Noć u kojoj su krave sve crnje i crnje...

Drago Kovacevic RSS / 24.12.2007. u 17:45

Evo Božića, Nove godine pa drugoga Božića. Srbi su redak narod i po tome što im najpre stigne Nova godina a onda iza nje Božić. Bitan, temeljan uslov da se živi haotično i mimo sveta.

I umesto da se u Srbiji opušteno troši na pokolone, priprema za putovanje bar do Praga ili makar do Budimpešte, razmišlja se o tome kako će izgledati stopedeseta, jubilarna rezolucija o Kosovu. Šta sadrži tajni akcioni plan vlade o merama protiv "mrskoga zapada" ili komšija u regionu ako Kosovo proglasi nezavisnost? Kako će DSS "čuvati" naše dostojanstvo, kako će i da li će "patriJotske snage" krenuti u obračun sa "domaćim izdajnicima", odnosno onima koji imaju zdrav razum i dovoljno hrabrosti da javno kažu kako nisu dali mandat ambasadoru Vladeti i ministru Vuku, te njihovim partijskim šefovima da im čuvaju "dostojanstvo", već da od njih očekuju da ne prave štetu?

Čitam i slušam vesti. I vidim kako "politička klasa" vodi do usijanja novu kampanju u kojoj Koštunica treba da bude čvrst i nepokolebljiv, Tadić razuman i taktičan, a Nikolić strašilo. I kad usvoje svoju stopedesetu rezoluciju, da nam saopšte, onako mirno, kako je još jednom pobedilo jedinstvo.

Gledam Tadićevu izbornu konvenciju u Novom Sadu. Više barjaka nego balona.Orlovi na sve strane. Valjda da se vidi državotvornost, šta li. Govor bez ikakvog sadržaja, mahanje rukama i poprilična dreka. Sto puta ponavlja ono što je prilikom posete nekoj utakmici u poluvremenu kazao i Oliju Renu. "Srbiji su neophodne pobede". I onda, naravno,kićenje tuđim perjem, skandiranje teniserima i plivaču Čaviću, sa čijim uspesima država ima veze taman koliko i svaki bloger B92 pojedinačno. Pa onda reciklirana izborna parola Milana Milutinovića ( i Srbija i svet), doduše malo drukčije kazana,sa više geografskih detalja. Mora da je ista reklamna agencija smišljala kampanju. I na kraju spot, gde ima svega, od sveća, vojske, zastava do fotografija iz detinjstva. Koga će to Srbija "pobeđivati" i u čemu. I kakve su pobede moguće ako njima ne prethodi razum. Hoće li pobediti korupciju..Hoće li odoleti Miškovićevim monopolima...Hoće li pobediti loše sudstvo, očajno zdravstvo i najgori školski sistem u Evropi. Hoće li pobediti nemar vidljiv i na tako drastičan način da iz vojnih kamiona ispadaju po autoputu na desetina sanduka bombi...šta će pobediti.O tome ni aa...ne treba Srbija da "pobeđuje" Šarapovu i Nadala.Ne biramo zato vlast. To će ako budu mogli da urade Ana Ivanović i Đoković. I to nema veze sa Srbijom nego sa njihovim talentom i radom.

Ovaj drugi Koštuničin kandidat provozao se rudarskim liftom, sišao u prirodni ambijent marak jame borskoga rudnika, doduše sa nekom lampom, progacao jamsku vodu i ponovo se popeo istim liftom. Usput je izjavio da očekuje Koštuničinu podršku.

I gledaj sada paradoksa. Taj Koštunica nema 5 posto pristalica ( ja nikoga od svojih poznanika nisam čuo da bi za njega glasao već godinama), ali izgleda da pobednik može biti samo onaj koga on blagosovi. Kandidati su čisto onako da se nađu, i dok Koštunica nekoga od njih ne udostoji svoje podrške. U čemu počiva moć toga čoveka?

Danas je Tadić, valjda u borbi da bude "prvi" Koštuničin pik na draftu, ekspresno Duliću kazao da menja datum donošenja rezolucije. Ne petak, nego sreda. Jer, kako nam je Dulić objasnio, svejedno je, oba su to "posna dana", iako još jučer nisu bila..o)) Samardžić je napisao rezoluciju i de da je neko ne izglasa. Izostade blagosov, pa i vlada može pasti, pa odoše upravni odbori...pa svašta...

I šta će biti...Ništa..Biće kako kaže Voja..A nas čeka putovanje kroz noć. I Srbija i svet što bi rekli M. Milutinović i Boris Tadić.

 

 

 

 



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

AlexDunja AlexDunja 23:25 24.12.2007

Re: hola drago:))

Ti si uvek adekvatna..o))
otpozzdrav

u to ime:)))


Sunce je rech koja ne ume da sija.
Savest ne ume da peva; jer se boji
Osetljive praznine. Kradljivci vizija,
Orlovi, iznutra kljuju me. Ja stojim
Prikovan za stenu koja ne postoji.
Zvezdama smo potpisali prevaru
Nevidljive noc'i, tim crnje. Upamti
Taj pad u zhivot ko dokaz tvom zharu.
Kad mastilo sazre u krv, svi c'e znati
Da isto je pevati i umirati

branko, balada ohridskim trubadurima, delic samo:)
jasnaz jasnaz 23:45 24.12.2007

ko ?

– Šta kažeš, `oćeš da izađeš?
– Gde da izađem?
– Ma znaaš...
– Aaa. Kako da ti kažem, nešto me glava boli ovih dana, i stomak mi zavija, sve moram rukom da ga pritiskam a koja se koči, ko da će, božetemeoprosti, srce... al najviše me brine što me nešto u i oko q***a žiga. Tako da: 1 znam: kad me ON stvarno zaboli,
ja ulazim

oni izleću
doktorka doktorka 23:47 24.12.2007

ja stvarno ne znam ,

ne secam se, sta je tadic do sada rekao a da nije bilo isprazno ili glupo. i zaista ne znam koji je njegov pozitivni ucinak od kada je predsednik. napisah na blogu lektorke, jedino dobro sto je ucinio jeste sto je usvojio mace i dobrovoljno dao krv.
Nicola S. Nicola S. 00:02 25.12.2007

Re: ja stvarno ne znam ,

Ne verujem iko da se seća (i to ne zbog iznenadnog napada demencije).
I utoliko više iritira njegovo govor.

Folirant i pozer je prevazišao samog sebe u disciplinama u kojima je neprikosnoven.
Dax Dax 00:49 25.12.2007

DS i Tadic

Tadic me je toliko razocarao da vise nikada nece dobiti moj glas.Umesto da se izjasni za EU postupcima on prica ono sto ce reci i ravnogorski pokret iz Cacka : "Hocemo u EU ali po nasim pravilima".To je vec dobilo oblik tragikomedije sta je sve covek spreman da uradi da bi ostao na vlasti i dodvorio se Kostunici.Zamislite molim vas kako taj covek (Tadic) zna recimo kao i svi mi da je Ustav donesen kradjom u 5 do 12.Zna da ce Kosovo 100 % biti nezavisno.Zna on dobro ko je Kostunica.Zna da smo poslednji koji cemo uci u EU.Zna da smo jedni od najsiromasnijih u regionu,zna on dobro i ko se najvise radovao ubistvu Djindjica.I jos hiljadu stvari koje jednostavno nisu u redu.Ponekad pomislim da je Vesna Pesic u pravu kada je rekla da je 5 oktobar mozda dosao prerano.Ko su danas demokrate.Foliranti na prijemima u Belom dvoru,po modnim revijama,fudbalskim utakmicama,krugovima privrednika...Oni su svoju "krizu" resili.Nema "stezanja kaisa" kao sto je najbolji iz DS-a govorio.Eto,njega vise nema da nadgleda pa mozemo sada sve.Cak je i Miskovic super biznismen.Ma sve je super.Necemo valjda sad da kvarimo kada je dosao nas red na kradju?Sva sreca da je Ceda narkoman izbacen iz stranke a mi cemo da vodimo mudru ,blagu politiku (bez obzira sto nju podrzava 5% ljudi ako i toliko= DSS).Tu i tamo se moramo deklarativno usprotiviti radikalima ali onako da ne bude da nismo demokrate.A drzava u teskim problemima,toooliko velikim da je pitanje da li Srbija ikada vise moze biti moderna zemlja(recimo danas sam cuo da u Srbiji ima 1 500 000 ljudi bez osnovne skole.)Cela Evropa postaje Shengenland ali ne ,mi smo cool i hocemo i mi tamo ali ako se dogovorimo sa koalicionim partnerom.A Vuk Jeremic se skolovao na Harvardu ali mu to ne smeta da u Utisku nedelje prosipa floskule koje nisu dostojne njegovog zanimanja.On i Vladeta se vesele ,te postigli su jedinstvo,te se pravi nova rezolucija ,ali avaj....Sve se to gleda,tesko ce se izvuci iz igre koju su izabrali sami da igraju a iz koje ne mogu izaci kao pobednici.Samo nas da ne povuku a za njih me briga.Ako hoce neka idu u Rim,ili u Indoneziju (?) kod prijatelja.
blackbox blackbox 07:57 25.12.2007

Re: DS i Tadic

Usaglašena rezolucija.Vlada ostaje stabilna sa većinskim DSS mišljenjem. Ko ne misli tako biće usaglašen.
Toma pobeđuje na izborima.
Nek su nam sretni oba Božića i obe Nove godine.
blackbox blackbox 08:02 25.12.2007

Usaglašena rezolucija

Usaglašena rezolucija.Vlada ostaje stabilna sa većinskim DSS mišljenjem. Čak je i vojna neutralnost našla svoje mesto. Sjajan primer političkog pragmatizma .DS i dalje to pokazuje u opštenacionalnom interesu.Ko ne misli tako biće usaglašen.
Toma pobeđuje na izborima.
Nek su nam sretni oba Božića i obe Nove godine
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 01:34 25.12.2007

Orlovi i baloni

Gledam Tadićevu izbornu konvenciju u Novom Sadu. Više barjaka nego balona.Orlovi na sve strane. Valjda da se vidi državotvornost, šta li. Govor bez ikakvog sadržaja, mahanje rukama i poprilična dreka.



Druze Drago, ja bih vam toplo preporucio da se vratite tamo gde umesto orlova lete sahovnice. Em je Bozic kad vam odgovara, em ima zanemarljiv broj Srba i Jevreja.

blackbox blackbox 07:50 25.12.2007

Re: Orlovi i baloni

Vasa S Tajcic
Gledam Tadićevu izbornu konvenciju u Novom Sadu. Više barjaka nego balona.Orlovi na sve strane. Valjda da se vidi državotvornost, šta li. Govor bez ikakvog sadržaja, mahanje rukama i poprilična dreka.Druze Drago, ja bih vam toplo preporucio da se vratite tamo gde umesto orlova lete sahovnice. Em je Bozic kad vam odgovara, em ima zanemarljiv broj Srba i Jevreja.

Tolerantno , nema šta.
adam weisphaut adam weisphaut 10:23 25.12.2007

Re: Orlovi i baloni

Druze Drago, ja bih vam toplo preporucio da se vratite tamo gde umesto orlova lete sahovnice. Em je Bozic kad vam odgovara, em ima zanemarljiv broj Srba i Jevreja.

Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 14:56 25.12.2007

Re: Orlovi i baloni

A vi ste tolerantni? Ajde cutite molim vas.
adam weisphaut adam weisphaut 15:07 25.12.2007

Re: Orlovi i baloni

Vasa S Tajcic
A vi ste tolerantni? Ajde cutite molim vas.

Vaso S. Tajcicu, vi ste otelotvorenje srBske tolerancije
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:28 25.12.2007

Re: Orlovi i baloni

Vasa S Tajcic
A vi ste tolerantni? Ajde cutite molim vas.

Ajmo Vaso...Dosta je bilo divljanja i trolovanja...
Pa, pa...
Vasa S Tajcic Vasa S Tajcic 01:46 25.12.2007

From BBC.CO.UK

Evo artikla sa BBC.CO.UK o razlici u kalendaru, Bozicu i Usrksu. Englezi, posto imaju stogodisnju tradiciju tolerancije i demokratije, to malo bolje opisuju, nego new wave demokrata Drago. Postavljam ovo da pokazem da eto i Grci "mimo sveta" slave Uskrs.
To naravno nikome ne smeta. Ta rasprava se samo vodi u Srbiji i to od onih koji nemaju blage veze o hriscanstvu, ni sta to uopste znaci. za ovakve kao sto je Drago, vrhunac hriscanstva je Deda Mraz, shopping i jingle bells.


The Orthodox calendar
After World War I various Orthodox churches, beginning with the Patriarchate of Constantinople, began to abandon the Julian calendar or Old Calendar, and adopt a form of the Gregorian calendar or New Calendar. The Julian calendar is, at the present time, thirteen days behind the Gregorian Calendar.

Today, many Orthodox churches (with the exception of Jerusalem, Russia, Serbia, and Mount Athos) use the New, Gregorian Calendar for fixed feasts and holy days but the Julian calendar for Easter and movable feasts. In this way all the Orthodox celebrate Easter together.

The Orthodox Church calendar begins on September 1st and ends on August 31st. Each day is sacred: each is a saint's day, so at least one saint is venerated daily.

Orthodox Christmas

Christmas is celebrated by Orthodox Christians in Central and Eastern Europe and throughout the world on the 7th of January in the Gregorian Calendar - 13 days after other Christians.

In the East, Christmas is preceded by a 40 day fast beginning on November 15th. This is a time of reflection, self-restraint and inner healing in the sacrament of confession.

Usually, on Christmas Eve, observant Orthodox Christians fast till late evening, until the first star appears. When the star is seen, people lay the table ready for the Christmas supper.

On Christmas Day people takes part in divine liturgy after which many walk in procession to seas, rivers and lakes. Everyone gathers around in the snow for outdoor ceremonies to bless the water. Sometimes rivers are frozen, so people make holes in the ice to bless the water. Some take water home to bless their houses. Then a great feast is held indoors where everyone joins in to eat, drink and enjoy themselves.

A Orthodox Russian custom is to serve Christmas cakes and to sing songs. The tradition is mixed with other pagan traditions of ancient Russia such that people may visit their neighbours in disguises, dance, sing and ask for presents, similar to trick-or-treating.

There are similarities, as well as differences, between the Eastern and Western celebration of Christmas. The Eastern Christmas has a very strong family and social appeal just as it does in the West. It brings people of all generations together to celebrate the birth of Jesus Christ.

Unlike the West, where Christmas ranks supreme, in the East it is Easter, centred on the cross and the resurrection of Christ, which is the supreme festival of the year. Also, Eastern Orthodox Christmas lacks the commercial side that is so typical to the West.

rayzippo rayzippo 03:22 25.12.2007

Re: From BBC.CO.UK

To naravno nikome ne smeta. Ta rasprava se samo vodi u Srbiji i to od onih koji nemaju blage veze o hriscanstvu, ni sta to uopste znaci. za ovakve kao sto je Drago, vrhunac hriscanstva je Deda Mraz, shopping i jingle bells.


ha ha ha
preporuka
MilutinM MilutinM 09:54 25.12.2007

Začaran krug

Nemam običaj da komentarišem političke blogove. Nisam ostrašćen, čak mogu reći da sam apolitičan i van ikakvog političkog uticaja ili partijskog opredeljenja. Ali, jedna rečenica u tekstu mi bode oči, pa da se javim. Valjda neće mnogo da boli.

Da napomenem da komentarom ne želim da veličam nikoga, niti da napadam autora.

Dakle:
ja nikoga od svojih poznanika nisam čuo da bi za njega glasao već godinama


Mislim da je ovo uobičajena, najčešća greška naših političara. Pogotovo onih drugorazrednih. Oni se kreću u krugu svojih poznanika, partijskih drugova, ulizica i dodvorica. Prirodno, svi oni govore im da su najbolji i najpametniji, i da samo oni mogu da vode i spasu zemlju. Kad, na izborima, dolazi osvešćenje. Nije im lako da shvate da neko može drugačije da misli.

Čudna je populacija ovaj naš narod. Nikako neće da shvati da JA znam najbolje i da JA jedini mogu da ih vodim u bolju budućnost.
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 10:04 25.12.2007

Akcioni planovi

Šta sadrži tajni akcioni plan vlade o merama protiv "mrskoga zapada" ili komšija u regionu ako Kosovo proglasi nezavisnost?

Na primer:

Najostriju verbalnu osudu!!! (za svaki akcioni plan, po pojedinacnim resorima)
+ Snizavanje diplomatskih odnosa na nivo otpravnika poslova (za Min.spo. pos.)
+ Povisenje... ... (za Min. odb.)
+ Otvorenost za potrebu rebalansa budzeta (za Min. fin.)
...
+ Povratnu avio-kartu, eur-dnevnice i pozlaceno naliv-pero za potpredsednika Vlade za put u Brisel 28. januara (upravo javili na vestima)

PS: Drago, ima li u ovoj zemlji, vise, bilo kakvih tajni?
jananderson jananderson 12:08 25.12.2007

!

Slobodan G. Marković:
U vezi sa pitanjem kalendara postoji mnogo paradoksa. Jedan od njih je i da se doček Nove godine 13. na 14. januar naziva pravoslavna nova godina. To je jedan novoskovani termin koji nema veze sa istorijskim činjenicama. Naime, julijanski kalendar, kao što i samo njegovo ime kazuje, vezan je za rimskog vojskovođu Gaja Julija Cezara. Po njegovoj narudžbini taj kalendar je uveden 46. godine pre Hrista, s tim da ga je najverovatnije izradio astronom helenističkog Egipta, Sozigen. To je kalendar koji je bio daleko tačniji od prethodnog, ali koji je, dakle, delo jednog paganskog vojskovođe i jednog paganskog astronoma, tako da što se bilo koje hrišćanske crkve tiče, ona nema nikakvog razloga da bude vezana baš za taj kalendar. Druga stvar su nazivi meseci koje koristimo, koji su takođe paganski, od toga da neki označavaju rimske bogove, kao što su januar ili mart, do toga da juli i avgust označavaju rimske vladare, Julija Cezara i Avgusta Oktavijana. U samim nazivima kalendara i meseci prisutan je paganski karakter ovog kalendara.

Već od IV veka vodila se rasprava o tome kada treba proslavljati Uskrs. Posle skoro 13 vekova, u katoličkoj crkvi je 1582. reformisan kalendar i papa Grgur XIII je doneo bulu, čiji naziv sve govori – Inter gravisima, među najtežima. Bilo je potrebno 13 vekova da se to pitanje reguliše. O čemu je u stvari reč? Pošto julijanski kalendar zaostaje za astronomskom godinom otprilike na svakih 128 godina za jedan dan, od sabora u Nikeji 325. do te reforme nakupila se razlika između astronomske i julijanske godine, koja je u XVI veku iznosila deset dana. I zbog toga je tom papskom bulom odlučeno da nakon 4. oktobra 1582. ne svane peti nego 15. oktobar, da bi se tih deset dana uskladilo. Dakle, razlika je u XVI veku bila deset dana. Ali julijanski i taj novi gregorijanski kalendar nemaju isti stav prema prestupnim godinama, i to prema prestupnim godinama koje označavaju kraj veka, dakle, stotim godinama, i onda se dogodilo da na svakih 400 godina imamo tri godine koje nisu prestupne u gregorijanskom, a prestupne su u julijanskom kalendaru.

1700, 1800, 1900 i 2100. su godine koje su prestupne u julijanskom, a nisu prestupne u gregorijanskom i nakon svake takve godine uvećava se razlika između ova dva kalendara. Ona je između 1572. i 1700. bila 10 dana, između 1700. i 1800. 11 dana, 1800. i 1900. 12 dana, 1900. do 2100. 13 dana i tako dalje. Po julijanskom kalendaru Nova godina je 1. januara, a po gregorijanskom je trenutno četrnaestog. U pravoslavnoj crkvi nije sporna potreba da se reformiše julijanski kalendar, jer očigledno je njegovo zaostajanje za astronomskom godinom, međutim uvek je bilo sporno prihvatanje kalendara koji je donela katolička crkva - u tome je cela stvar. Zbog toga je na jednom saboru, koji je održan maja meseca 1923. u Carigradu i koji je okupio sve predstavnike pravoslavnih crkava, izvršena reforma julijanskog kalendara i to po projektu koji je podneo član srpske delegacije, naš poznati geolog i astronom Milutin Milanković.

Njegova shema kalendara naziva se reformisani julijanski kalendar i prihatile su je carigradska i aleksandrijska patrijaršija, grčka i kiparska arhiepiskopija, rumunska pravoslavna crkva, a mnogo kasnije i bugarska pravoslavna crkva. Nikada je nisu prihvatile srpska i gruzijska pravoslavna crkva, a ruska pravoslavna crkva ju je prihvatila, ali u vreme kada je patrijarh bio u pritvoru, pa je kasnije odbačena. Paradoks je u tome što mi nikada nismo prihvatili sopstveni predlog iznesen u Carigradu. Po toj reformi Nova godina je 1. januara, jer se gregorijanska i reformisana julijanska godina poklapaju. Milutin Milanković je izračunao da na svakih 3300 godina gregorijanska godina zaostaje za jedan dan i napravio je precizniji kalendar, na osnovu kojega godina zaostaje za jedan dan tek na svakih 28.800 godina. Ova dva kalendara se poklapaju do 2800. godine, kada će između njih doći do razmimoilaženja od jednog dana.

Vrlo je bitno napomenuti da nijedna pravoslavna crkva nije prihvatila praznovanje Uskrsa po reformisanom julijanskom kalendaru, već su sve zadržale stari julijanski kalendar. Te crkve su prihvatile samo proslavljanje nepokretnih praznika po reformisanom julijanskom kalendaru, koji je u stvari istovetan gregorijanskom - do 2800. Trenutno, pravoslavne crkve imaju tri različita stava po pitanju kalendara. Jedna jedina, mala pravoslavna crkva, finska, koja pokriva samo dva odsto finskog stanovništva, prihvatila je gregorijanski kalendar. One crkve koje sam već pomenuo su prihvatile reformisani julijanski, a četiri crkve - ruska, gruzijska, srpska i jerusalemska patrijaršija - i dalje koriste stari julijanski kalendar.

U ovoj predizbornoj kampanji zanimljivo je pratiti šta se sve govori kada je u pitanju naša kandidatura za Evropsku uniju. To nije samo pitanje naše spremnosti, jer i kada bi sve ovde bilo idealno, kada bismo imali politiku koja smatra da je Evropska unija prioritet, naš ulazak opet ne bi zavisio isključivo od nas, nego i od samog postupka ulaska. Dakle, naredni korak je da se završe pregovori o stabilizaciji i pridruživanju, pa da se potpiše sporazum o pridruživanju, nakon čega taj sporazum ratifikuje svih 27 zemalja Evrope. Dosadašnje iskustvo pokazuje da te ratifikacije traju godinu i po do dve, pa i duže. Ako uzmemo idealnu situaciju u kojoj mi do juna završavamo pregovore, to jest da se vlada formira veoma brzo i da bude sastavljena od stranaka koje pripadaju isključivo demokratskom bloku, pa da ta vlada odmah učini neku vidljivu promenu u saradnji sa Haškim tribunalom, pa da se nakon toga nastave i uspešno završe pregovori – u slučaju tih mnogih ako, u junu bi mogao da se potpiše privremeni ugovor o stabilizaciji i pridruživanju. Onda moramo da sačekamo proces ratifikacije tog ugovora da bismo mogli da postanemo zemlja kandidat. Nemoguće je da se sve to desi pre 2009, možda i 2010.

Kada postanemo zemlja kandidat, pregovara se o poglavljima. Ta faza pregovora trajala je u nekim zemljama i do deset godina. Neka kod nas traje idealnih 3-4 godine, opet kada završimo pregovore i kada nas pozovu da pristupimo Evropskoj uniji, i to treba da ratifikuju sve zemlje članice. Ako nas pozovu da se priključimo recimo 2014, sledi ratifikacija tada već možda 28 država, jer će i Hrvatska do tada ući u zajednicu. Može da se dogodi da je u nekoj od tih zemalja parlament raspušten, da je neka kriza. Može da se desi ono što se dogodilo u vreme pristupa ovih 10 zemalja - da je Irska u jednom trenutku odbila ratifikaciju, pa je referendum morao da se ponovi. Dakle, kako sada stvari stoje, naš ulazak je u idealnom slučaju udaljen 10 godina. Bitno je uneti malo realizma u razgovor o ovoj temi, tako da građani znaju šta da očekuju. Bitno je reći i da, kada postanemo kandidati, mi dobijamo ogroman broj olakšica kao što je mogućnost pristupa fondovima, koji su od najvećeg značaja za naše građane. U neku ruku to je i veća promena nego kada zvanično postanemo članovi. Možda deset godina i nije tako dug period, jer nama je Milošević tolike godine pojeo - setite se, Osma sednica je bila 1987, pre 20 godina, a kao da je bila juče. Znači, treba da sačekamo polovinu vremena od onda kada je on došao na vlast.

Što se tiče ispunjavanja merila za ulazak, takozvanih kopenhaških merila, tu neće biti popuštanja. Sada su ušle dve zemlje koje u mnogim segmentima ne ispunjavaju sve te kriterijume i to će dovesti do pojačane pažnje javnosti evropskih zemalja. Od propasti referenduma za evropski ustav u Francuskoj i Holandiji, po prvi put se velika pažnja u Briselu poklanja tome kakav je stav javnosti pojedinih članica. Tako će biti važno ne samo to da Srbija ispuni merila za ulazak u Evropsku uniju, nego će jednako biti važno i da zemlje članice imaju percepciju da je Srbija ispunila ta merila. Do nedavno je bilo važno samo ispuniti merila, pa dođe komisija iz Brisela i kaže da je sve u redu. Sada je tu došlo do velike promene i u tom smislu su kampanje koje se odavde pokreću za popravljanje imidža Srbije veoma važne. Kada dođemo na referendume u pojedinim zemljama članicama, biće dovoljno da nas jedna odbaci, pa da ne budemo primljeni. I što duže budemo čekali, sve ćemo teže ući u Evropu, jer će to sve manje zavisiti od podrške Brisela, a sve više od volje pojedinih zemalja članica. Sa svoji sadašnjim imidžom Srbija bi u vrlo malom broju zemalja prošla na referendumu. Evropska unija takođe sve više postaje gerontološka zona, u njoj živi sve starije i starije stanovništvo. Stari ljudi su po prirodi stvari konzervativni, boje se promena, a to znači i proširenja i ne treba očekivati da će oni na dolazak stranaca, autsajdera u budućnosti gledati liberalnije nego sada. Paradoksalno, proces demokratizacije odlučivanja u zajednici može da nas udalji od nje. U tom smislu, 10 godina nije dug proces, evropske integracije traju mnogo duže. Ako naši političari uspeju da nas uvedu u Evropu za 9 ili 8 godina, treba im čestitati i dati im medalju za izuzetan uspeh.

Kada je u pitanju status Kosova, ono što se nameće kao paralela je raspad državne zajednice. Zanimljivo je da je raspad državne zajednice prošao bez velikih reakcija u Srbiji, neočekivano mirno i da su izbori u Crnoj Gori posle toga iz Srbije praćeni sa apatijom. Nikom nije palo na pamet da se ovde zapita - pa dobro, iz Crne Gore je došao taj predlog o uniji nezavisnih država, zar nije bilo bolje da se on odmah prihvati i izbegnu sva lomatanja i uštedi vreme, nego što se išlo u referendum i podizanje tenzija. Crnogorski predlog je zaboravljen, kao da nikada nije ni stavljen na glasanje. A da je on usvojen, Srbi u Crnoj Gori bi bili više zaštićeni. Kako sada tim ljudima objasniti zašto taj predlog uopšte nije ni uzet u razmatranje? To je očigledno bila stvar pogrešne procene i zanimljivo je da je javno mnjenje ovde to primilo vrlo mirno. E sad, kakve to ima veze sa Kosovom. Da li bi javnost nepovoljan ishod u vezi sa Kosovom takođe primila ravnodušno je pitanje na koje je vrlo teško dati odgovor. Kosovo nije visoko na listi prioriteta u anketama koje pitaju građane koji je najveći problem u Srbiji. Ali ako se setite onog martovskog nasilja iz 2004. i ko je sve sutradan izašao na beogradske ulice, kako se odjednom stvorila atmosfera iz 1991, vi vidite da tu postoji potencijal za nasilje koji je teško izmeriti istraživanjem, ali koji latentno očigledno postoji. Šta god da se dogodi sa Kosovom, najvažnije je da to bude mirna tranzicija, jer ako bude bilo ekscesa, progona i tako dalje, to će strahovito opteretiti našu političku scenu.

Tokom 2006. smo došli u vrlo čudnu situaciju. Sve češće čujemo naše zvaničnike kako saopštavaju da će Rusija staviti veto u Savetu bezbednosti, ukoliko odluka o nezavisnosti bude predložena bez saglasnosti Srbije. Pri tome se zaboravlja da Rusija ne koristi veto od kraja hladnog rata. Tu se postavlja jedno logično pitanje - zašto bi Rusija u ovom konkretnom slučaju stavila veto. Naravno da ona tu možda ima neke sopstvene razloge zbog svojih nerazrešenih pitanja, ali tu postoji jedna shizofrena situacija, koja se ne uočava jasno u našoj javnosti. Kaže se - Rusija treba da stavi veto, Rusija treba da zaštiti srpski stav na Kosovu, a kada to Rusija uradi, mi ćemo da uđemo u NATO i Evropsku uniju. Ali Rusija ne želi da mi uđemo u NATO i Evropsku uniju i to se videlo nakon referenduma u Crnoj Gori, kada je ruski ambasador nekoliko dana posle referenduma poručio Crnogorcima da ne treba da ulaze u Partnerstvo za mir i NATO, to jest da ne treba da gube deo suverenosti koji su tako teško stekli. Dakle, od Rusije se traži da podrži Srbiju, odnosno da odlaganjem kosovskog pitanja olakša srpskoj političkoj eliti da lakše, efektnije i bezbolnije uđe u evroatlantske integracije. To je vrlo neobično, to je shizofreno. Ili tražite rusku podršku, ali onda idete u savez Rusija - Belorusija ili idete u evroatlantske integracije, ali onda tražite podršku na drugoj strani.

Srbija je tokom 2006. uspela da dobije podršku nekih zemalja u vezi sa Kosovom, ali nije uspela da dobije podršku glavnih zemalja koje odlučuju o tome, a pre svega je veliki neuspeh tvrdi stav Francuske, ne samo u pogledu Kosova, nego i u pogledu nastavka pregovora o stabilizaciji i pridruživanju. Sve ukazuje na to da će na proleće 2007. doći do formalizovanja predloga zapadnih sila u odnosu na status Kosova i Metohije i da Srbija tamo neće imati nikakvih ingerencija, osim možda nekih veza sa Srbima na Kosovu. Tendencija je takva, a sigurno je da će se naći diplomatski izraz za to stanje, koji će donekle zadovoljiti Srbiju. Postavlja se i pitanje šta su srpski ciljevi na Kosovu. Da li je srpski cilj da što više ograniči suverenost te države u nastajanju, da je što više osakati u korist međunarodne zajednice, to jest da je navede da napravi što više nekakvih tela koji će da nadgledaju i proveravaju standarde - ili je srpski cilj da zaštiti Srbe na Kosovu. Mislim da je jedino realistično da Srbija pokuša da zaštiti Srbe na Kosovu, a ne vidim da će ih zaštititi ograničavanjem samostalnosti i ovlašćenja kosovskih institucija, jer će upravo to da izazove bes Albanaca i eskalaciju nasilja. Teško je reći šta će se dogoditi, ali sasvim je realno očekivati da se negde u martu, aprilu proglasi neka vrsta samostalnosti Kosova. Od ključnog je značaja da li će se to dogoditi pre ili posle formiranja vlade u Srbiji. Bolje bi bilo da se to dogodi posle, ali pitanje je da li je međunarodna zajednica spremna da nas još jednom čeka, posle svih naših odlaganja kao što je donošenje ustava i odlaganje izbora za mesec dana. Pitanje je da li u međunarodnoj zajednici postoji strpljenje za još dva tri meseca čekanja do formiranja vlade.

Vlastima posle 5. oktobra se ispostavljaju računi iz Miloševićeve vladavine i to nije dovoljno isticano. Stranke DOS-a su tokom kampanje 2000. govorile da je pitanje Kosova demokratsko pitanje, pa će onog trenutka kada Srbija postane demokratska zemlja, ona rešiti to pitanje. U stvari, pitanje Kosova je i pitanje istorijskog nasleđa, svega što se dogodilo i to je nešto što nikada nije eksplicitno rečeno našoj javnosti ni od strane međunarodne zajednice, a još manje od naših političara. Međutim, naši političari koji razgovaraju sa predstavnicima međunarodne zajednice, to vrlo dobro znaju. Vrlo je malo vremena da se to obrazloži biračima i naravno da u samom jeku kampanje to nikome ne pada na pamet. Između 21. i 26. januara može doći do situacije koja bi mogla da dovede do velikog nezadovoljstva. Ako međunarodna zajednica donese odluku da Kosovo na ovaj ili onaj način postane nezavisno, ona mora u tim danima šenlučenja, velike proslave i ludovanja po Kosovu bitispremna da u potpunosti zaštiti Srbe koji žive tamo. Ako bi došlo do neke vrste progona Srba ili, ne daj Bože, do ponavljanja martovskog nasilja iz 2004. u situaciji kada Srbija još uvek nije konstituisala novu vladu, ponovo bi počele da se pričaju one stare priče o vladi nacionalnog jedinstva, a u spoljnopolitičkom smislu tobi nas zaista vratilo na stanje pre 2000. Takođe bi postalo nemoguće pomoći ljudima na Kosovu, jer vlada ne bi bila kredibilna. Zato je od izuzetnog značaja kako će se postaviti međunarodna zajednica, pre svega KFOR na Kosovu. Ako bude došlo i do najmanjeg incidenta, to će izazvati eksploziju u Srbiji, koju naša politička elita neće biti u stanju da kontroliše. Toga treba da nas bude malo strah i nadajmo se da je međunarodna zajednica dovoljno svesna svih mogućih posledica.
Mama Mijata Mama Mijata 12:28 25.12.2007

Svaka cast

My sentiments exactly.
milosib milosib 15:21 25.12.2007

Kampanja

Moram priznati gosn Drago da ste, izgleda da je svakodnevni rad na blogu dao rezultate, politicki napredovali. Sve vise pisete uravnotezene tekstove od kojih vam partija ima najvecu korist. Shvatite ovo kao pohvalu. Fokusirate se na probleme koje svakog gradjanina tiste, korupcija i sl. Doduse nisam bio na blogu tri nedelje, pa mozda i gresim.
Interesuje me samo kako ste onako lose pripremili g-dju Pesic za Utisak nedelje? Upustila se u raspravu o KiM, pri tome pokazala potpuno nepostovanje sopstvene drzave, a cela kampanja LDP-a je bar po pocetku trebala da se zasniva bas na temama korupcije i korporativne pljacke gradjana.
adam weisphaut adam weisphaut 15:35 25.12.2007

Re: Kampanja

nteresuje me samo kako ste onako lose pripremili g-dju Pesic za Utisak nedelje? Upustila se u raspravu o KiM, pri tome pokazala potpuno nepostovanje sopstvene drzave, a cela kampanja LDP-a je bar po pocetku trebala da se zasniva bas na temama korupcije i korporativne pljacke gradjana.

A otkad to neko treba da sprema Vesnu ? Pa nije ti Vesna neki partijski apartcik koji mora da pita sefa stranke sta da misli. A sto se tice nastupa, oduvala je i mladog zalizanog japija i glistofobicnog profesora Jankovica
nikson nikson 17:54 25.12.2007

Re: Kampanja

adam weisphaut
nteresuje me samo kako ste onako lose pripremili g-dju Pesic za Utisak nedelje? Upustila se u raspravu o KiM, pri tome pokazala potpuno nepostovanje sopstvene drzave, a cela kampanja LDP-a je bar po pocetku trebala da se zasniva bas na temama korupcije i korporativne pljacke gradjana.

A otkad to neko treba da sprema Vesnu ? Pa nije ti Vesna neki partijski apartcik koji mora da pita sefa stranke sta da misli. A sto se tice nastupa, oduvala je i mladog zalizanog japija i glistofobicnog profesora Jankovica


da je ceo dss kao vladeta jankovic, ja sa dss-om ne bih imao problema
adam weisphaut adam weisphaut 17:59 25.12.2007

Re: Kampanja


da je ceo dss kao vladeta jankovic, ja sa dss-om ne bih imao problema

Znajuci te nixone, mislim da i ovako nemas previse problema
nikson nikson 18:05 25.12.2007

Re: Kampanja

adam weisphaut

da je ceo dss kao vladeta jankovic, ja sa dss-om ne bih imao problema

Znajuci te nixone, mislim da i ovako nemas previse problema


imam problema sa kostunicom, sormazom, aligrudicem, jocicem valda ne treba da nabrajam zasto. a pogotovo sa koalicionim partnerima veljom i palmom...
jananderson jananderson 18:41 25.12.2007

Re: Kampanja

nikson
adam weisphaut

da je ceo dss kao vladeta jankovic, ja sa dss-om ne bih imao problema

Znajuci te nixone, mislim da i ovako nemas previse problema


imam problema sa kostunicom, sormazom, aligrudicem, jocicem valda ne treba da nabrajam zasto. a pogotovo sa koalicionim partnerima veljom i palmom...

Ne treba da nabrajas zasto imas problema sa doticnim likovima, samo da razmislis zasto profesor Vladeta nema.
Da nije mozda zato sto su mu obezbedili put u Rim?
nikson nikson 18:45 25.12.2007

Re: Kampanja

jananderson
nikson
adam weisphaut

da je ceo dss kao vladeta jankovic, ja sa dss-om ne bih imao problema

Znajuci te nixone, mislim da i ovako nemas previse problema


imam problema sa kostunicom, sormazom, aligrudicem, jocicem valda ne treba da nabrajam zasto. a pogotovo sa koalicionim partnerima veljom i palmom...

Ne treba da nabrajas zasto imas problema sa doticnim likovima, samo da razmislis zasto profesor Vladeta nema.
Da nije mozda zato sto su mu obezbedili put u Rim?


pa nije vladeta od juce u dss-u. ali svejedno, zar neko misli da je vladeta lose resenje za ambasadora u vatikanu?
adam weisphaut adam weisphaut 18:58 25.12.2007

Re: Kampanja


pa nije vladeta od juce u dss-u. ali svejedno, zar neko misli da je vladeta lose resenje za ambasadora u vatikanu?

Ma naravno ne, ne bi mogao da zamislim bolju osobu da dokaze urbi et orbi da nismo gliste
doktorka doktorka 20:56 25.12.2007

Re: Kampanja

nikson

adam weisphaut
nteresuje me samo kako ste onako lose pripremili g-dju Pesic za Utisak nedelje? Upustila se u raspravu o KiM, pri tome pokazala potpuno nepostovanje sopstvene drzave, a cela kampanja LDP-a je bar po pocetku trebala da se zasniva bas na temama korupcije i korporativne pljacke gradjana.A otkad to neko treba da sprema Vesnu ? Pa nije ti Vesna neki partijski apartcik koji mora da pita sefa stranke sta da misli. A sto se tice nastupa, oduvala je i mladog zalizanog japija i glistofobicnog profesora Jankovicada je ceo dss kao vladeta jankovic, ja sa dss-om ne bih imao problema

da je vladeta ok, ne bi bio u dss
milosib milosib 10:36 26.12.2007

Re: Kampanja

@Adam
A otkad to neko treba da sprema Vesnu ? Pa nije ti Vesna neki partijski apartcik koji mora da pita sefa stranke sta da misli. A sto se tice nastupa, oduvala je i mladog zalizanog japija i glistofobicnog profesora Jankovica

Vas komentar je tipican za predstavnika LDP-a i mnogo govori o vama. Prvo sto se vidi je da ste potpuni amater i da na normalnu kritiku reagujete emotivno.
Drugo, pokazuje vas pristup poslu, a za vasu informaciju politika je posao. Ozbiljni ljudi se ozbiljno odnose prema svakom poslu i priprema za vazan poslovni sastanak ( ucestvovanje vodeceg ideologa partije u najgledanijoj politickoj emisiji, bar sa stanovista te partije zarad vrbovanja njoj interesantnih glasaca) je neophodna. Razmisljanje u stilu, ma Vesna je prepametna, snaci ce se uvek i razbice ih je amatersko.
Trece, vi izgleda uopste niste u stanju da vidite pravac i cilj kampanje LDP-a, ako mozete da izjavite da ih je g-dja Pesic razbila. Ponavljam, potpuno je promasila temu, a nacin na koji je raspravljala joj kod biraca na koje se cilja donosi negativne poene.
milosib milosib 10:39 26.12.2007

Re: Kampanja

@Adam,
Da ne bude zabune ja sam takodje potpuni amater za politiku. Ovo su samo razmisljanja coveka koji se celog svog veka bori za profesionalnost i da rezultati budu merilo necijeg rada.
adam weisphaut adam weisphaut 16:22 26.12.2007

Re: Kampanja

Trece, vi izgleda uopste niste u stanju da vidite pravac i cilj kampanje LDP-a, ako mozete da izjavite da ih je g-dja Pesic razbila. Ponavljam, potpuno je promasila temu, a nacin na koji je raspravljala joj kod biraca na koje se cilja donosi negativne poene

Hau jes no ,
koliko sam ja imao prilike da cujem reakcije ljude koji nisu vezani za politiku u svom okruzenju VP je razbila pomenuti tuznosmesni dvojac onim pitanjem sa Sandzakovickom, calmom i Teheranom a ako ste vi spremali gospodina Vladteu J. da isprica onu glupost o glistama onda bolje i da niste
adam weisphaut adam weisphaut 16:24 26.12.2007

Re: Kampanja

milosib
@Adam,
Da ne bude zabune ja sam takodje potpuni amater za politiku. Ovo su samo razmisljanja coveka koji se celog svog veka bori za profesionalnost i da rezultati budu merilo necijeg rada.

Nije tukla zena muza sto se kladi, nego sto se vadi
JJ Beba JJ Beba 18:30 26.12.2007

Re: Kampanja

a nacin na koji je raspravljala joj kod biraca na koje se cilja donosi negativne poene.

na osnovu čega to tvrdiš? Vesna je narodni poslanik i mislim da vrlodobro zna kako njeni birači misle i šta od nje očekuju.
Ali bez obzira ko priča, zar ne misliš da je smisao da se biračima goviri istina, jezikom koji svi mogu da razumeju?
Naučena naklapanja Vuka Jeremića i dosadne floskule izanđalog Vladete Jankovića više niko ne može da razume. Sem njih samih i vrhova njihovih partija.
milosib milosib 10:23 27.12.2007

Re: Kampanja

JJ Beba
a nacin na koji je raspravljala joj kod biraca na koje se cilja donosi negativne poene.na osnovu čega to tvrdiš? Vesna je narodni poslanik i mislim da vrlodobro zna kako njeni birači misle i šta od nje očekuju.Ali bez obzira ko priča, zar ne misliš da je smisao da se biračima goviri istina, jezikom koji svi mogu da razumeju?Naučena naklapanja Vuka Jeremića i dosadne floskule izanđalog Vladete Jankovića više niko ne može da razume. Sem njih samih i vrhova njihovih partija.

Vec rekoh da sam potpuni amater za politiku, pa kao takav ne mogu nista da tvrdim vec samo iznosim svoje misljenje. Mene je vodila prosta logika. Valjda su u LDP-u svi svesni da g.Jovanovic ne moze da pobedi na izborima. U tom slucaju cilj je prosirivanje izborne baze za recimo 3%, a to moze samo na racun partija centra, prvenstveno DS-a. U tom slucaju cela partija, a posebno vodeci ideolog moraju svoje delovanje da usmere tako da se taj cilj postigne. Moje misljenje je da sa ekstremizmom, a priznavanje nezavisnosti Kosova je ekstremna politicka opcija, ne mozete prelomiti eventualno razocarane glasace DS-a. To je po prirodi umereno biracko telo koje se moze pridobiti kampanjom za smanjenje korupcije, kriminala, korporativnog uticaja i sl. Drugim recima, ne treba g-dja Pesic da se obraca pristalicama LDP-a jer su oni sigurni glasovi, vec razocaranim glasacima DS-a i G17.
Pocetak kampanje, napad na Miskovica jos u julu, je nagovestio takav put LDP-a, a nastavljeno je sasvim umerenim nastupima g.Jovanovica u intervjuu Politici i u Utisku nedelje. G-dja Pesic je sto se mene tice izgubila u Utisku nedelje jer se rasprava vodila o KiM, a ne o korupciji i sl. Meni je jasno da ona ne moze da prica na drugi nacin o KiM, pa mislim da u interesu LDP-a o tom pitanju u toku kampanje ne treba ni da zucne. Naravno da ce druge partije to pitanje nametati, posebno DS u svakom sudaru sa LDP, pa u tom smislu treba videti i najnoviju rezoluciju Skupstine Srbije.
Polomax Polomax 15:24 25.12.2007

sta je sadrzaj

Da li uopste neko od vas zna koja su ustavna ovlascenja predsednika Republike Srbije?
Iako se i slazem sa Vama u nekim stavovima cini mi se da previse proizvoljno shvatate funkciju predsednika i pre svega njegove mogucnosti!

P.S.Niste u tekstu nijednom upotrebili rec "glede" ili mozda nisam pazljivo citao!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:34 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

Polomax
Da li uopste neko od vas zna koja su ustavna ovlascenja predsednika Republike Srbije?
Iako se i slazem sa Vama u nekim stavovima cini mi se da previse proizvoljno shvatate funkciju predsednika i pre svega njegove mogucnosti!

P.S.Niste u tekstu nijednom upotrebili rec "glede" ili mozda nisam pazljivo citao!

Niste pažljivo čitali..
U mojem postu ključna uloga je Koštunica..
Dva njegova kandidata imaju niže rangirane uloge .Po tim ulogama oni se razlikuju.Prvi se smeška i ćuti, dok drugi ćuti i reži...o))
A, "glede"..ne znam jesam li napisao. To je lepa reč b/h/s jezika...o))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:10 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

AlexDunja
da vidim šta se zbiva sa ovim Vojinim kandidatima.

kad smo kod toga
Povodom predsedničke kandidature lidera Saveza vojvođanskih Mađara Ištvana Pastora, Tadić je kazao da je "neuobičajeno da jedna etnička zajednica ima svog kandidata na predsedničkim izborima" i zapitao se šta bi bilo kada bi on, kojim slučajem, dolazio sa Kosova.

sta kazes na ovo???

Da, on smatra manjine svojim vlasništvom. Samo, što ih je svaki put do sada izvarao...o))
Šta da kažem..Tipčno tadićevski ili što bi Niče rekao "rađanje tragedije iz duha muzike"...o))
nestorijanac nestorijanac 17:45 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

Vas razvojni put ?

Da !
Pozdrav za Vas i AlexDunju !
adam weisphaut adam weisphaut 17:48 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

Da !
Pozdrav za Vas i AlexDunju !

Pozdrav i Nestoru i njegovoj latifundiji
AlexDunja AlexDunja 17:49 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

Sad to ne pominju, ali imaju hiljadu drugih sredstava za negaciju..

bensedin pred spavanje:)))
adam weisphaut adam weisphaut 17:53 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

bensedin pred spavanje:)))

Bensedin je srce Srbije
AlexDunja AlexDunja 18:02 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

adam weisphaut
Da !
Pozdrav za Vas i AlexDunju !

Pozdrav i Nestoru i njegovoj latifundiji

pridruzujem se:)))
volim kada me svrstavaju:)) bas. bas.
nikson nikson 18:22 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

evo ima ovde nesto


http://www.boristadic.org/
adam weisphaut adam weisphaut 18:26 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

nikson
evo ima ovde nesto


http://www.boristadic.org/

Jel' BoTa opetstavljao sajkacu ?
Ako nije da se ne trudim da gledam
nikson nikson 18:36 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

adam weisphaut
nikson
evo ima ovde nesto


http://www.boristadic.org/

Jel' BoTa opetstavljao sajkacu ?
Ako nije da se ne trudim da gledam


boris tadic postuje dobre tradicije. secamo se da je takvu sajkacu stavljao i zivojin misic koji je usao u svetske udzbenike i enciklopedije i da je dostojno predstavljao srbiju kao veliki vojskovodja u prvom svetskom ratu
jananderson jananderson 18:53 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

nikson
adam weisphaut
nikson
evo ima ovde nesto


http://www.boristadic.org/

Jel' BoTa opetstavljao sajkacu ?
Ako nije da se ne trudim da gledam


boris tadic postuje dobre tradicije. secamo se da je takvu sajkacu stavljao i zivojin misic koji je usao u svetske udzbenike i enciklopedije i da je dostojno predstavljao srbiju kao veliki vojskovodja u prvom svetskom ratu

Nije Zivojin Misic usao u svetske udzbenike i enciklopedije zbog sajkace, kao sto ni ratko mladic nece uci zbog toga vec zbog neceg drugog, ali zato svakom normalnom srbinu bi posle mladicevog nosenja sajkace trebalo da ona presedne i da je bar na neko vreme zaboravi.
adam weisphaut adam weisphaut 18:54 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

boris tadic postuje dobre tradicije. secamo se da je takvu sajkacu stavljao i zivojin misic koji je usao u svetske udzbenike i enciklopedije i da je dostojno predstavljao srbiju kao veliki vojskovodja u prvom svetskom ratu

A on to zbog tradicije a ne jeftine demagogije
nikson nikson 19:03 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

adam weisphaut
boris tadic postuje dobre tradicije. secamo se da je takvu sajkacu stavljao i zivojin misic koji je usao u svetske udzbenike i enciklopedije i da je dostojno predstavljao srbiju kao veliki vojskovodja u prvom svetskom ratu

A on to zbog tradicije a ne jeftine demagogije


ajde nesto bolje....


jananderson
nikson
adam weisphaut
nikson
evo ima ovde nesto


http://www.boristadic.org/

Jel' BoTa opetstavljao sajkacu ?
Ako nije da se ne trudim da gledam


boris tadic postuje dobre tradicije. secamo se da je takvu sajkacu stavljao i zivojin misic koji je usao u svetske udzbenike i enciklopedije i da je dostojno predstavljao srbiju kao veliki vojskovodja u prvom svetskom ratu

Nije Zivojin Misic usao u svetske udzbenike i enciklopedije zbog sajkace, kao sto ni ratko mladic nece uci zbog toga vec zbog neceg drugog, ali zato svakom normalnom srbinu bi posle mladicevog nosenja sajkace trebalo da ona presedne i da je bar na neko vreme zaboravi.



nije misic usao u udzbenike zbog sajkace nego je sajkaca usla u udzbenike zbog njega. i to mnogo znaci
jananderson jananderson 19:17 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

nikson
adam weisphaut
boris tadic postuje dobre tradicije. secamo se da je takvu sajkacu stavljao i zivojin misic koji je usao u svetske udzbenike i enciklopedije i da je dostojno predstavljao srbiju kao veliki vojskovodja u prvom svetskom ratu

A on to zbog tradicije a ne jeftine demagogije


ajde nesto bolje....


jananderson
nikson
adam weisphaut
nikson
evo ima ovde nesto


http://www.boristadic.org/

Jel' BoTa opetstavljao sajkacu ?
Ako nije da se ne trudim da gledam


boris tadic postuje dobre tradicije. secamo se da je takvu sajkacu stavljao i zivojin misic koji je usao u svetske udzbenike i enciklopedije i da je dostojno predstavljao srbiju kao veliki vojskovodja u prvom svetskom ratu

Nije Zivojin Misic usao u svetske udzbenike i enciklopedije zbog sajkace, kao sto ni ratko mladic nece uci zbog toga vec zbog neceg drugog, ali zato svakom normalnom srbinu bi posle mladicevog nosenja sajkace trebalo da ona presedne i da je bar na neko vreme zaboravi.



nije misic usao u udzbenike zbog sajkace nego je sajkaca usla u udzbenike zbog njega. i to mnogo znaci

Videcemo koliko znaci kad sajkaca udje u udzbenike zbog mladica ratka.
JJ Beba JJ Beba 20:04 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

nije misic usao u udzbenike zbog sajkace nego je sajkaca usla u udzbenike zbog njega. i to mnogo znaci

kao uvek nikson pojma nema o onome što tvrdi. Nije istina da je šakaču uveo u užbenike Mišić i proslavio je. Ako pogledaš o šakači videćeš da je ista u životu Srba od 18 veka, i šajkaši , po kojima je dobia ime, nosili su je još u vreme hasburškog carstva; sa njom na gavi ratovao se protiv Turaka. Mišić je u 20 veku samo potvrdio salvu junaka koji su ratovali sa istom na glavi. Da nije Mišić, neko bi drugi uveo šajakaču u udžbenike.
nikson nikson 20:23 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

JJ Beba
nije misic usao u udzbenike zbog sajkace nego je sajkaca usla u udzbenike zbog njega. i to mnogo znaci

kao uvek nikson pojma nema o onome što tvrdi. Nije istina da je šakaču uveo u užbenike Mišić i proslavio je. Ako pogledaš o šakači videćeš da je ista u životu Srba od 18 veka, i šajkaši , po kojima je dobia ime, nosili su je još u vreme hasburškog carstva; sa njom na gavi ratovao se protiv Turaka. Mišić je u 20 veku samo potvrdio salvu junaka koji su ratovali sa istom na glavi. Da nije Mišić, neko bi drugi uveo šajakaču u udžbenike.


draga jj

ja nisam uzimao ovde sajkacu kao predmet, vec kao simbol. medju onima koji su najbolje nosili taj simbol, bio je i zivojin misic, ali to verovatno nisi uspela odmah da shvatis jer je za tebe kapa-kapa, vazno je da sacuva guzicu od zime...

p.s.: misic je proslavio jos u 19-om veku...
JJ Beba JJ Beba 20:44 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

ali to verovatno nisi uspela odmah da shvatis jer je za tebe kapa-kapa, vazno je da sacuva guzicu od zime

ajde linkuj gde sam to rekla. Gde sam rekla da je kapa kapa i gde sam rekla da šajkača nije poznati i važan srpski simbol.?
kao i uvek niksone podmećeš i tumačiš druge.
nikson nikson 20:52 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

JJ Beba
ali to verovatno nisi uspela odmah da shvatis jer je za tebe kapa-kapa, vazno je da sacuva guzicu od zime

ajde linkuj gde sam to rekla. Gde sam rekla da je kapa kapa i gde sam rekla da šajkača nije poznati i važan srpski simbol.?
kao i uvek niksone podmećeš i tumačiš druge.


ma ti ovde pises kada je sajkaca pocela da se nosi, a ja uopste nisam o tome pisao. ja sam samo govorio o simbolu koji je nosio i zivojin misic, koji je zajedno sa njim usao u udzbenike. a s`obzirom da je misic najznacajniji nas vojskovodja koji je usao u knjige, onda sam spomenuo i sajkacu kao simbol vojnika. kao takva ona jeste usla prvi put sa njim u udzbenike
JJ Beba JJ Beba 21:01 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

kao takva ona jeste usla prvi put sa njim u udzbenike

to naravno nije istina.
Srbi su se ša šajkačom na glavi borili i pobeđivali pre nego što im je komandovao Živojin Mišić, tako da tvoja tvrdnja da je on proslavio šajkaču i uveo u udžbenike ne stoji. Ako mi nađeš istorijski izvor na koji referišeš biću tu zahvalna. Ovako pričaš napamet
nikson nikson 21:08 25.12.2007

Re: sta je sadrzaj

JJ Beba
kao takva ona jeste usla prvi put sa njim u udzbenike

to naravno nije istina.
Srbi su se ša šajkačom na glavi borili i pobeđivali pre nego što im je komandovao Živojin Mišić, tako da tvoja tvrdnja da je on proslavio šajkaču i uveo u udžbenike ne stoji. Ako mi nađeš istorijski izvor na koji referišeš biću tu zahvalna. Ovako pričaš napamet


on jeste proslavio sajkacu, a kao jedan od nasih najvecih vojskovodja je prvi(ili jedan od prvih) usao u udzbenike vojne vestine i sa njim i sajkaca! pa jel moguce da to nije jasno!?

ne kazem da se ranije nije nosila, ne kazem da je i druge velike vojskovodje nisu nosile...
Kasper Kasper 15:31 25.12.2007

Bozic je uvek 25.12.

te i Srbima ide Nova godina posle Bozica. Samo po starom kalendaru. No bitno je da ti pljujes, to je sada in!
jovanz021 jovanz021 16:30 25.12.2007

Re: Bozic je uvek 25.12.

Kasper
te i Srbima ide Nova godina posle Bozica. Samo po starom kalendaru. No bitno je da ti pljujes, to je sada in!

Ma, uvek je bilo in, do istrage.

A kad bude istrage, onda bude, ciko nisam ja, majke mi.
Kasper Kasper 16:31 25.12.2007

Re: Bozic je uvek 25.12.

A kad bude istrage, onda bude, ciko nisam ja, majke mi.


Ne boji se Drago istrage! Jok!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:46 25.12.2007

Re: Bozic je uvek 25.12.

jovanz021
Kasper
te i Srbima ide Nova godina posle Bozica. Samo po starom kalendaru. No bitno je da ti pljujes, to je sada in!

Ma, uvek je bilo in, do istrage.

A kad bude istrage, onda bude, ciko nisam ja, majke mi.

Ti, kanda, prijetiš...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:20 25.12.2007

Kasper...

Brisao sam ti dva posta..
Molim te da ne troluješ i da se držiš teme. nemoj me terati da upotrebljavavam banovanje na ovome postu..
O temi šta te volja...
Kasper Kasper 17:31 25.12.2007

Re: Kasper...

Brisao sam ti dva posta..
Molim te da ne troluješ i da se držiš teme. nemoj me terati da upotrebljavavam banovanje na ovome postu..
O temi šta te volja...


Drago,
kod tebe je gumica, brisi sta hoces! Ali, pojasni ljudima, ako neces meni : Zbog cega pobrisa samo ono o Naseru?
Supermod Supermod 17:42 25.12.2007

Re: Kasper...

Kasper
Brisao sam ti dva posta..Molim te da ne troluješ i da se držiš teme. nemoj me terati da upotrebljavavam banovanje na ovome postu..O temi šta te volja...Drago,kod tebe je gumica, brisi sta hoces! Ali, pojasni ljudima, ako neces meni : Zbog cega pobrisa samo ono o Naseru?



Da Vam postove nije brisao autor, brisala bi ih moderacija. Srebrenica nije tema ovog bloga. Ako ne mozete da diskutujete o temi, suzdrzite se o pokusaja da nametnete drugu.

Moderacija je uklonila troll o jeziku koji je odveo do Srebrenice.

Molimo sve ucesnike da se makar priblizno drze teme bloga.
Kasper Kasper 18:32 25.12.2007

Re: Kasper...

Molimo sve ucesnike da se makar priblizno drze teme bloga.


Ajde da damo Supermodu zasluzeni odmor.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana