Ekonomija| Porodica| Roditeljstvo| Život

Seks, droga i lične finansije za osnovnu i srednju školu

Goran Vučković RSS / 27.06.2012. u 15:54

Ovo je "kontrablog" libkonzovom blogu "O zelenašenju, kocki i narkomaniji". Pišem  ga zasebno, a ne kao komentar tamo, da bih promenio temu, na istu temu.

Imam par pitanja koja su možda glupa - to ćete sami proceniti. Pretpostavljam da će najkorisniji sagovornici biti prosvetni radnici - Snežana, Jukie i slični.

Dakle:

U kom razredu osnovne ili srednje škole i iz kog predmeta se uči o:

Poreskom sistemu - šta su porezi, koji porezi postoje koje građani i preduzeća plaćaju - i kako se koriste

Ličnim finansijama - zaduživanje (vrste, osobine, prednosti i mane, modeli, tipični troškovi - kamata, naknade, valutne klauzule i kursni rizik), investiranje (kategorije sredstava, nestalnost cena investicionih instrumenata i imovine uopšte), koncept portfolija i "nestavljanja svih jaja u istu korpu" i slično

Penzijskom sistemu - šta je penzija, zašto je važna, kakvo je stanje  sa penzijskim sistemom u Srbiji, kakvi su trendovi u svetu, kako se može štedeti za penziju u Srbiji, kakve to veze ima sa poreskim sistemom i ličnim finansijama.

 

U kom razredu osnovne ili srednje škole i iz kog predmeta se uči o:

Duvanu: pušenju, novcu koji pušač odvoji za pušenje (konkretni primeri), bolestima  izazvanim pušenjem

Alkoholu: preporučenim maksimalnim nedeljnim dozama, uticaju na vozače, alkoholizmu

Drogama: vrstama popularnih droga, uticaju na svest, uticaju na zdravlje, stvaranju zavisnosti, zakonodavstvu u vezi droga, kaznama za razne vrste prekršaja i krivičnih dela, cenama na crnom tržištu, opasnostima u upotrebi (overdoziranje, sepsa, itd)

 

U kom razredu osnovne ili srednje škole deca uče o "igrama na sreću", koje sve postoje, kako fukcionišu, koje su opasnosti od njih, kako kontrolisati sopstveno trošenje u ove svrhe, itd?

Takođe,  da li se u školi uči zašto i kako se "oboljeva"od bolesti zavisnosti, kako to utiče na porodicu i okruženje, da li se deci dovedu u posetu oni koji imaju šta da kažu o temi iz ličnog iskustva?

Ako se ovo ne radi, da li mislite da bi trebalo? Da li mislite da su deca dovoljno pametna da razumeju ove teme na kraju osnovne škole ili u srednjoj školi - ako istovremeno uče šta uče iz matematike, fizike, hemije, biologije i sličnih predmeta? Da li su ove teme manje bitne za budući život?

Da li deca u srednjoj školi treba da nauče strukturu gradskog i republičkog budžeta - šta su najveći prihodi i rashodi, u njihovoj opštini i Srbiji u celini, kako su se te najveće stavke izgledale pre deset, dvadeset, trideset godina i šta se očekuje u sledećih pet, deset ili dvadeset godina?

Da li mislite da deca u školi treba da nauče stvari poput Bastijatove parabole o polomljenom prozoru?

 

Ili je sve to nekako ovako:

 

Beleška na margini: ko pomisli da bi pisanjem HTML "ul" i "li" instrukcija za navođenje po tačkama (bulleted list) u HTML opciji bloga mogao da sredi svoj tekst, nek se ne trudi - radi samo u prozoru za unos, na pregledu sve nestane :(



Komentari (209)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Krugolina Borup Krugolina Borup 10:38 28.06.2012

Re: O duvanu

do trece:)


Pa, neki kažu do treće, neki do pete... U svakom slučaju, jaslice su do treće godine, tako da je to pokriveno.
inco inco 13:17 28.06.2012

Re: O duvanu

Krugolina Borup
Dve i po godine je imao. I dok mu sestra od tetke (šest meseci starija), sada sa osam godina izjavljuje da bi volela jednog dana da proba da puši, on joj odgovara da je to glupost i da njemu na pamet ne pada da to ikad čak ni proba.


To sam i ja tvrdio, cak pricao nekim daljim rodjacima (tu smo negde bili vrsnjaci) kad su me nudili da pusim i bio kategorican kako je to odvratno, grozno, stetno i smrdljivo... A onda sam cca. nedelju dana kasnije nasao neku paklu Marlboro-a 100s u kuci (da napomenem da niko u mojoj blizoj ili daljoj porodici nije pusio, pakla ostala ko zna od koga), pa navukao ortaka, a onda sa njim i celo drustvo... Za mesec dana smo svi purnjali k'o odzaci... A onda je krenulo sistemsko unistavanje mog drustva od strane uglavnom mojih ideja a da toga nisam bio ni svestan, sto mi je iz ove retrospektive najveci licni kiks u zivotu - prvo sam istakao dedinu rakiju pa smo se od toga lesili, onda presli na fensi alkohole tako sto smo 'maznjavali' iste iz prodavnice koju su drzali roditelji jednog ortaka, onda smo zauzeli jedno atomsko skloniste i u njemu napravili 'stab' gde smo susili i konzumirali odredjenu biljku iz porodice konoplji (i to, za ironiju, na ~100m od pandurske stanice), onda se u pricu ubacile i neke tablete i tako po redu...

E onda sam ja video gde sve to ide, al' bilo kasno... Mislim nije da nisam prob'o da usporim pricu i ubedim bar one blize ortake da je vrag odneo salu, al' dzaba... Ja sam znao gde da stanem, ostali nisu, s tim sto, da napomenem, meni niko nije drzao bukvicu sta valja i sta ne, niti verujem da bi u tom trenutku imalo ikakvog uticaja, sem eventualno negativnog - jednostavno sve mi se to ucinilo nenormalnim iz ko zna kog razloga. Tako sam ja na kraju sebe samo-iskljucio iz drustva, nasao sebi drugo drustvo koje se zadrzalo na stadijumu povremenog opijanja, i tako to... Ono staro drustvo je danas ili po zatvorima (pljackali cak i mene za fiks), ili po mentalnim bolnicama ili pod zemljom - mozda su se svega dvojica-trojica izvukli iz toga kol'ko-tol'ko citavi. Ja zbog toga i dan danas zentam od stanja pod opijatima tj. sad i da hocu da se ufiksam il' uduvam onako fore radi, I get too tense da mi i cela ideja postane repulsive... Cak ne verujem ni da vise mogu da se napijem k'o covek, i to je pocelo da mi se gadi...

Tako da - mani ti jaslice, ovo-ono, deca sta misle jednog dana, skroz drugo misle sledeceg. A meni i mom tada povecem drustvu jeste sve krenulo od jebene cigarete, i to prvenstveno zato sto je meni bilo interesantno jer je bilo zabranjeno... A cim je zabranjeno mora da je nesto dobro! Da napomenem da se nikad nisam ni krio, za razliku od ostatka tog svog tadasnjeg drustva koji su sto iz pandurskih, sto iz vojnih, sto iz slicnih strogih porodica pa su toboz' bili drzani na kratkoj uzici. Meni se porodica raspadala celog mog detinjstva pa nije ni bilo ikoga da sad nesto narocito pazi na mene ili da mi sprovodi nekakve zabrane i sta vec - dodjem mu skoro pa egzemplar deteta odraslog na ulici. Ipak, cenim da bih i ja zavrsio kao i vecina tog mog tadasnjeg drustva da je neko pokusao tad, kad sam vec nasao pa zasao, da me na silu ubedi kako to ne valja za mene... Ovako sam samo zavrsio sa originalnim porokom - i dalje purnjam. Bar mi ne utice na svest, il' ja bar tako lazem sebe...

E sad posle ovolikog uvoda, valjda je jasno zasto mislim da bi predavanja o tome u skolama bila slabo korisna, ako ne i kontraproduktivna. I nama su sporadicno drzali neke price o tome sto je samo jos vise podizalo zelju za tim - jbg, kad ti matori pricaju da je nesto lose a ti tinejdzer, to mora da lazu i ende. Secam se kad smo radili sistematski, cini mi se u osmom razredu, posadili nas u povecu cekaonicu sa klupama da cekamo svoj red i tu je na TV-u isla neka prica o stetnosti pusenja i sta vec, zajedno sa odvratnim slikama napusenih i nenapusenih pluca, a ja i ortak gledali to sa simsa prozora gde smo purnjali ko blesavi. Jedared su nam dosli i panduri da nam pricaju o stetnosti droge, i mi prepoznamo calca od lika od koga smo nabavljali ekstazi - valjali smo se od smeha celo predavanje gde je on pokusavao da izigrava neki autoritet govoreci o stetnosti, o tome kako te posle scum of the earth dileri drze u saci i tako to... U tom momentu zaista niko i nista nas ne bi moglo odvojiti od novootkrivene nam zabave, a ono sto smo pre pokupili - kao ja oko pusenja - smo mi davno vec bili okacili macku o rep.

Mislim da bi onaj ko osmisli nacin kako da ubedi omladinu da batali cigarete, drogu, a narocito alkohol - mogao da dobije Nobela za mir. Nismo mi jedina zemlja koja s tim ima problem - kod nas je mozda izrazeniji zbog siromastva, a droge su uvek bile predominantno sirotinjska zabava, dok drugde ima zivot sta da ponudi omladini i mimo toga - i jos niko nije nasao resenje. Ima svega, od drzanja lekcija i svakodnevnog ubedjivanja (skandinavske zemlje, npr., gde se onda vikendom masovno ubijaju od svih mogucih i nemogucih opijata) pa do serijatskih zemalja gde je zaprecena smrtna kazna za to (pa se i dalje masovno opijaju, kod kuce ili idu za vikend kod 'komsija' gde nema serijata), i sve izmedju. Ja licno mislim da efekat zabranjenog voca ubedljivo najvise utice na to iskazivanje bunta u svoj svojoj tragediji, ali ja to baziram samo na licnom i bliskim mi slucajevima - mozda ljudi po svojoj prirodi uvek traze beg od realnosti i ne moze se mnogo uciniti povodom toga?

Sto se ostalog tice - slazem se da treba decu nauciti osnovama funkcionisanja drzave i kako politicari (a i ostali) nalaze nacine da ih pljackaju na pravdi boga - ali nisu oni koji bi to uveli tol'ko ludi da seku granu na kojoj sede, dakle - pisi propalo.

I za kraj mali video intermeco - ovako bi valjalo da se predaje kod nas: Constitution class, al' dzaba kad mi i nemamo takav Ustav... Zato malo muzike:

Hansel Hansel 18:06 28.06.2012

Re: O duvanu

Krugolina Borup
Sad pušim ko Tesla - elektronske.

Oprezno i s njima. Ako nije bila "novinarska patka", mogu da eksplodiraju!? Mada ovde kažu da to mora da je predimenzionirano.

Da ne otvaram novi komentar, preporuka Vučku za temu, ja sam od onih koji misle da škola pre svega treba i mora da osposobi decu za život u što većoj meri (nemaju svi roditelje koji znaju, umeju i imaju vremena).
jasnaz jasnaz 19:47 27.06.2012

čekajući Snežanu:


шkola
nije najpogodnije mesto za formiranje vetrokaza i odgovore potrebama samostalno~mislećih individua. nije zamišljeno da razvija nego da pravi.

alternativa?

dom porodični. dom lični.

arianna arianna 20:48 27.06.2012

Re: čekajući Snežanu:

alternativa?



jedini pravi ali jako gorak lek je EDUKACIJA




odličan primer resocijalizacije
Goran Vučković Goran Vučković 21:27 27.06.2012

Re: čekajući Snežanu:

nije najpogodnije mesto za formiranje vetrokaza i odgovore potrebama samostalno~mislećih individua. nije zamišljeno da razvija nego da pravi.

alternativa?

dom porodični. dom lični.

Preskakao sam da odgovorim na ovo kod nekoliko prethodnih komentara, odgovoriću kod tebe:

Mi iz srednje i više srednje klase toliko mnogo više možemo da damo svojoj deci, od onih iz nižih klasa. Kažu da najviše damo u prvih 3 ili 6 godina života i da je to razlika koja se vrlo teško nadoknađuje, jer ne samo psihološki, nego čak i (neuro-)fiziološki utiče na decu. Postavlja se pitanje šta je to što se može dati svima kroz to obavezno/besplatno obrazovanje, što bi podiglo malo i one koji su imali nesreću da se rode u siromašnijim porodicama, dalo im kakve-takve šanse i pomoglo da postanu vredni i korisni članovi zajednice.

Zato, meni bar, ovo insistiranje da stvari koje nisu matematika, fizika, hemija, srpski (i pomenuta religija, da ne citiram onog Marksa što nije Gručo) decu treba da nauče roditelji - izgleda veoma nepravedno - i štetno za društvo u celini. Deca toliki deo vremena provode u školi, red je da tamo nauče i stvari koje su korisne za život u svetu u kome deca odrastaju. Po meni deca treba da nauče razliku između efekata marihuane, ekstazija, kreka, kokaina i heroina, kao što verovatno nauče (ili bar uče) razliku između smrčaka, muhara i pupavki - ili blavora, smukova, šarki i poskoka - od kojih možda neke nikada u životu neće videti, posebno ako žive u gradu.

O ličnim finansijama, poreskom sistemu, budžetu i ostalom i da ne pričam. Strašno je za evropsku naciju u 21. veku da od investicionih saveta deca od roditelja jedino dobiju savet da treba ulagati u nekretnine. Dođe vreme kad se selo može kupiti za 100 hiljada evra. O preduzetništvu, učestvovanju u investicijama i drugim stvarima koje nisu moba i pozajmica familiji, da i ne pričam.
arwenna arwenna 21:40 27.06.2012

Re:

Uglavnom se slažem sa tvojim komentarom.

Malo bih o ovom
O preduzetništvu, učestvovanju u investicijama i drugim stvarima koje nisu moba i pozajmica familiji, da i ne pričam.


Mnoge škole u Srbiji su već desetak godina u programu Junior Achievemnt-a koji se upravo bavi razvijanjem preduzetničkog duha kod učenika.

Od pre dve godine aktuelan je i program: Preduzetništvo kao ključna kompetencija u obrazovanju. Tačnije namera je da preduzetnišvo postane jedna od osam ključnih kompetencija u obrazovanju. Radi se na tome, koliko sam ja upućena.

Na jednom predavanju (ambasador Norveške je bio predavač) govorio je upravo o poreskom sistemu, i objašnjavao je da deca u Norveškoj od malena uče sledeće: kad krenu da kupe hleb ponesu novac koji daju u zamenu za hleb, kad krenu da kupe sladoled daju novac u zamenu za sladoled. Kad krenu u školu ne ponesu novac u zamenu za "uslugu" koju dobijaju, ali od malena ih uče da to građani plaćaj kroz porez. Ko razume shvatiće.

gorstak92 gorstak92 21:42 27.06.2012

Re: čekajući Snežanu:

Po meni deca treba da nauče razliku između efekata marihuane, ekstazija, kreka, kokaina i heroina


Meni je država besplatno obezbedila to obrazovanje dok sam bio u vojsci. Da li se to može nazvati praksom?
Vojnici su, najčešće, donosili marihuanu pa sam po mirisu u spavaoni znao da li je Albanka ili smešljivac (uglavnom iz Novog Sada). Tamo sam prvi put u životu video da konzument ekstazija može da popije vode neverovatno puno (eto rešenja misterije čemu služe ranci sa flašicama vode na rejv žurkama).
Kolege vojnici su samo meni sa odsustva donosili domaću rakiju (šljiiiivu) jer sam ja i u ono vreme bio relikt prošlosti koji konzumira alkohol.
Goran Vučković Goran Vučković 21:47 27.06.2012

Re: čekajući Snežanu:

Meni je država besplatno obezbedila to obrazovanje dok sam bio u vojsci. Da li je se to može nazvati praksom?

Namerno si uzeo primer obrazovne institucije nas matorih koju su budućim naraštajima nepravedno ukinuli, priznaj

Jesi video ovaj Dežulovićev tekst?
gorstak92 gorstak92 21:53 27.06.2012

Re: čekajući Snežanu:

Goran Vučković
Meni je država besplatno obezbedila to obrazovanje dok sam bio u vojsci. Da li je se to može nazvati praksom?

Namerno si uzeo primer obrazovne institucije nas matorih koju su budućim naraštajima nepravedno ukinuli, priznaj

Jesi video ovaj Dežulovićev tekst?


Tetovaža JNATO je genijalna
Dobar tekst.

Eh vojska...
Najgluplje ispucanih godinu dana u životu. Kad čujem da je vojska ono pravo što dečake načini muškarcima i da se tamo mnogo stvari nauči ne mogu da izbegnem svađu.
Moj vojni rok je trajao malo duže ne mojom krivicom (mobilisalo me da udarim na NATO). Imali bi više koristi od mene da su mi dali da blogujem protiv nato-a .
Srećom pobedili smo, ali je malo falilo.
jasnaz jasnaz 22:02 27.06.2012

: čekajući Snežanu:

Goran Vučković
Postavlja se pitanje šta je to što se može dati svima kroz to obavezno/besplatno obrazovanje, što bi podiglo malo i one koji su imali nesreću da se rode u siromašnijim porodicama, dalo im kakve-takve šanse i pomoglo da postanu vredni i korisni članovi zajednice.

Zato, meni bar, ovo insistiranje da stvari koje nisu matematika, fizika, hemija, srpski (i pomenuta religija, da ne citiram onog Marksa što nije Gručo) decu treba da nauče roditelji - izgleda veoma nepravedno - i štetno za društvo u celini.


naslov bloga ti je za 10 : )
kao i ovaj komentar.. a ja sam moj namerno naslovila krijući se iza Prosvetnog radnika, koji će umeti da nam kaže zašto je škola toliko 'protiv' da bude egzaktno okrenuta životu - barem koliko 'nauci' !!

nisam sklona teorijama zavere, ali mi neminovno dolazi pitanje nije li škola među glavnim tračnicama ka pink civilizaciji = što manje životno, lakše sprovodi surogatno!


gorstak92 gorstak92 22:07 27.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

naslov bloga ti je za 10 : )

Mene je asocirao na Basaru i ,,Uspeh i pad Parkinsove bolesti" gde se g-din Parkins zalagao da se Ministarstvo zdravlja preimenuje u Ministarstvo bolesti jer zdravima Ministarstvo zdravlja ne treba.
Goran Vučković Goran Vučković 22:13 27.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

nisam sklona teorijama zavere, ali mi neminovno dolazi pitanje nije li škola među glavnim tračnicama ka pink civilizaciji = što manje životno, lakše sprovodi surogatno!

Ima tu raznih mišljenja... npr. ovoga Colin_bgd ne voli, ali...

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 22:16 27.06.2012

samopostovanje

jedini pravi ali jako gorak lek je EDUKACIJA


edukacija uopšte ne mora da bude gorka, to je prevara neukih s poslovicom "bez muke nema nauke", ocu kazem nit je muka nit je gorko. moze povremeno da bude naporno i da iska istrajnost.

pravi lek je da decu volis i podrzavas, budes pozitivan u odnosu s njima i daš im prostora da izgrade samopoštovanje i samosvest. sve ostalo se namesti.







jasnaz jasnaz 22:20 27.06.2012

: : :

Goran Vučković

Ima tu raznih mišljenja...



docsumann docsumann 22:36 27.06.2012

Re: : : :

Ima tu raznih rješenja ...


dragan7557 dragan7557 23:03 27.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

Goran Vučković
nisam sklona teorijama zavere, ali mi neminovno dolazi pitanje nije li škola među glavnim tračnicama ka pink civilizaciji = što manje životno, lakše sprovodi surogatno!

Ima tu raznih mišljenja... npr. ovoga Colin_bgd ne voli, ali...


Nemoj bre njega, izgubićeš autoritet načisto.

90% Srbije kvazi intelektualne misli da je ludak!

cerski
dragan7557 dragan7557 23:37 27.06.2012

Re: BEZOBRAZLUK BRE!!!

arwena:
Na jednom predavanju (ambasador Norveške je bio predavač) govorio je upravo o poreskom sistemu, i objašnjavao je da deca u Norveškoj od malena uče sledeće: kad krenu da kupe hleb ponesu novac koji daju u zamenu za hleb, kad krenu da kupe sladoled daju novac u zamenu za sladoled. Kad krenu u školu ne ponesu novac u zamenu za "uslugu" koju dobijaju, ali od malena ih uče da to građani plaćaj kroz porez. Ko razume shvatiće.

To je u Srbiji zabranjeno!

Čist Marksizam bre!

K'o suza da ne može biti čistiji!

Das Kapital

Deo Prvi

Glava Prva

"Proces razmene"

strana 41


Pa bre što smo pravili Revoluciju!!!

Tog bre ambasadora pravac u aps 100 godina robije nije dovoljno!

Ljudi moji koja Skandalčina, Gospode pomozi i sakloni, jesmo se zaTO brili?!

cerski

p.s.

Ko razume shvatiće.

sad zadovoljna? Ja sam to shvatio kao klinac!
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:37 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

a ja sam moj namerno naslovila krijući se iza Prosvetnog radnika, koji će umeti da nam kaže zašto je škola toliko 'protiv' da bude egzaktno okrenuta životu - barem koliko 'nauci' !!

xm.
pa, deca svašta nauče u školi. npr, nauče da kad nešto ne znaju budu izvredjana, aposle kad porastu i kad im se ne ispune sve želje umeju da slome kuk ili dva.
(mix [neo]zbilje)

najveći problem obrazovnog sistema je zakucanost (atrofiranost, kakogod), neinventivnost, netraženje onih koji su voljni, koji žele, koji uče i priznaju kada nešto ne znaju.

delimično je problem i taj što je bitno da li jedan prosvetni radnik ima sidu ili ne, kao i koje su mu (legalno opravdane) sexualne preference.
tu se umuvavaju (ovo zbog kraja š. godine, pa sam pod utiskom) uputstva deci da na kupuju slučajno knjigu, jer ih žena ima, onako, pun ormar, i ne zna jadna šta će sa njima.

daklem, ne postoji jedan problem. i to je problem.
postoji brdo problema (krajnje rešivih), ali za takvu stvar su potrebni veliki rezovi i volja, a na odlučujućim pozicijama ljudi od vizije.

deci je potrebno da nauče da uče, a ne da nauče da bubaju.
da nauče da poštuju druge, jer će i sami biti poštovani,
da rade zajedno sa svojim nastavnicima, da nastavnici jasno artikulišu koliko toga nauče od njih...

na kraju, ni ja nisam sklona teorijama, ali je definitivno činjenica da je onima, škola, ovakva kakva je - idealna.

_____
al ga sročiih.
zemljanin zemljanin 14:54 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

deci je potrebno da nauče da uče, a ne da nauče da bubaju.


U par prilika želim da ovo istaknem ali zaboravim tako da apsolutno pozdravljam tvoj stav po tom pitanju.

Deca a i odrasli jednostavno ne znaju da uče ... niko im nije objasnio kako se uči ... škola im sipa znanje a ne uči ih kako da to znanje usvoje ... Kada bi to promenili - obrazovanje bi bilo igra a sve ovo ostalo je onda lako nakalemiti na solidan osnov.
Jukie Jukie 15:16 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

snezana mihajlovic
tu se umuvavaju (ovo zbog kraja š. godine, pa sam pod utiskom) uputstva deci da na kupuju slučajno knjigu, jer ih žena ima, onako, pun ormar, i ne zna jadna šta će sa njima.

Ovaj deo mi nije jasan
arianna arianna 15:48 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

Deca a i odrasli jednostavno ne znaju da uče ... niko im nije objasnio kako se uči ... škola im sipa znanje a ne uči ih kako da to znanje usvoje ... Kada bi to promenili - obrazovanje bi bilo igra a sve ovo ostalo je onda lako nakalemiti na solidan osnov.



ja se sa ovim ne bih složila

mislim da deca i odrasli vrlo dobro znaju da uče, a obrazuju se najbolje što mogu i to po sistemu manjeg otpora, prilagodjavajući se okruženju u kojem žive

evo zašto :

-učenje i znanje, se na ovim našim prostorima ne vrednuje, ali se vrednuju ocene!? Do istih tih ocena dolazi se i na različite načine (učenjem ali i prepisivanjem, varanjem na ispitima, davanjem mita, pretnjom ili ucenom profesora, ličnim poznanstvima i urgencijama..... )

- ne vrednuje se mukotrpan rad, zalaganje, požrtvovanost, sistematičnost, temeljnost, istrajnost, radni rezultati i postignuća, već se vrednuje samo posedovanje diplome, a način kako je neko došao do iste, postao je apsolutno nebitan

- na radna mesta upošljavaju se lica koja odgovaraju interesima direktora, a ne firmi.
- važniji je biti 'nečiji' (rodjak, prijatelj, partijski poslušnik i sl.) i imati vezu, nego imati visok prosek tokom školovanja i eventualno bogatu radnu biografiju

- Kad prosečan gradjanin vidi koliko je neobrazovanih ili onih sa diskutabilnim obrazovanjem, na visokim pozicijama jednostavno više ne vidi svrhu bilo kakvog obrazovanja


i prenosim pitanje jednog roditelja sa današnjeg roditeljskog sastanka u srednjoj školi,upućeno razrednom starešini ?

"Čemu obrazovanje kad je dovoljno biti istaknuti član neke od političkih stranaka?"





jasnaz jasnaz 15:52 28.06.2012

: : evo Je!

snezana mihajlovic


_____
al ga sročiih.




na margini: ne verujem da ima nade za sistemska rešenja, svakako ne za generaciju naše dece.. i u ovoj oblasti pojedinci unose svetlo (ili zamračuju).
zemljanin zemljanin 16:00 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

ja se sa ovim ne bih složila

LOL, gledano sa aspekta praktične realnosti ja moram da se složim

Dobro, razumem o čemu govoriš ... ovde dolazimo do one teme koja se provlači par meseci unazad - zašto deca idu u školu ?

Ako to svedeno na osposobljavanje za posao - to je jedno viđenje.
Ako to svedemo na sticanje znanja - to je neko drugo viđenje.

Pojam uspešnosti je medisko potenciranje onog što (rečima) svi osuđujemo, dela su nešto drugo. Deca samo oslikavaju nas - a mi funkcionišemo po sistemu - lakše nasuprot ispravno.
arianna arianna 16:14 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

zašto deca idu u školu ?



da ne bi sedela kući? ....valjda je normalno da budu negde

Ako to svedeno na osposobljavanje za posao - to je jedno viđenje.
Ako to svedemo na sticanje znanja - to je neko drugo viđenje.



za koji crni rad, kad je posla sve manje a za ono malo zaposlenih, nije dovoljna diploma već dodatni kursevi i seminari, za koje mnogi s pravom pitaju - "što idoh na fakultet, kad bez trodnevnog kursa nisi niko i ništa"?

i za koje sticanje znanja? - kad je to "žešće gubljenje vremena i smaranje, za dz"



Jukie Jukie 16:39 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

arianna
Deca a i odrasli jednostavno ne znaju da uče ... niko im nije objasnio kako se uči ... škola im sipa znanje a ne uči ih kako da to znanje usvoje ... Kada bi to promenili - obrazovanje bi bilo igra a sve ovo ostalo je onda lako nakalemiti na solidan osnov.


ja se sa ovim ne bih složila mislim da deca i odrasli vrlo dobro znaju da uče,


U pa to je super ako se nešto promenilo, jer mene niko nikada nije učio kako se uči, nego sam neprekidno otkrivao toplu vodu, zato sam i imao problema spremajući ispit iz pedagogije koji se sastojao iz bubačenja koji drevni pedagog je šta rekao, pa ide rečenica npr. polazi se od lakšeg ka težeg i od poznatog ka nepoznatog, i preslišavaš se tako i tako, a kada učiš nešto što ima lekcije onda imaš kao liniju na koju su nanizani pojmovi kao lišće na grančici pa je na svakom listu napisano nešto podataka o tom pojmu itd. a moj zadatak je da naučim ko je to otkrio i koje godine! a moj odgovor je: ja, kada sam bio treći razred i sedeo za stolom i čitao udžbenik iz poznavanja prirode i društva došao sam na ideju da se to tako uči
Da sam vrlo dobro znao da učim ne bih sedeo satima i danima nad knjigom iz istorije u sedmom razredu jer čitanje i preslišavanje nije davalo rezultate
arianna arianna 16:48 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

spremajući ispit iz pedagogije koji se sastojao iz bubačenja koji drevni pedagog je šta rekao


pa ti si srećan čovek

Ja sam svojevremeno imala traumu od istorije u drugom razredu srednje škole. Da bih dobila zaključnu ocenu pet -morala sam pored gradiva i sadržaja iz knjige, da znam u kom je tiražu štampan udzbenik, ko je bio lektor i izdavač
zemljanin zemljanin 16:55 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

za koji crni rad, kad je posla sve manje a za ono malo zaposlenih, nije dovoljna diploma već dodatni kursevi i seminari, za koje mnogi s pravom pitaju - "što idoh na fakultet, kad bez trodnevnog kursa nisi niko i ništa"?

e to je nastavak onog prvog ... dakle štancujemo mlade ljude koji nakon toga čekaju da ih neko zaposli ... znači ja sam svoje odradio i zašto me niko neće ?

Da okrenemo malo tu priču, pa da stičemo znanje jer će nam trebati, pa da nakon školovanja imamo ljude koji iskoriste znanje da sami sebe zaposle, da grade svoju budućnost a ne da čekaju na birou ili rade na istovaru ... znanje je mnogo šira kategorija od čistog osposobljavanja za zaposlenog.
arianna arianna 17:20 28.06.2012

Re: : čekajući Snežanu:

Da okrenemo malo tu priču, pa da stičemo znanje jer će nam trebati, pa da nakon školovanja imamo ljude koji iskoriste znanje da sami sebe zaposle, da grade svoju budućnost a ne da čekaju na birou ili rade na istovaru ... znanje je mnogo šira kategorija od čistog osposobljavanja za zaposlenog.



slažem se

dragan7557 dragan7557 18:45 28.06.2012

Re: čekajući Snežanu:

Dođe vreme kad se selo može kupiti za 100 hiljada evra.

Skloni ovaj link, korumpiran!

cerski

Ja cu da ti kazem

O bolestima zavisnosti se uci na med. fak. A sve ostalo pokriva...veronauka
gorstak92 gorstak92 21:32 27.06.2012

Re: Ja cu da ti kazem

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
O bolestima zavisnosti se uci na med. fak. A sve ostalo pokriva...veronauka

Ooooo
Pa gde si ti?
Dugo te nisam video na blogu.
(u stvari jesam prošle nedelje ili one tamo, ali nisam imao vremena ni da ti se javnem)

Re: Ja cu da ti kazem

Na madeiri
Ucim dete hedonizmu I glutoniji, al mu ne ide :(
gorstak92 gorstak92 22:04 27.06.2012

Re: Ja cu da ti kazem

Na madeiri

Kude?

Re: Ja cu da ti kazem

Dalekao :)

Re: Ja cu da ti kazem

gorstak92
Na madeiri

Kude?

Ako si na fejsu posalji mi zahtev da se ofrendimo, pa ces da vidis
gorstak92 gorstak92 22:13 27.06.2012

Re: Ja cu da ti kazem

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
gorstak92
Na madeiri

Kude?

Ako si na fejsu posalji mi zahtev da se ofrendimo, pa ces da vidis

Imam fejs nalog, ali sam zaboravio lozinku
Ima tome nekih pet šest godina.
Nije da neću da se ofrendimo na fejsu već postoje objektivni problemi.

Re: Ja cu da ti kazem

Da prostis, to se kaze slep kod ociju
gorstak92 gorstak92 22:24 27.06.2012

Re: Ja cu da ti kazem

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Da prostis, to se kaze slep kod ociju

Znam i kajem se.
Mogu samo da pretpostavim koliko mi je zahteva za frendanje stiglo tamo.

Fejs nalog sam vezao za neki yahoo nalog kome sam zaboravio i ime, a ne lozinku
Šta da ti kažem. Ozbiljan slučaj izgubljenog identiteta.
mirelarado mirelarado 22:27 27.06.2012

Re: Ja cu da ti kazem

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
O bolestima zavisnosti se uci na med. fak. A sve ostalo pokriva...veronauka


Тамо, на медецинском факултету, учи се, ваљда, како се те болести, хммм, лече. О самим болестима зависности, ипак, може се штогод научити и у школи. :)
dragan7557 dragan7557 23:12 27.06.2012

Re: Ja cu da ti kazem

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Na madeiri
Ucim dete hedonizmu I glutoniji, al mu ne ide :(

Ponesi vina za sosove!

cerski
ecce-florian ecce-florian 23:13 27.06.2012

Re: Ja cu da ti kazem

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
O bolestima zavisnosti se uci na med. fak. A sve ostalo pokriva...veronauka

Ne bih mogao da se složim u cekosti.

Ernst Junger je npr bio farmaceut, ako se ne varam.
vladaxy vladaxy 21:16 27.06.2012

Trovanje od malih nogu

Ja mom klincu redovno pokazujem slike narkomana na netu, da mu ogadim od malih nogu. Takođe, ne voli kad ja pijem pivo niti kad mu majka tamani cigare. Razmišlja i o trošenju novca itd...

Ali kad bude uleteo u pubertet... qqlele. Valjda će moj uticaj biti jači od uticaja društva.
Goran Vučković Goran Vučković 21:30 27.06.2012

Re: Trovanje od malih nogu

Ali kad bude uleteo u pubertet... qqlele. Valjda će moj uticaj biti jači od uticaja društva.

Ima nade. Pročitaj "No Logo" od Naomi Klajn (namerna provokacija, znam da je libertarijanci ne vole, pošto ne podnosi Fridmana i pljuje ga gde stigne ) - ima jedna simpatična priča o roditeljima hipicima koji vuku decu u prirodu u trejleru - i deci koja onda pevaju pesme iz reklama sa TV. Onda jedno od njih postane Naomi Klajn
sasa-ex sasa-ex 23:09 27.06.2012

Re: Trovanje od malih nogu

A kako to izgledaju narkomani? Slika mrsavog lika sa dugom masnom kosom, ostala je u vremenu Pejzaza u magli. Iskrivljena slika narkomanije, na zalost, i dalje je jedan od razloga lose prevencije, koja se tu i tamo obavlja u nasim skolama...
dragan7557 dragan7557 23:16 27.06.2012

Re: Trovanje od malih nogu

Goran Vučković 22:30 27.06.2012
Re: Trovanje od malih nogu

Ali kad bude uleteo u pubertet... qqlele. Valjda će moj uticaj biti jači od uticaja društva.


Ima nade. Pročitaj "No Logo" od Naomi Klajn (namerna provokacija, znam da je libertarijanci ne vole, pošto ne podnosi Fridmana i pljuje ga gde stigne

Jebote Vučko počeću da te cenim!

Ja kad sam 2007 pisao o "No Logo," napadoše me prvo B. Srbljanović, a onda ceo čopor.

cerski
Jukie Jukie 23:52 27.06.2012

Re: Trovanje od malih nogu

sasa-ex
A kako to izgledaju narkomani? ...

Izgledaju kao fensi bogataši koji na žurkama šmrču jedan beli praškić
gorstak92 gorstak92 23:54 27.06.2012

Re: Trovanje od malih nogu

Jukie
sasa-ex
A kako to izgledaju narkomani? ...

Izgledaju kao fensi bogataši koji na žurkama šmrču jedan beli praškić

Ako je kokain droga onda je ovaj narkoman
princi princi 02:00 28.06.2012

Re: Trovanje od malih nogu

vladaxy

Ali kad bude uleteo u pubertet... qqlele. Valjda će moj uticaj biti jači od uticaja društva.

Nema brineš. Ako budeš dostizao visoke standarde svog avatara, klinac će te obožavati.
NNN NNN 22:16 27.06.2012

u osmom

se uči o drozi, čak je bila (na poslednjim stranama) u knjizi iz "biolohije" slika sa naslovom "Diler droge u Minhenu", a na slici izvesni Miša Niko (sigurno ga zna Milisav, ne zato što kupuje od njega, nego što su zemljaci).
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:21 27.06.2012

jebiga vučko...

...meni stvarno nije jasno šta si ovim hteo da kažeš.
pročitao sam i tekst i komentare i libkonzov tekst.
i dalje mi nije jasno.
Goran Vučković Goran Vučković 22:30 27.06.2012

Re: jebiga vučko...

i dalje mi nije jasno.

Što bi se reklo, "koji ti deo nije jasan"
bocvena bocvena 23:16 27.06.2012

Dopao mi se blog.

Na dobrom je tragu.

A kada si ti i gde naučio sve o poreskom sistemu,ličnim finansijama i penzionom fondu?

Da ne pitam ovo o drogama:)
AlexDunja AlexDunja 23:35 27.06.2012

Re: Dopao mi se blog.


Na dobrom je tragu.


i ja mislim.
samo vučko, pre ovih znanja koja ti tražiš
trebalo bi da nam se uljudi školstvo,
da ponudi osnovno:

da deca redovno dolaze na nastavu,
da programi iz bazičnih predmeta budu racionalni.

da deca nauče da čitaju i pišu do kraja osnovne.
da gledaju na sat. veruj, ja sam imala učenicu
koja u sedmom osnovne nije umela da pročita vreme na satu sa kazaljkama.
kad sam se zgranula, pogledala me je kao da sam niže biće:)
Goran Vučković Goran Vučković 00:08 28.06.2012

Re: Dopao mi se blog.

A kada si ti i gde naučio sve o poreskom sistemu,ličnim finansijama i penzionom fondu?

Sve što sam naučio nekako sam naučio... uglavnom, što bi rekao Cerski, autodidakt

Radio sam softver za bankare, tamo naučio ponešto o knjigovodstvu i porezima generalno. U Danskoj sam imao svoju firmicu (radio sve vreme za ove moje iz Londona, ali čisto formalno, da mogu neke troškove da odbijam iz poreza itd), pa sam sam sebi vodio knjigovodstvo, plaćao PDV, počeo da uplaćujem kapitalnu penziju (do duše veoma jednostavan fond, onaj gde ne moraš da razmišljaš, pa kako ispadne). Onda mi se posle posrećilo pa sam imao potrebu da naučim o investicijama, a takođe sam imao sreću da čitam Taleba (koga često pominjem, konkretno Fooled by randomness), koji kontrira nekim popularnim verovanjima u vezi ulaganja (crn da crnji teško može biti). Ovaj članak je takođe bio jako koristan, ne toliko zbog ETF-ova, koliko zbog analize načina na koji rade fondovi (i savetnici za investicije) i problema sa "stock picking"-om.

Za penzije... jesi li videla nekad objašnjenje penzijskih pojmova i trendova u stripu?

Ali ovo što sam mislio da osnovci ili srednješkolci treba da razumeju je mnogo jednostavnije - da razumeju osnovne pojmove, da ne fetišizuju određene vrste ulaganja kao "neza*ebive" (jer to ne postoji), da razumeju vrednost učenja i razumevanja ekonomije generalno i ove oblasti konkretno, da znaju za zamke koje im sopstvena, da tako kažem, ljudska nesavršenost, postavlja u ovoj oblasti (ovo ima veze i sa kockom, u suštini). Čini mi se da jednu takvu osnovu treba dobiti u školi.
Goran Vučković Goran Vučković 00:11 28.06.2012

Re: Dopao mi se blog.


i ja mislim.
samo vučko, pre ovih znanja koja ti tražiš
trebalo bi da nam se uljudi školstvo,
da ponudi osnovno:

Ovo je jedna od tipičnih stvari koju pitam one koji mi kažu: "pre tog tvog treba" (pa onda lista):

Zašto baš pre? Zašto ne istovremeno? Ili posle?
AlexDunja AlexDunja 00:18 28.06.2012

Re: Dopao mi se blog.

Zašto baš pre? Zašto ne istovremeno? Ili posle?

može istovremeno, ili posle
ili kadtad, ali ti si pričao o siromašnoj deci,

ja sam se nadovezala.

o kom školskom sistemu ti sanjaš?
Goran Vučković Goran Vučković 00:46 28.06.2012

Re: Dopao mi se blog.

o kom školskom sistemu ti sanjaš?

He... zašto me ovo podseća na Miku Antića?

Libkonzova tema je bila provokacija, piše na vrhu. U suštini moje pitanje (koje možeš zvati i snom, ako ti to više odgovara) je: da li bi promenom/dopunom sadržaja onoga što deca uče moglo da se učini nešto, makar statistički značajno, ako je već verovatno nemoguće da bude sveobuhvatno?

Nekako polažem više nade u edukaciju nego u represiju, poprilično svestan ograničenog dometa i jednog i drugog.
dragan7557 dragan7557 10:03 28.06.2012

Re: Dopao mi se blog.

Goran Vučković 01:08 28.06.2012
Re: Dopao mi se blog.

A kada si ti i gde naučio sve o poreskom sistemu,ličnim finansijama i penzionom fondu?


Sve što sam naučio nekako sam naučio... uglavnom, što bi rekao Cerski, autodidakt

Nema razloga da se plaziš. Ljudi koji ne shvataju, da je autodidaktika imanentna samom životu, ti i nisu živi, ili deo populacije opisan: "svi smo mi mrtvi, samo se po redu sahranjujemo."

Naravno žestoko obmanjeni od strane sistema, da veruju institucionalnom "obrazovanju," su u potpunosti onesposobljeni, da shvate da je svako iskustvo autodidaktične prirode, a samim tim nikada škole ili institucionalnog obrazovanja. Ukratko, jedino znanje koje škola pruža, je nasilno stvaranje mediokriteta potrebnih za funkcionisanje sistema.

Čak i da se plaziš, nisi naučio u školi koja to zabranjuje već autodidaktičkim putem od drugih.

Ukratko oni koji od škole očekuju da ih nečem nauči, po pravilu nikad ništa ne nauče, ostaju indoktrinirane gluperde, u službi sistema.

cerski
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:11 28.06.2012

želje

ja deci želim da imaju u školi ručak i ljubazne nastavnike.

mogućnost da tri puta nedeljno obavljaju neki posao prilagodjen uzrastu i tako zarade džeparac.

nije neostvarivo.
Goran Vučković Goran Vučković 00:14 28.06.2012

Re: želje

ja deci želim da imaju u školi ručak

Ovo na žalost postaje sve značajnija želja, čini mi se
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 07:44 28.06.2012

Re: želje

ja deci želim da imaju u školi ručak


Ovo na žalost postaje sve značajnija želja, čini mi se


slabo i nikako se to razmatra. taj ručak u školi. u Srbiji se razmatra uvođenje školskih uniformi, u ime jednakosti.

ručak u ime jednakosti je mnogo bitniji. zato što su mnoga deca gladna. plus što je zajednički ručak u školi i socijalizacija i komunikacija.

argument da nema love ne prihvatam. uvek ima alternativnih načina. ne moraju da se odmah obuhvate sve škole, jer smo siromašna zemlja.

da sam ja šef, ja bih to dogovarala sa građevinskim firmama. mamila ih da prave, adaptiraju po školama menze. najtvrđima nudila olakšice ako to o svom trošku urade. šta je za nekog velikog preduzimača koji diže zgrade i dvorce, da sredi jednu menzu? stavila bih im ploču s imenom i bistu ako treba.

onda bih jurila bogate firme da usvoje neku školu, na pr u svom kraju i daju pare za hranu za djake. mislim da bi ljudi radije davali za to, nego za neke gluposti. nisu svi bogati zli.

i molim da mi niko ne svira da je to "komunistički". etikete me ne interesuju, a brate i mnoge tvrdo kapitalističke zemlje imaju ručak u školi za djake.

uopstalom, ljubav i brigu prema detetu prvo iskazuješ tako što ga nahraniš. sve ide posle toga.





zilikaka zilikaka 08:11 28.06.2012

Re: želje

Potpuno si u pravu.

Nažalost, mislim da se to podrazumeva samo u nekim specijalnim školama, mada je bilo izveštaja da i oni jedva uspevaju da deci obezbede jedan nekakav obrok.
Sa druge strane, znam slučajeve da decu iz socijalno jaaako ugroženih porodica prebacuju iz redovnih u specijalne škole samo da bi im tamo bio obezbeđen kakav - takav obrok, jer je to često jedino što tog dana pojedu.

...znam da smo siromašna zemlja, da nema para, ali me niko ne može ubediti da se u njoh ne može odezbediti bar po jedan obrok dnevno za svako dete koje ide u školu.

Ne kažem da za sve treba da bude besplatan. Ja ću za svoje platiti, a država neka se snađe da domesti onima koji to ne mogu. Kako god zna.

dragan7557 dragan7557 10:12 28.06.2012

Re: želje

Vesna Knežević Ćosić 01:11 28.06.2012
želje
ja deci želim da imaju u školi ručak i ljubazne nastavnike.

"Decu treba oduzeti od roditelja, jer nisu sposobni da ih pravilno podižu, a poveriti ih društvu koje će ih oblikovati po svojim potrebama"-Platon, slobodna interpretacija. Na drugoj strani stoji neoliberalni zahtev istog sadržaja, dok smo u praksi svedoci ovog nečovečnog modela proizvodnje verne služinčadi pogubnog sistema.

Da ljubav, toplinu, i sigurnost, prirodno mogu da pruže samo roditelji Platon i novokomponovano društvo, negiraju, oduzima im decu, i pravi skladišta glupavih, već od samog Kinder Garten-a zvanog obdanište. Zadubi se u deskripciju pojma pa će biti jasnije.

cerski
predatortz predatortz 10:42 28.06.2012

Re: želje


"Decu treba oduzeti od roditelja, jer nisu sposobni da ih pravilno podižu, a poveriti ih društvu koje će ih oblikovati po svojim potrebama"-Platon, slobodna interpretacija. Na drugoj strani stoji neoliberalni zahtev istog sadržaja, dok smo u praksi svedoci ovog nečovečnog modela proizvodnje verne služinčadi pogubnog sistema.


Slične ideje je imao i J.V.Staljin. On je zagovarao ideju da se deca rađaju u slobodnim vezama, da odmah po rođenju brigu o njima preuzima država.
Zamislite generacije emotivno uskraćenih da se ta monstruozna ideja realizovala!
dragan7557 dragan7557 11:29 28.06.2012

Re: želje

predatortz 11:42 28.06.2012
Re: želje


"Decu treba oduzeti od roditelja, jer nisu sposobni da ih pravilno podižu, a poveriti ih društvu koje će ih oblikovati po svojim potrebama"-Platon, slobodna interpretacija. Na drugoj strani stoji neoliberalni zahtev istog sadržaja, dok smo u praksi svedoci ovog nečovečnog modela proizvodnje verne služinčadi pogubnog sistema.



Slične ideje je imao i J.V.Staljin. On je zagovarao ideju da se deca rađaju u slobodnim vezama, da odmah po rođenju brigu o njima preuzima država.


Čini mi se da je tebi drugar Staljin poznat kao negativac iz stripova i procesa nazvanog ideološka indoktrinacija, a da o njemu nemaš baš nekog pojma. A bome ista stvar je i sa drugarom Titom.

cerski
predatortz predatortz 11:33 28.06.2012

Re: želje



Čini mi se da je tebi drugar Staljin poznat kao negativac iz stripova i procesa nazvanog ideološka indoktrinacija, a da o njemu nemaš baš nekog pojma. A bome ista stvar je i sa drugarom Titom.



Inače, radi se o jako pozitivnim likovima
dragan7557 dragan7557 11:50 28.06.2012

Re: želje

predatortz


Čini mi se da je tebi drugar Staljin poznat kao negativac iz stripova i procesa nazvanog ideološka indoktrinacija, a da o njemu nemaš baš nekog pojma. A bome ista stvar je i sa drugarom Titom.



Inače, radi se o jako pozitivnim likovima

Kod mene nema likova, a o osobama ne sudim, već posmatram rezultate njihovog rada po raznim parametrima.

cerski
predatortz predatortz 11:54 28.06.2012

Re: želje

Kod mene nema likova, a o osobama ne sudim, već posmatram rezultate njihovog rada po raznim parametrima.


I? Kakvi su rezultati?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 16:08 28.06.2012

Re: želje

"Decu treba oduzeti od roditelja, jer nisu sposobni da ih pravilno podižu, a poveriti ih društvu koje će ih oblikovati po svojim potrebama"-Platon, slobodna interpretacija. Na drugoj strani stoji neoliberalni zahtev istog sadržaja, dok smo u praksi svedoci ovog nečovečnog modela proizvodnje verne služinčadi pogubnog sistema.

Da ljubav, toplinu, i sigurnost, prirodno mogu da pruže samo roditelji Platon i novokomponovano društvo, negiraju, oduzima im decu, i pravi skladišta glupavih, već od samog Kinder Garten-a zvanog obdanište. Zadubi se u deskripciju pojma pa će biti jasnije.


uh bre cerski, ne bih ja u ovo mešala platona, mislim, može, al ode sve u šreh, da se izrazim šnajderski.

isto, ne bih mešala ručak u školi s ljubavlju tolinom sigurnošću, pre bih s praktičnošću, a za Srbiju i s podatkom o neverovatnom broju gladne dece.

uostalom, mnoge kompanije to imaju, kod nas i političari, pa kad mogu odrasli da uživaju u ručku dok su na radnim zadacima, zašto bi to uskraćivali deci.

takođe, mogu ja da se složim s tezom o "skladištima glupavih", mada ne gledam tako crno na institucionalno obrazovanje, van kuće, ali, d'izvineš, prosto mi bezveze da ti pišem, jer znam da znaš, koliko je tek komplikovano obrazovati rodjenu decu van sistema, na primer u kući.

prvo jer i roditelji treba nešto da rade, a ne da sede kući i drže časove svojoj deci, da ne pominjem diskriminaciju, jer nemaju svi tu idealnu kombinaciju, prvo dva roditelja, drugo da su obrazovani da pokrivaju sve što treba, plus i sposobni da znanje prenesu.

dragan7557 dragan7557 12:27 29.06.2012

Re: želje

Vesna Knežević Ćosić 17:08 28.06.2012
Re: želje

"Decu treba oduzeti od roditelja, jer nisu sposobni da ih pravilno podižu, a poveriti ih društvu koje će ih oblikovati po svojim potrebama"-Platon, slobodna interpretacija. Na drugoj strani stoji neoliberalni zahtev istog sadržaja, dok smo u praksi svedoci ovog nečovečnog modela proizvodnje verne služinčadi pogubnog sistema.

Da ljubav, toplinu, i sigurnost, prirodno mogu da pruže samo roditelji Platon i novokomponovano društvo, negiraju, oduzima im decu, i pravi skladišta glupavih, već od samog Kinder Garten-a zvanog obdanište. Zadubi se u deskripciju pojma pa će biti jasnije.



uh bre cerski, ne bih ja u ovo mešala platona, mislim, može, al ode sve u šreh, da se izrazim šnajderski.

Jebiga ja pojave sagledavam u njihovom razvoju od poćetka do kraja, a baziram na stavu koji je Budimac pre neku godinu izrekao.
"Ne možeš ubiti ideju."

Ne tvrdim da nisi u pravu, ali primećujem:
isto, ne bih mešala ručak u školi s ljubavlju tolinom sigurnošću, pre bih s praktičnošću, a za Srbiju i s podatkom o neverovatnom broju gladne dece.

da uz ovu gladnu decu, nekako prirodno idu i gladni roditelji, ili se meni priviđa?

E sad ako nahraniš gladnu decu, a roditelji crknu od gladi,neće biti rešen problem!

Mislim da ćeš se složiti sa ovim mojim(na sreću nije samo moj) stavom?
uostalom, mnoge kompanije to imaju, kod nas i političari, pa kad mogu odrasli da uživaju u ručku dok su na radnim zadacima, zašto bi to uskraćivali deci.

Recimo poslanici u Skupštini Srbije, bi jednom nedeljno mogli da posluže decu Srbije u Skupštinskom restoranu svim đakonijama koje sami žderu, a deca bi došla sa gladnim roditeljima?

Ili recimo debeli pregojeni političari, bi mogli na dijetu i trčanje dok gladna deca sa gladnim roditeljima, jednom nedeljno pokusaju njihovu berićetnu prebogatu trpezu?

cerski
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:51 30.06.2012

Рекли су... о лудости:

When Blake died on August 12, 1827, famed poet William Wordsworth said, “There was no doubt that this poor man was mad, but there is something in the madness of this man which interests me more than the sanity of Lord Byron and Walter Scott.” As strange as it might seem, that same opinion was shared by many of Blake’s readers, acquaintances, and even close friends.

Чудно, заиста.
dragan7557 dragan7557 10:13 30.06.2012

Re: Рекли су... о лудости:

Predrag Brajović:
Чудно, заиста.

Ako je upućeno meni, drago mi je da si razumeo.

Inače moja omiljena umetnica.Uzgred, John Keats spada u moje omiljene pesnike, a njegov prijatelj Josef Severn u osobe koje se pamte.

cerski
Vlasta92 Vlasta92 07:57 28.06.2012

Moja

ćerka je ove godine, u trećem razredu, slušala o narkomaniji i drugim bolestima zavisnosti, neko im je bio u gostima, nisam sigurna ko.

Što se ostalog tiče, ništa. Sama sam je vodila na predavanje o opasnostima koje vrebaju na Internetu namenjeno deci i stalno joj droncam o takvim stvarima.

Ali, sa druge strane, OŠ "Jožef Atila" u koju ona ide, važi za jednu od najgorih (potvrdjeno prosekom), zahvaljujući direktoru kojeg je nemoguće smeniti. Deca ne idu na takmičenja, ne skuplajju poene za srednju, ispisuju ih roditelji, strahovlada..i - ništa! Pojeo vuk magarca! Dodju inspekcije, novine, i opet ništa!

Sramota. A ja da očekujem predavanje o poreskom i penzionom sistemu?
Colin_bgd Colin_bgd 08:19 28.06.2012

Glas Koncila...

Znas i sam kako je "ovde". Dobra skola je ona u koju idu deca dobrih roditelja, losa je ona u koju idu deca problematicnih roditelja iz council estatesa i slicno. Nema tu mnogo veze (nije da nema uopste, ali nije presudno u vecini slucajeva) kakav je kvalitet nastave, kakvi su ucitelji i slicno. "Najbolje" su privatne skole, jer tamo ne ide (uglavnom) riff-raff...

Prema tome 99.99% dete bude pod uticajem roditelja, a to moze da ide u dva pravca: da bude isto kao i oni (najcesci slucaj), ili da bude totalno suprotno (redje) u zavisnosti od genetske predispozicije novog zivota. Skola samo moze da omoguci minimum pismenosti, minimum racuna, minimum socijalizacije, i minimum samosvesnosti o tome kakva je dzungla napolju, kroz pokusaj da se stvori u deci klica kritickog misljenja...

Goran Vučković Goran Vučković 08:51 28.06.2012

Re: Glas Koncila...

Znas i sam kako je "ovde". Dobra skola je ona u koju idu deca dobrih roditelja, losa je ona u koju idu deca problematicnih roditelja iz council estatesa i slicno.

To je malko dvosmeran proces - dobra škola podigne cenu nekretnina u "catchment area", pa onda tamo uglavnom budu "dobri" roditelji.

Prema tome 99.99% dete bude pod uticajem roditelja, a to moze da ide u dva pravca: da bude isto kao i oni (najcesci slucaj), ili da bude totalno suprotno (redje) u zavisnosti od genetske predispozicije novog zivota. Skola samo moze da omoguci minimum pismenosti, minimum racuna, minimum socijalizacije, i minimum samosvesnosti o tome kakva je dzungla napolju, kroz pokusaj da se stvori u deci klica kritickog misljenja...

Jesi li video ovo? U svoje vreme Željka Buturović je radila recenziju za B92 web sajt.
Colin_bgd Colin_bgd 09:08 28.06.2012

Re: Glas Koncila...

To je malko dvosmeran proces - dobra škola podigne cenu nekretnina u "catchment area", pa onda tamo uglavnom budu "dobri" roditelji.

U pravu si, samo sta je starije, kokoska ili jaje?
Jesi li video ovo? U svoje vreme Željka Buturović je radila recenziju za B92 web sajt.

Nisam ovo video pre. Ja mislim da roditelj najbolje radi za svoje dete ako mu pristupa i tretira ga ravnopravno sebi, a ne kao 'infantilno' stvorenje...
dragan7557 dragan7557 11:31 28.06.2012

Re: Glas Koncila...

Colin_bgd 09:19 28.06.2012
Glas Koncila...
Znas i sam kako je "ovde". Dobra skola je ona u koju idu deca dobrih roditelja, losa je ona u koju idu deca problematicnih roditelja iz council estatesa i slicno

Ti baš spadaš u Maltusove obožavaoce!

cerski
maksa83 maksa83 09:02 28.06.2012

pušenje

Sve se slažem sa Vučkom, dodao bih još i ovo - društvo koje je ozbiljno po pitanju pušenja će rknuti ogroman porez na cigarete i time a) smanjiti mogućnost ljudima/deci da kupuju cigarete i b) uterati pare u budžet. Aparat koji je isfinansirala i na vlast dovela duvanska mafija a u šaci drži belosveCka duvanska industrija to neće uraditi. 1 Malboro u juesofej je $10, u EU od 5 EUR pa naviše, u Engleskoj otpr. isto toliko funti, mislim, možda i više. Ovde je 4-5 puta jeftiniji, dočim je sve ostalo ovde isto ili skuplje. Druga stvar je ozbiljno sprovođenje zabrane pušenja na javnim mestima, ali ovde bi fićka koji bi zabranio pušenje opstao nekih 7 minuta.

(Da, ja sam pušač, i da - mislim da sve ovo gore treba uraditi. Ne, ne bih voleo da moja deca puše, i imam problem sa tim da im objasnim kako je to pogrešno kad vide mene da to radim na terasi, pošto ne pušim u zatvorenim prostorijama gde ima dece. Sreća stariji (6.5 godina) je pametniji od mene i kapira, pa me ponekad smara da prestanem i kad mu ne idem niz dlaku preti mi oduzimanjem cigareta.)

Naj-anti-pušenje reklama ever:




dragan7557 dragan7557 11:32 28.06.2012

Re: pušenje

maksa83 10:02 28.06.2012
pušenje
Sve se slažem sa Vučkom, dodao bih još i ovo - društvo koje je ozbiljno po pitanju pušenja će rknuti ogroman porez na cigarete i time a)

Makso druže, počni da razlikuješ porez od akciza!

cerski
maksa83 maksa83 11:46 28.06.2012

Re: pušenje

dragan7557
maksa83 10:02 28.06.2012
pušenje
Sve se slažem sa Vučkom, dodao bih još i ovo - društvo koje je ozbiljno po pitanju pušenja će rknuti ogroman porez na cigarete i time a)

Makso druže, počni da razlikuješ porez od akciza!

cerski

Dontgivafak, zovi to kako hoćeš, mislim da država treba da uzme više i da to bude skuplje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:52 28.06.2012

Re: pušenje

Naj-anti-pušenje reklama ever:

Максо, не знам шта бих ја урадио да ми неко од твојих синова -- чини ми се да их имаш два? -- онако, кад бих пушио, приђе на улици и затражи да запали цигарету, пружајући ми потом цедуљу с оном поруком. Мислим да бих одмах престао.

Узгред, молим да се разликују цигарете и цигаре. О цигарамa све најлепше :=)
Jukie Jukie 12:17 28.06.2012

Re: pušenje

Predrag Brajovic
Naj-anti-pušenje reklama ever:Максо, не знам шта бих ја урадио да ми неко од твојих синова -- чини ми се да их имаш два? -- онако, кад бих пушио, приђе на улици и затражи да запали цигарету, пружајући ми потом цедуљу с оном поруком. Мислим да бих одмах престао.

Što znači da kada cigančići tog uzrasta idu ulicom i žickaju cigarete, oni u stvari učestvuju u anti-nikotin performansu? A kada ih puše, to znači da se žrtvuju da bi osvestili odrasle koji ih gledaju?

oči su mi se otvorile
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:44 28.06.2012

Re: pušenje

Ако хоћеш озбиљну расправу, то већ одмах има другачије да зазвучи. Максини синови су WASP ;=) док етнички Ромчићи немају у нашем друштву (осим код Омеге ;=) пуноправни статус чланова заједнице. Друштво је, напросто, тако наштимовано, и то се споро мења. Њихов перформанс на улици не би имао исти ефекат као наступ Максиних синова или мог, рецимо, који је сад постао ђида (15 крупних година) па му та улога не би баш легла.
inco inco 14:50 28.06.2012

Re: pušenje

Drustvo koje je 'ozbiljno' po pitanju pusenja ce zabraniti uzgajanje duvana, fabrike cigareta, uvoz i prodaju istih i tako ce to preci lepo u ilegalne vode pa ce cigarete dobiti status marihuane - manje ce da se pusi, al' ce biti vise opasno i potencijalno mnogo skupo (posaljes pola populacije u zatvore?) a pritom se ni cent nece sliti u kasu. O nezaposlenima iz industrije, od poljoprivrednika do onih koji pakuju, i da ne govorim. O kojim ciframa je rec, u sledecem pasosu - samo da kazem da se ovo nikada nece desiti jer je slatka para koje se ni mnogo bogatije drzave od nase ne mogu odreci.

Drustvo koje je licemerno po pitanju pusenja ce nabiberciti akcize i ostala opterecenja pod laznom brigom za zdravlje pusaca i sprecavanje date posasti - in reality, znaju da su pusaci vec navuceni i da ce platiti prilicno visoke cene pa na tu kartu igraju da ih deru dokle god kaplju pare... Ne znam da li si svestan koliko novca udje u nasu drzavnu kasu kroz akcize za cigarete, recimo od ove godine minimalna akciza je 71 dinar po paklici + tzv. zdravstveni dinar (ne znam koliko je sad, 1,5 dinarjev je bio) + PDV - sto kad se prevede u realne brojke uglavnom izbije na preko 80-85 dinara na svakih 100 dinara izdvojenih na cigarete. Sa dnevnom statistikom od 2.5 miliona prodatih paklica (drasticno opala potrosnja prosle godine), sve i da su iste najgora krdza od 100 dinara, time drzava dnevno prikupi najmanje 200 miliona dinara, odnosno godisnje najmanje 73 milijardi dinara, ili u dragoj nam valuti - bar 630 miliona evra godisnje. A tu krdzu retko ko pusi, vece su sanse da Srbija 'zaradi' oko milijardu evra godisnje samo od cigareta, tako da mani tu pricu o tome kako brinu o pusacima putem akciza. Pritom, ja ne znam nikoga ko je ostavio cigarete iz finansijskih razloga te ne znam ni koliko to nabijanje cena indirektno pomaze.

Usput, preteras li sa porezima i akcizama, ljudi ce opet poceti da prodaju na ulici na kutijama, da svercaju preko granice i tako te blagodeti koje smo imali devedesetih. Time se, kao i u prvom slucaju, stvara cigaret-podzemlje, pusaci i dalje puse (samo ovog puta ko zna sta jer nista nije regulisano), a bogati se neko treci. Pritom, ni te zapadne zemlje nisu nabibercile akcize iz prevelike brige za stanovnistvo, nego su procenili da mogu toliko da guraju pre nego sto se sverc i siva zona omasove - malko gresis za USofA, tamo mnogo toga zavisi od drzave do drzave, ali po CDC-u prosecna paklica kosta $4.26 (u NY-u skoro duplo, a ima drzava gde je prosecna cena $2-3), dok je minimalac na federalnom nivou $7.25 po satu. U Srbiji ne znam kolika je prosecna cena cigareta, al' ajd' da pretpostavimo da je konzervativnih 140RSD po paklici, dok je u Srbiji minimalac 115RSD po satu. Ako uzmemo radnu nedelju od 40 sati, u USofA se u tom slucaju moze zaradjenim kupiti 68 paklica cigareta, dok u Srbiji svega ~33. I dalje mislis da su cigarete kod nas prejeftine?

No, da ne skrecem dalje sa teme - drustvo koje je zaista ozbiljno po pitanju pusenja, odnosno sprecavanja istog, ce cigarete tretirati kao i bilo sta drugo - sta ima drzava da se tu mesa i da porezima radi indirektni mind control? Sta fali lepo edukovati ljude oko rizika i svih ostalih problema i pustiti ih da sami donesu odluku? Dakle, niht akcize, klasican porez kao i za sve ostalo i molim lepo. Posto je pusenje opravdano procenjeno stetnim, zabrana prodaje maloletnicima moze da ostane ali i da se sprovodi a ne ovako ovlas kao kod nas. "Aaaaali..." sad ce neko ciknuti, "sta sa zdravstvenim sistemom?" E pa u tom zecu lezi grm - onaj ko pusi lepo placa visu premiju zdravstvenog osiguranja. Dosta visu, u skladu sa statistickim podacima naravno. Pa ti izvoli pusi koliko ti dusa iste, al' ima da placas 10 puta vece osiguranje od ostalih. A, usput, ne pokrivamo ni lecenje od raka pluca ako isto fasujes...

E tako se doista resava problem pusenja - edukacija, i vidni benefiti u zivotu. A ne moze ni mafija da nastane jerbo ne mogu da ti prosvercuju zdravlje, niti mogu da prodaju cigarete za manje od proizvodna cena + PDV a da to bude isplativo. E, ali onda drzava mora da prestane da izigrava licemernu birokratsku tvorevinu i odrekne se prihoda na koje su se navukli vise nego pusaci na cigarete. A to se nece desiti - lakse je da ubede ljude poput tebe da bi jos vise para u njihovim dzepovima pomoglo. A ne bi - ja vec placam USofA cenu i ne pada mi na pamet da prestajem zbog novca. Jedared davno mi bile blokirane neke pare pa sam na nedelju dana dekintirao, odnosno ostao za 1000 dinara - pogadjaj na sta sam potrosio 600 (a ni onih 400 nisam na hranu, nego sam fino pregladovao nedelju dana). Ne kaze se dzaba da bi ljudi pre kupili cigarete nego 'leba - ja sam ziv primer toga! A pritom nisam ni priblizno strastven pusac od onih kakve znam. Dakle, dizanje akciza samo i iskljucivo samo vise bogati birokratiju, pa onda od doga prave nekakve pola-milje evra vredne panoe i 30 soma vredne sajtove u CMS-u... Pusaci izbuse jos jednu rupu na kaisu i nastave da puse!

I da, svestan sam da se sa idejom 'plati pa klati' zdravstvenog osiguranja otvara poveca konzerva crva, ali ja ne vidim problem ni da se gojaznima naplacuje vece osiguranje, ni ljubiteljima ekstremnih sportova... Jednostavno proceni se rizik, statisticki, pa se po tome odreze i molim lepo - uostalom, i samo zdravstveno osiguranje i pola medicine su bazirani na cistoj statistici.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:01 28.06.2012

Re: pušenje

Ne znam da li si svestan koliko novca udje u nasu drzavnu kasu kroz akcize za cigarete,

Једанаест процената буџета из 2010. или 2009, рецимо, долазило је директно из дуванске индустрије (порези + акцизе). Једном сам са Горданцем јавно бистрио ту цифру, тако смо нешто добили. (Кад сам видео овај податак, онда сам се с тугом сетио и другог -- отприлике толико учествују у нашем БДП-у дознаке наших гастарбајтера, то јест наших најмилијих -- Вучко, Милан, Принци, Срки и сви остали...)
maksa83 maksa83 15:08 28.06.2012

Re: pušenje

отприлике толико учествују у нашем БДП-у дознаке наших гастарбајтера, то јест наших најмилијих -- Вучко, Милан, Принци, Срки и сви остали...)

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:12 28.06.2012

Re: pušenje

:=)))))))))))))))))))))))))))))))))
Goran Vučković Goran Vučković 15:14 28.06.2012

Re: pušenje

Ovo je pita-dijagram miline, pretpostavljam
maksa83 maksa83 15:20 28.06.2012

Re: pušenje

Ne znam da li si svestan koliko novca udje u nasu drzavnu kasu kroz akcize za cigarete

Ono čega sam ja svestan je da Phillip Morris ovde pravi 24 miliona USD profita mesečno. Da, mesečno. Ko to proba da im uzme pridružiće se drugovima Huseinu S. i Muameru G.

malko gresis za USofA, tamo mnogo toga zavisi od drzave do drzave, ali po CDC-u prosecna paklica kosta $4.26 (u NY-u skoro duplo, a ima drzava gde je prosecna cena $2-3)


To ($8-$10) je cena koju sam svojim očima video u najvećem srpskom i poljskom gradu Čikagu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:34 28.06.2012

Re: pušenje

To ($8-$10) je cena koju sam svojim očima video u najvećem srpskom i poljskom gradu Čikagu.

Цене паклице Марлбора у ЈуЕсофЕј...
maksa83 maksa83 15:48 28.06.2012

Re: pušenje

Predrag Brajovic
To ($8-$10) je cena koju sam svojim očima video u najvećem srpskom i poljskom gradu Čikagu.

Цене паклице Марлбора у ЈуЕсофЕј...

Kaže tamo: 4. Illinois: $9.67
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:28 28.06.2012

Ko razume...

9,67?
maksa83 maksa83 16:31 28.06.2012

Re: Ko razume...

9,67?

Dodaš još 1 cent i ... ju nou d dril. :)))
zilikaka zilikaka 09:38 28.06.2012

100

Ne bih da se namećem, ali ovo je bila greota propustiti
libkonz libkonz 11:38 28.06.2012

Preporuka za kontra blog

Slažem se sa onim što si pisao, ali mislim da bi bilo pametno organizovati predavanja i za roditelje.
gorran2 gorran2 13:15 28.06.2012

Šta možemo da učinimo za našu decu?

Kako da ih osposobimo da, kad svet bude njihov, uspeju da izbegnu naše zablude, isprave ili umanje naše greške, gluposti i štete?

Ovde ima mnogo tema.
Jedna je o našem obrazovanju, koje ne uvodi đake u realnu društvenu stvarnost, nego im uglavnom daje nacionalno-romantičarsku indoktrinaciju o "našoj" kulturi, "našoj" istoriji i sličnim fikcijama.
Druga je o tome da li bi obrazovanje uopšte moglo, čak i kad bi se na nekom važnom mesto tako odlučilo, da obavi posao "izgradnje" budućih odgovornih članova jednog demokratskog, humanističkog i civilizovanog društva.

Stavljenje su dve zamerke kao primer:
1.) Pušenje. Zašto adolescenti puše? Tajlandska reklama koju je postavio Maksa otkrila je važnu činjenicu - naime, da adolescenti znaju da je pušenje veoma štetno.
Zašto puše? Pojednostavljeno, zato što imaju protivrečan stav prema životu.

2.) Porezi, investicije, socijalna država... Dragan 7557 i zemljanin stavili su umesnu primedbu: zašto verovati u nešto što u suštini nije dobar sistem sa nedostacima - nego naprotiv, u korenu naopaka i autodestruktivna finansijska konstrukcija koja, doduše, na neko vreme na nekim mestima nekim ljudima daje dobre rezultate?
(U poslednje vreme sve manjem broju.)

Dakle, jedan deo odgovora na pitanje:
- zašto slabo uspevamo da kroz školstvo obučimo i osposobimo mlade da postanu uzorni građani, odgovorni prema sebi i drugima?
je u tome što mi sami nismo izgradili takav stav prema sebi samima, prema društvu, i prema civilizaciji.

Naša civilizacija je u priličnoj meri jedna velika laž, ili prosto jedna samoobmana, jedna propagandna predstava kojom sami sebe obmanjujemo.

A decu ne možeš dugo lagati - suviše su pametna.
maksa83 maksa83 13:45 28.06.2012

Re: Šta možemo da učinimo za našu decu?

Pušenje. Zašto adolescenti puše?

Odgovor (jedini koji sam ja našao) je bio u knjzi The Tipping Point Malkolma Gledvela (znam, znam). Tamo kaže otpr. ovako - Pušenje nije kul. Ali pušači jesu kul. U srednjoj školi obično puše bad boys & girls, subverzivni likovi koje gledaju devojčice i dečaci. I onda druga deca probaju. U zavisnosti od tvoje lične hemije to se sklopi sa mozgom bolje ili gore, i neko se u zavisnosti od toga navuče, neko ne. Stvar sreće i individualne fiziologije.
gorran2 gorran2 13:52 28.06.2012

Re: Šta možemo da učinimo za našu decu?

Ne znam da li si ti nekad bio adolescent , ali, koliko se ja sećam tog vremena, dosta raširen stav bio je, otprilike:
- škola je sranje
- život je sranje
- matori smaraju
- umreću mlad i biću lep leš
maksa83 maksa83 13:56 28.06.2012

Re: Šta možemo da učinimo za našu decu?

Ne znam da li si ti nekad bio adolescent ,

Zli ljudi će ti reći da tu fazu nikad nisam prevazišao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana