Štetom na štetu uglavnom šteta sebi...

Drago Kovacevic RSS / 14.01.2008. u 14:45

Evo teksta za jedan politički mesečnik u regionu...

 

 

ŠTETOM NA ŠTETU..

 

piše: Drago Kovačević

 

Dok pišem ovaj tekst Srbija se nalazi u sred predsjedničke kampanje. Pršti na sve strane, iako je kampanja blaža nego inače. Valjda zato što predsjednička funkcija ne nosi pretjerano veliku količinu vlasti, iako ima svoj značaj u preraspodjeli političke moći unutar političke klase.

Ključna tema kampanje je Kosovo. Devet je kandidata, iako je bar za četvoro od njih pitanje hoće li uzeti onoliko glasova koliko su morali prikupiti potpisa da bi se mogli kandidovati.

Državni i tajkunski mediji i njihovi «dežurni analitičari» su  napravili redosljed kandidata u prvome krugu i prije nego li su kandidature objavljene. Tako je, valjda, gotova stvar da će u drugi krug aktuelni predsjednik Boris Tadić i vječiti radikalski pretedent na predsjedničku funkciju, Tomislav Nikolić.

Politički najmoćniji čovjek u Srbiji, premijer Vojislav Koštunica, čija stranka nema kandidata na izborima, a podržava Velimira Ilića, bliskoga partnera sa parlamentarnih izbora, kampanju koristi za svađu sa Sjedinjenim Državama i Evropskom Unijom, ali i za namigivanje dvojici pretendenata na pobjedu, glede podrške u drugom krugu i trgovine vezane za tu podršku.

Tako su se srpski premijer i njegova stranka potrudili da Evropskoj Uniji pošalju «ljubazno» pismo u kojoj traže da se ista izjasni, je li za Srbiju ili za USA. Je li za Buša ili Koštunicu, ni manje ni više.

Kako je 28. januar dan predviđen da Srbija potpiše Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa EU, Koštunica od Solane, Rena i ostatka Evropske komisije traži da oni odustanu pod politike koju su dogovorili za Kosovo, inače on neće potpisati sporazum. I još kaže da je njima na izbor, kao da je EU potencijalno zainteresovana da bude dio Srbije, a ne obrnuto.

Naravno, ređa se potpuno nevjerovatna argumentacija tipa «da Srbija hoće u EU uspravno a ne ponižena», da Srbija «neće u EU obogaljena» i slično. Pri tome se potpuno prećutkuje da je o sadržaju sporazuma pregovarano više od godinu dana, da je njegov sadržaj prethodno potpuno usaglašen, da je još u oktobru parafiran i da je samo prije  četrdeset dana, vlada kojom Koštunica predsjedava, donijela zaključak da se sporazum potpiše 28. janura, te ovlastila potpredsjednika vlade Đelića da izvrši tu formalnost. 

Da bi pokazali koliko su ozbiljni u «ratu protiv mrskoga zapada», Koštuničini članovi državne izborne komisije, potpomognuti radikalima i socijalistima, odlučili su da ne dozvole predstavnicima Velike Britanije i USA da posmatraju predsjedničke izbore. Istovremeno su donijeli odluku da iste izbore posmatraju «šampioni demokratije» poput Rusije i Bjelorusije. Nema labavo. Na svoju štetu, dakako.

Šta još čeka Srbiju narednih nedjelja i mjeseci, tek ćemo vidjeti, ali, da će politički život biti krajnje dramatičan, potpuno je izvjesno. Čak, kad bi kojim čudom na predsjedničkim izborima pobjedio najrazumniji i najprozapadniji kandidat, lider LDP-a, Čedomir Jovanović. Jer, ne treba zaboraviti, najbitnije poluge vlasti su u rukama Vojislava Koštunice. A njegova politika tako liči onoj koju je u Srbiji devedesetih, praktikovao Slobodan Milošević.

Jedan politički događaj iz regiona, premda medijski zapažen, prošao je u Srbiji bez dodatnih komentara. Radi se o ulasku političkih predstavnika Srba iz Hrvatske u vladu Ive Sanadera i činjenicu da predstavnik srpske zajednice, Slobodan Uzelac, obnaša visoko mjesto potpredsjednika te vlade.. Koliko god ovaj ishod bio ranije najavljivan kao moguć i koliko god bio na neki način očekivan, njegova simbolika je dovoljna da u javnom mnenju Srbije ima širi odjek. Jer, on je vjesnik pa i indikator promjenjenih odnosa u regionu i vjetrokaz nekih novih strujanja u balkanskoj politici.

Ako Srbija uspije da se pomjeri iz ove, trenutno politički zaglavljene situacije, te kosovsko rješenje preživi na politički prihvatljiv način, bez dodatnih trzavica, komplikovanja vlastite pozicije ili odlaska u samoizolaciju, cio region će loviti taj «dobar, povoljan vjetar» na evropskom kursu.

Samo, hoće li...pitanje je na koji sigurnoga odgovora nema. Bar na kraće vrijeme...

A, princip koji je kao dominantan u politici Vojislava Koštunice glasi;  «Štetom na štetu», za sve one u svijetu koji se slažu sa evropskom i američkom politikom vezanom za Kosovo. Taj princip i praksa koja bi iz njega proizašla neminovno donosi najveću štetu Srbiji, ali će štetiti i susjedima sa kojima Srbija ima najveću robnu razmjenu, sa kojima bilježi trgovački suficit i na koje je prirodno upućena. Nadati se da to vide i autori te «strategije». I da je to više taktika nego strategija. No, ne mogu tvrditi vide li zaista i da to nije strategija...

 

 

 

 

 



Komentari (167)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blackbox blackbox 09:23 15.01.2008

Re: Pitanjem na vest

Suština je u tome da je Sanader dao političkim predstavnicima srpske zajednice u Hrvatskoj mesto potpredsednika vlade iako je vladu mogao sastaviti i bez njihove podrške. Ima 82 mandata a bilo mu je dovoljno 78.

šta bi bilo kad bi bilo (da je bilo pameti)
Srbi bi danas živeli na svojim OGNJIŠTIMA i bilo bi ih mnogo više u Saboru. Ovako su većina izbeglice ali zato imaju vladu RSK u egzilu!!!!!!!!!!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:24 14.01.2008

Predsedniku ima ko da piše...

Putin pisao Borisu Tadiću
14. januar 2008. | 19:35 | Izvor: Beta
Beograd -- Vladimir Putin poželeo je predsedniku Srbije Borisu Tadiću puno uspeha u njegovom delovanju za "dobrobit prijateljske Srbije".

U ličnom pismu koje je Tadiću večeras uručio ruski ambašador u Beogradu Aleksandar Aleksejev, predsednik Rusije je predsedniku Srbije čestitao 50. rođendan i naveo da je on u Rusiji dobro poznat kao istaknuti političar i pristalica svestranog razvoja odnosa dve zemlje.

"Srbija je bila i jeste ključni partner Rusije na Balkanu", istakao je Putin i naveo da "posebno zadovoljstvo izaziva vidljivo povećani intenzitet političkog dijaloga, koji za osobinu ima visok stepen poverenja i podudaranje pristupa ključnim" međunarodnim pitanjima.

"To u potpunosti važi za saradnju oko rešavanja kosovskog pitanja, zasnovanog na poštovanju načela međunardnog prava", istakao je Putin, rečeno je Beti u kabinetu Tadića.

Ruski predsednik je u pismu Tadiću naveo da su pred Srbijom i Rusijom "veliki zadaci kvalitetnog poboljšanja trgovinsko-ekonomske saradnje za koju je karakterističan stabilan tempo rasta bilateralne robne razmene".

Putin je istakao i da je od "posebnog značaja realizacija zajedničkih projekata u oblasti energetike".

P.S. Fali još ono za NIS i druga javna preduzeća...o))
E, Tomo, Tomo...kad ćeš ti dobiti pismo...o)) I kakvim će penkalom biti napisano.

adam weisphaut adam weisphaut 21:36 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

Ovo je kao Onjeginovo pismo Tatjani
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:41 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

adam weisphaut
Ovo je kao Onjeginovo pismo Tatjani

Više mi liči na Ljermontova - Recimo "Junak našega doba"...o))
AlexDunja AlexDunja 21:44 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...


Više mi liči na Ljermontova - Recimo "Junak našega doba"...o))

ima tamo prica "fatalist" o srpskom oficiru koji igra ruski rulet:))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:50 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

AlexDunja

Više mi liči na Ljermontova - Recimo "Junak našega doba"...o))

ima tamo prica "fatalist" o srpskom oficiru koji igra ruski rulet:))

Svi junaci u romantizmu su konfuzni i nesrećni..o))
Ovi naši, jesi videla, pa oni nose "svetsku bol"..Brinu šta če biti od Aljaske do Ognjene zemlje...o))
AlexDunja AlexDunja 21:53 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

Ovi naši, jesi videla, pa oni nose "svetsku bol"..Brinu šta če biti od Aljaske do Ognjene zemlje...o))

kazem ti : fatalisti :))
adam weisphaut adam weisphaut 21:55 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

Svi junaci u romantizmu su konfuzni i nesrećni..o))
Ovi naši, jesi videla, pa oni nose "svetsku bol"..Brinu šta če biti od Aljaske do Ognjene zemlje...o))

Brinu brige vaskolikog covecanstva, bore se protiv globalizma, cak i filmove sahranuju
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:56 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

AlexDunja
Ovi naši, jesi videla, pa oni nose "svetsku bol"..Brinu šta če biti od Aljaske do Ognjene zemlje...o))

kazem ti : fatalisti :))

Da...naročito kad imaju nešto za sebe da "ufate"...o)))
AlexDunja AlexDunja 22:02 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

adam weisphaut
Ovo je kao Onjeginovo pismo Tatjani

bilo bi , da je tadic pis'o, ovako ...:))

I šta vam više mogu reći?
Sad zavisi od vaše volje
prezrenje vaše da l' ću steći,
al' ako vas moj udes hudi
bar malo trone i uzbudi,
vi me se nećete odreći.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:32 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

AlexDunja
adam weisphaut
Ovo je kao Onjeginovo pismo Tatjani

bilo bi , da je tadic pis'o, ovako ...:))

I šta vam više mogu reći?
Sad zavisi od vaše volje
prezrenje vaše da l' ću steći,
al' ako vas moj udes hudi
bar malo trone i uzbudi,
vi me se nećete odreći.

A Putin ovako...o))
Imate izbor, to Vam kažem,
NIS mi prodajte, a kupite rakete,
Mesecima, noću, u samoći važem,
Od toga nećete imati štete...o))

A, kako ti se čini...o))
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 22:53 14.01.2008

Re: Predsedniku cestitao rodjendan?

Ljudi, ovde je neko napravio kalendarsku gresku! Iako je razlika izmedju gregorijanskog i julijanskog kalendara (barem) 13 dana, odakle sad razlika od jednog dana? Tadicu rodjendan nije danas (odn. veceras), vec ce biti sutradan (15. januara), barem tako pise na zvanicnom sajtu predsednika Republike Srbije.
Blamaza i od strane Rusa i od strane Tadicevog predizbornog staba!
AlexDunja AlexDunja 22:54 14.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

A, kako ti se čini...o))

pa ti si , bre nadaren:))))

opet puskin, tj. tatjana:

Al' osobenjak vi ste, znamo,
i teška vam je selska čama,
a mi...mi ničim ne blistamo,
no iskreno smo radi vama.
doktorka doktorka 00:34 15.01.2008

Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

Drago Kovacevic
Putin pisao Borisu Tadiću14. januar 2008. | 19:35 | Izvor: BetaBeograd -- Vladimir Putin poželeo je predsedniku Srbije Borisu Tadiću puno uspeha u njegovom delovanju za "dobrobit prijateljske Srbije".U ličnom pismu koje je Tadiću večeras uručio ruski ambašador u Beogradu Aleksandar Aleksejev, predsednik Rusije je predsedniku Srbije čestitao 50. rođendan i naveo da je on u Rusiji dobro poznat kao istaknuti političar i pristalica svestranog razvoja odnosa dve zemlje."Srbija je bila i jeste ključni partner Rusije na Balkanu", istakao je Putin i naveo da "posebno zadovoljstvo izaziva vidljivo povećani intenzitet političkog dijaloga, koji za osobinu ima visok stepen poverenja i podudaranje pristupa ključnim" međunarodnim pitanjima."To u potpunosti važi za saradnju oko rešavanja kosovskog pitanja, zasnovanog na poštovanju načela međunardnog prava", istakao je Putin, rečeno je Beti u kabinetu Tadića.Ruski predsednik je u pismu Tadiću naveo da su pred Srbijom i Rusijom "veliki zadaci kvalitetnog poboljšanja trgovinsko-ekonomske saradnje za koju je karakterističan stabilan tempo rasta bilateralne robne razmene".Putin je istakao i da je od "posebnog značaja realizacija zajedničkih projekata u oblasti energetike".P.S. Fali još ono za NIS i druga javna preduzeća...o))E, Tomo, Tomo...kad ćeš ti dobiti pismo...o)) I kakvim će penkalom biti napisano.


Cuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!




blackbox blackbox 09:39 15.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

treba sačekati šta će reći Srđan Đurić

on će, u okviru funkcionalne dužnosti iz dežurstva, oceniti da li je Putin uradio dobro ili ne.
Možda mu čovek očita lekciju da se ne meša u unutrašnje stvari koje su u isključivoj nadležnosti DSS.
blackbox blackbox 09:49 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

Cuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!

pa doktorka ovo vam baš nije dobra ni ilustracija ni podela. To je rezultat Bušove doktrine koje se i on sada odriče, a Amerianci ga smatraju jednim od najmanje uspešnih predsednika.
Drugo, nismo mi globalni igrač pa da sad ona strana na koju se svrstamo biva u oromnoj prednosti.
Mi treba da učvrćujemo svojer mesto u Evropi i gradimo dobre odnose sa susedima. Ništa ne dobijemo ako lajemo bilo na Ameriku ili na Rusiju.
Covek u belom Covek u belom 12:46 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

doktorka
Cuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!
Ha, ha, ha, ha, pa kako Irak 'not free' :))))))???
Pa zar ih nije Amerika "oslobodila"???
Kakav ste vi joke, pa to je strasno.
doktorka doktorka 16:11 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

Covek u belom
doktorka
Cuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!Ha, ha, ha, ha, pa kako Irak 'not free' :))))))???
Pa zar ih nije Amerika "oslobodila"???
Kakav ste vi joke, pa to je strasno.



pa cujte, ni mi josh nismo slobodni , a oslobodili su nas od milosevica.
doktorka doktorka 16:18 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

blackbox
Cuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!
pa doktorka ovo vam baš nije dobra ni ilustracija ni podela. To je rezultat Bušove doktrine koje se i on sada odriče, a Amerianci ga smatraju jednim od najmanje uspešnih predsednika.
Drugo, nismo mi globalni igrač pa da sad ona strana na koju se svrstamo biva u oromnoj prednosti.
Mi treba da učvrćujemo svojer mesto u Evropi i gradimo dobre odnose sa susedima. Ništa ne dobijemo ako lajemo bilo na Ameriku ili na Rusiju.


buseve doktrine?nego ,dala sam vam link. zato nemojte napamet da govorite o stvarima koje ne znate. tamo imate svasta nesto , recimo metodoloski kako se odredjivao stepen slobode , pa reference ,pa onda podatke iz godine u godinu . a sto se tice amera, u pravu ste ,njima se vise dopadala politika koju je klinton vodio na balkanu.
a da li treba da vas podsetim kako se putin obracunava sa politickim neistomisljenicima?kako tu stojite sa obavestonoscu ?
doktorka doktorka 16:22 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

doktorka
blackbox
Cuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!
pa doktorka ovo vam baš nije dobra ni ilustracija ni podela. To je rezultat Bušove doktrine koje se i on sada odriče, a Amerianci ga smatraju jednim od najmanje uspešnih predsednika.
Drugo, nismo mi globalni igrač pa da sad ona strana na koju se svrstamo biva u oromnoj prednosti.
Mi treba da učvrćujemo svojer mesto u Evropi i gradimo dobre odnose sa susedima. Ništa ne dobijemo ako lajemo bilo na Ameriku ili na Rusiju.

buseve doktrine?nego ,dala sam vam link. zato nemojte napamet da govorite o stvarima koje ne znate. tamo imate svasta nesto , recimo metodoloski kako se odredjivao stepen slobode , pa reference ,pa onda podatke iz godine u godinu . a sto se tice amera, u pravu ste ,njima se vise dopadala politika koju je klinton vodio na balkanu.
a da li treba da vas podsetim kako se putin obracunava sa politickim neistomisljenicima?kako tu stojite sa obavestonoscu ?

http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=15
blackbox blackbox 18:38 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

to doktorka
nemijte napamet govoriti da neko govori napamet. Nije na akademskom nivou, pogotovo ako ste još doktorka, a inače nije korektno.
buseve doktrine?nego ,dala sam vam link. zato nemojte napamet da govorite o stvarima koje ne znate. tamo imate svasta nesto , recimo metodoloski kako se odredjivao stepen slobode , pa reference ,pa onda podatke iz godine u godinu .

video link i ranije.To ne znači da treba prihvatiti i servirati dalje kao kriterijum.Ja vama to nisam sporio samo sam upozorio da ne treba stvari kruto tumačiti, a pogotovo primenjeni metodološki postupak koji je itekako opterećen ideološkom i političkom dimenzijom.Nećete reći da su Bugari ispunili sve uslove za ulazak u EU.Nećete reći da je nama saradnja sa HT čas uslov čas nije za ulazak u EU stvar objektivne procene ili , ipak ima i političkog.
a sto se tice amera, u pravu ste ,njima se vise dopadala politika koju je klinton vodio na balkanu.

kako sad da sam napamet u pravu?
a da li treba da vas podsetim kako se putin obracunava sa politickim neistomisljenicima?kako tu stojite sa obavestonoscu ?

čak mi je poynatije nego što je vama poznato da mi je poznato.i kako je tajkune pretvorio u državne kapitaliste i druge stvari , o kojima sam pisao na blogu, ako ste zapazili.
Nadam se da me niste pogrešno razumeli kao što ste me pogrešno protumačili.
pozz.
Domazet Domazet 20:28 15.01.2008

Ju bre crna Doktorka...

doktorka
Drago Kovacevic

Cuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!
...od koga to da se cuvamo, je l' od Bosne i Crne Gore?
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:46 15.01.2008

Re: Predsedniku ima ko da piše...

adam weisphaut
Svi junaci u romantizmu su konfuzni i nesrećni..o))
Ovi naši, jesi videla, pa oni nose "svetsku bol"..Brinu šta če biti od Aljaske do Ognjene zemlje...o))

Brinu brige vaskolikog covecanstva, bore se protiv globalizma, cak i filmove sahranuju


možda dođu na red i tesna koža i policajac sa petlovog brda sem ako to nije nepatriotski:)
doktorka doktorka 21:19 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

blackbox
to doktorkanemijte napamet govoriti da neko govori napamet. Nije na akademskom nivou, pogotovo ako ste još doktorka, a inače nije korektno.
buseve doktrine?nego ,dala sam vam link. zato nemojte napamet da govorite o stvarima koje ne znate. tamo imate svasta nesto , recimo metodoloski kako se odredjivao stepen slobode , pa reference ,pa onda podatke iz godine u godinu .video link i ranije.To ne znači da treba prihvatiti i servirati dalje kao kriterijum.Ja vama to nisam sporio samo sam upozorio da ne treba stvari kruto tumačiti, a pogotovo primenjeni metodološki postupak koji je itekako opterećen ideološkom i političkom dimenzijom.Nećete reći da su Bugari ispunili sve uslove za ulazak u EU.Nećete reći da je nama saradnja sa HT čas uslov čas nije za ulazak u EU stvar objektivne procene ili , ipak ima i političkog.
a sto se tice amera, u pravu ste ,njima se vise dopadala politika koju je klinton vodio na balkanu. kako sad da sam napamet u pravu?
a da li treba da vas podsetim kako se putin obracunava sa politickim neistomisljenicima?kako tu stojite sa obavestonoscu ?čak mi je poynatije nego što je vama poznato da mi je poznato.i kako je tajkune pretvorio u državne kapitaliste i druge stvari , o kojima sam pisao na blogu, ako ste zapazili.Nadam se da me niste pogrešno razumeli kao što ste me pogrešno protumačili.pozz.



znate sta , stvar je eu koga ce da primi ,a koga ne. nase je da ispunimo uslove . i ta nesaradnja sa hagom ,treba najvise nama da smeta , mislim na gradjane srbije. skrivanje ratnih zlocinaca itekako kosta ovu napacenu zemlju. a za to je odgovorna ova vlast . inace, u toj istoj rusiji se nalaze nase pare koje je porodica milosevic iznela iz zemlje. i dokle god rusija pruza utociste miri markovic , marku milosevic u i bratu slobodana milosevica , mi ne bi trebalo da odrzavamo diplomatske odnose sa rusijom
doktorka doktorka 22:33 15.01.2008

Re: Ju bre crna Doktorka...

Domazet

doktorka

Drago KovacevicCuvajte se zemlje koja nije zeleno obojena !!!...od koga to da se cuvamo, je l' od Bosne i Crne Gore?


Domazet, idi ovde i ukucaj naziv zemlje koja te zanima , pa se vrati
http://www.freedomhouse.org/template.cfm?page=363&year=2007&country=7258
blackbox blackbox 22:59 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija


znate sta , stvar je eu koga ce da primi ,a koga ne. nase je da ispunimo uslove . i ta nesaradnja sa hagom ,treba najvise nama da smeta , mislim na gradjane srbije. skrivanje ratnih zlocinaca itekako kosta ovu napacenu zemlju. a za to je odgovorna ova vlast . inace, u toj istoj rusiji se nalaze nase pare koje je porodica milosevic iznela iz zemlje.

ovo je neverovatno ,da ne upotrebim drugi izraz. Zasto zamenjujete teze i imputirate ono šta ja nisam rekao?Prestanite da podučavate pre nego naučite kako se to radi.
inace, u toj istoj rusiji se nalaze nase pare koje je porodica milosevic iznela iz zemlje. i dokle god rusija pruza utociste miri markovic , marku milosevic u i bratu slobodana milosevica , mi ne bi trebalo da odrzavamo diplomatske odnose sa rusijom

E ovo vam je totalno politički neodgovorno i na istom nivou gluposti sa onima koji bi da prekinu diplomatske odnose sa EU.
doktorka doktorka 23:12 15.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

blackbox

znate sta , stvar je eu koga ce da primi ,a koga ne. nase je da ispunimo uslove . i ta nesaradnja sa hagom ,treba najvise nama da smeta , mislim na gradjane srbije. skrivanje ratnih zlocinaca itekako kosta ovu napacenu zemlju. a za to je odgovorna ova vlast . inace, u toj istoj rusiji se nalaze nase pare koje je porodica milosevic iznela iz zemlje.ovo je neverovatno ,da ne upotrebim drugi izraz. Zasto zamenjujete teze i imputirate ono šta ja nisam rekao?Prestanite da podučavate pre nego naučite kako se to radi.
inace, u toj istoj rusiji se nalaze nase pare koje je porodica milosevic iznela iz zemlje. i dokle god rusija pruza utociste miri markovic , marku milosevic u i bratu slobodana milosevica , mi ne bi trebalo da odrzavamo diplomatske odnose sa rusijomE ovo vam je totalno politički neodgovorno i na istom nivou gluposti sa onima koji bi da prekinu diplomatske odnose sa EU.


nije zamena teze. evropska unija je ta koja odlucije koga ce da primi, zar ne ? a to da li je neko ispunio uslove il ne, i da li moze da se primi a da ne ispuni sve uslove, stvar je njene dobre volje, odnosno dogovora njenih clanica. spomenuli ste nesaradnju sa hagom, zato sam to prokomentarisala.
sto se tice politicke odgovornosti , videcete kako ce kosovo lepo funkcionisati bez te rusije, cim postane nezavisno. a ako mislite da mi rusima nismo potrebni, pismo putina tadicu vas demantuje
blackbox blackbox 00:21 16.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija


au bre pa da li vi citate uopšte ili pišete šta vam padne na pamet?
[
nije zamena teze. evropska unija je ta koja odlucije koga ce da primi, zar ne ? a to da li je neko ispunio uslove il ne, i da li moze da se primi a da ne ispuni sve uslove, stvar je njene dobre volje, odnosno dogovora njenih clanica. spomenuli ste nesaradnju sa hagom, zato sam to prokomentarisala.

pa ja sam upravo rekao da iako nismo potpuno ispunili uslov koji nam je postavljen u vezi saradnje sa Hagom. Ako je to kriterijum, a jeste,kako onda da kaže da ne možemo , pa onda da možemo iako nismo ispunili uslov. Dakle, ilustrujem kriterijum koji ima političku dimenziju kao i ona podela na slobodne, malo slobodne i neslobodne zemlje. To je bila tema.
sto se tice politicke odgovornosti , videcete kako ce kosovo lepo funkcionisati bez te rusije, cim postane nezavisno. a ako mislite da mi rusima nismo potrebni, pismo putina tadicu vas demantuje

poređenja radi, posle 2.sv.rata Amerika je bila puna ratnih zločinaca, Artuković je izručen tek krajem osamdesetih. A sa SAD smo imali uvek diplomatske odnose i , naravno, kroz diplomatske instrumente potencirali pitanje izručenja.ZBOG TOGA NISMO PREKINULI DIPLOMATSKE ODNOSE I ZBOG TOGA SE NE PREKIDAJU, pa ne treba ni sa Rusijom. Valjda ste shvatili šta je suština. A vi lično prekinute diplomatske odnose sa kim god hoćete.
doktorka doktorka 01:03 16.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

blackbox
au bre pa da li vi citate uopšte ili pišete šta vam padne na pamet?[
nije zamena teze. evropska unija je ta koja odlucije koga ce da primi, zar ne ? a to da li je neko ispunio uslove il ne, i da li moze da se primi a da ne ispuni sve uslove, stvar je njene dobre volje, odnosno dogovora njenih clanica. spomenuli ste nesaradnju sa hagom, zato sam to prokomentarisala.pa ja sam upravo rekao da iako nismo potpuno ispunili uslov koji nam je postavljen u vezi saradnje sa Hagom. Ako je to kriterijum, a jeste,kako onda da kaže da ne možemo , pa onda da možemo iako nismo ispunili uslov. Dakle, ilustrujem kriterijum koji ima političku dimenziju kao i ona podela na slobodne, malo slobodne i neslobodne zemlje. To je bila tema.
sto se tice politicke odgovornosti , videcete kako ce kosovo lepo funkcionisati bez te rusije, cim postane nezavisno. a ako mislite da mi rusima nismo potrebni, pismo putina tadicu vas demantujepoređenja radi, posle 2.sv.rata Amerika je bila puna ratnih zločinaca, Artuković je izručen tek krajem osamdesetih. A sa SAD smo imali uvek diplomatske odnose i , naravno, kroz diplomatske instrumente potencirali pitanje izručenja.ZBOG TOGA NISMO PREKINULI DIPLOMATSKE ODNOSE I ZBOG TOGA SE NE PREKIDAJU, pa ne treba ni sa Rusijom. Valjda ste shvatili šta je suština. A vi lično prekinute diplomatske odnose sa kim god hoćete.


pa videcemo da li moze ili ne moze. to sto nam izlaze u susret je samo stvar njihove dobre volje .
samo da vas podsetim na period kada su sovjeti ukinuli sporazum sa jugoslavijom o saradnji i medjusobnoj pomoci godine 1949. ako se ne varam. tada se tito konacno okrenuo americi . i sta nam je falilo ?a sta je moglo da nas snadje mozemo zakljuciti ako vidimo sta je snaslo zemlje bivseg istocnog bloka. inace, preporucujem vam da procitate knjigu "odrzavanje tita na povrsini " lorejn lis.
blackbox blackbox 09:34 16.01.2008

Re: Na pomolu Tadic-Putin kohabitacija

vi se definitivno igrate gluvih telefona.
nikson nikson 21:44 14.01.2008

!

Kako je 28. januar dan predviđen da Srbija potpiše Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa EU


drago rece mi jelena milic na njenom blog-u da ni ona nije sigurna da li unija hoce da potpise sporazum. dakle ne mi, nego unija. ja ne znam pa eto i tebe pitam za misljenje...


Pri tome se potpuno prećutkuje da je o sadržaju sporazuma pregovarano više od godinu dana, da je njegov sadržaj prethodno potpuno usaglašen, da je još u oktobru parafiran i da je samo prije četrdeset dana, vlada kojom Koštunica predsjedava, donijela zaključak da se sporazum potpiše 28. janura


pazar nije bilo reci da je tu unija onda odjednom nesto promenila?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:52 14.01.2008

Re: !

nikson
Kako je 28. januar dan predviđen da Srbija potpiše Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa EU


drago rece mi jelena milic na njenom blog-u da ni ona nije sigurna da li unija hoce da potpise sporazum. dakle ne mi, nego unija. ja ne znam pa eto i tebe pitam za misljenje...


Pri tome se potpuno prećutkuje da je o sadržaju sporazuma pregovarano više od godinu dana, da je njegov sadržaj prethodno potpuno usaglašen, da je još u oktobru parafiran i da je samo prije četrdeset dana, vlada kojom Koštunica predsjedava, donijela zaključak da se sporazum potpiše 28. janura


pazar nije bilo reci da je tu unija onda odjednom nesto promenila?

ha, Niksone..brinu ljudi šta je sa penkalom...Plaše se da će škripati prilikom potpisa...o))
nikson nikson 21:55 14.01.2008

Re: !

drago ja sam ozbiljno pitao, ali izgleda da ne moze tako. inace sta mislis o podrsci putina tadicu? evo ja mislim da to i nije tako lose
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:58 14.01.2008

Re: !

nikson
drago ja sam ozbiljno pitao, ali izgleda da ne moze tako. inace sta mislis o podrsci putina tadicu? evo ja mislim da to i nije tako lose

Ja mislim da ta podrška ima veze sa prodajom NIS-a..
nikson nikson 22:11 14.01.2008

Re: !

Drago Kovacevic
nikson
drago ja sam ozbiljno pitao, ali izgleda da ne moze tako. inace sta mislis o podrsci putina tadicu? evo ja mislim da to i nije tako lose

Ja mislim da ta podrška ima veze sa prodajom NIS-a..


dobro ali necemo bas da banalizujemo. sta mislis o podrsci kao takvoj?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:14 14.01.2008

Re: !

nikson
Drago Kovacevic
nikson
drago ja sam ozbiljno pitao, ali izgleda da ne moze tako. inace sta mislis o podrsci putina tadicu? evo ja mislim da to i nije tako lose

Ja mislim da ta podrška ima veze sa prodajom NIS-a..


dobro ali necemo bas da banalizujemo. sta mislis o podrsci kao takvoj?

Kakva banalizacija Niksone..Prodati NIS dve milijarde evra ispod cene je sve osim banalizacije..
Podrška uvek postoji sa nekim razlogom.. Ne postoji "podrška kao takva"...
nikson nikson 22:24 14.01.2008

Re: !

Kakva banalizacija Niksone..Prodati NIS dve milijarde evra ispod cene je sve osim banalizacije..
Podrška uvek postoji sa nekim razlogom.. Ne postoji "podrška kao takva"...


gledam jednog lika koji kaze da je nis trebalo prodati ranije, jer sada ne bi morali da sa njim trgujemo za gasovod. ovde se sve radi kasno. zasto boris tadic ne preduzme jaku inicijativu da dobijemo i gasovod i novac i jos neke benefite. ako ima dobru ideju, to moze da prodje, stvar je samo u ideji
Domazet Domazet 22:30 14.01.2008

De si bre bata Drago...

...dugo se nismo culi. Ja samo da te priupitam kolika je knjigovodstvena cena NISa. Sa i bez ruske nafte. I koliko trazi vlada za nju?

E da, i da te obavestim da vam je mnogo buggy ovaj vas softver. Povecao mi se broj bagova za jos jedan...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:36 14.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

Domazet
...dugo se nismo culi. Ja samo da te priupitam kolika je knjigovodstvena cena NISa. Sa i bez ruske nafte. I koliko trazi vlada za nju?

E da, i da te obavestim da vam je mnogo buggy ovaj vas softver. Povecao mi se broj bagova za jos jedan...

De si Brajo, druže...
Kažu eksperti da je vrednost NIS-a između 3 i 4 milijarde eura...
Rusi nude oko 600 miliona, plus neke investicije od 500 miliona do kraja 2009. čini mi se...
Ovo oko bagova, ne znam..o))
adam weisphaut adam weisphaut 22:44 14.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

Kažu eksperti da je vrednost NIS-a između 3 i 4 milijarde eura...

Osim ako pitas ministra Popovica. Kad ga slusa covek pomisli da NIS treba dati za dz.
Mora da je caj mnogo dobar u Ruskom domu
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:50 14.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

adam weisphaut
Kažu eksperti da je vrednost NIS-a između 3 i 4 milijarde eura...

Osim ako pitas ministra Popovica. Kad ga slusa covek pomisli da NIS treba dati za dz.
Mora da je caj mnogo dobar u Ruskom domu

On nije ekspert u toj oblasti...On je samo Koštuničin ministar...
rayzippo rayzippo 07:18 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

izmedju 3 i 4 milijarde eura !? da nisu experti iz expertskog tima ldp-a !?

nadam se da ce cheda da ga proda za te pare...
doktorka doktorka 07:28 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

rayzippo
izmedju 3 i 4 milijarde eura !? da nisu experti iz expertskog tima ldp-a !?nadam se da ce cheda da ga proda za te pare...

koliko god da je , ne sme se prodati rusima!
rayzippo rayzippo 08:02 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

a jel se to ruski dolari "chuju" !?

ps.ruski kapital je dobrodosao u celom svetu,samo kod nas nije...no worries,pomoci putin i vasu stranku...
doktorka doktorka 08:10 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

rayzippo
a jel se to ruski dolari "chuju" !?ps.ruski kapital je dobrodosao u celom svetu,samo kod nas nije...no worries,pomoci putin i vasu stranku...


zna se i zasto nije. navedite mi je jednu zemlju u evropi u kojoj rusi drze monopol.
rayzippo rayzippo 08:49 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

monopol !? mislite na biznis sa naftom....pa kad nemate vlastite resurse morate od nekoga da zavisite...nisam bas cuo da je shell ili bp nesto zainteresovan za nis,tako da je najbolje da se prihvati ponuda onoga ko da vise ...inace lako moze da se desi kao '90-ih,da tocimo na flasice...
doktorka doktorka 08:52 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

rayzippo
monopol !? mislite na biznis sa naftom....pa kad nemate vlastite resurse morate od nekoga da zavisite...nisam bas cuo da je shell ili bp nesto zainteresovan za nis,tako da je najbolje da se prihvati ponuda onoga ko da vise ...inace lako moze da se desi kao '90-ih,da tocimo na flasice...

a inace je kod nas sve tako transparentno, da znamo ko je dao vishe.
doktorka doktorka 08:56 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

http://www.transparentnost.org.yu/aktivnosti/pouzdanost/2706-s05.html


"Kako sprečiti korupciju u poslovanju i prilikom privatizacije velikih javnih preduzeća ?
ŠTA SE GUBI, A ŠTA DOBIJA PRODAJOM NIS-a, EPS-a... ?
U Srbiji se javnost iscrpljuje vestima o tzv. sitnoj korupciji u zdravstvu, obrazovanju, carini... Čini se da to doprinosi da važna pitanja ostanu van fokusa, ne samo političara, već i građana, o čijoj se budućnosti u mnogome odlučuje iza zatvorenih vrata


Nemanja Nenandić, programski direktor Transparentnost - Srbija

Građani imaju pravo da budu upoznati sa celovitim i jasnim informacijama o tome kakvo je poslovanje javnih preduzeća koja deluju u oblasti energetike (EPS, NIS i drugi). Takve informacije se danas samo delimično mogu saznati iz saopštenja koja izdaju sama ta javna preduzeća i resorna ministarstva. Bitno je znati i to koliki se deo dobiti javnih preduzeća ulaže u njihov dalji razvoj, koliko se sliva u državni budžet, a koliko se troši na potpuno neracionalne namene. O sponzorstvima i reklamiranju javnih preduzeća koja faktički imaju monopol i drugim oblicima zloupotrebe novca potrošača, kao i mogućim manipulacijama prilikom privatizacije NIS, EPS i drugih javnih preduzeća za Energyobserver.com piše Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnost-Srbija.


Korupcija se gnezdi tamo gde caruju monopoli i diskreciono odlučivanje. Ima je tamo gde se odlučuje o trošenju budžetskih para i o raspolaganju državnom imovinom, a naročito u situacijama kada javni sektor dolazi u kontakt sa privatnim - bilo da je reč o nabavkama koje se plaćaju novcem poreskih obveznika, bilo da se deo imovine i potencijalnih prihoda koji pripadaju građanima, a kojima oni koji su na vlasti samo privremeno raspolažu, ustupa akterima iz privatnog sektora. U Srbiji se javnost često iscrpljuje jalovim diskusijama o sumnjivom ponašanju pojedinih političara i vestima o tzv. sitnoj korupciji u pojedinim segmentima društva (zdravstvo, obrazovanje, carina, saobraćajna policija i sl.). Mada ni takve diskusije nisu na odmet, čini se da one doprinose tome da mnoga važna pitanja ostanu van fokusa, ne samo političara, već i građana, o čijoj se budućnosti odlučuje iza zatvorenih vrata.

Hroničan nedostatak budžetskih sredstava već godinama se u Srbiji delimično podmiruje donacijama, kreditima i prihodima od privatizacije. Ne ulazeći u pitanje da li su nosioci vlasti dobili od birača mandat za vođenje takve politike (te teme nisu nikada bile u žiži izborne kampanje), može se potražiti odgovor zbog čega do takvog postupanja dolazi. Ukoliko ne bi bilo ovih vrsta prihoda, bilo bi nemoguće podmiriti osnovne potrebe državne uprave i javnih službi, što bi izazvalo dodatno nezadovoljstvo kod stanovništva (potencijalnih birača). Budući da nijedna politička struktura u Srbiji ne može da računa na to da će ostati na vlasti u dužem vremenskom periodu (pa čak ni onom na koji je izabrana), prirodno se javlja težnja vladajuće elite da maksimizira prihode i rashode u periodu dok je na vlasti. Naročito je, po dugoročne interese zemlje, opasna prodaja velikih monopola radi kratkoročnih finansijskih efekata, kao što je bio slučaj sa prodajom Telekoma (1997.godine) što su ondašnji čelnici opozicije oštro kritikovali kao primer "nedomaćinskog raspolaganja", najavljujući čak reviziju svih takvih ugovora nakon smene vlasti (npr. Zoran Đinđić, na jednom od beogradskih mitinga koalicije Zajedno radi priznavanja rezultata lokalnih izbora).

Veliki sistemi za proizvodnju, preradu i distribuciju energije takođe su, već dugo, predmet povremenih razgovora i sumnjičenja, kako onih koji se odnose na oblik i modalitet privatizacije, tako i onih koja se odnose na korupciju. Sa stanovišta antikorupcijske politike, bitno je ukazati na nekoliko činjenica:

Najpre, građani imaju pravo da budu upoznati sa celovitim i jasnim informacijama o tome kakvo je poslovanje javnih preduzeća koja u ovoj oblasti deluju (EPS, NIS i drugi). Takve informacije se danas samo delimično mogu saznati iz saopštenja javnih preduzeća, iz podataka koje objavljuju resorna ministarstva ili iz onoga što na tu temu objave svi drugi, a čiju kompetentnost građani Srbije ne mogu ni na koji način da provere. Bitno je znati i to koliki se deo dobiti javnih preduzeća ulaže u njihov dalji razvoj, koliko se sliva u državni budžet, a koliko se troši neacionalno (npr. sponzorstva i reklamiranje u situaciji postojanja faktičkog monopola). Srbija i dalje nema vrhovnu instituciju za reviziju, koja bi mogla meritorno da oceni ne samo zakonitost poslovanja, već i podobnost organizacione strukture i postupka donošenja odluka u tim preduzećima. Podaci sa kojima građani imaju pravo da budu upoznati treba da obuhvate i sledeće: na koji način je obezbeđeno da ne dođe do korupcije pri odlučivanju, koje su delatnosti postojećih sistema profitabilne za državu i da li postoji realna mogućnost da donesu još veću dobit (npr. ukoliko bi se otpustio višak zaposlenih ili ukoliko bi se nabavila nova postrojenja).

Građani imaju pravo da znaju da li se neka prodaja priprema ili vrši samo zato što su državi potrebna dodatna finansijska sredstva (u oblastima gde država i inače ostvaruje profit) ili zato što se očekuje da bi se mogao ostvariti prihod tamo gde ga trenutno nema. Država nije dobar preduzetnik. Sasvim je realno pretpostaviti da postoje takve oblasti u kojima bi neki kupac našao ekonomski interes da preuzme deo posla koji sada, uz gubitke, obavljaju javna preduzeća. S druge strane, ukoliko se namerava privatizacija neke aktivnosti koja je i do sada donosila dobit informacija o tome mora da bude jasna i da sadrži sledeće elemente - kolika je dobit koja je do sada ostvarivana na ovaj način, koliko bi ta dobit, uz sprovođenje konkretnih mera za bolje poslovanje u javnom sektoru, mogla da se uveca i najzad, kolika bi se dobit mogla ostvariti privatizacijom i u kojoj meri će budući kupac prevaliti svoje troškove na korisnike usluga.

Građani imaju pravo da znaju na koji način su bile ili će biti izvršene analize i sama privatizacija. Građani imaju pravo da znaju ko učestvuje u procesu izrade procena opravdanosti privatizacije i osmišljavanju njenog modela, kao i to na koji način će biti utvrđeno da li su pojedinci ili organizacije na neprimeren način povezani sa potencijalnim kupcima. Javnost takođe, mora da zna i koji će kriterijumi biti primarni pri odabiru budućeg kupca i to na način koji će omogućiti da se zaštiti opšti interes.

Najzad, građani imaju pravo da znaju za kakvu se koncepciju privatizacije zalažu političke stranke i da li se potencijalni kupci ili sadašnja javna preduzeća javljaju posredno kao finansijeri političkih stranaka i njihovih funkcionera. Bez obzira na to što je stranim pravnim licima i javnim preduzecima zabranjeno finansiranje političkih stranaka, kontrola poštovanja ovih odredaba Zakona je praktično nikakva. Razlog za to je što je predmet eventualnih provera samo knjigovodstvena evidencija političkih stranaka, pri čemu nije realno očekivati da bi takva neregularna plaćanja bila knjižena na način koji bi prekršaj učinio očiglednim. Takođe, Zakonom o sprečavanju sukoba interesa pri vršenju javnih funkcija, precizirano je da funkcioneri imaju obavezu da prijave prihode dobijene po bilo kom osnovu. Međutim, stvarnih mogućnosti da se izvrši provera tačnosti tih podataka zapravo i nema. Zbog toga bi se rešenje ovog problema delimično moglo tražiti u ustanovljavanju budućeg nezavisnog tela za borbu protiv korupcije (predviđeno predlogom Nacionalne strategije za borbu protiv korupcije), čija će nadležnost, između ostalog, biti da vrši proveru poštovanja ova dva zakona"

rayzippo rayzippo 09:09 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

a sta vi to ocekujete kada imate samo po jednoga nosioca u svakoj od te dve grane industrije...za drzavu velicine srbije to je sasvim optimalno,nego stvar je u tome da se odredi vlasnicka struktura...sto stranom ulagacu,sto deonicarima a nesto i drzavi...takav model postoji i u mnogo razvijenijim zemljama nego sto smo mi...
blackbox blackbox 10:08 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

doktorka

rayzippoizmedju 3 i 4 milijarde eura !? da nisu experti iz expertskog tima ldp-a !?nadam se da ce cheda da ga proda za te pare...koliko god da je , ne sme se prodati rusima!

Evo juče slušam profesora Miodraga Zeca i čovek lepo kaže da nije bitno kome će se prodati ako se proda po najboljoj ceni i bez politikantsva.Po njemi, ne treba imati iluzija da su ruski kapitalisti sentimentalniji od kapitalista uopšte jer je profit zakon, logično.
To što Putin pomaže ruskom državnom kapitalu koji drže njemu lojalni tajkuni je takože logično.
Ako bi se prodajom NIS-a po principu ko da više još dodatno obezbedili aranžmani za trajniju energetsku sigurnost, benefiti od tranzita i dr. nema tu ništa nelogično. Pa i EU ima aranžmane sa Rusijom, posebno Nemačka , u vezi snabdevanja gasom.
Nije dobra politikantska i kvazipatriotska logika, koja ostavlja prostor i za spekulacije ko je koliko uzeo za sebe, kao npr. da se Telekom RS plati iznad cene a NIS proda ispod cene uz navodne patriotske razloge.
Evo upravo Čedpomir u Kažiprstu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:17 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

rayzippo
izmedju 3 i 4 milijarde eura !? da nisu experti iz expertskog tima ldp-a !?

nadam se da ce cheda da ga proda za te pare...

Da..Toliko...
Prokopijević ga je procenio na iznos od 2,5 do 4 milijarde...a njemu verujem...
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:40 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

Drago Kovacevic
rayzippo
izmedju 3 i 4 milijarde eura !? da nisu experti iz expertskog tima ldp-a !?

nadam se da ce cheda da ga proda za te pare...

Da..Toliko...
Prokopijević ga je procenio na iznos od 2,5 do 4 milijarde...a njemu verujem...



Prokopijević
: To šta će se dogoditi ne znam, jer ne sedim u izvršnoj vlasti, a to šta ne bi valjalo da se dogovori to znam da vam kažem. Dakle, to što ne bi valjalo da se dogovori je da se ova platforma realizuje, drugim rečima, da se NIS proda za tih 400-500 miliona koliko se pominje. Zašto to ne valja? Iz mnogo razloga, jedan razlog je zašto nekome toliko poklanjati, dakle, NIS sad kad bi se prodavao verovatno vredi između milijardu i po i 4 milijarde, teško je reći dok se ne raspiše tender, dok se ne jave ljudi koji su zainteresovani za to, odnosno firme. Naravno, teško je procenjivati u svetlu kosovske krize, to baca jednu značajnu senku na čitav posao, ali zašto neko prodaje toliko ispod cene? Šta je taj ko prodaje toliko ispod cene dobio? On mora da kaže. Pogledajte kako izgledaju ovi iz Vlade koji hoće to da prodaju, što narod kaže kao mule, dakle, ćute kao zaliveni.

B92: E, sad, ministar Popović, nadležni ministar, on kaže da je ovaj sporazum ukoliko bude realizovan vrlo logičan, parafraziram naravno ono što kaže, jer je na našem tržištu najviše nafte ruskog porekla i da bi prosto ovakav jedan aranžman bio dobar u tom smislu.

Prokopijević:
To je besmislica, jer prvo, može da se pita zašto se kupuje nafta pretežno ruskog porekla koja nije kvalitetna i to se kupuje nekvalitetna, među najnekvalitetnijim vrstama nafte, zato je Pančevo onako non stop zagađeno, ne samo zato što nema filtera, nego zato što se kupuje nafta lošijeg kvaliteta. I sad, na to loše rešenje hoće da nakalemi još jedno, pa će onda oni Š kategoriju nafte ovde da prerađuju i da podave čitav region. To su takve besmislice, trebalo bi da se stide ti ljudi koji to pričaju.


poligraf

dal iz ljubavi il ćara.
kaće odgovor sad ne znamo.
rayzippo rayzippo 10:43 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

cifre su vise radi politickih igara nego sto predstavljaju realnu vrednost nis-a...rekao bih da taj prokopijevic malo lupa ili pravi cifru po narudzbi...
zoricag zoricag 12:55 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

ruski kapital je dobrodosao u celom svetu,samo kod nas nije...no worries,pomoci putin i vasu stranku...


za preplacene kuce i plaze da. za monopol ne.
rayzippo rayzippo 13:37 15.01.2008

Re: De si bre bata Drago...

kako ne shvatate,ko god da kupi nis imace monopol;monopol na preradu nafte...

mogu da vam dam primer jedne bp rafinerije koja ,zamislite samo,snabdeva gorivom svoje glavne konkurente i niko je ne smatra monopolistom

nikson nikson 00:25 15.01.2008

jel ovo stvarno bilo u vestima?

blackbox blackbox 10:48 15.01.2008

SREĆAN ROĐENDAN

DANAS JE JELENI MILIĆ R O Đ E N D A N

JELENA,
SREĆEN ROĐENDAN I SVE NAJBOLJE .

Jelena Milić Jelena Milić 10:51 15.01.2008

Re: SREĆAN ROĐENDAN

hvala. al onaj putin cuti...cekam :)
nestorijanac nestorijanac 13:08 15.01.2008

Re: SREĆAN ROĐENDAN

hvala. al onaj putin cuti...cekam :)

Mozda necete dugo da cekate. Kad stigne taj Nato, onda ce onaj Putin skoro sigurno da progovori.
Srecan rodjendan !
doktorka doktorka 16:31 15.01.2008

NIS


izvor Danas , 2005

Procenjena samo vrednost imovine, ali ne i kapitala Naftne industrije Srbije

NIS neće biti prodat za 1,6 milijardi evra

- Procena vrednosti imovine Naftne industrije Srbije urađena je za potrebe deobnog bilansa unutar kompanije koja se, odlukom Vlade Srbije, deli na više pravnih lica. Procena je posebno rađena za svako preduzeće koje posluje u sastavu NIS, a ukupna suma je dobijena zbrajanjem pojedinačnih nalaza - kaže za Danas Branko Pavlović, stručni savetnik Sindikata radnika NIS komentarišući obelodanjivanje nalaza revizorske kuće Diloit i Tuš da je knjigovodstvena vrednost imovine kompanije procenjena na 1, 6 milijardi evra.
Prema njegovim rečima ovaj revizorski nalaz ne znači da će NIS potencijalnom kupcu biti prodat po toj ceni, s obzirom na to da je procenjena samo imovinska vrednost, a ne i vrednost kapitala nacionalne naftne kompanije.
- Koliko zaista vredi kapital NIS u ovom trenutku nije poznato jer, izuzev procene Diloit i Tuš koja je rađena za druge svrhe, dosad nije objavljen nijedan relevantan revizorski nalaz. Realna procena vrednosti kapitala kompanije moći će da se uradi tek nakon donošenja Zakona o upravljanju imovinom NIS - ističe Pavlović i dodaje da se uslovi za privatizaciju NIS neće steći sve do druge polovine 2006. godine.
On dodaje da NIS sigurno ne bi, bar u ovom trenutku, mogao da bude prodat za 1,6 milijardi evra, ali da isto tako nisu tačne ni spekulacije da bi cena kompanije iznoslila samo dvadeset odsto procenjene knjigovodstvene vrednosti. Pavlović je rekao da bi taj procenat bio znatno veći ali nije mogao da precizira koliko.
Prema oceni Vladimira Poznanića, iz revizorske kuće Diloit i Tuš cena NIS zavisiće od prodajnih mogućnosti kompanije i da prema tome, nikako ne treba pogrešno tumačiti da će ova kompanija biti prodata za 1,6 milijardi evra.
- Mi smo uradili finansijsku procenu imovinske knjigovodstvene vrednosti NIS, i to je urađeno u skladu sa najnovijim međunarodnim finansijskim standardima i propisima. Diloit i Tuš nije bio angažovan da proceni vrednost kapitala NIS niti da odredi prodajnu cenu - objašnjava naš sagovornik.
Ekonomista Nebojša Medojević kaže za Danas da će vrednost kapitala NIS zavisiti od strategije restrukturiranja ove kompanije. Prema njegovom mišljenju tenderska prodaja predstavlja loš metod privatizacije za javna preduzeća jer može da dovede do gubitka većinskog paketa akcija što je loše kako sa stanovišta državnih interesa tako i sa pozicija građana i radnika.
- Smatram da treba slediti primere iz Austrije, Slovenije i Češke gde su tamošnje vlade izabrale modele stvaranja korporativnih preduzeća i dokapitalizacije, a većinski paket akcija ostao je u rukama države. Da bi se obezbedili radnici, potrebno je deo akcija podeliti besplatno, a nakon procesa restrukturiranja država bi trebalo da razmisli šta će da učini sa svojim paketom akcija - kaže Medojević.
Ovakav način razmišljanja, blizak je rezonovanju menadžmenta NIS koji smatra da je privatizacija nacionalne naftne kompanije neodvojiva od njene modernizacije. U NIS preferiraju etapnu privatizaciju koja omogućava ulazak strateških investitora posle završetka procesa modernizacije i reorganizacije. Takođe, postoji opredeljenje za moguću dokapitalizaciju, a tek nakon toga za prodaju manjinskog dela kompanije. G.Vlaović
Domazet Domazet 20:33 15.01.2008

Narode...

...je l' moze neko da mi kaze koliki je godisnji profit NISa? 100 mil USD, 200 mil USD/godisnje? To ce vam reci koliko brzo investitor moze da 'izvuce' svoju investiciju. Apsolutno nisam ekspert ali mi se cini da, po danasnjim merilima poslovanja, svaka investicija za koju treba vise od deset godina da se 'izvuce' nije dobar posao...

Uzgred, zaboravi Drago da mi kaze na koliko je procenjena vrednost NISa bez ruske nafte i gasa...
adam weisphaut adam weisphaut 21:34 15.01.2008

Re: Narode...

Domazet
...je l' moze neko da mi kaze koliki je godisnji profit NISa? 100 mil USD, 200 mil USD/godisnje? To ce vam reci koliko brzo investitor moze da 'izvuce' svoju investiciju. Apsolutno nisam ekspert ali mi se cini da, po danasnjim merilima poslovanja, svaka investicija za koju treba vise od deset godina da se 'izvuce' nije dobar posao...

Uzgred, zaboravi Drago da mi kaze na koliko je procenjena vrednost NISa bez ruske nafte i gasa...

Domazete, ima jednostavno resenje da odredimo trzisnu vrednost, tender
Domazet Domazet 23:26 15.01.2008

To svakako Adame,

I onda se u Tenderu navede da je predmet ponude ne samo prodaja NISa nego i dugorocni ugovor o snabdevanju naftom. Pa se onda izabere ponudjac koji daje ukupno najpovoljniju ponudu. Slozices se sa mojom malenkoscu da svako ko ne bi ovako postupio grdno pogresio...
adam weisphaut adam weisphaut 10:08 16.01.2008

Re: To svakako Adame,

Domazet
I onda se u Tenderu navede da je predmet ponude ne samo prodaja NISa nego i dugorocni ugovor o snabdevanju naftom. Pa se onda izabere ponudjac koji daje ukupno najpovoljniju ponudu. Slozices se sa mojom malenkoscu da svako ko ne bi ovako postupio grdno pogresio...

Naravno, ali da imamo dovoljno jake garancije za redovne isporuke i da cemo imati uticaj na formiranje cene, jer je poznato da su neki partneri skloni da koriste energente kao sredstvo ucene
nestorijanac nestorijanac 10:35 16.01.2008

Re: To svakako Adame,

jer je poznato da su neki partneri skloni da koriste energente kao sredstvo ucene

Tako je ! Kao i obicno, u pravu ste dragi kolega sa liste !
A, neki drugi partneri su skloni da koriste kasetne bombe i osiromaseni/obogaceni uranijum kao sredstvo milosrdja i uveravanja....
adam weisphaut adam weisphaut 11:23 16.01.2008

Re: To svakako Adame,


Tako je ! Kao i obicno, u pravu ste dragi kolega sa liste !
A, neki drugi partneri su skloni da koriste kasetne bombe i osiromaseni/obogaceni uranijum kao sredstvo milosrdja i uveravanja....

Sta cete kad nam onaj partner umesto S-300 poslao corave snajperiste sto se pojavljuju po losim ruskim propangadistickim filmovima jednog stanovitog autora
doktorka doktorka 16:58 16.01.2008

Re: To svakako Adame,

adam weisphaut

Tako je ! Kao i obicno, u pravu ste dragi kolega sa liste !
A, neki drugi partneri su skloni da koriste kasetne bombe i osiromaseni/obogaceni uranijum kao sredstvo milosrdja i uveravanja....
Sta cete kad nam onaj partner umesto S-300 poslao corave snajperiste sto se pojavljuju po losim ruskim propangadistickim filmovima jednog stanovitog autora

svasta nesto su nam poslali u pomoc. i kozake kao moralnu podrsku

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana