Politika

IZBORI FAQ3 ili POSLEDNJI KRUG

Biljana Srbljanović RSS / 30.01.2008. u 17:51

Da se odmah razumemo, mislim da na demokratskim izborima uvek treba glasati. Da se razumemo, mislim i da radikale treba po svaku cenu sprečiti da uzmu mesto predsednika. Već skoro dvadeset godina stojim uporno uz one snage koje se suprotstavljaju svemu što radikali predstavljaju.
Da se razumemo do kraja: u drugom krugu izbora glasaću za Borisa Tadića.

I to stvarno poslednji put.

Zato za mene ovo neće biti drugi već poslednji krug izbora.

Moj glas u poslednjem krugu nije glas iz straha. On je poslednje upozorenje predsedniku republike da se, saradjujući na najvažnijim državnim projektima sa radikalima i slavskim fašistima u čijoj vladi sedi, kocka sa našom zemljom, našom budućnošću i našim životima. I da ta opasna igra ovog puta zemlju može skupo da košta.

Da se razumemo još i ovo, to je moje lično mišljenje i lična odluka, na koju svaki glasač ima pravo. Politička manjina čiji sam ponosni deo je karakteristična po mnogo čemu neobičnom za našu sredinu. Izmedju ostalog i po tome što niko ne može da nam kaže šta da radimo i kako. Svako od nas glasa prema sopstvenoj savesti, čini sopstveni izbor, vlasnik je svog glasa i ima odgovornost prema tome.
Glasačko pravo je pitanje osnovne ljudske slobode i kada je je jednom dobijeno (a za ovu zemlju mnogo, mnogo kasno), onda se prema njemu moramo odnositi odgovorno i ozbiljno. 220 hiljada ljudi koji su u prvom krugu podržali beskompromisnu politiku Čedomira Jovanovića, sami su to i na sopstvenu odgovornost odlučili.

To nije stado, pa da mu se kaže kuda da ide, svaki taj glas je svestan glas, svaki čovek tu odlučuje prema sebi i sopstvenoj savesti. Lider LDPa, za čiju politiku je skoro četvrt miliona ljudi glasalo, to odlično zna kada iskreno kaže da nema ni pravo, ni nameru da nam govori šta da radimo i da - kao i do sad - svako mora da odluči za sebe.

Ja za sebe i u svoje ime ovako odlučujem. Gledam svoju zemlju na ivici ambisa i za taj sunovrat krivim vlast koju svojom pogrešnom politikom održava Boris Tadić. Svesno i ne bez ljutnje, odlučujem da mu dam poslednju šansu.

Moj glas za njega je glas poslednjeg upozorenja - da zapamti ko ga je na vlasti održao, da nauči da je predsednik svih svojih gradjana, da prekine da nas laže i da iskreno izadje i kaže kako zemlja zaista stoji, da javno kaže ono što govori u svim ličnim razgovorima da se život nastavlja i posle Kosova, ili kako sam voli da kaže "čovek bez i bez ruke nastavlja da živi".

Dajem mu svoj glas, uprkos svim predsednikovim ljudima, uprkos skupoj i beskorisnoj kampanji, uprkos ovima što plaču po novinama, okupiraju medije, idu od vrata do vrata, kukaju iz glasa, cvokoću zubima u strahu za sopstvene pozicije i krive opoziciju za eventualni poraz na izborima. Predsednikovi ljudi preziru glasače koje vrbuju, nipodaštavaju one od koje slamku spasa očekuju, viču na nas, sve tražeći pomoć, vredjaju nas, ponižavaju, unapred proglašavaju krivcima za svoj eventualni poraz.

A predsednik se na ivicu poraza doveo sam.

Njegova nejasna politika, odsustvo hrabrosti, predaja parlamentarnih izbornih rezultata u ruke manjinskoj i izuzetno opasnoj stranci, dovela ga je do toga da nacionalistička politika doživljava veliki rivajval, da ga koalicioni partner prezire i ucenjuje, jer može i jer zna da zbog toga vlada neće pasti, da Srbija nikako da izvuče iz ćorsokaka zvanog "I Kosovo i Evropska Unija".

Predsednik Tadić održava nakaznu koaliciju sa ljudima koji kriju istinu o ubistvu Zorana Djindjića, sa ljudima koji skrivaju ratne zločince, koji zemlju u bescenje prodaju Rusima, koji Srbiju ne vide u Evropskoj Uniji, koji gradjane dele na one "prvog" i "drugog" reda i koji nas drže kao taoce. Cela zemlja je u klopci, a opasnost nije samo radikalski kandidat, jednako, ako ne i više, opasan je i premijer Srbije Vojislav Kostunica.

Dok god ga Boris Tadić održava na vlasti, Srbija će biti ugrožena.

Moj glas u poslednjem krugu nije glas da Tadić ostane da vlada, već je glas da Tadić konačno počne da vlada. Ili da se, ako to ne može, jednom skloni.

Poslednji krug za Borisa Tadića, protiv radikala i ubica Zorana Djindjića što sede u državnim službama, leže po bolnicama i čuče po skrovištima.

Poslednji put, Borise.



Komentari (580)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

doktorka doktorka 18:03 01.02.2008

Re: Sjajna i Pametna Doktorka

Goran, Pariz
zaboravite "kilavi Radovan"...to je bila uporedna metafora...Slazem se sa svim sto ste napisali....Ali...Vi znate i sami...lakse ce nam biti sa Radikalima u Vladi nego na mestu P.Videcete...Ne, ne....citajuci Vas....znam....ucestvovacete na pravoj strani....pa cete se sami uveriti....

ne slazem se sa vama , jer ne mislim da je nash narod imunizovan na arsenik . samo je u pitanju visi prag tolerantnosti , a i naivnost sto je odlika glupih . no kad progleda, a progleda tek kad mu se smrkne pred ocima, ume da izabere. a ono zbog cega smatram da je za nas bolje da imamo u ovom trenutku nikolica za predsednika, jeste zato sto zapad mora vec vise da se odluci "da li ce da kaki , ili nece da kaki" . to licitiranje sa nama je uzasno pogresna taktika, totalno nepozanavanje naseg naroda.
doktorka doktorka 19:10 01.02.2008

jedna insajder informacija

"toma i seselj prodali izbore za 10 miliona (on kaze za 10 kila, valjda je to to?) evra a da su garanti dogovora: miskovic, zeljko pink, peconi, vojin lazarevic i nenad popovic (partizan)"
zato ,budite bez brige , tadic pobedjuje . a otuda i ovo unapred ogradjivanje cesid-a o cemu je pisao ceda urosevic .
Goran, Pariz Goran, Pariz 19:17 01.02.2008

Doktorka zna anamnezu, trazi dijagnozu...

ne mislim da je nash narod imunizovan na arsenik . samo je u pitanju visi prag tolerantnosti

tolerantnost je kategorija za racionalne fenomene. Nacionalizam "troglave azdaje" je bez "praga"...bez kuće...

kad mu se smrkne pred ocima, ume da izabere

pazite na unutrasnu i spoljasnju dijalektiku...citaj geodominaciju...to ima efekat glaukoma....

za nas bolje da imamo u ovom trenutku nikolica za predsednika, jeste zato sto zapad mora vec vise da se odluci "da li ce da kaki , ili nece da kaki" . to licitiranje sa nama je uzasno pogresna taktika

Ima i tih teorija kod ozbiljnih ljudi.
U valdi...DA. Ali Institucionalno je apsolutno kontraindikovano kad je u pitanju mesto P.
Zapad ?? Licitira ?? Da kaki ?? Zapad, Istok ...odavno po nama kaki. Zapad je potpisao rastakanje SFRJ. Sada je potpisao da nam je Kosovo prvi komsiluk. Zajedno sa Istokom je gledao kako jure Zorana kao zeca. Sta dalje da radi...Ima puno svojih briga. Nego, sta Mi mozemo ??
David Icke David Icke 20:12 01.02.2008

Re: Taktika koja (ne) obecava.

ceda_urosevic
Evo Davide, a Vi ne zaboravite da SAKRIJETE BABI LAPTOP I GLASAJTE PREPORUKOM!

Blagodarim.
Na zalost, baba se davno preselila u VL a laptop nemam u RL.
Glasao preporukom.
noob noob 20:37 01.02.2008

Re: Uvek odgovarim dobronamernima koji...

Goran, Pariz

prave početničke graške...koji se zalete...

Ceda: " Goran je u Parizu, a mi da zaključavamo ulaze polako... "

Ti si dobronameran...i zato tebi kazem: Nisam sada u Parizu vec u BGD ,na 10 m od Vlade Srbije....
mnogo blize...da naudim Diktaturi....nego sto to mozes i da zamislis...predpostavis...
Mnogi su se javljali (na moje ranije postove a koji su uvek bili "egoasketski" sa tezama "mnogovolimovestosutamoahocenesto" ili "kotidajepravodanamsolispamet"....

Eto, ti prvi znas da sam ja uvek tu kad treba a kada je mirno tek onda sam tamo u predgradju Pariza.
Delujes kao fina osoba, i zato, ti porucujem, da mi je drag tvoj post i da, ipak, zakljucavas ulaz...ako si aktivan u borbi protiv Diktature.
Pozdrav



Ne mogu da se otrgnem utisku da je ovo jos jedno zastrasivanje "neposlusnih" LDP-ovaca. Najsuptilnije vidjeno ( dosad ) ali ipak zastrasivanje.

Kad ste na 10m od Vlade Srbije ( mnogo blize ) to bi trebalo da znaci da ste u svari u Vladi ( a sigurno niste DSS ... ) , pa " tu sam samo kad je vanredna situacija "... itd...

Ne plasim se Diktature, u Srbiji je Diktatura odavno, zasto ne bi izasla na videlo? A ne ovako cile mile a Bulatovic i dalje sef DB... da ne nabrajam dalje. To ce samo ubrzati propast TAKVE Srbije.

Mozda su ovakve "informacije" iz "pouzdanih izvora", razlog sto su neki ljudi cije sam misljenje postovao dosad ( kao Teofil, Biljana, Canak ) promenili "curak". Ne "kupuju" se ljudi samo parama. Ljudi se "kupuju" na razne nacine....

I za kraj, ja sam za katarzu Srbije, a ni Nemacka nije dozivela katarzu iz "prvog puta", bilo je potrebno dvaput da se "opeku" da bi postali "normalni"....
milos g. milos g. 21:34 01.02.2008

Re: Taktika koja (ne) obecava.

Postoje dve Srbije.
Srbija LDP Ideologije (ne LDP-a).
I Srbija svih ostalih, u varijacijama nacionalisticke ideologije.
Prva je kiseonik. Druga arsenik.


gorane:pozlatilo ti se sve sto nameravas u Parizu.
Vazno je sazeto izreci stav..sad' ..za neke istina ,za druge :trn u oku..ali demos je to.
jos uvek nisu izbledele biljkine reci uoci prvog kruga:ili si za Djindjica ili si za ubice Djincidja!!!!
lilit lilit 01:39 02.02.2008

Re: Doktorka zna anamnezu, trazi dijagnozu...

Goran, Pariz
ne mislim da je nash narod imunizovan na arsenik . samo je u pitanju visi prag tolerantnostitolerantnost je kategorija za racionalne fenomene. Nacionalizam "troglave azdaje" je bez "praga"...bez kuće...
kad mu se smrkne pred ocima, ume da izaberepazite na unutrasnu i spoljasnju dijalektiku...citaj geodominaciju...to ima efekat glaukoma....
za nas bolje da imamo u ovom trenutku nikolica za predsednika, jeste zato sto zapad mora vec vise da se odluci "da li ce da kaki , ili nece da kaki" . to licitiranje sa nama je uzasno pogresna taktika Ima i tih teorija kod ozbiljnih ljudi. U valdi...DA. Ali Institucionalno je apsolutno kontraindikovano kad je u pitanju mesto P.Zapad ?? Licitira ?? Da kaki ?? Zapad, Istok ...odavno po nama kaki. Zapad je potpisao rastakanje SFRJ. Sada je potpisao da nam je Kosovo prvi komsiluk. Zajedno sa Istokom je gledao kako jure Zorana kao zeca. Sta dalje da radi...Ima puno svojih briga. Nego, sta Mi mozemo ??


Da glasamo Tadica, na primer.
Goran, Pariz Goran, Pariz 13:08 02.02.2008

Za Milosa g.

gorane:pozlatilo ti se sve sto nameravas u Parizu.

hvala. I tebi.
Vazno je sazeto izreci stav..sad' ..za neke istina ,za druge :trn u oku..ali demos je to.

apsolutno. (trn bolom uvek zatvori jedno a otvori drugo oko. Treba nam vise onih koji umeju da zabadaju trn. Samo da bi progledali. Mnogo smo slepi a "sa ochnim vidom".)
jos uvek nisu izbledele biljkine reci uoci prvog kruga:ili si za Djindjica ili si za ubice Djincidja!!!!

Pa ako to izbledi, nista lepo u Srbiji nece ostati. Uvek se potura lazna paralela sa JFK-om. Nismo mi Amerika ! da mozemo da izdrzimo takav šok na kolektivnu svest i nastavimo dalje. Nama se telo vec oprasta od gradjanskog duha i pameti...malo fali...
Goran, Pariz Goran, Pariz 13:16 02.02.2008

za Lilit

DA.
Za predsednika pri ovako lošem Ustavu, DA.
Protiv njega...sigurno na sledecim PI.
NE za njega kada se bude birala nova Vlada.
Čak ako neko priziva "katarzu"( prepoznaaaajte provokaciju uvek)...toliko ga magično privlači ta mantra ( ne kažem...diže adrenalin)...neka glasa i za Tomu u Vladi !
Ali ne sada. Za P.
NE 03.02.
jananderson jananderson 19:19 01.02.2008

najnovije vesti

Beogradskom carsijom kruzi vest koja je vec izasla iz kruga dvojke, a i samog beogradskog pasaluka:
Toma grobar prodao izbore za 10(deset) miliona(miliona) evra! Najverovatnije deo od onih 80(osamdeset) koji fale nakon prodaje nisa.
Trenutno je ogromna guzva u krunskoj ulici, ispred DS-a, sve vrvi od dzipova.Banke ce naravno raditi i sutra, a ne zaboravimo da Topcider radi i nocu.
Krasici Krasici 19:42 01.02.2008

I kladionicari su ukapirali.

jananderson
Beogradskom carsijom kruzi vest ...

meni upravo javili da na kladionicama kandidati stoje ovako:

NIKOLIC - 2,6
TADIC - 1,6

ne razumem se u tu matematiku, ali mi objasnili da to znaci da tadiceva pobeda donosi manje love, to jest vise kladionicara je ubedjeno da ce tadic pobediti.
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:42 01.02.2008

Ovo je insajderska informacija

Ma kakvi miloni, kakvo skupljanje, to ovi iz DS-a imaju probu.
Izborne rezultate objaviće premijerom koreo-drame "Borisova kutija", prvenca Emira Kusturice na novoj sceni u Krunskoj.
Krasici Krasici 20:56 01.02.2008

Još malo o večnoj dilemi (i katarzi)

Moja lična demokratija
(Siniša Mesarović, www.pescanik.net, 31.01.08.)

U pauzi između dva kruga izbora, čitajuci pisanija progresivne, intelektualne Srbije (čitaj glasači LDP), počinjem da se pitam da li su posle prvog kruga, da ubiju tugu zbog poražavajućeg Nikolićevog uspeha, svi nešto duvali.

Ako su duvali, dobro su se naduvali.

Svi pomenuti pisači imaju dugogodišnje iskustvo zapadne demokratije. I svi dobro znaju da su izbori biranje manjeg od dva zla. Drugim rečima, ko čeka svog idealnog kandidata, glasaće jednom u pola veka (možda).

Uprkos tom opštepoznatom iskustvu, stranice Peščanika zatrpane su političkim pamfletima koji odvraćaju glasače od glasanja. Javljaju se dva diskursa, katkad odvojeno, a češće gemišt. Prvi, uvređeni (Tadić i DS su me strašno razočarali, a toliko sam im verovao/la), nekad unjkavim, a nekad inadžijskim (ne dam glas, pa crkni) tonom nam saopštavaju lična osećanja pisca. Drugi, moralističko-filozofski, postavljaju lažne moralne dileme.

Onaj prvi manje-više svi prepoznaju kao takav i njime ne želim da se bavim. Osim toga, nekad su takvi zapisi urnebesno zabavni. Etičke manipulacije, e - to je već tema za utuk.

Elem, pita nas se da li sigurno znamo šta će se u budućnosti, pretpostavljam sa stanovišta viševekovenog istorijskog pogleda na društvo, pokazati kao manje a šta kao veće zlo?

Kakvo manipulativno pitanje! Naravno da ne znamo. Niko ne zna, niko nikada nije znao i niko nikada neće znati. I šta? Da sedimo i plačemo? Evo kontrapitanja: Kad nađete vašeg idealnog voljenog kandidata koji se probio do drugog kruga, i dok glasate za njega, da li ste apsolutno sigurni da će se u budućnosti, istorijski gledano, vaš glas pokazati kao ispravan?

Ako prihvatimo logiku ovog pitanja, niko nikada ne može ništa uraditi, jer bože moj, sve posledice se nikada ne mogu predvideti. Kada bismo mogli predvideti budućnost, gde bi nam bio kraj.

No, da se manemo špekulacija i da vidimo šta znamo u slučaju ovih izbora. Znamo da ćemo se sa Tadićem gegati ka Evropi. Kilavo, jadno, dva napred - jedan nazad. Nije sjajno, ali je nešto. A šta sa Nikolićem? Neću vređati čitaoce Peščanika nabrajajući sve poduhvate Srpske Radikalne Stranke. Svima (koji čitaju ove stranice) je jasno da izbor Nikolića znači ekonomsku katastrofu i survavanje Srbije u nekakav pravoslavno-fašistički mrak.

Da li zaista treba da se nadam da će, kada dotaknemo dno, stvari poći nabolje (istorijski gledano)? Da li je to mogućnost kojoj treba da se nadam, jer mi se Tadićeva kilavost ne sviđa? I ko će to da dotakne dno? Ja bogami neću. Meni su vrata zapada otvorena (živim u Americi godinama, samo ovu školsku godinu provodim u Srbiji). Mnogima nisu.

Dalje, javlja se argument da se glasanjem za manje zlo kompromituje savest, ali da – pazi sad ovaj obrt – neglasanjem tobože niste odgovorni ni za šta, pa ni za pobedu većeg zla.

I sa etičke strane, a i sa cinične strane realne politike ovo je budalaština. Još gore, demagogija. Sa etičkog gledišta, odluka je – odluka. Odluka da ne glasam je takođe odluka. Sve odluke imaju posledice. Da li ću ja naći načina da samozavaravanjem izbegnem osećanje odgovornosti u jednom slučaju, dok će me mučiti savest u drugom, nije etički već psihološki fenomen. To što mi je možda lakše da se pravim da Nikolićeva pobeda nema veze sa mnom – jerbo znate, nisam ja tu ništa radio, pa ni zaokružio – i to što ću da se žderem kad Tadić posle pobede opet počne da mulja i kilavi, nema nikakve veze sa etikom. To ima veze sa mojom sposobnošću samozavaravanja.

I ja sam besan na Tadića i njegovu dosadašnju politiku. Ali da se sad durim i zbog lične uvređenosti i svog presvetlog obraza ostavim sve one koji nemaju izlaz na zapad pod nožem radikala, je ipak mnogo. Ni moja moć samozavaravanja i vera u sopstvenu važnost ne doseže tako daleko.

Sa strane realne politike, posledice izbora snose ili niko ili svi. U ekonomski moćnim zemljama, niko. (Reći da Amerikanci snose posledice izbora Buša bilo bi cinično. Posledice su ono što trpe Iračani. Amerikanci trpe, kako bih to rekao… manje iritacije.) U malim, slabim, siromašnim zemljama, posledice snose svi. Ako Nikolić pobedi, sumnjam da će vam činjenica da niste glasali za njega pomoći da podnesete posledice radikalske vladavine. Pogotovo ako niste učinili ništa da to sprečite.

Siniša Mesarović
Associate Professor
School of Mechanical and Materials Engineering
Washington State University
noob noob 21:33 01.02.2008

Još malo o večnoj dilemi (i katarzi)

Srdja Popovic

Konfuzija

Među biračima Druge Srbije vlada konfuzija. Naročito među kritičarima dosadašnje politike Borisa Tadića. Da li, ipak, opet, zapušiti nos i sprečiti najgore.

Ne treba zaboraviti da je ovu konfuziju stvorio sam Tadić. Kada je glasao za onakav ustav, na onakav način, kada je glasao za onakvu rezoluciju o Kosovu, kada je Koštunici poklonio mesto premijera. Konačno, kada je, protivno iskustvu i zdravom razumu, poverovao da će ga Koštunica podržati na predsedničkim izborima.

I najvažnije: kada je ostao potpuno pasivan i nem kada je njegov sadašnji koalicioni partner, DSS, sistematski i bestidno sabotirao i opstruirao suđenje ubicama prethodnog predsednika njegove sopstvene stranke, Zorana Đinđića.

Tek kada je kasno uvideo da će ga DSS opet prevariti, Boris Tadić se iznenada setio da tu podršku traži od građana (valjda onih iz LDP-a koje je, po Koštuničinom zahtevu, izbacio iz stranke).
Za konfuziju Druge Srbije odgovoran je sam Boris Tadić.


Greh apstinencije

Ima birača kojima je usađen strah od greha apstinencije. Međutim, ako ste u prvom izbornom krugu glasali za nekog od kandidata koji nisu prošli u drugi krug, vi niste apstinent. Vi ste dali glas svome kandidatu, birali ste, ostali u manjini i obavili svoju građansku dužnost.

Braniti 5. oktobar

DS, Tadić i njegovi birači iz prvog kruga žele da nas ubede kako se glasom za Tadića brani 5. oktobar. To nije tačno. Od samog početka, razumevanje onog što se tada dogodilo bilo je ambivalentno. Postojala su dva tumačenja tog događaja: jedno je bilo tumačenje Zorana Đinđića (radikalni raskid sa Miloševićevim režimom), a drugo Vojislava Koštunice (kontinuitet sa tim režimom, principijelni i praktični). Vojislav Koštunica je sve vreme nastojao da putem koncentracione vlade vrati na vlast radikale i socijaliste, da ih normalizuje (sve su stranke demokratske). U tome je konačno uspeo nakon ubistva Zorana Đinđića. Boris Tadič se u toj dilemi između Đinđića i Koštunice priklonio Koštunici.

Glasom za Tadića ne brani se 5. oktobar koji je izveo Đinđić, već se Đinđićevo viđenje 5.oktobra izdaje. Dakle, braniti 5. oktobar je dvosmislen poziv. Čiji 5.oktobar, koji 5.oktobar. Shvaćen kao revolucija (Đinđić) ili kao redovna smena vlasti uz pomoć samog Miloševićevog okruženja (Koštunica).

Ako Toma dođe na vlast...

Tadić i njegovi birači plaše nas Tomom Nikolićem. I bez dolaska na vlast, radikali u Srbiji ostvaruju veliki politički uticaj. Dva miliona Miloševićevih glasača iz 2000. godine i dalje je među nama (inicijalno u DSS-u, a zatim u radikalima), lustracija je izostala, državni aparat je nereformisan, spoljna politika (nakon ubistva izdajnika Đinđića) vraćena na Miloševićeve pozicije: proiv trulog Zapada, za braću Ruse koji kriju naše zločince.

Dodatna nevolja je što radikali (uz pomoć Koštunice) ostvaruju taj veliki politički uticaj - bez ikakve odgovornosti. Ako se u Srbiji već vodi radikalska politika, zar nije bolje da oni za nju postanu i saodgovorni.

Kratkoročno, to bi bilo svakako vrlo neprijatno, a dugoročno bi moglo biti vrlo korisno da se Toma Nikolić istera iz udobnog opozicionog zaklona.

U jednom zoopsihološkom eksperimentu ispiivana je inteligencij životinja. Ispitivana životinja stavlja se ispred polukružne žičane ograde sa čije druge strane se nalazi hrana. Da bi došla do hrane životinja bi morala da načini nekoliko koraka unazad, od hrane, i obiđe ogradu. Kokoška to nije u stanju da učini, ona beskonačno i neuspešno pokušava da kljunom, kroz ogradu, dosegne do hrane. Pas rešava problem iz prve.

U mnogim poslovima, smišljeni korak unazad vodi cilju mnogo pre i mnogo sigurnije, nego pokušaji mata u jednom potezu, koji su karakteristični za frustriranu srpsku politiku.


Birači LDP-a

S obzirom na svoj veoma kritičan stav prema Borisu Tadiću, birači LDP-a su u posebno konfliktnom položaju. Sama stranka je na kraju, svakako nevoljno, pozvala svoje birače da daju glas Borisu Tadiću. Kako ovaj poziv njeni birači treba da shvate ?

LDP je kao stranka morala da povuče ovaj potez, da ne bi sutra bila optužena da je dovela Tomu Nikolića na vlast. To strahovanje je opravdano, bez obzira što Tomu Nikolića na vlast dovodi u stvari DSS. Vojislav Koštunica ima manir da optužuje druge za svoja nedela (u žaru političke borbe).

Birače LDP-a zato ovaj poziv ne obavezuje. Stranka je uradila ono što je morala da uradi, ali odluku na izborima donose birači, autonomno i tajno. Sumnjam da će se mnogo LDP-ovih birača odazvati ovom nevoljnom pozivu.
pescanik.net, 31.01.08.
doktorka doktorka 21:43 01.02.2008

Re: Još malo o večnoj dilemi (i katarzi)

Krasici
Moja lična demokratija(Siniša Mesarović, www.pescanik.net, 31.01.08.)U pauzi između dva kruga izbora, čitajuci pisanija progresivne, intelektualne Srbije (čitaj glasači LDP), počinjem da se pitam da li su posle prvog kruga, da ubiju tugu zbog poražavajućeg Nikolićevog uspeha, svi nešto duvali. Ako su duvali, dobro su se naduvali.Svi pomenuti pisači imaju dugogodišnje iskustvo zapadne demokratije. I svi dobro znaju da su izbori biranje manjeg od dva zla. Drugim rečima, ko čeka svog idealnog kandidata, glasaće jednom u pola veka (možda).Uprkos tom opštepoznatom iskustvu, stranice Peščanika zatrpane su političkim pamfletima koji odvraćaju glasače od glasanja. Javljaju se dva diskursa, katkad odvojeno, a češće gemišt. Prvi, uvređeni (Tadić i DS su me strašno razočarali, a toliko sam im verovao/la), nekad unjkavim, a nekad inadžijskim (ne dam glas, pa crkni) tonom nam saopštavaju lična osećanja pisca. Drugi, moralističko-filozofski, postavljaju lažne moralne dileme.Onaj prvi manje-više svi prepoznaju kao takav i njime ne želim da se bavim. Osim toga, nekad su takvi zapisi urnebesno zabavni. Etičke manipulacije, e - to je već tema za utuk.Elem, pita nas se da li sigurno znamo šta će se u budućnosti, pretpostavljam sa stanovišta viševekovenog istorijskog pogleda na društvo, pokazati kao manje a šta kao veće zlo?Kakvo manipulativno pitanje! Naravno da ne znamo. Niko ne zna, niko nikada nije znao i niko nikada neće znati. I šta? Da sedimo i plačemo? Evo kontrapitanja: Kad nađete vašeg idealnog voljenog kandidata koji se probio do drugog kruga, i dok glasate za njega, da li ste apsolutno sigurni da će se u budućnosti, istorijski gledano, vaš glas pokazati kao ispravan?Ako prihvatimo logiku ovog pitanja, niko nikada ne može ništa uraditi, jer bože moj, sve posledice se nikada ne mogu predvideti. Kada bismo mogli predvideti budućnost, gde bi nam bio kraj.No, da se manemo špekulacija i da vidimo šta znamo u slučaju ovih izbora. Znamo da ćemo se sa Tadićem gegati ka Evropi. Kilavo, jadno, dva napred - jedan nazad. Nije sjajno, ali je nešto. A šta sa Nikolićem? Neću vređati čitaoce Peščanika nabrajajući sve poduhvate Srpske Radikalne Stranke. Svima (koji čitaju ove stranice) je jasno da izbor Nikolića znači ekonomsku katastrofu i survavanje Srbije u nekakav pravoslavno-fašistički mrak. Da li zaista treba da se nadam da će, kada dotaknemo dno, stvari poći nabolje (istorijski gledano)? Da li je to mogućnost kojoj treba da se nadam, jer mi se Tadićeva kilavost ne sviđa? I ko će to da dotakne dno? Ja bogami neću. Meni su vrata zapada otvorena (živim u Americi godinama, samo ovu školsku godinu provodim u Srbiji). Mnogima nisu.Dalje, javlja se argument da se glasanjem za manje zlo kompromituje savest, ali da – pazi sad ovaj obrt – neglasanjem tobože niste odgovorni ni za šta, pa ni za pobedu većeg zla.I sa etičke strane, a i sa cinične strane realne politike ovo je budalaština. Još gore, demagogija. Sa etičkog gledišta, odluka je – odluka. Odluka da ne glasam je takođe odluka. Sve odluke imaju posledice. Da li ću ja naći načina da samozavaravanjem izbegnem osećanje odgovornosti u jednom slučaju, dok će me mučiti savest u drugom, nije etički već psihološki fenomen. To što mi je možda lakše da se pravim da Nikolićeva pobeda nema veze sa mnom – jerbo znate, nisam ja tu ništa radio, pa ni zaokružio – i to što ću da se žderem kad Tadić posle pobede opet počne da mulja i kilavi, nema nikakve veze sa etikom. To ima veze sa mojom sposobnošću samozavaravanja.I ja sam besan na Tadića i njegovu dosadašnju politiku. Ali da se sad durim i zbog lične uvređenosti i svog presvetlog obraza ostavim sve one koji nemaju izlaz na zapad pod nožem radikala, je ipak mnogo. Ni moja moć samozavaravanja i vera u sopstvenu važnost ne doseže tako daleko.Sa strane realne politike, posledice izbora snose ili niko ili svi. U ekonomski moćnim zemljama, niko. (Reći da Amerikanci snose posledice izbora Buša bilo bi cinično. Posledice su ono što trpe Iračani. Amerikanci trpe, kako bih to rekao… manje iritacije.) U malim, slabim, siromašnim zemljama, posledice snose svi. Ako Nikolić pobedi, sumnjam da će vam činjenica da niste glasali za njega pomoći da podnesete posledice radikalske vladavine. Pogotovo ako niste učinili ništa da to sprečite.Siniša MesarovićAssociate ProfessorSchool of Mechanical and Materials EngineeringWashington State University


ser ser komentar . totalno nepoznavanje prilika kod nas. zaboga , pa tadiceva politika je ista kao i nikoliceva. vise je dosadno naglasavati da su sve odluke u skupstini donosili zajedno . i da ce nastaviti da donose. a to poredjenje sa zapadom , izludjuje me. tamo db radi svoj posao, a to je zastita zemlje. kod nas, prodajom nis-a ucinjena je veleizdaja zemlje u kojoj su sasvim sigurno ucestvovali db, bia, sanu i da ne nabrajam . vec po tom osnovu , ne mozemo se porediti sa zapadnim zemljama
noob noob 21:45 01.02.2008

Re: Još malo o večnoj dilemi (i katarzi)

Kad malo bolje razmislimo zar Milosevicev pad nije bio upravo "programirani" pad ? Jedino ih je Zoran Djindjic "preveslao" i stvarno hteo da uvede Srbiju u drustvo normalnih drzava. Zoranovu sudbinu znamo.....
Krasici Krasici 22:45 01.02.2008

Cirkularni SMS #1

Braco srpski radikali i vi koji glasate za uspravnu i ponosnu Srbiju!

Obavestavamo vas da ce zuta DS bagra hteti da pokrade izbore!

Zato, kada glasate i zaokruzite ime naseg novog predsednika Tomislava NIkolica,
OBAVEZNO PRECRTAJTE ime izdajnika i stranog placenika Tadica da vam lopovi ne ukradu glas!

S verom u Boga i veliku Srbiju!
Svim srcem za Tomislava Nikolica!

PS. Salji dalje braci radikalima!
new pony new pony 23:57 01.02.2008

Re: Cirkularni SMS #1

ovo je genijalno!
lici mi na onaj "vic koji ubija" iz monti pajtona.
bez zezanja ovo je bas dobra fora.
inace dnevno dobijam deset raznih sms-ova ds propagande koji su prilicno glupi. al ovo izgleda kao da je ldp smislio.
Krasici Krasici 22:49 01.02.2008

Cirkularni SMS #2

da nastavimo sa otimacinom,
da kupujemo fabrike za 3 evra,
da nam funkcioneri budu stambeno obezbedjeni na Dedinju,
da nam provizija bude jedini ideal,
da vozimo besna kola i da imamo armiju telohranitelja,
ZA JAKU I STABILNU MAFIJU - vas Boris Tadic.
new pony new pony 00:01 02.02.2008

SMS #3

'Premijer je danas izdao usmeni nalog opstinskim odborima dss-a da pozovu clanstvo da NE IZADJU NA IZBORE. PRENESITE DALJE.
Strasno.'

new pony new pony 00:04 02.02.2008

sms #4

Cirkularni #4

JA KASNIM. STIGAO ZEJTIN PA SAM STAO U RED. POSLE IDEM KOD RUMUNA DA UZMEM DVE LITRE BENZINA AKO IMA. STAVI HLEB OD JUCE U ZMRZIVAC, AKO IMA STRUJE I ZAMENI CELU PENZIJU OD APRILA PROSLE GODINE ZA PET MARAKA DA SUTRA IDEM KOD JOVINE MAJKE, JUCE GA POSLALI NA RATISTE.
Tvoj Toma svim srcem
new pony new pony 00:08 02.02.2008

Re: sms #4

i sve tako... prilicno kilavo.
ali SMS #1 je bas dobar i bas je uverljivo napisan. jbt ko Biro da je to uradio. da vidis kad sutra bude 20% nevazecih...
Krasici Krasici 00:24 02.02.2008

Re: sms #4

new pony
SMS #1 je bas dobar i bas je uverljivo napisan. jbt ko Biro da je to uradio. da vidis kad sutra bude 20% nevazecih...

i meni je taj favorit. jedina kvaka, ko god da ga je smislio, jeste sto mora da bude poslat na odredjeni broj radikalskih telefona da bi "radio". nisam sigurna da iko iz biro.org ima makar i jedan takav broj u svom mobilnom.
new pony new pony 00:36 02.02.2008

Re: sms #4

ja sam sad slao nekim drugarima da ih zabavim i vec nekoliko mi odgovara - do jaja al ne znam ni jednog. nasa "fokus grupa" znaci ne zna bar pola srbije...
... he, evo jedan drugar mi odgovara - "prva saperova dobra ideja.."
da znas da sam i ja pomislio na saperka cim sam video, al onog od nekad, sto smo ga znali, danas me to podseca samo na Vladu ibica-je-srce-srbije.
ceda_urosevic ceda_urosevic 00:37 02.02.2008

Re: sms #4

Jadna li je ova zemlja kad moraš da lažeš i varaš ovako... I o kojoj onda demokratiji pričamo?
Odabrali smo, al' smo malo i slagali druge birače (sa jednakim pravom da biraju), a malo i podrivamo demokratska pravila igre.

Pitanje je kako je moguće da je ludaku omogućeno da se kandiduje i participira u društvenom životu ove zemlje?
Pitanje je ko mu je dozvolio i ko mu je, kad nije trebalo, progledao kroz prste i ostavio ga da i dalje obmanjuje ovaj nesrećno glupi narod.

Pitanje je, svih pitanja - zašto nije sprovedena lustracija?
new pony new pony 00:58 02.02.2008

Re: sms #4

ma sve si u pravu, nego ovo je ona vrsta zabave koja se desava kada se vec ustanovi da je orgija na temu ludih i zbunjenih. meni u toj dijalektici uvek zanimljivo kako sve mogu da se loze zbunjeni... podlo je, al mi je stvarno zabavno. mislim ipak su to isti oni koji se loze na seselja. njihova zbunjenost ima vrednost nadrealne desadovske nimfomanije, pa je malo monti pajton dramaturgije skroz ok da ne bude bas samo pornic.
ceda_urosevic ceda_urosevic 01:05 02.02.2008

Re: sms #4

U poslednju rečenicu dodaj, mene radi, između samo i pornić reč go. Molim te.
Krasici Krasici 01:09 02.02.2008

Re: sms #4

ceda_urosevic
Pitanje je, svih pitanja - zašto nije sprovedena lustracija?

slazem se u potpunosti. nazalost, lustracija je nesto sto vise niko ni ne pominje a kamoli namerava da sprovede. zakon o lustraciji, ako se ne varam, vazi jos samo 5 godina (do 2013.) a mi nismo ni poceli...

nego, ovo sto kazes za ludake, to, znas, nisi u pravu. vise od trecine srbije jeste za radikalsku opciju i to je nesto s cime cemo morati da se suocimo pre ili kasnije. verovatnije je da ce to biti pre. mozda vec koliko u ponedeljak. mislim da bi morale da pocnu da se prave neke ozbiljne analize. mnogo ozbiljnije nego do sada.
ceda_urosevic ceda_urosevic 01:12 02.02.2008

Re: sms #4

E, mislio sam na Tomu Nikolića - ludaka.
doktorka doktorka 01:22 02.02.2008

Re: sms #1


ceda_urosevic
Jadna li je ova zemlja kad moraš da lažeš i varaš ovako... I o kojoj onda demokratiji pričamo?Odabrali smo, al' smo malo i slagali druge birače (sa jednakim pravom da biraju), a malo i podrivamo demokratska pravila igre. Pitanje je kako je moguće da je ludaku omogućeno da se kandiduje i participira u društvenom životu ove zemlje?Pitanje je ko mu je dozvolio i ko mu je, kad nije trebalo, progledao kroz prste i ostavio ga da i dalje obmanjuje ovaj nesrećno glupi narod.Pitanje je, svih pitanja - zašto nije sprovedena lustracija?

pitaj dss . svi zaboravljaju da je dos cinilo 18 stranaka.
ceda_urosevic ceda_urosevic 01:25 02.02.2008

Re: sms #1

Ma doc, razumemo se nas dvoje, ali mi nije i dalje mi nije, i nikad mi neće biti jasno....
new pony new pony 01:38 02.02.2008

Re: sms #4

to sto ih je trecina, draga krasicka, ne znaci da nisu ludi...
majku mu! ustavri znaci. negde sam cuo definiciju da kada nesto sto se smatra deformitetom predje 12% u nekoj grupi, onda to postaje osobina i vise se ne moze smatrati bolescu...
ali ipakb bre. ludaci su.
sto se tice apsurda lustracije - imas I-LUSTRACIJU toga kod nebojse. Harms. nece u srbiji biti lustracije al mozda bude bilo gulaga. nesto mi se u ove kasne sate posle citanja starica koje ispadaju, sve vrzma po glavi
rusija srbija gasprom putin staljin ldp harms... tim redom...
new pony new pony 01:47 02.02.2008

Re: sms #4

cedo - probao sam da izmenim al mi ne ide. al za tebe se prihvata GO. i umesto monti pajtonovska, neka danas bude harmsovska... tenkju
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:15 02.02.2008

Re: sms #4

ok, k'o da jesi. :)
Krasici Krasici 01:17 02.02.2008

MOŽDA SPAVA


Ostavka
(Miljenko Dereta, crtica za sajt, www.pescanik.net, 31.01.08.)

Na ekranu je lik Premijera, nažalost Koštunice. Iz off-a ženski glas pita:
"Da li ćete vi da glasate?"

Preko lika Premijera na ekranu preleti iskreno zbunjeni, skoro detinji
osmeh: "Zatekli ste me ovim pitanjem! Još nisam o tome razmišljao!"

Dakle, osim o Kosovu, Koštunica razmišlja i o drugim važnim stvarima kao
sto je "Hoću li ja, Premijer jedne države i Predsednik jedne partije,
glasati na izborima?" Mora da razmisli!?!?!"

Ovo je sasvim sigurno odgovor za udžbenike političke nekompetencije i
bahatosti. Zemlja uzavrela, građani u izbornoj groznici, međunarodna
zajednica se trese - odlučuje se o budućnosti a Premijer, zatečen u
apstinenciji, razmišlja.

Predlažem mu novu temu. Ostavka.
ceda_urosevic ceda_urosevic 01:21 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

Hej, a šta misliš, je l' ovo
samo predizborni trik ili se nazire onaj Biljanin san o padu vlade?
Ja nešto ne verujem.
Krasici Krasici 01:33 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

bojim se da je ovo prvo.

a kazu da je branko radujko nekoc bio i bloger ovde. steta, sad kad postane generalni telekoma, jos su manje sanse da ce nas ponovo uveseljavati. bigger fish to fry.
ceda_urosevic ceda_urosevic 01:39 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

Pa pretpostavljam, niko nije toliko naivan da poveruje da je to znak neke drastične promene, a ja se sve nešto nadam - kad ono - interes brate i to džabalesku.
Svi ćemo mi, vidim ja, morati malo na ulicu u nekom trenutku.
lilit lilit 01:45 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

ceda_urosevic
Pa pretpostavljam, niko nije toliko naivan da poveruje da je to znak neke drastične promene, a ja se sve nešto nadam - kad ono - interes brate i to džabalesku. Svi ćemo mi, vidim ja, morati malo na ulicu u nekom trenutku.


E daj mi malo svoje pameti bogati da se odmorim.
Na ulicu bi ti i sada, nema kod tebe demokratije, sve po kratkom postupku,samo da se rusi.
Revoluciju bi ti a mislis jadan da bi ona opet bila plisana. Ne bi ovaj put.
To sto govoris je izuzetno opasno.


ceda_urosevic ceda_urosevic 01:54 02.02.2008

Izuzetno sam opasan i

Stvarno nemam običaj da razgovaram sa ljudima poput Vas lilit. Zato me zaobiđite u širokom luku.

Ništa, bez daljih smaranja, nađite drugu zanimaciju, mene i moju pamet ostavite na miru.

Drugim rečima, ako umesto slova prethodne rečenice vidite neke nejasne simbole ('oće to sa ljudima poput Vas, kad im se neko obrati na vaspitan i korektan način), back of - odbij, ne znam kako se kaže na ruskom.
lilit lilit 02:05 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

ceda_urosevic
Stvarno nemam običaj da razgovaram sa ljudima poput Vas lilit. Zato me zaobiđite u širokom luku. Ništa, bez daljih smaranja, nađite drugu zanimaciju, mene i moju pamet ostavite na miru. Drugim rečima, ako umesto slova prethodne rečenice vidite neke nejasne simbole ('oće to sa ljudima poput Vas, kad im se neko obrati na vaspitan i korektan način), back of - odbij, ne znam kako se kaže na ruskom.


Vidite, gosn Cedo, ne mozete vi da lajete na sva usta kako vam drago ceo dan i evo pola noci a da imate cak pretenziju na "sa vama ne razgovaram". Bas mene briga za vase veoma lepo vaspitane back off, vi ste se meni prvi na veoma rusko-srpsko-americko nevaspitani nacin obratili u vasem politickom zaru, te ko velim, da vam ne ostanem duzna.
A sada, izvinite, idem da nastavim da spavam. A vi nastavite da zavijate celu noc sto se mene tice.
I da mastate o krvavoj revoluciji na ulicama Beograda.
Pa se posle pitajte sto doguraste do samih 6%!
Krasici Krasici 02:05 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

ceda_urosevic
Svi ćemo mi, vidim ja, morati malo na ulicu u nekom trenutku.

a ti ces uskoro imati jos jedno sredstvo borbe, sopstveni blog. (to ti dajem slagvort za link na babu s laptopom) :)

btw, ta poljska kampanja "idu izbori... sakrij babi licnu kartu", koju si prilagodio za svoju blog-kandidaturu, bazirala se na tzv. moher-babama, to jest vernim slusateljkama radio stanice katolicke crkve "radio maryja". ovako im je izgledao plakat, fotka prikazuje prave "babcie meherowe" dok prisustvuju javnom emitovanju emisije radio marije.




lilit lilit 02:07 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

lilit

ceda_urosevicStvarno nemam običaj da razgovaram sa ljudima poput Vas lilit. Zato me zaobiđite u širokom luku. Ništa, bez daljih smaranja, nađite drugu zanimaciju, mene i moju pamet ostavite na miru. Drugim rečima, ako umesto slova prethodne rečenice vidite neke nejasne simbole ('oće to sa ljudima poput Vas, kad im se neko obrati na vaspitan i korektan način), back of - odbij, ne znam kako se kaže na ruskom. Vidite, gosn Cedo, ne mozete vi da lajete na sva usta kako vam drago ceo dan i evo pola noci a da imate cak pretenziju na "sa vama ne razgovaram". Bas mene briga za vase veoma lepo vaspitane back off, vi ste se meni prvi na veoma rusko-srpsko-americko nevaspitani nacin obratili u vasem politickom zaru, te ko velim, da vam ne ostanem duzna.A sada, izvinite, idem da nastavim da spavam. A vi nastavite da zavijate celu noc sto se mene tice.I da mastate o krvavoj revoluciji na ulicama Beograda.Pa se posle pitajte sto doguraste do samih 6%!


Prdon, kakvih 6, ni toliko.
Uzivajte u sopstvenom samozadovoljnom i samoproklamovanom elitizmu izmedju vas i vas samih.
Lakha vam noc.
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:09 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

Ono o čemu ja maštam je toliko van Vaših mogućnosti da je nepotrebno bilo šta više reći...

POTPUNO STE U PRAVU.

Sad kad smo to rešili, nastavite da spavate.

Ali oprezno! Vrebam.
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:11 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

Krasici,
nikada ti neću moći dovoljno zahvaliti na doprinosu mog razumevanja sopstvene, na brzinu sklepane, "kampanje"... :))))
Krasici Krasici 02:14 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

kad bolje razmislim, Premijer je idealna moher-baba, samo mu fali ta (moher) beretka.

EDIT: znam da si kampanju spremao na brzinu, zato je izostala i odgovarajuca fotka i plakat. :)
lilit lilit 02:20 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

Ono o čemu ja maštam je toliko van Vaših mogućnosti da je nepotrebno bilo šta više reći... POTPUNO STE U PRAVU. Sad kad smo to rešili, nastavite da spavate. Ali oprezno! Vrebam.


Eto, gos'n Cedo, rasaniste me! U strahu od nocne more sas babki sto ih juritte a one beze i ulaze u moj mekani san te mi pevaju Ave Maria, preferiam, quasi, quasi, da se vama akam neki podobri minut.
Nego, cedice, a sto vi ne zagolicate moju mastu te mi ne opisete beskrajne horizonte vase dalekosezno umne politike? Potrudici se da SVATIM, ako ne umom a ono onim njegovim najprimitivnijim delom, amigdalom?
Kako vi mene da pridobijete da predjem na vasu stranu a ne bi li smo stvorili svetu kriticnu masu?

lilit lilit 02:25 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

ceda_urosevic
Krasici,nikada ti neću moći dovoljno zahvaliti na doprinosu mog razumevanja sopstvene, na brzinu sklepane, "kampanje"... :))))


A tu li smo daklem, o tome se radi.
Sve sam Sloba do Slobice, 'oce u historiju da udje pa to ti je.
Ceda vizionar, eto nama Mesije.
Dace Bog, cedice, dace. U Srbijici jadnoj, sa malo truda i mnogo bezobrazluka koji ti vidim nije stran, mozes daleko da doguras.
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:27 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

Vašu pažnju je nemoguće zagolicati na način koji bi za mene bio pristojan. Jednostavno, niste dovoljno interesantni.

Žao mi je što sam Vas probudio, Vi ste mene uspavali. Zato - laku noć i sve najbolje.
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:29 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

Pazi sad kad okačim tamo na tablu! Hvala!
lilit lilit 02:32 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

ceda_urosevic
Vašu pažnju je nemoguće zagolicati na način koji bi za mene bio pristojan. Jednostavno, niste dovoljno interesantni.Žao mi je što sam Vas probudio, Vi ste mene uspavali. Zato - laku noć i sve najbolje.


Eto i od mene dobiste nesto: lepo vas otpratih u Morfeovov zagrljaj!
A vi meni babke da me proganjaju all nigt lone.
Laku noc i vama.
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:42 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

Ne zaboravite, iako spavam, oprezno!

Vrebam.
Krasici Krasici 02:49 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

lilit
Dace Bog, cedice, dace.

aman lilit, priberi se, ne prizivaj boga u neglizeu. delujes mi kao osoba koja odlicno zna da se po danasnjim kanonima, ukoliko se kani obracati tvorcu, na sebi mora imati sukneno ruho a na glavi podbradjena marama.

ako ti je lakse, prati uputstva sa slike: stavi makar svoju moher kapicu.
lilit lilit 09:25 02.02.2008

Re: Izuzetno sam opasan i

ceda_urosevic
Ne zaboravite, iako spavam, oprezno!Vrebam.


Good morning, cedice,
samo da te informisem da mi je san bio doista prava nocna mora.
Sanjam ti ja kako spremam rucak to my family i slusam radio, kad, prekid programa: "na ulicama Beograda su neredi; situacija je sve napetija iz casa u cas; mladi ljudi koji se prepoznaju po tome sto nose znak skupljene pesnice na odeci, jure k'o sumanuti sa oruzjem u rukama i sire teror....."
Tako se sva uspanicena probudih i bese mi potrebno podosta da se smirim.
Kakav ti uzasan efekat imas na mene.
'Si jos in the bush? Jos vrebas?
lilit lilit 09:39 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

Krasici

lilitDace Bog, cedice, dace. aman lilit, priberi se, ne prizivaj boga u neglizeu. delujes mi kao osoba koja odlicno zna da se po danasnjim kanonima, ukoliko se kani obracati tvorcu, na sebi mora imati sukneno ruho a na glavi podbradjena marama. ako ti je lakse, prati uputstva sa slike: stavi makar svoju moher kapicu.


Prekrasnaja Krasickaja,
sta ces kad ne trpim kanone, imam svoj licni odnos prema svevisnjem, te ko velim, lakse ce me cuti kad me vidi u, sto velis, neglizeu...
A joooj, nemam ti jadna moher kapicu, moze cilindar, bolje se slaze uz carapicu sas podvezicu i visoku potpeticu!
Ovo je sustina, prekrasnaja, vaseg kraha: vi ne vidite u drugome sagovornika sa kojim cete na demokratski nacin da izgradjujete zapoceto: vi vidite samo neprijatelja koga cete omalovaziti sa ciljem da ga unistite. Lakse vam je valjda tako, da podelite ljude u kategorije: popul -narodnjaci, fasisti i vi. A dobro znate cemu svaka stereotipnost vodi. No, rezultat se vidi. Kol'ko ono bese, 5 zarez....
Do svidanie Krasnickaja
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 10:14 02.02.2008

Re: MOŽDA SPAVA

lilit, prestani da vredjas komentatore. ovde ima vise od petsto komentara i niko ne zauzima takav ton.
rekla si sata si imala, nekoliko puta jedno isto, volis premijera, mislis da je sramota biti pet zarez nesto i sad, ako ima jos nesto novo, ste ne ukljucuje diskvalifikaciju sagovornika ti nastavi. ako ne, idi gledaj sove.

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 10:24 02.02.2008

blogeri,

ovde je sada suma komentara ipak, iznimno, necu zatvarati blog do kraja izborne noci.
eto nas na drugoj strani, pa mozemo krisom da krsimo cutnju.
ipak
POZIVAM SVE KOMENTATORE DA NE PISU REPLIKE NA KOMENTARE, VEC UVEK I SAMO NOVI KOMENTAR, DA BI NAJNOVIJI NAPISI DOSLI NA KRAJ. JEDINO TAKO MOZE DA SE PRATI

koristim ovu priliku da se izvinim svima ako su se osetili ugrozenim ili uvredjenim nekim od komentara ovde, toliko ih je, ne mogu sve da procitam. osim toga, bez obzira sta kreza i šamlica, debejci na placenom radu u srpskim novinama standard i press tvrde, komentate moderira moderatorski tim ozbiljnih, profesionalnih i odgovornih ljudi, a ne ja. ja patroliram volonterski, kad vidim nesto i kad stignem.
ako mi promakne, njima neće promaći, ali vidim da su uglavnom svi komentatori korektni.

ukratko, nastavite da razgovarate, ali tako da vas se vidi. uvek KLIKNITE NA NOVI KOMENTAR.

hvala,
blogerka
bs
ceda_urosevic ceda_urosevic 12:19 02.02.2008

Izborna tišina - bravo za Đokovićevog tatu

ako je ovo istina što sam našao. + edit

Evo šta. Svi znamo za planirani doček Novaka Đokovića danas ispred Skupštine grada. Po mojoj pretpostavci, na aerodromu bi ga dočekao Koštunica, Tadić kod Skupštine, a u press centar bi otišao sa Tomom uz špricer.
Na taj bi se način - znamo svi - gromoglasno prekinula izborna ćutnja.

Međutim, dobre vesti za sve nas koji smo planirali da danas oko 14h u tišini šetamo ovim gradom, i koji se malo gadimo ovih jeftinih trikova političara sa veličanjem najuspešnijih sportista ove zemlje i njihovim svojatanjem tokom kampanje - što smatram vrhunskim neukusom - do dočeka izgleda neće ni doći.

Ako ipak bude, videćemo uskoro još jednom kako ih volimo zato što su najbolji, a ne činimo ništa za njih, ups - sem dočeka i ljubljenja 3 puta, a naćiće se i zastava.

preuzeto sa: www.srbijasport.com

Kako saznaje srbijasport.com, od svečanog dočeka Novaka Đokovića i Nenada Zimonjića, koji su samo pre par dana pokorili Australiju, nema ništa.

Iako je na terasi Skupštine grada Beograda već stigla potrebna oprema za doček naših najboljih tenisera, doček je otkazan do daljnjeg i pitanje je da li će ga uopšte i biti. Kako saznajemo, do ovakvog obrta je došlo na insistiranje Srđana Đokovića, oca Novaka, koji želi da se njegov sin što bolje odmori za predstojeća takmičenja.

Međutim, šef sporta grada Beograda Goran Kreclović, pokušaće da se sastane sa Srđanom Đokovićem i da ga ubedi na neophodnost dočeka Novaka, koga bi bez ikakvog preterivanja pozdravilo nekoliko desetina hiljada građana.

Razloge otkazivanju dočeka šampiona iz Australije možda leže i u ne slaganju porodice Đoković i gradskih vlasti oko izgradnje teniskog centra u Beogradu ili je Srđan Đoković želeo da izbegne bilo kakvo povezivanje imena njegove porodice sa određenim političkim partijama u trenutku kada se u Srbiji odvija politička kampanja usled predsedničkih izbora.

EDIT: Ipak me RTS + Studio B demantuju. Evo počinje prenos, mada mi nešto Srđan ne deluje oduševljeno... Kad bi me i kandidati demantovali...
Ništa, biće šetnje po kraju.
Krasici Krasici 13:40 02.02.2008

STA RADI NUNS?!

kao sto se i znalo, jos jedan prljavi projekat placenog novinara zeljka cvijanovica i vlasnika svih medija u srbiji - delte, dnevni tabloid "Sutra" zavrsio je svoju funkciju medijskog trovanja javnosti tokom izbora, i prestao da izlazi sa okoncanjem izbornog procesa!

hvala nunsu!
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 14:20 02.02.2008

Re: STA RADI NUNS?!

zasto hvala nunsu?
da nije slucajno odlucio da reaguje na organizovano laganje javnosti od strane ovog krezavog debejca?

i kako to da se u svim tim novinama koje traju jednokratno i radjaju s epo potrebi, kada treba pripremiti ubistvo premijera ili politicku likvidaciju neke stranke, u impresumu uvek stoje ista imena?

Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 14:28 02.02.2008

Re: STA RADI NUNS?!

novinar u civilu je organizovao i ovu hajku na mene.

koga ne mrzi da cita, moze lepo da se zabavi.
posebno su iznenadjujuce kolicine prostackih lazi.

evo, ako niste znali, vasih petsto i kusur komentara je na mom blogu na kojem pozivam da se glasa za radikale. i vi mi zbog toga cestitate.







Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 14:32 02.02.2008

ima jos, tri pune strane.

zakacicu sad nastavak, ima i gomila slika, cak i slika mog muza.
Potpisani autor fotografija Goranka Matic mije licno potvrdila da ne zna o cemu se radi i da nije ucestvovala u ovom.

Uvek sam znala, kada ovaj urednik, nosilac odlikovanja za posebne zasluge, a iz ruku radovana karadzica licno, navali na mene iz teskog naoruzanja, klima im se tlo pod nogama.
Goran, Pariz Goran, Pariz 14:57 02.02.2008

Standardizovan 13-ti Apostol ?

"Uvek sam znala, kada ovaj urednik, nosilac odlikovanja za posebne zasluge, a iz ruku radovana karadzica licno, navali na mene iz teskog naoruzanja, klima im se tlo pod nogama. "
Bez namere da ce se ozlediti necija dublja osecanja, stoji sledece.
U prošlom veku ( zivot je surov )...od 1941-44, CETNICI (za Kralja, Otadzbinu i pride) su isli u tri kolone. Znate ih napamet.
U XXI, od 1987..pa 2000...takodje marsiraju u nekoliko. Upravo je Arena dokaz kako ih razmnozavaju po principu kratozivecih organizama.
Stanadard je Kolona Vojvode Kostunice.
Vojvoda hoce da bude Kralj pa postavlja Standard belenovickog ukusa.
Jos samo da mu damo Otadzbinu i pride. Ume on i da ubije za nju.
Goran, Pariz Goran, Pariz 14:57 02.02.2008

Standardizovan 13-ti Apostol ?

"Uvek sam znala, kada ovaj urednik, nosilac odlikovanja za posebne zasluge, a iz ruku radovana karadzica licno, navali na mene iz teskog naoruzanja, klima im se tlo pod nogama. "
Bez namere da ce se ozlediti necija dublja osecanja, stoji sledece.
U prošlom veku ( zivot je surov )...od 1941-44, CETNICI (za Kralja, Otadzbinu i pride) su isli u tri kolone. Znate ih napamet.
U XXI, od 1987..pa 2000...takodje marsiraju u nekoliko. Upravo je Arena dokaz kako ih razmnozavaju po principu kratozivecih organizama.
Stanadard je Kolona Vojvode Kostunice.
Vojvoda hoce da bude Kralj pa postavlja Standard belenovickog ukusa.
Jos samo da mu damo Otadzbinu i pride. Ume on i da ubije za nju.
doktorka doktorka 16:06 02.02.2008

cudno je biljana,

kako im se tvoje drame dopadaju , a ono sto pisesh na blogu ne, mada tvoje drame jako dobo odslikavaju vreme u kome zivimo tj. aktuelni trenutak . cudno je kako svi vole harmsa da citaju , a mnogi od njih ne vide slicnosti izmedju staljina i kostunice i njemu lojalnih tadica i nikolica. to neprepoznavanje mene jako brine. imam dilemu, da li je vlast toliko umeshna da prikrije svoje zle namere ili je narod, preciznije onaj mali deo naroda sa fakultetskim diplomama, strasno naivan ,da ne kazem glup sto bi bila adekvatnija rec, da ne vidi kakva mu je vlast . ipak , ono prvo ne stoji , a ovo drugo... kako ispraviti?
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:31 02.02.2008

Re: cudno je biljana,

draga doktorka, ne dopadaju se njima ni moje drame, samo misle da im je taktika da me hvale za nesto sto je nesporno, a sto zbog mog politickog angazmana takodje trpi, pametnija. najradije bi me i šamlica i ekipa sahranili sa sve dramama, ali u prirucniku udbe im pise da prvo budeš takticar, pa onda vadis pistolj.


Krasici Krasici 18:20 02.02.2008

Rat SMS-ovima se nastavlja.

Ja kasnim. Neki tajkun kupio nasu firmu za 3 evra i sve nas pootpustao. Sad cekam u redu na Birou ali izgleda dzabe jer nemam clansku kartu Demokratske stranke. Ako nam je ostalo jos para, skokni pa kupi bar hleb, znam da za drugo i nemamo. I ukljuci bojler, ako nam jos nisu isekli struju. I molim te, pazi kako hodas po gradu da ne bi slomila nogu, ulice su pune rupa iako ih asfaltiraju 4 puta godisnje, a znas da nemamo para za lecenje. A, da, malog sam ispisao sa fakulteta jer je skolarina jezivo visoka. Kasnije cu otici do Jovine majke, juce su ga sa Amerikancima poslali dal u Iran dal u Adganistan... Kazu, HOCE DA OSVOJIMO EVROPU ZAJEDNO. Ali ne brinem se, bar ga nece slati da se bije za Kosovo.
Ja sam inace dobro.
Tvoj Boris.
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 18:32 02.02.2008

Re: Rat SMS-ovima se nastavlja.

sta je ovo, krashiceva?
i ko se ususdjuje da ovde citira i porno zapis koji kruzi smsovima???
doktorka doktorka 18:32 02.02.2008

Re: Rat SMS-ovima se nastavlja.

Krasici
Ja kasnim. Neki tajkun kupio nasu firmu za 3 evra i sve nas pootpustao. Sad cekam u redu na Birou ali izgleda dzabe jer nemam clansku kartu Demokratske stranke. Ako nam je ostalo jos para, skokni pa kupi bar hleb, znam da za drugo i nemamo. I ukljuci bojler, ako nam jos nisu isekli struju. I molim te, pazi kako hodas po gradu da ne bi slomila nogu, ulice su pune rupa iako ih asfaltiraju 4 puta godisnje, a znas da nemamo para za lecenje. A, da, malog sam ispisao sa fakulteta jer je skolarina jezivo visoka. Kasnije cu otici do Jovine majke, juce su ga sa Amerikancima poslali dal u Iran dal u Adganistan... Kazu, HOCE DA OSVOJIMO EVROPU ZAJEDNO. Ali ne brinem se, bar ga nece slati da se bije za Kosovo. Ja sam inace dobro. Tvoj Boris.


razlika je sto na kosovo se ne bi slala profesionalna vojska nego mladi kojima je je mesto u amfiteatrima , a ne na ratistu. no tadic je kao ministar odbrane s i cg, vidimo, mnogo uradio da srbija sto pre udje u nato. izgleda mu je drazi savez sa rusima.
Malmsteen Malmsteen 19:13 02.02.2008

Господин Тадић крши изборну тишину!

Управо сам добио SMS поруку од изборног штаба господина за кога ће те гласати сутра и мислим да је важно да чујете и ту информацију како би сте савесно и слободном вољом одлучили као и сви ми. Ово кршење изборне тишине говори о томе какав је демократа господин Тадић. А није ни чудно ко је послужио као инструмент за ово кршење закона - МТS који је у власти ДС-а...
Malmsteen Malmsteen 19:16 02.02.2008

???

???
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 19:34 02.02.2008

Re: ???

"ćete" zajedno
da nadrljate, ako pobedi ovaj što "ne krši" izbornu tišinu.

malmsteen, samo jedan komentar iznad svog imas citat i primer kako i radikali istom metodom salju maloumne sms-ove, sve kršeći izbornu ćutnju.
za koju, inače mislim da je nesto najidiotskije sto postoji.
sve smo kao čuli i videli, pa sad u tisini, da stavimo prs na čelo i da dobro razmislimo.
a ovi da nam ne smetaju.

pa sto ne iskljucis mobilni, da ti ne remeti koncentraciju?
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:29 02.02.2008

KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?

PUN MI JE ULAZ LETAKA NA KOJIMA PIŠE:

3. FEBRUARA OSTANITE KOD KUĆE, A U ZAGLAVLJU SLIKA ČEDOMIRA JOVANOVIĆA I LOGO LDP-A
Biljana Srbljanović Biljana Srbljanović 20:37 02.02.2008

Re: KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?

to je podmetacina.
ako mozes, skeniraj, pa postavi ovde.
ldp ne poziva na bojkot.
ceda_urosevic ceda_urosevic 21:01 02.02.2008

Re: KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?



KO RASTURA LETKE U IME LDP-A PO BEOGRADSKIM ULAZIMA?
















ceda_urosevic ceda_urosevic 21:12 02.02.2008

Re: KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?



doktorka doktorka 21:38 02.02.2008

Re: KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?

zna se ko ima pare za stampanje. ds!
dzu dzu 22:10 02.02.2008

Re: KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?

retoričko pitanje, čedo. :)
doktorka doktorka 23:07 02.02.2008

Re: KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?

cedo , odnesi u centralu LDP-a
ceda_urosevic ceda_urosevic 23:11 02.02.2008

Re: KO RASTURA "LDP" LETKE PO BEOGRADU?

'ajde daj na pp neki mail, ako imaš da pošaljem

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana