Politika

Budalaština koja teče..

Drago Kovacevic RSS / 28.05.2012. u 13:32

Fudbalski savez Srbije, objavio je na svom sajtu, da je seletor fudbalske reprezentacije, Siniša Mihailović izbacio iz reprezentacije Adema Ljajića zato što nije pevao himnu "Bože pravde".

Selektor je održao sastanak sa Ljajićem. Po dobijanju informacije da Ljajić iz ličnih stavova nije pevao himnu Srbije i da tu neće biti promene, Siniša Mihajlović je saopštio igraču da se vrati kući“, piše u saopštenju Fudbalskog saveza Srbije. 

E, dakle, svinjarija, nad svinjarijom. To su ti posebni zahtevi, zbog kojih se Mihajlović desetak dana natezao sa fudbalskim savezom.

Ko zna šta tamo još piše.Da se recimo, gol mora proslavljati dizanjem tri prsta visoko iznad glave, ili da se moraju naučiti očenaš i Svetosavska himna, ili pitaj boga.

Gledao sam na stotine utakmica. Nikada nisam video da svi igrači pevaju himnu, bila to reprezentacija Nemačke, Francuske, Holandije, Belgije, Brazila ili Obale Slonovače. I kakvo bi nasilje, ili tek bolesna ambicija bila terati ih da to rade. Nisu oni kandidati za hor nego fudbaleri.

Adem Ljajić je mlad momak. Odazvao se pozivu selektora da igra za reprezentaciju, i odigrao u skladu sa svojim sposobnostima. Mirno i disciplinovano je stajao dok se himna intonirala i tako pokazao lojalnost državi i nacionalnoj selekciji. No, to Mihajloviću nije dosta. On traži da Ljajić peva "Bože pravde", da ga ceo svet čuje.

Zaista, može se postaviti pitanje, zašto manjine aktuelnu himnu ne prihvataju. Ali to je pitanje za stručnu javnost i političke faktora, kao i za ustavotvorce. To ima svoju identitetsku, sociološku, istorijsku, političku i psihološku dimenziju. Nije dakle Mihajlovićevo da tera mlade ljude da pevaju, nego da od njih napravi tim koji će otići na svetsko prvenstvo.

Kad govorimo o Siniši Mihajloviću, nemoguće se ne setiti njegovog javog manifestovanja podrške Slobodanu Miloševiću i potpisivanja, pred kamerama pristipnice SPS-u. On je dakle, ostao isti, i evo, vraća taj duh devdesetih na velika vrata. U tome mu je punu podršku dao FSS i svemoćni Tole Karadžić. Zamislite vi sada na desetine mladih momaka, nesrpske nacionalnosti koji bi igrali za reprezentaciju uz Sinišine uslove i nasilje nad savešću.

Strah me, da će Mihajlović uspeti da napravi etnički čistu reprezentaciju, kao što me je strah da sa ovakvom pameću ne može u Brazil. Još me više strah legalizacije ovog, sasvim originalnog nasilja i originalne bruke koju donosi Srbiji.



Komentari (188)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

JJ Beba JJ Beba 18:09 28.05.2012

Re: Manjine?

ps. Da ne bude zabune, ne slazem se sa tom obavezom pevanja himne i potpisivanjem i sumnjam da to postoji bilo gde i jos u svetu (a i ako postoji nema mnogo smisla)... Ko hoce da peva neka peva, ko nece i ne mora - kao u i svim drugim normalnim zemljama.

tako je Vasice
nowave7 nowave7 22:51 28.05.2012

Re: Manjine?

Virtuelni Vasilije
Atomski mrav
Reklo bi se da Adem Ljajić ima problematičnu ličnost (najnoviji skandal u Fiorentini), ali ne može se reći da nema poštovanja prema državnoj reprezentaciji, pa samim tim i svojoj državi jer se odazvao pozivu selektora.


slozio bih se samo sa prvim delom recenice: ocigledno se radi o problematicnoj licnosti. I ne vidim tu nikakvo "postovanje prema drzavi i reprezentaciji", naprotiv vise je nego ocigledno da je hteo da napravi neki skandal/provokaciju. Jednostavno nije normalno da ja danas kazem i cak potpisem da cu sutra uraditi nesto - pa onda sutra namerno to ne uradim.

ps. Da ne bude zabune, ne slazem se sa tom obavezom pevanja himne i potpisivanjem i sumnjam da to postoji bilo gde i jos u svetu (a i ako postoji nema mnogo smisla)... Ko hoce da peva neka peva, ko nece i ne mora - kao u i svim drugim normalnim zemljama.


Hmmm... Da u startu nije potpisao ugovor, mogu samo da zamislim kakvo bi pljuvanje usledilo. Tek tada bi se pricalo o nepostovanju drzave.
perisa85 perisa85 16:13 28.05.2012

a sta ako nije samo himna u pitanju

Sticem utisak da je prica oko himne prenaduvana. Sta ako je u pitanju njihov licni nesporazum koji datira jos iz Fiorentine. Ovo nije prvi put da Ljajic ima problema sa treneriam. Rossi ga je napao pre mesec dana zbog neke izjave ili bahatog ponasanja (cegagod, ne ulazim u to).

moj utisak je da je ova prica oko himne medijima dosla kao super osvezenje da povecaju citanost posle perioda izbora.

Mozda je himna jedan od izgovora (nepravedan, razume se), ali siguran sam da nije jedini, vec su se samo za njega uhvatili novinari. Ne bi bio prvi put...
bulatovic92 bulatovic92 18:48 28.05.2012

Re: a sta ako nije samo himna u pitanju

Rossi ga je napao pre mesec dana zbog neke izjave ili bahatog ponasanja (cegagod, ne ulazim u to).


To onda više govori o treneru nego o Ljajiću. Izgleda da su se u Fiorentini navukli
na trenere budaletine.
gedza.73 gedza.73 11:11 29.05.2012

Re: a sta ako nije samo himna u pitanju

bulatovic92
To onda više govori o treneru nego o Ljajiću. Izgleda da su se u Fiorentini navukli
na trenere budaletine.

Klinac je podigao prst. Ali je taj gest propratio standardnom kretenskom psovkom u kome se pominje majka. Uz smešak.

Samo što ga je trener razumeo. I potpuno opravdano nokautirao.

Mali je seronja i dotični trener (budaletina, kako ga ti nazva) ga je malo nalupao.

Fudbal ne[to i ne pratim, ali sam se uvek pitao zašto veći broj fudbalera ima pona[anje kao da im je IQ na donjoj granici podnošljivosti.
sevarlica sevarlica 23:13 29.05.2012

Re: a sta ako nije samo himna u pitanju

Fudbal ne[to i ne pratim, ali sam se uvek pitao zašto veći broj fudbalera ima pona[anje kao da im je IQ na donjoj granici podnošljivosti.


Zato što im IQ i jeste na nivou kokoške, jedino što ne kake na travu. Šta očekuješ od sportista koje sistem treninga praktično tera da batališ kakvu takvu školu :(
gorstak92 gorstak92 16:15 28.05.2012

Problem je što smo izgubili 2:0

Od četvrtog tima Španije.

Adem je iskoristio centaršut za volej.

Pazi izjavu: ,,Uvek sam hteo da igram za Srbiju, ali mora da poštujem sebe."
Šta mu to znači?

1) Toliko loše peva da je iz samopoštovanja odbio da se blamira?
2) Pevanjem himne države u čijoj fudbalskoj reprezentaciji igra bi izgubio samopoštovanje?

Postoji verovatnoća da mu smeta himna Srbije.
Možda ima neki predlog za novu himnu?
nowave7 nowave7 22:53 28.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

gorstak92
Od četvrtog tima Španije.

Adem je iskoristio centaršut za volej.

Pazi izjavu: ,,Uvek sam hteo da igram za Srbiju, ali mora da poštujem sebe."
Šta mu to znači?

1) Toliko loše peva da je iz samopoštovanja odbio da se blamira?
2) Pevanjem himne države u čijoj fudbalskoj reprezentaciji igra bi izgubio samopoštovanje?

Postoji verovatnoća da mu smeta himna Srbije.
Možda ima neki predlog za novu himnu?


Sta mislis kako bi se osecao ateista da peva prakticno molitvu (jer to ova himna jeste) bogu?
gorstak92 gorstak92 23:05 28.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

nowave7
Sta mislis kako bi se osecao ateista da peva prakticno molitvu (jer to ova himna jeste) bogu?

Iskreno sumnjam da Adem (o njemu pričamo?) zna šta znači reč ateista pa da je zato izrespektovao sebe nepevanjem himne RS koju ti nazivaš molitvom.
U njegovom kraju se pevaju neke druge pesme koje se kose i sa himnom i Ustavom RS. Slobodan sam da poverujem da je tu uzrok problema Ademovog pevanja/nepevanja himne.

nowave7 nowave7 23:35 28.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

gorstak92
nowave7
Sta mislis kako bi se osecao ateista da peva prakticno molitvu (jer to ova himna jeste) bogu?

Iskreno sumnjam da Adem (o njemu pričamo?) zna šta znači reč ateista pa da je zato izrespektovao sebe nepevanjem himne RS koju ti nazivaš molitvom.
U njegovom kraju se pevaju neke druge pesme koje se kose i sa himnom i Ustavom RS. Slobodan sam da poverujem da je tu uzrok problema Ademovog pevanja/nepevanja himne.



Pitanje je bilo kako bi se osecao ateista, ne Adem. Ako jedan ima legitimno pravo da "ispostuje" sebe, valjda ima i drugi. Sta se peva na jugu Srbije je sasvim druga prica.
gorstak92 gorstak92 23:54 28.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

Pitanje je bilo kako bi se osecao ateista, ne Adem. Ako jedan ima legitimno pravo da "ispostuje" sebe, valjda ima i drugi. Sta se peva na jugu Srbije je sasvim druga prica.

Ups, nisam shvatio da ti to hipotetički pitaš.
U svetlu sveopšte tolerancije i hipotetičkih pitanja ne misliš li da je ovo tvoje pitanje malkice nekorektno?

Ako ti odgovorim da ne znam kako bi se osećao ateista pevajući Bože pravde onda garnatovano nisam ateista, a ako kažem da znam onda je jasno da jesam ateista.

Tvojim pitanjem me stavljaš u poziciju da moram da se izjasnim o mom shvatanju religioznosti, a imam pravo da neću tj. da ne moram da odgovorim.

Mislim da bi pitanje trebao da postaviš najpoznatijem ateisti na blogu - alexlambrosu. Evo i tekst pa kad ga otpeva nek ti kaže kako se oseća:


BOŽE PRAVDE

Bože pravde, ti što spase
od propasti dosad nas,
čuj i odsad naše glase
i od sad nam budi spas.

Moćnom rukom vodi, brani
budućnosti srpske brod,
Bože spasi, Bože hrani,
srpske zemlje, srpski rod!

Složi srpsku braću dragu
na svak dičan slavan rad,
sloga biće poraz vragu
a najjači srpstvu grad.

Nek na srpskoj blista grani
bratske sloge zlatan plod,
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!

Nek na srpsko vedro čelo
tvog ne padne gneva grom
Blagoslovi Srbu selo
polje, njivu, grad i dom!

Kad nastupe borbe dani
k’ pobedi mu vodi hod
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!

Iz mračnoga sinu groba
srpske slave novi sjaj
nastalo je novo doba
Novu sreću, Bože daj!

Otadžbinu srpsku brani
pet vekovne borbe plod
Bože spasi, Bože brani
moli ti se srpski rod!

nowave7 nowave7 00:04 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

gorstak92
Pitanje je bilo kako bi se osecao ateista, ne Adem. Ako jedan ima legitimno pravo da "ispostuje" sebe, valjda ima i drugi. Sta se peva na jugu Srbije je sasvim druga prica.

Ups, nisam shvatio da ti to hipotetički pitaš.
U svetlu sveopšte tolerancije i hipotetičkih pitanja ne misliš li da je ovo tvoje pitanje malkice nekorektno?

Ako ti odgovorim da ne znam kako bi se osećao ateista pevajući Bože pravde onda garnatovano nisam ateista, a ako kažem da znam onda je jasno da jesam ateista.

Tvojim pitanjem me stavljaš u poziciju da moram da se izjasnim o mom shvatanju religioznosti, a imam pravo da neću tj. da ne moram odgovorim.

Mislim da bi pitanje trebao da postaviš najpoznatijem ateisti na blogu - alexlambrosu. Evo i tekst pa kad ga otpeva nek ti kaže kako se oseća:


BOŽE PRAVDE

Bože pravde, ti što spase
od propasti dosad nas,
čuj i odsad naše glase
i od sad nam budi spas.

Moćnom rukom vodi, brani
budućnosti srpske brod,
Bože spasi, Bože hrani,
srpske zemlje, srpski rod!

Složi srpsku braću dragu
na svak dičan slavan rad,
sloga biće poraz vragu
a najjači srpstvu grad.

Nek na srpskoj blista grani
bratske sloge zlatan plod,
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!

Nek na srpsko vedro čelo
tvog ne padne gneva grom
Blagoslovi Srbu selo
polje, njivu, grad i dom!

Kad nastupe borbe dani
k’ pobedi mu vodi hod
Bože spasi, Bože hrani
srpske zemlje, srpski rod!

Iz mračnoga sinu groba
srpske slave novi sjaj
nastalo je novo doba
Novu sreću, Bože daj!

Otadžbinu srpsku brani
pet vekovne borbe plod
Bože spasi, Bože brani
moli ti se srpski rod!



Ma naravno da ne moras da se izrazis po tom pitanju.
Pitanje je mozda nesrecno sroceno. Bolje bi bilo da sam pitao mozes li da pretpostavis kako bi se osecao.
Kako god, niko ne voli da krsi svoje principe, ali tu dolazimo do drugog dela problema, a to je sto je Adem uopste onda i potpisivao takav ugovor, ako je vec znao da ga nece ispostovati.
gorstak92 gorstak92 00:23 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

novawe7
Pitanje je mozda nesrecno sroceno. Bolje bi bilo da sam pitao mozes li da pretpostavis kako bi se osecao.

Kao hevi metalac?

novawe7
Kako god, niko ne voli da krsi svoje principe, ali tu dolazimo do drugog dela problema, a to je sto je Adem uopste onda i potpisivao takav ugovor, ako je vec znao da ga nece ispostovati.


Nesporno je da je Adem mlad čovek + fudbaler.
Prvo je procenio (uz pomoć svog fudbalskog menadžera) da je igranje za repku profitabilan posao, a onda se nakon potpisivanja ugovora konsultovao sa nekim drugim menadžerom koji mu je objasnio da ne bi trebalo da peva himnu.
Tako je to sa fuzbalerima. Stalno ih neko menadžeriše.
cult cult 06:57 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

jbt, trebalo je naučiti samo prve dve strofe. Samo toliko se, što kažu, intonira pred početak utakmice

Bože pravde, ti što spase
od propasti dosad nas,
čuj i odsad naše glase
i od sad nam budi spas.

Moćnom rukom vodi, brani
budućnosti srpske brod,
Bože spasi, Bože hrani,
srpske zemlje, srpski rod!

Znaš šta, realno, ko neće da peva himnu Srbije "jer poštuje sebe", pa nek ide kući.
Nek nadje neke prihvatljivije mu srcu zemlje i himne koje neće narušavati njegovo samopoštovanje. Šta sad.
Eto, meni malčice uvredljivo i bljuh to što mu himna Srbije narušava "poštovanje sebe".
Nisam ni ja ultra zadovoljan ni tekstom, ni melodijom, ali poštujem simbole države čiji sam gradjanin.
antioksidant antioksidant 07:28 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

cult, opasno ti je to druženje sa đilasom
menjaš se

vesna7592 vesna7592 07:40 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

gorstak92
Pitanje je bilo kako bi se osecao ateista, ne Adem. Ako jedan ima legitimno pravo da "ispostuje" sebe, valjda ima i drugi. Sta se peva na jugu Srbije je sasvim druga prica.Ups, nisam shvatio da ti to hipotetički pitaš.U svetlu sveopšte tolerancije i hipotetičkih pitanja ne misliš li da je ovo tvoje pitanje malkice nekorektno?Ako ti odgovorim da ne znam kako bi se osećao ateista pevajući Bože pravde onda garnatovano nisam ateista, a ako kažem da znam onda je jasno da jesam ateista. Tvojim pitanjem me stavljaš u poziciju da moram da se izjasnim o mom shvatanju religioznosti, a imam pravo da neću tj. da ne moram da odgovorim.Mislim da bi pitanje trebao da postaviš najpoznatijem ateisti na blogu - alexlambrosu. Evo i tekst pa kad ga otpeva nek ti kaže kako se oseća:BOŽE PRAVDEBože pravde, ti što spaseod propasti dosad nas,čuj i odsad naše glasei od sad nam budi spas.Moćnom rukom vodi, branibudućnosti srpske brod,Bože spasi, Bože hrani,srpske zemlje, srpski rod!Složi srpsku braću draguna svak dičan slavan rad,sloga biće poraz vragua najjači srpstvu grad.Nek na srpskoj blista granibratske sloge zlatan plod,Bože spasi, Bože hranisrpske zemlje, srpski rod!Nek na srpsko vedro čelotvog ne padne gneva gromBlagoslovi Srbu selopolje, njivu, grad i dom!Kad nastupe borbe danik’ pobedi mu vodi hodBože spasi, Bože hranisrpske zemlje, srpski rod!Iz mračnoga sinu grobasrpske slave novi sjajnastalo je novo dobaNovu sreću, Bože daj!Otadžbinu srpsku branipet vekovne borbe plodBože spasi, Bože branimoli ti se srpski rod!

ju, kolika nam je himna


ja sma ateista, znam prve 2 strofe i pevala sam ih na par sportskih manifestacija na kojima sam bila

nisam imala nikakav problem

dečko bi da igra ali bi i da glumi mangupa, i nije problem što se spominje bog(ne reče mali da je ateista) nego samopoštovanje?! stvarno nisam razumela zašto ne poštuje sebe ako peva himnu države u čijoj je reprezentaciji...

po mom mišljenju manje poštuje sebe ako igra za reprezentaciju čija državna obeležja prezire
cult cult 08:04 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

antioksidant
cult, opasno ti je to druženje sa đilasom
menjaš se

Tiću...ono pismo belgijskom gradonačelniku mi ima status Arčibaldovog "Čujte, Srbi"
nowave7 nowave7 09:45 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

vesna7592

ja sma ateista, znam prve 2 strofe i pevala sam ih na par sportskih manifestacija na kojima sam bila

nisam imala nikakav problem


Sta je sledece? Krstenje? Molitva u drzavnim institucijama?
vesna7592 vesna7592 09:47 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

nowave7

vesna7592ja sma ateista, znam prve 2 strofe i pevala sam ih na par sportskih manifestacija na kojima sam bilanisam imala nikakav problemSta je sledece? Krstenje? Molitva u drzavnim institucijama?

??? kakve veze ima krštenje i molitva?
nowave7 nowave7 10:21 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

vesna7592
nowave7

vesna7592ja sma ateista, znam prve 2 strofe i pevala sam ih na par sportskih manifestacija na kojima sam bilanisam imala nikakav problemSta je sledece? Krstenje? Molitva u drzavnim institucijama?

??? kakve veze ima krštenje i molitva?


Pa eno vidim uveli popove u vojsku, himna nam je molitva, veronauka odvano u drzavnim skolama, samo nastavljam niz...
vesna7592 vesna7592 10:41 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

nowave7

vesna7592

nowave7vesna7592ja sma ateista, znam prve 2 strofe i pevala sam ih na par sportskih manifestacija na kojima sam bilanisam imala nikakav problemSta je sledece? Krstenje? Molitva u drzavnim institucijama? ??? kakve veze ima krštenje i molitva?Pa eno vidim uveli popove u vojsku, himna nam je molitva, veronauka odvano u drzavnim skolama, samo nastavljam niz...


ma daj, himna molitva...smešno...pa onda je i engleska himna molitva...i mnoge druge
himna je odraz vremena u kom je nastala i nimalo uvredljiva prema bilo kome
ako ćemo tako, "nemačka iznad svih" nekako malo zvuči "arijevski", viša rasa,levo-desno..
ali to je nacionalna pesma, malo se hvališu u njoj, šta sad...meni ne smeta

a ovo ostalo(popovi, vojska, vetonauka) nemam ama baš nikakve veze sa konkretnim problemom ljajić-mihajlović

šta je sledeće, da grb skine? skloni natpis srbija, pa neka stavi ime svoje menadžerske agencije


država je multietnička, i dobro je što je tako...različitosti su bogatstvo a ne problem

ali ovde ne pričamo da ga neko tera da promeni nacionalnost ili veru, već o tome da reprezentativci jedne države pevaju himnu te države

cult cult 10:49 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

Sta je sledece? Krstenje? Molitva u drzavnim institucijama?




jbt. Čekam ko će prvi sa "kad su odveli Ljajića, ćutao sam..."
antioksidant antioksidant 10:52 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

jbt. Čekam ko će prvi sa "kad su odveli Ljajića, ćutao sam..."

dole su već preporučili da se čisti u drugu zemlju
looping
Svaki igrac koji ne zeli da peva himnu Srbije neka uzme drzavljanstvo drzave ciju himnu zeli da peva. I ta drzava neka mu isplacuje primanja.
Svaka cast Mihajlovicu!

kapiraš li sad problem, ili te je đilas već preveo na tamnu stranu?
nowave7 nowave7 11:03 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

vesna7592

ma daj, himna molitva...smešno...pa onda je i engleska himna molitva...i mnoge druge

Jeste i jesu, ali ja ne zivim u Engleskoj da bi me bilo briga.
vesna7592

himna je odraz vremena u kom je nastala i nimalo uvredljiva prema bilo kome
ako ćemo tako, "nemačka iznad svih" nekako malo zvuči "arijevski", viša rasa,levo-desno..
ali to je nacionalna pesma, malo se hvališu u njoj, šta sad...meni ne smeta

Nemacka himna u originalu je jos gora od sadasnje. Zato je i menjana. Samo je treca strofa originalne himne zadrzana.
vesna7592

a ovo ostalo(popovi, vojska, vetonauka) nemam ama baš nikakve veze sa konkretnim problemom ljajić-mihajlović

Priznajem, otisao sam u off-topic malo. Nisam hteo reci da je to povezano direktno sa ovom temom, ali mi smeta sveopsta klerifikacija drustva.

vesna7592 vesna7592 12:15 29.05.2012

Re: Problem je što smo izgubili 2:0

i meni smeta klerifikacija društva, ali tekst je sasvim bezazlen, himna stara, takva kakva jeste, ničičm uvredljiva...
i ne spominje se kler već bog u tekstu...
i ja kao ateista spomenem boga u govoru, nekad k'o psovku, nekad k'o uzrečici "boga ti", "bog zna kako"... u vožnji češće bude "bog te jb blesavi" i slično...


i da zavrišm moje pisanije na ovu temu

ovde se ne radi o nacionalnim ili verskim sibolima, već o jednom od tri državna simbola...i logično je da onaj ko reprezentuje zemlju ima poštovanje prema tim simbolima

mladi ljajić očigledno nema, pa mi nije jasno zašto je potpisivao ugovor u kome je to jasno navedeno
noboole noboole 16:22 28.05.2012

Gens una sumus!

Hajde, sta sad. U himni se pominje i srpska zemlja i rod, znaci rodjaci, kumovi, tetke i stricevi a svi smo mi rod ne samo muslimanima i ostalim sahistima, nego i
velikom plavom kitu.

I sta ima da se bune bre te manjine i manjinosti, pa zive tu s vama, a kad zive
ima i da nas vole .

A, sinisa ce da napravi utreniranu vojsku za koju se nadam da ako ne bude demonstrirala svoju glad za pobedom golovima, moze makar da se istakne
kolicinom zuto/crvenih kartona. Da bude neki rezultat.
gorstak92 gorstak92 16:34 28.05.2012

Miha nije izmislio toplu vodu

Drago Kovačević
Gledao sam na stotine utakmica. Nikada nisam video da svi igrači pevaju himnu, bila to reprezentacija Nemačke, Francuske, Holandije, Belgije, Brazila ili Obale Slonovače. I kakvo bi nasilje, ili tek bolesna ambicija bila terati ih da to rade. Nisu oni kandidati za hor nego fudbaleri.


Stotine utakmica si gledao i ne znaš za nasilje nad francuskim fudbalerima?


Pazi šta je skoro (2010) uradio selektor Francuske fudbalske reprezentacije

Link

Novi selektor fudbalske reprezentacije Francuske Loran Blan tražio je od igrača da pevaju himnu na utakmici protiv Belorusije, u kvalifikacijama za EP 2012.

I kvalifikovali se.
Možda Miha pokušava da postigne isti efekat u kvalifikacijama za SP, ali nije znao za onu quod licet Iovi, non licet bovi

Drago, koliko sam te razumeo ti insistiraš da selektor nema prava da tera igrače da pevaju.
Da li je himna Srbije = Lili Marlen?
cult cult 16:37 28.05.2012

Re: Miha nije izmislio toplu vodu

Drago, koliko sam te razumeo ti insistiraš da selektor nema prava da tera igrače da pevaju.


Tomin glasač, a takav odnos prema nacionalnim simbolima.
Drago, džabe si pisao prethodni blog.
zemljanin zemljanin 16:46 28.05.2012

Re: Miha nije izmislio toplu vodu

odnos prema nacionalnim simbolima.

Osim u prepucavanju navijača Partizana i Crvene Zvezde, malo normalnih, ljudi će da ide u "sitna crevca" i da raspravalja o imenu ili amblemu ova dva kluba jer je to uspostavljeno pre NN godina i danas je "brend" (barem bi trebalo da jeste) ... elem kad bi danas menjali njihove nazive i ambleme imali bi veliki problem ... a to je problem sa našom državom i nacionalnim simbolima ... mi stalno jurimo "sitna crevca" i zadovoljavamo jednu stranu a za ostale imamo izreku "ako ti se ne sviđa ..."

Verovatno se u nekim spisima pominje da je Beograd (recimo) Božiji Grad ... pa hajde da menjamo a kome se ne sviđa ...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:00 28.05.2012

Re: Miha nije izmislio toplu vodu

cult
Drago, koliko sam te razumeo ti insistiraš da selektor nema prava da tera igrače da pevaju.


Tomin glasač, a takav odnos prema nacionalnim simbolima.
Drago, džabe si pisao prethodni blog.

Ne spinuj.Koliko sam puta rekao da sam glasao protiv Tadića, a Tomu samo okružio.
stopalo stopalo 08:00 29.05.2012

Re: Miha nije izmislio toplu vodu

Verovatno se u nekim spisima pominje da je Beograd (recimo) Božiji Grad ... pa hajde da menjamo a kome se ne sviđa ...


idemo opet u off

beograd je stolni (varijanta stojni), prestoni (varijanta prestolni) a kod onih bas zagrizenih je i prvoprestolni (ovo bas i nije najtacnije ali nema veze)

ja mislim da bi trebali glasanje da organizujemo
nimark nimark 17:44 28.05.2012

Pevanje himne

nije uvedeno kako bi se potisnuo nečiji nacionalni identitet ili da bi se reprezentacija očistila od nesrba. Pevanje himne kao obaveza je uvedena kao jedan od načina da se stvori timsko zajedništvo i to je sasvim normalna stvar. Novi trener reprezentacije Francuske, Loran Blan je takođe uveo obavezu pevanja himne. Od tada imaju 18 uzastopnih pobeda. Nemački i Švajcarski reprezentativci koji su turskog porekla svi pevaju himne reprezentacije za koju igraju. Baloteli, reprezentativac Italije, koji je rođen u Gani i cela porodica mu je iz Gane, preva himnu Italije. Oni kojima smeta reč bog u himni, neka pročitaju tekst himne SAD (najdemokratskije i najslobodnije zemlje na svetu, kako neki vole da kažu). Baš bi voleo da vidim na utakmici NBA, bejzbola ili američkog fudbala, kada se pre početka intonira američka himna, da neki od gledalaca državljana SAD koji su emigrirali iz muslimanskih zemalja ne ustane i bar otvara usta dok ide američka himna. U našoj himni se ne spominje pravoslavni bog. Spominje se samo bog, a kako reče Zukorlić, "bog je samo jedan".

Problem je u tome da je u našoj Srbiji sasvim normalno da organizacija 64 županije organizuje fašistički festival u Kanjiži, odnosno u "Južnoj pokrajni" kako oni nazivaju Vojvodinu. Da je sasvim normalno da vođa muslimanske verske zajednice priča o odcepljenju Raške od Srbije.Da na jugu Srbije traže pripajanje Kosovu.
Ali čim neko počne da traži da se poštuje Srbija, da se poštuju nacionalna obeležja Srbije (himna, grb,zastava) taj je odmah problematična ličnost i nacionalista.
zemljanin zemljanin 18:06 28.05.2012

Re: Pevanje himne

Ali čim neko počne da traži da se poštuje Srbija, da se poštuju nacionalna obeležja Srbije (himna, grb,zastava) taj je odmah problematična ličnost i nacionalista.

U našoj himni se ne spominje pravoslavni bog. Spominje se samo bog, a kako reče Zukorlić, "bog je samo jedan".

Pevanje himne kao obaveza je uvedena kao jedan od načina da se stvori timsko zajedništvo i to je sasvim normalna stvar.

Poštovanje himne je jedno, pevanje drugo. Možda mi očekujemo da se himna peva ali to ne može biti obaveza jer nigde nije propisano kao obaveza. Sa padom rejtinga Karadžića ovo je samo način da se dodvori jednom delu Srbije.
Poštovanje države se vidi na mnogo načina a pevanje je samo fasada.
To čiji je bog koji se spominje u himni, generalno i nije moj problem. To Vi raspravite međusobno ja nemam pojma o kakvim mitološkim pojmovima Vi govorite.

Drugim rečima mi imamo za himnu, melodiju i tekst u kojoj ne nalazimo zajedničke elemente nego suprostavljene. Kako takva situacija može da dovede do stvaranja kolektivnog duha, sem što je nekima "puno srce" jer se spominju određene reči
westvleteren westvleteren 22:34 28.05.2012

Re: Pevanje himne

Problem je u tome da je u našoj Srbiji sasvim normalno da organizacija 64 županije organizuje fašistički festival u Kanjiži, odnosno u "Južnoj pokrajni" kako oni nazivaju Vojvodinu.


Grozno mi je sto se u zadnje vreme o Madjarima prica kao da su u pitanju Albanci ili Hrvati. Moja Madjarska familija je sluzila vojsku u Srbiji, ne znam da li su ikada izasli iz Srbije i definitivno su lojalni drzavi u kojoj zive.
Madjari su deo kulturnog blaga Srbije (Vojvodine) i nervira me cinjenica sto ih neko vidi kao problem ili kao nekoga ko bi trebalo da ode.
nowave7 nowave7 08:16 29.05.2012

Re: Pevanje himne

westvleteren
Grozno mi je sto se u zadnje vreme o Madjarima prica kao da su u pitanju Albanci ili Hrvati.


A eto ti u jednoj recenici uvredi i Albance i Hrvate?
westvleteren westvleteren 08:57 29.05.2012

Re: Pevanje himne


A eto ti u jednoj recenici uvredi i Albance i Hrvate?


Samo isticem razlike izmedju nacionalnih manjina.
nimark nimark 09:22 29.05.2012

Re: Pevanje himne

westvleteren
Problem je u tome da je u našoj Srbiji sasvim normalno da organizacija 64 županije organizuje fašistički festival u Kanjiži, odnosno u "Južnoj pokrajni" kako oni nazivaju Vojvodinu.


Grozno mi je sto se u zadnje vreme o Madjarima prica kao da su u pitanju Albanci ili Hrvati. Moja Madjarska familija je sluzila vojsku u Srbiji, ne znam da li su ikada izasli iz Srbije i definitivno su lojalni drzavi u kojoj zive.
Madjari su deo kulturnog blaga Srbije (Vojvodine) i nervira me cinjenica sto ih neko vidi kao problem ili kao nekoga ko bi trebalo da ode.


Kao što de može videti iz moje rečenice koju si i sam citirao ja nigde nisam spomenuo Madjare kao naciju i kao problem. Ja govorim o pokretu 64 županije. Ako ti poistovećuješ sve Madjare sa tim pokretom to je već tvoj problem.
Colin_bgd Colin_bgd 09:56 29.05.2012

Re: Pevanje himne

Loran Blan je takođe uveo obavezu pevanja himne. Od tada imaju 18 uzastopnih pobeda.

Sto se ti nisi onda prijavio da budes selektor, ako je tako ocigledno da na rezultate neke reprezentacije iskljucivo utice to da li pevaju himnu pre utakmice ili ne? Nikakva taktika, nikakvi 4-4-2, 4-3-3. 4-2-3-1, sistemi, nista analize protivnika, i slicno...

Ali čim neko počne da traži da se poštuje Srbija, da se poštuju nacionalna obeležja Srbije (himna, grb,zastava) taj je odmah problematična ličnost i nacionalista.

Kad vecina pocne da kuka da je ugrozena kao i manjine, to ti se decko obicno zavrsi sa manjom ili vecom vrstom nacizma na vlasti...
nowave7 nowave7 10:21 29.05.2012

Re: Pevanje himne

westvleteren

A eto ti u jednoj recenici uvredi i Albance i Hrvate?


Samo isticem razlike izmedju nacionalnih manjina.


Krajnje pogrdno.
nimark nimark 12:22 29.05.2012

Re: Pevanje himne

Colin_bgd
Loran Blan je takođe uveo obavezu pevanja himne. Od tada imaju 18 uzastopnih pobeda.

Sto se ti nisi onda prijavio da budes selektor, ako je tako ocigledno da na rezultate neke reprezentacije iskljucivo utice to da li pevaju himnu pre utakmice ili ne? Nikakva taktika, nikakvi 4-4-2, 4-3-3. 4-2-3-1, sistemi, nista analize protivnika, i slicno...


Pevanje himne kao obaveza je uvedena kao jedan od načina da se stvori timsko zajedništvo i to je sasvim normalna stvar.
Dakle tako glasi moja izjava. Nemoj da izvlačiš samo one delove koji tebi odgovaraju.

Ali čim neko počne da traži da se poštuje Srbija, da se poštuju nacionalna obeležja Srbije (himna, grb,zastava) taj je odmah problematična ličnost i nacionalista.

Kad vecina pocne da kuka da je ugrozena kao i manjine, to ti se decko obicno zavrsi sa manjom ili vecom vrstom nacizma na vlasti...

Kako si ti izvukao zaključak da je zahtev ili princip o poštovanju države i simbola te države, čiji si gradjanin isto što i kukanje o ugroženosti većine, neće mi nikad biti jasno.

Ali mi je sasvim jasno da si ti dečko kao i autor ovog bloga potpuno promašio bit celog slučaja. Ljajić nije običan građanin ove države pa da može da peva ili nepeva himnu. On kao fudbalski reprezentativac predstavlja ( koliko god taj izraz ofucano zvučio) Srbiju u zvaničnoj prijateljskoj utakmici. Prema tome ima da se ponaša kao predstavnik ove zemlje i da peva njenu himnu. Te njegove priče kako je odbio BiH i kako od 10-e godine sanja da igra za Srbiju su bajke za malu decu.Ova reprezentacija mu pruža bolje šanse da se proda. Da je pre nekoliko godina dobio ponudu od Nemačke da igra za njih, prihvatio bi je oberučke i pevao njihovu himnu iz sveg glasa.
Dakle tu se ne radi o Ljajiću kao muslimanu, nego o Ljajiću kao reprezentativcu i članu jednog tima i garantujem da bi Mihajlović isto postupio i da je neko drugi odbio da peva.

U himni "Hej Sloveni" se nigde ne spominju Muslimani, Albanci,Turci,Madjari...spominju se samo sloveni,pa su je svi pevali, a ovde neće da pevaju "Bože pravde" jer govori o srpskim zemljama i srpskom rodu. To meni samo govori o mržnji prema Srbima i svemu što je srpsko.
Colin_bgd Colin_bgd 13:44 29.05.2012

Re: Pevanje himne

Ljajić nije običan građanin ove države pa da može da peva ili nepeva himnu. On kao fudbalski reprezentativac predstavlja ( koliko god taj izraz ofucano zvučio) Srbiju u zvaničnoj prijateljskoj utakmici. Prema tome ima da se ponaša kao predstavnik ove zemlje i da peva njenu himnu.

Dokle god FIFA, UEFA ili ko god ne uvede pravilo da reprezentativci moraju da pevaju himnu pre utakmice, kao sto moraju da predaju loptu suprotnom timu kada izbace istu u aut, himna ne mora da se peva, ma sta selektor zahtevao. Naravno, selektor moze to da zahteva i da igrac koji to odbije bude poslat kuci, ali to onda uvodi strahovladu, a ne timski duh. Nikada se timski duh nije stvorio nekim "pravilima".

i garantujem da bi Mihajlović isto postupio i da je neko drugi odbio da peva.

I ja se slazem da bi postupio isto i da je neko drugi u pitanju, i opet bi pogresio. Mada ne bih bas bio siguran da bi se tako olako usudio da trenira strogocu nad nekom ko je bolji fudbaler od Ljajica (sto nije tesko biti, mislim, bolji fudbaler od Ljajica), i ko je uz to i Srbin. Cik da otera, na primer, Kolarova ili Ivanovica...

U himni "Hej Sloveni" se nigde ne spominju Muslimani, Albanci,Turci,Madjari...spominju se samo sloveni,pa su je svi pevali

Cuj, svi je pevali, nemoj molim te...
gorstak92 gorstak92 17:47 28.05.2012

Vesti samo teku

Pazi, molim te ovu:
Bošnjačka kulturna zajednica (BKZ) osudila je isključivanje Adema Ljajića iz reprezentacije zbog toga što nije pevao himnu "Bože pravde".

LINK
Dalje u saopštenju kažu:
Ovakav odnos vlasti prema Bošnjacima naterao je vrhunske sandžačke sportiste da zaigraju pod zastavama BiH, Turske, Nemačke i drugih zemalja, gde ih niko ne prisiljava da pevaju njihove himne", navodi se u saopštenju BKZ.

Dobro je da nisu pomenuli Francusku i da su gledali na stotine utakmica, a da nisu primetili da selektor Francuske tera fudbalere da pevaju himnu. Ovako je blam BKZ manji od Dragovog.

Očekujem uskoro zahteve da se reprezentativcima dopusti da odrade zagrevanje tokom intoniranja himni, a navijačima kojima se baš sluša himna da se preporuči da donesu neki ipod pa sluške bato. Nema šta tu oni da uznemiruju ostale. Ma neka idu u svoja četiri zida i obave to što imaju sa himnom pa onda na tekmu.
stopalo stopalo 08:02 29.05.2012

Re: Vesti samo teku

nije majka sina klela sto se kladio, nego sto se vadio
milos_secujski milos_secujski 18:03 28.05.2012

SAD-SRB

igrao sam košarku '04./'05. na jednom američkom koledžu i tamo je običaj (Illinois) da se pred meč pušta himna države i da se svi okrenu, je l', ka ogromnoj zastavi koja visi nedaleko od semafora. Ja bio klinac, nepristojan, zajebant, pa pevušio kroz nos - Marš na Drinu. Nekoliko puta i pčetak Bože pravde, jer ne znam celu. I gle čuda, samo mi je drug jedanput rekao - shut up, i ni reči izbacivanju. A šta sam sve morao da potpišem da bih otišao tamo
dragoljub92 dragoljub92 18:11 28.05.2012

квака 22

просто не могу да верујем да се нико није сетио капетана блека и његовог великог крсташког рата кад је направио будала од своје војске.
ало људи немој да ми кажете да се нисте смејали док сте читали овај највећи антиратни протест у свеколикојсвцкој књижевности.
даклем миха=кап.блацк
Jukie Jukie 20:38 28.05.2012

Re: квака 22

dragoljub92
просто не могу да верујем да се нико није сетио капетана блека и његовог великог крсташког рата кад је направио будала од своје војске.ало људи немој да ми кажете да се нисте смејали док сте читали овај највећи антиратни протест у свеколикојсвцкој књижевности.даклем миха=кап.блацк

Nažalost to je bilo pre mog vremena
Tad sam još bio u fazi Tom i Jerry
background noise background noise 19:02 28.05.2012

Fudbal

Je, bez obzira da li neko voli da pika loptu ili ne postao društveno zlo na milion načina. . . Siniša je džiber kao i ogromna većina a izuzeci su tu samod a potvrde pravilo
Filip2412 Filip2412 19:54 28.05.2012

...

Ja ga ne bih izbacio nikako, jer je time sada kreiran politicki slucaj. Ali, svakako bih ga elegantno izostavio sa spiska sledeci put, kao i bilo koga kome je Himna/Zastava/Grb toliki problem. Reci himne su irelevantne, pevanje bitno za timski duh.

Ne kapiram moralni polozaj i motivaciju igraca koji dodje da igra a himna mu je tako mrska. Koji qrac dolazis na poziv trenera ako imas namere da mrzis sebe sto si tu, da se mrstis i gledas u zemlju dok svira himna?

E, a da je Mihajlovic veliki sivonja i da hinma nije bas prilagodjena vremenu i trnutku to je tacno. Ali opet, ako cemo svi da teramo mak na konac sa time onda gde je kraj. Pogledajte reci Engleske, Americke himne...

Uzgred, evo reci zakletve koje se izgovaraju kad postajete Kanadski drzavljanin. Irski imigranti gutaju knedle ali izgovaraju, sta ce

I swear (or affirm) that I will be faithful and bear true allegiance to Her Majesty Queen Elizabeth the Second, Queen of Canada, Her Heirs and Successors, and that I will faithfully observe the laws of Canada and fulfil my duties as a Canadian citizen.

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:47 28.05.2012

Re: ...

Ne kapiram moralni polozaj i motivaciju igraca koji dodje da igra a himna mu je tako mrska. Koji qrac dolazis na poziv trenera ako imas namere da mrzis sebe sto si tu, da se mrstis i gledas u zemlju dok svira himna?


konačno jedan konzervativan komentar od tebe

iskreno uopšte nemam formirano mišljenje o slučaju ljajić i izmedju dve strane ,opet,sam se našao u nekoj sredini - što znači da sam u startu najebao jer ne sme se stojati po strani dok je šorka u toku - ispadneš čkapi :)
Filip2412 Filip2412 22:17 28.05.2012

Re: ...

konačno jedan konzervativan...

bas me briga za sve drzave i nacije na ovom svetu, ali ako oces da igras za reprezentaciju a da ne pevas himnu to mi dodje ko kad oces se ..bes a da ti ne udje,

tehnicki neostvarljivo

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:14 28.05.2012

Selektori, selektori...

Mnogo buke ni oko chega.
Mihajlovic je selektor i on bira tim - na osnovu svojih merila, ideja i principa.
Siguran sam da zna 'u kakvo se kolo upleo', da ima dobre namere, da ima bolje opcije od ove, i da zna fudbal bolje od svih nas ovde.

Zelim mu srecu i 'thick skin' - i jedno i drugo ce mu biti preko potrebno da bilo shta napravi kao selektor Srbije.

Filip2412 Filip2412 20:22 28.05.2012

Re: Selektori, selektori...

cane.srbljanovic
Mihajlovic je selektor i on bira tim - na osnovu svojih merila, ideja i principa.
Covek je klasicni djilkos. Evo izbacio je muslimana zbog nepevanja himne i vec time nepotrebno kreirao negativnu atmosferu oko reprezentacije. Nema vajde da mu zelis srecu, sreca pomaze samo pametnima.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:34 28.05.2012

Re: Selektori, selektori...

Covek je klasicni djilkos. Evo izbacio je muslimana zbog nepevanja himne i vec time nepotrebno kreirao negativnu atmosferu oko reprezentacije. Nema vajde da mu zelis srecu, sreca pomaze samo pametnima.


Hmmm, Mihajlovic ima veoma uspeshnu, internacionalnu karijeru - u svom poslu je postigao skoro sve shto je moguce napraviti. Ne znam shta si ti napravio u svom zivotu, ali brzina kojom si spreman da vredjash i nipodashtavash druge nije dobar znak - ni uspeha, ni pameti.
Filip2412 Filip2412 20:45 28.05.2012

Re: Selektori, selektori...

pa cane, ja nisam kriv sto cesto uspeh i lepo ponasanje ne idu zajedno u zivotu, pljuvanje igraca suduja itd... ako je uspesan to ne znaci da nije djilkos i nevaspitan
dragoljub92 dragoljub92 20:48 28.05.2012

Re: Selektori, selektori...

Hmmm, Mihajlovic ima veoma uspeshnu, internacionalnu karijeru - u svom poslu je postigao skoro sve shto je moguce napraviti.

Karavađo jedno od izuzetnih likova u istoriji umetnosti,nezaobilazno,veličanstveno ime.
e pa taj i takav umetnik je kao čovek bio običan dripac i ukoljica. naime imao je svoju uličnu bandu i u jednom obračunu oko teritorije je ubio protivnika.ali kako ga je ubio?pošto,jelte,se u to vreme borilo mačevima on je ranio svog protivnika koji je pao i nda ga je overio završnim ubodom.umro je kao begunac od zakona.
i šta sad?
poštujem ga kao umetnika ali kao čoveka ga prezirem.
tako i siki kao fuzbaler svaka čast kao čovek budaletina na kvadrat.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:55 28.05.2012

Re: Selektori, selektori...

Filip2412
pa cane, ja nisam kriv sto cesto uspeh i lepo ponasanje ne idu zajedno u zivotu, pljuvanje igraca suduja itd... ako je uspesan to ne znaci da nije djilkos i nevaspitan


Imam utisak da ce tebi sreca biti mnogo potrebnija nego Sinishi.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:02 28.05.2012

Re: Selektori, selektori...

tako i siki kao fuzbaler svaka čast kao čovek budaletina na kvadrat.


Kad ovako 'navalite' - mislio bi chovek da je Srbija sazidana od bon-tona, 'ballroom manners' i sofisticiranog vokabulara.
Ali to je samo na prvi pogled.
docsumann docsumann 21:45 28.05.2012

Re: Selektori, selektori...

Mihajlovic ima veoma uspeshnu, internacionalnu karijeru - u svom poslu je postigao skoro sve shto je moguce napravit


postigao je dosta, ali ne i (skoro) sve. naročito (i upravo) ne sa reprezentacijom.
mada, ti igrački uspjesi uopšte ne garantuju da će biti dobar menadžer nacionalnog tima.
kao trener se nije pokazao ni dokazao.

a nije da ne znamo kako to izgleda biti i selektor i gospodin

stopalo stopalo 08:10 29.05.2012

Re: Selektori, selektori...

docsumann

a nije da ne znamo kako to izgleda biti i selektor i gospodin


ovaj je malo manje gospodin ali je sjajan trener

definicja uspeha


kokarinjo kokarinjo 22:21 28.05.2012

... im bila prasa

Malo je nejasn "princip" mladog fudbalera. Prihvatiti poziv za igru za Reprezentaciju Srbije a "ne dati na sebe", principijelno, kada je pevanje himne te iste Srbije u pitanju. Dr Ago u tome ne vidi problem.
Dr Ago K ne navodi činjenicu da je taj isti Ljajić pre neki dan proteran iz Italije, upravo zbog "mira i discipline".
Dr ago K, Miloševićev ministar, spočitava Mihajloviću Slobodana Miloševića i SPS!!! NEČUVENO!!! Čoveče imaš li ti iole stida?
vilovuk vilovuk 23:57 28.05.2012

Re: ... im bila prasa

kokarinjo
Malo je nejasn "princip" mladog fudbalera. Prihvatiti poziv za igru za Reprezentaciju Srbije a "ne dati na sebe", principijelno, kada je pevanje himne te iste Srbije u pitanju. Dr Ago u tome ne vidi problem.
Dr Ago K ne navodi činjenicu da je taj isti Ljajić pre neki dan proteran iz Italije, upravo zbog "mira i discipline".
Dr ago K, Miloševićev ministar, spočitava Mihajloviću Slobodana Miloševića i SPS!!! NEČUVENO!!! Čoveče imaš li ti iole stida?

Evo ja ću da odgovorim.
Koliko poznajem Draga, a znam ga jedino po onome što je pisao ovde na blogu, tvrdim:
više Drago ima ljudskosti i poštenja nego svi vi zajedno (a ima vas gomila)! Vi koji mu uporno spočitavate ministrovanje, i razvlačite prasu kao svinje (kad se dohvate masne torbe).
Vaše patriotsko licemerje zaista je impresivno.
I ako neko nema stida - vi ga nemate.
westvleteren westvleteren 22:30 28.05.2012

Manjina-vecina

Zaista, može se postaviti pitanje, zašto manjine aktuelnu himnu ne prihvataju.


Ima i nas iz "vecine" koji aktuelnu monarhisticku, anti-sekularnu himnu niti znamo niti prihvatamo.
pantela8 pantela8 23:05 28.05.2012

podrska mihi

Nije ni na nama da ucimo Mihajlovica kako da radi posao... ako bude imao rezultat on je u pravu, ako ne nije u pravu.

Kao prvo ne radi se samo o himni u tom sporazumu vec i o mnogim drugim stvarima, npr svi moraju da aplaudiraju tudjoj himni itd... Ljajic je potpisao sporazum a potom ga prekrsio, sto je rezultovalo slanjem kuci.

Ne znam zbog cega raspravljamo, diskreciono pravo trenera jeste da uvodi pravila kakva misli da su dobra, nikoga on nista ne tera, jer igranje za reprezenyaciju nije obaveza.

Ovo nije prvi put da treneri uvedu to pravilo za himnu, ili recimo da teraju irgace da se sisaju briju ili sta vec... kome se ne svidja ne mora da igra.
petronijevic001 petronijevic001 00:03 29.05.2012

Re:

Ne vidim ništa sporno u odluci selektora.Ko ne želi da peva himnu Srbije ne treba ni da igra za reprezentaciju ove države.

Kakva god da je himna, to je državni simbol ove države.Sve himne imaju neke elemente koji se nekoj manjini, političkoj opciji, ili grupi ljudi neće svideti."Protivkandidati" sadašnjoj himni("Marš na Drinu" i Vostani Serbije) imaju još eksplicitnije pozivanje na Srblje, srpske junake i krv.Sadašnja himna je mnogo neutralnija od bilo koje druge potencijalne himne.
gorstak92 gorstak92 00:06 29.05.2012

Re:

petronijevic001
Ne vidim ništa sporno u odluci selektora.Ko ne želi da peva himnu Srbije ne treba ni da igra za reprezentaciju ove države.

Kakva god da je himna, to je državni simbol ove države.Sve himne imaju neke elemente koji se nekoj manjini, političkoj opciji, ili grupi ljudi neće svideti."Protivkandidati" sadašnjoj himni("Marš na Drinu" i Vostani Serbije) imaju još eksplicitnije pozivanje na Srblje, srpske junake i krv.Sadašnja himna je mnogo neutralnija od bilo koje druge potencijalne himne.


Ja samo da uzmem 100. komentar
cult cult 07:06 29.05.2012

Re:

Vostani Serbije


Za ovo sam navijao kad se odlučivalo koja će se pesma uzeti za himnu R. Srbije. Moćnija. Posle završila u reklami : )

AlexDunja AlexDunja 00:25 29.05.2012

meni nije jasno

zašto se od čoveka traži da peva
ako je pozvan da igra
gorstak92 gorstak92 00:36 29.05.2012

Re: meni nije jasno

AD
zašto se od čoveka traži da peva
ako je pozvan da igra

Zato što komunikacija ide u suprotnom smeru.
Čovek zove da igra, a da bi igrao ima da peva.
Cenim da će u roku od odmah Toleta i Mihu da zove menadžer nekoga ko ispunjava oba uslova da ga ponudi kao zamenu za nepevača.
AlexDunja AlexDunja 00:45 29.05.2012

Re: meni nije jasno

Cenim da će u roku od odmah Toleta i Mihu da zove menadžer nekoga ko ispunjava oba uslova da ga ponudi kao zamenu za nepevača.

nemam pojma šta si mi reko,
ne razumem se u fudbal:)
nije trebalo da se javljam, ja principijelno, zaista.
ne znam momke.
blogov_kolac blogov_kolac 02:23 29.05.2012

Tomislav

Osecaj za filing koji u smislu prezivljavanja ima veciti predsednik FSS Tomislav dosao je do izrazaja vec u prvoj nedelji nakon sto je na celo Srbije dosao Tomislav. Ako se po jutru dan poznaje, po ovom pitanju vraticemo se ekspresno onoj najgoroj varijanti koju smo proziveli pod Milosevicem u vidu do krajnosti ozivotvorene parole "patriotizam je poslednje utociste nitkova".

Mesecima unazad (a sve posle debakla u kvalifikacijama za EP) se Tomislav skrivao u nekoj rupi i bezao od javnosti - a sada je odjednom izronio, i to kada je imao najvise razloga da se ne oglasava:
TOMISLAV Karadzic
Karadžić: Nema osnova za odštetu

Prvi čovek Fudbalskog saveza Srbije Tomislav Karadžić rekao je za B92 da nema osnova za realizaciju presude o odšteti bivšem selektoru Radomiru Antiću.

„U svakom slučaju, to je jedna očekivana odluka švajcarskog pravosuđa. Mi smo bili u situaciji da moramo da ispoštujemo tu proceduru, to je tek prvo poluvreme, drugo sledi. Realizacija te presude doći će na naše pravosuđe i to će dugo da traje. Mi mislimo da imamo argumente i da nema osnova za realizaciju te sudske presude“, rekao je Karadžić za B92.
Znaci izgubili su spor od 2M evra zbog brutalnog krsenja vazeceg ugovora, ali Tomislav osetivsi nove vetrove i sta pobeda Tomislava znaci u drzavi, izlazi na svetlost dana i daje ovako drsku izjavu. Takodje, ekspresno dobijamo i novog trenera, i to naravno najpatriotskijeg koji se nasao u ponudi, a evo je i prva koska koja se bacila nezadovoljnim navijacima koji ce je visestruko puta dokazano svakako zagristi. Naravno, Tomislav je snazno stao iza selektora oko ovog skandala.


Sta smo trazili, to smo i dobili...
bene_geserit bene_geserit 05:17 29.05.2012

Re: Tomislav

blogov_kolac
Znaci izgubili su spor od 2M evra zbog brutalnog krsenja vazeceg ugovora, ali Tomislav, osetivsi nove vetrove i sta pobeda Tomislava znaci u drzavi, izlazi na svetlost dana i daje ovako drsku izjavu. Takodje, ekspresno dobijamo i novog trenera, i to naravno najpatriotskijeg koji se nasao u ponudi, a evo je i prva koska koja se bacila nezadovoljnim navijacima koji ce je visestruko puta dokazano svakako zagristi. Naravno, Tomislav je snazno stao iza selektora oko ovog skandala.
Sta smo trazili, to smo i dobili...

Ne tupi, majke ti.
Karadzic je iste izjave (definitivno idiotske) davao i pre izbora Nikolica za predsednika.
Mihajlovic je bio glavni kandidat za selektora i pre izbora Nikolica za predsednika.
blogov_kolac blogov_kolac 09:36 29.05.2012

Re: Tomislav

bene_geserit

Karadzic je iste izjave (definitivno idiotske) davao i pre izbora Nikolica za predsednika.
A kako je to Tomislav mogao da komentarise PRESUDU sportskog suda u Lozani pre izbora Tomislava ako je presuda doneta tek krajem prosle nedelje, pre neki dan?

Mihajlovic se stvarno mesecima pominjao kao kandidat, ali cinjenica je da je izabran (i to ekspresno i jednoglasno) tek nakon pobede Tomislava, sa sve turbomega patriotskim sporazumom koji je poceo da primenjuje od prvog dana, i tako vec u startu prevazisao Moku Slavnica koji je jedini jos u proslosti isao na tu patriotsku kartu u javnosti.
sevarlica sevarlica 07:48 29.05.2012

...

Strah me, da će Mihajlović uspeti da napravi etnički čistu reprezentaciju


Nekoliko etnički čistih...
Nemačka:
Немачка, Немачка изнад свега,
изнад свега на свету,
ако се увек ради заштите и одбране
братски држи заједно.
Од Меусе до Њемена,
Од Адигеа до Белта,
|: Немачка, Немачка изнад свега,
изнад свега на свету! :|

Holandija
Виљем од Насауа
ја сам немачке¹ крви
отаџбини поверен
бићу ја до смрти
Принц Орански
сам ја, без страха,
Краља Хиспаније
сам увек славио

Engleska
Bože čuvaj našu milostivu Kraljicu,
Dugo neka živi naša plemenita Kraljica,
Bože čuvaj Kraljicu:
Obdari je pobjedom,
Srećom i slavom,
Dugo nad nama nek vlada:
Bože čuvaj Kraljicu.
O Gospodine, naš Bože, ustani,
Rastjeraj njene neprijatelje,
I propast na njih pošalji.
Satri njihovu politiku,
Uništi njihove kvarne igre,
U tebe svoje nade polažemo,
Bože čuvaj sve nas.

Italija
Италијани браћо,
Италија се диже,
А Сципијев шлем
на чело стиже.
Где је Победа?
Лук јој нестаде попут дима,
Јер од Бога је сада
Робиња Рима.

nowave7 nowave7 08:47 29.05.2012

Re: ...

sevarlica
Strah me, da će Mihajlović uspeti da napravi etnički čistu reprezentaciju


Nekoliko etnički čistih...
Nemačka:
Немачка, Немачка изнад свега,
изнад свега на свету,
ако се увек ради заштите и одбране
братски држи заједно.
Од Меусе до Њемена,
Од Адигеа до Белта,
|: Немачка, Немачка изнад свега,
изнад свега на свету! :|

Holandija
Виљем од Насауа
ја сам немачке¹ крви
отаџбини поверен
бићу ја до смрти
Принц Орански
сам ја, без страха,
Краља Хиспаније
сам увек славио

Engleska
Bože čuvaj našu milostivu Kraljicu,
Dugo neka živi naša plemenita Kraljica,
Bože čuvaj Kraljicu:
Obdari je pobjedom,
Srećom i slavom,
Dugo nad nama nek vlada:
Bože čuvaj Kraljicu.
O Gospodine, naš Bože, ustani,
Rastjeraj njene neprijatelje,
I propast na njih pošalji.
Satri njihovu politiku,
Uništi njihove kvarne igre,
U tebe svoje nade polažemo,
Bože čuvaj sve nas.

Italija
Италијани браћо,
Италија се диже,
А Сципијев шлем
на чело стиже.
Где је Победа?
Лук јој нестаде попут дима,
Јер од Бога је сада
Робиња Рима.



Ne znam zasto mislis da je Nemacka himna etnicki cista. Nikoga ne omalovazava, ne spominje iskljucivo Nemce, vec samo Nemacku. Ako cemo iskreno najmanje kompromitovana (mada i dalje kompromitovana zbog nekih geografskih referenci, i odnosa prema zenama), je upravo Nemacka himna, ma koliko se nama mozda ne svidjala, uz recimo Rusku.

Nederlanderska himna je iskreno krajnje glupa. Meni je neshvatljivo da se u himni jedne zemlje klanja kralju druge zemlje, koja god ona bila.

Englezi su monarhisti i kao takvi slave monarha, u ovom slucaju kraljicu. Inace tekst engleske himne se menja u zavisnosti od trenutnog regenta, da li je kralj ili kraljica.

Ne vidim ni da je Talijanska himna ista vise kontroverzna od bilo koje druge himne. Red Italijani braco, ili Srpski rod, na isto mu dodje, zar ne?
Goran Vučković Goran Vučković 09:25 29.05.2012

Re: ...


Ne znam zasto mislis da je Nemacka himna etnicki cista. Nikoga ne omalovazava, ne spominje iskljucivo Nemce, vec samo Nemacku. Ako cemo iskreno najmanje kompromitovana (mada i dalje kompromitovana zbog nekih geografskih referenci, i odnosa prema zenama), je upravo Nemacka himna, ma koliko se nama mozda ne svidjala, uz recimo Rusku.

Zavisi koju strofu pevaš... ako pevaš treću, onda si ok. Za ovu prvu je čini mi se jedno vreme mogao da se zaglavi bajbok.

Niko ne pominje Marseljezu, sa sve zalivanjem polja nečistom krvi neprijatelja?
nowave7 nowave7 10:14 29.05.2012

Re: ...

Goran Vučković

Ne znam zasto mislis da je Nemacka himna etnicki cista. Nikoga ne omalovazava, ne spominje iskljucivo Nemce, vec samo Nemacku. Ako cemo iskreno najmanje kompromitovana (mada i dalje kompromitovana zbog nekih geografskih referenci, i odnosa prema zenama), je upravo Nemacka himna, ma koliko se nama mozda ne svidjala, uz recimo Rusku.

Zavisi koju strofu pevaš... ako pevaš treću, onda si ok. Za ovu prvu je čini mi se jedno vreme mogao da se zaglavi bajbok.

Niko ne pominje Marseljezu, sa sve zalivanjem polja nečistom krvi neprijatelja?


Velika vecina himni je nastala ok sredine 19. veka, sto je bio period nacionalnog budjenja i stvaranja prvih nacionalnih drzava, i kao takve, himne su bile poprilicno nacionalno obojene. Ne treba smetnuti sa uma i da je to bilo vreme velikih politickih previranja, koja su neretko zavrsavala ratovima, pogotovo izmedju Nemacke i Francuske.
E sad, posto je od tada proslo i vise od 150 godina, i dva svetska rata, i da su se politicke i socijalne klime, kao i ustavi mnogih drzava promenili, i da su gradjanske slobode daleko uznapredovale od tada, moje je misljenje da bi i himne trebale da odrazavaju duh novog vremena. Nazalost vecina je okrenuta tradiciji.
sevarlica sevarlica 11:49 29.05.2012

Re: ...

Niko ne pominje Marseljezu, sa sve zalivanjem polja nečistom krvi neprijatelja?


Ona je OK, sve dok se ne navede nacionalnost neprijatelja :)
NNN NNN 11:49 29.05.2012

Re: ...

Nemačka:
Немачка, Немачка изнад свега,
изнад свега на свету,
ако се увек ради заштите и одбране
братски држи заједно.
Од Меусе до Њемена,
Од Адигеа до Белта,
|: Немачка, Немачка изнад свега,
изнад свега на свету! :|

Holandija
Виљем од Насауа
ја сам немачке¹ крви
отаџбини поверен
бићу ја до смрти
Принц Орански
сам ја, без страха,
Краља Хиспаније
сам увек славио

Engleska
Bože čuvaj našu milostivu Kraljicu,
Dugo neka živi naša plemenita Kraljica,
Bože čuvaj Kraljicu:
Obdari je pobjedom,
Srećom i slavom,
Dugo nad nama nek vlada:
Bože čuvaj Kraljicu.
O Gospodine, naš Bože, ustani,
Rastjeraj njene neprijatelje,
I propast na njih pošalji.
Satri njihovu politiku,
Uništi njihove kvarne igre,
U tebe svoje nade polažemo,
Bože čuvaj sve nas.

Italija
Италијани браћо,
Италија се диже,
А Сципијев шлем
на чело стиже.
Где је Победа?
Лук јој нестаде попут дима,
Јер од Бога је сада
Робиња Рима.

Španija












Ps. Miha nikad ne bi mogao da bude selektor Španije.
Goran Vučković Goran Vučković 11:51 29.05.2012

Re: ...


E sad, posto je od tada proslo i vise od 150 godina, i dva svetska rata, i da su se politicke i socijalne klime, kao i ustavi mnogih drzava promenili, i da su gradjanske slobode daleko uznapredovale od tada, moje je misljenje da bi i himne trebale da odrazavaju duh novog vremena. Nazalost vecina je okrenuta tradiciji.

Danci su to sredili - državna himna peva nešto u stilu "ovde potok, onde cvet" (ali zato himna kraljevske familije pominje krv i mozak neprijatelja na maču kralja Kristijana koji stoji za kormilom broda )
nowave7 nowave7 11:55 29.05.2012

Re: ...

Goran Vučković

E sad, posto je od tada proslo i vise od 150 godina, i dva svetska rata, i da su se politicke i socijalne klime, kao i ustavi mnogih drzava promenili, i da su gradjanske slobode daleko uznapredovale od tada, moje je misljenje da bi i himne trebale da odrazavaju duh novog vremena. Nazalost vecina je okrenuta tradiciji.

Danci su to sredili - državna himna peva nešto u stilu "ovde potok, onde cvet" (ali zato himna kraljevske familije pominje krv i mozak neprijatelja na maču kralja Kristijana koji stoji za kormilom broda )


Pa eto, jel to toliko tesko bilo?
sevarlica sevarlica 11:58 29.05.2012

Re: ...

Ne znam zasto mislis da je Nemacka himna etnicki cista.


ne znam zašto misliš da ja mislim da je Nemačka HIMNA etnički čista? Govorio sam o reprezentaciji/državi.


mada i dalje kompromitovana zbog nekih geografskih referenci

Zamisli našu himnu u kojoj je strofa :Karlovac, Karlobag, Virovitica


Meni je neshvatljivo da se u himni jedne zemlje klanja kralju druge zemlje, koja god ona bila.


Ono nemačke krvi ima veze sa Svetim Rimskim Carstvom. U ostalom, to je i poenta. Himna jednostavno objašnjava i duh vremena u kojem je nastala.

Englezi su monarhisti i kao takvi slave monarha, u ovom slucaju kraljicu.


Pre bih stavio akcenat na: BOŽE spasi kraljicu


Cela je poenta da sve države imaju himne koje ih vezuju za neku prošlost, a mi o njihovoj praktičnosti ili uvredljivosti govorimo u sadašnjosti.
sevarlica sevarlica 12:01 29.05.2012

Re: ...

Ps. Miha nikad ne bi mogao da bude selektor Španije.


Snašao bi se on, stavio bi na papir da se svim reprezentativcima odfikari jezik
nowave7 nowave7 12:57 29.05.2012

Re: ...

sevarlica
Ne znam zasto mislis da je Nemacka himna etnicki cista.


ne znam zašto misliš da ja mislim da je Nemačka HIMNA etnički čista? Govorio sam o reprezentaciji/državi.


mada i dalje kompromitovana zbog nekih geografskih referenci

Zamisli našu himnu u kojoj je strofa :Karlovac, Karlobag, Virovitica

Moja greska. Ti delovi su izbaceni iz trenutne Nemacke Himne. Zadrzana je samo treca strofa.

sevarlica

Meni je neshvatljivo da se u himni jedne zemlje klanja kralju druge zemlje, koja god ona bila.


Ono nemačke krvi ima veze sa Svetim Rimskim Carstvom. U ostalom, to je i poenta. Himna jednostavno objašnjava i duh vremena u kojem je nastala.

Govorio sam o klanjanju spanskom kralju. Meni to nije jasno.

sevarlica

Englezi su monarhisti i kao takvi slave monarha, u ovom slucaju kraljicu.


Pre bih stavio akcenat na: BOŽE spasi kraljicu


Cela je poenta da sve države imaju himne koje ih vezuju za neku prošlost, a mi o njihovoj praktičnosti ili uvredljivosti govorimo u sadašnjosti.


Tacno, zato sam napisao da himne treba revidirati i korigovati, da budu u skladu sa danasnjim vremenom. I to nije nikakva novotarija.
sevarlica sevarlica 14:28 29.05.2012

Re: ...

Tacno, zato sam napisao da himne treba revidirati i korigovati, da budu u skladu sa danasnjim vremenom. I to nije nikakva novotarija.


Naravno, razumemo se, samo mislim da imamo onu drugu stranu koja je u većini a koja na "državu" gleda kroz neku prizmu tradicije, trajanja, itd.itd.
Ne kažem da tvoj rezon nije OK, ali meni je lično bliža ova varijanta o trajanju.
inco inco 02:19 30.05.2012

Re: ...

sevarlica
Pre bih stavio akcenat na: BOŽE spasi kraljicu


Iz moje vizure, rec je o izrazito anti-monarhistickoj himni posto se poziva nepostojece bice da stiti zadriglu babu - ili preneseno, nema njoj pomoci. Kod nas se to isto bice poziva da stiti drzavu i narod, sto mi je mnogo problematicnije...
Laudanum Laudanum 10:04 29.05.2012

Bog, srpstvo i drugi koji ovde žive

Naposletku Ustav kaže da je ovo država Srba i drugih njenih građana. Pošto to nije dovoljna budalaština, himna se postarala da drugi građani Srbije mogu da pevaju isključivo odu Bogu i srpskom rodu. Jer su drugi. I jer država nema himnu države nego himnu nacije. Jedne. U višenacionalnoj sredini.

Sa druge strane, ja himnu mogu da ne zarezujem iz mnogo razloga. Jer mi je država, koju himna šatro simboliše, korumpirana. Jer u njoj ne mogu da se lečim. Ne mogu da računam na zagarantovana prava, na zaštitu sudova... Kome ja to da pevam i čerez čega? I ko to može da mi zameri što ne pevam niti ću ikad pevati?

Himnu pevaju poslanici na početku zasedanja, a rezultat nikakav.
Himnu emituje RTS ujutro i uveče, a program očajan.
Himnu grgolje navijači, pa se uz nju pokolju.
Himnu će, k'o jedan, pevati reprezentativci, a rezultati će i dalje biti osrednji.
Jer ni zakoni, ni program ni lepo ponašanje, kao ni golovi ne zavise od himne.




looping looping 10:22 29.05.2012

Izbor

Svaki igrac koji ne zeli da peva himnu Srbije neka uzme drzavljanstvo drzave ciju himnu zeli da peva. I ta drzava neka mu isplacuje primanja.
Svaka cast Mihajlovicu!
Smica Smica 12:01 29.05.2012

Bez veze

Ja ne znam što se svi uzbuđuju oko toga da li fudbaleri pevaju himnu. Ionako nikada neće imati priliku da je pevaju na pobedničkom postolju, a to da li je pevuše pre utakmice ili ne nije bitno. Hiljadu puta smo gledali da u reprezentacijama ne pevaju uvek svi himnu, pa šta? Valjda je bitnije šta urade na terenu. Bolje da nauče da igraju nego da pevaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana