Astrologija| Eksperimenti u blogovanju| Kućni ljubimci

Put do pakla i “književna” šala

Milan Novković RSS / 06.10.2011. u 20:25

sh.jpg

(Ovo je provokacija, da nam se kolektivni genije ne uspava!)

Ovaj put nije teško pronaći i pratiti: svetionici na sve strane, ljudska jednačina u nama, put lak za hodanje.

Meni je šala bila zabavna u početku (prvo sam pomislio na njuz.net - kreativno, to im je "posao") dok se nije pojavilo objašnjenje.


I objašnjenje, bar za mnoj ukus, je ko začin nabacan u eksperimentalno jelo lopatama.

Po strukturi meni objašnjenje spada u istu kvalitativnu kategoriju kao i onomad objašnjenje poziva na bombardovanje Srbije od strane nekih Srba (nije bitno što sam suzio domen, da ne upetljavam nepotrebno druge grupe i odnose). Kvantitativno ova dva "objašnjenja" ne mogu da se porede, naravno.

Pomalo je "radikalno" poređenje, iako samo u strukturi.

Ja osuđujem oba objašnjenja kao plitka i nepromišljena.

I potpuno je nebitno šta ja mislim o Dobici Ćosiću, ili šta misle mnogi koje ja cenim, slušam i koji imaju mišljenja različita od moga.

Autori ovog objašnjenja mogu da budu mladi, osobe koje su bile još nezrele krajem osamdesetih, a mogu da budu stariji, mogu da budu današnja protoelita, ili protoelita, možda elita onog doba pre rata.

Ali su, po mom mišljenju, slika i prilika jednog prostog, nepromišljenog, intelektualno lenjog i neodgovornog, nestrpljivog duha koji:

- što svesno neće da izađe iz jeftinog, plitkog ludila u kome su uvek drugi krivi I uvek drugi treba da nam reše problem, pa makar nam ponavlanje ove mantre bilo poslednje na ovom svetu
- a što nesvesno racionališe svoje intelektualne greške i poraze prenoseći krivicu na druge.

Ja ne verujem u kolektivnu odgovornost na nivou cele države. Prosto, proizvoljan individualac može da bude visoko moralna osoba, a da i dalje ima ozbiljna ograničenja u shvatanju lokalnih političkih procesa. Lako ga je prevariti, izmanipulisati, a da toga nije ni svestan. Kriv je koliko je kriva i fizički slabašna osoba zato što ju je udario neki siledžija. Ta slabašna osoba je trebala "nekako" da se odbrani.

Ali mi je jako teško i da poverujem u odgovornost koja se, na nivou države, opet, pripisujeje skoro u celosti samo jednom čoveka ili manjoj grupi.

Da ne bude zabune, ja ne kažem da ti ljudi nisu krivi, ali...

Propovednici "kaznite nas" religije, i to jeste religija ako unimodalno toliko traje, decenijama, su ogromni krivci i sami. Krivi koliko je kriv i dobar čovek, primer, stražar recimo (ja ne kažem da su ovi ljudi loši ljudi, nego samo jeftino budalasti) koji je u lopovskom kraju, u svojoj smeni, rešio da batali stražarenje, dosadno mu, nego otišao da igra šah u obližnjem klubu, pa da, ako pobedi, dobije besplatno pivo..

Ta šira grupa propovednika, i može da ih bude na desetine hiljada, ili stotine, što da ne, koja najčešće ne negira ni njihov udeo u krivici, ima, po mom mišljenju, problem sledeće prirode:
- Bacaju krivicu na izuzetno mali broj pojedinaca sa puno žara. I ova „stavka", sama za sebe, bi bila ok.
- Pa i/ili na ogromnu većinu (99% npr, čak i kad im je statistički uzorak samo 10 ljudi i 90 krikova istomišljenika - krik istomišljenika mora da vredi bar koliko hiljadu neisomišljenika)
- Ali na sebe bacaju krivicu samo nejasno-deklarativno i to onda pokušavaju da otresu sa sebe udaranjem po ostalima i uzdizanjem iznad ostalih - ali retko dubokom i pametnom analizom gde su to oni, toliko pametni, onomad napravili ogromne greške, kao glasni članovi društva (a po pravilu su najglasniji kad je moralisanje u pitanju), obrazovaniji deo društva, elitniji deo. Njima je istovremeno i kriva neznana, polupismena bakica negde na selu i ok im je njihova intelektualna impotencija, koja nije predmet razgovora pa, jelte, treba da zaboravimo na nju. I ok im je ostaviti budućnost po strani, fiksiramo problem po problem, prošlost prvo, budućnost ionako traje.

Kad kažem „njima", intelektualnim slonovima u radnjama gde od porcelana imamo i decu, iako do tih radnji oni retko stignu, ne mislim na sve, nego na većinu, jedno 99%. Ostale cenim, od malo pa do divljenja, bez obzira što se po, eto, par pitanja ne razumemo.

Kako ja zamišljam te ljude - pa idu natraške u budućnost, gledaju iza sebe i po svemu mlate toljagom. Tj ne po svemu, nego samo po 99% svega. Samoubice koje ne ostavljaju ceduljice iza sebe, nego tomove. Ko gizdavi konji koji su se pomirili sa svojom upregnutom sudbinom pa još jedino paze da se ne pokake po svojim kopitima.

Al ajde, svetla šire pozornice jesu slatka, ko bi se sad zamarao s mrakom neprivilegovanih u Srbiji.



Komentari (296)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

pnbb pnbb 18:50 07.10.2011

Re: Gos'n Milane...

a zasto mislis da je odlika naroda civilizovanost, prosvecenost i demokraticnost?

posto predmnijevam kuda pitanje ide, ti zapravo zameras dc sto je uopste to pomenuo kao odliku naroda - bilo kog, a ne zato sto je rekao da su to srbi?

antioksidant antioksidant 19:15 07.10.2011

Re: Gos'n Milane...

ti zapravo zameras dc sto je uopste to pomenuo kao odliku naroda - bilo kog, a ne zato sto je rekao da su to srbi?

da, s tim sto nemoj to shvatiti kao moju zamerku samo dobrici cosicu - je se generalno ne slazem sa stavom/verovanjem/cinjenicom za neke da narodi imaju odlike
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:44 07.10.2011

Nacija

antioksidant
je se generalno ne slazem sa stavom/verovanjem/cinjenicom za neke da narodi imaju odlike

A nation is a group of persons united by a common error about their ancestry and a dislike of their neighbours. Karl Deutcsh
omega68 omega68 01:12 08.10.2011

Re: Gos'n Milane...

Dok se zavitlavamo na lokalnom nivou to je OK, ali ako šaljemo poruke svetu da odavde samo mračnjaci dolaze onda je to mnogo loše za sve nas.
Zašto podmetati noge budućim potencijalnim dobitnicima bilo čega sa ovih prostora?

je l' se ti to samo praviš da si naivan ili...?
Pa to je sve vreme - NAMERA, plaćena ili ne ali samo jadna, bedna, čemerna, odvratna, nakazna, zaosvetuspremna -
namera
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:34 08.10.2011

Re: Gos'n Milane...

vishnja92



edit: jebo vas namigujuci smajli, opet i opet i opet


Dušo moja, samo da znaš, krenuo sam da skupljam tvoje gundjanje na temu smajlija sa greškom. Biće to lep spomenar, kad više ne bude ni smajlija, ni bloga, ni riba, ni ptica ni nas. (jedan od zapostavljenijih smajlija: )
NNN NNN 11:12 08.10.2011

Re: Gos'n Milane...javascript:;

jebo vas namigujuci smajli, opet i opet i opet
šnja,
ovde pali Brajovićev trik sa dva apostrofa, vidi '') umesto "

Mada je bezveze što sami moramo da se dovijamo
vishnja92 vishnja92 22:40 08.10.2011

Re: Gos'n Milane...javascript:;



ja se sve nadam da ce da me primete, pa da ce o istom trosku da oprave i linkovanje komentara (e to me tek nervira)

Biće to lep spomenar, kad više ne bude ni smajlija, ni bloga, ni riba, ni ptica ni nas.

abrasax abrasax 11:57 09.10.2011

Re: Ne verujem ti...

ok, ti tu vidis mantile, ja vidim nesto drugo.



Ako smo u istom krugu pitanja - meni je njegovo obrazloženje potpuno nejasno. Prvo, kada želi da kaže nešto o autentičnosti stavova, govori isključivo o tehnologiji, potom, sadržaje komentariše sa stanovišta sličnosti blogerskih nikova i uopšte, ponaša se kao konobar kome je toliko stalo do bakšiša da ne stigne ni da popiše šta smo sve tu imali, a šta se tu pije, a šta jede uopšte nije ni bitno...
Nisam videla te petnaestominutne događaje, pričam samo o komentarima oko tog događaja (Domazetova opaska tu zlata vredi :))
st.jepan st.jepan 21:41 06.10.2011

Šta reći!



Uputstvo gledaocima klipa:
Ne zakerati, nego se koncentrisati na suštinu - čovek šalje poruku!
JJ Beba JJ Beba 21:46 06.10.2011

Re: Šta reći!

st.jepan


Uputstvo gledaocima klipa:
Ne zakerati, nego se koncentrisati na suštinu - čovek šalje poruku!

kad smo već kod kreativnosti

stjepane, prepisuješ
sedi dva


milane, šta reći?

st.jepan st.jepan 21:53 06.10.2011

Re: Šta reći!

kad smo već kod kreativnosti
stjepane, prepisuješ

Šta, neko već okačio?
Promaklo..., biva... što odma' dvojka?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 22:02 06.10.2011

Re: Šta reći!


st.jepan
kad smo već kod kreativnosti
stjepane, prepisuješ

Šta, neko već okačio?
Promaklo..., biva... što odma' dvojka?

Зато што је строга професорка...

loveit.
st.jepan st.jepan 22:03 06.10.2011

...

duplikat, sorry.
JJ Beba JJ Beba 23:08 06.10.2011

Re: Šta reći!

Šta, neko već okačio?

jeste, kao reakciju na vest


što dvojka? a što da ne?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:11 06.10.2011

Re: Šta reći!

JJ Beba
Šta, neko već okačio?

jeste, kao reakciju na vest


što dvojka? a što da ne?

A što ne trojka?
JJ Beba JJ Beba 23:14 06.10.2011

Re: Šta reći!

srdjazlopogledja
JJ Beba
Šta, neko već okačio?

jeste, kao reakciju na vest


što dvojka? a što da ne?

A što ne trojka?

uuu trojka je već za nešto kreativno
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:16 06.10.2011

Re: Šta reći!

uuu trojka je već za nešto kreativno

Stroga profesorka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:22 06.10.2011

Re: Šta reći!

srdjazlopogledja
uuu trojka je već za nešto kreativno

Stroga profesorka.


Nemojte je, BRE, provocirati, iznervirace te je pa ce spiciti coveku keca.
I dvojka je prelazna :)

(a i bolje je ona to uradila, gledajuci
stjepanov klip pojma nisam imao o kakvoj se poruci radi a beba je fino objasnila)

srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:24 06.10.2011

Re: Šta reći!

Nemojte je, BRE, provocirati, iznervirace te je pa ce spiciti coveku keca.
I dvojka je prelazna :)

OK, OK... Šalio sam se malo... Čemu odma' hejt.
st.jepan st.jepan 23:30 06.10.2011

Re: Šta reći!

a i bolje je ona to uradila,

Ma nemoj!
Okačila je samo linak (ko još klikće na linak), dok ja, naprotiv, ceo klip, u svekolikoj i svukupnoj njegovoj celini i celosti.
Sem toga, nije turila nikakvo uputstvo za gledanje klipa, a ja sam sve to lepo objasnio.
JJ Beba JJ Beba 23:32 06.10.2011

Re: Šta reći!


Nemojte je, BRE, provocirati, iznervirace te je pa ce spiciti coveku keca.
I dvojka je prelazna :)

za keca mora da se potrudi
JJ Beba JJ Beba 23:33 06.10.2011

Re: Šta reći!

st.jepan
a i bolje je ona to uradila,

Ma nemoj!
Okačila je samo linak (ko još klikće na linak), dok ja, naprotiv, ceo klip, u svekolikoj i svukupnoj njegovoj celini i celosti.
Sem toga, nije turila nikakvo uputstvo za gledanje klipa, a ja sam sve lepo objasnio.

eto baš se potrudio
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:36 06.10.2011

Re: Šta reći!

JJ Beba
st.jepan
a i bolje je ona to uradila,

Ma nemoj!
Okačila je samo linak (ko još klikće na linak), dok ja, naprotiv, ceo klip, u svekolikoj i svukupnoj njegovoj celini i celosti.
Sem toga, nije turila nikakvo uputstvo za gledanje klipa, a ja sam sve lepo objasnio.

eto baš se potrudio

Samo braća naprave ovako tvrdu ženu. I sinovi.
bookez bookez 21:41 06.10.2011

mlate toljagom po Dobrici?

Ovo nije maltretiranje i okrivljivanje jednog pisca u godinama, vec sala na racun svih onih koji Dobricu dozivljavaju kao Moralnu Gromadu. Svode ceo kult nacionalistickog narcizma na apsurd, kako bi jos neko preispitao svoje stavove o Moralnoj Gromadi. To je isti onaj nacin borbe koji je upotrebljavan protiv Milosevica, cisto svodjenje na apsurd, ne da bi se bracni par Milosevic-Markovic jeo u svojoj vili zbog karikature i domisljatog grafita, vec da bi se narod trgnuo iz letargije. Zeleli mi to da priznamo ili ne, sve ovo vise lici na sadasnjost nego na proslost.
libkonz libkonz 21:42 06.10.2011

Šta hoćete da kažete g. Novkoviću?

Kako to da do danas niste shvatili da je Dobrica kriv za sve?
Dok smo bili deo SFRJ, svi političari iz drugih republika su propagirali ljubav i toleranciju, pozivali na mir, dok je Dobrica, ničim izazvan, huškao na rat. Dok se hrvatski predsednik Tuđman družio sa hipicima i liberalima, Srbi su sledili svog Dobricu i sve upropastili.
Edit: Ne volim DĆ ni malo, ali i ovakvi proglasi mi idu na... nerve.
Zemljače, velika preporuka za tekst!
st.jepan st.jepan 21:44 06.10.2011

...

...
Domazet Domazet 21:46 06.10.2011

Zezanje sa autoritetom je...

...OK. Mada sam ja izuzetno nesklon tome. Zhdanovshtina vec manje. Mislim i Zhdanovshtinu bih mogao da prihvatim ako je blunt. Not my cup of tea ali ne moramo svi isto da mislimo. Ako je, medjutim, zaogrnuta plashtom Demokratije onda je licemerna. Shto je dodushe mozhda opet OK. Za mene ne, ali ne moraju svi da misle kao ja.
princi princi 21:46 06.10.2011

To je mitska pamet

Ali mi je jako teško i da poverujem u odgovornost koja se, na nivou države, opet, pripisujeje skoro u celosti samo jednom čoveka ili manjoj grupi.

Ko su ti 'intelektualci' pašnjačke provenijencije? Isti oni koji su se do pre neku godinu busali u svoje demokratsko hrišćansko-pravoslavne grudi, koji su sa belim lukom oko vrata čitali Hajdegera ranjenicima po Palama, koji su u svom hiperborejskom zestu Evropu čuvali od muslimana. Njima je potrebna mitska slika, personifikacija Zla koje su nekad sami podržavali, e ne bi li nekako, fizičkom eliminacijom te Persone i dobili, makar i privremenu, potvrdu svojih novih identiteta. Zato se tolikom žestinom i obrušavaju na Dobricu (ili Kobricu, kako ga od milja zovu).

Ali, naravno, ta eliminacija, tj Ćosićeva smrt jednog dana, će dati samo privremeni odušak. Onda će se ili dati u potragu za nekim drugim, isto tako nemoćnim starcem, ili naći neko novo Ja, malo manje gradžansko, a malo više pašnjačko (a tek onda ćemo morati da slušamo kuknjavu i kletve, samo drugog tipa). Što bi rekao George W: you can run but you can't hide.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:07 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

Dobricu (ili Kobricu


Kalemar?
princi princi 22:12 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

Kalemar?

Vesna, niste se valjda prepoznali u gornjim opisima?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:52 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

Kalemar?

Vesna, niste se valjda prepoznali u gornjim opisima?


Princi, provalio si me.
princi princi 23:00 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

Vesna Knežević Ćosić
Kalemar?

Vesna, niste se valjda prepoznali u gornjim opisima?


Princi, provalio si me.

Koji deo "niste se valjda" nije dovoljno jasan?
Domazet Domazet 23:01 06.10.2011

Ne bih sada da ispadnem...

Vesna Knežević Ćosić
Kalemar?

Vesna, niste se valjda prepoznali u gornjim opisima?


Princi, provalio si me.

...ljubomoran na Princija, ali to i nije neka nauka.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:12 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

Koji deo "niste se valjda" nije dovoljno jasan?


Princi, sve jasno ko sunce: pashnjaci, grudi, beli lukac, Hajdeger.
Ti si pesnik, bre. Sad s'vatila.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:14 06.10.2011

Re: Ne bih sada da ispadnem...

ljubomoran na Princija


Domazet, sto bre?
princi princi 23:15 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

sve jasno ko sunce

Ne bih rekao. Pre se čini totalni mrak.
Ti si pesnike bre.

You wish. Surova istina.
gorran2 gorran2 23:28 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

princi
Ko su ti 'intelektualci' pašnjačke provenijencije? Isti oni koji su se do pre neku godinu busali u svoje demokratsko hrišćansko-pravoslavne grudi, koji su sa belim lukom oko vrata čitali Hajdegera ranjenicima po Palama, koji su u svom hiperborejskom zestu Evropu čuvali od muslimana. Njima je potrebna mitska slika, personifikacija Zla koje su nekad sami podržavali, e ne bi li nekako, fizičkom eliminacijom te Persone i dobili, makar i privremenu, potvrdu svojih novih identiteta. Zato se tolikom žestinom i obrušavaju na Dobricu (ili Kobricu, kako ga od milja zovu).

Nije loša teorija.
Mada, moj je utisak da se konjunktura ponovo promenila, i da je ponovo cool priča srbi-žrtve, itajrad.
Kasne sa novim u-turnom. Slabi refleksi?
maksa83 maksa83 23:32 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

Vesna Knežević Ćosić
Dobricu (ili Kobricu


Kalemar?

Možeš isterati čoveka sa Sezama, ali ne možeš isterati Sezam iz čoveka.
princi princi 23:39 06.10.2011

Re: To je mitska pamet

Kasne sa novim u-turnom. Slabi refleksi?

Ne, oni idu ispred krive.

Nego je čestiti i Dobrica u svoj svojoj neukosti i seljačkoj zamišljenosti i laka meta, a to u ovoj svoj pljuvačini samo dobro dođe.
blogovatelj blogovatelj 06:56 07.10.2011

Re: To je mitska pamet

Ko su ti 'intelektualci' pašnjačke provenijencije? Isti oni koji su se do pre neku godinu busali u svoje demokratsko hrišćansko-pravoslavne grudi


Srbija je ljubav i ljuba Srbija...

Goran Vučković Goran Vučković 21:46 06.10.2011

Ključna greška...

...autora je što su uspešnu šalu na račun politizacije nobelove nagrade za književnost (raniji predlozi Ćosića za tu nagradu od strane "nacionalno svesnih" elemenata, protivno objektivnom kvalitetu Ćosića kao pisca) upregli u nadobudan i neduhovit politički pamflet "upozoravanja javnosti" i upiranja prstom. Pokušavajući da dokažu tuđu parohijalnost duha, samo su skrenuli pažnju na svoju. Ali to i nije nešto posebno strašno, iskreno govoreći - i mislim da je ova paralela sa "bombarduj me" prejaka. Radi se prosto o lošem ukusu - a toga bar ne fali... i ne verujem da vredi osvrta - osim ako nije cilj da se uhvati u isto kolo
libkonz libkonz 21:49 06.10.2011

Re: Ključna greška...

Možda taj pamflet i nije bio planiran, nego je samo posledica euforije što su toliko ljudi (i medija) uspeli da prevare.
Goran Vučković Goran Vučković 21:54 06.10.2011

Re: Ključna greška...

Možda taj pamflet i nije bio planiran, nego je samo posledica euforije što su toliko ljudi (i medija) uspeli da prevare.

Ja bih pre stavio kintu na obratnu situaciju
princi princi 21:59 06.10.2011

Re: Ključna greška...

Možda taj pamflet i nije bio planiran, nego je samo posledica euforije što su toliko ljudi (i medija) uspeli da prevare.

Previše je truda uloženo u pravljenje fake sitea, i previše je energije potrošeno da "pamflet nije bio planiran". Isprva sam mislio da neko pravi istraživanje o tome kako se generiše informacija: na vest su se primili 92-jka (prva), potom slovenačka rts, pa onda Guardian (oni su se iz priče najelegantnije povukli, izgleda da su imali dojavu), a i RTS je objavio kajron.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:22 06.10.2011

Re: Ključna greška...

Radi se prosto o lošem ukusu


Koji je, kako neko odavno reče, najjača sila koja radi u korist globalizacije.
myredneckself myredneckself 23:00 06.10.2011

Re: Ključna greška...

libkonz
što su toliko ljudi (i medija) uspeli da prevare.

Da, večeras sam slučajno čula stidljivo priznanje na RTS, da su i oni jedni od prevarenih i nasankanih.
To sve govori još ponešto, između ostalog i koliki kredibilitet danas ima internet, pa i kod konkurentskih medija kao što je TV.
Ili su nam novinari stvarno loši, naivni i zbunjeni.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:13 06.10.2011

Re: Ključna greška...

Da, večeras sam slučajno čula stidljivo priznanje na RTS, da su i oni jedni od prevarenih i nasankanih.


B92 je bio bas simpatican kad se pravdao :)
Kao, pa nismo samo mi evo i rts je, a na ekranu kajron koji je rts pustao :)
Jeste da su prvi ali lakse im je kad je jos neko natrcao :)

abraham_linkoln
ne razumem zašto, a sudeći po vašim ranijim tekstovima očito je da ste pristojan čovek, ne kažete nešto i o ideologiji krvi i tla čiji je ćosić jedan od ideologfa na ovim prostorima...


Valjda zato sto on sad i nije tema?

blogovatelj blogovatelj 07:02 07.10.2011

Re: Ključna greška...

Pokušavajući da dokažu tuđu parohijalnost duha, samo su skrenuli pažnju na svoju.


nsarski nsarski 14:01 07.10.2011

Re: Ključna greška...

Da, večeras sam slučajno čula stidljivo priznanje na RTS, da su i oni jedni od prevarenih i nasankanih.

Siroti! Mislim, koji bolid treba da budes da takvu "vest" odmah objavis, bez proveravanja.
Samo pomisljam kako bi sve to izgledalo da je umesto za Cosica javljeno da je Dr. Dabic-Karadzic Radovan dobio Nobelovu nagradu za svoje poetsko delo! I na to bi se neko primio, kladim se.
abraham_linkoln abraham_linkoln 23:02 06.10.2011

kad smo već kod toga

ne razumem zašto, a sudeći po vašim ranijim tekstovima očito je da ste pristojan čovek, ne kažete nešto i o ideologiji krvi i tla čiji je ćosić jedan od ideologfa na ovim prostorima...
Goran Vučković Goran Vučković 23:07 06.10.2011

Re: kad smo već kod toga

ne razumem zašto, a sudeći po vašim ranijim tekstovima očito je da ste pristojan čovek, ne kažete nešto i o ideologiji krvi i tla čiji je ćosić jedan od ideologfa na ovim prostorima...

A šta bi pristojan čovek trebalo da kaže o toj temi?
abraham_linkoln abraham_linkoln 23:08 06.10.2011

Re: kad smo već kod toga

recimo, ne bi trebalo da prećutkuje istu i žali nad sudbinom jednog, ne tako naivnog i dobrodušnog čikice
Goran Vučković Goran Vučković 23:11 06.10.2011

Re: kad smo već kod toga

recimo, ne bi trebalo da prećutkuje istu i žali nad sudbinom jednog, ne tako naivnog i dobrodušnog čikice

Ja nisam shvatio da se Milan u ovom blogu uopšte bavi Ćosićem.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:13 06.10.2011

Re: kad smo već kod toga

abraham_linkoln
recimo, ne bi trebalo da prećutkuje istu i žali nad sudbinom jednog, ne tako naivnog i dobrodušnog čikice

Ili dekice... Bakice... Š'a sad... Ukusi su različiti!
Domazet Domazet 23:17 06.10.2011

Prokleti disklejmeri...

Goran Vučković
recimo, ne bi trebalo da prećutkuje istu i žali nad sudbinom jednog, ne tako naivnog i dobrodušnog čikice

Ja nisam shvatio da se Milan u ovom blogu uopšte bavi Ćosićem.

...nekada su neophodni a nekada nedopustivi. Medjutim nije to najstrashnije. Najstrashnije je to shto se za vecinu nickova tachno zna kada shta vazhi...
st.jepan st.jepan 23:21 06.10.2011

Re: kad smo već kod toga

o ideologiji krvi i tla čiji je ćosić jedan od ideologfa na ovim prostorima...

Ako je tome tako (a svoje mišljenje zadržavam za sebe), onda u Srbiji stvari stoje (tj. stajale su) slabo.
Ranih devedesetih, na moje anketno pitanje koga od kolega najviše cenite, ubedljiva večina od preko 600 najuglednijih srpskih književnika i ljudi po profesiji bliskih književnosti, odgovorila je - Dobricu Ćosića.
Goran Vučković Goran Vučković 23:22 06.10.2011

Re: Prokleti disklejmeri...

Najstrashnije je to shto se za vecinu nikova tachno zna kada shta vazhi...

Nije to najstrašnije. Najstrašnije je da je to znanje teško oboriv dokaz rasipanja vremena
gorran2 gorran2 23:32 06.10.2011

Re: kad smo već kod toga

st.jepan
o ideologiji krvi i tla čiji je ćosić jedan od ideologfa na ovim prostorima...

Ako je tome tako (a svoje mišljenje zadržavam za sebe), onda u Srbiji stvari stoje (tj. stajale su) slabo.
Ranih devedesetih, na moje anketno pitanje koga od kolega najviše cenite, ubedljiva večina od preko 600 najuglednijih srpskih književnika i ljudi po profesiji bliskih književnosti, odgovorila je - Dobricu Ćosića.

Christopher st.jepan Columbus.
Domazet Domazet 23:33 06.10.2011

Nahebo si...

Goran Vučković
Najstrashnije je to shto se za vecinu nikova tachno zna kada shta vazhi...

Nije to najstrašnije. Najstrašnije je da je to znanje teško oboriv dokaz rasipanja vremena


Em ne chitash Njegosha, em sam te sada svrstao s' onu stranu instant podele.

A opet, sasvim je moguce da sam ja kao mali previshe chitao Cervantesa...
Goran Vučković Goran Vučković 23:55 06.10.2011

Re: Nahebo si...

Em ne chitash Njegosha, em sam te sada svrstao s' onu stranu instant podele.

Podela tipa: "oni koje ja zezam" vs. "oni koji zezaju mene"?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 23:56 06.10.2011

Re: Nahebo si...

Goran Vučković
Em ne chitash Njegosha, em sam te sada svrstao s' onu stranu instant podele.

Podela tipa: "oni koje ja zezam" vs. "oni koji zezaju mene"?

NE, TO JE ĆERANJE.
Milan Novković Milan Novković 00:01 07.10.2011

Re: kad smo već kod toga

ne razumem zašto, a sudeći po vašim ranijim tekstovima očito je da ste pristojan čovek, ne kažete nešto i o ideologiji krvi i tla čiji je ćosić jedan od ideologfa na ovim prostorima...

Ovo nije blog o Ćosiću.

Ne izbegavam odgovor pa:

- Ja u poslednjih 25 godina nisam ništa njegovo pročitao, loše pamtim i znanje mi je ništavno.

- Među najboljim prijateljima imam i Hrvate, Crnogorce, ljude iz Bosne i Hercegovine, Mađare (tu iz okoline), dragi su mi mnogi Slovenci i Makedonci (nije mi se, prosto, zalomilo da se sa nekima dovoljno družim), Bugari, Rumuji, Rusi itd, da ne preterujem.

Ideologija - ja prezirem nasilje i posebno sebičnost, i ta sebičnost je mana svih mana (nasilnici smo zato što nam prija, hoćemo "dobro" za sebe, krademo zato što hoćemo nešto što nije naše za sebe itd, sebičnost).

Ja prezirem i sebe neko vreme pošto dozvolim sebi da mi pukne film.

Otkud blog: Od sve sebičnosti, životno opasne po strani, najviše prezirem onu gde sprečavamo druge da odžive svoj talenat. Potpetljavanje noge drugima na duži rok: ako ti ukradem biciklo s malo sreće ćeš jako brzo kupiti novo, a ako te sputavam u karijeri tiho te mučim dugoročno.

Tako, evo mog mišljenja u brutalno iskrenoj i neideološkoj formi - ovi koje kritikujem sputavaju malđe, poštene i talentovane.

Izaći sa ovim s čim su izašli u lokalnoj sredini je zezanje, svi se znamo, sve smo čuli sto puta.

Izaći pred svetsku javnost tako - ništa korisno nije urađeno. Infantilno je pomisliti da je nobelov komitet pametniji zbog ove prevare.

A šteta može da bude velika - uopšte nije nemoguće da na stotine ljudi po svetu, koji nikad nisu čuli da Ćosića, Velju, Nikolića, Koštinicu, Tadića, na sve njih mislim, da ih sad ne nabrajam, pa nemaju pojma da li su Hrvatska i Srbija jedna država ili dve, iopšte nije nemoguće da će ti stranci reći - a, da, to je divlje, varvari, niža rasa, i nije nemoguće da će sutra nekom detetu biti podmetnuta noga, ovde ili ako ode u inostranstvo.

A o tihoj ideologiji krvi i koristi koju zapad ćutke priča znam dosta (živim ovde, UK, i običan narod mi je ok, kao i svuda).

Ovaj komentar je dodatak blogu, dok se, originalno, osvrnuo na te što prave štetu.

Ja svoju decu učim da prvo poštuju sebe, pa druge, da ne podmeću noge i da budu pošteni. Onda će im i većina drugih tako uzvratiti i većina koja to zaslužuje je u poziciji cooperativne moći.

Današnji komentar autora šale, da je opet tako nazovem, je atak na samopoštovanje mnogih meni dragih ljudi. Pa potplitanje nogu.

U afektu je napisan blog, očigledno je, ali je i dalje nevažno da li je šala jedini razlog, petposlednja kap ili jedna od kapi.

Ne može zlo da se odvoji od dobrog lako, dok trošimo resurse na kritikovanje onoga što je iskritikovano do sitnog praha ne ostaje nam ni mnogo vremena da poguramo ono dobro koje nije dobilo još ni jednu šansu.

Jesu mi brojke proizvoljne, ali recimo da mi je i dalje ok da tolerišem i da se divim samo jednom procentu onih koji sistematski kritikuju.

Ostali su beskorisna stihija koji doprinoste iracionalnom, destruktivnom, kolektivnom transu slično koliko i ideloški zadojeni iracionalnoj, destruktivnoj, kolektivnoj ideologiji.

Itd, svet ubrzava unapred, mi unazad, meni nelogično, ali popucaše mi već sve niti ovog komentara pa da stanem dok se nije raspao
Domazet Domazet 00:18 07.10.2011

Vidi molim te pa ti...

Goran Vučković
Em ne chitash Njegosha, em sam te sada svrstao s' onu stranu instant podele.

Podela tipa: "oni koje ja zezam" vs. "oni koji zezaju mene"?

...si familijaran i sa pojmom 'prazan skup'!? Interesantno, mislio sam da vas mladje nisu bash detaljno uchili...

PS Ochekujem kreativan odgovor. Nemoj sluchajno da se obrukash...
st.jepan st.jepan 00:23 07.10.2011

Re: kad smo već kod toga

Christopher st.jepan Columbus

Da sam ustvrdio kako su stvari u Srbiji devedesetih stajale slabo, ne potkrepivši to nikakvim egzaktnim podatkom, onda bi to bilo laprdanje koje bi zasluživalo i tu tvoju, i kakvu bilo šalu.
Domazet Domazet 00:43 07.10.2011

Lele Vuchko shto...

...ti idesh impulsivno na spavanje!?
Goran Vučković Goran Vučković 00:46 07.10.2011

Re: Lele Vuchko shto...

...ti idesh impulsivno na spavanje!?

Još je rano za spavanje - kupovao sam neke sadnice jagodičastog voća (borovnice, ribizle, crveni ogrozd, šta god je srpski prevod za boysenberry) da bude zanimacija za klince iz zadnje bašte (i ptice u okolini) sledeće godine.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:50 07.10.2011

Re: kad smo već kod toga

st.jepan
Christopher st.jepan Columbus

Da sam ustvrdio kako su stvari u Srbiji devedesetih stajale slabo, ne potkrepivši to nikakvim egzaktnim podatkom, onda bi to bilo laprdanje koje bi zasluživalo i tu tvoju, i kakvu bilo šalu.

Обрни, окрени, не ваља, шта год да напишеш!
Domazet Domazet 00:54 07.10.2011

Zezam se...

Goran Vučković
...ti idesh impulsivno na spavanje!?

Još je rano za spavanje - kupovao sam neke sadnice jagodičastog voća (borovnice, ribizle, crveni ogrozd, šta god je srpski prevod za boysenberry) da bude zanimacija za klince iz zadnje bašte (i ptice u okolini) sledeće godine.

...bre. Chekam ja, 'ajde.

PS Pa gde si ti to, nije valjda na Highlands pochela polarna noc pa ides po bakaluk u ponoc?
Goran Vučković Goran Vučković 00:56 07.10.2011

Re: Zezam se...

...bre. Chekam ja, 'ajde.

A šta čekaš, uzgred?
st.jepan st.jepan 01:02 07.10.2011

Re: kad smo već kod toga

Обрни, окрени, не ваља, шта год да напишеш!

Tja, pavlovljevski..., dje ćeš to kontrol'sat'!
Pizdarija govorit', svik'o ja i na grdje.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:04 07.10.2011

Re: kad smo već kod toga

и ја, и ја...
Domazet Domazet 01:34 07.10.2011

Shta chekam!?

Goran Vučković
...bre. Chekam ja, 'ajde.

A šta čekaš, uzgred?

Nemoj bre da mi Vesnujesh ovde!
angie01 angie01 10:00 07.10.2011

Re: kad smo već kod toga

Ja svoju decu učim da prvo poštuju sebe, pa druge, da ne podmeću noge i da budu pošteni. Onda će im i većina drugih tako uzvratiti i većina koja to zaslužuje je u poziciji cooperativne moći.


super bi bilo da tako svi rade!


al-ovde je slucaj koji je na naj efektniji moguci nacin, ako to uopste moze tako da se kaze i na najsiru mogucu populaciju, skrenuo paznju (sa svim ovim i drugim reakcijama), na "oca nacije i njegov rad" i njegov znacaj!

u dobu, gde elektronski mediji prenose svakakve regularne i od gore odobrene info, zarad ispiranja mozga na razne nacine, ova diverzija je samo logican nacin igre sa porukama!
pnbb pnbb 15:41 07.10.2011

Re: kad smo već kod toga

Izaći pred svetsku javnost tako - ništa korisno nije urađeno. Infantilno je pomisliti da je nobelov komitet pametniji zbog ove prevare.

kako nije korisno, jeste - za njih
dobili su poene tamo gde treba

upravo jedan od razloga zasto mi neodoljivo ide na k kvazinapredna, kvaziliberalna i europska kvazielita - satro nije im zbog njih, nego im zbog naroda .. aha...
cast izuzetcima
alo, provalili smo vec to jednom, kuda zapravo vodi briganje o narodu i njegovoj buducnosti... uglavnom u dzepove briznih

u principu ih ne vadi ni to sto guraju u dobrom smeru - jer je to zbog kinte, a ne zbog ideje
a i rade to na pogresan nacin, pa cesto bude i u rikverc
Davie Davie 23:18 06.10.2011

Radni narod

u Srbiji mora u krevet, petak je pred nama...

Pre toga da ubodem komentar #100 i da se odjavim :)
mrdax mrdax 23:39 06.10.2011

SANU

Meni je zapalo za oko da je SANU brze bolje potvrdio da je Dobrica dobio Nobela.
ivana23 ivana23 23:49 06.10.2011

Re: SANU

mrdax
Meni je zapalo za oko da je SANU brze bolje potvrdio da je Dobrica dobio Nobela.


Preko mejla sa adresom sanu.bg.ac.rs@gmail.com?!?

Neozbiljno.

link
myredneckself myredneckself 00:10 07.10.2011

Last American who knew what the fuck

he was doing dies

Eeee, evo kako se The Onion oprašta od Stiva Džobsa

"...we've literally lost the only person in this country who actually had his shit together and knew what the hell was going on, a statement from President Barack Obama..."
A koliko tek svakodnevno ima onih koji se prime na njihove vesti, posebno kad ih neko servira na fejsbuku
mrdax mrdax 01:16 07.10.2011

Re: SANU

ivana23
mrdax
Meni je zapalo za oko da je SANU brze bolje potvrdio da je Dobrica dobio Nobela.


Preko mejla sa adresom sanu.bg.ac.rs@gmail.com?!?

Neozbiljno.

link


Haha, tek sam sad video tu vest u celini. U toku dana su rekli da je SANU potvrdio, znaci dupla fora.
elastigirl elastigirl 03:25 07.10.2011

Re: SANU

Sta je dupla fora? To sto je neko posalo lazni email u ime SANU?

Jedino sto je fora u celoj prici je sto smo videli kakvi nam profesionalci rade na RTS i B92. Prvo moras da budes potpuno nepismen politicki da bi pomislio da neko ko je politicki nepodoban moze da dobije Nobelovu nagradu i da poverujes u ovo. Onda moras da budes potpuno nepismen sa aspekta novinarske profesije i da ne proveris izvor (potpuno neverovatne) vesti.
freehand freehand 10:51 07.10.2011

Re: SANU

mrdax
Meni je zapalo za oko da je SANU brze bolje potvrdio da je Dobrica dobio Nobela.

mrdax mrdax 17:35 07.10.2011

Re: SANU

elastigirl
Sta je dupla fora? To sto je neko posalo lazni email u ime SANU?

Jedino sto je fora u celoj prici je sto smo videli kakvi nam profesionalci rade na RTS i B92. Prvo moras da budes potpuno nepismen politicki da bi pomislio da neko ko je politicki nepodoban moze da dobije Nobelovu nagradu i da poverujes u ovo. Onda moras da budes potpuno nepismen sa aspekta novinarske profesije i da ne proveris izvor (potpuno neverovatne) vesti.


Pa tako je, samo kada procitam na B92 da je SANU potvrdio da je Dobrica dobio Nobela nekako mi je potpuno suludo da u takvu vest posumnjam kao nastavak nelsane sale.

coviax coviax 06:14 07.10.2011

Srbija među ludim gljivama



Malo romantičniji naslov,a i radi originalnosti-kreacija i slične gluposti...
Vidim onu istu inventivnost našiv-vaših vajnih blogera...Malo na vr nosa...
A jednostavna stvar u pitanju:Kobrica ima da dobije Nobelovu -VI SE NE PITATE NIŠTA,A NI ONI KLINCI S OBJAŠNJENJEM!!!
Šta se koga to tiče?Ako predlog pošalje SANU-mogu svi blogeri da dube na glavi...Ili
Ministarstvo kulture,recimo s potpisom ministra Žarkovića,na primer...Možete pisati
hiljade blogova i peticiju s milion potpisa-to niko neće ni pogledati...
Zvanični predlog ima da se pogleda,napiše mišljenje i prosledi...Tako rade elite...
Nije za narod da nekog predloži!!!
Da predlože nekog Tarabića posthumno ili Deretića humno?
Ovde,stvarno,ko da se svi najeli gljiva ludara...
99%odraslih ZNAJU da je govnjiva motka najdemokratskija poluga vlasti!!!
Ima da skupim po Srbiji preostalih 10 običnih građana koji se ne razumeju u politiku i da ih izvedem pred Skupštinu Republike da paradiramo našim ponosom neznanja politike!
Vi ostali-nemoj neko da mi nudi protestante tim vašim gljivama...
koksy koksy 11:44 07.10.2011

Re: Srbija među ludim gljivama

coviax


Malo romantičniji naslov,a i radi originalnosti-kreacija i slične gluposti...
Vidim onu istu inventivnost našiv-vaših vajnih blogera...Malo na vr nosa...
A jednostavna stvar u pitanju:Kobrica ima da dobije Nobelovu -VI SE NE PITATE NIŠTA,A NI ONI KLINCI S OBJAŠNJENJEM!!!
Šta se koga to tiče?Ako predlog pošalje SANU-mogu svi blogeri da dube na glavi...Ili
Ministarstvo kulture,recimo s potpisom ministra Žarkovića,na primer...Možete pisati
hiljade blogova i peticiju s milion potpisa-to niko neće ni pogledati...
Zvanični predlog ima da se pogleda,napiše mišljenje i prosledi...Tako rade elite...
Nije za narod da nekog predloži!!!
Da predlože nekog Tarabića posthumno ili Deretića humno?
Ovde,stvarno,ko da se svi najeli gljiva ludara...
99%odraslih ZNAJU da je govnjiva motka najdemokratskija poluga vlasti!!!
Ima da skupim po Srbiji preostalih 10 običnih građana koji se ne razumeju u politiku i da ih izvedem pred Skupštinu Republike da paradiramo našim ponosom neznanja politike!
Vi ostali-nemoj neko da mi nudi protestante tim vašim gljivama...
06:14 07.10.2011


jebešmiboga ja tebe ništa skapir'o nisam. da proveriš taj jogurt?
antioksidant antioksidant 07:18 07.10.2011

?

a ko je zrtva ove "prevare" (navlake)? dobrica ili...
aleksanadar aleksanadar 10:56 07.10.2011

Re: ?

a ko je zrtva ove "prevare" (navlake)? dobrica ili...


Жртва је српска јавност, дубоко узнемирана и потрешена скандалозним светогрђем.

aleksanadar aleksanadar 09:59 07.10.2011

Зезање


Да ли је могуће и дозвољено регистровати сајт са овом адресом: http://www.nobelprizeliterature.org ?

Очигледно, јесте могуће. А добро би било претпоставити да је и дозвољено.

Иначе, доведено би било у питање једно од основних права - на слободно саопштавање својих мисли и идеја. (Па, макар оне биле и погрешне.)

Поменути "случај" говори нам нешто о природи Мреже (Интернета). Мрежа тако ради, тако функционише. Мрежа је створена за народ (populus), демократска је. Све је (скоро све) на њој дозвољено. (Што забрињава, али и теши.)

Уосталом, ако Мрежа омогућава ширење расистичких и шовинистичких идеја, коришћење "говора мржње" и позивање на истребљење неистомишљеника - а јесте тако - онда је ово једна мала шала. Шала са извесним (анти)идеолошким предзнаком, а око те идеологије (и њеног антипода) можемо, али и не морамо да се сложимо. (Уосталом, очигледно је да једногласни - нисмо.)

То што су и медији "преварени", опет, говори нам нешто о природи савремених медија. (Лаковерни су и површни.)

Не сматрам да је ова "саботажа" - зезанција - спрдња - дело било какве "елите". Претпостављам да је за момке ово било једно "добро зезање" (без обзира на релативно озбиљан тон накнадно издатог "саопштења" ).

Није нарочито ни важно ко стоји иза овога.

Најзад, шта може да се приговори зезању? Неозбиљност?

То што је уперено према једној лажној величини, према надутој жаби крастачи?


Rock'n'roll, to je samo




ivana23 ivana23 10:46 07.10.2011

***

Izvinjavam se zbog trola...



Ellen Johnson Sirleaf - Leymah Gbowee - Tawakkul Karman

The Nobel Peace Prize 2011 was awarded jointly to Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee and Tawakkul Karman "for their non-violent struggle for the safety of women and for women’s rights to full participation in peace-building work".


link

Edit:

Elen Džonson Sirlif je prva žena izabrana za predsednika u Africi. Od inaguracije 2006. godine ona doprinosi uspostavljanju mira u Liberiji i promovisala društveni i ekonomski razvoj jačajući poziciju žena.

Lejma Gbovi je organizovala žene sa svih strana etničkih podela u Liberiji kako bi se okončao dugogodišnji rat u Liberiji i obezbedilo učešće žena na izborima. Od kraja rata radila je na jačanju uloge žena tokom i posle konflikata u Zapadnoj Africi.

Tavakul Karman je aktivistkinja iz Jemena koja je u najtežem period pre i tokom Arapskog proleća igrala vodeću ulogu u borbi za ženska prava , demokratiju i mir u Jemenu.
gorstak92 gorstak92 11:07 07.10.2011

Re: ***

Achtung, achtung!!!

Ivana23 hoće da nas opet navuče!!!

Ništa ja ne verujem dok ne dobijem zvanično saopštenje!
Nećete me prevariti!
docsumann docsumann 12:46 07.10.2011

Re: ***

The Nobel Peace Prize 2011 was awarded jointly to Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee and Tawakkul Karman "for their non-violent struggle for the safety of women and for women’s rights to full participation in peace-building work".


pazi, i ovi znaju da ubodu ponekad

Ivana23 hoće da nas opet navuče!!!


nego, mislim se nešto kakva bi tek frka bila da je procurila vijest kako je dobitnik Nobela za mir ... za 2011 .... Nataša Kandić
freehand freehand 12:54 07.10.2011

Re: ***

docsumann
The Nobel Peace Prize 2011 was awarded jointly to Ellen Johnson Sirleaf, Leymah Gbowee and Tawakkul Karman "for their non-violent struggle for the safety of women and for women’s rights to full participation in peace-building work".


pazi, i ovi znaju da ubodu ponekad

Ivana23 hoće da nas opet navuče!!!


nego, mislim se nešto kakva bi tek frka bila da je procurila vijest kako je dobitnik Nobela za mir ... za 2011 .... Nataša Kandić

Lapo-lapo sa Ratkom&Radovanom?
vishnja92 vishnja92 16:22 07.10.2011

Re: ***

If you’re hungry, keep walking. If you are thirsty, keep walking. If you want a taste of freedom, keep walking. For us, women of Liberia, this award is a call that we will keep walking until peace, justice and the rights of women is not a dream, but is a thing of the present.

~ Leymah Gbowee

vlad_aleksh vlad_aleksh 11:03 07.10.2011

Donesite mi glavu Dobrice Ćosića

Da li i otac nacije mora da plaća alimentaciju?
aleksanadar aleksanadar 11:27 07.10.2011

Re: Donesite mi glavu Dobrice Ćosića

Da li i otac nacije mora da plaća alimentaciju?


Плаћао би да се од мајке (нације) развео. Али није.

Судбина Србије и Срба и судбина Д. Ћ. су судбински повезане.
jasnaz jasnaz 15:16 07.10.2011

/



Ne može zlo da se odvoji od dobrog lako, dok trošimo resurse na kritikovanje onoga što je iskritikovano do sitnog praha ne ostaje nam ni mnogo vremena da poguramo ono dobro koje nije dobilo još ni jednu šansu.

Ljutio se, skoro, drag mi prijatelj: kako ne želim da učestvujem u njegovom žalu-nad-sobom-kao takvim-jadnim! -- na šta sam mu, sa zadovoljstvom, slegnula ramenima!






.. a ima i ona tema: koliko je, na ovim-prostorima posebno, lakše/teže biti lep/neupadljiv , kreativan/neupadljiv , uspešan/neupadljiv , duhovit/neupadljiv , svoj/neupadljiv !?


_________ жiveli, Milane! _____________

margos margos 19:58 07.10.2011

Re: /

_________ жiveli, Milane! _____________

Vala, жivela i Ti :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana