Filozofija| Gastronauti| Planeta| Sex| Zdravlje

Čija je ovo baklava?

Bojan Budimac RSS / 03.01.2012. u 09:38

Slučajno odgledani tv prilog na lokalnom CNBC-u u okviru prepodnevnog biznis programa me je podsetio na davno obećanje Jelici Greganovič da ću jednom napisati blog o baklavama. Naime, gost u studiju je bio turski (i šire) kralj baklava, gospodin Nežat Gulu [Nejat Güllü].

Kao što je to sa pesmama sa prostora Bliskog istoka (i Balkana) tako kopirajt na baklavu polaže svaka moguća etnička grupa sa korenima na istom (i šire). Nije ni čudo, jer baklava jeste neka vrsta pesme među slatkišima. Po jednoj školi mišljenja baklave su nastale u Mesopotamiji, po drugoj to je poslastica nastala u Vizantiji, neki recepti ukazuju na Mongoliju, ima u toj priči i Azera i Persijanaca, Uzbeka i Tatara. Međutim, najdokumentovanija je verzija da je baklava u obliku kakav danas znamo kreirana u carskim kuhinjama Topkapi palate. I zaista, a gde bi drugde mogla nastati baklava ako ne u osmanskom Konstantinopolju, gradu u kome su kuvari imućnijih porodica koristili samo leve živinske batake [desni su se smatrali "žilavim", zato što perad stoji više na njima].*

Isto tako je sa etimologijom osmanske reči baklava (باقلوا). Može se dugo i argumentovano diskutovati na temu "čija je to reč." Ima tu mongolskih korena, persijskih sufiksa i ko zna čega još. Ono što je bitno je da će vas ljudi od Maroka do Kine (i opet moram reći i šire) razumeti kad kažete "baklava".

Kao dete, kada mi je jedina veza sa Orijentom i baklavama bila poslastičarnica "Carigrad", preko puta Izvršnog veća Vojvodine, sam stekao, treba li reći, pogrešno mišljenje da ima dve vrste baklava -- turska i grčka. Najbitnija razlika između njih je bila oblik, jedne su bile pravougaone, druge trouglaste.

[digresija] Robovao sam sličnoj zabludi i kad je burek u pitanju. Doduše, postojalo je više vrsta u zavisnosti od fila, ali ne više od 4-5. Bosanci s druge strane valjaju mit 'samo jedan je burek, ostalo su pite', koji je, blago rečeno, smešan ljudima u Turskoj. [/digresija]

Dakle, tek kad sam se preselio u pravi Carigrad, oči mi se, po tom pitanju (kao i po pitanju bureka), širom otvoriše. Prvo što sam shvatio je da se na orah, kao osnovu fila, gleda kao na devijaciju od uobičajenog -- pistaći su zakon. Druga stvar je broj vrsta. Gorepomenuti kralj baklava svojom proizvodnom linijom nudi "skromnih" četrnaest vrsta. Grčka i Grci se ne pominju u vezi baklava, ali to je samo, pretpostavljam, ogledalski odraz te druge, grčke, strane. Ljudima je kanda lakše da se svađaju oko stvari koje ih povezuju, nego da ih dele (šašava bića -- © Gordanac).

Valjda baš zato mi je ovaj klip (iako ne razumem ni reč grčkog), u kome Ilias Mamalakis (nadam se da je transkripcija OK), grčki TV gastronaut, tako strasno priča o pravljenju baklava, družeći se Nežatom Guluom u njegovoj pekari, toliko drag. Ko želi da zna "tajnu" baklava ga mora pogledati.



Elem, sada ste upoznati sa hardverom i procedurama. Ne znam da li Mr Ilias otkriva "tajne" o sastojcima, koje kralj baklava nesebično deli sa svima koji mu posete sajt. Iako je mesto nastanka baklava najverovatnije Istanbul centar baklavskog biznisa je Gaziantep, odnosno osovina Gaziantep -- Šanliurfa (poznato i kao Urfa), dva oko 120 km međusobno udaljena grada na kontinentalnom jugu Turske, blizu granice sa Sirijom. Naime, najbolje sirovine za baklave se nalaze tamo. Porodični biznis porodice Gulu je osnovan 1871. u Gaziantepu, logično.

Brašno, vrlo oštro, se dobija od žita sa visoravni Haran, koja se proteže jugoistočno od Šanliurfe. To žito se melje u (porodica zna kojoj) jednoj određenoj vetrenjači u Gaziantepu. Gaziantep je inače poznat kao kraj gde rastu najbolji pistaći u Turskoj (to su ti izrazito zeleni), a ovce sa ispaša obronaka planine Tektek, u okolini Šanliurfe, daju najbolji loj. (ako vas ovaj pasus potseća na ovo, neću zameriti, oni su večita inspiracija)

Kao što se iz Mamalakisovog klipa moglo videti, jedan deo procesa razvlačenja kora je poveren mašini. Tu mašinu je konstruisao gospodin Nežat. Međutim, takođe se vidi da je krucijalni deo čisti manuelni rad. Nevezano za veštinu razvlačenja kora, koja se pretpostavljam može relativno brzo savladati Mr Gulu kaže da obuka za majstora za baklave može potrajati i do šest godina. Daklem, baklave definitivno nisu "šteker pa u struju" i/ili "evo ti recept, pa napravi kod kuće" stvar. Misleeeem, može, ali...

***

Huzur.14472.jpgDok ovo pišem tamanim baklave. Nisu od kralja Gulua, nego smo ih kupili u našoj lokalnoj bakalnici i pekari u Mumdžularu, koja se zove Huzur. Huzur na turskom znači mir, spokojstvo, vedrina, uteha itd. Kompleksna, čak mistična, reč (evo spisak reči na engleskom kako ju je moguće prevoditi: peace, tranquility, comfort, serenity, quiet, ease, presence, composure, quietness, audience, languor, quietude, evenness).

Tu bakalnicu i pekaru drži jedna tradicionalna čitaj, religiozna porodica. Paterfamilias (maksimum 45 godina) je hadžija i naravno ima bradu. Supruga mu nosi hidžab, kako smo primetili, samo tokom verskih praznika, a inače vezuje maramu na ovdašnji tradicionalni način, koji ne skriva obavezno svaku dlaku sa glave, i možda je koju godinu mlađa. Imaju dva odrasla sina (23 i 20 godina), a prošle godine su dobili ćerku.

Ono što čovek mora primetiti kada ode u tu bakalnicu i/ili pekaru (jedna su do druge) više od jednog puta je sreća koja zrači iz te porodice. Ženica je uvek nasmejana i beskrajno brbljiva, pater nije toliko brbljiv, ali je uvek nasmejan. Ispravka, pater nije bio toliko brbljiv dok mu se nije rodila ćerka. Od tada je kez na njegovom licu mnogo, mnogo širi, a retko koja mušterija će se provući da ne pogleda najnovije bebine fotke (nekada čak vuče mušterije u kancelariju da pogledaju one koje je okačio na internet). Sinovi su lepo vaspitani i vredni. Zapravo, svi su vredni, a mi smo svedoci ovih, uskoro sedam, godina, koliko smo u kraju, rezultata te vrednoće. Naime, kad smo došli to je bila samo bakalnica, sada imaju tu bakalnicu, pekaru i još jednu radnju.

Danas kad smo svratili da kupimo baklave pater nam je pokazao fotke bebe, supruge i njega kako se igraju na snegu. Kaže -- Gönül (ime supruge) mi je rekla da nije videla sneg uživo, pa smo otišli do Isparte, da ga vidi. Seli smo u auto i proveli vikend tamo.
-- Taman tura da se proba novi auto, -- kažem ja, aludirajući na njihovu ganc novu Tojotu Hajlaks.
-- Ma jok, stvarno je bilo samo zbog snega.

Kaj god, ime radnje je 100% opravdano i možda baklave nisu kao kraljeve baklave, ali dobre vibracije ove porodice se osete u njima, a valjda ne treba da naglašavam važnost dobrih vibracija kada je bilo šta u vezi hrane u pitanju.

Ovde se uobičajeno žele dve stvari zdravlje i huzur, pa i ja vama svima to želim.

 

------------

* Philip Mansel, Constantinople: City of World's Desire 1453 -- 1924, str. 169





Atačmenti



Komentari (202)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 20:08 03.01.2012

Re: Zečene baklave

Jel' valjaju?

Nisam probala, jela sam samo tulumbe od te firme i bile su ok.
Mada je baklava potpuno druga priča i retko gde je stvarno dobra.
blogovatelj blogovatelj 21:11 03.01.2012

Re: Zečene baklave

Jel' valjaju?


Valjaju. I dop i vutra i sta god 'oces, ali nije 250 dinara.
NNN NNN 19:02 03.01.2012

Najbolje baklave

koje sam ikad jeo pravi jedna teta Boba,
bar za klasu-dve su ispred bilo kojih koje sam ikad probao i nemam pojma u čemu je fora (o ukusima...).

U Tunisu u blizini one katedrale na samom kraju glavne ulice, pred samim ulazom u medinu, sa leve strane (mrzi me da brljam po blogu za tačne nazive) u poslastičarnici je bila gomilčina raznih baklava.
Odokativno sam uzeo one najmanje (koje su bile za red veličine skuplje od ostalih - naknadna pamet)
i od dve malecke, zabolela me glava;
- doktore, šta sam to pojeo?
maca22 maca22 19:12 03.01.2012

Re: Najbolje baklave

Nešto s urmama, možda.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:42 03.01.2012

Re: Najbolje baklave

Odokativno sam uzeo one najmanje (koje su bile za red veličine skuplje od ostalih - naknadna pamet)
i od dve malecke, zabolela me glava;
- doktore, šta sam to pojeo?

Ček', ček', kolega...U toj nemiloj situaciji, ja bih isprobala još nekoliko uzoraka, čisto da 100% budem sigurna da je glavobolja baš od baklave. Sad me zaboli glava od pomisli da pojedem samo dve malecke. Može biti da nisi pojeo dovoljno.
jasnaz jasnaz 19:19 03.01.2012

чija god da je:

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:31 03.01.2012

Baklava je grčka

Bojane, lep blog, ali…

Izvini što ti moram reći da si - biased (ili prejudiced).

Koliko ja znam, a dobro znam, baklava, mislim dobra baklava, jeste grčki specijalitet. Prvenstveno sa orasima, ali može i sa pistaćima, bademima itd. (The most famous Greek dessert with layers of filo pastry in a mixture of walnuts & pistachio, soaked in honey syrup).

Mogu i recept da napišem.

A postoje i varijeteti - turski, libanski, pa i marokanski i drugi.

E sad, svako može da svojata tuđe kao svoje, da doda ponešto i da se hvali svetu da je to originalno njegovo. A nije. Ponavljam, baklava je grčka, a sve drugo su varijacije…

Ili, u najpacifičkijoj formi, moglo bi se reći da je baklava turska, a ne grčka, u meri u kojoj je šljivovica bugarska, a ne srpska, he, he, he…

(Ne znam što se ne javi onaj Mrale, iz Atine, on bi mogao da kaže verovatno bolje od mene da je baklava “deo nacionalnog bića Grka”, he, he, he…





Srećna ti Nova godina!


NNN NNN 19:41 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

ovo je hrabrost
elis elis 19:45 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

vladimir petrovic
Bojane, lep blog, ali…


Vladimire, kao čovek koji se bavi jezikom, trebalo bi da si do sada naučio da pratiš tragove koje nam jezik ostavlja. Raspetljavanje grčko-turskih razmirica oko kulinarskog nasleđa bolje je ostaviti po strani, jer bi istrajavanje na razrešavanju tog spora lako moglo dovesti krstaše u Stambol i Bursu, a janičare u Atinu i Beograd.
Hoću samo da ti ukažem na jedno sasvim prosto pitanje - grčki jezik ne spada u red siromašnih; ne čini li ti se stoga čudnim da su Grci istrgovali sa Turcima tako što su im dali baklavu, a od njih uzeli ime za tu slasticu?
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:13 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

ovo je hrabrost

Ne, to je... ma vidi Elisov odgovor, pa će ti biti jasno šta je, he he he

freehand freehand 20:43 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Koliko ja znam, a dobro znam, baklava, mislim dobra baklava, jeste grčki specijalitet.

Šta reći?
Posle ovakve argumentacije nema razumnog suprotstavljanja...
Pižone, kaži im, molim te, čiji je Trst?
JJ Beba JJ Beba 20:44 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

A postoje i varijeteti - turski, libanski, pa i marokanski i drugi.

ceo istok deli tradiciju fe- no- me-nal-nih poslastica i ne bih se ja tu raspravljala čiji je koji. svi dugi belosvetski slatkiši, zaher torte, sladoledi i princes krofne ne mogu vodu da nose tzv orjentalnim slatkišima sa urmama, raznim alvama, baklavama, kadaifima, ratlucima i ostalim sudžucima
zoja444 zoja444 20:52 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

i ostalim sudžucima


zar sudzuk nije govedja kobasica? mislim, slanis a ne slatkis.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:03 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

zoja444
i ostalim sudžucima


zar sudzuk nije govedja kobasica? mislim, slanis a ne slatkis.

jeste, međutim reč sudžuk je i marker za oblik, tako da imaš npr. dževiz sudžuk, što je poslastica od oraha.

maca22 maca22 21:09 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

JJ Beba
A postoje i varijeteti - turski, libanski, pa i marokanski i drugi.

ceo istok deli tradiciju fe- no- me-nal-nih poslastica i ne bih se ja tu raspravljala čiji je koji. svi dugi belosvetski slatkiši, zaher torte, sladoledi i princes krofne ne mogu vodu da nose tzv orjentalnim slatkišima sa urmama, raznim alvama, baklavama, kadaifima, ratlucima i ostalim sudžucima

Ni ne moraju da se nose. Bolji su od nabrojanog.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:16 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

NNN
... ovo je hrabrost

Elis
... da su Grci istrgovali sa Turcima tako što su im dali baklavu, a od njih uzeli ime za tu slasticu?


Samo se vi zezajte.

Ali, ako neko dojavi Sarkoziju, poznatom helenofilu, da se na ovom blogu tvrdi da baklava (μπακλαβα) nije originalno grčka, već turska, on će predložiti parlamentu da donese zakon kojim se takva izjava novčano/zatvorski kažnjava.
mrale54 mrale54 21:16 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

vladimir petrovic
(Ne znam što se ne javi onaj Mrale, iz Atine, on bi mogao da kaže verovatno bolje od mene da je baklava “deo nacionalnog bića Grka”, he, he


Pa, hebote, ja bežim ko đavo od krsta, a ti me prozivaš!
A moj dijabetes tipa 2? (ma zezam se, srećna ti nova i sve najlepše!)

Po mojim saznanjima ovo je - ko je stariji? Kokoška ili jaje?
Mada Grci tvrde da su "baklavu" pravili i pre 2000 god., kad nije bilo pomena o Osmanlijama! Mislim kao carstvu.
E, sad tu ulaze u priču Persijanci i Mesopotamci(?), al' ja ne spadam u krug diskutanata o toj temi.
Što se Elisove semantike tiče - ne bih ja, baš tako lako, proglasio reč "baklava" za tursku!
Naime, 20 godina sam verovao da je reč "hleb" naša, i da nema nikakve veze sa turskim jezikom. Bio sam u pravu.
Sve dok nism saznao da se na jednom, grčkom, vrlo starom,(preko 2500 g.!) dijalektu (nešto južnije od Soluna) tako i zove!
Inače ga Grci, danas, zovu "psomi" (ψωμι), a nijedan od ta dva izraza nema dodirnih tačaka sa turskim.

Ipak, pošto sam malo zatečen, pitaći tamo gde treba i kome mogu da verujem, pa ću javiti.


PS Da dodam - sad mi ćerka (koja uči turski) kaže da se hleb na turskom kaže "ekmek"! Šta sad?
blogovatelj blogovatelj 21:24 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

A postoje i varijeteti - turski, libanski, pa i marokanski i drugi.


Probah egipatsku pravljenu u juznom Ontariju, ali nije mi se svidela. Prave je sa pistacima, sto je u redu. Ono sto nije u redu je da je toliko suva, da nema sanse da se jede ako se uz nju nesto i ne pije.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:27 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Što se Elisove semantike tiče - ne bih ja, baš tako lako, proglasio reč "baklava" za tursku!

Tu je tek stvar zamršena. Kao što napisah. Iako nema jasnog i nedvosmislenog izvora reči, nijedan lingvista ni ne pokušava da tvrdi da je reč helenskog porekla. Da jeste, to bi negde bilo zapisano, pre nego što su Grci i Turci počeli da se hvataju za gušu oko nje, kafe, musake, slobodno nastavi niz
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:52 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Freehand
... Pižone, kaži im, molim te, čiji je Trst?

Slobodni, ne proširuj temu na Slobodnu zonu Trsta.

Ovo je fini blog, govori se o jednom (slatkom) delikatesu, a ja volim priče na temu ića i pića (doduše, ovde nedostaje ovo drugo, ali nema savršenog bloga, he, he, he...)

A o Trstu mogu da govore jugonostalgičari, što mene ne dotiče.
Da me se dotiče, ja bih išao dalje (što bi bilo na liniji saveta koje mi daje moj profesor Trešnjić: Dig deep, Vladimir!), pa bih podsetio da je ona teritorija koja se sada zove BJRM bila - Stara Srbija, a car Dušan je stolovao u Skoplju (ne Skopju). Ali, kao što rekoh, historija me ne zanima.

Evo jedne grčke pesmice, u izvedbi Mihalisa Hadžijanisa, koji je nedavno gostovao u Beogradu:

mrale54 mrale54 21:57 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Bojan Budimac
Što se Elisove semantike tiče - ne bih ja, baš tako lako, proglasio reč "baklava" za tursku!

Tu je tek stvar zamršena. Kao što napisah. Iako nema jasnog i nedvosmislenog izvora reči, nijedan lingvista ni ne pokušava da tvrdi da je reč helenskog porekla. Da jeste, to bi negde bilo zapisano, pre nego što su Grci i Turci počeli da se hvataju za gušu oko nje, kafe, musake, slobodno nastavi niz


Da bi semantiku posmatrali kao ozbiljnu nauku moramo da ustanovimo datum njenog nastajanja.
To je (nesumnjivo) bilo kad su se podelili amebski, srpski i sanskritski i došlo do različitosti govora (šta, bre, Vavilon - još verujete u bajke?!)
Da ne davim - reč "gušter" nema nigde svog "brata po čujnosti", hoću reći u evropskim jezicima. E, ali...
U delu oko Ioanene (Janene) se i dan-danas kaže "gustarica", što vuče poreklo iz, takođe, vrlo starog dijalekta. Sem njih - niko u ostatku zemlje nema apsoooolutnog pojma šta to znači!! A, primera ima....
maca22 maca22 21:59 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Рептилијанци. Њихова је.
zoja444 zoja444 22:02 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Bojan Budimac

jeste, međutim reč sudžuk je i marker za oblik, tako da imaš npr. dževiz sudžuk, što je poslastica od oraha.


tnx za info.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:03 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

JJ Beba
... ceo istok deli tradiciju fe- no- me-nal-nih poslastica i ne bih se ja tu raspravljala čiji je koji. svi dugi belosvetski slatkiši, zaher torte, sladoledi i princes krofne ne mogu vodu da nose tzv orjentalnim slatkišima sa urmama, raznim alvama, baklavama, kadaifima, ratlucima i ostalim sudžucima


Uh! Ovo je veoma tačno, ali (da li smem da se požalim?) te orijentalne poslastice (sudeći bar prema Maroku) ponekad su - preterane! Uključiv i čajeve! O tome sam ja već pisao ranije - pored ostalog kako se neprijatno osećam kada moram, u nekim neizbežnim situacijama, da pijem čaj koji mi se ponudi (la noblesse oblige), a u stomaku mi se sve okreće jer je - presladak! A takva im je većina kolača! Nikako ne mogu da shvatim zašto Marokanci toliko vole toliko slatke stvari!!!
JJ Beba JJ Beba 22:29 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Uh! Ovo je veoma tačno, ali (da li smem da se požalim) te orijentalne poslastice (sudeći bar prema Maroku) ponekad su preterane! Uključiv i čajeve!

razumem te. ja isključovo pijem čaj i znam kako može da iznenandi kad je presladak
orijnet podrazumeva i šafran, cimet, sirup od nara...
ja volim i puding sa šafranom,
volim cimet generalno i koristim ga i slanim jelima
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:30 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

U delu oko Ioanene (Janene) se i dan-danas kaže "gustarica", što vuče poreklo iz, takođe, vrlo starog dijalekta. Sem njih - niko u ostatku zemlje nema apsoooolutnog pojma šta to znači!!

Pa primer ti i nije neki.

Naime, krenuli smo od Pižonove tvrdnje "da je baklava 'deo nacionalnog bića Grka'" u šta ja uopšte ne sumnjam.

Ne sumnjam, jer verujem u Dojčovu definiciju da su nacije grupe ljudi ujedinjene pogrešnim mišljenjem o zajedničkom poreklu i zajedničkoj netrpeljivosti prema susedima. Osim toga su nacija je pojam novijeg datuma.

Dakle, ako dobro kapiram primer gustarice. Dve hiljade godina Grci spremaju baklave, a da ime tog slatkiša nisu nigde zapisali (iako su bili vrlo pismeni), jer je možda, eventualno bilo jaaako lokalnog karaktera, da ostali Grci nisu znali za njega, a ti lokalci su to ime slatkiša poverili osmanlijama. Tako sad svi pogrešno kreću u potragu za odakle reč osmanlijama i orijentišu se logično na istok, umesto da traže tamo gde se upotrebljava reč 'gustarica'.

'sam dobro razumeo?

A možda je ipak to srpsko-sanskritska reč
JJ Beba JJ Beba 22:33 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Dakle, ako dobro kapiram prime gustarice. Dve hiljade godina Grci spremaju baklave, a da ime tog slatkiša nisu nigde zapisali (iako su bili vrlo pismeni), jer je možda, eventualno bilo jaaako lokalnog karaktera, da ostali Grci nisu znali za njega, a ti lokalci su to ime slatkiša poverili osmanlijama. Tako sad svi pogrešno kreću u potragu za odakle reč osmanlijama i orijentišu se logično na istok, umesto da traže tamo gde se upotrebljava reč 'gustarica'.

'sam dobro razumeo?

A možda je ipak to srpsko-sanskritska reč



Bojan Budimac Bojan Budimac 22:37 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

maca22
Рептилијанци. Њихова је.

Maco, preporuka, rešila si dilemu. Sigura sam da bi se Dejvid Ajk složio i da je cela frka oko baklava zapravo zavera reptila
mrale54 mrale54 23:09 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

Bojan Budimac
Pa primer ti i nije neki.

'sam dobro razumeo?


A, gde ja to rekoh da ga nisu zapisali?
I, da li to znači da treba da kačim kojekakve fotke antičko-grčkog (koje ni današnji grci ne kapiraju baš najbolje, a kamoli ja!) prikaza na kamenju?
Ono što sam pokušao da odgovorim Pižonu je da se ne bavi "ćoravim poslom", a što se semantike tiče - "η θαν, η επι θας" - je izreka koju velika većina Srba zna - za razliku od Grka!
Hoću reći da ovde ima toliko razlike u govoru, da je priča o Makedoncu i Slovencu - deplasirana!
A, pričati o ukusima, i pogotovu o poreklu istih (eno, kod mlakca priče o ruskoj salati!) je totalno "out", jer svako podneblje doda svoj začin, pa to ode dalje i...
elis elis 23:21 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

mrale54
Što se Elisove semantike tiče - ne bih ja, baš tako lako, proglasio reč "baklava" za tursku!


Mrale, dopada mi se tvoj pažljiv i obziran pristup jezikoslovnim pitanjima, a i sam nastojim da se ne zalećem u to polje. No, stvar je ovde bila sasvim jednostavna, toliko da semantiku slobodno možemo ostaviti po strani. Reč baklava jeste turska, baš kao što je reč hleb naša (inače, mada deli isti pradrevni koren sa latinskim panisom, hleb nam je došao preko germanskih jezika iz protobaltičkog). Ono o čemu, kad je baklava u pitanju, možemo dvojiti jeste njeno poreklo. A tu nas nijedan etimološki rečnik ne upućuje na Heladu ili Grčku, već isključivo na orijent, ka Persiji ili čak ka Mongoliji.
mrale54 mrale54 23:45 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

elis
Ono o čemu, kad je baklava u pitanju, možemo dvojiti jeste njeno poreklo. A tu nas nijedan etimološki rečnik ne upućuje na Heladu ili Grčku, već isključivo na orijent, ka Persiji ili čak ka Mongoliji.


Što se semantike tiče, (za hleb) kao amater sam saznao za taj dijalekt (područje malo severnije od Volosa i datira od pre više od 2000 god. pa, neznajući za protobaltički, sam povezao sa tim dijalektom.)
To, što ljudi ne poznaju istoriju Grčke, ne zameram, ali, da ne poznaju činjenicu da i danas postoje plemenska obeležja (-akis, -idis, -oglu, -adu, itd. - po prezimenu se zna iz kog si dela Gr.!) i razlike u govoru - me čudi!
A, toliko turista sve ove godine i decenije?
Što se citiranog tiče, već sam u prethodnom komentaru pomenuo "ćorava posla".
omega68 omega68 23:59 03.01.2012

Re: Baklava je grčka

vrlo starom,(preko 2500 g.!) dijalektu (nešto južnije od Soluna)

Obrati pažnju kako se na ovoj karti zove more između Peloponeza i Egejskog mora


Što nije ni čudno obzirom ko je tada naseljavao Peloponez!

To je (nesumnjivo) bilo kad su se podelili amebski, srpski i sanskritski i došlo do različitosti govora (šta, bre, Vavilon - još verujete u bajke?!)

Nije lepo kada se neko sprda sa stvarima koje ne poznaje dobro.
Evo počni odavde ( kad imaš vremena )
Ima je i u prevodu Ljiljane Janjatović , izašla je 2007.godine.
Prijatno!
elis elis 00:01 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

mrale54
..."ćorava posla".


Upravo tako Meni samo malo bocnula oči lakoća kojom Vladimir razmotava grčku plavo-belu i tursku crvenu zastavu nad jednim pitanjem starijim i od tih zastava i od država koje ih vijore i od nacija nad kojima se vijore.

freehand freehand 00:17 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

Slobodni, ne proširuj temu na Slobodnu zonu Trsta.

Relativizacija, zamena teza -
jel to najbolje što znaš?
Umesto da glasno i jasno, junački i jarosno uzvikneš:
"Trst je naš!"?!

Pa ništa onda.
Italijanska je Đokonda.
Sobota je Murska,
a baklava...
mrale54 mrale54 12:48 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

elis
mrale54
..."ćorava posla".


Upravo tako Meni samo malo bocnula oči lakoća kojom Vladimir razmotava grčku plavo-belu i tursku crvenu zastavu nad jednim pitanjem starijim i od tih zastava i od država koje ih vijore i od nacija nad kojima se vijore.



Eto.
Postoji izraz - "bakh-al-am-adur" (koji vuče poreklo iz Mesopotamije, pa čak i drevne Indije, po nekim izvorima) koji označava osećanje prijatnosti, blaženstva, nirvane...(nešto kao "huzur"!) a, koji zvuči otprilike "bah-lam-adur" (podseća, zar ne?)
I, šta sad, ako ja tvrdim da je Aleksandar (umro 323 PRE Hrista) doneo i baklavu i njeno ime, još onomad?
Ima li neko argumente da pobije ti tezu?
Btw, nemam ih ni ja da je podržim, al' bar je zezanje!

E, zato sam se ograničio da tvrdim da su kukuruz, paradajz, duvan i kafa došli sa američkih kontinenata. Samo to. Sve ostalo je u domenu rekla-kazala.

A, da su stari Grci znali za razne poslastice i pre 2-3000 god. - znali su!
Dokazivati, međutim, da je izum njhov - pa moj nick je Mrale54, a, ne Sizif!

Goran Vučković Goran Vučković 15:03 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

E, zato sam se ograničio da tvrdim da su kukuruz, paradajz, duvan i kafa došli sa američkih kontinenata. Samo to. Sve ostalo je u domenu rekla-kazala.

Kafa baš i ne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:40 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

omega68
vrlo starom,(preko 2500 g.!) dijalektu (nešto južnije od Soluna)

Obrati pažnju kako se na ovoj karti zove more između Peloponeza i Egejskog mora


Što nije ni čudno obzirom ko je tada naseljavao Peloponez!

To je (nesumnjivo) bilo kad su se podelili amebski, srpski i sanskritski i došlo do različitosti govora (šta, bre, Vavilon - još verujete u bajke?!)

Nije lepo kada se neko sprda sa stvarima koje ne poznaje dobro.
Evo počni odavde ( kad imaš vremena )
Ima je i u prevodu Ljiljane Janjatović , izašla je 2007.godine.
Prijatno!


Ima greška u natpisu na ovoj mapi, misli se na kralja Aragorna.

mrale54 mrale54 18:42 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

Goran Vučković
E, zato sam se ograničio da tvrdim da su kukuruz, paradajz, duvan i kafa došli sa američkih kontinenata. Samo to. Sve ostalo je u domenu rekla-kazala.

Kafa baš i ne.


U jebote!
Pa mene su lagali!
Eto zašto volim ovaj blog, bre!
Hvala.
Pazi Etiopija! (ma, negde u podsvesti sam to znao, al'...)

PS Moj pok. tast je (živeo i umro u Venecueli) tvrdio da je ona, najskuplja kafa (što je prvo pojede mačka, pa je posle peru, melju...ne mačku, već kafu) potekla još od Maja i Inka! A, ja mu verov'o!
ivana23 ivana23 19:20 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

mrale54
PS Moj pok. tast je (živeo i umro u Venecueli) tvrdio da je ona, najskuplja kafa (što je prvo pojede mačka, pa je posle peru, melju...ne mačku, već kafu) potekla još od Maja i Inka! A, ja mu verov'o!


Nisu macke, vec...

Сорта Kopi Luwak (на иднонежанском Kopi значи кафа је изузетно ретка, годишње се, због специфичности, произведе мала количина ове кафе, па се тако 100g се продаје за 75 америчких долара. У Калифорнији се шољица ове кафе продаје по цени од 5 долара и по речима власника ресторана овако ниска цена оправдава се жељом да што већи број људи може да испроба чудесан укус овог напитка.
Ова сорта кафе се прави на оствима Суматра, Јава и Сулавеси, на којима живе цибетке (лат. paradoxurus). Ови торбари хране се плодовима кафе и зато су сматрани штеточинама, све док није откривено да зрно које прође кроз њихов дигестивни тракт добије специфични укус, који му дају ензими из желуца ове животиње. Полусварена зрна се скупљају и од њих се прави најскупља кафа на свету богате и јаке ароме.


Kafa
milisav68 milisav68 19:36 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

ivana23
Полусварена зрна се скупљају и од њих се прави најскупља кафа на свету богате и јаке ароме.

Samo da dodam.
Nijedna vrsta kafe se ne priprema sama - tj ne može da se pije - sem brazilskog minasa, koji je činilac u svakoj mešavini/napitku (bar 50%) koji pijemo pod imenom kafa.
Čak i ova polusvarena zrna se koriste u mešavini....


mrale54 mrale54 20:27 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

ivana23



Pa, dal' je moguće?!
Al', opet, ja prob'o to čudo sa tastom u sred Karakasa ( ustvari bili smo u La Guajri!)
I, rekli mi da je najskuplja kafa, a kad su pomenuli mačku (da, da!) više mi se nije pila!
A, sve to pre 30 god.!
maca22 maca22 20:43 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

Mozda tamo ne zive cibetke, pa u slasti piju macija.
omega68 omega68 22:16 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

Ima greška u natpisu na ovoj mapi, misli se na kralja Aragorna.

Pa da, tako medijski idoktrinirani nekim CNN-ovskim Milama Štulama istoriju doživljavaju sugrađani potomaka lakih žena i kriminogenih izgnanika iz normalnog sveta i nikad čuli , naravno, za kraljicu Teutu i ostale istorijske ličnosti.
A i kako bi, kad su u to vreme, na tim prostorima, živeli samo Apači, Sijuksi i ostali američki domoroci dok nisu stigli S. Pajić i Old Šeterhend
Goran Vučković Goran Vučković 23:10 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

Pa da, tako medijski idoktrinirani nekim CNN-ovskim Milama Štulama istoriju doživljavaju sugrađani potomaka lakih žena i kriminogenih izgnanika iz normalnog sveta i nikad čuli , naravno, za kraljicu Teutu i ostale istorijske ličnosti.
A i kako bi, kad su u to vreme, na tim prostorima, živeli samo Apači, Sijuksi i ostali američki domoroci dok nisu stigli S. Pajić i Old Šeterhend

Što je više kleveta i laži, Jovan Deretić nam je miliji i draži...

gordanac gordanac 23:22 04.01.2012

:)))))

Idi, bre, Čubaka!
Imaš li još koji izvor, pa da počne neki lep, "frame" razmene pun tekst sa naslovom "Čija je ova Marija?"
Samo ga malo zavrtiš i - odeeee...

Goran Vučković Goran Vučković 23:44 04.01.2012

Čiji je ono mali

Imaš li još koji izvor, pa da počne neki lep, "frame" razmene pun tekst sa naslovom "Čija je ova Marija?"

Ajd sad i ja da ispričam vic sa bradom, kad je već Marko Manćini jedan ispričao.

Ovo se dešava u vreme pape Jovana Pavla II, kad je expolicajac još bio mladi pozornik, na specijalizaciji u prijateljskoj Italiji. Dakle, dosadilo papi da ga stalno voze vozači, pa ubedi nekako svog vozača da ga pusti za volan. Vozi on tako - i greškom prekrši neki sitniji saobraćajni propis - i eto tu odmah čuvara javnog reda, mira i bezbednosti u saobraćaju - i hopa-stopa, zaustavi limuzinu. Priđe da legitimiše, dakleM, nesavesnog vozača - kad ono - sveti otac prekršilac. Odmah se maša za motorolu i zove višu instancu: "šefe, šefe, nećeš mi verovati koga sam zaustavio!" - ne baš impresionirani šef odgovara "ne znam, reci" - "možda najbolje da ti kažem ovako: papa mu je šofer".

Tako da je više ovde u pitanju "a čiji je ono mali"?
omega68 omega68 23:50 04.01.2012

Re: Baklava je grčka

Ovo što se uvek izvadi Deretić je argumentacija na nivou one veeeelike i bog zna kako bitne činjenice oko srpskog jezika Nj.K.V. Aleksandra Karađorđevića.
Jadna i bedna, nije u rangu tvog renomea.
Mislim, argumentacija.
gordanac gordanac 00:00 05.01.2012

Ih, bre...

...oko tog pitanja:

Tako da je više ovde u pitanju "a čiji je ono mali"?


...se već par hiljada godina vrlo uspešno razmenjuju interpretacije izmišljaju "pouzdani" izvori, (a o ratovima i da se ne govori), a nije se stiglo dalje od početka
Valjda ljudi stvarno vole da se sukobljavaju oko svega što im je isto, jer ima premalo toga po čemu su različiti, a ako nema puno drastičnih razlika, kako da istakneš da si bolji zato što je nešto drugo - gore (a sam tako tvrdiš, naravno)...
Tako da je pripovetka sa takvim naslovima - već napisana...

Goran Vučković Goran Vučković 00:24 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Ovo što se uvek izvadi Deretić je argumentacija na nivou one veeeelike i bog zna kako bitne činjenice oko srpskog jezika Nj.K.V. Aleksandra Karađorđevića.
Jadna i bedna, nije u rangu tvog renomea.
Mislim, argumentacija.

Nisam u toku sa svojim renomeom - ali ovo prisvajanje Ilira kako bi se steklo geografsko poreklo (nisu samo srpski "naučnici" jaki u toj disciplini - vode albanski "naučnici" za par (konjskih) dužina) nekako me asocira na Deretića i njegove teorije.

Kao kad bih ja sad onu mapu gore preradio pa napisao "В У Ч К О В И Ћ И" preko balkanskog poluostrva, a dole gde piše Mediteran stavio "БАРА ВУЧКОВИЋА". Vučkovići, narod najstariji. Nije nego.
freehand freehand 00:37 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Kao kad bih ja sad onu mapu gore preradio pa napisao "В У Ч К О В И Ћ И" preko balkanskog poluostrva, a dole gde piše Mediteran stavio "БАРА ВУЧКОВИЋА". Vučkovići, narod najstariji. Nije nego.

Jebeš Бару, bolje ovako:



БАБА Вучковића

ivana23 ivana23 01:09 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Je l' to neko spomenuo Nj.K.V.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:52 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

omega68
Ima greška u natpisu na ovoj mapi, misli se na kralja Aragorna.

Pa da, tako medijski idoktrinirani nekim CNN-ovskim Milama Štulama istoriju doživljavaju sugrađani potomaka lakih žena i kriminogenih izgnanika iz normalnog sveta i nikad čuli , naravno, za kraljicu Teutu i ostale istorijske ličnosti.
A i kako bi, kad su u to vreme, na tim prostorima, živeli samo Apači, Sijuksi i ostali američki domoroci dok nisu stigli S. Pajić i Old Šeterhend


U redu. A jel' možeš da mi objasniš onu legendu dole levo, sa tri raznobojne kockice, pored kojih piše "Srbi". A posle, ako možeš da mi kažeš dokle se pruža ova zabraonjena teritorija na kojoj, valjda, žive najtamniji Srbi, a koja kao da izlazi za mape, gore na sever.

A zauzvrat mogu da ti ponudim ovaj interesantan apstrakt iz Nature-a, koji me je baš dojmio. Napomena: potpuno je nevezan sa baklavama i Ilirijadom i Odiseljom. Ako te interesuje, poslaću ti ceo rad na pp., kad već ne mogu da pošaljem baklavice .



Demonstration of temporal cloaking

Moti Fridman1, Alessandro Farsi1, Yoshitomo Okawachi1 & Alexander L. Gaeta1


Recent research has uncovered a remarkable ability to manipulate and control electromagnetic fields to produce effects such as perfect imaging and spatial cloaking1,2. To achieve spatial cloaking, the index of refraction is manipulated to flow light from a probe around an object in such a way that a ‘hole’ in space is created, and the object remains hidden3–14. Alternatively, it may be desirable to cloak the occurrence of an event over a finite time period, and the idea of temporal cloaking has been proposed in which the disper- sion of the material is manipulated in time, producing a ‘time hole’ in the probe beam to hide the occurrence of the event from the observer15. This approach is based on accelerating the front part of a probe light beam and slowing down its rear part to create a well controlled temporal gap—inside which an event occurs—such that the probe beam is not modified in any way by the event. The probe beam is then restored to its original form by the reverse manipula- tion of the dispersion. Here we present an experimental demon- stration of temporal cloaking in an optical fibre-based system by applying concepts from the space–time duality between diffraction and dispersive broadening16. We characterize the performance of our temporal cloak by detecting the spectral modification of a probe beam due to an optical interaction and show that the ampli- tude of the event (at the picosecond timescale) is reduced by more than an order of magnitude when the cloak is turned on. These results are a significant step towards the development of full spatio- temporal cloaking.

Bojan Budimac Bojan Budimac 08:57 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

omega68
sugrađani potomaka lakih žena i kriminogenih izgnanika

Old Šeterhend

Eh, Omega, ideš okolo i nudiš literaturu koju ni sam nisi savladao (što je potpuno razumljivo, jer je nesvarljiva). Pa kako si promašio deo gde Vukčević priča o Old Šetrhendu, koji je u stvari starac Vujadin, i o tome kako je osnovao grad Serbin u Teksasu? Da li to znači da su te Srbijanke bile lake žene, a Srbijanci krimogeni izgnanici? Ili su to bili jedini čestiti naseljenici Novog sveta?

I uopšte mi nije jasno zašto ovde postavljaš mapu kada je jasno (iz te tajne istorije) da se radilo o globusu Srbije.

Vidi, Omega, od juče mi se u glavi vrti jedan predlog. Da dođeš ti na jedno nedelju dana ovde i da dilemu amebe pa Srbijanci ili amebe pa Turci rešiš sa mojim komšijom Serdarom.



E da to ne bi izgledalo baš skroz pajtonovski, odnosno da bi bilo zanimljivije Mrale može da dovede jednog Grka zastupnika teze amebe pa Grci, a ja ću pozvati jednog Mađara, koji, naravno, zastupa tezu amebe pa Mađari. Elem, dok vi debatujete ta pitanja, Mrale i ja ćemo u hladovini maslina, uz pivo (a kako drugačije?) kontemplirati o prolaznosti života.

P.S. Nema kotizacije za ovaj ekspertski simpozijum. Putne troškove snose učesnici, stan i hrana je obaveza domaćina tj. mene.
kukusigameni kukusigameni 09:02 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Bojan Budimac

Ja mogu da dovedem jednog Jermenina. Nojeva barka, Ararat i te munje.
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:15 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

kukusigameni

Ja mogu da dovedem jednog Jermenina. Nojeva barka, Ararat i te munje.

Naravno! Svaki konstruktivni doprinos diskusiji je više nego dobrodošao!

kukusigameni kukusigameni 09:17 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Ja to više zbog ovog plenarnog dela.

Bojan Budimac
Elem, dok vi debatujete ta pitanja, Mrale i ja ćemo u hladovini maslina, uz pivo (a kako drugačije?) kontemplirati o prolaznosti života.
gordanac gordanac 09:23 05.01.2012

*****

Odličan predlog! :)))
Samo ovo:
Bojan Budimac:
Elem, dok vi debatujete ta pitanja, Mrale i ja ćemo u hladovini maslina, uz pivo (a kako drugačije?) kontemplirati o prolaznosti života.


Pa - uz vino, eto kako drugačije

Pa, lagano:
amebe, turci, amebe, grci, amebe, srbi, amebe, svi drugi, amebe, baklave, amebe, pite&bureci, amebe, bogovi naši, amebe, bogovi njihovi, amebe, jezik naš, amebe, jezik njihov, amebe, muškarci, amebe, žene, amebe, naša pesma, amebe, njihova pesma, amebe, mi smo prvi došli, amebe, oni su prvi došli, amebe, darvin, amebe, nije darvin, amebe, partizan, amebe, crvena zvezda, amebe, pivo, amebe, vino, amebe, bitlsi, amebe roling stounsi, amebe mesožderi, amebe, biljojedi, .... i - haaaaj!

Spoznajni nesklad ruleZ :)



I - da se zna (za kontemplativno stanje od izuzetne važnosti): život uopšte ne prolazi , mi prolazimo, pa u prolazu "vidimo" i amebe i baklave i pesme i ko je prvi došao i ko je gori od nas i zašto smo baš mi toliko različiti od drugih da različitiji ne možemo biti.
Ljudi jesu šašava bića, šašava i divna, patotije.

Bojan Budimac Bojan Budimac 09:32 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

kukusigameni
Ja to više zbog ovog plenarnog dela.

Ima hlada, a i piva.
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:39 05.01.2012

Re: *****

gordanac



Do'ro jes' in vino veritas, al' ima nečeg i u pivu, naročito na vrućini.
buba_truba buba_truba 10:09 05.01.2012

Re: *****

gordanac
Pa - uz vino, eto kako drugačije

Pa, lagano:
amebe, turci, amebe, grci, amebe, srbi, amebe, svi drugi, amebe, baklave, amebe, pite&bureci, amebe, bogovi naši, amebe, bogovi njihovi, amebe, jezik naš, amebe, jezik njihov, amebe, muškarci, amebe, žene, amebe, naša pesma, amebe, njihova pesma, amebe, mi smo prvi došli, amebe, oni su prvi došli, amebe, darvin, amebe, nije darvin, amebe, partizan, amebe, crvena zvezda, amebe, pivo, amebe, vino, amebe, bitlsi, amebe roling stounsi, amebe mesožderi, amebe, biljojedi, .... i - haaaaj!

Spoznajni nesklad ruleZ :)



I - da se zna (za kontemplativno stanje od izuzetne važnosti): život uopšte ne prolazi , mi prolazimo, pa u prolazu "vidimo" i amebe i baklave i pesme i ko je prvi došao i ko je gori od nas i zašto smo baš mi toliko različiti od drugih da različitiji ne možemo biti.
Ljudi jesu šašava bića, šašava i divna, patotije.

Sve si lepo rekla, a onaj vinski početak je extra!

Samo mi je kraj zasmetao (mada priznajem, dobro zvuči) - meni su ljudi sve više samo šašava bića, a divote u njihovim bićima vidim sve manje, patotije - nažalost.


Goran Vučković Goran Vučković 11:44 05.01.2012

Re: *****


Samo mi je kraj zasmetao (mada priznajem, dobro zvuči) - meni su ljudi sve više samo šašava bića, a divote u njihovim bićima vidim sve manje, patotije - nažalost.

Ako ti više odgovara, možeš to da smatraš ironijom

Inače, Bojane, kad se skupi društvo odabrano vi sa strane lepo vino, a diskutantima poslužiš vodu, pa da i amebe dobiju pravo na repliku (ako nema kod vas, može Cerski da donese par flaša iz severne Afrike)
Bojan Budimac Bojan Budimac 12:03 05.01.2012

Re: *****

Goran Vučković

Inače, Bojane, kad se skupi društvo odabrano vi sa strane lepo vino, a diskutantima poslužiš vodu, pa da i amebe dobiju pravo na repliku (ako nema kod vas, može Cerski da donese par flaša iz severne Afrike)

Nema potrebe, sačuvaću par bidona vode iz bazena pre prolećnog čišćenja. Puna je života .
JJ Beba JJ Beba 13:40 05.01.2012

Re: *****

Do'ro jes' in vino veritas, al' ima nečeg i u pivu, naročito na vrućini.

ne boli glava od vina (ili piva) več od količine.
s' tim saznanjem da se sedne pod to drvo, u hlad
mrale54 mrale54 14:16 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Bojan Budimac
Elem, dok vi debatujete ta pitanja, Mrale i ja ćemo u hladovini maslina, uz pivo (a kako drugačije?) kontemplirati o prolaznosti života


Sa moje strane je predlog jednoglasno tj. apsolutnom većinom glasova prihvaćen!
Uz uslov da Pižon, kao idejni začetnik ove naučno-kulturne debate plati bar tri gajbe piva, a na ime autorskih prava na senzacionalne rezultate iste!
Goran Vučković Goran Vučković 15:04 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Uvećao sam malo onu mapu... šizenje-ludilo:

Serbinovo u Sloveniji
Sirbium (Sirmium) - staro srpsko ime za Bečkerek
Serbojevo (Seralium... meni bi nekako bilo logičnije da to bude Serojevo)
Serbona (Scadona... kako ono reče Nušić u Autobiografiji: istoričari neznaju, ali lingvisti znaju (kako je Velbužd postao Ćustendil))
Serbica (Serdica, Bugarska)
Srbogetuša u Dakiji
Serbija u Grčkoj (sa sve grčkim alfabetom)

Pa ovaj Omega nas za***ava, ali definitivno.
freehand freehand 18:52 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Goran Vučković
Uvećao sam malo onu mapu... šizenje-ludilo:

Serbinovo u Sloveniji
Sirbium (Sirmium) - staro srpsko ime za Bečkerek
Serbojevo (Seralium... meni bi nekako bilo logičnije da to bude Serojevo)
Serbona (Scadona... kako ono reče Nušić u Autobiografiji: istoričari neznaju, ali lingvisti znaju (kako je Velbužd postao Ćustendil))
Serbica (Serdica, Bugarska)
Srbogetuša u Dakiji
Serbija u Grčkoj (sa sve grčkim alfabetom)

Pa ovaj Omega nas za***ava, ali definitivno.

Nekako imam gadnu strepnju da on to do pola nije pročitao ali u kompletu veruje.
zilikaka zilikaka 19:15 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Sirbium (Sirmium) - staro srpsko ime za Bečkerek


E, sve bih ti oprostila, al ovo ne mogu.

Kud izmeša Lale i Sremce, aman i pobogu čoveče?!

Mitrovica kolega! Mitrovica...
Goran Vučković Goran Vučković 19:28 05.01.2012

Re: Baklava je grčka



E, sve bih ti oprostila, al ovo ne mogu.

Kud izmeša Lale i Sremce, aman i pobogu čoveče?!

Mitrovica kolega! Mitrovica...

Auuu da - nešto mi je u glavi bio "Zrenjanin"... svašta.
freehand freehand 19:31 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Auuu da - nešto mi je u glavi bio "Zrenjanin"... svašta.

Da se ima u vidu distinkcija između Sarmiuma i Sremiuma!
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:35 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

Eh, Omega, ideš okolo i nudiš literaturu koju ni sam nisi savladao (što je potpuno razumljivo, jer je nesvarljiva). Pa kako si promašio deo gde Vukčević priča o Old Šetrhendu, koji je u stvari starac Vujadin, i o tome kako je osnovao grad Serbin u Teksasu? Da li to znači da su te Srbijanke bile lake žene, a Srbijanci krimogeni izgnanici? Ili su to bili jedini čestiti naseljenici Novog sveta?


Ne znam samo kako mu promače Belgrade, Montana.. Gde ćeš bolji dokaz ko je najstariji i najdaljepružajući narod na planeti? Imaju u tom gradu i neki high school tim, vrlo uspešan, Belgrade Panthers, ili tako nešto, dal je basket, ili je futbal, ili možda ultimate frisbee, nisam siguran.
freehand freehand 22:04 05.01.2012

Re: Baklava je grčka

i neki high school tim, vrlo uspešan, Belgrade Panthers, ili tako nešto, dal je basket, ili je futbal, ili možda ultimate frisbee, nisam siguran.

Belgrade Mad Dogs and Boulder Cougars
blogovatelj blogovatelj 01:24 06.01.2012

Re: Baklava je grčka

P.S. Nema kotizacije za ovaj ekspertski simpozijum. Putne troškove snose učesnici, stan i hrana je obaveza domaćina tj. mene.


Ja bih samo da se prijavim ako moze da budem vozac omezi, a dok on i Serdar bistre politiku i istoriju, ja bih se pridruzio Mraletu i tebi, ako ne marite

Od juce mi je Pamukov Sneg u rukama i pod hipnozom sam, a ti mi Boki proleces cesto mislima dok citam.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:42 06.01.2012

Re: Baklava je grčka

Od juce mi je Pamukov Sneg u rukama i pod hipnozom sam, a ti mi Boki proleces cesto mislima dok citam.


E, a meni je (isto tako) biografija Stiva Džobsa u rukama, i pod hipnozom sam!
Jeste da je bio vegan, ali smeo bih da se opkladim da je baklavice marisao na lopatu! To su tako jedne fino smotane djakonije, baš kao i njegov iPhone.



Goran Vučković Goran Vučković 02:49 06.01.2012

Re: Baklava je grčka


E, a meni je (isto tako) biografija Stiva Džobsa u rukama, i pod hipnozom sam!
Jeste da je bio vegan, ali smeo bih da se opkladim da je baklavice marisao na lopatu! To su tako jedne fino smotane djakonije, baš kao i njegov iPhone.

E ovo ne može da prođe bez Mašinke Lukić, definitivno.

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:02 06.01.2012

Re: Baklava je grčka

Goran Vučković

E, a meni je (isto tako) biografija Stiva Džobsa u rukama, i pod hipnozom sam!
Jeste da je bio vegan, ali smeo bih da se opkladim da je baklavice marisao na lopatu! To su tako jedne fino smotane djakonije, baš kao i njegov iPhone.

E ovo ne može da prođe bez Mašinke Lukić, definitivno.





"Na zemlji nas Džavo vreba,
sve zbog džaboleba!"

Priznaj da si čuvao ovo u šteku i samo čekao prigodan šlagvort, da potegneš

Goran Vučković Goran Vučković 03:18 06.01.2012

Re: Baklava je grčka

Priznaj da si čuvao ovo u šteku i samo čekao prigodan šlagvort, da potegneš

Ih pa ovo je čista klasika - Obren Pjevović, najveći pesnik Morave. Sećam se jednom (možda još 90-tih, ne sećam se dobro) je na trgu republike bilo nešto u njegovu čast (možda nije bio samo on, ubi me ako se sećam detalja), pa su između ostalog i probrani stihovi iz Apola 9 bili po nekim panoima.
kaolavanda kaolavanda 19:40 03.01.2012

.



Ima nekog ludila sa baklavama... imam neke drugare koji generalno ne podnose slatko, ali kad su baklave u pitanju, oči im se zacakle, a zenice postaju spiralice, pa u krug...
Volim slatkiše, ali baklave, tulumbe, urmašice... uh... previše šećera za moj organizam, na ovom blogu...

Mljackanje, neznanje-za-dosta, lizanje prstiju, umakanje prstiju, curenje na patos, netangiranje oko toga...uz teve, normalno (rolna toalet papira iza leđa, za brisanje) - u minut i po... vodeeee... vode!!


tetkasaveta tetkasaveta 20:33 03.01.2012

a sa mlekom

Je li Bojane, da li si probao Om Ali?
Bojan Budimac Bojan Budimac 20:43 03.01.2012

Re: a sa mlekom

tetkasaveta
Je li Bojane, da li si probao Om Ali?

Ne, da sam svestan. Ne znam šta je Om Ali. Da nije Šambali?

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:17 03.01.2012

Re: a sa mlekom

Bojan Budimac

Ne, da sam svestan.


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:29 03.01.2012

Re: a sa mlekom

Bojan Budimac


/blogerka liže monitor/
JJ Beba JJ Beba 21:58 03.01.2012

Re: a sa mlekom

dobrosavljevic_m
Bojan Budimac


/blogerka liže monitor/

i ova
+ ga zagrlila
tetkasaveta tetkasaveta 23:14 03.01.2012

sa mlekom

http://allrecipes.com/recipe/om-ali/

možda tu kažu i Šambali :)

lepa priča i dobra "baklava" bar za ne sto kubure sa holesterolom
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:39 03.01.2012

Korespondencija

Evo šta kažu ovi njujorčani. Daklem, Budimček, i ostali poznavaoci, šta da uzmem? Treba mi mala pomoć, šta je ono pri dnu menija?


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Yes we do send via ups. Please visit us at www.gulluoglubaklava.com and you can place an order with us.
Happy new year


Ercan Karabeyoglu

On Tue, Jan 3, 2012 at 11:11 AM, Srdjan Pajic <> wrote:

Hi,

I live in, Boulder, Colorado, and your baklava are world-wide famous (I got your web link from a friend in Turkey). I was wondering if you are shipping baklava by mail?

Best regards,

Srdjan Pajic




--
Bojan Budimac Bojan Budimac 00:04 04.01.2012

Re: Korespondencija

Treba mi mala pomoć, šta je ono pri dnu menija?

Nešto što izgleda ovako



Dakle pistaći uroljani u kore. E sad mi pravi ekspert nije tu (otišla da spava), da mi kaže detalje i zašto se to tako drastično razlikuje (u ceni) od četvrte stvari na spisku gde su uroljani samo u jedan lejer kore.

Treće odozdo (FISTIKLI KURU BAKLAVA) nemoj. To je ono što je blogovatelj probao u Torontu -- suve baklave. To je zaista kao da jedeš sladak pesak. Sve ostalo je po mom ukusu OK, s tim što ja više volem baklave od kadaifa.
maca22 maca22 00:06 04.01.2012

Re: Korespondencija

srdjan.pajic
Treba mi mala pomoć, šta je ono pri dnu menija?

Goggles prevodilac kaze:

хлеб Кадаииф
$ 7.95

Суво Кикирики ДЕСЕРТИ
$ 14.50

марципан
$ 17.95

Путер од кикирикија. В / Пистација Ролс
$ 23.50
marco_de.manccini marco_de.manccini 00:35 04.01.2012

Re: Korespondencija

Кадаиф је супер ствар.

А ево и прикладног вица из трећег разреда основне (прикладног и по теми и по мом психолошком профилу).

Иде човек улицом и неко га заустави и пита је си ли ти за Америку или за Русију, овај каже за Америку и добије батине. Па иде мало даље и неко га заустави и пита да ли си ти за Ирак или Иран (по овоме се види колико је бајат виц), овај каже за Иран и добије батине. Да мало дође себи и смири се човек оде у посластичарницу и потражи баклаве. На питање турске или грчке одговори "предомислио сам се, може ли једна тулумба?"
JJ Beba JJ Beba 01:20 04.01.2012

Re: Korespondencija

s tim što ja više volem baklave od kadaifa.

e saću da se šlogiram
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:00 04.01.2012

Re: Korespondencija

Bojan Budimac
Treba mi mala pomoć, šta je ono pri dnu menija?

Nešto što izgleda ovako



Dakle pistaći uroljani u kore. E sad mi pravi ekspert nije tu (otišla da spava), da mi kaže detalje i zašto se to tako drastično razlikuje (u ceni) od četvrte stvari na spisku gde su uroljani samo u jedan lejer kore.

Treće odozdo (FISTIKLI KURU BAKLAVA) nemoj. To je ono što je blogovatelj probao u Torontu -- suve baklave. To je zaista kao da jedeš sladak pesak. Sve ostalo je po mom ukusu OK, s tim što ja više volem baklave od kadaifa.


Sjajno! Evo javio mi Turčin, kaže, mož' se miksuje do mile volje, mislim da ću da probam SVE na tom spisku! Ako stigne do kraja bloga, pišem izveštaj!

maca22 maca22 19:58 05.01.2012

Re: Korespondencija

Bojan Budimac

Dakle pistaći uroljani u kore. E sad mi pravi ekspert nije tu (otišla da spava), da mi kaže detalje i zašto se to tako drastično razlikuje (u ceni) od četvrte stvari na spisku gde su uroljani samo u jedan lejer kore.

Ima li info o razlici između sarmica i rolnica?
freehand freehand 02:07 04.01.2012

Ae malo da se balavi...

Za blogerke



pa za Šabana Mercedes:



pa malo ovijeh finijeh što ujedaju za oko:



i na kraju pakovanje za Boulder, Kolorado:







JJ Beba JJ Beba 02:26 04.01.2012

Re: Ae malo da se balavi...

Ae malo da se balavi...
Za blogerke

kakvo sunašce zlaćano
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:25 04.01.2012

Re: Ae malo da se balavi...

freehand
Za blogerke



pa za Šabana Mercedes:



pa malo ovijeh finijeh što ujedaju za oko:



i na kraju pakovanje za Boulder, Kolorado:









Aaa, vidim da si odvadio par kriški od mercedesa za mene, ček da ti pošaljem moj UPS acct number, da se ne trošiš za poštarinu.


freehand freehand 08:37 04.01.2012

Re: Ae malo da se balavi...

Aaa, vidim da si odvadio par kriški od mercedesa za mene, ček da ti pošaljem moj UPS acct number, da se ne trošiš za poštarinu.

Pa ja sam mislio da ti okačim na neki dron, u prolazu.
Nego, vidiš da je to postalo potpuno nepouzdano, možda ga neko svrati u dvorište...
Mis'im, šteta baklava, jebeš dron.
JJ Beba JJ Beba 01:24 05.01.2012

Re: Ae malo da se balavi...

freehand
Za blogerke



pa za Šabana Mercedes:



pa malo ovijeh finijeh što ujedaju za oko:



i na kraju pakovanje za Boulder, Kolorado:









za nestrpljive



'Komad baklave mora biti sjajan. Kada ubodete viljuškom, mora se čuti mekano hrskavi zvuk. Mora se osjetiti lijepi miris maslaca i pistacija, -Abdurrahman Baday,
baklava majstor
hajkula1 hajkula1 03:28 04.01.2012

Srecna Nova

Obozavam baklave. Moja baka, mamina mama, pravila ih je sa medom.
Tatinu mamu, cija je baka bila Svabica, Precanka, da ne kazem iz Austrougarske, jedva sam odvikla od slatkog krompir pirea a na malo secera u paradajz sosu sam navikla.
Koleginice i ja smo narucivale baklave iz Novog Pazara. Sada se patim na povratku s posla pored Sultana Bulevarom. Inace, tesko mi je da se odlucim izmedju austrougarske i orijentalne kuhinje. Navikla sam na mesavinu.
jucaibin jucaibin 23:10 05.01.2012

uh

kud sad kad idem u bgd da me opsetiste za "dukat"! sad cu jos i sultana, a po radi usporedbe, morati probati! na vagu stati necu smeti...smislila sam da koleginici, turkinji, na degustaciju ponesem slekciju "dukata" pa ako kaze da ne valja tesko si ga njoj!
maca22 maca22 21:13 06.01.2012

Jos jedna baklavarnica

U nekom novootvrenom restoranu, sta li, prekoputa Radio Beograda, pise da imaju turske baklave, a osim njih, i da imaju LIBANSKE baklave - sta god to bilo. :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:24 06.01.2012

Re: Jos jedna baklavarnica

maca22
U nekom novootvrenom restoranu, sta li, prekoputa Radio Beograda, pise da imaju turske baklave, a osim njih, i da imaju LIBANSKE baklave - sta god to bilo. :)


Jel turske-libanske, ili grcke-libanske baklave?
gordanac gordanac 23:31 06.01.2012

200 baklava :))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana