Društvo| Ljudska prava| Mediji

Hvala vam, Martina

KRALJMAJMUNA RSS / 04.09.2011. u 09:50

          Ovaj tekst je nastao od prvobitno zamišljenog komentara koji nije stavljen na Blog Martine Anđelković. http://blog.b92.net/text/18568/Mesto-zlocina%3A-bracni-krevet/
Obećao sam da ću se javiti u roku od 24 časa ali sam zbog veličine teksta i moje hronično podignute temperature odlučio da postavim svoj blog.          
          
           Svako ko me lično poznaje zna da sam osetljiv na nepravdu. Da sam osetljiv na maltretiranje nemoćnih. Da sam mnogo puta pomagao -  ne mislim na pisanje na Blogu, nego na stvarnu opipljivu pomoć bolesnima, nemoćnima, deci, lekarima, nepoznatim ljudima, slepima,...Da sam osetljiv na bahatost. Na prevare. Na one koji mi iza leđa spremaju nepodopštinu. Na one koji se lažno predstavljaju kao borci za ljudska prava, kao borci protiv siromaštva, kao borci za rodnu ravnopravnost. Neskromno, to se vidi i iz mojih tekstova, komentara pre svega, na Blogu B92. Naravno manje nego što bih ja to voleo. I sve što se tiče pomoći nastradalima, uključujući i tesktove na tu temu, bude sa moje strane propraćeno sa pažnjom i širom otvorenih očiju.    

           S obzirom na potencijalno vruću temu koju je Martina potegla ja sam napisao tekst koji nije novinarski. Tekst koji je pre emotivno reagovanje na loš tretman ove teme od strane osobe koja je novinar na B92. I osobe koja je pokazala kroz svoje tekstove  da joj principijelnost u poštovanju zakonskih i moralnih normi nije baš ... ne umem da nađem pravu reč. Dakle, tekst nema glavu i rep, ali verno odražava zbrku ili zbirku osećanja i asocijacija kod mene posle čitanja Martininog teksta: zbunjenost, bes, moralna podrška početnicima, preteranu kritičnost, empatiju, ...   Tekst je postmoderna na blogovski način.     

           Ovo je adresar različitih Službi za pomoć i podršku žrtvama kriminaliteta u Beogradu, tako piše na sajtu Viktimološkog društva.  http://www.vds.org.rs/adresar.htm

Svako može da postane žrtva kriminaliteta - pišu oni. A ja sam mislio da svako može da postane žrtva kriminala ili kriminalaca. Možda je ovo pravno moguće ali meni bode i uši i oči da kriminalitet može da te napadne.

*Definicija na sajtu VDS-a: Kriminalitet predstavlja ukupan broj krivičnih dela izvršenih tokom određenog perioda na određenoj teritoriji.

Na sajtu VDS:  Aktivnosti VDS-a/Podrška žrtvama/Adresar. Ovaj skandalozan spisak sa radnim vremenima treba detaljno proučiti.  

         Psihološkinja, specijalistkinja, istraživačica - izrazi koji se pretežno koriste u hrvatskoj varijanti JEZIKA i na B92. Ovde kod nas u Srbiji se takvi izrazi nasilno ubacuju što ima katastrofalne posledice za naš i inače unakaženi jezik. Među glavnim krivcima su ... (ovo preskačem da ne bih doživeo neprijatnu sudbinu) a među najvernijim vojnicima i izvršiocima i NOSITELJKAMA su novinari, nepismeni i neškolovani novinari. Interesantno je da borci za ljudska prava nepogrešivo pokušavaju da na silu Boga ubace „hrvatske" izraze u naš jadni jezik, pa ni Martina nije izuzetak. Kad sam razgovarao sa prijateljima iz Hrvaske i pitao ih šta bi se desilo da novinar na njihovom mediju upotrebi izraze branioci umesto branitelji, tužilac umesto tužitelj, preduzeće umesto tvrtka ili poduzeće, nosilac umesto nositelj i sl. odgovorili su mi uz smeh da ne bi sačekao sutrašnji dan sa radnom knjižicom. Ovo navodim samo iz predostrožnosti da se ne bi desilo da me neku plavušan pljune da sam srpski nacionalista.      

Vidim da je na Blogu B92 vć postala čuvena rečenica: Istorijski gledano, nasilje nad ženama povezano je sa iskonskom podelom na ženu kao slabiju i muškarca kao jačeg. Tu se javlja linija nejednakosti između muškog i ženskog pola. Kakva je to iskonska podela na ženu kao slabiju i muškarca kao jačeg?! I ta linija koja se javlja?! Ovakve nepsimene konstrukcije se prevazilazi učenjem, učenjem, čitanjem, čitanjem, pisanjem, pisanjem ali ne i objavljivanjem. A neki pismeni urednik TO precrta sto hiljada puta dok se ne ispeglaju rečenice i misli. Ako toga nema onda imamo iskonski glupe rečenice koje se ne mogu sakriti iza teme na koju su svi normalni ljudi osetljivi.  Ja, posebno. Ali nije naša koleginica novinarka jedina. Mogli bismo joj odbiti ovakve rečenice na neiskustvo. Mnoge njene kolege novinari su postali etalon nepismenosti.
         Podizanje čitanosti Martininih tekstova  je kolateralna šteta. Užasno se osećam što dajem doprinos tome.
         Ja nisam novinar, u familiji sam imao novinare koji su vest od tri reda pisali dest puta da bi rečenica imala smisla, jasnoću,  rep i glavu. Martina, ovaj tekst i drugi vaši  tekstovi na blogu ne slute na dobro.  Samo vas  težak rad, recimo 1000 izveštaja sa pijaca uz čvrstu uredničku ruku, može dovesti u red i dovesti na kvalitetan novinarski put.  

To što vaš saradnik tako lucidno zapaža i nije za neku pohvalu: Sve je to vezano za neku našu tradiciju. Život u braku u Srbiji uvek je bio pod nekim velom tajne, sakriven od ostalog sveta, jer se uvek smatralo da je sramota da bilo šta izađe u javnost.  Pre bih rekao da je TO opšta svetska pojava. Prvo mi na pamet pada Austrija. Malo-malo pa otkriju neke mračne porodične „tajne" koje traju desetak, dvadeset godina, u odnosu na koje su silovanja žena u braku (po nekoj našoj tradiciji, jelte) mala maca.   

Martinina pravila:

Ukoliko ste doživeli silovanje:

1. Idite na sigurno mesto.
Idi u PM, Martina. Baš ti hvala na savetu. Odakle si ovo prepisala? Iz EU priručnika?  Onako bez mozga, prepisati?*!*.
2. Pozovite policiju.
I kažeš policajcu, recimo da je noć: Silovao me je muž, u našem bračnom krevetu, molim vas dođite. Bilo da si u Beogradu (ili si već otišla na neko sigurno mesto?), Surdulici, Tutinu. Znaš šta ćeš dobiti kao odgovor? Gde ti živiš, Marina?    
3. Pozovite prijateljicu/prijatelja ili nekog iz porodice
Ovo je valjda jedino smisleno.
4. Sačuvajte fizičke dokaze - ne tuširajte se i ne ispirajte polni organ
O, Bože! Ovo si gledala u USA filmovima? O, Bože, povraća mi se! 
5. Sačuvajte odeću koju ste nosili u vreme napada
Ajde?!
6. Ne pomerajte predmete u prostoru gde se napad dogodio
Da li ti znaš šta je silovanje? Nije to film u kome Meril Strip po scenariju glumi silovanu osobu koja ne pomera predmete u prostoru(?!) gde se napad dogodio. Krevet, čaršaf, čarape, muža, sto, ...Kakvi bre, predmeti, Martina?!  Prepisuješ ono što je već hiljadu novinara  bez mozga prepisalo.
7. Idite u bolnicu
Kada treba ići u bolnicu, Martina? Posle tuša, pre tuša, pre dolaska policije, posle policije koja neće doći, da li se obući, ili je možda bolje ići u donjem vešu ili sasvim gola?
8. Potražite informacije, savet i pravnu pomoć
Kada, Martina, od koga potražiti informacije? Šta to znači: potražiti informacije? Otići na Blog i čitati tvoj tekst? Ili sačekati da Dr Žikica dođe na posao pa onda sa uputom otići kod njega?   

I sad kad neka sjebana, prljava i krvava žena vidi ovaj Vaš spisak, šta mislite, Martina, da li će sledećeg puta kad bude silovana (ako bude silovana) znati šta treba da uradi?  Da ode na sigurno mesto, pa da pozove policiju, pa prijateljicu, pa onda da se ne opere i ne ispira*!*!*?, pa u bolnicu, i da gola uzme odeću i da se zaputi po pomoć ili po informaciju, a da istovremeno ne dira ništa*?*!*?*!  Da li ti stvarno misliš da će ova tvoja pravila ikome pomoći u toj gadnoj, prljavoj i krvavoj situaciji?!

Moja pravila.

A) Za silovane žene:

Muž treba da vas siluje  radnim danom, najbolje utorkom ili četvrtkom, od 10 do 14.  Tražite to od njega. Dakle, žene, dogovorite se sa vašim muževima. Ljudi smo, shvatiće oni da će ako poštuju taj ritam silovanja i oni biti siti i žene će biti mirne kao bubice. Sigurno ima neki razlog kad žena tako traži od njega.
A poenta je da tada one silne organizacije koje pomažu silovanim  rade. I samo tada! Birokratija? Ja bih rekao svinjarija.  Martina, da li ste vi i vaši istraživači pogledali sajt Viktimološkog društva? Ne mislim na dizajn sajta.
Dobićete pomoć silovana žena. Nadam se. U tako laganom ritmu (radni dan od.. do ...)  radi i to Viktimološko društvo koje mi se ogadilo onog trenutka kada sam malo prošetao po njihovom sajtu i po adresaru organizacija koje treba da pomognu silovanim. Neodoljivo me podsećaju  na INCEST TRAUMA CENTAR i Dušicu Popadić koji su ovde na Blogu doživeli zasluženu kritiku i nadam se raskinkavanje. I oduzimanje VIP statusa blogerki Dušici Popadić, slavnom rukovodiocu ITC-a. http://blog.b92.net/text/17188/SEKSUALNO-NASILJE-U-BLOGERSKOM-KONTEKSTU---PRIJAVLJUJEM/

B) Za muškarce koji siluju:

Silujte vikendom. Tu ste mirni. Skoro niko živ od organizacija za zaštitu silovanih i nemoćnih ne radi?!?! Ako silujete radnim danom gledajte da to bude popodne, noću i u rano jutro. Žena će da sedne za računar, i onako sjebana, prljava i krvava da potraži adresar na sajtu Viktimološkog društva i da shvati posle sat-dva da od silnih organizacija koje treba da joj pomognu niko ne radi! Može da pošalje mail. Već posle dan-dva dobiće odgovor. Mora žena da shvati muža, i on je ljudsko biće.     

I to se zove istraživačko novinarstvo, Martina?!  Samo da Vam kažem i da Vas pohvalim: Ne bih ja sve ovo znao nego ste dali mnogo korisnih informacija pa sam ja malo lutao po internetu i sajtovima.
Hvala vam, Martina.
Vrlo vam je inspirativan blog.
A koliko li para krckaju te silne organizacije koje su u tom adresaru, da li ste se zapitali, da li ste istraživali?! Ako znate nekoga iz tih organizacija,  molim vas da mi javite, voleo bih da pomognem. Valjda je i moj pogled koristan. Valjda mogu i ja da dobijem neki dinar.
   
Evo za kraj,  još malo lakih nota.

- Bilo koji seksualni kontakt koji žena ne želi i sa kojim nije saglasna.
A ako ona želi a nije saglasna (smeh). A ako ne želi a saglasna je(smeh).  Da nema ovde nekog viška rečenica?

- Da li mišljenje da je žena, kao fizički slabija i emotivnija, uglavnom žrtva bračnog silovatelja prelazi granicu i postaje stereotip? Čitati više puta Ko razume da odmah javi.

- Rečenicu koja počinje sa Istorijski gledano... smo već svi videli. I razumeli?

- Neosporno je da se silovanje u braku dešava iza ulaznih vrata nekih srpskih porodica. Nekih? Ulazna vrata srpskih porodica? Baš srpskih, karakteristično je - srpskih?!

- A malo kasnije: pa je teško uopšte ustanoviti koliko je to retka ili česta pojava. Pa o čemu mi pričamo?  Neosporno je, teško je ustanoviti, često, retko?  Uh.
A opet smo upotrebili višak reči: dovoljno je bilo reći koliko je to česta pojava i sve bi bilo jasno, ali našu Martinu neznanje vuče da kaže  „koliko je to retka ili česta pojava". Možda je htela da kaže „da li je to retka ili česta pojava",  ko zna.

Ovo me je na kraju dotuklo: Potrebni su programi pomirenja između žrtve i počinioca. Poenta?O, Bože!

PS
Inače, sama tema je „zanimljiva". Ko nađe način da se broj silovanja u braku smanji neka javi i neka ostavi komentar.  Svi bismo se, naravno, obradovali. Ako je VDS (kakvi su takvi su) radio analizu za Vojvodinu - možda je radio analizu i za druge delove Srbije, npr. za Kosovo i Metohiju ili za Beograd. Bilo bi interesantno videti.   



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:47 04.09.2011

Re: Grand Martina

docsumann
Ova žena ispade zvezda bloga B92 posle četiri napisana teksta. Valjda je to i bila početna ideja onih koji su je instalirali ovde. A prašina koju diže - koja se između ostalog meri i brojem kontrablogova - potvrđuje da uopšte nije začuđujuća popularnost Velikog Brata (poteklog u Srbalja upravo na B92) i sličnih trash/šund programa.


tako je nekako trebao da glasi moj sledeći komentar ... za kojim više nema potrebe

edit: oni koji vole da rabe onu Njegoševu, pučina je stoka jedna grdna, konstantno previđaju svoje članstvo u istoj


Oh, pa ja tek sada videh ovo, ako se odnosi na moj komentar tamo, bojim se da kontekst nisi baš najbolje razumeo.
Ja sam puk (plebs, raju) oduvek cenio i oduvek se osećao kao deo istog.
Šta ćeš, ne može baš svako da dostigne lovčenske visine poput tebe i još nekih.
fantomatsicna fantomatsicna 01:44 05.09.2011

Re: Grand Martina

Meni je zanimljivo kako si tu uverena da mi eto tako likujemo što je neko dumb. Pa ima i gorih, šta misliš, što ne pišemo o njima

A meni je zanimljivo kako ti odgovaras u mnozini
Ja rekoh fin je kolac da podleim i nesto pozitivno
docsumann docsumann 05:04 05.09.2011

Re: Grand Martina


Oh, pa ja tek sada videh ovo, ako se odnosi na moj komentar tamo, bojim se da kontekst nisi baš najbolje razumeo.
Ja sam puk (plebs, raju) oduvek cenio i oduvek se osećao kao deo istog.


ne, ne odnosi se na tvoj komentar ( ne znam čak ni na koji si mislio), tako da je nerazumjevanje - tvoje

Šta ćeš, ne može baš svako da dostigne lovčenske visine poput tebe i još nekih.


imam laganu fobiju od visine, te stvarno ne znam o čemu pričaš
tyson tyson 06:42 05.09.2011

Re: Grand Martina

angie01
tysoni jos sam ti dala preporuku-eto sta je sve ispalo!

Hvala Martini Ujediniteljki, onoj koja čini da i nemoguće postane moguće



maca22 maca22 11:51 05.09.2011

Re: Grand Martina

fantomatsicna
Meni je zanimljivo kako si tu uverena da mi eto tako likujemo što je neko dumb. Pa ima i gorih, šta misliš, što ne pišemo o njima

A meni je zanimljivo kako ti odgovaras u mnozini
Ja rekoh fin je kolac da podleim i nesto pozitivno

Obracas mnozini braneci spornu novinarku, i to kroz nekoliko blogova. I ovde se zalis kako se siri epidemija kontrablogova, kao je to nepotrebno, dosadno...

Zata, kada se zapitam kako ti dozivljavas ponasanje ljudi ovde, pisem u mnozini.
Jel ti jos zanimljivo ili je prestalo da bude? (vidim da se drzis svog uverenja kako smo bas zli zli zli, pa za to ne moram da pitam)
fantomatsicna fantomatsicna 11:09 08.09.2011

Re: Grand Martina

zli zli, pa za to ne moram da pitam

Ma otkud ti to..nisam ni jednom pomislila .Meni da bi neko bio zao treba vise od komentara na blogu..mnogo mnogo vise
jednatanja jednatanja 14:40 04.09.2011

Nisam

Istorijski gledano, nasilje nad ženama povezano je sa iskonskom podelom na ženu kao slabiju i muškarca kao jačeg. Tu se javlja linija nejednakosti između muškog i ženskog pola.


čitala Martinin tekst, ali samo da prokomentarišem da sam lično bila svedok dugogodišnjeg zlostavljanja muškarca od strane žene (psihičkog koje se takođe tretira kao fizičko zlostavljanje). I mrzim bilo kakve muško-ženske podele, baš zbog toga.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:51 04.09.2011

Re: Nisam

bila svedok dugogodišnjeg zlostavljanja muškarca od strane žene psihičkog koje se takođe tretira kao fizičko zlostavljanje


ako može mali hint - kako je izgledala ta tortura?

btw,
kralju: Hvala vam, Martina:
kome se ti zapravo zahvaljuješ?
maca22 maca22 15:08 04.09.2011

Re: Nisam

jednatanja
(psihičkog koje se takođe tretira kao fizičko zlostavljanje).

Ovo kao da je i iz pera pitomaca FPN-a.
Psihičko zlostavljanje se tretira kao psihičko zlostavljanje.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:23 04.09.2011

Re: Nisam

snezana mihajlovic
bila svedok dugogodišnjeg zlostavljanja muškarca od strane žene psihičkog koje se takođe tretira kao fizičko zlostavljanjeako može mali hint - kako je izgledala ta tortura?btw,kralju: Hvala vam, Martina:kome se ti zapravo zahvaljuješ?

očigledno imam problem da napišem ono što mislim.
zahvaljujem se Martini.
da nije bilo Martininog bloga ja ne bih otkrio:

1. onaj skandalozni spisak sa kvazi braniocima ljudskih, ženskih prava koji brane od 10 do 14:00 a nekad i subotom prepodne;
2. da postoji onaj spisak predloga šta treba da radi silovana žena i da neko misli da je to vrhunac istraživačkog novinarstva;
3. da VDS i druge organizacije bez stida kače na svoje sajtove svoje kvazi aktivnosti i da to finansijeri "gutaju";
4. da se može postati novinar B92 i propagirati kako je simpatično švercovati se u GSP-u a onda istim perom i istim žarom napisati "principijelan" tekst o problemu silovanja u braku;
itd.
Jukie Jukie 15:49 04.09.2011

Re: Nisam

snezana mihajlovic
bila svedok dugogodišnjeg zlostavljanja muškarca od strane žene psihičkog koje se takođe tretira kao fizičko zlostavljanje
ako može mali hint - kako je izgledala ta tortura?

Verujem da je to kao kada uzmeš bilo koji američki sitkom sa bračnim parom*, izbaciš šale i smeh i pojačaš dramske elemente i agresivnost.

*sem "According to Jim", ali svaki drugi američki sitkom
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:51 04.09.2011

Re: Nisam

očigledno imam problem da napišem ono što mislim.

nemam pojma kakav problem imaš,
ali znam da i dalje nemam pojma kome se zahvaljuješ i što onda, ako se njima zahvaljuješ (jer tako si napisao), nisi sve njih u naslovu pobrojao? a, ukoliko se samo martini zahvaljuješ, onda mi nije jasno zašto to nisi tako i napisao.

Hvala vam, Martina


ps.
troll koji to baš i nije:

March Hare: …Then you should say what you mean.
Alice: I do; at least - at least I mean what I say -- that's the same thing, you know.
Hatter: Not the same thing a bit! Why, you might just as well say that, 'I see what I eat' is the same as 'I eat what I see'!
March Hare: You might just as well say, that "I like what I get" is the same thing as "I get what I like"!
The Dormouse: You might just as well say, that "I breathe when I sleep" is the same thing as "I sleep when I breathe"!
maca22 maca22 15:59 04.09.2011

Re: Nisam

snezana mihajlovic
a, ukoliko se samo martini zahvaljuješ,

...sto je potvrdio...

onda mi nije jasno zašto to nisi tako i napisao.
Hvala vam, Martina

Zar nije tako napisao?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:13 04.09.2011

Re: Nisam

snezana mihajlovic
očigledno imam problem da napišem ono što mislim.nemam pojma kakav problem imaš,ali znam da i dalje nemam pojma kome se zahvaljuješ i što onda, ako se njima zahvaljuješ (jer tako si napisao), nisi sve njih u naslovu pobrojao? a, ukoliko se samo martini zahvaljuješ, onda mi nije jasno zašto to nisi tako i napisao.
Hvala vam, Martinaps.troll koji to baš i nije:March Hare: …Then you should say what you mean.Alice: I do; at least - at least I mean what I say -- that's the same thing, you know.Hatter: Not the same thing a bit! Why, you might just as well say that, 'I see what I eat' is the same as 'I eat what I see'!March Hare: You might just as well say, that "I like what I get" is the same thing as "I get what I like"!The Dormouse: You might just as well say, that "I breathe when I sleep" is the same thing as "I sleep when I breathe"!

Aha, shvatio sam. Kad napišem vam malim slovom to znači množina a kad napišem Vam to znači Martina-da li sam sad shvatio?
maca22 maca22 16:17 04.09.2011

Re: Nisam

KRALJMAJMUNA
Aha, shvatio sam. Kad napišem vam malim slovom to znači množina a kad napišem Vam to znači Martina-da li sam sad shvatio?

Nisam sigurna. Ona nije stavila veliko slovo na "vam" vec je to "vam" podvukla.
Mozda je to neki novi nacin oznacavanja vokativa u jednini zamenice vi u f. persiranja?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:29 04.09.2011

Re: Nisam

snezana mihajlovic
bila svedok dugogodišnjeg zlostavljanja muškarca od strane žene psihičkog koje se takođe tretira kao fizičko zlostavljanjeako može mali hint - kako je izgledala ta tortura?btw,kralju: Hvala vam, Martina:kome se ti zapravo zahvaljuješ?

Ovo Hvala vam, Martina - dozvoljeno je bar po knjigama koje ja imam. Znači, kažu stručnjaci može se koristiti malo v i kad se obraćate jednoj osobi. I to ne mora da bude izraz nepoštovanja. Mada ovde u naslovu ne bih stavio veliko v, baš bi ličilo na nekakvu nameru.
Ja sam u tekstu negde stavljao veliko a negde malo v. Onako.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 16:48 04.09.2011

Re: Nisam

oket.
kad je nešto uobičajeno, onda nije moranje. (no ono što sam 'tela da Vam pokažem je kako je u suštini bezveze kad se neko nakači (naročito ovde, gde možeš svašta da pročitaš) i sve to uobliči u blog, jer mu je dugačak komentar. misleeem...)

no, sad ću o temi (mada se moja opaska, tj. opaska lewis carroll-a i tu pakuje, jer ono što govorimo i kako govorimo nije nužno i ono što mislimo, ali može da bude putokaz do onog šta mislimo):

ukoliko je tema nasilje, meni su greške totalno nebitne - bitno mi je šta uraditi, tako da ovaj tvoj blog nije samo zabrinutost za žrtve silovanja, već malko i raščišćavanje računa nekih kojima ovde nema mesta, jednostavno jer nisu tema.

e sad, da pitam konkretno:
kakv to tekst treba da bude (ovo pitam bez namere da branim onu kojoj si zahvalan) a da ne bude jednolinijski?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 17:51 04.09.2011

Re: Nisam

snezana.mihajlovic
kakv to tekst treba da bude (ovo pitam bez namere da branim onu kojoj si zahvalan) a da ne bude jednolinijski?

ako sam razumeo tvoje pitanje, bog me ubio.
novinar po definiciji (mojoj) treba:

- da bude pismen;
- da ima kefalo;
- da ne bude ravnodušan na temu;
- da zanatski bude potkovan;
- da NE LAŽE (tj. da ne glumi);
- da sluša starije ;
- da ne misli da je ptica sve što leti;
- da ne veruje slepo onome što piše na tarabi;
- da pita sa ciljem da otkrije istinu a ne sa
ciljem da pokaže da je pametan ili sa ciljem
da sakrije rupe u znanju;
...
valjda onda tekst neće biti jednolinijski.
srećom, bloger skoro ništa od toga ne mora
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 20:22 04.09.2011

Re: Nisam

srećom, bloger skoro ništa od toga ne mora

živa istina.
fantomatsicna fantomatsicna 01:48 05.09.2011

Re: Nisam

maca22

snezana mihajlovica, ukoliko se samo martini zahvaljuješ, ...sto je potvrdio...
onda mi nije jasno zašto to nisi tako i napisao.
Hvala vam, MartinaZar nije tako napisao?

Maco bre,pomislice ljudi da si mu sekretarica
maca22 maca22 12:50 05.09.2011

Re: Nisam

fantomatsicna
maca22

snezana mihajlovica, ukoliko se samo martini zahvaljuješ, ...sto je potvrdio...
onda mi nije jasno zašto to nisi tako i napisao.
Hvala vam, MartinaZar nije tako napisao?

Maco bre,pomislice ljudi da si mu sekretarica

Ax, pa jesam, i mogu samo da sanjam o tome da cu jednog dana i ja moci pisati tres blogove.
tihomir_simcic tihomir_simcic 15:52 04.09.2011

Hvala vam!

Hvala vam!
Hvala vam Kralju!Hvala vam majmune!Hvala van Siniša Oliću!Hvala vam Verane Matiću!Hvala vam docsuman!Hvala vam cerski!Hvala vam Albere Nadju!Hvala vam Sladjana Andjelković!Hvala vam!Hvala vam Van Halen!Hvala van,vam Bakonja fra brne!Hvala nam bucko!Hvala nam tj. vam DrWu tj. princi tj. prinći!Hvala Draletu!Hvala vam ruski doktore!Hvala Konuzinu!Hvala vam Bodo Hornbache!Hvala vam školi fudbala Đaja tj. Džaja!Hvala ti Bože što si nas udostojio,svoje radosti, da možemo paziti na nauku i da možemo paziti na svoje blagodati koje si nam dao,mislim oduzeo,mislim dajo,tj.hvala vam,tj. Vam.
Jukie Jukie 15:59 04.09.2011

Re: Hvala vam!

tihomir_simcic
Hvala vam!Hvala vam Kralju!Hvala vam majmune!Hvala van Siniša Oliću!Hvala vam Verane Matiću!Hvala vam docsuman!Hvala vam cerski!Hvala vam Albere Nadju!Hvala vam Sladjana Andjelković!Hvala vam!Hvala vam Van Halen!Hvala van,vam Bakonja fra brne!Hvala nam bucko!Hvala nam tj. vam DrWu tj. princi tj. prinći!Hvala Draletu!Hvala vam ruski doktore!Hvala Konuzinu!Hvala vam Bodo Hornbache!Hvala vam školi fudbala Đaja tj. Džaja!Hvala ti Bože što si nas udostojio,svoje radosti, da možemo paziti na nauku i da možemo paziti na svoje blagodati koje si nam dao,mislim oduzeo,mislim dajo,tj.hvala vam,tj. Vam.

Baš lepo od tebe što nam zahvaljuješ
docsumann docsumann 16:11 04.09.2011

Re: Hvala vam!

Hvala vam!


nadahnuto, nema šta
mrale54 mrale54 16:52 04.09.2011

Re: Hvala vam!

tihomir_simcic
Hvala vam!
Hvala Draletu!



Hebote, baci tu albansku travu!
Vidiš šta ti se događa!
Pssst. Imam ja afrikanca - sveža roba - oćeš?
Prva liga, keve mi.
Javi, OK?
fantomatsicna fantomatsicna 21:36 04.09.2011

Re: Hvala vam!

Baš lepo od tebe što nam zahvaljuješ

Meni nista a dala sam i kolac
maca22 maca22 12:13 05.09.2011

Re: Hvala vam!

fantomatsicna
Baš lepo od tebe što nam zahvaljuješ

Meni nista a dala sam i kolac

Mozda misle da si dala kolac samo meni, a ne mozini.
Odluci se F.
arianna arianna 16:13 04.09.2011

!!!

Ukoliko ste doživeli silovanje:



Javite se svom izabranom lekaru u Domu zdravlja ili dežurnom lekaru službe hitne medicinske pomoći, koji će vam ukazati prvu pomoć i uputiti na dalje specijalstičke lekarske preglede.

Po službenoj dužnosti, lekari su u obavezi da slučajeve silovanja prijave dežurnoj službi MUP-a.

Zaštita identiteta i podataka dijagnoze žrtve se podrazumeva.


libkonz libkonz 21:07 04.09.2011

Dobar tekst

U tvom stilu. Ove stvari treba reći. Preporuka.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:22 04.09.2011

Re: Dobar tekst

libkonz
U tvom stilu. Ove stvari treba reći. Preporuka.

Hvala.
Sad sam ponovo pregledao tekstove o INCEST TRAUMA CENTRU, komentare (i moje i tuđe) i njihov sajt. Jako je to povezano sa ovom našom temom.
Mnogo je zanimljivo. Toliko ima posla za hrabre i finansijski nezavisne novinare (da nisam preterao?). Zanimljivo mi je i kako je IGNORE najbolja odbrana.
Počeo sam da prepoznajem komentatore koji imaju pošten pristup.
Na žalost malo se šta pomerilo na bolje.
mikimedic mikimedic 21:28 04.09.2011

Re: Dobar tekst

Počeo sam da prepoznajem komentatore koji imaju pošten pristup.


koji su?
libkonz libkonz 21:29 04.09.2011

Re: Dobar tekst

treba imati i m... da se krene na ove lažnjake. Teme su jako osetljive, samim tim su i ove zloupotrebe jezive. Nadam se da Incest trauma centar neće još dugo postojati i da će se tim poslom baviti ljudi koji znaju i žele da nešto poprave.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:36 04.09.2011

Re: Dobar tekst

mikimedic
Počeo sam da prepoznajem komentatore koji imaju pošten pristup. koji su?

neka, miki. izletelo mi. pusti me, umoran sam. počeo sam da dobijam mailove na kraljmajmuna@yahoo.com ne mogu sve da postignem.
karabasbarabas karabasbarabas 22:08 04.09.2011

Penti-um

Meni vecina ovih NVO lici na majstora koji pokusava da popravi hardver tako sto lupa macolom u ekran. I trosi grdne pare na veci cekic i bolji monitor.
A ni na kraj pameti im ne pada da malo odsrafe kuciste, pobogu, kad bi popravili kvar ne bi imali sta da rade i postepeno bi izumrli.
freehand freehand 23:07 04.09.2011

Maratonac

Miki, druže, jel tebe uhvatio grč u vilicu?
maca22 maca22 11:45 05.09.2011

Re: Maratonac

freehand
Miki, druže, jel tebe uhvatio grč u vilicu?

Ali KO mu kaze....
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:30 04.09.2011

Dobro govoriš Kralju

E moj Kralju. Da nije tebe ja se ne bih u ovu najmoderniju blogovsku raspravu ni uključila. Malo me to sve zbunjuje, znaš.
No neću ni sad, jer je besmisao, čini mi se, vrlo jasno iskazan i dostignut.
Nego samo da te pozdravim.
Dobre si stvari istakao.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:21 05.09.2011

Re: Dobro govoriš Kralju

Bojana Maljević
E moj Kralju. Da nije tebe ja se ne bih u ovu najmoderniju blogovsku raspravu ni uključila. Malo me to sve zbunjuje, znaš. No neću ni sad, jer je besmisao, čini mi se, vrlo jasno iskazan i dostignut.Nego samo da te pozdravim. Dobre si stvari istakao.


Tužan sam ti ja kralj kad moram da pišem ovako nešto.
I zbunjen kralj.
I pošten.
Kad si ti videla kralja sa tim osobinama, u Srbiji je sve moguće...

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:03 05.09.2011

Re: Dobro govoriš Kralju

PS (interni, za buba truba i ljude koji iz nepoznatog razloga aplaudiraju).
Na greške u pisanju ukazujem u ovim slučajevima:

- kad me neko zbog nečeg ozbiljnijeg nervira;
- kad osetim da neko ima druge namere nego što piše;
- kad vraćam dug (to je onda kad nisam raspoložen = često);
- kad neko siluje jezik (usput i nas ostale);
- kad me jednom mesečno uhvati PMS ;
- kad novinar ne zna da piše;
- ...

Zapetu ili zarez oko vokativa primećujem ali mislim da je u ovakvim slučajevima to potpuno nebitno.
margos margos 13:12 05.09.2011

Re: Dobro govoriš Kralju

Sve su ti zamerke na mestu - pogotovo oko radnog vremena raznih pomoćnika žrtvama. Čini mi se da njihovo (takvo) postojanje, samo uvećava problem. Nesrećna žrtva nekada nije imala kome da se obrati, a sad ima, u strogo preciziranim terminima, što uvodi još jednu nesrećnu komponentu u celu nesrećnu priču.

Nedavno sam gledala jedan izveštaj psihoterapeuta iz Ruande, gde je nakon nesagledivog broja ubijenih ostao veliki broj unesrećenih, silovanih i ugroženih na druge načine, i žrtve su govorile da im je od svega, najteže da oproste silovanja. Među žrtvama su i žene i muškarci. Stoga mi stručno mišljenje o pomirenju žrtava i silovatelja zvuči kao još jedna sprdnja na račun žrtava.

ps. I da, bude mi krivo kad vidim koliko žuči iskoči i energije se potroši zbog nečije nedovoljne pismenosti i olakog tretiranja ozbiljnih tema.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:19 05.09.2011

Re: Dobro govoriš Kralju

Kad si ti videla kralja sa tim osobinama,

Ja sam ga videla. Zato ga i pozdravljam.
ecce-florian ecce-florian 23:09 05.09.2011

podsećanja

radi povećanja čitanosti na B92 povremeno se pristupa

a) podsećanju na mlade "provokativne" autorke i dela u oblasti umetnosti

gospode pomiluj

kao i

šire


nakon čega

b) povremeno autorke, umetnice i pisateljice, pređu na druge televizije





sesili sesili 18:16 06.09.2011

Kralju

Ovih dana sam pretrpana nekim obavezama. Videla sam tvoj blog, ali sam kod Martine već rekla da je TO teško primeniti (makar kod nas). Njen duuugi blog me je podsećao na neki "plan rada". Nisam analizirala kao ti, a trebalo je. Sve ove zezatorske diskusije odvlače od teme - nasilja! Pozdravljam i podržavam tvoje stavove.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:46 06.09.2011

Re: Kralju

sesili
Ovih dana sam pretrpana nekim obavezama. Videla sam tvoj blog, ali sam kod Martine već rekla da je TO teško primeniti (makar kod nas). Njen duuugi blog me je podsećao na neki "plan rada". Nisam analizirala kao ti, a trebalo je. Sve ove zezatorske diskusije odvlače od teme - nasilja! Pozdravljam i podržavam tvoje stavove.

Žao mi je što je sve tako teško. Kad je bila diskusija na ITC&Dušica Popadić&Ja blogovima bilo je dosta ljudi koji nisu uočavali suštinu. Čak je bilo ljudi koju se me prostački pljunuli da maltretiram jadne humanitarne radnike i da srbujem.
To se i sada dešavalo.
Meni je zanimljivo (izvinjavam se za ovakvu reč na ovakvoj tužnoj temi) da blogeri ne uočavaju vezu: humanitarni radnici - rodno ravnopravni jezik - novac - manipulacija. Uvek su problem osetljive teme i "humanitarne" teme i tema borbe za ljudska prava koje nekako "brane" aktere od svake kritike i sakrivaju česte manipulacije.
Ovde je posebno "zanimljivo" da naš domaćin RTV B92 "lansira" svoju nedoučenu novinarku kao novu zvezdu a sve (tako mi se čini) zarad dizanja čitanosti i gledanosti posrnulog B92 i Bloga B92.
maca22 maca22 21:30 06.09.2011

Re: Kralju

sesili
Sve ove zezatorske diskusije odvlače od teme - nasilja!

Slazem se i predlazem kralju da ih pobrise.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:35 06.09.2011

Re: Kralju

maca22

sesiliSve ove zezatorske diskusije odvlače od teme - nasilja! Slazem se i predlazem kralju da ih pobrise.

odbijeno
maca22 maca22 21:54 06.09.2011

Re: Kralju

Ok. :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana