Život

Džabe si cepala mozak

Jelica Greganović RSS / 27.08.2011. u 18:06

 Baby.jpg Da se razumemo, ovo je prvi kontra blog koji pišem za skoro pet godina pisanja bloga ovde. Mnogi su mi kratili živce, mnogima sam i ja poradila na cepkanju istih, ali po prvi put ne želim da napišem komentar, već post-odgovor. Pre svega zato što ne mislim da pričam sama sa sobom, a vidim da autorka posta nema nameru da se pojavi i razgovara sa onima koji diskutuju na temu koju je postavila. Naravno, radi se o postu »Džabe si cepala matericu«.

  Ja sam svoju matericu pocepala četiri puta. Tri puta zbog tri carska reza kojima su spasavali život meni i deci koju sam rađala. Četvrti put zbog posledica pomenutih carskih rezova, kada su spasavali život samo meni. Zbog toga sam spremna u oči da skočim svakome ko mi kaže da sam to džabe uradila. »Najviše što čovek može da uradi u životu je da stvori drugog čoveka«, rekao je jedared moj drug Darko Rundek i ja se sa tim potpuno slažem. Ljudi se dive statuama ljudi, traživši i našavši u njima umetnost koja je to mahom zbog toga što uspe da napravi najpribližniju kopiju onoga što pravi Majka Priroda. I rađaju majke.

  Naravno da svako ima slobodan izbor da li će ili neće imati dete. Ponekad je taj izbor osujećen zdravstvenim problemima, zbog čega se većina ljudi koji ne mogu da imaju decu dobar deo svog života trudi da na neki od zakonom omogućenih načina »nadoknadi« svoj »nedostatak« i ima dete.

   Ma kako patetično zvučalo, deca ipak jesu najvažnije i najvrednije što imamo. Treba ih ceniti i voleti, jer samo pomoću ljubavi od deteta postaje čovek. Glavno merilo čoveka je njegov odnos prema drugim ljudima i živim bićima oko njega. Pre svega prema deci i na kraju krajeva prema majkama te dece. Znam ja da ima različitih majki, da ima i takvih koje to časno ime ne zaslužuju, ali kada neko ispljuje majke samo zato što očekuju da im se da mesto u autobusu ili da se puste preko reda, a da mu pri tome nije ugrožen život, već samo dovedeno u pitanje dobro vaspitanje i kratki živci, ja onda moram da kažem da to nisu problemi majke i dece koja plaču (što je stvarno skandalozna pojava), već onoga ko to govori ili piše.

   Majke su od praistorije do danas zaštićena vrsta i to bi tako i trebalo da bude. Čak i Majka Priroda sve svoje majke štiti najbolje što zna. Životinje majke su uvek mnogo manje upadljivog izgleda za razliku od mužjaka. Njihova »svrha« je da rode i odgaje produžetak vrste. A, produžetak vrste je, sviđalo se nama to ili ne, glavni domaći zadatak koji dobijamo u fajlu pri rođenju. Deca jesu naša budućnost, jer ako njih ne bude, neće biti nikoga ko će da vidi i one druge duhovne i domete uma ljudske vrste.

     Posebno sam osetljiva na žensko vređanje majki. Mogu da razumem (ali ne i da opravdam) kada muškarci ne razumeju šta sve prolazi žena do rođenja deteta, pa i posle. Ali da to ne razumeju same žene, čak i one koje nisu rodile, to mi je neshvatljivo. Da žena vređa majku, makar i u napisanom postu, i malu decu, to ne razumem i ne želim da razumem.

     Mogu i da objasnim, a ko ne voli ne mora da čita. Svejedno mi je. Ako su priče iz vojske dopuštena disciplina, ne vidim što to ne bi bio i potpuno prirodan i svakodnevni proces rađanja. Dakle, od trenutka kad vam vežu raširene noge kožnim kaiševima, tako da iznad sebe vidite samo plafon, pa vam zavuku prste i ruku ne bi li proverili, pregledali, napipali...sve do krvavog posla rađanja, žena prolazi kroz sve faze odricanja od stida i težak bol. Čak i kada to prođe, biće pocepana, zašivena, zakrpljena, sa krvavim flekama po sebi, školjka bola koji mora da pobedi samo da bi bila sposobna da brine za dete koje je rodila.

   »Kada bi muškarci rađali decu, ljudska vrsta bi odavno izumrla«, govorio je moj akušer, muškarac, lekar koji u Mariboru vodi ambulantu za rizične trudnoće. Tome je ponekad dodavao i čega se sve nagledao, kakvih patnji, trudnoća zbog kojih su žene svesno stavljale glavu u torbu, spasavanja ili gubljenja života...i sve to zbog par kilograma krvavog komada mesa, koji je mnogima od njih bio vredan rizikovanja sopstvenog života.

    Upravo zbog toga ne mogu da vidim drugačije nego kao čisti bezobrazluk vređanje majki i pisanje o deci kao sredstvu za zloupotrebu. Čega? Dolaženja na red preko reda? Stvarno strašno. Mislim onih pet ili deset minuta dužeg čekanja zato da žena sa detetom u ruci, ma šta značilo »novokomponovana«, ne bi morala da stoji...ili da se sa detetom u naručju ljulja u autobusu, uz opasnost da oboje padnu. Uz to obraćanje na »ti« nepoznatoj osobi, majci, je za mene – nevaspitanje. Gore od onog koje se toj majci, bez argumenata prebacuje.  Naslov mog teksta takođe ne sadrži persiranje, ali isključivo zbog toga što je parafraza.

     Da ne bih dužila, jer mislim da je i ovo previše odgovora za ionako po mnogim kriterijumima kratak tekst – deca su mala, a ne sitna, sitne su neke duše.


 



Komentari (1051)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 20:05 27.08.2011

Ua licimuri!

jel se tako mladom koleginicom ispiraju usta, sram vas bilo?!

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:08 27.08.2011

Re: Ua licimuri!

Naziv koleginice treba zaslužiti.
sonja.m sonja.m 20:09 27.08.2011

suncanica?

Sta se ovo desava sa blogom ???
Svima je suncanica udarila u glavu!
Dal' su vam svima presusili tusevi???
validni validni 20:31 27.08.2011

Re: suncanica?

sonja.m
suncanica?


...počeo je duvati južni vetar donoseći zadah truleži smrad iz pristaništa. Tada je ludilo bilo zarazno i svi, pa i najmirniji, postajali su razdraženi i ljuti...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:16 27.08.2011

Re: suncanica?

[quote]Svima je suncanica udarila u glavu!
Pitam zbog ovog svima, ne vidim što bi moja reakcija bila posledica sunčanice...
validni validni 20:13 27.08.2011

Lako je Vama ženama...

Rodite dete pa postanete Majke. I tu niko ništa ne može da Vam ospori. Za mene je to, osim čuda, pravi heroizam. Bez i malo ironije.

Neke od Vas ostanu na tome, valjda svesne da su taj heroizam i sposobnot da se stvori nov život ipak prirodna stvar, da su to žene činile i ranije, te da će to raditi i ubuduće.

One druge se razbaškare u novoj ulozi, verovatno u zanosu zbog ispunjenja prirodne funkcije, postanu Majke Heroji. A njima je (kao i svim herojima dakako) dopušteno štošta. Korištenje deteta kao prečice do šaltera je benigna stvar - svedoci smo i daleko kreativnijih upotreba sopstvenog nakota (moram malo macu22 da pecnem, jače je od mene). Ekstremnije se završavaju rečenicom: ja sam te rodila, ja ću ti i presuditi.

Ja naravno preterujem. To činim sa namerom i potpuno svesno. Želim da Vam kažem da spustite kamen koji ste podigle. Nećete biti ništa manje Majke zbog toga.

janeznam janeznam 20:40 27.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Želim da Vam kažem da spustite kamen koji ste podigle.

Ko je u ovom slucaju Isus a ko ona jadnica koju su hteli kamenovati?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:19 27.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

svedoci smo i daleko kreativnijih upotreba sopstvenog nakota

Te "kreativnije" i ekstremnije sam već pomenula kao one koje časno ime majke ne zaslužuju, dakle, one kao izuzeci ne mogu biti opravdanje za neargumentovanu netrpeljivost prema majkama uopšte ili maloj deci.

Želim da Vam kažem da spustite kamen koji ste podigle. Nećete biti ništa manje Majke zbog toga.

Vidi, kod mene hrišćanski fazoni okretanja drugog obraza ne pale, naročito ne kad se radi o deci i majkama. Ko voli, nek izvoli. Ovo nije napad, nego odbrana.
validni validni 21:24 27.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

janeznam
Ko je u ovom slucaju Isus a ko ona jadnica koju su hteli kamenovati?


Zašto mislite da uopšte postoji Isus ovom slučaju?
abrasax abrasax 21:57 27.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Ko je u ovom slucaju Isus a ko ona jadnica koju su hteli kamenovati?


Ma, jedna što ima više nečeg drugog nego što je ikada pameti bilo na svetu.
janeznam janeznam 22:34 27.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Nazire se.
b92fmember b92fmember 01:59 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...


Ja naravno preterujem. To činim sa namerom i potpuno svesno. Želim da Vam kažem da spustite kamen koji ste podigle. Nećete biti ništa manje Majke zbog toga.


a da li bi moglo više bez tog sranja o "nakotu". to je ipod svakog nivoa.
validni validni 05:20 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Jelica Greganović 22:19 27.08.2011
Re: Lako je Vama ženama...

svedoci smo i daleko kreativnijih upotreba sopstvenog nakota


Te "kreativnije" i ekstremnije sam već pomenula kao one koje časno ime majke ne zaslužuju, dakle, one kao izuzeci ne mogu biti opravdanje za neargumentovanu netrpeljivost prema majkama uopšte ili maloj deci.

Želim da Vam kažem da spustite kamen koji ste podigle. Nećete biti ništa manje Majke zbog toga.


Vidi, kod mene hrišćanski fazoni okretanja drugog obraza ne pale, naročito ne kad se radi o deci i majkama. Ko voli, nek izvoli. Ovo nije napad, nego odbrana.


Tek sada vidim da ste Vi u misiji. Časno ime, Majke, Deca, Odbrana... uh, sve krupne reči, posvećenost... Jedino neprijatelja nema. A i šta će nam? Bitno je da smo na braniku.
validni validni 05:28 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

janeznam
Nazire se.


Ma kakvi, ima toga i u Islamu.

janeznam janeznam 06:37 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Da , ali za preljubu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:14 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

a da li bi moglo više bez tog sranja o "nakotu". to je ipod svakog nivoa.

Potpisujem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:16 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...


Tek sada vidim da ste Vi u misiji. Časno ime, Majke, Deca, Odbrana... uh, sve krupne reči, posvećenost... Jedino neprijatelja nema. A i šta će nam? Bitno je da smo na braniku.

A da probaš da staviš na vagu svoje reči, kad tuđe znaš tako dobro da izmeriš. I pređeš u prvo lice jednine, tol'ko da znam s kim razgovaram, koliko te je.
validni validni 10:45 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Jelica Greganović
A da probaš da staviš na vagu svoje reči, kad tuđe znaš tako dobro da izmeriš. I pređeš u prvo lice jednine, tol'ko da znam s kim razgovaram, koliko te je.


Put kojim ste krenuli, kao i odbranbeno-majčinski stav koji ste zauzeli, u sebi nema ama baš nikakvog rizika. Vaša koleginica se (ne mogu ipak da tvrdim da je to učinila svesno) upustila u rizik opisivanja upotrebe dece u sasvim prozaične svrhe. Nezgrapno - Da! I ništa više od toga.

Ono što je usledilo, je bespotrebno rasipanje emocija, bezmalo linč, koji me je naravno svrstao na stranu prezrenih, prozvanih i oklevetanih.

Zaista sam se trudio da odmerim sopstvene reči, i da ih upotrebim u kontekstu smirivanja vetrova u ovoj Prokletoj Avliji.

P.S. Ja sam od početka u prvom licu, Vas sam u više navrata umnožavao, delom iz poštovanja a delom iz namere da naša koverzacija ostane civilizovana. Inače, ima me i previše - oko 105 kg žive vage, tek sam jednu godinu stariji od Vas, delimično kvalifikovan za ovu temu pošto imam troje dece.
mikimedic mikimedic 11:20 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Put kojim ste krenuli, kao i odbranbeno-majčinski stav koji ste zauzeli, u sebi nema ama baš nikakvog rizika. Vaša koleginica se (ne mogu ipak da tvrdim da je to učinila svesno) upustila u rizik opisivanja upotrebe dece u sasvim prozaične svrhe. Nezgrapno - Da! I ništa više od toga.


retko normalan komentar - i gle cuda, od coveka koji ima troje dece.

bez ikakve zelje da branim martinu (sto mi se ovde konstantno imputira - a dovoljno je videti samo mojih 2-3 komentara na nekoliko ranijih blogova, jer nisam smatrao za shodno da ti blogovi zavredjuju previse moje paznje), ja sam ovde iskljucivo zeleo da branim stav - zloupotreba dece u bilo koje svrhe.

sta god da je ona opisala i koliko god tekst bio ispod svakog nivoa (ako je bio, u to necu da ulazim), neverovatno je da se sem validnog i jos par casnih izuzetaka niko nije potrudio da zaista razume sta je uopste tema.

tema nisu majke sa malom decom, vec majke koje zloupotrebljavaju malu decu. i neverovatno je da to nikom ne smeta.

martina je opisala jedan dogadjaj - ja kazem da je nebitno da li se sve dogodilo na taj bas opisani nacin. potpuno nebitno. pretpostavimo - dakle, hipoteticki da je tako nesto moguce.

da li ne mozete zamisliti situaciju u kojoj se dete uzima iz kolica u hladovini da bi se iskoristilo kao pomoc u obavljanju salterskih poslova?

ako mi kazete da je takva situacija apsolutno nemoguca, ja cu vam se svima izviniti i reci da sam pogresio, jer dakle, takva tema ne postoji.

medutim, ako je situacija iole moguca, dozvolicete da je legitimno da se ona i obradi na blogu. nacin na koji je martina to uradila sigurno da nije najsrecniji, ali mislim da je daleko bolje kada osoba kad ima nesto da kaze kaze to straight to the point, umesto vestacke politicke korektnosti. bas kao sto je i maca rekla ljubotenu u komentaru koji je pod pritiskom kasnije editovala.

ono sto meni smeta je da se retko ko potrudio da razume da ja branim stav, a ne martinino pisanje. ako mozete ta dva da razdvojite, onda tu ima mesta dijalogu.

ali, tesko da je dijalog moguc kada se pod uticajem sveopste histerije ne vidi dalje od dva komentara - na primer moja polemika sa mlekcem, gde sam ja na njenu primedbu da je naslov neukusan, pokusao da stavim do znanja (citirajuci i podvlacuci kljucnu rec), da se mora staviti u kontekst - da se odnosi na jednu konkretnu osobu koja je svoje roditeljstvo zloupotrebila.

mlekac je medjutim razumela da se citat martinine poslednje recenice u mom komentaru na nju (mlekca) odnosi, i da joj spocitavam da je losa majka.

tesko je u takvim okolnostima voditi razuman dijalog.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:07 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

validni, u svojim komentarima nastupaš i u množini, što sumnjam da kilaža može da opravda.
Što se ostalog tiče, izvoli i piši svoje stavove, kao što sam i ja svoje, bez vrednosnih ocena koje nemaju argumente, što je uostalom i dovelo do moje reakcije na, za mene, sporni post.
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:14 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...


sta god da je ona opisala i koliko god tekst bio ispod svakog nivoa (ako je bio, u to necu da ulazim), neverovatno je da se sem validnog i jos par casnih izuzetaka niko nije potrudio da zaista razume sta je uopste tema.

tema nisu majke sa malom decom, vec majke koje zloupotrebljavaju malu decu. i neverovatno je da to nikom ne smeta.

Dakle, o čemu god Martina pisala, mi treba da se potrudimo da nađemo temu koja je možda tu ipak sakrivena iza vređanja?
Naravno da smeta, jer ako pažljivije pročitaš moj post, videćeš da se u njemu pominju i majke koje ne zaslužuju to ime.

ono sto meni smeta je da se retko ko potrudio da razume da ja branim stav, a ne martinino pisanje.

Smeta ti što nisam razumela da ti braniš nerazuman tekst u kome ti vidiš stav koji nije jasno iznet, obrazložen i argumentovan?
ali mislim da je daleko bolje kada osoba kad ima nesto da kaze kaze to straight to the point, umesto vestacke politicke korektnosti.

Tebi je straight to point vređanje? I mnogo je bolje izneti svoj stav (koji treba tek naslućivati između uvreda i neargumentovanih tvrdnji) nego biti jasan i pristojan, što za mene, btw ne predstavlja političku korektnost, već elementarnu empatiju i dobro vaspitanje.
tesko je u takvim okolnostima voditi razuman dijalog.

Zato treba biti jasan, što tekst na koji sam ja reagovala nije, on je samo uvredljiv.
mikimedic mikimedic 15:05 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Dakle, o čemu god Martina pisala, mi treba da se potrudimo da nađemo temu koja je možda tu ipak sakrivena iza vređanja?


ja sam tu temu prepoznao, na prvu loptu. ukapirao sam o cemu (zeli da) prica. da li je to uspela ili ne je nesto sasvim drugo.

Naravno da smeta, jer ako pažljivije pročitaš moj post, videćeš da se u njemu pominju i majke koje ne zaslužuju to ime.


moguce, nisam detaljno citao. ne ljuti se. ali tema mojih komentara sigurno nije vredjanje majki koje imaju malu decu, sto sam mislim nedvosmisleno rekao u n komentara.

Tebi je straight to point vređanje?


hajde mi objasni koga je maca uvredila svojim komentarom (koji je kasnije editovala, da ne bude zabune). ne pricam o nazivanju dece 'nakotom'. to jeste vredjanje.

I mnogo je bolje izneti svoj stav (koji treba tek naslućivati između uvreda i neargumentovanih tvrdnji) nego biti jasan i pristojan, što za mene, btw ne predstavlja političku korektnost, već elementarnu empatiju i dobro vaspitanje.


naravno da je bolje jasno izneti stav, nego uviti u oblandu politicke korektnosti. to nije empatija niti vaspitanje, jedno i drugo nemaju veze, zamena teze.

Zato treba biti jasan, što tekst na koji sam ja reagovala nije, on je samo uvredljiv.


moguce, po n-ti put - njenim tekstom se uopste nisam bavio, kao ni nekoliko prethodnih koje je napisala. bavio sam se temom koju je otvorila.
abrasax abrasax 20:47 28.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

da li ne mozete zamisliti situaciju u kojoj se dete uzima iz kolica u hladovini da bi se iskoristilo kao pomoc u obavljanju salterskih poslova?


A da li je moguća situacija u kojoj, onda, obezbeđenje vuče dete za uši da bi ga odvratilo od toga? Ozbiljno? Je li to solomonsko rešenje, fantastika ili šta? I što ne izlupaju majku, kao šta je i zaslužila?
Niikola Niikola 16:18 29.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

mikimedic
tema nisu majke sa malom decom, vec majke koje zloupotrebljavaju malu decu. i neverovatno je da to nikom ne smeta.


Nije problem u tome sto to "nikome ne smeta". Problem je u "nezgrapnom" izboru i u jos "nezgrapnijem" pristupu temi.

Zasto nezgrapan izbor teme? pa jednostavno zato sto u drustvu u kome ne mozes naci maltene nijednu normalnu pojavu, gde sve puca po savovima, gde su ljudi nezadovoljni (s pravom) svime i svacime - doticna autorka nalazi za shodno da komentarise i osudjuje pojavu "zloupotrebe dece" i to za sta - za dobijanje mesta u autobusu i dolazenja preko reda na salter.

Izvinite, ali ja prosto ne mogu da poverujem da ce neko vuci sa sobom dete (koje po pretpostavci moze da ostavi kod kuce sa bakom) da bi platio racun. Mislim, presvuci dete, pripremiti mu flasice, pamperse, gurati kolica, slusati njegov plac zbog vrucine/hladnoce - za sta? Da bi dobili mesto u autobusu? Da bi cekali krace u redu u posti ili banci? Aman ljudi. Pa ja bih cekao sat vremena u redu samo da ne slusam moje dete kako place pa makar i 5 minuta. Pitajte bilo kog roditelja.

I sta je poenta clanka: "Ljudi ne budite naivni, ne pustajte majke sa decom preko reda i nemojte im dati svoje tesko steceno mesto u autobusu jer postoje majke koje su cepale svoje materice i vuku svoje kmekavce sa sobom, samo da bi iskoristile vasu naivnost"?

Ili je namera da se osudi "sve ucestalija pojava" zloupetrebe dece za "sticanje povlastica"? Ako je to - evo ja osudjujem. Samo se pitam, koliki je procenat tih "novokomponovanih" majki (valjda se ovo odnosi samo na majke kojima je to prvo dete, inace tesko da bi bile novokomponovane) koje iskoriscavaju nas naivne?

I na kraju, da parafraziram Jelicu, ja cu da pustim svaku od njih ispred mene, pa makar znao da ispadam ovca - ne zbog nje, vec zbog deteta.

P.S. Trebalo bi razmisliti o osudi neprimerenog ponasanja dece koja nas svojim placem, galamom i jurnjavom uznemiravaju na svakom koraku. Ne mozemo da spavamo zbog kmekavaca, ne mozemo da odmaramo zbog decije vike, ne mozemo na miru da uzivamo u restoranu, ne mozemo da na miru setamo parkom kad oni jurcaju oko nas. Pa i na more kad odemo, ona zamisljaju da mogu sve sto hoce, prskaju nas kad ulazimo u vodu, prsti pesak na nas dok trce, blokiraju ulaz u vodu nekakvim glupavim pescanim zamkovima i rupama u pesku zbog kojih covek moze i nogu da polomi. I sta onda, ko ce da nam plati za stress i propao odmor. Treba organizovati children-free kvartove, children-free parkove, children-free plaze.

I skole bi trebalo izmestiti van gradskog podrucja, a ne da nam ogranicavaju brzinu na svakom koraku i prinudjuju nas da vozimo pod stresom buljeci sve vreme naokolo da neki kmekavac ne skoci ispred naseg auta. Boze sacuvaj.

U stvari, kad razmislim, nam trebaju children-free gradovi. Ko hoce dete nek ide tamo gde postoje budale kojima nece smetati sve te grozote.

maca22 maca22 16:33 29.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Niikola
P.S. Trebalo bi razmisliti o osudi neprimerenog ponasanja dece koja nas svojim placem, galamom i jurnjavom uznemiravaju na svakom koraku. Ne mozemo da spavamo zbog kmekavaca, ne mozemo da odmaramo zbog decije vike, ne mozemo na miru da uzivamo u restoranu, ne mozemo da na miru setamo parkom kad oni jurcaju oko nas. Pa i na more kad odemo, ona zamisljaju da mogu sve sto hoce, prskaju nas kad ulazimo u vodu, prsti pesak na nas dok trce, blokiraju ulaz u vodu nekakvim glupavim pescanim zamkovima i rupama u pesku zbog kojih covek moze i nogu da polomi. I sta onda, ko ce da nam plati za stress i propao odmor.

Znam da si ironican, ali deca nisu za to kriva, naprotiv, deci se to treba, da jure, galame, prskaju se... ovo pisem jer ima zagovornika nekakvog nakarndog umirivanja dece. Sto bi ih umirivao? Nek se jure, i treba da jure.

Treba organizovati children-free kvartove, children-free parkove, children-free plaze.

Ali to vec postoji, jer zapravo, decija cika smeta, pa sto ne bi postojala mesta za odmor i bez njih. Zvucite kao da biste vi zabranili ljudima pravo na mir.


Izvinite, ali ja prosto ne mogu da poverujem da ce neko vuci sa sobom dete (koje po pretpostavci moze da ostavi kod kuce sa bakom) da bi platio racun.

Sto ne znaci da toga nema.
P.S. A sto ne bi ostalo dete sa ocem, sto bas mora sa bakom?
spadalo92 spadalo92 18:56 29.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

Sto ne znaci da toga nema.
P.S. A sto ne bi ostalo dete sa ocem, sto bas mora sa bakom?

A šta ako je doputovala u Beograd sa uputom za Institut za majku i dete, sa nalazima koji upućuju na moguću leukemiju kod deteta? I u Beogradu je sama. I nema nikoga, i ne poznaje nikoga. I onda joj neka beogradska plava krava kaže kako zloupotrebljava dete da bi išla preko reda.
spadalo92 spadalo92 18:27 30.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...


Tek sada vidim da ste Vi u misiji. Časno ime, Majke, Deca, Odbrana... uh, sve krupne reči, posvećenost... Jedino neprijatelja nema. A i šta će nam? Bitno je da smo na braniku.

Hihihi! Još jedno spadalo! 'ajde neka ga! Od viška ne boli glava...
spadalo92 spadalo92 18:35 30.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

validni
Re: Lako je Vama ženama...

Jelica Greganović
A da probaš da staviš na vagu svoje reči, kad tuđe znaš tako dobro da izmeriš. I pređeš u prvo lice jednine, tol'ko da znam s kim razgovaram, koliko te je.

Ono što je usledilo, je bespotrebno rasipanje emocija, bezmalo linč, koji me je naravno svrstao na stranu prezrenih

"Ustajte prezreni na svetu..." Znači internacionalista, svaka čast!
validni validni 05:45 31.08.2011

Re: Lako je Vama ženama...

spadalo92
"Ustajte prezreni na svetu..." Znači internacionalista, svaka čast!


Evergreen
sluhzaduh sluhzaduh 20:33 27.08.2011

Bravo, Jelice!

Viđao sam i sam. I pisao sam. I besan sam kad nešto takvo vidim. I nema tih reči koje bi mogle da budu prejake da iskažu gnev nas koji smo tvoji istomišljenici.

Tamo ću da stavim lajk. Ovde se to kaže preporuka. Kliknuo.
jasnaz jasnaz 20:46 27.08.2011

! Штeta..

ovo je prvi kontra blog koji pišem za skoro pet godina pisanja bloga ovde


..zar ne, Jelice!?

Ovo je bilo tako кул mesto..
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:11 27.08.2011

Re: ! Штeta..


..zar ne, Jelice!?

Na žalost, ne, Jasna..."sećanje je čudna lupa". Bilo je ovde i ranije svega i svačega.
ninasimone ninasimone 21:05 27.08.2011

Aman!

Sta je sa vama novinarima i celom redakcijom b92?! Prvo procitam onaj uzas od bloga sa cepanjem materice u naslovu, a sad ovo. Onaj prvi, tupav, nepismen, arogantan... ovaj drugi, svakako pismeniji, ali podjednako impulsivan i neprimeren. Vi ste, bre, profesionalke, placene da ovde pisete, pa i da otvarate "kontroverzne" teme, a pisete i ponasate se ko' ... ne znam ni sa kim da vas uporedim! Jelice, majko, jel' mi citaoci bas moramo sve da znamo o tvojim unutrasnjim organima? Totalni overshare, dajte se upristojiti.
drnzvrc drnzvrc 21:28 27.08.2011

Re: Aman!

ninasimone
Sta je sa vama novinarima i celom redakcijom b92?! Prvo procitam onaj uzas od bloga sa cepanjem materice u naslovu, a sad ovo. Onaj prvi, tupav, nepismen, arogantan... ovaj drugi, svakako pismeniji, ali podjednako impulsivan i neprimeren. Vi ste, bre, profesionalke, placene da ovde pisete, pa i da otvarate "kontroverzne" teme, a pisete i ponasate se ko' ... ne znam ni sa kim da vas uporedim! Jelice, majko, jel' mi citaoci bas moramo sve da znamo o tvojim unutrasnjim organima? Totalni overshare, dajte se upristojiti.


Daj te profesionalke ovamo da obave nešto... Eh, šta ti je rodna ravnopravnost u jeziku.
freehand freehand 21:31 27.08.2011

Re: Aman!

drnzvrc
ninasimone
Sta je sa vama novinarima i celom redakcijom b92?! Prvo procitam onaj uzas od bloga sa cepanjem materice u naslovu, a sad ovo. Onaj prvi, tupav, nepismen, arogantan... ovaj drugi, svakako pismeniji, ali podjednako impulsivan i neprimeren. Vi ste, bre, profesionalke, placene da ovde pisete, pa i da otvarate "kontroverzne" teme, a pisete i ponasate se ko' ... ne znam ni sa kim da vas uporedim! Jelice, majko, jel' mi citaoci bas moramo sve da znamo o tvojim unutrasnjim organima? Totalni overshare, dajte se upristojiti.


Daj te profesionalke ovamo da obave nešto... Eh, šta ti je rodna ravnopravnost u jeziku.

Westserbische, ne razumeš se ti u to.
ninasimone ninasimone 21:38 27.08.2011

Re: Aman!

@obojici
Pa, da, na istocnosrpskom "profesionalke" mogu samo da se bavi najstarijim zanatom na svetu. "Amaterke" su tu da radjaju decu. Al' ovo je vec sasvim druga tema.
spadalo92 spadalo92 21:38 27.08.2011

Re: Aman!

elice, majko, jel' mi citaoci bas moramo sve da znamo o tvojim unutrasnjim organima?

Rekao bih da u pećini iz koje si došla niste imali računare, te stoga ni internet. Ništa strašno. Evo pokušaću da te malo podučim. Dakle, Blog ti je lični dnevnik, na njemu vodiš i zapisuješ svoje doživljaje, stavove o društvu ili čemu već, a posetioci ga čitaju i komentarišu! Obrati pažnju na boldovano (Je l' znaš šta je boldovano, to je onaj deo teksta napisan zadebljanim slovima).
ninasimone ninasimone 21:40 27.08.2011

Re: Aman!

spadalo92
elice, majko, jel' mi citaoci bas moramo sve da znamo o tvojim unutrasnjim organima?

Rekao bih da u pećini iz koje si došao niste imali računare, te stoga ni internet. Ništa strašno. Evo pokušaću da te malo podučim. Dakle, Blog ti je lični dnevnik, na njemu vodiš i zapisuješ svoje doživljaje, stavove o društvu ili čemu već, a posetioci ga čitaju i komentarišu! Obrati pažnju na boldovano (Je l' znaš šta je boldovano, to je onaj deo teksta napisan zadebljanim slovima).

Dragi boldovani, ovu raspravu smo vec imali kod gordane-c. Jelica radi za b92, nema tu vise licno-ne-licno.
Edit: to sto one ne umeju da povuku granicu izmedju privatno i javnog, nego traze od publike da to uradi je poseban problem.
spadalo92 spadalo92 22:05 27.08.2011

Re: Aman!

ninasimone
spadalo92
elice, majko, jel' mi citaoci bas moramo sve da znamo o tvojim unutrasnjim organima?

Rekao bih da u pećini iz koje si došao niste imali računare, te stoga ni internet. Ništa strašno. Evo pokušaću da te malo podučim. Dakle, Blog ti je lični dnevnik, na njemu vodiš i zapisuješ svoje doživljaje, stavove o društvu ili čemu već, a posetioci ga čitaju i komentarišu! Obrati pažnju na boldovano (Je l' znaš šta je boldovano, to je onaj deo teksta napisan zadebljanim slovima).

Dragi boldovani, ovu raspravu smo vec imali kod gordane-c. Jelica radi za b92, nema tu vise licno-ne-licno.
Edit: to sto one ne umeju da povuku granicu izmedju privatno i javnog, nego traze od publike da to uradi je poseban problem.


blog b92 je skup privatnih blogova, gde npr. i ja imam svoj blog. I mnogi drugi. A nismo zaposleni na b92. b92 nam je samo ustupila svoj prostor na Internetu. Da je Jelica ovo objavila kao novinar na www.b92.net, to bi bilo nešto drugo. Ničiji lični dnevnik ne može da bude vlasništvo firme u kojoj radi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:15 27.08.2011

Re: Aman!

Sta je sa vama novinarima i celom redakcijom b92?! Prvo procitam onaj uzas od bloga sa cepanjem materice u naslovu, a sad ovo. Onaj prvi, tupav, nepismen, arogantan... ovaj drugi, svakako pismeniji, ali podjednako impulsivan i neprimeren. Vi ste, bre, profesionalke, placene da ovde pisete, pa i da otvarate "kontroverzne" teme, a pisete i ponasate se ko' ... ne znam ni sa kim da vas uporedim! Jelice, majko, jel' mi citaoci bas moramo sve da znamo o tvojim unutrasnjim organima? Totalni overshare, dajte se upristojiti.

Slušaj ti mene, bre, ninosimone, ajd' se ti malo informiši pre no što kreneš da vehementno šamaraš naokolo i s' visoka deliš ocene i prideve. Ovde niko nije plaćen za pisanje postova.
A, ni o meni, ni o mojim unutrašnjim organima ti ne moraš išta da znaš. Dovoljno je da čitaš ono šta te zanima.
Što se tiče upristojavanja, počni od sebe ono što savetuješ drugima.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:23 27.08.2011

Re: Aman!

Jelica radi za b92, nema tu vise licno-ne-licno.

Jelica radi i za još neke medije, i?! Kakve to veze ima sa ličnim dnevnikom? Ili tvojim ličnim doživljajem pročitanog?
Edit: to sto one ne umeju da povuku granicu izmedju privatno i javnog, nego traze od publike da to uradi je poseban problem.

Pretpostavljam da je granica tamo gde je ti vidiš. Shodno čemu ću ti ponoviti, čitaj ono što odgovara tvojim granicama.
ninasimone ninasimone 23:11 27.08.2011

Re: Aman!

Jelica Greganović
Jelica radi za b92, nema tu vise licno-ne-licno.

Jelica radi i za još neke medije, i?! Kakve to veze ima sa ličnim dnevnikom? Ili tvojim ličnim doživljajem pročitanog?

Pa razmisli sama. Ne znam sta je gore, da ne znas da ima veze ili da se pravis da ne znas.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:47 27.08.2011

Re: Aman!

Daj te profesionalke ovamo da obave nešto...

Molim, objasni šta da urade?
samodakazemnesto samodakazemnesto 00:54 28.08.2011

Re: Aman!

aha! znaci,plaaacaju te da pises ovde! sad valjda razumes kako je meni sto me Nindza placa da pisem tamo. rekni mi tarifu,aj,pa cu i ja tebi moju. bidnimo transparentne. ahahahaha!!!

naravoucenije: SAMO OSTRO!
abrasax abrasax 01:21 28.08.2011

Re: Aman!

Pa razmisli sama. Ne znam sta je gore, da ne znas da ima veze ili da se pravis da ne znas.


Nina? U čemi je ovd dilema?
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:19 28.08.2011

Re: Aman!

Pa razmisli sama. Ne znam sta je gore, da ne znas da ima veze ili da se pravis da ne znas.

Ajd ti, lepo molim, otvoreno reci šta hoćeš da kažeš, jer to šta je tebi gore od goreg me baš i ne zanima.
abrasax abrasax 20:52 28.08.2011

Re: Aman!

to sto one ne umeju da povuku granicu izmedju privatno i javnog, nego traze od publike da to uradi je poseban problem.


Cinizam? Ne verujem.
spadalo92 spadalo92 18:44 30.08.2011

Re: Aman!

ninasimone
Jelica Greganović
Jelica radi za b92, nema tu vise licno-ne-licno.

Jelica radi i za još neke medije, i?! Kakve to veze ima sa ličnim dnevnikom? Ili tvojim ličnim doživljajem pročitanog?

Pa razmisli sama. Ne znam sta je gore, da ne znas da ima veze ili da se pravis da ne znas.

Ja vas potpuno razumem ninosimono. Ko gođ je zaposlen, nema pravo na svoj lični dnevnik. Na to imaju pravo samo nezaposleni i besposleni k'o ja. Tako je napisato u jednom zakonu. Ne znam baš u kom ali znam sigurno da jeste. Čuo sam onomad na pijaci kako jedan priča...
spadalo92 spadalo92 18:49 30.08.2011

Re: Aman!

samodakazemnesto
aha! znaci,plaaacaju te da pises ovde! sad valjda razumes kako je meni sto me Nindza placa da pisem tamo. rekni mi tarifu,aj,pa cu i ja tebi moju. bidnimo transparentne. ahahahaha!!!

naravoucenije: SAMO OSTRO!

Jaaaooo! Nindzin stojachu! Sad sam ukapiro od koja si. Lelele! aj' da pravimo cirkuz!
ljuboten ljuboten 21:09 27.08.2011

Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Ko nije zagrlio svoje deta i koga nije zagrlilo njegovo dete, taj je uzalud boravio na ovom svetu !
maca22 maca22 21:15 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

ljuboten
Ko nije zagrlio svoje deta i koga nije zagrlilo njegovo dete, taj je uzalud boravio na ovom svetu !

Smatram da ova poruka moze da povredi ljude koji nemaju decu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:36 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Molimo ljude koji ne mogu da imaju decu da se samoubiju.

Ovo je okrutan sarkazam koji nije u redu stavljati drugima u usta...inače, ja sam i te ljude pomenula, upravo zbog toga što su posebno osetljivi na ovakve teme, tako da tvoj je tvoj komentar krajnje neprimeran, i kao pokušaj pomenutog sarkazma, a još manje kao moguće, nikad ne znaš šta kome sve može da padne na pamet, ozbiljan.
Inače, ja mislim da nije tačno da su ljudi koji ne mogu da imaju decu uzalud boravili na ovom svetu, svaki život ima smisao i vrednost, nisu samo deca ono što mu ih daje.
maca22 maca22 21:42 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Ja nisam sarkasticna i nikom nista ne poturam. To je poruka koja se čita, bez sumnje.

Ali eto, zbog tih neznanih koji mogu nesto da pomisle, obrisi mi post, molim te.
abrasax abrasax 22:10 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

nikad ne znaš šta kome sve može da padne na pamet, ozbiljan.
Inače, ja mislim da nije tačno da su ljudi koji ne mogu da imaju decu uzalud boravili na ovom svetu, svaki život ima smisao i vrednost, nisu samo deca ono što mu ih daje.


Jelice...

Slažem se s tobom.
spadalo92 spadalo92 22:15 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Inače, ja mislim da nije tačno da su ljudi koji ne mogu da imaju decu uzalud boravili na ovom svetu, svaki život ima smisao i vrednost, nisu samo deca ono što mu ih daje.


Kinezi govore kako je život kratak da se učine mnoge stvari, i da nije važno jesmo li svinje ili ljudi u tom životu. Važno je znati kako otvoriti srce i dušu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:20 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Ali eto, zbog tih neznanih koji mogu nesto da pomisle, obrisi mi post, molim te.

Možeš i sama da ga obrišeš, klikneš "izmeni" i obrišeš napisano, ostaviš tačkicu i objaviš.
maca22 maca22 22:27 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Izmenila, ali nije tackica. Moze ovako?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:29 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Smatram da ova poruka moze da povredi ljude koji nemaju decu.

I ja to smatram i kao što sam napisala, ne slažem se sa tim. Ali ni sa tvojim grubim sarkazmom.
maca22 maca22 22:31 27.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Ma obrisala sam, neko ne umem da kliknem, pa prvo objavim pa posle obrisem.

Pogledaj gore, reci jel ok, pa da se sklanjam odavde preeevise vremena provodim ovde.
abrasax abrasax 02:39 28.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Kinezi govore kako je život kratak da se učine mnoge stvari, i da nije važno jesmo li svinje ili ljudi u tom životu. Važno je znati kako otvoriti srce i dušu.


Kako kome, spadalo92.
mikimedic mikimedic 02:48 28.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Ovo je okrutan sarkazam koji nije u redu stavljati drugima u usta...inače, ja sam i te ljude pomenula, upravo zbog toga što su posebno osetljivi na ovakve teme, tako da tvoj je tvoj komentar krajnje neprimeran, i kao pokušaj pomenutog sarkazma, a još manje kao moguće, nikad ne znaš šta kome sve može da padne na pamet, ozbiljan.
Inače, ja mislim da nije tačno da su ljudi koji ne mogu da imaju decu uzalud boravili na ovom svetu, svaki život ima smisao i vrednost, nisu samo deca ono što mu ih daje.


ne mogu da verujem da je maca editovala savrseno jebitacan komentar zarad jelicine vestacke politicke korektnosti.
abrasax abrasax 03:00 28.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

ne mogu da verujem da je maca editovala savrseno jebitacan komentar zarad jelicine vestacke politicke korektnosti.


Mikimedic, je li bi mogla da mi objasniš nešto o uglu gledanja na problem? Još jednom ?
abrasax abrasax 03:01 28.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

...još jednom.
mikimedic mikimedic 11:43 28.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Mikimedic, je li bi mogla da mi objasniš nešto o uglu gledanja na problem? Još jednom ?


kada bi mogla da mi objasnis na sta mislis kada kazes 'ugao gledanja na problem', mogao bih da pokusam.
ljuboten ljuboten 15:23 28.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

Inače, ja mislim da nije tačno da su ljudi koji ne mogu da imaju decu uzalud boravili na ovom svetu, svaki život ima smisao i vrednost, nisu samo deca ono što mu ih daje


Pa i ja se slažem kada je u pitanju Isus iz Nazareta i Nikola Tesla koji su se žtrvovali za čoveka, a to znači i za svu decu. No, ja mislim na one mnogobrojne, napr. glumce i glumice, koje mogu da zameni makar jedan čovek iz najzaostalijeg sela. Što su iranski režiseri, prvi Karjosjami, to pokazali. No, glumcima je đavo odneo dušu, tj, moraju da zadovolje ego koji si ničim ne može zasititi, pa postaju žrtve, misleći pritom da nisu, pa još ih mediji podražavju i podžravaju pa tako zaglupljuju ljude madsovno. Uzeo sam njih kao primer jer najviše utiču na ostale. Naravno, teško je onima koji nemaju razvijeno osećanje za rodiljstvom, jer nisu imali dobre roditelje. Pa dobro i svi drugi koji stradaju od poroka, neki postanu i masovne ubice, krivica isto taklo leži u roditeljima.
spadalo92 spadalo92 19:50 28.08.2011

Re: Dok izgovaraš "Majka" treba da ustaneš.

abrasax
Kinezi govore kako je život kratak da se učine mnoge stvari, i da nije važno jesmo li svinje ili ljudi u tom životu. Važno je znati kako otvoriti srce i dušu.


Kako kome, spadalo92.

Kako čemu, abrasax.
kick68 kick68 21:23 27.08.2011

.

Nisam imala nameru da komentarisem tekst mlade autorke ni da svojim prisustvom uvelicavam veselje koje je izazvala. Mislim da ga je trebalo ignorisati i bojkotovati. To su tlapnje nezrele, neizgradjene i nedokvakane osobe kod koje se potencijal za promene na bolje uopste ne nazire.
Upravo takve mlade zene kada dobiju decu postaju azdaje najgore vrste, guraju ih svima pod nos, nose kao albanske spomenice i zahtevaju da prodju preko reda i dobiju mesto u autobusu.
Trudnicama, majkama sa decom, i starim ljudima redovno ustajem u prevozu i propustam ih u redu. Nije mi tesko, mislim da tako treba i ne osecam se kao da mi nesto otimaju ili uskracuju.
Upravo zbog toga ne mogu da vidim drugačije nego kao čisti bezobrazluk vređanje majki i pisanje o deci kao sredstvu za zloupotrebu. Čega? Dolaženja na red preko reda? Stvarno strašno

Nije iznela to dete na ulicu i sela sa njm da prosi. Eto tom bi temom mlada autorka trebalo da se bavi, i da trazi zloupotrebe gde ih itekako ima.
drnzvrc drnzvrc 21:33 27.08.2011

Re: .

Ne preteruj. Sa koliko ste je mržnje samo ispratili! I onda ste vi humane, racionalne, normalne, pune vrlina... Nije najsrećnije sastavljen blog, ali reakcije su više nego neadekvatne. Otprilike isto onako kako dugogodišnji vozači gledaju na one koji su tek položili.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:40 27.08.2011

Re: .

Ne preteruj. Sa koliko ste je mržnje samo ispratili! I onda ste vi humane, racionalne, normalne, pune vrlina...

Da te podsetim: Ne preteruj.
Nije najsrećnije sastavljen blog, ali reakcije su više nego neadekvatne. Otprilike isto onako kako dugogodišnji vozači gledaju na one koji su tek položili.

Dobro je da je tvoj komentar, odnosno poređenje tako srećno sastavljeno. I pogođeno.
kick68 kick68 21:45 27.08.2011

Re: .

Ne preteruj. Sa koliko ste je mržnje samo ispratili!

Ne znam ko ju je tako ispratio, ali ja nisam.
Nije najsrećnije sastavljen blog

Ne razumem, niko je nije tukao po usima da to napise. Podsetilo me na one koji trube i vicu: Ajde baba (ili deda), kad starija osoba prelazi ulicu.
drnzvrc drnzvrc 21:54 27.08.2011

Re: .

Jelica Greganović
Ne preteruj. Sa koliko ste je mržnje samo ispratili! I onda ste vi humane, racionalne, normalne, pune vrlina...Da te podsetim: Ne preteruj.
Nije najsrećnije sastavljen blog, ali reakcije su više nego neadekvatne. Otprilike isto onako kako dugogodišnji vozači gledaju na one koji su tek položili.Dobro je da je tvoj komentar, odnosno poređenje tako srećno sastavljeno. I pogođeno.


I ne prepisuj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:18 27.08.2011

Re: .

I ne prepisuj.

Da se nisi pre tri dana ovde registrovao, možda bi i znao da se to ne zove prepisivanje, nego citiranje, koje pomaže pre svega tome da se zna ko kome na šta odgovara.
abrasax abrasax 22:24 27.08.2011

Re: .

Dobro je da je tvoj komentar, odnosno poređenje tako srećno sastavljeno. I pogođeno


Slažem se. Što rekli, tri vozača i dva sastavljača, švalja, sobarica, šanker, betonjerka, profesionalci, skretničar - o deci da ne govorimo.Nije lično, Jelice.
drnzvrc drnzvrc 22:27 27.08.2011

Re: .

novo

Verovatno sam i pre tri dana naučio da pišem i koristim kompjuter. Vala stvarno preteruješ! Nisam ti ja kriv što si toliko zadrta.
mlekac mlekac 22:35 27.08.2011

Re: .

drnzvrc
Ne preteruj. Sa koliko ste je mržnje samo ispratili! I onda ste vi humane, racionalne, normalne, pune vrlina... Nije najsrećnije sastavljen blog, ali reakcije su više nego neadekvatne. Otprilike isto onako kako dugogodišnji vozači gledaju na one koji su tek položili.


Nije mrznja - bar ne u mom slucaju. Samo sam uzvratila istim stilom i jezikom koji je koristila. Da me lakse razume.

Zanimljivo kako je taj stil i jezik prihvatljiv kad to pise jedna "mlada, neisukusna" a nije prihvatljiv kad pise "matora, odrtavela"
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:36 27.08.2011

Re: .

Verovatno sam i pre tri dana naučio da pišem i koristim kompjuter. Vala stvarno preteruješ! Nisam ti ja kriv što si toliko zadrta.

Ok, ja preterujem. Ajd' objasni mi onda o kakvom prepisivanju si pisao?
samodakazemnesto samodakazemnesto 00:58 28.08.2011

Re: .

Nije najsrećnije sastavljen blog, ali reakcije su više nego neadekvatne. Otprilike isto onako kako dugogodišnji vozači gledaju na one koji su tek položili.


koliki vozacki staz bi trebalo da imas da bi znao da pijan ne smes za volan (ili preneseno,da razmislis pre nego nesto napises)? i treba li ti uopste vozacka dozvola da bi toliko znao?
abrasax abrasax 01:25 28.08.2011

Re: .

Verovatno sam i pre tri dana naučio da pišem i koristim kompjuter. Vala stvarno preteruješ! Nisam ti ja kriv što si toliko zadrta.


I ja sam! I nisam!
freehand freehand 22:29 27.08.2011

Diverzija, garant!

Onak'a dva sjajna i očaravajuća bloga - Spirin i Docsov - a ovde smaranje oko mlađahne mentalne piromanke u pokušaju?!
mariopan mariopan 22:59 27.08.2011

Re: Diverzija, garant!



Jelice, hvala što si uobličila i javno saopštila i moj gnev zbog ponižavanja majčinstva u onom skandaloznom tekstu.

zilikaka zilikaka 23:40 27.08.2011

Re: Diverzija, garant!

freehand
Onak'a dva sjajna i očaravajuća bloga - Spirin i Docsov - a ovde smaranje oko mlađahne mentalne piromanke u pokušaju?!

Jes, al je nekako sve utihlo još od vremena Đine, pa je izgleda uredništvo preduzelo posebne mere
Kanda da za te svrhe imaju specijalno odgajane mlade kadrove
Goran Vučković Goran Vučković 23:44 27.08.2011

Re: Diverzija, garant!

Kanda da za te svrhe imaju specijalno odgajane mlade kadrove

Eh to moderno novinarstvo - kako samo ume da angažuje
freehand freehand 23:48 27.08.2011

Re: Diverzija, garant!

Jes, al je nekako sve utihlo još od vremena Đine, pa je izgleda uredništvo preduzelo posebne mere

Džina, ah - Džina!
Zamisli da se ona u pošti/banci/socijalnom pojavi sa tri kmekavca na dve sise, čoveče?!
Dva bi joj šaltera oslobodili!
Dok Grigorije drži Šarca ispred, da ne popase bašticu.

Ali... Džina likvidirana, Ceca u keliji... Nema više pravih majki, da vam ja kažem.
miloradkakmar miloradkakmar 23:34 27.08.2011

PM

Gde bih ja bio da nije moje žene, da nije moje dece, da nije moje unuke?!

Umalo ne napisah, al' shvatićete i ovo .. u PM!

Jelice

Jelica Greganović Jelica Greganović 23:49 27.08.2011

Re: PM

Druže, hvala za buket
Sofroniye Sofroniye 00:36 28.08.2011

Osetljiva tema ali moze fino :)

1. Ma kako patetično zvučalo, deca ipak jesu najvažnije i najvrednije što imamo.

Diskutabilno. To je jako subjektivan stav:

http://contexts.org/articles/spring-2008/the-joys-of-parenthood-reconsidered/

i.e. ljudi imaju drugaciji stav i imaju osnove da imaju drugaciji stav te shodno tome treba da budu slobodni da taj stav iznesu. Vezano za to deca drzavu kostaju jer su neproduktivan clan drustva i postaju produktivan clan koji placa porez tek kad odrastu. Jedna od teorija vezano za ekonomski bum Irske je da je korelisan sa pocetkom legalne upotrebe kontracepcije 80ih kada se broj dece "na budzetu" smanjio. Naravno postoji i kontra da drzave koje imaju dosta dece ce imati dosta onih koji pune budzet kroz 20+ godina itd itd. Dakle sve je moguce spinovati i zato je jako bitno fino saslusati ljude koji imaju suprotan stav.

2. To sto je neko majka ne znaci da je magicnim stapicem presla u neku drugu kategoriju ljudi.

Postoji mnogo majki koje su glupe, zle, itd i sada time sto su majke su odjednom druga kategorija ? Pa koliko imas zena koje su zatrudnele slucajno, i sad su ih tih 9 meseci trudnoce ucinili "boljim" osobama, mudrijim ? emotivnijim ? dusevnijim ?

Jedno pitanje...

Majka izvede dete na vrucinu bez ikakve zastite, ili ga npr hrani u McDonaldsu itd itd. Ko treba da plati za eventualne bolesti tog deteta koje su posledica loseg staranja o deci? Svi poreski obveznici te drzave ?

Primera ima koliko hoces. Dakle koji je trenutak kad drzava treba da intervenise i kome da naplati nerazumnost ? Cisto da ne bude zabune ja takodje mislim ( i svejedno mi je sta ko misli o tome) da dijabeticarima koji jedu cokoladu treba uvesti vecu participaciju u cenu pruzanja lekarske usluge. Da li je surovo ? Jeste, ali u danasnjem svetu gde je ljudi sve vise a konkurencija za poslove sve veca, standard zivota sve manji sve mora da se uzme u obzir...

Imanje dece je izbor i mislim da svako treba sam da snosi cenu tog izbora a ne da ocekuje od drugih da dele trosak sa njim. Bilo da se radi o ceni obdanista ili skole ili cekanja u redu...


EDIT: Uzgred budi receno ljudi koji ne zele da imaju decu su takodje manjina u drustvu u kome je prihvaceno da je imanje dece vrednost. Ko ce da zastiti njihova prava ?
omega68 omega68 00:59 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

Uzgred budi receno ljudi koji ne zele da imaju decu su takodje manjina u drustvu u kome je prihvaceno da je imanje dece vrednost. Ko ce da zastiti njihova prava ?

parada ponosa

Nego , tamo puče fudbal - rasturi se društvo
mikele mu nabio glogov qlac
Sofroniye Sofroniye 01:01 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

omega68
Uzgred budi receno ljudi koji ne zele da imaju decu su takodje manjina u drustvu u kome je prihvaceno da je imanje dece vrednost. Ko ce da zastiti njihova prava ?

parada ponosa

Nego , tamo puče fudbal - rasturi se društvo
mikele mu nabio glogov qlac


Ako aludiras da su homoseksualci i/ili lezbejke i/ili neke druge grupe ljudi jedini koji ne zele decu grdno se varas. Ja sam postavio jedno ozbiljno pitanje ako ces lakonski/satiricno/cinicno u pijacnom stilu onda uz svo postovanje nemamo o cemu da pricamo :)
omega68 omega68 01:04 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

ne, ja sam ozbiljno mislio da njihovu, posebnu, paradu ponosa

EDIT: kad smo već tu
Dakle koji je trenutak kad drzava treba da intervenise i kome da naplati nerazumnost ? Cisto da ne bude zabune ja takodje mislim ( i svejedno mi je sta ko misli o tome) da dijabeticarima koji jedu cokoladu treba uvesti vecu participaciju u cenu pruzanja lekarske usluge.

Ja mislim da ljudima koji ne žele da imaju decu država treba da uvede participaciju, da ne objašnjavam , ima mnogo primera koliko jedno društvo gubi para ako postane staro i bez omladine
hodrulica hodrulica 01:08 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

1. Da, diskutabilno je da li su deca nesto najverdnije i najvaznije. I,da, jako subjektivan stav je u pitanju. Subjektivno cu reci da je meni moje dete najvaznije.Ali ne mislim da zbog toga sto sam se odlucila da ga imam i sto postoji treba ikome da se izvinjavam i pravdam. Niti da objasnjavam.
2.Zapravo, kada postanes majka menjas kategoriju. Ne svojom voljom. Kategorijama se bave oni koji te, recimo, na razgovoru za posao pitaju koliko ih imas i da li planiras da ih radjas jos. Majke su "rizicne" jer se deca cesto razboljevaju, nisu fokusirane na posao....I jos sijaset tupavih stereotipa pride. Recimo. Da, ima i zlih i groznih i odvratnih zena koje imaju decu. I ima losih majki. Ali, FYI, i te tamo neke zene su poreski obveznici te brige nema. Uostalom, ako se ne radjaju deca, ko ce hrliti ka tim novim poslovima i standardu ? Ili mislis da bi bilo OK napraviti porez na imanje deteta pa da ostali, liseni tog modnog dodatka, mogu da budu sigurni da im tamo neka beba ne jurisa na poziciju?

Javno se odricem tvog dela troska - zadrzi ga, molim te. A za pravo onih koji ne zele da imaju decu (sto je, da se razumemo, legitimna odluka i licn stav svake individue) [i][/i])borice se neko dete. Ako uspemo da ga odgajimo bez previse potrosenog i investiranog.
Sofroniye Sofroniye 01:08 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

omega68
ne, ja sam ozbiljno mislio da njihovu, posebnu, paradu ponosa


To znaci da ce njih da biju majke i vatrene pristalice reprodukcije ? :)
Sofroniye Sofroniye 01:16 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

hodrulica
1. Da, diskutabilno je da li su deca nesto najverdnije i najvaznije. I,da, jako subjektivan stav je u pitanju. Subjektivno cu reci da je meni moje dete najvaznije.Ali ne mislim da zbog toga sto sam se odlucila da ga imam i sto postoji treba ikome da se izvinjavam i pravdam. Niti da objasnjavam.

Pa nije ovde to pitanje. Pitanje je da je imanje dece nametnuto kao DRUSTVENA VREDNOST u skoro svakom drustvu.

2.Zapravo, kada postanes majka menjas kategoriju. Ne svojom voljom. Kategorijama se bave oni koji te, recimo, na razgovoru za posao pitaju koliko ih imas i da li planiras da ih radjas jos. Majke su "rizicne" jer se deca cesto razboljevaju, nisu fokusirane na posao....I jos sijaset tupavih stereotipa pride. Recimo. Da, ima i zlih i groznih i odvratnih zena koje imaju decu. I ima losih majki. Ali, FYI, i te tamo neke zene su poreski obveznici te brige nema. Uostalom, ako se ne radjaju deca, ko ce hrliti ka tim novim poslovima i standardu ? Ili mislis da bi bilo OK napraviti porez na imanje deteta pa da ostali, liseni tog modnog dodatka, mogu da budu sigurni da im tamo neka beba ne jurisa na poziciju?


Naravno da postoje predrasude prema zaposljavanju majki ali ako nisi spreman da snosis trosak KOJI UKLJUCUJE teskoce u imanju 2 prihoda onda ne treba da iimas decu. Zar ne ? Ako nisi spreman da kupujes pelene i odrekens se ne znam cega zbog toga ne treba da imas decu zar ne ?

Kao sto rekoh postoji kontra koja se odnosi da deca doprinose budzetu ali misljenja su trenutno podeljena o tome. Iskreno nisam siguran sta je pravi odgovor ali isto tako nije fer (nemoj pogresno da me razumes ja podrzavam imanje dece) da ljudi koji nemaju decu placaju veci porez. Na taj nacin drzava trazi od onih koji nemaju decu da snose trosak onih kojih ih imaju kroz neko obecanje da ce oni imati povracaj investicije kad ta deca odrastu. Kao sto rekoh zvuci surovo ali je matematicki precizno.



Javno se odricem tvog dela troska - zadrzi ga, molim te. A za pravo onih koji ne zele da imaju decu (sto je, da se razumemo, legitimna odluka i licn stav svake individue) [i][/i])borice se neko dete. Ako uspemo da ga odgajimo bez previse potrosenog i investiranog.


Cenim da je ovo neko verbalno prepucavanje, iglica itd :) To me ne zanima. Ja sam postavio ozbiljno pitanje. I ne verujem da ce to dete da se bori za to jer ce najveci procenat (preporucjem da procitas clanak koji sam linkovao) da se bori da drugi snose njegov trosak. Ne moras ti meni nista da vracas jer prosto receno i ne zavisi od tebe ali ne smatram da oni koji ih nemaju trebaju da placaju veci porez...
Sofroniye Sofroniye 01:24 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

omega68
ne, ja sam ozbiljno mislio da njihovu, posebnu, paradu ponosa

EDIT: kad smo već tu
Dakle koji je trenutak kad drzava treba da intervenise i kome da naplati nerazumnost ? Cisto da ne bude zabune ja takodje mislim ( i svejedno mi je sta ko misli o tome) da dijabeticarima koji jedu cokoladu treba uvesti vecu participaciju u cenu pruzanja lekarske usluge.

Ja mislim da ljudima koji ne žele da imaju decu država treba da uvede participaciju, da ne objašnjavam , ima mnogo primera koliko jedno društvo gubi para ako postane staro i bez omladine


Slazem se u potpunosti i mislio sam o tome. Cim neko proracuna vrednost koji prosecan drzavljanin doprinosi ja cu podrzati :)
mariopan mariopan 01:28 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)


Ako aludiras da su homoseksualci i/ili lezbejke i/ili neke druge grupe ljudi jedini koji ne zele decu grdno se varas. Ja sam postavio jedno ozbiljno pitanje ako ces lakonski/satiricno/cinicno u pijacnom stilu onda uz svo postovanje nemamo o cemu da pricamo :)

Ljudi koji ne žele da imaju decu su po mojoj proceni veoma odgovorni.
Oni znaju šta mogu a šta ne mogu a to je pošten odnos i prema budućoj (neželjenoj) deci.
Po meni to je bolje nego da su imali decu zato što je to "red", "običaj", "svi u braku imaju decu", "svi to od njih očekuju".......a onda su i oni i deca nesrećni jer oni ne mogu da podnesu situaciju koju nisu želeli.

Nije svako sposoban da bude roditelj i ako to sami shvate i tako odluče ja im skidam kapu.

Ako su doneli takvu odluku mislim da tim ljdima nikakva zaštita bilo koje države, pa ni naše, nije potrebna jer to su retko pametni ljudi, sposobni da se nose sa svojim problemima u svako doba i da donose dobre odluke i da, prirodno, neće biti potrebe da ih država štiti.
Sofroniye Sofroniye 01:43 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

mariopan

Ako aludiras da su homoseksualci i/ili lezbejke i/ili neke druge grupe ljudi jedini koji ne zele decu grdno se varas. Ja sam postavio jedno ozbiljno pitanje ako ces lakonski/satiricno/cinicno u pijacnom stilu onda uz svo postovanje nemamo o cemu da pricamo :)

Ljudi koji ne žele da imaju decu su po mojoj proceni veoma odgovorni.
Oni znaju šta mogu a šta ne mogu a to je pošten odnos i prema budućoj (neželjenoj) deci.
Po meni to je bolje nego da su imali decu zato što je to "red", "običaj", "svi u braku imaju decu", "svi to od njih očekuju".......a onda su i oni i deca nesrećni jer oni ne mogu da podnesu situaciju koju nisu želeli.

Nije svako sposoban da bude roditelj i ako to sami shvate i tako odluče ja im skidam kapu.

Ako su doneli takvu odluku mislim da tim ljdima nikakva zaštita bilo koje države, pa ni naše, nije potrebna jer to su retko pametni ljudi, sposobni da se nose sa svojim problemima u svako doba i da donose dobre odluke i da, prirodno, neće biti potrebe da ih država štiti.


Uvazavam tvoje misljenje ali se ne slazem sa njim. Mogao bih da ti demonstriram na primeru poreskog zakona Kanade kako su bracni parovi bez dece i/ili samci osteceni ali mislim da je kontraproduktivno. Vecina ljudi se nakostresi na tu temu kao sto se vidi na ovom blogu :)
abrasax abrasax 02:20 28.08.2011

Re: Osetljiva tema ali moze fino :)

Diskutabilno.

abrasax abrasax 02:52 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

porez na imanje deteta



Ja se malo, ježim na ovaj izraz, ali te molim da mi kažeš sav sadržaj koji taj izraz ima i biću ti zahvalna.
mikimedic mikimedic 02:56 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

Ja mislim da ljudima koji ne žele da imaju decu država treba da uvede participaciju, da ne objašnjavam , ima mnogo primera koliko jedno društvo gubi para ako postane staro i bez omladine


ne vredi omega, neces ti postati seselj ni kad porastes.
abrasax abrasax 03:27 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

Na taj nacin drzava trazi od onih koji nemaju decu da snose trosak onih kojih ih imaju kroz neko obecanje da ce oni imati povracaj investicije kad ta deca odrastu. Kao sto rekoh zvuci surovo ali je matematicki precizno.


Mišljenja sam da bilo fer ili nefer, ljudi koji nemaju decu imaju više vremena. Realno.

Ali, ono što mene brine u toj priči je da li će se, ukoliko se uvede takav zakon, neke žene osetiti pod većim društvenim pritiskom i odlučivati se na roditeljstvo, a da nisu, iz nekog razloga, za to? U tom slučaju, mislim, moguće su greške sa nekim ozbiljnim posledicama.
Da li je isključeno da bi jneke od njih mogle da shvate roditeljstvo kao izazov baš zbog toga? I šta se, onda, tu može očekivati?
abrasax abrasax 04:06 28.08.2011

Re: Tesko li je Srbima da diskutuju :)

Ljudi koji ne žele da imaju decu su po mojoj proceni veoma odgovorni.
Oni znaju šta mogu a šta ne mogu a to je pošten odnos i prema budućoj (neželjenoj) deci.
Po meni to je bolje nego da su imali decu zato što je to "red", "običaj", "svi u braku imaju decu", "svi to od njih očekuju".......a onda su i oni i deca nesrećni jer oni ne mogu da podnesu situaciju koju nisu želeli.



Ljudi koji ne žele da imaju decu su raznoliki, naravno. Alin ako su im razlozi za to ovi koje si navela, ni ne treba.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana