Noć u kojoj su krave sve crnje i crnje...

Drago Kovacevic RSS / 24.12.2007. u 17:45

Evo Božića, Nove godine pa drugoga Božića. Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta.

I umesto da se u Srbiji opušteno troši na pokolone, priprema za putovanje bar do Praga ili makar do Budimpešte, razmišlja se o tome kako će izgledati stopedeseta, jubilarna rezolucija o Kosovu. Šta sadrži tajni akcioni plan vlade o merama protiv "mrskoga zapada" ili komšija u regionu ako Kosovo proglasi nezavisnost? Kako će DSS "čuvati" naše dostojanstvo, kako će i da li će "patriJotske snage" krenuti u obračun sa "domaćim izdajnicima", odnosno onima koji imaju zdrav razum i dovoljno hrabrosti da javno kažu kako nisu dali mandat ambasadoru Vladeti i ministru Vuku, te njihovim partijskim šefovima da im čuvaju "dostojanstvo", već da od njih očekuju da ne prave štetu?

Čitam i slušam vesti. I vidim kako "politička klasa" vodi do usijanja novu kampanju u kojoj Koštunica treba da bude čvrst i nepokolebljiv, Tadić razuman i taktičan, a Nikolić strašilo. I kad usvoje svoju stopedesetu rezoluciju, da nam saopšte, onako mirno, kako je još jednom pobedilo jedinstvo.

Gledam Tadićevu izbornu konvenciju u Novom Sadu. Više barjaka nego balona.Orlovi na sve strane. Valjda da se vidi državotvornost, šta li. Govor bez ikakvog sadržaja, mahanje rukama i poprilična dreka. Sto puta ponavlja ono što je prilikom posete nekoj utakmici u poluvremenu kazao i Oliju Renu. "Srbiji su neophodne pobede". I onda, naravno,kićenje tuđim perjem, skandiranje teniserima i plivaču Čaviću, sa čijim uspesima država ima veze taman koliko i svaki bloger B92 pojedinačno. Pa onda reciklirana izborna parola Milana Milutinovića ( i Srbija i svet), doduše malo drukčije kazana,sa više geografskih detalja. Mora da je ista reklamna agencija smišljala kampanju. I na kraju spot, gde ima svega, od sveća, vojske, zastava do fotografija iz detinjstva. Koga će to Srbija "pobeđivati" i u čemu. I kakve su pobede moguće ako njima ne prethodi razum. Hoće li pobediti korupciju..Hoće li odoleti Miškovićevim monopolima...Hoće li pobediti loše sudstvo, očajno zdravstvo i najgori školski sistem u Evropi. Hoće li pobediti nemar vidljiv i na tako drastičan način da iz vojnih kamiona ispadaju po autoputu na desetina sanduka bombi...šta će pobediti.O tome ni aa...ne treba Srbija da "pobeđuje" Šarapovu i Nadala.Ne biramo zato vlast. To će ako budu mogli da urade Ana Ivanović i Đoković. I to nema veze sa Srbijom nego sa njihovim talentom i radom.

Ovaj drugi Koštuničin kandidat provozao se rudarskim liftom, sišao u prirodni ambijent marak jame borskoga rudnika, doduše sa nekom lampom, progacao jamsku vodu i ponovo se popeo istim liftom. Usput je izjavio da očekuje Koštuničinu podršku.

I gledaj sada paradoksa. Taj Koštunica nema 5 posto pristalica ( ja nikoga od svojih poznanika nisam čuo da bi za njega glasao već godinama), ali izgleda da pobednik može biti samo onaj koga on blagosovi. Kandidati su čisto onako da se nađu, i dok Koštunica nekoga od njih ne udostoji svoje podrške. U čemu počiva moć toga čoveka?

Danas je Tadić, valjda u borbi da bude "prvi" Koštuničin pik na draftu, ekspresno Duliću kazao da menja datum donošenja rezolucije. Ne petak, nego sreda. Jer, kako nam je Dulić objasnio, svejedno je, oba su to "posna dana", iako još jučer nisu bila..o)) Samardžić je napisao rezoluciju i de da je neko ne izglasa. Izostade blagosov, pa i vlada može pasti, pa odoše upravni odbori...pa svašta...

I šta će biti...Ništa..Biće kako kaže Voja..A nas čeka putovanje kroz noć. I Srbija i svet što bi rekli M. Milutinović i Boris Tadić.

 

 

 

 



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blackbox blackbox 18:10 24.12.2007

šta je sadržaj

rezolucija kojojm se potvrđuje ranija rezolucija, a ko ne bude po našem donećemo novu rezoluciju.
Bilo bi to nešto ako bi se konačno reklo za šta smo , šta hoćemo,da se pozovu građani Kosova na zajednički život nudeći konkretne programe a ne samo obraćanje našim sunarodnicima. Pa kako onda očekujemo da će oni koji su dole većina prihvatiti da ne prihvate.
Pre će biti da će to skup patriotskih floskula da se narod ne seti o čemu se radi.
Možda zahtevamo i promenu sastava Saveta bezbednosti ili napuštanjem UN pa nek oni vide šta će onda, a EU je ionako suviše regionalna za naše globalno pimanje svetske politike.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:14 24.12.2007

Re: šta je sadržaj

blackbox
rezolucija kojojm se potvrđuje ranija rezolucija, a ko ne bude po našem donećemo novu rezoluciju.
Bilo bi to nešto ako bi se konačno reklo za šta smo , šta hoćemo,da se pozovu građani Kosova na zajednički život nudeći konkretne programe a ne samo obraćanje našim sunarodnicima. Pa kako onda očekujemo da će oni koji su dole većina prihvatiti da ne prihvate.
Pre će biti da će to skup patriotskih floskula da se narod ne seti o čemu se radi.
Možda zahtevamo i promenu sastava Saveta bezbednosti ili napuštanjem UN pa nek oni vide šta će onda, a EU je ionako suviše regionalna za naše globalno pimanje svetske politike.

Po meni je to ona parola M. Milutinovića - I Srbija i svet-. Dakle, tačno pre deset godina tu parolu je izbacio Miloševićev kandidat na presedničkim izborima.
Da bi nosioci naopake politike ostali dosledni, sad je ponavlja Koštuničin kandidat...o))
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 10:28 25.12.2007

Re: šta je sadržaj

Evo Božića, Nove godine pa drugoga Božića. Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta.


budibogsnama
citycall citycall 00:14 27.12.2007

vidite šta sam našao na netu!!!!

Čitam i slušam vesti. I vidim kako "politička klasa" vodi do usijanja novu kampanju u kojoj Koštunica treba da bude čvrst i nepokolebljiv, Tadić razuman i taktičan, a Nikolić strašilo.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:10 24.12.2007

Hajde da vidimo..

Hajde da vidimo ko će smeti da glasa za ovu rezoluciju...
Ovo bi, Jelena, mogla biti ona teza - Život u EU je zakon...o))

Jovanović: Rezolucija o EU
24. decembar 2007. | 17:54 | Izvor: FoNet
Beograd -- LDP će predložiti Rezoluciju o zaštiti evropske perspektive Republike Srbije, saopštio predsednik te stranke Čedomir Jovanović.

Rezolucija će biti predložena na sednici Skupštine Srbije koja je, kako se navodi, bez konsultacija sa poslaničkim grupama zakazana za sredu. "Na taj način se oštro suprotstavljamo svakoj rezoluciji vladajuće koalicije kojom se zloupotrebljava rešenje statusa Kosova, da bi se zaustavile evropske integracije Srbije", istakao je Jovanović u pisanoj izjavi.

Jovanović je poručio da je Srbiji potrebna jasna politika o EU i smena premijera Srbije Vojislava Koštunice.

Jovanović je naglasio da LDP neće dozvoliti vladajućoj koaliciji da odgovornost za neuspeh državne politike "koja oduzima pravo srpskoj zajednici na život na Kosovu, prenese sa Miloševića i Koštunice na EU i evropske snage u Srbiji".

"Koštuničina poslednja ponuda Tadiću najjasnije predstavlja poziv za dogovor o definitivnom okončanju evropske perspektive našeg društva. Ova ponuda direktno je rezultat pristanka Demokratske stranke na politiku kohabitacije i izostanak političkog zaokreta nakon prošlih parlamentarnih izbora", poručio je Jovanović.

On je istakao da je DS tada dozvolila da Koštunica ostane premijer i da u drugom mandatu nastavi da sprovodi svoju politiku za koju građani nisu glasali na parlamentarnim izborima u januaru.

"Zato je u fokusu naše politike na ovim predsedničkim izborima evropska budućnost Srbije. Tražimo smenu Koštunice i nove parlamentarne izbore, I zbog toga predsednički izbori za nas predstavljaju prekretnicu", rekao je Jovanović.

Prema rečima Jovanovića umesto ponižavajućih pregovora i dodvoravanja Koštunici, neophodna je jasna politika koja, bez ikakvih kompromisa, definiše EU kao jedino prihvatljivu opciju za budućnost Srbije.

"Umesto tajnih, noćnih pregovora, danas se zbog budućnosti ove zemlje, njenih građana i naše dece moramo opredeliti za jasnu alternativu koju nudi LDP, za čistu, evropsku, reformsku politiku", zaključio je Jovanović.


JJ Beba JJ Beba 18:20 24.12.2007

Re: Hajde da vidimo..

( i Srbija i svet),

to ništa ne znači. Zar Srbija nije u svetu? Ili možda demokrate uviđaju da polako ispadamo iz istog i ubzano se približavamo Marsu gde nema ničega.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:25 24.12.2007

Re: Hajde da vidimo..

JJ Beba
( i Srbija i svet),

to ništa ne znači. Zar Srbija nije u svetu? Ili možda demokrate uviđaju da polako ispadamo iz istog i ubzano se približavamo Marsu gde nema ničega.

Pa naravno, shure, da ništa ne znači..
I oni to znaju, ali se ponašaju kao ona koka koja je odredila da trči još jedan krug..o))
pozz
JJ Beba JJ Beba 18:39 24.12.2007

Re: Hajde da vidimo..

šure, meni nije problem što se tako ponašaju u predizbornoj kampanji, već činjenica da misle da su u pravu
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:48 24.12.2007

Re: Hajde da vidimo..

JJ Beba
šure, meni nije problem što se tako ponašaju u predizbornoj kampanji, već činjenica da misle da su u pravu

Naravno, oni to istinski misle...I ne bi bio problem što to misle, da u rukama ne drže sudbine miliona ljudi, da recimo nemaju vlast..
No, ono što mi dodatno smeta, jeste što lažu ljude da baš ne misle tako, iako tako rade i da to oni "hendluju" ove nerazumne bez kojih ne mogu praviti većinu...
pidola pidola 18:57 24.12.2007

Re: Hajde da vidimo..


to ništa ne znači. Zar Srbija nije u svetu? Ili možda demokrate uviđaju da polako ispadamo iz istog i ubzano se približavamo Marsu gde nema ničega.

fenomenalno,
samo ne znam sta da stavim :))) ili :((( posto je i tuzno,zato sto je stvarno.

samo bi da kritikujemo,zasto na to ne gledamo,kako nase demokrate mozda imaju i neku viziju (a ne jede se).
uopste ne ispadamo,samo idemo korak dalje i brze nego ostatak sveta,negde tamo,ka marsu.

i sta ce nam iko,sta ce nam ista,vec smo se i navikli na to cuveno nista.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:26 24.12.2007

Re: Hajde da vidimo..

Jovanović je poručio da je Srbiji potrebna jasna politika o EU i smena premijera Srbije Vojislava Koštunice.


Kako bi jasna politika o EU bila sasvim jasna, a sove se razletele kud koja, mila moja, sovoljubitelji bi morali da budu podvrgnuti lobotomiji.
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:38 24.12.2007

Ne razumem

"Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta."

Nisam siguran da shvatam kakve veze ima kad je Božić sa životom "mimo sveta".
nestorijanac nestorijanac 18:40 24.12.2007

Re: Ne razumem

Nisam siguran da shvatam kakve veze ima kad je Božić sa životom "mimo sveta".


Verovatno to nema nikakve veze, ali valjda gospodin Drago mizli da to lepo zvuci. A, zvucanje je zakon.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:42 24.12.2007

Re: Ne razumem

Dušan Maljković
"Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta."

Nisam siguran da shvatam kakve veze ima kad je Božić sa životom "mimo sveta".

E, pa ništa onda moj Maljkoviću...o))
Da si ti meni živ i zdrav, ali ako sad nisi siguran onda nećeš nikada ni biti...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:44 24.12.2007

Re: Ne razumem

nestorijanac
Nisam siguran da shvatam kakve veze ima kad je Božić sa životom "mimo sveta".


Verovatno to nema nikakve veze, ali valjda gospodin Drago mizli da to lepo zvuci. A, zvucanje je zakon.

Dragi Nestore..ne, zvučenje..Život je zakon...i latufundija, jer je i ona život..o))
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:48 24.12.2007

Re: Ne razumem

Drago Kovacevic

Dušan Maljković"Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta."Nisam siguran da shvatam kakve veze ima kad je Božić sa životom "mimo sveta". E, pa ništa onda moj Maljkoviću...o))Da si ti meni živ i zdrav, ali ako sad nisi siguran onda nećeš nikada ni biti...


Hvala na lepim željama, ali i dalje vas najljubaznije molim da mi objasnite. Ili možda da pomislim da ni vi baš najbolje ne shvatate šta ste napisali? Ili je reč o nekom okultnom znanju koje samo incirani mogu da prime u svoje glave na višim spiritualnim nivoima?
nestorijanac nestorijanac 18:50 24.12.2007

Re: Ne razumem

Dragi Nestore..ne, zvučenje..Život je zakon...i latufundija, jer je i ona život..o))

A, tako...zivot je zakon ! Valjda taj zakon vazi i za one ljude na Kosovu (koje svet tamo zakonski cuva i brani), a cije su latifundije danas ogradjene zicom, nakon sto su spaljene i unistene....?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:51 24.12.2007

Re: Ne razumem

Dušan Maljković
Drago Kovacevic

Dušan Maljković"Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta."Nisam siguran da shvatam kakve veze ima kad je Božić sa životom "mimo sveta". E, pa ništa onda moj Maljkoviću...o))Da si ti meni živ i zdrav, ali ako sad nisi siguran onda nećeš nikada ni biti...


Hvala na lepim željama, ali i dalje vas najljubaznije molim da mi objasnite. Ili možda da pomislim da ni vi baš najbolje ne shvatate šta ste napisali? Ili je reč o nekom okultnom znanju koje samo incirani mogu da prime u svoje glave na višim spiritualnim nivoima?

Pa Maljkoviću stvari stoje ovako...Dođe Nova godina, e onda dođe Božić, pa onda opet Nova godina...
Tu ti ne nalaziš ništa šizoidno...
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:02 24.12.2007

Re: Ne razumem

Da li ste čitali Anti-Edipa Deleza i Gatarija, jedno od najznačajnijih filozofskih dela XX veka? Tamo vam se brani šizofrena subjektivnost i iznosi se teza da je subjekat u svom utemeljenju upravo takav -- šizoidan. I ne upisuje se u tu poziciju nikakva patologija, ne preporučuje nikakav tretman.

To što se vi pozivate na psihijatrijski diskurs na temelju dva neusklađena kalendara -- gregorijanskog i julijanskog -- je potopuno neutemeljeno (jer je više daleka asocijacija nego ozbiljna naučna teza), a implicira da slično stoji sa Kinezima, Jevrejima i muslimanima, jer i oni imaju "dve Nove godine". Dakle Drago vi sad pola sveta proglasiste šizofrenim.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:03 24.12.2007

Re: Ne razumem

nestorijanac
Dragi Nestore..ne, zvučenje..Život je zakon...i latufundija, jer je i ona život..o))

A, tako...zivot je zakon ! Valjda taj zakon vazi i za one ljude na Kosovu (koje svet tamo zakonski cuva i brani), a cije su latifundije danas ogradjene zicom, nakon sto su spaljene i unistene....?


Svakako Nestore. I za njih važi. E sad, kako bi ih ti čuvao i popravio njihov položaj..Tako što bi zaratio sa svetom koji ih jedini čuva, pa bar to bio samo "diplomatski rat"..Ne, onda bi se gadno poigrao njihovom sudbinom...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:18 24.12.2007

Re: Ne razumem

Dušan Maljković
Da li ste čitali Anti-Edipa Deleza i Gatarija, jedno od najznačajnijih filozofskih dela XX veka? Tamo vam se brani šizofrena subjektivnost i iznosi se teza da je subjekat u svom utemeljenju upravo takav -- šizoidan. I ne upisuje se u tu poziciju nikakva patologija, ne preporučuje nikakav tretman.

To što se vi pozivate na psihijatrijski diskurs na temelju dva neusklađena kalendara -- gregorijanskog i julijanskog -- je potopuno neutemeljeno (jer je više daleka asocijacija nego ozbiljna naučna teza), a implicira da slično stoji sa Kinezima, Jevrejima i muslimanima, jer i oni imaju "dve Nove godine". Dakle Drago vi sad pola sveta proglasiste šizofrenim.

Čitati, moj Maljkoviću, ne znači i razumeti.
Vidi, Grci, Bugari,Rumuni, verovatno nisu manji pravoslavci od Srba. Pa su njihove crkve uskladile kalendare sa međunarodnim računanjem vremena.
Nije ti dobar ovaj primer sa Kinezima. Nije dobar ni ovaj sa muslimanima i jevrejima. Međunarodno računanje vremena ide po gregorijanskome kalendaru. Reci mi jedan razlog zbog čega ti daješ prednost julijanskome...
A ovo sa psihijatrijskim diskursom opet podmećeš. Jedno su šizoidne situacije, a drugo šizoidni subjekti.
eli eli 19:23 24.12.2007

Re: Ne razumem

Vidi, Grci, Bugari,Rumuni, verovatno nisu manji pravoslavci od Srba. Pa su njihove crkve uskladile kalendare sa međunarodnim računanjem vremena.

Drago,a sto ti povezujes Novu godinu i Bozic?Svetovni i duhovni praznik,koji se zapravo proslavljao u prolece ali je premesten zbog poklapanja sa paganskim praznikom sunca.
nestorijanac nestorijanac 19:23 24.12.2007

Re: Ne razumem

E sad, kako bi ih ti čuvao i popravio njihov položaj.

Ih, da sam ja netko .... o njima bih (u Srbiji i svetu) govorio 24 sata na dan, 365 dana u godini...
adam weisphaut adam weisphaut 19:26 24.12.2007

Re: Ne razumem

Ih, da sam ja netko

Ti bre
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:29 24.12.2007

Re: Ne razumem

Ja uopšte ne dajem prednost julijanskom kalendaru -- odakle vam sad to? SPC daje prednost, a ja, kao ateista i pobornik nauke, prednost dajem onom kalendaru koji je najtačniji.

Nije ovde reč o tome ko je veći, a ko manji pravoslavac, nego da li imati dve "Nove godine" implicira šizofreniju ili ne. Vi kažete u tekstu Srbi, ne ja, a šizofrene situacije ili generišu šizofrene subjekte ili nemaju efekta, a vi tvrdite da se efekat sastoji u stajanju "mimo sveta". Odavde sledi da je to itekako značajan učinak, koji teško da može da se ostvari bez šizofrenije samih subjekata tj. šizofrenog društva koji ti subjekti formiraju. Uostalom, šta je tu uzrok, a šta posledica -- šizodina situacija prizvodi šizoidne subjekte ili obrnuto?

Primeri koje sam dao su ekvivalenti srpskoj situaciji -- svi navedeni koriste dva kalendara. I slave dve Nove godine.

adam weisphaut adam weisphaut 19:34 24.12.2007

Re: Ne razumem

Primeri koje sam dao su ekvivalenti srpskoj situaciji -- svi navedeni koriste dva kalendara. I slave dve Nove godine.

Al' ne pripadaju istoj hriscanskoj civilizaciji kao i korisnici julijanskog i gregorijanskog kalendara Maljakovicu. i navedeni ne slave bozic a to je bilo sadrzano u stavu: bozic i nova godina, noza godina i bozic, nije tesko zapamtiti ?
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:37 24.12.2007

Re: Ne razumem

Aha, dakle vi tvrdite da samo u hrišćanskoj civilizaciji, u narodima koji slave prvo Novu godinu pa Božić pa onda još jednom Novu godinu dolazi do šizodnih efekata i izolacije od svetskih tokova?

Fenomenalna sociološka teorija. Verujem da je reč o novom naučnom proboju. Bravo!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:41 24.12.2007

Re: Ne razumem

Dušan Maljković
Ja uopšte ne dajem prednost julijanskom kalendaru -- odakle vam sad to? SPC daje prednost, a ja, kao ateista i pobornik nauke, prednost dajem onom kalendaru koji je najtačniji.

Nije ovde reč o tome ko je veći, a ko manji pravoslavac, nego da li imati dve "Nove godine" implicira šizofreniju ili ne. Vi kažete u tekstu Srbi, ne ja, a šizofrene situacije ili generišu šizofrene subjekte ili nemaju efekta, a vi tvrdite da se efekat sastoji u stajanju "mimo sveta". Odavde sledi da je to itekako značajan učinak, koji teško da može da se ostvari bez šizofrenije samih subjekata tj. šizofrenog društva koji ti subjekti formiraju. Uostalom, šta je tu uzrok, a šta posledica -- šizodina situacija prizvodi šizoidne subjekte ili obrnuto?

Primeri koje sam dao su ekvivalenti srpskoj situaciji -- svi navedeni koriste dva kalendara. I slave dve Nove godine.


Nisu ekvivalenti Maljkoviću...Srbi su hrišćani, kao i Italijani, Nemci, Slovaci, Hrvati ili Poljaci. Svetsko računanje vremena ide po kalendaru iz hrišćanske tradicije.A ti meni podmećeš druge konfesije; budiste, konfučijance, muslimane, jevreje.
Samo dva naroda gde je hrišćanstvo osnov tradicije, poštuju julijanski kalendar - Srbi i Rusi.
Kad već govoriš o psihijatriji, jesi li ti čuo za sindrom "malih razlika"...
adam weisphaut adam weisphaut 19:45 24.12.2007

Re: Ne razumem

Aha, dakle vi tvrdite da samo u hrišćanskoj civilizaciji, u narodima koji slave prvo Novu godinu pa Božić pa onda još jednom Novu godinu dolazi do šizodnih efekata i izolacije od svetskih tokova?

Fenomenalna sociološka teorija. Verujem da je reč o novom naučnom proboju. Bravo!

Mala ilustracija podvojenosti duha, nikava teorija. Znas ono: oce piski, nece piski. Oce zapad nece zapad.
A ako ti iz pojedinacnih ilustracija crpis teorije , to dosta objasnjava zasto si jos apsolvent
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:48 24.12.2007

Re: Ne razumem

eli
Vidi, Grci, Bugari,Rumuni, verovatno nisu manji pravoslavci od Srba. Pa su njihove crkve uskladile kalendare sa međunarodnim računanjem vremena.

Drago,a sto ti povezujes Novu godinu i Bozic?Svetovni i duhovni praznik,koji se zapravo proslavljao u prolece ali je premesten zbog poklapanja sa paganskim praznikom sunca.

Nije Eli . Božić je Božić, a Nova godina je Mali Božić..o))
Jel sad jasnije...
Kako može nekome biti najpre Mali Božić ( Nova godina), onda Božić, pa onda opet Mali Božić...( Nova godina).
Julije Cezar je mnogo popularan u Srbiji...o))
To nikako da objasnim ovome Maljkoviću, a teško ide i kod Niksona...
I istrolovaše mi čitav post, na osnovu jedne moje elementarne konstatacije..
bord bord 19:57 24.12.2007

Re: Ne razumem

pa ima veze jer je 94 % hriscana slavai bozic 25.12 ... a danas od vrlih voditelja na tv cujem da je to "katolicki "bozic???
blackbox blackbox 20:12 24.12.2007

Re: Ne razumem

nestorijanac
Nisam siguran da shvatam kakve veze ima kad je Božić sa životom "mimo sveta". Verovatno to nema nikakve veze, ali valjda gospodin Drago mizli da to lepo zvuci. A, zvucanje je zakon.

A ja to shavtio kao aluziiju na ono što reče Bogdan Diklić ,koji igra sveštenika u filmu "Sivi kamion crvene boje" .
Kaže E moj sinko nas Srbe je i Sveti Ilija zaboravio. A kako da nas i ne zaboravi kad mu se molimo sa zakašnjenjem od 14 dana". Tako otprilike.
Ma važno je da smo mi posebni, pa makar i naopako.
A stara izreka kaže "Lako je mimo sveta, treba sa svetom". Lako je pokvariti odnose a mnogo tee popraviti a to se odnosi i na ostale prema nama.
blackbox blackbox 20:21 24.12.2007

Re: Ne razumem

Drago Kovacevic

Dušan MaljkovićDa li ste čitali Anti-Edipa Deleza i Gatarija, jedno od najznačajnijih filozofskih dela XX veka? Tamo vam se brani šizofrena subjektivnost i iznosi se teza da je subjekat u svom utemeljenju upravo takav -- šizoidan. I ne upisuje se u tu poziciju nikakva patologija, ne preporučuje nikakav tretman. To što se vi pozivate na psihijatrijski diskurs na temelju dva neusklađena kalendara -- gregorijanskog i julijanskog -- je potopuno neutemeljeno (jer je više daleka asocijacija nego ozbiljna naučna teza), a implicira da slično stoji sa Kinezima, Jevrejima i muslimanima, jer i oni imaju "dve Nove godine". Dakle Drago vi sad pola sveta proglasiste šizofrenim.Čitati, moj Maljkoviću, ne znači i razumeti.Vidi, Grci, Bugari,Rumuni, verovatno nisu manji pravoslavci od Srba. Pa su njihove crkve uskladile kalendare sa međunarodnim računanjem vremena.Nije ti dobar ovaj primer sa Kinezima. Nije dobar ni ovaj sa muslimanima i jevrejima. Međunarodno računanje vremena ide po gregorijanskome kalendaru. Reci mi jedan razlog zbog čega ti daješ prednost julijanskome...A ovo sa psihijatrijskim diskursom opet podmećeš. Jedno su šizoidne situacije, a drugo šizoidni subjekti.

Koji je danas datum? 24 ili 10.decembar?
eli eli 20:39 24.12.2007

Re: Ne razumem

Nije Eli . Božić je Božić, a Nova godina je Mali Božić..o))
Jel sad jasnije...

Ajme Drago,gde ode?Sada si pobrkao tradiciju i veru.Mislim da ni tebi nije bas najjasnija ova tvoja elementarna konstatacija, jer ako cemo tim redom imamo:Ng,Bozic,Ng,Ng{1 ili 14 Sep.}.Jasnije od ovoga ne moze.Koliko proslava Bozica [25] moze da nas priblizi svetu?Ako je neko ateista njemu nije vazno sta se kada slavi,tako da on i ne ide mimo sveta.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:53 24.12.2007

Re: Ne razumem

eli
Nije Eli . Božić je Božić, a Nova godina je Mali Božić..o))
Jel sad jasnije...

Ajme Drago,gde ode?Sada si pobrkao tradiciju i veru.Mislim da ni tebi nije bas najjasnija ova tvoja elementarna konstatacija, jer ako cemo tim redom imamo:Ng,Bozic,Ng,Ng{1 ili 14 Sep.}.Jasnije od ovoga ne moze.Koliko proslava Bozica [25] moze da nas priblizi svetu?Ako je neko ateista njemu nije vazno sta se kada slavi,tako da on i ne ide mimo sveta.

Eh, blago meni, Eli...o))
Ništa svetu ne približava ako hoćeš da se bez potrebe od njega udaljavaš...
eli eli 21:07 24.12.2007

Re: Ne razumem

Ništa svetu ne približava ako hoćeš da se bez potrebe od njega udaljavaš...

Zasto si onda rekao "Bitan,temeljan uslov da se zivi haoticno i mimo sveta"?Ako zadrzimo deo sebe {tradicije,vere,kako god}onda se nepotrebno udaljavamo od sveta?
strava strava 21:39 24.12.2007

Re: Ne razumem

pa ima veze jer je 94 % hriscana slavai bozic 25.12 ... a danas od vrlih voditelja na tv cujem da je to "katolicki "bozic???


Ne znam u čemu su pogrešili vrli voditelji. Ako ne verujete pitajte Srbe u Republici Srpskoj ili malo šire u Bosni i Hercegovini.
silver bullet silver bullet 23:31 24.12.2007

Re: Ne razumem

Fenomenalna sociološka teorija. Verujem da je reč o novom naučnom proboju. Bravo!


Vanity. Definitely my favorite sin.
Mozete nekoga kritikovati bez podsmevanja.
nestorijanac nestorijanac 00:20 25.12.2007

Naopaka posebnost

@ blackbox

Ma važno je da smo mi posebni, pa makar i naopako.


Hm..., osim sto nas mozda cini vaznim, ta nasa naopaka posebnost je ocigledno ubitacna po nas....Znate onu staru poslovicu " Tri Srbina u cetiri partije...."
rayzippo rayzippo 03:13 25.12.2007

Re: Ne razumem

Mladi Bozic a ne mali ...
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:46 24.12.2007

I još jedna sitnica

"Taj Koštunica nema 5 posto pristalica ( ja nikoga od svojih poznanika nisam čuo da bi za njega glasao već godinama)"

Pobrkali ste ga sa Čedomirom Jovanovićem. Btw, dopada mi se kako razumevate metodologiju socioloških istraživanja, posebno reprezentativni uzorak sačinjen od poznanika. Jel imate vi neko ozbiljno istraživanje da ponudite, a ne ovu paušalnu procenu?

I jedno pitanje: koliko će vaših poznanika glasati za Čedu i da li verujete da je to procenat koji će on dobiti na izborima?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:56 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

Dušan Maljković
"Taj Koštunica nema 5 posto pristalica ( ja nikoga od svojih poznanika nisam čuo da bi za njega glasao već godinama)"

Pobrkali ste ga sa Čedomirom Jovanovićem. Btw, dopada mi se kako razumevate metodologiju socioloških istraživanja, posebno reprezentativni uzorak sačinjen od poznanika. Jel imate vi neko ozbiljno istraživanje da ponudite, a ne ovu paušalnu procenu?

I jedno pitanje: koliko će vaših poznanika glasati za Čedu i da li verujete da je to procenat koji će on dobiti na izborima?

Što petparački podmećeš Maljkoviću..Ko je pominjao istraživanja..Znaš li ti koliko Koštuničinih glasača..nema ih jer ste svi otišli Tadiću..o))
E, sad ovako. Oduzmi od onoga što je dobio Veljin, Palmin, Rakin i Bidžin deo, pa ćeš videti šta će ostati..U ostalom doćiće izbori..
A od mojih poznanika za Čedu glasa manjina..Ali isto tako mirno mogu reći da glasaju najbolji od onih koje poznajem..

adam weisphaut adam weisphaut 19:01 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

Što petparački podmećeš Maljkoviću.

Ih bre, Drago. Pa ume on i ceo blog tako da napise.
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:06 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

A na osnovu čega vi dobijate procenat podrške Koštunici? Ja ne znam kolika mu je podrška, pa se ne bavim nagađanjima. Oduzimate cifre koje ne znate koliko iznose, a meni kažete da "petparački podmećem"? Vi tvrdite vrlo egzaktnu cifru, a u stvari pojma nemate kako ste do nje došli ni da li je tačna. To je podmetanje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:06 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

adam weisphaut
Što petparački podmećeš Maljkoviću.

Ih bre, Drago. Pa ume on i ceo blog tako da napise.

E, Adame, ko mi je kriv pa ne čitam. Da čitam, znao bih to..
adam weisphaut adam weisphaut 19:08 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

E, Adame, ko mi je kriv pa ne čitam. Da čitam, znao bih to..

Pametan izbor, Drago.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:23 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

Dušan Maljković
Btw, dopada mi se kako razumevate metodologiju socioloških istraživanja, posebno reprezentativni uzorak sačinjen od poznanika


Da Maljkovicu,

stvarno petparacko podmetanje - ja mislim da Drago uzorak za njegova objektivna istrazivanja uzima ... na partijskom sastanku:))))

Hm, a ako se slucajno ispostavi da se ipak radi o istom uzorku ... onda ti se izvinjavam unapred za ovo "petparacko podmetanje"
adam weisphaut adam weisphaut 20:37 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

Da Maljkovicu,

stvarno petparacko podmetanje - ja mislim da Drago uzorak za njegova objektivna istrazivanja uzima ... na partijskom sastanku:))))

Ne znam odakle Drago uzima svoj uzorak za svoja istrqazivanja, stavise nesto ne verujem da ih sprovodi, pre bih rekao da je napravio tu projekciju na konstatnom padu Kostunice i stranke mu od 2000. na ovamo
Ali Vaso siguran sam da vecina tvojih tvrdnji koje si na ovom blogu iznosio bile sazdane od nadasve pozudanih informacija iz Kurira i Pressa
Treger Treger 21:28 24.12.2007

Re: I još jedna sitnica

Vi će te gospodine ne samo završiti fakultet nego i doktorirati na slavnom delu i liku druga Koštunice koji je kao poraženi na parlamentarnim izborima kao i njegov veliki uzor Slobo ostao na vlasti i čak se svi otimaju za šaku njegovih glasova osim LDP. Da mu nije bilo "kuma " Palme i domaćina magistra Velje Ilića koji prvi proslavu otvaranja WC na železničkoj stanici. WC je koštao oko 75 000 evre ali to nije ništa jer je to WC na putu za naše Kosovo.
adam weisphaut adam weisphaut 18:59 24.12.2007

Igre bez granica

I umesto da se u Srbiji opušteno troši na pokolone, priprema za putovanje bar do Praga ili makar do Budimpešte, razmišlja se o tome kako će izgledati stopedeseta, jubilarna rezolucija o Kosovu.

Stigao Sengen, sad ce malo teze da se ide.
A i ko je kao ja isao skroro imao je prilike da vidi kakvo je ponizenje prelaziti granicu sa srpskim pasosem, koliko se ceka na granicama koje drugi prelaze kao od sale. Ali koga briga za to dok nam otimaju Kosovo?
nikson nikson 19:00 24.12.2007

...

Evo Božića, Nove godine pa drugoga Božića. Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta.


dobro i jos uvek niko ne zeli da ispravi ovo ili sta vec?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:08 24.12.2007

Re: ...

nikson
Evo Božića, Nove godine pa drugoga Božića. Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta.


dobro i jos uvek niko ne zeli da ispravi ovo ili sta vec?

A, bre Niksone...Šta sad tebi nije jasno..o))
adam weisphaut adam weisphaut 19:11 24.12.2007

Re: ...

A, bre Niksone...Šta sad tebi nije jasno..o))

K'o da je to nesto novo
nikson nikson 19:13 24.12.2007

Re: ...

drago bozic je 7 januara a nova godina nedelju dana kasnije. otkud sada bozic pre nove godine?
gorran gorran 19:17 24.12.2007

Re: ...

drago bozic je 7 januara a nova godina nedelju dana kasnije. otkud sada bozic pre nove godine?

Pogrešno, druže! Božić je 25. decembra. Samo što je dvadesetpeti decembar sedmog januara...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:20 24.12.2007

Re: ...

nikson
drago bozic je 7 januara a nova godina nedelju dana kasnije. otkud sada bozic pre nove godine?

Dobro bre Niksone...Kad ti čekaš Novu godinu...Mislim, koliko puta...o)))
Otkud sunce usred bela dana..o))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:21 24.12.2007

Re: ...

adam weisphaut
A, bre Niksone...Šta sad tebi nije jasno..o))

K'o da je to nesto novo

A čuda moj Adame..o)))
adam weisphaut adam weisphaut 19:22 24.12.2007

Re: ...


Otkud sunce usred bela dana..o))

Mora da mu rek'o vladika
nikson nikson 19:29 24.12.2007

...

undefined25-tog...
nikson nikson 19:44 24.12.2007

Re: ...

Drago Kovacevic
nikson
drago bozic je 7 januara a nova godina nedelju dana kasnije. otkud sada bozic pre nove godine?

Dobro bre Niksone...Kad ti čekaš Novu godinu...Mislim, koliko puta...o)))
Otkud sunce usred bela dana..o))


ja novu godinu cekam 20-tog septembra.
bord bord 20:04 24.12.2007

Re: ...

i jos se time ponosis?
nikson nikson 20:06 24.12.2007

Re: ...

bord
i jos se time ponosis?


???
JJ Beba JJ Beba 20:09 24.12.2007

Re: ...

ja novu godinu cekam 20-tog septembra.

izuzetno!
dragoljub dragoljub 20:32 24.12.2007

Re: ...

ja novu godinu cekam 20-tog septembra.


niksone to što ti slaviš je crkvena nova godina ili vizantijska ,koliko se ja sećam u vizantijskom carstvu se nova godina računala od ja mislim 15. sept. ili 13. nisam baš siguran )ali nema veze nek je i 20. samo ajd da i nju slavimo,što samo dve mi smo i ovako posebni pa što nebi slavili tri nove godine a kad bi neko mogo da pronađe kad su stari sloveni slavili novu godinu mogli bi i nju da slavimo što da ne mi smmo tradicionalisti
nikson nikson 20:38 24.12.2007

Re: ...

dragoljub
ja novu godinu cekam 20-tog septembra.


niksone to što ti slaviš je crkvena nova godina ili vizantijska ,koliko se ja sećam u vizantijskom carstvu se nova godina računala od ja mislim 15. sept. ili 13. nisam baš siguran )ali nema veze nek je i 20. samo ajd da i nju slavimo,što samo dve mi smo i ovako posebni pa što nebi slavili tri nove godine a kad bi neko mogo da pronađe kad su stari sloveni slavili novu godinu mogli bi i nju da slavimo što da ne mi smmo tradicionalisti


verujem vam da je tako ali ja sam mislio na kalendar uveden za vreme francuske revolucije, kada je prvi dan nove godine pocinjao 21. septembra 1792, pashodno tome nova godina bi se cekala 20-og.
eli eli 20:44 24.12.2007

Re: ...

verujem vam da je tako ali ja sam mislio na kalendar uveden za vreme francuske revolucije, kada je prvi dan nove godine pocinjao 21. septembra 1792, pashodno tome nova godina bi se cekala 20-og.

Niksone preporuka ko kuca!
dragoljub dragoljub 20:46 24.12.2007

Re: ...

super evo je treća sad samo još da rešimo problem sa staroslovenskom novom godinom pa da nas bog vidi ,ko će s"nama
ps
što prosto kad može komplikovano
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:48 24.12.2007

Re: ...

dragoljub
super evo je treća sad samo još da rešimo problem sa staroslovenskom novom godinom pa da nas bog vidi ,ko će s"nama
ps
što prosto kad može komplikovano

To je taj čuveni povratak korenima...o)))
dragoljub dragoljub 20:57 24.12.2007

Re: ...

To je taj čuveni povratak korenima...o)))

jednom mi se desilo da me prijatelji ubeđuju da je naš(crkvenosrpskojulijanski) kalendar ustvari tačniji od tkzv katoličkog i ispao sam glup u društvu sad šta ću ja jadan i glup
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:01 24.12.2007

Re: ...

dragoljub
To je taj čuveni povratak korenima...o)))

jednom mi se desilo da me prijatelji ubeđuju da je naš(crkvenosrpskojulijanski) kalendar ustvari tačniji od tkzv katoličkog i ispao sam glup u društvu sad šta ću ja jadan i glup

Ma da. Kalendari nisu katolički ni pravoslavni, nego gregorijanski i julijanski..o))
I mene su slični tipovi ubeđivali kako su taljige brže od formule...o))
dragoljub dragoljub 21:16 24.12.2007

Re: ...

negde sam pročitao da je kalendar nastao iz potrebe da poljoprivrednici znaju kad da sade pšenicu da bi žetva pola baš na uštap odnosno onda kad je najsuvlji period,potreban je i astronomima , ali namo ostalima je sasvim svejedno ne utuče na život samo da je tačan da pnoć ne bude ujutro a podne kad je sunce njviše
nisam bio protiv obeležavanja srpske ng i božića dok je to bilo samo deo tradicije ali sad kad je to pitanje pravovernosti i ostala ludila vezana za to...meni to jeste šizofreno

zato se osećam kao onaj glas u pustinji
antioksidant antioksidant 21:16 24.12.2007

Re: ...

nikson

ja novu godinu cekam 20-tog septembra.

izvini sto pitam ali kako se to ceka nova godina 20og septembra? da li vas ima vise ili sedis negde sam pa cekas?
nikson nikson 21:36 24.12.2007

Re: ...

za sada sam samo ja, ali nadam se da ce nas uskoro biti vise. mislim da ce i jjbeba sledece godine da se pridruzi na doceku. sam docek je skroman i novu godinu cekam u miru i tisini...
JJ Beba JJ Beba 22:34 24.12.2007

Re: ...

mislim da ce i jjbeba sledece godine da se pridruzi na doceku. sam docek je skroman i novu godinu cekam u miru i tisini...

JJ ne slavi ništa što je oficijelno. JJ je svaki dan praznik
JJ ne voli skromne dočeke ničega u miru i tišini.
JJ voli buku, loodovanje, kermes i rastur
tuzlanac tuzlanac 23:23 25.12.2007

Re: ...

nikson
drago bozic je 7 januara a nova godina nedelju dana kasnije. otkud sada bozic pre nove godine?



evo ga: anti-edip
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:13 24.12.2007

Evo kako su celo vreme glumatali..

Ovo je vest od pre pola sata..
DSS i DS se dogovorili o rezoluciji

Kako saznaje B92, Demokratska stranka Srbije i Demokratska stranka postigli su večeras dogovor o Rezoluciji o Kosovu i Metohiji, a o kojoj će se poslanici Skupštine Srbije izjasniti u sredu.

Ukupno ponašanje DS-a nije ništa drugo nego najobičnije glumatanje koje treba da zavara demokratski deo javnosti.
I Srbija i svet..o))
adam weisphaut adam weisphaut 21:20 24.12.2007

Re:


Ovo je vest od pre pola sata..
DSS i DS se dogovorili o rezoluciji

Kako saznaje B92, Demokratska stranka Srbije i Demokratska stranka postigli su večeras dogovor o Rezoluciji o Kosovu i Metohiji, a o kojoj će se poslanici Skupštine Srbije izjasniti u sredu.

Ukupno ponašanje DS-a nije ništa drugo nego najobičnije glumatanje koje treba da zavara demokratski deo javnosti.
I Srbija i svet..o))

Dogovorili su se u "drzavnom interesu", po ko zna koji put
dragoljub dragoljub 21:21 24.12.2007

Re: Evo kako su celo vreme glumatali..

Drago Kovacevic
Ovo je vest od pre pola sata..DSS i DS se dogovorili o rezolucijiKako saznaje B92, Demokratska stranka Srbije i Demokratska stranka postigli su večeras dogovor o Rezoluciji o Kosovu i Metohiji, a o kojoj će se poslanici Skupštine Srbije izjasniti u sredu.Ukupno ponašanje DS-a nije ništa drugo nego najobičnije glumatanje koje treba da zavara demokratski deo javnosti.I Srbija i svet..o))


izgleda da ldp stoji bolje nego što se čini
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:34 24.12.2007

Re: Evo kako su celo vreme glumatali..

dragoljub
Drago Kovacevic
Ovo je vest od pre pola sata..DSS i DS se dogovorili o rezolucijiKako saznaje B92, Demokratska stranka Srbije i Demokratska stranka postigli su večeras dogovor o Rezoluciji o Kosovu i Metohiji, a o kojoj će se poslanici Skupštine Srbije izjasniti u sredu.Ukupno ponašanje DS-a nije ništa drugo nego najobičnije glumatanje koje treba da zavara demokratski deo javnosti.I Srbija i svet..o))


izgleda da ldp stoji bolje nego što se čini

Pa mislim da otuda dolazi nervoza. Prošle godine je to bio samo "kamenčić" u cipeli političke klase..
Ove, nastupajuće, biće to bogami čitav kamen na srcu..o))
dragoljub dragoljub 22:05 24.12.2007

Re: Evo kako su celo vreme glumatali..

Ove, nastupajuće, biće to bogami čitav kamen na srcu..o))

nadam se da će ldp da uspe da ojača toliko da pojača malo ovu levu stranu mnogo smo se nagnuli udesno
strava strava 21:19 24.12.2007

Dragan - Drago

Evo Božića, Nove godine pa drugoga Božića. Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta.

Pa i ti si mimo sveta u kome živiš... Svi se zovu Dragan a ti si neki Drago...
A šta ćemo sa onom narodima u čijoj religiji ne postoji ovaj praznik, nemoj da se toliko zalećeš...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:25 24.12.2007

Re: Dragan - Drago

strava
Evo Božića, Nove godine pa drugoga Božića. Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta.

Pa i ti si mimo sveta u kome živiš... Svi se zovu Dragan a ti si neki Drago...
A šta ćemo sa onom narodima u čijoj religiji ne postoji ovaj praznik, nemoj da se toliko zalećeš...

A ne. Grešiš. To su dva različita imena. Kao, recimo..Milan i Milenko...o))
strava strava 21:47 24.12.2007

Re: Dragan - Drago

A ne. Grešiš. To su dva različita imena. Kao, recimo..Milan i Milenko...o))

Nisi ubedljiv... treba to i dokazati... a čini mi se da za to nemaš argumenata.
dragoljub dragoljub 21:48 24.12.2007

Re: Dragan - Drago

Svi se zovu Dragan a ti si neki Drago

jedan pisac u jednoj knjizi je napisao da je Slobodan Jovanović prvi srbin koji je poneo ime Slobodan, mislim da se slučajno zateko nekim čudom neki od današnjih matičara i kritičara svega i svačega,isterao bi njegovog oca iz ureda rečima da to NIJE IME U DUHU SRPSKE TRADICIJE ....zar ne?
strava strava 22:20 24.12.2007

Re: Dragan - Drago


dragoljub
Svi se zovu Dragan a ti si neki Dragojedan pisac u jednoj knjizi je napisao da je Slobodan Jovanović prvi srbin koji je poneo ime Slobodan, mislim da se slučajno zateko nekim čudom neki od današnjih matičara i kritičara svega i svačega,isterao bi njegovog oca iz ureda rečima da to NIJE IME U DUHU SRPSKE TRADICIJE ....zar ne?



Skroz si promasio temu zato sto čitaš samo pojedine rečenice i ne pratis replike. Ova rečenica je bila samo aluzija.
dragoljub dragoljub 23:12 24.12.2007

Re: Dragan - Drago

Skroz si promasio temu zato sto čitaš samo pojedine rečenice i ne pratis replike. Ova rečenica je bila samo aluzija.

u momentu kad sam pisao nije bilo replika
-petar- -petar- 21:32 24.12.2007

Boris Tadic

je zapravo najodgovorniji za ovu sizofrenu situaciju, zato sto nije imao snage da iskoristi legitimitet koji je na izborima dobio, i zato sto nije sproveo politiku za koju je te glasove dobio. Ja ne razumem ljude koji ce i posle svega opet glasati za Tadica jer je on pokazao kojim potencijalom raspolaze -- on jeste demokrata i umeren u svojim izjavama, ali je isto tako jako mekan i slab na ucene DSSa i radikala. Glasanje za Tadica je glasanje za status kvo, i zapravo ide u prilog DSSu, NSu, i radikalima, koji ucenjujuci Tadica i DS sprovode svoju politiku u najbitnijim segmentima. Jedini dobar potez je glasati za LDP i ojacati njihovu poziciju, ako LDP predje 'kriticnu masu' verujem i nadam se da ce se i DS vratiti na pravi put. Tadic je imao svo vreme ovoga sveta da pokaze liderske potencijale, a ispalo je da trckara za Kostunicom i Veljom i pokusava da ublazi njihove svinjarije. Tadic definitivno nije lider koji ume da raspolaze milionskim glasovima biraca koji su stali iza njega. I zbog toga je odgovoran i ne zasluzuje da mu se opet da glas.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:37 24.12.2007

Re: Boris Tadic

-petar-
je zapravo najodgovorniji za ovu sizofrenu situaciju, zato sto nije imao snage da iskoristi legitimitet koji je na izborima dobio, i zato sto nije sproveo politiku za koju je te glasove dobio. Ja ne razumem ljude koji ce i posle svega opet glasati za Tadica jer je on pokazao kojim potencijalom raspolaze -- on jeste demokrata i umeren u svojim izjavama, ali je isto tako jako mekan i slab na ucene DSSa i radikala. Glasanje za Tadica je glasanje za status kvo, i zapravo ide u prilog DSSu, NSu, i radikalima, koji ucenjujuci Tadica i DS sprovode svoju politiku u najbitnijim segmentima. Jedini dobar potez je glasati za LDP i ojacati njihovu poziciju, ako LDP predje 'kriticnu masu' verujem i nadam se da ce se i DS vratiti na pravi put. Tadic je imao svo vreme ovoga sveta da pokaze liderske potencijale, a ispalo je da trckara za Kostunicom i Veljom i pokusava da ublazi njihove svinjarije. Tadic definitivno nije lider koji ume da raspolaze milionskim glasovima biraca koji su stali iza njega. I zbog toga je odgovoran i ne zasluzuje da mu se opet da glas.

Ovde se ne bih složio sa tim "da nije imao snage". Pre bih rekao da je ova politika njegov vrlo svestan izbor.
-petar- -petar- 21:47 24.12.2007

Re: Boris Tadic

Pa ako je tako, onda sam ja duboko razocaran. Ja bih voleo da se radi o principu koji Tadic sledi, a to je da pradsednik drzave mora da brani celovitost teritorije. I da to onda DSS, NS i radikali besomucno zloupotrebljavaju za svakojake ucene. Meni se cini da postoji razlika izmedju Tadica i ovih ostalih, jer Tadic ipak trckara za njima i ublazava njihove ispade, koliko moze. Sem toga, kao da ne moze da preuzme odgovornost za neki drasticniji potez, jer iza coska cekaju radikali, i smatra da je manje zlo da on pokusava da koliko-toliko hendluje DSS i NS nego da imamo radikale, DSS i NS na vlasti. U svakom slucaju suvise je mekan, a ako je politika koju vodi njegov svestan izbor a ne iznudica u koju su ga ovi doveli, onda, pffff, sta reci, bice vrlo zeznuto, vrlo...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:54 24.12.2007

Re: Boris Tadic

-petar-
Pa ako je tako, onda sam ja duboko razocaran. Ja bih voleo da se radi o principu koji Tadic sledi, a to je da pradsednik drzave mora da brani celovitost teritorije. I da to onda DSS, NS i radikali besomucno zloupotrebljavaju za svakojake ucene. Meni se cini da postoji razlika izmedju Tadica i ovih ostalih, jer Tadic ipak trckara za njima i ublazava njihove ispade, koliko moze. Sem toga, kao da ne moze da preuzme odgovornost za neki drasticniji potez, jer iza coska cekaju radikali, i smatra da je manje zlo da on pokusava da koliko-toliko hendluje DSS i NS nego da imamo radikale, DSS i NS na vlasti. U svakom slucaju suvise je mekan, a ako je politika koju vodi njegov svestan izbor a ne iznudica u koju su ga ovi doveli, onda, pffff, sta reci, bice vrlo zeznuto, vrlo...

Ma da se ponaša drugačije, ne bi bio potreban. Ovako se prekrili celu političku scenu.
A on nikoga ne hendluje. On je hendlovan. No, naršće alternativa, a dok ne naraste.....biće zeznuto...
-petar- -petar- 22:04 24.12.2007

Ali ima tu jos jedna stvar

a to je da kad alternativa naraste dovoljno da bitno utice na vlast, ili da dodje na vlast -- to vise nije ona ista alternativa. Na primer, kad je Vuk Draskovic postao ministar, to nije vise bio onaj isti Vuk Draskovic koji je izveo ljude na ulicu 9. marta, i to nisu bile one okolnosti koje je Vuk mogao najuspesnije da resava... Isto tako, ako Ceda ili Vesna Pesic za 5 godina dodju na vlast, nece to biti ovaj isti Ceda i ova ista Vesna Pesic. Treba podrzati prave ljude u pravom trenutku, a sada je pravi trenutak da podrzimo Cedu i Vesnu, oni moraju *sada* da dobiju na politickoj tezini, inace cemo opet biti u nepovoljnoj situaciji. Okolnosti se menjaju brze nego sto uspevamo da ih pratimo, to je problem, nasi biraci uvek kasne 5 godina u odnosu na zbivanja.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:18 24.12.2007

Re: Ali ima tu jos jedna stvar

-petar-
a to je da kad alternativa naraste dovoljno da bitno utice na vlast, ili da dodje na vlast -- to vise nije ona ista alternativa. Na primer, kad je Vuk Draskovic postao ministar, to nije vise bio onaj isti Vuk Draskovic koji je izveo ljude na ulicu 9. marta, i to nisu bile one okolnosti koje je Vuk mogao najuspesnije da resava... Isto tako, ako Ceda ili Vesna Pesic za 5 godina dodju na vlast, nece to biti ovaj isti Ceda i ova ista Vesna Pesic. Treba podrzati prave ljude u pravom trenutku, a sada je pravi trenutak da podrzimo Cedu i Vesnu, oni moraju *sada* da dobiju na politickoj tezini, inace cemo opet biti u nepovoljnoj situaciji. Okolnosti se menjaju brze nego sto uspevamo da ih pratimo, to je problem, nasi biraci uvek kasne 5 godina u odnosu na zbivanja.

Slažem se..Sve se ubrzalo.
Dovoljno je da se naraste do pola miliona glasova. Kasnije možeš sve. A to pola miliona može odmah, sada...
I ne sme se više birati "manje zlo"...Manje zlo garantuje večnost većem zlu...
Kazezoze Kazezoze 21:44 24.12.2007

~~~~

Brooklyn Brooklyn 21:49 24.12.2007

Re: ~~~~

aj copy-pastuj ceo tekst da ne moramo da se registrujemo, plz.
Kazezoze Kazezoze 21:52 24.12.2007

Re: ~~~~



Serbia Enlisting Some Unlikely Faces
Dimitar Dilkoff/Agence France-Presse — Getty Images
In its campaign against Kosovo’s drive for independence, Serbia is using billboards showing Washington, Lincoln, Churchill, de Gaulle and John F. Kennedy, above in Belgrade, with carefully chosen quotations, above the phrase “Kosovo is Serbia.”

Sign In to E-Mail or Save This
Print
Reprints
Share
Del.icio.us
Digg
Facebook
Newsvine
Permalink


By NICHOLAS WOOD
Published: December 24, 2007
BELGRADE, Serbia — As the dispute over Kosovo’s future nears a climax, the Serbian government has enlisted the support of some the world’s best known statesmen — all of them dead.

Skip to next paragraph
Related
Hopes Dim for U.N. Solution for Kosovo (December 20, 2007) For the past two weeks, billboards carrying the images of Washington, Lincoln, Kennedy, Churchill and de Gaulle have appeared throughout the country above the mantra “Kosovo is Serbia!”

Next to their pictures are extracts of their speeches, each one selected, and adapted in some cases, to support Serbia’s desire to keep the province of Kosovo from declaring independence.

The twist is all the stranger because Serbs have so far looked mostly to Russia for assistance, because most Western countries have supported Kosovo’s independence drive.

But there is Churchill, cigar in hand, alongside an excerpt from a speech urging the British to stand up against Nazi Germany: “We shall defend what is ours. We shall never surrender.”

Washington’s head appears in front of a billowing American flag with an approximate quote from the American Revolution: “The time is near at hand which must determine whether we are to be free men or slaves.” (Washington used the word “Americans” where the Serbian version uses “we.”)

By borrowing words from some of the greatest Western leaders, the authors of the billboard campaign say they are offering not only a note of defiance but also a means of finding some common ground with the West as it collides with Serbia over Kosovo’s future.

“We are trying to remind people there are Western politicians who say it is all right to defend your state,” said Dragoslav Bokan, the director of Arts and Crafts, the marketing agency commissioned by the Serbian government to undertake the poster campaign.

The United States and a majority of European governments have indicated they believe that the United Nations administration of Kosovo, in place since 1999, is untenable and that ethnic Albanians, who make up nearly 90 percent of the population, should be granted an independent state.

Last week, the European Union approved a new mission that would replace the United Nations and help supervise Kosovohe state if it became an independent state. Serbia’s prime minister, Vojislav Kostunica, reacted angrily to the decision, accusing the Union of attempting to set up “a puppet state” on Serbian soil.

According to Mr. Bokan, the question now posed by those who favor Serbian integration into the European Union — and according to opinion polls they are an increasingly narrow majority here — is how to resolve that clash of interests. How can Serbs identify with the West and oppose what it is doing to Serbia?

Senior advisers in the Serbian government portray the controversy over Kosovo in stark terms, suggesting there is no point in Serbia’s joining a bloc that would occupy Serbian territory.

As the dispute has continued, and as pro-Russian rhetoric has increased, especially from government officials, many Serbs are bewildered, Mr. Bokan said.

For all their ties with Russia, including a shared Christian Orthodox faith and military alliances dating back two centuries, Serbs today seem to have far more in common with the West. Serbia borders the European Union to the north and east and does not border Russia, Mr. Bokan noted. And Serbs, he said, play in the National Basketball Association in the United States and for soccer clubs throughout Europe. “Ask anybody the name of a Russian film director, composer or even rock group and they will struggle, but they can name five or six American directors,” he said.

The poster campaign, Mr. Bokan said, is a reminder that Serbs can still fight for their cause and be Europeans.

Ljiljana Smajlovic, the editor of Politika, a conservative newspaper that has run a vigorous campaign against Kosovo’s independence, is more specific.

“I don’t expect the government to go to war” over Kosovo, she said in a telephone interview. “But I expect them to go to court over this. I think one can be a good European and still protest this.”

Regional commentators say it is also possible to see a gloomier outcome, one in which Serbia seeks strength in its history as a nation surrounded by enemies, proudly defiant, even at terrible costs.

Serbia’s most celebrated battle is a defeat at the hand of the Turks in Kosovo; its national motto is “Only Unity Can Save the Serbs.”

It is a big mistake “to underestimate the strength of Serbian ‘inat,’” or spite, William Montgomery, a former American ambassador to Serbia and Montenegro, wrote in a recent column for B92, an independent news service based in Belgrade.

“They may well know full well that they will be hurting themselves more than anyone else with some of their actions, but that doesn’t mean that they won’t go ahead anyway,” he wrote.

Or, in the words of Kennedy, and his billboard, “A man does what he must — in spite of personal consequences, in spite of obstacles and dangers, and pressures — and that is the basis of all human morality.”

More Articles in International »
adam weisphaut adam weisphaut 21:55 24.12.2007

Re: ~~~~

“But I expect them to go to court over this. I think one can be a good European and still protest this.”

I Srbija i svet
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 00:20 25.12.2007

Re: ~~~~

Adam

But I expect them to go to court over this. I think one can be a good European and still protest this.

I Srbija i svet


Hehe Adi, da nisi ti citirao tu recenicu uradio bih to ja. Iako nekima zastupnicima jednoumlja ovde na blogu (da ih ne imenujemo izgleda neverovatno ... nije ni sama EU tako jedinstvena po pitanju Kosova. Ili, drugim recima, ako se i neke clanice EU ne slazu, sto bi se Srbija slagala. Na stranu to, sto i mnoge koje se slazu, rade to pod pritiskom. Pa nisu slucajno Amerikanci izbili na prvo mesto najneomiljenijih i kod svojih saveznika u Evropi (kao naprimer u Nemackoj)

Clanak je ok i, jos vaznije, NEUTRALAN ... sto nije u proslosti bilo previse cesto kad je u pitanju srpska politika i zapadni "mainstream" mediji.
adam weisphaut adam weisphaut 10:02 25.12.2007

Re: ~~~~

nije ni sama EU tako jedinstvena po pitanju Kosova. Ili, drugim recima, ako se i neke clanice EU ne slazu, sto bi se Srbija slagala. Na stranu to, sto i mnoge koje se slazu, rade to pod pritiskom.

Pa vidis samo dve se clanice trenutno ne slazu Slovacka i Kipar. A bilo ih je vise razlog zasto je doslo da te promene je zapravo agresivna podrska Rusije koja je umesto da razjedini drzave EU zblizila stavove njenih clanica
AlexDunja AlexDunja 22:45 24.12.2007

hola drago:))

kako vidim troll ide od pocetka, necu mnogo da pokvarim.
za razliku od nasih trbuhozboraca, ovaj je dobar, bas, bas !
pozz
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:02 24.12.2007

Re: hola drago:))

AlexDunja
kako vidim troll ide od pocetka, necu mnogo da pokvarim.
za razliku od nasih trbuhozboraca, ovaj je dobar, bas, bas !
pozz


Hvala ti.
Ti si uvek adekvatna..o))
otpozzdrav

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana