Tvrđava Schengen

Dejan Stanković RSS / 22.12.2007. u 01:58

980731821476bda2b82d81489065547.1753.jpgNa slici njih dvoje. Dimitrije i Ursula. Grle se, vole se pred kamerama.

Dirljiv prizor iskreno radosnog susreta ministara vanskih dela Slovenije i Austrije negde u Alpima. Ruke šire, u lice se ljube, za junačko pitaju se zdravlje. Mita je srećan što će moći da ide u Austriju koliko puta hoće i kad hoće a da nikome o svojim namerama ne polaže računa. Bečka gospođa je isto zbog nečeg radosna, pojma nemam zašto. Možda zato što je pomogla drugaru da se iščupa iz lošeg društva.

Nisu oni jedini dobitnici. Tu su i miljuni drugih EUropljana koji od danas mogu da gmižu od uvrđene granice do fortifikacijskih prepreka skroz na drugom kraju kontinenta. Od Malte do Škotske i Estonije.

Među tim miljunima svojim veselim osećanjima ističu se i Jelica iz Ljubljane i Dejan iz Lisabona, pošto su, rođeni u istoj zemlji napokon ponovo zemljaci. Drugim rečima, svako od njih dvoje sad može da sedne u kola i ode u posetu onom drugom bez da ga bilo ko u usput priupita: Gde idete? Koliko ostajete? Kod koga idete? Otvorite prtljažnik, molim vas? i druga neprijatna pitanja o švercu, vizama, planovima za skoru budućnost, identitetu itd. Jeste to tri dana puta ali neometanog. J & D mogu da se posećuju, i to je divno, iskoristiće priliku, ali ako hoće da im u goste dođe prijatelj, majka ili brat Neeuropljanin, to već ne ide tako lako.

Dok se gospoda ministri i gospodje ministarke  tako ljube i grle, dok J & D razmenjuju tople čestitke i izraze zadovoljsva međusobnim približavanjem, dok se Evropljani neometano smucaju starim kontinentom, negde na pučini Gibraltarskog moreuza, ispred Seute, španskog utvrđenja ograđenog žicom od ostatka Afrike, neki se Subsaharijanci, oba pola i svih uzrasta verovatno dave u moru. Oni nisu mogli da biraju prevozno sredstvo već su uzjahali neke gumene čamce, malo veći talas a gumenjak im se prevrne, struja im otrgne dete iz ruku, pa se svi podave. Nađu ih razbacane po plažama. Doduše ne sve. Češće nađu žene jer ženska tela duže plutaju zbog većeg procenta masnog tkiva. Decu retko nađu. A ako ilegalci i stignu velike velika je verovatnoća da će ih pohvatati na plaži i deportovati. Možda se to nije dogodilo baš danas, ali sutra sigurno hoće. Ginu svakodnevno. Beže od gladi. U poslednjih deset godina ko zna koliko ih se podavilo. Procenjuje se na desetine hiljada. A ko zna koliko ih je stradalo u kamionima s duplim kutijama koji dovoze žive SSSR-ce u EU.

Građani Srbije MS i ZS, penzioneri, roditelji i deda i baba punopravnih građana EU ponovo su morali da podnesu svaku moguću potvrdu koju oboleo mozak može da smisli - da plate takse u visini dvocifrenog procenta svojih penzija, da daju pasoše na pečatiranje i da na granici čekaju u redu za Neeuropejce. I to baš kada su najnestrpljiviji. Sve to da bi praznike proveli sa svojima. Šta li treba da podnesu oni koji u EU idu da bi nešto naučili, nešto novo videli? 

PS. Jes da su nas šikanirali al i mi konja za trku imamo. Majka je u njedrima prošverala kajmak. Nemoš Srbina niko da pređe. :-)

PSS. Jednom je Svilanović negde pričao o meri u kojoj su naši krivi za tako strog režim. Znam da ponekad čita, možda bi mogao da nas podseti.

Atačmenti



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Olga Medenica Olga Medenica 10:53 22.12.2007

Par ljudi

mi nece doci samo zato sto im je muka da vade vizu.
Smrc!
Shengen-ne-shengen to ce tako i ostati, posto UK
nije shengen, mada se viza lako dobija.
Ipak, zar nece sada u igrama bez granica teze hvatati lopove,
kidnapere, one sto valjaju oruzje gangsteraju i tinejdzerima.....
U UK nije obavezno nositi saobracajnu i vozacku dozvolu tako da kad vam neko
ukrade kola sasvim sigurno ih vise nikada necete videti, osim ako nisu klinci iz komsiluka koji ih ostave kada
zavrse vece i potrose beznzin.
JJ Beba JJ Beba 11:00 22.12.2007

Re: Par ljudi

Ukratko, dosta mi je ovog Miloševićevog haosa.

nisam sigurna da je haos samo Miloševićev.
Ima još kandidata


Govorim esperanto kao da sam tamo rođena. Hoću i ja šengen
:)
mikimedic mikimedic 11:37 22.12.2007

Jel moze jedan mali trolic...

Divan clanak Dejane, posebno hvala na osvrtu na pokusaje migranata da predju sredozemno more, gde one uspesne sacekuje italijanska policija na Lampeduzi.... problem o kome zaista treba mnogo da se prica, kao i o evropskom 'action planu' za zaustavljanje migracija i 'burden sharing'... da li ce sve to funkcionisati u praksi ili ne videcemo....

Slican problem se svakodnevno desava u Adenskom zalivu gde mnogi nesrecnici pokusavaju da se domognu Jemena. Velika vecina ne stigne. Mnogi brodolomnici su bili spaseni od strane pogotov skandinavskih brodova, znam nekoliko primera gde je pozrtvovanost tih posada bilo nesto nemerljivo. I onda se javlja opet neresiv problem -- nijedna drzava ne zeli da dozvoli docking brodu na kome se nalaze migranti... sta uraditi?

Koliko smo ostali zarobljeni u propisima, da ne vidimo nesto ispred sopstvenog nosa sto se zove COVEK? makar on bio samo jedan mali beznacajni migrant, ili trazilac azila.

Svako ima pravo na srecu. Rekli su Ocevi osnivaci.
Da li je to pravo vremenski ograniceno, i samo na odabrane...
Donji tekst ilustruje.... izvini jos jednom na trolu.

In Bossaso, in a small Ethiopian café – where an unintentionally ironic inscription on the wall reads "the sailor is the future of man" – those about to board the smugglers' boats are reticent. A dozen young Amharic men chew khat, a local narcotic leaf, both excited and afraid by what is to come. Tonight, they will leave the town for a beach and board a rickety boat for Yemen.

All are nervous except Said, who has already crossed once. He says he was deported from Saudi Arabia a few months ago as he had no work permit. "Last time I crossed safely so I use the same smuggler this time," he says, adding that his wife is still in Saudi Arabia where she works as a maid, and that she sent him money for the trip. The two friends he talked into traveling with him from Ethiopia smile nervously when told about the dangers of the trip.

Not everyone will go tonight, though. Sitting next to a wall darkened by incense smoke, young Fahir seems so weak she can only whisper. "I came from Ethiopia with my husband after some neighbors, who were building a nice house, said there was money to be made in Saudi Arabia," she murmurs.

Once in Bossaso, though, her husband told her he could afford the crossing for only one of them and off he went, abandoning her and the baby in her womb. "I have no money to cross to Yemen, I have no money to go back to Ethiopia, and I cannot even work here to sustain myself because no one will hire a pregnant woman," she cries. Now, she adds, she just wishes she had stayed home.

Like Fahir, many migrants are stranded in Bossaso. "Even if you find a job as a porter in the port, you earn just enough to pay for three meals a day and one night in a shanty hotel made of cardboard walls, where you sleep crowded with dozens of other people," explains a young Ethiopian.

Some migrants can't even afford such a miserable roof over their head. After working all day in the port, sixteen-year old Hassan still has to sleep in the open air in a ruined building. "After my mother died, my father took to beating me. One day I heard some people of our Ethiopian village had gone to Bossaso in order to cross to Yemen. When my father tried again to beat me, I fled and headed to that city." But he really didn't understand how hazardous the journey to Yemen would be before he got to Bossaso.

It's not only Ethiopians like Hassan who seek to cross the sea. As violence raged unabated in Mogadishu all year long, more and more Somalis began to choose this route. For the first time, the number of Somalis has exceeded that of the Ethiopians aboard the 300 boats that crossed this year.

Despite the dangers, Khadija wants to be one of them. She left the volatile Somali capital several months ago with her family and headed to Bossaso, where her husband boarded a boat, promising he would send money to his family.

"I never heard of him again," Khadija laments. "He must have drowned in the sea." She lives with her children in a squalid shelter located in one of Bossaso's settlements for internally displaced persons.

Now she's so desperate she plans to leave her babies in the care of her 10-year-old daughter so she can board a boat to Yemen and send home money. "I can neither go back with my children to Mogadishu, where they will die, nor remain in a town where they lack everything," she explains. She reasons that "God has already taken my husband's life. He will not take mine."

jesen jesen 11:43 22.12.2007

Dejane, hvala za ovaj post..

...MI ZIVIMO U GETU, MI ZIVIMO IZA NOVE GVOZDENE ZAVESE i nikome to vise ne smeta, valjda se ljudi navikli....Ovde vreme nije stalo vec se nekim "vremeplovom' vratila 1941/42/43....ovde se liju suze nad zlocinima od pre "100" godina i prebrojvaju zrtve partizna i cetnika ...Ko je vise ubijao, to je tema koja zanima mlad svet...Izolacija cini cuda i sve vise mislim da nam ovo neko namerno radi i spolja i iznutra...cak vise iznutra...unutrasnji neprijatelj u vidu monopola na sve i svasta...jer da nismo u izolaciji njihovo carstvo bi bilo sruseno......Veliki pozdrav i.. kiss
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:40 22.12.2007

Re: Dejane, hvala za ovaj post..

Ovde vreme nije stalo vec se nekim "vremeplovom' vratila 1941/42/43....ovde se liju suze nad zlocinima od pre "100" godina i prebrojvaju zrtve partizna i cetnika ...Ko je vise ubijao, to je tema koja zanima mlad svet...


slovenci tvrde da se kod njih o istpriji ne prica. ni tita niko ne pominje. zauzeti ljudi. oni su evropu shvatili kao pravi gastarbajteri. dosao si, moras dobro da radis dok se ne sredis a posle ce lakse.
to je makar moj utisak.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:46 22.12.2007

Ne priča se o istoriji?



Neće biti, u Sloveniji se itekako priča o istoriji i snimaju dokumentarci i uopšte, ista se malo i prilagođava dnevnoj politici, kako već zatreba...niko nije na to imun...na kraju krajeva Slovenija se lani, u ovo doba, poheftala sa Austrijom upravo zbog istorije i Knežjeg kamena za na evro...a tek kako se na gram mere zasluge u skoroj istoriji (osamostaljenje)...a sa Titom su mi se na vrh glave popeli...niko sem Slovenaca ne posećuje Kuću cveća, samo oni o Titu trube do onemoglosti. Licemerje svoje vrste.
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:49 22.12.2007

Re: Ne priča se o istoriji?

a ministra ste birali po lepoti?
nego, secam se ja njega iz vremena dok smo bili zemljaci, grub mu i neotesan nastup. da li je takav i prema novim zemljacima, pitam se. ili samo gde mu se moze.

PS. Cekaj, otkud njima istorija? Zar istorija nija samo nasa?
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:23 22.12.2007

Re: Ne priča se o istoriji?

Ne, nego na metar.
Nije ni sada mnogo nežan. Mada, da se ne žalim, prema meni je uvek pristojan i ljubazan i smeška mi se.
49 41 49 41 14:37 22.12.2007

Re: Ne priča se o istoriji?

Jelica Greganović
Ne, nego na metar.Nije ni sada mnogo nežan. Mada, da se ne žalim, prema meni je uvek pristojan i ljubazan i smeška mi se.


Cccc...., smeska mi se.
dragan7557 dragan7557 14:45 22.12.2007

Re: Dejane, hvala za ovaj post..

...MI ZIVIMO U GETU, MI ZIVIMO IZA NOVE GVOZDENE ZAVESE i nikome to vise ne smeta, valjda se ljudi navikli


Pogledaj dracenin post 'naučena bespomoćnost'
49 41 49 41 04:11 23.12.2007

Re: Ne priča se o istoriji?

Jelica Greganović
Neće biti, u Sloveniji se itekako priča o istoriji i snimaju dokumentarci i uopšte, ista se malo i prilagođava dnevnoj politici, kako već zatreba...niko nije na to imun...na kraju krajeva Slovenija se lani, u ovo doba, poheftala sa Austrijom upravo zbog istorije i Knežjeg kamena za na evro...a tek kako se na gram mere zasluge u skoroj istoriji (osamostaljenje)...a sa Titom su mi se na vrh glave popeli...niko sem Slovenaca ne posećuje Kuću cveća, samo oni o Titu trube do onemoglosti. Licemerje svoje vrste.


Bogami plasim se da ce vam severna braca "baciti oko" na Stajersku.

Mesicu vec skace pritisak na 250 mmHg; zbog izdate postanske marke. Sta le ce raditi kad pruze sapu na celu Istru?
49 41 49 41 04:25 23.12.2007

Re: Ne priča se o istoriji?

a ministra ste birali po lepoti?

Da posaljete ministra na lifting- pre Nove Godine?
jasnaz jasnaz 12:25 22.12.2007

HIT THE ROAD JACK

asterix asterix 12:33 22.12.2007

Zivela Juropa

Negde sam prochitao da je prosechan Evropljanin 12cm a kod nas je ustanovljeno 15cm kao prosek. U Evropskoj uniji doshlo je do nesuglasica oko regularnosti nasheg merenja i zatrazili su da nam se odbije 15% :( Lako je njima reci, a sa druge strane oktobarfest, charobne noci pariza.....vreme odkucava, kao u Tarantinovim "chetiri sobe" i scenom sa satarom i zippo upaljachem:)
Dejan Stanković Dejan Stanković 12:41 22.12.2007

Re: Zivela Juropa

cekaj, o kakvim s eovde cm govori? nista ne shvatam.
asterix asterix 12:44 22.12.2007

Re: Zivela Juropa

Dejan Stanković
cekaj, o kakvim s eovde cm govori? nista ne shvatam.


Ma ne ti si nash:) ne spadash u mere Evropljana:)
asterix asterix 12:59 22.12.2007

evo jedno ozbiljno pitanje

ako evropska unija ponishti unutrashnje granice i ostanu samo okvirne da li iz svih zemalja EU budu meshani carinici i vojska na tim granicama ili drzave cije su granice delom okvirne to same placaju?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:47 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

asterix
ako evropska unija ponishti unutrashnje granice i ostanu samo okvirne da li iz svih zemalja EU budu meshani carinici i vojska na tim granicama ili drzave cije su granice delom okvirne to same placaju?


asterix, pa EU nema unutrasnih granica bre! kad sam to prvi put videla, doživela sam kulturni šok. NEMA! To bi trebalo prikazivati non stop na srpskim tv, da ljudi vide.
garcon garcon 15:27 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

asterix
ako evropska unija ponishti unutrashnje granice i ostanu samo okvirne da li iz svih zemalja EU budu meshani carinici i vojska na tim granicama ili drzave cije su granice delom okvirne to same placaju?


Unutrasnje granice ne postoje... kad ides iz LJubljane za Grac voz ide LJubljana-Graz kao kad ide Beograd-Novi Sad... da li je to dovoljno slikovito jasno?

Kao sto bi ti bilo nelogicno da te neko sad zaustavlja na mostu preko Dunava i da ti trazi pasos zato sto ides iz Vojvodine u Centralnu Srbiju, tako je neshvatljivo za nas da ti niko ne trazi pasos kad ides iz Slovenije u Austriju... granice fizicki ne posotje tu je ostala samo jedna livada i tragovi carinskih i policijskih zgrada.

Inace kontrola spoljasnjih granica Evrope se finansira iz evropskog budzeta!
asterix asterix 16:25 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

Vesna Knežević Ćosić
asterix
ako evropska unija ponishti unutrashnje granice i ostanu samo okvirne da li iz svih zemalja EU budu meshani carinici i vojska na tim granicama ili drzave cije su granice delom okvirne to same placaju?


asterix, pa EU nema unutrasnih granica bre! kad sam to prvi put videla, doživela sam kulturni šok. NEMA! To bi trebalo prikazivati non stop na srpskim tv, da ljudi vide.


ima u bugarskoj, rumuniji i josh ponegde ako se ne varam. Hvala na odgovoru ali je nepotpun:))
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:34 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

ne zynam za bugarsku i rumuniju, ali znam da ako ne znaš imena sela tamo gde je nekad bila granica izmedju nemacke i holnadije, a na drumu si, nemaš pojma da li si u holandiji, ili u nemačkoj, pejsaš isti, a kuće slične, tako sa onaj vic s bradom, ako je danas sreda onda smo u francuskoj, radi.

jesen jesen 17:21 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

...pa ima kad putujes iz naseg geta..odavde kad krenes moras da prodjes granicu posle vise nema....
dragan7557 dragan7557 17:43 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

ne zynam za bugarsku i rumuniju, ali znam da ako ne znaš imena sela tamo gde je nekad bila granica izmedju nemacke i holnadije, a na drumu si, nemaš pojma da li si u holandiji, ili u nemačko


@ Vesna Knežević Ćosić

Ovakva preterivanja su nepotrebna jer je svaka granica za pismene obeležena TABLAMA na latinici simbol EU i naziv države.

A ako vi ne čitate table ili ne znate latinicu to je vaša stvar. Prevelika upotreba alkohola deluje na suženje vidnog polja a table su ipak pored puta,jer nije zgodno da stoje baš na putu kako bi putnici koji ih ne vide udarili u njih.

Uobičajeno je da posle table sa nazivom države u koju ulazite imate i tablu sa dobrodošlicom u tu i tu državu a
tu su i table sa objašnjenjima o raznim brzinama na putevima i ograničenjima.

Sve su ovo table veličine nekoliko kvadratnih metara postavljene na vidnim mestima pored puta tako da sledeći put ako ne vidite turite naočare.

dragan 7557
asterix asterix 17:52 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

Bash ste oshtar chika, radite kao saobracajac ili ste predugo chekali za vizu?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:09 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

dragan7557
ne zynam za bugarsku i rumuniju, ali znam da ako ne znaš imena sela tamo gde je nekad bila granica izmedju nemacke i holnadije, a na drumu si, nemaš pojma da li si u holandiji, ili u nemačko@ Vesna Knežević ĆosićOvakva preterivanja su nepotrebna jer je svaka granica za pismene obeležena TABLAMA na latinici simbol EU i naziv države.A ako vi ne čitate table ili ne znate latinicu to je vaša stvar. Prevelika upotreba alkohola deluje na suženje vidnog polja a table su ipak pored puta,jer nije zgodno da stoje baš na putu kako bi putnici koji ih ne vide udarili u njih.Uobičajeno je da posle table sa nazivom države u koju ulazite imate i tablu sa dobrodošlicom u tu i tu državu atu su i table sa objašnjenjima o raznim brzinama na putevima i ograničenjima.Sve su ovo table veličine nekoliko kvadratnih metara postavljene na vidnim mestima pored puta tako da sledeći put ako ne vidite turite naočare.dragan 7557


tjah, ne znam cime sam izazvala vas bes, a i nije me briga. ako vi verujete da su na svakom putu zveknuli table i da bodu oci, meni ok. samo nemojte toliko da se jedite.
jesen jesen 19:52 22.12.2007

Re: evo jedno ozbiljno pitanje

Vesna, ne sekiraj se , nisi jedina kojoj su potrebne naocare.....
griska griska 13:21 22.12.2007

Sjajan tekst Dejane!

Cestitka i preporuka, naravno!
49 41 49 41 14:54 22.12.2007

Dejane

Hoce te li praviti vec jednom taj Gibraltarski most?
Vlasta Vlasta 15:00 22.12.2007

Dejane

ja kontam da se carinici zbune kada te vide. Živi u Lisabonu, garav je kao oni, njihov je, nema tu šta, stopostotno. A onda ti otvore paseporte i shvate da si zi iz nekih čudnih i neobjašnjivih razloga uzeo tudje, kanda srpsko ime i prezime? Mislim, Stanković....svašta...Sto posto je i tovija žena prvi put kada te je videla mislila da si joj zemljak. A?
Dejan Stanković Dejan Stanković 20:41 22.12.2007

Re: Dejane

he, he. licim, licim. skroz sam vizuelno uklopljen. a i izgovor mi, kad obratim paznju, nije stranacki, tek malo zanosim pa ovi sa severa misle da sam sa juga a ovi sa juga da sam sa severa.
a kad neko zna da smo portugalsko srpski par, svi misle da sam ja portugalac a lu srpkinja. pa joj se obracaju polagano, da razume. a onda ona odgovara polagano, da oni razumeju.
Gorstak Gorstak 21:05 22.12.2007

Re: Dejane

a onda ona odgovara polagano, da oni razumeju.

Ovo me podsetilo na priču mog kolege koji je kao dete gastarbajtera dospeo u Nemačku sa dve godine. Roditelji mu se vratili pre njegovih 18 god. tako da mučenik em nije dobio Nemački pasoš, em služio vojsku. Nemački jezik prvi , naravno.
Na poslu: Zvoni telefon - Austrijanac i krene konverzacija na Nemačkom. Pri kraju razgovora zaprepašćeni Austrijanac upita ovog mog: G-dine pa vi ste Srbin? Pa vi pričate odlično nemački za jednog Srbina! A ovaj mu ladno odgovori: Pa ni vi ne pričate loše za jednog Austrijanca. Aufwiedersehen. Aufwiedersehen?
garcon garcon 15:20 22.12.2007

Zemlja na rubu carstva...

Bitno je da mi imamo pecenje i da Slovenci dolaze po jeftinu i dobru zabavu, studenti Erasmusa u Ljubljani posecuju Beograd kao glavnu destinaciju kada su na razmeni na mom faksu... naravno odusevljeni i fascinirani zgradama koje su bombardovane 1999... sta da mu kazem... bledo ga pogledam... ne razume moju reakciju... a da nasi studenti i ne mogu na da su u programu Erasmusa, naravno to je program razmene evropskih studenata... mozemo mi na razmene ali jednog drugog tipa, promuvas se malo po nasim studentskim organizacijama, ako nekog poznajes, ako si "spretan" desi se i tebi da ubodes koji put...
A da stadoh kod pecenja, pa onda splavovi, pa lepe devojke, pa lepi momci, pa jeftino sve, jeftin seks... pa radis sta hoces... ma zemlja na rubu carstva... zanimljivo ljudima da dodju da bahanalisu...
Rekao bih da to vecina nas ne zeli, al se mnogi hvale dobrim pecenjem, rakijom, pijankama i kako se kod nas dobro provodi...
I sta da kazem, sem da hocu da je moja zemlja dosadna... hoce li moja zemlja jednom biti dosadnaaaaa

garcon garcon 15:21 22.12.2007

Zemlja na rubu carstva...

Bitno je da mi imamo pecenje i da Slovenci dolaze po jeftinu i dobru zabavu, studenti Erasmusa u Ljubljani posecuju Beograd kao glavnu destinaciju kada su na razmeni na mom faksu... naravno odusevljeni i fascinirani zgradama koje su bombardovane 1999... sta da mu kazem... bledo ga pogledam... ne razume moju reakciju... a da nasi studenti i ne mogu na da su u programu Erasmusa, naravno to je program razmene evropskih studenata... mozemo mi na razmene ali jednog drugog tipa, promuvas se malo po nasim studentskim organizacijama, ako nekog poznajes, ako si "spretan" desi se i tebi da ubodes koji put...
A da stadoh kod pecenja, pa onda splavovi, pa lepe devojke, pa lepi momci, pa jeftino sve, jeftin seks... pa radis sta hoces... ma zemlja na rubu carstva... zanimljivo ljudima da dodju da bahanalisu...
Rekao bih da to vecina nas ne zeli, al se mnogi hvale dobrim pecenjem, rakijom, pijankama i kako se kod nas dobro provodi...
I sta da kazem, sem da hocu da je moja zemlja dosadna... hoce li moja zemlja jednom biti dosadnaaaaa

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:30 22.12.2007

Re: Zemlja na rubu carstva...

hocu da je moja zemlja dosadna... hoce li moja zemlja jednom biti dosadnaaaaa

to to garcon! bravo, preporuka!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:11 23.12.2007

Re: Zemlja na rubu carstva...

garcon
hoce li moja zemlja jednom biti dosadnaaaaa


nece nikadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:)))))))

Da bi se to desilo u Srbiji morala bi da se izvrsi razmena stanovnistva recimo sa Austrijom. Pa onda u Austriji nikad ne bi bilo dosadno. U Becu bi se umesto dosadnog valcera igralo kolo ... a na ulicama trestale trube. A na medjudrzavnom susretu na slovenackoj granici bi ministri pili rakiju(iz flase naravno), k'o svi normalni ljudi ... Pre nego sto se pobiju usaglasavajuci razlicita misljenja ...

A tek poneki dzangrizavi stanovnik te nove Austirje (lepse i starije nego sto je ona stara ikad bila) bi jadikovao: hoce li moja zemlja jednom biti dosadnaaaa .....:)))
doktorka doktorka 16:32 22.12.2007

2005-te

"LABUS SAYS SERBIA WILL BE AT SCHENGEN WHITE LIST IN ONE YEAR"

"...BELGRADE, April 26 [u pitanju je april 2005-te] (Tanjug) - Serbian Deputy Prime Minister Miroljub Labus said on Tuesday that Serbia would fulfill all conditions for being included in the so-called Schengen white list in one year and that this was part of the parallel process of association to the European Union. "The moment we get an agreement on accession to the European Union, we will have much bigger chance of being included in the Schengen white list. Meanwhile, we will have to introduce the civilian control of the border, to manage the border from once center, have new passports and adopt a law on asylum," he said...."

http://www.mfa.gov.yu/Bilteni/Engleski/b280405_e.html



Jelica Greganović Jelica Greganović 18:05 22.12.2007

Komšija,

još samo da mi odradimo svečanu primopredaju i to je to...

Portugalski premijer simboliccno je predao predsedavanje EU premijeru Slovenije.

Danas je, na poslednjoj sveccanosti povodom ulaska u Ssengensku zonu, na graniccnom prelazu Sskofije, premijer Portugala, Zzoze Sokrates, simboliccno predao predsedavanje EU slovenacckom premijeru, Janezu Janssi.

"Radujem se ssto je kraj portugalskog predsedavanja i zbog toga ssto smo ispunili sve postavljene ciljeve, odrzzali smo sastanak na vrhu sa Brazilom i Afrikom, sklopili smo Lisabonski ugovor, dosegli dogovor o Galileu i na kraju i ssirenje ssengena", rekao je Sokrates na Sskofijama dodavssi da che Portugal Sloveniju, tokom njenog predsedavanja EU, podrzzavati od sveg srca, uz zzelje da joj predsedavanje bude uspessno.
Dejan Stanković Dejan Stanković 18:19 22.12.2007

Re: Komšija,

i nas dvoje da nisu zvali.
proslo slavje bez nas. a moglis mo da napravimo sou nevidjeni, ko otvaranje olimpijade ali osecajnije.
da su nas pozvali pa da se grlimo na skofjama, ponovo zemljaci!, suza blista u oku, a kamere zuje, potresene novinarke nas intervjuisu.
al ne znaju da naprave sou.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:34 22.12.2007

Re: Komšija,

pojma nemaju...
ivana23 ivana23 18:39 22.12.2007

...

ivana23 ivana23 18:45 22.12.2007

Re: Komšija,

Dejan Stanković

i novinarke nas intervjuisu.al ne znaju da naprave sou.Ko kaze da ne znaju...
Шта да су Руси и Кинези бомбардовали Шпанију
Gorstak Gorstak 19:02 22.12.2007

Re: Komšija,

Шта да су Руси и Кинези бомбардовали Шпанију

Pročitao.
Šou.
Sad je najveća moguća uvreda za bilo koga u svetu porediti ih sa Srbima ili Srbijom.
Evo nešto se i komšije između nas i Slovenije pobunili jer ih je nežni Dimitrije uporedio sa nama.

Rupel prenaglio
kukla kukla 18:03 22.12.2007

znaci,doslo mi da puknem

da se valjam od muke kad sinoc cuh vest.Ko` ono Vanesa Redgrejev kad je glumila Snezaninu macehu,pa se valjala po podu i odlicno uspela da docara kako se puca od muke.
Sestra mi u Berlinu a zaova u Rimu,ali zarekla sam se da necu da idem kod njih dok nam ne ukinu vize.Hocu da putujem ko` covek.Valjda cu dotle da preteknem.
asterix asterix 18:25 22.12.2007

Doci ce i nashih 5 minuta

Jedva chekam da nashe napredno drzavno uredjenje prestane da bude samo nash uspeh i da zvanichno postane evropski problem:)
Черевићан Черевићан 20:11 22.12.2007

збедема еуропе

Ишколе се сећамо
Вели песма стара
Чувале су зидине
Своегосподара


Ако је ова строфа негде још применљива то је ондак овде намалти однеки дан граници еуропе у којунас националисти на власти навукоше нетакодавно а ето закои дан и наша дрчна валута малтешка лира која је деценијама одолевала оде у историју да некажем грубо, по*урцу. еур ће бити тај који ће лагацко али систематично да нам u formi plime подигне инфлацију и ето весеља зарад којег малтези увелико мрмљају
- штанамби да заебемосе уеуропу.
Но након креса једно кајање ти негине . . .
елем
Лабуристи (у опозији ) трљају шаке . . . .етојим адута на претстојећом априлским изборима да бедеме суре утврда постојећих управо опет употребимо за одбрану од агресиваца .овог пута . . еуропе која искористи тројанску лађу данамсе подубоко завуче укопно. Е сад . . можел то како мали ђокица острвски политички замишља . . .видели бомо.

Г станковићу ваши састави једноставно мааме коментаре и одолети имсе неможе .Да не наглашам и овог пута задовољство које читаоцу пружају.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 20:24 22.12.2007

ŠENGEN-EPIDEMIJA

Evropska unija i Šengen su se proširili na veći deo Istočne Evrope i tako došlo do naših granica. Od bivših Jugoslovenskih zemalja Hrvatska je na korak od ulaska u EU i postvke na belu šengensku listu. Možemo očekivati da sve ostale zemlje bivše SFRJ, uključujući i Albaniju ući u istu i na istu. Jedino ćemo mi u Srbiji ostati van EU i biti na najcrnjoj šengenskoj listi.
Za kraj jedna stvarčica za razmišljanje i za diskusiju(ko želi): mnogima je teško palo to što se SFRJ raspala, što više ne možemo da putujemo po svetu bez viza i što ne možemo da putujemo od Triglava do Đevđelije. Sa mnogim jugonostalgičarima sa kojima sam imao prilike da razgovaram o EU i pristupanju Srbiji istoj, nailazio sam na komentare da je to jedno veliko s..... da se to nikada ne može realizovati, da se Jugoslavija neće nikad vratiti i da su to gluposti. U redu, Jugoslavije više nema i tačno je da povratka u nekadašnju Jugoslaviju nema i to je stvarnost. Ali, zamuislimo sve ostale države bivše SFRJ(uključujući i Srbiju) u EU i na beloj šengenskoj listi. Tada će se moći opet bez viza putovati od Triglava do Đevđelije i dalje od toga. Samo, što to neće biti Jugoslavija kao nekad, nego će to biti Evropska Unija. Nijedna država neće izgubiti svoje ime kao što se desilo sa Jugoslavijom.
Pozdrav svim blogerima!
P.S. Zanima me i mišljenje ostalih.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 21:43 22.12.2007

Re: ŠENGEN-EPIDEMIJA

Hrvatska je na korak od ulaska u EU i postvke na belu šengensku listu


na beloj je, sve vreme.
Luka Ivanišević Luka Ivanišević 00:06 23.12.2007

Re: ŠENGEN-EPIDEMIJA

Vesna Knežević Ćosić
na beloj je, sve vreme.

Nisam znao.Hvala na informaciji!
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:23 23.12.2007

Re: ŠENGEN-EPIDEMIJA

Hrvatska je zemlja kandidatkinja za EU, njeni građani u Slo ulaze i dalje sa ličnom kartom.
nikola svilar nikola svilar 21:58 22.12.2007

:))))

Bečka gospođa je isto zbog nečeg radosna, pojma nemam zašto.
Možda zato što je pomogla drugaru da se iščupa iz lošeg društva.

:)))
Aleksandar T Aleksandar T 23:15 22.12.2007

Slovenija

Usao juce u Sloveniju oko 2,bez problema, sa samo jednim autom ispred.
Carinik nas nije ni pogledao cestito, pecat i mahanje.
Danas cekao na izlazak nekih dva sata. Gomila majmuna se ubacivala autima sa strane sto me dovodilo do ludila.
Na ulasku u BiH opet guzva, opet majmuni sa strane upadaju i idu preko reda, Nikada to nisam uradio ali veceras sam i ja pokusao preko reda sto me kostalo kazne, ponizenja, 70 Eura i mogu prezaliti ali sto sam ispao majmun ne.
Imam jos pola mjeseca multi Sengenske vize koju sam ovo godine iskoristio masala, slike na http://picasaweb.google.com/aleksandar.trifunovic
Nadam se da nam Hrvati nece skorije uvesti vize a najavljuju da hoce.
Odvratno je ne moci putovati po Evropi sa prejeftinim kartama koje se nude na svakom koraku. Dejane, i do tvog Portugala se moglo doci za par Eura u januaru iz Graza, koji je meni iz Banjaluke najblizi za Ryanair.
Polako se zatvara krug oko ove nase BH vukojebine. Laku noc!
Stijak Stijak 05:12 23.12.2007

Vize imaju totalno suprotan efekat

U mojoj familiji ima dosta emigranata. Bukvalno svako ko je htio da ode je otišao, i vize nikog nisu sprečile, već su mu samo odložile put.
U BiH postoji veoma razvijeno crno tržište viza i neki od mojih rodjaka su koristili te usluge. Računica je jasna. Platiš tromjesečnu vizu npr 800 evra, a za tri mjeseca zaradiš mnogo više, a usput možda središ i azil, nadješ muža/ženu za papire...
Vize imaju minimalan uticaj na imigraciju Primjer je Rumunija koja je 2002. ulazila na bijelu šengen listu. Cijela Evropa se tada bojala najezde rumuna, ali nije bilo značajnog povećanja ilegalnih imigranata iz Rumunije.

Sa druge strane, mi koji volimo da putujemo se moramo stalno iznova i iznova ponižavati Ja često putujem niskobudžetno, kupujem jeftine avio kartu kada se pojave sniženja ili koristim karte za neograničen broj vožnji vozom, spavam u hostelima, ili kod nekih poznanika-prijatelja, na putu mjenjam plan puta i produžavam put po potrebi. Sa ovakvim načinom putovanja je veoma teško dobiti vizu. Ja obično cimam rodjake da mi oni šalju pozivna pisma, pa onda obično prvo posjetim njih, ali pretpostavljam da ima još ljudi koji vole putovanja, a kojima nema ko poslati pismo.

Pre dve godine sam bio na Volonterskom kampu u Francuskoj. Odlično se proveo, stekao nove prijatelje. Pet dana poslije završetka kampa zove me prijateljica sa kampa na ponovo okupljanje nekih od volontera u Beču, pa poslije toga odlazak na neki muzički festival u Slovačku. Smještaj kod prijateljica sa kampa, pa su troškovi minimalni (povratna karta Banjaluka Beč je bila tad možda 40ak evra), a ja imam para i vremena, ali na put treba krenuti za dva dana. Garant je mislila da mi se ne ide i da se samo izmotavam kad sam joj objašnjavao da te dve vize nema šanse da dobijem za kraće 20-30 dana. Čak i one vize sa kojima se evropljani u svojim čestim putovanjima susreću su sasvim drugačije vize - koje se izdaju na granici i predstavljaju puku formalnost (kao što je nama viza za tursku ili tunis).

Ove olakšice mi neće značajno olakšati putovanja. Malo će mi smanjiti količinu dokumentacije, ali ću i dalje morati put planirati mjesecima unapred, svaku put tražiti od rodjaka pozivna pisma, čekati u redovima, nadati se da će mi odobriti vizu... Da ne spominjem da u ljetnim mjesecima za pojedine države treba zakazati razgovor mjesecima unaprijed. Ne kontam zašto ne mogu da uvedu automatsko izdavanje dugoročnijih viza (npr. na godinu dana) onima koji su mnogo puta bili u Šengenu i svaki put izpoštovali svoji vizu, a još su uvijek studenti, ili su zaposleni. Jedino bih to priznao kao olakšanja.
garcon garcon 16:11 23.12.2007

Re: Vize imaju totalno suprotan efekat

I Romano Prodi, jednom sam citao, rekao je da u sustini vize samo imaju suprotan efekat i da se Srbiji treba napokon pokazati da je dobrodosla konkretnim postupcima, olaksicama ili ukidanjima viznog rezima... samo mnoge stvari moramo i mi da uradimo, dokumenta po standardu, licne karte... zakon o azilu...
Vi u Bosni imate pasos kakav mi u Srbiji nemamo, vas pasos je po svim tim standardima... ali setimo se ratnih zlocinaca kao glavne prepreke za ukidanje viznog rezima...

No, sto se tice automatskog izvdavanja viza za one koji su nekoliko puta bili u sengen zemljama i ispostovali svoju vizu (datum povratka) mislim da ne bi bilo fer bas prema ljudima koji nisu nikad bili van, koji nemaju rodjake da im posalju garantno pismo, zakon je za sve jednak... nema razlike... u istoj smo corbi...

saphira saphira 23:41 23.12.2007

:-)

Kruzi ovo mejlom vec duze vreme, ali nije zgoreg ponoviti.... ))

ULAZAK SRBIJE U EU
Posle napornog istraživanj koje su napravili strucnjaci sa prostora Srbije i ex Yugoslavuje , došli smo do zakljucka, koji nam dosta govori o buducnost EU:
2010. Ulaze Hrvatska, Turska i Makedonija u EU
2013. Ulaze Bosna i Hercegovina, Albanija, Srbija i Crna Gora u Eu
2016. Zapošljava se prvi Srbin u administraciji EU
2017. Prvi naš covek u administarciji EU zapošljava svoju, ženinu i kumovu rodbinu, kao i clanove rodbine najbližih suseda i ljudi iz svog zavicaja
2019. Naši vec cine 10% administracije
2022. Ucešce naših u administraciji je 60%. Evropska administracija povecava plate trostruko, uvodi fleksibilno radno vreme i uvodi južnoslovenske jezike kao "treci" službeni jezik
2024. Zbog stresa, 90% clanova evropske administracije je na bolovanju. Najviše bolovanja se belezi u periodu od 15.6. do 15.10. i od 15.12 do 15.01. Bolesnici se vidjaju po Mediteranu, Na Baliju i Alpima, gde se o trošku Eu lece od stresa. Zakonom se uredjuje da Eu snosi najveèi deo troškova za lecenje bolesnih. Do njihovog povratka na posao zapošljavaju se novi radnici.
2025. Broj Balkanaca u Eu administraciji je 98%.
2026. Dolazi do "rezanja" izdataka i otpuštaju se cistacice, kuvari, vozaci. Sve do jednog belgijski,nemacki i britanski državljani. Ucešce Balkanaca u Administraciji EU zauzima 99.3%.
2027.Srbija dobija nove kredite. Tursko presedanje okoncava šestomesecni mandat. Bosna i Hercegovina uspešno završava proces privatizacije.
Od novembra 2028. Predsedanje Unijom preuzima Podgorica. 2028. Nemacka u novembru istupa iz EU.Mesec dana kasnije, to cine Francuska i Finska, a do kraja godine za vreme albanskog presedanja, i Velika Britanija, Belgija Danska, Švedska, Holandija, Luxemburg, Italija, Španija, Portugal, Austrija, Grcka, ceška, Estonija, Litvanija, Letonija i Slovenija. Sve zemlje uvode Rigorozan Vizni režim za državljane zemalja EU.
grlica grlica 02:40 24.12.2007

Re: :-)saphira

To je malo previše slobodno , imaginarno i prefuturističko razmišljanje i konstrukcija bez nekih realnih osnova . To je pre svega krivi put razmišljanja . Imalo bi smisla razmišljati o tome , šta mora Srbija činiti da ostvari standarde EU , u svim oblastima života , jer ne ulazi se u EU po nekim datumima i željama , nego po stvarnoj spremnosti . Kandidati za EU najviše problema imaju sa reformama pravosuđa , zakonodavstva , zaštite okoline , poljoprivrede , ekonomskim pokazateljima ( inflacija , deficit , dug , stopa razvoja , socijalni transferi ....) .Još nešto . Prijem novih članica je individualan . To je u poslednje vreme više puta naglašavano u Briselu . Kako sada stoje stvari prvi kandidat je Hrvatska , a za druge je još prerano govoriti i praviti neke redoslede .
saphira saphira 08:41 24.12.2007

Re: :-)saphira

Pa, u pitanju je najobicnije zezanje i asocijacija na nas "rodjacki" i "burazerski" mentalitet....
Na mislite da je, zaista, radjeno neko istrazivanje sa ovakvim zakljuccima?!?!??
grlica grlica 08:56 24.12.2007

Re: :-)saphira

Pa, u pitanju je najobicnije zezanje i asocijacija na nas "rodjacki" i "burazerski" mentalitet....
Na mislite da je, zaista, radjeno neko istrazivanje sa ovakvim zakljuccima?!?!??

Nisam ni mislio drugo nego da je ovo zezanje , ali na čiji račun ? ako ovo pročita i tome veruje neko od ovih , koje se to tiče može misliti da to ima neki smisao . Mislim da onaj koji je ovo izmislio nema baš neke plemenite namere . Sve što piše za Srbiju i Srbe ne deluje stimulativno . Meni je to glupavo , a za neke verovatno zanimljivo , pa ipak upozoravam da ovakav tekst može nekome slabo doći u zaključivanju šta se stvarno dešava a i šta bi se moglo očekivati i dešavati na prostorima Zapadnog Balkana . Mislim da sva ta pisanija nije naivna . Rađa neukima apatiju , a to je nekima potrebno , da dokazuju kako su nam sve lađe potonule , jer nam je glavni kapetan izdahnuo u haškim mukama .

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana