Istorija| Ljudska prava| Moj grad| Politika| Region

Cirkus Srbija

Neven Anđelić RSS / 05.03.2011. u 11:50

sarajevska Dobrovoljacka, opet..
sarajevska Dobrovoljacka, opet..
Samo veceras u vasem gradu. Prije cetiri godine u Beogradu, prosle godine u Londonu, a neki dan u Becu. Cirkus Srbija. Pratite kako birokratija srpskog pravosudja potresa evropske prijestolnice, Interpol i Europol, dok u susjednim zemljama izaziva "desavanje naroda" u Zagrebu i Sarajevu. Ne bas mnogobrojno, ali ljudi izadju na ulice s ne bas nejsvjetlijim rijecima o Srbiji. Zapravo to mozda i nije birokratski trik vec politicki sto je zaista tesko za povjerovati ali zar bi neki "pisar" zaista mogao ucestalo brukati sistem pravosudja u svojoj zemlji. S druge strane, zar bi neki politicar zaista ponavljao poteze koji su redovno zavrsavali kao porazi: svi do sada od Beograda osumnjiceni pusteni su na slobodu u gradovima u kojima gostuje Cirkus Srbija. Stoga, ako su to posljedice politickih odluka, javnost u Srbiji je razocarana nizom neuspjeha, u komsiluku se stvaraju neprijatelji, a u evropskim prijestolnicama pokazuje drzavna neozbiljnost. Zaista mi se cini da je "cirkus" rijec koja prilicno precizno opisuje niz akcija od kojih je posljednja pokrenuta protiv Jovana Divjaka.
Ilija Jurisic je prvo odlezao tri i po godine u zatvoru zbog optuzbe za ratne zlocine da bi potom bio pusten da se vrati kuci u Tuzlu. Potom je Ejup Ganic uhapsen u Londonu na osnovu optuzbe koja se bazirala na istim dokazima koji su vec ranije bili odbaceni u Hagu. I on se "slavodobitnicki" vratio u Sarajevo. Doda li se ovim slucajevima sudbina Tihomira Purde koji je upoznao zenicki zatvor na osnovu optuznice iz Srbije od koje je potom Srbija odustala te Jasmina Rendica koji je u trenutku pisanja ovog teksta jos uvijek u mitrovackom zatvoru na osnovu zahtjeva iz Afganistana koji je srpsko Ministarstvo pravosudja odbilo, stice se slika o pokusajima da se bude lokalni siledzija ali zbog nedostatka ili misica ili pameti, postane se predmet ismijavanja. Cirkuska tacka. Zabava za malu djecu.
Tako je red stigao i na Jovana Divjaka na kojeg sarajevski Bosnjaci s ponosom ukazuju kako ovaj rodjeni Beogradjanin "bas lepo govori ekavicom u sred Sarajeva" misleci da se tako dokazuje tolerantnost. Isti taj general nikada se nije libio javno reci da "sluzi kao ikebana" u vrhu Armije Bosne i Hercegovine, da iako drugokomandujuci po strukturi zapovjedanja, u odsustvu glavnog, komandu preuzimaju drugi, cak i amateri poput politicara Izetbegovica iz cijeg se kabineta znalo rukovoditi vojnim akcijama. Svojedobno je i cin vratio uvrijedjen nekim politickim potezima sarajevske vlasti. U ratu su ga i hapsile neke jedinice armije ciji je on general bio. Konacno, na radiju je cuo da je penzionisan. Dakle, Divjak bas nije tip koji je karijeru pravio dodvoravajuci se politickoj moci.
Sumnjicenje njega za zlocin u sarajevskoj dobrovoljackoj ulici je ponovno ignorisanje dogadjaja. On je bio prisutan u toj ulici pocetkom maja 1992. godine ali bez obzira na licni autoritet kod dijela gradjanstva i boraca te armije nije imao komandnu moc o cemu svjedoci i izjava jednog od bosnjackih lidera Zaima Backovica koji ukazuje na Divjakovu prakticnu nemoc i veliko nepovjerenje prema njemu u bosnjackim vrhovima: "St ace vam on. Izdao je svoj narod, izdace i nas." Backovic je, uz jos nekolicinu, stvarno rukovodio operacijom u Dobrovoljackoj. Ovo je zakljucak koji se ucestalo mogao cuti u medijima na osnovu niza izjava ucesnika i svjedoka dogadjaja.
Beogradu je bilo bitnije da pripremi seriju cirkuskih predstava nego da malo pomnije istrazi uloge pojedinaca i potom zatrazi izrucenje onih cija se odgovornost eventualno moze dokazati. Proslogodisnji uhapsenik u Londonu Ejup Ganic ukazuje da "Srbija zabavlja svoj narod, šenluči, skreće mu pažnju sa svoje stvarnosti." Bivsi beogradski uhapsenik Ilija Jurisic pak kaze da "Srbija se ponaša kao regionalni lovac, a Međunarodna zajednica to nijemo posmatra." Obojica istovremeno isticu nesposobnost bosanskohercegovackog vrha. Ganic je "uvjeren da mnogi problemi, ne samo u ovom slučaju, proističu iz toga što su u bh. vlasti nesposobni ljudi", dok Jurisic smatra da "najviše je krivo naše pravosuđe, koje je moralo odraditi te slučajeve, a nije"! Nekompetentnost BH institiucija na umu je i Zorana Cegara, jednog od ucesnika dogadjaja u Dobrovoljackoj ulici: "Ne krivim ja Srbiju, krivim naše političare i njih se bojim! Vlast nas nije ni obavijestila da protiv nas, optuženih za Dobrovoljačku, postoje potjernice, da nas Srbija traži."
Ironija je da se stavovi ovih ljudi o skandaloznoj nekompetentnosti institucija Bosne i Hercegovine poklapaju s misljenjem Milorada Dodika koji osim sto je izjavio da se nada da Srbija "neće odustati od naloga za privođenje" Divjaka, istice da "Sud BiH nije nikoga procesuirao u slučaju Dobrovoljačka, što govori da je to nepotreban sud, koji je formiran da bi se presudilo Srbima, a to bio osnov za pisanje negativne istorije o Srbima". Predsjednik Republike Srpske cesto pokusava biti duhovit u javnosti i propustio je idealnu priliku da primijeti da se "samo Srbi hapse po svjetskim aerodromima" jer Jovan Divjak je Srbin, a tehnicki govoreci mogao bi se i Ejup Ganic opisati kao takav na osnovu mjesta rodjenja.
Stoga ocito je da postoje dva problema zbog kojih je Jovan Divjak trenutno u austrijskom pritvoru. Jedan problem je ponasanje i nedostatak sposobnosti srpskog pravosudja. Drugi problem je potpuna nespremnost drzavnih pravosudnih institutcija u Bosni i Hercegovini koje su imale osamnaest godina da procesuiraju slucaj "Dobrovoljacka ulica" ali se oglase samo povodom hapsenja na evropskim aerodromima zahtjevajuci da se njima izruci osumnjicenik. Zbog javasluka i neznanja dvije grupe ljudi, jedne u Beogradu a druge u Sarajevu, Jovan Divjak, koji mjestom rodjenja i prebivanja simbolicno povezuje ta dva grada, provodi dane u zatvoru cekajuci da jos jedno evropsko pravosudje spozna svu bizarnost procesa pravde i pomirenja u zemljama koje su nekada cinile Jugoslaviju.

Atačmenti



Komentari (388)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 12:00 06.03.2011

Re: tabloidna politika

Ovo je momenat kad se kaci Andricevo: Dugotrajno robovanje i rdjava uprava...
mikimedic mikimedic 20:12 06.03.2011

Re: tabloidna politika

Sergej je inače napomenuo da je za generala Jovu Divjaka prvi put u životu čuo tog jutra, kada je sa ekipom filma „Montevideo, bog te video“ krenuo iz Mostara u Sarajevo.


ne znam da li je veci bolid zato sto je nosio majcu ili ovo sto je izjavio - nije znao.

ako iole zna nesto o dogadjanjima u tadasnjoj jugoslaviji (a morao bi da zna ako je bio na nivou prosecnog tadasnjeg stanovnika sfrj) morao bi da zna ko je divjak.

a ako ne zna nista o tome, onda ne znam kako je mogao da snimi pola onih 'ratnih filmova' ako o temi ne zna nista.

veronika_kojen veronika_kojen 20:14 06.03.2011

Re: tabloidna politika

mikimedic




Desibremiki

Kjs



Nego, i meni tu nešto smrdi, pogotovo posle ove Bjelogrlićeve izjave...(2 komentara ispod)
alselone alselone 20:24 06.03.2011

Re: tabloidna politika

veronika_kojen


Desibremiki

Kjs



Ćozdra Miki.
Ja se taman spremio da gledam neki film. Malo cu pricekati, mozda se zakuva.
veronika_kojen veronika_kojen 20:26 06.03.2011

Re: tabloidna politika

alselone

Ćozdra Miki.
Ja se taman spremio da gledam neki film. Malo cu pricekati, mozda se zakuva.




Čekaj, Blek još nije stig'o. A šjentimen kad navrati...
mikimedic mikimedic 21:38 06.03.2011

Re: tabloidna politika

Kjs


rsjbih



Nego, i meni tu nešto smrdi, pogotovo posle ove Bjelogrlićeve izjave...(2 komentara ispod)


sta reci nego
mikimedic mikimedic 21:43 06.03.2011

Re: tabloidna politika

Ćozdra Miki.
Ja se taman spremio da gledam neki film. Malo cu pricekati, mozda se zakuva.


rayzippo rayzippo 23:56 06.03.2011

Re: tabloidna politika

veronika_kojen

alseloneĆozdra Miki.Ja se taman spremio da gledam neki film. Malo cu pricekati, mozda se zakuva. Čekaj, Blek još nije stig'o. A šjentimen kad navrati...



senta se ne javlja jos od onoga fijaska sa iznajmljenim brodom
ed_novipazar ed_novipazar 08:47 07.03.2011

Re: tabloidna politika

princi
Tada su ubijena 42, a zarobljena 73 vojnika i civila.

Чекај, јел' не рече онај психопата горе (и то 2 пута) да је "страдало 6"? На страну лицитација и (типично) лагање око бројева побијених, али сам израз "страдање" наводи на идеју неке временске непогоде, више силе, да, заправо, нико и није био крив за та убиства.

Najlakse je generala Kukanjca proglasiti psihopatom. Covjek je bio glavnokomandujuci u tom garnizonu i plus bio licno u konvoju tog 3.maja. Ko zna bolje cifru ubijenih u koloni od njega? Jos na kraju covjek iznese svoj utisak da je zvanicnom Beogradu tada bilo krivo sto nije bilo vise poginulih kako bi se sto bolje eksploatisao taj dogadjaj. Zato su unajmili svojemedije da sve napumpaju. Psihopate su oni koji i pored cinjenica uporno lazu. A onima koji se tim lazima hrane i ustrajavaju u tome treba dobra medicina.

A psihopate uporno sire lazi i oko zbivanja od 2.maja. Tada su bile glavne zrtve na strani JNA ali ne kao posljedica zlocina snaga koje su branile Sarajevo vec bezumne naredbe oficira JNA da se napadne grad. Tu svakako ima komandne odgovornosti i tu treba neko debelo da odgovara.
Goran Vučković Goran Vučković 10:09 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Ko zna bolje cifru ubijenih u koloni od njega?

Na sajtu suda je ovaj dokument u kome je spisak sa pedeset jednim poginulim - dato je ime, prezime, datum i mesto rođenja za svakoga. Ima li neka referenca da je ovaj spisak osporavan?
ed_novipazar ed_novipazar 10:16 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Goran Vučković
Ko zna bolje cifru ubijenih u koloni od njega?

Na sajtu suda je ovaj dokument u kome je spisak sa pedeset jednim poginulim - dato je ime, prezime, datum i mesto rođenja za svakoga. Ima li neka referenca da je ovaj spisak osporavan?

Ne znam za taj spisak ali on se ne tice ni Dobrovoljacke ni Sarajeva. U pitanju je Tuzla i slucaj Jurisic. Kukanjac ne govori o tome a Divjak sa time nema nikakve veze.
Goran Vučković Goran Vučković 10:25 07.03.2011

Re: tabloidna politika


Ne znam za taj spisak ali on se ne tice ni Dobrovoljacke ni Sarajeva. U pitanju je Tuzla. Kukanjac ne govori o tome a Divjak sa time nema nikakve veze.

Ups izvinjavam se - guglovanje pre kafe
natasavb natasavb 10:41 07.03.2011

Re: tabloidna politika

ed_novipazar
Ko zna bolje cifru ubijenih u koloni od njega?


Ed zar nam ti i jos neki ovde niste bezbroj puta rekli da je spominjanje cifre i tvrdnja da je ona ustvari preuvelicana relativizacija zlocina?

Nije ovde stvar u tome da li je nastradalo sest ili cetrdesetsest ljudi, vec u tome sto se po vecini onih koji se zalazu za oslobadjanje Jovana Divjaka bez sudjenja, u Dobrovoljackoj nije ni desio nikakav zlocin vec je "Dobrovoljacka je dugo bila simbol otpora Sarajeva" kako ovih dana mogu da cujem od svojih "prijatelja" na FB.

Isto misljenje ocito ima i Tuzilastvo BiH jer za sve ove godine, koliko je to u njegovoj nadleznosti, nije podiglo ni jednu optuznicu za zlocin, a to jeste zlocin, koji se tada desio, sve da je samo sest ljudi nastradalo.
princi princi 10:41 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Najlakse je generala Kukanjca proglasiti psihopatom. Covjek je bio glavnokomandujuci u tom garnizonu i plus bio licno u konvoju tog 3.maja. Ko zna bolje cifru ubijenih u koloni od njega? Jos na kraju covjek iznese svoj utisak da je zvanicnom Beogradu tada bilo krivo sto nije bilo vise poginulih kako bi se sto bolje eksploatisao taj dogadjaj. Zato su unajmili svojemedije da sve napumpaju. Psihopate su oni koji i pored cinjenica uporno lazu. A onima koji se tim lazima hrane i ustrajavaju u tome treba dobra medicina.

A psihopate uporno sire lazi i oko zbivanja od 2.maja. Tada su bile glavne zrtve na strani JNA ali ne kao posljedica zlocina snaga koje su branile Sarajevo vec bezumne naredbe oficira JNA da se napadne grad. Tu svakako ima komandne odgovornosti i tu treba neko debelo da odgovara.

За тебе само једно питање: јел' су ти људи страдали или су побијени?
freehand freehand 10:50 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Najlakse je generala Kukanjca proglasiti psihopatom. Covjek je bio glavnokomandujuci u tom garnizonu i plus bio licno u konvoju tog 3.maja. Ko zna bolje cifru ubijenih u koloni od njega? Jos na kraju covjek iznese svoj utisak da je zvanicnom Beogradu tada bilo krivo sto nije bilo vise poginulih kako bi se sto bolje eksploatisao taj dogadjaj.

Pazi ga - čovek?! Ecce homo!
Milutin Kukanjac je kukavan čovek, Ede. I sedeo je na čelu kolone, sa Alijom u transporteru. a ja sam ga slušao dok je na raznim televizijama i u raznim periodima pričao bar tri različite verzije, kao komandant i očevidac. Iako niti je čime komandovao, niti je šta video.
E sad, imam komšiju, prijatelja i ratnog komandanta a tvog zemljaka, koji je do koševske bolnice stigao oko kilograma teži no što je bio kad je kolona krenula. Ta razlika u težini je poticala od olova kojim su ga heroji Dobrovoljačka napunili.
Čovek se zove Enes Taso i to je jedini oficir koga znam da je prošao rat a za koga nisam čuo ni jednu ružnu reč, nikad. Ni od redova ni od oficira.
A baš se ne slaže sa Kukanjcem, skoro pa ni malo. A ni sa Divjakom.
ed_novipazar ed_novipazar 11:13 07.03.2011

Re: tabloidna politika

natasavb

Ed zar nam ti i jos neki ovde niste bezbroj puta rekli da je spominjanje cifre i tvrdnja da je ona ustvari preuvelicana relativizacija zlocina?

Svaki zlocin je zlocin. Bez obzira na broj ubijenih. Ja se nisam javio da bih relativizirao bilo koji zlocin. Ja sam se javio zbog lazi koje se uporno plasiraju a to se ne radi iz neznanja vec smisljeno. Ako je ubijeno 6 onda treba to i reci. Zasto lagati? General Kukanjac je u svojoj reakciji pokusao da da odgovor na ovo pitanje.

natasavb natasavb 11:19 07.03.2011

Re: tabloidna politika

ed_novipazar
natasavb

Ed zar nam ti i jos neki ovde niste bezbroj puta rekli da je spominjanje cifre i tvrdnja da je ona ustvari preuvelicana relativizacija zlocina?

Svaki zlocin je zlocin. Bez obzira na broj ubijenih. Ja se nisam javio da bih relativizirao bilo koji zlocin. Ja sam se javio zbog lazi koje se uporno plasiraju a to se ne radi iz neznanja vec smisljeno. Ako je ubijeno 6 onda treba to i reci. Zasto lagati? General Kukanjac je u svojoj reakciji pokusao da da odgovor na ovo pitanje.



Ako je Divjak nevin, a svako jeste dok se ne dokaze suprotno, da ne bude zabune, zasto se onda toliko plasi sudjenja? Zasto si ti toliko siguran da je tacno ono sto je Kukanjac rekao?
Evo freehand kaze da je od njega cuo tri razlicite verzije. Ja nisam, ali sam gledala ovo



Uostalom zasto do sada nije pokrenut postupak, da se konacno sazna ko je odgovoran za zlocin koji se desio u Dobrovoljackoj.
veronika_kojen veronika_kojen 11:27 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Ako je Divjak nevin, a svako jeste dok se ne dokaze suprotno, da ne bude zabune, zasto se onda toliko plasi sudjenja? Zasto si ti toliko siguran da je tacno ono sto je Kukanjac rekao?


Odgovori joj sad.
ed_novipazar ed_novipazar 11:32 07.03.2011

Re: tabloidna politika

natasavb

Ako je Divjak nevin, a svako jeste dok se ne dokaze suprotno, da ne bude zabune, zasto se onda toliko plasi sudjenja? Zasto si ti toliko siguran da je tacno ono sto je Kukanjac rekao?

A zasto bi Kukanjac lagao? Za generala Divjaka mozes da kazes da ima motiv da prikrije istinu o ubistvu u Dobrovoljackoj ali sta bi bio motiv generala Kukanjca da laze? Ne postoji. Pa u cemu je problem? U srbijanskom tuzilastvu koje dobro zna da ne postoje dokazi o komandnoj odgovornosti pa su zato na primjer u svojoj optuznici protiv Jurisica izmisljali dokumenta koja ne postoje, bukvalno su lagali samo da bi ga osudili. A sve zarad politike. Da nije bilo slucaja Ganic tokom kojeg je ovo izaslo na svjetlo dana Jurisic bi vjerovatno jos truhnuo u srbijanskim zatvorima ni kriv ni duzan. A ti sada pitas zasto se Divjak boji ako je nevin. Razmisli malo.
veronika_kojen veronika_kojen 11:43 07.03.2011

Re: tabloidna politika

truhnuo




Šta ovo znači?
natasavb natasavb 12:21 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Pa u cemu je problem? U srbijanskom tuzilastvu koje dobro zna da ne postoje dokazi o komandnoj odgovornosti pa su zato na primjer u svojoj optuznici protiv Jurisica izmisljali dokumenta koja ne postoje, bukvalno su lagali samo da bi ga osudili.

Sto se tice nesposobnosti srpskog tuzilstva tu se potpuno slazem sa tobom. To je razlog sto je Jurisic oslobodjen i sto se nije daleko odmaklo ni sa dokazivanjem zlocina kad je upitanju tuzlanska kolona, a ne sto zlocina nije bilo.

Mogu da razumem one koji brane Divjaka zato sto misle da je nevin, ali tvrditi da se zlocin u Dobrovoljackoj nije ni desio, sto radi vecina koja ga brani, je previse.
ed_novipazar ed_novipazar 12:41 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Ma nije srbijansko tuzilastvo nesposobno vec je pokvareno do koske. Nisu uhapseni oslobodjeni zato sto je to tuzilastvo nesposobno vec sto su nezavisni sudski organi iz drugih zemnalja dotjerali cara do duvara pa vise nije imao kud. Kada se vise nije moglo izdrzati sa lazima onda se moralo popustit. Samo jos naivni vjeruju u dobre i profesionalne namjere srbijanskog tuzilastva.
boris19 boris19 12:59 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Ma da, zločin u Dobrovoljačkoj se nije dogodio, to sve izmišlja do koske pokvareno srpsko tužilaštvo. Lepo, nema šta. A ovo srbijanski bolje i da ne komentarišem, to dovoljno govori o vama.
ed_novipazar ed_novipazar 13:00 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Ne znam ko tvrdi da se zlocin u Dobrovoljackoj nije desio, ja to ne tvrdim. A sta nije u redu sa srbijanski?
veronika_kojen veronika_kojen 13:01 07.03.2011

Re: tabloidna politika

pokvareno srpsko tužilaštvo.


A-a. Srbijansko. Jošboljereći, gedžovansko. Mda najbolje bi bilo, genocidnoćetničko.
boris19 boris19 13:07 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Pa država je Srbija, ne Srbijanija ili kako već. Je l' onda po tebi bosansko tužilaštvo ili bosnijansko?
jovan_misic jovan_misic 13:20 07.03.2011

Re: tabloidna politika

A psihopate uporno sire lazi i oko zbivanja od 2.maja. Tada su bile glavne zrtve na strani JNA ali ne kao posljedica zlocina snaga koje su branile Sarajevo vec bezumne naredbe oficira JNA da se napadne grad. Tu svakako ima komandne odgovornosti i tu treba neko debelo da odgovara.


Pobogu...

Covjece, iz vas govori mrznja (mozda i gresim, mozda je to totalna jednostranost, zadojenost i neinformisanost), a lupetate gluposti.
Izvinjavam se sto moram da budem direktan, ali vasi komentari stvarno nezasluzuju nista vise. Nezasluzuju ni odgovor, ali ovo pisem vise zbog drugih ljudi koji citaju ovaj blog.
ed_novipazar ed_novipazar 13:21 07.03.2011

Re: tabloidna politika

boris19
Pa država je Srbija, ne Srbijanija ili kako već. Je l' onda po tebi bosansko tužilaštvo ili bosnijansko?

Da, postoji taj problem u slucaju Srbije da se odvoji etnicko od drzavnog. Zato se ja trudim da koristim izraz srbijanski kada oznacavam drzavne institucije, predstavnistva ili sportiste za razliku od srpski cime oznacavam nesto sto pripada ekskluzivno samo tom etnosu. Isto je i sa Slovenijom (slovenski i slovenacki) dok u slucaju Hrvatske na primjer nemamo taj problem. O tome se mnogo pricalo i na blogu, nema potrebe ponavljati.
ed_novipazar ed_novipazar 13:24 07.03.2011

Re: tabloidna politika

jovan_misic

Covjece, iz vas govori mrznja ...

Potpuno si u pravu. Strasno mrzim laz.
natasavb natasavb 13:24 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Ne znam ko tvrdi da se zlocin u Dobrovoljackoj nije desio, ja to ne tvrdim.

Hm.
Ovo su tvoje reci.

ed_novipazar
A psihopate uporno sire lazi i oko zbivanja od 2.maja. Tada su bile glavne zrtve na strani JNA ali ne kao posljedica zlocina snaga koje su branile Sarajevo vec bezumne naredbe oficira JNA da se napadne grad. Tu svakako ima komandne odgovornosti i tu treba neko debelo da odgovara.


edit: Nisam videla da je jovan_misic ovo vec citirao jer je bilo na drugoj strani, ali neka ostane.
jovan_misic jovan_misic 13:33 07.03.2011

Re: tabloidna politika

"Tada su bile glavne zrtve na strani JNA ali ne kao posljedica zlocina snaga koje su branile Sarajevo"

"ali ne kao posljedica zlocina snaga koje su branile Sarajevo"

Upravo tako,
Ed, ovo nesmete da govorite, neozbiljno je, sramota.
ed_novipazar ed_novipazar 13:46 07.03.2011

Re: tabloidna politika

jovan_misic

Ed, ovo nesmete da govorite, neozbiljno je, sramota.

Da li vi imate oci da vidite i usi da cujete. Ocevidac napada JNA na centar Sarajeva i zgradu predsjednistva BiH, Svetozar Pudaric na RTS-u govori o tom 2. maju. Vec sam ranije dao link. U studiju je i Mladen Ivanic iz RS koji te njegove navode nije negirao. Je li vama potreban kompresor da bi vam se cinjenice nekako ugurale u glavu?
veronika_kojen veronika_kojen 14:42 07.03.2011

Re: tabloidna politika

veronika_kojen veronika_kojen 15:26 07.03.2011

Re: tabloidna politika

otkazana premijera montevidea na palama zbog izjava bjelogrlića

trebali su otkazati jer je njesra film, ne zbog divjaka. moje mišljenje.
automatic automatic 17:25 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Zato se ja trudim da koristim izraz srbijanski kada oznacavam drzavne institucije, predstavnistva ili sportiste za razliku od srpski cime oznacavam nesto sto pripada ekskluzivno samo tom etnosu.

Brale, u Srbiji je sve srpsko, institucije pogotovo, sportisti da i ne govorim...
Isto je i sa Slovenijom (slovenski i slovenacki)

I u Sloveniji je sve slovenačko. Kod Slovena je slovensko.
I Srbi i Slovenci su Sloveni.
I srpsko i slovenačko je slovensko.
Kapiš?
ed_novipazar ed_novipazar 20:14 07.03.2011

Re: tabloidna politika

automatic

Brale, u Srbiji je sve srpsko...

Sve sto se tice vaseg etnosa mozete da zovete srpskim. I da imate pravo. Sve sto se tice drzavnog mozete opet da zovete srpskim. I da nemate pravo. Vas je izbor. Ja stvari zovem pravim imenom.


I u Sloveniji je sve slovenačko. Kod Slovena je slovensko.
I Srbi i Slovenci su Sloveni.
I srpsko i slovenačko je slovensko.

Jeste, u srpskom jeziku je mozda tako. U bosanskom nije.
mikimedic mikimedic 20:36 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Da, postoji taj problem u slucaju Srbije da se odvoji etnicko od drzavnog. Zato se ja trudim da koristim izraz srbijanski kada oznacavam drzavne institucije, predstavnistva ili sportiste za razliku od srpski cime oznacavam nesto sto pripada ekskluzivno samo tom etnosu. Isto je i sa Slovenijom (slovenski i slovenacki) dok u slucaju Hrvatske na primjer nemamo taj problem


ajde?

a zasto u slucaju hrvatske nemamo taj problem

mikimedic mikimedic 20:45 07.03.2011

Re: tabloidna politika

I u Sloveniji je sve slovenačko. Kod Slovena je slovensko.
I Srbi i Slovenci su Sloveni.
I srpsko i slovenačko je slovensko.

Jeste, u srpskom jeziku je mozda tako. U bosanskom nije.


aha, a sta je na bosanskom prisvojni pridev od imenice sloveni?



ed_novipazar ed_novipazar 21:59 07.03.2011

Re: tabloidna politika

mikimedic

aha, a sta je na bosanskom prisvojni pridev od imenice sloveni?

Sloveni? Ne znam sta si htio reci, Slaveni ili Slovenci?
mikimedic mikimedic 23:01 07.03.2011

Re: tabloidna politika

Sloveni


malo procitaj o sopstvenom poreklu pa ce ti verovatno biti jasnije.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 23:21 07.03.2011

Re: tabloidna politika

U bosanskom nije.


Samo da razjasnimo - kojim jezikom ti ovde pises, Ed_novipazar?

automatic automatic 00:11 08.03.2011

Re: tabloidna politika

Sve sto se tice vaseg etnosa mozete da zovete srpskim. I da imate pravo. Sve sto se tice drzavnog mozete opet da zovete srpskim. I da nemate pravo. Vas je izbor. Ja stvari zovem pravim imenom.

Brale, da si ti meni živ i zdrav.
Jeste, u srpskom jeziku je mozda tako. U bosanskom nije.

Nema, pile, bosanskog, to je srpski jezik, slagali te, pa ti gurnuli tastaturu i miša u ruke...
veronika_kojen veronika_kojen 18:37 06.03.2011

*

Jedno pitanje (zaista ne znam)-da li je iko od bosanskih političara priznao da se dogodio zločin u Dobrovočljačkoj (izuzev Jovana Divjaka) pod naredbom Predsjedništva? Negde sam pročitala da nije...
Neven Anđelić Neven Anđelić 19:17 06.03.2011

Re: *

nije mi poznato. jedino cini mi se da se izetbegovic drugi izvinjavao po beogradskim medijima negdje ove jeseni. mozda neko moze naci link i provjeriti sta je tacno govorio.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 03:53 07.03.2011

Re: *

Jeste izvinio se u emisiji Kaziprst na B92. Ne znam nista o njemu, ali u toj emsiji je govorio sasvim pristojno. Sa druge strane njegov otac stoji rame uz rame sa Slobodanom Milsoevicem i FRanjom Tudjmanom. Trojica budaletina i primitivaca koji su, sa svojim saradnicima, upropastili zivot miliona ljudi sa prostora bivse SFRJ, raznih nacija i vera.
Medjutim da njih nije bilo, ti ne bi imao o cemu da pises, sav ponosan na samoga sebe i svoj "rad". Morao bi da nadjes pravi posao kao sav ostali svet. Ali dobro, sta je bilo bilo je bar smo uspeli na svojoj kozi da shvatimo sta kaze ona narodna "nekom rat, nekom brat".
veronika_kojen veronika_kojen 19:47 06.03.2011

Re: 1

Počinjem da mislim da je ovo simultan i koordinisan potez Bjelogrlića i Trifunovića...Teorije zavere...E, sad znam da sam Srbin
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 01:10 07.03.2011

Cirkus Hrvatska

Tesko Hrvatima da izadju na ulice sa pogrdnim parolama protiv Srba i Srbije. Sad je Srbija kriva sto su Tomsonovi koncerti ustasko orgijanje na kojima desetine hiljada mladih HRvata i HRvatica slavi vadjenje ociju srpske dece u WWII. Providan si Nevene sa svojom "objektivnoscu".
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:51 07.03.2011

Pa ko ovde crta gole zene??

Hardverash svuda vidi "hardverski problem",
Softwerash u svemu "softwerski bug".
Kome se od svega prichinja "cirkus"?
ed_novipazar ed_novipazar 10:19 07.03.2011

General Divjak nece biti isporucen

General Divjak nece biti isporucen Srbiji

Austrija ipak nije drzava sibicara.
veronika_kojen veronika_kojen 11:28 07.03.2011

Re: General Divjak nece biti isporucen

Očekujemo slavlje u Sarajevu. Kao za doček heroja Orića, recimo.
koksy koksy 12:33 07.03.2011

Re: General Divjak nece biti isporucen

General Divjak nece biti isporucen
General Divjak nece biti isporucen Srbiji

ed
Austrija ipak nije drzava sibicara.


... u kojoj politika - kao što je iz priloženog, jel'te, vidljivo - nema uticaja na pravosudni sistem.
veronika_kojen veronika_kojen 15:43 07.03.2011

Re: General Divjak nece biti isporucen

koksy


... u kojoj politika - kao što je iz priloženog, jel'te, vidljivo - nema uticaja na pravosudni sistem.


Šššš, ne kvari slavlje.
krkar krkar 10:42 07.03.2011

Trrrrrrrrrrrrrrt!

http://kurier.at/nachrichten/2079384.php

Österreichs Außenminister Michael Spindelegger, der seinen für heute, Montag, geplanten Besuch in Sarajevo krankheitshalber absagen musste, stellte am Abend im Gespräch mit dem KURIER klar: "Nach unseren Völkerrechtsexperten ist eine Auslieferung nach Serbien undenkbar."
freehand freehand 11:38 07.03.2011

Re: Trrrrrrrrrrrrrrt!

krkar
http://kurier.at/nachrichten/2079384.php

Österreichs Außenminister Michael Spindelegger, der seinen für heute, Montag, geplanten Besuch in Sarajevo krankheitshalber absagen musste, stellte am Abend im Gespräch mit dem KURIER klar: "Nach unseren Völkerrechtsexperten ist eine Auslieferung nach Serbien undenkbar."

Živ je Alojz, umro nije!
Rejlem Rejlem 10:45 07.03.2011

Preporuka

Stoga ocito je da postoje dva problema zbog kojih je Jovan Divjak trenutno u austrijskom pritvoru. Jedan problem je ponasanje i nedostatak sposobnosti srpskog pravosudja. Drugi problem je potpuna nespremnost drzavnih pravosudnih institutcija u Bosni i Hercegovini koje su imale osamnaest godina da procesuiraju slucaj "Dobrovoljacka ulica" ali se oglase samo povodom hapsenja na evropskim aerodromima zahtjevajuci da se njima izruci osumnjicenik. Zbog javasluka i neznanja dvije grupe ljudi, jedne u Beogradu a druge u Sarajevu, Jovan Divjak, koji mjestom rodjenja i prebivanja simbolicno povezuje ta dva grada, provodi dane u zatvoru cekajuci da jos jedno evropsko pravosudje spozna svu bizarnost procesa pravde i pomirenja u zemljama koje su nekada cinile Jugoslaviju.


Ovde je sve receno.
Neven Anđelić Neven Anđelić 11:00 07.03.2011

Re: Preporuka

upravo razmisljam kako brzo reagujem i odgovaram kada me neko napadne dok kada neko shvati sta sam napisao, kada neko ima lsicno misljenje, kada je neko lucidan, uctiv i sarmantan u svom istupu, ja razmisljam kako je to lijepo ali ne odgovaram. Mozda je u tome greska pa pozitivne vibracije budu nadglasane od buke negativaca. Stoga hvala na komentaru.
alselone alselone 11:09 07.03.2011

Re: Preporuka

Neven Anđelić
upravo razmisljam kako brzo reagujem i odgovaram kada me neko napadne dok kada neko shvati sta sam napisao, kada neko ima lsicno misljenje, kada je neko lucidan, uctiv i sarmantan u svom istupu, ja razmisljam kako je to lijepo ali ne odgovaram. Mozda je u tome greska pa pozitivne vibracije budu nadglasane od buke negativaca. Stoga hvala na komentaru.


Kako je tebe lako oduseviti. Covek napise "Ovde je sve receno" i stavi smajlija a za tebe je to lucidno, uctivo i sarmantno. Jos mu samo dodaj: "Hvala ti sto postojis.", i spreman si za sledece branjenje zlocinaca.
princi princi 11:11 07.03.2011

Re: Preporuka

Што? Ово је баш cute. Прави man crush...
alselone alselone 11:18 07.03.2011

Re: Preporuka

princi
Што? Ово је баш cute. Прави man crush...


Bas ti je lucidno sarmantan komentar.
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 13:07 07.03.2011

Re: Preporuka

Znaci, ako se ne slazemo sa tobom, nismo shvatili sta si napisao, bukaci smo i primitvci. Ako se slozimo onako 100% bez pogovra, onda smo shvatili i vrlo smo pametni, duhoviti, lepi i sarmanti. Jos ako stavimo smajli onda smo genijalci. Postajes komican covece.
Neven Anđelić Neven Anđelić 15:50 07.03.2011

Re: Preporuka

ako ja napsiem da se zlocin desio za koji niko nije odgovarao - a potom me se napadne da negiram zlocin, onda su takvi citaoci i autori takvih napada nesposobni da procitaju sta jasno pise. zbog toga cijenim kada se procita necija misao pa slozi s njom ili ne. i onda rado raspravljam s autorima s kojima se principjelno ne slazem, kao i oni sa mnom, ali mozemo razgovarati. a na ovoj temi je bio prilican broj bukaca koji skoro orkestrirano pokusavaju izbjeci diskusiju te pomalo vrijedjati ako je moguce.
jovan_misic jovan_misic 19:08 07.03.2011

Re: Preporuka

ako ja napsiem da se zlocin desio za koji niko nije odgovarao


To nam je jasno, znamo da citamo, ali je jako tesko svatiti vasa ostala tvrdjenja.

"tako u tim procesima cesto nevine osobe zavrse u pritvorima cekajuci odluku o (ne)izrucenju."

Kako znate da su nevine. To jedino sud moze da kaze, a vi izbegavate mogucnost da se izvedu na sud pod raznim izgovorima: Nevine osobe, Sudovi u Srbiji...

Opet, ponavljam, da me shvatite: "Dali je trebalo suditi skorpionima ?", U Srbiji, (uzimajuci u obzir sve probleme toko sudjenja). Rekoste, bili ste tamo.
Ili ih je trebalo pustiti da setaju Beogradom, Becom, Londonom...
Razmislite, sta bi znacilo ne suditi ih. A razlog za nesudjenje ce mnogi naci.
Mozda se nece svi sloziti za sudjenje, jedna rulja hoce jedno, neko ce da izrice optuzbe uz kaficu, neko bi lincovao, vi imate svoje misljenje o krivici, ja svoje. Ali jedino sud moze da ispita, utvrdi, donese presudu, a optuzeni imaju sansu da se brane...

Bilo je problema, sa svedocima (zastrasivanje, cak i ubijanje) (kako sami navodite) u Hrvatskoj i na Kosovu, raznih proceduralnih problema i sl. Ima ih i u Srbiji i sigurno u BiH. Ali vi negledate kao da se napravi sudjenje i rese problemi. Iz vaseg izlaganja izgleda (nadam se da samo izgleda) da stitite osobe osudjene za ovaj zlocin (Ganic, Divljak) a nevidi se zelja da se oni izvedu pred lice pravde. Mozda to i zelite, ali to se nevidi. (osim sto ste rekli da nije uredu da BiH sudstvo neradi na slucaju).

Oni moraju na sud, MORAJU, u Evropi, u 21-om veku.
Mozda na Balkanu NE-MORAJU, ali to bi bilo zalosno.

a na ovoj temi je bio prilican broj bukaca koji skoro orkestrirano pokusavaju izbjeci diskusiju te pomalo vrijedjati ako je moguce.


Ovo je samo diskusija, i trebalo bi da bude akademska, bez vredjanja. Razmena misljenja. naravno da ima i zlonamernih ljudi i komentara. Ali ti ljudi nisu bitni. Blog B92 je jako posecen (2500 posecenost su samo registrovani clanovi). Mnogo vise ljudi cita blogove B92 i to ve vazno.
freehand freehand 19:17 07.03.2011

Re: Preporuka

Oni moraju na sud, MORAJU, u Evropi, u 21-om veku.

BTW - najelegantnije rešenje je, a mislim da nije daleko od pameti da bi se tako nešto moglo i desiti - da sud u Sarajevu pokrene proces i proglasi svoju nadležnost. Siguran sam da bi mu pravosuđe Srbije više nego rado izašlo u susret i gurnulo u ruke vreo krompir po imenu Jovo Divjak.
Pa nek oslobode đeneral Jovu ako je nevin, ali nek osude prave krivce, ako imaju jajca i zaista žele pravdu za žrtve.
princi princi 20:01 07.03.2011

Re: Пази тај избор речи!

Неспремност суда у Сарајеву да се суди злочинцима попут Орића, Ганића и осталих се у тексту назива "јавашлуком и незнањем". Оптужили би они Дивјака, али не знају да се икакав злочин догодио!
Neven Anđelić Neven Anđelić 00:46 08.03.2011

Re: Preporuka

Kako znate da su nevine. To jedino sud moze da kaze, a vi izbegavate mogucnost da se izvedu na sud pod raznim izgovorima: Nevine osobe, Sudovi u Srbiji...

Na sudu se dokazuje krivica a ne nevinost. Covjecanstvo je zapamtilo rijetke slucajeve sudskog dokazivanja nevinosti. Po vasoj logici i vi ste krivi dok god vas se ne izvede pred sud i dokaze suprotno. pravna logika je suprotna. svako je nevin dok se ne dokaze suprotno.
sa vama mi je zadovoljstvo diskutovati jer kao sto ste rekli razmjenjuje se misljenje bez vrijedjanja.
Iz vaseg izlaganja izgleda (nadam se da samo izgleda) da stitite osobe osudjene za ovaj zlocin (Ganic, Divljak) a nevidi se zelja da se oni izvedu pred lice pravde.

oni nisu osobe osudjene za zlocin. na osnovu izjava ucesnika i posmatraca dogadjaja, te poznavalaca situacije, ganic je bio mocan u to doba dok divjak nije. a srpski tuzilastvo nije ni za ganica pripremilo dovoljno snazne dokaze da bu ubijedilo londonski sud. to je cijela poenta. ne moze bas svako praviti spiskove 'krivih'. to treba raditi na osnovu valjanih dokaza i onda pokretati postupke protiv ljudi za koje zaista postoje indicije da su ucestvovali u zlocinu. za divjaka (pretpostavljam da vam je slucajno ono j zavrsilo u sred prezimena)mozemo sacekati koji dan il isedmicu pa vidjeti ishod.
jovan_misic jovan_misic 12:09 08.03.2011

Re: Preporuka

Na sudu se dokazuje krivica a ne nevinost. Covjecanstvo je zapamtilo rijetke slucajeve sudskog dokazivanja nevinosti.


Ja celo vreme tvrdim da su optuzeni i da treba da se brane pred sudom. Oni su OPTUZENI. Sumlja se da su krivi.
I to za komandnu odgovornost. Pola Haga je napunjeno takvim slucajevima. Nemoze, za neke vazi a za Divjaka ne. To vazi za sve, OPTUZENE.
A oni onda na sudu dokazuju da su postupali ispravno i nisu odgovorni, dok tuzilastvo radi suprotno.

na osnovu izjava ucesnika i posmatraca dogadjaja, te poznavalaca situacije, ganic je bio mocan u to doba dok divjak nije.


Divjak je bio odgovoran. "On April 8, 1992, Divjak became Deputy Commander of BiH's Territorial Defense forces and a month later oversaw the defence of Sarajevo from a major JNA attack.". Mislim da je ovo dovoljno. Ovo je veliki Divjakov problem. Nemoze lako da izbegne odgovornost.
A Ganic je zamenjivao Izedbegovica, dok je ovaj bio uhapsen.

ne moze bas svako praviti spiskove 'krivih'. to treba raditi na osnovu valjanih dokaza


Ja isto tako tvrdim da Srbija nije bas spretna i azurna u ovim slucajevima.
Ali isto tako mislim da treba da im se sudi i Srbija treba da pokusava da se ti ljudi izvedu pred pravdu.
"Svako" nije pravio optuznicu i Divjak nije "svako". One je bio na komandnom mestu, znaci odgovoran.
A sud u Londonu i Becu odlucivaju i pod pritiskom politike. To se radilo i u drugim slucajevima nevezanim za Balkan.

Ja mislim da Divjak (ah da izvinjavam se za "lj", sad davam paznju kad kucam) nece biti isporucen, tj. gotovo sam siguran. Tu ipak ima vise politiziranja nego cistog prava. Ali mislim da je to steta za pravo a i za sve nas na Balkanu. Treba da se rascisti sa proslosti i krene napred. A mi to neznamo.


ed_novipazar ed_novipazar 08:51 08.03.2011

Pravno prekrajanje historije

Pravno prekrajanje historije

"Mora se postaviti pitanje kakva se poruka šalje međunarodnoj zajednici i regionu. Pokušaj revizije istorije odvija se hapšenjem ljudi i njihovim ponižavanjem, šalje se poruka da rat nije imao nikakve uzroke i da Beograd nije imao nikakvu odgovornost za sve što se dešavalo. A to je duboko zabrinjavajuće i u neskladu je sa onim čemu je Srbija nominalno težila, da bude demokratska država koja želi da gradi odnose sa susedima na temeljima istorijske istine o onome što se događalo od 1991. do 1995. Ja sam duboko zgranut!"
, kaže Korać.
ed_novipazar ed_novipazar 08:57 08.03.2011

General Divjak kao humanista

Obrazovanje gradi Bosnu i Hercegovinu

Poštovani građani, podržite školovanje djece,
u skoro proteklih petnaest godina Udruženje „Obrazovanje gradi BiH“ pomaže djeci žrtava rata u BiH 1992.-1995., invalidnoj i talentovanoj djeci da uspješno završe školovanje i postanu korisni članovi društva. Ostvarujući misiju – djeca žrtava rata – naša trajna briga širom smo otvorili vrata kuće u ulici Dobojska 4 za one kojima je potrebna moralna i materijalna podrška. Sa jednim zaposlenim i na desetke volontera dodijelili smo preko 28.000 stipendija u vrijednosti od oko 1.100.000 EUR-a i podijelili školski pribor, odjeću, obuću, hranu, keramičke table, kompjutere i druga nastavna pomagala u vrijednosti od preko 1.500.000 EUR-a.


Pogledajte i listu osnivaca Udruzenja.

Bojim se da je ovo taj "zlocin" generala Divjaka koji je motivisao srbijansko tuzilastvo.
mikimedic mikimedic 11:24 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

srbijansko


srpsko.
koksy koksy 11:58 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

znači, staraMajka Tereza je za čikaJovu mala maca.
freehand freehand 12:22 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

koksy
znači, staraMajka Tereza je za čikaJovu mala maca.

ed_novipazar ed_novipazar 12:32 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

mikimedic
srbijansko


srpsko.

Lijepo od tebe sto si spreman da za raju ovdje na blogu prevodis sa bosanskog na srpski. Meni ne smeta, naprotiv. Samo ti za mnom polahko, gdje ja srbijansko a ti namah dodaj srpsko.

A ako ti nije zahmetile, ti skokni i do e-novina:

Povodom hapšenja komandanta odbrane Sarajeva Jovana Divjaka po srbijanskoj poternici Interpola ...
veronika_kojen veronika_kojen 12:42 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

General Divjak kao humanista


Neko zloban bi rekao da pere prljavu savest zbog onih četrdeset(ili devet?) tek punoletnih, a pobijenih dečaka. Ali sva sreća te nema zlobnih ljudi na blogu.
boris19 boris19 12:46 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Našao si relevantan izvor nema šta! Nego zanima me koji je zlocin generala Divjaka motivisao bosnijansko tuzilastvo za optužnicu?

RSE: Da li je on osumnjičen?

Barašin: Jeste, osumnjičen je u BiH i istraga je u toku.


Ceo tekst http://www.b92.net/info/vesti/pregled_stampe.php?yyyy=2011&mm=03&dd=07&nav_id=497542
veronika_kojen veronika_kojen 12:49 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

bosnijansko


Aj započnemo trend ovde na blogu. Kad mene (uprkos protestima) nazivaju Srbijankom, ja ću početi njih da nazivam Bosnijancima.

kIMjs
boris19 boris19 12:51 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Nema druge izgleda
veronika_kojen veronika_kojen 12:53 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

boris19
Nema druge izgleda


Ed Bosnijanac. Hrvaćani i Crnogorijanci. Uf, super zvuči.
Goran Vučković Goran Vučković 12:54 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Ed Bosnijanac. Hrvaćani i Crnogorijanci. Uf, super zvuči.

Pa nije - Ed je Srbin - Pazarac
boris19 boris19 12:58 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Da li treba da stoji Srbijanac Pazarac ili Srbin Pazarijanac?
veronika_kojen veronika_kojen 12:58 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Goran Vučković
Pa nije - Ed je Srbin - Pazarac


A-a. Srbijanac. Budi politički korektan, Gorane. Jel bi reko Klingonac ili Klingonjanin?!
Goran Vučković Goran Vučković 12:59 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

A-a. Srbijanac. Budi politički korektan, Gorane.

Ja to da olakšam Mikiju simultano prevođenje
veronika_kojen veronika_kojen 13:02 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

boris19
Da li treba da stoji Srbijanac Pazarac ili Srbin Pazarijanac?


Pazarlija. Nego...

Ja to da olakšam Mikiju simultano prevođenje




Da je iz Bosne, bio bi Bosnijanac. Ovako je Srbijanac.

(a ovo, samo za mikija...)

kIMjs
mikimedic mikimedic 13:12 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

kIMjs


veronika_kojen veronika_kojen 13:13 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

mikimedic
kIMjs




Vidi gore, Goran ti je preveo sa bosnijanskog šta smo pričali sa Edom.
mikimedic mikimedic 13:15 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Lijepo od tebe sto si spreman da za raju ovdje na blogu prevodis sa bosanskog na srpski


lepo i sto ti ne govoris srpskim jezikom - kao onaj (zaboravih mu nik) sto je jos sredinom sedamdesetih znao da u njegovoj skoli pola razreda govori bosnjackim.

a sad se vas dvojica dogovorite - jel bosnjacki ili bosanski

mada, ako jezik nije, ja bih ipak rekao da glava jeste - bosanska.

veronika_kojen veronika_kojen 13:16 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista


a sad se vas dvojica dogovorite - jel bosnjacki ili bosanski


Bosnijanski.
mikimedic mikimedic 13:16 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Klingonjanin


klingonijanac

mikimedic mikimedic 13:17 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Bosnijanski.


ed_novipazar ed_novipazar 13:32 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

mikimedic

mada, ako jezik nije, ja bih ipak rekao da glava jeste - bosanska.

Jezik bosanski a glava sandzacka.

Nasmijali ste me dobro, moram da vam ispricam jedan vic.

Pao Bosanac sa visoke zgrade i to pravo na glavu. Za cas posla okupi se raja oko njega i posmatraju sta je preostalo. On pak sav u komadu, dize se polahko i posmatra oko sebe. Najblizi njemu ce ti:

- Sta je bilo?

Bosanac ga gleda zbunjeno i odgovara:

- Otkud znam, i ja sam sad stig'o.


Miki, ti si bosanac cini mi se
veronika_kojen veronika_kojen 13:35 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Bosanac


Kahm, da prevedem bosnijanca.

Jezik bosnijanski, a glava raška.

Nasmejali ste me dobro, moram da vam ispricam jedan vic.

Pao Bosnijanac sa visoke zgrade i to pravo na glavu. Za cas posla okupi se narod oko njega i posmatraju sta je preostalo. On pak sav u komadu, dize se polako i posmatra oko sebe. Najblizi njemu ce ti:

- Sta je bilo?

Bosnijanac ga gleda zbunjeno i odgovara:

- Otkud znam, i ja sam sad stig'o.

Miki, ti si bosnijanac cini mi se
koksy koksy 13:47 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

ja ću početi njih da nazivam Bosnijancima.


Kad već teramo političku korektnost obavezno mora da bude bosnijanac i hercegovijanac.
alselone alselone 13:59 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

smaračijanac
natasavb natasavb 14:02 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

ed
Jezik bosanski a glava sandzacka.

Ti se ovo zezas ili ozbiljno kazes da govoris bosanski?
Meni je logicno da Bosnjaci govore bosnjacki.
E sad druga je stvar ako si ti Bosanac.

veronika_kojen veronika_kojen 14:05 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

alselone
smaračijanac


Nepravedno. Ja sam se bunila (i pukla ko tikva) kad su pričali da Bošnjaci kao nacija ne postoje I kad su Albance nazivali Šiptarima. Zašto ne mogu da me zovu gradjankom Srbije, zašto mora Srbijanka? Kako kažu gradjani Hrvatske (premda postoji izraz Hrvaćani), Bosne i Crne Gore? Jel toliko prokleto teško reći jednu reč više znajući da će se inače neki gradjani Srbije naći uvredjenim?
alselone alselone 14:10 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

veronika_kojen
Jel toliko prokleto teško?


Naravno da nije. Ali im se ovako crna dusa raduje kad upucuje te male pakosti. Moras ih razumeti.
veronika_kojen veronika_kojen 14:10 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

ć
alselone
veronika_kojen
Jel toliko prokleto teško?


Naravno da nije. Ali im se ovako crna dusa raduje kad upucuje te male pakosti. Moras ih razumeti.


Ima mnogo malih duša.


Nego, Ede, ja te molim (u ime gradjana Srbije koji će se naći uvredjenim) da prestaneš da nas nazivaš Srbijancima. Možeš nas slobodno početi zvati gradjanima Srbije (što niko ne dovodi u pitanje i niko ne nalazi uvredljivim), počevši od sada. Inače ću se smatrati uvredjenom, a tebe zlobnim i pakosnim. A sigurna sam da ti nisi takav.

Reci da nisi, Ede.
mikimedic mikimedic 14:25 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

Miki, ti si bosnijanac cini mi se




znas ono - uhvatili vanzemaljci japanca, rusa, amera i bosnijanca.

i da vide kako funkcionise mozak - analiziraju japanca, kad ono sve elektronska kola (kao data u startrek); kod amerikanca sve neki sistemi, upravljanje, kod rusa neki gasovi, helium, vodonik sve pici sve u sesnaes'...

dodju do bosanca a ono skroz suplje. i samo jedna zica tacno po sredini.

sazovu oni konzilijum. sta je sad ovo, cemu sluzi zica, nista ne mogu da provale.

jedan se odvazi i kaze - 'ja cu da presecem zicu, pa sta bude'.


i presece on zicu, kad bosnijancu otpadose usi.

unapred se izvinjavam drugu karagaci

alselone alselone 14:29 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

veronika_kojen
A sigurna sam da ti nisi takav.


I ja sam siguran.
veronika_kojen veronika_kojen 14:31 08.03.2011

Re: General Divjak kao humanista

alselone
veronika_kojen
A sigurna sam da ti nisi takav.


I ja sam siguran.


Videćemo.

A ako neko pita koji su to gradjani Srbije uvredjeni kad ih nazivaju Srbijancima, odmah da vam odgovorim-to sam ja, ja i ja, kao utrostručena ličnost kakva jesam. I Miki. Uvredjen, ne utrostručen.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana