Molim, razuverite me

Nebojša Spaić RSS / 21.01.2008. u 01:33

Šanse da Tomislav Nikolić bude presednik Srbije izjednačile su se, ako nisu i nešto bolje, sa šansama Borisa Tadića, koji je do jutros bio ozbiljan favorit za konačnu pobedu, a sve zbog velike izlaznosti.

Gledajući uopšteno, glasači Mrkonjića otići će Tomi, a Čedini Borisu, što će dodatno povećati razliku u korist radikala. Veljini će se u najboljem slučaju, ako Koštunica preduzme aktivnu kampanju, što je sasvim neizvesno, podeliti u odnosu 2:1 za Tadića, što će ovu dvojicu u konačnom skoru dovesti na slične pozicije. To pod uslovom da je za Velju glasalo prosečno biračko telu narodnjačke koalicije i da nisu onih 300 hiljada, koliko ih je manje glasalo za njega nego za koaliciju u kojoj je bio, u stvari zbunjeni Tadićevi glasači. Sve zajedno, dakle, blaga prednost Tomina u drugom krugu sa sadašnjim biračima. A odakle bi eventualno Tadić povukao glasove za pobedu, kad je izlaznost ovoliko velika ionako?

A potom? Raspad vlade koja ne može da opstane iz političkih razloga, i novi izbori, jer radikali na talasu pobede nemaju razloga da ulaze u koaliciju, dobijaju još više nego sada, i sa Palmom, Bidžom, kojekim, naravno i socijalistima, ako već ne i sami, imaju većinu za vladu. Pošto ne priznaju dejtonski sporazum (Hag i granice BiH, pa i Hrvatske), aktiviraju se ponovo sankcije, ajde, možda prvo samo EU, a onda i UN, povlače investitori, uvodi populistički režim... 

Šanse da se to dogodi su, rekoh gore, minimum pola-pola. Molim, razuverite me.



Komentari (252)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jaglika jaglika 12:48 21.01.2008

Ne razuveravati

Svaki covek treba da zivi svoja uverenja
abojic abojic 13:25 21.01.2008

Mala šansa

Spaiću, nisi pomenuo jedan neverovatan faktor, a nije koliko videh ni niko od brojnih analitičara po tv studijima. Neverovatnoj izlaznosti doprinela je i jedna neverovatna zabluda. Deo birača ukapirao je - a koliko su mudri vidi se po tome šta su ukapirali - da mora da glasa da bi dobio Dinkićeve besplatne akcije! Dakle, ne da bude u biračkom spisku, kako je rečeno, već i da to na izborima potvrdi! Neverovatno, ali je baš tako.

Nadati se da bi korektna antikampanja objasnila tom delu građanstva da 3. feb mirno ostane kod svojih kuća.

Tadić mora da zaoštri kampanju. Ova melanholično-romantična priča pogoduje novoumivenom Nikoliću. DS mora da se vrati na 90., da podseti ko su radikali, da ih isprovocira na reakciju.

Tadić mora da shvati da mu nije prošla opcija ja-kralj, personalno vođenje kampanje (uz pomoć nekolicine prijatelja-marketinško medijskih magova) i da angažuje sve potenciale stranke i DS-ovskog dela vlade. To pre svega na lokalu, van Beograda.

Čovek za pregovore u ovom trenutku je, na moju veliku žalost, ultraseljak (podvlačim: u pežorativnom smislu) iz Čačka. Treba ga izvući iz narodnjačke koalicije, po svaku cenu.

Sve ovo izazvaće gađenje u ultraškom delu LDP-a, ali mislim da se moraju dići ruke od onih koji su toliko ljuti na Tadića, da će Srbiju prepustiti radikalima, a oni 3. februara ispijati kafu u nekom dobrom kafiću.

I uz sve to, šanse su možda tek nešto preko 50%.
Nebojša Spaić Nebojša Spaić 19:52 21.01.2008

Re: Mala šansa

Deo birača ukapirao je - a koliko su mudri vidi se po tome šta su ukapirali - da mora da glasa da bi dobio Dinkićeve besplatne akcije!

Milsim da je to morao biti relativno mali deo, jer se ta vest alternativnim putevima, a ne velikom medijima. Trebalo je da taj neko prvo nece na iozbore, pa da to sazna, pa da poveruje, pa da izadje - dakle, prekomplikovanoz a svega par sati, u kojima radi ko zna sta deveto. No, svakako je jedan deo ljudi izasao i zbog toga. No, pitanje je - ciji su oni biraci? Ako su Tomini, pa nisu hteli da izadju uvereni da nemajus anse, ovo ih je ohrabrilo, pa ce ponovo izaci za 2 nedelje. Ako su Borisovu, sta imamo od toga ako ne izadju u 2. krugu?
Nenad Markovic Nenad Markovic 13:33 21.01.2008

Niko tebe nema za šta da ruzuverava

Prijatelju, ne može te niko razuveriti - U PRAVU SI (što je najgore). Da bi ti bilo lakše - a da ti malo zabiberim čorbu, mislim da Čeda neće da podrži nikakvog Borisa. A ako ga podrži, onda nema šta da traži LDP ni kakvim lokalnim izborima.

Najgore je to što ni Čeda ni Kočtunjavi neće da pomole nos ovih dana, naročito ovaj drugi jer je nelogično da Borisa oni podrže - što bi reko Velja ''prosto nije prirodno''. E tu leži naša propast - radikali stabilni sa svojih 1.6 miliona sigurnih + 0.3 miliona koje navataju od razočaranih ali lojalnih SPS-ovaca, DSS+NS-ovaca i ostalih ''ovaca'' te je to blizu jučerašnje polovine izašlih glasača. Ako podjemo od pretpostavke da je u II krugu realno da izadje oko 40 ukupnog biračkog tela - eto Tomi radikalu čist zicer sa tričavih 55-60% od ukupno izašlih na glasanje. Dakle, brate rodjeni, odosmo mi u istoriju. Ne znam koliko ti je godina ali imam neki tupavi osećaj da ću najlepše godine ne svojevoljno da provedem u teoretskom nadmudrivanju ko je veća budala - ja ili oni.

Zato je trebao lepo Čeda da pobedi, pa bi scenario bio ovakav; Čeda predsednik, nastaje politički haos za tri meseca, raspad vlade i Skupštine i novi istovremeni izbori na svim nivoima. Korist od svega je sledeće; bacamo pola godine niz vodu, pravimo novu mirniju političku revoluciju i na scenu dolaze samo 3 stranke jer svi su svesni da samo 3 stranake mogu da gaje nadu da prebace cenzus od 5% i onda se dešava katarza. Ovako do katarze umesto do kraja 2008 čekamo 2015.

Tada dolaze nove budale jer ove aktuelne stvarno provaljujemo da su budale i sve ide traljavo dok smo živi.

Kao zaključak, možda bi ipak neko trebao da nas finansijski porobi - i to što pre. I to bez prava glasa najmanje 10 godina dok se malo ne provrednimo i ne naučimo da ćutimo i da radimo a ne samo da tupavo razmišljamo o glasanju.

A? Šta kažeš - nema razloga da te iko razuverava - razmišljaš brate logično. Ne sekiraj - normalan si, samo nastavi
Atomski mrav Atomski mrav 13:41 21.01.2008

Re: Niko tebe nema za šta da ruzuverava

Al si se ti uduvao... daj i meni malo :)
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 13:57 21.01.2008

Re: Niko tebe nema za šta da ruzuverava

Ako podjemo od pretpostavke da je u II krugu realno da izadje oko 40 ukupnog biračkog tela...

Greška u koracima. Na prethodnim predsedničkim izborima (2004.) u 1. krugu izašlo je 47,7%, a u dugom 1% više, 48,7%. Dakle, procena za 2. krug (3. februara) mogla bi da se kreće oko 61%, plus/minus 1% do 3%, naravno bez proročanskih pretenzija :)
Nenad Markovic Nenad Markovic 13:58 21.01.2008

Re: Niko tebe nema za šta da ruzuverava

pa vidi, ja bre ''duvam'' ove političke gadosti od '90-te i nekako sam se navikao na ovo stanje. Mada, prvi utisak vara. Ali ako hoćeš, ima i za tebe ;-)
magicni vetar magicni vetar 13:44 21.01.2008

Toma - vampir sa Bozmana

Sto bi se reklo tvrdi sam LDPovac ili kako god da to zovete, ali da mi grobar odredjuje sudbinu nema sanse pa makar LDP puko na lokalu.
Bitna je ideja
Isa Sadriju Isa Sadriju 13:47 21.01.2008

greska

Ja sam jedan od neopredeljenih, preciznije, jedan od apstinenata, uslovljen cinjenicom da ne glasam dok ne budem imao kandidata kome zaista verujem. Za neke od vas je to verovatno konformizam, za mene moralna odluka. Sto se tice drugog kruga, i pored prezira koji osecam prema desnici i radikalima, vidim nesumnjivu logiku da su za jednog levicara kakvim sebe smatram, ovo upravo oni momenti kad leve i desne snage nastupaju zajedno, kad se zemlja nalazi u neposrednoj opasnosti, u kojoj vidim Srbiju pod okriljem demokrata, liberala i sl. S te strane, po nekoj logici i sto je presudno, uz malo vise racionalnog osvrta koji se, verujem, stice ujedno iskustvom i godinama, trebao bih da dam glas T. Nikolicu u drugom krugu, sto i pored svega necu uciniti. Ono sto me je ipak vise nego ikad priblizilo nekom duzem razmisljanju o eventualnoj promeni odluke, jeste definitivno ostrascenost gradjanske Srbije, za mene jedne tipicno sektaske indoktrinacije, koja jedino podseca na mracno doba komunizma i nekih njegovih neotenedencija, koje smo smo vidjali '90ih godina. Shodno tome, cini mi se da je LDP u velikoj meri doprineo ovoj neizvesnosti, koliko god to paradoksalno zvucalo kad je u pitanju partija koja je osvojila samo 5.4 % na ovim izborima. Ako Nikolic pobedi u drugom krugu, i ako se kao sto je i sasvim moguce, politika radikala pokaze pogubnom po Srbiju i reforme koje su napravljene u proteklih par godina, od toga ce profitirati pre svega Tadic, a ne Ceda. I realno, da sam na mestu glasackog tela LDP-a, u drugom krugu bih sigurno glasao za Tadica, koliko god to tesko bilo gledajuci na njegov ljigavi pragmatizam, iz prostog razloga jer u suprotnom na mesto predsednika dolazi neko sasvim drugaciji.
Sto se mene tice, licno bih radije video Nikolica na mestu predsednika, kad bih vec morao da biram i kad bih bio prisiljen da glasam. Barem nesto od te demokratije, pa me niko ne tera i ne bije po usima.
Prijatan dan, meni sigurno prijatniji nego mnogima od vas... :)
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:00 21.01.2008

Nije dilema Boris ili Toma,

već je dilema kako da se SRS transformiše, pacifikuje, normalizuje na način Hrvatske demokratske zajednice u susednoj Hrvatskoj!?
Političko biće Srbije ima liberalno i konzervativno krilo. Kako da umerenjaci iz konzervativnog krila, kako da srpski SANADERI naprave istorijski iskorak, u interesu Srbije, svih njenih gradjana!? To je glavno pitanje danas i ovde!
Godzila Godzila 20:01 21.01.2008

Re: Nije dilema Boris ili Toma,

Istina, doduse za transformaciju treba IQ a oni je nemaju. Jedino sto imaju je animalni deo, jak ali glup. Koliko stete Nikolic koji zasigurno nije dno radikala moze da napravi za nedelju dana, a zamisli samo kad se puste svi sa lanca ako nedajboze dobiju vladu u jednom trenutku.
vuksa vuksa 16:17 21.01.2008

hm

Izaci cu na drugi krug i napisati J.... VAS KOSTUNICA!
ChainReaction ChainReaction 16:40 21.01.2008

Što je narod tražio,

to će i dobiti - reče jedna moja drugarica, kada smo shvatili da se oko izbornih rezultata ne vredi nervirati. I ne mogu a da to ne napišem (rizikujući da me uzmu za ludog) - NEKAKO ME ISPUNJAVA OSEĆAJ GOTOVO PERVERZNOG ZADOVOLJSTVA KAD POMISLIM ŠTA NAS SVE ZAJEDNO ČEKA ako/kad Toma Gnoma bude predsednik. Trpeću ja, ali trpeće i oni koji su za njega glasali.
stefan.vizantin stefan.vizantin 19:04 21.01.2008

Re: Što je narod tražio,

ChainReaction
to će i dobiti - reče jedna moja drugarica, kada smo shvatili da se oko izbornih rezultata ne vredi nervirati. I ne mogu a da to ne napišem (rizikujući da me uzmu za ludog) - NEKAKO ME ISPUNJAVA OSEĆAJ GOTOVO PERVERZNOG ZADOVOLJSTVA KAD POMISLIM ŠTA NAS SVE ZAJEDNO ČEKA ako/kad Toma Gnoma bude predsednik. Trpeću ja, ali trpeće i oni koji su za njega glasali.

100% si u pravu. to zadovoljstvo me najvise ispunjava kada pomislim na ljude iz LDP koje smatram za svoje kolege u borbi protiv proslosti koji kazu da nece niposto da podrze BT u drugom krugu (pa po cenu ponovne radikalizacije Srbije). kad useres stvar onda nema nazad. gospodo srecan povratak u proslost. inat je cudo...
underhill underhill 17:48 21.01.2008

razuveravanje...

Aj da mi neko objasni kako IKO moze da glasa za ISTE ONE koji su ga godinama krali, pljackali, ubijali, tukli, drzali zatvorenog... (dodati po volji)?! Ispada da kaznjavaju Borisa sto ih nije tukao i sve ostalo...

To je meni kao da se u Nemackoj '47 ili '50 za precednika kandidovao Gebels i tesno dobio!!! Obuce covek novo odelo i puj pike ne vazi...

Mislim, prosto nije normalno.

A jedini krivci smo mi - imali smo sansu da posle 5.X napravimo sistem u kome bi bilo sramota reci da si IKADA glasao za SPS, SRS, JUL... Zamislite ljude kako se hvale unaokolo kako imaju sifilis... E, posto nije nikada bilo sramota reci da ti je cjacja bio clan SPSa... trazili ste gledajte.

Ja gledam iz emigracije, jer sam izgubio bitku za normalan zivot u svojoj zemlji od krda papana.

I platio cenu svog poraza.

Sve mi se cini da cu sve redje u Svrbiju Majku...
Vodzo Modzo Vodzo Modzo 18:08 21.01.2008

Razuveravanje

Nista od razuveravanja, mislim da ste u pravu. S tim sto su sanse da Tomislav Nikolic pobedi mnogo vece od fifty-fifty sanse koju Vi spominjete. No dobro, zdravo je to, malo prirodne selekcije nam nece skoditi. Ovi su se svi pokazali kilavima, znaci ne valjaju, ko ne valja ne treba da vlada... Dajte sansu onom ko je bolji u ovom trenutku. Vidimo se za 12-tak godina kada dodje neka bolja, jaca, vrednija politicka stranka, pa da najzad poradimo na poboljsanju zivota. Naravno, ako bude bilo glasanja.
peralozac peralozac 18:21 21.01.2008

lpd

A..jel video neko onu BILJANU iz Pariza na proslavi Čedine pobede:)
studentNN studentNN 18:25 21.01.2008

да те разуверим

Извињавам им се што су нас клали, убијали, злостављали, мучили, разапињали, набијали на колац...
Извињавам им се што су нас бомбардовали, зрачили осиромашеним уранијумом, рушили нам Цркве и Манастире, куће и домове...
Извињавам им се за сваки нам срушени мост, кућу, фабрику...
Извињавам им се за сваку сузу сваког српског детета проливену зарад ваше "правде" и "истине" и "демократије"...
Извињавам им се за Косово, Јасеновац, Крагујевац, Краљево...

И на крају, извињавам им се што им се Тадић није дуже извињавао...
Brooklyn Brooklyn 18:28 21.01.2008

Re: да те разуверим

ma, nemoj nista da se izvinjavas. sace se sve to srediti, kad dodju ovi radikalni humanisti na vlast.
Vodzo Modzo Vodzo Modzo 18:30 21.01.2008

Re: да те разуверим

Ma sacemo im pokazemo! Svako po jednu malinu u saku i urrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaa! :-P
vucko vucko 18:34 21.01.2008

Re: да те разуверим

Ja se tebi izvinjavam što si postao ovakav zombi.

A sad možeš da se vratiš da rasteruješ Turke na buljuke. Ili da pobediš Vermaht. Može i NATO, kad završiš sa ove dve prethodne supersile.
stefan.vizantin stefan.vizantin 18:59 21.01.2008

dobro je da ima razumnih

Nema druge. Ja sam juce citirala Peru Lukovica da 'necu glasati za Tadica ni mrtav ni u prvom ni u drugom ni u bilo kom krugu', ideja da Tadica mozemo da kaznimo zvucala je primamljivo, ali sada kad vidim ovih 39 posto, nema sanse. Izvini, Pero.
Jos jedna misao za DS: Ok, ima LDPovaca koji jos uvek nece glasati za Tadica. Ali ja stalno cujem ljude koji kazu 'Uvek sam glasao za demokrate, a sada sam glasao za Nikolica'. Tih ljudi ima vise nego sto mislimo.


dobro je da ima ljudi koji vide sustinu. dobro je da ima razumnih. ako TN zasedne necete ga oterati (brat bratu) za dobra dva mandata. ako je to cena koju ste spremni da platite za inat (necu za ovakvog BT) onda nista...
Lifetime Investor Lifetime Investor 19:26 21.01.2008

Postovani Nebojsa i ostali ....

... kakvo je ovo maloumno i jednostrano razmisljanje ? Pa da li imate vi imalo mozga ? Glasa se za poziciju predsednika ... trenutna politicka situacija i u pozicija u kojoj se Srbija nalazi su takvi da je neophodan profil sa cvrstim stavom bez moci da vlada. Nema loseg u pobedi Nikolica i to ne znaci kompletan poraz Tadica. Oduvek sam glasao za Tadica i demokrate pa i u ovaj put ... u drugom krugu, moj glas ide Nikolicu ! A i da se razumemo, kad covek malo bolje razmisli ... pored sve propagande i prica o radikalima koje su plasirane od strane vladajuce koalicije ... radikali jedini do sada nisu imali sansu da nesto konkretno sjebu ... pa je red na njih !
Ono sto su uradili za malo oskrnavljene vladavine ... ne moze se porediti sa onim sto su ovi sjebali od 2000e.
Ponavljam, za sve one koji su ubeceni u cvrstinu Tadicevog birackog tela, uvek sam glasao za njega, u drugom krugu necu, iz vise razloga, a ponajvise zbog izjava i cvrstih stavova koje ima u kampanji i po zavrsetku prvog kruga, pred narodom a nema tamo gde treba. I nisam jedini !!!
I jebite se i Tadicevci i svi koji cete glasati za njega i koji ste glasali i ja sa svima vama, dosta mi je vise !!!

Godzila Godzila 20:03 21.01.2008

Re: Postovani Nebojsa i ostali ....

jesi li zaboravio frku od prosle godine kad je Nikolic uspeo da napravi dar-mar za nedelju dana?
Vadikali su najopasniji i bas zbog toga sto nemaju kocnice.
vucko vucko 20:12 21.01.2008

LeClerc

... kakvo je ovo maloumno i jednostrano razmisljanje ?

Bravo, punoumni, baš si kamufliran, k'o LeClerc iz Alo Alo. A sad nas poštedi svoje provokacije, sasvim nam je dosta i ovih "naših" što čekaju da ih neko moli za glasove.
nicke nicke 20:53 21.01.2008

Re: LeClerc

bravo za leclerc-a,ha,ha
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:49 21.01.2008

Re: Postovani Nebojsa i ostali ....

radikali jedini do sada nisu imali sansu da nesto konkretno sjebu ... pa je red na njih !

odakle si ti?
pa zar nisu bili u vladi i vlasti nekoliko puta?

24. marta 1998. godine, Aleksandar Vučić postaje ministar za informisanje u Vladi narodnog jedinstva Mirka Marjanovića koju čine SPS, SRS, i JUL, ...


Šešeljeva karijera procvetala je kad su drugovi odlučili da bi ga trebalo uključiti u cirkus od parlamenta. Na vanrednim izborima u Opštini Rakovica 1991. godine osvojio je poslanički mandat, porazivši Borislava Pekića. Za poslanika je od tada biran na svim izborima do 2003. godine – saveznim i republičkim, gradskim i lokalnim. Bio je potpredsednik Vlade Srbije od marta 1998. do oktobra 2000. godine, kada su doneti mračni zakoni o univerzitetu i informisanju. U periodu od 1992. do sredine 1993. godine podržavao je manjinsku vladu SPS-a. U ostalim periodima uglavnom je Miloševiću služio kao efikasno oruđe protiv opozicije.


vidi ceo tekst mada ima i drugih ko hoce da zna.


Exitus Letalis Exitus Letalis 22:50 21.01.2008

Re: Postovani Nebojsa i ostali ....

toliko o tome da radikali jedini do sada nisu imali sansu da nesto konkretno sjebu ...
kad bi se zezali.
Lifetime Investor Lifetime Investor 11:02 22.01.2008

Re: Postovani Nebojsa i ostali ....

da da znam ... procitao sam mali milion tekstova te kategorije, ziveo i radio u to vreme, borio se protiv toga. Ovaj put, moj glas ide Nikolicu, u najgorem slucaju on je jedini koji ako nista drugo ima moc da sve sjebe do kraja... pa onda od nule. Dosta mi je ovih sto leululaju bez stava.
Lifetime Investor Lifetime Investor 11:16 22.01.2008

Re: Postovani Nebojsa i ostali ....

da jos dodam ... nemate pojma, radi se o poziciji predsednika, negde mu treba dati sansu, a to negde je bolje da bude ovde i sada. U suprotnom ce proci, ne 7 koliko je proslo nego 77 godina ce DS da strahuje od radikala ! Ej, 7-8 godina, dva puna mandata i oni se natezu na procente sa radikalima... i na svim izborima bilo koje kategorije je do sada bilo tako !!!
Plasite se da radikali dodju na vlast ?
Ja se plasim da strahujem za porodicu i sebe na svakim izborima.

Za Nikolica i tacka !
Lifetime Investor Lifetime Investor 11:20 22.01.2008

Re: Postovani Nebojsa i ostali ....

Kostunica odlucuje pobednika ... e nece mi taj ni taj vise kroiti sudbinu ni po koju cenu.

die hard die hard 20:54 21.01.2008

čedini borisu



Sinoc neposredno posle izbora ( bio kontrolor ) u kolima slusam u 9i15 CESID-ove prve rezultate i shvatim sta
Boka LJubin mora da proba da uradi.
Da pokusa da dobije sto vise glasova nezavisno od podrske drugih stranaka, da pokrene " siroki front " gradjana
u borbi protiv " nadolazece posasti ".Razgovaram o tome sa drugarima, pa nas u tu taktiku me uverise i Petrovic i Tadic na konferenciji za novinare

Bilo bi to fino iskupljenje ne traziti podrsku Onog koji se budi uz Kosovo onhismind,a pobediti.
Vrlo riskantno ali bi bio pravi odvazan potez koji bi mogao da dovede i do vanrednih parlamentarnih izbora.
A za glasace LDP se ja ne bih brinuo.Sto rece D.Bujosevic u Kaziprstu jutros - " dovoljno su klasno svesni".
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 21:26 21.01.2008

Re: čedini borisu

A za glasace LDP se ja ne bih brinuo.Sto rece D.Bujosevic u Kaziprstu jutros - " dovoljno su klasno svesni".

nisam bas siguran:((
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:52 21.01.2008

Re: čedini borisu

Bojan Zdravic
A za glasace LDP se ja ne bih brinuo.Sto rece D.Bujosevic u Kaziprstu jutros - " dovoljno su klasno svesni".

nisam bas siguran:((

što nisi?
sve ih poznaješ?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 23:48 21.01.2008

Re: čedini borisu

sve ih poznaješ?

a ti?
Dobroslav Dobroslav 23:54 21.01.2008

Svi vi što maštate o sreći...

Svi vi koji ste glasali za Čedu u prvom krugu, nemojte biti kukavice i beskičmenjaci i apstinirati u drugom. Ako vam je logika da je bolje pustiti Nikolića da dođe na vlast kako bi kasnije došlo do otrežnjenja, izađite i glasajte za njega i ispoštujte sopstvenu logiku do kraja. Jer se to svodi na to, ako ne izađete to je isto kao da glasate za Nikolića, samo što bi tako ta podrška bila izvedena na mnogo nečasniji, kukavičkiji način, prividnim i privremenim bežanjem od odgovornosti i sopstvene savesti.
Sunday Sunday 00:50 22.01.2008

Re: Svi vi što maštate o sreći...

Ja sam LDP glasac i glasacu za Tadica.
Ipak plasim se da ce Toma da pobedi.
Treba da sklone onu portparolku DS-a sa napumpanim ustima. To iritira obicnog glasaca, jer kosta, a obican gradjanin jedva prezivljava.
Eto to tolicno.
Da ne bude dockan.
Dawngreeter Dawngreeter 11:12 22.01.2008

Re: Svi vi što maštate o sreći...

Dobroslav
Svi vi koji ste glasali za Čedu u prvom krugu, nemojte biti kukavice i beskičmenjaci i apstinirati u drugom. Ako vam je logika da je bolje pustiti Nikolića da dođe na vlast kako bi kasnije došlo do otrežnjenja, izađite i glasajte za njega i ispoštujte sopstvenu logiku do kraja. Jer se to svodi na to, ako ne izađete to je isto kao da glasate za Nikolića, samo što bi tako ta podrška bila izvedena na mnogo nečasniji, kukavičkiji način, prividnim i privremenim bežanjem od odgovornosti i sopstvene savesti.


Ovde je pokazano bazicno nerazumevanje razloga za potencijalno neizlazenje na drugi krug od strane LDP glasaca (ili izlazenje i glasanje za Supermena, Qui-Gon Jinn-a, Stranku Meca Dobrica ili sta vec). Ja se razmisljam da tako postupim i to ne radim zato sto mislim da je bolje da Nikolic pobedi nego zato sto necu da glasam za mlohavce sa nemustim jezikom koji pricaju sa sovama i nisu obavesteni. Oba kandidata su samo razlicite verzije tog istog Heri Potera. Ne davanjem glasa jasno se demonstrira postojanje dela glasackog tela (konkretno mene; ne mogu i ne zelim da pricam za bilo kgoa drugog) koji ni u kom obliku tako nesto ne podrzava. A to moze igrati veliku ulogu u daljoj buducnosti politicke scene Srbije.

Mnogo je veci kukavicluk podviti rep, priznati da su oni jaci od nas i da cemo uvek pasti na isto mahanje Radikalima kao strasilima i uraditi apsolutno sve svaki put kada ih pokazu.


EDIT: Cudo jedno kako greske u kucanju pravim samo kada takve greske daje potpuno suprotno znacenje pocetnoj recenici... Daklem, bazicno nerazumevanje. Sigh.
denistz denistz 02:18 22.01.2008

Molim, razuverite me

Pročitao sam samo prvu stranicu komentara, i iznosim mišljenje koje se mnogima u Srbiji neće svidjeti ali šta je tu je.
Drugi krug će biti veoma napet i gledajući nadolazeće događaje (potpisivanje SAA sa EU) mislim da će Tadić dobiti vrlo tijesno.
Gledajući to iz naše Bosanske perspektive, volio bih da dobije Nikolić (nažalost uspio sam to napisati) jer će onda BiH vjerovatno prije ući u EU nego Srbija.Drugi razlog je slabljenje veza Beograda i Banja Luke (Tadića i Dodika) koji je najviše ekonomske(lopovske) prirode.Treći razlog je nestajanje Tadića sa političke scene, a vjerovatno i Koštunice.
Četvrti razlog je jačanje LDP kojem će se i nakon ovakvih rezultata uvećati izborno tijelo (i generalno jedini govore jezikom razuma i ralnosti).
Dosta su ova četiri, mada se to neće desiti, jer će sada EU nategnuti Tadića (pomoći mu u izbornoj pobjedi) i prisiliti ga na prizna Kosovu nezavisnost ili otcjepljenje u zamjenu za potpis i fondove EU.

Ali 3.Februar je blizu i želim Vam puno sreće da BT dobije repesaž ove izborne trakavice (kao da je pisana u Meksiku).

I nova-stara izborna poruka "IDEMO DALJE- 4.1" u režiji Nemanje E. Kusturice
Sunday Sunday 05:42 22.01.2008

Re: Molim, razuverite me

A zasto mislite da ce bez Tadica sve cisto i mirisno.
U ljudskoj prirodi je i dobro i zlo. Svaki covek ima to pomesano, samo neki su STVARNO majke Tereze.
Ovaj slab rezultat koji DS ima, a fakat je slab jer posle 7 godina tzv demokratije SR je jaka tako da im treba kalkulator da bi sracunali kako da prodju dalje, a imali smo 5 oktobar...
DS placa cenu za Sobodana Milosavljevica, Deltu, Hrustanovicku, Mihajlova ...
Bez obzira treba da dobiju, pa makar i jedva, ali pamet u glavu za ubuduce.
denistz denistz 22:25 22.01.2008

Re: Molim, razuverite me

Postovani Sunday,
Naravno da ne mislim a generalno nisam potpuno ni upucen u kapacitete i ljudske resurse koje posjeduje DS, ali ako izgube od RS definitivno treba da lete glave, jer svaka stranka bez izuzetka je mala bara sa puno krokodila.
Neko ce novi iskociti, i nece biti prvi put.U pogledu Kostunice, ako se ostvari da TN pobijedi-postaje totalno upitna koalicija DS-DSS jer ipak su jaki i u Skupstini, a imali bi i predsjednika.
To bi definitivno promijenilo odnose snaga, a ni Veljo nije vakcinisan protiv foteljaske bolesti.Prilicno zamrseno i vidljivo je nekoliko scenarija, ali vidjecemo u naredne dvije sedmice, ko ce koga tresnuti (jer mislim da i ako Toma izgubi, da ce Vucic ili neko drugi uskociti na presto).

Uf raspisah se o ovim teorijama, a ipak VI ODLUCUJETE ko ce da Vas vodi u naredne 4 godine.
Srdacno i hvala na komentaru
mladanada mladanada 10:09 22.01.2008

"Juce smo bili na ivici provalije...

...Medjutim, danas smo napravili veliki korak napred!"

Cini mi se da je mnogo komentara koji mi stvaraju sledecu sliku:
'E j.bite se svi!' povika davljenik i snazno udahnu vodu.

Pa zar cemo da dozvolimo da takva malodusnost odluci? Imamo li mi, vecinom, neke ciljeve i zelje? Ili ih je tata Sloba ipak uspesno istrebio?
brzibravarisrbije brzibravarisrbije 10:12 22.01.2008

toma je zakon!

daj bas da vidimo da li ce posle tome neko drugi biti kriv za sranja koja nam se desavaju?"...svaki narod zasluzuje vlast koju ima...";"...riba smrdi od glave, al' se cisti od repa..";"...zanjemo kako smo sejali..." i tako dalje...poenta je da smo sami dozvolili da nam kriminalci,neobrazovani ludaci (i obrazovani), kroje sudbinu....pocnimo da menjamo svoje dvoriste,(stan,kucu,mozak) pa onda da se bacimo na promenu zemlje u kojoj zivimo.
slavoljub slavoljub 13:03 22.01.2008

Re: toma je zakon!

ako sam te dobro razumeo... potpuno se slazem sa tobom. promene u sopstvenoj glavi, a tek kasnije negde dalje
brzibravarisrbije brzibravarisrbije 10:04 23.01.2008

Re: toma je zakon!

slavoljub
ako sam te dobro razumeo... potpuno se slazem sa tobom. promene u sopstvenoj glavi, a tek kasnije negde dalje


bas tako: kako ces promeniti zemlju, ako ne mozes svoju kucu ocistiti? kako ces smanjiti procenat neobrazovanih, ako i sam nisi zavrsio skolu? kako ces dobiti srbiju u evropi, ako bacamo kese za smece po drvecu i sa spratova solitera? kako demokratizovati drzavu ako i sam nisi tolerantan prema razlicitim ljudima?
slavoljub slavoljub 13:01 22.01.2008

srce-razum

na zalost, slazem se sa vasim najcrnjim predvidjanjem. ne verujem u sankcije i to, ali tiho zaobilazenje srbije, da.
jedino sto mislim da takvo stanje ne moze da traje dugo, jer posle sest meseci tako produktivne vlasti gde nas pojedu inflacija i zastoj proizvodnje, pada svaka vlada
al da ce da nas kosta, hoce
no, tako zeli polovina srbije
ista ona koja je podrzavala milosevica i koja je ratovala devedesetih

nema revolucije pomirenja
to ne postoji

blesawi blesawi 14:45 22.01.2008

Velika izlaznost prvog kruga

undefined
blesawi
Rizikujem da napisem nesto sto je vec napisano jer,priznajem, nisam procitao sve komentare ali posto sam glasao u izbornoj jedinici koja je tradicionalno, na zalost moju, radikalski opredeljena i u kojoj je za Nikolica glasalo 52% a za Tadica jedva 30% uz neocekivano veliku izlaznost zbunjen sam bio tom velikom izlaznoscu u vecernjim casovima.Nadu da su mladi napokon shvatili i poceli ozbiljnije da izlaze na izbore rasprsio je kolega sa susenog stola u kafani gde sam sa prijateljem cekao da vidim ko ce platiti racun povodom opklade o procentima LDP-a.Tajna izlaznosti je u besplatnim akcijama za sve punoletne gradjane.Pravo na akcije se stice ako ste upisani u biracki spisak.Od "upisan u biracki spisak" do "glasao na izborima" u slabo obrazovanom i neinformisanom na pravi nacin coveku udaljenost je nikakva.Izlazilo se na glasanje za svaki slucaj.Nemoj neko kada odem da se upisem za besplatne akcije slucajno da kaze:nisi glasao -nemas pravo.Sto je sigurno -sigurno je, da ja glasam.Logicno je da se radi o slabije obrazovanom i neinformisanom stanovnistvu koje je po svim anketama naklonjenije radikalima .Dakle,tu je Toma Nikolic skupio glasova ko nikad ranije,Sta ce sada biti u drugom krugu?Da li ce za takvog coveka biti dovoljno sto je glasao u prvom krugu ili ce smatrati da je za besplatne akcije potreban i drugi?Sta ako jedan od kandidata. a znam ko bi tao mogao da bude. pocne da to zloupotrebljava i na taj nacin obezbedi dobru izlaznost i u drugom krugu?Dobru izlaznost koja protivno svim anketama ide njemu na ruku?

Ketchup Ketchup 16:51 23.01.2008

Re: Velika izlaznost prvog kruga

Da, pomenuto je vise puta... Ali neverovatno je da cak i prosecni neobrazovani radikal zaboravi da mu te akcije dele Mladjan/Boza, a ne Toma? Mozda bi trebalo pustiti tu buvu -- "ako pobedi Toma, nista od akcija". Sta znaju sta su ingerencije "precednika"!
Ssvetlana Ssvetlana 20:34 23.01.2008

dijaspora

Nikada mi nece biti jasno zasto nasa dijaspora glasa. Zar se nisu odlucili da odu iz ove zemlje, pa samim tim im ne bih dozvolila da odlucuju o nasoj sudbini! Ako vec zele, neka dodju o svom trosku i glasaju za koga im volja. Ovako mi placamo avionske karte, smestaj i dnevnice svima koji su se snasli da odu na razna biralista po svetu. Ne vidim zasto bi njima koji godinama zive, rade i ulazu u tudje zemlje mi placali glasanje i izdvajali iz svog budzeta, da bi oni mogli da odlucuju o Srbiji, u kojoj godinama nisu bili niti ih interesuje nasa buducnost!.
man ray loves me man ray loves me 21:01 23.01.2008

Re: dijaspora

Pa, ideja je da su privremeno u inostranstvu i da ce da se vrate.
Rasipanje oko organizacije glasanja kao i rasipanje u ambasadama, pod izgovorom predstavljanja srpske kulture u inostranstvu (preskupi i kontroverzni 'filmski festivali', 'izlozbe' etc.) nisu krivica glasaca ili ljudi u dijaspori, vec korumpirane vlasti u Srbiji koja postavlja ambasadore po partijskoj liniji. A za to su odgovorni glasaci u Srbiji, jer su vecina koja odlucuje ko ce biti vlast.
O O 03:07 25.01.2008

Razuveravanje

Nisam izasao u prvom krugu, jer sam mislio da je ne potrebno, a i neki "moji" izabranici su me, bash ovde oterali od sebe svojim fanatizmom. Dozvolio sam da mi se to dogodi, da. (razmisljao sam kako da me Blog odredi u gradjanskoj duznosti(da ga nisam posecivao, mozda bi i izasao, ali ovde kao da sam uleteo u sobu sa podmlatkom koja uopste nije mlada a usijana je kao glavic mladog penisa u erekciji) i shvatio da me uskostranacka politika totalno ne zanima, nisam niciji clan i radi loshe argumentacije, ne vesto ispucavane koja mi se zgadila sa sve stranackim saopstenjima koja su ovde deklamovana. Toliko stvari koje mi se nisu svidele ucinilo mi se kao ono "sto trezan misli, pijan govori i radi i deluje", gde su vodje trezne, a drugi red totalno opijen(prvi komentar, sa sve preporukama). Medju retkima sam ovde koji su branili tu verziju u kojoj je "argumentacija", malo je reci, nikakva, a vishe je reci, stranacka i dobro je sto ce Ceda na ovaj ili onaj nacin "svoje" glasace pozvati dfa izadju u drugom kolu. Svejedno, ova politika je, uglavnom istinita i govori o sporosti, ne dovoljnoj inicijativi, popustljivosti, ali postoji i druga strana, a to je realnost trenutka sadasnjeg u kom se neki faktori ne daju ukloniti. Gordana Comic ih je negde nazvala jakubincima, blizak sam tom misljenju. To je razlog zasto nisam izasao u prvom izvlacenju:niko mi nije VECE DOBRO, ni DS, ni LDP koji ovde u pokazivanju pre-lichnih interesa(po meni) preteruje. Dakle, nisam clan stranke da bih se toliko "uzbudjivao". LDP ce generalno imati moju i podrsku mog bliskog okruzenja, kao i simpatije, ali ovde iznosim ono sto mi je krajnje ne simpaticno potpuno svestan da se "usijanja" desavaju u svakoj stranci. To je razlog zasto se vecina ljudi opredeljuje da se stranaciki ne angazuje. Radi "usijanja" i prevelike subjektivizacije necega sto se po meni treba posmatrati hladne( izbalansiranim osecajem za filing) analize.

Iz ovih ili onih razloga, ali najvishe radi misljenja da se u drugom krugu "stvarno" odlucuje, iznenadno ce se pojaviti "nova grupa" koja ce bukvalno glasati za MNOGO manje zlo. Mislim da je takvih mnogo. U mom "najblizem" okruzenju svi, a i u sirem "krugu" mnogo. Analiticarima ponovo nista nece biti jasno. Nalazice resenja i nekome ce ovo verovatno pasti na pamet, pa ce i drugi krenuti da ponavljaju za njim. Takodje sam misljenja da ce izaci neki a-politicni iz nekih, svojih samonjima znanih razloga, zatim oni sto se uvek boje promena, licni razlozi(mnogima odgovara "kontinuitet", jer zive u "sadasnjosti" i po njoj se upravljaju..., ali najvishe tih kojima je zajednicki imenitelj to sto su CEKALI DRUGI KRUG, pa da na njega izadju. Pobedice Tadic, sigurno. Da ne pricamo o tome sto ljudi postaju sve svesniji da to ne odgovara samo SAD I EU, nego i Rusiji. Nikolic nije nikakav ruski izbor. NIkome nije u interesu bobeda tog lika, sem zabludele DRUGE SRBIJE. Formulisanja ove "druge srbije" i definisanje iste je siroka tema, ali naravno da se ljudi razlikuju i svako je za sebe prvi. To je prvo, a dalje necu, jer bi u jednom trenutku krenuo sa "realnim vredjanjem" politickih ne istomisljenika govoreci o vrednostima, etici, estetici, poreklu, vaspitanju...eto, malo sam ipak preterao
Vladda Vladda 17:36 28.01.2008

Srbin je lud

Srbin je lud Srbin je proklet jednom ga ubijes on 'oce opet.

Jeste da ne volim Borin politicki stav i mislim da je kreten, ali ovaj stih ce biti suva istina ako Nikolic pobedi. Zar je bilo malo jedan put.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana