Društvo| Politika| Život

Čestitka Tadiću i DS koaliciji na pobedi Tomislava Nikolića

Nune Popović RSS / 23.05.2012. u 12:09

DeadFlowers.jpgPobeda Tomislava Nikolića na predsedničkim izborima je posledica loše i pogrešne politike, ali i katastrofalne izborne kampanje Borisa Tadića i DS koalicije.

Pošto su Tadić i DS koalicija pre četiri godine izneverili volju svojih birača i nametnuli SPS kao partnera za ono što se naziva demokratskom Srbijom (a to prihvatila i LDP sa satelitima, kao i značajan deo NVO), nije bilo osnova da se na ovim izborima od građana Srbije očekuje da im Tomislav Nikolić i SNS budu neprihvatljivi.

Deliti vlast sa Miloševićevim glasnogovornikom, a potom u izbornoj kampanji insistirati da je Nikolić alfa i omega zla devedesetih, ne samo da je bilo strateški promašaj, nego je delovalo i licemerno i kukavički. Mnogo jači taktički potez je bila Nikolićeva optužba za izbornu krađu, jer mnogima nije bilo teško da poveruju ili posumnjaju da DS koalicija nešto muti.

Boris Tadić i DS koalicija imaju još jednu ozbiljnu zaslugu za Nikolićevu pobedu: mimo tadašnjeg zakona i bez izbora, omogućili su SNS da postane najveća opoziciona parlamentarna stranka kada su se odcepili od Šešeljeve ultradesničarske SRS kako bi postali demokrate i Evropejci.

Na izborima 2004. i 2008. Tadić je pobedio zahvaljujući maloj razlici u glasovima birača koji nisu želeli da se ponove devedesete, iako su bili razočarani zbog njegovog napuštanja reformskog kursa Zorana Đinđića i kohabitacije sa Koštunicom. Ali, Tadić i DS su to ignorisali pa su 2008. napravili pomirenje sa SPS, omogućivši saradnicima Slobodana Miloševića da se ponovo vrate u vrh vlasti i svoju stranku dignu iz pepela, bez ikakve odgovornosti za politiku koja nas je mnogo koštala.

Pod parolom "bolje mi sa SPS, nego Koštunica i radikali sa SPS", DS koalicija + LDP i sateliti napravili su totalnu partizaciju države i društva u svim strukturama. U mnogo većem obimu nego devedesetih eskalirala je brutalna korupcija i tajkunizacija, partijski lopovluk, partijska monopolizacija svega, partijske institucije, partijska preduzeća, partijski mediji, partijsko tužilaštvo i sudstvo, grubo kršenje demokratskih principa i načela. Umesto jačanja demokratskih kapaciteta i izgradnje demokratskih institucija, one su dovedene do apsurda. Dobre stvari koje su urađene i oni koji su dobro radili svoj posao ostali su u senci vladajućeg javašluka, neznanja i diletantizma. Boris Tadić, kao vrhovni suveren takve Srbije, nije zahtevao ničiju odgovornost, a mogao je i morao je.

U takvim pravilima igre, građanima je ostavljena mogućnost da izaberu u kojoj partiji će biti vojnici ili će im biti zatvorena sva vrata za bilo kakvo napredovanje i bazični egzistencijalni opstanak, što je uostalom i izazvalo veliku glasačku apstinenciju koja je u mnogome doprinela pobedi Nikolića.

Zato čestitam Borisu Tadiću i DS koaliciji na uspehu koji su ostvarile i SPS i SNS, a njima na uspešnom iskorišćavanju prilika da uče iz svog lošeg iskustva i napreduju, bez prethodnog svođenja računa za devedesete. Čestitam im što sve više ljudi projektuje nadanja da će SPS i/ili SNS uraditi više i bolje za Srbiju nego DS, jer ona, na žalost, još nije pokazala ni da je svesna sopstvenih grešaka, ni da zna i hoće da ih ispravi. Marketinške i PR priče na tu temu se takođe računaju kao pomoć Nikoliću da postane predsednik Srbije.

Daj bože samo da Tadić i DS u sledećim koracima ne koriste istu metodologiju kao i diktator Milošević koji je loše uvek menjao gorima, a u narednim potezima bio štetniji od prethodnih.

Spasti se moramo, ali možemo još više propasti.



Komentari (277)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:28 23.05.2012

Re: .

krkar
Npr. da se sad samokandiduje za Premijera...jer njegovi ga kao mole, a on kao ne zeli...


Ma ne SAMOkandiduje se, predlažu ga ugledni analitičari:

Сигуран сам да интерес Демократске странке јесте да Борис Тадић буде премијер, али то не може бити довољан разлог. Прави разлог једино може бити тај што је Србији преко потребан баланс између два пола власти – Андрићевог венца и Немањине. Две особе са највећим легитимитетом у земљи су Томислав Николић и Борис Тадић и уколико би овај други препустио место премијера неком другом то би тек створило кризу легитимитета владе као тела које по Уставу води политику и носи најзначајнија овлашћења.


Pazi ovo

Tekst:

За то јесте крива и економска криза али неће бити да је она допринелатоме да Србија, рецимо, има хипертрофирану администрацију у којој има преко 170 разних агенција, завода, комисија и других „независних” тела. Врхунац ове перверзије је био када је Србија, земља без приступа мору, добила Агенцију за истраживање поморских несрећа и то све са објашњењем да тако захтева ЕУ, што је наравно било далеко од истине. Овакве ствари изазивају револт и нигде и ни од кога не могу добити подршку.


Domanovic:


Zbog nepovoljnih prilika u zemlji narodno predstavništvo je moralo u prvim sednicama pristupiti rešavanju najhitnijih stvari. Vlada je tako isto pravilno razumela svoju dužnost te je, da se ne bi dangubilo u sitnim pitanjima, odmah iznela na rešavanje zakon o uređenju morske flote.

Kad sam čuo o tome, upitam jednog poslanika:
- Vi imate mnogo morskih ratnih brodova?
- Nemamo.
- Koliko ih svega imate?
- Zasad nemamo nijedan!

Ja se zaprepastih od čuda. On to primeti, pa i njemu bi to čudno.

- Šta vam je to čudno? - upita me.
- Slušam da ste doneli zakon o...
- Jest - prekide me on - doneli smo taj zakon o uređenju flote, to je bilo potrebno, jer ni do danas nemamo tog zakona.
- Dopire li Stradija do mora?
- Zasad ne.
- Pa našto onda taj zakon?
Poslanik se nasmeja i dodade:
- Naša je se zemlja, gospodine, graničila nekad sa dva mora, a naši su narodni ideali da Stradija bude ono što je nekad bila. Mi na tome, vidite, radimo.
- E, to je nešto drugo - rekoh kao izvinjavajući se. - Sad razumem, i mogu slobodno reći da će Stradija zaista postati velika i moćna, dokle god se za nju tako iskreno i svojski starate i dokle god bude imala tako mudru i rodoljubivu upravu kao sada.



blogovatelj blogovatelj 18:44 23.05.2012

Re: .

Još gore od toga je agitovanje za Đilasa, čoveka koji ne da ne poštuje demokratiju i demokratska pravila, nego je u tome brutalan kao SPS-a devedesetih.


Jesi li mozda pomislio da ponekad licis na Djilasa?

Zamolio bih blogera freehanda da malo odmori u loži.


I jos napomena. Na blogu su mi do sad rekli da sam radikal, espeesovac, naprednjak i dss-ovac.
Ocekujem sada eiketu da sam gnusni demokrata.
Nune Popović Nune Popović 18:52 23.05.2012

Re: .

Ocekujem sada eiketu da sam gnusni demokrata.


Nisi gnusni, samo si demokrata kome to niko još nije rekao, a stvarno ne znam zašto. To je lepa osobina, ali nisi najbolje razumeo šta i zašto, i na osnovu čega u vezi free-a. Možda i u tvojoj avatar slici leži objašnjenje.
Kazezoze Kazezoze 20:33 23.05.2012

Re: .

vesna7592
Nune Popović
Još gore od toga je agitovanje za Đilasa, čoveka koji ne da ne poštuje demokratiju i demokratska pravila, nego je u tome brutalan kao SPS-a devedesetih.


a ima l' ko da valja, po tvojoj proceni? ovako uopšte, ne mora iz ds-a, od ovih što su u parlametarnim strankama? i ko bi mogao da formira vladu i uz čiju podršku?


ima, gordanac...ona bi se, verujem, sasvim uspešno uhvatila u koštac sa problemima koje su njene kolege iz prethodne vlade ostavili u nasleđe novoj vladi.
usput bi dobili i prvu ženu premijerku u srbiji koja ima sve kvalifikacije dobrog političara.
Nune Popović Nune Popović 20:35 23.05.2012

Re: .

odličan predlog
dragoljub92 dragoljub92 20:36 23.05.2012

Re: .

ima, gordanac...

и ја сам већ написао исто негде,али мислим да би подршком на блогу више одмогли него јој помогли да у њеној странци напредује.
а волео би да је видим као премијеркињу
st.jepan st.jepan 20:42 23.05.2012

Re: .

gordanac

Snažno podržavam
, ali teško da je moguće...

mariopan mariopan 20:54 23.05.2012

Re: .

st.jepan
gordanac

Snažno podržavam
, ali teško da je moguće...


I ja snažno podržavam i verujem, ali teško da će to da pomogne.

Međutim, smatram da je u ovom trenutku veoma važno da nekim osobama (ličnostima) iskažemo podršku i poverenje, ako ga osećamo, makar i ovako, i da ih ohrabirimo da pokrenu neke procese, ako verujemo da oni to mogu?

Recimo, da se glasa za ličnosti i da mogu da biram osobu kojoj verujem, koja bi sigurno branila moje inerese kao običnog građanina, ja bih podržala Gordanac, ali ne bih DS.

Alo, čita li ovo neko "ko treba" ?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 23.05.2012

Re: .

u srbiji koja ima sve kvalifikacije dobrog političara.


Jos samo da se dogovorimo koje su to kvalifikacije.

Oko ovoga, valjda, nema sta da se dogovaramo
Gordanac, simpaticna i zanimljiva blogerka je, u samom vrhu stranke koja je vratila Milosevicevpg glasnogovornika, mimo zakona omogucila da SNS postane ......
Da li je nekada ona pokusala da to spreci pa time zasluzila da bude izdvojena i abolirana u vreme opste osude vrha DSa ja ne znam, ali valjda jeste dok se ovako abolira.
Ako neko zna, bio bih mu zahvalan
Dr M Dr M 21:06 23.05.2012

Re: .

Snažno podržavam, ali teško da je moguće...


Naravno da nije moguće, nije adekvatno umrežena u finansijske tokove..
dragoljub92 dragoljub92 21:22 23.05.2012

Re: .

Da li je nekada ona pokusala da to spreci pa time zasluzila da bude izdvojena i abolirana u vreme opste osude vrha DSa ja ne znam, ali valjda jeste dok se ovako abolira.
Ako neko zna, bio bih mu zahvalan

па није више потпредседниковица сменила је тривуналка,можда у том зецу лега грм
gedza.73 gedza.73 21:31 23.05.2012

Re: .

gordanac


Snažno podržavam, ali teško da je moguće...

Ja se nadam da je moguće.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:37 23.05.2012

Re: .

па није више потпредседниковица сменила је тривуналка,можда у том зецу лега грм


Bice da je bas u tom zecu prilegao :)

Ne bih da se pomisli da mislim nesto lose o Gordani Comic, naravno da ne, naprotiv. Ali ovi hvalospevi na njen racun me bas potsecaju na sindrom "kabineta predsednika Tadica" - ekipa sa basketa napravila kabinet.
Ovde bi ekipa sa bloga napravila neki svoj i svoju ortakinju postavila na mesto premijera. Zasto - pa nasa je.
Ja stvarno ne vidim po kojoj se to politickoj ideji Gordanac razlikuje od Tadica npr?
st.jepan st.jepan 21:38 23.05.2012

Re: .

Gordanac, simpaticna i zanimljiva blogerka

Gordanca ne poznajem lično, ali imam utisak da je nešto više od simpatične i zanimljive blogerke.
Nesumnjivo, vrlo je svestrano obrazovana, rekao bih da poseduje izraito urednu misao, veliku vrednoču, jake nerve, stabilnost, učtivost...

Teško mi je da je zamislim u bilo čemu nečasnom, mada, ogradjujem se, specifičnosti "partijskog života" i unutar-partijski etički standardi mi nisu poznati, pa ne mogu znati koliko je uopšte moguće ostati čist i svoj, dabome, ako se tu želi opstati i na odluke uticati makar u mogućoj meri.
...u samom vrhu stranke koja je vratila Milosevicevpg glasnogovornika

Mislim da je ovu, slažem se, po sebi nesimpatičnu okonost, neko na ovom blogu već vrlo solidno elaborirao - razumeo sam da je u onom momentu izabrano manje zlo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:47 23.05.2012

Re: .

Nesumnjivo, vrlo je svestrano obrazovana, rekao bih da poseduje izraito urednu misao, veliku vrednoču, jake nerve, stabilnost, učtivost...


Svakako, ali to iako veoma pozitivan i potreban nije i dovoljan kvalitet da bi se neko predlozio za premijera.
Premijer je taj koji kreira politiku drzave a ja izmedju politike zbog koje je DS izgubila izbore i za koju nisam zeleo da glasam, i politike koju zastupa cordanac ne vidim nikakvu razliku.
Licne simpatije su prilicno los kriterijum za ocenjivanje politicara.
razumeo sam da je u onom momentu izabrano manje zlo.

Ok, da prihvatimo.
Nije bez osnova svakako ali onda se to ne sme zamerati ni DSu a zamera mu se.
Ja mu zameram ali iz toga ne izuzimam ni Gordanuc.
dragoljub92 dragoljub92 22:09 23.05.2012

Re: .

Nije bez osnova svakako ali onda se to ne sme zamerati ni DSu a zamera mu se.
Ja mu zameram ali iz toga ne izuzimam ni Gordanuc.

ја му не замерам спс,а верујем да би се она добро снашла као премијерка и да не понављамоно што је стјепко рекнуо о њојзи,образована,ентелигентна,сваћа политику,неје млада да се уобрази и помисли да је свемоћна,
jesen92 jesen92 23:34 23.05.2012

Re: .

Bice da je bas u tom zecu prilegao :)

Ne bih da se pomisli da mislim nesto lose o Gordani Comic, naravno da ne, naprotiv. Ali ovi hvalospevi na njen racun me bas potsecaju na sindrom "kabineta predsednika Tadica" - ekipa sa basketa napravila kabinet.
Ovde bi ekipa sa bloga napravila neki svoj i svoju ortakinju postavila na mesto premijera. Zasto - pa nasa je.
Ja stvarno ne vidim po kojoj se to politickoj ideji Gordanac razlikuje od Tadica npr?
..i ja nemam nista protiv G.C. ali bih volela da mi neko objasni kako se zena sa takvim kvalitetima izborila za status u stranci u kojoj vladaju lopovi i hostapleri..zena je vec 12 godina poslanica i , cini mi se, u dva navrata podpresedica skupstine..
dragoljub92 dragoljub92 23:43 23.05.2012

Re: .

li bih volela da mi neko objasni kako se zena sa takvim

zaboravljaš da je ona iz druge republike i ima jaku bazu iza sebe,to bi bilo najjednostavnije objašnjenje,a neki ljudi pardonemoa ljutkinje su dovoljno jake ličnosti pa ih jednostavno nasilnici zaobilazu.sigurno si bar 5 čovekinja/čoveka te vrste srela u životu,nisu ničiji a niko ih ne dira i ne pada mu na pamet da im se suprotstavlja a oni samosvojni da ne rečem inokosni,epa ja mislim da je gordanac od tih
jesen92 jesen92 00:36 24.05.2012

Re: .

zaboravljaš da je ona iz druge republike i ima jaku bazu iza sebe,to bi bilo najjednostavnije objašnjenje,a neki ljudi pardonemoa ljutkinje su dovoljno jake ličnosti pa ih jednostavno nasilnici zaobilazu.sigurno si bar 5 čovekinja/čoveka te vrste srela u životu,nisu ničiji a niko ih ne dira i ne pada mu na pamet da im se suprotstavlja a oni samosvojni da ne rečem inokosni,epa ja mislim da je gordanac od tih

..aha , ista baza bira i nju i Pajtica ucesnika afere Bodrum...to sto si mi objasnio je upravo ono sto sam htela da cujem a to je da izmedju crnog i belog ,ako nista drugo, ima bar pomalo sivog...Ja nisam glasala za DS 2008, samo sam glasala za Tadica u drugom krugu da ne bih gledala ovog danasnjeg postenog predsednika..Na ovim izborima sam glasala bez ikakve dileme i u prvom krugu posto sam videla "neman pred vratima"..
dragoljub92 dragoljub92 00:47 24.05.2012

Re: .

е ја сам то урадио на прошлим а онда видео да је у питању неман од папира,што се чомићке тиче ,можда ти знаш нешто што ја незнам,а ја до данас кад је неко изнео ту идеју нисам озбиљно размишљао мада сам приви предложио нју и весну за прецедницуили премијерку како се договоре ал онако без очекивања а онда неко предложи ево до краја дана ми се та идеја баш примила ксрцу
bene_geserit bene_geserit 05:17 24.05.2012

Re: .

krkar
Ma ne SAMOkandiduje se, predlažu ga ugledni analitičari:

To ti je ko ugledni kozmeticki/plasticni hirurzi. There is no such a thing.
Kazezoze Kazezoze 06:37 24.05.2012

Re: .

hoochie coochie man
па није више потпредседниковица сменила је тривуналка,можда у том зецу лега грм


Bice da je bas u tom zecu prilegao :)

Ne bih da se pomisli da mislim nesto lose o Gordani Comic, naravno da ne, naprotiv. Ali ovi hvalospevi na njen racun me bas potsecaju na sindrom "kabineta predsednika Tadica" - ekipa sa basketa napravila kabinet.
Ovde bi ekipa sa bloga napravila neki svoj i svoju ortakinju postavila na mesto premijera. Zasto - pa nasa je.
Ja stvarno ne vidim po kojoj se to politickoj ideji Gordanac razlikuje od Tadica npr?

pa, ovako...pitao si me gore šta je to kvalifikuje kao dobrog političara, pa ću ti pokušati objasniti neka svoja zapažanja do kojih sam došao ovde na blogu, jer sam za politiku zainteresovan baš onoliko koliko sam i prisutan na političkim blogovima.
ono što sam zapazio ovde na blogu je da se blogerski političari mogu podeliti na kafanske i salonske, a takva je podela i u srbiji. kafanski političari su političari tipa drage ili karagaće koji samo o politici i "znaju" da pričaju, osim kad je predizborna tišina pa su onda primorani da promene temu pa uz rakiju i meze pričaju loše viceve ili fudbalska zbivanja, znaš već kako je po kafanama ...
salonski političari, to su na blogu političari tipa krleta ili marovića, su već raznovrsniji. njih pored politike interesuje i poezija, film, fina muzika, ekologija itd. humor im je blago ironičan, a često i sarkastičan.
ono što je zajedničko i jednim i drugima kada govore o politici, a ovi kafanski samo o politici i govore, je da nikada ništa konkretno ne kažu o politici samoj, nego uvek o političarima one druge strane koji, jel, nevaljaju.
takve su uostalom bile i kampanje glavnih stranaka u srbiji na ovim izborima gde je salonski političar vodio kampanju ocrnjujući kafanskog političara i obratno.
potpuno su isti. to su dve strane jedne medalje, samo što jedni piju brlju šljivovicu, a drugi viski, a i jedan i drugi su alkoholičari.
ono što čini gordanu dobrim političarem, po meni, je to što je kad je god, ovde na blogu, govorila o politici uvek je govorila o samoj politici, a nikad o političarima. nikad se o svojim kolegama u poslu kojim se bavi nije izrazila negativno, nego je uvek govorila o samom poslu kojim se bavi. zato ja mislim da je gordana dobar političar, bez obzira da li je u stranci salonskih ili kafanskih političara. ona je radila svoj posao, a nije se bavila kolegama.
kad je govorila o politici, zahtevala je politiku dialoga a ne politiku etiketiranja, što je odlika ovih salonskih i kafanskih političara.
Snjura2001 Snjura2001 06:40 24.05.2012

Re: .

svaka cast za Domanovica :)
g.radicevic g.radicevic 11:40 24.05.2012

Re: .

.i ja nemam nista protiv G.C. ali bih volela da mi neko objasni kako se zena sa takvim kvalitetima izborila za status u stranci u kojoj vladaju lopovi i hostapleri..zena je vec 12 godina poslanica i , cini mi se, u dva navrata podpresedica skupstine..


prosto
mora po neko ko nije lopov i hohshtapler, da bude u vrhu
rad' javnosti
GordanaC bi, po mom dubokom ubedjenju, bila bolja premijerka od bilo kog ''istaknutog'' chlana DS-a i to ubedljivo

jesen92 jesen92 11:53 24.05.2012

Re: .

што се чомићке тиче ,можда ти знаш нешто што ја незнам,
..ocigledno nisi razumeo sta sam htela da kazem..da pokusam da nacrtam..ako je Comicka kao kvalitetna osoba opstala u DS-u i nije ga svojevoljno napustila (a nije ona jedina takva) to znaci da DS nije udruzenje lopuza kako se ovde predstavlja..ja na primer nikada ne bih sedela u drustvu koje mi ne odgovara i ne bih se zalagala za ideje u koje ne verujem i za to jos primala platu i imala razne benefite...izvini, ali ona nije zastupala grupu gradjanablogera u skupstini vec gradjane koji su glasali za DS(mene nije zastupala u ovom sazivu)i sprovodila je politiky DS-a po kojoj se sada ovoliko pljuje..prema tome, ili G.C. nije kvalitetna osoba/strucnjak/poslanik/podpresedica skupstine ili DS nije toliko crn...ne zaboravi, ona nije obican clan stranke vec je godinama "neki faktor" tamo...
jesen92 jesen92 11:55 24.05.2012

Re: .

prosto
mora po neko ko nije lopov i hohshtapler, da bude u vrhu
rad' javnosti

..pod predpostavkom da pristane da zastupa lopove..

GordanaC bi, po mom dubokom ubedjenju, bila bolja premijerka od bilo kog ''istaknutog'' chlana DS-a i to ubedljivo
i ona je istaknut clan , da nije niko za nju ne bi znao..ih koliko ja znam clanova DS-a za koje niko nije cuo..:) zato sto nisu istaknuti..
milisav68 milisav68 13:00 24.05.2012

Re: .

jesen92
.ako je Comicka kao kvalitetna osoba opstala u DS-u i nije ga svojevoljno napustila (a nije ona jedina takva) to znaci da DS nije udruzenje lopuza kako se ovde predstavlja..ja na primer nikada ne bih sedela u drustvu koje mi ne odgovara i ne bih se zalagala za ideje u koje ne verujem i za to jos primala platu i imala razne benefite...

Najveća primanja u prošloj godini imao je šef poslaničke grupe PUPS-a Momo Čolaković - 3,1 milion dinara Slede potpredsednici Skupštine Gordana Čomić (ZES) sa 2,6 miliona dinara, Radojko Obradović (DSS) sa 2,5 miliona dinara, Nikola Novaković (URS) sa 2,4 miliona dinara, Judita Popović (LDP) sa 2,6 miliona dinara, Nataša Jovanović (SRS) sa 2,5 miliona dinara.

Momo Čolaković je iskoristio sve moguće privilegije. Mada živi u Novom Sadu, od prestonice udaljenom nešto više od sat vožnje, Čolaković je za odvojeni život od porodice naplatio 241.538 dinara, a za smeštaj u Beogradu 420.000 dinara. Za parkiranje automobila ispostavio je račun od 119.335 dinara. Čak je i vizitkarte štampao na račun građana i potrošio 944 dinara!


vesti
jesen92 jesen92 00:24 25.05.2012

Re: .

milisav68
..ma cuti..dok mi ovde mlatimo praznu slamu njima svima dobro vec 20 god, i poziciji i opoziciji..:))
st.jepan st.jepan 12:56 23.05.2012

That's it!

Nemam šta da dodam, pa stoga to (da nemam šta da dodam), evo i dodajem.
Odličan tekst, preporuka!
Nune Popović Nune Popović 13:00 23.05.2012

Re: That's it!

Hvala Stjepane. Cenim tvoju iskrenost i mišljenje i kad se ne slažeš.
st.jepan st.jepan 13:22 23.05.2012

Re: That's it!

... i kad se ne slažeš

Odlično, evo ti prilika da se ne složiš, a unatoč neslaganja, ceniš

Mišljenja sa da je Srbiji sada neophodna ganc nova stranka gradjanske orijentacije (možda Srpska gradjanska stranka ili Stranka gradjana Srbije, u svakom slučaju SGS), čiji bi vrh činili ljudi koji do sada nisu bili u vrhu ni jedne od stranaka.
Nune Popović Nune Popović 13:29 23.05.2012

Re: That's it!

Video sam taj tvoj predlog i ne znam, nisam siguran da li je u moguće napraviti novu stranku. Veliki je to proces i zahteva mnogo resursa, posebno s obzirom na konkurenciju koja je jako "obezbeđena" mnogim sredstvima za partijski rad. Realnije mi deluje da puno toga može da se uradi sa ljudima koji do sada nisu bili u vrhu stranaka ili, dodao bih, nisu bili dovoljno na važnim mestima zbog negativne selekcije.
Hansel Hansel 13:43 23.05.2012

Re: That's it!

Ja sam na liniji st.jepanovog predloga već neko vreme, a da za njega nisam ni znao, samo sam videe nedavno ono duhovito "Bloger je isključio mogućnost čitanja ovog teksta", pa sam mislio da je sve šala.

Vidim onda i da neki to vide kao utopiju, ali njima mogu da poručim: "Kad se male ruke slože, sve se može!" Pitanje je samo da li bi to slaganje bila utopija.
st.jepan st.jepan 13:51 23.05.2012

Re: That's it!

Video sam taj tvoj predlog i ne znam, nisam siguran da li je u moguće napraviti novu stranku. Veliki je to proces i zahteva mnogo resursa, posebno s obzirom na konkurenciju koja je jako "obezbeđena" mnogim sredstvima za partijski rad. Realnije mi deluje da puno toga može da se uradi sa ljudima koji do sada nisu bili u vrhu stranaka ili, dodao bih, nisu bili dovoljno na važnim mestima zbog negativne selekcije.

Pa dobro, to bi bilo neko srednje rešenje, ali po meni, bezmalo nemoguće. Ovo zbog autokratskog ustrojstva, izrazito liderske prirode i hijerarhijske zacementiranosti svih postojećih stranaka.

Inače taj svoj tekst o novoj stranci brisnuo sam i zamenio ga kratkim razjašnjenjem. Odjednom mi se (kad je sinuo "the day after" ) učinio suvišnim.
Nune Popović Nune Popović 14:11 23.05.2012

Re: That's it!

To o čemu razmišljaš je nešto što mnogo ljudi s pravom i puno razloga oseća i želi. problem je - kako. Moja deviza je uvek bila: stvaraj s onim što imaš i što ti je dostupno umesto da maštaš o onome što ti je za stvaranje potrebno.

U suprotnom ne bih do sada ništa uradio.
st.jepan st.jepan 14:40 23.05.2012

Re: That's it!

problem je - kako.

Onda jbg, onda je i ova tvoja ideja jednako utopistička.
Manj ako je Demokratskoj stranci princip smenjivosti alfa i omega.
Moja deviza je uvek bila: stvaraj s onim što imaš i što ti je dostupno umesto da maštaš. U suprotnom ne bih do sada ništa uradio.

Retko maštarim, u suprotnom ne bih do sada ništa uradio.
A jesam.
Q.E.D.

Edit:
Nešto o tome kako, napisao sam na Filipovom blogu, u ovom i u još nekim komentarima.
pointofview_gun pointofview_gun 17:00 23.05.2012

Re: That's it!

Mišljenja sa da je Srbiji sada neophodna ganc nova stranka gradjanske orijentacije (možda Srpska gradjanska stranka ili Stranka gradjana Srbije, u svakom slučaju SGS), čiji bi vrh činili ljudi koji do sada nisu bili u vrhu ni jedne od stranaka.


Misljenja sam da je Srbiji neophodno sto manje politicara jer uskoro ima da ih bude 2 :1 u odnosu na ostale stanovnike (ovde mislim samo na funkcionere stranaka jer kad bih mislila na poslusnike ovaj bi odnos bio jos ludji). Ovi postojeci nas drapaju i iz pozicije vlasti koliko i iz opozicije, pa zajedno piju kafu. Ovi koji su trenutno na vlasti drapaju malo vise a oni u opoziciji malo manje, pa sve u krug.
Nemamo mi, stanovnici, vise novca za nove politicare.
st.jepan st.jepan 17:13 23.05.2012

Re: That's it!

Nemamo mi, stanovnici, vise novca za nove politicare.

Tačno.
Ti novi ne bi ni bili političari, već svojih zanata majstori.
Ideja je upravo u tome da takvi počiste političare.
bene_geserit bene_geserit 05:59 24.05.2012

Re: That's it!

st.jepan
Mišljenja sam da je Srbiji sada neophodna ganc nova stranka gradjanske orijentacije (možda Srpska gradjanska stranka ili Stranka gradjana Srbije, u svakom slučaju SGS), čiji bi vrh činili ljudi koji do sada nisu bili u vrhu ni jedne od stranaka.

Cek polako, to sto je stranka gradjanska ne kaze nista o njoj sem da verovatno poljoprivreda nece biti prva stvar kojom ce da se bavi (a trebala bi).
'El ce bude levi centar iliti desni centar? Socijal-demokratska ili liberalna sto se tice ekonomije.
Kakva ce da bude po pitanju ekologije?
Sto se tice Kosova, EU, ljudskih prava, DBa i slicnih tema, to mo's da preskocis, ne zanima me ic.
st.jepan st.jepan 14:13 24.05.2012

Re: That's it!

Cek polako, to sto je stranka gradjanska ne kaze nista o njoj sem da verovatno poljoprivreda nece biti prva stvar kojom ce da se bavi (a trebala bi).

Ne, to "gradjanska" ne odnosi se samo na stanovnike gradova, nego i na seljake, ali dabome, samo na one seljake koji su lepo gradjeni.
Šalim se, mislim na gradjane Srbije (dakle gradjanin u smislu citoyen).
Zato sam, da ne bude zabune, i naveo alternativni naziv "Stranka gradjana Srbije - SGS".
'El ce bude levi centar iliti desni centar?

Levi.
Kakva ce da bude po pitanju ekologije?

Ekstremno zimzelena.
Sto se tice Kosova, EU, ljudskih prava, DBa i slicnih tema, to mo's da preskocis,

Hvala na uvidjavnosti, preskočio.

Izvini na škrtosti odgovora, detaljnije ću posle sednice Osnivačkog odbora, koji će precizirati stavove po ovim, i po svim drugim bitnim pitanjima.


A sad ozbiljno:
Po meni, programska žvaka nije naročito bitna.
Dobro dizajnirana, tj. dovoljno vešto prilagodjena mentalnoj ergonomiji prosečnog glasača, može biti podjednako žvakljiva "žvaka za ludaka", bilo da je "leva" ili "desna".

Ono što je, pokazalo se, za stranku bitno, naročito u zemlji u kojoj se prevara podrazumeva, jeste stranačko ustrojstvo. To što bi "moju" stranku u rečenom smislu bitno razlikovalo od postojećih, donekle sam elaborirao u svom obrisanm ("ja te napiso, ja te i obriso" ) tekstu, a ponešto sam nagovestio i u komentarima na Filipovom blogu.
Evo jednog:
Ta SGS stranka bi na stranku ličila samo meri neophodnoj za registraciju.
Sem ljudi potrebnih za tehničko funkcionisanje, neko brojnije članstvo ne bi ni imala. Njeno rukovodstvo bilo bi sastavljeno ne od lidera i do-lidera, već od sposobnih organizatora, čija bi se uloga na organizatorskim poslovima i završavala, a ličnosti kojima bi se dičila, koje bi isticala kao svoj brend i na koje bi računala po eventualnom osvajanju mandata, uopšte ne bi morali biti članovi, niti učestovati u uvek govnjivom "partijskom životu".

'Nači to što predlažem ne bi funkcionisalo kao liderska stranka sa neizostavnim mafijaškim ustrojstvom (ne bi bilo ni pomena o "unutar-partijskoj demokratiji" ). Bilo bi zapravo negacija same suštine stranke kao takve. Više bi ličilo na agenciju koja bi se bavila ljudskim resursima, tj. detektovanjem, promovisanjem i dovodjenjem na ključne pozicije najstručnijih i etički najkvalitetnijih, pa makar oni bili i stranci. Ovo poslednje možda zvući bizarno, ali uopšte nije novo (zar nisu neki srpski klubovi angažovali strance kao igrače i trenere, i zar nije jedan Nemac umalo postao selektor reprezentacije Srbije?)

Dabome, ne mislim ja ozbiljno da osnivam stranku. I pored priličnog iskustva u organizatorskim poslovima, naprosto nisam taj - kao što sam već rekao (pa brisnuo), harizma mi je ni za predsednika kućnog saveta. Sem toga, nemam ni vremena (vračam se artu, spremam izložbu).
Stoga sve ovo treba shvatiti više kao napipavanje, provokaciju, začikavanje i samo-začikavanje, čiji je cilj da potakne na razmišljenje o tome kakva bi stranka sada Srbiji valjala. Možda neka sasma drugačija.

vanja.t vanja.t 13:01 23.05.2012

preporuka!

Deliti vlast sa Miloševićevim glasnogovornikom, a potom u izbornoj kampanji insistirati da je Nikolić alfa i omega zla devedesetih, ne samo da je bilo strateški promašaj, nego je delovalo i licemerno i kukavički

tako je.
sa sve slobinom slikom u kabinetu ministra mrke.
sa konstantnim dačketovim lajtmotivom: šta je to dobro doneo 5.oktobar?
sa bajatovićem /jedan je već platio/ na javnoj funkciji.
fuj.
blau.punkt blau.punkt 13:23 23.05.2012

Monsanto i Codex Alimentarius

ce, nadam se, od Novog Predsednika, cuti odlucno NE



Gospodin Nikolic Aleksa je objasnio osnovne opasnosti. A enormne su.
35 minutni brifing za pocetnike nalazi se OVDE

Monsanto i Codex Alimentarius i kod nas ulaze na mala vrata, ali velikim koracima,
pravo u nas DNK, pravo u DNK nase dece.
treba ih zaustaviti, treba im se odupreti, treba informisati ljude.

i naravno, trebalo bi nekako novom predsedniku poruciti da NIKAD ne pomisli da da ovakvu izjavu, ili da je ne daj boze sprovodi u praksi.

angie01 angie01 13:56 23.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

blau.punkt
ce, nadam se, od Novog Predsednika, cuti odlucno NEGospodin Nikolic Aleksa je objasnio osnovne opasnosti. A enormne su.35 minutni brifing za pocetnike nalazi se OVDEMonsanto i Codex Alimentarius i kod nas ulaze na mala vrata, ali velikim koracima,pravo u nas DNK, pravo u DNK nase dece. treba ih zaustaviti, treba im se odupreti, treba informisati ljude.i naravno, trebalo bi nekako novom predsedniku poruciti da NIKAD ne pomisli da da ovakvu izjavu, ili da je ne daj boze sprovodi u praksi.


jednom posadjeno modifikovano seme se ne moze kontrolisati jer ga raznose vetar, kisa, podzemne vode-zamlja koja je ovako zagadjena, moze da se reciklira u proseku, (pod uslovom da se samo jednom zloupotrebi), za jedno 100 godina!

uticaj ovakvog tretiranja je beskrajan- na okolne biljke zivotinje, insekte-monstrum stvoren samo da bi neko zaradio vise para-jer se tako stedi na odbrani od napadaca odredjene vrste, jer oni postaju rezistenti ugradnjom gena svih njih u seme- vecim prinosom, vise berbi u sezoni-stetnost nije istrazena,...a posle se normalni proizvodi tretiraju kao organik i prodaju desetostruko vise!

...o mesu ovako tretiranom, ne mogu da govorim, jer mi je odmah muka!
zemljanin zemljanin 14:15 23.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

malo se tu provlači i fama o "uništenju" ... ali svidelo se to nama ili ne, modifikovana "hrana" će ubrzo postati naša svakodnevnica ... ovo "ubrzo" ne treba shvatiti bukvalno.

Porast broja ljudi na planeti polako dovodi do iscrpljivanja resursa od vode do hrane ... obzirom da čovečanstvo ne planira neke rigorozne mere vezane sa smanjenje populacije, realno je očekivati da se ovaj trend nastavi ... a onda ćemo imati sve veće probleme sa hranom ... tog trenutka će "priča" o genetski modifikacijama preći u pretparačke priče ...

Podseća malo na futurističko predviđanje o nestašicama i kupovini flaširane pijaće vode. Barem je bila futuristička i za podsmeh pre nekih 30-ak godina. Onda se kupovalo mleko za sunčanje sa zaštitnim faktorom 2 a za one baš osetljive 4

Ima dosta informacija o tim temama pa treba pročitati i one ZA i one PROTIV.

Ovde bi mogla da se dodaju istraživanja o genetici ljudi, kloniranju, matičnim ćelijama itd.
dragan7557 dragan7557 14:18 23.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

Monsanto i Codex Alimentarius i kod nas ulaze na mala vrata, ali velikim koracima,

Pa nije baš na mala vrata.

Ministarka Ivana Dulić - stipendista Monsanta (GMO- soja)

M. Kostić (šećerane) predstavnik Monsanta za Srbiju

Parcele sa kukuruzom Monsanta sam u Srbiji video još 2010 od Subotice do Beograda.

A ima još mnogo toga.

cerski

Nune Popović Nune Popović 14:19 23.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

Podržavam temu, ali ovo nije ni mesto ni prilika za priču o tome.
zemljanin zemljanin 14:24 23.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

Nune Popović
Podržavam temu, ali ovo nije ni mesto ni prilika za priču o tome.

U pravu si. Izvini za trol
Nune Popović Nune Popović 18:27 23.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

Još jednom vas molim da ovom prilikom ne koristite prostor za temu o kojoj ovde nije reč. Otvorite poseban blog na temu GMO, podržavam.
jesen92 jesen92 23:45 23.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

i naravno, trebalo bi nekako novom predsedniku poruciti da NIKAD ne pomisli da da ovakvu izjavu, ili da je ne daj boze sprovodi u praksi.
..nemoj da brines, danas je Srbija pocela da se pokrece, prvi korak je pokretanje BK grupe..licno sam gledala i slusala milanku karic na nekoj tv koja nam je objasnila da njihova "firma" i dalje uspesno radi u svetu iako su odavde proterani pa se s obzirom na okolnosti koliko sutra vracaju..pokrecu sve aktivnosti u svojoj "grupi" od univerziteta do zelene i zdrave salate...

btw..mislim da je Tadic ovo lupio...neko mu sastavio sta treba da kaze a on rekao naopako..pomesao covek umoran od kampanje...ne tvrdim naravno da je ovako al tako mi izgleda..
blau.punkt blau.punkt 00:32 24.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

iako ce mi Nune verovatno, po treci put, obrisati komentar (jer se ne drzim teme?)
moram ti jeseni reci, i nadam se da ces stici da procitas :)
sasvim mi je neverovatno da je BT lupio BAS to.

monsanto je svetski igrac (trovac) i kao takav nikad nije slucajno spomenut u pozitivnom kontekstu. a tadic je uradio upravo TO.

jeste, govori predsednika, pogotovo na ovakvim konvencijama, su Dooooobro pripremljeni i nema tu ni jedne suvisne reci. bas nijedne.

sad je nune na potezu gumice :)

a mozda i bana strahinjica :)

jesen92 jesen92 00:44 24.05.2012

Re: Monsanto i Codex Alimentarius

monsanto je svetski igrac (trovac) i kao takav nikad nije slucajno spomenut u pozitivnom kontekstu. a tadic je uradio upravo TO.
..ma znam..ali mislim da BT pojma nije imao o cemu se radi kada je to izgovarao:)..mozda gresim..
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 13:29 23.05.2012

.

Hansel Hansel 13:44 23.05.2012

Re: .

Odlična fotografija!
myredneckself myredneckself 17:48 23.05.2012

Nigdar ni tak bilo, da ni nekak bilo

Tamara Ćetković

Hansel
Odlična fotografija!

Da, odlična. Kao palimpsest, i čist prustovski koncept.
Kad sve prođe, ovo će i dalje tu i tamo stajati, gledaćemo ovo dok zid ne prelepe nečim novim.
Pogled na pokidane ostatke će imati ulogu madlena, koje će nas podsećati i otkrivati tako mnogo o nama.
I drugačijem značenju svakog sloja, za mnoge od nas.
Ali, so it goes.
Hansel Hansel 13:39 23.05.2012

Alternativa

Nune Popović


Pošto su Tadić i DS koalicija pre četiri godine izneverili volju svojih birača i nametnuli SPS kao partnera za ono što se naziva demokratskom Srbijom...

---

Ali, Tadić i DS su to ignorisali pa su 2008. napravili pomirenje sa SPS, omogućivši saradnicima Slobodana Miloševića da se ponovo vrate u vrh vlasti i svoju stranku dignu iz pepela, bez ikakve odgovornosti za politiku koja nas je mnogo koštala

Prvo naglašavam da nemam neko čvrsto formirano mišljenje iz prostog razloga što ne mogu pouzdano da znam šbbkbb. Ali, pretpostavljam da oni koji su ovakve stavove iznosili i iznose ih sada - imaju viziju. Ako je tako, kako bi izgledale prethodne četiri godine vlasti SRS-a i SPS-a na republičkom i gradskom nivou, na primer? Ja nisam vernik DS-a (naročito ne posle prvih godina posle 5. oktobra), pa da su me silno razočarali koalicijom sa SPS-om (koji je već davao podršku manjinskoj Koštinučinoj vladi, a u jednom prethodnom trenutku otcepljeni socijalisti Branislava Ivkovića Đinđićevoj). I tada sam razmišljao - ipak bi bilo gore da smo dobili vladu SNS-SPS. Nije dobro bilo ni ovako, to svi znamo.

Oni koji su na DS bili ljuti zbog te koalicije, govorili su - bolje je da dotaknemo dno, pa bi sledeće izbore DS glatko dobila. OK, neka je i tako.

Ali, pitam ja, ako bi DS nekim slučajem dobila i apsolutnu većinu, ili bar mogla da vlada bez SPS-a, kakav bi ta vlada bila, s obzirom na ovo iskustvo, kada i nisu bili moćni u toj zamišlejnoj meri?

Kad podvučete crtu, kao (politički) realisti, što ja pokušavam da budem, kakav bi naš saldo bio u jednom, a kakav u drugom slučaju? Možda nisam u pravu, ali po ovoj maloj analizi ja zaključujem da je ovako ipak bilo sveukupno manje loše. O, da, naravno da sam nesrećan što uopšte u tim kategorijama ("manje loše" ) moram da razmišljam.
gary.cooper gary.cooper 14:18 23.05.2012

Re: Alternativa


Ako je tako, kako bi izgledale prethodne četiri godine vlasti SRS-a i SPS-a na republičkom i gradskom nivou, na primer?


To je, upravo, ono "šta bi bilo kad bi bilo".

Tj. mi to ne znamo, niti ćemo znati. Ali, znamo kako jeste bilo sa DS + SPS.

Međutim, i u ovoj DS-ovskoj, gore navedenoj, računici ima nešto "što devojci sreću kvari".

Da li je premijer Dačić (koji bi nam zasigurno sledovao da je Tadić dobio) to čuveno "manje zlo" od predsednika Nikolića?

Čini mi se da nije.

(Ali, i to je, opet, "šta bi bilo da je bilo".)


Nune Popović Nune Popović 14:22 23.05.2012

Re: Alternativa

gary.cooper


Hansel
Ako je tako, kako bi izgledale prethodne četiri godine vlasti SRS-a i SPS-a na republičkom i gradskom nivou, na primer?


To je, upravo, ono "šta bi bilo kad bi bilo".

Tj. mi to ne znamo, niti ćemo znati.

Ali, znamo kako jeste bilo sa DS + SPS.


I znamo da je to dovelo Tomislava Nikolića za predsednika Srbije, ne zaboravljajući da kada kažemo DS mislimo na sve njene koalicione partnere, formalne ali i neformalne, poput LDP i satelita i nekih NVO.
Hansel Hansel 14:37 23.05.2012

Re: Alternativa

Ali nisi mi odgovorio na pitanje - ako je neodgovorivo, OK, ali, pošto već operišemo pretpostavkama, u tom domenu - nije.

Da li je ptrethodna četvorogidišnja vlast ipak imala neke pozitivne poene i da li bi za njih ona druga koalicja bila sposobna? I još da sve ono što je kod ovih negativno, kod njih bude pozitivno? Veliki sam skeptik.
Nune Popović Nune Popović 15:07 23.05.2012

Re: Alternativa

Napisao sam u tekstu bloga: Dobre stvari koje su urađene i oni koji su dobro radili svoj posao ostali su u senci vladajućeg javašluka, neznanja i diletantizma.

Između ostalog, važne stvari koje su urađene svakako su hapšenje i izručenje Ratka Mladića, ukidanje viza, dobijanje statusa kandidata za EU. Ne sporim i ne umanjujem značaj. Ali, hvaliti se time previše otvara dodatna nerešena pitanja na tu temu: ko je toliko dugo u Srbiji sakrivao Mladića i druge optužene za ratne zločine, koliko ljudi koristi bezvizni režim i koliko je vremena trebalo da Srbija dobije status kandidata EU i ko to još nije dobio... U EU smo krenuli 2001. a za 12 godina nismo stigli ni do pregovora...

Sve u svemu, za mene nedovoljan rezultat da bih rekao kako je bila mudra i produktivna odluka o pomirenju sa SPS, koja je proizvela i Nikolića za predsednika, a možda i nešto više (videćemo).
gary.cooper gary.cooper 15:30 23.05.2012

Re: Alternativa

U EU smo krenuli 2001. a za 12 godina nismo stigli ni do pregovora...


A to je, podsećam, period u kojem je DS na vlasti, ovako ili onako.

(A nama susedne Rumunija, Bugarska i Hrvatska su, u međuvremenu, dobile status kandidata, obavile pregovore i završile posao.)


Hansel Hansel 16:29 23.05.2012

Re: Alternativa

Sve, sve, ali startne pozicije Hrvatske i Srbije u toj "trci" su ipak teško uporedive. Pa evo kako to izgleda, evo, baš je imene zanimalo poređenje:

Hrvatska je uspostavila odnose s Europskom unijom 15. siječnja 1992., na dan kada je većina preostalih zemalja članica priznala Hrvatsku kao neovisnu državu. Od toga dana su se odnosi odvijali postupno, a intenzivirali su se krajem 1999. godine, a svoj zamah su dobili 24. studenog 2000. godine, kada su na Zagrebačkom sastanku na vrhu otvoreni pregovori o Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju (eng. Stabilisation and Association Agreement).

У новембру 2005. године Србије је започела преговоре о Споразуму о стабилизацији и придруживању.

--- (razlika 5 godina) ----

Konačno, on je parafiran 14. svibnja 2001. u Bruxellesu.

Дана 3. маја 2006. године Европска унија привремено је замрзла преговоре са Србијом, због нехапшења Ратка Младића, наводећи да Србија није испунила своју обавезу да у потпуности сарађује са Међународним кривичним трибуналом за бившу Југославију.

Дана 7. новембра 2007. године, парафиран је Споразум о стабилизацији и придруживању између Европске Уније и Србије.

--- (razlika 6,5 godina) ----

Hrvatska je podnijela zahtjev za punopravno članstvo 21. veljače 2003. godine,

Србија је званично поднела захтев за чланство у Европској унији 22. децембра 2009. године

--- (razlika 7 godina) ----

a službeni status kandidata za članstvo u EU dobila je 18. lipnja 2004.

Након што је уклоњена и последња препрека на путу ка одобравању кандидатуре, пошто је Румунија била задовољна након што је са Србијом усагласила записник о мањинама, Србија је добила статус кандидата 1. марта 2012.

--- (razlika 7,5 godina) ----

Ostaje nam sledeća faza:

Pristupni progovori, koji su trebali započeti u ožujku 2005., odgođeni su, a kao uvjet za početak pregovora istaknuta je potpuna suradnja s Haškim sudom za ratne zločine počinjene na području bivše Jugoslavije. Pregovori su službeno otvoreni 3. listopada 2005. godine, nakon što je glavna haška tužiteljica potvrdila potpunu suradnju Hrvatske s Haškim sudom.

Ako sam dobro računao, ukupni zaostatak, kad se poravnaju početne tačke je za sada 2,5 godine, uz napomenu da DS (je l' treba još jednom da naglasim da ih kritikujem za mnogo šta) ipak nije bila u Koštuničinoj vladi 2004-2007. godine, koliko ja pamtim. Možda je dobro pitanje zašto EU, za Đinđićeva života nije dozvolila brže približavanje Srbije... Sećam se da je tek posle atentata došao neki dugoočekivani paraf iz EU, zaboravio sam koji tačno beše.
Nune Popović Nune Popović 16:42 23.05.2012

Re: Alternativa

Stoji, ali nije opravdanje. Uz napomenu da DS jeste bila partner Koštunicinoj vladi. Ćutali su i puštali da nas uništava.
Hansel Hansel 17:29 23.05.2012

Re: Alternativa

Uz napomenu da DS jeste bila partner Koštunicinoj vladi. Ćutali su i puštali da nas uništava.

Ne da ih ne pravdam za mnogo toga, nego ih i ja kritikujem... ali, koliko ja znam i sada proveravam, DS i DSS su bile partneri samo u drugoj Koštuničinijoj vladi, 2007-2008. godine, a u prvoj, 2004-2007, nisu, a tu manjinsku vladu (DSS, SPO, NS, G17+) je podržavao samo SPS (ne sećam se koliko DS jeste ili nije smetala i koliko je mogla da smeta toj vladi).
Nune Popović Nune Popović 17:31 23.05.2012

Re: Alternativa

(ne sećam se koliko DS jeste ili nije smetala i koliko je mogla da smeta toj vladi).


Ima i onih koji se sećaju.
leeanna leeanna 18:02 23.05.2012

Re: Alternativa

Možda je dobro pitanje zašto EU, za Đinđićeva života nije dozvolila brže približavanje Srbije...

U tom periodu Srbija nije bila nezavisna država, odnosno samostalni subjekt u međunarodnom pravu, što je uslov za članstvo u većini međunarodnih organizacija (kao što je WTO) ili određenih vrsta saveza, kao što je i EU.

EU je u tom periodu čvrsto insistirala da Srbija ostane u zajednici sa CG (da u međunarodnim odnosima nastupaju kao jedinstveni subjekt). Srbija je zato intezivno radila na harmonizaciji propisa sa Crnom Gorom, da bi zatim, kao zajednica, jedinstveno mogli da nastupaju u pregovaračkim procesima. Međutim, Crna Gora je imala čvrstu politiku ka nezavisnosti i kontinuirano su sabotirani procesi harmonizacije propisa na nivou tadašnje zajedničke države. U tom periodu srpska administracija (Đinđićev tim) je radila 24/7 kako bi proces integracije išao brzo, ali je očigledno moralo da se reši prethodno pitanje - odnos sa CG. Međutim, kada je do razdruživanja konačno i došlo, nova administracija, tada nezavisne Srbije je očigledno imala druge prioritete.
Hansel Hansel 19:29 23.05.2012

Re: Alternativa

Da, leeanna, hvala, i to sam potpuno potisnuo, to jeste dodatni razlog razvlačenja.

Nuneta molim da podseti i objasni šta je DS mogla u periodu 2004-2007, a nije uradila. Ja sam, valjda, bio besan što do tada nije uradila šta je mogla, pa sam se malo i isključio. Zbilja ne vidim šta su mogli u situaciji kada je vladu formirao neko drugi, makar Tadić bio predsednik - jedino da je opstruirao zakone?! A 2005. smo ipak dobili SSP?!
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 14:30 23.05.2012

.

stecajac stecajac 14:30 23.05.2012

Nije bio sam


Mialim da ste pogrešno koncipirali tekst marginalizujuči saradnike Tadića kojima evidentno nije mesto uz njega.
Ali, zašto je Tadić iste noći bio sam?
Tadićevi politički stavovi i potezi, koje u tekstu analizirate, dolaze iz kuhinje sakrivenih savetodavaca i ministara DS.
Ne pominjete ih a trebalo bi.
Ličnosti koje su stale uz Predsednika Nikolića u pobedničkoj noći isto treba da analizirate.
Nune Popović Nune Popović 14:54 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Tadićevi saradnici su oni ljudi koje je sam birao, što je bilo njegovo prirodno i legitimno pravo.

Uloga Tadićevih savetnika je važna onoliko koliko su oni imali značajnu ulogu u Tadićevoj politici i kampanji. To zna Tadić i time on treba da se bavi, a ja znam da je on bio odgovorna osoba i za politiku i za kampanju. To je kao i u bilo kojoj medijskoj redakciji. Ne piše sve tekstove/priloge glavni i odgovorni urednik, ali zato on odgovara za sve što je objavljeno. Možda je zato Tadić i stajao sam kada je priznavo poraz u najdužem obraćanju koje sam takvim povodom video i degutantnoj jadikovki, čiji prenos su mediji bukvalno isekli kada je prevazišlo trajanje epizode tv sapunica.

Nemam dilemu da su Tadićevi saradnici u mnogome zaslužni za lošu politiku i katastrofalno pogrešnu kampanju, ali ne treba zaboraviti ni da se Tadić u kampanji nekoliko puta hvalio kako on predaje politički advertajzing.
dragan7557 dragan7557 15:09 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Nune Popović 15:54 23.05.2012
Re: Nije bio sam
Tadićevi saradnici su oni ljudi koje je sam birao, što je bilo njegovo prirodno i legitimno pravo.

Ne bih rekao, ni da je prirodno a ni da je legitimno.

Pitanje savetnika nije tako prosto kako ti veliš.

U Managementu (pa i političkom) su izuzetno dobro poznati, kriterijumi prema kojima se biraju savetnici, i čemu oni služe. Niti je to privatna prćija niti sa legitimnošću ima išta zajedničkog.

cerski
dragan7557 dragan7557 15:12 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Tadić u kampanji nekoliko puta hvalio kako on predaje politički advertajzing.

Na osnovu znanja učenog i usvojenog gde? I gde predaje?

cerski
Nune Popović Nune Popović 15:14 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Pitanje savetnika nije tako prosto kako ti veliš.

U Managementu (pa i političkom) su izuzetno dobro poznati, kriterijumi prema kojima se biraju savetnici, i čemu oni služe. Niti je to privatna prćija niti sa legitimnošću ima išta zajedničkog.


E, ako sam to rekao i ako je to poenta, onda OK.
Nune Popović Nune Popović 15:18 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Na osnovu znanja učenog i usvojenog gde?


To moraš da pitaš Tadića.

I gde predaje?


Ako sam dobro čuo u Tadićevim javnim nastupima tokom kampanje, rekao je da predaje (doduše ne kao redovni profesor) na Fakultetu dramskih umetnosti. Zadržavam pravo da možda nisam dobro zapamtio na kom fakultetu, ali to je u svakom slučaju proverljiva informacija.
dragan7557 dragan7557 15:31 23.05.2012

Re: učenik bolji od profesora

Nune Popović
Na osnovu znanja učenog i usvojenog gde?


To moraš da pitaš Tadića.

I gde predaje?


Ako sam dobro čuo u Tadićevim javnim nastupima tokom kampanje, rekao je da predaje (doduše ne kao redovni profesor) na Fakultetu dramskih umetnosti. Zadržavam pravo da možda nisam dobro zapamtio na kom fakultetu, ali to je u svakom slučaju proverljiva informacija.

Ma, sto posto je predavao i Tomi Nikoliću. Čim ga je Toma pobedio.

cerski
gary.cooper gary.cooper 15:32 23.05.2012

Re: Nije bio sam

iz kuhinje sakrivenih savetodavaca i ministara DS.


Sakrivenih?

Mislim da su to ljudi čija imena i prezimena znamo.


stecajac stecajac 15:40 23.05.2012

Re: Nije bio sam


Ne slažem se sa Vama u delu lične odgovornosti Tadiča za izbor saradnika. Članstvo je, većim delom, nametnulo predsedništvo.
Ili ne, ako se setimo čuvenog elektronskog glasanja u Sava centru.
Što se tiće odgovornosti slažem se da on odgovara za sve što je obavljeno ali ne i da je odgovoran za isto.
Poverenje gradjana a ne glasača predstavlja lepak koji je ignorisao.

Tadić kao politički glodur je definitivno ''ugasio''. Uvredilo bi me da DS njega predstavi kao kandidata za premijersku funkciju imajući u vidu da je izgubio i parlamentarne i predsedničke izbore.

Nune Popović Nune Popović 15:52 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Ne moramo da se slažemo :)

Samo ne mogu da budem deo bilo kakve priče na temu koja zvuči poput one čuvene: "nije kriv Milošević, nego loši savetnici", sećate li se kako smo se tome smejali. Za mene je isto i sada, samo što je smeh zamenila mučnina.
stecajac stecajac 16:18 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Da pojasnim
Praktična politika se sastoji u ignorisanju činjenica.
Saradnici nesposobni a on još više.
Da je bio svesniji realnosti a ne usvajajući virtuelne priče Idola i EU poslušao bi Krležu koji je napisao da se u istoriji proslavio samo onaj političar koji je umeo otvoriti perspektive džepovima.
Zahvaljujući naporu državnika u Srbiji sačuvana je nesigurnost u njoj.
Nune Popović Nune Popović 16:39 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Tadićeva i DS računica je bila jednostavna. Smatrali su da će dobiti više glasova nego što će ih izgubiti zbog bratimljenja sa SPS. Išlo im je dobro, privukli su i LDP sa satelitima, NVO i javnost su bili ko jagnjići pred klanje, ali, ispostavilo se da su pogrešno uradili. DS koalicija je dobila mnogo glasova manje, LDP je definitivno kompromitovana kao građanska opcija, SPS je duplirao rezultat, a Nikolić je postao predsednik Srbije.

Znači - strateški promašaj sa posledicama po urušavanje ono malo osvojene demokratije i stabilnosti.
zemljanin zemljanin 16:48 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Znači - strateški promašaj sa posledicama po urušavanje ono malo osvojene demokratije i stabilnosti.

Iako se donekle slažemo, ipak je potrebno i ispravno ubaciti reč "potencijalnim" jer mi trenutno projektujemo buduće događaje na osnovu poznatih nam činjenica, mišljenja, stranačkih pripadnosti i sl. ili ti nagađamo.

"Znači - strateški promašaj sa potencijalnim posledicama po urušavanje ono malo osvojene demokratije i stabilnosti."

Iskreno mislm da je cela halabuka jedno veliko preterivanje i pametovanje unazad iako formalno gledamo napred ali dobro, ljudi treba da isprazne nezadovoljstvo i da nekako nađu neki unutrašnji mir pre formiranja Vlade, da bi mogli sve iznova ...
Nune Popović Nune Popović 16:51 23.05.2012

Re: Nije bio sam

Prihvaćena sugestija:
"Znači - strateški promašaj sa potencijalnim posledicama po urušavanje ono malo osvojene demokratije i stabilnosti."


Napisao sam u tekstu da sve više ljudi projektuje svoja pozitivna očekivanja od SPS i/ili SNS.
stecajac stecajac 18:29 23.05.2012

Re: Nije bio sam


Zašto urušavanje.
Treba dozvoliti Predsedniku Nikoliću da iskoristi svoju stratešku poziciju da iz udobne fotelje jača stranku kadrovski i brojčano gledajući DS kako se muči da sopstveno čedo, korumpiranu državu, uredi po normalnim (čitaj EU)standardima sa sopstvenom korumpiranom elitom.
Ne čujem NVO samo Čeda koji je ovog trenutka na udvoričkom Tv B92.
Demokratski treba sačekati da ovaj prostor zvani Srbija koji je DS+SPS učinio besmislenim sami pokušaju da dovedu u red.
Znate, s našim mišljenjima postupamo kao i sa našim satovima; idu gotovo istovetno a ipak svako veruje svom
Nune Popović Nune Popović 15:49 23.05.2012

Novo "demokratsko" pravilo

Званична презентација председника Републике Србије неће бити у функцији до избора новог председника.

www.predesdnik.rs
fixxerus fixxerus 15:52 23.05.2012

odgovor je: ne:.




ćuti ona
ćutim ja
neko sa strane rekao bi divan par
vidim viri joj feder
da li da je navijem
ili da mi ostane ovako čista
ljubim je
udaxnjujem joj zamajac
čim je otvorila oči počinje da se linja
uzima vazdux i kreće sa pitanjima

jel se ti uvek ovako i sa svakim ljubiš
koliko to godina imaš
i čime se uopšte baviš
jesi uplatio kablovsku
jesi prosuo đubre
si opro noge
si moro baš sve bajadere da pojedeš
jesi glasao i za koga
nemo da odem tamo u spiskove i vidim da si beli
najebaćeš ko žuti
štaaa je to el su ti to bušne gaće
eee jebem te qurčevog intelektualca
i još gore pesnika
zašta vi ovde služite
pa ti sigurno nisi član ni jedne nijevažnokoje sranke
i tek treba da se učiš suživotu sinergiji ištatijaznam kox
abitaciji
eee jadna mi majka i meni i mojoj sudbini
da si bar neki menadžer pa da vidim da imaš stav bre







jooooj gde su mi cvik-cangle
Nune Popović Nune Popović 16:01 23.05.2012

Re: odgovor je: ne:.

Odlična, svaka čast, a ovaj pasaž naročito:

jesi glasao i za koga
nemo da odem tamo u spiskove i vidim da si beli
najebaćeš ko žuti

JJ Beba JJ Beba 16:08 23.05.2012

Re: odgovor je: ne:.

eee jebem te qurčevog intelektualca
i još gore pesnika
zašta vi ovde služite



fix
fixxerus fixxerus 16:08 23.05.2012

Re: odgovor je: ne:.

ex Brate, većina detalja prepisana je iz života.. ankluding rupe xe xe
Milan Novković Milan Novković 17:04 23.05.2012

Sticky Kox ....

ištatijaznam kox
abitaciji

... Abitacija

mnenadic mnenadic 18:12 23.05.2012

Re: odgovor je: ne:.

cult cult 16:40 23.05.2012

Da..

Dobar tekst.
Slažem se s najvećim delom.
Ne i oko odnosa prema sps-u posle izbora 2008.
Lako je sedeti na kamenu i moralisati, medjutim, u datoj situaciji trebalo je doneti odluku - ići u opoziciju i dopustiti vladu srs-sps-dss koja je u to doba izgledala kao teška noćna mora. To je vreme posle prvih prizanja Kosova kada je Koštunica potpuno odlepio glede odnosa prema svetu, predsednik SRS je diktirao poteze iz haškog zatvora, retorika vojvoda Tome i Balavog je bila bitno drugačija nego danas. Teško mi je i zamisliti Srbiju danas, četiri godine kasnije, da je ta, vrlo stabilna većina, bila formirana. To je bio iznudjen i dobar potez DS-a, ma šta bilo ko mislio o Dačiću & co.

Posle još jedne pirove pobede, vojvode Toma i Balavi odlučuju da napuste srs uz deal s Tadićem oko logističke podrške procesu. S aspekta DS-a naci i anti-eu opozicija je rasturena, priča o EU dobila nove parlamentarne fanove u vidu sps-a i sns-a, radikali i dss poslati u ekstrem gde im je i mesto.

U saradnji sa Miloševićevim sps-om nahvatani su preostali zločinci, liferovani u Hag, završena saradnja. SPS je podržao sve EU zakone. Dok, recimo, nije hteo da glasa za onakav zakon o informisanju koje su gurali Dinkić i demokrate. Iz sasvim demokratskih razloga.

DS je pukao ne zbog saradnje sa spsom. Nema mnogo toliko uporno "moralnih" medj sedam i po miliona gradjana Srbije. Već zbog ka ta stro fal ne ekonomske politike i potpunog uništenja privrede. Nije rasturao monopole koje je Koštuničina vlada stvorila i sjebala sve, već su uživali u plodovima svega toga. Korupcija koja cveta u hiljadu cvetova. Odsustvo sluha u svakom smislu za msp koja su se zatvarala na dnevnoj bazi. Koalicioni partneri u liku Dinkića koji su se odvaljivali od narodnih para gde god su mogli i koliko su mogli.

Sad je vreme za opoziciju.
I za Tadićevu ostavku.
I za stranačke izbore i neke nove ljude.
Ovaj spin po medijima oko moljakanja Tadića da se prihvati mesta premijera je otužan.
Nadam se da će imati toliko pristojnosti da to odbije. On je poražen čovek.

Nego se plašim da će stranku primorati na pregovore o vladi one desetine hiljada stranačkih ljudi zaposlenih po državnim institucijama, javnim preduzećima, agencijama... jer kad dodju ovi novi, sledi strašna seča i velika smena na svim tim radnim mestima.

Ovi što dolaze, mnogo su gladni.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:09 23.05.2012

Re: Da..

posle ovoga neću više majke mi :)

mi smo prethodne četiri godine izgubili,duboko smo otišli u rikverc i to zahvaljujući koaliciji ds-sps . bio je to katastrofalan potez koji je održao dačića u životu i ojačao ga. dok je tomu izgleda ošurila kopriva i skapirao da je sve što je potrebno za vlast da skine bedž,pa ako je dačić evropejac i prihvatljiv , napraviću i ja stranku prihvatljivu i to je direktna posledica koalicije ds - sps.

sad vidi to iz ovog ugla .

da je upravo ta 'zla osovina' srs-sps-dss formirala vlast i postigla ovaj efekat,što bi verovatno i uradila ... ona bi na ovim izborima bila gotova. nikolić i dačić prošlost,a ds bi se još pre četir godine izmenio i bio svestan u kakvoj je buli - a ne bi dočekali ovaj momenat da ljudi ne žele ni jedne ni druge ... nema tu mesta za osećanje superiornosti , zbog nečijeg prešaranog listića ... jer smo mi nakon 2008 i nekog iole pristojnog života spali na to , da 4 i nešto jače miliona ljudi iskreno boli ona stvar u kojem smo se pravcu uputili i ko je predsednik . jednostavno prepustili su se vetru ... mladi ljudi ne vide budućnost,jer ušao si u kolotečinu loše pozicije i opozicije . nema manje lošeg ima samo goreg .

a jedna stvar . pa nek me biju , prozivaju ili bilo šta drugo već ...

lakše ću podneti jorgovanku tabaković kao premijera nego još jedno ministarsko mesto mlađana dinkića

*fade out
vanja.t vanja.t 17:13 23.05.2012

Re: Da..

ukratko, ds je sve uradio kako treba, a narod stoka ... crta qrcice
antioksidant antioksidant 17:17 23.05.2012

Re: Da..

lakše ću podneti jorgovanku tabaković kao premijera nego još jedno ministarsko mesto mlađana dinkića

ta dva su nekako povezana
mladjan dinkic je u svakoj kombinaciji
ti da si premijer, dinkic bi bio ministar
(a i vreme mu je, toliko novih ideja a niko mu nikad nije dao sansu)
cult cult 17:19 23.05.2012

Re: Da..

jer smo mi nakon 2008 i nekog iole pristojnog života spali na to , da 4 i nešto jače miliona ljudi iskreno boli ona stvar u kojem smo se pravcu uputili i ko je predsednik .


Taj iole pristojan život bio je, na žalost, posledica pumpanja novca iz privatizacije kroz plate stotina hiljada državnih činovnika. Prodali smo stan, imanje, srebrninu i potrošili. Ništa od toga nismo uložili u infrastrukturu itd. Plate date budžetlijama, a ovi kupovali hranu, patike i televizore kod Miškoviča. Tako je završena srpska privatizacija.
Direktni krivci Koštunica, Labus, Dinkić.

Inače, ne slažem se s tobom da je ovo sada jednako onome što bi bilo da je formirana vlada šešelj-koštunica-dačić. Ono bi bio dublji najtmer najgore vrste. Niti bi oni danas nestali sa scene. Zašto? Samo bi otišli u opoziciju kao što će sada, nadam se, ds.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:26 23.05.2012

Re: Da..

Zašto? Samo bi otišli u opoziciju kao što će sada, nadam se, ds.


vidiš da se tešim.

ovo što mi je AO upravo izbacio pred oči . ovu tužnu jebenu istinu

mladjan dinkic je u svakoj kombinaciji


mi je apsolutno najgori ,ali najgori košmar .

kao ono kad si klinac i bojiš se da zaspiš u mraku jer se tu negde u sobi krije neka mrakača,bauk ... a onda zaspiš i sve bude ok. e pa ovog puta kvalitetan san ne izvlači - ovaj bauk je stvaran i nema nameru da ode
cult cult 17:34 23.05.2012

Re: Da..

mi je apsolutno najgori ,ali najgori košmar .

Uuu dodji na tviter, pa ga zaprati. Videćeš ta to nije Taj Mladjan Dinkić. Ovo je neki sasvim, sasvim drugi. Pun ideja. Želje za promenom. Da se živi bolje. : )
Lionsgate Lionsgate 18:22 23.05.2012

Re: Da..

Taj iole pristojan život bio je, na žalost, posledica pumpanja novca iz privatizacije kroz plate stotina hiljada državnih činovnika. Prodali smo stan, imanje, srebrninu i potrošili. Ništa od toga nismo uložili u infrastrukturu itd. Plate date budžetlijama, a ovi kupovali hranu, patike i televizore kod Miškoviča. Tako je završena srpska privatizacija.
Direktni krivci Koštunica, Labus, Dinkić.


Srpska privatizacija je pokrenuta jos pod ubijenim premijerom, nastavljena pod njegovim zamenikom i desavala se dok je imalo sta i kome da se proda. Ovo cisto radi objektivnosti, jer ispade da su dezurni krivci Kostunica, Labus i Dinkic a da ostali chimbenici vlasti zadnjih 12 godina nit su bili obavesteni o desavanjima, nit su imali bilo kakvu moc da se suprostave, i sto je najgore, nit su se sirotani potkozili kroz sve te godine saucesnistva...
antioksidant antioksidant 18:23 23.05.2012

Re: Da..

Srpska privatizacija je pokrenuta jos pod ubijenim premijerom,

pokrenuta je jos za slobodanova vakta
Ovo cisto radi objektivnosti

mikimedic mikimedic 01:19 24.05.2012

Re: Da..

šešelj-koštunica-dačić


koja vlada bi 2008. godine imala veci legitimitet - ova citirana, ili ova koju smo dobili?
g.radicevic g.radicevic 11:59 24.05.2012

Re: Da..

mi smo prethodne četiri godine izgubili,duboko smo otišli u rikverc i to zahvaljujući koaliciji ds-sps


znachi da bi sa koalicijom RS-DSS-SPS duboko otishli u napred ???

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana