Ekonomija| Gost autor| Porodica| Život

Ako smo i braća, kese nam nisu sestre...

mlekac RSS / 19.02.2011. u 22:38

Evo nama opet jecineimisinemame u gostima.

Problem koji je, verujem, u ovo smutno vreme blizak mnogima. Ali, bolje da vam ispriča sama: 

 

money_tree_color.jpg

Poštovane blogokolege...

Pošto nikako ne vidim izlaz iz moje trenutne situacije, reših da istu podelim sa vama, pa da pokušam da je rešim uz vašu pomoć.

Elem, pre neke dve godine, došla sam, igrom slučaja, do neke količine novca. I, kao što bi i većina uradila, dala sam se na renoviranje stana. Dobro, ne kompletnog, ali svakako većeg nejgovog dela. Tako smo, suprug i ja, renovirali kompletno kupatilo, a ostatak stana, delimično.

Čak smo uspeli i da nabavimo polovna veća kola od našeg cenjenog „jugića", te sad isti taj „jugić", drema ispred zgarde, čekajući neminovni trenutak - da ode u staro gvožđe (sad jedino tamo i može da ode, jer je skroz-naskroz oronuo). Nije nam preostalo bogznašta, ali opet, nije bilo ni zanemarljivo.

Zahvaljujuću preostalom novcu, opet kažem nije bilo zanemarljivo to što je preostalo, mi smo živeli lepo. Kad kažem lepo, mislim prvenstveno na svakodnevnje potrebe. Mislim, nisam razmišljala da li ću da pazarim taj dan za „celih" 500 dinara, ili za dve hiljade dinara. I zaista je bilo lepo.

No, ja sam od onih ljudi, koji kad imaju, naprosto ne mogu da gledaju da im njihovi bliski prijatelji nemaju.

Treba da napomenem da imam jako blisku komšinicu, s kojom se godinama družim, a koja je večito u nekim užasnim problemima i često u dugovima. Kako sam znala za njene muke, u dogovoru sa suprugom, pomogla sam joj da ih delimično reši, pozajmivši joj izvesnu sumu novca.

Dogovor je bio da mi novac neće vratiti odjednom, već, deo po deo, u razmacima po mesec dana, dok ne vrati sve. Pri tom, prvu „ratu" je trebalo da mi da tek nakon dva meseca, iako je sama insistirala da počne sa vraćanjem već u sledećem mesecu (to je bio decembar 2009). Ne znam ni sama zašto sam insistirala da počne tek u februaru (valjda zato što znam njenu novčanu situaciju).

Bilo kako bilo, svi znamo da smo trenutno u februaru mesecu, ali tekuće 2011. godine, a moja cenjena komšinica još uvek nije vratila svoj dug. I to ne samo da je ostalo da vrati „ratu" ili dve, nego treba da mi „izruči" još četiri rate.

Već smo nekoliko puta razgovarale o tome i svaki put mi obeća da će mi isplatiti bar nešto, samo da...

I od isplate nema ništa.

I desilo se neminovno - meni je hitno zatrebao novac. Nije važno ni zašto ni kako, nije u pitanju ni neka posebna suma, tek, trebala mi je odmah.

S obzirom na to, otišla sam kod moje komšinice, a ona mi je odgovorila kako je u još većim problemima nego što je bila, i da nema šanse da mi bilo šta vrati do daljnjeg, a ja nek se snađem kako znam i umem. Ionako sam veštija od nje u tome.

E, sad... Pitam ja vas, moje blogokolege, šta bi vi radili na mom mestu? Kako se postaviti u datoj situaciji? Šta činiti, a ne ispasti ni glup, ni bezobziran?

U nadi da će mi Vaši komentari koliko - toliko pomoći, srdačno Vas sve pozdravljam.

Jecinaimisinamama



Komentari (118)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

giger62 giger62 14:10 20.02.2011

Jednostavno je

Odgovor je jednostavan i sam se namece.

Svo preostalo dugovanje komsinice joj treba bezuslovno oprostiti.

Za situaciju u kojoj si, sama si kriva, pa prema tome sama treba i da snosis trosak svoje procene. Verovatno si znala u kakvoj je komsinica situaciji i u sta se upustas pozajmljujuci joj novac.

Simply, zbog svoje lose odluke ostala si bez para, nemoj da ostanes i bez komsinice prijateljice.

Plus veca je verovatnoca da ce ti komsinica vratiti pare, ako joj te pare oprostis nego ako joj ih svaki mesec trazis. Ljudi imaju savest.
zilikaka zilikaka 14:36 20.02.2011

Re: Jednostavno je

Plus veca je verovatnoca da ce ti komsinica vratiti pare, ako joj te pare oprostis nego ako joj ih svaki mesec trazis. Ljudi imaju savest.

Moja iskustva su upravo suprotna. Niko se nije preterano uzbuđivao sve dok nisam rešila da primenim taktiku ne možeš ti biti toliko bezobrazan koliko ja mogu biti uporna.
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 14:51 20.02.2011

Re: Jednostavno je

nemoj da ostanes i bez komsinice prijateljice.



Trudicu se svim sila da NE ostanem bez nje.
bocvena bocvena 14:57 20.02.2011

Re: Jednostavno je

Ne, neće vratiti. Sad je to već stvar principa. Zla pozajmljivačica ih muči!:))))

Postoji čitava jedna posebna vrsta ljudi - profesionalni pozajmljivači. Neretko bolje žive nego oni od kojih pozajmljuju. Potpuno su beskrupulozni i egocentrični i iz nekog nepoznatog razloga misle da su svi dužni da im pomognu. Jako su ljuti kada dugovi dodju na naplatu i redovno nagrde onog ko im je pare pozajmio.. Retko pozajmljuju velike sume, da bi izazvali grižu savesti kod onih ko im traže pare nazad - Bože, kakav si sitničar! Pa zar za 200 evra da me maltretiraš!
Pazi foru, ti njega maltretiraš!

Iskreno rečeno, ja nisam ni znala da takvi ljudi postoje, dok se nisam saplela o njih. U mom slučaju su rodjaci bili u pitanju. Ja izvučem poslednjih 100 eura iz šteka, a oni otputuju u Budimpeštu, hahhah. Jedan je tražio pare kao da popravi službeni kombi (jer je napravio sudar), a onda kupio ženi novi mobilni:)))) Kad su njihove igrice izašle na videlo, samo je nas pozajmljivače bilo sramota, njima je sve bilo kul. Zadivljujuće je koliko energije utroše da se istina sakrije od najbližih i da pozajmljivači ne saznaju jedni za druge. Jedino što na kraju postajnu očajni, pa krenu da traže pare od potpunih stranaca, koje uopšte ne grize savest, pa ih prebiju i prete njihovoj deci.

Tvoja komšinica je daleko od ovih profi igrača, ali sistem je sličan. Šta ti je činiti?
Znaš i sama.
Hansel Hansel 19:40 20.02.2011

Re: Jednostavno je

Potpuno su beskrupulozni i egocentrični i iz nekog nepoznatog razloga misle da su svi dužni da im pomognu.

Ma, jok, vidiš šta kaže giger62:
Za situaciju u kojoj si, sama si kriva, pa prema tome sama treba i da snosis trosak svoje procene.

jecinaimisinamama jecinaimisinamama 21:46 20.02.2011

Re: Jednostavno je

Bože, kakav si sitničar! Pa zar za 200 evra da me maltretiraš!


bocvena, to mi je cak moja komsika i rekla: Zar se nase prijateljstvo svelo na ... evra.
Ako je tako, evo ti ikona pa je nosi. Mozes da je prodas za mnogo vise.
mlekac mlekac 22:19 20.02.2011

Re: Jednostavno je

bocvena
Ne, neće vratiti. Sad je to već stvar principa. Zla pozajmljivačica ih muči!:))))

Postoji čitava jedna posebna vrsta ljudi - profesionalni pozajmljivači. Neretko bolje žive nego oni od kojih pozajmljuju.


To je ono sto rekoh o pitanju prioriteta, bocvena.
Ne znam, mozda sam nepopravljivo zaostala, al' ucili me da se pruzam prema guberu.

Ako ima - super. Ako nema, snadji se s onim sto ima.

Znaci, nista zemicke, nista Coca-Cola, nista luksuziranje ako se nema.

E, ali problem je sto neki ljudi (a nazalost, primecujem da ih je sve vise), jednostavno NE ZELE ni da shvate ni da prihvate kako su neke stvari luksuz!

Tu su svakojaki izgovori - od toga kako oni, eto, ne bi, ali ne zele da im se deca osete manje vrednom od druge, do toga kako, zaboga, to nije luksuz - to je potreba i ne mogu to da zamene necim jeftinijim, jer, ko zna kakvo je to...
zilikaka zilikaka 22:40 20.02.2011

Re: Jednostavno je

E, ali problem je sto neki ljudi (a nazalost, primecujem da ih je sve vise), jednostavno NE ZELE ni da shvate ni da prihvate kako su neke stvari luksuz!

Tu su svakojaki izgovori - od toga kako oni, eto, ne bi, ali ne zele da im se deca osete manje vrednom od druge, do toga kako, zaboga, to nije luksuz - to je potreba i ne mogu to da zamene necim jeftinijim, jer, ko zna kakvo je to...

Znaš kako, dok to rade svojim parama, ne tiče me se, al ako pokušaju TO da rade mojim, e onda imam ozbiljan problem.
I ja sam se uvek prostirala prema guberu, i jako dobro znam da izlaz ne sme biti veći od ulaza. To što neko misli da mu u roditeljsku obavezu spada da kupi detetu sve što ovaj prstom pokaže, opet nije moj problem.
Ne mogu da nađem opravdanja za bilo koga ko se (i najmanje) komotno ponaša sa novcem, a da pri tome nema odgovarajuće prihode. To jednostavno znači da muze druge.
vesna.gm vesna.gm 12:43 21.02.2011

Re: Jednostavno je

giger62
Odgovor je jednostavan i sam se namece. Svo preostalo dugovanje komsinice joj treba bezuslovno oprostiti.Za situaciju u kojoj si, sama si kriva, pa prema tome sama treba i da snosis trosak svoje procene. Verovatno si znala u kakvoj je komsinica situaciji i u sta se upustas pozajmljujuci joj novac.Simply, zbog svoje lose odluke ostala si bez para, nemoj da ostanes i bez komsinice prijateljice.Plus veca je verovatnoca da ce ti komsinica vratiti pare, ako joj te pare oprostis nego ako joj ih svaki mesec trazis. Ljudi imaju savest.



Ali, ona ce svakako ostati i bez te "dobre" komsinice. Mislim, moze da se i dalje druzi sa njom, ali kakvo misljanje moze o tebi da ima zena koja te je tako prevarila? Da si glupa? Da imas vise nego sto ti treba, pa da treba da dajes i njoj? Da pocne da te mrzi sto imas a ona nema?

Osim ako nisu izuzetno duhovno uzviseni i osvesceni, ljudi se obicno druze sa drugim ljudima istog ili slicnog materijalnog stanja, bas zbog ovoga.

Mene bi mnogo vise nerviralo principijelno, sto mi je uzela (ili sto sam ja dala) a nije imala plan da vrati.

No, sad je najbolje oprostiti se i od novca i od nje.
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 13:03 21.02.2011

Re: Jednostavno je

No, sad je najbolje oprostiti se i od novca i od nje.


Pa i ne bih se bas slozila sa tobom.
uninamama uninamama 14:47 20.02.2011

Nisi jedina...

Moja bliska prijateljica mi duguje novac ... pa jedno 4 godine. Ali ja znam da će mi vratiti kad bude mogla. Samo još ne može. Vrati mi 20-30€ godišnje... Jednom će doći do nule, a onda ću joj opet pozajmiti, kad bude tražila, i tako...

Inače, razlika je u tome što ja znam da ako joj budem rekla da nemam para i da mi treba za nešto, ona će naći nekog od koga će pozajmiti da meni pozajmi, s tim da ću ja (preko nje) morati to da vratim u određenom roku.

Tako da, vratiće jednom... kome da duguje, ako ne meni?

S druge strane, otac najbolje drugarice moje ćerke mi je dugovao tupavih 1000 dindži tri godine i s njim ne komuniciram (iako nam se deca druže intenzivno). A i sa njenom mamom ne volim da pričam, da se ne bi posvađale oko tog davno oproštenog duga... Naime, posle 3 godine sam prestala da ga pitam za moje pare, pa od tada računam da dug ne postoji iako mi ga nikad nije ni vratio. A i sad ne bih prihvatila te pare, jer pre 7 godina, 1000 dindži je bila cifra. Sad bi bilo ponižavajuće za mene da prihvatim te pare na ime duga.

Toliko od mene, nadam se da pomaže...
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 14:54 20.02.2011

Re: Nisi jedina...

Vrati mi 20-30€ godišnje



Uh, pa kod tebe je jos gora situacija.

a onda ću joj opet pozajmiti, kad bude tražila, i tako...



A ovo mi se SIGURNO nece ponovo desiti!!!


Hvala sto si mi pomogla.
ts71d ts71d 15:37 20.02.2011

Zajam

Vaš problem je čest u praksi ugovaranja zajma. Za jasne račune sa komšinicom najbolje je da joj ponudite dokument priznanja duga koji bi ona potpisala. Recimo, "Potvrđujem da jecinojimisinojmami dugujem toliko i toliko na ime zajma učinjenog tad i tad, te da nisam trenutno u mogućnosti da dug vratim i da ću ga vratiti u tom i tom roku." Datum, potpis, adresa i jmbg zajmoprimca. Ako komšinica odbije da uradi tako, znaćete da ćete teško popraviti odnos sa njom. Odatle su tri puta. Prvi i dosta čest je nemam živaca da se vučem po sudovima itd. Drugi je podneti tužbu nadležnom sudu. Treći je put koji se retko u praksi koristi. Izabrati neki od metoda alternativnih načina rešavanja sporova (najčešće medijacija). Medijaciju možete predložiti i u tužbi i onda će sud pitati komšinicu da li na to pristaje, što će biti još jedan pokazatelj njenog odnosa prema Vama. To je jedan od postupaka koji štedi vreme, novac i živce.

http://www.medijacija.rs/onama.html

Navedeni link je za javnu ustanovu koja se bavi medijacijom. Taj postupak se takođe plaća ali obično mnogo manje od troškova sudskog postupka. Takođe, medijaciju možete predložiti komšinici i lično, kao što možete izabrati da li ćete koristiti usluge pomenute javne ustanove, sudsku medijaciju nakon pokretanja parnice ili privatnu, gde biste Vi i druga strana ugovorili sa trećim kome obe verujete da pruži pomoć u rešavanju spora.
Ako se odlučite zajedno za medijaciju imajte poverenja u taj postupak. Često se dešava da strane u sporu ne primete sve mogućnosti spora, tj. kako da ga pretvore u pobedu za sve. Zato stručna pomoć može biti dragocena.
Imajte u vidu da ubuduće ugovore treba da zaključujete u pisanom obliku. Iz svega što ste naveli može se zaključiti da bi jedini dokaz postojanja duga pred sudom pored Vašeg iskaza bio eventualno iskaz supruga komšinice kao svedoka. Ispravite me ako grešim...
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 21:54 20.02.2011

Re: Zajam

ts71d, ne kazem da gresis, ali... Ima tu nekih sitnih problemcica.
Kao prvo, ne radi se o ne znam kolikoj svoti(danas je i 50 evra mnogo;kazem ovo ne zato sto mi toliko duguje, nego zato sto je danas takvo vreme, a kako nigde nisam pomenula kolicinu koju mi duguje, nek i dalje ostane tako).
Drugo, njen suprug je trenutno sprecen da radi, a jedni je koji ima primanja.
Trece, osobe od kojih bi ona mogla da pozajmi da bi vratila meni, su se vise puta od mene opekle, pa sad izvrdavaju razgovor o tome.

Sad, posto ja sve to znam, predpostavljam da ce me neko pitati - PA ZASTO JOJ ONDA POZAJMI NOVAC, ODNOSNO ZASTO OCEKUJES DA TI VRATI?

Razlog je jednostavan. Ja sam bila par puta u situaciji da pozajmim od nje, i uvek sam na vreme vracala. To je jedan od razloga zasto ocekujem da mi vrati.
49 41 49 41 16:39 20.02.2011

Ako hoces da izgubis prijatelja,

samo mu pozajmi novac.

Sad sa vremenske distance, kazem; nisam ja njega izgubio.

On je mene!
jecinaimisinamama jecinaimisinamama 21:56 20.02.2011

Re: Ako hoces da izgubis prijatelja,

Ako hoces da izgubis prijatelja,
samo mu pozajmi novac.

Sad sa vremenske distance, kazem; nisam ja njega izgubio.

On je mene!



Pa, upravo tako. Ukoliko se i desi tako nesto, necu ja biti na gubitku, vec ona.
49 41 49 41 03:01 21.02.2011

Istocni vetar ima kcer,

za zapadni vetar udatu.
Kad god je poseti, vraca se kuci placuci.


Obe, moje zadnje posete balkanu; su se zavrsile placno - u sebi.

jecinaimisinamama jecinaimisinamama 13:05 21.02.2011

Re: Istocni vetar ima kcer,

49 41

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana