Jeste da je tišina, ali pričaću o tehnici..

Drago Kovacevic RSS / 19.01.2008. u 22:10

Sutra u 7 časova otvaraju se birališta. Jedva čekam da svane, jer meni izbori nose uvek neko uzbuđenje, podignu adrenalin. Kao detetu odlazak na prvu ekskurziju. Moram ustati u 5, jer sam predsednik jednoga biračkoga odbora u Bulevaru. Veliko biračko mesto sa preko 2300 birača. Ima nas 24 u odboru, iako će najveći deo dana na biralištu biti 12 ljudi koji će se smenjivati. Do sada sam na ovaj način ispratio desetak raznih izbora i nikada nije bilo ni najsitnijega problema. Ono što moram priznati i što se nekome možda neće učiniti mnogo verovatnim, jeste činjenica, da su redovno najdisciplovaniji, najvredniji i najsavesniji članovi biračkoga odbora radikali. Nema veze to koliko su pismeni, koju su školu završili, koliko imaju godina. Oni na posao člana biračkoga odbora dođu besprekorno priprepremljeni.

Ako radikal ima jasan zadatak on će ga sigurno obaviti. Nejasne zadatke ne prihvataju. Naročito vole ići kao članovi odbora na kućno glasanje. Smatraju valjda da je stara populacija njihovo biračko telo i nema toga šta će ustaviti radikala da do njih ne dođe. Sneg, kiša, poledica, blato, opasan pas, nisu nikakve prepreke. Saradljivi su, srdačni, prostodušni, i u osamdeset posto slučajeva kuvaju kafu za članove odbora. Preostalih dvadeset posto situacija otpada na sve ostale zajedno.

Izbegavaju u puš pauzama bilo kakav razgovor o politici. Na sve moguće pokušaje da im izvučete neku reč na tu temu, samo se smeškaju. Zanimljivo je da u tim pauzama najviše pričaju o sportu, a moje je iskustvo da su u 95 posto slučajeva navijači Zvezde.Ostalih pet posto kaže da ne prate sport. U biračkome odboru još nisam sreo ni jednoga radikala partizanovca.To me je malo zbunjivalo pa sam se raspitivao da to nije neko generalno uputstvo, ali izgleda da nije.

Često proviruju i istežu vratove osmatrajući da im nije stigla interna stranačka kontrola koja ih obilazi nekoliko puta dnevno. Tada kad se ovi pojave skaču kao opareni, ustupaju ono što rade nekome drugome i na hodniku, sa bliskoga odstojanja šapatom saopštavaju kontrolorima to što po njihovim pravilima valjda treba saopštiti. Ovi redovno, mrtvi ozbiljni kimaju glavom, nešto i oni kratko prošaputaju, padne rukovanje i odlaze svako svojim poslom. Nisam nikada video da to drugčije izgleda, bez obzira kojega su pola, koliko im je godina, jesu li debeli ili mršavi, čupavi ili ćelavi, plavi ili crni.

Na prošlogodišnjim parlamentarnim izborima, mladi radikal Sale, portir u jednoj velikoj privatnoj firmi, nakon što smo ceo dan dobro sarađivali, pitao me je, u kojoj sam stranci. Kad sam mu kazao, sasvim spontano mu se otelo - Nikad ne bih rekao jer ste tako fin čovek -. A onda shvativši da to što je kazao i nije baš u redu, opravdavajući se nastavio da u toj stranci koju ja zastupam "ima mnogo manguparije i uobraženih" a ja mu delujem, jeli, potpuno suprotno.Crvenio se kao seoska mlada.Bilo mu neprijatno iako sam ja potpuno mirno klimao glavom. No, već nakon desetak minuta, odmah mu se ukazala prilika za popravni i jedva ju je dočekao. Neka članica odbora iz Karićeve stranke rekla je nešto vrlo glasno i neprimereno, a vezano za "moje". Sale ju je mrko pogledao i dosta oštro opomenuo da to ne radi..

Potpuna suprotnost radikalima u odborima su članovi SPO. Oni teško prihvataju bilo kakav posao, zauzmu neku arogantnu pozu i gde god je moguće imaju različito mišljenje od drugih, iako su stvari tamo vezane za sasvim tehnička pitanja.

DSS-ovci uglavnom vole administrirati i za sve što im se učini sporno nekoga zovu. Vole da im se potvrdi, onako "legalistički". Strašno paze jesu li zastava, grb i ta neka spoljna obeležija ok. Nikada ne kuvaju kafu.

O DS-u neću da pišem jer sam najveći broj izbora za njih i kontrolisao. Njihovo članstvo se nije mnogo promenilo, a prema ldp-ovcima su preterano ljubazni i redovno ističu "kako smo svoji". Videćemo hoće li ovoga puta dobiti neku novu instrukciju. Ispričaću vam šta sam zapazio, ne brinite...o)) G17 je valjda stranka, ali njihovi nisu prepoznatljivi po ničemu. Vidiš ih tek kod brojanja i uvek deluju zabrinuto jer su im u Beogradu rezultati vrlo tanki.

E, da. Pošto na rečeno biračko mesto u Bulevaru odlazim prvi put pogledao sam malo statistike vezane za prošle izbore. Svako biračko mesto ima svoju hroniku koja ostane zapisana u brojkama. Na ovome, moji su prošle izbore prošli jako loše. Tek negde 5 procenata i ukupno 55 glasova. No, na nivou grada ta brojka je vrlo reprezentativna zato što je ukupan bilans bio 55. 857. Dakle, ja računam ovako. Koliko uzmemo na tome mestu, pomnožimo sa hiljadu i eto ti rezultata. Momci koji su radili kampanju od vrata do vrata uveravaju me da su tamo "prihapsili" više od 70 sigurnih glasova. Ako je tako, biće veeeeseeloo...Samo, pssssttt..ne govorite ovo nikomeeee. Ajjde zdravo, pošto se sutra nećemo čitati...



Komentari (90)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie angie 22:17 19.01.2008

mesna zajednica,

proshirena porodica!
mariopan mariopan 22:35 19.01.2008

Re: mesna zajednica,

Tja , svaki Cigan svoga konja fali , a sto nisi i o DSu napisao nesto tako slikovito kao o drugima ? Na primer kome je palo na pamet da nas stalno i srdacno obavestava o aktivnostima vase stranke preko poruka koje salje na mobilne telefone?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:46 19.01.2008

Re: mesna zajednica,

mariopan
Tja , svaki Cigan svoga konja fali , a sto nisi i o DSu napisao nesto tako slikovito kao o drugima ? Na primer kome je palo na pamet da nas stalno i srdacno obavestava o aktivnostima vase stranke preko poruka koje salje na mobilne telefone?

Ma DS ima Telekom. Zato šalje poruke...o)) I nije odavno moja stranka...
milosib milosib 22:29 19.01.2008

Neodoljivi šarm politike

Sutra u 7 časova otvaraju se birališta. Jedva čekam da svane, jer meni izbori nose uvek neko uzbuđenje, podignu adrenalin.

Sad tek razumem onu žar u postovima.Gosn Drago se zaljubio i ide na prvi sastanak.
AlexDunja AlexDunja 22:34 19.01.2008

:)))

]G17 je valjda stranka, ali njihovi nisu prepoznatljivi po ničemu.

he he, tek sada ih neces prepoznati:)))
ovaj put rade za ds))))
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:38 19.01.2008

Re: :)))

AlexDunja
]G17 je valjda stranka, ali njihovi nisu prepoznatljivi po ničemu.

he he, tek sada ih neces prepoznati:)))
ovaj put rade za ds))))

Izvini za malu skaradnost....ali oni meni sve više liče na muške sise...o))
Postoje, a ničemu ne služe..o))
No, da su pomažnjavali sve što se moglo maznuti, to je više nego izvesno...
adam weisphaut adam weisphaut 22:38 19.01.2008

Re: :)))

ovaj put rade za ds))))

Promenili stranu po ko zna koji put
adam weisphaut adam weisphaut 22:36 19.01.2008

Re:

a ovome, moji su prošle izbore prošli jako loše. Tek negde 5 procenata i ukupno 55 glasova. No, na nivou grada ta brojka je vrlo reprezentativna zato što je ukupan bilans bio 55. 857

Ko je imao prilike da prati izbore da postoje "tipicna" mesta na osnovu kojih mozes da procenish ishod. Ja sam svojevremeno posmatrao mestou kome si gotovo u procenat mogao da odredis izbore na nivou grada.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:40 19.01.2008

Re:

adam weisphaut
a ovome, moji su prošle izbore prošli jako loše. Tek negde 5 procenata i ukupno 55 glasova. No, na nivou grada ta brojka je vrlo reprezentativna zato što je ukupan bilans bio 55. 857

Ko je imao prilike da prati izbore da postoje "tipicna" mesta na osnovu kojih mozes da procenish ishod. Ja sam svojevremeno posmatrao mestou kome si gotovo u procenat mogao da odredis izbore na nivou grada.

Da..To je fenomen "države Mejn"...vezano za američke izbore...
Ali za svako mesto je moguće napraviti neku posebnu relaciju..
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:41 19.01.2008

fini radikalski svet

jel'te, Drago, kakvi su scenariji po tebi ako nikolić pobedi tadića na izborima? da li će to biti baš veliki setbek za srbiju, ili smatraš da će doći do nekakve reforme i ublaženja retorike kod njih, nešto kao sa HDZ-om u hrvatskoj što se odigralo. meni je verovatnije ovo drugo, jer ne verujem da je srbija baš tako u situaciji da se prsi isuviše i bahati pred evropom kao u miloševićevim i šešeljevim vremenima. tojest, ono možete mene ubiti, ali nećete zaustaviti reforme, parafraziram, i dalje je na snazi.

btw, ja ne mrem izaći na izbore pošto su mi istekli i lična i pasoš. prvo su mi rekli iz ambasade u telavivu da mogu da dođem i identfikujem se sa izraelskim pasošem, ali da ponesem i te nevažeće dokumente, ali je onda prošle srede stigao dekret iz beograda da ne sme da se glasa sa stranim dokumentom. možda je i bolje tako, jer neću biti odgovoran svojim glasanjem za tadića (pošto jovanović već nema šanse da pobedi nikolića) i za neku buduću lošu ili neadekvatnu politiku - posebno za šurovanje tadićeve stranke sa miškovićem.

moja skromna procena je da će jovanović ozbiljnije rezultate na izborima ostvarivati u nekom periodu pred prijem srbije u uniju, dakle oko 2014., 2015. do 2020.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:43 19.01.2008

Re: fini radikalski svet

Srđan Fuchs
jel'te, Drago, kakvi su scenariji po tebi ako nikolić pobedi tadića na izborima? da li će to biti baš veliki setbek za srbiju, ili smatraš da će doći do nekakve reforme i ublaženja retorike kod njih, nešto kao sa HDZ-om u hrvatskoj što se odigralo. meni je verovatnije ovo drugo, jer ne verujem da je srbija baš tako u situaciji da se prsi isuviše i bahati pred evropom kao u miloševićevim i šešeljevim vremenima. tojest, ono možete mene ubiti, ali nećete zaustaviti reforme, parafraziram, i dalje je na snazi.

btw, ja ne mrem izaći na izbore pošto su mi istekli i lična i pasoš. prvo su mi rekli iz ambasade u telavivu da mogu da dođem i identfikujem se sa izraelskim pasošem, ali da ponesem i te nevažeće dokumente, ali je onda prošle srede stigao dekret iz beograda da ne sme da se glasa sa stranim dokumentom. možda je i bolje tako, jer neću biti odgovoran svojim glasanjem za tadića (pošto jovanović već nema šanse da pobedi nikolića) i za neku buduću lošu ili neadekvatnu politiku - posebno za šurovanje tadićeve stranke sa miškovićem.

moja skromna procena je da će jovanović ozbiljnije rezultate na izborima ostvarivati u nekom periodu pred prijem srbije u uniju, dakle oko 2014., 2015. do 2020.

Ma ne Srđane..Nikolić nije projektovan da pobedi..Nikolić je projektovan da plaši...i da se po mogućnosti ništa ne promeni. Dakle, pre će tramvaj na Mars, nego Nikolić na Andrićev venac...
AlexDunja AlexDunja 22:50 19.01.2008

Re: fini radikalski svet

Dakle, pre će tramvaj na Mars, nego Nikolić na Andrićev venac...

:)))
mariopan mariopan 23:08 19.01.2008

Re: fini radikalski svet

Pa ne plasi nas samo Nikolic ima ovde jos kandidata za plasenje , mene nervira sto te glasove i ocekuju od plasenja naroda a ne zato sto oni vrede...po meni nema onoga ko nije zakovao bar jedan ekser u ovaj kovceg i nisu zasluzili ni da se kandiduju a kamoli da pobede NIJEDAN ali to je nama jedino sto se nudi. Ne znam kakva im je cast da budu izabrani kao najbolji od najgorih ?

ali ipak cu glsati bas zato sto sam generalno nezadovoljna svim i svacim , za sve mislim da je moglo bolje i vise samo da su to sve radili bolji ljudi. Mislim da savko ko je ovoliko nezadovoljan kao ja gubi pravo da bilo sta od toga cime je nezadovoljan kritikuje ako je skrstio ruke i propustio da na neki nacin utice na svoj zivot , makar i malo. Znam da sve to nece i ne moze da se preko noci promeni ali mozda i jedan glas prevagne za nesto dobro. Pa zato necu propustiti , boricu se za nesto bolje ...makar za nijansu bolje.
igipop igipop 23:10 19.01.2008

trol



Na CNN danas smo u svim vestima. poruka voditelja: Srbija bira da li ce nastaviti ka Evropi ili se vraca na staze nacionalizma.


ok tekst Drago.

:)


Treger Treger 23:32 19.01.2008

Re: fini radikalski svet

Potpuno se slaem. Nije SRS osnovana da pobedi na bilo kojim izborima. Ona je osnovana da bi bila dežurna babaroga i tajna podrška starim komunistima. Nije za čuđenje što su među radikalima najzastupljeniji Zvezdaši. Pa poznato je da je Zvezda uvek bila Udbaški klub, a Partizan vojni. To što radikali predaju raport na izbornom mestu samo pokazuje da su organizovani po vojnom principu. Ko je pratio izbore kada je Šešelj pobedio Lilića i Milutinovića i to obojicu u oba kruga zna i da ovaj put radikalski glasovi idu Tadiću, bez obzira kako se završilo jer to je jedini način da sve ostane isto a da naivna međunarodna zajednica bude zadovoljna. Inače Tadić je demokrata kao što je to bio Broz, ni mane ni više.
vucko vucko 23:41 19.01.2008

Re: fini radikalski svet

Treger
Potpuno se slaem. Nije SRS osnovana da pobedi na bilo kojim izborima. Ona je osnovana da bi bila dežurna babaroga i tajna podrška starim komunistima. Nije za čuđenje što su među radikalima najzastupljeniji Zvezdaši. Pa poznato je da je Zvezda uvek bila Udbaški klub, a Partizan vojni. To što radikali predaju raport na izbornom mestu samo pokazuje da su organizovani po vojnom principu. Ko je pratio izbore kada je Šešelj pobedio Lilića i Milutinovića i to obojicu u oba kruga zna i da ovaj put radikalski glasovi idu Tadiću, bez obzira kako se završilo jer to je jedini način da sve ostane isto a da naivna međunarodna zajednica bude zadovoljna. Inače Tadić je demokrata kao što je to bio Broz, ni mane ni više.

A trojke su, Đuro, šta?
nsarski nsarski 23:54 19.01.2008

Re: fini radikalski svet

Pa, nije to samo kod nas da desnicari ( a, bogami, i ultra levicari) idu na glasanje kao po komandi. To ima i ovde u usa, i na drugim mestima. Ti ljudi iskljucivih politickih ubedjenja su svugde takvi - oni sebe vide kao "vojnike partije". Sutra bi se izuvali pred samoposlugama, samo da im kazu da je to dobro i partija trazi. U pitanju je mentalno stanje, a to se tesko menja, i jos teze nadglasava.
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:26 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

Ma ne Srđane..Nikolić nije projektovan da pobedi..Nikolić je projektovan da plaši...i da se po mogućnosti ništa ne promeni. Dakle, pre će tramvaj na Mars, nego Nikolić na Andrićev venac...


ju, zar u komšiluk .)
dragoljub dragoljub 03:01 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

2014., 2015. do 2020.

a ja u martu punim punim pedeset........... :(( ;((( koja vajda:((
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:01 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

dragoljub
2014., 2015. do 2020.a ja u martu punim punim pedeset........... :(( ;((( koja vajda:((


ne budite pečalni. uvek ostaje nada da ćete, kao penzioner, moći u portugaliju i španiju ili u banju u skandinaviji na letovanje, ili u italiju i francusku na skijanje. pa vikendi u pragu, kopenhagenu i amsterdamu? život je lep...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:14 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

Srđan Fuchs
ako nikolić pobedi tadića na izborima? da li će to biti baš veliki setbek za srbiju, ili smatraš da će doći do nekakve reforme i ublaženja retorike kod njih, nešto kao sa HDZ-om u hrvatskoj što se odigralo


Slazem se tobom Srdjane - ako se to (ne daj boze) desi sigurno je da ce oni ublaziti retoriku. Pa vec su je ublazili. Problem je u tome sto je tesko da bi EU i zapad uopste saradjivali (o ulasku u EU i da ne govorimo) sa drzavom na cijem je celu zamenik onoga kojeg oni godinama drze u Hagu. A rekao bih da ga i drze pre svega iz politickih razloga ... posto nije on jedini koji imao dobrovljce u ratom zahvacenim delovima ex-Yu ...

Drago

Ma ne Srđane..Nikolić nije projektovan da pobedi..Nikolić je projektovan da plaši...i da se po mogućnosti ništa ne promeni.


Hehe Dragec "projektant" Ako bi se gledalo sa pozicija onih koji su na vlasti, sigurno je da oni nisu za pobedu Nikolica i da se bore za taj tvoj "projekt". Da se Nikolic protiv je jasno ... ali nije jasno sto ga podrzavaju neki drugi kojima to ne prilici - bar ne po onome za sta se zalazu. A zasta se bori i koga podrzava Evropa i zapad je isto tako jasno ...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:59 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

Virtuelni Vasilije

Srđan Fuchs ako nikolić pobedi tadića na izborima? da li će to biti baš veliki setbek za srbiju, ili smatraš da će doći do nekakve reforme i ublaženja retorike kod njih, nešto kao sa HDZ-om u hrvatskoj što se odigralo.
Slazem se tobom Srdjane - ako se to (ne daj boze) desi sigurno je da ce oni ublaziti retoriku. Pa vec su je ublazili. Problem je u tome sto je tesko da bi EU i zapad uopste saradjivali (o ulasku u EU i da ne govorimo) sa drzavom na cijem je celu zamenik onoga kojeg oni godinama drze u Hagu. A rekao bih da ga i drze pre svega iz politickih razloga ... posto nije on jedini koji imao dobrovljce u ratom zahvacenim delovima ex-Yu ...


meni je enigma da Drašković nije pozvan tamo, a on je podjednako ako ne i više od kuma Šešelja podbunjivao nesrećni živalj u BiH da se dignu na oružje, i imao je paravojne formacije. potom, kada je okrenuo ćurak i naprasno postao veliki pacifista, okrenuo je leđa svoj raji koju je dan pre toga huškao da idu u rat. dosta klinaca iz mog tadašnjeg kraja (košutnjak, kanarevo brdo, miljakovac) je išlo u Draškovićeve dobrovoljce, većina njih se nije vratila dok su se neki vratili kao vrhunske propalice i obogaćeni materijalno. deo njih se vratio bez ičega i mentalno izgubljen. Drašković je lukav tip, verovatno je dao neka obećanja ili cinkario saučesnike, pa ga nisu zvali. i taj Hag je nedosledna institucija.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:14 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

Srđan Fuchs
i taj Hag je nedosledna institucija.


Slazem se sa tobom Srdjane u potpunosti (i sa ostalim delom koj nisam citirao). To je za mene jedan od najjacih dokaza(mada ima jos i jacih da je taj sud u stvari vise politicka nego pravosudna institucija ...

pozz
dragoljub dragoljub 15:27 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

i amsterdamu? život je lep...


ali provesti ga u čekanju nije lepo, a što se tiče amsterdama meni su mnogo lepši oni mali gradovi na obali severnog mora koji se leti napune holanđakama i nemicama i šta ja da im radim sa 70 ?da gledam,pa od gledanje vajda nema :)))
apatrid apatrid 18:04 20.01.2008

Re: fini radikalski svet

( a, bogami, i ultra levicari)


A koji su Vam, sad, pa ti, u Srbiji, danas?
G r o f G r o f 23:04 19.01.2008

Dosada

Alberto Moravia

E, ja sam ovde jer mi je dosadno.
Eto otkrih tajnu.
nsarski nsarski 23:14 19.01.2008

Re: Dosada

Dosada

Uopste ne mogu da razumem da coveku u Srbiji moze da bude dosadno. Al, dobro, mozda stvarno moze:)
ivana23 ivana23 23:29 19.01.2008

Re: Dosada

nsarski
DosadaUopste ne mogu da razumem da coveku u Srbiji moze da bude dosadno. Al, dobro, mozda stvarno moze:)


G r o f G r o f 23:31 19.01.2008

Re: Dosada

Ja sam živi dokaz da postoje takve stvari i u Srbiji.
Danas sam gledao hladno plivanje u čast vere.
Pitam prijatelja da li je to srpska tradicija ili pomodarstvo.
Tradicija, kaže. Uvek je bilo ludih Srba.
Trolujem na svoje razmišljanje i umujem kako je anomalija vode u pogledu gustine i temparature omogućila život na zemlji.
Najgušća je na +4 stepena. To je Bog dobro smislo.
Da li je plivanje svojevrsno prekidanje izborne šutnje?
Vratih se sledu misli. Mislim, Rusi plivaju, i tako to....
JJ Beba JJ Beba 23:33 19.01.2008

Re: Dosada

Uopste ne mogu da razumem da coveku u Srbiji moze da bude dosadno. Al, dobro, mozda stvarno moze:)

Ski, Grofu je dosadno zato što nije u Srbiji :))
Unfuckable Unfuckable 23:12 19.01.2008

Koliko mogu da zaključim

iz ovog teksta, pripadnici SRS-a se svojski trude da "odrade" dnevnicu koju im daje država za kontrolisanje izbora.
Pošteno....
Koliko beše para ....30- 40 evrića za ceo dan ?
angie angie 23:34 19.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

ako Drago nastavi ovako, josh ce radikali da ga pokupe!:)))
Unfuckable Unfuckable 23:40 19.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

...mislim da je ovaj tekst lep primer tolerancije : autor je izneo pozitivan i neostrašćen stav, iako se radi o ljutim političkim protivnicima. Pozdravljam i preporučujem
AlexDunja AlexDunja 23:44 19.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

e, ng, anfak:)))
majke mi celu istinu je rekao:))
silom prilika, imala sam slicna iskustva.
ovde kod mene je uvek bila frka za kontrolu,
nedovoljno aktivista, a ja radoznala:)))
bila sam par puta, 96, 2000, :)))
radikali, kao sat:))) mnogo im je stalo
do regularnosti:)))
Unfuckable Unfuckable 23:58 19.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

pa to ti velim ...
Pazi : država valjda plaća to prisustvovanje i savtajrad.
Meni zvuči ok da neko vredno i pošteno odradi taj novac, ma ko to bio. U krajnjoj liniji - to je naš novac.
Cenim posvećenost poslu.
vucko vucko 00:00 20.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

Država, ili partija koja šalje kontrolora? Zašto bi država plaćala kontrolore koje delegiraju partije?
milosib milosib 00:08 20.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

vucko
Država, ili partija koja šalje kontrolora? Zašto bi država plaćala kontrolore koje delegiraju partije?

Država plaća i partije, bar u onom jednom malom procentu. Recimo da im je to jedno 5% prihoda. Nagradno pitanje odakle im ostalo?
mariopan mariopan 00:49 20.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

milosib
vucko
Država, ili partija koja šalje kontrolora? Zašto bi država plaćala kontrolore koje delegiraju partije?

Država plaća i partije, bar u onom jednom malom procentu. Recimo da im je to jedno 5% prihoda. Nagradno pitanje odakle im ostalo?

Placaju ....pardon DONIRAJU nepoznati donatori. To vam je ko doniranje organa , cim predje u tudje telo pocne da radi za starog vlasnika...iz navike.
Fratello Fratello 02:20 20.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

Koliko li tek kostaju "ovi" sto kontrolishu izbore po Americi? Malopre, kada sam glasao, cujem od coveka iz Konzulata da ih je 13 stiglo iz Beograda u Njujork. Kada se na tu cifru doda jos po 13 u Chikagu, Vasingtonu i Los Andjelosu (prvi put otvoreno biracko mesto - u crkvi) - stignemo do preko 50 ljudi za biracke odbore, plus sigurno jos poneko... Kako smi bogata drzava Ima se, moze se...
Inace, do 15.30 u NY glasao nesto vise od 70 ljudi, jos toliko bilo u Konzulatu, ali nije glasalo, jer su u Beogradu ponovo nesto zabrljali sa birackim spiskovima.
zoricag zoricag 11:04 20.01.2008

Re: Koliko mogu da zaključim

prvi put otvoreno biracko mesto - u crkvi


Jel to tamo ima duplo? Jel jos uvek tamo onaj sistem: dve crkve?
dzu dzu 23:25 19.01.2008

jedna lepa pesma nevezano ;)

Lighthouse Lighthouse 23:27 19.01.2008

Hvala Drago

Hvala, Drago, na dragocenim iskustvima, jer i ja sutra radim u jednom biračkom odboru. Nije mi prvi put, bio sam u biračkim odborima dosad 7 puta (prvi put 1993). Moja iskustva s radikalima su, sem jednog izuzetka, vrlo slična tvojim. Sa SPO-om sam imao bolja iskustva od tebe, a opis DSS-ovaca se poklapa. Najgori su predstavnici minijaturnih stranaka (onih za koje jedva da je ko čuo), koji najčešće i nisu stranački aktivisti nego su pokupljeni s koca i konopca zarad honorara, pa ili ih nema nigde, ili više smetaju nego rade, a u svakom slučaju su slabo obučeni i upućeni u to zašto su uopšte tu. Sve u svemu, šareno društvo.

I ja imam neku vrstu treme. Radio sam ranije u BO i u stalnom i u proširenom sastavu, ali uvek sam imao osećaj da radim društveno važan posao, da pomažem borbi za, odnosno izgradnji i učvršćivanju demokratije. Slažem se s tobom i u tome da je 99% posla na BM tehničko (bez nipodaštavanja, naprotiv) i da nadilazi stranačke, političke i ideološke podele.

Svima koji sutra prvi put izlaze na BM kao članovi BO, želim sve najbolje. Odmorno telo, trezna glava, pročitan priručnik, zdrav razum, normalni ljudski rezon i neostrašćenost, najbolji su način da se vaša pozitivna energija proširi i na druge i da sve protekne po zakonu i bez problema.
ludvig ludvig 23:27 19.01.2008

Re: __

a moje je iskustvo da su u 95 posto slučajeva navijači Zvezde.Ostalih pet posto kaže da ne prate sport

imam iskustva u radu odbora i manje više to je to al ovo stvarno nisam primetio...naprotiv...al ajd...
mene sutra nema na biralištima.
dunjica dunjica 23:29 19.01.2008

Tišina,

kažeš?
AlexDunja AlexDunja 23:35 19.01.2008

Re: Tišina,

dunjica
kažeš?

aha, duska:)))
gromoglasna:)
Unfuckable Unfuckable 23:59 19.01.2008

Re: Tišina,

gromoglasna:)

hehehehehehe..........
Coco Rosie Coco Rosie 01:00 20.01.2008

Re: Tišina,

E, Drago, da se ti nama sutra lepo nabrojis, to je najbitnije :)
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:32 20.01.2008

Re: Tišina,

Coco Rosie
E, Drago, da se ti nama sutra lepo nabrojis, to je najbitnije :)

coco, što se ti ne javljaš?
kamo te na skypu)))
Djole Djole 23:37 19.01.2008

Jos jedan lep tekst

... ovoga puta na temu politickih protivnika.
I ono sto mi je jako prijalo - nekako toplo uprkos svemu, prikazivanje ljudi, onih koji imaju neki svoj nacin razmisljanja, bez obzira sto je on drugaciji. Nadam se da ce sutra svako od vas imati neki svoj razlog za radovanje.
Pa onda do sutra, i ... srecno.
Cekamo tvoj izvestaj.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:39 19.01.2008

cestitke

drago, aj ako imas ideju, odgovori mi, plz.

moj stari otac, koji nije clan ni jedne stranke, ali jeste birac, dobio je od DSS za rodjendan, odstampanu cestitku na kojoj pise Zelimo Vam srecan rodjendan! pa dole logo stranke.

e, sad pitanje?

kako ova stranka zna kad je mom tati rodjendan? kako to da mu je cestitka stigla u dan, tacno?

ja jedino sto sam mogla da smislim kao izvor, to su biracki spiskovi. a to je protivzakonito uzimanje podataka, a?

vucko vucko 23:44 19.01.2008

Re: cestitke

Vesna Knežević Ćosić
drago, aj ako imas ideju, odgovori mi, plz.moj stari otac, koji nije clan ni jedne stranke, ali jeste birac, dobio je od DSS za rodjendan, odstampanu cestitku na kojoj pise Zelimo Vam srecan rodjendan! pa dole logo stranke.e, sad pitanje?kako ova stranka zna kad je mom tati rodjendan? kako to da mu je cestitka stigla u dan, tacno?ja jedino sto sam mogla da smislim kao izvor, to su biracki spiskovi. a to je protivzakonito uzimanje podataka, a?

Slična stvar sa DS - dobili smo pre par dana tri koverta (bez poštinog pečata itd) tašta, žena i ja (registrovani smo za glasanje svi na taštinoj adresi), gde nas pozivaju da glasamo za Tadića.

Birački spiskovi su izgleda baš postali opšte dobro za direktni marketing - do duše za sada ih koriste samo političke partije, možda?
ivana23 ivana23 23:49 19.01.2008

Re: cestitke

vucko

Vesna Knežević Ćosićdrago, aj ako imas ideju, odgovori mi, plz.moj stari otac, koji nije clan ni jedne stranke, ali jeste birac, dobio je od DSS za rodjendan, odstampanu cestitku na kojoj pise Zelimo Vam srecan rodjendan! pa dole logo stranke.e, sad pitanje?kako ova stranka zna kad je mom tati rodjendan? kako to da mu je cestitka stigla u dan, tacno?ja jedino sto sam mogla da smislim kao izvor, to su biracki spiskovi. a to je protivzakonito uzimanje podataka, a?Slična stvar sa DS - dobili smo pre par dana tri koverta (bez poštinog pečata itd) tašta, žena i ja (registrovani smo za glasanje svi na taštinoj adresi), gde nas pozivaju da glasamo za Tadića. Birački spiskovi su izgleda baš postali opšte dobro za direktni marketing - do duše za sada ih koriste samo političke partije, možda?

Dobili su i moji klinci od jedne stranke (prvi put glasaju..), al' na koverti je odstampano - postarina placena kod poste 11200, Beograd 2.
man ray loves me man ray loves me 11:41 20.01.2008

Re: cestitke

Mene ovde u Francuskoj stalno zivkaju telefonom da mi prodaju razne stvari.
Ali najvise sam se istripovala ovom prilikom: Dobijem pismo, na srpskom, tipa: Draga I., moj muz i ja ucimo srpski i hteli bismo da usavrsimo znanje. Interesuje nas srpska kultura itd. Inace, mi smo clanovi Jehovinih svedoka (ili slicno, ne secam se vise). Dodjite da se druzimo... Zelimo da uzimamo casove srpskog...
Sta kazete na to kao krsenje privatnosti?
G r o f G r o f 23:42 19.01.2008

Idila

Drago diskretno prekida tišinu i ja bih ga na lomaču zbog toga.
Zamislite. On gori, a mi stojimo oko vatre i upijamo njegovu toplinu. Neko se doseti i na vatri greje rakiju. Sve je lepo i idilično kao na sahrani "Umri muški 4"
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:45 19.01.2008

Re: Idila

grofe, jel moze u tu rakiju meni charapitze da se pokvase, molim
AlexDunja AlexDunja 23:46 19.01.2008

Re: Idila

grofe, jel moze u tu rakiju meni charapitze da se pokvase, molim

one bushne?:)))
JJ Beba JJ Beba 23:47 19.01.2008

Re: Idila

Sve je lepo i idilično kao na sahrani "Umri muški 4"

misliš "Umri srBski 1389"
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:48 19.01.2008

Re: Idila

alexdunja, te, naraFski, znash kako su fine, na pruge, u duginim bojama, pedjici bi srtze stalo da ih vidi

AlexDunja AlexDunja 23:52 19.01.2008

Re: Idila

Vesna Knežević Ćosić
alexdunja, te, naraFski, znash kako su fine, na pruge, u duginim bojama, pedjici bi srtze stalo da ih vidi


nista nemoj da mi pricas, vec i' vidim:))
G r o f G r o f 23:53 19.01.2008

Re: Idila

Hm, ako ste stave trave dobije se travarica..ako se stave čarape, dobije se čaraparica. Može, to deluje lekovito. Posebno za donatora čarapica.
Ej, pitali hodajućeg žbuna sa Zlatibora, pomažu li njegovi čajevi.
- Ne znam, ali meni su pomogli. Napravio sam kuću, kupio auto....

Vesna, ako već nisi ozdravila, razbiću te. Ne igraj se sa mnom.
angie angie 23:54 19.01.2008

Re: Idila

e jbga alex- ti sa tim sinovima shto su ti sve pokazali, ja ni onu obichnu numem da zakachim:)))
G r o f G r o f 23:56 19.01.2008

Re: Idila i duga u rakiji

Ej, te bi obojile rakiju.
vucko vucko 23:58 19.01.2008

Re: Idila i duga u rakiji

Ej, te bi obojile rakiju.

Hm... koja bi bila boja čaraparice ako se stavi ovakva čarapa?
angie angie 23:58 19.01.2008

Re: Idila i duga u rakiji

mirkec-tu sam ipak profi, za razliku od kompa:))), razde samo bele valjaju, nishta bojice!
G r o f G r o f 23:58 19.01.2008

Re: Idila

Angie, da te pitam kao eksperta.
Kako mi ide trolovanje.
angie angie 00:00 20.01.2008

Re: Idila

mirkec sreco- samo uplati, potpisujem diplomu!
Kazezoze Kazezoze 00:35 20.01.2008

Re: Idila

grofe, 'el mozhe malo magije, dok si josh uvek vreo))
Exitus Letalis Exitus Letalis 02:41 20.01.2008

Re: Idila

AlexDunja
Vesna Knežević Ćosić
alexdunja, te, naraFski, znash kako su fine, na pruge, u duginim bojama, pedjici bi srtze stalo da ih vidi


nista nemoj da mi pricas, vec i' vidim:))


nisu ni ove za bacanje
nikson nikson 04:07 20.01.2008

Re: Idila

misliš "Umri srBski 1389"


bas originalno
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:18 20.01.2008

Re: Idila

Exitus Letalis
nisu ni ove za bacanje


Hahaha ... lepe carapice - sto jes jes

ps. Ja mislio da je Letica ozbiljna zena ... a vidi ti nju
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:54 20.01.2008

Re: Idila

Virtuelni Vasilije
Exitus Letalis
nisu ni ove za bacanje


Hahaha ... lepe carapice - sto jes jes

ps. Ja mislio da je Letica ozbiljna zena ... a vidi ti nju


pa nego šta nego sam ozbiljna a i čarape su ozbiljno lepe:)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 00:01 21.01.2008

Re: Idila

pa nego šta nego sam ozbiljna a i čarape su ozbiljno lepe:)

Pa i lepo ti stoje, posteno:)))
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 23:59 19.01.2008

evo evo

radim na tome majkovicu, lezhim k'o klada, dekubitis cu zaradim, prolupitis, zvacem liht zelene, chak i pas jede granule i ne buni se
Fembot Fembot 00:39 20.01.2008

Re: evo evo

Vesna, zelim vam brz oporavak i nemojte da sutra propadne glas zbog bolestine! Zovite blagovremeno skupljace glasova pa makar i radikali dosli po njih.
Fembot Fembot 00:32 20.01.2008

disciplina

Aman ljudi, sta ono bese tema bloga! Skroz se sludeh carapama i bolestinama!

Dakle, ziva istina je da su radikali najdisciplinovaniji! Kad ti promakne nesto samo zaviris kod njih, imaju sve podatke. Prava Srpska Robotska Stranka!

Nama je prosle godine SPOvac plakao jer se iznervirao zbog necega a najvise problema nam je pravila riba iz penzionerske stranke koja nije imala vise od 25 godina! Stalno je imala neke primedbe.
Decko radikal je cak bio simpatican a DSovka se odmah postavila kao gospodarica birackog mesta, LDPovci su naravno, bili najlepsi i najnasmejaniji a ostalih se niko ni ne seca!

'Ajd' zdravo.
nikolla90 nikolla90 01:02 20.01.2008

Re: disciplina

Verujem da su radikali u centru ok ali da vidite ove "zemunske"....
Brooklyn Brooklyn 10:24 20.01.2008

Re: disciplina

LDPovci su naravno, bili najlepsi


pa, kako to objasnjavas fembot:

-lepi ljudi gravitiraju ldp-u
-ldp prima samo lepe ljude
-sve sto je od ldp-a je automatski lepo
-ldp dozvoljava samo lepoticama i lepotanima da ga predstavljaju.
-? :)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:09 20.01.2008

Re: disciplina

Brooklyn
kako to objasnjavas fembot:-
lepi ljudi gravitiraju ldp-u
-ldp prima samo lepe ljude
-sve sto je od ldp-a je automatski lepo
-ldp dozvoljava samo lepoticama i lepotanima da ga predstavljaju.
-? :)


Ne znam sta kaze fembot, ali ja mislim da je u pitanju treca mogucnost:: sve sto je od ldp-a je automatski lepo
A ja bih dodao jos i: sve sto je od ldp-a je automatski istinito ... pa nikakvi dokazi nisu potrebni

Posto disciplinovanost SRS pripadnika i biraca nije sporna ja sam mnogo znatizeljniji kako li stoji sa disciplinom kod drugih partija. Kod DS je sigurno manja ali bi kod njih taj nedostatak treblo da nadoknadi (bar delimicno) motivisanost posto im je uloga favorita kod njihovog kandidata u opasnosti ... Kod SPS isto ne bi trebalo da bude sporno posto su i njihovi glasaci uglavnom stariji sto opet podrazumeva disciplinu ...

Kod zadnje dve partije je neizvesnost veca posto ni jedan od dva kandidata ne pretenduje zbilja za mesto predsednika pa je onda izlazak manje bitan za same birace nego za partije koje bi zelele promociju i proveru sange. Kod LDP jos dodatno treba uzeti u obzir da su najveci deo mladi kojima je svojstvena nedisciplina ... Pa ostaje da se vidi koliko je sama izborna kampanja uspela da ih motivise na izlazak. Ako je suditi po onima koji se javaljaju na blogu ... svi vrlo cvrsto veruju u lepotu i istinu svoje opcije ...
Fembot Fembot 00:20 21.01.2008

Re: disciplina

Ne znam kako, nisam antropolog ali i danas su opet oni lepi, duhoviti i pametni bili iz ldp-a.



Fembot Fembot 00:28 21.01.2008

Re: disciplina

Vasilije, ne moze nesto sto je automatsko da bude lepo!

pade mi na pamet John Keats i njegova ODA GRCKOJ VAZI - "Beauty is truth, truth beauty,--that is all Ye know on earth, and all ye need to know."
Jeremija Jeremija 02:05 20.01.2008

molim za savet i pomoć

Vidim iskusan si čovek po izbornim pitanjima, a i uopšte, pa sam hteo da te pitam za savet i zamolim za pomoć. Moj problem je sledeći: ne mogu da se odlučim za koga da glasam, a jutro je blizu. To pitanje me muči i nikako da zaspim. Šetam po sobi kao zver u malom kavezu. Ne, ne očekujem da mi daš savet za koga da glasam, jer bi prekršio tišinu, a mislim i da znam šta bi mi odgovorio.
Evo o čemu se radi: ja sam došao, do za mene jedinog rešenja, a to moje rešenje moglo bi da koristi i mnogim drugim neodlučnim glasačima. HOĆU DA GLASAM ZA SVIH DEVET KANDIDATA. Znam da svi oni nisu podjednako dobri, ali opet sa druge strane, neka svako od njih ispuni 10% svojih obećanja, što ukupno iznosi 90%, i građanima Srbije će biti bolje nego da izaberemo jednog. Dakle, IZABERIMO IH SVE i neka rintaju za nas građane. Molim te samo da mi kažeš nešto oko te tehnike: kako da glasam za svih devet, kako da zajebem vas iz izborne komisije i učinim dobro otadžbini?
PS: znam da to nije u skladu sa zakonom, ali nećemo se držati zakona ko pijan plota, pogotovo ako ga kršimo za opšte dobro.
irvas irvas 04:36 20.01.2008

samo za jeremiju pred odlazak na izbore

Jeremija
Moj problem je sledeći: ne mogu da se odlučim za koga da glasam, a jutro je blizu.

7.
VanjaGator VanjaGator 11:17 20.01.2008

Re: samo za jeremiju pred odlazak na izbore

7.
Jeremija Jeremija 14:44 20.01.2008

Re: samo za jeremiju pred odlazak na izbor

irvas
Jeremija
Moj problem je sledeći: ne mogu da se odlučim za koga da glasam, a jutro je blizu.

7.

VanjaGator
7.

Irvas&VanjaGator
Obavljeno. Nego ja hteo da vidim mogu li nekako 9x7 (kvaka 22), ali Drago ćuti, a zna čovek tehniku. Drugi put ću pokušati: biće još izbora, bože zdravlja. A vama dvojici hvala na savetu.
coloseum coloseum 04:04 20.01.2008

Ja

Nije mi jasan Vaš pristup ljudima... Kada ste opisali kako se radikali ponašaju na biračkom mestu, stekao sam utisak da ste ih krišom posmatrali iz nekog prikrajka kao da su vanzemaljci koji izvode neke svoje kultove, vama strane i veoma čudne... (Ako radikal ima jasan zadatak on će ga sigurno obaviti. Nejasne zadatke ne prihvataju. Naročito vole ići kao članovi odbora na kućno glasanje.)...
Prosto ste se čudili svemu onome što je normalno, jer ako pođete od sebe ni vama se nejasan zadatak neće dopasti i naravno ako mozete nećete ga prihvatiti, ako je jasno određeno da se ide na kućno glasanje, zašto ne bi otišli još ako za taj posao dobijaju novac... Nemojte da stvarate ružnu sliku o radikalima ili o bilo kome, jer možda taj o kome govorite ima osobine koje vi nikada necete imati i o kojima možete da sanjate...
(Izbegavaju u puš pauzama bilo kakav razgovor o politici. Na sve moguće pokušaje da im izvučete neku reč na tu temu, samo se smeškaju. Zanimljivo je da u tim pauzama najviše pričaju o sportu, a moje je iskustvo da su u 95 posto slučajeva navijači Zvezde.Ostalih pet posto kaže da ne prate sport. U biračkome odboru još nisam sreo ni jednoga radikala partizanovca.) Zaista mi nije jasno šta ste ovim hteli da kažete, da su glupi ili nastrani ili ratoborni ili... jer na puš pauzama ne razgovaraju o politici... Strašno
VanjaGator VanjaGator 11:16 20.01.2008

Moje iskustvo sa parlamentarnih izbora :)

Ja sam imao čast da budem kontrolor u Bataji u Mitraljeti

SRS - jako disciplinovani, ali su par puta ponovili svoj slogan i ponašali se prilično domaćinski, mislim da su znali svakog svog glasača koji je ušao na to biračko mesto. samo su se zdravili sa ljudima i klimali glavama. delili su im neke odvratne sendvice ovi iz njihove kontrole. pola leba i nešto mesa između.... bljak

SPS - upamptio sam jednu bakicu koja je komandovala tim izbornim mestom iako je imala najmanje obuke i razreda škole od svih nas prisutnih. jako dosadna i isfrustrirana, a šatro fina i ljubazna. takođe joj je došla jedna ružno obučena prijateljica sa jako crvenom kosom koja je svima nama objasnila da već 15 godina glasa za Slobu. E da, takođe bio je tu jedan lik koga znam iz Zemunske isto je kontrolisao SPS, ali naravno, jer je mlad (23), glasao je za SRS i sve vreme je bio sa njihovim taborom.

PSS - dve jako slatke mlade devojke ;-)) koje nisu glasale za PSS, malo sam agitovao ;-)

G17 - neka normalna mlada žena, sve je bilo po propisu sa njom, mada sam očekivao da će biti više netrpeljivosti između njih i SRS, ali bilo je sve samo ne to.

DS - bila je neka velika devojka, tj. više široka, nego visoka, lokalka sa svojom drugaricom. obe znači mlade.

LDP - ja i moj poznanik iz vrtića, koga sam i obučavao da bude kontrolor i tako smo se skontali da se znamo iz vrtića. obojica zemunci, a ne lokalci, ali nismo imali nikakvih neprijatnosti. jednom je ta gospodža iz SPS krenula nešto da se dere na mene kad se zatvorilo biračko mesto "ti si prvi put ovde, a kao znaš sve"... za te izbore obučio sam par stotina kontrolora i da, znam sve

Hvala Bogu ove godine ne idem da kontrolišem izbore.
Sebron Sebron 12:13 20.01.2008

Opet bez Cedinih

Opet ste zaboravili LDP - ovce ?

Ovo za radikale, kao i za DS/ovce je cista generalizacija jer sam i sam radio na bar 10-ak izbora, nemam takav utisak .... a da ovo nije malo predizbornih trucarija, sta mislite?


Uostalom, ovo vam i citaju samo pro/demokratski glasaci .... na druge ovako uticaja nece biti !!

oldtajmer oldtajmer 19:37 20.01.2008

Radikali

Odlicna opaska, Drago. Stvarno su ti Radikali najveci profesionalci na nasoj politickoj sceni, barem kada su u pitanju ta tehnicka pitanja. Primetio sam to i na mnogim drugim primerima ranije.

Takodje vredno pomena je da su jedina stranka koja je na svim izborima do sada ucestvovala, nikada osporavala rezultate, cak i kada su bili namesteni, i uvek su njihove procene rezultata bile najblize stvarnosti.

Steta stvarno sto imaju takvu ideologiju...
vucko vucko 07:30 21.01.2008

Tramvaj

Ma ne Srđane..Nikolić nije projektovan da pobedi..Nikolić je projektovan da plaši...i da se po mogućnosti ništa ne promeni. Dakle, pre će tramvaj na Mars, nego Nikolić na Andrićev venac...

Hej šoferu, kondukteru - pošto karta za Mars?
nestorijanac nestorijanac 08:54 21.01.2008

Re: Tramvaj

Hej šoferu, kondukteru - pošto karta za Mars?

Veoma je jeftina, zaista. Prava sitnica. I efektno je dizajnirana.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana