Ekologija

Plamene zore

cult RSS / 21.05.2012. u 14:55

Dok se ispod prozora prošle noći mogla videti kolona automobila koja s perifernih brda i dolina juri ka jezgru grada koji im je odškrinuo svoje kapije, uz prkosan zvuk sirena i otpozdrave s trotoara  skandiranjima "evo vam Tadića, vratite nam Mladića", pojanjem Pesme kosovskih junaka, te zlobnim i zloslutnim pevanjem himne Jedinice za specijalne operacije, shvatih da se Srbija samo vratila u svoje prirodno stanje.  Ionako se nikad mentalno sa svojom zemljom nisam slagao, tako da su stvari sada samo ponovo u ravnoteži. Čak je i taj tužni i jadni Hanibal, koji se nesigurnim korakom gega kroz vrata grada koja su mu širom otvorena, nekako sasvim po meri stanja stvari u Srbiji.

No, ostavimo Hanibala da pohadja ubrzane kurseve engleskog i bontona, verujem u njega, obzirom da je master brzog savladavanja nauka i veština.  Diplomirati i postati predsednik države u istoj godini, uostalom, apsolutni je dokaz umeća i izvanrednosti.

Nego,  da vidimo ko je kriv za ovaj transfer stida koji trenutno osećam i u kojem sam, izgleda, u bitnoj manjini. Boris Tadić je nesporno najzaslužniji za svoj poraz. Kao glasač te stranke od njenog nastanka do danas, sa samo jednom pauzom koje se nerado sećam, osećam se prevarenim glede nekih stvari. Za neke sam bio pun razumevanja, svestan kompromisa koji se moraju odraditi jer realnost diktira poteze koji se vuku radi opšteg dobra, kao što je ulazak u vladu sa Dačićem i dogovor o pomirenju. Ono što se Tadiću mora priznati to je upravo  pacifikacija političke scene u Srbiji, uz prevodjenje nekadašnjih ljutih protivnika EU integracija na našu stranu, shvatajući da te stranke imaju nesporno uporište medju glasačima koji nikad neće doživeti  katarzu i prosvetljenje ngo-ovskog tipa i početi da glasaju za ds i ldp. U potpunosti sam razumeo i podržao i ono skupštinsko razbijanje ekstremnih radikala i logističku podršku stvaranju sns-a. Čak sam trpeo i tupljenje oko izgubljenih kosovskih priča dok god to jurenje bilo kakvog kompromisa nije opasno zapretilo ponovnim savezima sa rusijama i belorusijama. Priznajem da sam donekle shvatao i trivanizaciju stranke smatrajući to prilagodjavanjem diskursa realnosti srpskog društva. Stranka je postala velika i davno izašla iz kruga dvojke i ne baš brojne gradjanske klase. Ali sam se nadao da je to samo jezik, samo simbol, a da će se neke elementarne stvari preko potrebne civilizovanju ove zemlje odraditi u pozadini.

Umesto toga, stranka se po širini i dubini bacila u tipično srpsku partokratiju veselo uživajući u tenderskim privilegijama koje vlast sa sobom nosi. Nezavisne institucije koje bi ih spečavale u bahanalijama su formirane, a onda im odmah oduzimana suština. Kako su počeli da se pune džepovi, tako se briga o ekonomiji svela na uzimanje kredita da se dolce vita nastavi, a privreda dovedena u agregatno stanje suve drenovine.  Dulići su se razbahatili i niko više nije ni pokušavao da ih spreči.  Jednostavno se više nisu krili. Ceo sistem je postao usmeren na održavanje vlasti, isisavanje novca i korumpiranje visokim i redovnim platama budžetskih korisnika radi obezbedjivanja glasova na ovim izborima. Lopovluk se čak institucionalizovao u svojim sokojevskim i ofpsovskim emanacijama. Najgore od svega je što čak ni elementarni red u državi u smislu doslednog kažnjavanja i zatvaranja lopova i ubica nisu uspeli da obezbede.  A civilizovano društvo počinje od toga – od kažnjavanja pljuvača na trotoar i bacača smeća s terase.

Tako su nas na ovim izborima stavili u hamletovsku dilemu: polusposobni, bezmudi lopovi ili Toma Nikolić, vojvoda, dobrovoljac  s papovkom o ramenu u predgradju Vinkovaca, proterivač ljudi iz Hrtkovaca, liferant ljudi u ratove, crtač karlobaških granica, najavljivač Zoranovog ubistva uz vic i seirenje, čuvar sigurne kuće za srebreničke koljače, nesudjeni Putinov gubernator, falsifikator školskih dokumenata kome je i tri minuta koncentracije i suvislosti nedostižan cilj.

Nije mi bilo teško da izaberem. Meni, koji osećam direktne stravične posledice Tadićeve ekonomske politike, nije bilo teško.  Lična sramota da me čovek kao Tomislav predstavlja pred bilo kim je jednostavno bila prejaka. 

Medjutim, Tadićev ds su u najvećem broju izdali upravo njegovi - oni zbog kojih je sa nepodnošljivom lakoćom uzimao od mene i ovakvih kao ja dok nismo pocrkali. Ta srednja, gradjanska klasa, nakačena na budžetsku sisu, naviknuta na redovne i previsoke plate ostala je kod kuće. Lizuckali su sladolede, okretali ćevapčiće na vikendicama odbijajući da glasaju jer to je, uostalom, tako fensi ove sezone. Zgražavati se nad ds-om sa sve onim glasićem punim indignacije: misssim,  ne pada mi na pamet. Smenjivost će ih naučiti pameti, govorahu budžetlije, naviknute na sigurnost svojih nesmenjivih plata i državnih radnih mesta. Nacrtaću leptirića. Ne, kiticu. Ajd sad da napravimo galeriju kitica, pa da ih kačimo na fejs. U radno vreme, naravno. Preplaćeno. Želim vam sreću i da ne osećate sramotu zbog svog izbora koju u vaše ime osećam ja. 

 

Od Tadića, kao pristojnog i realnog čoveka, očekujem da će podneti ostavku. Takodje, nadam se da će stranka poštovati rezultate izbora. Sada imamo punu sliku i jasno je da su pobedili sns i sps. Treba im prepustiti vlast i odgovornost za vodjenje države.  

Prošli put nam je da ih skinemo sa vlasti trebalo deset godina, četiri rata, nato, dve izborne kradje i jedna revolucija.  Ali...možda su se promenili.  Svejedno. Nemam strah. Samo blam. 

A i sve te plamene zore, tako si se tad osećao živ.



Komentari (372)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cult cult 12:47 22.05.2012

Re: ...

Zahvaljujem
aster_blistok aster_blistok 17:14 22.05.2012

bravo!

tsunade tsunade 18:46 22.05.2012

umesto komentara

cult cult 20:20 22.05.2012

Re: umesto komentara

hvala na linku.
Sa Živkovićem se slazem u velikoj meri.
Glavna razlika izmedju tvojih i njegovih stavova je
što je njega sramota zbog predsednika Tomislava.
Ti mi poslednjih dana deluješ kao tvrdo krilo naprednjačko.
Da ne kažem jastreb.
Oko uzroka se slažemo i ti i Živković i ja.
Oko budućnosti se takodje slažemo - ds u opoziciju, ostavka Tadića zbog svega. Izbori u stranci. Lično se nadam Djilasu kao novom predsedniku.

p.s.
Dugo nisam gledao Danicu.
Zaista je prenaporno agresivna
i napadna.
Domazet Domazet 18:55 22.05.2012

Epilog

Tadic se nije (dovoljno) dopao birachima. Za to su, naravno, krivi birachi. Nije valjda Tadic??

Sada i ovde i u nashem dvorishtu je sjajan princip. Kada se primeni na tudja dvorishta. Nije chak ni bitno kada. Mozhe uvek.
cult cult 20:14 22.05.2012

Re: Epilog

Tadić je najveći krivac za svoj poraz.
To piše u tekstu.
Sramota je što je svojom politikom, odnosom prema zemlji, društvu, svojim glasačima doveo dotle da nešto kao Tomislav dodje na tako važno mesto u zemlji. I to piše u tekstu.

Sramota je da je TN predsednik Srbije. To je činjenica. Nesporna.
To se nije trebalo dogoditi. Čak ni pored ovakvog Tadića i DSa.

Ja nisam mogao da budem Tomin pasivni glasač. Gadi mi se.
One koji nisu mogli da glasaju protiv Tomislava - razumem. Ali se s njima ne slažem.

One koji žive na budžetskoj sisi, kojih je na stotine hiljada, koji su direktni korisnici privilegija Tadićevog sistema, zbog čijih se nesmenjivih plata i radnih mesta ova zemlja zaduzuje, a koji su odlučili da ne glasaju i dozvole Tomislavu da postane predsednik - ne razumem.

Princip smenjivosti je ok. Ali smenjivosti čime?
AlexDunja AlexDunja 20:25 22.05.2012

Re: Epilog

Tadić je najveći krivac za svoj poraz.
To piše u tekstu.
Sramota je što je svojom politikom, odnosom prema zemlji, društvu, svojim glasačima doveo dotle da nešto kao Tomislav dodje na tako važno mesto u zemlji. I to piše u tekstu.

Sramota je da je TN predsednik Srbije. To je činjenica. Nesporna.
To se nije trebalo dogoditi. Čak ni pored ovakvog Tadića i DSa.


e, taman kad su tadić i ds pomislili da nema dovoljno velike krivice,
(njihove) koja će dovesti nekoga kao što je toma na vlast,
morali su da shvate da greše.
cult cult 20:35 22.05.2012

Re: Epilog

morali su da shvate da greše.


Tačno. Ali mislili su da će se izvući.

I ja sam to mislio sve do nedelje uveče oko 21h.
kao i pola Srbije.

Zato im želim višegodišnji odlazak u opoziciju
suočenje s posledicama.
AlexDunja AlexDunja 20:40 22.05.2012

Re: Epilog

I ja sam to mislio sve do nedelje uveče oko 21h.
kao i pola Srbije.

iskreno, mislila sam i ja,
a sigurna sam i toma.

i mislim da je toma izabran protiv svoje volje,

i da je cela postizborna tišina radi toga.
cult cult 21:05 22.05.2012

Re: Epilog

i da je cela postizborna tišina radi toga.


: )
papillon92 papillon92 01:29 23.05.2012

Re: Epilog

One koji žive na budžetskoj sisi, kojih je na stotine hiljada, koji su direktni korisnici privilegija Tadićevog sistema, zbog čijih se nesmenjivih plata i radnih mesta ova zemlja zaduzuje, a koji su odlučili da ne glasaju i dozvole Tomislavu da postane predsednik - ne razumem.


Mislim da ovde grešiš.
Glasala je većina tih ljudi i njihovih porodica za Tadića. Naročito oni na srednjim i višim mestima.
Problem je u tome sto su samo oni i glasali ZA njega. Naravno uz lojalne i "sigurne glasove".
Ostatku stanovništva zaista vrlo loše ide. Borić Tadić se našao tu kao paradigma sveukupne vlasti na koju je većina poprilično kivna. Pitanje da li i potpuno svojevoljno. Prosto, prethodna garnitura nije imala šta da ponudi biračima sem Tadića lično.
Očigledno nedovoljno.
Sada imamo Nikolića takvog kakav je. Može se reći da je Srbija eto i na to pristala jer ovde nešto mora da se menja..
Trebalo je da sačeka redovne izbore, bolje bi prošao. No, pitanje je kako bi prošla DS na izborima kao stranka.
cult cult 06:53 23.05.2012

Re: Epilog

Glasala je većina tih ljudi i njihovih porodica za Tadića.


Moguće. Imao sam, medjutim, neki svoj uzorak, a u njemu snebivanja koja u tekstu opisah. No, kako dani prolaze, tako ćemo se polako navikavati na činjenicu koga smo izabrali. Šok polako prolazi. Nadam se da Predsednik neće napraviti neku veću štetu po državu i društvo, iako nam njegova biografija govori da je prilično talentovan za to. U svakom slučaju, on je samo jedna od gadnih posledica Tadićeve vladavine.
maksa83 maksa83 07:45 23.05.2012

Re: Epilog

U svakom slučaju, on je samo jedna od gadnih posledica Tadićeve vladavine.

Boris Tadić se ne slaže. On i Savetnici misle da je najveći problem što Šapič i Džilas nisu dovoljno agilno delili flajere i upaljače u Beogradu.


P.S. Ono što mene (ne mnogo bitno, čista radoznalos') zanima je da li su oni stvarno tako glupi, ili se na tim visinama ostane bez kiseonika pa haluciniraš.
antioksidant antioksidant 07:55 23.05.2012

Re: Epilog

Ono što mene (ne mnogo bitno, čista radoznalos') zanima je da li su oni stvarno tako glupi, ili se na tim visinama ostane bez kiseonika pa haluciniraš.

ima tu i glupih,a ima i onih koje boli za rezultat. važan je promet
cult cult 10:01 23.05.2012

Re: Epilog

Ono što mene (ne mnogo bitno, čista radoznalos') zanima je da li su oni stvarno tako glupi, ili se na tim visinama ostane bez kiseonika pa haluciniraš.


Tjah..više ovo drugo, verovatno.
Nego, to postaje potpuno nebitno onog trenutka kad Vulinove izjave postanu relevantne. To je trebalo da se dešava samo u paralelnom univerzumu.
maksa83 maksa83 10:29 23.05.2012

Re: Epilog

Nego, to postaje potpuno nebitno onog trenutka kad Vulinove izjave postanu relevantne. To je trebalo da se dešava samo u paralelnom univerzumu.

Znam da ovo izgleda kao neko vrćenje noža, ali sve što meni pada na pamet je - "koliki moron treba da budeš da te takvi izmeste?". Sa svim medijima u rukama! (minus Internet gde se organizovala ona bagra sa belim listićima, ali jebiga, ne mo'š sve postići). Fascinantno.

Ništa, naučili su lekciju, next time će svaki zašarani upaljač i odštampani flajer biti sretno udomljen a njini novi vlasnici će po'itati da uzvrate darodavcima, k'o što je red.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:55 23.05.2012

Re: Epilog

Jebote, Cult je novi Krle ovog bloga. Čak je i originalni Krle odustao od ovakvih radova.
Domazet Domazet 20:42 22.05.2012

Znash chega bi mene bilo...

...sramota? Ali bash onako...

Bilo bi me sramota, bash sramota, da, 70 i koju godinu posle, i pomislim neshto poput

Ko nije glasao za nas taj je glasao protiv nas!

Bilo bi me sramota da i pomislim. A kamo li da objavljujem blogove sa tom porukom. Tako da mislim da ti je prioritet po pitanju osecanja sramote poprilichno pogreshan. No to je samo moje mishljenje. Iz daleka...
maksa83 maksa83 20:51 22.05.2012

Re: Znash chega bi mene bilo...

Ko nije glasao za nas taj je glasao protiv nas!

Qme, za ovu reminiscenciju-u-26-slika - biraj, za otpr. tri nedelje ti švercujem i na noge donosim:

1) najveću moguću teglu domaćeg ajvara
2) proizvoljnu sestru Bobić
3) drugu sestru Bobić
4) razno


... makar prošao na aerodromu full cavity search. (staviću antifone da ne čujem ono zlokobno <plop> kad se navuče gumena rukavica)
Domazet Domazet 21:04 22.05.2012

Samo ti donesi ajvar...

maksa83
Ko nije glasao za nas taj je glasao protiv nas!

Qme, za ovu reminiscenciju-u-26-slika - biraj, za otpr. tri nedelje ti švercujem i na noge donosim:

1) najveću moguću teglu domaćeg ajvara
2) proizvoljnu sestru Bobić
3) drugu sestru Bobić
4) razno


... makar prošao na aerodromu full cavity search. (staviću antifone da ne čujem ono zlokobno kad se navuče gumena rukavica)

...ja tachno znam koji prioriteti odgovaraju mojim godinama. A sestri Bobic ce se vishe obradovati moja zhena.

Nego, pusti prioritet, da vidimo mi shta je stvarno vazhno. Da necesh stvarno na ovu stranu?
cult cult 21:15 22.05.2012

Re: Znash chega bi mene bilo...

Bilo bi me sramota da i pomislim. A kamo li da objavljujem blogove sa tom porukom. Tako da mislim da ti je prioritet po pitanju osecanja sramote poprilichno pogreshan.


Šta reći sem uau.
Svidja mi se taj "push to add drama" momenat u tvojim komentarima.
Te s tim u vezi, šerujem s tobom ovaj Krugolinin današnji prilog:

Domazet Domazet 21:46 22.05.2012

Pa u pravu si...

...josh bi neko na osnovu mog komentara mogao da pomisli da je ova vasha postizborna kuknjava nekakav klimaks. A nije. Samo logichan nastavak ponashanja onih shto:

1. Plashe narod Nikolicem a mrtvi ladni pristaju na koaliciju sa ministrom policije koji ima vrlo slichan ako ne i gori CV i koji dozvoljava da mu proslavu izbornog uspeha organizuje krimos koji je sudjen za ubistvo i koji je u bekstvu od zakona.

2. Mrtvi ladni odmahuju rukom na sve optuzhbe za kradju izbora ako od te kradje mogu imati korist.

BTW, novi/stari koalicioni partneri su prilichnoi javno dali dva obecanja, ministar da ce se ustanoviti ko je odgovoran za to shto je chovek u bekstvu od zakona organizovao proslavu izbornog uspeha njegove partije a ex-predsednik da ce se pre drugog kruga izbora proveriti optuzhbe o kradji izbora. Daj me, molim te, apdejtuj do gde su stigli u ispunjavanju svojih obecanja...

Dok god postoje oportunisti i licemeri poput tebe, koji ce zarad ostanka Svojih na vlasti pristajati apsolutno na sve, politichari ce biti bash takvi kakvi jesu. Bili bi idioti kada bi bili drugachiji. A nisu...

I da se razumemo, oportunista poput tebe koliko hocesh na sve strane. Ono shto te izdvaja je tvoje licemerstvo i tvoja zhelja da moralishesh svima oko sebe uz puno razumevanje za sopstveno odstupanje od svih kriterijuma koje uporno namecesh drugima. Mislim da ti ni Bible Belt Preachers nisu ravni...
cult cult 22:02 22.05.2012

Re: Pa u pravu si...

Daj Domazet, od tebe sam očekivao više.
Ovo etiketiranje, pa paljba iz svih oružja po etiketi
je tako opšte mesto. I uglavnom za cinike početnike.
Ali lajk za gnev.

S tim u vezi, ovo sam slušao ovih dana, još jedan šer, dobre sam volje:

stefan.hauzer stefan.hauzer 22:25 22.05.2012

Re: Pa u pravu si...

uuu sjajna sjajna stvarka!astbury briljira :)

*kišna noć
cult cult 22:30 22.05.2012

Re: Pa u pravu si...

*kišna noć


sve je ok dok imaš sanctuary
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:52 22.05.2012

Re: Pa u pravu si...

stefan.hauzer
uuu sjajna sjajna stvarka!:)



Lucifer
cult cult 23:06 22.05.2012

Re: Pa u pravu si...

Lucifer


vidi, sto se Culta tiče, jedina dilema koja tu postoji je Electric ili Love.
Nema dobrog odgovora na to pitanje.
Tj oba su dobra.

S tim u vezi <---klik na flower.
Domazet Domazet 23:30 22.05.2012

Jok mori...

cult
Daj Domazet, od tebe sam očekivao više.
Ovo etiketiranje, pa paljba iz svih oružja po etiketi
je tako opšte mesto. I uglavnom za cinike početnike.
Ali lajk za gnev.

S tim u vezi, ovo sam slušao ovih dana, još jedan šer, dobre sam volje:


...ti si opshte mesto. I nisi jedini. Ima vas (sa obe strane) koliko hocesh. I to je osnovni problem. A politichari su posledica.

To shto ste maksimalno iritantni u svom licemerju je onako usput.

I josh jednom, otkuda i tebi ideja da zasluzhujesh neshto vishe?
Domazet Domazet 23:33 22.05.2012

Re: Jok mori...

Opet!
cult cult 23:53 22.05.2012

Re: Jok mori...

Opet!


Da.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:39 22.05.2012

ambasadori Srbije

Predsednik predstavlja zemlju u inostranstvu. On takođe postavlja i opoziva ambasadore Srbije u inostranstvu, na predlog Vlade. Prima i akreditivna i opozivna pisma stranih diplomata u Srbiji.

Predlazem Kemisa za ambasadora u Meksiku, Tiku Arsica u Rusiju...

Nastaviti niz...
cult cult 22:05 22.05.2012

Re: ambasadori Srbije

gde će ona iz LDP-a ako udju u vladu.
Dunja.
Ta mi je kraš.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:09 22.05.2012

Re: ambasadori Srbije

cult
gde će ona iz LDP-a ako udju u vladu.
Dunja.
Ta mi je kraš.


U BOsnu. Naravno
cult cult 22:29 22.05.2012

Re: ambasadori Srbije

Pitao sam se ko će prvi pomenuti k.č..u : )
noboole noboole 22:31 22.05.2012

.

Ovaj blog me asocira na [url=http://www.youtube.com/watch?v=s4VlruVG81w][/url] .
kick68 kick68 23:30 22.05.2012

Zona sumraka

Dok se ispod prozora prošle noći mogla videti kolona automobila koja s perifernih brda i dolina juri ka jezgru grada koji im je odškrinuo svoje kapije, uz prkosan zvuk sirena i otpozdrave s trotoara skandiranjima "evo vam Tadića, vratite nam Mladića", pojanjem Pesme kosovskih junaka, te zlobnim i zloslutnim pevanjem himne Jedinice za specijalne operacije, shvatih da se Srbija samo vratila u svoje prirodno stanje
.
Osecam se uzasno, ovako nekako, ali odbijam da poverujem da je ovo pravo lice Srbije. Hocu da verujem da se ono ispoljilo nekog davnog petog oktobra.
Za sve ovo vreme koje su imali, od napumpanih para i od energije koja je tada pokrenuta, mogli su od Srbije napraviti sasvim pristojno mesto za zivot. Steta neopisiva.
Cestitke za autorsku:)
cult cult 23:49 22.05.2012

Re: Zona sumraka

Izgleda da živimo u zabludi da smo bolji od svoje elite.
Medjutim, oni su naša prava mera.
I taj jadni Toma je upravo presek ovog društvenog trenutka.
Petooktobarska energija se uglavnom skoncentrisala u nadu da će brzo biti bolje, ne u neku akciju. Jbg. Šteta. Baš.

Hvala : )
jesen92 jesen92 01:08 23.05.2012

Re: Zona sumraka

Za sve ovo vreme koje su imali, od napumpanih para i od energije koja je tada pokrenuta, mogli su od Srbije napraviti sasvim pristojno mesto za zivot. Steta neopisiva.
.bas tako...a mi posle 12 god dobismo Tomu ..
..Cestitka Cultu za autorsku!!
btw..vec postaje dosadno ovo prezvakavanje i analiziraaranje ko je kriv a ko je prav pa bih ja da rezimiram ukratko..Toma je je dobio oko 30hiljada vise glasova od BT i ta razlika je smesna ako se uzme u obzir biracko telo od oko 6,5 miliona biraca...da je izlaznost bila veca i da je razlika nekoliko stotina hiljada biraca onda bi Toma zaista bio Predsednik svih gradjana...ovako, Tomu je izabralo oko 20% birackog tela..Mislim da to nije dovoljno za legitimitet pa bi s tim u vezi trebalo promeniti izborni zakon..Sad se setih da smo imali bolji zakon ali je nekom prilikom, kad je Sesselj pobedio a izbori ponisteni zato sto je izaslo manje od 50%,taj zakon zamenjen sa ovim po kome koliko god biraca izadje izbori su vazeci a sto ocigledno nije u redu..
cult cult 06:35 23.05.2012

Re: Zona sumraka

Hvala, Jesen

Nadam se da ćemo za pet godina, na sledećim predsedničkim izborima, imati neke kvalitetnije alternative.
Dug je to period, samim tim i prilika da se svi zajedno kao društvo promenimo.
jesen92 jesen92 11:13 23.05.2012

Re: Zona sumraka

Nadam se da ćemo za pet godina, na sledećim predsedničkim izborima, imati neke kvalitetnije alternative.
Dug je to period, samim tim i prilika da se svi zajedno kao društvo promenimo.

..da, ali ovaj zakon stvarno nije ok..kad bilo koga izbere 20% birackog tela legitimnost je sumnjiva...uh..a jutros gledam i slusam na b92 Vulina sa julovskom retorikom, samo melje..treba izdrzati 5 godina..al posto vecinu bas briga odo i ja na kaficu..
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:21 23.05.2012

Re: Zona sumraka

da, ali ovaj zakon stvarno nije ok..kad bilo koga izbere 20% birackog tela legitimnost je sumnjiva

Za Tomu je sada glasalo 22.9% ukupnog biračkog tela. Tadić je 2004. imao 25.7%, a 2008. 34,28%, što je najviša podrška ikad, čini mi se. Dakle, legitimnost je trtava stvar svaki put.
cult cult 11:27 23.05.2012

Re: Zona sumraka

kad bilo koga izbere 20% birackog tela legitimnost je sumnjiva..

kad je bio onaj zakon da se predsednik bira sa 50%+1 od upisanih birača, izbori su se ponavljali do besmisla. Jako je teško dostići taj rezultat, realno. Zakon promenjen. Tako da...šta je tu je.

a jutros gledam i slusam na b92 Vulina sa julovskom retorikom, samo melje..treba izdrzati 5 godina.


A uspela si da gledaš? : )
Ja sam jedva pročitao njegovu izjavu od par redova u novinama.
No, treba se navikavati. I suočavati sa posledicama naših izbora.
Pet godina nije malo.
jesen92 jesen92 11:30 23.05.2012

Re: Zona sumraka

Za Tomu je sada glasalo 22.9% ukupnog biračkog tela. Tadić je 2004. imao 25.7%, a 2008. 34,28%, što je najviša podrška ikad, čini mi se. Dakle, legitimnost je trtava stvar svaki put.

..pa jeste , zato i mislim da treba da se vrati onaj zakon koji uslovljava izlaznost na bar 50% ..ovako, moze i 10% od birackog tela nekoga da izglasa i taj postane predsednik..
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 11:41 23.05.2012

Re: Zona sumraka

zato i mislim da treba da se vrati onaj zakon koji uslovljava izlaznost na bar 50%

Pa sad je nešto manja od 50%...46,32%. A kada glasa za jednog kandidata 50% izašlih, a izlaznost je oko 50%, to je samo oko 25% totalne podrške.
cult cult 11:48 23.05.2012

Re: Zona sumraka

zato i mislim da treba da se vrati onaj zakon


onda ne bi dobili predsednika jedno 10 godina narednih.
Što, obzirom na trenutak, i nije tako loše.
jesen92 jesen92 12:10 23.05.2012

Re: Zona sumraka

A uspela si da gledaš? : )

..to je bio samo trenutak u prolazu ali veri mučan:)
jesen92 jesen92 12:15 23.05.2012

Re: Zona sumraka

onda ne bi dobili predsednika jedno 10 godina narednih

..zasto, pa bivala je izlasnost preko 50 cak i preko 60 % na parlamentarnim izborima ..ispada da su za predsednicke izbore ljudi manje zainteresovani..treba ih animirati, ne prodju dva kandidata u dva kruga pa onda promenis kandidate...tako da pobednik stvarno moze da uziva u zasluzenoj pobedi..:)
jesen92 jesen92 12:23 23.05.2012

Re: Zona sumraka

Pa sad je nešto manja od 50%...46,32%. A kada glasa za jednog kandidata 50% izašlih, a izlaznost je oko 50%, to je samo oko 25% totalne podrške.

..nekadasnji zakon je bio 50% +1, mozda je i to malo ali sada mozemo da izadjemo samo ja i ti na izbore i da izbori budu vazeci..
uninamama uninamama 07:04 23.05.2012

Hvala

svima vama koje je sramota što je Toma predsednik.
Hvala i što Interneta uopšte ima, pa mogu da vas nađem.

Inače, kada izađem na ulicu i pričam sa ljudima, kolegama, komšijama, hvata me jeza.
Sve me podseća na devedesete. Znate onda, kada gledate kako "dobrovoljci" od 18-20 godina idu na front, a narod im kliče. A vi biste da stanete pred tu kolonu, pa redom za uši i da ih vratite kući. Osvrćete se i shvatate da niko sem vas nema taj poriv. Nemate s kim da pričate, niko vas ne razume. Mrak!

Jeza...

Tuga...

Strah :(
cult cult 07:22 23.05.2012

Re: Hvala

A vi biste da stanete pred tu kolonu, pa redom za uši i da ih vratite kući. Osvrćete se i shvatate da niko sem vas nema taj poriv. Nemate s kim da pričate, niko vas ne razume. Mrak!


Sličan osećaj sam imao shvatajući da su Toma i ljudi oko njega postali prihvatljivi i mislećoj Srbiji. I da je čudjenje i zgražavanje nad tim da on može biti odgovor na bilo šta, alternativa bilo čemu danas, karakterisano u najboljem slučaju kao naivnost. U najgorem kao političko agitovanje (videti napr. blog ovih dana). Ima jedna velika crna rupa u našem društvu na mestu sistema vrednosti koji je razvaljen devedesetih. Dodaš tome opšte beznadje. I eto Hanibala.
uninamama uninamama 07:28 23.05.2012

Re: Hvala

cult
Ima jedna velika crna rupa u našem društvu na mestu sistema vrednosti koji je razvaljen devedesetih.

MLogo velika ta crna rupa... :(
uninamama uninamama 07:44 23.05.2012

Re: Hvala

Sad baš nešto računam... 47% od 46% izašlih na izbore... to je oko 22% stanovnika. Dodaš one sprečene da glasaju i naivne, oduzmeš korumpirane...
Dobijaš opet tu negde - petina stanovništva.

Citiram svog prijatelja: "To je taman onaj procenat spremnih da rade, doprinesu! Oni što ne čekaju da im se da."

Mislim da je potpuno u pravu. A to je upravo dovoljna pokretačka snaga da se napravi dobra vlada i da se iščupamo iz beznađa. Samo da tako bude
milisav68 milisav68 08:39 23.05.2012

Re: Hvala

cult

Sličan osećaj sam imao shvatajući da su Toma i ljudi oko njega postali prihvatljivi i mislećoj Srbiji. I da je čudjenje i zgražavanje nad tim da on može biti odgovor na bilo šta, alternativa bilo čemu danas, karakterisano u najboljem slučaju kao naivnost.

Heh, misleća Srbija, pa ne može da se misli na prazan stomak.

Nisam glasao, i nisam srećan zbog toga, ali mi je osećaj, da su mi manje porasle uši.

Nije problem što je Toma* pobedio, već što je imao mogućnost da se kandiduje.

*on je samo simbol ekipe, a i ne mislim samo na ove izbore.
cult cult 09:05 23.05.2012

Re: Hvala

misleća Srbija

Znam da je malo nategnuta sintagma : )
Ali kad je već neko gore pomenuo, da se ne brljamo sad terminologijom.
Ionako postoji veliki šum u komunikaciji.

A za ovo
Nije problem što je Toma* pobedio, već što je imao mogućnost da se kandiduje.

si potpuno u pravu.
jesen92 jesen92 11:32 23.05.2012

Re: Hvala

Heh, misleća Srbija, pa ne može da se misli na prazan stomak.

..al moze da se bloguje
freehand freehand 10:24 23.05.2012

Daklem

posle prvog šoka, kad promislim - zaista bi najbolje bilo da se DS povuče u opoziciju, da se tišini svoje bruke samobičuje i spali svoje vođstvo,
a da mlade nove snage formiraju Vladu koja će konačno ovo društvo povući napred, čisteći ga usput od nemorala i greha.
I ja sam spreman da revidiram i da retroaktivno glasam za Novu energiju poštene Srbije, pod malim uslovom: da mi se obeća da će Jorgovanka zaista biti predsednik Vlade, a da će u vladi biti oni veseljaci sa bine, sa naglaskom na Radoša Ljušića, Olivera Antića. Kemiša, Aleksandra Vulina a bogami i Milovana Drecuna.
I za Ljubišu Buhu, mada on nije bio na bini.
Došlo je vreme da se kaže dosta lopovluku i nekompetenciji!
cult cult 10:46 23.05.2012

Re: Daklem

Došlo je vreme da se kaže dosta lopovluku i nekompetenciji!


Zabrinjava me tvoje nerazumevanje trenutka.
Elem, keywords: Smenjivost. Kazniti. Da nam bude gore pet godina, jer će nam šeste sigurno biti bolje theory.

Drugovi Ljuša i Vulin, pa šta. Vojvode Toma i Aca. Magistar Velja i Karić klan. Zamenik komandanta Srpske Dobrovoljačke Garde major Pelević. Da vidiš sinergije, pa kad krene da pršti sve, uh!

Ne znam kako ti ta suština stalno promiče...
jesen92 jesen92 11:23 23.05.2012

Re: Daklem



..ja ne znam koji su ovi u kolu...
cult cult 11:31 23.05.2012

Re: Daklem

..ja ne znam koji su ovi u kolu...


elita.
izabrana.
freehand freehand 11:41 23.05.2012

Re: Daklem

cult
Došlo je vreme da se kaže dosta lopovluku i nekompetenciji!


Zabrinjava me tvoje nerazumevanje trenutka.
Elem, keywords: Smenjivost. Kazniti. Da nam bude gore pet godina, jer će nam šeste sigurno biti bolje theory.

Drugovi Ljuša i Vulin, pa šta. Vojvode Toma i Aca. Magistar Velja i Karić klan. Zamenik komandanta Srpske Dobrovoljačke Garde major Pelević. Da vidiš sinergije, pa kad krene da pršti sve, uh!

Ne znam kako ti ta suština stalno promiče...

Ae dobro.
Evo vidimo kako funkcioniše prva međudržavna poseta.
Kako na kladionicama stoji prvo pomilovanje?
g.radicevic g.radicevic 12:34 23.05.2012

Re: Daklem

Kako na kladionicama stoji prvo pomilovanje?


salata 1,05
al ako ulozzish par miliJUna, ima za letovanje

g.radicevic g.radicevic 12:42 23.05.2012

Nisi fer jbg

a srednja, gradjanska klasa, nakačena na budžetsku sisu, naviknuta na redovne i previsoke plate ostala je kod kuće. Lizuckali su sladolede, okretali ćevapčiće na vikendicama odbijajući da glasaju jer to je, uostalom, tako fensi ove sezone.


shto ih dirash,
nek uzzivaju u svojoj zadovoljshtini,
josh koji dan

jasnaz jasnaz 14:19 23.05.2012

stolicanastolicu: fajront



-- čestitke : )
cult cult 16:55 23.05.2012

Re: stolicanastolicu: fajront

Baš tako nekako...

hvala : )
jesen92 jesen92 01:06 24.05.2012

genije

Jedina koalicija koja ima smisla je velika koalicija koja će odabrati malu stručnu vladu, bez profesionalnih političara, da im, a i svima nama, napravi državu, državni okvir, promeni ustav, i zatim raspiše nove izbore.

U tolikom smo čabru, da je sve ostalo neodgovorno.

A posle toga, ko će da pobedi na izborima, neće ni biti toliko bitno. Ja bih verovatno glasao za nekoga ko je liberal, demokrata i ko razume šta znači javni interes i socijalna odgovornost. A vi, kako god vam se sviđa.


izvini cult, ali posto sam trajno banovana kod ovog gospodina koristim tvoj blogoprostor da ga citiram...covek daje fenomenalan predlog, nadam se da ce ga cuti toma i vucic..:))))
cult cult 06:32 24.05.2012

Re: genije

ali posto sam trajno banovana kod ovog gospodina


Uh, pa sad već postoji ceo klub banovanih Sašom.
Nisi pročitala tekst, jbg : )

Elem, žao mi je zbog banovanja bilo koga bilo gde. Na taj način se smanjuje broj sagovornika, kritike, sučeljavanja stavova, pa se tako menja kako zanimljivost dijaloga, tako i ta lična mikrorealnost. No, to je samo moj utisak, a ovo mi je prvi blog, pa nisam, možda, dovoljno kompetentan da o tome pričam. Samo neučtivost, nepristojnost u kontinuitetu može biti razlog za brisanje ili nedajbože ban. Ne i drugačiji stav.
antioksidant antioksidant 08:38 24.05.2012

Re: genije

fenomenalan predlog

ovo?
velika koalicija koja će odabrati malu stručnu vladu, bez profesionalnih političara, da im, a i svima nama, napravi državu, državni okvir, promeni ustav, i zatim raspiše nove izbore

to nije predlog
to je floskula
populistička "želja" bez ikakve mogućnosti da se sprovede
čudi me da je dinkić nije već prisvojio
cult cult 09:22 24.05.2012

Re: genije

čudi me da je dinkić nije već prisvojio


Samo da tvitne da mrzi profesionalne političare
i da takav posao nikad u životu ne bi radio
i ima da prione na ostvarenje ove divne ideje
koju je, uostalom, oduvek zagovarao.
antioksidant antioksidant 09:25 24.05.2012

Re: genije

koju je, uostalom, oduvek zagovarao.


taj rad
jesen92 jesen92 11:13 24.05.2012

Re: genije

to nije predlog
to je floskula
populistička "želja" bez ikakve mogućnosti da se sprovede
čudi me da je dinkić nije već prisvojio

..AO, zato sam i citirala, ne mislis valjda da ja mislim da je to moguce i da ce toma i vucic da naprave malu efikasnu vladu od strucnjaka(a i pitaj boga sta je to srucnjak u nasim uslovima:)) koja ce jos i ustav da promeni..radulovic se jedino nije setio ustavotvorne skupstine sa kojom nas je kostunica udavio devedesetih..:)..sve u svemu , ocu reci da je blogokolega Radulovic mastovit..dinkic na srecu vise nije u prilici da forsira "nove" ideje:)
antioksidant antioksidant 11:19 24.05.2012

Re: genije

dinkic na srecu vise nije u prilici da forsira "nove" ideje:)

ne potcenjuj njegovu rusilacku snagu
samo ovo
a i pitaj boga sta je to srucnjak u nasim uslovima

definicija "strucnjaka" u srbiji je laka
"strucnjak - to sam ja"
i tacna je definicija, bez obzira ko je izgovori
jesen92 jesen92 12:15 24.05.2012

Re: genije

"strucnjak - to sam ja"
i tacna je definicija, bez obzira ko je izgovori

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana