Obor

Goran Marković RSS / 28.01.2008. u 10:32

           Čim sam ugledao izgled novog pasoša moje zemlje shvatio sam da za života neću u rukama imati pristojno dizajnirani dokument. Kada tome dodamo kako izgledaju nove automobilske tablice, verovatno i nova lična karta, razni obrasci i formulari, zdravstvene knjižice i ostali papiri iz naše svakodnevice, postaje jasno da nas okružuje krajnje pomanjkanje elementarnog ukusa.  O zastavi  i himni da ne diskutujem, ne bih da povredim nečija patriotska  osećanja.

            Da li je neko od vas skoro ulazio u Srbiju auto putem?  Kako izgledaju razne table sa obaveštenjima, u kakvom stanju su gelenderi na nadvožnjacima? A tek ono što se vidi pored puta! Prljavština, nemar, potpuno odsustvo osećanja za život  dostojan čoveka. Užas! Kao da prelazite iz jedne u drugu zonu civilizacije. Dakle, što se mene tiče, završio sam sa iluzijom da ću jednog dana živeti u zemlji pristojnog izgleda.

Neko će reći: to je siromaštvo. Teško se živi, nema se. Ne slažem se. Neke stvari ne koštaju ništa, to pouzdano znam. To mi, doduše, ne pruža objašnjenje zašto se ponašamo kao da smo u oboru i ne daje ideju kako se izboriti za koliko toliko civilizovani  život ali mi nameće jedan  sasvim pragmatski predlog.  Da počnemo od kraja.  Možda bismo mogli da utvrdimo ko je ovih dana odlučivao kako će izgledati novi pasoši. Ili, još bolje, ko je kreirao nove automobilske tablice kakvih više nema ni u Albaniji. Ko je uzeo na sebe da svojim nakaznim ukusom zauvek odredi  kako ćemo se predstavljati drugim ljudima? Van obora. Ko je taj, ili koji su ti koji određuju šta je lepo a šta nije? Koga on ili oni angažuju da u delo sprovede njihov  vulgarni pogled na svet?

Moja odokativna procena je da to mora biti prostak poput Velje Ilića, ili već nekakva takva stoka iz vlasti. Ali, možda Velja i nema veze sa tim pa mu se unapred izvinjavam uz ogradu da me je na tu pomisao naterao njegov stil izražavanja koji je  već postao legendaran. Možda neko iz senke, neko čije ime nikada nećemo saznati sve vreme kreira svet u kome živimo i koji više ne možemo promeniti.  Pored svih onih odličnih dizajnera koji gladuju i likovnih umetnika svetskog glasa koje niko ni za šta ne pita. Šta to sve vredi kada neki šrafčić  u vlasti zna šta je lepo  a šta nije??? I dovodi svoje ljude koji, verovatno uz  debelu proviiziju koju isplaćuju svome gazdi, realizuju njegove užasne  ideje.  

Molim zato blogere koji nešto znaju o ovoj problematici da nas obaveste o tim likovima. O autorima nakaznog sveta u kome ćemo još jedno vreme biti prinuđeni da boravimo.



Komentari (208)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:39 28.01.2008

Jeremija,

zvao si me?
cincili cincili 17:15 28.01.2008

Re: Domaćini i domaćice

upravo tako, inace, ne bi me komsija 100 x "plavio" jer je "dete" ili "baba" omaskom sklonilo/la crevo za ves-masinu koje se kaci na WC solju! radnja se desava u najurbanijoj sredini prelepe nase SR nebeske, u beogradu. milina jedna od urednosti naroda i odnosa prema svojini - kako svojoj tako i tudjoj.

mali troll, a sad i koja rec o temi bloga...

kada to drugi ne cine mi volimo sami sebe da izolujemo i izvrgnemo ruglu. sto da svoj posao rade oni koji su talentovani kada mogu oni ucmali drzavni sluzbenici, redom svi "operisani" od stila&ukusa?

posle ce biti kasno i pojeo vuk magarca! i na kraju dijagnoza, sleganje ramenima i poznata krilatica: "nasa posla", e, od tog "naseg posla" mi je vise dobrano muka!
Vikingaca Vikingaca 13:38 28.01.2008

Obor

Znate šta? Više mi je dosta da pljujemo po sebi samima... Ne bih ovde ulazio u tužnu stvarnost oko izgleda Srbije u pogledu higijene i uređenosti, ali mi samo recite, kako ste mogli da zaključite iz televizijskog izveštaja da nikada nećete imati pristojan dokument u rukama? Da li govorimo o stanju svesti u kojem je tačno ono što se kaže na TV-u? Ja sticajem okolnosti imam neke podatke i o pasošu i o LK da Vam mogu reći da ćete biti jako ponosni kada budete imali ovakav jedan dokument u rukama. Evro-formata, kraljevske boje, zaštićen bolje od mnogih koji su nam do skora bili uzor, verujte mi... mnogi loši momci će zaplakati kada im bude trebao falsifikat ovog pasoša. A tek LK... bukvalno među prvih nekoliko u svetu po pitanju bezbednosti. Pa mi samo recite, šta bi Vas zadovoljilo? Da Vi dizajnirate pasoš? Da na njegovoj naslovnoj strani bude Vaša slika na mestu gde piše Srbija? Da se za svakog građanina Srbije izda po jedan unikatan pasoš po pitanju izgleda da bi se zadovoljili svačiji estetski kriterijumi? Naravno, imali bi ovde i olakšica... daltonistima bi mogli da se daju bilo kakvi. A šta ćemo sa grupom ljudi koji bi voleli da imaju okrugle pasoše ili romboide? Mislim... kada pišete ovakve tekstove, bar se informišite...
Nenad Šeguljev Nenad Šeguljev 14:16 28.01.2008

Re: Obor

Vikingaca
Znate šta? Više mi je dosta da pljujemo po sebi samima...quote]

Kada ne bude više sajta њњњ.србованје.цом
kuki kuki 15:12 28.01.2008

Vrh!

Vikingaca
... kada pišete ovakve tekstove, bar se informišite...

Ovu recenicu "abazavam do imbecilnosti"!

Koliko smo puta culi neku od varijanti ove recenice? Krajnji i konacni odgovor na sva pitanja i nedoumice, na sve primedbe i neslaganja. Zamerka niscima da se ne mesaju u ingerencije i poslove povlascenih. Zaista vrh!
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:11 28.01.2008

Re: Obor

Ja sticajem okolnosti imam neke podatke i o pasošu i o LK da Vam mogu reći da ćete biti jako ponosni kada budete imali ovakav jedan dokument u rukama. Evro-formata, kraljevske boje, zaštićen bolje od mnogih koji su nam do skora bili uzor, verujte mi... mnogi loši momci će zaplakati kada im bude trebao falsifikat ovog pasoša. A tek LK... bukvalno među prvih nekoliko u svetu po pitanju bezbednosti. Pa mi samo recite, šta bi Vas zadovoljilo?

da ima i latinica.
kao na svim pasošima u svetu.
kao u kini, izraelu, bugarskoj...

ili ovako lep i jednostavan












ima još, naravski.
ali se ovde svi predlozi građana odbijaju ko od zid. ne dopiru do patriota koji su zaseli i na vlas i za vrat svima nama.
Wounded Knee Wounded Knee 16:24 28.01.2008

Re: Obor

Зашто мора да буде латиница експлицитно ?

Да се све државе света договоре, на пример, да на корицама мора да стоји натпис на званичном језику те земље и још на енглеском, на пример, то би ми било сасвим у реду.

Овако, Немци на пример лепо напишу на немачком "REISEPASS" и баш их брига да ли неко уме да говори немачки, да ли неко разуме шта значи "DEUTSCHLAND" и да ли неко уме да прочита "EUROPÄISCHE".
Pape Pape 16:25 28.01.2008

Re: Obor

Sto manja država, veći grb. Čudi me što naš pasoš nije A4 formata, da se bolje vidi grb.
JJ Beba JJ Beba 17:00 28.01.2008

Re: Obor

Da li govorimo o stanju svesti


Svest? овде?
dragan7557 dragan7557 19:38 28.01.2008

Re: Obor

da ima i latinica.
kao na svim pasošima u svetu.
kao u kini, izraelu, bugarskoj...


I da ima sada već skoro svude obavezan Socijalno Fiskalni Broj ili po novom zakonodavstvu u EU
SERVISNI BROJ GRAĐANINA .Bez ovog broja ličnost nije među živima, čovek bukvalno NE POSTOJI.

Čini mi se da će samo zbog nedostatka ovog broja (svi podatci se vode pod njim) i pasoši i lične karte uskoro na veliku žalost/radost polupismene administracije morati da se menjaju.
SBG nije isto što i nedotupavni JBG za koji nije tamo osamdesetih bilo više brojeva(?) što je jedinstven slučaj u matematici (niz prirodnih brojeva jedino u tadašnjoj SFRJ nije bio beskonačan., a Srbija je ČUDO.
dragan7557
Vladda Vladda 13:41 28.01.2008

Obor

Apsolutno se slazem da nama ne treba da dodje Solana ili Ren da nam kazu da ne treba da bacamo djubre po ulicama, niti da nam za to trbaju nekakve donacije ili politicki koncenzus, to mozemo i sami da nucimo, mislim da to nije neka nauka. Sto se tice dizajniranja pasosa, LK, novcanica i ostalog mislim da su za to odgovorni ljudi is zavoda za izradu novca "Topcider". Tamo sam pre par godina isao na praksu posto sam po struci graficar pa sam bio svedok kako se to radi. Jedan od ljudi koji se bave izgledom i nacinom izrade je profesor Vladimir Konstatinovic. On nudi idejna resenja kako bi trebalo da isgledaju novcanice, cekovi i ostali dokumenti, ali nisam sigurad da li on ima konacnu rec oko dizajna. Koliko sam tada primetio tamo se vise vodi racuna oo tome kako ce se izradjivati nego kako ce izgledati. Posto pasos kosta samo 2000 din ne mozemo ocekivati neki extra izgled. To znam zato sto sam po malo strucan u toj oblasti. Kada sam isao na praksu na Topcider, radio sam bas u odeljenju za izradu pasosa i LK.
miljanah miljanah 13:59 28.01.2008

Re: Obor

Vladda
. Posto pasos kosta samo 2000 din ne mozemo ocekivati neki extra izgled. To znam zato sto sam po malo strucan u toj oblasti. Kada sam isao na praksu na Topcider, radio sam bas u odeljenju za izradu pasosa i LK.


Mene pasos kosta $CAD 310, sto je oko 17050 dinara.
Je l' cu ja onda da dobijem lepsi i bolje dizajnirani pasos?
Vladda Vladda 16:51 28.01.2008

Re: Obor

Ja imam isti problem posto se nalazim u Aziji vec dve i po godine, i novi pasos cu morati da radim u Pekingu
verovatno po slicnoj ceni kao i ti. Razliku u ceni u inostranstvu uzimaju ambasade tako da cemo imati pasos isti kao i ljudi u Srbiji.
Hteo sam da kazem da realna cena lepog, kvalitetnog i dobro dizajniranog pasosa je mnogo veca. Cak i cena ovog pasosa nije realna.
Mara Mara 19:59 28.01.2008

Re: Obor

Vladda
Ja imam isti problem posto se nalazim u Aziji vec dve i po godine, i novi pasos cu morati da radim u Pekinguverovatno po slicnoj ceni kao i ti. Razliku u ceni u inostranstvu uzimaju ambasade tako da cemo imati pasos isti kao i ljudi u Srbiji.Hteo sam da kazem da realna cena lepog, kvalitetnog i dobro dizajniranog pasosa je mnogo veca. Cak i cena ovog pasosa nije realna.


....Ambasade odnosno diplomatsko-konzularna predstavništva ne uzimaju razliku u ceni,....na kraju svakog meseca sva sredstva se uplaćuju trezoru (dalje u budžet)...

...Drugo: visinu taksi ne određuju ambasade i konzulati...postoji Zakon o republičkim administrativnim taksama (shodno tome, Skupština je nadležna)...

...Treće: mislim da je najavljeno da će pomenute takse biti mnogo niže...

ps. Izvinite za trol

poz.
Doctor Wu Doctor Wu 13:45 28.01.2008

Kako to da je ova

politička nekorektnost promakla Dežurnoj i "dežurnima"?
Ili, još bolje, ko je kreirao nove automobilske tablice kakvih više nema ni u Albaniji

A nije da nisu čitali jer vidim da su se svi javljali.
Dušan Maljković Dušan Maljković 13:54 28.01.2008

Rasistički blog

Mislim da se skoro nije pojavio ovako rasistički blog na ovom mestu.

Ne samo da impicirate da je Srbija van civilizacije -- onim delom o prelasku iz jedne civilizacijske zone u drugu (što je teza i evropske desnice) -- već pojedine ljude poredite sa stokom, a najgore upisujete u Albaniju, u svetloj tradiciji srpskog nacionalizma. O tome da implicirate da je Srbija obor u kome po definiciji žive svinje ne bih posebno govorio.

Da li ste ikada bili u Briselu? Jedna od mojih prvih impresija bila je nesnosna količina đubreta, čitave ulice prekrivene crnim kesama iz kojih se rasipa sve i svašta. Da li vam je poznata dramatična situacija u Napulju, gde je takođe đubre postalo akutni problem?
Doctor Wu Doctor Wu 14:19 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Dušane, na žalost, Goran je u pravu. Brisel, Pariz pa i Njujork (niJesam bio skoro u Napulju ali vidim da se o njihovim komunalnim problemima dosta piše) jesu izuzetno prljavi, ali Beograd je, ipak, prljaviji. To tumačim time što ljudi koji žive u Srbiji jednostavno ne vole ni sebe a ni mesto u kome žive. Pa ovde na Blogu bar ima pregršt takvih.
Dušan Maljković Dušan Maljković 14:28 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Da bismo ozbiljno premerili količinu đubreta trebaju nam neke statistike i komunalne informacije, koje nemamo. Ja sam pisao o svojim impresijama -- ulica u Briselu blizu centra bila je CELA prekrivena kesama za đubre, što priznajem da u Beogradu nisam video. Što opet ne znači da toga nema...

Nije to glavni problem ovog bloga -- gde je, kako i koliko prljavo. Problem je što se u navodna, a ničim jasno utemeljena teza o najvećoj prljavštini u Srbiji koristi da bi se postigla rasistička poenta -- Srbija je van civilizacije (a tek Albanija!). Autor ne pokušava da istraži stvarne socijalne uzroke ovog fenomena, nego odmah od ljudi pravi svinje koje samo prljaju, što je bestijalizacija prve kategorije od nekoga ko navodno govori sa estetsko-humanističkih pozicija.

Zašto su ulice u Beogradu prljave? Vrlo jednostavno: ljudi bacaju smeće po ulici i komunalne službe loše rade.

Rešenje: ozbiljno oglobiti bacanje smeća po ulici i povećati efiksanost gradske čistoće. Vrlo jednostavno. I grad će zablistati. I videćete da će "civilizacija" stići i u Srbiju, lako i brzo.
Pape Pape 14:46 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Jeste, sramota je. Osim poslovične domaće zajedljivosti, krivim i predizborno vreme. Kad bi se malo ohladile glave među taborima, odmah bi bilo lakše. Evo, na ovom primeru: đubre se zaista baca kroz prozore. Oko polovine glasača u Srbiji glasa za radikale. Da li iko misli da polovina gradjana Srbije baca đubre kroz prozor? Naravno da ne, ali 5% ljudi mogu lako da naprave 100% đubreta. Šta drugo može da oseti glasač radikala nego opravdanu srdžbu kada pročita ovako nešto. Srdžba rađa inat, inat zatvara mogućnost racionalnog razmišljanja, sopstveni rov se učvršćuje. Uvređeni glasač nikada neće makar razmisliti o tome da glasa drugačije. Isti obrazac uvreda i uvređenosti se primećuje u onim, uveliko dosadnim, prepucavanjima u vezi glasanja za Tadića nakon što se glasalo za Jovanovića.
G r o f i c a G r o f i c a 15:00 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Mislim da se skoro nije pojavio ovako rasistički blog na ovom mestu.

Ne samo da impicirate da je Srbija van civilizacije -- onim delom o prelasku iz jedne civilizacijske zone u drugu (što je teza i evropske desnice) -- već pojedine ljude poredite sa stokom, a najgore upisujete u Albaniju, u svetloj tradiciji srpskog nacionalizma. O tome da implicirate da je Srbija obor u kome po definiciji žive svinje ne bih posebno govorio.

Da li ste ikada bili u Briselu? Jedna od mojih prvih impresija bila je nesnosna količina đubreta, čitave ulice prekrivene crnim kesama iz kojih se rasipa sve i svašta. Da li vam je poznata dramatična situacija u Napulju, gde je takođe đubre postalo akutni problem?

Sta je za Vas rasizam? Razlika u boji kesa? U Briselu crne a kod nas u SVIM mogucim bojama pa smo zato mi bolji od Belgijanaca? Meni su Vasa poredjenja bizarna. Napulj i Srbija? U Napulju se radi o strajku iz cvrstih razloga a kod nas se strajkuje po tom pitanju stalno, iz godine u godinu, iz decenije u deceniju. Po Vama znaci da ako je prljavo u Briselu treba da bude i u Beogradu? Ili ako se strajkuje u Napulju da se mi poredimo sa Napuljcima? Svasta!

Sto se prelaska iz jedne civilizacijske zone u drugu tice to ne mozete da osporite. Gde ste jos videli stare duseke pored puta, sporete, vesmasine....Da ne ''sitnicarimo'' o plasticnim flasama i kesama punim djubreta na svakom koraku. Ili treba da se ponosimo sto smo toliko ''bogati'' da sve to mozemo da bacimo pored puta da lepo vide svi koji svrate malo i do nas? Sto ne bismo malo pravili poredjenje sa Austrijom, Svajcarskom, Nemackom... gde u svim tim zemljama necete naci djubreta koliko kod nas na jednom mestu.
Dejan Stanković Dejan Stanković 15:09 28.01.2008

Re: Rasistički blog

a najgore upisujete u Albaniju


po gotovo svim merljivim pokazateljima Albanije jeste (i pored jake konkurencije svojih suseda) najzaostalija zemlja na kontinentu.
To nije tajna, pa ne vidim zasto bi poredjenje sa albanijom bilo rasizam.

opet lovis vestice Maljokvicu.
ivana23 ivana23 15:11 28.01.2008

Re: Rasistički blog

G r o f i c a
Sta je za Vas rasizam? Razlika u boji kesa? U Briselu crne a kod nas u SVIM mogucim bojama pa smo zato mi bolji od Belgijanaca? Meni su Vasa poredjenja bizarna. Napulj i Srbija? U Napulju se radi o strajku iz cvrstih razloga a kod nas se strajkuje po tom pitanju stalno, iz godine u godinu, iz decenije u deceniju. Po Vama znaci da ako je prljavo u Briselu treba da bude i u Beogradu? Ili ako se strajkuje u Napulju da se mi poredimo sa Napuljcima? Svasta!Sto se prelaska iz jedne civilizacijske zone u drugu tice to ne mozete da osporite. Gde ste jos videli stare duseke pored puta, sporete, vesmasine....Da ne ''sitnicarimo'' o plasticnim flasama i kesama punim djubreta na svakom koraku. Ili treba da se ponosimo sto smo toliko ''bogati'' da sve to mozemo da bacimo pored puta da lepo vide svi koji svrate malo i do nas? Sto ne bismo malo pravili poredjenje sa Austrijom, Svajcarskom, Nemackom... gde u svim tim zemljama necete naci djubreta koliko kod nas na jednom mestu.

Bogami i grobova po dvorisima. To ne znam da negde moze da se vidi. Kada idete na Divcibare preko Mionice, od skretanja u Divcima primetila sam bar 3 dvorista u kojima postoji grob koji po izgledu nije stariji od 10ak godina.
Dušan Maljković Dušan Maljković 15:29 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Dejan Stanković
a najgore upisujete u Albanijupo gotovo svim merljivim pokazateljima Albanije jeste (i pored jake konkurencije svojih suseda) najzaostalija zemlja na kontinentu. To nije tajna, pa ne vidim zasto bi poredjenje sa albanijom bilo rasizam.opet lovis vestice Maljokvicu.


Kažete "merljivi pokazatelji". Hoćete nam izlistati uporednu statistiku? I da li reflektujete na "merljive pokazatelje" tj. da li vam se čini da se oni mogu formirati na kultur-rasističkim osnovama, partikularnim osnovama jedne kulture koja onda meri drugu?

Ovde je reč o toem da "svi mi znamo" da je Albanija "najzaostalija" i da shodno tome i tablice -- i sve ostalo --mora da bude najgore na svetu. Ali, kakve su albanske tablice? Ko zaista to zna i da li je pojedinačni sud ukusa u vezi sa njima obavezujući za bilo koga? Šta ako se meni dopadaju albanske tablice, npr?
Dejan Stanković Dejan Stanković 15:35 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Maljkovic, aj te tvoju maglu da prodajes nekom drugom, ja sam ionako suvise glup da bih shvatio tvoje mudrolije.
Dušan Maljković Dušan Maljković 15:39 28.01.2008

Re: Rasistički blog

G r o f i c a
Sta je za Vas rasizam? Razlika u boji kesa? U Briselu crne a kod nas u SVIM mogucim bojama pa smo zato mi bolji od Belgijanaca? Meni su Vasa poredjenja bizarna. Napulj i Srbija? U Napulju se radi o strajku iz cvrstih razloga a kod nas se strajkuje po tom pitanju stalno, iz godine u godinu, iz decenije u deceniju. Po Vama znaci da ako je prljavo u Briselu treba da bude i u Beogradu? Ili ako se strajkuje u Napulju da se mi poredimo sa Napuljcima? Svasta!Sto se prelaska iz jedne civilizacijske zone u drugu tice to ne mozete da osporite. Gde ste jos videli stare duseke pored puta, sporete, vesmasine....Da ne ''sitnicarimo'' o plasticnim flasama i kesama punim djubreta na svakom koraku. Ili treba da se ponosimo sto smo toliko ''bogati'' da sve to mozemo da bacimo pored puta da lepo vide svi koji svrate malo i do nas? Sto ne bismo malo pravili poredjenje sa Austrijom, Svajcarskom, Nemackom... gde u svim tim zemljama necete naci djubreta koliko kod nas na jednom mestu.


Nisam uopšte rekao da mi se dopada đubre po ulicama, kao što nisam implicirao da Brisel po ovom pitanju treba da bude uzor. Samo sam hteo da kažem fenomen đubreta nije ekskluzivno srpski i da ga ima i u "razvijenom delu sveta". To o čemu vi pričate viđao sam u Rumuniji, Bugarskoj, ali sam viđao i Parizu, Londonu, Amsterdamu (gazio sam u centru grada po životinjskim iznutricama bačenim iz fast food restorana na sred ulice), itd. Nije to ničija ekskluzoiva, a đubre jeste fenomen upravo industrijalizovanih zemalja. Mislim da bi pre trebalo da se misli o ekološkom problemu, a ne o "nedostatku kulture" -- za mene je mnogo veći problem to što su SAD najveći proizvođač đubreta na svetu, pa ma gde ono bilo složeno.

Takođe, to malograđansko zgražavanje nad prljavštinom vam je kulturni kod, takođe -- u Indiji, npr, se "prljavština" smatra delom prirode i ne postoji striktna distinkicija između subjekta i prirode kao na Zapadu. Insistiranje na čistoći takođe ima odjeke pro-fašističke ideologije: nije li nacistički ideal bilo upravo savršeno čisto društvo u svakom smislu te reči, i nije li ideal bio obrijani, doterani, besprekorni, čisti mali partijski aparatčik? Mislite o tome!
G r o f i c a G r o f i c a 15:49 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Bogami i grobova po dvorisima. To ne znam da negde moze da se vidi. Kada idete na Divcibare preko Mionice, od skretanja u Divcima primetila sam bar 3 dvorista u kojima postoji grob koji po izgledu nije stariji od 10ak godina.

Ovih dana se vratili moji prijatelji sa putovanja po Evropi. Isli kod rodjaka u SLO pa u Austriju pa u Brisel pa se vratili preko Svice i Italije (isli i do Venecije) presli 4.500 km. Covek dobio poviseni pritisak kad je stigao kuci. Komsija novirao kupatilo, staru WC solju bacio njima ispred praga da se spopletu, staru kadu pola u svoje pola u njihovo dvoriste. Nisu mogli da veruju. Prosli toliko zemalja i nigde nisu videli toliko ljudskog bezobrazluka. Kako se drugacije moze nazvati tako nesto nego bezobrazluk? Neki ljudi su zaista uvreda za covecanstvo. Nije taj komsija iz neke dzungle cim ima kupatilo i zivi u sred Beograda. Strasno je to kad neko za sve nalazi opravdanje i nikada ne kaze izvini ili sagleda sopstveno ponasanje.
G r o f i c a G r o f i c a 15:54 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Nisam uopšte rekao da mi se dopada đubre po ulicama, kao što nisam implicirao da Brisel po ovom pitanju treba da bude uzor. Samo sam heto da kažem fenomen đubreta nije ekskluzivno srpski i da ga ima i u "razvijenom delu sveta". To o čemu vi pričate viđao sam u Rumuniji, Bugarskoj, ali sam viđao i Parizu, Londonu, Amsterdamu (gazio sam u centru grada po životinjskim iznutricama baćenim iz fast food restorana na sred ulice), itd. Nije to ničija ekskluzoiva, a đubre jeste fenomen upravo industrijalizovanih zemalja. Mislim da bi pre trebalo da se misli o ekološkom problemu, a ne o "nedostatku kulture" -- za mene je mnogo veći problem to što su SAD najveći proizvođač đubreta na svetu, pa ma gde ono bilo složeno.

Takođe, to malograđansko zgražavanje nad prljavštinom vam je kulturni kod, takođe -- u Iindiji, npr, se "prljavština" smtra delom prirode i ne postoji striktna distinkicija između subjekta i prirode kao na Zapadu. Insistiranje na čistoći takođe ima odjeke pro-fašističke ideologije: nije li nacistički ideal bilo upravo savršeno čisto društvo u svakom smislu te reči, i nije li ideal bio obrijani, doterani, besprekorni, čisti mali partijski aparatčik? Mislite o tome!

Da li neko moze ovo da mi prevede? Ja stvarno ne razumem.
buda milic buda milic 15:55 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Dušane,

Ima tome već nekoliko meseci kako bih ti na neki od idiotskih komentara nešto odgovorio, ali mi ne ide.
Ne zbog toga što nemam šta da ti kažem, nego zato što ne želim da budem takav čovek:))

Ali ovo tvoje frustrirano zabeđivanje i bušna logika u formi naučnog i objektivnog pristupa problemu, je ono što pristojnog čoveka tera na blud, a nepristojnog na ushićenje.

I nijedna od zanimljivih i nezanimljivih teza koje furaš poslednjih 10 godina te ne čine toliko posebnim, koliko to čini zadrtost na kojoj insistiraš na ovom blogu.

Ogledalo, Maljkoviću, pod hitno u ruke!
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:03 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Dakle ne može bez vređanja? Očigledno je da iritiram nečim, a da to nije moj bezobrazluk -- nepoznato mi je da sam bilo koga na ovom blogu vređao kao što masa njih vređa mene...

Ipak se ispostavilo da nemate šta da kažete, no da sam idiot, frustriran i da mi treba ogeldalo -- i to sve u tako malom postu. Zaista fascinantno, priznajem. Objektivno i naučno, nema šta.

Ako nekog i teram na blud, neka -- blud je dobra stvar, pročitajte markiza de Sada... On će vam sve reći o tome.

Imponuje mi da moj rad pratite čitavu deceniju. Hvala.
Dejan Stanković Dejan Stanković 16:15 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Očigledno je da iritiram nečim


evo ja cu da ti kazem sta mene iritira. (mada me vise zabavlja nego nervira)
to je cinjenica da potcenjujes inteligenciju svojih sagovornika, izvrces logiku i dizes prasinu gde joj mesto nije. dakle, verovao ili ne, JESTE bezobrazluk.

ovo je skroz dobronamerno.
pufna pufna 16:22 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Očigledno je da iritiram nečim

evo ja cu da ti kazem sta mene iritira. (mada me vise zabavlja nego nervira)
to je cinjenica da potcenjujes inteligenciju svojih sagovornika, izvrces logiku i dizes prasinu gde joj mesto nije. dakle, verovao ili ne, JESTE bezobrazluk.

ovo je skroz dobronamerno.
buda milic buda milic 16:27 28.01.2008

Re: Rasistički blog


Upravo tako.
Forma u kojoj nastupaš je daleko uvredljivija od hiljadu reči kao što su Obor, Stoka ili Idiot.

Ta forma je najbliža formi Vladete Jankovića, koji u svoj svojoj učenosti spada u jedne od najnekulturnijih ljudi koje poznajem.

Teza da je ovaj post rasistički je isto toliko uvredljiva kao i rečenica: blud je dobra stvar, pročitajte markiza de Sada.
:)))

To vređa ukus pristojnog čoveka. Ne Markiz de Sad po sebi, nego činjenica da neko može u odgovoru da bude toliko skučen i da kad čuje reč blud napiše: pročitajte Markiza de Sada:)))
Užas.

Aj zdravo Maljkoviću.
Dušan Maljković Dušan Maljković 16:29 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Sweet!
Pape Pape 16:36 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Ovde je preživeo samo ovaj komentar kao reakcija na (opravdano izbrisano) prozivanje glasača radikalne stranke kao odgovornih za svo to đubre. Ovako van tog konteksta visi, pa rekoh da objasnim.

Re: Rasistički blog
Jeste, sramota je. Osim poslovične domaće zajedljivosti, krivim i predizborno vreme. Kad bi se malo ohladile glave među taborima, odmah bi bilo lakše. Evo, na ovom primeru: đubre se zaista baca kroz prozore. Oko polovine glasača u Srbiji glasa za radikale. Da li iko misli da polovina gradjana Srbije baca đubre kroz prozor? Naravno da ne, ali 5% ljudi mogu lako da naprave 100% đubreta. Šta drugo može da oseti glasač radikala nego opravdanu srdžbu kada pročita ovako nešto. Srdžba rađa inat, inat zatvara mogućnost racionalnog razmišljanja, sopstveni rov se učvršćuje. Uvređeni glasač nikada neće makar razmisliti o tome da glasa drugačije. Isti obrazac uvreda i uvređenosti se primećuje u onim, uveliko dosadnim, prepucavanjima u vezi glasanja za Tadića nakon što se glasalo za Jovanovića.
Exitus Letalis Exitus Letalis 16:38 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Nije to glavni problem ovog bloga -- gde je, kako i koliko prljavo. Problem je što se u navodna, a ničim jasno utemeljena teza o najvećoj prljavštini u Srbiji koristi da bi se postigla rasistička poenta -- Srbija je van civilizacije (a tek Albanija!).

opet učitavaš.
srbija jeste prljava, mislim na smeće.
kad se postavio novi trotoar od albanije do slavije, u roku
mesec dana bio je izlepljen žvakačim gumama.
Autor ne pokušava da istraži stvarne socijalne uzroke ovog fenomena

što je, poznato je, tebi svojstveno.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 17:18 28.01.2008

pitanje

Maljkoviću,
pošto se na ovom mestu nije skorije pojavio ovako rasistički blog, bila bih Vam veoma zahvalna ukoliko biste još jednom pojasnili Vašu uvodnu rečenicu, kao i sam naslov komentara. (računam da je stvar jako ozbiljna)
Nije mi sasvim jasno da li je Goranov tekst rasistički u odnosu na sve srpsko (pošto smo svi u tom oboru, je li), ili samo na pojedince, kojima je dao neprimeren naziv, (ili pak nešto treće kombinovano sa ova dva), kao i kako se, čistoća u ovom smislu (gde je makar ja povezujem sa odsustvom djubreta, što je, složićete se, i priroda sama regulisala) povezuje sa nacističkim idealom?
U jednom od komentara piše da se "ničim jasno utemeljena teza o najvećoj prljavštini u Srbiji koristi da bi se postigla rasistička poenta -- Srbija je van civilizacije" - evo, pročitah tekst još jednom i priznajem da mi prikrivena namera autora izmiče, ali mi takodje izmiče i (rasistička) poenta iz gore navedene rečenice.
JJ Beba JJ Beba 17:21 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Insistiranje na čistoći takođe ima odjeke pro-fašističke ideologije: nije li nacistički ideal bilo upravo savršeno čisto društvo u svakom smislu te reči, i nije li ideal bio obrijani, doterani, besprekorni, čisti mali partijski aparatčik? Mislite o tome!

mojne, to ti rekla Isidora?
Naravno da ima veze sa zemljom, sa veljom seljom, sa režimom
za nas prljavština pre svega predstavlja nered. Prljavštine se ne klonimo iz kukavičluka ili straha pred božjom kaznom ili zbog pretećih bolsti, već pljavština pre svega predsrtavlja ogrešenje o poredak a njeno otklanjanje predstavlja poziv da se organizuje vlastita okolina.
Mi živimo u prljavštini od poretka, od vlasti , od režima.. Mi ne strepimo od zaraze, već želimo da pozitvno uredimo svoje okruženje. ideja o prljavom se povezuju sa društvenim životom.
Dušan Maljković Dušan Maljković 17:30 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Ogrešenje o poredak? Kakav poredak? Božji? Ovo zaista zvuči kao izvod iz nekog teološkog pamfleta!

Velja Selja kriv što je Beograd prljav? A ne divni Beograđani koji veruju, zato što su iz Beograda, da su bolji od ostatka Srbije? I ne loše komunalne službe? Naravno da su i oni deo lošeg funkcionisanja sistema, ali se to može unaprediti -- nije Srbiji "inherentna" prljavština, zato što neki misle da ovde ne žive ljudi nego svinje. To je rasizam.

Prekinite da pišete po blogu i krenite da čistite. Jel vas neko sprečava u tome? Šta čekate -- želite da pozitivno uredite svoju oklinu? Pa uredite je, zaboga! Pokrenite inicijative, protestvujte, sve uradite samo prestanite da jamrate kako vam smeta nešto protiv čega ništa ne činite.
man ray loves me man ray loves me 17:31 28.01.2008

Re: Rasistički blog - pitanje i strudlanje

Evo jednog pitanja: Kako to, kad Goran kaze da je Srbija prljava onda je to fasizam, a kad Vi kazete da je Indija prljava - nije?

Dalje, dajem sebi za pravo da pretpostavim da niste bili u Indiji, inace biste se vec pohvalili, dakle govorite o narodu koji ne poznajete. Da li cujem predrasude? Ko daje vise? Mozda ksenofobija?
Dušan Maljković Dušan Maljković 17:36 28.01.2008

Re: Rasistički blog - pitanje i strudlanje

Pogrešno pretpostavljate.

Reč je odnosu prema onome što se u Evropi misli pod prljavštinom. Tamo je, bar onaj organski deo, viđen kao deo prirode i nema dramatične reakcije u odnosu na "prljanje". Što ne znači da se Indijci ne peru i da su prljavi.

Nigde en tvrdim da je ocena nečeg kao prljvao rasistička, ali kada se to interpretira kao nepripadajuće civilizaciji, kada se Albanija vidi kao "dno dna" i kada se sprovodi bestijalizacija građana Srbije u stoku i svinje... Kako biste vi to nazvali?
man ray loves me man ray loves me 17:43 28.01.2008

Re: Rasistički blog - pitanje i strudlanje

Reč je odnosu prema onome što se u Evropi misli pod prljavštinom.
Nigde en tvrdim da je ocena nečeg kao prljvao rasistička, ali kada se to interpretira kao nepripadajuće civilizaciji..

Nepripadanje evropskoj civilizaciji. Sami ste rekli - Evropa smatra da je prljavstina nesto lose, za razliku od Indije. Dakle, moze se reci da Srbija kao prljava zemlja (sto je objektivna stvarnost) ne pripada evropskoj civilizaciji. Mozda pripada indijskoj. Gde je tu rasizam?

kada se sprovodi bestijalizacija građana Srbije u stoku i svinje...

Svinja se smatra prljavom zivotinjom, dakle bilo koga ko je prljav mozete uporediti sa svinjom. Vi mozete za nekog reci da je lukav kao lisica, veran kao pas itd. - to nije bestijalizacija.
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:47 28.01.2008

Re: Rasistički blog

G r o f i c a
Nisam uopšte rekao da mi se dopada đubre po ulicama, kao što nisam implicirao da Brisel po ovom pitanju treba da bude uzor. Samo sam heto da kažem fenomen đubreta nije ekskluzivno srpski i da ga ima i u "razvijenom delu sveta". To o čemu vi pričate viđao sam u Rumuniji, Bugarskoj, ali sam viđao i Parizu, Londonu, Amsterdamu (gazio sam u centru grada po životinjskim iznutricama baćenim iz fast food restorana na sred ulice), itd. Nije to ničija ekskluzoiva, a đubre jeste fenomen upravo industrijalizovanih zemalja. Mislim da bi pre trebalo da se misli o ekološkom problemu, a ne o "nedostatku kulture" -- za mene je mnogo veći problem to što su SAD najveći proizvođač đubreta na svetu, pa ma gde ono bilo složeno.

Takođe, to malograđansko zgražavanje nad prljavštinom vam je kulturni kod, takođe -- u Iindiji, npr, se "prljavština" smtra delom prirode i ne postoji striktna distinkicija između subjekta i prirode kao na Zapadu. Insistiranje na čistoći takođe ima odjeke pro-fašističke ideologije: nije li nacistički ideal bilo upravo savršeno čisto društvo u svakom smislu te reči, i nije li ideal bio obrijani, doterani, besprekorni, čisti mali partijski aparatčik? Mislite o tome!

Da li neko moze ovo da mi prevede? Ja stvarno ne razumem.


ne može niko, čak mi malković :)))
Doctor Wu Doctor Wu 17:48 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Rešenje: ozbiljno oglobiti bacanje smeća po ulici i povećati efiksanost gradske čistoće. Vrlo jednostavno. I grad će zablistati. I videćete da će "civilizacija" stići i u Srbiju, lako i brzo.

Da, slažem se. Bolje od ikakvog pozivanja na "ljubav prema voljenom gradu/drzavi/selu" takva politika bi brzo rešila pitanje čistoće.

Ali, nije li i to, delom, ono o čemu Goran piše kad pominje Velju selju? Tj, nije li "prljavština" kod nas već toliko uzela maha da ljudi svesno biraju one koji će tolerisati takvo, u osnovi, asocijalno ponašanje?
man ray loves me man ray loves me 18:20 28.01.2008

Re: Rasistički blog - pitanje i strudlanje

Po mom misljenju nema potrebe za imperativom. Pitala sam se prosto sta je Vas odgovor.
Dušan Maljković Dušan Maljković 18:30 28.01.2008

Re: Rasistički blog - pitanje i strudlanje

Nije bio kategorički imperativ. Izvinjavam se ako je zvučalo pomalo autoritarno i nametljivo.

Argumente sam izneo -- možete se složiti ili ne. Drugačije interpretirate tekst, što je legitimno. Ali dozvolite i meni da imam svoja zapažanja.

Srbija ne pripada indijskoj civilizaciji, a Marković implicira da je ona svojevrni pad u odnosu na evropsku, tamo gde se i nalazi, ali se još nije dovoljno civilizovala. Prema tome, Srbija je u njegovoj interpretaciji nešto bastardno odnosno bestijalno u odnosu na ono što je njegov ideal -- "razvijeno evropsko društvo" i "život dostojan čoveka".

Prljav i čisto su veoma kompleskni pojmovi i duboko opterećeni raznovrsnim značenjima da se prosto ne mogu upotrebljavati tek tako, zdravorazumski. Ako mislite da je "čisto" pozitivno setite se samo projekta čiste arijevske rase i biće vam jasno da nije sve simple as that. Kao i da "prljavština" može biti moralna kategorija posredstvom koje se neka seksualna ponašanja mogu isključiti iz opsega normalnosti te posledično diskriminisati.

Nadam se da sam vam sada malo pojasnio svoje stanovište.
man ray loves me man ray loves me 18:43 28.01.2008

Re: Rasistički blog - pitanje i strudlanje

Bojim se da niste. Ja sam Vam ponovila Vasa stanovista, Vi ste ih interpretirali kao moja i sada ih negirate.
Ja Vas prosto pitam - zasto bi reci da nesto ne pripada evropskoj civilizaciji bio rasizam? Postoji dosta nasih politicara koji zele da budemo Rusi, jesu li oni svi rasisti?
Prljav i cist imaju svoje znacenje, koje pise u svakom recniku, i tako su upotrebljeni. Ja kad kazem - oprala sam ruke pa su sada ciste, ne govorim nista o cistoj arijevskoj rasi.
stephen dedalus stephen dedalus 19:01 28.01.2008

Re: pitanje

nadam se da nije problem da ja pokusam da odgovorim. ono sto je g. DM okarakterisao kao rasizam, a kako sam to ja protumacio, jeste prihvatanje pogleda na svet zapadnoevropske kulture kao kanona civilizacije, prema kome se mere sve ostale kulture. dakle, zapadnoevropska kultura je isto sto i civilizacija, odnosno zapadna evropa jeste evropa. zemlje istocne i centralne evrope su morale da prihvate norme zapadnoevropske kulture, da bi stekle pravo da postanu deo evrope. dakle, "civilizacija" se izjednacava sa ekonomskim napretkom. to je ocito na premeru komentara u vezi sa albanijom. markovic je rekao "tako nesto ne postoji ni u albaniji", govoreci o dizajnu i izgledu tablica. stankovic je to pokusao da opravda time sto je doticna drzava po ekonomskim statistikama na dnu evropske lestvice. dakle, ako je drzava ekonomski nerazvijena, ona ne moze imati kvalitetan dizajn. rekao bih da je to vrsta "civilizacijskog rasizma", kakav recimo imate kod dzosefa konrada u "srcu tame" gde se naprednost tumaci kao mogucnost da se prihvate odredjene ekonomoske i drustvene norme. dakle, srbija jeste izvan zapadnoevropske civilizacije, ali ne i izvan civilizacije kao takve.
sto se tice prljavstine u srbiji, problem je daleko dublji nego kese po ulicama. nije problem ocistiti romska naselja. ali, kako uciniti da ljudi u srbiji prestanu da vredjaju jedni druge nazivima "cigane" i sl.
kada sam usao u srbiju pri put nakon duzeg boravka u inostranstvu nije bi bio problem sto sam video smece po ulicama, vec sam se sokirao kada sam video neke ljude za koje znam (i ne samo ja) da su ucinili zlocine u ratovima kako setaju po tim istim ulicama. da li je vec smece plasticna boca, ili natpis "ziveo ratko mladic"?
G r o f G r o f 19:16 28.01.2008

Grofice..

Ja stvarno ne razumem


Ti si fašista, jer ti smeta prljavština. Pa to je tako jasno gospodjo-ice sa simpatičnim nikom..hahaha.
Pozdrav :))))))
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 19:21 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Nije taj komsija iz neke dzungle cim ima kupatilo i zivi u sred Beograda.


Komsija je sisao sa planine i dosao u grad.
Dušan Maljković Dušan Maljković 19:36 28.01.2008

Re: pitanje

stephen dedalus
nadam se da nije problem da ja pokusam da odgovorim. ono sto je g. DM okarakterisao kao rasizam, a kako sam to ja protumacio, jeste prihvatanje pogleda na svet zapadnoevropske kulture kao kanona civilizacije, prema kome se mere sve ostale kulture. dakle, zapadnoevropska kultura je isto sto i civilizacija, odnosno zapadna evropa jeste evropa. zemlje istocne i centralne evrope su morale da prihvate norme zapadnoevropske kulture, da bi stekle pravo da postanu deo evrope. dakle, "civilizacija" se izjednacava sa ekonomskim napretkom. to je ocito na premeru komentara u vezi sa albanijom. markovic je rekao "tako nesto ne postoji ni u albaniji", govoreci o dizajnu i izgledu tablica. stankovic je to pokusao da opravda time sto je doticna drzava po ekonomskim statistikama na dnu evropske lestvice. dakle, ako je drzava ekonomski nerazvijena, ona ne moze imati kvalitetan dizajn. rekao bih da je to vrsta "civilizacijskog rasizma", kakav recimo imate kod dzosefa konrada u "srcu tame" gde se naprednost tumaci kao mogucnost da se prihvate odredjene ekonomoske i drustvene norme. dakle, srbija jeste izvan zapadnoevropske civilizacije, ali ne i izvan civilizacije kao takve. sto se tice prljavstine u srbiji, problem je daleko dublji nego kese po ulicama. nije problem ocistiti romska naselja. ali, kako uciniti da ljudi u srbiji prestanu da vredjaju jedni druge nazivima "cigane" i sl. kada sam usao u srbiju pri put nakon duzeg boravka u inostranstvu nije bi bio problem sto sam video smece po ulicama, vec sam se sokirao kada sam video neke ljude za koje znam (i ne samo ja) da su ucinili zlocine u ratovima kako setaju po tim istim ulicama. da li je vec smece plasticna boca, ili natpis "ziveo ratko mladic"?


Lepo. A ja već mislio da pričam u prazno. Hvala vam na razumevanju. Jedan suvisli komentar nakon sto uliva mi nadu da komentarisanje na ovom mestu ima nekog smisla.
dragan7557 dragan7557 19:56 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Rešenje: ozbiljno oglobiti bacanje smeća po ulici i povećati efiksanost gradske čistoće. Vrlo jednostavno. I grad će zablistati. I videćete da će "civilizacija" stići i u Srbiju, lako i brzo.


Globiti ili oglobiti nije srpska reč. Globanje ili glabanje mi upotrebljavamo za kosti mrtvih domesticiranih životinja
aređe i za šoneke nedomestikovane, neposlušne kažnjavamo.

A gde ste vi naučili da je batina izašla iz Raja. Valjda se više postiže edukacijom stanovništva nego batinom kojom se obično izaziva bunt i inat.
Da bismo ozbiljno premerili količinu đubreta trebaju nam neke statistike i komunalne informacije, koje

Đubre se ne meri već baca=deponuje na za to određena mesta.
ulica u Briselu blizu centra bila je CELA prekrivena kesama za đubre,


Nije mi poznato kada ste bili u Briselu, a ja se upravo iz njega javljam i do sada (dva dana) nisam video nikakvo đubre o kome vi pričate.
dragan7557
Exitus Letalis Exitus Letalis 20:15 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Dušan Maljković
I posle ja potcenjujem tuđu inteligenciju?

Argumenti, dragi moj, argumenti, a ne vređanje... Ili vi samo to imate na repertoaru?

slušaj maljkoviću,
ne idem na tvoje blogove jer tamo banuješ i brišeš.
kada stavim "a" ti me zabanuješ.
toliko o tvojoj pristojnosti, toleranciji etc.

p.s. čovek koji se druži s fašistima nekom ovde soli pamet o rasiszmu i fašizmu.
pa to je upiš živi.
možda imaš "moć" i ovde da brišeš.
ne znam.
al znam da ću biti prikraćena za tvoje analize i umotvorine jer nemam vremena
da pišem komentare koje ti bez čitanja brišeš.
man ray loves me man ray loves me 20:26 28.01.2008

Re: Pitanje

ono sto je g. DM okarakterisao kao rasizam, a kako sam to ja protumacio, jeste prihvatanje pogleda na svet zapadnoevropske kulture kao kanona civilizacije, prema kome se mere sve ostale kulture. dakle, zapadnoevropska kultura je isto sto i civilizacija, odnosno zapadna evropa jeste evropa.

Problem je samo u tome sto to nigde ne pise u blogu. Dusan rekao da je Goranov blog rasisticki, a on to zapravo nije. Goran se oseca pripadnikom Evrope, smatra da i Srbija treba da bude deo Evrope i analizira u tom svetlu negativne pojave u zemlji. Tu nema nista rasisticko. Njegovo je pravo da zauzima stav prema pojavama i da ih karakterise kao pozitivne i negativne.
Problem nije u blogu, vec u Dusanovom citanju. Svako cita i pravi asocijacije koje su mu dostupne. Ima ljudi koji citaju Nietzsche-a kao fasistu, so what.
Dušan Maljković Dušan Maljković 21:02 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Exitus Letalis

Dušan MaljkovićI posle ja potcenjujem tuđu inteligenciju?Argumenti, dragi moj, argumenti, a ne vređanje... Ili vi samo to imate na repertoaru?slušaj maljkoviću,ne idem na tvoje blogove jer tamo banuješ i brišeš.kada stavim "a" ti me zabanuješ.toliko o tvojoj pristojnosti, toleranciji etc.p.s. čovek koji se druži s fašistima nekom ovde soli pamet o rasiszmu i fašizmu.pa to je upiš živi.možda imaš "moć" i ovde da brišeš. ne znam.al znam da ću biti prikraćena za tvoje analize i umotvorine jer nemam vremenada pišem komentare koje ti bez čitanja brišeš.


Vi ste EL rekorderka po broju brisanih komentara -- među prvih pet nimalo laskave liste. To brisanje je sprovodio administrator, a razlog je kršenje pravilnika. To svakako nije moja krivica. Držite se pravila igre i postovi će vam o(p)stati. I naučite -- netolerancija se ne toleriše. A vi ste primer uvredljivog i nevaspitanog komentatora. Emprijski dokaz, kako rekoh, je broj izbrisanih postova. Ili se moderator sa mnom urotio i pre nego što sam bio na blogu?

S kim se ja družim to je moja privatna stvar. I nema nikakve veze sa argumentima -- nešto je rasističko ili nije bez obzira s kim se viđam u intimnom kontekstu.

A da li ćete pistai ili ne na mom blogu stvar je vašeg izbora. Svaki vaš post u skladu sa pravilima bloga je, što se mene tiče, više nego dobrodošao. Meni je cilj da sa svim konstruktivno komuniciram, pa i sa vama. Izvolite, vi ste na potezu.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:15 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Vi ste EL rekorderka po broju brisanih komentara -- među prvih pet nimalo laskave liste. To brisanje je sprovodio administrator, a razlog je kršenje pravilnika.

nisam baš u samom vrhu al šta ćeš. postićiću i to ako te veseli.
drugo, komentari se brišu iz nekoliko razloga:
kad ih briše sam vip, što ti redovno radiš
kada se briše troll, odleti i sve što je u vezi s tim
kada se blogeri ponašaju nevaspitano a nisu vip-ovi kao ti na primer
kada se širi rasizam, fašizam, vređaju žrtve, veličaju zločinci
kada neko proceni da nešto nije politički korektno
kada se praktikuje govor mržnje
kada se otkrivaju lični podaci blogera etc.

sve to utiće na broj brisanih komentara.
ja se ne uzbuđujem.
zastupam svoja uverenja dosledno, opet za razliku od tebe.

S kim se ja družim to je moja privatna stvar. I nema nikakve veze sa argumentima -- nešto je rasističko ili nije bez obzira s kim se viđam u intimnom kontekstu.


ma naravno. znam ja da je mladić optužen za genocid al ja s njim samo igram šah, ne delim uverenja i ne odobravam genocid.
jel to?
A da li ćete pistai ili ne na mom blogu stvar je vašeg izbora. Svaki vaš post u skladu sa pravilima bloga je, što se mene tiče, više nego dobrodošao. Meni je cilj da sa svim konstruktivno komuniciram, pa i sa vama. Izvolite, vi ste na potezu.

to nije tačno. brišeš i banuješ kada stavim bilo kakav komentar s kojim se ti ne slažeš.
ne dozvoljavaš meni drugačije mišljenje.
tačno je da si pljuvao po radomiru konstantinoviću - najvećem živom srpskom filozofu.
i kad sam ti to rekla - banovao si me.
bez objašnjenja.
moderator kada briše pošalje obaveštenje.
razumeš.
JJ Beba JJ Beba 22:32 28.01.2008

Re: Rasistički blog

i ako sam rekla da neću da (se) igram sa tobom moram. ne da mi istinoljubivost
Vi ste EL rekorderka po broju brisanih komentara -- među prvih pet nimalo laskave liste

ja sam jjb, najbrisanija blogerka na blogu

To brisanje je sprovodio administrator, a razlog je kršenje pravilnika.

neko kaže kršenje pravilnika neko kaže cenzura

neki drugi blogovi i blogeri vole moje prve mesto i misle da sam legenda.
neko kaže legenda neko kaže nepristojna.
ne bih ja bila na prvom mestu da me nisu pojurili


Dušan Maljković Dušan Maljković 22:36 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Vaš diskurs je i dalje krajnje netolerantan, i to se vidi u svemu što pišete. I ne samo to -- uopšte niste u stanju da primite informaciju i promenite stav. To vas doduše čini doslednom, ali i fanatičnom, što je naravno nezavhavlna pozicija -- trudite se i pišete, ali vam brišu. Ne samo ja, nego i drugi, a i adimistrator. Pa kad vas toliko brišu, da nije problem u vama? Da li vam je to palo na pamet u vašoj svetoj misiji podrške strancki koja podržava militarizam i kapitalizam?

Nepoznato mi je da sam igrao šah sa Mladićem, optuženikom za ratne zločine, kako sami kažete. Vrlo legalistički od vas.

A o RK ja imam svoje mišljenje koje ne korespondira vašem. I niste banovani, bili ste zbog iznošenja pribatnih informacija, laži i kleveta. I moderator mene obavesti kada briše, ne uvek javno. I to da znate.

Ako hoćete, pišite na blogu. I dalje ste dobrodošli. Do tada, end of debate.



Jelena Pavlović Jelena Pavlović 23:24 28.01.2008

Re: Rasistički blog

A ne divni Beograđani koji veruju, zato što su iz Beograda, da su bolji od ostatka Srbije?


Ovo ne misle Beogradjani. Beogradjani nikada za sebe ne kazu da su divni. Oni samo vole Beograd.
G r o f i c a G r o f i c a 23:24 28.01.2008

Re: Grofice..

Ti si fašista, jer ti smeta prljavština. Pa to je tako jasno gospodjo-ice sa simpatičnim nikom..hahaha.
Pozdrav :))))))

E, da ja sam fasistkinja a ne fasista. Fasista je neko ko se zove Tomislav Nikolic, Vojislav Seselj i njima slicni. Ja mogu samo biti fasistkinja i to za NJIH jer ih organski ne varim i zenskog sam roda. Ocito.
P.S. Dobro ste me zapazili, G r o f e, pomalo mi neprijatno sto ja Vas nisam primetila.Ne zamerite ovde sam tek pristigla.:)))
G r o f i c a G r o f i c a 23:29 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Ovo ne misle Beogradjani. Beogradjani nikada za sebe ne kazu da su divni. Oni samo vole Beograd.

Ni Beogradjani nisu vise ono sto su bili. Neki dan na Tasmajdanu pridjem ljubazno jednom gospodinu da ga pitam za ulaz u jednu ustanovu jer je promenjen on arogantno odbija da mi pomogne. Ali su zato Beogradjanke bile predusretljive i kao uvek elegantne i ljubazne.:)))
G r o f i c a G r o f i c a 23:33 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Komsija je sisao sa planine i dosao u grad.

Verovatno. A mnogo je komsija svuda sirom Srbije.
man ray loves me man ray loves me 23:33 28.01.2008

Re: Grofice..

G r o f i c a
E, da ja sam fasistkinja a ne fasista.

:)
G r o f i c a G r o f i c a 23:40 28.01.2008

Re: Rasistički blog

Meni je cilj da sa svim konstruktivno komuniciram, pa i sa vama. Izvolite, vi ste na potezu.

Izvinjavam se sto se mesam, ali malo samokriticnosti bi Vam zaista pristajalo. Vi u svemu vidite fasizam pa cak i u tome kada nekome zasmetaju smece. Osim toga umesto da konstruktivno diskutujete Vi nas upucujete da idemo i cistimo smece mi a ne oni koji su to bacili. Da li je to u redu po Vama?
stephen dedalus stephen dedalus 00:57 29.01.2008

Re: Pitanje

istina. kada sam ponovo procitao goranov tekst video sam da je on rekao kako je u pitanju prelazak iz jedne civilizacijske zone u drugu, a ne iz civilizacije u necivilizaciju. ipak, ne bih se slozio sa komentarom za albaniju: albanija je siromasna, ali je civlizovana i evropska. takodje mislim da su njihove tablice skoro identicne nemackim.
naravno, dusan voli da provocira diskusiju i ocito da je dobar u tome. ucitava, kao i svi mi. recimo, slucaj napulja koji on navodi nema nikakve veze sa pitanjima kulture i civilizacije. mafija u italiji kontrolise smece. sada se korumpirani politicari "bore" protiv mafije, koja im verovatno ne placa dovoljno, a mafija kao odgovor strajkuje.
da li je po malo fasisticki uzimati cistocu kao merilo necije civlizivanosti: mislim da jeste. da li cete u indiji naici na prljavstinu za zapadnoevropske pojmove: svakako. ali, ja za jedno pranje sudova potrosim vise vode nego sto je prosecnoj indijskoj familiji dostupno za citav dan.
kada sam poslednji put bio u beogradu "surcin" je bio neuporedivo cistiji od nekih aerodroma kojima sam prosao na tom putu. svaki toalet u kom sam bio imao je konrtolnu tablu na kojoj je pisalo kada je poslednji put ociscen. pri cemu ne mogu da kazem da sam pohodio nekakva "eksluzivna" mesta. ipak, krvoloci su bili svuda po novinama i na televiziji, navijaci su im klicali po stadionima.
uostalom, ako vec zelimo razvijeni kapitalizam, evo predloga kako da resimo problem smeca u srbiji jednom za svagda. treba gospodinu miskovicu pokloniti "underworld" dona delilla. treba mu objasniti da je smece ogroman biznis. miskovic treba da dobije monopol na smece u srbiji. tako bi mogao da zatvori krug. posto vec ima monopol u trgovini imao bi cistu racunicu: sto vise proda, sto vise besplatnih kesa podeli, to vise posla za "delta smece." gradjani bi placali recimo deset evra mesecno delta smecu kroz racune za struju. fantazija!
Exitus Letalis Exitus Letalis 03:04 29.01.2008

Re: Rasistički blog

Nepoznato mi je da sam igrao šah sa Mladićem, optuženikom za ratne zločine, kako sami kažete. Vrlo legalistički od vas.

još si i krajnje neduhovit.
a i to je dar.
o konstrukciji ove rečenice - nemam reči....
stvarno si ovo napisao za sebe - nepoznato mi je da sam igrao šah....
zacenila sam se...

A o RK ja imam svoje mišljenje koje ne korespondira vašem.

ne korenspondira?
xaxaxaxaxaxa
nek korenspondira s isidorinim i karleušinim. to si inače ti.
Dušan Maljković Dušan Maljković 03:42 29.01.2008

Re: Rasistički blog

Hvala na komplimentu.

Uvek su mi bili draži pametni desničari nego glupi liberali, kako Žižek reče.
irvas irvas 04:07 29.01.2008

Re: Rasistički blog

buda milic
Dušane,Ima tome već nekoliko meseci kako bih ti na neki od idiotskih komentara nešto odgovorio, ali mi ne ide.

ne ide ni nama. maljkovic ignorise odgovore ili, sto bi nas narod rekao, pravi se lud. lepo mu je tako.
buda milic
Ne zbog toga što nemam šta da ti kažem, nego zato što ne želim da budem takav čovek:))

slazem se. maljkovic ni ne primecuje da su mnogi poceli da ga ignorisu.
buda milic
Ali ovo tvoje frustrirano zabeđivanje i bušna logika u formi naučnog i objektivnog pristupa problemu, je ono što pristojnog čoveka tera na blud, a nepristojnog na ushićenje.

tacno. valjda ce dusan jednog dana nauciti da nije poenta samo u citanju vec u razumevanju i razmisljanju.
buda milic
I nijedna od zanimljivih i nezanimljivih teza koje furaš poslednjih 10 godina te ne čine toliko posebnim, koliko to čini zadrtost na kojoj insistiraš na ovom blogu.

po meni cist beszobrazluk. maljkovic je takav ignorant da se citalac (kao npr ja) cesto pita da li on uopste zeli da komunicira sa blogerima ili pak ne vidi dalje od svog odraza u ogledalu.
buda milic
Ogledalo, Maljkoviću, pod hitno u ruke!

ja bih pre rekao da je nas vrli autor predozirao sa ogledalom.
Nina5 Nina5 15:11 29.01.2008

Re: Rasistički blog

Dušan Maljković
Mislim da se skoro nije pojavio ovako rasistički blog na ovom mestu.Ne samo da impicirate da je Srbija van civilizacije -- onim delom o prelasku iz jedne civilizacijske zone u drugu (što je teza i evropske desnice) -- već pojedine ljude poredite sa stokom, a najgore upisujete u Albaniju, u svetloj tradiciji srpskog nacionalizma. O tome da implicirate da je Srbija obor u kome po definiciji žive svinje ne bih posebno govorio.Da li ste ikada bili u Briselu? Jedna od mojih prvih impresija bila je nesnosna količina đubreta, čitave ulice prekrivene crnim kesama iz kojih se rasipa sve i svašta. Da li vam je poznata dramatična situacija u Napulju, gde je takođe đubre postalo akutni problem?


VALJEVO – Poledicu na valjevskim ulicama zamenilo je blato i zaostala šljaka koju putari bacaju u strmim ulicama. Građani se danima već kaljaju i na trotarima i trgovima u samom centru grada, ali u gradskoj čistoći kažu da je opština zabranila pranje ulica u periodu od 16. novembra do kraja marta.

Blata ima i na reprezentativnim trgovima Vojvode Mišića i Desanke Maksimović, ali i u BID zoni. Žitelji perifernih delova grada iz svojih domova ne izlaze bez kaljača. Komunalaci objašnjavaju da poštuju odluku Opštine Valjevo još iz 2001. godine kojom je pranje ulica od 16. novembra do 31. marta zabranjeno.
- Prema toj odluci nije predviđeno čišćenje i pranje ulica tokom zime, zbog niskih temperatura i poledice. Ulice peremo u noćnim satima, ali ako bi bile oprane pri niskim temperaturama kao što su sada, onda bi do jutra bile klizave i opasne za vozače i pešake, kaže v.d. direktor „Vidraka“ Slobodan Pavlović.
Valjevo je, međutim, u periodu od Božića do prošlog ponedeljka bilo među najtoplijim gradovima u Srbiji, na Jovanjdan je bilo 18 stepeni, a ni noću temperatura nije bila ispod nule.
-Dani jesu bili topli, ali noću temperatura nije bila iznad četiri stepena, a mi moramo da poštujemo proceduru da ne dođe do stvaranja poledice. U par navrata smo preko dana izvezli cisterne na ulice da ih peremo, ali se u velikoj saobraćajnoj gužvi stvori kolaps, pa nas je saobraćajna policija isključila, objašnjava Pavlović.
-Građani imaju pravo da zahtevaju da ulice budu čiste, ali mi smo budžetsko preduzeće, tako da za eventualni izlazak na teren u ovom periodu, moramo da dobijemo naknadni nalog komunalne inspekcije ili Direkcije za urbanizam, kako bi tu uslugu od njih kasnije naplatili, kaže Pavlović.
Direktor „Vidraka“ konstatuje i da se Valjevo nije baš „isprsilo“ novcem izdvojenim za umivanje gradskih ulica.
- Mi iz lokalnog bužeta za taj posao imamo tek 28 miliona dinara, a treba nam bar duplo više novca da bi Valjevo bilo umivenije, trdi Pavlović.
Gomilanju blata u gradu, kako kaže, doprinose i kamioni koji ga „razvoze“ sa desetak gradilišta stambenih ili poslovnih objekata. Po propisima, svaki kamiondžija bi pre napuštanja gradilišta trebao da opere gume, ali oni to ne čine. U tim slučajevima treba da reaguje komunalna inspekcija, ali u dosadašnjoj zimskoj sezoni nije bio nijedan zahtev da se kamioni blatnjavih guma isključe iz saobraćaja.


Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:24 29.01.2008

Re: Rasistički blog


Ni Beogradjani nisu vise ono sto su bili. Neki dan na Tasmajdanu pridjem ljubazno jednom gospodinu da ga pitam za ulaz u jednu ustanovu jer je promenjen on arogantno odbija da mi pomogne. Ali su zato Beogradjanke bile predusretljive i kao uvek elegantne i ljubazne.:)))


"Gospodin" je mozda malo poremecen, ili nije naucio sta znaci gradjansko ponasanje. Ovo me podsetilo na Sarajevo pre mnogo godina, kada sam trazila kafanu Park, a neki cika koji se jedva kretao oslanjajuci se o stap, ponavljao, prateci me: "Idite u pravcu!" Tako smo taj cika i ja, iduci "u pravcu" dosli do Parka.

Komsija je sisao sa planine i dosao u grad.


Verovatno. A mnogo je komsija svuda sirom Srbije.


Sve sto je primenljivo za Beograd, odnosi se na bilo koji grad u Srbiji: Novi Sad, Pozarevac, Pirot, you name it....
G r o f i c a G r o f i c a 21:58 29.01.2008

Re: Rasistički blog

"Gospodin" je mozda malo poremecen, ili nije naucio sta znaci gradjansko ponasanje. Ovo me podsetilo na Sarajevo pre mnogo godina, kada sam trazila kafanu Park, a neki cika koji se jedva kretao oslanjajuci se o stap, ponavljao, prateci me: "Idite u pravcu!" Tako smo taj cika i ja, iduci "u pravcu" dosli do Parka.

Nije bio poremecen vec AROGANTAN na kub. Reagovao je smislu - kako se usudjujete da me nesto pitate, znate li Vi ko sam ja?!'' Primetila sam da su mladi Beogradjani veoma predusretljivi i zene.
pozz.:) Beogradjanki (?)
Strmoglavi badža Strmoglavi badža 13:58 28.01.2008

Kao voz za Aušvic


Na žalost, pasoš se može sakriti u džep, ali prizori koji se vide iz voza koji ulazi u ,
gle ironije - Beograd su najblaže rečeno zastrašujući.
Već na dvadesetak km od Beograda, nailazi se na velike deponije smeća,
koje se nalaze odmah pored pruge. Na njima se veselo igraju gola - polugola Romska dečurlija.
Ima i kartonskih kuća, naravno, i stranci u šoku gledaju kroz prozore, ustaju sa sediša, da bolje vide.
Bez reči su. Malopre su prošli kroz Hrvatsku - iz voza se vide samo sredjena i čista sela.
Idemo prilazimo Bg-u, sad smo već negde Bežanija - Novi Beograd.
Nova tura deponije, i novi prizori užasa. Vidimo neke ogromne zgrade u izgradnji i opet karon city.
Prizori su kao iz filmova o Pobesnelom Maksu ili oslobadjanju Aušvica.
Na kraju kao šlag na tortu -Gazela - sam centar 'grada'.

Neki od tih putnika - stranaca, su mi pričali - krajnje pažljivo da nekog ne uvrede,
da su bili veoma uplašeni i da su se ozbiljno zabrinuli za svoju 'sudbinu' u Beogradu.
Obor, nego šta.


Uz svo poštovanje na ukazivanje blamaže oko pasoša, mislim da je ovo prioritet i neverovatna sramota.
Trebalo bi alarmirati javnost i pomoći i tim ljudima, i naravno izmestiti te divlje deponije smeće da ne budu baš
5 metara od pruge.
P.S.
Znam, znam, gde baš u ovom trenutku kada se rešava sudbina Kosova....
Lala013 Lala013 17:17 28.01.2008

Re: Kao voz za Aušvic

Po popisu iz 2001 u susednoj Hrvatskoj je bilo 9463 Roma, od 4.437.460 stanovnika.
Po popisu iz 2002 u Srbiji je bilo 108193 Roma, od ukupno 7498001 stanovnika.
Od ovog broja, samo u Beogradu zivi 19191, dakle duplo vise nego u celoj Hrvatskoj. U Zagrebu pak zivi 231 Rom.
Statistika jest suvoparna & dosadna, i moze kao dobar bikini (ko zna da ga odabere) da pokrije nedostatke, a otkrije sta vec valja...
Hocu samo reci po nasim deponijama ima ko da skace, po susednim bas i nema...
Volela bih tim nasima neke bolje uslove zivota, pa neka ih bude i pola miliona...i vise. Necu da verujem da ne postoji nacin da se nekako iz kartonskih kutija presele u neka sredjena naselja sa skolom, domom zdravlja... Kako ne znam, to valja da cine ovi sto imaju 250.000/mesecno i lap top, na dodjem ti.


Strmoglavi badža Strmoglavi badža 12:46 29.01.2008

Re: Kao voz za Aušvic

Lala013
Hocu samo reci po nasim deponijama ima ko da skace, po susednim bas i nema...


Slažem se, ali ja sam hteo da naglasim da se kod nas te deponije nalaze 10 metara od pruge kojom
stranci stižu u Beograd, pa onda još i na više mesta u centru grada.
Kada to vide - toliko su šokirani da im posle naš uobičajni svinjac u Bg-u dodje kao dašak vetra u letnje
popodne.
Inače i priča sa pasošem i prizori iz svakodnevnog života nam govore da nam zemlju, firmu, kućni savet,
...(u name it) , vode veoma nesposobni i / ili nezainteresovani ljudi.

Možda bi na pasošu umesto rojalističih obeležja mogla da bude metla a boja pasoša narandžasta.
E, to je već brendiranje Srbije.
NeuroRadoznalost NeuroRadoznalost 14:20 28.01.2008

ZASTITA

E te nase pasose mozemo samo da uramimo i da stavimo na zid.
Kazu da ima 7 nivoa zastite, najsavremeniji u Evropi.
Ali neke "anti-srpske" snage su saznale da postoji i 8. mnogo tajniji nivo zastite.
Taj nivo zastite se sastoji u tome sto nigde ne mozemo sa tim pasosem.

Ali opet dzabe nama ta farsa oko pasosa kad ce opet neki klan, kao sto je bio zemunski, izdobijati pasose od rezima.
Samo sto ce oni moci da biraju na koje ime ce da im budu pasosi.
A dobice onu verziju pasosa bez 8. nivoa zastite(diplomatski).

Smesni smo kada nas u 21. veku neko uslovljava da idemo u neku tamo vojsku(ja licno nikada necu sluziti srbiju) da bi nam dali pasose u trajanju od 10 godina.
To je zastita da ne pobegnemo iz drzave.
srdjee srdjee 14:33 28.01.2008

ISPRAVE





Re: ISPRAVE

bolje bi ima bilo da stave sto vise praznih stranica, da se nadje za vize.
Zekaan aan Oceaan Zekaan aan Oceaan 20:23 29.01.2008

Re: ISPRAVE

Pise na slici:

Bez pasosa: ... kao i onima kojima u svrhu odbrane zemlje nije propisano odobrenje za putovanje u inostranstvo.


Znaci opet ce da nam traze potvrde da smo sluzili vojsku ili da studiramo. I opet ce neko (tj mi) morati da nam brani zemlju. (>_<
Srđan Kusovac Srđan Kusovac 15:09 28.01.2008

Sve tačno

Sa koje god strane da ulazite kao na drugi svet da dolazite. Čak ni granične kućice ne mogu da naprave kako treba nego drže policiju u onim metalnim kioscima.

A pasoši i jesu kao da su ih Veljini dizajnirali. Ne bi me čudilo da i jesu tj da su to dobili stranačkom raspodelom.

Preporuka.
dakics dakics 15:29 28.01.2008

dokon bloger i jarice krsti

Ne znam koji problem autor bloga ima sa novim tablicama.

Jednako izgledaju kao:

a) Hrvatske - imaju grb drzave (4C umesto sahovnice)
b) Makedonije - sadrze malu cirilicnu oznaku mesta
c) sve ostale drzave, ostatkom dizajna

Font sa slike gore sigurno nije primenjen. Bice to font koji uglavnom svi koriste (uz manje varijacije) kako bi se omogucilo automatsko citanje tablica.

Ako cemo pravo, meni su najgore one Belgijske male sa crvenim slovima. Ali to je najmanje bitno, Italija jos uvek ima 4-5 vrsta tablica u opticaju, sa razlicitim dizajnima i vrstama natpisa. Ja sam imao svoje sarene Virginia/SRDJAN tablice jer mi se tako htelo.

Ako smo kod saobracaja, mnogo veci problem je isaranost (unistavanje) znakova. Apsolutno nista ne kosta da to ne radimo.
-----------------------------------

PASOS... super nam je pasos i jedva cekam da ga dobijem

Niko od granicne/carinske sluzbe nece uzeti pasos, pogledati korice i onda vas pustiti dalje. Pasos se OTVORI, proveri slika, podaci i eventualno viza i sl.

Koliko pogranicna sluzba vodi racuna o pasosima, i koliko me zivo zabole za njihove muke da citaju pasose, najbolji su primer bahati amerikanci koji ZAHEFTAJU (!!) ulaznu dozvolu za pasos, a prosli put su mi zaheftali zajedno sa tom stranicom i sve ostale do kraja (pola pasosa), probusivsi pritom jednu aktivnu vizu.
Tarkovski Tarkovski 15:56 28.01.2008

Re: dokon bloger i jarice krsti

O ukusima ne vredi raspravljati. Ali sumnjam bas da se ovde radi o estetskim razlozima.

Meni tablice izgledaju recimo 8.5/10 a korice recimo 6/10 (recimo vise bih voleo plavu boju, malo manji grb i mesano cirilicu i latinicu na koricama).

Ova tema mozda na 107.-om mestu liste prioriteta zemlje. Nazalost.
Fela Fela 15:44 28.01.2008

Obor nego sta!

A za to i jeste kriva vlast koja ne da nema osecaj za estetiku, vec mislim i da namerno plasiraju kic. Pitanje je gde je tu DS i zasto je potpuno ambivalentan?
To kako izgleda Beograd, treba pitati gradske vlasti, koje samo sede pricaju o nekim mostovima, obilaznicama itd, a u stvarnosti srede neki park (2-3, do sada, a setite se koliko im je trebalo da srede park iza jdp-a, pa su ubrzali radove tek kada je objavljena reportaza na b92) i asfaltiraju po neku ulicu.

Jeste, tu je i ta Veljina ekipa, nezaobilazni Sarancic

Ali mislim da treba pomenuti i televiziju. To je valjda nesto sto po ceo dan gledamo.
Bio bi red da se krene od Tijanica, koji pojma nema o estetici, a prvo sto je rekao kada je dosao na rts su bile "Karleusine sise". Na sajtu rts-a mozete cak i da mu postavite pitanje ovde, ali pre toga:
RTS
... a prethodno pogledajte pitanja koja građani najčešće upućuju generalnom direktoru Aleksandru Tijaniću i njegove odgovore:

Tako da izmedju ostalih gluposti koje je covek odgovorio je i ovo:
. Zašto je program HRT-a bolji?
o Program HRT-a nije bolji ali bolje izgleda, s obzirom na to da raspolažu sa 2,5 puta većim prihodima. Njihov ukupni godišnji budžet je oko 200 miliona evra, a naš je ispod 90. Njima je država, po evropskom standardu, otpisala dugove, nama nije.

Naravno, u prici o estetici na tv-u je i grand show. Ja stvarno ne znam sta je ono. Mile Kitic sa naocarima za sunce i 4-5 gologuzih devojaka koje se vrte oko njega + 3 prateca vokala (koja se ne cuju nigde). Dakle, sigurno je da se tu vrte velike pare i sigurno je da mogu da priuste sebi barem normalniji izgled bine barem ili neki celokupan vizuelni utisak (koliko je to moguce pored one kretenske muzike), ali oni to nece. Da li mozda zato sto Brena misli da je ona mnogo pametna, pa sama odredjuje kako to treba da izgleda.... ili iza svega postoji neka dublja logika, stvarno ne mogu da razmisljam o tome.
Zato nije ni cudno sto je tzv. najpopularnija pevaljka jedna najobicnija lopuza.

Sad, kada su se svi otcepili od nas i kada smo konacno sami sebi odgovorni, ne bi trebalo da nam bude niko drugi kriv sto nam je zemlja ovakva, osim nas samih.
Mili Mili 16:46 28.01.2008

Kulturluk

Navike se tesko menjaju, mlade slabo ko moze cemu nauciti. Takvi smo kakvi smo. Sve krece iz porodice, a u njoj vascelo sarenilo neometanih uzora ispljunutih iz TV-kutija kojim ostavljaju decu na milost i ne milost. To ste cak duzni i da platite sa sve PDV-om, za uzvrat dobijete zahvalnicu jer konzumirate kvalitetan program po svim statistikama.
Ulica je svacija samo nije nasa, tako se prema njoj i odnosi. Sve sto ti smeta istresi preko avlije, lansiraj sa balkona radi procene gravitacije, olaksaj se u parku( to je prirodno u prirodi), navodnjavaj haustore jer su puni prasine...
Znakovi pored puta prosto vabe da se isprangijaju svakojakim domacim naoruzanjem, treba vezbati oko, zlu ne trebalo.
ssnezana ssnezana 16:46 28.01.2008

///

Jos su dobri pasosi, kakvi smo mi:da nekim slucajem sutra neko kaze da novi pasos ne mogu dobiti oni,kojima se,recimo,stomak preliva preko pantalona...Ja bih mozda shvatila,ali ga sigurno ne bih dobila)
Spiridon Spiridon 16:51 28.01.2008

trebalo im za pecenjaru

Fela Fela 17:06 28.01.2008

Re: trebalo im za pecenjaru

Spiridon


Upravo to!

Ili ono pre neki mesec kada su ukrali kablove za struju, pa nije bilo ulicne rasvete na Brankovom mostu.
Samo na jedan nacin se to resava: po usima i po novcaniku.
Spiridon Spiridon 17:14 28.01.2008

Re: trebalo im za pecenjaru

Fela
Spiridon


Upravo to!

Ili ono pre neki mesec kada su ukrali kablove za struju, pa nije bilo ulicne rasvete na Brankovom mostu.
Samo na jedan nacin se to resava: po usima i po novcaniku.


slusaj, za ovo secenje znakova pored puta ja bih po bubrezima. Sto zbog vozaca, sto zbog Ive Andrica.

tolerancija i cistoca

Ključno pitanje -- šta JA radim da bi grad bio čistiji? Ako su već na ovom blogu sve sami protivnici "đubrenja", pa neka onda idu i čiste po gradu -- sva moja podrška takvoj eko-frendli akciji...

Ja vec godinama dobrovoljno cistim o godisnjim odmorima i praznicima (iako se ne valja). I to ne samo patriotski, oko Save, vec i u bratskim republikama sa izlazom na Jadransko more.
man ray loves me man ray loves me 18:07 28.01.2008

Re: tolerancija i cistoca

Ključno pitanje -- šta JA radim da bi grad bio čistiji?

Placam porez.

Re: tolerancija i cistoca

kao sto vidimo, to nije dovoljno. mozda morate da placate vise, da bi ljudi postigli da ociste sve one kutije od cigareta, kese, plasticne flase i sl, koje se u Srbiji rutinski bacaju kroz prozor (kuce/automobila/camca, prema zelji i potrebama)
man ray loves me man ray loves me 18:30 28.01.2008

Re: tolerancija i cistoca

Hocu reci - u uredjenoj drzavi placam porez i pazim da nista ne bacim gde ne treba - i to je dovoljno. Ne moram da cistim za drugima.
angie angie 18:09 28.01.2008

veliki sam poshtovalac sklada,

a poshto je on ovde u neverovatnom procentu isposhtovan, nemam nikakvih primedbi. Skoro da je savrsheno!
Vikingaca Vikingaca 19:03 28.01.2008

Razni Pametnjakovići...

Sada je jasno... Niko nije uveren u nešto osim onoga ko o tome zna premalo... Nisam vam ja kriv što niste videli/čuli /saznali ono što sam ja... A vi mi uporno pričate da ono što znam nije istina... Pa gospodo, imate zakon o dostupnosti informacija... pitajte neka ovlašćena lica da vam kažu nešto što vas interesuje pre nego što počnete da lupetate ovde kao otvoren prozor...
Jelena Jelena 21:13 28.01.2008

Turisticki putokazi u Beogradu

Da li ste primetili turisticke putokaze po Beogradu, koji su napisani na ocajno losem engleskom? Na tim putokazima su pogresni nazivi gradskih institucija kulture.
Na primer Muzej Nikole Tesle je od osnivanja zvanicno na engleskom, Nikola Tesla Museum. Na putokazu stoji Museum of Nikola Tesla. Ima toga jos.
Ko je dozvolio da se to postavi? Ko nije angazovao filologe i lektore da provere prevode? Ko se usudio da udari samar Beogradjanima na ovako bezobrazan i primitivan nacin? Ko je zaradio novac od nas poreskih obveznika na ovaj nacin?
Ko? Ko drzi vlast u Beogaru? Umiveni Evropejci. Elita. Vidimo kakva su elita.
JJ Beba JJ Beba 21:56 28.01.2008

Re: Turisticki putokazi u Beogradu

Ko? Ko drzi vlast u Beogaru? Umiveni Evropejci. Elita. Vidimo kakva su elita.

rećiću ti jednu kobajagi tajnu - tamo u skupštini grada koju drže "umiveni evropejci" na poslovima raznih savetnikinja za sve i svašta uposlena je većina supruga i ostalih žena "elitnih" političara iz svih partija. Ko zna ko sve tamo ne radi na budžetu od naših para. u tom smislu ko zna ko je taj ko je odgovoran za turističke table i putokaze u beogradu. možda neki agronom, smer prerada voća ili neko sa andragogije, vrag će ga znati
Goran Marković Goran Marković 23:07 28.01.2008

Dušanu Maljkoviću

Autor kvalifikacije „rasistički blog“ koja se odnosi na nekoliko mojih opaski o tome šta nas sve okružuje je, po mome mišljenju, preterao. Uostalom, ja i dalje živim u zemlji koju sam uporedio sa prebivalištem koje nije za ljude nego za domaće životinje. I nemam nameru da odem iz nje ma kako ona izgledala. Nisam više, uostalom, u godinama kada se menja država u kojoj živite. Neki mlađi, zgađeni onim silnim primerima primitivizma koje su ostali blogeri naveli, možda će potražiti civilizovanije mesto za nastavak svoga života. Ja neću. Činjenica da se i sam osećam pripadnikom stada nadam se opravdava možda prejako poređenje naše životne sredine sa oborom.
Ako sam već priznao da se i sam osećam živinčetom zašto bi mi se zamerali izrazi kao što su „stoka iz vlasti“ ili „prostak“ Velja Ilić? Pre nekoliko meseci sam na Filmskom fakultetu u Tirani držao predavanja i lično se uverio da su tamošnje registarske tablice na automobilima još ružnije od naših (ukoliko je to uopšte moguće). Proglasiti to rasizmom prilično govori o čoveku kome je to palo na pamet. I ništa više.
stephen dedalus stephen dedalus 01:15 29.01.2008

Re: Dušanu Maljkoviću

Postovani g. Markovicu,
U Vasem tekstu rekli ste kako Vam se cini da nikada necete "pristojno dizajniran dokument" svoje zemlje. Ja mislim da je pasos SFRJ bio vise nego pristojan: mozda nije bio lep, ali je svkako sluzio svrsi. Ja sam bio suvise mlad da ga koristim, ali imam jos primerak sa svojom fotografijom na "bebecoj" strani.
Sto se ove najnovije drzave tice, mislim da Srbija nikada nije bila poznata po dizajnu i pored veoma mnogo talentovanih ljudi koji u njoj zive. Zato me izgled ovog pasosa ne iznenadjuje. Iskreno, ne secam se kada mi je neko poslednji put pogledao prednje korice pasosa: mislim da ga uvek predajem otvorenog. U citavoj prici meni vise smeta sto je pasos biometrijski: ne zlim da budem deo neke mega baze podataka.
I pored toga sto mi se licno ne dopada, ne bih imao nista protiv izgleda novog pasosa ako bi nasi politicari, makar to bilo u narednih deset godina, uneli samo jednu izmenu: da na vrhu korica stoji "Evropska Unija." Makar i na glagoljici.
Mića Marković Mića Marković 01:53 29.01.2008

Re: Dušanu Maljkoviću

Zato me izgled ovog pasosa ne iznenadjuje. Iskreno, ne secam se kada mi je neko poslednji put pogledao prednje korice pasosa

Iz onoga sto sam doživeo, teško bih se sa ovim mogao složiti.
Na jednom stranom aerodromu, ispred mene na pasoškoj
kontroli je bio jedan slovenački državljanin. Policajac mu je vratio pasoš pogledavši samo
prednje korice. Bez otvaranja!
stephen dedalus stephen dedalus 02:09 29.01.2008

Re: Dušanu Maljkoviću

cudi me da ste bili u istom redu. drzavljani slovenije obicno idu u redove za povlastene narode. mi smo u grupi "ostalih." zao mi je ako ste ikada iskusili probleme mimo uobicajenog osecaja ponizenosti i diskriminacije koji ima svako ko putuje sa nasim pasosem. meni zaista niko ne gleda korice pasosa: gleda prednju stranu, ili vizu. retko mi postavljaju pitanja. u stvari, jedina granica na kojoj me ispituju je nasa: gde ste bili, sta ste radili, koliko dugo i slicne gluposti. umesto da mi, kao granicari zemlje u kojoj trenutno boravim, kazu samo "dobrodosli nazad!"
Mića Marković Mića Marković 10:57 29.01.2008

Re: Dušanu Maljkoviću

cudi me da ste bili u istom redu. drzavljani slovenije obicno idu u redove za povlastene narode.

Aerodrom Fiumicino - Rim.
Granični prelaz izmedju dva terminala.
Septembar 2007.
Slovenački državljani odlaze u Italiju samo sa ličnom kartom.
Ovaj putnik je pokazao pasoš. Pretpostavljam da je putovanje nastavio u zemlju
u koju nije mogao da udje sa ličnom kartom.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana