vetar tad pa i sad u smislu da se suprotstavljamo velikim Evropskim tendencijama, tada Nemackoj danas EU.


Da, vrlo težak je izbor između Kurte i Murte kab obojica 'oće da nas jašu.
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:36 22.12.2007

Re: Opera za tri groša

g. Nastasijević dokumentovano razlaže misao da je jevrejstvo, u svetskom umetničkom životu poslednjih decenija, s planom forsiralo upotrebu i iskorišćenje neizvornih umetničkih elemenata, umetničkih surogata, da bi tako suzbilo pojedinačne nacionalne odlike u umetnosti

Ovo je super stvar za globalnu umetnost. Na taj način forsira se individualizam bez koga nema prave umetnosti.
Učinjeno je smešnim i omalovaženo sve ono što je u umetnosti bilo samoniklo naše, srpsko i hrišćansko, dok je na ceni bila svaka strana perverznost koju je reklamerska dovitljivost jevrejstva prikazivala izuzetno darovitom i umetnički jedinstvenom. (Srpska scena, 16. januar 1942.)

Srpska scena 2007.
gorran gorran 20:38 21.12.2007

ubedljiv čovek


Milan Nedić, predsednik kvislinške vlade, za vreme govora na zboru u Kragujevcu, 30. avgusta 1943.
Muzej istorije Jugoslavije, Inv.br. 11943
Filip2412 Filip2412 20:47 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

gorrane ja stvarno nisam istorijski ekspert, ali ne kapiram tacno sta hoces da kazes sa ovom slikom

da li smatras da je taj Nedic trebao da se okrene i razvali samarcinu onom nemackom oficiru pozadi pa posle da streljaju 100 srba zbog toga?
gorran gorran 20:54 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

da li smatras da je taj Nedic trebao da se okrene i razvali samarcinu onom nemackom oficiru pozadi pa posle da streljaju 100 srba zbog toga?
Ma neee...
Trebalo je da ga poljubi u dupe i da mu ponudi svu moguću pomoć u stvaranju nemačkog životnog prostora.
Uostalom, već je bio preuzeo većinu streljanja... Da se siroti nemački vojnici ne umaraju...
nikson nikson 20:57 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Ma neee...
Trebalo je da ga poljubi u dupe i da mu ponudi svu moguću pomoć u stvaranju nemačkog životnog prostora.
Uostalom, već je bio preuzeo većinu streljanja... Da se siroti nemački vojnici ne umaraju...


gorane manipulisete, samo toliko.
Filip2412 Filip2412 21:22 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

samo neprijatelj srpskog naroda ili jako glup covek bi gurao zamlju u sukobe sa nemcima u to doba
iste epitete koristim i danas kada opisujem ucinak SPS/SRS u devedesetim koji su izdejstvovali politicko udaljavanje srbije od zapada i najzad bombardovanje

glupi ili pokvareni, ili oba, vecita dilema

Hrvatska, Slovenija, Bugarska, Albanija, Madjarska, Italija svi su oni saradjivali sa nemcima za vreme WWII osim nas glupih

taj Nedic i ekipa to je beznacajan pokusaj necega sto je trebalo biti dominantna politika da smo bili pametni,
naravno, polse pred kraj rata preturili bi smo se elegantno na stranu saveznika kao i zemlje koje sam iznad nabrojao

u svakom trenutku i uvek biti imati prijateljske odnose sa velikim silama, da li je toliko komplikovano ili treba da crtam?



gorran gorran 21:35 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

da li je toliko komplikovano ili treba da crtam?
Prijatelju, pročitaj Mein kampf - ima u svakoj knjižari u gradu...
Filip2412 Filip2412 21:48 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Prijatelju, pročitaj Mein kampf - ima u svakoj knjižari u gradu...


Ne, ne interesujeme kao ni bilo koja druga ideologija, to je za pametnjakovice koji misle da svojim delovanjem uticu na svetsku politiku. Malecka nacija poput srpske treba da se koristi iskljucivo zdravim seljackim rezonovanjem ali ocigledno da za razliku od nasih suseda mi takvu vrstu prirodne inteligencije ne posedujemo.

gorran gorran 21:54 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

ideologija
Idelogija?
Više "to do list" koje narode treba istrebiti, koje preseliti, a koje pretvoriti u robove... I mi smo tu negde... Tvoja zdrava seljačka inteligencija ti govori da psihopati treba povlađivati.
Pa, možda ponekad i tako ispadne dobro... Ali psihopati su čudna sorta. Žilava do zla boga... I slabo pokazuju zahvalnost.
Filip2412 Filip2412 22:08 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

gorrane, ja razumem tvoje pravdoljubive teznje

Prvo, zlocini nad civilima u srbiji cinjeni u najvecem broju od strane partizana i nije im trebao mein kampf pa da ubijaju i proganjaju ljude. Njihov teror je trajao 50 godina, a za logor na golom otoku niko nikada nece odgovarati.
Cetnici takodje, kao i svaka oruzana grupa ne sumnjam da su cinili zlocine u tada anarhicnom okruzenju. Ali americka administracija je rekla svoje zvanicno misljenje o cetnicima sto puta i tu je stavljena tacka na diskusiju o njihoj ulozi u ratu. Severna amerika je puna cetnickih spomenika na kojima se vijori srpska i americka zastava zajedno.

Naravno, ustaski zlocini na podrucju ex-yu daleko nadmasuju nemacke zlocine a za to hitler nije kriv nego NDH

drugo, ideologija u osnovi nema nikakve veze sa tim zlocinima, ni fasizam ni komunizam, radi se vise o divljackom mentalitetu naroda

Skoro sve zemlje iz okruzenja su odusevljeno docekale hitlerovu vojskiu osim srba i nista im ne fali, Italija, Hrvatska, Slovenija, Madjarska, Bugarska, ti mislis da su svi oni glupi a mi pametni?

gorran gorran 23:13 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Prvo, zlocini nad civilima u srbiji cinjeni u najvecem broju od strane partizana
Davidović i Timotijević, dva "novotalasna" istoričara, nakon silnih priča o desetinama hiljada streljanih od strane partizana, rešili su da to dokažu istorijskim istraživanjem. Kopali po arhivama, crkvenim knjigama, putem oglasa prikupljali svedočenja.
I, "uspeli su" da dokažu da su najviše stradali ravnogorci. U svojoj knjizi Zatamnjena prošlost : istorija ravnogoraca čačanskog kraja prezentirali su sledeće podatke za čačanski kraj:

1.606 četnika (od toga 247 "likvidirano od OZNE"
1.281 partizan
997 pripadnika NOVJ
84 pripadnika KNOJ -a
10 pripadnika milicije
416 simpatizera NOP-a

Da bi četnici bili najveće žrtve, partizane su proizvoljno podelili u one koji su poginuli pre 19. septembra 1944 (datum prvog oslobođenja Gornjeg Milanovca u 1944), one posle, pripadnike KNOJ, milicije i simpatizere

Uzgred, vrlo je zanimljiva "struktura" poginulih četnika: od 1.606 poginulih, ukupno 91 je poginuo u borbi sa Nemcima. Od toga 82 1941, za vreme zajedničkog četničko-partizanskog napada na Kraljevo, 2 1943, i 7 1944...
Bosko Bosko 23:28 21.12.2007

Re: ubedljiv čovek

 ideologija u osnovi nema nikakve veze sa tim zlocinima, ni fasizam ni komunizam, radi se vise o divljackom mentalitetu naroda 


Hmm...narod koji je dao Getea, Betovena, Hegela...divljacki narod?

dragan7557 dragan7557 01:02 22.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Prijatelju, pročitaj Mein kampf - ima u svakoj knjižari u gradu...


Što da se čovek troši, ima na web- u samo kuca mein kampf i čita. Nema akanja i troškova DŽABE.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 03:39 22.12.2007

Re: ubedljiv čovek

gorran

Više "to do list" koje narode treba istrebiti, koje preseliti, a koje
pretvoriti u robove... I mi smo tu negde... Tvoja zdrava seljačka
inteligencija ti govori da psihopati treba povlađivati.

Pa, možda ponekad i tako ispadne dobro... Ali psihopati su čudna sorta. Žilava do zla boga... I slabo pokazuju zahvalnost.

Jel ovo citat iz razgovora Staljina i Molotova u sitne sate ili samo parafraza? Ali da, naravno, pa ko ce koga ako ne svoj svoga, tj. jedan psihopata povladjivao drugom - pa se posle cudom cudio sto nije dobio zahvalnost...

Uzgred, znate li sta je crvena armija ucinila kad je zauzela Buhenvald? Ima sjajan clanak Nialla Fergusona o tome u "Journal of Modern History". Tacan odgovor: odmah krenula da ga puni *svojim* robijasima (uglavnom sopstvenim POW cija je jedina krivica bila ta sto nisu poginuli za druga staljina, vec su dozvolili da ih zarobe). Cak je, kazu, lokalni potpukovnik NKVD-a u izvestaju sefovima eksplicitno pohvalio "infrastrukturu" Buhenvalda...

A Vase licemerje se najjasnije vidi po tome sto sve moguce faktore nalazite u prilog tzv. NOB-a, ali nijednom ne pomenuste upravo istog tog Faktora, sa velikim F, druga Staljina koji je NOB od blata napravio i materijalno i idejno. Ne, to ne sme da se pominje, k'o zmija noge, ni Veljko Vlahovic i njegova radio Moskva, ni Krcun ni njegov cin u NKVD-u, ni Pavle Savic i njegova fizicarsko-spijunska "tehnicka saradnja", itd. isl.
Jerry Jerry 11:42 22.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Filip2412
samo neprijatelj srpskog naroda ili jako glup covek bi gurao zamlju u sukobe sa nemcima u to doba
iste epitete koristim i danas kada opisujem ucinak SPS/SRS u devedesetim koji su izdejstvovali politicko udaljavanje srbije od zapada i najzad bombardovanje

glupi ili pokvareni, ili oba, vecita dilema

Hrvatska, Slovenija, Bugarska, Albanija, Madjarska, Italija svi su oni saradjivali sa nemcima za vreme WWII osim nas glupih

taj Nedic i ekipa to je beznacajan pokusaj necega sto je trebalo biti dominantna politika da smo bili pametni,
naravno, polse pred kraj rata preturili bi smo se elegantno na stranu saveznika kao i zemlje koje sam iznad nabrojao

u svakom trenutku i uvek biti imati prijateljske odnose sa velikim silama, da li je toliko komplikovano ili treba da crtam?



Sa nacistima se moralo sukobiti i to jedinstveno , a dobro je što je postojala jedna aktivnija strana koja je to jedinstveno radila na teritoriji tadašnje Jugoslavije.Da si čitao Majn kampf od Hitlera bilo bi ti jasno šta su hteli sa Slovenima da rade.
Covek u belom Covek u belom 04:32 23.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Milan M. Ćirković
Uzgred, znate li sta je crvena armija ucinila kad je zauzela Buhenvald? Ima sjajan clanak Nialla Fergusona o tome u "Journal of Modern History". Tacan odgovor: odmah krenula da ga puni *svojim* robijasima (uglavnom sopstvenim POW cija je jedina krivica bila ta sto nisu poginuli za druga staljina, vec su dozvolili da ih zarobe). Cak je, kazu, lokalni potpukovnik NKVD-a u izvestaju sefovima eksplicitno pohvalio "infrastrukturu" Buhenvalda...

A Vase licemerje se najjasnije vidi po tome sto sve moguce faktore nalazite u prilog tzv. NOB-a, ali nijednom ne pomenuste upravo istog tog Faktora, sa velikim F, druga Staljina koji je NOB od blata napravio i materijalno i idejno. Ne, to ne sme da se pominje, k'o zmija noge, ni Veljko Vlahovic i njegova radio Moskva, ni Krcun ni njegov cin u NKVD-u, ni Pavle Savic i njegova fizicarsko-spijunska "tehnicka saradnja", itd. isl.

Sumnjam Milane da cete uopste dobiti bilo kakav smislen odgovor, osim neke bezvezne relativizacije. Gorranov cilj na ovom blogu je advokatura komunizma i drugova po svaku cenu. Sprovodi je uglanom beskrupuloznim lazima i 90% podataka koje iznosi na blogu nisu nista drugo nego najobicnije lazi i falsifikati. Takodje u pitanju je jedan samozvani istoricar koji je ismejan u svim profesionalnim krugovima. Kao sto je tito vukao sa sobom gomilu "istoricara" da stvaraju istoriju za njega, tako i naseg gorrana ovde vuku pojedini ovdasnji novokomunisti sa sobom da im bude "zvanicni istoricar".
gorran gorran 05:18 23.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Ma, sve si shvatio. Za tebe nema tajne.
Bogami, bolje mi je da se pokupim dok je vreme. Gde bih ja mogao da pariram tako promućurnom i lucidnom stručnjaku. I k tome tako kvalitetno obaveštenom...
Filip2412 Filip2412 06:53 23.12.2007

Re: ubedljiv čovek

Da si čitao Majn kampf od Hitlera bilo bi ti jasno šta su hteli sa Slovenima da rade.


eto sa Hrvatima su hteli bas lepo da se dogovaraju, a iz vasih izvora saznajemo i sa pojedninim Slovenima sa nasih prostora....

Znaci, ta prica da je trebalo suprotstavljati se Hitleru je smesna, toliko neistinita i pogresna da nemam reci. Vi Jerry izgleda da verujete kako smo mi dali neki doprinos borbi protiv hitlera? Onako u pauzi izmedju srpsko-hrvatskog-komunisticko-cetnickog ratovanja?

Pa to je smesno, mi smo za WWII imali toliko unutrasnjih sukoba da mozda i jesmo pomogli nemcima... smucilo im se pa digli ruke

gorran gorran 10:36 23.12.2007

još jedna podvala

Vi Jerry izgleda da verujete kako smo mi dali neki doprinos borbi protiv hitlera? Onako u pauzi izmedju srpsko-hrvatskog-komunisticko-cetnickog ratovanja?
Ovo je jedna od omiljenih podvala: kod nas se uglavnom vodio građanski rat, borba za vlast, a Nemcima nismo pravili mnogo problema.

Nemci su zaista zamislili da teritoriju Jugoslavije "organizuju" pomoću kvislinških i policijskih snaga, i da crpu hranu i neophodne sirovine, a da im operativne jedinice budu slobodne za druga područja.

Da je bilo po Nediću, tako bi i bilo.

Pogledajte kako su se usrećile Mađarska i Rumunija. Bio mir, pristojno se živelo... I da, samo izgubile po pola miliona vojnika na istočnom frontu. Na strani Hitlera...

Nemci su zamislili da u Jugoslaviji zadrže četiri nekompletne, posadne divizije.
A već u decembru 1941. imali su ih sedam.
Italijani kompletnu Drugu armiju, i Četrnaesti korpus Devete armije.
Otad se koncentracija okupatora samo povećavala.
Doveden je bugarski okupacioni korpus.

Od 14. avgusta 1943. u Jugoslaviji se protiv NOVJ bori kompletna nemačka Druga oklopna armija. Plus deo Armijske grupe "B" u Sloveniji. Znači, operativne, a ne okupacione trupe.
Od jeseni 1943., u borbama protiv NOVJ u Jugoslaviji angažovane su veće nemačke snage nego na frontu u Italiji protiv savezničke Petnaeste grupe armija. Evo šta kaže baron Maksimilijan fon Vajhs, komandant Jugoistoka u svom izveštaju OKW od 1. XI 1943: Извештај немачког команданта Југоистока о стању на Балкану 1.11.1943.

"Borbene akcije, koje su se otuda razvile izgubile su karakter gerilskog rata. U stvarnosti, u borbama sa posadnim trupama na odlučujućim mestima pojavljuju se brojno jake, planski vođene i — bar za planinsko ratovanje — dobro naoružane i opremljene jedinice. U sadejstvu sa anglo-američkim vazduhoplovstvom, koje ponovo napada železnička čvorišta i sa neprijateljskim lakim pomorskim snagama koje nastoje da parališu pomorski saobraćaj i na Jadranu, one otežavaju dotur u zabrinjavajućim razmerama. Osim toga, one sprečavaju privredno iskorišćavanje zemlje tako što drže u rukama važne industrijske oblasti i područja sa poljoprivrednim viškovima ili ih drže u šahu.
Prema tome, nepravilno bi bilo da se i dalje govori o "gerilstvu" ili da se suzbijanje bandi smatra kao policijska stvar. Radi se o tome da se uoči da je neprijatelj stao nogom na Balkan "


Plus kompletne vojne snage NDH.

Od decembra 1944. kompletna Armijska grupa "E"...

Bar pola miliona okupatroskih vojnika i bar trista hiljada domaćih kvislinga.

Ovim jedinicama naneti su uzbiljni gubici. Jugoslavija je bila vežno ratište, koje su saveznici visoko cenili. A i Nemci, kao što se može videti...

Jedan od najvažnijih razloga što Nemcima nisu naneti još veći gubici su svakako kvislinzi. Oni su bili nemačka spoljnja odbrana, straža i obaveštajna služba. U Crnoj Gori, Hercegovini, delu Dalmacije i Bosne, nije bilo moguće napasti NemAačko uporište, a da se pre toga ne sukopite sa četnicima kao spoljnjom odbranom.
Četnički korpusi u Srbiji strateški su bili spoljnja odbrana vitalno važne Moravske komunikacije.
gorran gorran 11:38 23.12.2007

Re: ubedljiv čovek

nijednom ne pomenuste upravo istog tog Faktora, sa velikim F, druga Staljina
Ok, evo, pomenuću ga:
Staljin
može još:
Staljin
Staljin
Staljin
Staljin
Staljin je jedan od najvećih zločinaca dvadesetog veka.
Odmazda nad stvarnim ili nabeđenim saradnicima okupatora koju su sproveli komunisti tokom i nepostredno nakon rata, često je bila preterana.
Prinudna kolektivizacija posle rata je bila jedan od nepromišljenih eksperimenata "in vivo" koji je mogao imati tragične posledice.
Komunisti su organizovali tajnu policiju koja je mnogim građanima brutalno kršila njihova ljudska prava.

Sve to stoji.
Ali to neće napraviti anđele ni od Nedića ni od Mihailovića.
Covek u belom Covek u belom 19:00 23.12.2007

Re: još jedna podvala

gorran
I da, samo izgubile po pola miliona vojnika na istočnom frontu. Na strani Hitlera...
Samo pola miliona, a ja mislio bar po 3 miliona svaka.
Ajte jos malo ovih "cinjenica" molim vas.

Od 14. avgusta 1943. u Jugoslaviji se protiv NOVJ bori kompletna nemačka Druga oklopna armija. Plus deo Armijske grupe "B" u Sloveniji. Znači, operativne, a ne okupacione trupe.
Od jeseni 1943., u borbama protiv NOVJ u Jugoslaviji angažovane su veće nemačke snage nego na frontu u Italiji protiv savezničke Petnaeste grupe armija.
Ma kakva Italije, vise bre nego na istocnom frontu.

Joj umreh od smeha, kakav ste vi nevidjeni komicar, bolji ste od Carli Caplina.

Bar pola miliona okupatroskih vojnika i bar trista hiljada domaćih kvislinga.
Pa samo pola miliona, a ja mislio bar 3 miliona. Kako ono bese, samo Prle i Tihi ubili 10000 Nemaca u Beogradu.


gorran gorran 20:27 23.12.2007

Nemačke operativne jedinice u Jugoslaviji

nakon kapitulacije Italije:

Armijska grupa "B" (kasnije "C"

97. korpus (Trst - Rijeka i zaleđe )
2. SS okl. korpus (septembar-decembar 1943.)

Druga oklopna armija:

3. SS oklopni korpus (do početka decembra 1943.)
5. SS brdski korpus (Istočna Bosna, Hercegovina, južna Dalmacija)
15. brdski korpus (Hrvatska južno od Save, zapadna Bosna, hrvatsko primorje, Dalmacija)
21. brdski korpus (Crna Gora, Albanija)
69. korpus (Hrvatska severno od Save)

Plus još imaš policijske borbene jedinice (nekoliko pukova), teritorijalne jedinice, okupacione jedinice i ustanove, zaštitne jedinice...

Pa onda bugarski okupacioni korpus u Srbiji (5 divizija),
pa bugarske trupe u Makedoniji
mađarske u Bačkoj i Međimurju

Eto malo besplatnog znanja

Operacije? Pregledaj malo ove linkove:

Anti-Partisan Operations in the Independent State of Croatia 1941-1945

Kod nas ima tu i tamo po nešto
Druga oklopna armija
Ziethen
Kugelblitz

vojska.net

Inače, ovih dana je godišnjica teškog poraza koji je nanela grupacija nemačkog 5. SS korpusa 26. diviziji NOVJ na Korčuli... (22-26. decembar 1943)...

Pozdrav !
gorran gorran 20:43 23.12.2007

Re: još jedna podvala

Jbg, zaboravio sam još razne jedinice - na primer, jedinice koje su bile na stalnoj "pozajmici" od AgE, Prvu brdsku diviziju ... (ima i ovde), 212 brigadu jurišnih topova, 202 tenkovski bataljon...
A ima toga još...
Bila je prilična fluktuacija jedinica...
Covek u belom Covek u belom 00:12 24.12.2007

Re: Nemačke operativne jedinice u Jugoslav

gorran
Druga oklopna armija:
Opet drugarska propaganda i gomila lazi. 2. panzer armija je krajem 1943. pocetkom 1944. bila jedva preko 300 000 ljudi. i nije bila stacionirana samo u Jugoslaviji nego i u Albaniji.
Na celom Balkanskom poluostrvu je maksimalno bilo 700 000 trupa, od toga aktivnih protiv partizana nikad vise od 300 000.
Jos jedan podatak govori o uspesnosti partizana. Za ceo rat u Jugoslaviji do dolaska Sovjeta 2. panzer armija je izgubila nesto preko 6000 ljudi. sto je jedva 2% snage armije. Od toga u sukobima sa partizanima manje od pola te brojke. Ralni efekat partizana je umanjenje snage armije za jedva 1%, a ti i dalje prosipaj svoju mudrost.

A o vrhunskom kvalitetu trupa protiv kojih su se "hrabri" komunisti borili govori i sledeci citat:
"By the end of the year, German troop strength had climbed to 700,000 men total of 20 Infantry, SS, and mountain divisions Despite this impressive total, however, and the attention the that was receiving from the Armed Forces High Command, the southeast still held a secondary place in order of priority. Troop replacement were invariably older men or those returned to duty after long periods in the hospital. Vehicles, including tanks, were often obsolescent or war booty from the 1940 campaign in western Europe."
I pored toga, Nemci su ih rasturali pri svakom kontaktu, gde god su stigli. Odnos gubitaka partizana i Nemaca je bio gori 100:1 na stetu partizana. Zaista impozantan protivnik vredan divljenja taj Tito i njegovi partizani.


Celo tvoje pisanije je samo infantilna propaganda. Shvati, ljudi su to prerasli. Tako si mogao da manipulises i ispiras mozak ljudima 50ih i 60ih godina kad je komunisticka propaganda bila jedino cime se narod kljukao. Danas u 21. veku to nije vise moguce. A ti i tebi slicni drugovi polako ali sigurno izumirete. Pregazilo vas je vreme. A ionako ste bili samo za jednokratnu upotrebu.
Komunizam i njegova alternativna istorija je vec odavno na smetlistu, pomirio se ti sa tim ili ne.
gorran gorran 03:06 24.12.2007

Re: Nemačke operativne jedinice u Jugoslav

Vidiš, nije teško naći kad se hoće!
Znači, 2. okl. Armija (>300.000), plus delovi AgB u Sloveniji (>50.000) + 1. Gebirgsdivision + policijske trupe + Landesshützen trupe + dopunske trupe koje su bile pod komandom Vojnoupravnog zapovednika Felbera a ne 2. oklA.
pa još k tome Bugari i Mađari,
znači > 500.000.
A kvislinzi? Snage NDH su izlazile na blizu 200.000. Pa još Bela garda, SDS, SGS, SDK, četnici DM...
Do novembra 1944. prema nemačkim podacima nešto preko 57.000 etničkih Nemaca izbačeno iz stroja (oni su vodili odvojeno statistiku za Nemce i za strance u svojoj vojsci).
Od toga, kako si lepo prezentirao, oko 100 u sukobima s četnicima



Vesela družina

Ostali verovatno u saobraćajnim nesrećama ..

Tome bi trebalo dodati pripadnike ostalih naroda koji su služili u Vermahtu i SS i koji su činili vrlo znatan deo nemačkih trupa, pa onda Italijane do kapitulacije, Bugare, i tako dalje... A, najviše su stradali kvislinzi, jer su svuda Nemcima bili spoljna linija odbrane...

A krupni gubici su tek nastupali.
Na primer, ovde: Kninska operacija
Što se kvaliteta trupa tiče, on je bio onakav kakvog si je mogla priuštiti Nemačka 1944.
Saveznici su taj rad visoko cenili. Na primer, za ovo ovde im je čestitao lično saveznički komandant Sredozemlja general Henry Mailtand Wilson.



zarobljeni Nemci na Korčuli aprila 1944.

Pa ne shvatam šta ti imaš protiv... Ustvari, shvatam!
I, puno hvala na lepim željama za dug život i dobro zdravlje!
gorran gorran 05:22 24.12.2007

Re: Nemačke operativne jedinice u Jugoslav

Saveznici su taj rad visoko cenili.
A ni Nemci ga nisu potcenjivali - što se lepo vidi iz nagomilanih trupa. A i iz izveštaja komandanata. Ovaj Vajhsov od 1.11.1943. sam već preporučio. Informativan je i ovaj drugi, isto Vajhsov, od 20. IX 1944. u kome kaže:

"crvene jedinice bandi u unutrašnjosti područja Jugoistoka su prešle u odlučujući napad na saobraćajne linije i pozicije oružanih snaga okupacionih trupa. Težište je, neosporno, u Srbiji i Makedoniji. Treba, konačno, smatrati pogreškom klasifikaciju toga nepnjatelja kao "banditskog protivnika" a borbi koje se vode protiv njega kao "rat protiv bandi". Radi se, izuzimajući novoformirane jedinice, o operativno i taktički dobro vođenim, teškim oružjem do zavidne mere naoružanim grupacijama snaga, koje se odlikuju dinamikom koju ne treba potceniti i čija brojnost stalno raste. Nisam naklonjen grešci da neprijatelja precenim, jer su upravo sadašnje borbe, sa uspesima i gubicima na obe strane, objektivna osnova za procenu. Zadatak ovog unutarnjeg neprijatelja je takođe uništenje svih Nemaca, to je njegov krajnji cilj. Za postizanje toga cilja njegovo glavno sredstvo je otežavanje, odn. sprečavanje pomeranja nemačkih snaga, naročito prema severu, jer bi time Nemci mogli postići koncentraciju svojih snaga kojoj se on u datom slučaju ne bi mogao odupreti. U stvari, Tito je već uspeo da, u sadejstvu sa anglo-američkim vazduhoplovstvom, skoro potpuno paralizuje odvijanje železničkog saobraćaja iz Grčke prama Beogradu, da trupe koje su vršile pomeranja rasparča na velikim odstojanjima i da ih mnogostruko veže, kao i da u najvećoj meri teško poremeti saobraćaj cisterni i dovoz uglja prema jugu, te da skoro ukoči transporte evakuacije"

A i ovaj Felberov od 4. XI 1944 je vrlo zanimljiv - čovek gotovo da je imao literarnog dara.

Ima neke istine u tome da su Nemci na našem terenu koristili nešto stariju i zaplenjenu tehniku, jer NOVJ nije raspolagala osgovarajućim savremenim protivtenkovskim i protivavionskim sredstvima. Ovo je kolona 7. SS divizije tokom bitke na Neretvi opremljena francuskim zaplenjenim tenkovima tipa Somua:



Ovi tenkovi su izazivali veliku radoznalost :))



(okolina Prijedora, decembar 1943)



Zdenjska Vas, slovenija, početak 1944.
Covek u belom Covek u belom 17:13 24.12.2007

Re: Nemačke operativne jedinice u Jugoslav

gorran
A kvislinzi? Snage NDH su izlazile na blizu 200.000. Pa još Bela garda, SDS, SGS, SDK, četnici DM...
I jos jedno milion stanovnika Srbije od toga bar pola miliona etnickih Nemaca. Svi su oni bili narodni neprijatelj zar ne? Sto mu u zbiru da bar 3 miliona s kojima su se partizani borili.

Do novembra 1944. prema nemačkim podacima nešto preko 57.000 etničkih Nemaca izbačeno iz stroja
Od toga Sovjetu izbacili 47000, a Prle i Tihi 10000. Pa gde nas se tu dede Drug Tito??? Nesto vam ne stima racunica???



Od toga, kako si lepo prezentirao, oko 100 u sukobima s četnicima
Koliko se ja secam da dolaska Sovjeta ti nisi prezentirao da su partizani izbacili iz stroja ni jednog jedinog Nemca na teritoriji Srbije.
gorran gorran 18:29 24.12.2007

Re: Nemačke operativne jedinice u Jugoslav

Koliko se ja secam da dolaska Sovjeta ti nisi prezentirao da su partizani izbacili iz stroja ni jednog jedinog Nemca na teritoriji Srbije.Opet nisi pazio na času
Inače, operacija oslobađanja Srbije bila je jedna, ako se tako može reći, jako lepa vojna operacija. Dinamična, svrsishodna, raznovrsna, uspešna... Sa izvanrednim korišćenjem svih aspekata operativne situacije. Nije to baš bilo u fazonu "došli Sovjeti i sve ih pregazili"... Ima malo ovde:
Beogradska operacija
ali nije dovoljno istaknuta "estetika" i elegancija operacije...
Covek u belom Covek u belom 01:59 25.12.2007

Re: Nemačke operativne jedinice u Jugoslav

Hvala jos jednom sto si potvrdio ko si i sta si.
gorran
Inače, operacija oslobađanja Srbije bila je jedna, ako se tako može reći, jako lepa vojna operacija.
Dinamična, svrsishodna, raznovrsna, uspešna... Sa izvanrednim korišćenjem svih aspekata operativne situacije. Nije to baš bilo u fazonu "došli Sovjeti i sve ih pregazili"... Ima malo ovde:
Beogradska operacija
ali nije dovoljno istaknuta "estetika" i elegancija operacije...
Nego jedno pitanje. Dokle ces da poturas sopstvene clanke sa wikipedie? Gori si Miloslava. Kod njega bar ima nekih fakata, ako nista ono bar iz nemackih dokumenata, a kod tebe sve same partizanske bajke. Prevazisao si i Bulajica.
Mozda da probas da prodajes svoje price u Kini mozda se i proslavis, ko Bata Zivotinja.

Unfuckable Unfuckable 00:41 22.12.2007

WOW, vidim

...vade se šinjeli iz ormana i lopate iz podruma - pa se kreće u omiljenu volontersku rabotu u Srbalja : ekshumaciju
Ovo je nesrećna Zemlja Senki Koje Nikako Da Se Upokoje.
Svetski šampion oranja i kopanja. A od prinosa ništa.
Sve čekam iza nekog ugla kad će da uleti Samardžić iz kg "Pogleda" i eto mene ponovo, ko vremeplovom odnetog, u 1990.
Ah, da : i Ljiljana Bulatović & "sretne ti rane, junače". Vidim da nedostaje , ko crkva selu.
Bogoljub Pejčić...uklapa se i on lepo.
A kada se ta ekipa poređa oko stola - četvrto mesto na tom pokeru u srpske lobanje može zauzeti recimo neki mutant Mila Štula & Krste Bijelić...Krste Štula, dakle.
I partija može da počne.
Lepa priprema za izbore...da se prebrojimo....da vidimo koliko će municije trebovati.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:48 22.12.2007

Re: WOW, vidim

Unfuckable
...vade se šinjeli iz ormana i lopate iz podruma - pa se kreće u omiljenu volontersku rabotu u Srbalja : ekshumaciju
Ovo je nesrećna Zemlja Senki Koje Nikako Da Se Upokoje.
Svetski šampion oranja i kopanja. A od prinosa ništa.
Sve čekam iza nekog ugla kad će da uleti Samardžić iz kg "Pogleda" i eto mene ponovo, ko vremeplovom odnetog, u 1990.
Ah, da : i Ljiljana Bulatović & "sretne ti rane, junače". Vidim da nedostaje , ko crkva selu.
Bogoljub Pejčić...uklapa se i on lepo.
A kada se ta ekipa poređa oko stola - četvrto mesto na tom pokeru u srpske lobanje može zauzeti recimo neki mutant Mila Štula & Krste Bijelić...Krste Štula, dakle.
I partija može da počne.
Lepa priprema za izbore...da se prebrojimo....da vidimo koliko će municije trebovati.



UFFF..ovo vam je dobro!
Unfuckable Unfuckable 14:31 22.12.2007

Re: WOW, vidim

UFFF..ovo vam je dobro!


Prokleto dobro.
...ili prokleto loše, kako se uzme.
blackbox blackbox 01:14 23.12.2007

Re: WOW, vidim

Unfuckable
UFFF..ovo vam je dobro!
Prokleto dobro....ili prokleto loše, kako se uzme.

Proklerto loše.Al sjajno rečeno.
Jerry Jerry 01:49 22.12.2007

Hitlerova slika u beogradskom hotelu

Dok mi raspravljamo neko i radi!
Pogledajte ovaj sajt : [url=http://www.mtsmondo.com/news/world/text.php?vest=81002][/url].
Prvo se pojavila knjiga , a sad i slika !Šta je sledeće : SS jedinice,Goebels, Gering , Eichmann , Ducce,Bormann ?
ivana23 ivana23 02:02 22.12.2007

Re: Hitlerova slika u beogradskom hotelu

Jerry
Dok mi raspravljamo neko i radi!Pogledajte ovaj sajt : [url=http://www.mtsmondo.com/news/world/text.php?vest=81002][/url].Prvo se pojavila knjiga , a sad i slika !Šta je sledeće : SS jedinice,Goebels, Gering , Eichmann , Ducce,Bormann ?


http://www.mtsmondo.com/news/world/storyPrnt.php?vest=81002
nikson nikson 02:42 22.12.2007

Re: Hitlerova slika u beogradskom hotelu

ma dajte bre to je obican marketing. sada svi znaju za taj hotel, a do pre par sati nije znao niko...
kobacspo kobacspo 02:55 22.12.2007

KOMUNISTI su FASISTI

Komunizam je po posledicama i teroru jednak, a obzirom da je trajao duze, onda je i gori od fasiszma. Cetnici su rehabilitovani zahvaljujuci SPO i nikom drugom. Ispravljena je istorijska nepravda a lazi i obmane su otisli u out...

Po vasim komentarima, ispada da je IN podrzavati komuniste? Kao si smo za neku modernu levicu? Nije nego.
Najnaprenije zemlje zapada, pa i sam SAD koji svi i ja licno izuzetno cenimo su imale jenu epizodu - suzbijanja komunizma (makarturov lov na Crvene vestice).

I da znate Ravna Gora je iz godine u godinu sve posecenija:


Bosko Bosko 03:32 22.12.2007

Re: KOMUNISTI su FASISTI

Mnogi ovde polaze od potpuno pogresne premise da je osuda cetnickog pokreta istovremeno podrska komunizmu, odnosno partizanima. Nije! I partizani i cetnicu su pocinili stravicne zlocine. Prvi na ideoloskoj osnovi, drugi i na ideoloskoj i na etnickoj osnovi. Nazalost, u Srbiji se jos uvek vrti ta prica o cetnicima i partizanima. Dok je sa komunistickom ideologojim prica, nadam se, zavrsena, ti elementi fasistickog dela cetnicke ideologije su jos uvek veoma jaki u Srbiji. Pod plastom ispravljanja nepravde, cini se nova nepravda pa se rehabilituju ljudi koji su pocinili uzasne zlocine. Kao sto je davanje imena Avalskog korpusa ulici u Beogradu, cime se odaje pocast (ne)ljudima koji su klali decu. U istom tonu jeste i revidiranje istorije i proglaavanje antifasistima onih koji su saradjivali sa fasistima.
Ako se zeli ispravljati nepravda, onda se to ne moze ciniti izmisljanjem onog sto nije bilo, niti sakrivanjem onog sto jeste bilo. Kada je rec o u Crnoj Gori i Dalmaciji, o saradnji cetnickog pokreta sa italijanskim fasistima postoji veliki broj dokumenata, tako da niko ozbiljan i ne negira tu saradnju. Nesporno je da postoje i dokazi o spasavanju saveznickih pilota od strane cetnika, kao i povremenim sabotazama u Srbiji, koje su preduzimali cetnici (narocito do jeseni 1943. godine). Tako, cetnicki pokret se moze okarakterisati kao deliimicno antifasisticki, delimicno kvinslinski. Kada je rec o cetnicima u Crnoj Gori i Dalmaciji, nema sumnje da je u tom delu cetnicki pokret bio tipicno kvinslinski. Ono sto posebno treba imati u vidu kada je rec o rehabilitaciji cetnickog pokreta jeste da su cetnici pocinili stravicne zlocine na verskoj i nacionalnoj osnovi. Dakle, takva rehabilitacija ukupnog cetnickog pokreta ima vrlo neprijatnu savremenu konotaciju. Svedoci smo da Draza nije dobrodosao u Hrvatskoj i BiH zbog zlocina sa kojima se u tim susednim drzavama povezuje ime Draze Mihajlovica, kao i sam cetnicki pokret. Amnestiranje cetnika se moze tumaciti i kao indirektno pravdanje Srebrenice i etnickog ciscenja. Jer, samu ideju "etnickog ciscenja" je zagovarala i ravnogorska ideologija, a ta ideja je sprovodjena u praksi na mnogo svirepiji nacin nego je to radila vojska Radovana Karadzica. Kako su Drazini cetnici sprovodili to ciscenje od Muslimanskog zivlja zapisala je istorija. Ono sto su cetnici radili po Sandzaku i Istocnoj Bosni mnogo je gnusnije od onog sto su napravili Karadzic i Mladic, a po gotovo istoj matrici. Za ono sto su njegove jedinice napravile po Sandzaku i Istocnoj Bosni, Draza bi bio osudjen kao ratni zlocinac pred bilo kojim sudom. Osim, verovatno, srpskim. U Srbiji se ratni zlocinci slave kao nacionalni junaci i proglasavaju za svece.

Ovakvi stavovi nose vrlo opasnu poruku i znace pravdanje zlocina, sto se moze tumaciti i kao davanje oprosta za eventualne buduce zlocine, ako bi se cinili u ime nacionalnih ideala. Zato i treba jasno razgraniciti, kada je rec o rehabilitiaciji, one ljude koji nisu ucinili nista lose, vec su od komunista bili osudejeni iskljucivo zbog ideoloskih razlika, od onih koji su cinili zlocine i saradjivali sa fasistima. Pri tome treba jasno potencirati da je za modernu Srbiju neprihvatljiva ideja srpskog nacionalizma koja propagira etnicku i versku netolerantnost koja je dovela do zlocina prema ljudima samo zbog toga sto su druge vere i nacije. To je nit koja povezuje Drazu Mihajlovica i Radovana Karadzica. To nije nit, vec je to posast koja je nanela ogromnu stetu i Srbima i okolnim narodima. I zato i treba dici glas protiv te posasti, ako zelimo da Srbija bude normalna drzava. Nazalost, svestan sam da je mnogo onih koji to ne zele.
kobacspo kobacspo 03:46 22.12.2007

Re: KOMUNISTI su FASISTI

Taj konkretni slucaj BEZ ijednog svedoka, je tipicna komunisticka podmetacina, kakvih je bilo na svakom koraku.

Ali dobro, mi smo narod koji veruje u senzacije i kupuje trece oko :( :( :(
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:41 22.12.2007

Da pokušam da odgovorim..


1. Sve mi se čini da smo prestali ili nikada nismo ni znali da se sa-slušamo ili čitamo kako piše, već svako od NAS ima svoju istinu u koju nepokolobljivo veruje, nezavisno od argumentacije, dokumenata....po sistemu "ne veruješ valjda svojim očima...."
2. Knjiga koju sam preporučio je zbirka dokumenata (dakle originalnih svedočanstava, novinskih tekstova, uredbi, naredbi....) koja se odnosi na period 1941 -1944 godinu, te otuda sve zamerke kako ne pisem o poslerartnim zlocinima (Goli otok, Jovo Kapičić, A.Ranković, streljanje narodnih neprijatelja ili "narodnih neprijatelja"..) ne može biti ozbiljna primedba, jer nisu ni obuhvaćeni ovim vremenskim periodom. Ali se u polemikama najčešće zamenjuju teze...pa se kaže: " da možda je to tako i bilo, ali su komunisti posle rata sprovodili teror, nacionalizaciju, kolektivizaciju......" Dakle vrlo često se jedan zločin pravda drugim...Uostalom na ranijim blogovima pisao sam upravo o tome, ali naravno nisu svi dužni da prate šta sam i gde ranije pisao....
3. Izjednačavanje antifašističke borbe sa komunističkom ideologijom je još jedna vrlo često korišćenja zamena teza...Niti su svi partizani bili komunisti (u periodu 1941-1945) niti su svi četnici bili za kralja...(proporcija naravno nije ista). Priča o 27.martu je vrlo zanimljiva za dešifrovanje dogadjaja koji kasnije slede...Na jednoj strani se tvrdi da je komunista 40-tih godina prošloga veka bilo, u Srbiji (Jugoslaviji), jako malo ( što je tačno - u Kragujevcu, kažu svedoci da je pre početka II rata bilo svega 3 člana KPJ), a na drugoj strani se TVRDI kako su komunisti organizovali 27.mart..Ako ih je bilo tako malo, što inače jeste činjenica, onda je logičan zaključak da su komunisti iskoristili opštenarodne proteste protiv Pakta i da se stave na čelo...i da to vodjstvo kasnije pretvore u revoluciju!
4.Da li je bilo zločina na strani partizana-četnika....Ne vidim da to neko spori....Očigledno je da ima čvrstih dokaza i za jedne i za druge, s tim što su pobednici, nakon II rata svoje "ispeglali" (bar privremeno!), a gubitnici za to nisu imali priliku...Kakva je proporcija izmedju tih zlocina, kakvi su povodi i uzroci to je vec nesto sasvim drugo.
5. Kragujevac- streljanje 19, 20 i 21. oktobra 1941....Kao što su pale mnoge "magle" i na skorašnja ratna dejstva, slično se dogadjalo i sa manipulacijama vezanim za taj stravičan masakr u kragujevačkim Šumarica. Od broja žrtava kojih je bilo oko 7.000 (kako piše u svim posleratnim udžbenicima istorije) pa sve do nedavno objavljene knjige kustosa Spomen muzeja u Kragujevcu, Staniše Brkića, koji na osnovu činjenica, konkretnih imena i prezimena, dokazuje da broj streljanih Kragujevčana ne prelazi 3000. Da li je zbog manjeg broja navedeni zločin manje STRASAN....NARAVNO DA NIJE! Ali je istina ipak važna, pa nije neophodno da masakr nepotrebno (sadomazohistički) uvećavamo...STRASAN JE I JEDAN ZLOCIN, A TEK HILJADE?
Indikativne su takodje tvrdnje da su partizani NAMERNO (svesno) napadom na nemacke trupe na putu Kragujevac - G.Milanovac izazvali pogrom stanovništva znajući za pretnju odmazdom od 1oo za 1....Bez komentara! Posebno zbog činjenice da se o tom napadu još uvek ne zna baš sve. Izmedju ostaloga čak je bio zabranjen film "Kragujevac 1941" , koji je Žorž Skrigin, kao reditelj, snimao polovinom 50-tih godina jer su taj napad, po scenariju, koji verovatno nije daleko od istine, zajednicki organizovale cetnicke i partizanske jedinice. Nakon zavrsetka II rata, ideološki ostrašćeni istoričari su taj napad na nemačke trupe pripisali partizanskim jedinicama....itd
6. Okupaciona Vlada Milana Nedića jeste, nepobitno kvinsliska Vlada, a nigde u svetu, nijedna kvinsliska Vlada nije rehabilitovana. Tvrdnja da je ta Vlada MORALA da govori sta govori jer je bila okupaciona ne zasluzuju komentar!!! Posebno u delu sirenja i sprovodjenja fasizma, rasizma......A tek da je ta Vlada bila demokratska i nacionalna?????
7. Licni pogled: Vise puta sam napominjao..pa evo jos jednom. Nikakve vajde od komunista nismo videli ni ja, a ni moja porodica,,,Moj deda, po ocu, bio je za kralja...sta god to znacilo i nije voleo Tita, pa je nakon II rata zaglavio u zatvoru jer nije hteo u zadrugu....Pa sta? On je tako mislio....Da li ja treba da snosim bilo kakve konsekvence zbog toga sta je on i kako mislio, radio....Imao je sina jedinca (mog oca) koga je skrivao i od partizana i od cetnika,,sve do 1944, kada je mobilisan i za malo izbegao Sremski front-- Moj otac je bio glumac (majka službenik u banci) i to ostao do kraja života (kažu da je bio uspešan, kao prvak KG Teatra....nema te partije koja od ne-glumca može da napravi glumca!)...Nismo živeli na Dedinju, bilo kom, vec celoga života jako, jako skromo, da ne kažem prosečno, kao i većina...itd. I hvala Bogu živeo sam i odrastao u slobodumnoj porodici bez dogmi i UNAPRED ZADATIH ISTINA!
Niko se u nasoj porodici nije bavio politikom, osim mene, nakon pojave Slobodana Miloševića.. itd, ako je i to važno?
8-PROBLEM DENACIFIKACIJE...Kada smo svojevremeno, kao opozicija osmisljavali stranačke programe bio je predlog da se nas program definise kao program " 3 D" (DEMOKRATIZACIJA, DECENTRALIZACIJA, DENACIONALIZACIJA) ja sam tada predlozio i cetvrto D-denacifikacija!!! Mnogi se tada nisu slozili...a. jer to u Srbiji nece proci b. jer za to nema razloga u Srbiji ???
Neka svako zakljuci, iz svega recenog, onako kako mu je po volji ili savesti ?
BKC
blackbox blackbox 12:09 22.12.2007

Re: Da pokušam da odgovorim..

potpisujem.
pozz
kobacspo kobacspo 16:04 22.12.2007

Re: Da pokušam da odgovorim..

Priča o 27.martu je vrlo zanimljiva za dešifrovanje dogadjaja koji kasnije slede...Na jednoj strani se tvrdi da je komunista 40-tih godina prošloga veka bilo, u Srbiji (Jugoslaviji), jako malo ( što je tačno - u Kragujevcu, kažu svedoci da je pre početka II rata bilo svega 3 člana KPJ), a na drugoj strani se TVRDI kako su komunisti organizovali 27.mart..Ako ih je bilo tako malo,


Nije ih bilo =(posle rata je 90% falsifikovano oi izmisljeno) a ko je kriv za 27. mart, sazaces kada procitas knjigu Kneza Pavla, skoro objavljenu.

Kada kazes, da je knjiga o kojoj ti govoris zbirka svedocanstava itd., imaj na umu da u toj jugoslaviji 1945-1990., nema slobodne voje p ni slobodnih svedocanstava. Svedocili su neki boarcki penzioneri ... :(
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:01 23.12.2007

Re: Da pokušam da odgovorim..

kobacspo
Priča o 27.martu je vrlo zanimljiva za dešifrovanje dogadjaja koji kasnije slede...Na jednoj strani se tvrdi da je komunista 40-tih godina prošloga veka bilo, u Srbiji (Jugoslaviji), jako malo ( što je tačno - u Kragujevcu, kažu svedoci da je pre početka II rata bilo svega 3 člana KPJ), a na drugoj strani se TVRDI kako su komunisti organizovali 27.mart..Ako ih je bilo tako malo,


Nije ih bilo =(posle rata je 90% falsifikovano oi izmisljeno) a ko je kriv za 27. mart, sazaces kada procitas knjigu Kneza Pavla, skoro objavljenu.

Kada kazes, da je knjiga o kojoj ti govoris zbirka svedocanstava itd., imaj na umu da u toj jugoslaviji 1945-1990., nema slobodne voje p ni slobodnih svedocanstava. Svedocili su neki boarcki penzioneri ... :(


Knjigu o Knezu Pavlu sam medju prvima predstavio u Srbiji, uz ucesce, po prvi put u Kraguujevcu, princeze Jel;isavete Karadjordjevic i to pre ravno petnaestak godina, ako je to za Vas skoro...ne branim. Govorili su tada Milan St Proric, Predrag Protic.....dakle ako se neko trudio da pomogne rasvetljavanju dogadjaja, to sam svakako ja cinio....da ne govorim o mnogm drugim stvarima..pa sam to platio izbacivanjem sa posla 1994.god..(vidi biografiju)..Eto tek koliko da se zna!
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 11:49 22.12.2007

smešno

NOVE MERE PROTIV BANDITIZMA-100.000 RAJHSMARAKA U ZLATU DOBIĆE ONAJ KOJI DOVEDE ŽIVA ILI MRTVA KOMUNISTIČKOG VODJU TITA. Ovaj zločinac bacio je zemlju u najveću nesreću.Kao boljševički agent, ovaj skrnavitelj crkava, lopov i drumski razbojnik hteo je da obrazuje u zemlji sovjetsku republiku a k tome je uobrazio da je on pozvan da oslobodi narod…Stoga je ovaj opasni bandit u zemlji ucenjen sa 100.000 rajhsmaraka u zlatu…

100.000 RAJHSMARAKA DOBIĆE ONAJ KOJI DOVEDE ŽIVA ILI MRTVA VODJU BANDI DRAŽU MIHAJLOVIĆA. Ovaj zločinac bacio je zemlju u najveću nesreću. Otupavivši od razvratnog života, uobrazio je on da je pozvan da oslobodi narod.Kao engleski plaćenik, ovaj smešni hvalisavac nije ništa drugo radio već utirao put boljševizmu…

(Vrhovni zapovednik nemačkih trupa u Srbiji, “Obnova” 21.jul 1943.godina)


Zbilja sjajan primer kolaboracije vrhovnog zapovednika nemačkih trupa u Srbiji sa samim sobom. Šteta što Srbija nije imala čvrstinu i karakter evropskih zemalja-heroja poput Holandije, Francuske, Poljske, Mađarske... koji ni u ludilu nisu sarađivali sa fašistima, donosili antisemitske zakone. Njihova slobodarska istorija im je verovatno bila od koristi kada su odlučili da nas zatrpavaju osiromašenim uranijumom više od 2 meseca.
Srbija je bila okupirana i pod nemačkom upravom . Istorija nas uči- a sadašnjost dokazuje- kako u Srbiji uvek ima ljudi koji će se po svaku cenu prikloniti jačem. Realno, moderni pandan trećem rajhu su USA a EU samo njen poslušan činovnik.
Ova knjiga je korisno štivo za one koji još uvek žive u ubeđenju da su Srbija i Srbi vazda bili svetli primer ljudskosti, pravdoljubivosti i časti mimo sveta. Onima koji već odavno misle i propagiraju kako je srpski narod poslednji šljam i talog na zemljinom šaru- ova knjiga je čisti višak.
Sva sreća da je Srbija jedina evropska zemlja koja je kolaborirala sa fašistima.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 11:54 22.12.2007

Re: smešno

Trinidad Tobagović
NOVE MERE PROTIV BANDITIZMA-100.000 RAJHSMARAKA U ZLATU DOBIĆE ONAJ KOJI DOVEDE ŽIVA ILI MRTVA KOMUNISTIČKOG VODJU TITA. Ovaj zločinac bacio je zemlju u najveću nesreću.Kao boljševički agent, ovaj skrnavitelj crkava, lopov i drumski razbojnik hteo je da obrazuje u zemlji sovjetsku republiku a k tome je uobrazio da je on pozvan da oslobodi narod…Stoga je ovaj opasni bandit u zemlji ucenjen sa 100.000 rajhsmaraka u zlatu…

100.000 RAJHSMARAKA DOBIĆE ONAJ KOJI DOVEDE ŽIVA ILI MRTVA VODJU BANDI DRAŽU MIHAJLOVIĆA. Ovaj zločinac bacio je zemlju u najveću nesreću. Otupavivši od razvratnog života, uobrazio je on da je pozvan da oslobodi narod.Kao engleski plaćenik, ovaj smešni hvalisavac nije ništa drugo radio već utirao put boljševizmu…

(Vrhovni zapovednik nemačkih trupa u Srbiji, “Obnova” 21.jul 1943.godina)


Zbilja sjajan primer kolaboracije vrhovnog zapovednika nemačkih trupa u Srbiji sa samim sobom. Šteta što Srbija nije imala čvrstinu i karakter evropskih zemalja-heroja poput Holandije, Francuske, Poljske, Mađarske... koji ni u ludilu nisu sarađivali sa fašistima, donosili antisemitske zakone. Njihova slobodarska istorija im je verovatno bila od koristi kada su odlučili da nas zatrpavaju osiromašenim uranijumom više od 2 meseca.
Srbija je bila okupirana i pod nemačkom upravom . Istorija nas uči- a sadašnjost dokazuje- kako u Srbiji uvek ima ljudi koji će se po svaku cenu prikloniti jačem. Realno, moderni pandan trećem rajhu su USA a EU samo njen poslušan činovnik.
Ova knjiga je korisno štivo za one koji još uvek žive u ubeđenju da su Srbija i Srbi vazda bili svetli primer ljudskosti, pravdoljubivosti i časti mimo sveta. Onima koji već odavno misle i propagiraju kako je srpski narod poslednji šljam i talog na zemljinom šaru- ova knjiga je čisti višak.
Sva sreća da je Srbija jedina evropska zemlja koja je kolaborirala sa fašistima.


Naravno da Srbija nije jedina drzava koja je saradjivala sa Hitlerom, ali ce mozda biti jedina koja ce to opravdavati..a zlocince rehabilitovati...Ima razlike, drasticne!!!
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:01 22.12.2007

Re: smešno

BKC:
Naravno da Srbija nije jedina drzava koja je saradjivala sa Hitlerom, ali ce mozda biti jedina koja ce to opravdavati..a zlocince rehabilitovati...Ima razlike, drasticne!!!

Zločinca DM je pre Srbije rehabilitivala USA, dajući mu najpre spomenik u Luivilu (ako se ne varam?) a zatim i odlikovanje američkog kongresa. A da je jedina evropska država- pa i nije. Jeste čuli za spomenik Milu Budaku u Hrvatskoj?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:10 22.12.2007

Re: smešno

Trinidad Tobagović
BKC:
Naravno da Srbija nije jedina drzava koja je saradjivala sa Hitlerom, ali ce mozda biti jedina koja ce to opravdavati..a zlocince rehabilitovati...Ima razlike, drasticne!!!

Zločinca DM je pre Srbije rehabilitivala USA, dajući mu najpre spomenik u Luivilu (ako se ne varam?) a zatim i odlikovanje američkog kongresa. A da je jedina evropska država- pa i nije. Jeste čuli za spomenik Milu Budaku u Hrvatskoj?

Trinidad Tobagović
BKC:
Naravno da Srbija nije jedina drzava koja je saradjivala sa Hitlerom, ali ce mozda biti jedina koja ce to opravdavati..a zlocince rehabilitovati...Ima razlike, drasticne!!!

Zločinca DM je pre Srbije rehabilitivala USA, dajući mu najpre spomenik u Luivilu (ako se ne varam?) a zatim i odlikovanje američkog kongresa. A da je jedina evropska država- pa i nije. Jeste čuli za spomenik Milu Budaku u Hrvatskoj?


Ako ste primetili...a možda i niste..ovde se govori, pre svega o Nedicu i njegovoj Vladi, a mnogi se cesu tamo gde ih svrbi....U Lusvilu....pa?
Sto se M.Budaka i sl. tice, problem je sto Vi pravite razliku izmedju srpskih i hrvatskih zlocina, a ja na zlocin gledam kao na zlocin, bez nacionalnog predznaka....Pravdanje tipa.pa sta i Hrvati su svoje rehabilitovali...ne zvuci mi bas demokratski, u najmanju ruku!
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 12:43 22.12.2007

Re: smešno

Pravdanje tipa.pa sta i Hrvati su svoje rehabilitovali...ne zvuci mi bas demokratski, u najmanju ruku!

Ne, nije to pravdanje. Vi ste rekli:
Naravno da Srbija nije jedina drzava koja je saradjivala sa Hitlerom, ali ce mozda biti jedina koja ce to opravdavati..a zlocince rehabilitovati

Al ajde sad, ipak ste napisali "možda". Ipak slažem se sa Vama da je ta rehabilitacija najjeftiniji populizam. Rehabilitacija bi trebalo da bude ozbiljna stvar. Složićete se da rehabilitacija, na primer, Žanke Stokić i nekog Ljotića/Nedića nije ista stvar.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:51 22.12.2007

Re: smešno

Trinidad Tobagović
Pravdanje tipa.pa sta i Hrvati su svoje rehabilitovali...ne zvuci mi bas demokratski, u najmanju ruku!

Ne, nije to pravdanje. Vi ste rekli:
Naravno da Srbija nije jedina drzava koja je saradjivala sa Hitlerom, ali ce mozda biti jedina koja ce to opravdavati..a zlocince rehabilitovati

Al ajde sad, ipak ste napisali "možda". Ipak slažem se sa Vama da je ta rehabilitacija najjeftiniji populizam. Rehabilitacija bi trebalo da bude ozbiljna stvar. Složićete se da rehabilitacija, na primer, Žanke Stokić i nekog Ljotića/Nedića nije ista stvar.



Nepristojno ih je i porediti...i spomin jati u istom kontektsu!Slazem se, potpuno...
Bosko Bosko 13:40 22.12.2007

Re: smešno

Zločinca DM je pre Srbije rehabilitivala USA, dajući mu najpre spomenik u Luivilu (ako se ne varam?) a zatim i odlikovanje američkog kongresa.


Ovo je zaista smesno. Amerikanci su se uvek vodili svojim interesima i vrlo cesto podrzavali diktatore. A neke su doveli na vlast (Pinoce, pa i Sadam Husein), da dalje ne nabrajam. Uostalom, mnogi fasisti su nasli utociste u SAD. Zato je smesno pozivati se na Amerikance kao na neki moralni autoritet. Ili kao arbitra koji je uvek na strani istine. Mnogi se secaju izjave americkog drzavnog sekretara da je srpska vojska na Kosovu pobila 100.000 Albanaca. I sta sada, posto su je to rekla vlada SAD to mora biti tacno?

Draza je dobio tu medalju zbog toga sto su njegovi cetnici spasavali americke pilote (sto jeste istina). Ali, time se ne moze abolirati odgovornosti za zlocine koje je pocinio njegov pokret. Niti za kolaboraciju sa Italijanima i Nemcima. O cemu postoje brojni dokazi..
blackbox blackbox 12:44 22.12.2007

probajte bez ostrašćenosti

Smirite strasti
i imajte pijeteta prema žrtvama ludila ,bez obzira sa koje strane.
Nije suština u aboliranju i dokazivanju da je jedna ili druga strana bila apsolutno ispravna a suprotna kriva. Razumem i lične razloge nekih ljudi. Ko i čime može pravdati ljotićevca Marisava Petrovića i njegovo učešće u streljanju u Kragujevcu?Ili ono što su radili partizani u Hercegovini i CG obračunavajući se sa kulacima?
Ne mogu unuci i deca biti odgovorni za ono što su im dedovi i očevi radili ali ih nemojmo podstrekavati manipulacijama i falsifikatima da to opravdavaju i ponavljaju.
Ne interesuje me u konačnom taj Nedić i njegovi razlozi zbog kojih je bio kvisling, da li što je hteo ili morao. Ostavimo na miru njega, i druge, ali nemojmo sada da pravimo od njih nacionalne idole samo za inat drugoj strani, jer je to opasno. Isto tako, ne pada mi na pamet da branim bahatost partijskih junoša i đilkoša koji su posle rata mislili da su veći komunisti i od samog Staljina. Isto se odnosi i na gluposti i bahatost tokom rata, ;ega je nesporno bilo.
Primetno je da jedna i druga strana u ideološkoj ostrašćenosti zaboravlja nevine žrtve, što je besprizorno.Ne mogu se žrtvama komunizma opravdavati sve žrtve fašizma i antikomunizma ni obrnuto, jer su žrtve zapravo naš narod.
Opasno je ignorisati žrtve u prošlosti jer u toj zanesenosti i ostrašćenosti neće videti, ni hteti da se vide, opasnost da ponove istoriju sa još više žrtva.( “šta košta da košta”). Tragično je da opet narod strada jer na njemu svi izravnavaju račune .
Ovde se pokušava opravdati svoja a ocrniti druga strana a radi se o tome da se upravo takav pristup promeni i da se zlo ne ponavlja.
Nacionalno pomirenje nije rehabilitacija jedne i osuđivanje druge strane, već bi trebalo da se prezentuju istorijske činjenice i kaže popu pop bobu bob, nepristrasno iznesu zlodela i jednih i drugih i kaže bilo ne ponovilo se i ta stranica zatvori.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:49 22.12.2007

Re: probajte bez ostrašćenosti

blackbox


Nacionalno pomirenje nije rehabilitacija jedne i osuđivanje druge strane, već bi trebalo da se prezentuju istorijske činjenice i kaže popu pop bobu bob, nepristrasno iznesu zlodela i jednih i drugih i kaže bilo ne ponovilo se i ta stranica zatvori.


Ja o svemu raspravljam bez trunke strasti...nekako mi se cini da je bolje nju (strast) koristiti drugim povodom...Slazzem se sa Vama potpuno u ostalom!!!
bkc
blackbox blackbox 13:00 22.12.2007

Re: probajte bez ostrašćenosti

Branislav Kovačević Cole

blackboxNacionalno pomirenje nije rehabilitacija jedne i osuđivanje druge strane, već bi trebalo da se prezentuju istorijske činjenice i kaže popu pop bobu bob, nepristrasno iznesu zlodela i jednih i drugih i kaže bilo ne ponovilo se i ta stranica zatvori.Ja o svemu raspravljam bez trunke strasti...nekako mi se cini da je bolje nju (strast) koristiti drugim povodom...Slazzem se sa Vama potpuno u ostalom!!!bkc

Saglasan sam potpuno sa vama i uopšte nisam na vas mislio niti vidim osnovu da bi vama skretao pažnju.To je upućeno onima koji od drveća neće da vide šumu samo zato što su ostrašćeni u svojoj 1ntiprotivnosti svakoj činjenici.
pozz
blackbox blackbox 13:06 22.12.2007

manipulacija istorijom

manipulisanje istorijom je opasno ,a posebno zloupotreba u političke svhe.
Evo šta o tome kaže istoričarka L.Perović:
"Odlaganjem naučne interpretacije pojava, stvaraju se predstave o određenim događajima. koje posle ne može da pomeri ni jedna naučna studija. Te predstave često postaju pretpostavka i za praktičnu politiku, koja se oslanja na te predstave, koje su na granici legende ili su legenda. Na toj osnovi vi onda preduzimate korake, koji vas iz vaše imaginarne prošlosti dovode u sukob sa realnošću. Na primer, broj žrtava u Drugom svetskom ratu takođe je poslužio toj političkoj kulturi neizlaženja iz zločina. 1945. bila je formirana državna komisija, koja je utvrdila da je broj žrtava u Jugoslaviji milion i 700.000. Ovaj broj je, naravno, bio osnova za ratnu odštetu, ali bio je i osnova za stvaranje mita o žrtvi u antifašističkoj borbi, koji je nadrastao realno učešće unjoj, mada je realno učešće bilo sasvim dovoljno za visoku istorijsku ocenu - mit nije bio potreban.

1964, Savezno izvršno veće tadašnje jugoslovenske vlade formiralo je državnu komisiju, koja je imala da izvrši naučni popis žrtava Drugog svetskog rata u Jugoslaviji. I ta komisija je radila dve godine, da bi svoj posao završila 1966. Na popisu je radilo 30.000 obučenih istraživača, a popisni materijal iznosio je 300 dužnih metara. Dakle, po prvi put je urađena veoma temeljna eskpertiza i došlo se do podatka o 570.000 žrtava. Dakle, broj stvarnih žrtava je bio jedna trećina od cifre koja je bila osnova za ratnu odštetu i za političku i istorijsku ocenu antifašističke borbe. Država se onda povukla pred tom istinom i zaključila da je taj podatak vrlo teško objaviti, jer je već stvorena predstava o mnogo većim gubicima. 1988. na čelu Saveznog izvršnog veća je bio, sada već pokojni, Branko Mikulić. On je tadašnjem šefu države uputio ovaj materijal upitavši ga šta konačno da se uradi sa njim. U tom času je već bila počela antibirokratska revolucija u Srbiji i Mikuliću je rečeno da bi bilo veoma osetljivo izaći sa takvom istinom, jer bi ona komplikovala političke odnose.

Pomenuću vam još jedan primer, koji je živa rana u srpsko-hrvatskim odnosima. Broj žrtava u Jasenovcu je takođe bio predmet stvaranja predstava i proizvodnje istorije. U Opštoj enciklopediji Leksikografskog zavoda imate cifru od 380.000. Već 1972, u Vojnoj enciklopediji Jugoslavije imate cifru od 700.000. U krizi koja je nastala u Jugoslaviji 80-ih godina i koja je bila važna mentalna priprema za rat, taj broj se od 700.000 popeo na milion. Dva naučnika su, potpuno nezavisno jedan od drugog, u to vreme završili svoja istraživanja na istu temu. Jedan je bio demograf, koji nije bio nikakav levičar već profesionalac, emigrant koji živi u Parizu, Kočović, a drugi je bio Žerajić. Oni su odvojeno došli do iste cifre od 80.000 žrtava. Učinili su to kao demografi, statističari služeći se najnovijim naučnim metodama. Do te iste cifre došao je i Ivo Goldštajn u svojoj monumentalnoj knjizi, Holokaust, objavljenoj u Zagrebu.

dobronamjeran dobronamjeran 15:31 22.12.2007

Re: manipulacija istorijom

Samo nekoliko manjih ispravki:
došlo se do podatka o 570.000 žrtava

tocnije oko 597 tisuca nastradalih od strane okupatora i kolaboracionista. Popis je napravljen na trazenje Njemacke zbog ratnih odsteta. U tom broju nisu oni koji su poginuli kao pripadnici neprijateljskih formacija (uglavnom jer su neki na popisu).
drugi je bio Žerajić

Tocno prezime je Žerjavic. Istine radi on nije demograf. Zanimljivo je da su i Zerjavic i Kocovic radili potpuno neocvisno jedan od drugog i dosli su do jako pribliznih rezultata. Nesto preko milijun poginulih a nesto preko dva milijuna demografskih gubitaka. Naknadno su u diskusiju oko tih procjena ukljuceni i Vuckovic koji je kao mladi student izracunao onu procjenu od milijun i sedansto tisuca i koju je poslije pravdao kako je bila takodjer procjena demografskog gubitka u koju nisu bili uracunati nijemci iz Vojvodine te ubijeni u Sloveniji svibnja 1945 tako da je pribrajanjem toga i njegova procjena priblizna Zerjavicevoj i Kocovicevoj. Osnovni problem kod tih procjena je u tome sto ako je ukupno poginulo jedan milijun onda je nemoguce da je u Jasenovcu poginulo 700 000. Tako da se i danas u Srbiji osporavaju njihovi izracuni ali se ne nudi nista potkrijepljeno dokazima. Broj od oko 80 000 za Jasenovac nedavno je potkrijepljen jer je spomen podrucje Jasenovac objavilo poimenicni spisak zrtava koji je nesto veci od 79 000.
Marko Nikolovski Marko Nikolovski 14:19 22.12.2007

Prijatelji Srbije iz II svetskog rata...

Nasa glupost nas je i dovela do rata. Mi nismo imali prijatelje ni u Englezima, ni u Rusima. Vinston Cercil, onaj sto danas brani Kosovo, je najveci neprijatelj koga je ovaj narod imao, u rangu sa, recimo, Hitlerom. To sebicno i beskrupulozno, djubre nas je i uvelo u rat, kako svetski, tako i gradjanski. Jer, prvo je podrzao kompaniju na celu sa generalom Simovicem, protiv kneza Pavla, a onda predkomniste, pa cetnike, pa komuniste, pa tita... Sve u svemu, taj Jugoslovenski komunizam je jedini komunizam koji je "uvezen" sa Zapada, cisto kao sredstvo iskoriscavanja drugih naroda, kako bi se neke sile, vodjene Cercilovim tompusom zastitile. Tako je i nastao balkanski front... Naravno tu su kumovali i Sovjeti. I bas je njih sve bilo briga za neke tamo Jugoslovene. Vazno im je bilo jedino da sacuvaju svoja dupeta. Dok drugi ginu... Ali, opet smo mi krivi... jer su i cetnici i partizani, i draza i tito i nedic i pasic i sva ostala djubrad produkt ovog bakanskog mentaliteta, i oni i dan danas prave sukobe izmedju gradjana zemlje Srbije...
dragan7557 dragan7557 20:05 22.12.2007

Re: Prijatelji Srbije iz II svetskog rata.

... Sve u svemu, taj Jugoslovenski komunizam je jedini komunizam koji je "uvezen" sa Zapada, cisto kao sredstvo iskoriscavanja drugih naroda, kako bi se neke sile, vodjene Cercilovim tompusom zastitile.


Vrsno rečeno ali nedovoljno. Jug.Kom. je uvežen radi stvaranja materijalne baze za buduće razvašćivanje i pretvaranje
srpskog stanovništva u lumpen proletarijat koji je preko potrebana kako fašizmu zako i komunizmu a čini bazu za opstanak liberalnog društva (korporativnog).
Naime i pored zlonamerne tvrdnje kako SPC tako i ostalih,stanovnici Srbije NI JEDAN JEDINI DAN NISU BILI ROBOVI
već neosporno vlasnici (tapijski sistem ukazuje na to) zemlje i privatna svojina nad zemljom nije u kasnijem periodu kao ni u predhodnom dozvoljavala ni feudalne odnose (poput Hrvatske,Slovenije idr.) a ni kasnije socijalističke odnose i pored pokušaja KPJ da u Srbiju uvede zadruge i razvlasti seljaštvo.
Za opstanak gore navedenih "demokratskih" društvenih sistema a osobito neo liberalizma neophodni su Lumpen Proleteri koji ne poseduju osim svoje radne snage apsolutno NIŠTA.
Kasni feudalizam je zbog ovoga razvlašćen a delimično i isplaćen u svim takozvanim slobodnim državama a ova "sloboda" je odsustvo bilo koje vrste imovine kao materijalne baze za goli opstanak (fizičku egzistenciju).

"Robovanje" Srba pod Turcima je obmana koja je zlonamerno širena po narodu kako bi elita ovladala onim što ona smatra da joj prirodno pripada a to su prirodna bogatsva i radna snaga čitaj lumpen proleteri. Tokom svih godina pod Turcima je najveći gubitnik bila nacionalna elita i njena crkva dok su najmanji gubitnici bili srpsko seljaštvo kome je bilo svejedno kome plaćaju namet.
Čak i u poislamljenoj Bosni je vlasništvo nad zemljom i dan danas u rukama raje (Srbi) što je tokom prošlog rata bila osnovica za dokazivanje raznih stvari.

Status raje je zloupotrebljen od strane elite na njbesramniji način što je u kasnijem periodu poslužilo obogaćenoj srpskoj eliti da prizvede nacionalizam kako bi se oslobodila danka centralnoj administraciji u Istambulu.
Dokaze za ovo što tvrdim je najlakše i laičkim poređenjem utvrditi jer robovi ne poseduju ličnu slobodu i moguće ih je prodati a rajetin je slobodan podanik države koji ima prava i obaveze. Da su Srbi bili robovi do sada ne bi ni trag ostao od njih. Iole pametan čovek zna da rob ne može da ima svojinu.
Kratko rečeno sva priča o robovanju je kompletna izmišljotina bez ikakve osnove osim artikulisanja ideje nacionalizma i zahteva srpske elite da bude svoj gazda u svojoj prćiji.

Komunisti su dovedeni u Srbiju da bi razbaštinili Srbe i slobodnog seljaka oslobodili (nacionalizacijom i otimanjem)
od poseda odnosno vlasništva nad zemljom, dakle onoga što je u "slobodnoj" Evropi bilo odavno oteto.
To u stvari i predstavlja razlog 'naseljavanja' komunizma u državama industrijski nerazvijenim a suprotno teorij
Marksizma da će prve zemlje na udaru komunizma biti najrazvijenije industrijske zemlje Engleska i Nemačka.
Nemačka je otišla u fašizam a Srbija koja je jedina u Evropi bila kao i US zemlja visokog procenta kolonizacije (i danas je tako) je pripala komunistima kako bi utabali put (stvorili proletarijat) liberalizmu odnosno korporativnom društvenom poretku koji je u izgradnji od početka prošlog veka.

Lenjinovo rešenje seljačkog pitanja kroz kolhoze (kod nas zadruge) je bilo unapred osuđeno na propast jer je u Srbiji Zadruga (familijarnog tipa) bila primarni način života koji su i novodošli koloni prihvatali.
Naše zadruge ne treba poistovećivati sa istoimenim (kooperativama) na zapadu, jer su zapadne zadruge bile oraganizacije sekundarnog društvenog karaktera bez primarne uloge familije i zajedničkog vlasništva nad zemljom.
Javna svojina u Srbiji je i od strane Turaka poštovana i nije mogla biti otuđena (šume za svinje ili livade za ispašu)
a "privatizacija" je samo način da se ostvari novi društveni poredak u koje će radnik biti lumpen proleter i ništa drugo.
Ovaj zahtev nije postavila EU već srpska i druge komunističke elite koje su dovedene na vlast.
U Bosni je ovu temu (javnih svojina) tretirao Petar Kočić.

Sadašnje stanje u Srbiji je rezultat neopredeljenosti elite kom caru da se prikloni a svakako da će u modernim uslovima opet kamen spoticanja biti kao i ranije vlasništvo nad zemljom.
EU garantuje opstanak na vlasti elite koju je sama dovela na vlast ali je to uslovljeno i razbaštinjavanjem srba i stvaranjem pokorne radničke klase koja neće biti tipa radnik seljak već lumpen proleter a njegova prava biti ravna nuli, što će neminovno voditi u socijalne nemire.

Izvod iz "Rad kao Zločin Protiv Čovečanstva" radnog naslova koji ću uskoro završti.

dragan 7557 22 decembar 2007
blackbox blackbox 12:00 23.12.2007

Re: Prijatelji Srbije iz II svetskog rata.

Tokom svih godina pod Turcima je najveći gubitnik bila nacionalna elita i njena crkva dok su najmanji gubitnici bili srpsko seljaštvo kome je bilo svejedno kome plaćaju namet.

Ma sigurno.Da je Srbima bilo lo[e nebi ostali 500 godina pod Turcima. Bilo je tu i svakojakog me[anja biolo[ke mase pa su Srbi sve više umesto visokih i plavih postajali crnomanjasti. Znate ono pravo prve bračne noći,pravo kad god Turčin hoće, beg je beg, aga je aga a narod nije roblje radi i daje mu šta se traži.
Nego , mogli ste vi malo bolje obraditi i obrazložiti predlog da se mi ponovo vratimo u sastav ili savez sa Rusijom i tako rešavamo problem i Kosova a i Bosne jer bi se Turska za to pobrinula. A u EU onda zajedno sa Turskom.
blackbox blackbox 12:06 23.12.2007

Re: Prijatelji Srbije iz II svetskog rata.

ISPRAVLJEN TEKST( greška u predhodnom , umesto "sa Rusijom" treba da stoji "sa Turskom" )
blackbox
Tokom svih godina pod Turcima je najveći gubitnik bila nacionalna elita i njena crkva dok su najmanji gubitnici bili srpsko seljaštvo kome je bilo svejedno kome plaćaju namet.Ma sigurno.Da je Srbima bilo lo[e nebi ostali 500 godina pod Turcima. Bilo je tu i svakojakog me[anja biolo[ke mase pa su Srbi sve više umesto visokih i plavih postajali crnomanjasti. Znate ono pravo prve bračne noći,pravo kad god Turčin hoće, beg je beg, aga je aga a narod nije roblje radi i daje mu šta se traži.Nego , mogli ste vi malo bolje obraditi i obrazložiti predlog da se mi ponovo vratimo u sastav ili savez sa Turskom i tako rešavamo problem i Kosova a i Bosne jer bi se Turska za to pobrinula. A u EU onda zajedno sa Turskom.

Sepulturero Sepulturero 21:27 22.12.2007

Черчил

Да додамо да из већ поменуте књиге Кнеза Павла произилази да су Енглези уствари потплатили неке опозицине политичаре, помиње се поименце Тупањанин из Земљорадничке странке, да организују пуч 27 марта.

А Черчил је свакако један од највећих криваца за Други светски рат. То наравно не може да се нађе у званичним историјама али може у његовој биографији коју је написао британски историчар Дејвид Ирвинг.
Jerry Jerry 00:14 23.12.2007

Nedić sa Hitlerom



Kako se samo lepo rukuju !

I još malo teksta o Nedićevom antisemitizmu:

Speaking of Jews, the government of General Nedic shortly afterwards organised the famous "Grand Anti-Masonic Exhibition". The exhibition was opened on 22nd October 1941 in Belgrade and the central theme was the Jewish-Communist-Masonic plot for world domination. Besides the exhibits at the exhibition, a great amount of propaganda material was prepared: over 100 thousand various brochures, about 60 thousand posters, 100 thousand flyers, 108 thousand samples of 9 different types of envelopes, over 100 movie clips, four different postage stamps (left) etc. Organisers of Exhibition proudly announced: "This concept of exhibition will be unique not only in Serbia and the Balkans, not only in Europe, but in the world."
Nationalist newspapers such as "Obnova" ("Renewal" and "Nasa Borba" ("Our Struggle" praised this exhibit, explaining that the Jews were the ancient enemies of the Serbian people and that Serbs should not wait for the Germans to liberate them from the vicious influence of the Jews. A few months later, Serbian authorities issued postage stamps commemorating the opening of this very popular exhibit. These stamps, which juxtaposed Serbian national symbols portrayed Judaism as the source of the world evil.
Jerry Jerry 00:33 23.12.2007

Još nešto

Malo teksta o odlasku u Berlin na poklonjnje Hitleru od strane Milana Nedića:

Anti-Masonic Exhibition" and "Serbia" in Cyrillic letters.

The Serbian government under General Milan Nedic worked closely with local Nazi officials in making Belgrade the first "Judenfrei" city of Europe. As late as 19 September 1943, Nedic made an official visit to Adolf Hitler (see picture bellow), Serbs in Berlin advanced the idea that the Serbs were the "Ubermenchen" (master race) of the Slavs.
The first stamp shows Masonry, allegorically clad as a hooded figure wearing an apron and star of David upon its bosom. This hooded figure is shown cringing from a strong ray of light, which emanates from a circular cabalistic design apparently representing the forces of Anti-Masonry. Nowhere in Masonry does a hooded figure appear. Also any Mason could readily see the fallacy of "Cringing from Light" - did we not ask for light at least three times? Then too, the attempt to link Jewry with Freemasonry is very evident by the Star of David on the figure's bosom.

The second stamp of the series shows a hand emanating from a silvery light, as in the first stamp, and grasping the neck of a huge viper whose head rests on a square and compasses. This viper or snake is covered with the Stars of David rather than scales. Biblically, the snake represents the forces of evil (Jews and Masons) and here is symbolically being stopped by the hand of Nazism.

The third stamp shows a sheaf of wheat superimposed on a cross, which has a pointed lower leg, together with the hammer, and cycle all resting upon and splitting a star that symbolizes Serbia. This attempts to show that the Jew, Mason, and Communist are alike in ideal if not one and the same.

The last stamp of the series shows a Star of David upon the curved surface of the earth between two pillars which are being put asunder by a zealous modern Serbian Samson. These pillars presumably refer to the two pillars in the porch of King Solomon's Temple.
Jerry Jerry 00:39 23.12.2007

Marke koje su se izdavale za vreme Nedića

Prva marka:


Druga marka:



Treća marka:



Četvrta marka:



Tekst o njima je u prethodnom postu.

kobacspo kobacspo 05:17 23.12.2007

Sta bi bilo...

Ne pravdam zlocin, ali da su cetnici bili ostriji ne bi ni bilo komunizma, ovako smo svi otisli u p.m.

Inace mesate one koji su saradjivali sa nemcima(Ljotic, Nedic) sa onima koji su se borili protiv nemaca i komunista (Dragoljub Mihajlovic).

Mihajlovic je nacionalni heroj i prvi gerilac porobljene evrope.

MNOGO je falsifikata na njegov racun, samo d bi se sto vise ocrnio. Tako je moguce i da su u tom selu komunisti poklali sve odreda da bi to pripisali Mihajloviu i zaplasili narod od cetnika.

Inace u Leskovcu je postojao najostriji borac protiv komunista ljoticevac Mihajlo Zotovic. I kada cujete da ih je ubijao gde je stigo, sledi vam se krv...ALI kad saznate da su oni njemu prvo pobili celu porodicu i zapalili kucu, onda ...
Jerry Jerry 12:57 23.12.2007

Re: Sta bi bilo...

kobacspo
Ne pravdam zlocin, ali da su cetnici bili ostriji ne bi ni bilo komunizma, ovako smo svi otisli u p.m. Inace mesate one koji su saradjivali sa nemcima(Ljotic, Nedic) sa onima koji su se borili protiv nemaca i komunista (Dragoljub Mihajlovic).Mihajlovic je nacionalni heroj i prvi gerilac porobljene evrope.MNOGO je falsifikata na njegov racun, samo d bi se sto vise ocrnio. Tako je moguce i da su u tom selu komunisti poklali sve odreda da bi to pripisali Mihajloviu i zaplasili narod od cetnika.Inace u Leskovcu je postojao najostriji borac protiv komunista ljoticevac Mihajlo Zotovic. I kada cujete da ih je ubijao gde je stigo, sledi vam se krv...ALI kad saznate da su oni njemu prvo pobili celu porodicu i zapalili kucu, onda ...
I ovo govori neko iz SPO-a ?Pa se čudite što vas nema u parlamentu?!
kobacspo kobacspo 16:48 23.12.2007

Re: Sta bi bilo...

Pa dok je SPO govorio ovo bio je sa 50 poslanika u parlamentu
gorran gorran 17:09 23.12.2007

iz Oliverine knjige

... Sportske strane u novinama su tokom čitavog rata uređivane s ciljem da potvrde sliku "normalnosti" u Nedićevom "posleratnom" vremenu. Kao da se u "Poglavnikovoj" NDH ništa neuobičajeno nije događalo, pratile su rezultate hrvatskog kupa, fudbaleri su sa javnošću delili svoje dileme da li da idu u hrvatske ili italijanske klubove i redovno je izveštavali o svojim pregovorima. Održavane su fudbalske utakmice sa timovima nemačke vojske, hipodrom je radio kao i u svako "normalno" vreme, dame koje su ga posećivale bile su elegantne, a u sveopštoj izmišljenoj stvarnosti sa izmišljenom tradicijom, i sport je dobijao novu, "autentično" nacionalnu terminologiju - "zgoditak", "momčad", "loptač", odnosno, "streljački red",
...
Danas se mogu čuti tumačenja da je čitavu svoju aktivnost Milan Nedić sprovodio kako bi zaštitio postradale Srbe iz ustaške NDH. Međutim, tadašnja srpska javnost, slušajući Nedića i njegove propagandiste, o tome nije mogla da sazna gotovo ništa. NDH se doduše u Nedićevoj štampi pominjala, ali samo kada je srpska javnost obaveštavana o uspostavljanju trgovinskih veza između Srbije i Hrvatske, o mogućnostima putovanja u "Slobodnu Hrvatsku državu", o proslavama godišnjica njenog formiranja, o međunarodnim aktivnostima "Poglavnika", o njegovim uspešnim obračunima sa komunistima, o otvaranju zagrebačkog sajma, o rezultatima utakmica fudbalskog kupa ili o transferu fudbalera iz srpskih u hrvatske klubove.
Na kraju, gde su u Nedićevom "veselom" logoru ili stravičnom "cirkusu", svejedno, bili Srbi - civilne žrtve nemačkog terora, antifašisti poubijani po koncentracionim logorima i na mnogobrojnim stratištima, gde su streljani đaci i njihovi profesori...? Odgovor je jednostavan. Za njih u Nedićevoj štampi nije bilo mesta. Istina, u jednom izveštaju sa "antikomunističke izložbe" u Kragujevcu pominje se da je među posetiocima bio veći broj žena u crnini. Da neko slučajno ne bi pomislio da one žale za žrtvama nacističkih zločina iz oktobra 1941, odmah je sledilo i objašnjenje: "Sve su one ojađene i ožalošćene uzled nedela partizanskih bandita".

Iz štampe

VANREDNE MERE U ZAGREBU. STRELJANO 98 KOMUNISTA ZBOG ATENTATA NA STUDENTE-USTAŠE - ...Od 98 streljanih komunista sedamdesetorica bili su Jevreji. [...] Kako osečki Hrvatski list javlja, streljano je i u Vukovaru 15 komunista. Zagrebačka štampa jednodušno osuđuje te komunističke zločine. (Novo vreme, 7. avgust 1941.)
DR PAVELIĆ OBIŠAO STUDENTE NASTRADALE U ATENTATU (Novo vreme, 7. avgust 1941.)

Užice, grad sa 14.364 stanovnika... i samo 9 jevreja, Novo vreme, 18. jul 1941.
Prijava promene stanova za Jevreje, Novo vreme, 22. jul 1941.
Od 16.000 stanovnika Kraljevo nema ni jednog Jevrejina, Novo vreme, 27. jul 1941.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana