D(S)eda mraze, d(s)eda mraze, ne skreći sa stazeeee…

Jelena Milić RSS / 22.12.2007. u 10:29

 

...ne oklevaj ne sneevaj već Srbiju u EU  spreemaj .... Što su zgodne ove zimske čarolije. Ne padaju izbori da pokriju breg već da svaka stranka pokaže trag ( ne program).

Narodnjačka koalicija nam je uputila čestiku. Ne mogu  da odolim da joj  ne posvetim  post, eno  je i dole u celini i celosti sa mojim boldovanjem. Ukratko, sad oni ucenjuju EU, kao da EU recimo drži Mladića, pa mi odbijamo da sa njima takvima potpišemo SAA. Bar se zna na čemu smo/su sa njima.  

 

Obrni, okreni od DS zavisi. Dušan Pavlović, docent na Fakultetu političkih nauka i komentator koga vrlo rado čitam i slušam, odavno zastupa tezu da je vreme da se žaba ubaci u ključalu vodu, iz koje bi iskočila. Slažem se, nije tolko luda a i instikti su čudo. Bolje i to,  nego ovako da se krčka na laganici  pa ne zna da li je to đakuzi za nju il supica za nas. Od šefa zavisi. I gosti ( pogotovu oni koji su naručili žabu, živu i zdravu u EU) su već nestrpljivi da znaju dal  da još čekaju il da menjaju kafanu. Kitchen confidential  više nema nikakvog pokrića.

 Dragoljub Žarković je opet, na osnovu tačne premise o “banalno slabom projektu kojim se od Srbije oduzima Kosovo” ( po meni, banalan je ovaj novi gde se supremacija HR nad suverenošću zamenila žvakom bolje vam je bez Kosova) dolazi do, čini mi se, katastrofalno lošeg zaključka: “"Možda je to apsurd, ali Tadićeve šanse su veće ukoliko mu retorika kampanje bude sličnija Nikolićevoj i ne bude često pominjao EU.” Još da ga takvog podrži Koštunica! Brrr.  

Ne slažem se big time. Jasno mi je da Tadić, zbog paralize u SB, mora da nastavi da priča o Kosovu, ali mislim da nije nemoguće reći da je to duga bitka, bla, bla, a da kao prioritet ipak istakne i naš  formalizovani put u EU. U protivnom, ovo je zasita prilika da LDP, ako se između ostalog,  fokusira u kampanji na to da  je život u EU zakon, postane i formalno predvodnik tačno te opcije. Za to mu treba još jedna bitna stvar: da prestane da  ide apsolutno sam protiv svih, ili sa kompromitujućim ex/partnerima  što vrlo podseća na Koštuničinu politiku na međunarodnom planu, demode metodama i da se EU konkretnije seti tek oko izbora, ali o tome posebno.

 

Preko preče naokolo bliže nije uvek tačno. Volimo mi i mislimo na EU majke nam--na dođete nam  više  ne bi smelo da prolazi. Ukinuti su i čekovi na odloženo plaćanje. Ako i mogu da imam donekle  razumevanja za --NATO je kinki al ajde, kud svi tu i mi --retoriku, zbog okolnosti, za EU ispod žita nemam nikakvo. Narodnjaci spominju “crvenu liniju”. Verujem da i pro EU opcija u biračkom telu LDP, G17+, DS, manjine, LSV  ima svoju crvenu liniju. Ako već lideri i stranke nisu u stanju da se konstituisu u jasan pro EU blok, ako bi DS i dalje i jare i pare, OK, a LDP Miškovića kao uzrok a ne kao posledicu koja se EU integracijama reducira, OK. Ako 2007. nismo u stanju da na predsedničkim izborima damo toliko glasova pro EU opciji  ako je prepoznamo, da joj bude jasno da je vreme i za parlamentarne, posle kojih bi lične i finansijske netrepeljivosti morale da padnu u drugi plan, a kurs zemlje da iskoči u prvi, onda je bolje i da gurnemo žabu u vrelu  rusku čorbu. Pa nek vidi dal da skače odate, il će da bude ono vidla žaba bez gasa  i raketa da se Rusi potkivaju, pa nek se skrčka.

 

U ostalom u istom broju Vremena u članku Lisabonski ugovor i Srbija, koji vam toplo preporučujem, Jovan Teokarević, koga takođe vrlo rado čitam i slušam,  direktor BG centra za EU integracije zaključuje: “Sve u svemu, iako nas, kao i obično, niko nije pitao o unutrašnjoj reorganizaciji EU, nemamo razloga za nespokojstvo. Čeka nas mnogo prečih poslova, a najpreči je, i sada još mnogo godina pred nama, da pokušamo da dođemo u situaciju dana nas počnu da se primenjuju svi delovi tog ugovora, tj da Srbija što pre postane članica EU. Ovo je sad važnije istaći nego što je bilo ikad do sada, jer se predlaže da Srbija odustane od dalje evropske integracije i prekine odnose sa Unijom i članicama, ukoliko ova doprinese odluci o statusu Kosova, koja nije u skladu sa većinskim raspoloženjem i vladinim planom. Ako se to desi, Srbija će veoma dugo trpšeti ozbiljne negativne posledice, a istovremno neće uspeti da promeni stav EU o Kosovu.”   

A evo i narodnjačke čestitke u celini i celosti:

Koalicija Demokratska stranka Srbije – Nova Srbija razmatrala je položaj zemlje i ishod pregovora o budućem statusu pokrajine Kosovo i Metohija posle održane sednice SB 19. decembra. Koalicija DSS-NS smatra da je državni pregovarački tim na najbolji način branio interese zemlje tokom pregovaračkog procesa. Na samoj sednici Saveta bezbednosti SAD i nekoliko evropskih država sprečile su inicijativu Rusije, Kine, Indonezije i Južnoafričke Republike, koju je Srbija snažno podržala, da se nastave pregovori i pronađe kompromisno rešenje. Na taj način SAD i evropske države članice SB blokirale su rad SB na pronalaženju kompromisnog rešenja i najavile jednostranu primenu Ahtisarijevog plana za nadziranu nezavisnost Pokrajine.

U Srbiji su raspisani predsednički izbori u času kada se pitanje statusa Kosova i Metohije našlo na dnevnom redu najvažnijih međunarodnih instanci, ulazeći u završnu i možda kritičnu fazu. Nad zemljom se nadvila opasna pretnja ostvarivanja plana velikih zapadnih država predvođenih SAD da se, suprotno Povelji UN, proglasi jednostrana nezavisnost Pokrajine.

Koalicija DSS-NS konstatuje da su bez dogovora sa DSS-om i NS-om raspisani izbori i da se zemlja već nalazi u predizbornoj kampanji, a da istovremeno zapadne zemlje javno saopštavaju da će najavljenu odluku o statusu Kosova i Metohije realizovati posle izbora.

Pošto koalicija DSS-NS nije bila u prilici da sa svojim koalicionim partnerima razmotri i usaglasi pitanje predsedničkih izbora, pretpostavljamo da će koalicioni partneri razumeti što sada pred očima javnosti naknadno moramo pokušati da potražimo izlaz i dođemo do dogovora. Naravno, ukoliko i na strani DS-a postoji takav interes.

Koalicija DSS-NS smatra da u ovom času postoji nekoliko izuzetno važnih pitanja na koja moramo odgovoriti, jer od njih zavise sudbina Kosova i Metohije i budućnost Srbije.

Poznato je da je EU donela odluku da na teritoriju Srbije na Kosovo i Metohiju protivpravno i suprotno Rezoluciji 1244 pošalje svoju misiju za sprovođenje odbačenog Ahtisarijevog plana, kako bi se stvorila nadzirana nezavisnost Kosova. Sasvim je jasno da je nadzirana nezavisnost samo drugo ime za jednu marionetsku tvorevinu. Koalicija DSS-NS se izričito protivi dolasku misije EU i neophodno je da se ovo pitanje potpuno razreši pre potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. Otvara se ozbiljan problem u odnosima Srbije i EU ukoliko EU ostane pri odluci da svojom misijom stvara takvu marionetsku tvorevinu na tlu Srbije.

Koalicija DSS-NS izražava najozbiljniju zabrinutost zbog najava značajne većine članica EU da će priznati jednostranu nezavisnost Kosova. Zato DSS i NS najenergičnije insistiraju da se pre potpisivanja Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju unese jasna odredba da EU, saglasno svojim osnivačkim aktima, u potpunosti garantuje i poštuje suverenitet i teritorijalni integritet Srbije u međunarodno priznatim granicama. Neophodno je da EU Srbiji garantuje ono što se garantuje svim ostalim članicama EU i zato DSS i NS čvrsto zahtevaju zauzimanje jasnog stava da EU potpisuje Sporazum imajući u vidu celu, a ne osakaćenu Srbiju.

Programski cilj DSS-a i NS-a je saradnja i integracija Srbije u EU na principima koji važe za sve druge evropske države. To niko ne bi smeo razumeti kao politiku izolacije, nego kao gledanje istini u oči i kao izraz najelementarnijeg nacionalnog i državnog samopoštovanja. DSS i NS su uvereni da je povlačenje ove „crvene linije” nacionalnog samopoštovanja nužan uslov samog opstanka države i naroda. Očekujemo i da EU iskaže puno poštovanje prema ovom principijelnom stavu.

Naredno, važno pitanje odnosi se na NATO i njegovu ulogu od bombardovanja Srbije do Aneksa 11 Ahtisarijevog plana. Zašto je NATO bombardovao Srbiju i potom doveo svoje trupe u Pokrajinu najbolje se vidi u odredbi Aneksa 11, koja NATO definiše kao „konačan organ” vlasti u marionetskoj tvorevini nazvanoj „nadzirano nezavisno Kosovo”. Zbog uloge NATO-a u pokušaju rasparčavanja Srbije i otimanja 15 odsto naše teritorije, DSS i NS smatraju da je neophodno proglasiti vojnu neutralnost Srbije u odnosu na postojeće vojne saveze.

Ovo su za koaliciju DSS-NS najvažnija pitanja u ovom odsudnom času. Ukoliko postoji interes DS-a za utvrđivanje zajedničke politike na predstojećim predsedničkim izborima, ostajemo otvoreni za ozbiljan razgovor i iskrenu saradnju, kaže se u sinoćnjem saopštenju koalicije DSS-NS.

 



Komentari (116)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niki m niki m 12:10 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

a mi, do sada se nismo bunili zbog eu interesne sfere delovanja, ...odogovaralo nam, pomoc finasjiska, institucionalna, ...pristali na odovojen proce spridruzivanja, a sad..


Nismo ni bili bas u nekoj situaciji da se bunimo. S druge strane, razumno je bilo pretpostaviti da se razvojem i poboljsanjem odnosa sprecavaju neprijateljski postupci. Na zalost, to se nije desilo. EU je nastavila sa neprijateljskom politikom prema Srbiji. U ovom trenutku, nije vazno da li su naterani od strane USA na takvu politiku ili u razbijanju Srbije vide nekakav sopstveni interes, mada je ovo drugo prilicno malo verovatno.
Sto se CG tice, mislim da je u pitanju isti proces.
blackbox blackbox 12:34 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

niki m
Ona smatra i da je poruka koja je poslata Evropi dosta zabrinjavajuća i da se može tumačiti na više načina. Ovde se radi o klasicnoj zameni teza, kako su to voleli da govore komunisti. Daleko je vise zabrinjavajuce otvoreno i nasilnicko krsenje medjunarodnog prava, ispoljenog u komadanju jedne demokratske drzave, nego sto je zahtev da se u sporazum ubaci recenica koja se u potpunosti oslanja na to pravo. Mislim da je i ova izjava, zapravo, u skladu sa ociglednim naporima zapadnih sila da ono sto je normalno proglase nenormalnim i obratno.

Ovo sa komunistima će da izvadi stvar.
Kad smo kod kršenja međunarodnog prava, ajde da se ne igramo žmurke. Pa do svega je i došlo 1999.godine zato što je ocenjeno da Srbija krši međ. pravo jer masovno proteruje svoje građane sa teritorije. A nije baš da nije toga bilo.Druga je stvar što se kod nas smatralo da to i nisu građani nego sve teroristi.
Da se razumemo , tamo je bila oružana pobuna predvođena nacionalističko-separatističko i terorističkim formacijama, sa kojima država nije mogla da izađe na kraj.
Desio se rat. Desilo se Kumanovski sporazum, R 1244 i dolazak UNMIK-a i NATO.
Pa sad ne možemo reći nije ništa bilo , šta oni hoće.?
IP IP 12:55 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

Imam samo par pitanja, molim te odgovori mi bez previse demagogije:

1) Sta smo STVARNO uradili u "razvoju i poboljsanju odnosa"?
2) Ako bi nekim cudom USA i EU pristale na neki od nasih "modela" vise-od-autonomije-manje-od-nezavisnosti, kako bi mi sprovodili vlast na Kosovu(koliko znam nijedan od ovih modela nije razradjen do detalja, samo su izlozene teze)? Imate li ideju?
3) Da li ste Vi IKADA culi plan svih pobornika ideje ostanka Kosova u Srbiji o toj situaciji? Posto ja nisam, molim Vas prosvetlite me. Jedino sto sam cuo jeste ta hiljadu puta poneovljena mantra o oduzimanju teritorije.
niki m niki m 14:32 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

Kad smo kod kršenja međunarodnog prava, ajde da se ne igramo žmurke. Pa do svega je i došlo 1999.godine zato što je ocenjeno da Srbija krši međ. pravo jer masovno proteruje svoje građane sa teritorije.
- blackbox

Ova prica je vec toliko puta ponovljena.... Postoje zvanicni izvestaji kada su krenule kolone izbeglica koje nedvosmisleno potvrdjuju da je prvo pocelo bombardovanje. Da li postoji uzrocno posledicni odnos izmedju bombardovanja i izbeglica ja nisam u prilici da kazem. Medjutim, definitivno je potvrdjena laz, koja se i danas redovno javlja u zapadnim medijima, da je bombardovanje zapoceto kao odgovor na etnicko ciscenje. S druge strane, zasto se praviti naivan i ne uocavati ono sto je vise nego ocigledno. Da su USA zelele da umanje napetosti izmedju Srba i Albanaca onda bi Albanci ucestvovali na izborima i dobili jednu ili cak i dve izuzetno jake stranke u skupstini Srbije. Jedino objasnjenje jeste da je cela stvar sa otimanjem Kosova bila isplanirana mnog pre nego sto je prva bomba pala na Srbiju. Nema razloga da se lazemo kada su neke stvari ocigledne.
nestorijanac nestorijanac 14:37 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

S druge strane, zasto se praviti naivan i ne uocavati ono sto je vise nego ocigledno.

Pa, znate onu poslovicu - (glumljena) naivnost je majka politicke korektnosti....
blackbox blackbox 15:03 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

niki m
Kad smo kod kršenja međunarodnog prava, ajde da se ne igramo žmurke. Pa do svega je i došlo 1999.godine zato što je ocenjeno da Srbija krši međ. pravo jer masovno proteruje svoje građane sa teritorije.- blackboxOva prica je vec toliko puta ponovljena.... Postoje zvanicni izvestaji kada su krenule kolone izbeglica koje nedvosmisleno potvrdjuju da je prvo pocelo bombardovanje. Da li postoji uzrocno posledicni odnos izmedju bombardovanja i izbeglica ja nisam u prilici da kazem. Medjutim, definitivno je potvrdjena laz, koja se i danas redovno javlja u zapadnim medijima, da je bombardovanje zapoceto kao odgovor na etnicko ciscenje. S druge strane, zasto se praviti naivan i ne uocavati ono sto je vise nego ocigledno. Da su USA zelele da umanje napetosti izmedju Srba i Albanaca onda bi Albanci ucestvovali na izborima i dobili jednu ili cak i dve izuzetno jake stranke u skupstini Srbije. Jedino objasnjenje jeste da je cela stvar sa otimanjem Kosova bila isplanirana mnog pre nego sto je prva bomba pala na Srbiju. Nema razloga da se lazemo kada su neke stvari ocigledne.

Pa nije baš sve tako, ali i nije sve za blog.
Oni na izbore ne izlaze od kada su po ukidanju autonomije počeli da provode svoje izbore i konstituišu svoju paralelnu vlast. Srbija je to gledala i tolerisala.Čak je sve Albance, svoje građane.oslobodila ispunjavanja građanskig dužnosti nije ih pozivala ni na služenje vojnog roka.
A izbegličkih kolona nije da nije bilo i u Makedoniji i Albaniji pa i u CG i to pre bombardovanja.
Ne možemo niti se smemo posipati pepelom jer onda sami rušimo svoj kredibilitet u međunarodnoj zajednici i tako ne pomažemo ni onima koji nama hoće da pomognu a ni sami sebi.
niki m niki m 15:13 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

Pa nije baš sve tako, ali i nije sve za blog.
blackbox

A, tako znaci!!! Ima stvari koje vi znate, mi ne znamo, ali ne smete da ih napisete ovde. Istovremeno, to sto vi znate, u potpunosti potvrdjuje vase tvrdje, a osporava moje. Ako je tako, onda mi nista drugo ne preostaje nego da vam poverujem.

p.s.
ipak, znate vi zasto Albanci nisu izlazili na izbore i ko im je dao taj savet.
blackbox blackbox 17:59 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi


niki m
Pa nije baš sve tako, ali i nije sve za blog.blackbox A, tako znaci!!! Ima stvari koje vi znate, mi ne znamo, ali ne smete da ih napisete ovde. Istovremeno, to sto vi znate, u potpunosti potvrdjuje vase tvrdje, a osporava moje. Ako je tako, onda mi nista drugo ne preostaje nego da vam poverujem.p.s.ipak, znate vi zasto Albanci nisu izlazili na izbore i ko im je dao taj savet.

Nije za ovaj blog jer to nije tema bloga.
Ko ih je savetovao stvarno neznam ali znam da ne izlaze na izbore od 1989. godine i to u Srbiji nikog nije brinulo.Zašto se neko nije zapitao.
Ne mislim da ja znam nešto što drugi ne znaju niti znam više od drugih ali ne mislim da treba iznositi samo ono što meni ili nama ide u prilog a prećutkivati što ne ide.
niki m niki m 19:52 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

Zašto se neko nije zapitao. blackbox


Naravno da moze i ovakvo pitanje da se postavi ali ne samo jednoj strani. Zdrav razum nam govori da je i interes Albanaca bio da ucestvuju na izborima. Sada vidimo da su imali vazniji i veci interes zbog koga to nisu radili. Posto ne verujemo da im se "javljalo" ostaje nam da zakljucimo da im je neko javio da to ne rade. Ja ovu situaciju vidim na ovaj nacin.

blackbox blackbox 23:29 23.12.2007

Re: Zabrinjavajuća poruka Evropi-jelica mi

niki m
Zašto se neko nije zapitao. blackboxNaravno da moze i ovakvo pitanje da se postavi ali ne samo jednoj strani. Zdrav razum nam govori da je i interes Albanaca bio da ucestvuju na izborima. Sada vidimo da su imali vazniji i veci interes zbog koga to nisu radili. Posto ne verujemo da im se "javljalo" ostaje nam da zakljucimo da im je neko javio da to ne rade. Ja ovu situaciju vidim na ovaj nacin.

Uzmimo da su po instrukcijama spolja bojkotovali izbore. Ali zašto je država Srbija na to ćutala i odobravala stvaranje i funkcionisanje paralelnih unstitucija, pa i stvaranje njihove UČK.Sve to nije počelo 1998. već 1989.godine.Pa smo imali referendum 1997. ili poč.1998.godine gde se preko 90% građana izjasnilo protiv internacionalizacije i dolaska posmatračke misije EU, da bi ista po odobrenju SM uskoro već došla.
Atomski mrav Atomski mrav 14:46 23.12.2007

Brod plovi za Šangaj...

Dakle, Srbija je kao brod koji plovi ka EU luci... nažalost, ovi u mašinskom odeljenju stalno prave neke sabotaže, pa brod više plovi zahvaljujući morskim strujama nego svom pogonu. Kapetan i navigatori koliko - toliko drže kurs ali muka je u tome što korito pušta vodu pa je opravdana bojazan da će brod potonuti pre nego što stigne do luke. Pri tom, u luku nas neće pustiti ako ne pronađemo i pravdi ne privedemo nekoliko slepih putnika. Pri tome, lučka kapetanija zahteva i da se odreknemo jednog dela broda. Posada i putnici su podeljeni po tom pitanju - jedni misle da ćemo bez tog dela odmah potonuti, drugi misle da ćemo brže ploviti ka luci...

A putnici, u međuvremenu, opsedaju čamce za spasavanje :(
niki m niki m 14:55 23.12.2007

Re: Brod plovi za Šangaj...javascript:;

Dakle, Srbija je kao brod koji plovi ka EU luci... nažalost, ovi u mašinskom odeljenju stalno prave neke sabotaže,


Ne, nije bas tako. Srbija je kao brod koji plovi ka EU luci ali iz luke radiom javljaju da pre nego uplovi u luku potrebno je da baci u mora dobar deo posade.
nestorijanac nestorijanac 14:56 23.12.2007

Re: Brod plovi za Šangaj...

pa brod više plovi zahvaljujući morskim strujama

A, tek kako se te morske struje menjaju - cas levo, cas desno, cas napred, cas nazad....
Nego, ni ti camci za spasavanje ne pomazu mnogo...u njima ima tih slepih putnika koliko hoces, a
ni ti putnici sto kao nisu slepi, jesu slabovidi...., mada mrmljaju svasta....
Atomski mrav Atomski mrav 18:35 23.12.2007

Re: Brod plovi za Šangaj...javascript:;

Ne, nije bas tako. Srbija je kao brod koji plovi ka EU luci ali iz luke radiom javljaju da pre nego uplovi u luku potrebno je da baci u mora dobar deo posade.

Biće da bi oni jedan čamac za spasavanje, ali samo za sebe...
blackbox blackbox 23:34 23.12.2007

Re: Brod plovi za Šangaj...javascript:;

Atomski mrav
Ne, nije bas tako. Srbija je kao brod koji plovi ka EU luci ali iz luke radiom javljaju da pre nego uplovi u luku potrebno je da baci u mora dobar deo posade.Biće da bi oni jedan čamac za spasavanje, ali samo za sebe...

ima ih dosta koji i ne mogu da potonu.
jeca jeca 00:17 24.12.2007

Što znamo kukati, pa nikad kraja

Kada slušam stavove DSS-e, podsećaju me na Slobina vremena. NATO je zlo koje pokušava da rasparča našu zemlju, EU pokušava da napravi marionetsku državu na teritoriji Srbije, svi su oni protiv nas, a mi sve radimo po pravilima-kako treba, ali zavera je to protiv Srba. Mi ćemo što dalje i od NATO- alijanse i od evropskih integracija i tako ćemo se spasiti....onda tu negde ubace reč-ponos. Stalno govore o drugima, kako su sve te razvijene države loše, jer će tek tako da nam uzmu Kosovo, a kada krenu o Srbiji, kakva je ideja, gde ćemo za 10 godina biti.....pa znate ponos...ravnopravan odnos-partneri..ne može to tako sa nama. Nigde realnosti, racionalnog razmišljanja. Ništa nije još izgubljeno ali trenutno-čini mi se, nemamo snage da prevaziđemo ono što je bilo 90-tih, da se suočimo sa porazima i krenemo dalje.
Dušan Pavlović je dobro rekao da će se biračko telo podeliti na dva pola, jer će političke prilike to diktirati, pa će i političke partije morati da iskristališu svoje "prave" programe. Kosovo nema veze sa tom pričom jer ono više nije deo Srbije i nekako će se i na papiru to faktičko stanje definisati i to je jasno i bez praćenja svih ovih pregovora. Imali smo prilike da uživamo i budemo "ponosni" zbog saradnje sa Rusijom i Kinom 90-tih godina, imaćemo još puno takvih prilika ako to bude volja ovog naroda... šta drugo reći.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana