Budućnost| Društvo| Istorija| Politika| Region

1941 – 1:50; 2011 – 2:7000000

Hansel RSS / 02.12.2011. u 21:34

Ovo nije ni evroskeptični ni antinemački ni nacionalistički blog.
Ako je išta, onda je samo - skeptičan.

Već dugo iritiraju Uslovljavanja ova i ona, ovakva i onakva, logična i nelogična, dobronamerna i „dobronamerna".

Kao Uslov neki Amerikanci pomenuše i prihvatanje proizvodnje GMO hrane.

Danas Angela i dalje ne odustaje od definisanja „susedstva" bivšeg dela jedne (kakve god) zemlje i jednog njenog otcepljenog dela.

Angela i danas kao razlog za neku kaznu (slučajno prema Srbiji) pominje ugroženost nemačkih vojnika, koji su tu, van svojih granica (s drugim stranim vojnicima), prvi put posle završetka Drugog svetskog rata. Ako se dobro sećam, prvo angažovanje nemačke vojske van svoje teritorije posle njega bilo je - u bombardovanju SRJ?

"Veoma mi je žao što Srbija do sada ta očekivanja nije ispunila i time nije ispunila preduslove za dobijanje statusa kandidata", rekla je Angela Merkel.

Tadic_Merkel.jpg

Ona je ukazala i na to da je „Srbija minulih dana doprinela atmosferi u kojoj su nemački vojnici na severu Kosova, u sastavu Kfora, napadani i ranjavani vatrenim oružjem".
„Kažem da to nije prihvatljivo!", zaključila je Angela Merkel.
Nemački mediji podsećaju da na prelazima između Kosova i Srbije već nedeljama traju sukobi kosovskih Srba i snaga Kfora i da je u ponedeljak pucano na dva nemačka vojnika.

184606_ona-danas_hs.jpgNe znam da li je Angela gledala film svoje frapantno hrabre i divno poštene sunarodnice Beate Niman „Dobar otac - optužnica ćerke". Pred ulazom u današnji Dom Vojske, a tokom okupacije - nemačke komande, pred bronzanom tablom s ćiriličnim slovima ona se iskreno čudi, ona je još više ljuta na svog oca, ona kipti u svojoj spoljašnjoj smirenosti na kojoj se primećuju pukotine: „Ja ne umem ovo da pročitam!? Šta su oni tražili ovde, u zemlji koja nije njihova, čiji jezik ne mogu da razumeju?!"  Neverovatna gospođa Niman bila je od rođenja uljuljkivana pričama da je njen otac nevin osuđen. Kada su javili da je umro, ona je počela da istražuje arhive u želji da ga rehabilituje. Tek posle pada Berlinskog zida uspeva da dođe do dokumentacije iz Istočne Nemačke u kojoj pronalazi upravo suprotne dokaze - dokaze da je njen otac počinio zločine u SSSR-u i Jugoslaviji - u logoru „Staro Sajmište".

U filmu se Beate sreće i polemiše s demonstrantima koji u Nemačkoj tvrde da nacističkih zločina nije bilo. Buni se protiv policije koja je odbijala kontrademonstrante vodenim topovima (uz to, pri niskoj temperaturi). Od policije je dobila objašnjenje da oni „samo izvršavaju naređenja". Kasnije, u policiji, tvrdi da u tim strukturama i dalje opstaje stari način razmišljanja.

Ne znam da li je u pravu (asocijacija iz naslova sasvim spontano mi se javila odmah pošto sam čuo Angeline reči), ali nikada mi neće biti jasna potreba i strast za bilo kakvim, a naročito ne velikim petljanjem u unutrašnje stvari drugih država i naroda, a naročito kada postoji teška istorijska opterećenost odnosa s jednom-im od njih.

I, da se razumemo, kandidaturu mi možda zaista i ne zaslužujemo, gledano u nekim apsolutnim merilima (treba li da kažem da mislim sve najgore i o učešću Srbije u ratovima devedesetih?), ali - koja su merila važila (ili, bolje: koja nisu važila) za Rumuniju i Bugarsku, pa i za Hrvatsku? Kako god bilo, kao da smo u crnoj rupi čija nas gravitacija nezadrživo vuče, a drobi nas - polako...

A po ko zna koji put izgleda da bi Zapad mogao da nam pruži neki „antigravitacioni" kanap da se za njega uhvatimo, ali, nekako, ono što bacaju kao da uvek ima neku omču na našem kraju?!  S druge strane, sami smo krivi...

BONUS:

 Da_li_ste_znali_1.jpg
Da_li_ste_znali_2.jpg
Da_li_ste_znali_3.jpg
da_li_ste_znali_4.jpg
Da_li_ste_znali_5.jpg
Da_li_ste_znali_6.jpg
Da_li_ste_znalibl_da_7.jpg

(Priredila prof. dr Gabriela Šubert, preuzeto sa sajta Ambasade Nemačke u Beogradu, objavljeno u dodatku "Politici", pre neku godinu - "Guten Tag, Srbijo". Naravno, štamparska je greška kod gen. Pavla Jurišića, po ocu Lužičkog Srbina - nije Štrum, nego Šturm. I, da dodam da je deda Zorana Radmilovića po majci bio Nemac, verovatno je radio u rudniku "Vrška čuka" kod Zaječara, gde se Zoran rodio.)

 



Komentari (468)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 11:17 03.12.2011

Re: ....

Jedini nacin da region nekako krene u razvoj ekonomije i da prestane razglabanje o politici je da se integrise u NATO



cerski
dragan7557 dragan7557 11:30 03.12.2011

Re: Alo bre, Majstore

I sad su Albanci merodvani da uvode demokratiju jbt a nisu u stanju da obezbede ELEMENTARNU SLOBODU KRETANJA na teritorijama gde već vladaju.

A ko te ubedio da Albanci bilo cime vladaju? Domacinski su te zajebali!
a sve pošteno radom generacija paora zarađeno i tapijama overeno,

Cini mi se da u je Bosnu, Gruntovnicki sistem (Austrougarski) uveden ranije a sada Katasterki a ne tapijski? Uzged Tapije su otomanski sistem i zadrzane cini mi se samo jos na Kosovu.

Da se tapijama nista ne Overava niti se kad Overavalo, je vec nekoliko vekova poznato. Al'dobro informacije tesko putuju, treba se probiti kroz usko-pojasni brdovitog Interneta.

cerski
metrevelic metrevelic 11:35 03.12.2011

Re: ....

treba biti realan pa otvoriti oci i videti da mnogima u Srbiji to jako smeta i da nece pristati da zive u crnoj rupi Evrope.

pa ne zove li se to viđenje "rezultati demokratskih izbora"
escherichije_colic escherichije_colic 11:55 03.12.2011

Re: Alo bre, Majstore

Da se tapijama nista ne Overava niti se kad Overavalo, je vec nekoliko vekova poznato. Al'dobro informacije tesko putuju, treba se probiti kroz usko-pojasni brdovitog Interneta.

cerski


Da li je to uopšte bitno za poentu moje priče? Kako se zove papir- tapija, ugovor, ja to ne znam niti me iskreno ne interesuje. Znam da je nešto moje i da je regularno plaćeno i stečeno, za šta postoje dokazi, na kraju krajeva, i u tim austrougarskim katastarskim knjigama. Mogao sam da napišem i "imam ćage da je moje" a Vi biste mi verovatno napisali "opšte je poznato da se ćage na teritoriji BiH ne koriste od Aneksije 1908. kad je i zvanično uveden salzburški papir kao standard u državnoj administraciji".
dragan7557 dragan7557 12:24 03.12.2011

Re: ....


Pa oni siroti već vekovima nas pokušavaju da civilizuju. Kad su ubijali žene i decu po Mačvi, oni su nas učili kulturi i lepom ponašanju.

Bas vala, posle dosli Saveznici 1945, pa bacali paketice sa cokoladom, a 1999 sa osiromasenim, pardon obranim- mlekom.

cerski
dragan7557 dragan7557 13:14 03.12.2011

Re: ....


Srbija 90-ih aktivno vodi politiku samoizolacije a njeni poticari pljuju po Zapadu

Pa nisu oni krivi sto su znali:
"Ја сам знао да ћемо ми морати да скинемо гаће и да им се натрћимо,

al' nisu ocekivali:
али нисам очекивао да ћемо баш морати и да им га попушимо."


Integralan pristup nije izgleda jos usvojen svuda u politici.

cerski
escherichije_colic escherichije_colic 13:52 03.12.2011

Re: ....

Jebote, hocemo li ikad u ogledalo da se pogledamo, i kolektivno i pojedinacno; il' cemo kao i do sad da drvimo o arhineprijateljima, bratskim narodima, svetskoj zaveri, nemanju/imanju srece... Mislim ocito funkcionise i pomaze nam u poimanju sveta, right? Pa nije zivot lutrija (biolozi, odstupite!), niti je zivljenje petparacka burleska (sociolozi, i vi isto!) pa da stalno proklinjemo tuznu sudbu i neprijatelje koji su se bas eto okomili na nase porodicno gnezdo u nameri da ga upropaste jer nas iz nasih samoumisljenih razloga mrze. Ko misli tako nije ni zasluzio da ga se tretira bolje od piona u ovoj grandioznoj svetskoj partiji saha. Mada ni kao pion nije narocito pouzdan pa se upotrebljava samo u partijama za zagrevanje ili zabavu publike...

Samo napred, krivite sve druge za licne neuspehe, daleko cete dogurati... I mi sa vama...


1) Da li je Tuđman nastavio Pavelićevu agendu koju sada dovršava hrvatska proevropska demokratska vlast? (osnivanje nekakve "crkve pravoslavnih Hrvata", tolerisanje nacističke ikonografije i podsticanje atmosfere u kojoj se Srbi osećaju nebezbedno da se izjasne kao Srbi) i da li su u svemu tome imali i dan danas imaju svesrdnu i bezrezervnu podršku Nemačke?

2) Da li su na Kosovu dali državu albanskoj narko mafiji i nastavljačima tradicija Prizrenske lige i balista iz drugog svetskog rata oličenim u UČK i Hašimu Tačiju?

3) Da li je Nemačka podržala pravo na samoopredeljenje SVIH naroda u bivšoj SFRJ osim Srba u BiH i Hrvatskoj? Zašto je moglo preglasavanje na nivou republika a nije moglo na nivou SFRJ? Nepošteno je preglasavanje kad su Srbi u većini a nije nepošteno kad su u manjini?

Nije nikakva teorija zavere, to je njihova vekovna agenda, toga samo politički i istorijski nepismeni ljudi nisu svesni.
dragan7557 dragan7557 21:19 03.12.2011

Re: ....

Дозвола за рат се увек добијала у некој европској престоници..

Pa sto ne rece i gde se daju pare za ratovanje? Ko ih uzima i ko daje, a osobito ko vraca dugove posle rata?

cerski
omega68 omega68 21:53 03.12.2011

Re: ....

A mi (Balkanci in general, Svrbijanci in particular) ni luk jeli, ni luk mirisali? Daj bre, dokle cemo se zavaravati? Da mi nismo 'teli da se pokoljemo i istrebimo, nema tog zapada il' istoka koji bi nas na to naterao. Da je silna spaljena i razrusena imovina posteno stecena, nema onog ko bi nas naterao da istu spalimo i porusimo.
Top Lista Nadrealista
mrale54 mrale54 22:16 03.12.2011

Re: ....

Filip2412
Kakvi smo to smo pokazali za vreme bombardovanja



A?
Vidi majstora kako učitava!
Doduše kad su vak'i pacijenti u pitanju - pa, nije ni teško!
Al', vidiš, ništa mi ne promiče!
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 01:25 03.12.2011

Re: ...

Upravo si me preduhitrio

escherichije_colic escherichije_colic 01:33 03.12.2011

Re: ...

Filip2412 Filip2412 01:37 03.12.2011

Re: ...

German dominated Europe
what a surprise! a ja mislio rumuni i grci ce dominiraju evropom! ili mozda srbi i crnogorci
escherichije_colic escherichije_colic 01:41 03.12.2011

Re: ...

whata surprise! a ja misio rumuni i grci ce dominiraju evropom! ili mozda srbi i crnogorci




Urnebesno ... a da pogledaš klip umesto što samo komentarišeš naslov? Pa kad pogledaš klip, reci mi šta misliš o onome što je čovek rekao.
Filip2412 Filip2412 02:02 03.12.2011

Re: ...

Pa kad pogledaš klip, reci mi šta misliš o onome što je čovek rekao.
pa covek je zapanjen time sto Nemci dominiraju Evropom, sto mi startu govori da je neverovatno inteligentan

Neki Engleski nacionalista, bla bla truc, psi laju a karavani prolaze.... njegova kritika je verovatno delimicno ispravna, a njegov politicki uticaj verovatno zanemarljiv jer kao alternativu ne nudi bas nista.


escherichije_colic escherichije_colic 02:09 03.12.2011

Re: ...

Neki Engleski nacionalista, bla bla truc, psi laju a karavani prolaze.... njegova kritika je verovatno delimicno ispravna, a njegov politicki uticaj verovatno zanemarljiv jer kao alternativu ne nudi bas nista.


Hajde da parafraziram samog g Faradža- on je izabrani političar, za razliku od briselskih birokrata i čankoliza kojima se mnogi danas klanjaju, kao i celom konceptu "evropejizma", koji je jednako promašen i osuđen na propast kao jugoslovenstvo. Ustvari, jugoslovenstvo ima više realnih osnova da se obnovi i oživi, nego taj "evropejizam" da opstane.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:11 03.12.2011

Re: ...

escherichije_colic
whata surprise! a ja misio rumuni i grci ce dominiraju evropom! ili mozda srbi i crnogorci




Urnebesno ... a da pogledaš klip umesto što samo komentarišeš naslov? Pa kad pogledaš klip, reci mi šta misliš o onome što je čovek rekao.

Ево јада кажем нешто у вези са Најџелом...
Човек се противи социјалистичком концепту редистрибуције, централизације. Сматра да такви експерименти воде ка унутрашњим сукобима, пљачки, и паду конкурентности, осиромашењу. Југославија се појављује као еталон, јер је због редистрибуције дошло до пораста нетрпељивости. А да је социјализам имао смисла, Берлински зид би и даље стајао.

Шта значи све то?
Значи да је борба против сиромаштва, приближавањем ЕУ, погрешан концепт, јер умањује конкурентност земље. Можда би и могло, са опрезом у Скупштини, али тешко, јако тешко, јер се временом положај погоршава.

Шта значи "доминација Немачке"? Политички утицај, фискални утицај, и економско заробљавање, не толико преко дуга (што је такође клопка, али пре свега последица лошег економског концепта), већ преко доминације привреде. Ето горе, Немачка тражи раднике. Немачка отвара фирме. Те ствари...
Filip2412 Filip2412 02:17 03.12.2011

Re: ...

већ преко доминације привреде

Nemacka dominira kako god okrenes, bez ili sa EU. Ne znam cemu uopste rasprava na tu temu, vrlo besmisleno.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:19 03.12.2011

Re: ...

Filip2412
већ преко доминације привреде

Nemacka dominira kako god okrenes, bez ili sa EU. Ne znam cemu uopste rasprava na tu temu, vrlo besmisleno.

Е, то није тачно. Немачка користи утицај у ЕУ законодавству како би умањила потенцијалну конкурентност других држава.
escherichije_colic escherichije_colic 02:22 03.12.2011

Re: ...

Nemacka dominira kako god okrenes, bez ili sa EU. Ne znam cemu uopste rasprava na tu temu, vrlo besmisleno.


E iskenjam se ja onda u takvu silovanu Evropu, u kojoj će Nemačka Grcima da preti otimanjem ostrva i da, po treći put za manje od sto godina, okreće puške u Srbe na njihovoj zemlji ... e, da- još treba svi da aplaudiramo i divimo se njihovoj radnoj etici i privrednom prosperitetu
Filip2412 Filip2412 02:25 03.12.2011

Re: ...

Немачка користи утицај у ЕУ законодавству како би умањила потенцијалну конкурентност других држава.

ma nama samo zakoni trebaju pa da pocnemo da radimo evo zavrnu;il smo rukave, ocistili ulice od djubreta i pasa koji ujedaju prolaznike, unistili mito & korupciju, samo sad oce da nas zajebu neki EU zakoni


pazi, ko sto rekoh, sa ili bez EU, Nemacka ce dominirati jos dugo, jer rade, jer uvoze radnu snagu raznih nacija i vera, jer su disciplinovani
Filip2412 Filip2412 02:27 03.12.2011

Re: ...

Nemačka Grcima da preti otimanjem ostrva
Otkad se vracanje dugova zove otimanje? I sto se Grci nisu setili da protestuju i da bacaju molotovljeve koktele po Atini kada su njihovi politicari pozajmljivali pare, kada su pola nacije zaposlili u drzavne sluzbe, nego se setili da protestuju kada dug treba da se vraca?
escherichije_colic escherichije_colic 02:32 03.12.2011

Re: ...

Otkad se vracanje dugova zove otimanje? I sto se Grci nisu setili da protestuju i da bacaju molotovljeve koktele po Atini kada su njihovi politicari pozajmljivali pare, kada su pola nacije zaposlili u drzavne sluzbe, nego se setili da protestuju kada dug treba da se vraca?


Pa da su znali u kakve dubioze ih uvaljuju njihovi rukovodioci, verujem da bi kokteli poleteli još ranije.

O kakvim dugovima mi pričamo- dugovima koje je uzela grčka elita, od kojih je pola pokradeno a pola potrošeno na zapošljavanje partijskog kadra? Smišljeno ekonomsko porobljavanje.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 02:32 03.12.2011

Re: ...

Filip2412
Немачка користи утицај у ЕУ законодавству како би умањила потенцијалну конкурентност других држава.

ma nama samo zakoni trebaju pa da pocnemo da radimo evo zavrnu;il smo rukave, ocistili ulice od djubreta i pasa koji ujedaju prolaznike, unistili mito & korupciju, samo sad oce da nas zajebu neki EU zakoni

Па истина, ништа нас не може зајебати толико, колико сопствено лудило, нерад и корупције врхушке...

А да је ЕУ универзално решење за те проблеме, види се по стању оних држава које су сада у насловима готово свих медија, годинама.

pazi, ko sto rekoh, sa ili bez EU, Nemacka ce dominirati jos dugo, jer rade, jer uvoze radnu snagu raznih nacija i vera, jer su disciplinovani

Сигурно да хоће. Бољи су од Грка, Италијана и Ираца.
Filip2412 Filip2412 02:36 03.12.2011

Re: ...

Pa da su znali u kakve dubioze ih uvaljuju njihovi rukovodioci, verujem da bi kokteli poleteli još ranije.
Epa sad znaju.

Mislim, sta reci, svako placa svoje greske. I Nemci placaju, jer moraju da im oproste pola duga.
escherichije_colic escherichije_colic 02:37 03.12.2011

Re: ...

pazi, ko sto rekoh, sa ili bez EU, Nemacka ce dominirati jos dugo, jer rade, jer uvoze radnu snagu raznih nacija i vera, jer su disciplinovani




Nemoj da se uvrediš, ali već te doživljavam ko onog Ljotićevca iz "Ko to tamo peva?" što je oduševljen Nemcima. Sve dok mu na kraju ne krknu bombu u autobus
escherichije_colic escherichije_colic 02:39 03.12.2011

Re: ...

Epa sad znaju.


E pa kao što ćemo i mi saznati kad nas za jedno 12 godina prime u EU i skapiramo da ustvari ni gaće koje nosimo nisu naše ... A onda će svima da nam podele lopate i raspodele nas na novo radno mesto- džinovsku deponiju biološkog, radioaktivnog i svakog mogućeg gadnog otpada- što će biti uloga rezervisana za Srbiju kao najmlađeg člana srećne evropske porodice.
Filip2412 Filip2412 02:45 03.12.2011

Re: ...

što je oduševljen Nemcima
Nisam odusevljen Nemcima. Samo skrecem paznju na realnost. Nam najbliza ekonomska sila je Nemacka.


Vozim Japanska kola, jel moze eksperiment pitanje, koliko antizapadnjaka odje voze ruska i kineska kola?
Filip2412 Filip2412 02:56 03.12.2011

Re: ...

Nemoj da se uvrediš
ali zadnji politicar sa Balkana koji je mislio da se politika moze vditi "nezavisno" i da se velike sile ne moraju konsultovati za odluke je bio Sloba, znamo kako je zavrsio.

I ne volim to poistovecivanje Zapada sa nacistima, pa nekom su i dobri jebiga, Albanci misle da su im bombardovanje spasili zivote, da bi inace svi u hladnjacama pozavrsavali... ne mislim ja ni dobro ni lose o Zapadu, samo mislim da je bolje da ih postujemo i ozbiljno shvatamo nego da se qrcimo i ne slusamo ih.... to ako zelimo da opstanemo, ako hne zelimo to je druga stvar

inco inco 08:16 03.12.2011

Re: ...

escherichije_colic
Pa da su znali u kakve dubioze ih uvaljuju njihovi rukovodioci, verujem da bi kokteli poleteli još ranije.


Ma joooook, nisu oni znali da nigde na svetu nema petnaesta plata, da niko normalan u svetu ne dobija bonus za redovni dolazak na posao il' za 'zracenje kompjutera', da nije normalno da popove finansira drzava, da im penzije budu vece nego u Holandiji a da ekonomski ne mogu ni da im prismrde, da na pet saltera radi pet osoba koje bi sve jedna mogla da zameni, da porezi postoje da bi se placali a ne da bi se ignorisali, da... Pa cekaj bre, je l' ti stvarno tvrdis da su Grci maloumni? Nemoj te cuje mrale64, sve ce ti ribozome pokidati...

Znali su vrlo dobro, bilo i tad retkih glasova koji su kukali, pricali da je tako neodrzivo, da drzavni aparat mora da se smanji, da moraju partijski i rodjacki uposlenici na ulicu... Al' tak'e nisu hteli da glasaju jer su i sami sudelovali u tom sistemu i bilo im lepo. E a onda dos'o konobar i doneo racun, pa onda kukaj li kukaj...

Secam se tako i ja kad sam bio malo mladji i puno tupaviji, resim jedno vece da senlucim pa nek' ide zivot. Pustao pica i znanima i neznanima, ortak mi pricao da sam lud, a da budemo iskreni i sam sam bio toga svestan, ter'o me da idemo, al' mene ponelo ima-se-moze-se raspolozenje, pa kad na fajrontu stize racun od 800 dojc-maraka, a ja tad tol'ko mlatio mesecno, u'vati me laka nesanica... Posle mi vise tako nesto nije palo na pamet, naucih ja lekciju o ignorisanju realnosti i zivotu 'lako cemo', pogotovo kad bejah primoran da se odreknem luksuza svakodnevne ishrane. Da mi je tad bila ova pamet pa da trazim otpis dugova i apelujem na empatiju domisticiranih bakterija, kud bi mi kraj bio...

E, ali braca Grcite izgleda nikako da nauce, pa ono 'duzan ko Grk' ne potice iz ove SEKE i bate, nego jos iz XIX veka, za sto godina su tri put bankrotirali, i sve iz istog razloga i po istom obrascu... Zivot na odlozeno, a rad na pocek, pa teraj dok muzika svira. Posle moli gospodara da ti nesto udeli... I, kad vec kasnije pominjes smisljeno ekonomsko porobljavanje - ma nije valjda, uperio im neko pusku u potiljak pa rek'o - ima da trosite vise nego sto zaradjujete, i ima da sticujete finansijske izvestaje, inace ode glava? A oni, k'o i mi, nit' luk jeli, nit' luk mirisali, sta ce - morali!

Sto se nase drzave-u-pokusaju tice, mi idemo po istom obrascu kao i Grci, jedino sto onaj ko se opeko na musaku i u pihtije duva, pa nece bas da nam daju i sakom i kapom, nego taman onol'ko kol'ko znaju da mogu da uzmu, uz kamatu naravno. Ali i mi smo nabibercili silne hiljade u drzavnu sluzbu, imamo tri miliona propisa samo da bi nas setali od saltera do saltera da salterusama/salterusanima posao pravimo, na jednog zaposlenog dodje jedan penzioner, od to malo zaposlenih trecina direktno radi za drzavu a od njih polovina na neproduktivnim aktivnostima, placamo Porodici pola milje za bespotrebni pano na terenima koje smo poklonili istoj toj Porodici, placamo 30k jura za sajt u naprednom programskom jeziku CMS , placamo za Miladina, bacamo pola milijarde na teritoriju koja nije nasa i sa koje nista sem problema i kriminala ne ubiramo, bezimo od poreza k'o pop od razuma, i tako dalje, i tako blize...

I dokle mislis da ce to moci? Ja dajem jedno 5 godina pre totalnog bankrota ako se ne sutnemo u dupe sa' i odmah. I to vrlo optimisticna procena. Sa il' bez EU, ima da dodje na naplatu. Nemoj samo posle da neko kaze da 'nismo znali'. Znali smo! Nego necemo da ucinimo ista povodom toga jer dobrana vecina nas u svemu tome ima bar neki benefit. Daleko bilo da zasucemo rukave i radimo, il' mrdnemo guzice da sprecimo da nam se nesto desi... Mnogo lakse da se kuka, posle da se izigrava general posle bitke, a krivca cemo i onako da nadjemo kad za to dodje vreme - trazenje trunja u tudjim ocima smo doktorirali. Bas kao i braca Grci.
mrale54 mrale54 09:39 03.12.2011

Re: ...

inco
Nemoj te cuje mrale64, sve ce ti ribozome pokidati...


Aaaa - jok ja, batice!
Nećete me opet zajebati!
Pa da čitamo, posle, esenciju gluposti tipa - "Pa, Grci 40 god. nisu plaćali porez!" (?????)
Netje da može! C, c. M-m.
A, za ovo podmlađivanje u nicku - ti si moj idol!
Pa, još, onako, široko...10 god.!
Malo li je na ovu skupoću?
milisav68 milisav68 10:20 03.12.2011

Re: ...

inco

Sto se nase drzave-u-pokusaju tice, mi idemo po istom obrascu kao i Grci, jedino sto onaj ko se opeko na musaku i u pihtije duva, pa nece bas da nam daju i sakom i kapom, nego taman onol'ko kol'ko znaju da mogu da uzmu, uz kamatu naravno.

Ma da, biće da su samo Grci i Srbi u pitanju.

Dugovi 1990 2010

Slovenija.....sa 2,6 mlrd na 56,3 mlrd $
Hrvatska......sa 4,6 mlrd na 69,3 mlrd $
BIH...........sa 2,1 mlrd na 16,5 mlrd $
Srbija........sa 5,5 mlrd na 38,0 mlrd $
Crna Gora.....sa 416 mil. na 4,7 mlrd $
Makedonija....sa 890 mil. na 6,7 mlrd $
escherichije_colic escherichije_colic 10:22 03.12.2011

Re: ...

Sto se nase drzave-u-pokusaju tice, mi idemo po istom obrascu kao i Grci, jedino sto onaj ko se opeko na musaku i u pihtije duva, pa nece bas da nam daju i sakom i kapom, nego taman onol'ko kol'ko znaju da mogu da uzmu, uz kamatu naravno.


Izvini, ali ništa oni ne daju meni ili tebi, nego svom potrčku Tadiću, da bi ga održali na vlasti i ne bi li im odradio poslove koje treba. Šta ja imam od toga što će DS da dobije kredit od kojeg zapošljava jubilarnog petsto hiljaditog člana? Veći porez možda.

I šta sad ja mogu da uradim povodom toga? Da glasam za grobara koji nikada neće doći na vlast? Da glasam za Čedu i Vuka, koji će moj glas opet da vrate Tadiću, kao što su uradili i na prošlim izborima? Kako ja u ovoj "demokratiji" da promenim činjenicu, da je više para subvencije dato Fiatu, nego što je UKUPNO uloženo u poljoprivredu za godinu dana?

Nervira me to "mi pa mi". Nešto se ne sećam da su me Tadić i Đelić zvali da zajedno krkamo milijarde koje uzimaju na crtu od MMF? Niti su me pitali da li sam saglasan da pare koje su zajmili na moje ime troše na potplaćivanje članstva svojih usranih stranaka, penzionera i hiljada nesposobnih budala u državnoj upravi.

Jedino što mogu da zaključim da ti preporučuješ koktel i motiku, sad dok je još vreme? Ja ne vidim šta drugo čovek može da uradi u ovoj situaciju.
escherichije_colic escherichije_colic 10:26 03.12.2011

Re: ...

Ma da, biće da su samo Grci i Srbi u pitanju.

Dugovi 1990 2010

Slovenija.....sa 2,6 mlrd na 56,3 mlrd $
Hrvatska......sa 4,6 mlrd na 69,3 mlrd $
BIH...........sa 2,1 mlrd na 16,5 mlrd $
Srbija........sa 5,5 mlrd na 38,0 mlrd $
Crna Gora.....sa 416 mil. na 4,7 mlrd $
Makedonija....sa 890 mil. na 6,7 mlrd $


Eh, opet ti ludi Srbi sa svojim teorijama zavere. Ne sekiraj se, sad će neko da ti objasni kako su sve to balkanske svinjarske države sa primitivnim, lenjim, korpciji sklonim ljudima, pa otuda toliko zaduživanje. Ukratko, "ubermensch" teorije upakovane u plavo pakovanje za žutim zvezdicama- svi smo mi primitivne životinje (pa i njima večito dragi "konjušari" ) a oni u Nemačkoj su dostigli viši stepen razvoja svesti.
tyson tyson 11:05 03.12.2011

Re: ...

Nemacka dominira kako god okrenes, bez ili sa EU. Ne znam cemu uopste rasprava na tu temu, vrlo besmisleno.

Ti bi kanda voleo da oni dođu?






Hansel Hansel 11:09 03.12.2011

Re: ...

Uh, ja ne stiže više da pratim... evo odgovora:

Filip2412
Ma ne mislim ja da je Zapad zlatan, samo se cudim kako mi nekome sudimo a svoje dvoriste nikako da pocistimo, Albanci su tovareni u hladnjace pre 10 godina a sad bi da nam neko prepusti miroljubivo resavanje Kosovskog pitanja, koja glupost.

inco
Samo napred, krivite sve druge za licne neuspehe, daleko cete dogurati... I mi sa vama...


Drugari, o ubijanju nevinih uvek mislim sve najgore, pa i kad je činjeno s naše strane. Ali, ako Nemačka s onim tovarom genocida može da 55 godina posle toga učestvuje u intervenciji protiv neke zemlje, napadajući ciljeve van područja krize gde je neka intervencija MOŽDA i bila nužna, onda bih očekivao da i ova zemlja, ponavljam - kakva god da je, u kojoj ipak ne vlada Milošević ili neko njemu sličan i koja sudi "svojim" ratnim zločincima (i napokon je sve tražene isporučila Hagu), ipak zaslužuje minimalno korektan tretman u zaštiti makar interesa stanovništva čija je matica.

Ne radi se o krivljenju drugih, reč je o činjenicama - ko vlada Kosovom (s kakvom prošlošću), ko priznaje njegovu nezavisnost iako je prošla tek neka godina od martovskog divljanja 2004. (s nekim sankcijama po nekoga?), ko kaže da se ni granice takvog Kosova ne mogu menjati, blabla...

Naše dvorište je moralo da se očisti - svi znamo da nije. Problem je što nama sude, ali stvarno, oni koji nisu počistili svoje.

Probajte i vi da shvatite ovaj blog kao pokušaj dovođenja stvari na svoje mesto bar na nivou percepcije, sobodnog moralnog rasuđivanja... Moramo prihvatiti stvarnost (bilo bi fantastično kad bismo ovu zemlju, zbog nas, mogli da poboljšamo - ali izgleda da je za to prilično kasno), ali ne moramo da, da bi nam bilo lakše, "obolimo" od nekakvog stokholmskog sindroma... pa još da mislimo da smo krivi i za šta nismo krivi. I da vičemo: "Ako, da, kaznite nas i za to!"
tyson tyson 11:10 03.12.2011

Re: ...

pazi, ko sto rekoh, sa ili bez EU, Nemacka ce dominirati jos dugo, jer rade, jer uvoze radnu snagu raznih nacija i vera, jer su disciplinovani

Tako je, rode!






freehand freehand 11:14 03.12.2011

Re: ...

Moramo prihvatiti stvarnost (bilo bi fantastično kad bismo ovu zemlju, zbog nas, mogli da poboljšamo - ali izgleda da je za to prilično kasno)

Zašto bi bilo kasno?
Upravo većina zemalja iz kruga u koji hoćemo da uđemo kaže da je Srbija ok za novi stepen, a i Nemačka kaže da je Srbija ispunila sve demokratske i druge uslove, sem dobrosusedskih odnosa.

Što, opet, pozicije čini krajnje ogoljenim.
mrale54 mrale54 11:27 03.12.2011

Re: ...

Filip2412
Otkad se vracanje dugova zove otimanje? I sto se Grci nisu setili da protestuju


... kad su Nemci zaboravili da plate ratnu odštetu, u visini od 200 i kusur milijardi (današnjih) evra, po pravosnažnoj presudi donetoj u Parizu 47 ili 48 god., do dan-danas? (o kamatu - ne bih!)

Izvini - ja to, malo da ti ispravim komentar, da budeš bliže istini, kad već barataš tim pojmovima. Dobronamerno, jel?.
Hansel Hansel 11:29 03.12.2011

Re: ...

Što, opet, pozicije čini krajnje ogoljenim.

Naravno.

A ovo "kasno" je moj osećaj, nezadovoljan sam kako izgledamo iznutra, tu ne vidim nadu... naričem nad onom izgubljenom energijom optimizma od pre 11 godina, koja je, činilo mi se, mogla da nas vrati na neke (po meni) normalnije staze.
mariopan mariopan 11:43 03.12.2011

Re: ...


Ma joooook, nisu oni znali da nigde na svetu nema petnaesta plata, da niko normalan u svetu ne dobija bonus za redovni dolazak na posao il' za 'zracenje kompjutera', da nije normalno da popove finansira drzava, da im penzije budu vece nego u Holandiji a da ekonomski ne mogu ni da im prismrde, da na pet saltera radi pet osoba koje bi sve jedna mogla da zameni, da porezi postoje da bi se placali a ne da bi se ignorisali, da... Pa cekaj bre, je l' ti stvarno tvrdis da su Grci maloumni? Nemoj te cuje mrale64, sve ce ti ribozome pokidati...

Pa da te obavestim ako ne znaš - ta plata se njima skida sa plate cele godine i nije 15-ta. Deo (pola) se dobije za Uskrs a pola (svoje plate) za Božić...potpuno isto kao što je radila Nemačka i Austrija sa svojim radnicima..i to ne isplaćuje država nego poslodavac, privatnik.Sve se svodi na jednu vrstu dobrovoljne štednje radnika koju drži poslodavac i isplaćuje im po ugovoru tada kada je ugovoreno.

Van pameti je tvrdnja koju na mnogim mestima čitam da je država te pare isplaćivala pa propala, veze nema sa stvarnošću.

To nisu ni Gazdine pare nego ih je radnik zaradio, cele godine mu se skidalo po međusobnom ugovoru između radnika i Gazde. Moglo je i bez toga ali se njima tako dopadalo da za te praznike sigurno uvek imaju para. Tog trenutka kada je država odlučila da tu platu ukine Gazde su radnicima zavrnuli - njihove pare, a država od toga nije dobila ništa - samo Gazda jer mu je država to omogućila pa što da ne iskoristi? I kome je to išlo u računicu? Zato i lete kokteli.

Ko ti je rekao da se porez ne plaća? Plaća se itekako i to deratorski, toliko deratorski da ljudi zatvaraju firme, otpuštaju radnike, i ne mogu da rade, ne ostaje im ništa. Kada se ne radi jer te država toliko dere, kome je to dobro? KO će onda da zaradi te pare koje treba da se vrate? Zato lete kokteli.

A bahata elita koja ne plaća taj isti porez, kao i kod nas, i koja je tim parama napunila svoje dćžepove - pa na njih i bacaju te koktele, nisi prometio da oni to bacaju na svoj Parlament a ne na Nemačku?

A Angelu ne mogu da smisle jer je nadmena i došla je da im udara šamare kao nama, da se malo iživljava i da im pokaže ko je Gazdarica na Grčku. Pa im sela na živac pogotovo kada je zatražila Partenon. Pa su joj poručili neka dođe i neka ga lično uzme i priredili joj "lep" doček na aeodromu, tako lep i masovan da nije smela da sleti.

Ta ista Angela ne pominje da Nemačka nije isplatila ratnu odštetu Grčkoj koja je veća od polovine tog duga koji ona traži od Grčke? Nikada to nije plaćeno niti su im ikada vratili iz sveta nacionalno blago Grčke koje su pokrali i koje sada čuči u tuđim muzejima?

TO su oni tražili od Merkelke i imaju pravo.

I nemoj samo o porezima koji se tamo ne plaćaju, narod to mora da plati i plaća jer postoji čitav niz zakona po kojima ako porez nisi platio ti ne postojiš, nećeš dobiti ništa što bi država trebala da ti odradi, a znaš šta bi sve to bilo da ne ređam. Niuednu potvrdu nećeš dobiti ako nisi priložio i potvrdu o plaćenom porezu, za šta god da ti treba.

Čak se i porez iz penzija obračunava jer oni sve dobijaju bruto, i ako to nisi platio - sve što bi ti od države zatrebalo možeš slobodno da zaboraviš.
mrale54 mrale54 11:45 03.12.2011

Re: ...

Filip2412
jer uvoze radnu snagu raznih nacija i vera


Ček-ček!
Pa, jel to Nemci "slučajno" zaboraviše 800.000 ....istanaca (dopisati po želji Pak, Avgan, etc.) koje su "uvezli" u Atinu za potrebe izgradnje infrastrukture i još koječega za OI 2004?
Al', jebiga - šta je 800 somića "egzotičnotamnoputih dođoša" za Atinu?
Pa, nije Atina - Banja Koviljača!
freehand freehand 11:49 03.12.2011

Re: ...

mrale54
Filip2412
jer uvoze radnu snagu raznih nacija i vera


Ček-ček!
Pa, jel to Nemci "slučajno" zaboraviše 800.000 ....istanaca (dopisati po želji Pak, Avgan, etc.) koje su "uvezli" u Atinu za potrebe izgradnje infrastrukture i još koječega za OI 2004?
Al', jebiga - šta je 800 somića "egzotičnotamnoputih dođoša" za Atinu?
Pa, nije Atina - Banja Koviljača!

Mrale, brate, da smanjiš taj Tzatziki, ili bar manje belog luka da stavljaš.
Znaš, 800.000 komada mnogo je i da su muve doveli.
mrale54 mrale54 13:21 03.12.2011

Re: ...

freehand
Mrale, brate, da smanjiš taj Tzatziki, ili bar manje belog luka da stavljaš.
Znaš, 800.000 komada mnogo je i da su muve doveli.


Znam da zvuči preterano, al', veruj da nemam razloga da lažem.
Da ti kačim linkove - kakva vajda, kad Grčki ne zboruvaš!
(mislim da je politika objavila članak gde kažu da u Gtčku, i sada, SVAKE godine uđe 150 do 180 soma ilegalaca! pa ti računaj!)
Da ti kažem da, u širem centru Atine (gde i ja živim) nema šanse da čuješ grčki jezik? (a, kol'ko ono beše Atina i Pirej broje ljudi?)
Da ti kažem da, na jedan natpis (koje pravim - to mi pos'o)sa grčkim slovima dođe bar 4-5 sa arapsko....istanskobantu jezicima?
Da ti kažem da moj zet (rođeni Grk) poseduje zavidan fond reči na gore pomenutim jezicima, e ne bi li se sporazumeo sa nepreglednom masom tamnoputih saradnika, onomad, pred OI 2004.
Da ti kažem...ma neću. Neću da te davim.
Prošetaj se do Atine, pogledaj sam - a, ja posle častim piće (da dođeš sebi od šoka!) uz obavezan tzatziki sa PUNO belog luka, jbga, godine, holesterol, čuka i te munje!


PS ovo sam naveo ZVANIČNE podatke! Za 800 soma. Šta bi rek'o na nezvanične?

PPS Sad se setih! Možda će i Mara, ako pročita ovo, da ti dočara osećaj kad se u centru Atine osećaš kao u Bombaju, Karačiju ili... vid'la žena letos.

dragan7557 dragan7557 13:34 03.12.2011

Re: ...

srdjazlopogledja 02:11 03.12.2011
Re: ...

escherichije_colic

whata surprise! a ja misio rumuni i grci ce dominiraju evropom! ili mozda srbi i crnogorci





Urnebesno ... a da pogledaš klip umesto što samo komentarišeš naslov? Pa kad pogledaš klip, reci mi šta misliš o onome što je čovek rekao.


Ево јада кажем нешто у вези са Најџелом...
Човек се противи социјалистичком концепту редистрибуције, централизације.

Redistribucija vrednosti nije socijalisticki koncept, vec osnovni egzistencijalni i ekonomski princip. Ako ne bi postojala redistribucija ti bi lips'o k'o gladan ker.

Centralizacija upravljanja drzavom (i privredom) takodje nije socijalisticki vec robovlasnicki i feudalni koncept drzave, prenet iz ovih perioda u rani kapitalizam, "socijalizam."

Dalje se prenosi na Imperijalizam, sa ili bez konkretnog Suverena, koji umesto Imperatora moze da nosi i formalni naziv Predsednik, sa ogranicenjima koje ima i moderni Suvereni Monarh. Sustinski se stvari ne menjaju po same podanike, vec po Elitu, Avangardu Visoko Plemstvo itd.

Kad za koju godinu umesto Najdzel, bude Sir Najdzel odanost Suverenu uz parlamentarna ogranicenja koje je njegova plemicka kasta uvela, Sir Najdzel vise nece spominjati nista vec krckati svoje "tesko" steceno bogatstvo.

Rekoh ja tebi smanji brlju, ili ces pobrkaciti cak i svoje klonove.

cerski
metrevelic metrevelic 16:16 03.12.2011

Re: ...

Vozim Japanska kola, jel moze eksperiment pitanje, koliko antizapadnjaka odje voze ruska i kineska kola?

Voze ono što voze i Rusi, japanska, korejska . nemačka kola
marcedes iz Sankt Peterzburškog pogona. Dećko ladni rat je prošao a socijalizma više nema u Rusiji (al ima u briselu).Dokle će te da živite u ladnoratovskoj matrici
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 16:36 03.12.2011

Re: ...

metrevelic
Vozim Japanska kola, jel moze eksperiment pitanje, koliko antizapadnjaka odje voze ruska i kineska kola?Voze ono što voze i Rusi, japanska, korejska . nemačka kola marcedes iz Sankt Peterzburškog pogona. Dećko ladni rat je prošao a socijalizma više nema u Rusiji (al ima u briselu).Dokle će te da živite u ladnoratovskoj matrici

Dokle god postoji Briselski 'leb bez motike... NVO ispiracine i fondovi i donacije za potkupljivanje vrhuske.
tasadebeli tasadebeli 02:44 03.12.2011

Ма све је то...

...једна добра уносна работа. Можемо ми да тулимо колико год можемо, овај тренутак је такав какав је и не можемо много ту да учинимо. Још 2002. један демократа из ужег круга ми је онако, уз пивце, лепим речником савремене политике рекао: "Ја сам знао да ћемо ми морати да скинемо гаће и да им се натрћимо, али нисам очекивао да ћемо баш морати и да им га попушимо."

Ми признавањем Косова као државе нећемо ништа добити. Каква кандидатура, какви бакрачи, то су смешне приче за залуђивање раје. Признавањем Косова као самосталне државе само ћемо пљунути у лице сами себи и оним нашим мученицима што су вековима сањали о ослобађању тог Косова и гинули због тога.

Ако већ губимо много тога, можемо макар да сачувамо мало људског достојанства зато што није све баш на овом свету Запад. "Ако све постане Запад, где ће онда сунце излазити."
Filip2412 Filip2412 02:48 03.12.2011

Re: Ма све је то...

A kad su zadnji put Srbi na Kosovu bili vecina? Daj bre ljudi uzmite se u pament, sa ovako sjebanom ekonomijom i slabim prirodnim prirastajem ne moze ni ovo sto je ostalo da se sacuva.


Ne vodite vise izgubljene bitke, ponekad mislim da se izgubljene bitke vode samo iz lenjosti: jer je sutra lako naci izgovor za poraz.
escherichije_colic escherichije_colic 10:39 03.12.2011

Re: Ма све је то...

A kad su zadnji put Srbi na Kosovu bili vecina? Daj bre ljudi uzmite se u pament, sa ovako sjebanom ekonomijom i slabim prirodnim prirastajem ne moze ni ovo sto je ostalo da se sacuva.


Ne razumem, kako to "ne može ni ovo što je ostalo da se sačuva"? Jel to znači da treba da očekujemo nove ucene teritorijama, novi talas demografske ekspanzije na jugu, nove ilegalce koji će od ove bedne države prvo uzeti SVE, da bi je onda rušili? Jel treba i mi da se počnemo razmnožavati ko amebe i utvrđivati kuće sa sve puškarnicama? Vrlo lepa evropska perspektiva u dobrosusedskim odnosima, nema šta. Eto, ni Albanci nemaju ekonomiju ali imaju prirodni priraštaj (koji se svakim danom geometrijskom progresijom napumpava, pa ispada da ima Albanaca na Kosovu maltene koliko i u Albaniji) i imaju tranziciju heroina za zapadnu Evropu. Ne razumem, jel treba i mi da počnemo gajiti mak i razmnožavati se prostom ćelijskom deobom da bi nam neko uvažio barem jbn pravo na teritorijalni integritet (nešto što se danas ne spori nijednoj državi u Evropi)?
tyson tyson 11:21 03.12.2011

Re: Ма све је то...

A kad su zadnji put Srbi na Kosovu bili vecina?

A zašto pa Srbi moraju da budu većina na svakom deliću Republike Srbije?!

Kakav ti je to nacistički princip krvi i tla koji prodaješ ovde?

Nije ti ovo Stormfront blog.



freehand freehand 11:27 03.12.2011

Re: Ма све је то...

Kakav ti je to nacistički princip krvi i tla koji prodaješ ovde?

Nije ti ovo Stormfront blog.


Nazi levičarski liberali sa guzicama udobno smeštenim u japi fotelje!
Lepo je Freehand reko: sačuvaj me Bože talibana-liberala i japi-kmera!
nani.bacciabiggia nani.bacciabiggia 11:31 03.12.2011

Re: Ма све је то...

sa guzicama udobno smeštenim u japi fotelje


Cijenim da ti iz protesta sjediš na ručno rađenom tronošcu.
freehand freehand 11:38 03.12.2011

Re: Ма све је то...

nani.bacciabiggia
sa guzicama udobno smeštenim u japi fotelje


Cijenim da ti iz protesta sjediš na ručno rađenom tronošcu.

Ja nisam liberal-folirant i demokrata-kobajagić, ja sam pravi liberal i demokrata. Ne prebrojavam krvna zrnca, nisam autošovinista, a skotove smatram skotovima ne praveći bilo kakvu rasnu, polnu, nacionalnu ili religijsku diskriminaciju.
Te ne vidim zašto je bitno na čemu sedim?
nani.bacciabiggia nani.bacciabiggia 11:42 03.12.2011

Re: Ма све је то...

a skotove smatram skotovima


Vidim da vam je izvesni krkar svima ušao u glavu.
freehand freehand 11:45 03.12.2011

Re: Ма све је то...

nani.bacciabiggia
a skotove smatram skotovima


Vidim da vam je izvesni krkar svima ušao u glavu.

I ja vidim da je pred tobom bogata blogovska karijera šupljih komentara sa težinom u pokušaju.
Hansel Hansel 11:49 03.12.2011

Re: Ма све је то...

Ja nisam liberal-folirant i demokrata-kobajagić, ja sam pravi liberal i demokrata. Ne prebrojavam krvna zrnca, nisam autošovinista, a skotove smatram skotovima ne praveći bilo kakvu rasnu, polnu, nacionalnu ili religijsku diskriminaciju.

Filip2412 Filip2412 14:40 03.12.2011

Re: Ма све је то...

A zašto pa Srbi moraju da budu većina na svakom deliću Republike Srbije?!
Kakav ti je to nacistički princip krvi i tla koji prodaješ ovde?
Samo bre jeftino mlataranje i beskorisno lupetanje umesto razgovora, pa dobro, ajd u osvajanje Kosova, neka je sa srecom taj "demokratski" poduhvat i javi kada bude osvojeno da se zajedno sa Albancima radujemo


Filip2412 Filip2412 14:54 03.12.2011

Re: Ма све је то...


Ja nisam liberal-folirant i demokrata-kobajagić, ja sam pravi liberal i demokrata

Ja bi reko da je od svega tacno samo folirant.

Po tebi valjda demokratija nema nikakve veze sa ljudima, samo sa teritorijom. A uticaji vojne sile na terenu su nebitni za vodjenje politike jel to demokracki liberalizam ako sam dobro shvatio?

Pa da je tako sad bi ti otiso na Kosovo da objasnis Albancima koliko dobar dil im nudis i oni bi se odusevili od srece.

A kao vidim kao pijani se uhvatili ovde za Nemacku pa se lupeta od Hitlera na ovamo... i prave se nepismeni. Nemacka ne nastupa sama, pa nije njima Sloba Milosevic predsednik, radi se o velikoj koaliciji Zapadnih i NATO zemalja a oni uskladjuju svoju politiku.

Ma sto se bre ne udari ekonomska blokada toj EU i svim NATO zemljama ajde pa da vidim dokle ce da izdrze, ima da nas mole da im oprostimo.
Filip2412 Filip2412 15:14 03.12.2011

Re: Ма све је то...

Te ne vidim zašto je bitno na čemu sedim?
pa reci jel japi fotelja ili rucno radjeni tronozac?
tyson tyson 15:23 03.12.2011

Re: Ма све је то...

Samo bre jeftino mlataranje i beskorisno lupetanje umesto razgovora, pa dobro, ajd u osvajanje Kosova, neka je sa srecom taj "demokratski" poduhvat i javi kada bude osvojeno da se zajedno sa Albancima radujemo

Dobar ti je ovaj pokušaj zatvaranja teme koju si ti pokrenuo.

A to je teza da Srbi moraju da budu u većini na teritoriji koja bi bila deo Srbije.

Budi ljubazan i objasni mi zašto bi to bilo conditio sine qua non.

U protivnom, smatraću te kripto-neonacistom, jer se rukovodiš nacističkim principom krvi i tla.

Takođe možemo da porazgovaramo i na temu proturanja teze da Kosovo može samo silom da se vrati u sastav Srbije (osvajanje Kosova), a pošto rat niko normalan ne voli i ne želi onda, valjda, treba za sva vremena da odustanemo od očuvanja teritorijalnog integriteta zemlje i povratka suvereniteta nad nasilno otetim delom države.


Filip2412 Filip2412 15:32 03.12.2011

Re: Ма све је то...

tysone, beskorisno folosofiranje, lepljenje etiketa itd.

suverenost drzave se oslanja na saglasnost i zelju naroda da zivi u toj drzavi a teritorijalni suvereninet je politicka i promenljiva kategorija, u konkretnom slucaju Srbija tu teritoriju fakticki ne poseduje a sve ideje o povratku kontrole zvuce mi relano koliko i povratak teritorija carstva dusanovog

nemoj ti nista meni da objasnjavas, objasni Narodu na Kosovu da ce im biti bolje u Srbiji i resio si problem, etnicko poreklo nije bitno nego osecaj pripadnosti drzavi ako sam se pogresno izrazio izvinjavam se Albancima koji su po opredeljenju gradjani Srbije

freehand freehand 16:51 03.12.2011

Re: Ма све је то...

Ja bi reko da je od svega tacno samo folirant.

Ne, sve je tačno.

Neko bi čak dodao i "glup" i "pokvaren".
Pa da je tako sad bi ti otiso na Kosovo da objasnis Albancima koliko dobar dil im nudis i oni bi se odusevili od srece.

Ne, ti ćeš u Mitrovicu i Zubin potok, da im objasniš kako je sevap dati bubrege za tvoju Nezavisnu državu Kosovo. A sve pdo budnim okom Vermahta.
A kao vidim kao pijani se uhvatili ovde za Nemacku pa se lupeta od Hitlera na ovamo...

Umesto da se uhvatimo Miloševića? Mislim, ko je pa taj Hitler za čovečanstvo, kad Filip zna gde počinje i završava se istorija?
Filip2412 Filip2412 17:09 03.12.2011

Re: Ма све је то...

Ne, ti ćeš u Mitrovicu i Zubin potok, da im objasniš kako je sevap dati bubrege za tvoju Nezavisnu državu Kosovo. A sve pdo budnim okom Vermahta.
Patetika je nepotrebna, mnogo su vece sanse da se poboljsa status Srba na Kosovu uz saradnju sa NATO nego da vase cenjeno kukanje donese nekakve rezulate.
freehand freehand 17:25 03.12.2011

Re: Ма све је то...

Filip2412
Ne, ti ćeš u Mitrovicu i Zubin potok, da im objasniš kako je sevap dati bubrege za tvoju Nezavisnu državu Kosovo. A sve pdo budnim okom Vermahta.
Patetika je nepotrebna, mnogo su vece sanse da se poboljsa status Srba na Kosovu uz saradnju sa NATO nego da vase cenjeno kukanje donese nekakve rezulate.

majstore!

Znaš, ti stvarno nikad ne bi mogao biti ketman u smislu Miloševog definisanja tog pojma.
Filip2412 Filip2412 17:45 03.12.2011

Re: Ма све је то...

majstore!

Vermaht Hitler tra la la

la la

suze & kuknjava

u medjuvremenu, ako moze neki VW na kredit

Filip Mladenović Filip Mladenović 04:27 03.12.2011

Manite se guslanja, evo činjenica:

I za vreme Obrenovića, i za vreme Karadjordjevića, i za vreme Tita, kao i sada, Nemačka je najznačajniji partner Srbije, i to ne samo na nivou robne razmene.
Pored međusobne trgovine, čiji je obim u 2009. godini iznosio 2,1 milijarde evra (izvoz 630 miliona evra), saradnja se ostvaruje i u svim vitalnim sektorima privrede. U pitanju su zajednička ulaganja, industrijska kooperacija, bankarsko-finansijska i saradnja u oblasti saobraćaja, energetika, turizam, prenos
nemačke tehnologije, edukacija srpskih stručnjaka, donacije i humanitarna pomoć.

S druge strane, Srbija je važan partner Nemačke u regionu Jugoistočne Evrope, zbog svojih prirodnih resursa, strukture privrede, veličine tržišta i tehnološke povezanosti. Oko 75 posto svih mašina i opreme u srpskim fabrikama su - nemačke proizvodnje.

A koja zemlja je najveći investitor u Srbiji? Pa Austrija!
MISLITE o tome!
metrevelic metrevelic 08:43 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

I za vreme Obrenovića, i za vreme Karadjordjevića, i za vreme Tita, kao i sada, Nemačka je najznačajniji partner Srbije

I za vreme Milana Nedića ,zaboravio si to.
escherichije_colic escherichije_colic 10:48 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

Manite se guslanja, evo činjenica:
I za vreme Obrenovića, i za vreme Karadjordjevića, i za vreme Tita, kao i sada, Nemačka je najznačajniji partner Srbije


Izvini, ali ako ti je neko "partner", ti ga ne ucenjuješ i ne ponižavaš. Evo nek im nije država Srbija partner, nek su im partneri Tadić i ekipa na vlasti- zašto kecaju i ponižavaju čoveka, zašto su mu napravili ovu igranku sa prelazima sad pred izbore, kad mu od kandidature glava zavisi? Zar nije moglo to u mirnijoj atmosferi da se rešava kad prođe famozni 9. decembar? Zato što im mi nismo nikakvi partneri nego ekonomska kolonija. Zato što im Tadić nije nikakav sagovornik nego potrčko. Zato što nas smatraju za pleme divljaka i to je fakat. Ako je u takvim uslovima moguće praviti neko "partnerstvo", svaka čast
tasadebeli tasadebeli 11:04 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

Filip Mladenović
I za vreme Obrenovića, i za vreme Karadjordjevića, i za vreme Tita, kao i sada, Nemačka je najznačajniji partner Srbije, i to ne samo na nivou robne razmene. Pored međusobne trgovine, čiji je obim u 2009. godini iznosio 2,1 milijarde evra (izvoz 630 miliona evra), saradnja se ostvaruje i u svim vitalnim sektorima privrede. U pitanju su zajednička ulaganja, industrijska kooperacija, bankarsko-finansijska i saradnja u oblasti saobraćaja, energetika, turizam, prenosnemačke tehnologije, edukacija srpskih stručnjaka, donacije i humanitarna pomoć.S druge strane, Srbija je važan partner Nemačke u regionu Jugoistočne Evrope, zbog svojih prirodnih resursa, strukture privrede, veličine tržišta i tehnološke povezanosti. Oko 75 posto svih mašina i opreme u srpskim fabrikama su - nemačke proizvodnje.A koja zemlja je najveći investitor u Srbiji? Pa Austrija!MISLITE o tome!



Па то је и питао мој деда! Прво нас хране и облаче, онда дође неки рат и они нас убијају. Ваљда да их после, током мирног периода, мање коштамо. Немац је то, прецизан, рационалан и штедљив, нарочито када су паре у питању...

Државе као што је Немачка не мењају циљеве спољне политике вековима. Мењају средства којима ће те циљеве остварити. Државе као што је Србија мењају циљеве спољне политике од избора до избора, по потреби оних споља чија је фракција дошла тренутно на власт у тој државици. Зато, ваљда, такве државице и називамо банана републике.

Него, браћо и окупљени сватови, једина наша нада је формирање осовине Париз-Берлин-Москва! Мада ће САД са својим носачем авиона Великом Британијом и патролним чамчићем Холандијом мало теже то да дозволе без гицкања и уплитања других фактора попут муслиманског света. Зато, браћо и окупљени сватови, ми да ћутимо и да видимо шта ће од свега тога да испадне. Ето, шта фали на пример Чесима? Вазда ћуте и чекају и мирна им глава...
Hansel Hansel 11:39 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

Filip Mladenović
S druge strane, Srbija je važan partner Nemačke u regionu Jugoistočne Evrope, zbog svojih prirodnih resursa, strukture privrede, veličine tržišta i tehnološke povezanosti. Oko 75 posto svih mašina i opreme u srpskim fabrikama su - nemačke proizvodnje.

A koja zemlja je najveći investitor u Srbiji? Pa Austrija!
MISLITE o tome!

Ma, OK, ali šta ti podaci znače? Da oni to rade suprotno svojim interesima? (Niko ovde nije bio za prekidanje saradnje, ako si pisao komentar zbog toga.)

escherichije_colic
Izvini, ali ako ti je neko "partner", ti ga ne ucenjuješ i ne ponižavaš.

Ma, kakvi partneri, to su naši "evropski prijatelji"!
escherichije_colic escherichije_colic 11:40 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

Ето, шта фали на пример Чесима? Вазда ћуте и чекају и мирна им глава...


Lako je njima, kad imaju pivo i Čehinje ...
milisav68 milisav68 11:50 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

tasadebeli

Па то је и питао мој деда! Прво нас хране и облаче, онда дође неки рат и они нас убијају. Ваљда да их после, током мирног периода, мање коштамо. Немац је то, прецизан, рационалан и штедљив, нарочито када су паре у питању...

Negde sam pročitao podatak o ekonomskoj računici nacističke Nemačke - koliko može čovek da radi bez hrane (splačine i budjavu proju ne računam u hranu) i samo sa vodom, dok ne crkne.
Sećam se da je bila podela na: mršave, srednje i debele i da je odnos bio 1:2:3 meseca.
A u to vreme, takve radne snage je bilo u izobilju.
Ето, шта фали на пример Чесима? Вазда ћуте и чекају и мирна им глава...

Ne fali ništa, al imaju bolji komšiluk.
tyson tyson 12:42 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

Pored međusobne trgovine, čiji je obim u 2009. godini iznosio 2,1 milijarde evra (izvoz 630 miliona evra), saradnja se ostvaruje i u svim vitalnim sektorima privrede. U pitanju su zajednička ulaganja, industrijska kooperacija, bankarsko-finansijska i saradnja u oblasti saobraćaja, energetika, turizam, prenos
nemačke tehnologije, edukacija srpskih stručnjaka, donacije i humanitarna pomoć.

S druge strane, Srbija je važan partner Nemačke u regionu Jugoistočne Evrope, zbog svojih prirodnih resursa, strukture privrede, veličine tržišta i tehnološke povezanosti. Oko 75 posto svih mašina i opreme u srpskim fabrikama su - nemačke proizvodnje.

Umesto da se razmećeš ovim podacima, trebao bi da se zabrineš.

To se zove ekonomsko potčinjavanje, i deo je sveukupnog ostvarivanja uticaja na jednu zemlju. Isto je Nemačka radila Kraljevini Jugoslaviji, gle čuda, i pred Drugi svetski rat.

Mućni glavom Filipe!



tasadebeli tasadebeli 12:44 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

milisav68
Negde sam pročitao podatak o ekonomskoj računici nacističke Nemačke - koliko može čovek da radi bez hrane (splačine i budjavu proju ne računam u hranu) i samo sa vodom, dok ne crkne.Sećam se da je bila podela na: mršave, srednje i debele i da je odnos bio 1:2:3 meseca.A u to vreme, takve radne snage je bilo u izobilju.



Е, па, браћо, ту сам у предности! Најдуже ћу да опстанем од свих вас!
tasadebeli tasadebeli 12:46 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

escherichije_colic
Ето, шта фали на пример Чесима? Вазда ћуте и чекају и мирна им глава...Lako je njima, kad imaju pivo i Čehinje ...



Ма постаће и Српкиње приступачније када буде дошло до тога. Него немамо пива...
Filip2412 Filip2412 14:41 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

Isto je Nemačka radila Kraljevini Jugoslaviji, gle čuda, i pred Drugi svetski rat.
A i posle rata, gle cuda.... a ja mislio Srbija ce da dominira Nemackom al sam naivan.
tyson tyson 18:23 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

al sam naivan

Zaista si naivan.



dragan7557 dragan7557 18:31 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

Negde sam pročitao podatak o ekonomskoj računici nacističke Nemačke - koliko može čovek da radi bez hrane (splačine i budjavu proju ne računam u hranu) i samo sa vodom, dok ne crkne.

Kod nas se ta istrazivanja na srpskim penzionerima, a bome i na nezaposlenima rade u zivo.



cerski
Hansel Hansel 20:01 03.12.2011

Re: Manite se guslanja, evo činjenica:

tasadebeli
milisav68
Negde sam pročitao podatak o ekonomskoj računici nacističke Nemačke - koliko može čovek da radi bez hrane (splačine i budjavu proju ne računam u hranu) i samo sa vodom, dok ne crkne.Sećam se da je bila podela na: mršave, srednje i debele i da je odnos bio 1:2:3 meseca.A u to vreme, takve radne snage je bilo u izobilju.

Е, па, браћо, ту сам у предности! Најдуже ћу да опстанем од свих вас!

Nisam ni ja daleko...
metrevelic metrevelic 08:58 03.12.2011

pitanje para

Dali nam Eu omogućuje slobodno tržište
NE , jel postoji sistem kvota , tako da si slobodniji bez njih čak i kad ti daju carinu (imaš recipročnu meru)
dali će biti predpristupnih fondova , malo ,ali čak i u kratkoročnoj sumi bit će mo u minusu dakle nije argument,
Dali može neko da tvrdi šta će biti sa EU posle Đurđevdana o duoročnoj proceni da ne govorimo.
Koja delatnost osim da se bude političar u Briselu može očekivat povečanje prihoda.Niti jedna .
Dali su englezi,norvežani ,švicarci politički debili?Teško
Dali ulazak u EU smanjuje birokratski aparat u Srbiji

Dali će da prime Kosovo u Eu odma sa nama , pa da tražimo da nas đuture prime
dali postoji demokratska rasprava

dali nesposobni levičari, deca UDBe,KNOJa,JNAoficira i saveznih organa mogu išta drugo da rade osim da politiku prepuste drugome (višoj instanci) a oni se uhljebe u Briselu pa budu svjecki i maknu se od provincije koja nervira njihovu svjeckost
kukusigameni kukusigameni 09:09 03.12.2011

Re: pitanje para

metrevelic
Dali
Dali
Dali

Salvador ili ovaj naš kolega bloger?
metrevelic metrevelic 10:03 03.12.2011

Re: pitanje para

Salvador

da , Spasoje Dali
Dr Mebius Dr Mebius 10:07 03.12.2011

Okupacija al' malo morgen

Angela i danas kao razlog za neku kaznu (slučajno prema Srbiji) pominje ugroženost nemačkih vojnika, koji su tu, van svojih granica (s drugim stranim vojnicima), prvi put posle završetka Drugog svetskog rata.


Nemacki vojnici, zajedno sa drugima, su u sastavu KFOR-a, dakle pod mandatom UN i Saveta Bezbednosti. U mirovnoj misiji. Banditi u nasim redovima su prvi potegli oruzje i pucali na KFOR koji je sve vreme jako suzdrzan obzirom na ove vandalske provokacje.

Kako bi mi reagovali da na nase mirovnjake u Africi npr. neko zapuca i rani ili ubije nekoliko ljudi?

Ceo tekst bloga je cista podmetacina i zamena teza.
Hansel Hansel 10:14 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

Hvala što si svratio!

A mogao bi da kažeš ima li dokaza da je Srbija zaista "naručila" to pucanje po Kforu?

Da li smo "mi" ikada bili osvajači i istrebljivači u Africi?

Misliš li da nema ni neke suptilne razlike?

EDIT: I, da dodam da, ako to nije jasno - ja sam u tekstu krnuo od spontanih asocijacija, a takve obično imaju neku iracionalnu komponentu. Nevolja je kad racionalna analiza pokazuje da ona asocijacija nije skroz besmislena.

Sećam se rečenice iz špice emisije "Katarza" na B92, ne znam više ko ju je izrekao: "Mi smo kao alkoholičari - mi ne smemo..." valjda da dođemo u doir s oružjem, tako nešto... Proširio bih ovo ne samo na oružje, nego na ponašanje u međunarodnim odnosima, a onda bih to proširio i na Nemačku (ja to kao još uvek slobodna osoba mogu i smem) - Nemačka ni u mirovnim misijama ne bi smela još dugo da učestvuje, a kamoli na tlu nekadašnjih svojih žrtava. To ja mislim, ti možeš da ne misliš tako, stvarnost je očigledno drukčija. I?
Dr Mebius Dr Mebius 10:22 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

A mogao bi da kažeš ima li dokaza da je Srbija zaista "naručila" to pucanje po Kforu?


Ne, ali su pucali Srbi, a drzava i predsednik su zmurili i pravili se malo blesavi...
Sad kad je sve otislo u 3PM kao sto se i moglo naslutiti, on poziva da se uklone barikade.
freehand freehand 10:22 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

Nemacki vojnici, zajedno sa drugima, su u sastavu KFOR-a, dakle pod mandatom UN i Saveta Bezbednosti. U mirovnoj misiji.

KFOR nije mirovna misija.
Banditi u nasim redovima su prvi potegli oruzje i pucali na KFOR koji je sve vreme jako suzdrzan obzirom na ove vandalske provokacje.

Koji su to "Vaši redovi"?
Po informisanosti bi se reklo da si bio na licu mesta?
Kako bi mi reagovali da na nase mirovnjake u Africi npr. neko zapuca i rani ili ubije nekoliko ljudi?

Tražili biste da se ta zemlja odmah i automatski podeli na nekoliko manjih?
Ceo tekst bloga je cista podmetacina i zamena teza

Kad to kaže majstor - čemu dileme?
Dr Mebius Dr Mebius 10:25 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

KFOR nije mirovna misija.


Naravno da jeste i ima mandat UN i Saveta Bezbednosti. Ili si ti prespavao nesto?
freehand freehand 10:46 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

Dr Mebius
KFOR nije mirovna misija.


Naravno da jeste i ima mandat UN i Saveta Bezbednosti. Ili si ti prespavao nesto?

Ma izvini, zajebo sam se.
Mislim, opet sam krenuo Vama da se obraćam... A to je tako glupoooo...
Dr Mebius Dr Mebius 10:48 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

Nemačka ni u mirovnim misijama ne bi smela još dugo da učestvuje, a kamoli na tlu nekadašnjih svojih žrtava. To ja mislim, ti možeš da ne misliš tako, stvarnost je očigledno drukčija. I?


To bi bila tema za posebnu diskusiju. Mogu se sloziti da je to delikatno pitanje, medjutim cinjenca je da oni trenutno ucestvuju i tome treba pristupiti bez dodatnog ( i potpuno) jalovog filozofiranja. Cinjenica je takodje da su nemacki vojnici tu u sastavu kontigenta UN a ne nekakvih nemackih okupacionih snaga. Dakle predstavljaju mirovnu misiju uz saglasnost citavog sveta. Nisam primetio da se bilo koja drzava bunila protiv mandata KFOR-a.
I dok je to tako, svako pucanje i sukobljavanje sa KFOR-om je katastrofalno i po Srbiju i po Srbe koji zive na Kosovu.
escherichije_colic escherichije_colic 11:03 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

UN




Sad smo počeli i da se šalimo, lepo :)
dragan7557 dragan7557 11:52 03.12.2011

Re: Okupacija al' malo morgen

Nemacki vojnici, zajedno sa drugima, su u sastavu KFOR-a, dakle pod mandatom UN i Saveta Bezbednosti.

Blago tebi, tvoje je carstvo nebesko!

cerski
Dr Mebius Dr Mebius 10:11 03.12.2011

Arsin je isti za sve

I, da se razumemo, kandidaturu mi možda zaista i ne zaslužujemo, gledano u nekim apsolutnim merilima (treba li da kažem da mislim sve najgore i o učešću Srbije u ratovima devedesetih?), ali - koja su merila važila (ili, bolje: koja nisu važila) za Rumuniju i Bugarsku, pa i za Hrvatsku? Kako god bilo, kao da smo u crnoj rupi čija nas gravitacija nezadrživo vuče, a drobi nas - polako...


A koja to merila vaze za nas a nizu vazila za druge drzave? Ja znam da je mnogima tesko da priznaju, ali gore navedene zemlje su daleko ispred nas. U cemu? U svemu.
Hansel Hansel 10:43 03.12.2011

Re: Arsin je isti za sve

A koja to merila vaze za nas a nizu vazila za druge drzave? Ja znam da je mnogima tesko da priznaju, ali gore navedene zemlje su daleko ispred nas. U cemu? U svemu.

Meni uopšte nije teško da priznam istinu. Ako malo bolje pogledaš tekst i moje komentare (i ovde - e, da, dodao sma EDIT u odgovoru na tvoj prvi komentar)), videćeš da ja naš udeo u problemu ni najmanje ne negiram. Ja samo pokušavam da diskutujem ima li normalnih granica u odnosima među zemljama, pa i u odnosu EU (i Nemačke) prema nama ili nema; na kraju, možemo i da diskutujemo koje su to normalne granice. Konačno, koja je realna vrednost bilo kog teksta ili komentara na Blogu? Za mene - pre svega mogućnost slobodne razmene mišljenja i stavova, pa i onda kad je neko u zabludi. Konkretno, ako ja i mislim da bi trebalo ići ka EU uprkos svemu, imam pravo, a naročito s argumentima, da mislim loše o takvoj EU.

I, ne znam da li su Bugarska i Rumunija bile naprednije od nas kad su pristupile EU, a ne kad su dobile status kandidata, u odnosu na nas danas (pre godinu-dve se Bugarskoj pretilo da neće dobiti neku pomoć zbog visokog nivoa korupcije). Ako i jesu u nečemu, to je onda bila potpuna neopterećenost bliskom prošlošću.

Što se Hrvatske tiče, o tome se na Blogu mnogo pisalo, ako možeš pretraži, učestvovao sam i ja u tim diskusijama - najproblematičniji je odnos prema sopstvenim zločinima u skoroj, ali i daljoj prošlosti. Činjenica je da to Nemačkoj, a ni drugim članicama, nije mnogo smetalo.
milisav68 milisav68 10:52 03.12.2011

Re: Arsin je isti za sve

Dr Mebius
I, da se razumemo, kandidaturu mi moždjavascript:;a zaista i ne zaslužujemo, gledano u nekim apsolutnim merilima (treba li da kažem da mislim sve najgore i o učešću Srbije u ratovima devedesetih?), ali - koja su merila važila (ili, bolje: koja nisu važila) za Rumuniju i Bugarsku, pa i za Hrvatsku? Kako god bilo, kao da smo u crnoj rupi čija nas gravitacija nezadrživo vuče, a drobi nas - polako...


A koja to merila vaze za nas a nizu vazila za druge drzave? Ja znam da je mnogima tesko da priznaju, ali gore navedene zemlje su daleko ispred nas. U cemu? U svemu.


Dr Mebius Dr Mebius 10:55 03.12.2011

Re: Arsin je isti za sve

I, ne znam da li su Bugarska i Rumunija bile naprednije od nas kad su pristupile EU, a ne kad su dobile status kandidata, u odnosu na nas danas (pre godinu-dve se Bugarskoj pretilo da neće dobiti neku pomoć zbog visokog nivoa korupcije). Ako i jesu u nečemu, to je onda bila potpuna neopterećenost bliskom prošlošću.


Za pocetak, nisu imale tesko ratno nasledje iz 90-tih niti neresene teritorijalne sporove sa susedima, a to je ono gde mi i dalje najvise zapinjemo. Jedino se plasim da kada, i ako ikad dodje korupcija na dnevni red, bice gadno ako ne i gore nego u Hrvatskoj.
escherichije_colic escherichije_colic 11:01 03.12.2011

Re: Arsin je isti za sve

Kad smo već kod rešavanja problema multikulturnih zajednica, Bugari su to odavno rešili (pod gvozdenom zavesom proterano preko 300.000 muslimana u Tursku) pa im je verovatno i rana inicijativa rešavanja problema uzeta u obzir, prilikom prihvatanja u članstvo.
freehand freehand 11:04 03.12.2011

Re: Arsin je isti za sve

escherichije_colic
Kad smo već kod rešavanja problema multikulturnih zajednica, Bugari su to odavno rešili (pod gvozdenom zavesom proterano preko 300.000 muslimana u Tursku) pa im je verovatno i rana inicijativa rešavanja problema uzeta u obzir, prilikom prihvatanja u članstvo.

Ma i neposredna ratna prošlost je veliki balast. Recimo nebrojeni Bulevari Ratnih zločinaca u Hrvatskoj.
Pa korupcija u vidu prenijera, pola vlade i cele vladajuće stranke. I tako.
Dr Mebius Dr Mebius 11:06 03.12.2011

Re: Arsin je isti za sve

Bas 300k? I jesu li trazili da se vrate u Bugarsku kad je postala clanica EU?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana