Budućnost| Muzika| Reč i slika

“Totalni opoziv “ Slobode

trener92 RSS / 24.02.2012. u 20:10

 +UPDATE

"...lutke od krvi bez trunke ideje
ubice na cesti
loša noć bježim iz grada
oni dolaze
kurvini sinovi..."

" dabogda imao pa nemao"


Ako ste gledali film, setičete se kako Švarceneger otkriva da je ceo njegov život ustvarri velika iluzija, prevara, laž, koju su mu usadili u sećanja.


Naučna fantastika, naravno plod nečije mašte ili izmišljotine, kako bi rekli, onako fest totalno krljanje velikih razmera, sa sve pevanjem I pucanjem, gde dolazi do izražaja Švarcenegerov talenat (, velik, jak, neće ga metak, bije sve redom, zna znanje o upotrebi oružja svih vrsta, pronicljiv, snalažljiv, maskira se, ma sve u superlativu
 i normalno, najvažnije od svega da su najbolje ribe pale na njegov šarm
jedna pre- plavuša,
druga posle - crnka
(i zar može da se zamisli bolja kombinacija, osim možda sa obe u paketu, ali dobro sad da ne preterujem i tražim leba preko pogače... u filmu,)

( neču da otkrivam šta znači ovo pre I posle ukoliko postoji neko ko nije gledao, pa da mu ne pokvarim užitak, )

i u poslednjem trenutku, naravno pobeđuje sile zla, mraka iI bezumlja i normalno, odlazi sa najboljom ribom, u smiraj ili suton,I nestajanje Fobosa na horizontu.

A I kako bi bilo drugačije) . 

Mislim, film onako može da se gleda ( bez obaveze i preteranog naprezanja moždanih vijuga, ako nemate da radite neka pametnija posla jedno dva sata ( jbt kakvu sam im reklamu opalio, pa ako me se sete , sete...) ,
I da najvažnije, radnja se odvija,  tako što je glavni junak, pao sa Zemlje na Mars. I tu počinje rasplet

. Znaći zakuvavanje ili zaplet je bio ovde , na Zemlji, pa se moralo odleteti na Mars a da bi se otplelo, otkuvalo u pozitivnom i poželjnom smislu.


Poentlas:
Doooobro protiv zla mora da pobedi, jer da nije tako, ovaj svet bi ( trebao je) završio vrlo brzo ( a možda i ranije) nekom Sibirskom eksplozijom ili tako nešto;

da nas ( Zemlju) odvali neki Asteroid, meteor il da nas, pre toga, ljudsku vrstu, izjedu neki Tiranosaurusi!  Reksi! Ili Pterodaktili ili neke nemani;

nije važno, bitno je da bi odavno završili u organima za varenje neke Adžba`e.


Međutim imam, dileme i pitam se


 Da li smo ( većina ljudske populacije + životinjke, mislim na cirka 99%) a kao kontra-teza filmu,  mi popadali sa Marsa pa ne umemo da prepoznamo...

"šta sanjamo a šta nam se dešava?" :.

 

TOTALITARIZAM u malim koracima i u malim vijestima  ( poželjno je  pročitati )

Jer saznajući za ovakve stvari I šta nam rade iza leđa a i pred očima,

 

Europska unija priprema najveći udar na slobodu pojedinca u povijesti čovječanstva

Zamislite kako noći šetate po gradu pa gledajući na vaš sat shvatite da kasnite na autobus. Vi se odlučite potrčati, kako bi stigli na kolodvor. Iznad vas kruži jedna bespilotna letjelica, koja skenira vaše lice i odmah sazna tko ste vi. Letjelica podatke pošalje na jedno središnje računalo koje uspoređuje sve druge informacije o pješaku. Gdje je bio u poslijednjih nekoliko tjedana, koje mailove je slao, koga je zvao telefonom, i što je sve objavio na internetu?

 

pitam se:

Da li smo ostali bez imalo mozga, pameti, pa dozvoljavamo da nam rade ovo što rade?

Da li se pretvaramo bića bez svesti o novoj robovskoj zajednici ili totalitarizmu pod prismotrom I kontrolom nekog velikog gmaza?

Da li ćemo se pretvorili u beskičmenjake, zombije, bolide pristale na bitisanje bez ljudskog dostojanstva, što nas razlikuje od životinja ( bar bi trebalo tako da bude I moje izvinjenje životinjama, razlika je u karakterima)?

Da li ćemo dozvoliti da nas pretvore u robote, glasačke mašine bez želje i htenja za saznanjem? kakav je to život bez radoznalosti ( koja je možda ubila mačku, ali ne verujem u tu varijantu);

da li se pretvaramo u njihova pomoćna sredstva, da bi zadovoljili njihove apetite i niske strasti?

 

Pa i mašine odbiju poslušnost, neće da rade, ukoliko ih ne održavate, podmazujete ili već ne postupate sa njima  prema uputstvu za upotrebu !

Pa nisu u pitanju neke parzitske protozoa pa da ih ne vidimo, nego su tu pored nas, nisu deo nas , jer da jesu ne bi radili ovo što rade ( ili na nama tj u nama bar pokušavaju da se izvrše infestaciju da bi se zadovoljili?!

. Samo od nas zavisi da li ćemo im to dozvoliti.

Ja ne pristajem a vi kako god hoćete.

uroš voždovac

ACTA protesti u Srbiji!!!

libkonz

Kad će da počne Veliki brat ?(Orvel je bio u pravu)

Uostalom,  verujem veliku moć prirode koja nas samo posmatra dokle ćemo ovako, u prirodne zakone, sile prirode,

sve ostalo je pomoćno sredstvo, a dosta toga je i nužno zlo ( zakoni na papiru) na putu ka slobodi čoveka. A mislim da nam priroda nije predvidela ovakvu budućnost u koju nas besomučno guraju i pripremjau što na kvarno što vidljivo i na šta nas primoravaju ;

, mislim da je priroda predvidela svima podjednako pravo život, pravo na u slobodu, koju doduše treba sami da izborimo , a kada priroda,  koja nas je stvorila od najsitnije čestice o kojoj ionako nemamo pojma

( pogledati najnovije izveštaje iz Cerna) ,

bude uvidela na kom smo stepenu razvoja i međuljudskih odnosa, ustvari koliko ne zaslužujemo ovo što nam je podarila)

da će nas jednim lakim bodičekom vratiti nazad u bakteriološko, prvobitno stanje.


Čini mi se da je moj idol Marvin, ipak bio u pravu.

Dodatak: Razmišljam nešto da li da postupim:
- onako liberalno pa zatvorim blog za komentare
- onako neodemokratično pa malo dozvolim, pa malo ukinem, dok mi ne dosadi
Ili ....
ali ja nisam iz te priče

Kurvini sinovi

 

Ide ovako

 

* update :

 New Threats to the Internet Infrastructure Today's Internet threats are not technical; they're social and political.  They aren't criminals, hackers, or terrorists.  They're the government and corporate attempts to mold the Internet into what they want it to be, either to bolster their business models or facilitate social control. Right now, these two goals coincide, making it harder than ever to keep the Internet free and open.

 

Bruce Schneier is an internationally renowned security technologist, referred to by The Economist as a "security guru."  Schneier is the author of nine books -- including the best sellers Beyond Fear, Secrets and Lies, and Applied Cryptography -- as well as hundreds of articles and essays, and many more academic papers.  His influential newsletter "Crypto-Gram," and his blog "Schneier on Security," are read by over 250,000 people.  He has testified before Congress, is a frequent guest on television and radio, served on several government technical committees, and is regularly quoted in the press.  He is the Chief Security Technology Officer of BT.

 

 

 



Komentari (153)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

svbobo svbobo 00:44 25.02.2012

...



trener92 trener92 00:53 25.02.2012

Re: ...

svbobo




Igleda da je mnogo više onih koji su to prihvatili kao SF roman, a ne kao opomenu.
svbobo svbobo 01:40 25.02.2012

Re: ...

trener92
svbobo




Igleda da je mnogo više onih koji su to prihvatili kao SF roman, a ne kao opomenu.

Kako god...
Jbš ga,nešto nemam vremena da se bavim tim temama...naporno se radi...gradim i održavam svoj svet !
Iskreno...puca mi za sve što je van tog kruga !



trener92 trener92 03:06 25.02.2012

Re: ...

svbobo

Kako god...
Jbš ga,nešto nemam vremena da se bavim tim temama...naporno se radi...gradim i održavam svoj svet !
Iskreno...puca mi za sve što je van tog kruga !

Nema veze. Samo istraj u tome. Sve mislim da ovo neće biti ovako kao što izgleda, ne bi bilo normalno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:03 25.02.2012

Re: ...

svbobo
Iskreno...puca mi za sve što je van tog kruga



setim se vremena kad su se kupovale ploče,
možda smo se i mi ulenjili?
kad smo zbog novih filmova vodili cice u bioskop
(u fazonu valjalo bi pogledati ovaj film i ruka lagano klizi preko ramena i to

a onda skontam ko je sa druge strane i jebi ga -
znam da nije sve u ljubavi i da ima nešto i u lovi ,
ipak budala voli da računa kako je 2+2=5 i do egsa je
docsumann docsumann 17:15 25.02.2012

Re: ...

Iskreno...puca mi za sve što je van tog kruga !


svbobo svbobo 19:46 25.02.2012

Re: ...

docsumann
Iskreno...puca mi za sve što je van tog kruga !



bubamarac bubamarac 00:59 25.02.2012

navukli smo se

A lijepo su genijalci rekli sta ce nam se desiti, jos 79.

trener92 trener92 03:09 25.02.2012

Re: navukli smo se

bubamarac
A lijepo su genijalci rekli sta ce nam se desiti, jos 79.



Da, kao da su znali nešto što većina nije.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:05 25.02.2012

TV mreza

Ima dooobar film, a na temu, TV mreža (Network) se zove, Sidneyja Lumeta, iz 1976. (preporucujem, 4 oskara) o fiktivnoj TV mreži, UBS. Scenario Paddy Chayefsky, s Faye Dunaway, William Holden, Peter Finch itd. Robert Duvall, Wesley Addy, Ned Beatty i Beatrice Straight.

sećam se jedna scene kad glavni junak, TV voditlej urla "NECU VISE OVO DA TRPIM", a zajeno s njim i svi gledaoci, na prozorima itd.

trener92 trener92 03:02 25.02.2012

Re: TV mreza

Vesna Knežević Ćosić

TV mreza




TV Mreža

Ako veruješ, poznato mi je da sam gledao, ali ne mogu uopšte da se setim,, sigurno ču potražiti. Hvala ti što si nas podsetila.
Hansel Hansel 16:42 26.02.2012

Re: TV mreza

Ima i istorijski "Laku noć i srećno".
trener92 trener92 21:02 26.02.2012

Re: TV mreza

Hansel
Ima i istorijski "Laku noć i srećno".


Da dobar film, hvala ti.
kick68 kick68 03:35 25.02.2012

.

Prisustvovah nedavno nekom predavanju za decu i omladinu, gde im govornik poruci nesto u stilu da vrlo lako mogu biti otkriveni ako maltretiraju nekog online, kace nepristojne slike itd..
A sta ako to ne radim sa mog kompjutera, nego recimo iz neke biblioteke? upita naivna devojcica. Pa snimice te kamere, kamere su svuda, rece covek koji zna. Veliki brat voajerise.
jedna pre- plavuša,
druga posle - crnka
(i zar može da se zamisli bolja kombinacija, osim možda sa obe u paketu, ali dobro sad da ne preterujem i tražim leba preko pogače... u filmu,)
trener92 trener92 14:47 25.02.2012

Re: .

kick68
Prisustvovah nedavno nekom predavanju za decu i omladinu, gde im govornik poruci nesto u stilu da vrlo lako mogu biti otkriveni ako maltretiraju nekog online, kace nepristojne slike itd..
A sta ako to ne radim sa mog kompjutera, nego recimo iz neke biblioteke? upita naivna devojcica. Pa snimice te kamere, kamere su svuda, rece covek koji zna. Veliki brat voajerise.


Ih da samo voajeriše, to i ne bi bio neki veliki problem.


jedna pre- plavuša,
druga posle - crnka
(i zar može da se zamisli bolja kombinacija, osim možda sa obe u paketu, ali dobro sad da ne preterujem i tražim leba preko pogače... u filmu,)


To je taj momenat
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 22:01 25.02.2012

Re: .

kick68
Pa snimice te kamere, kamere su svuda,[/i] rece covek koji zna. Veliki brat voajerise.

Ma ne mora ni tako. Svedok sam da su internet caffei u Egiptu dobili nalog da uzimaju lične podatke svakog korisnika....može i tako...samo se donese ad-hoc uredba i gotovooooo...
ivana23 ivana23 12:36 25.02.2012

***



http://www.amnestyusa.org/iar

This video is a Webby Award winner. Amnesty International supporters have used the power of words to demand freedom and justice for countless human rights defenders around the world. Our words are proof that when you stand up for human rights, you never stand alone
ivana23 ivana23 12:40 25.02.2012

Re: ***

kaolavanda kaolavanda 21:14 25.02.2012

...

"Jer ili si sretan ili nisi, samo se to računa."

Pa da...

trener92 trener92 21:40 25.02.2012

Re: ...

kaolavanda
"Jer ili si sretan ili nisi, samo se to računa."

Pa da...



Da, samo se to računa:)
kaolavanda kaolavanda 21:54 25.02.2012

Re: ...


Da, samo se to računa:)


:) + :)
trener92 trener92 01:52 26.02.2012

Re: ...

kaolavanda

Da, samo se to računa:)


:) + :)


(::)
docsumann docsumann 10:47 26.02.2012

Re: ...

kaolavanda kaolavanda 15:48 26.02.2012

Re: ...

(::)

::))
trener92 trener92 22:01 26.02.2012

Re: ...

kaolavanda
(::)

::))


:():
svbobo svbobo 22:07 26.02.2012

Re: ...

kaolavanda
(::)

::))

Oooooo...
Pazi ti ovo - ona kao lavanda ... kad tamo ... ni manje ni više nego Morrissey !

Opraštam ti Čorbu Boru ...

p.s.
Hey, Coach - opet praviš žurezu a ne zoveš !

Zipa Didlija,kakav car...

trener92 trener92 09:16 27.02.2012

Re: ...

svbobo
kaolavanda
(::)

::))

Oooooo...
Pazi ti ovo - ona kao lavanda ... kad tamo ... ni manje ni više nego Morrissey !

Opraštam ti Čorbu Boru ...

p.s.
Hey, Coach - opet praviš žurezu a ne zoveš !

Zipa Didlija,kakav car...



Nije valjda da ti ovde treba posebna pozivnica? Žurka se uvek podrazumeva


BO je veliki guru

kaolavanda kaolavanda 14:10 27.02.2012

Re: ...

:():

:)(:

Pazi ti ovo - ona kao lavanda ... kad tamo ... ni manje ni više nego Morrissey !

Pa, dok ti lansiraš odjeb, ja lavanda k'olavanda... širim miris lavande po blogu sa divnim Morrissey-em
trener92 trener92 21:42 27.02.2012

Re: ...


kaolavanda

:)(:


(:(:
ivana23 ivana23 00:59 26.02.2012

***

Treneru, izvini, ali moram da okacim... Merkel i konobar

trener92 trener92 01:26 26.02.2012

Re: ***

ivana23
Treneru, izvini, ali moram da okacim... Merkel i konobar



I njemu drhte ruke, Ivana slobodno postavljaj sve što ti želiš, uostalom to se od tebe i očekuje, ne smeš da nas izneveriš
docsumann docsumann 07:34 26.02.2012

spas bez izlaza

Izlaza nema.



VIDIOČEV GLED

vidio sam laž kako trepće
i svrabež u njenim očima

vidio sam svijetlu budućnost
i njene užase koji još traju

a pri punoj koncentraciji
mogao sam da vidim zatvorenih očiju, iza ugla

vidio sam , vidio ...
i još uvijek vidim

vidim ljude
kako prolaze jedni kroz druge
i ne gubeći vrijeme u mimoilaženjima
gube se zauvijek

vidim predmete
koji mi neće pomoći
i koji me možda i ne vide
kao što ni ja njima ne mogu pomoći

vidim spas bez izlaza

vidim okvire budućih viđenja
neprimjetne nagovještaje
onog što ću tek vidjeti

a vidjeću

to već vidim
nikola_kovac nikola_kovac 10:29 26.02.2012

Re: spas bez izlaza

vidim ljude
kako prolaze jedni kroz druge


Ти ко Северина?
docsumann docsumann 10:41 26.02.2012

Re: spas bez izlaza

Ти ко Северина?


ne pratim scenu. može pomoć ?
nikola_kovac nikola_kovac 11:04 26.02.2012

Re: spas bez izlaza

docsumann
ne pratim scenu. može pomoć ?


(од)помоћ

А и сад пропала фора. Кад не знаш. А било на Пинку!
trener92 trener92 11:12 26.02.2012

Re: spas bez izlaza

docsumann

Odlična. Hvala ti docs

Onaj koji vidi sve
trener92 trener92 11:16 26.02.2012

Re: spas bez izlaza

nikola_kovac
docsumann
ne pratim scenu. može pomoć ?


(од)помоћ

А и сад пропала фора. Кад не знаш. А било на Пинку!


Ni ja nisam ukapirao foru, ko mi je kriv kad Seve znam samo iz čuvenih "filmskih klasika"
Kazezoze Kazezoze 20:15 26.02.2012

Re: spas bez izlaza

trener92
docsumann

Odlična. Hvala ti docs

Onaj koji vidi sve

hmm, baš sam sad odgledao klip ovog moojia, pa mi nije baš najjasnije: da li je u ovom slučaju svest oslobođena bilo kakvog izbora jer, po meni, je samo u tom slučaju posmatrač ujedno i objekt posmatranja.
znaš ono kad čuang ce dolazi u dilemu kad više ne zna da li je on čovek koji sanja da je leptir ili je leptir koji sanja da je čovek.
to je taj trenutak svesti koja je oslobođena bilo kakvog izbora, odnosno trenutak kada je posmatrač postao ujedno i objekt posmatranja. momenat potpune pažnje.
ustvari, svest jeste ono što je oslobođeno izbora. svest ne bira.
šta ti misliš?
trener92 trener92 23:24 26.02.2012

Re: spas bez izlaza


Kazezoze
trener92
docsumann

Odlična. Hvala ti docs

Onaj koji vidi sve

hmm, baš sam sad odgledao klip ovog moojia, pa mi nije baš najjasnije: da li je u ovom slučaju svest oslobođena bilo kakvog izbora jer, po meni, je samo u tom slučaju posmatrač ujedno i objekt posmatranja.
znaš ono kad čuang ce dolazi u dilemu kad više ne zna da li je on čovek koji sanja da je leptir ili je leptir koji sanja da je čovek.
to je taj trenutak svesti koja je oslobođena bilo kakvog izbora, odnosno trenutak kada je posmatrač postao ujedno i objekt posmatranja. momenat potpune pažnje.
ustvari, svest jeste ono što je oslobođeno izbora. svest ne bira.
šta ti misliš?


Pa baš tako kako si i napisao, svest je oslobođena izbora, "ja jesam" je samo posmatrač ja, ali se ne meša, samo posmatra, priča o "neutralnosti" "ja jesam" treba da je neutralno u odnosu na "ja#, ima ovde deo :
"ne marim šta će mi život doneti sve je u redu; ne "nije me briga" nego "ne marim", ne moram da biram isktstva ostajem kao neutralno viđenje, nema ništa veće od toga"

, ovde imaš malo više

1

2

Imaš i ovde nešto od Hegela ( Fenomenologija duha)

samosvest

a mislim da je De Melo slično, ali jednostavnije ( prihvatljivije) objasnio

Buđenje

mrale54 mrale54 09:04 26.02.2012

Tu, skoro...

...pre par decenija, skoknem, šta skoknem - da su mi upisivali staž - sad bi imao lepu penziju, do FEST-a i pogledam film "Džoni je krenuo u rat".
U više navrata je moja kuma, režiser (FDU) pokušavala da me "dovede k' razumu", jer sam, o grešnika!, se usudio da kažem da - "ako su u stanju da smisle ovakvu priču, šta li tek smišljaju za nas!".
Logično, pošto tad nije postojala dijagnoza - boluje od teorije zavere, bio sam tretiran lekovima tipa "pijana budalo!", "ti nisi normalan!", "s' tobom ne vredi pričati!" i ostalim antibioticima te vrste.
Nešto kasnije, kad smo se upoznali sa opusom Bžežinskog, neka čudna tišina je izbijala iz nje.

Nego, što bi rekli Pajtoni, nešto sasvim drugačije!

Čitajući ovaj tvoj post, prva asocijacija, koja mi se pojavila, je objašnjenje razlike između "nekih" ljudi, koje mi je dao John Mc Laughlin, u razgovoru, onomad, kad je bio u Bg. sa "Shakti"-jem.
Otprilike - retki će, želeći da uživaju u jednom cvetu, sesti pored njega, gledati boje latica, mirisati, posmatrati leptira na njemu i...a, onda ustati i otići, ostavljajući taj sklad netaknut - dok će većina, jednostavno, otkinuti cvet, doneti kući, staviti u vazu i...otići na posao, u kafanu, whatever...

Zašto mi je to palo na pamet - poooojma nemam...





trener92 trener92 11:29 26.02.2012

Re: Tu, skoro...


mrale54...pre par decenija, skoknem, šta skoknem - da su mi upisivali staž - sad bi imao lepu penziju, do FEST-a i pogledam film "Džoni je krenuo u rat".
U više navrata je moja kuma, režiser (FDU) pokušavala da me "dovede k' razumu", jer sam, o grešnika!, se usudio da kažem da - "ako su u stanju da smisle ovakvu priču, šta li tek smišljaju za nas!".
Logično, pošto tad nije postojala dijagnoza - boluje od teorije zavere, bio sam tretiran lekovima tipa "pijana budalo!", "ti nisi normalan!", "s' tobom ne vredi pričati!" i ostalim antibioticima te vrste.
Nešto kasnije, kad smo se upoznali sa opusom Bžežinskog, neka čudna tišina je izbijala iz nje.


Nisam gledao film ( ni pročitao knjigu, a po onome što sam pročitao o tome, mogu samo da pretpostavim.

Nego, što bi rekli Pajtoni, nešto sasvim drugačije!

Čitajući ovaj tvoj post, prva asocijacija, koja mi se pojavila, je objašnjenje razlike između "nekih" ljudi, koje mi je dao John Mc Laughlin, u razgovoru, onomad, kad je bio u Bg. sa "Shakti"-jem.
Otprilike - retki će, želeći da uživaju u jednom cvetu, sesti pored njega, gledati boje latica, mirisati, posmatrati leptira na njemu i...a, onda ustati i otići, ostavljajući taj sklad netaknut - dok će većina, jednostavno, otkinuti cvet, doneti kući, staviti u vazu i...otići na posao, u kafanu, whatever...

Zašto mi je to palo na pamet - poooojma nemam...


Neeemam ni ja pooojma , šta si hteo da kažeš, ustvari šta je Veliki majstor misli pod tim .
Ivana je napisala u komentaru da "izlaza nema, ali ja mislim da mora postojati, pa da pokušamo ovako da

pronađemo put do izlaza





mrale54 mrale54 13:36 26.02.2012

Re: Tu, skoro...

Eh, nisi gledao...TI?!

No, dobro, šalu na stranu, mislim, ono - nema ruke, nema noge, ne vidi itd., pa njegova razmišljanja i...(lik u filmu i knjizi)
Verovatno me je nelogičnost takvog ranjavanja (u ratu?! a - da! nema ni donju vilicu - valjda - davno je bilo...) a ostati živ (?) odvela na, sasvim drugu stranu od teme izuzetno tešog filma (i knjige - čit'o).

Ako je po istinitom događaju - kako bre? Kako je preživeo?
Ako nije - eeee, tu počinje najvažniji trol u mom životu!

Zamisli klinca od 17-18 god. koji se pita "kakva, sve, može biti upotrebna vrednost ljudske mašte"? Logičnim sledom - a, zloupotreba?

(kuma - "ti stvarno nisi normalan! ne kapiraš osudu rata i lupetaš!
ja - "ma kapiram, al' oni što su izašli na pola filma, nema akcije, šta su oni shvatili?"
kuma - "ma tebi ne vredi pričati, ljudima teška ta psihološka strana..."
ja - "ajde? a tebi promaklo pitanje kako je ranjen i koliko krvi je morao da izgubi dok ga nisu..."
kuma - "ma ti si pijana budala, bre, samo gubim vreme...!)

I zato, ne "kome", "zašto" i "u šta", nego KAKO verovati? (uhh - ovo je čupavo, mislim, na koji način, kojim sledom ili procesom doći, u sebi, do "ja verujem"?)

Opet, fascinira me ta površnost shvatanja (khm, ko je pomenuo cvet?) kod ljudi, i to u vreme neverovatne brzine razmene informacija!
Čini mi se da nikad lakše nije bilo zaludeti mase nego sad.

Valjda su zato tu SOPA, PIPA i ACTA, da nas zaštite?

A, ako je tačno ono da je "najveći uspeh đavola to, što nas je ubedio da ne postoji" - onda se izlaz vidi vrlo jasno!

Ha! Evo ga!



Lepo, lepo...


nsarski nsarski 14:42 26.02.2012

Re: Tu, skoro...

Čitajući ovaj tvoj post, prva asocijacija, koja mi se pojavila, je objašnjenje razlike između "nekih" ljudi, koje mi je dao John Mc Laughlin, u razgovoru, onomad, kad je bio u Bg. sa "Shakti"-jem. Otprilike - retki će, želeći da uživaju u jednom cvetu, sesti pored njega, gledati boje latica, mirisati, posmatrati leptira na njemu i...a, onda ustati i otići, ostavljajući taj sklad netaknut - dok će većina, jednostavno, otkinuti cvet, doneti kući, staviti u vazu i...otići na posao, u kafanu, whatever...


Heh, pa nije bas originalan. U knjizi "Zen Budizam i Psihoanaliza", T.D. Suzukija i E. Froma, ima ovakav primer (ovde se poredi poezija o cvetu: jedan haiku Basoa i jedna pesma A. L. Tenisona)

Baso:
Kad pažljivo zagledam Vidim rascvetalu
nazunu
Kraj živice.

Tenison:
Cvete s napuklog zida;Uzbrah te iz pukotine;
—Držim te, evo, s korenom, celog, u ruci
Cvetiću — kad bih samo shvatio
Šta si, tako s korenom, i sve u svemu,
Znao bih šta je Bog, a šta čovek.

Tenison je ubrao cvet, drži ga u ruci, »s kore-nom celog«, i razgleda ga, možda usredsređeno. Vrlo je verovatno da je osetio nešto slično osećanju Baša u trenutku kad je otkrio cvet nazune kraj živice duž staze.
Ali evo razlike između ove dvojice pesnika: Bašo nije ubrao cvet. On ga samo posmatra. Zaneo se u misli. Oseća nešto, ali to ne izražava. Prepušta znaku usklika da izrekne sve ono što bi on želeo da kaže. Jer on nema reči, njegovo osećanje je suviše puno, suviše duboko i on ne želi da ga konceptualizuje.
Tenison je, međutim, aktivan i analitičan. On najpre ubere cvet s mesta na kojem je izrastao. Odvajaga od tla kojem pripada. Sasvim različito od istočnjačkog pesnika, on ne ostavlja cvet na miru. On mora da ga istrgne s napuklog zida, »s korenom, celog«, što znači da biljka mora umreti. On, po svemu sudeći, ne haje za njenu sudbinu; njegova radoznalost mora biti zadovoljena. Kao što čine izvesni naučnici, on bi da podvrgne cvet vivisekciji. Bašo čak i ne dotiče nazunu, on je samo gleda, zagleda »pažljivo«, i to je svešto čini. On je sasvim neaktivan, sušta suprotnost Tenisonovom dinamizmu.
Hteo bih da ovu stvar baš ovde istaknem, a možda će biti prilike da se na nju opet pozovem. Istok je ćutljiv, dok je Zapad govorljiv.

(Zen Budizam i Psihoanaliza - T.D.Suzuki i E. From)
trener92 trener92 15:53 26.02.2012

Re: Tu, skoro...


mrale54

I zato, ne "kome", "zašto" i "u šta", nego KAKO verovati?


A, ako je tačno ono da je "najveći uspeh đavola to, što nas je ubedio da ne postoji" - onda se izlaz vidi vrlo jasno!


Dopada mi se zaljučak!
mrale54 mrale54 15:59 26.02.2012

Re: Tu, skoro...

nsarski
... on ne ostavlja cvet na miru. On mora da ga istrgne s napuklog zida, »s korenom, celog«, što znači da biljka mora umreti...


Voila!

...and, the rest is - history...

Ali...



trener92 trener92 16:08 26.02.2012

Re: Tu, skoro...

nsarski


Hvala profesore, odlična analiza, iako Baso nije neaktivan, čak mislim da je aktivniji od Tenisona ( odlično je ovo "Istok je ćutljiv, dok je Zapad govorljiv" )

Asociralo me na ono o Samuraju:

"Savršen je cvet redak.
Možeš ga tražiti do smrti.
I to ne bi bio protraćen život."

Spoznati život u svakom dahu. To je Bušido. :)Opasni su ti istočnjaci:))
mrale54 mrale54 16:58 26.02.2012

Re: Tu, skoro...

nsarski
Heh, pa nije bas originalan.


Moja greška!

Pri tom, našem drugom, susretu, sam dobio od njega knjigu Sufi Inajat Kan-a, Gajan (sa Vedan i Nirtan čine trilogiju!), odakle potiče pomenuto objašnjenje.
Aleksandra Mitrovic Aleksandra Mitrovic 15:24 26.02.2012

Teorija zavere ili ne.....

...ali samo da podsetim. Žil Vernov "20000 milja pod morem" je bila totalna naučna fantastika u to vreme...a danas...može se prodati kao istinita priča
trener92 trener92 16:10 26.02.2012

Re: Teorija zavere ili ne.....

Aleksandra Mitrovic
...ali samo da podsetim. Žil Vernov "20000 milja pod morem" je bila totalna naučna fantastika u to vreme...a danas...može se prodati kao istinita priča


Odlična asocijacija!
jasnaz jasnaz 15:43 26.02.2012

--------@

trener92 trener92 16:19 26.02.2012

@--------

jasnaz


docsumann docsumann 16:30 26.02.2012

Re: @--------

jasnaz jasnaz 16:40 26.02.2012

: : @--------


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana