Društvo| Ljudska prava| Politika| Život

Slučaj jasenovačke službenice

loader RSS / 16.07.2011. u 10:37

Interpol Srbije raspisao je međunarodnu poternicu za Nadom Šakić, protiv koje se u Srbiji vodi postupak od 1998. godine, zbog sumnje da je izvršila genocid. Nada Šakić je bila čuvar koncentracionog logora u Staroj Gradiški (Jasenovac) u kome je za vreme Drugog svetskog rata ubijeno na hiljade ljudi. Onda je osvanula vest da je dotična još pre nekoliko meseci preminula.

Da li je slučaj Nade Šakić važniji po tome što je srpsko pravosuđe pokrenulo proces protiv nje, a ona je prema nezvaničnim informacijama preminula, ili po tome što je ona u Hrvatskoj, u koju je iz Argentine izručena zbog optužbe za činjenje zločina tokom Drugog svetskog rata, oslobođena optužbi?!

U prvom slučaju se možda radi o traljavosti srpskog pravosuđa, pa i o nedovoljnoj komunikaciji između dve susedne države, pa se tu s pravom može postaviti niz pitanja koja se odnose na efikasnost sudstva i ništa manje važnu saradnju dve države na poslu koji se zove skidanje teškog bremena iz protekla dva rata. Dokle god bude postoja ova vrsta neefikasnosti, biće to poruka strujama nacionalističkog ekstremizma da još uvek postoji prostor za njihovo delovanje i novo bujanje, samo li se steknu pogodni uslovi. Ili je i dalje suviše naivno i optimistički tražiti da ove „pravosudne i međususedske stvari“ budu uređivane brže i transparentnije?

Ipak, mnogo više obeshrabruje činjenica da je Nada Šakić u Hrvatskoj oslobođena optužbi koje su je teretile za zločine u Jasenovcu.

nada.jpg

Nezahvalno je upoređivati i meriti stratišta iz Drugog svetskog rata, odnosno bilo koja stratišta, jer to uvek ostavlja priliku i za relativizovanje zločina neke od strana. No, prema brojnim izjavama i svedočenjima, čini se da je Jasenovac bio neprikosnoven po raznovrsnosti ljudske patnje, po strasti kojom se tamo mučilo i ubijalo, po bestijalnosti .., kao i po ćutnji katoličke crkve, ćutnji koja takvom „paklu na zemlji“ daje dimenziju više, tj. opravdava je. Nada Šakić je na ovom stravičnom mestu bila jedan od najistaknutijih organizatora i izvođača krvavog posla.

http://www.politika.rs/ilustro/2094/cetvrti.htm

Prema pisanju Večernjih novosti, hrvatski sud je protiv nje vodio istragu krajem 1998. i početkom 1999. godine, ali ju je posle tri meseca i 26 saslušanih svedoka oslobodio. Ni jedan od svedoka nije prepoznao Šakićevu. Stvarna amnezija, ili “dobar izbor” svedoka?! Osloboditi nekoga sa takvim profilom, uprkos brojnim dokazima..!

„Ljubomir Mihajlović, jedan od retkih preživelih zatočenika ustaških logora u Sisku, Staroj Gradišci i Jasenovcu, svedoči da je lično gledao kako Nada Šakić kolje jednu logorašicu na stepeništu glavnog ulaza u Kulu.

- Pošla je za njom skoro nezainteresovano, a onda ju je munjevito, levom rukom, uhvatila za kosu, da bi joj desnom prerezala grkljan - seća se Mihajlović. - Nakon toga se malo „utegla", rukom pročešljala kosu i nastavila dalje kao da je prethodno učinila nešto najnormalnije.“

http://www.srpskapolitika.com/Tekstovi/Komentari/2009/latinica/016.html

Znači li ta oslobađajuća presuda da joj je jedan značajan sloj hrvatskog društva zahvalan za ono što je učinila po pitanju postizanja etničke ravnoteže, a po formuli – trećina-trećina-trećina? Katolička crkva posebno? Valjda nije da bi Nada Šakić uskoro mogla da bude proglašena i za sveticu, po uzoru na neke ranije primere?!  

Optužena u Srbiji još 1998, a pre neki dan raspisana međunarodna poternica. Ova vremenska distorzija nešto znači?

Pravda je ovde, zahvaljujući raznim okolnostima, kao i mnogo puta, zakasnila. To uvek obeshrabruje. Ipak, ima i neke koristi. A korist je makar u tome što se oko celog tog pitanja podigla prašina i aktuelizovala temu koja uporno teži da bude zaboravljena i koja daleko prevazilazi bilo koji pojedinačni slučaj.  



Komentari (376)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran2 gorran2 21:44 17.07.2011

Re: Ljeto blizu, a more daleko?

freehand
Uglavnom, imaš ilustracije koje šire sliku: npr izvesne slučajeve Hrvata kojima niko ne preti, ali se iz neke ljudske potrebe ipak odmetnu i lomataju po brdima s puškama u rukama, gađani iz svega što postoji.

Idi, begaj... Čak i komanduju i oslobađaju!
A gledao sam i "Nepokoreni grad", da znaš!
I tu je sve ogromno, tri puta veće nego u "Otpisanima", a jedno 16x nego u zbilji.

Ma da.
Budalaština jedna obična.
Znamo mi njih.
Sve ostalo su podvale i laži.
freehand freehand 21:57 17.07.2011

Re: Ljeto blizu, a more daleko?

Ma da.
Budalaština jedna obična.
Znamo mi njih.
Sve ostalo su podvale i laži.

Dobro, da se manemo šale i komike. Naročito podmetanja i učitavanja.
Nego mi reci - šta je to u Hrvata bio OGROMAN otpor NDH?

Podrazumeva se da treba biti teško posvađan sa realnošću pa sve Hrvate trpati u ustašiju ili reći da nije bilo u značajnom broju Hrvata partizana.
Naravno da je, kao i u svakom ratu i u svakoj naciji, najveća većina pokušavala da gleda svoja posla i da preživi. I da je prećutno podržavala dok nije đavo došao po svoje. Kao i kod nas ovde, u vrlo skoroj prošlosti.
Ali bih vrlo teško prevalio preko usana i "veliko", a kamoli "ogromno".
A tebe pitam jer prema tebi i tvom blogovanju gajim izuzetan respekt, upravo jer si čovek znanja i čovek činjeničar.
Dok ne zađeš u setne nostalgičarske pejsaže iz nedosanjanog sna...
gorran2 gorran2 22:17 17.07.2011

Re: Ljeto blizu, a more daleko?

Dok ne zađeš u setne nostalgičarske pejsaže iz nedosanjanog sna...

Prvo drugo
Pod "nedosanjanim snom" podrazumevaš Jugoslaviju. Neko me već optuživao za to.
Ali pogrešno.
Nikad meni nije bilo naročito stalo do države.
Ovakve ili onakve.
Uvek mi je malo išla na...
ganglije.
Ono što nevolem, to su mržnje i, posledično, ratovi.
Ljudi veruju da ćemo, sad kad smo se razdvojili, moći mirno se mrzeti, i opet lepo živeti.
Bojim se da je to iluzija.
Granica, to ti je, kako sportski komentatori vole da kažu, jedna "zamišljena" linija
Nego mi reci - šta je to u Hrvata bio OGROMAN otpor NDH?

Drugo prvo:
Vidiš, "ogroman" je ipak delom stvar subjektivnog doživljaja.

Meni je na primer ogroman taj raspon koji sam opisao, koji neko prevali od udobne sube u roditeljskoj kući u kojoj mirno živi - do spavanja na kiši u planini, i života kao progonjena zver - samo zato da bi sledio svoj osećaj dužnosti prema komšiji koji strada.

I ja nekako ne bih dopustio sebi da pljunem na to.

Istina je da je, prema Pavelićevom izveštaju od 1. IX 1943. oko 262.000 državljana NDH bilo na neki način u vojnoj službi Osovine.

To JESTE ogromno.
međutim, većina je bila mobilisana, i nije imala hrabrosti da se negde suprotstavi.
Brojno stanje "ustaške vojnice" bilo je tad oko 28.000 i nikad nije znatno prevazišlo tu cifru.

U tom periodu je broj Hrvata u partizanima bio jedno dvostruko veći.
Ali, opet, ni četvrtina broja Hrvata (i Muslimana) u službi Osovine.

Činjenice tu ostavljaju dosta prostora za tumačenje.

A predstava kako su Hrvati bili oduševljeni ustaštvom potpuno je pogrešna. Evo ti jedan detalj kao ilustracija:

Kod sela Jesenjsko Cerje, kod Lepoglave u Hrvatskom zagorju 1. XII 1943. 1. bataljon Zagorskog NOP odreda napao delove "Pavelićevog tjelesnog sdruga" (PTS) koji su Paveliću obezbeđivali put za Lepoglavu. Bataljon se posle tročasovne borbe povukao, uz gubitke od 2 mrtva i 3 ranjena, a ustaše su, za odmazdu, pobile u selu 35 lica (među kojima i sedmoro dece od 2-16 godina starosti) i opljačkale i popalile više kuća.
gorran2 gorran2 22:29 17.07.2011

Re: Ljeto blizu, a more daleko?

Politička slika Hrvatske uoči 1943. krajnje je konfuzna. Zemlju muče duboki unutrašnji razdori; zatrovana je neutoljivom mržnjom i nezadovoljstvom koje rađa netrpeljiva, sektaška i varvarska politika odmazde, koju već više od godinu dana vodi partija na vlasti, sa rasnim predubeđenjima; dezorijentisana je i, rekao bih, zbunjena neprekidnim nizom grešaka koje je počinio režim svojim neurednim i protivrečnim pokušajima da reši mnogostruke probleme koji su nastali posle stvaranja nove države, a u vezi s ratom.
Ustaški pokret, duboko omrznut, izolovan, bez trunke ugleda, apsolutno je nemoćan da sam reši složenu situaciju u zemlji. 80% hrvatskog stanovništva potpuno i nepomirljivo je protiv tog pokreta; od ostalog stanovništva, dobrih 10% apolitički je nezainteresovano, pa se stoga može smatrati da je od čitavog stanovništva ustaštvu naklonjena samo slaba manjina od jedva 10% upisanih u partiju, ili onih koji se zbog poslovnih interesa drže nje.


Izveštaj italijanskog generala Đuzepe Pijeka od 18. januara 1943. Ministarstvu inostranih poslova o vojno-političkoj situaciji na teritoriji NDH
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:24 18.07.2011

Re: Bolje da cutim


e: Bolje da cutim

Exitus Letalis
mislim da ne treba mešati crkvu sa državnom politikom.


Niko ih ne mesa, mesaju se sami. I onda i sada. Onakve Papine izjave, kanonizacije i sl.



znaš šta, prilično je podlo odgovoriti samo na jedan deo posta.
u istom postu sam pomenula popa macu koljača i ratnog zločinca.
nisi se ni osvrnula. jer je "naš" valjda, pa može da kolje.
koga briga za nekoliko žena koje je dotični preklao.

i ko se pobunio što su i on i pajtos mu, slobodan, 2005. proglašeni svecima od ove spc, današnje....

dakle, reč je takođe o kanonizaciji.
evo ponovo zanemarenog dela iz prethodnog posta, i od loadera i od tebe.
odgovarate na onaj deo koji samo vama odgovara.

Politička i sveukupna javnost Pljevalja jednoglasno je osudila kanonizaciju dvojice sveštenika iz pljevaljskog kraja, protojereja Ilinobrdskog Slobodana Šiljka i sveštenika Milorada Vukojičića, poznatijeg kao pop Maca (Malj), koji su zbog zlodjela tokom Drugog svjetskog rata strijeljani odlukama partizanskog i Vojnog suda

znači, i onda i sada, jel tako?
sem ako 2005. nije sada....

il se to ne važi?
il te to ne dira?
jer nisu svi zločini isti!
prema "našima" su najgori, jel to kažeš?
paki_i_paki paki_i_paki 00:42 18.07.2011

Re: Ljeto blizu, a more daleko?

No to ne opravdava Blajburg (iako sam bezbroj puta napisala da je on samo posljedica Jasenovca)
E tu si ga fulala tuta forca, Blajburg nije osveta za jasenovac ( to je samo emigrantsko hdzovska priča da se dobije ekvilibrij sad su svi i zlikovci i žrtve ) Blajburg je sukob frankovaca i komunista , Broz je crnolegijašima halalio Jasenovac , moguće da im je zbog zasluga i umanjio kaznu pa su umjesto malja dobili metak u čelo) Broz je njih roknuo iz potpuno drugih vlastoljubivih (a ne pravdoljubivih ) razloga i sa pogledom šta bi mogli načinit a ne šta su načinili.Broz se bojao da bi oni mogli biti upotrebljeni od zapada za rušenje njegovog režima ,a on je tad bio najbolji Stanjinov slugan. Nema između frankovaca i komunista neke razlike glede Vlaščadi , ono o čemu se jedino glože jest klerikalizam i Kaptol.Nije lipa moja Blajburg gnjev pravednika, Blajburg je masakr zbog potencijalne ugroze Brozove satrapske diktature.
Nego ne reče ti meni : Jeli četnički ustanak u/protiv NDH bio legitiman ili ne ?

maca22 maca22 01:16 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
znaš šta, prilično je podlo odgovoriti samo na jedan deo posta.
u istom postu sam pomenul

Znas sta, prilicno je podlo podmetati. Tvoj drugi deo posta kojim si inace upala u razgovor, nema nikakve veze sa onim sta ja pricam, pa zato nije zasluzio da se osvrnem na njega (cak ne znam ni sta si time htela, ali posto to nema veze sa mnom, nije moj problem). A ti sad besni...
paki_i_paki paki_i_paki 06:09 18.07.2011

Re: Ljeto blizu, a more daleko?

Meni je na primer ogroman taj raspon koji sam opisao, koji neko prevali od udobne sube u roditeljskoj kući u kojoj mirno živi - do spavanja na kiši u planini, i života kao progonjena zver - samo zato da bi sledio svoj osećaj dužnosti prema komšiji koji strada.

Jel to Nazoru bio razlog il što se ložio na Gorana?
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:41 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

maca22
Exitus Letalis
znaš šta, prilično je podlo odgovoriti samo na jedan deo posta.
u istom postu sam pomenul

Znas sta, prilicno je podlo podmetati. Tvoj drugi deo posta kojim si inace upala u razgovor, nema nikakve veze sa onim sta ja pricam, pa zato nije zasluzio da se osvrnem na njega (cak ne znam ni sta si time htela, ali posto to nema veze sa mnom, nije moj problem). A ti sad besni...

upala u razgovor?
mislila sam da je ovo blog a ne tvoja privatna prćija.
ne besnim, naprotiv. ukazujem na ono što si rekla, naime da se sami mešaju i onda i sada (katolička crkva) i dodala da se i naša crkva meša(la) i onda i sada, kanonizacijom ratnih zločinaca 2005. godine.
ako to nije sada, ne znam kad je!

kažeš da ne znaš šta sam htela.
dosta je jasno onome ko hoće da vidi.
to jest, da su sve crkve (ne religije) iste ili slične.
nema razlike.

dakle, izaslanici na zemlji su svugde isti; koristoljubivi, zlikovci etc. naravno, ne svi.

da ne dekorišemo blog filaretom, kačavendom, onim popopm koji je blagosiljao škorpione (zajedeno sa mitraljezom) kada su išli da kolju po bosni i sličnima.
prava je umetnost praviti se nevešt na takve stvari i isticati samo jedne.
al to je tako tipično za ovo podneblje.
to je sve.
loader loader 10:55 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

sve crkve (ne religije) iste ili slične.
nema razlike.

Kao kad bismo rekli - svi ljudi su isti.

Da li započinjete novi blog, o spc,
ili želite da kažete da to što i spc ima svoju ratno-političku praksu znači da je ovo o čemu ovde govorimo drugačije nego što jeste? Da podsetim, po ko zna koji put, govorimo o pokušajima revizije zločinačkih dešavanja pod NDH. Molim vas da ta pitanja razdvojite. O jednom raspravljamo sada, a o drugom možete da napišete blog. Znate ono: tema
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:14 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Kao kad bismo rekli - svi ljudi su isti.

ma, nije tačno.
Da li započinjete novi blog, o spc,
ili želite da kažete da to što i spc ima svoju ratno-političku praksu znači da je ovo o čemu ovde govorimo drugačije nego što jeste?

naravno da nije.
upravo je tako.
Da podsetim, po ko zna koji put, govorimo o pokušajima revizije zločinačkih dešavanja pod NDH.


a što ne sme da se pomene kanonizacija spc zločinaca?
jel to nije relativizacija il šta?

jer to je bilo. i nečije majke su zaklane. a šta je kanonizacija nego revizija tih zločina i rehabilitacija tih koljača.

al ako su svi postovi, al baš svi o ovoj temi, bez trola, izvinjavam se.

i da zaključim:ti očigledno ne želiš moje postove na svom blogu.
kaži otvoreno.
nemoj da uvijaš.
obriši ih i svi ste srećni!
ćao!
maca22 maca22 13:55 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
maca22
Exitus Letalis
znaš šta, prilično je podlo odgovoriti samo na jedan deo posta.
u istom postu sam pomenul

Znas sta, prilicno je podlo podmetati. Tvoj drugi deo posta kojim si inace upala u razgovor, nema nikakve veze sa onim sta ja pricam, pa zato nije zasluzio da se osvrnem na njega (cak ne znam ni sta si time htela, ali posto to nema veze sa mnom, nije moj problem). A ti sad besni...

upala u razgovor?
mislila sam da je ovo blog a ne tvoja privatna prćija.

Podlo je da se pravis da sam rekla nesto sto nisam. Nisam rekla da je pricja. Rekla sam da nisi ti pocela temu, vec odgovaras drugima. I to trolujuci, i onda besnis da smo podli sto se ne obracamo paznju na to. Kao da je neko dosao na temu koju si ti zapocela pa te sabotira.
loader loader 14:18 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

a što ne sme da se pomene kanonizacija spc zločinaca?

Naprotiv. Sme.
Ali da se ne meša sa onim o čemu govorimo, sa onim što je tema posta.

Zamislimo ovako, hipotetički.
Varijanta 1 - spc je najgora i najnehumanija organizacija na celome svetu.
Varijanta 2 - spc je najbolja i najhumanija organizacija na celome svetu.

Koja od ove dve varijante utiče da se izmene činjenice o pokušajima revizije i umanjenja ndh zločina?

Verovatno biste kazali (izvinjavam se ako grešim) - Pa, svejedno je. Ni jedna od njih dve.

Dakle, kvalitet spc ničim ne određuje proces naknadne revizije zločina u ndh.

i da zaključim:ti očigledno ne želiš moje postove na svom blogu.
kaži otvoreno.
nemoj da uvijaš.

Otvoreno?

Želim vaše postove na svom blogu.
maca22 maca22 14:37 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
kažeš da ne znaš šta sam htela.
dosta je jasno onome ko hoće da vidi.
to jest, da su sve crkve (ne religije) iste ili slične.
nema razlike.

Ali to nema nikakvog smisla pominjati u kontekstu razgovora koji se vodio ovde. Zato je nejasno.

Bice da je tvoj upad frojdovska omaska, koja govori nesto tvojim unutrasnjim pritiscima i prinudama, i to nikog ovde ne zanima. Nisi cak dala ni nikakvo objasnjenje zasto skreces paznju na to. Kao da pretpostavljas da svi delimo tvoj kosmar i krecemo u njemu sa tobom.
A ti slobodno lazi sebe kako te kuliramo jer si moralno superiorna.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:57 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Bice da je tvoj upad frojdovska omaska, koja govori nesto tvojim unutrasnjim pritiscima i prinudama, i to nikog ovde ne zanima.

o, dotle smo došli da si ti portparol svih ovde, osim mene, kao što je podvučeno.
Nisi cak dala ni nikakvo objasnjenje zasto skreces paznju na to. Kao da pretpostavljas da svi delimo tvoj kosmar i krecemo u njemu sa tobom.

pa, za razliku od drugih, ne pišem čaršafe.
a i prilično je jasno.

ne, nemam nikakve košmare, hvala na pitanju!
A ti slobodno lazi sebe kako te kuliramo jer si moralno superiorna.


i dalje ne razumem množinu.
u čije ime govoriš ili sebi možda persiraš.
nije isključeno.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:58 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Otvoreno?

Želim vaše postove na svom blogu.

procedi ti nekako:)))
maca22 maca22 16:07 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
i dalje ne razumem množinu.
u čije ime govoriš ili sebi možda persiraš.
nije isključeno.

Pa dobro, mozda su neki dovoljno naivni da se upecaju na podmetanja. :)
Veoma je podlo sto ignorises sustinu, pa cu je ponoviti.
"A ti slobodno lazi sebe kako te kuliramo jer si moralno superiorna."

Veoma je podlo i da ignorises svoju gresku, pa cu i nju ponoviti:
"Ali to (sto pominjes) nema nikakvog smisla pominjati u kontekstu razgovora koji se vodio ovde. Zato je nejasno."


Zamislite situaciju:

Bloger X: "Sto je vruce..."
Onda dodje jato vrana da ga kljuca "A zimi ti sunce treba?!"; "A sunce pravi fotosintezu!": "A sav zivot je izgradjen od enerigje sunca!"; "Ti zelis smrt ovoj planeti" itd... da se stvarno dobro zamislis kad ces sledeci put da kazes da ti je vruce. :)


Pretpostavljam da ces sad da izignorises (podlo, naravno:) smisao ove price koja je u tome da zloupotrebljavas sve da bi nekog optuzila kako je moralno gori od tebe, i da raspalis: "Aha, vidi se da klanje izjednacavate sa klimatskim neprilika, kako ste moralno inferironiji od meneeee" :)))
Jel da hoces da podmeces to, jel da? :)
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:15 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
i dalje ne razumem množinu.
u čije ime govoriš ili sebi možda persiraš.
nije isključeno.



Slobodno mnozina, slazem se sa macom22.

Jos nesto, koga ti EL tuzakas za govor mrznje kada je ceo tvoj blogo92 opus upravo u tom maniru.


maca22 maca22 18:15 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
Otvoreno?

Želim vaše postove na svom blogu.

procedi ti nekako:)))

Jer zna ona da si i ti nacista.

To je veoma podlo da poturas njemu i veoma je podlo da meni kazes da podla sto ne obracam paznju na tvoje trolove. i veoma je podlo da uvredama pokusavas da skrenes paznju na svoje nebitne upadice.

I molim loadera i moderaciju da izbaci ovog podlaca od EL sa bloga. :)
maca22 maca22 18:18 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Gde je ona epizoda su Pukipakijem, gde on kaze "vesticiji konvent u crnom" i zbog toga siri (sve podvuceno) nacionalnu i versku mrznju?
Loader, ako si ti brisao, ne vidim zasto, jer vestice (a ni ngo-ovi) nisu narodi, a valjda ni religije.
Exitus Letalis Exitus Letalis 18:52 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

maca22
Gde je ona epizoda su Pukipakijem, gde on kaze "vesticiji konvent u crnom" i zbog toga siri (sve podvuceno) nacionalnu i versku mrznju?
Loader, ako si ti brisao, ne vidim zasto, jer vestice (a ni ngo-ovi) nisu narodi, a valjda ni religije.

zini da ti kažem.

mog ujaka su sa 16 godina obesile ustaše na sred musale u mostaru.
mog dedu po majcu, dva dana pre oslobodjenja mostara, zajedno sa pedesetak vidjenih mostaraca takodje su odvele ustaše i po priči mojih
roditelja žive zakopale.

cela moja porodica po majci je stradala od ustaša. ovo su najdrastičniji primeri.
inače su još pre rata bili gimnazijalci, studenti, apsolventi u bg i zg. bogataši...
i naravno, otišli u borbu protiv fašizma...

al to nisu uradili hrvati, već ustaše.
i nikada, ali nikada nas roditelji nisu učili da mrzimo koga god ...
i hvala im na tome.

a ovde negde sam pročitala da će neko doživotno da mrzi hrvate zbog zločina učinjenih prema porodici te osobe ...
što je za mene neshvatljivo ... sve hrvate ...

dakle, moj odnos prema ndh i prema ustašama i ustaštvu nije definisan samo odnosom prema mojoj familiji, nikako, već zbog takve zločinačke politike prema srbima, jevrejima, romima i hrvatima koji su bili protiv ndh.
i konkretnim zločinima.
maca22 maca22 18:57 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Sad ce ova uzasna stradanja neduznih ljudi da me zbune da zaboravim da ovde pricamo o tvojim (podlim :)) poturanjima. Mada mi deluje da zloupotrebljavas te zrtve da se izvadis (sto je podlo:)

edit: ili samo hoces da nam kazes da si super? Ok, super si! :)
loader loader 19:11 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Maca:

I molim loadera i moderaciju da izbaci ovog podlaca od EL sa bloga. :)

Ne mogu, jača je i upornija od mene
paki_i_paki paki_i_paki 19:22 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Gde je ona epizoda su Pukipakijem, gde on kaze "vesticiji konvent u crnom" i zbog toga siri (sve podvuceno) nacionalnu i versku mrznju

pa il jedno il drugo, veštice nemaju nacionalnost , bolje da napišu versku i multinacionalnu mržnju , naravno provkacija je upalila jel je trebala da bude indikator "svetih krava". Ili možda ipak nisu svete .Naime ovde se moglo naći svašta i protiv Srba i protiv Hrvata i protiv muslimana i Makedonaca i Bugara i Židova i Jevreja (zajedno i pojedinačno ).Ali kad sam ja rekao da neko ko ne učestvuje u euharistiskom životu crkve ne može da je zove NAŠA a pri tome je deklarirani antihrist ( nisam napisao velikim slovom ) crkvenohulitelj, obmanjivač onda je to širenje govora mržnje.Narečena gospoDŽa ja milion puta ishračkala svakog prepodobnejšeg i visokoprepodobnejšeg člana (moje,naše ,ali ne i njene)crkve nazivajući ih svakim pogrdnim imenima, ali dok se u ironiji pomene da ja njenu bizarnu družinu nikad ne bih nazvao svojom niti podvaljivao da sam njihov samokritični član sledi brisanje.
Dakle jeli ON/ONA/ONO ili šta već, lagala i podvaljivala kad je rekla "naša crtkva" pri tome jasno aludirajući na "jednu svetu sabornu i apostolsku crkvu"
dakle ja jasno tvrdim ON/ONA/ONO nikad nije bila niti katikumen a kamoli vjernik/sapričasnik naše zajednice u Hristu Spasitelju.nego da se skuplja noću sa nekim drugim "ženetinama" obučene u crne odore i vataju se u krug
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:24 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

maca22
Sad ce ova uzasna stradanja neduznih ljudi da me zbune da zaboravim da ovde pricamo o tvojim (podlim :)) poturanjima. Mada mi deluje da zloupotrebljavas te zrtve da se izvadis (sto je podlo:)


pa nisam ja ti pa da zloupotrebljavam žrtve.
i još tuđe.


edit: ili samo hoces da nam kazes da si super? Ok, super si! :)


eto, a ti nisi.
a možda si mogla da budeš.
ko zna?!?!
propustila si priliku.
busanje u grudi junačke nije ti donelo ništa, nažalos'
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:28 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

dakle ja jasno tvrdim ON/ONA/ONO nikad nije bila niti katikumen a kamoli vjernik/sapričasnik naše zajednice u Hristu Spasitelju.nego da se skuplja noću sa nekim drugim "ženetinama" obučene u crne odore i vataju se u krug

dakle, juče si se registrovao da bi ovde vređao.
po čijem nalogu, majketi?

ovo "ženetine", to je baš hrišćanski, nemam reči.
al ne čudi, u spc su žene inče diskriminisane.
maca22 maca22 19:32 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
maca22
Sad ce ova uzasna stradanja neduznih ljudi da me zbune da zaboravim da ovde pricamo o tvojim (podlim :)) poturanjima. Mada mi deluje da zloupotrebljavas te zrtve da se izvadis (sto je podlo:)

pa nisam ja ti pa da zloupotrebljavam žrtve.
i još tuđe.
edit: ili samo hoces da nam kazes da si super? Ok, super si! :)

busanje u grudi junačke nije ti donelo ništa, nažalos'

Ovo je vec regresija na osnovnu skolu. "Nisam ja, e bas si ti". :)
E bas nisam ja, nigde neces naci da ja radim to sto svugde nalazimo da ti radis, a to je zloputrobljavas zrtve da se napavis super na blogu. :)
maca22 maca22 19:33 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

loader
Maca:

I molim loadera i moderaciju da izbaci ovog podlaca od EL sa bloga. :)

Ne mogu, jača je i upornija od mene

I sad ja moram da se igram s njom, provocira u meni macije instikte.
maca22 maca22 19:38 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
al to nisu uradili hrvati, već ustaše.
i nikada, ali nikada nas roditelji nisu učili da mrzimo koga god ...
i hvala im na tome.

a ovde negde sam pročitala da će neko doživotno da mrzi hrvate zbog zločina učinjenih prema porodici te osobe ...
što je za mene neshvatljivo ... sve hrvate ...

dakle, moj odnos prema ndh i prema ustašama i ustaštvu nije definisan samo odnosom prema mojoj familiji, nikako, već zbog takve zločinačke politike prema srbima, jevrejima, romima i hrvatima koji su bili protiv ndh.
i konkretnim zločinima.

Vidite me, ja sam super! Vidite me! :)

Al to nije dovoljno, valjda moras biti bolja od drugih (po sistemu minimalnih parova). Ljudi, jel stvarno neko rekao da ce dozivotno mrzeti Hrvate ili je i to izmislila?

eto, a ti nisi.

Ti si najbolja. Evo, priznali smo, pa mozes da odmoris.
edit: i bolje od mene. Evo, reseno!
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:51 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Ti si najbolja. Evo, priznali smo, pa mozes da odmoris.


Meni je tuzno da neko moze u popisu zrtava iz sopstvene familije da ubacuje njihovo imovinsko stanje i diplome, onako nicim izazvan(a).

Svasta.

Usput, ja nisam procitala na ovom blogu da je neko bacio fatvu na sve Hrvate.
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:57 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Ti si najbolja. Evo, priznali smo, pa mozes da odmoris.

opet vi.
ti i ovaj što se juče registrovao.
ili bi možda mogla da počneš da vežbaš da govoriš u svoje ime!
znaš, ono, u prvom licu jednine - ja mislim - ja kažem etc.

ti, naravski, misliš da si cinična.
varaš se. sve što si napisala je prilično glupo i neduhovito,
bez obzira na figure na kraju poneke uvrede.

i molim da mi objasniš ako umeš, šta je sporno u ovom što si
citirala a ja napisala.

ili je možda trebalo da me uče da su svi hrvati ustaše?
i da ih mrzim i da učim decu da ih mrze?
i da se stalno vrtimo u istom krugu mržnje. jel to?
"i bio jedan pas,
i uj'o kuvara,
i kuvar uz'o sekiru ..."

i nekako sam počela da se pitam šta bi tebe zadovoljilo da ja napišem.
nabaci, onako ... otprilike ...

naravski, osim da me nema.

pa, tu želju ti neću ispuniti.

znaš, ja imam dosta godina i decu verovatno stariju od tebe.
imam i nešto iskustva kao i sve "ženetine", što reče ovaj tvoj prijatelj koji se juče registrovao.
ovaj vernik koji žene zove ženetinama.

maca22 maca22 20:02 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
i molim da mi objasniš ako umeš, šta je sporno u ovom što si citirala a ja napisala.

Nije nista sporno. Sasvim je jasno da si mnogo bolja od nepostojecih ljudi sa bloga koji su napisali da ce "zauvek mrzeti Hrvate"

edit: doduse, malo je nejasan poriv da to pises...
kukusigameni kukusigameni 20:03 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Exitus Letalis
ili je možda trebalo da me uče da su svi hrvati ustaše?

Pa lepo ti je apacherosepeacock napisala da niko to nije rekao. Ako je napisao, napisao je u svoje ime i ja se sa tim ne slazem, kao ni ti i vecina blogera. Ipak, postavicu ti pitanje: Da li je u slucaju NDH primenljiv princip kolektivne krivice?
ljuboten ljuboten 20:09 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Čuvajte se Zlih ljudi.
kukusigameni kukusigameni 20:21 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

ljuboten
Čuvajte se Zlih ljudi.

I ne prelazite ulicu na crveno svetlo.
pnbb pnbb 20:21 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

a što ne sme da se pomene kanonizacija spc zločinaca?
jel to nije relativizacija il šta?

da jeste, upravo ti relativizujes.
znaci ok su zlocini ndh zato sto je posle i u spc bilo kanonizaciej zlocinaca?

da ili ne?
loader loader 21:31 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Maca: Loader, ako si ti brisao, ne vidim zasto, jer...

Ne, nisam.

I sad ja moram da se igram s njom, provocira u meni macije instikte

Kod vas dve ispade - Od plačke igračke
maca22 maca22 21:38 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Pa sta da radim sa odraslom i inace veoma inteligentnom zenom, koja je iz nepoznatih razloga krenula nabedjivati naokolo ljude kako su nacosi, a ona nije.
paki_i_paki paki_i_paki 22:07 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

po čijem nalogu, majketi?

Cia snanka cija i Janes´s defence.
pa zar je razobličavanje obmanivača vređanje . Osim toga ne ratim niti po nalogu niti za pare (kao ti naprimer a ne plačaš pdv za delo) radim iz čistog zadovoljstava

paki_i_paki paki_i_paki 22:12 18.07.2011

Re: Bolje da cutim

Čuvajte se Zlih ljud
i vukova u jagnjećoj koži

mlekac mlekac 11:24 16.07.2011

A pogledajete

ovaj clanak sa "Jutarnjeg".

Djevojka Olga iz Zagreba otišla je raditi u nacistički logor smrti samo kako bi pronašla Juliusa, voljenog zaručnika. Prošlo je 70 godina i još uvijek ga traži
loader loader 14:17 16.07.2011

Re: A pogledajete

Članak je zaista ...

Hansel Hansel 15:23 16.07.2011

Re: A pogledajete

Evo i ovog članka, o sudiji koji je presudio četiri meseca za slogan "Srbe na vrbe".
loader loader 01:05 17.07.2011

Re: A pogledajete

Svaka čast Dinku. Ovakve sudije će biti ohrabrenije ukoliko se pokaže, na svim stranama, da fašistički način rezonovanja nije prihvatljiv.

mlekac mlekac 01:23 17.07.2011

Re: A pogledajete

loader
Svaka čast Dinku. Ovakve sudije će biti ohrabrenije ukoliko se pokaže, na svim stranama, da fašistički način rezonovanja nije prihvatljiv.



Moze li ovaj sudija da se klonira?

Treba i nama vise od nekoliko takvih!
loader loader 01:26 17.07.2011

Re: A pogledajete

Moze li ovaj sudija da se klonira?

paki_i_paki paki_i_paki 17:16 17.07.2011

Re: A pogledajete

Svaka čast Dinku. Ovakve sudije će biti ohrabrenije ukoliko se pokaže, na svim stranama, da fašistički način rezonovanja nije prihvatljiv.

Al zato splitski sud ima slavka lozinu
e taj je priča..................
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:21 18.07.2011

Re: A pogledajete

loader
Svaka čast Dinku. Ovakve sudije će biti ohrabrenije ukoliko se pokaže, na svim stranama, da fašistički način rezonovanja nije prihvatljiv.


u današnjem danasu u rubrici kiosk ima odličan tekst denisa kuljiša pod naslovom sisački krvnik.

nemam pojma zašto ne mogu da ga skinem i stavim ovde link.
ako možeš, pliz.

svaka čast i denisu, ali to znamo odavno.
dinko je iznenađujuće dobra vest.
samo da ga ne slome!
loader loader 19:08 18.07.2011

Re: A pogledajete

u današnjem danasu u rubrici kiosk ima odličan tekst denisa kuljiša pod naslovom sisački krvnik.


ne pronađoh..
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:00 18.07.2011

Re: A pogledajete

loader
u današnjem danasu u rubrici kiosk ima odličan tekst denisa kuljiša pod naslovom sisački krvnik.


ne pronađoh..

to je baš čudno.
ja nekoliko novina uzimam u papiru i čitam u horizontali.
čudi me da ne može da se skine.
a baš da ga prekucavam, nešto mi se neda.

p.s. to je iz jutarnjeg lista preneseno. možda može tamo da se nađe i skine.
loader loader 21:40 18.07.2011

Re: A pogledajete

Ako mislite na ovaj tekst
on je već kačen na ovom blogu, samo da vidim tačno gde beše,
jer sad ima 325 komentara...
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:45 18.07.2011

Re: A pogledajete

loader
Ako mislite na ovaj tekst
on je već kačen na ovom blogu, samo da vidim tačno gde beše,
jer sad ima 325 komentara...

ne. taj sam čitala.
maca22 maca22 23:48 18.07.2011

Re: A pogledajete

Hej, drugari, ovde je!
loader loader 00:12 19.07.2011

Re: A pogledajete




maca22 maca22 00:17 19.07.2011

Re: A pogledajete





loader loader 00:42 19.07.2011

Re: A pogledajete




maca22 maca22 00:45 19.07.2011

Re: A pogledajete

loader loader 00:45 19.07.2011

Re: A pogledajete

dinko je iznenađujuće dobra vest.
samo da ga ne slome!

Bolje da ga ne hvalimo mnogo odavde, jer
postaće još sumnjiviji u svom mistu,
pa će mu šanse za neslamanje biti manje
loader loader 00:47 19.07.2011

Re: A pogledajete

maca22

Imam pun fišek malih smajlija, mogu da ih ređam do mile volje, nego
ovaj mi je sad nekako...



maca22 maca22 00:51 19.07.2011

Re: A pogledajete

--->
loader loader 01:03 19.07.2011

Re: A pogledajete

dreaming . . . . . (no audio)
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:06 19.07.2011

Re: A pogledajete

loader




kao što sam ti obećala, prekucala sam zorom i evo, postiram ga ovde.
totalno mi je čudno da teksta nema u elektronskim verzijama ni jutarnjeg lista ni danasa.

da, hej drugari, ovde je:)))

Kiosk – Jutarnji list, Zagreb
Preneseno u Danasu, 18. jula 2011. godine

Sisački krvnik

Kad je Đuro Brodarac uhićen, njegov odvjetnik zatražio je kućni pritvor bojeći se za delikatno zdravlje klijenta optužnenog za mučko ubojstvo trideset i jednog civila. Pošto je Đuka umro, vjerojatno od straha, advokat je digao neviđenu dreku optužnujući državu "za umorstvo generala koji je ovu državu i stvarao". On te stvari zna jer nije bilo tko, nego doajen hadezeovske politike, Petar Šale, pomoćnik ministra pravde u jednoj od opskurnih Tuđmanovih vlada na početku rata, u kojima su najokorjelije bivše komunjare smjenjivali s najokorjelijim bivšim udbašima. Brodarac je optužen za ratne zločine 1991. i 1992. godine, dakle, baš dok je Šale bio pomoćnik ministra pravde, a pravdu po provinciji zapravo djelili su eskadroni smrti, kojima su upravljali likovi poput Đure Brodarca.
Teren je podjeljen na sljedeći način: u Vukovaru djeluje inženjer Tomica Merčep, šef HDZ-a. On se okružio skupinom kriminalaca kojima zapovjeda Munib Suljić. Odmah počinju iznude i teror srpskog stanovništva na teritoriju koji kontrolira hrvatska vlast. U Osijeku je pouzdani Glavaš, a on je za zapovjednika svog eskadrona smrti uzeo Ivicu Krnjaka, međunarodnog kriminalca s kojim je Vladimir Šeks svojedobno na robiji igrao nogomet, pa ga je mogao preporučiti za štrumfirera "Branimirove obrambene bojne" što operira iz mučionica po garažamai mesnicama, odakle se leševi otpremaju i bacaju u Savu.
U Sisku, politički nadzor ima pak Bobetko, a vojno-policijski Brodarac, koji je ustrojio razgranatu terorističku mrežu antiterorističkih odreda koji će pobiti na stotine ljudi i njihove leševe pobacati u Savu. U Gospiću za političkog se šefa nametnuo Tihomir Orešković, koji je dobio vezu prema Šušku preko sadašnjeg Bandićeva referenta za zagrebački vodovod. Na terenu zapovjedao je njegov čovjek, drugi sinjski konobar – Mirko Norac, a kako tu nemaju veliku rijeku što teče prema Beogradu, strijeljane učiteljice i druge civile zakapaju po okolnim šumarcima.
To je, ukratko, organizacijska shema ustroja zasnovanog da se još u miru osigura "konačno rješenje" srpskog pitanja.
Bobetko je u Zagrebu angažirao nečasno otpuštenog policijskog inspektora Jadranka Garbina pa ga ovlastio da osnuje vojnu jedinicu za zaštitu Kriznog stožera, gdje se utaborio odjeven u maskirnu uniformu s nisko pripasanim pištoljem, praćen bogato natapiranom koncetualnom umjetnicom Jasminkom Petter Katalinić, koja ga je poput Gadafijeve tjelohraniteljke posvuda slijedila naoružana sačmaricom.
Garbinov odred odabrao je ime "Vukovi". Odmah su stali haračiti po gradu, pljačkati Srbe, otimati im novac, te odvlačiti u svoj logor, gdje su ih podvrgavali torturi pa puštali uz otkup ili ubijali i leševe bacali u rijeku.

Denis Kuljiš


izvinjavam se maci i ostalima za eventualne greške u tipkanju:)))

p.s. nije loše ponekad pazariti novine:)))
loader loader 11:12 19.07.2011

Re: A pogledajete

Exitus Letalis
loader




kao što sam ti obećala, prekucala sam zorom i evo, postiram ga ovde.
totalno mi je čudno da teksta nema u elektronskim verzijama ni jutarnjeg lista ni danasa.

da, hej drugari, ovde je:)))

Kiosk – Jutarnji list, Zagreb
Preneseno u Danasu, 18. jula 2011. godine

Sisački krvnik

Kad je Đuro Brodarac uhićen, njegov odvjetnik zatražio je kućni pritvor bojeći se za delikatno zdravlje klijenta optužnenog za mučko ubojstvo trideset i jednog civila. Pošto je Đuka umro, vjerojatno od straha, advokat je digao neviđenu dreku optužnujući državu "za umorstvo generala koji je ovu državu i stvarao". ....

.... pljačkati Srbe, otimati im novac, te odvlačiti u svoj logor, gdje su ih podvrgavali torturi pa puštali uz otkup ili ubijali i leševe bacali u rijeku.

Denis Kuljiš


izvinjavam se maci i ostalima za eventualne greške u tipkanju:)))

p.s. nije loše ponekad pazariti novine:)))


EL,
zadivljujući trud, veština tipkanja i održavanja obećanog.



Eh, kad bi ove "smorene" nove generacije imale takav entuzijazam i osećaj odgovornosti... :)

Da, vredi katkad pazariti novine na kiosku. Nađe se štogod ovakve ili neke druge vrste vrednih tekstova (kojih nema u elektroverzijama). ... Ako ništa drugo, na kraju novine mogu da postanu neizostavni deo pribora za krečenje.

Exitus Letalis Exitus Letalis 11:38 19.07.2011

Re: A pogledajete

EL,
zadivljujući trud, veština tipkanja i održavanja obećanog.


pa, hej, ipak postoji, u šta nije verovala 22 jerbo se zahebavala
na račun moje i tvoje prepiske.

naravski, nisam zbog kvake 22, nego zbilja mislim da je tekst dobar
i važan.

znam šta denis kuljiš piše i kakvim je uvredama tamo izložen (kao i drago hedl i ekipa rahmetli ferala) zbog pisanja o ratnim zločinima.

među mojim favoritima je i drago pilsel, novinar iz hrvatske.
koja je tek to biografija.
rođen u argentini u ustaškoj porodici i sam bio ustaša do svoje 25 godine.

Drago Pilsel: Hitler se s Pavelićem družio u Argentini!

Nesvakidašnji intelektualni razvoj Drage Pilsela od ljutog desničara do uvjerenog antifašista, kojem su s čuđenjem svjedočili čitatelji njegovih tekstova objavljivanih u gotovo svim hrvatskim tiskanim medijima, ima duboke korijene u odlukama i političkim opredjeljenjima njegova djeda, a potom i oca, od početka Drugog svjetskog rata do danas.
loader loader 12:46 19.07.2011

Re: A pogledajete

među mojim favoritima je i drago pilsel, novinar iz hrvatske.
koja je tek to biografija.

Proglasićemo vas
lovicom na pozitivne primjere kroatskoga tiska
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:26 19.07.2011

Re: A pogledajete

loader
među mojim favoritima je i drago pilsel, novinar iz hrvatske.
koja je tek to biografija.

Proglasićemo vas
lovicom na pozitivne primjere kroatskoga tiska

ima njih mnogo više nego što ovde želi da se zna.
al ko prati, taj zna.
međutim, ovaj preokret koji je drago napravio u svom životu jeste
nešto što je veoma vredno.
raskrstiti sa svojom (onakvom)prošlošću i porodicom, to je ipak ređi slučaj.
jer on je rođen u argentini i do svoje 25 godine živeo tamo u takvom porodičnom okruženju.

maca22 maca22 13:46 19.07.2011

Re: A pogledajete

Ja te pitam gde si ti da odgovoris ljudima na pitanja o svojim podmetanjima. Pobegla si.

izvinjavam se maci i ostalima za eventualne greške u tipkanju:)))

A ovo sto si prekucala nije odgovor na njihova pitanja. I svakako nema veze sa mnom.

pa, hej, ipak postoji, u šta nije verovala 22 jerbo se zahebavala
na račun moje i tvoje prepiske.

To opet podmeces. Zavitlavam te jer podmeces. "Cccc... sram te bilo. imas 100 godina i lazes"

Loaderu, a zasto ti ucestvujes u njenom podmetanju, i jos, pretpostavljam mene, vredjas nazivajuci me "smorenom generacijom" ostaje misterija.
Ali to je znak da se povucem. Poz.
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:28 19.07.2011

Re: A pogledajete

To opet podmeces. Zavitlavam te jer podmeces. "Cccc... sram te bilo. imas 100 godina i lazes"

dobro jutro!
ti samo zamišljaš da nekog zavitlavaš.
da, imam sto godina.

vidi, ja sam u tvojim godinama bila, al ne znam dal ćeš ti stići do mojih!
tako se podelile karte.
ja do 100 a ti neizvesno...

da li tako razgovaraš i sa svojim roditeljima?
koliko oni imaju godina?
koliko ti imaju baba i deda?

uvuci malo jezičinu.
ukluči mozak.

obzirom na moju duboku staros' ne znam o kakvom se podmetanju radi.
amnezija, šta li?
ponovi pa da odgovorim i navedi kojim ljudima sem tebe i onog od prekjuče.

al ne bi bilo loše da pročitaš tekst za koji si sumnjala da uopšte postoji.

jer ti ne čitaš ništa, što je očigledno.

p.s. i šta kažeš na tekst?
i da li si uopšte čula za denisa kuljiša?
ili dragu hedla?
ili dragu pilsela?
ili jelenu lovrić?
ili ...
maca22 maca22 14:44 19.07.2011

Re: A pogledajete

Uvrede i bezobrazluk ti nece pomoci. A mislim da se iza sedih vlasi neces sakriti da si gore smesno (i podlo:)) poturala i da nisi ljudima dala odgovore. Laku noc.
kukusigameni kukusigameni 14:48 19.07.2011

Re: A pogledajete

Exitus Letalis


Pa evo, meni nisi odgovorila.
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:37 19.07.2011

Re: A pogledajete

kukusigameni
Exitus Letalis


Pa evo, meni nisi odgovorila.

pitaj!!!

zaboravila sam, sorry!
Exitus Letalis Exitus Letalis 15:38 19.07.2011

Re: A pogledajete

maca22
Uvrede i bezobrazluk ti nece pomoci. A mislim da se iza sedih vlasi neces sakriti da si gore smesno (i podlo:)) poturala i da nisi ljudima dala odgovore. Laku noc.

hahahahahahaha, laku noć u 14.44....

loader loader 16:20 19.07.2011

Re: A pogledajete

ovaj preokret koji je drago napravio u svom životu jeste
nešto što je veoma vredno.
raskrstiti sa svojom (onakvom)prošlošću ...

To je zaista vredno ... ne pomena, već divljenja.
To je proces sasvim suprotan onom koji je "izazvao" temu bloga
loader loader 16:24 19.07.2011

Re: A pogledajete

... i jos pretpostavljam mene vredjas nazivajuci me "smorenom generacijom" ...

Maco, poštovana,
pri izricanju te rečenice nikakve veze, niti najmanje pomisli nije bilo a da se odnosila na vas. Da tako jeste, rekao bih vam to.
loader loader 16:31 19.07.2011

Re: A pogledajete

Exitus, Maco, Kukusigameni, izvinjavam se što se mešam, ali mislim da bi malkice valjalo "spustiti loptu" i tražiti način za dijalog, a ne za prepucavanje. Naravno, i prepucavanje je zanimljivo na neki svoj način, mada samo uslovno.

Vas troje, kao i neprisutne Gorrana i Freehanda, proglašavam (nesložnim ali dobrim) vitezovima okruglog stola dijaloga.

POHVALA svima
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:02 19.07.2011

Re: A pogledajete

loader
Exitus, Maco, Kukusigameni, izvinjavam se što se mešam, ali mislim da bi malkice valjalo "spustiti loptu" i tražiti način za dijalog, a ne za prepucavanje. Naravno, i prepucavanje je zanimljivo na neki svoj način, mada samo uslovno.

Vas troje, kao i neprisutne Gorrana i Freehanda, proglašavam (nesložnim ali dobrim) vitezovima okruglog stola dijaloga.

POHVALA svima



Jel ovo ironija? Umesto da si kao autor napravio reda na blogu koja tretira ovakvu temu dopustio si da se pretvori u cirkuzantski epilog 'ajte se uhvatiti za rucice i oplesti jedno kozaracko (pozajmila od jednog blogera) za kraj' sta je ko rekao ili trolovao nema veze, sve je dobro ispalo na kraju.

A nije, ima besomucnih baljezgarija i pokusaja miniranja teme bloga, sve stoji, brisano ono sto ne treba, stoji ono sto je trebalo obrisati da je neke pameti. (uzaludna nada)

Al jok.

Domacin deluje zadovoljan blogom; na zalost, po mom misljenju.

loader loader 17:14 19.07.2011

Re: A pogledajete

Šta vi mislite da treba pobrisati, a šta ostaviti?
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:41 19.07.2011

Re: A pogledajete

loader
Šta vi mislite da treba pobrisati, a šta ostaviti?


Pa loader-u nisam ja postavila blog pa da po svojome nahodjenju odlucujem o brisanju, mislim da znas i sam sta spada u diskusiju a sta u trol a sta u miniranje diskusije povlacenjem besmislenih paralela (namerno) sto nije tema bloga. Ja mislim da ovakva tema zasluzuje da bude sacuvana od takvih komentara.

Vidis, tema o Srebrenici malo nize (pomen) je recimo zatvorena odmah cim su krenula skretanja i trolovi, ja mislim da ova nije za zakljucavanje, naravno, ali za plevljenje od korova - jeste.

Zato sto zasluzuje, odnosno zrtve ovog monstruma iz teme, da bude ispostovana bez ometanja i bljuvotina.

Kad nisu vec zrtve ispostovane na najvazniji i jedini nacin - zakonski namicanjem omce oko vrata ovoj moralnoj nakazi sakic.


Edit: Na drugoj strani ovog bloga pominjes i ovaj najsveziji slucaj oslobadjanja krivice onog Madjara, ima blog, neko je otvorio na tu temu naslova: 'Ko je kriv'. (ne znam zasto, nezasluzeno ima jako malo komentara)
loader loader 18:07 19.07.2011

Re: A pogledajete

Ok, niste postavili blog, ali ste postavili primedbu o (ne)brisanju, što je "jednom nogom" već uloga moderatora

Ako bismo ovde obrisali sve što nam se učini da ne bi bilo prikladno, ostalo bi skoro ništa. Dobro je da se vidi. Neki su izneli stav svesni da će biti u velikoj manjini, neki su samo svratili, neki su se grčevito borili do kraja... Imate razne ljude, motive i nivoe zainteresovanosti. Ne može se tek tako brisati.

konačno, ako je ono što zastupaju neki koje biste da izbrišete toliko pogrešno, zar nije bolje da ostanu tu, vidljivi? Jer, ako je ono što vi zastupate ispravno, pa - svi će to ispravno videti, a njih koji misle pogrešno samo pogledati popreko ili sa ignoracijom. Ako kod nekih nešto toliko očigledno ne valja, onda je za suprotnomišljenike najbolja satisfakcija da ta očiglednost ostane tu, da svedoči o pogrešnosti nekog mišljenja. Bolje nego da se suzbija, da se ne vidi, i da stalno misli da je u pravu. Jednom mora da ostane tako, na videlu, da položi svoj ispit opstanka.

Konačno, blog nije moja privatna prćija. On je i javna stvar. Stoga se (osim vulgarnosti) mora dopustiti razgovor, i nekakav "promet stavova".

Svakako, hvala na srčanosti.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:30 19.07.2011

Re: A pogledajete

pre svega, blog ima pravila.
to bi trebalo da pročita svako ko želi da ostavlja komentare.
slažem se da ne treba brisati, iako mi se u jednom trenutku učinilo da bi ga trebalo očistiti od trolova.

jasno je šta se sme a šta ne sme. i po pravilima bloga i po zakonima ove
države.
dakle, širenje rasne, verske i svake druge mržnje.

naravno, i vređanje učesnika i slično ...
mislim da se to podrazumeva.

sve ostalo je cenzura a to nam nije baš potrebno!
kukusigameni kukusigameni 21:39 19.07.2011

Re: A pogledajete

Pa recimo da sam ja doziveo da pored zlocinaca iz Jasenovca, o kojima je blog, cujem da me se ljudi gnusaju i jeze se, da neki treba da se cuvaju od zlih ljudi (trpajuci mene i jos neke u taj kos), bilo je cak i u vidu Youtube-a pesme sa nedolicnim nazivom (zahvaljujuci tebi obrisano), bilo je ignorisanja argumenata, a sa druge strane trolovanja... Bilo je puno toga sto nikako ne bi trebalo da postoji u vezi sa ovakvom temom. FH je donekle bio u pravu. Ovakva tema budi najniza osecanja. Ja sam zaista izbegavao da se svadjam, posebno na licnom planu ali avaj...
Evo, i gore u cilju kvaliteta diskusije sam exitus letalis pitao jedno pitanje i zena na moje konstatovanje da mi nije odgovorila me upita: Koje pitanje? Ima valjda ta mogucnost skrolovanja majku mu. I tu sam stao, pa si mi ti, kao domacin bloga (i pored mog zaustavljanja) napisao da spustim loptu. Koju sam ja to loptu podigao? Valjda je vaznije odgovoriti ko je super, a ko nije na blogu sa temom o jednom od najvecih zlocina ikada pocinjenih u savremenom svetu i nekaznjenosti pocinitelja tih zlocina.
U jednom momentu hteo sam cak da napisem da mi je dosta blogovanja, da me neki ljudi vredjaju zato sto imam svoje misljenje i da na kraju bloga pisu zakljucke. Uzas. Da, goran i outcast su pisali zakljucke ovog bloga iako su vec svi odustali od svadje sa njima. Ali ne lezi vraze. Ajde jos malo da zakrvimo situaciju. Zalosno.
loader loader 10:38 20.07.2011

Re: A pogledajete

Poštovani Kukusigameni, moram da priznam da mi sada nije baš najjasnije na šta tačno mislite kad kažete "... da još malo zakrvimo situaciju". Ako stignete, molim kratak odgovor.

cujem da me se ljudi gnusaju i jeze se, da neki treba da se cuvaju od zlih ljudi (trpajuci mene i jos neke u taj kos),

Ma, važno je da vi znate da niste zloća. .. Što se mene tiče, to se vidi (da niste) .

generalno, ovakva tema se ne može desiti, a da ne ispadne puno tih, sasvim oprečnih komentara, pa i zađevica. Naprosto, kako i vi rekoste, tu se često bude i najniže strasti. Raspon reakcija je ogroman. No, naivno je očekivati da se ovde, na blogu, na jednoj takvoj temi, svi nakon 2-3 dana diskusije ili usaglase, ili da 2/3 komentara bude pobrisano. Glavna dobit od ovakve teme je što je ona pokrenuta, jer pokrenuta je upravo stoga što jedan mračni proces teži da bude uklonjen i zaštićen u što dubljem zaboravu, ili preformulaciji zločina. Tema je bila tu pre svega da ukaže na to, a ne da na brzinu izvida rane koje postoje (u raznim oblicima). Moj stav je mnogo bliži onome što se naslućuje kao vaš stav povodom pomenutih zločina, nego što su neki stavovi ljudi sa kojima ste polemisali. No, i ako vam neko na nešto nije odgovorio, opet se tu ne može ništa. Može da vam ne odgovori i niko ga ne može naterati da vam odgovori. I kroz to neodgovaranje se, konačno, pokazuje sopstveni blogokarakter. Mislim da se to ne može baš osuditi, već pre primiti kao stvar nečijeg izbora.

U svakom slučaju, koliko god skretanja sa teme bilo (uprkos mojim zamolbama i na blogu i kroz pp da se to ne čini) blog je u celini, kroz raznorazne komentare raznoraznih autora, pokazao puno toga, sa više aspekata.

paki_i_paki paki_i_paki 12:50 20.07.2011

Re: A pogledajete

dakle, širenje rasne, verske i svake druge mržnje.

Sa izuzećem, srba ,nacosa, predstavnika SPC i slično
a najbolje se proglasit globalno smušenom po pitanju nacije i vere a onda pljuvat po svima osim naravno sirotih malih ....
ivana23 ivana23 11:28 16.07.2011

***

maca22 maca22 12:19 16.07.2011

Re: ***

Papa je zaboravio i nju da pomene kao braniteljku srpskog i jevrejskog naroda.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:37 16.07.2011

Re: ***

horor fotka, uzas!
loader loader 12:39 16.07.2011

Re: ***

Papa je zaboravio i nju da pomene kao braniteljku srpskog i jevrejskog naroda.

Da, to deluje kao velika omaška Vatikana. Ima vremena da se "ispravi".
loader loader 12:42 16.07.2011

Re: ***

Srđan Fuchs
horor fotka, uzas!

Da. Ali - tako logična u nizu jezivih fotosa iz Jasenovca i drugih stalnih ili privremenih stratišta.
janeznam janeznam 12:44 16.07.2011

Re: ***

A tako podseca na bilo koju bakicu iz komsiluka. Kako je uopse mogla da zivi sa tim svojim krvavim rukama i bolesnim mozgom????????????????????
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:44 16.07.2011

Re: ***

Da, to deluje kao velika omaška Vatikana. Ima vremena da se "ispravi"


pa, postoje pionirski pokusaji sa strane vatikana da to urade, pojedincima koji to rade ne predstoji lagan put, ali rade. svakako, nije im od prevelike pomoci figura pape u vidu ex(?)-naciste.
loader loader 13:14 16.07.2011

Re: ***

Srđan Fuchs
Da, to deluje kao velika omaška Vatikana. Ima vremena da se "ispravi"


pa, postoje pionirski pokusaji sa strane vatikana da to urade, pojedincima koji to rade ne predstoji lagan put, ali rade. svakako, nije im od prevelike pomoci figura pape u vidu ex(?)-naciste.

jinks jinks 15:11 16.07.2011

Re: ***

Ova fotografija bi trebalo da predstavlja knjiški oksimoron.
Exitus Letalis Exitus Letalis 21:57 16.07.2011

Re: ***

Čovek na skoro sve ogugla.


nedavno je austrija odbila da isporuči milivoja ašera, ratnog zločinca, jer je dementan i ne može da prati suđenje.
umro je 14. juna ili jula u 98 godini.
čovek očito nije imao nikakvu gružnju savesti.

ista stvar je sa šakićem kad su ga hapsili.
komšiluk se bunio, kažu divan komšija, divan otac, divan deka ...
ima najlepšu baštu u argentini ... i blabla...

kaže im istražilac viznetalovog centra - ma u redu je, mi njega ne teretimo za ono što je radio od 45. na ovamo, već do 45.

i taj nije imao grižnju savesti.
imao divnu baštu.
da povraćaš!

umro ne odsluživši kaznu do kraja, koja je max bila 20 godina, kao i sada za ratne zločine.
loader loader 22:16 16.07.2011

Re: ***

Ako su ti ljudi mogli da kolju, tek orezivanje ruža u dvorištu i spavanje im nije bilo problem
escherichije_colic escherichije_colic 13:12 16.07.2011

primećujem

Nas je još uvek sramota da pričamo o žrtvama i stratištima NDH.

Svakom svoje. Neću da kažem "Hrvati rehabilituju nacističke zločince" jer verujem da se dosta ljudi tamo stidi odnosa moderne hrvatske države prema npr Šakićima. Ali reći da moderna hrvatska država rehabilituje nacističke zločince ne bi bilo neistinito.

Opet kažem, svakom svoje. Hrvatska može da posmatra Dinka Šakića kao heroja, jer on to u krajnjoj liniji i jeste što se države Hrvatske tiče- čovek im je 90ih organizovao kupovinu oružja, verovatno i slanje dobrovoljaca i ko zna šta. Šta je naše? Naše bi bilo, na primer, da snimimo jedan visokobudžetni celovečernji igrano-dokumentarni film o strahotama ustaških logora. Ali ne, to verovatno ne bi bilo u duhu održavanja dobrosusedskih odnosa i ugrozilo bi naš "put koji nema alternativu" poznatiji pod nazivom "ne lipši magarče do zelene trave".

I treba da gledamo kako se ustaški zločinci sahranjuju sa najvišim počastima- bolje nismo ni zaslužili. Hrvatskoj svaka čast, bez trunke cinizma.
loader loader 13:21 16.07.2011

Re: primećujem

Ako nekoga spolja pitate ko su koljači - Hrvati ili Srbi, bez sumnje će vam ogromna većina kazati da su to Srbi. Taj status koji smo samoubilačkim ponašanjem stekli od pre 20-tak godina sada svaki naš pokušaj da pitanje Hrvatskih zločina obznanimo stavlja pod sumnju da je po sredi "neka nova nacionalistička zvrčka onih Srba". Stoga će borba za ovu stvar ići sporo i mučno. Ipak, treba biti potpuno uveren da će "leševi" isplivati na površinu ove mutne vode.
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:43 16.07.2011

Re: primećujem

loader
Ako nekoga spolja pitate ko su koljači - Hrvati ili Srbi, bez sumnje će vam ogromna većina kazati da su to Srbi. Taj status koji smo samoubilačkim ponašanjem stekli od pre 20-tak godina sada svaki naš pokušaj da pitanje Hrvatskih zločina obznanimo stavlja pod sumnju da je po sredi "neka nova nacionalistička zvrčka onih Srba". Stoga će borba za ovu stvar ići sporo i mučno. Ipak, treba biti potpuno uveren da će "leševi" isplivati na površinu ove mutne vode.



Kakva crna 'zvrcka' kad su bar (srecom i nasom) jevreji, zbog svojih i svih drugih zrtava, sve uredno dokumentovano skupili i izlozili na uvid covecanstvu?

Kad kazem srecom, gledajuci nas budale bile i ostale kako se odnosimo ka sopstvenim zrtvama najsurovijeg progona i kasapljenja pa i po konc-logorima, trebalo bi da budemo srecni sto je neko (jevreji) ipak obavio i nas deo posla kad vec nemamo sami petlju . Ako nam oni nisu uzor za nedopustanje da se zrtve zaborave i da naredne generacije znaju sta se dogadjalo - ja ne znam ko treba da nam bude.
outcast outcast 13:48 16.07.2011

Re: primećujem

Ako nekoga spolja pitate ko su koljači - Hrvati ili Srbi,


"Koljaci" nisu ni Hrvati ni Srbi. "Koljac", moze da postane pripadnik bilo kog naroda, samo za to moraju da steknu uslovi.

Porediti dogadjaje iz Drugog svetskog rata i stradanja Srba u Jasenovcu sa dogadjajima iz skorije istorije, ne bi li se nekako "poravnali" racuni, je nista drugo nego relativizacija zlocina.

Ne znam sto se cekalo tako dugo ( sve do pocetka devedestih, pedeset godina posle pocinjenog zlocina ) da se sahrane stradalnici iz hercegovackih jama. Cini se da je to uradjeno da se postigne neki cilj, a ne zato sto je neko stvarno mario za neduzne zrtve. Isto vazi i za ovu celu pricu o Jasenovcu.
loader loader 14:00 16.07.2011

Re: primećujem

apacherosepeacock
... ... Kad kazem srecom, gledajuci nas budale bile i ostale kako se odnosimo ka sopstvenim zrtvama najsurovijeg progona i kasapljenja pa i po konc-logorima, trebalo bi da budemo srecni sto je neko (jevreji) ipak obavio i nas deo posla kad vec nemamo sami petlju ...

Nerealno je u ovih 60-tak godina porediti ponašanje jedne homogenizovane nacije kao što su Jevreji i jedne nacije koja jedva da je bila svesna sebe i koja se nalazila u tuđim rukama. Jer - Srbi skoro svih ovih decenija nisu Srbi, nego Jugosloveni, pa zatim i sve ostale poludorečene varijacije... Dakle, Srbi sve to vreme ne postoje kao homogena skupina, niti imaju svoj jasan identitet, pa se nije ni moglo očekivati da učine ono što bi jedna homogena skupina uradila (kad je reč o sakupljanju i isticanju dokaza o genocidu). Tek ovih dana, kad su se ratovi i formiranje novih naciona na tlu ex-yu skoro okončali, Srbi mogu da počnu da se malo sređuju i grade situaciju da i sami deluju kao homogena skupina.
loader loader 14:07 16.07.2011

Re: primećujem

outcast:

"Koljaci" nisu ni Hrvati ni Srbi. "Koljac", moze da postane pripadnik bilo kog naroda, samo za to moraju da steknu uslovi.

"Ako nekoga spolja pitate ko su koljači - Hrvati ili Srbi, ... "
Radi se o slici koja spolja vlada o nama, a ne o tome šta zaista jeste ili kako bi moralo da bude.
Porediti dogadjaje iz Drugog svetskog rata i stradanja Srba u Jasenovcu sa dogadjajima iz skorije istorije, ne bi li se nekako "poravnali" racuni, je nista drugo nego relativizacija zlocina.

Potpuno se slažem. To je kao novi zločin.
Ne znam sto se cekalo tako dugo ( sve do pocetka devedestih, pedeset godina posle pocinjenog zlocina ) da se sahrane stradalnici iz hercegovackih jama. Cini se da je to uradjeno da se postigne neki cilj, a ne zato sto je neko stvarno mario za neduzne zrtve. Isto vazi i za ovu celu pricu o Jasenovcu.

To ne može da se uradi. To je morao da uradi neko, konkretan. A takvih u to vreme nije bilo. Srbi su morali da budu pre svega Jugosloveni, dok su Hrvati nastavili da budu Hrvati, a jugoslovenstvo su nekako prihvatili kao privremeno pribežište. Jednostavno, te žrtve nije imao ko da zastupa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana