Budućnost| Društvo| Ljudska prava| Mediji| Politika

AĆIF & DRAŽA

Filip Mladenović RSS / 10.08.2012. u 21:37

DRAŽA Mihailović
DRAŽA Mihailović
AĆIF-efendija
AĆIF-efendija
Finale II svetskog rata u Novom Pazaru nedvosmisleno ukazuje na činjenicu ko je bio antifašista, a ko kvisling. Ko se borio protiv nacista, a ko je sa njima sarađivao.

Sve je tu jasno, kao na kraju romana ili pozorišne predstave, kada svi u publici i na sceni znaju ko je pozitivan junak, a ko negativan akter.

Partizanske divizije prodiru krajem 1944. dublje u Sandžak i pobeđuju pripadnike muslimanske milicije u svim većim gradovima: Novom Pazaru, Sjenici, Tutinu, Prijepolju, Bijelom Polju i Priboju.

Zbog velike koncentracije nemačke vojske u Novom Pazaru krajem rata (masovno se povlačila pred saveznicima iz pravca Grčke), saveznička avijacija ga bombarduje tri puta. Tada je poginulo preko 600 nemačkih vojnika i preko 200 Muslimana. Istovremeno, u sadejstvu sa savezničkom avijacijom, Novi Pazar napada i II proleterska, V, XII i XXII divizija NOVJ, da bi ga konačno oslobodile 28. novembra 1944. godine.

Dakle, antifašisti su porazili fašiste i kolaboracioniste, među njima i Aćifa Hadžiahmetovića, poznatijeg kao Aćif-efendija.

Tako je bilo na kraju II svetskog rata, i tu činjenicu uvažavaju sve države Evrope, uključujući i one poražene, odakle su potekli fašizam i nacizam, Italija i Nemačka.

Međutim, u Srbiji kao da nije završen II svetski rat na opšteprihvaćen način u Evropi i svetu. O tome najrečitije govore najnovija zbivanja u Novom Pazaru, jula i avgusta 2012.

Mesec dana pre postavljanja spomen-ploče kvislingu Aćifu-efendiji, pripadnici četničkog pokreta su, uz saradnju sa sveštenicima Srpske pravoslavne crkve, u Petrovoj crkvi u centru Novog Pazara, održali parastos kolaboracionisti i ratnom zločincu Draži Mihailoviću.

Za razliku od Aćifa-efendije, koji od 4. avgusta 2012. ima svoju spomen-ploču u Novom Pazaru, Draža Mihailović još od 1992. godine ima spomenik na Ravnoj Gori, a na korak je od sudske rehabilitacije.

I sada je farsa zvana dnevna politika dovedena do apsurda: Vlada Srbije sa novim premijerom i starim ministrom policije zahteva (s pravom) da se ukloni spomen-ploča jednom lokalnom kvislingu, a pravi se luda povodom parastosa osuđenom ratnom zločincu Draži Mihailoviću u tom istom Novom Pazaru. O uklanjanju njegovog spomenika sa Ravne Gore - gromoglasni tajac! Jer, Dražu sada   eufemestički nazivaju "proganjani gerilac", kao što mafijašima tepaju - kontroverzni biznismeni.

Koordinatorka nevladine organizacije „Urban In" Aida Ćorović iz Novog Pazara dala je najbolji komentar ovog neshvatljivog i opasnog dvostrukog aršina, po formuli "jeste da je protuva, ali je naša protuva":

"Definitivno nisam za rehabilitaciju ratnih zločinaca iz Drugog svjetskog rata. Postoje dokazi da su četnici ubijali Bošnjake i sve druge u Sandžaku i da je Mihailović bio upoznat s tim. Također, rehabilitacija Aćifa Hadžiahmetovića koju je pokrenulo Bošnjačko nacionalno vijeće, s druge strane, jeste reakcija na rehabilitaciju Draže Mihailovića. To nam neće nista dobro donijeti. Nemaju prava da se bune, jedna reakcija prouzrokuje drugu, možemo da očekujemo igranke, to je politički isplativo!"

Atačmenti



Komentari (263)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirakulus mirakulus 18:47 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

SFRJ je srušio nacional-socijalistički vukodlak Slobodan Milošević,

Pa to ti je i napisao. Boljsevik :) Pored toga i Mira Markovic pretendentica na prijestolje preko tetke Davorjanke Paunovic
Uz "nesebičnu" podršku i saradnju "tisućljetnog sna" Franje Tuđmana, takođe nacoša!

On je bivsi boljsevik. Titov general, kadrovik u generalstabu, direktor instituta za historiju radnickog pokreta, predsjednik SD Partizan.
Međutim, što reče jedan moja kolega satiričar: SVI SRBI SU ŽIVELI U JEDNOJ DRŽAVI, DOK SE VOĐA TOGA NIJE SETIO!

Ovaj je dobar. Razlika je u tome sto su u SFRJ Srbi zivjeli u jednoj drzavi ali pomijesani s drugima. Ovi su htjeli napraviti drzavu u kojoj bi zivjeli samo Srbi. Nastavak Homogene Srbije Stevana Moljevica. Ako se usporede i metode dosta su slicne.
mikeymike mikeymike 18:53 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Filip Mladenović
mikeymike

deset_slukom
U ostalom posledice dolaska boljsevika na vlast svi mi i danas osecamo ovdeTako da će nam trebati još dvadeset godina da dostignemo standarde iz 1990?Mozda i vise od 20godina. Ratovi iz 90tih nedelo istih onih koji su 45te dosli na vlast. Cilj komunista je bio razbijanje Jugoslavije od samog formiranja. To su na kraju i uspeli


SFRJ je srušio nacional-socijalistički vukodlak Slobodan Milošević, podržan od najprizemnijih i najkrvoločnijih slojeva srpske inteligencije. Uz "nesebičnu" podršku i saradnju "tisućljetnog sna" Franje Tuđmana, takođe nacoša!
Svi ekonomski pokazatelji, od stope zaposlenosti, visine životnog standarda,
industrijske proizvodnje do društvenog bruto-proizvoda govore da je SFRJ 1989. godine, za vreme premijerskog mandata Ante Markovića, bila znatno kvalitetnija zemlja za život i rad nego ovo današnje životinjarenje.
Međutim, što reče jedan moja kolega satiričar: SVI SRBI SU ŽIVELI U JEDNOJ DRŽAVI, DOK SE VOĐA TOGA NIJE SETIO!


Slazem se sa vama. Samo mislim da vi ne vidite vezu izmedju Milosevica, Tudjmana i ostalih drugara koji su preko noci zamenili komunisticke za razne nacional-socijalisticke partiske knjizice sa KPJ koja je kod nas pocela da deluje 1919 godine i ciji je ciji bio razbijanje jugoslavije
mikeymike mikeymike 19:01 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mozete prelistati prvi deo knjige "Slom kraljevine Jugoslavije" Velimira Terzica. Spominju se delovanja KPJ protiv Jugoslavije. Doduse to je vesto zamaskirano u nekakvu borbu protiv dikature i "tamice naroda".

Ili jos bolje neki bilteni sa kongresa KPJ. Prva dva odrzana u Begoradu, 3. i 4. u Nemackoj i Austriji. Tu ima zanimljivih pogleda..

mirakulus mirakulus 19:08 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mozete prelistati prvi deo knjige "Slom kraljevine Jugoslavije" Velimira Terzica. Spominju se delovanja KPJ protiv Jugoslavije. Doduse to je vesto zamaskirano u nekakvu borbu protiv dikature i "tamice naroda".

Velimir Terzic? O njemu je moj profesor Ljubo boban svasta napisao. No zar nije Terzic bio Titov genral? Istina bog bio je kraljevski oficir pa je prisao partizanima i ostao im vjeran do kraja. Uz put pisuci razne falsifikate.
Ili jos bolje neki bilteni sa kongresa KPJ. Prva dva odrzana u Begoradu, 3. i 4. u Nemackoj i Austriji. Tu ima zanimljivih pogleda..
Samo to? Reci mi koje su boje korice tih biltena?
Nemam sad niti volje niti zivaca da ti objasnjavam sve oko toga a narocito sto to i ne bi imalo nikakvog efekta.
mikeymike mikeymike 19:12 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
mozete prelistati prvi deo knjige "Slom kraljevine Jugoslavije" Velimira Terzica. Spominju se delovanja KPJ protiv Jugoslavije. Doduse to je vesto zamaskirano u nekakvu borbu protiv dikature i "tamice naroda".

Velimir Terzic? O njemu je moj profesor Ljubo boban svasta napisao. No zar nije Terzic bio Titov genral? Istina bog bio je kraljevski oficir pa je prisao partizanima i ostao im vjeran do kraja. Uz put pisuci razne falsifikate.
Ili jos bolje neki bilteni sa kongresa KPJ. Prva dva odrzana u Begoradu, 3. i 4. u Nemackoj i Austriji. Tu ima zanimljivih pogleda..
Samo to? Reci mi koje su boje korice tih biltena?
Nemam sad niti volje niti zivaca da ti objasnjavam sve oko toga a narocito sto to i ne bi imalo nikakvog efekta.


Da, to je taj Terzic. I naravno da je pisao gomulu falsifikata, jer je cela organizacija za koju je radio bila falsifikatorska.
Ne znam koje su boje korica, citao sam u PDF
deset_slukom deset_slukom 19:20 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mikeymike
Ratovi iz 90tih nedelo istih onih koji su 45te dosli na vlast. Cilj komunista je bio razbijanje Jugoslavije od samog formiranja. To su na kraju i uspeli


mirakulus
SFRJ je srušio nacional-socijalistički vukodlak Slobodan Milošević,

Pa to ti je i napisao. Boljsevik :)


Posle ovakvih izjava uvek mi se mozak zavrti u logičku petlju. Da vidimo:

- u Srbiji nikad nije bilo komunizma u značajnijoj meri. Skoro isključivo četnici.
- Slobodan Milošević je bio boljševik.
- Slobodan Milošević je imao gotovo nepodeljenu podršku naroda.

Nagradno pitanje glasi: Koji je to narod izglasao SM?

Drugo pitanje za mikeymike: u kom momentu su njegovi počeli sa spasavanjem Srbije, ako su ikad? Možda tek treba da počnu? Koji su to, uopšte?

Molim vrlo detaljno obrazložen odgovor na svako pitanje.


mirakulus mirakulus 19:35 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Da, to je taj Terzic. I naravno da je pisao gomulu falsifikata, jer je cela organizacija za koju je radio bila falsifikatorska.

I ti preporucujes falsifikate kao istinu?
Ne znam koje su boje korica, citao sam u PDF

U pdf-u? Ne znas koje su boje korice? Kako onda da ti povjerujem da si procitao? Hajde navedi mi bar koliko stranica ima svaki bilten?I sto si procitao? Hajde me prosvijetli.
No sad nesto o svemu tome. Znaci prema ugovoru sklopljenom na Krfu 1917. godine izmedju Vlade Kraljevine Srbije i Jugoslavenskog odbora dogovoreno je da se s okoncanjem rata napravi ustavotvorna skupstina koja ce kvalificiranom vecinom (ako ne znas sto to znaci raspitaj se ne mogu ti objasnjavati) donijeti ustav nove drzave. No sastavljanjem ustavotvorne skupstine i problemima s donosenjem ustava kojeg je htio Nikola Pasic izveden je salto te su srbijanske snage uspjele donijeti Ustav koji je prozvan vidovdanskim obicnom vecinom. To je izazvalo mnostvo problema vec od samog starta.

mirakulus mirakulus 19:39 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

- u Srbiji nikad nije bilo komunizma u značajnijoj meri. Skoro isključivo četnici.
- Slobodan Milošević je bio boljševik.
- Slobodan Milošević je imao gotovo nepodeljenu podršku naroda.

Pa onaj preostali kojeg nisu boljsevici uspjeli da pobiju. :)
Poslije su shvatili da su ih tolike godine lagali boljsevici pa su odjednom svi postali cetnici. I Sloba je postao cetnik a Seselj je bio pocetnik jer mu nije brada htjela rasti. Slobi nije brada rasla ali su mu rasle dlake iz usiju sto su cetnici takodjer priznavali.
mikeymike mikeymike 19:47 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Znaci prema ugovoru sklopljenom na Krfu 1917. godine izmedju Vlade Kraljevine Srbije i Jugoslavenskog odbora dogovoreno je da se s okoncanjem rata napravi ustavotvorna skupstina koja ce kvalificiranom vecinom (ako ne znas sto to znaci raspitaj se ne mogu ti objasnjavati) donijeti ustav nove drzave. No sastavljanjem ustavotvorne skupstine i problemima s donosenjem ustava kojeg je htio Nikola Pasic izveden je salto te su srbijanske snage uspjele donijeti Ustav koji je prozvan vidovdanskim obicnom vecinom. To je izazvalo mnostvo problema vec od samog starta.


Naravno da drzava nije bila savrsena. problems su cesto stvarali nacionalisti i kod Hrvata i kod Srba. Bilo je i dosta drugih problema, ali to ne znaci da je ta drzava bila toliko losa da smo trebali da je unistimo. Ako nesto nije savrseno treba da se trudimo da uradimo vise i bolje, a ne to da unistavamo

mirakulus mirakulus 19:55 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Naravno da drzava nije bila savrsena. problems su cesto stvarali nacionalisti i kod Hrvata i kod Srba. Bilo je i dosta drugih problema, ali to ne znaci da je ta drzava bila toliko losa da smo trebali da je unistimo. Ako nesto nije savrseno treba da se trudimo da uradimo vise i bolje, a ne to da unistavamo

A znas kad se precanskim srbima zamjerila kraljevina? Kad su mijenjali 4 krune za 1 dinar. No drzava ciji je ustav nastao na prevari i u kojoj su drugi bili minorizirani u odnosu na prve niti nije mogal funkcionirati kako treba. Sto se tice rusenja drzave slazem se s tobom da Slobodan Milosevic nije smio rusiti drzavu nego je trebao napraviti povijesni sporazum sa svim republikama ne zvjeckajuci oruzjem. No vaznije je bilo nanasati mosti kneza Lazara i sabirati vascelo serbstvo oko projekta svi srbi u jednoj drzavi a ostali nek idu kamo hoce poput Ilocana, belomanastiraca, Daljana, Vukovaraca, Okucanaca i ostalih.
mikeymike mikeymike 20:06 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Naravno da drzava nije bila savrsena. problems su cesto stvarali nacionalisti i kod Hrvata i kod Srba. Bilo je i dosta drugih problema, ali to ne znaci da je ta drzava bila toliko losa da smo trebali da je unistimo. Ako nesto nije savrseno treba da se trudimo da uradimo vise i bolje, a ne to da unistavamo

A znas kad se precanskim srbima zamjerila kraljevina? Kad su mijenjali 4 krune za 1 dinar. No drzava ciji je ustav nastao na prevari i u kojoj su drugi bili minorizirani u odnosu na prve niti nije mogal funkcionirati kako treba. Sto se tice rusenja drzave slazem se s tobom da Slobodan Milosevic nije smio rusiti drzavu nego je trebao napraviti povijesni sporazum sa svim republikama ne zvjeckajuci oruzjem. No vaznije je bilo nanasati mosti kneza Lazara i sabirati vascelo serbstvo oko projekta svi srbi u jednoj drzavi a ostali nek idu kamo hoce poput Ilocana, belomanastiraca, Daljana, Vukovaraca, Okucanaca i ostalih.


Sta vise ceo projekat je bio jos vise smesan jer su upravo u Jugoslaviji, pa makar i sa unutrasnjim republickim granicama kakve su bile, srbi zivelu u jednoj drzavi.
mirakulus mirakulus 20:09 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Sta vise ceo projekat je bio jos vise smesan jer su upravo u Jugoslaviji, pa makar i sa unutrasnjim republickim granicama kakve su bile, srbi zivelu u jednoj drzavi.

Bio bi smijesan da nije uzrokovao tisuce i tisuce mrtvih i ranjenih, Pored toga i preko milijun odseljenih a vise milijuna preseljenih i raseljenih.
mikeymike mikeymike 20:10 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Sta vise ceo projekat je bio jos vise smesan jer su upravo u Jugoslaviji, pa makar i sa unutrasnjim republickim granicama kakve su bile, srbi zivelu u jednoj drzavi.

Bio bi smijesan da nije uzrokovao tisuce i tisuce mrtvih i ranjenih, Pored toga i preko milijun odseljenih a vise milijuna preseljenih i raseljenih.



Lepo je sto smo se na kraju slozili oko necega
alselone alselone 20:13 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Bravo momci. Odlican rat citatima koje niko ne cita.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In ultricies condimentum volutpat. Aliquam scelerisque aliquet dolor, a ornare nulla vulputate eget. Mauris fermentum, odio ut pellentesque posuere, libero est varius turpis, nec congue nisl sapien eget eros. Ut in neque ut orci interdum imperdiet imperdiet in sapien. Sed nisl tellus, imperdiet at euismod quis, mollis a nibh. Donec tellus urna, feugiat nec placerat in, varius sagittis libero. Sed tincidunt sagittis lectus nec tristique. Mauris ullamcorper pretium odio sed molestie. Vestibulum a metus sem. Nunc in nunc felis. Suspendisse odio nulla, tempor eu molestie id, commodo vel mi.

Maecenas aliquam leo a lacus eleifend sit amet dapibus magna elementum. Curabitur sit amet turpis urna. Proin sem urna, tincidunt eget blandit in, auctor eu est. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla facilisi. Praesent gravida pretium tincidunt. Integer arcu felis, convallis a tempus in, consequat at lectus. Duis tincidunt, nunc vel ornare pretium, nibh mauris vulputate enim, id mollis orci lorem in mauris. Suspendisse euismod nisl nec nisl dictum ac vulputate velit mollis. Sed vel ultricies purus. Vestibulum ultrices pulvinar congue. Praesent ultrices blandit vestibulum. Phasellus a ornare orci. Proin rhoncus, quam vel auctor consectetur, erat lacus aliquet elit, eu pellentesque augue sem sed ante.

Quisque nisi tellus, aliquet lobortis dictum id, blandit et nunc. Vestibulum hendrerit porttitor sapien, et porttitor ante pretium vel. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Nulla facilisi. Nam eu cursus est. Proin non lectus enim, at pharetra enim. Proin eu nulla eu ligula feugiat interdum nec in mi.

Sed vitae lacus vel diam tempor sagittis in sit amet nulla. In ornare sapien quis felis molestie eu consequat sapien laoreet. Ut mattis adipiscing nisi, a sollicitudin magna mollis sit amet. Fusce commodo risus ante, sed mattis tellus. Curabitur quam velit, volutpat vitae consectetur eu, accumsan quis velit. Aenean ullamcorper, dui ut venenatis elementum, ligula libero posuere velit, vel pharetra velit felis vitae erat. Integer quis massa tellus, vel euismod massa. Etiam euismod laoreet varius. Ut tristique, neque auctor tempus varius, elit est convallis orci, quis molestie nulla nulla id nibh.

Curabitur suscipit, leo quis cursus sollicitudin, nulla est vulputate magna, sagittis rhoncus arcu mi sed dui. Maecenas in neque nisl, in pulvinar nisi. Praesent cursus, leo a pretium sollicitudin, ipsum quam lobortis erat, at tempor turpis neque ac sem. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Aenean dignissim turpis tortor, eget scelerisque mi. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce nisl mi, scelerisque eu malesuada ut, convallis sit amet nunc. Cras ac mi magna. Curabitur tempus iaculis turpis scelerisque placerat. Cras pulvinar tincidunt est, non euismod lectus ultricies a. In suscipit lorem ac purus tempor porta. In lacinia, ipsum vel posuere volutpat, massa mi mollis metus, nec tincidunt libero velit id nibh. Nam eu mauris justo.
mirakulus mirakulus 20:15 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Lepo je sto smo se na kraju slozili oko necega

Nismo se slozili jer to sve meni nije bilo smijesno. Tebi je mozda smijesno jer je moguce da ti nitko nije niti poginuo, niti nastradao niti bio protjeran. Meni bogme sve to nije smijesno jer je dosta mojih bliznjih propatilo zbog toga sto je tebi smijesno a i ja sam sam morao uzeti pusku u ruke. I to mi je bilo najmanje smijesno. Jer kad leti iznad glave i gruva na sve strane sretan si ako imas rezervne ciste gace i ako jednom dnevno pojedes nesto sa zlicom od cega nemas zatvor ili proljev. O ostalima jos manje smijesnim stvarima ne bih na ovom mjestu.
mirakulus mirakulus 20:18 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Bravo momci. Odlican rat citatima koje niko ne cita.

Pa da vise citas manje bi bilo nesporazuma i manje stereotipije.
mikeymike mikeymike 20:19 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Lepo je sto smo se na kraju slozili oko necega

Nismo se slozili jer to sve meni nije bilo smijesno. Tebi je mozda smijesno jer je moguce da ti nitko nije niti poginuo, niti nastradao niti bio protjeran. Meni bogme sve to nije smijesno jer je dosta mojih bliznjih propatilo zbog toga sto je tebi smijesno a i ja sam sam morao uzeti pusku u ruke. I to mi je bilo najmanje smijesno. Jer kad leti iznad glave i gruva na sve strane sretan si ako imas rezervne ciste gace i ako jednom dnevno pojedes nesto sa zlicom od cega nemas zatvor ili proljev. O ostalima jos manje smijesnim stvarima ne bih na ovom mjestu.


I zato sto si ste se prepali od fujukana preko glave ste morali da proterate 400000 ljudi? Jel vam sad laske? Manje straha?
mirakulus mirakulus 20:22 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

I zato sto si ste se prepali od fujukana preko glave ste morali da proterate 400000 ljudi? Jel vam sad laske? Manje straha?

Seres kao grlica.
mikeymike mikeymike 20:25 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
I zato sto si ste se prepali od fujukana preko glave ste morali da proterate 400000 ljudi? Jel vam sad laske? Manje straha?

Seres kao grlica.



Ne, pokusao sam lepo da razgovaram ovde, a ti me od pocetka napadas i vredjas..
alselone alselone 20:25 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

400000 ljudi


Milion ljudi za 50 godina, pobili, proterali i pokrstili. Napravili od neke nedefinisane, nicije teritorije mesovitog stanovnistva potpuno etnicki cistu drzavu za samo 50 godina.
Stradanje Srba u Hrvatskoj moze samo da se meri sa stradanjem Jevreja ili Jermena.

I onda dodje neki pametnjakovic koji kaze kako je to sve jednako. Rodjace - tumbleweed.
mirakulus mirakulus 20:32 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Milion ljudi za 50 godina, pobili, proterali i pokrstili.

Pa milijun samo u Jasenovcu Brale. A di je sve ostalo? Po tim procjenama bar 8 do 10 milijuna protjeranih raseljenih, pokrstenih. Koliko ih je samo Tito iz onih lijepih predjela Korduna i like protjerao u one kamenjare Vojvodine u kojima nista ne radja. Pa koliko je samo iz 6. licke potjerao u Beograd i natjerao ih da rade u raznim ministarstvima i generalstabovima. Jest taj Tito bio srbozder sve na celu sa Milutinom Balticem, Dusanom Dragosavcem, Stankom Stojcevicem i ostalima.
alselone alselone 20:33 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus


Filip Mladenović Filip Mladenović 20:44 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Bravo momci. Odlican rat citatima koje niko ne cita. Pa da vise citas manje bi bilo nesporazuma i manje stereotipije.


Ovo nije rat citatima, već nabrajanje ČINJENICA zbog kojih je nemoguće četnike refreshirati u antifašiste, a ratnog zločinca Dražu Mihailovića i njegovog vernog saradnika, koljača i monstruma, koji ga je na kraju izdao, Nikolu Kalabića, u "proganjane gerilce".
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:49 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Milion ljudi za 50 godina, pobili, proterali i pokrstili.

Pa milijun samo u Jasenovcu Brale. A di je sve ostalo? Po tim procjenama bar 8 do 10 milijuna protjeranih raseljenih, pokrstenih.............

Dakle tvrdis da nije tacno da je proterano ili ubijeno milion ljudi i da je u Hrvatskoj izvrseno etnicko ciscenje?
Ali jeste jbg.
Ne pomazu tu karikiranja i pokusaji da se prica prebaci na drugu temu. Nicim se to ne moze sakriti jer je to naprosto cinjenica.
Tu cinjenicu mozes da smatras pozitivnom ili negativnom, ali je moras prihvatiti.
Mozes za takvu situaciju da trazis krivce ili zasluzne ali je ne mozes izmeniti.

Nesto je ipak van sfere diskusije kao npr to da je Hrvatska iz dva pokusaja uspela da protera ili pobije miloion Srba i da postane etnicki cista drzava. Da broj Srba smanji na zanemsarljiv procenat (ili ti smatras da je i sadasni procenat preveliki? )

Cetrdesetih odnos snaga u svetu nije dozvolio stvaranje etnicki ciste Hrvatske, devedesetih je to bilo moguce i takva Hrvatska je nastala.

Ne znam zasto bezis od toga kad je od toga nemoguce pobeci.
Ja bih zaista razumeo kada bi branio takvu politiku i etnicko ciscenje, kad bi trazio opravdanja, razloge, uzroke i sta god, ali ne mogu da razuemem sto pokusavas da negiras notornu stvar koja je poznata ama bas svakom pa time i tebi.




hoochie coochie man hoochie coochie man 20:51 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

jegovog vernog saradnika, koljača i monstruma, koji ga je na kraju izdao, Nikolu Kalabića,


A kako se zvala ona serija u kojoj si to naucio?
"Poslednji cin" ili tako nekako?
To je veoma kredibilan istorijski izvor tako da tu dileme nema :)
alselone alselone 20:55 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

A kako se zvala ona serija u kojoj si to naucio?


Mislim da je citao one cetnicke recepte o pecenju na raznju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:04 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci


Uvek ali uvek se iznenadim kad vidim kako se olako prihvata za istinu ono sto ide u prilog strani koju zastupamo.
Bez imalo rezerve se prihvati neka komunisticka propagandna igrana serija kao istorijski izvor.
mirakulus mirakulus 21:15 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Dakle tvrdis da nije tacno da je proterano ili ubijeno milion ljudi i da je u Hrvatskoj izvrseno etnicko ciscenje?

Pa milijun je ubijeno samo u Jasenovcu. Tako tvrdi izvor na koji se poziva onaj balavac. Jedan drugi srbijanski istoricar napisao je milijun i tristo iljada samo u Jasenovcu. A gdje je Velebit na kojemu je pobijeno oko 300 iljada pa Veljun u kojem je ubijeno 520 i tako dalje i tako dalje. Pa onda dojdu pokrstavanja. Koliko je pokrsteno? valjda jos milijun. Pa raseljavanja. Koliko je naselilo Vojvodinu valjda 500 iljada a Beograd valjda sto iljada a oni koje je srbozder Tito pobio svi oni Djujicevi i ostali sto utekose. Nih je valjda isto petsto iljada. I eto broj na broj dojdosmo do minimalno osma milijuna a mozda i vise a ti tvrdis samo milijun. Eto ja tvrdim da nije tocno da je pobijen pokrsten i raseljen milijun nego najmanje osam milijuna. Plus za ovog rata kad je pokrsteno oko 600 iljada i protjerano oko 400 iljada i jos koliko je pobijeno valjda isto oko 500 iljada. Da priznam napravljeno je etnicko ciscenje i eto u dva rata protjerano je preko 10 milijuna Srba iz Hrvatske bar prema svim procjenama srbijanskih istoricara i raznih Sasa Strbaca i slicnih. I eto jos je u Hrvatskoj ostalo da zivi oko 200 iljada.
Tu cinjenicu mozes da smatras pozitivnom ili negativnom, ali je moras prihvatiti.

Pa tko kaze da ju ne prihvacam?
Mozes za takvu situaciju da trazis krivce ili zasluzne ali je ne mozes izmeniti.

Pa ono sto je napravljeno mozda se moze na neki nacin pokusati popraviti. Recimo da se pronadju svi zlikovci i osude, da se pronadju sve grobnice i da se ubijeni dostojno sahrane, Da se vrate maticne knjige, da se pokusa uspostaviti neka vrst suradnje i razumijevanja i s jedne i s druge strane. Da se ne bude rob stereotipovima i tako dalje i tako dalje.
Ja bih zaista razumeo kada bi branio takvu politiku i etnicko ciscenje, kad bi trazio opravdanja, razloge, uzroke i sta god, ali ne mogu da razuemem sto pokusavas da negiras notornu stvar koja je poznata ama bas svakom pa time i tebi.
Meni je sve to poznato. No ne znam da li je tebi poznato da jos uvijek se ne zna gdje su 32 hrvata iz Bacina, da jos uvijek nitko nije odgovarao za smrt 8 staraca iz Vaganca, da su koliko jucer opet pronasli masovnu grobnicu u Cericu kod Vinkovaca
Danas je provedena ekshumacija posmrtnih ostataka iz masovne grobnice u Ceriću, koja je otkrivena jučer prilikom provođenja infrastrukturnih radova. U grobnici su pronađeni posmrtni ostaci tri muške i jedne ženske osobe, koji su smrtno stradali 1991. godine, izvijestilo je Ministarstvo branitelja, koje je organiziralo ekshumaciju.

Ne znam da li je tebi poznato da je od 1991 do 1995 u Hrvatskoj iz svojih domova bilo izmjesteno preo 350 hiljada ljudi. Da li je tebi poznato da je nakon dolaska plavih kaciga pa do pocetka 1993 na podrucjima koje su drzali marticevci ubijeno preko 700 civila uglavnom staraca? Ne znam da li ti je poznato da je srpska strana izvrsila etnicko ciscenje iz svih krajeva koja je zauzela? Da je ono malo staraca sto je ostalo svakodnevno bilo izlozeno maltretiranju i sadistickom izivljavanju? Da su u Baranji hrvati morali nositi bijele trake? Ne znam da li ti je poznato da je iz Iloka prognano 15 tisuca Hrvata i to u pratnji JNA? E vidis kad ja znam i za Pakracku poljanu i za Varivode i za Loru i za Kerestinec red bi bio i da ti znas za Stajicevo, Begejce, Sremsku mitorivcu, Nis i za jos mnoga privatna mucilista.
alselone alselone 21:18 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

plavih kaciga


Filip Mladenović Filip Mladenović 21:21 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Čuj, igrana serija!!! Depeše, iz II svetskog rata:

У другој половини децембра 1943. јужно од Београда по наређењу Драже Михаиловића проведена је акција чишћења комуниста. Координатори акције били су пуковник Јеврем Симић - Дршка, генерални инспектор четничких одреда и Никола Калабић, командант Корпуса горске гарде. Након што су 26. новембра 1943. потписали споразум са Немцима о примирју и сарадњи на додељеним територијама, извршили су концентрацију јединица и отпочели такозвано "чишћење терена". На ову акцију односи се следеће Михаиловићево наређење командантима.

КЊИГА ПОСЛАТИХ ДЕПЕША ШТАБА ДРАЖЕ МИХАИЛОВИЋА:
„Сегед, Киш (Живан Лазовић, командант Смедеревског корпуса), Рас-Рас (Никола Калабић), Дог-Дог и Ромел. Наш авалски корпус са срезовима Гроцка, Врачар, Умка спава дубоким сном. На свим областима у непосредној близини Београда, накотили су се комунисти и њихови симпатизери. Наређује се командантима, и то: мајору Михаилу Јовановићу, капетану Лазовићу, капетану Николи Калабићу, даље Комарчевићу и рудничком корпусу да најенергичније са југа на север... чистећи успут и све срезове, нарочито срез космајски, нарочито је важно што пре очистити срезове Гроцка и Умка. У исто време честитам чин капетана Живојину Лазовићу и Николи Калабићу. Указ је извршио 1. децембра, а биће унапређења још за заслуге. О предузетим акцијама извештавати стално и остале.“

Током ове акције припадници Смедеревског корпуса под командом Живана Лазовића током 20. и 21. 12. убили су 72 цивила у селу Вранић, од чега 9 деце између 5 месеци до 12 година старости.

Након акције Михаиловић шаље депешу у којој се осврће на ову акцију:
КЊИГА ПОСЛАТИХ ДЕПЕША ШТАБА ДРАЖЕ МИХАИЛОВИЋА:
„18. јануара 1944. под бројем 546 до 548 за Доб-Доб и Ком-Ком. Страховита неактивност код старешина авалског корпуса. Живан Лазовић мора да дође да би показао шта се може да уради.“
mikeymike mikeymike 21:24 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Jaoo, opet selo Vranic. Pa kad ga stalo spominjete, da li znate da su u tom selu zaklani ranjenici JVuO koji su sakrivani od nemaca po kucama? Da li znate ko ih je zaklao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:30 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Tako tvrdi izvor na koji se poziva onaj balavac. Jedan drugi srbijanski istoricar napisao je milijun i tristo iljada samo u Jasenovcu.


Hajd da zanemarimo te izvore.
Sta kazu tvoji izvori koliko je proterano i ubijeno Srba cetrdesetih i devedesetih od strane Hrvata?
Dakle zanemari i komuniste i sve druge.
Koliko su Ustase i hrvatrske snage devedesetih proterale i pobile Srba?
Koliko je Srba u Hrvatskoj bilo 1989 a koliko sada? Sto je tolika razlika?




Pa ono sto je napravljeno mozda se moze na neki nacin pokusati popraviti. Recimo da se pronadju svi zlikovci i osude, da se pronadju sve grobnice i da se ubijeni dostojno sahrane, Da se vrate maticne knjige, da se pokusa uspostaviti neka vrst suradnje i razumijevanja i s jedne i s druge strane. Da se ne bude rob stereotipovima i tako dalje i tako dalje.

A da se etnicki sastav Hrvatske vrati na stanje od pre rata nepominjes?
Sta smatras stereotipima? Da je u Hrvatskoj izvrseno etnicko ciscenje?
To nije stereotip vec cinjenica.
No ne znam da li je tebi poznato da jos uvijek se ne zna gdje su 32 hrvata iz Bacina,

Pricamo o etnickom ciscenju u Hrvatskoj ovaj put.
Uopste mi nije problem da pricam o sropskim zlocinima ali mije veliki problem da oni sluze kao izgovor za hrvatske zlocine nad Srbima.
Mozemo li ovaj put samo o njima, hrvatskim zlocinima?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Da li znate ko ih je zaklao?


Ne pise to u scenariju za seriju :)

Filipe, a gde pise da je Kalabic izdao Drazu i znas li sta je sud nedavno prihvatio kao zvanicnu verziju Kalabiceve smrti?
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:45 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

hoochie coochie man
Da li znate ko ih je zaklao?Ne pise to u scenariju za seriju :)Filipe, a gde pise da je Kalabic izdao Drazu i znas li sta je sud nedavno prihvatio kao zvanicnu verziju Kalabiceve smrti?


Da li možete da zamislite jednu preklanu bebu? Jednu silovanu, pa zaklanu devojku! To su nečije ćerke, sestre, unuke...
Dajte malo pijeteta prema žrtvama jednog zločinačkog pokreta!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:49 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Filip Mladenović
hoochie coochie man
Da li znate ko ih je zaklao?Ne pise to u scenariju za seriju :)Filipe, a gde pise da je Kalabic izdao Drazu i znas li sta je sud nedavno prihvatio kao zvanicnu verziju Kalabiceve smrti?


Da li možete da zamislite jednu preklanu bebu? Jednu silovanu, pa zaklanu devojku! To su nečije ćerke, sestre, unuke...
Dajte malo pijeteta prema žrtvama jednog zločinačkog pokreta!


Ma mogu sve da zamislim ali ovde se radi o tome da li je tacno ili nije tacno ono sto si napisao da je Kalabic izdao Drazu.
gedza.73 gedza.73 22:02 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Filip Mladenović
Da li možete da zamislite jednu preklanu bebu? Jednu silovanu, pa zaklanu devojku! To su nečije ćerke, sestre, unuke...
Dajte malo pijeteta prema žrtvama jednog zločinačkog pokreta!

Убили су сина Младена од 14, сина Александра од 16, кћер Даницу од 17 и њихову мајку Росу у 45-ој години живота! Убили су их на спавању, у њиховој кући у Трнави. Убили су их зато што се глава породице Петар Вујовић крајем рата није предао комунистичким властима

Među najzverskijim bila je likvidacija porodice Radić u selu Mali Požarevac, koju su izvršili partizani iz Kosmajskog odreda, pod komandom Marka Nikezića.

Stradali su glava porodice Nikola, njegova žena Novka, sinovi Živorad i Milorad i snaja Mileva (Živoradova žena). U ovom selu ubili su ukupno 34 osobe,
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:08 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Najpre ste mi prigovarali da su mi izvor za činjenice o četničkim zločinima - igrane serije. Kada sam Vam predočio depeše, sad menjate temu, pa biste se bavili dilemom da li je koljač i monstrum Nikola Kalabić izdao ili nije ratnog zločinca Dražu Mihailovića!
Podsećam: ovo je blog o antifašizmu, o tome da cela Evropa i ceo svet dobro znaju ko je bio fašista, a ko antifašista tokom II svetskog rata, čak i Nemačka i Italija, gde je nastalo i razmahalo se ovo civilizacijsko zlo.
Sem Srbije, u kojoj se četnička kama na vratu bebe ili silovane devojke refreshira u - antifašistički postupak!
mikeymike mikeymike 22:18 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

To sto ste vi predocili je mozda deo neke depese sa dodatkom price o vranicima koji ste ukomponovali u celu sliku. A ta prica o vranicima je iz istog izvora kao i prica o izdaji kalabica
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:26 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Najpre ste mi prigovarali da su mi izvor za činjenice o četničkim zločinima - igrane serije.


Ma ne bre
Napisao sam da si za Kalabicevu izdaju a ne za cetnocke zlocine saznao u toj seriji.
Citaj malo komentrae jbg



ceo svet dobro znaju ko je bio fašista, a ko antifašista tokom II svetskog rata,

A kako ti znas da ceo svet zna da je Draza bio fasista?

Ako je tako, kako to da niko (niko vazan, da ne racnamo sad Sarajevo i Zagreb jer oni nisu vazni ) Srbiji ne zamera sto je pokrenula proces rehabilitacije?
Da li bi npr to bilo dopusteno Hrvatskoj ako bi takav proces pokrenula za Pavelica, kad te dve licnosti stavljas u isti kos?

Filip Mladenović Filip Mladenović 22:41 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

hoochie coochie man
Najpre ste mi prigovarali da su mi izvor za činjenice o četničkim zločinima - igrane serije.Ma ne breNapisao sam da si za Kalabicevu izdaju a ne za cetnocke zlocine saznao u toj seriji.Citaj malo komentrae jbg
ceo svet dobro znaju ko je bio fašista, a ko antifašista tokom II svetskog rata, A kako ti znas da ceo svet zna da je Draza bio fasista?Ako je tako, kako to da niko (niko vazan, da ne racnamo sad Sarajevo i Zagreb jer oni nisu vazni ) Srbiji ne zamera sto je pokrenula proces rehabilitacije?Da li bi npr to bilo dopusteno Hrvatskoj ako bi takav proces pokrenula za Pavelica, kad te dve licnosti stavljas u isti kos?


Prvo, to nisu bile ličnosti, već monstrumi, neljudi...
Simboli jednog vremena oličenog u kamama i maljevima.
U čemu je razlika između ustaškog malja i četničke kame?

Poštujte žrtve, oni su najveći heroji II svetskog rata!
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:59 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Filip Mladenović




Poštujte žrtve, oni su najveći heroji II svetskog rata!


Dobro, hocu

Nego hajmo ovako
Zamisli hipoteticku situaciju:
Hrvatska izjednacava prava pripadnika ustaskog pokreta sa pravima pripadnika partizanskog...
Hrvatska pokrece proces rehabilitacije Anta Pavelica...

ako si zamislio cinili ti se mogucom situacija da npr EU to prihvata kao normanu stvar, ne zamera na tome Hrvatskoj kao sto niko ne zamera Srbiji sto je izjednacila cetnike i partizane i sto tece proces rehabilitacije Draze Mihailovic?


milisav68 milisav68 23:05 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

deset_slukom

Posle ovakvih izjava uvek mi se mozak zavrti u logičku petlju. Da vidimo:

- u Srbiji nikad nije bilo komunizma u značajnijoj meri. Skoro isključivo četnici.
- Slobodan Milošević je bio boljševik.
- Slobodan Milošević je imao gotovo nepodeljenu podršku naroda.

Nagradno pitanje glasi: Koji je to narod izglasao SM?

Oslobodioci iz `44.
mirakulus mirakulus 23:07 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Pricamo o etnickom ciscenju u Hrvatskoj ovaj put.

Pa i ja pricam o etnickom ciscenju u Hrvatskoj. Od strane pobunjenih Srba. Dakle da li si cuo da su u Baranji preostali Hrvati morali nositi trake oko rukava?
Da li si cuo da je u periodu od 03.01.1992 do 15.03.1993 ubijeno preko 700 civila uglavnom staraca na teritoriji pod kontrolom pobunjenih Srba?
Da li si cuo za Stajicevo?
Da li si cuo za Begejce?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:14 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

a i ja pricam o etnickom ciscenju u Hrvatskoj. Od strane pobunjenih Srba


Aha, znaci Srbi su proterali Hrvate iz Hrvatske?
E to nisam znao.
Mislio sam da je Hrvatska etnicki cista tako sto su u njoj u oba pokusaja stvaranja ubijani ili proterivani Srbi, a ti mi sad objasni da su Srbi proterali Hrvate i da je sad Hrvatska etnicki cista srpska drzava.
Nego, imas li gde kakav podatak o etnickom satavu lepe tvoje, procenti i to, pre i posle oba pokusaja stvaranja? Narocito me zanima sadasnje stanje.
Ili da ja nadjem neki?
Ali bolje ipak ti, o lepoj tvojoj se radi.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:53 11.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

hoochie coochie man

Filip MladenovićPoštujte žrtve, oni su najveći heroji II svetskog rata!Dobro, hocuNego hajmo ovakoZamisli hipoteticku situaciju:Hrvatska izjednacava prava pripadnika ustaskog pokreta sa pravima pripadnika partizanskog...Hrvatska pokrece proces rehabilitacije Anta Pavelica...ako si zamislio cinili ti se mogucom situacija da npr EU to prihvata kao normanu stvar, ne zamera na tome Hrvatskoj kao sto niko ne zamera Srbiji sto je izjednacila cetnike i partizane i sto tece proces rehabilitacije Draze Mihailovic?


Pa Srbiji što-šta ne zameraju, jer vide dokle smo se srozali. Ovo sa Aćifovom spomen-pločom je vrhunac farse zvane rehabilitacija!

Ja sam rođen u Beogradu, roditelji, bake, deke su mi iz Šumadije, deda Života je poginuo na Solunskom frontu, deda Toma je sačuvao živu glavu nakon Kolubarske bitke, ali ne i njegov rođeni brat i sinovac, tata je ranjen na Sremskom frontu, deo familije mi je stradao od četničke kame.
Ne zanima me tuđa avlija, želim da moje dvorište bude sređeno, da Srbija postane normalna država EU, gde se dobro zna ko je bio antifašista, a ko fašista.
mirakulus mirakulus 07:10 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

a ti mi sad objasni da su Srbi proterali Hrvate

Ti se pravis malo blesav?
Hoces reci da oko 15 tisuzca hrvata nije prognano iz Iloka 17.10.1991?
Optužnicom Županijskog državnog odvjetništva u Osijeku, br. K-DO-52/08, od 04. studenog 2008. godine, preciziranom podneskom od 31. ožujka 2009. godine, optuženiku se stavlja na teret da je u razdoblju od konca prosinca 1993. do lipnja 1995. godine u Dalju i okolici, u činu kapetana, kao zapovjednik postrojbe vojne policije u 35. Slavonskoj brigadi tzv. Vojske RSK, znajući da su njemu podređeni zapovjednik voda vojne policije Novak Simić, vojni policajci Miodrag Kikanović i Radovan Krstinić te drugi nepoznati vojni policajci u više navrata zlostavljali pripadnike radnog voda nesrpske nacionalnosti, u okviru svojih ovlasti nije ništa poduzeo da se počinitelji kazne i na taj način onemoguće u daljnjem protupravnom postupanju, pristajući time da njemu podređeni nastave s takvim nedopuštenim radnjama, kao i posljedice istih, pa su tako vojni policajci Novak Simić, Miodrag Kikanović i Radovan Krstinić udarali Antuna Kundića, uslijed čega je ovaj zadobio brojne ozljede, uslijed kojih je ubrzo preminuo, kao i da su navedeni vojni policajci udarali protupravno zatočene Ivana Horvata, Ivana Bodzu i Karola Kremerenskog, kao i Josipa Ledenčana i Emerika Huđika,

Ponovit cu ti jer vidim da te se slabije prima. Izmedju 1991 i 1995 sa prostora koje su drzali pobunjeni srbi a koji su u sastavu Republike Hrvatske te sa prostora koji su neposredno ugrozeni prognano je ili pobjeglo oko 350000 stanovnika. Na prostorima Republike Hrvatske koji su od 1991 do 1995 bili pod kontrolom pobunjenih Srba ubijeno je od 1992 do 1993 preko 700 osoba uglavnom starijih i sve civili. Znam da za tebe ta podrucja ne predstavljaju Republiku Hrvatsku no sto ti ja tu mogu ovo su cinjenice. To sto se pravis blesav to je tvoj problem.
Nego, imas li gde kakav podatak o etnickom satavu lepe tvoje, procenti i to, pre i posle oba pokusaja stvaranja? Narocito me zanima sadasnje stanje.

Imas zavod za statistiku Republike Hrvatske. Imas popise stanovnistva na njihovim stranicama sve do posljednjeg sela. Pa citaj, zbrajaj i oduzimaj. Neces bas sve dobiti na tanjuru.
automatic automatic 09:30 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

U pdf-u? Ne znas koje su boje korice? Kako onda da ti povjerujem da si procitao? Hajde navedi mi bar koliko stranica ima svaki bilten?I sto si procitao? Hajde me prosvijetli.

znas mirakulus, kod nas se i dokumenta u elektronskom pojavnom obliku smatraju verodostojnim ukoliko je materija proucavana odgovarajucim metodama i uz postovanje procedura koje nauka ili disciplina namecu.
nije neophodno, kao u vreme komunista, da dokument obavezno bude u stampanom obliku kako bi komunisticka masina za cenzuru isekla sve sto se odnosilo na njeno stetocinsko delovanje.

ima vremena i za vasu mladu demokraciju, kroz nekoliko vekova, kada budu imali o cemu da pisu, i vasi ce povijesnicari postavljati dokumenta na internetu.
No sastavljanjem ustavotvorne skupstine i problemima s donosenjem ustava kojeg je htio Nikola Pasic izveden je salto te su srbijanske snage uspjele donijeti Ustav koji je prozvan vidovdanskim obicnom vecinom. To je izazvalo mnostvo problema vec od samog starta.

znamo mi odlicno od kada su krenuli problemi...
milisav68 milisav68 10:14 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

automatic

znamo mi odlicno od kada su krenuli problemi...

Ma vidiš da je u prosvetiteljskoj misiji, nemoj da ga ometaš.
automatic automatic 10:24 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Po tebi su onda prestale da postoje i Francuska, Belgija, Holandija?!

mirakulus - Da bih o ovome s tobom mogao ravnopravno razgovarati preporucujem ti da prvo procitas nesto povijesnih knjiga koje to objasnjavaju jer bih ti ovdje sad morao nadugo i nasiroko objasnjavati a i onako ne bi razumio.

dobro je sto si i u vezi svega ostalog ostao sazet.
mirakulus mirakulus 10:59 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

znas mirakulus, kod nas se i dokumenta u elektronskom pojavnom obliku smatraju verodostojnim ukoliko je materija proucavana odgovarajucim metodama i uz postovanje procedura koje nauka ili disciplina namecu.

Sve zavisi na koji je nacin pretvoreno u pdf. Nekada su ostavljene i originalne korice. No s druge strane postroji numeracija stranica pa mi je mogao odgovoriti koliko stranica ima taj dokument. No meni se cini vise da se ovo svodi na rekla mi baba julka. Majke mi. Cuo ja od nekog na moru kako su ljubusaci srbozderi i jedva smo zivu glavuz izvukli al eto bas su valjda tad spavali pa nas nisu pojeli.
nije neophodno, kao u vreme komunista, da dokument obavezno bude u stampanom obliku kako bi komunisticka masina za cenzuru isekla sve sto se odnosilo na njeno stetocinsko delovanje.
Ti to znas iz iskustva?
ima vremena i za vasu mladu demokraciju, kroz nekoliko vekova, kada budu imali o cemu da pisu, i vasi ce povijesnicari postavljati dokumenta na internetu.
Znas li ti koliko je 1835 godine bilo sudija u Srbiji i koliko je od njih bilo pismenih?
automatic automatic 11:24 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Cuo ja od nekog na moru kako su ljubusaci srbozderi i jedva smo zivu glavuz izvukli al eto bas su valjda tad spavali pa nas nisu pojeli.

ma, jok bre, nisu vas srbi pojeli jer su morali da vade automobile koji su im baceni u more...

Znas li ti koliko je 1835 godine bilo sudija u Srbiji i koliko je od njih bilo pismenih?

da li ti znas koliko je te godine beograd imao stanovnika, kad vec pises o jevrejima u beogradu i da li shvatas da pises o par porodica, prikazujuci njihovu sudbinu kao sudbinu jednog naroda, koja se inace ne razlikuje od sudbina jevrejskih porodica u drugim evropskim drzavama?

nemam podatke o pismenosti medju sudijama tog vremena.
a koliko je gradjana na teritoriji danasnje hrvatske te godine govorilo ili pisalo hrvatski?
mirakulus mirakulus 11:30 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

nemam podatke o pismenosti medju sudijama tog vremena.
a koliko je gradjana na teritoriji danasnje hrvatske te godine govorilo ili pisalo hrvatski?

Vjerojatno zato sto nije bilo pismenih.
Sto se tice drugog pa valjda je prednost govoriti strane jezike? Ne zaboravi tih godina je od Milana do Galicije i banata bila jedna drzava. No tesko je tebi ista objasniti ovako ogranicenom.. HINT. Pogledaj od kad je hrvatski jezik postao zvanicni jezik hrvatskog sabora. Drugo ti ne trebam objasnjavati. Pored toga prije uvodjenja Hrvatskog da li znas koji je bio zvanicni jezik hrvatskog ali i ugarskog sabora?
BTW proglasenjem srpske vojvodine 1848 kome je ona bila prikljucena?
automatic automatic 11:51 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Sto se tice drugog pa valjda je prednost govoriti strane jezike?

samo kada imas i svoj jezik, a nije ti ga poklonila neka titova komisija praveci frankenstajna...

pretpostavljam, druze moj hrvatski, da je tesko ziveti u zemlji koja je falsifikat, govoriti jezik koji je falsifikat, citati knjige koje su falsifikat, uciti istoriju koja je falsifikat, slaviti heroje koji su falsifikat i uvek ceznuti za istinom, ceznuti za svojim izvorima, onakvima kakvi su oni bili pre falsifikata.
mirakulus mirakulus 12:17 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

samo kada imas i svoj jezik, a nije ti ga poklonila neka titova komisija praveci frankenstajna...

De si bre vojvodo Seselju. Nisam te odmah prepoznao.
pretpostavljam, druze moj hrvatski, da je tesko ziveti u zemlji koja je falsifikat, govoriti jezik koji je falsifikat, citati knjige koje su falsifikat, uciti istoriju koja je falsifikat, slaviti heroje koji su falsifikat i uvek ceznuti za istinom, ceznuti za svojim izvorima, onakvima kakvi su oni bili pre falsifikata.

Pa da. Hrvatska nacija zlocinacki pothvat njemacke i vatikana. Dok citiras bar navedi citat. Sto se tice falsifikata srbijanska historiografija na celu s onim Bulajicem pa na dalje o Kresticima i slicnima da ne pricam a o Ljusicu tek narocito producirala je na kilometre svakakvog mitomanskog smeca da ne kazem djubreta. Sto se tice heroja pa nije da ih nije bilo. Evo recimo Nikola Jurisic koji je zaustavio tursku vojsku sa sedamsto branitelja u pohodu na Bec. Ako ne vjerujes pogledaj malo i raspitaj se o bitci kod Kisega ljeta gospodnjueg 1532.
Btv. Godinu dana prije znaci 1531 delegacija cara Ferdinanda ide u Carigrad na pregovore. U delegaciji je i Nikola Jurisic. Obzirom da nijemci nisu znali turski niti su turci znali njemacki pregovori su tekli na hrvatskom koji je pored turskog bio drugi sluzbeni jezik na Carigradskoj Porti te je onda Jurisic prevodio na njemacki. No o tome nije Seselj nista pisao pa smatrate da se to nije niti dogadjalo.
BTW ovo sto si napisao u odgovoru spada pod zesci sovinizam te cu stoga to prijaviti i moderaciji.
gedza.73 gedza.73 12:53 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Ti se pravis malo blesav?

No meni se cini vise da se ovo svodi na rekla mi baba julka




Ti to znas iz iskustva?







Ti se pravis malo blesav?
bolid1 bolid1 12:55 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Ooovaj, ja pokusavam da ukapiram o'cem vi pricate i ne ide mi...evo moje vidjenje SR-HR odnosa...

Proslog leta, stigne drugaru zahtev za smestaj na CSu, dosle dve frendice iz ZG i nas petoro se slatko ubijali na Beer Festu, od slinog raspravljanja istorije one propuste voz i ostanu jos koji dan kod nas...

Dodje tako decembar prosle godine, taman pred Bozic i zaputimo se mi istim tim vozom prema Zagrebu, tamo ista scena, toliko se ubismo od historije, sve preko Alkatraza, Titusa i Purgeraja i neke zurke studenata FERa na koju smo potpuno slucajno upali, pa smo morali sutra vece i u KSET da svrnemo na koju pivu. Btw, jedva stigosmo na vlak, utrcali u poslednjoj sekundi.

Pre neki dan, jedna od dve frendice svratila do drugara u BG, pa ostala jos dva dana...hebiga, lep Gardos nocu, da se ubijaju piva.

Elem, osim tih suptilnih jezickih varijacija da se u Srb vozom, vozis, a u HR, vlakom, vlacis i ostalih gluposti...hebalo nam se slatko za celu pricu, ko je pod kojim gradom izginuo i ko je kome srusio sneska...osim onog cuvenog vica:

-Kasirka: hiljadu dinara.
-Cura: Prosim, koliko je to u tisucama?
-Kasirka: Dve!


Tako da, imam ja jedan predlog...nek Draza, Pavelic i Acif nastave svoju bitku do vecnosti, a mi da iskoristimo ovo lepo vreme i da raspalimo rostilj, svako nek ponese nesto za pojest, popit i slusat...

milisav68 milisav68 13:28 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

bolid1
...osim onog cuvenog vica:

Ušla dva Hrvata u avion koji leti do Njujorka. Jedan sedne na sedište do prozora, a drugi u sredinu. Taman pre poletanja na sedište do prolaza pored njih sedne jedan Srbin. Samo što je izuo cipele i malo se raskomotio, Hrvat pored prozora će:
• Mislim da ću da ustanem da si donesem jednu koka-kolu.
Na to će Srbin:
• Nema problema, ja ću ti je doneti da se ne izvlačiš odatle.
Čim je otišao, Hrvat uzme jednu njegovu cipelu i pljune u nju. Kad se Srbin vratio sa koka-kolom, drugi Hrvat će:
• I ja bih si rado jednu koka-kolu!
Srbin ode da i njemu donese piće a drugi Hrvat mu odmah pljune u drugu cipelu. Srbin se vrati sa koka-kolom i tako su svi uživali u letu do Njujorka. Dok je avion sletao u Njujork, Srbin obuje cipele, shvati šta su ovi uradili i na to će:
• Pa dokle će ovo bre da traje? Ovo neprijateljstvo među nama… ova mržnja… ovo pljuvanje u cipele i pišanje u koka-kolu?!
automatic automatic 13:57 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

a mi da iskoristimo ovo lepo vreme i da raspalimo rostilj, svako nek ponese nesto za pojest, popit i slusat...

dogovoreno

Dok citiras bar navedi citat.

kako samog sebe da citiram?
bolid1 bolid1 14:24 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

milisav68
bolid1
...osim onog cuvenog vica:


Ako se kod Susjeda za sudiju kaze sudac...kako se kaze kurir?

Da ne bude, da su svi na nasu stranu...

Preseli se u Zagreb familija oficira JNA i mali Milan izadje ispred zgrade da vidi sta se desava. Tamo, klinci igraju fudbal i konta klinac da bi mogo i on sa njima.

-Momci, mogu ja da igram fudbal?
-Cuj, nije momci neg' decki.
-Dobro...Decki, mogu ja da igram fudbal?
-Nije igram, pikam je na Hrvatskom.
- Decki, mogu pikat fudbal s'vama?
-E, cuj, nije fudbal neg nogomet.
-Decki, mogu pikat nogomet s'vama?
-Moze.

Posle, cele zajebancije, jurcaju oni po poljani i izlazi Milanova keva na prozor:

-Milane, rucak!
(Milance je kulira)
-Milaneee, RUCAK!
(i dalje kulira)
-Milane, hebem li ti mater, penji se da jedes!

Gleda Milance u cudu:
-Vid'te decki, ne mre covek biti Hrvat ni pol ure, vec mu Srbin hebe majku.


milisav68 milisav68 14:49 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus

Btv. Godinu dana prije znaci 1531 delegacija cara Ferdinanda ide u Carigrad na pregovore. U delegaciji je i Nikola Jurisic. Obzirom da nijemci nisu znali turski niti su turci znali njemacki pregovori su tekli na hrvatskom koji je pored turskog bio drugi sluzbeni jezik na Carigradskoj Porti te je onda Jurisic prevodio na njemacki. No o tome nije Seselj nista pisao pa smatrate da se to nije niti dogadjalo.


Dakle, ipak je svemir manji.

Štaviše, sultan Mehmed II, koji je imao izuzetan talenat za učenje stranih jezika, ne bi mogao sebi dopustiti da ne nauči jezik naroda čija je teritorija pripojena u njegovo veliko carstvo. Pored toga, za vrěme vladavine sultana Bajazita (1389-1402), srpski jezik počeo je da prěuzima karakter jezika dvora i diplomatije, da bi za vladavine Muhameda II došao do prilično visokog ranga pa su zvanični dokumenti pisani kako grčkim tako i srpskim jezikom. Ferman poslat Petru Avonu, moldavskom vojvodi 1456, je jedan primer.

Ahmet Caferğlu (Istambul, 1936)

mikeymike mikeymike 14:56 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Btv. Godinu dana prije znaci 1531 delegacija cara Ferdinanda ide u Carigrad na pregovore. U delegaciji je i Nikola Jurisic. Obzirom da nijemci nisu znali turski niti su turci znali njemacki pregovori su tekli na hrvatskom koji je pored turskog bio drugi sluzbeni jezik na Carigradskoj Porti te je onda Jurisic prevodio na njemacki. No o tome nije Seselj nista pisao pa smatrate da se to nije niti dogadjalo.


Jbt . Sve vise mi se cini da si ti neki provokator
mirakulus mirakulus 15:25 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Jbt . Sve vise mi se cini da si ti neki provokator

Ja? Nisam.
mikeymike mikeymike 15:43 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Jbt . Sve vise mi se cini da si ti neki provokator

Ja? Nisam.


Hrvatski jezik u Konstantinopolju?! Verovatno je tamo rasiren jos za vreme cara Konsantina, koji je takodje govorio Hrvatskim jezikom
mirakulus mirakulus 15:51 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Štaviše, sultan Mehmed II, koji je imao izuzetan talenat za učenje stranih jezika, ne bi mogao sebi dopustiti da ne nauči jezik naroda čija je teritorija pripojena u njegovo veliko carstvo. Pored toga, za vrěme vladavine sultana Bajazita (1389-1402), srpski jezik počeo je da prěuzima karakter jezika dvora i diplomatije, da bi za vladavine Muhameda II došao do prilično visokog ranga pa su zvanični dokumenti pisani kako grčkim tako i srpskim jezikom. Ferman poslat Petru Avonu, moldavskom vojvodi 1456, je jedan primer.

Bas si smijesan.
automatic automatic 17:18 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Hrvatski jezik u Konstantinopolju?! Verovatno je tamo rasiren jos za vreme cara Konsantina, koji je takodje govorio Hrvatskim jezikom

dapache.
mirakulus mirakulus 19:43 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Hrvatski jezik u Konstantinopolju?! Verovatno je tamo rasiren jos za vreme cara Konsantina, koji je takodje govorio Hrvatskim jezikom

Vidis kako si ti pametan.
Poslaniciodu iz Insbruka 27. svibnja, a u Carigrad stignu 17. listopada 1530. Najprvo ih dvaput 25 i 31. listopada saslušao veliki Vezir Ibrahim. I sultan ih primi u audijenciju dvaput: 7. i 9. studenoga. Ferdinand je poslanicima svojim zapovjedio, da imadu govoriti njemački, te onda to prevađati na latinski jezik. Ali u sultanovom dvoru nije nitko znao njemački ni latinski. Ondje se u opće govorilo samo turski, grčki i hrvatski. Na sreću se među poslanicima nalazio odličan Hrvat Nikola Jurišić, te je ovaj istumačio poruku Ferdinandovu na hrvatskom jeziku.
automatic automatic 19:50 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Ali u sultanovom dvoru nije nitko znao njemački ni latinski. Ondje se u opće govorilo samo turski, grčki i hrvatski.

jel princ na kraju ubio zmaja i dobio princezinu ruku?

jel vama istoriju ovako pripovedaju, kao bajke?
Najprvo ih dvaput 25 i 31. listopada saslušao veliki Vezir Ibrahim. I sultan ih primi u audijenciju dvaput: 7. i 9. studenoga. Ferdinand je poslanicima svojim zapovjedio, da imadu govoriti njemački, te onda to prevađati na latinski jezik.

cek, cek, a kako ih je veliki vezir razumeo? jel on govorio hrvatski, ako jeste, gde ga je naucio? da li je moguce da vezir ima prevodioce a da ih sultan nema?
nesto smrdi u ovoj tvojoj prici...
alselone alselone 19:56 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

jel princ na kraju ubio zmaja i dobio princezinu ruku?


Slomio japanki ruku i silovao medveda.
mirakulus mirakulus 19:59 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

jel princ na kraju ubio zmaja i dobio princezinu ruku?

jel vama istoriju ovako pripovedaju, kao bajke?

Smijesan si.
milisav68 milisav68 20:21 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

alselone
jel princ na kraju ubio zmaja i dobio princezinu ruku?


Slomio japanki ruku i silovao medveda.



edit.
A šta je na sve to rekla Hurem?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:31 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci


mirakulus
Jbt . Sve vise mi se cini da si ti neki provokator

Ja? Nisam.


Verujem da nisi.
Ti si stvarno uveren da je istina ovo sto pises.

pregovori su tekli na hrvatskom koji je pored turskog bio drugi sluzbeni jezik na Carigradskoj Porti


A ja mislio da ti ozbiljno odgovorim na komentar gore!
Sta mi bi da sa tobom ozbiljno prican i do sad u pm?
Valjda srpska gostoljubivost sta li ?

I kazes hrvatski zvanicni jesik u Carigradu,. Dobro, a gde je jos bio zvanicni osim u Carigradu i u Hrvatskoj?
U jbt pa Hrvatska tad nije ni postojala, znaci samo u Carigradu?
:)

Milan Karagaća Milan Karagaća 22:51 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Hrvatska izjednacava prava pripadnika ustaskog pokreta sa pravima pripadnika partizanskog...
Hrvatska pokrece proces rehabilitacije Anta Pavelica...

i imaju isto svoje historičare i učenjake koji pričaju o "strašnim partizanskim zločinima" čak da su partizanski zločini veći od onih u Jasenovcu.
Pa jebeš državu u kojoj takav lik javno objavljuje takve stvari a država kao veoma demokratska pa još ide u EU koja je najveći antifašistički i mirovni projekat XX i XXI veka.
U svakoj civilizovanoj državi takav bi bio u zatvoru a rasturanje fašističkih pamfleta i negiranje zločina fašizma i nacizma zabranjeno, kao npr. u Nemačkoj.
A da apsurd bude veći učenjak je neki pročelnik Nadbiskupskog arhiva, i još gore i za razum pogubnije preziva se Razum.
Dr. Stjepan Razum: Nema dokaza za masovne ustaške zločine u Jasenovcu, ali ima za partizanske!
E ono što je još više van razuma i pameti je da skoro istu argumentaaciju koriste i neki vajni srpski istoričari i novokomponovani šnajderi istorije, a ne bi se iznenadio da se čak sastaju i zajednički osmišljavaju projekat i razmenjuju "naučnu metodologiju".
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:01 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Trebao bi objasniti razliku no ne citirajuci SamardjicaMilisava.

Bogami i ovaj kao da mu je brat po materi i yajedno na istom fonu udaraju po partizanima.Evo, jes da ima čovek razumno prezime ali me niko ne može ubediti da se radi o jednom idiotu, budali i pre svega fašisti , koji slobodno deluje u demokratskoj državi koja se zvanično ponosi antifašizmom:
Dr. Stjepan Razum: Nema dokaza za masovne ustaške zločine u Jasenovcu, ali ima za partizanske!
Baš me interesuje vaš komentar.
savamala savamala 23:06 12.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Baš me interesuje vaš komentar.


Мене баш чуди како сте ви комунисти са усташама могли да правите договоре за рушење Југославије.
bolid1 bolid1 00:32 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci


ви комунисти са усташама


Sava, vidi ovako, znam ih najmanje vise koji su tu Jugoslaviju preplakali kao dete rodjeno, tako da, ne preteruj...ima SM veze sa komunizmom koliko i Srbija izlaz na Atlantik.

Juga je pukla jer su se djubrad dogovrila kako da razhebu stvar i to sa onima koji su verovali u nju nema veze.

Krezubi olos koji je iso i dizao jogurt/balvan/ne znam pandan u HR revolucije i poceo da broji kosti nije imao veze sa komunizmom!

Nego, dodjste bre od carskog Stambola, msm, aman, cemu, koja je poenta...jbt, ne vidim je, stvarno je ne vidim, uz svu dobru volju i zelju. Ovo zvuci kao fraza, ali, dok god se vi budete prepucavali ovde na ove teme "istoricari" ce imati municije da pisu istoriju kako im je volje.

Kako ja vidim stvari, a verovatno je potpuno idealisticki. Dok god NASI predsenici/vodje/umne glave/kako god ne kelknu kao Brant u Varsavi i ne kazu: Jeste, nas je, mi smo, oprostite...nece nama boljeg biti, ne pricam o tunjavim izvinjenjima, nego o iskrenom pokajanju. Dok god je Mladic heroj, a Gotovina na bilbordu, nema nam boljeg i stalno cemo se vracati do carskog Stambola, Jasenovca, Pakraca, Knina, Vukovara, Srebrenica, logora u Sr. Mitrovici, Sarajeva i svih ostalih klanica po Bosni, Hrvatskoj i Srbiji koje su i ovako bile samo pokrici za ono sto su tri kretena dogovarala medjusobno. Pokrice za razne legije, arkane i otkud znam koje sve ne protuve i vucibatine koje su prodavale granate jedni drugima i slatko radili posao, dok je obican narod crkavao od gladi!

Jeste, onda bude ono cuveno...nasi u Hagu toliko, a njihovi ovoliko, a ciji je to sud. Zabole me, ciji je! Ne treba neko, sa strane, da nam deli pravdu i da nas gleda kao pokusne kunice nad kojima ce izivljavati svoju istorijsku ulogu pomirenja Balkanskih plemena. Muka mi pripadne kad vidim Karle, Bramerce i ostale i drze nam lekcije iz lepog ponasanja ali muka. A, mi, kao deca, kao jebena deca, sedimo i smejemo se sto je mali Uske dobio packu.

Mater mu, nije 'li nam bilo DOSTA! Nije, nema frke, ajde, svi lepo na poljanu, da se pobijemo ko ljudi...sve ustase, cetnici, balije...ajde, na poljanu, do pojasa, ferka, pa ko dobije, nek pise istoriju...ali, aman...jel mozemo da krenemo dalje?!
savamala savamala 07:32 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

ne preteruj...ima SM veze sa komunizmom koliko i Srbija izlaz na Atlantik.


Е, друже, далеко ти оде. Комунисти и усташе су направили споразум још пре другог светског рата са јединим циљем, рушење Југославије. Каснији догађаји, када се погледају из те перспективе, изгледају као да је споразум остао на снази.
Зна Карагаћа о ком се споразуму ради. Зна и да сам га провоцирао у ситне сате, што, можда, није баш нешто чиме би требало да се поносим али, ипак, спада у редован живот на блогу. Ипак, и Карагаћино знање и сећање некако дође сувише селективно.
hajkula1 hajkula1 08:40 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Na žalost, nemam vremena za kucanje.

Ima bunkerisanih filmova zbog nekih detalja u vezi sa JVuO ali ima u arhivima i savezničkih i hm. tadašnjih neprijatelja dosta informacija koje ne samo da dopunjavaju, nego drastično menjaju stvorenu lažnu sliku o II sv. ratu na ovim prostorima.

O Draži i Milanu Nediću treba drugačije da se govori.
mirakulus mirakulus 08:59 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Bogami i ovaj kao da mu je brat po materi i yajedno na istom fonu udaraju po partizanima.Evo, jes da ima čovek razumno prezime ali me niko ne može ubediti da se radi o jednom idiotu, budali i pre svega fašisti , koji slobodno deluje u demokratskoj državi koja se zvanično ponosi antifašizmom:

U demokraciji svatko ima pravo reci svoje misljenje pa makar to bila i najveca stupidarija. Isto kao u Srbiji i u Hrvatskoj postoje povijesni revizionisti. U nekim situacijama i jedni i drugi udruzili su snage poput dvojca Zvonimir Despot - Pero Simić. Kao i 1942 i sada se sklapaju saveznistva naoko suprotnih strana radi udara na partizane. Rijecnik, tematika i revizionizam potpuno su isti. Samo je u jednoj situaciji Tito Srbozder a u drugoj Hrvatozder.
No treba reci i cinjenicu da tijekom postojanja Jugoslavije povijesnica nije bila razvijena na objektivisticki nacin no isto tako ne moze se reci da je sva literatura falsifikat. Recimo sa srbijanske strane Misa Lekovic je prilicno objektivno pisao koristeci sve izvore. Onda su tu i Fikreta Jelic Butic pa Ljubo Boban pa za stariju povijest Nada Klaic. Vecinom povjesnicari od struke nisu se spustali ispod odredjenih kriterija. Najgora djela su apologetska literatura koju su pisali uglavnom priuceni bivsi partizani u velicanju svojih epopejskih pothvata. No recimo i tu imamo dobre knjige poput Velebitovih Sjecanja. Ovaj Razum je uglavnom bez razuma.
No s druge strane u Hrvatskoj nisu na vlasti preobuceni cetnici u koaliciji s preobucenim nacional socijalistima. To je ipak utjeha.
Sto se tice slobode djelovanja protiv raznih revizionista bori se samo cinjenicama a ne zabranama. to je jos sredinom osamdesetih promovirao Suvar recenicom Knjigom na knjigu.. Jednostavno je argumentima pobiti velikosrbijanska ili velikohrvatska sranja.
Naravno svi ti zele prikazati njihovu stranu u najljepsem svijetlu. No istina bog oko Jasenovca i prijepora najveci krimen imaju mitomani iz Srbije koji su umnazanjem brojki dosli do apsurda pa je tako najveci broj bio milijun i tristo tisuca ubijenih. Kao sto znamo i danas se u Srbiji te brojke uzimaju za meritorne. Najvise vjerujem istrazivanjima koja provodi memorijalni centar Jasenovac.
Baš me interesuje vaš komentar.

Eto. Nadam se da ste zadovoljni.
BTW da li ste culi za odred Hajduk Veljko koji je djelovao jedno vrijeme u zapadnoj slavoniji? Radilo se o partizanskom odredu sastavljenom iskljuciovo od Srba ciji je jedini zadatak bio sprijecavanje infiltracije bosanskih cetnika u zapadnoj slavoniji. Valja napomenuti da se u zapadnoj slavoniji nikada nije uspio razviti cetnicki pokret.
sevarlica sevarlica 09:22 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Zašto manipulišete istorijskim činjenicama? NOP tokom II svetskog rata je bio ANTIFAŠISTIČKI, za razliku od ravnogorskog pokreta.


Zašto vi Filipe manipulišete činjenicama.

Pa nigde u svetu antifašistički pokreti jedne države nisu bili okrenuti protiv naroda te države osim u Srbiji.
Svi antifašistički pokreti u okupiranom delu Evrope su se borili za svoj narod a komunisti Jugoslavije samo ui isključivo za vlast.
Niko drugi nije tako olako žrtvovao svoj narod, t.j. narod države u kojoj ratuje, osim možda Staljina mada je on prema Rusima imao simpatije isto koliko i Tito prema Srbima.

Četnički pokrete je formiran samo i isključivo kao antiteža fašističkoj sili. To je bio pokret koji je trebalo da samo svojim postojanjem promeni način ophođenja prema srpskim civilima(koji su najviše stradali 1941-e), što je donekle i uspelo. Nemci su praktično stopirali ubijanja Srba na teritoriji koju su kontrolisali i na nagovor Nedića preuzeli kontrolu nad nekim oblastima od Bugara, Mađara i Albanaca. Takođe, kao kontra meru uveli su sistem 100za1, i to je trebalo biti to. Četnici da ne diraju Nemce, Nemci da ne diraju Srbe i da se kroz ceo haos prođe sa najmanje moguće žrtava.

Sa druge strane, partizani u rat ulaze tek nakon napada Nemačke na SSSR, u početku sarađuju sa JVuO ali vrlo brzo svojim akcijama počinju da narušavaju dogovor između JVuO i Nemaca u Srbiji. Umesto da ratuju van Srbije, sa npr ustašama, oni napadaju najviše mesta sa pretežno pro-monarhističkim stanovništvom. Direktno, svojim akcijama partizani su samo u drugoj polovini 41-e krivi za streljanje više od 10.000 Srba. O izdaji od strane partizana prilikom opsade Kraljeva da i ne govorimo. To je bio razlog za dalje sukobe između JVuO i partizana.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:42 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Ипак, и Карагаћино знање и сећање некако дође сувише селективно

Da ti nisi možda Veselin Đuretić, Milislav Samardžić,Pero Simić ili si sva trojica zajedno.
deset_slukom deset_slukom 09:45 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

sevarlica
i to je trebalo biti to. Četnici da ne diraju Nemce, Nemci da ne diraju Srbe i da se kroz ceo haos prođe sa najmanje moguće žrtava.


Meni to više liči na primirje nego na gerilski rat?
savamala savamala 09:50 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Da ti nisi možda Veselin Đuretić, Milislav Samardžić,Pero Simić ili si sva trojica zajedno.


Их, није ваљда да је ово све што можеш да кажеш? И, како ја да одговорим? Да те питам да ли си ти Латинка Перовић?
mirakulus mirakulus 10:02 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Svi antifašistički pokreti u okupiranom delu Evrope su se borili za svoj narod a komunisti Jugoslavije samo ui isključivo za vlast.
Niko drugi nije tako olako žrtvovao svoj narod, t.j. narod države u kojoj ratuje, osim možda Staljina mada je on prema Rusima imao simpatije isto koliko i Tito prema Srbima.

Svi pokreti bore se protiv okupatora i domacih izdajnika. Cetnici su domaci izdajnici
»Komandant odseka nemačke vojske Rogatica — Sarajevo Gorska garda Njegovog Veličanstva kralja Petra II, u borbama sa komunistima od Ivanjice pa zaključno sa severnim padinama planine Devetka, utrošila je skoro svu municiju, tako da je običan strelac ostao sa po 10 metaka a na automat prosečno 100—150 metaka.
Usled ovakvog stanja u municiji nemoguće je preduzeti veće akcije protiv komunista, a novim protivnapadom komunisti bi mogli povratiti izgubljene položaje i time ugroziti komunikacije koje Vi sada koristite.
Kako Gorska garda Nj. V. kralja Petra II ni jednom prilikom nije napadala nemačku vojsku iza busija i zaseda, nego se uvek samo borila protiv najvećih zlotvora celog sveta — komunista, to bi u našem zajedničkom interesu bilo dobro da nas pomognete u puščanoj, mitraljeskoj i bacačkoj municiji, te kako bi mogli produžiti našu borbu do konačnog uništenja komunista.
U ovom cilju šaljem Vam mog oficira za vezu poručnika g. Sarkovića, koji će Vam usmeno izložiti naše današnje najnužnije potrebe.
Smatram da ćete me kao vojnik i nacionalista potpuno razu-meti i shvatiti situaciju u kojoj se danas zajedno nalazimo, te ćete nas utoliko pre pomoći.
Komandant Gorske garde Nj. V. kralja inžinjerski major K.« (Kalabić — nap. pis.)
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:44 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

savamala
Da ti nisi možda Veselin Đuretić, Milislav Samardžić,Pero Simić ili si sva trojica zajedno.


Их, није ваљда да је ово све што можеш да кажеш? И, како ја да одговорим? Да те питам да ли си ти Латинка Перовић?

Nemoj Latinku, ima tu još vrsnih istoričara kao što su Dubravka Stojanović, Olga Milosavljević, Olga Pintar,...
registry_machine registry_machine 11:24 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Svi pokreti bore se protiv okupatora i domacih izdajnika. Cetnici su domaci izdajnici

A koga su izdali?
registry_machine registry_machine 11:25 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Recimo sa srbijanske strane Misa Lekovic je prilicno objektivno pisao koristeci sve izvore. Onda su tu i Fikreta Jelic Butic pa Ljubo Boban pa za stariju povijest Nada Klaic.


Nije ovo vise SFRJ pa da politicari iz Hrvatske ocenjuju ko je podoban, a ko nije.
sevarlica sevarlica 12:10 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Svi pokreti bore se protiv okupatora i domacih izdajnika. Cetnici su domaci izdajnici


Uh koliko je neprimerno da ovako nešto izađe iz usta pro-ustaškog glasnogovornika iz susedne nam države. Iz više razloga.

1. Prvom rečenicom si relativizovao sve pokrete i njihova dela i/ili zlodela(svi su ih imali osim Ustaša koji su samo imali zlodela).

2. U drugoj si četnike nazvao "domaćim" što je oksimoron par ekselans. Kako tebi četnik može biti "domaći izdajnik" kad su oni za vas susede, egzotika iz daleke Srbije.

3. Nemoguće je biti izdajnik 1941-e vlasti koja je formirana 1945-e.

4. U najgorem slučaju četnici su bili samo gubitnici rata, mada je sa njihovim padom izgubila i Srbija.
sevarlica sevarlica 12:17 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

deset_slukom
sevarlica
i to je trebalo biti to. Četnici da ne diraju Nemce, Nemci da ne diraju Srbe i da se kroz ceo haos prođe sa najmanje moguće žrtava.


Meni to više liči na primirje nego na gerilski rat?


Šahovska rokada, ostvarivanje ciljeva i zatezanje bez ljudskih gubitaka.

Možemo da pričamo šta hoćemo, herojstva nam kroz istoriju ne manjka al nam pragmatizma i političke pameti manjka stalno.
Znaš, može ceo svet na stub srama da stavi jednog Kvislinga, ali tom :fašisti, kolaboratoru, uzurpatoru, itd. svaki Norvežanin i dan danas potajno odaje počast i zahvaljuje. Čisto informacija radi, Norveška je imala nešto manje od 10.000 žrtava WWII, od toga su 8.000 vojnici stradali u odbrani zemlje od Nemaca, oko 700 Jevreja i ostatak od nešto više od 1.000 stradalih tokom WWII od direktnih i indirektnih posledica rata.

Koliko je Srba streljano partizanskim akcijama tipa "pucaj i begaj u šumu k'a heroj" ????
Hiljade, desetine hljada?
freehand freehand 12:21 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Recimo sa srbijanske strane Misa Lekovic je prilicno objektivno pisao koristeci sve izvore. Onda su tu i Fikreta Jelic Butic pa Ljubo Boban pa za stariju povijest Nada Klaic. Vecinom povjesnicari od struke nisu se spustali ispod odredjenih kriterija. Najgora djela su apologetska literatura koju su pisali uglavnom priuceni bivsi partizani u velicanju svojih epopejskih pothvata. No recimo i tu imamo dobre knjige poput Velebitovih Sjecanja.

Sve čekam nećeš li pomenuti Dušana Bilandžića ili Aleksandra Bajta.
Ili obojicu.
Izgleda da nećeš?
mirakulus mirakulus 12:24 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

1. Prvom rečenicom si relativizovao sve pokrete i njihova dela i/ili zlodela(svi su ih imali osim Ustaša koji su samo imali zlodela).

Ne nego kazem da se oslobodilacki pokreti bore protiv okuzpatora i domacih izdajnika. Cetnici su suradjivali sa okupatorom te su bili domaci izdajnici. Ne prema drzavi nego prema narodu.
2. U drugoj si četnike nazvao "domaćim" što je oksimoron par ekselans. Kako tebi četnik može biti "domaći izdajnik" kad su oni za vas susede, egzotika iz daleke Srbije.

Zaboravljas na Momcila Djujica i na dinarski korpus. Eto on je od 1941 bio sluga pa i tako i sam fasista jer vec od lipnja 1941 cetnici u dalmaciji sklapaju sporazum s talijanima. Pored toga poklali su oni dosta ljudi po dalmaciji da ih se moze smatrati domacim izdajnicima. Vidim ne baratas s istorijom cetnistva.
3. Nemoguće je biti izdajnik 1941-e vlasti koja je formirana 1945-e.

Izgleda da malo sporije kapiras. Izdajnici prema narodu. Znaci jugoslaviju su okupirali i svi koji se nisu borili te su jos pri tome suradjivali s okupatorom su izdajnici. Vrlo jednostavno.
4. U najgorem slučaju četnici su bili samo gubitnici rata, mada je sa njihovim padom izgubila i Srbija.

Cetnici su bili sljam i olos najgore vrste. Ruku pod ruku sa svojim prijateljima ustasama. Ne zaboravi da nakon maja 1942 nema neprijateljstava izmedju cetnika i ustasa. Postoji i prica o paradi za deseti travanj u Kninu 1943 u kojoj je ucestvovala i ceta dinarskog korpusa.
sevarlica sevarlica 12:47 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Zaboravljas na Momcila Djujica i na dinarski korpus


Ne zaboravljam, ali mi ovde govorimo o Srbiji.

Vidim ne baratas s istorijom cetnistva.


Pa šta da radim kad ne baratam na sabranim (zlo)delima Jove Kape u opusu "Goli-otok, dokolica i istoreija četništva"

Izgleda da malo sporije kapiras


Pro-fašističko-ustašku propagandu ni ne želim da kapiram brže.

Vrlo jednostavno.


Daleko od toga.

Cetnici su bili sljam i olos najgore vrste.


Četnici su samo formacija u okviru JVuO, dakle PROFESIONALNI vojnici. Pre bih kao šljam i ološ deklarisao neke druge, ali ajde..
Četnici nisu nastali u WWII već su u njemu nestali, a to što ti razne bandite koji su u RH uleteli sa oružjem krijući se ispod četničke zastave nazivaš četnicima, to je tvoj problem, tvoje neznanje i tvoja sramota.

Postoji i prica


...i bajka, i basna, i narodna pesma. Kao neko ko podržava stranu koje je imala 60 godina pisanja i stvaranja istorije malo je bez veze da vadiš ovakve rečenice,nije dovoljno što imate već formirane i sređene kartoteke nego ajd malo da se bavimo i pričama i time šta je baba Simana rekla...


Činjenica:

1. Jedna i najbitnija. Činjenica, da je država u kojoj živiš nastala na višedecenijskom(evo još malo vekovnom) progonu nekolicine naroda a posebno Srpskog, trebalo bi da te moralno udalji od bilo kakvog komentarisanja ovakvih tema.
1915- najveće zločine, posebno u Sremu i Mačvi, činili su odredi sa teritorije Hrvatske. Vešanja, paljenja, sakaćenja, itd. nekoliko desetina hiljada Srba je ubijeno od strane samo tih odreda
1941-1945 Na teritoriji NDH je stradalo više od milion Srba, stotine hiljada proterano.
1991-1995 Sa teritorije RH proterano pola miliona Srba.

Vaša državnost je zasnovana na količini srpske krvi, i sutra kada Srba više ne bude bilo bićete zbunjeni koga sad treba da mrzite.
mirakulus mirakulus 13:03 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Ne zaboravljam, ali mi ovde govorimo o Srbiji.

Ne mi govorimo o cetnickom pokretu.
Četnici su samo formacija u okviru JVuO, dakle PROFESIONALNI vojnici. Pre bih kao šljam i ološ deklarisao neke druge, ali ajde..
Četnici nisu nastali u WWII već su u njemu nestali, a to što ti razne bandite koji su u RH uleteli sa oružjem krijući se ispod četničke zastave nazivaš četnicima, to je tvoj problem, tvoje neznanje i tvoja sramota.

Joj sto volem ove vanabi istorijske revizioniste koji su sve svoje znanje pokupili s interneta.
1. Jedna i najbitnija. Činjenica, da je država u kojoj živiš nastala na višedecenijskom(evo još malo vekovnom) progonu nekolicine naroda a posebno Srpskog, trebalo bi da te moralno udalji od bilo kakvog komentarisanja ovakvih tema.

Ovo je vrlo zanimljiva teza. Jos kad bi ju mogao i dokazati bilo bi vrlo dobro. Znaci recimo statistika o broju diplomata od 1945 do 1990 po nacionalnostima, o nacionalnom sastavu oficirskog kadra u JNA o nacionalnom sastavu milicije po republikama i sve to podijeljeno po cinovima, o nacionalnom sastavu ucitelja, nastavnika i profesora po republikama itd.
1915- najveće zločine, posebno u Sremu i Mačvi, činili su odredi sa teritorije Hrvatske. Vešanja, paljenja, sakaćenja, itd. nekoliko desetina hiljada Srba je ubijeno od strane samo tih odreda

Ovaj mi je dio uvijek najbolji kad revizuionisti krenu s time:
Nikola Vujičić, zvani Sudžuk, ratovao je po Srbiji u sastavu 96. infanterijske regimente, 1914. godine. Taj Sudžuk, puka sirotinja, pošto se vratio živ iz rata, hvalio se po selu kako je u Mačvi naticao na bajonet živu srpsku djecu: »Barnem ga, odignem u vis i zavrtim nekoliko puta«. Sudžuk je bio čisti Srbalj, krstio sc -tri prsta, znao je Očenaš-iže-jesi i slavio Krsno Ime Svetog Đurđa. E, moj Nikola Sudžuče, šta da kažemo o tebi? Da si gnjida, uš iz čarape, upljuvak, pasji nakotr Malo je, a možda i previše. Da oplakujemo »tragediju srpstva«? I to je plitka koještarija. Tragedija je mnogo dublja i, barem zasad, bez spuštanja zavjet. Dokle doseže naše pravo da ti sudimo, ili - praštamo?

Izvor Gojko Nikolis Korijen, stablo pavetina.
1941-1945 Na teritoriji NDH je stradalo više od milion Srba, stotine hiljada proterano.

Kad ti mene pitas sto te briga za Srbiju ja tebe mogu pitati sto te briga za Hrvatsku i Bosnu? No napomenimo jos jedan tvoj falskifikat. Prema istrazivanjima Kocovica i Zerjavica sto se smatra za najvjerodostojnija demografska istrazivanja ukupni broj mrtvih na teritoriji cijele zemlje je oko milijun i sto tisuca. Ako je samo u NDH ubijeno milijun Srba kolike su zrtve u drugim krajevima? Nesto ti ne ide matematika.
1991-1995 Sa teritorije RH proterano pola miliona Srba.

Koliko je bilo Srba u Hrvatskoj po popisu 1991? Koliko ih je po popisu 2001?
Niti ovdje ti ne ide matematika.
Evo Karagaca s cime se mi moramo bakcati i na koji nacvin revizionizam utjece na malu djecu i kakve strasne posljedice na njih ostavlja.
sevarlica sevarlica 13:52 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Ovo je vrlo zanimljiva teza.


Nije preterano zanimljiva samo je teška.

Šta je bilo bilo je, nema tu nazad. Da je bilo sreće mi nikada nismo trebali da pravimo zajedničku državu. Trebao je svako svoju.
Zbog sebičnog osećaja lažne veličine jednog vladara i njegove želje da vlada velikom državom Srbi su uvučeni u suživot sa Hrvatima koji su pak, normalno, hteli svoju državu.
Da je bilo pameti Srbija bi potpisala Londonski ugovor, izašla iz WWI pa bi posle valjda bila dovoljno pametna da u WWII ostane koliko-toliko neutralna. Srbi i Srbija nisu imali interese za ulazak ni u jedan sukob posle WWI.
Ovaj poslednji rat je tek pokazatelj gluposti onih koji su vodili Srbiju. SFRJ je trebala da se raspadne tiho, ali je opet jedna budala htela da bude car.
mirakulus mirakulus 14:04 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Šta je bilo bilo je, nema tu nazad. Da je bilo sreće mi nikada nismo trebali da pravimo zajedničku državu. Trebao je svako svoju.
Zbog sebičnog osećaja lažne veličine jednog vladara i njegove želje da vlada velikom državom Srbi su uvučeni u suživot sa Hrvatima koji su pak, normalno, hteli svoju državu.
Da je bilo pameti Srbija bi potpisala Londonski ugovor, izašla iz WWI pa bi posle valjda bila dovoljno pametna da u WWII ostane koliko-toliko neutralna. Srbi i Srbija nisu imali interese za ulazak ni u jedan sukob posle WWI.
Ovaj poslednji rat je tek pokazatelj gluposti onih koji su vodili Srbiju. SFRJ je trebala da se raspadne tiho, ali je opet jedna budala htela da bude car.

Vec uobicajen dijapazon kuknjave lekikosrBskih placipicka.
Londonski sporazum. Zaso Srbija nije potpisala londonski sporazum?
Drugi svjetski rat. Pa Hitler je nudio pristup trojnom paktu i jos solun pride al ste vi u Beogradu na nagovor engleza izvrsili puc i jos razbijali i palili po Zemunu. Ta tko vas je tjerao?
A za posljednji rat. Pa htjeli ste granice do Vivovitice i kavlobaga. Nego nisi li ti neki glasnogovornik vojvode Seselja?
sevarlica sevarlica 14:28 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

mirakulus
Šta je bilo bilo je, nema tu nazad. Da je bilo sreće mi nikada nismo trebali da pravimo zajedničku državu. Trebao je svako svoju.
Zbog sebičnog osećaja lažne veličine jednog vladara i njegove želje da vlada velikom državom Srbi su uvučeni u suživot sa Hrvatima koji su pak, normalno, hteli svoju državu.
Da je bilo pameti Srbija bi potpisala Londonski ugovor, izašla iz WWI pa bi posle valjda bila dovoljno pametna da u WWII ostane koliko-toliko neutralna. Srbi i Srbija nisu imali interese za ulazak ni u jedan sukob posle WWI.
Ovaj poslednji rat je tek pokazatelj gluposti onih koji su vodili Srbiju. SFRJ je trebala da se raspadne tiho, ali je opet jedna budala htela da bude car.

Vec uobicajen dijapazon kuknjave lekikosrBskih placipicka.
Londonski sporazum. Zaso Srbija nije potpisala londonski sporazum?
Drugi svjetski rat. Pa Hitler je nudio pristup trojnom paktu i jos solun pride al ste vi u Beogradu na nagovor engleza izvrsili puc i jos razbijali i palili po Zemunu. Ta tko vas je tjerao?
A za posljednji rat. Pa htjeli ste granice do Vivovitice i kavlobaga. Nego nisi li ti neki glasnogovornik vojvode Seselja?



deset_slukom deset_slukom 16:03 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

sevarlica
deset_slukom
sevarlica
i to je trebalo biti to. Četnici da ne diraju Nemce, Nemci da ne diraju Srbe i da se kroz ceo haos prođe sa najmanje moguće žrtava.


Meni to više liči na primirje nego na gerilski rat?


Šahovska rokada, ostvarivanje ciljeva i zatezanje bez ljudskih gubitaka.

Možemo da pričamo šta hoćemo, herojstva nam kroz istoriju ne manjka al nam pragmatizma i političke pameti manjka stalno.
Znaš, može ceo svet na stub srama da stavi jednog Kvislinga, ali tom :fašisti, kolaboratoru, uzurpatoru, itd. svaki Norvežanin i dan danas potajno odaje počast i zahvaljuje. Čisto informacija radi, Norveška je imala nešto manje od 10.000 žrtava WWII, od toga su 8.000 vojnici stradali u odbrani zemlje od Nemaca, oko 700 Jevreja i ostatak od nešto više od 1.000 stradalih tokom WWII od direktnih i indirektnih posledica rata.

Koliko je Srba streljano partizanskim akcijama tipa "pucaj i begaj u šumu k'a heroj" ????
Hiljade, desetine hljada?


Nemam ja problem sa takvim pristupom. Samo bi bilo dobro da se međusobno dogovorite šta je bilo - da li se JVuO borila protiv okupatora, ili je sklopila primirje? Još ako se tokom primirja borila protiv komunista (a jeste), zar to onda nije kolaboracija?

Ako nije bilo takvog primirja, koliko je srpskih civila streljano po principu sto za jednog, kao posledica pogibije nemačkih vojnika od strane četnika?

Dakle, samo me zbunjuje različit pristup, od komentatora do komentatora - čas antifašisti, čas mirotvorci...
mirakulus mirakulus 16:19 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Ako nije bilo takvog primirja, koliko je srpskih civila streljano po principu sto za jednog, kao posledica pogibije nemačkih vojnika od strane četnika?

Kad je pocetkom cetrestrece Bejli bio kod Draze i kad su poslali i ekipe i eksploziv za unistavanje prometnica sve se izjalovilo a Na Bejlijevo nagovaranje da pocnu s diverzijama Draza je rekao " necemo mi ratovati za engleske interese do poslednjeg srbina" U ovim rijecima je sve receno.
Dakle, samo me zbunjuje različit pristup, od komentatora do komentatora - čas antifašisti, čas mirotvorci...

Da to je jedna shizofrena situacija. Moraju dokazati antifasizam suradnika fasista. Znaci recimo kako se Djujic borio protiv fasizma suradjujuci s talijanima? Vjerujem da mnogi ravnogorac nema odgovora na to i slicno pitanje. Ta uostalom niti ja na svoja pitanja osim nekakvih zelenih oznaka ne dobijam odgovore. Tako niti tebi nece odgovoriti.
hajkula1 hajkula1 16:28 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Filip Mladenović

SFRJ je srušio nacional-socijalistički vukodlak Slobodan Milošević


Otkud se on pojavio? Pao s neba pa se svi poplasili i razbezali?

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:34 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Londonski sporazum. Zaso Srbija nije potpisala londonski sporazum?


Zato sto je onaj mamlaz od Aleksandra hteo da bude kralj velike drzave i bio spreman da za to plati cenu, a cena je bila nestanak Srbije.
Naravno da Hrvati nisu krivi za nestanak Srbije, oni se nisu ni pitali ni o cemu tad, oni su samo bili dobri politicari i dobro pretpostavili sta je za njih bolje. A imali su izbor: Ili pod Karadjordjevice sa sansom da se nekada osamostale, ili pod Italiju bez ikakvih sansi da ikada dobiju svoju drzavu.
I izabrali su pametno.

Gresi svako ko ocekuje zahvalnost od Hrvata, jer nacije nemaju emocije da bi se tako nesto ocekivalo.
Ono sto sada Srbija moze da uradi je da Aleksandra Karadjordjevica okarakterise kao negativnu istorijsku licnost, a ne da mu podize spomenike i to tako sto mu na postament ispod imena pise "ujedinitelj"
S kim nas to ujedinio?
Sa onima koji su koristili svaku priliku da sakriveni iza skuta jeceg pokolju sto se vise moglo. I cetrdesetih skrivenih iza skuta Hitlera, i devedesetih iza skuta NATOa.
Ako neko treba da dize spomenike tom kralju onda je to Hrvatska, ali posto je to sada druga drzava (konacno i srecom) neka ona odulucje kako ce se odnositi prema njemu.
Srbija sigurno nema razloga da ga slavi jer je pod njegovom vlascu Srbije nestalo.
Pa Hitler je nudio pristup trojnom paktu i jos solun pride al ste vi u Beogradu na nagovor engleza izvrsili puc i jos razbijali i palili po Zemunu. Ta tko vas je tjerao?

Umesto kao Hrvati da ga docekaju cvecem pa dobiju i Bosnu i Hercegovinu?
Uklapa ti se logika, uklapa.

Milan Karagaća Milan Karagaća 23:36 13.08.2012

Re: Radi mira u komsiliku i u samoj kuci

Koliko je bilo Srba u Hrvatskoj po popisu 1991? Koliko ih je po popisu 2001?

1991.godine:
Пописано је 4.784.265 становника, од тога: Хрвати - 3.736.356 (78,09%), Срби - 581.663 (12,15%), Југословени - 106.041 (2,21%), Муслимани - 43.469, Словенци - 22.376, Мађари - 22.355, Италијани - 21.303, Чеси - 13.086, Албанци - 12.032, Црногорци - 9.724, Роми - 6.695, Македонци - 6.280, Словаци - 5.606, Русини - 3.253, Немци - 2.635, Украјинци - 2.494, Румуни - 810, Руси - 706, Пољаци - 679, Јевреји - 600, Бугари - 458, Турци - 320, Грци - 281, Аустријанци - 214, Власи - 22, остале мањине - 3.012, регионално опредељени - 45.493, национално неопредељени - 73.376 и непознато - 62.926;

2001.godine
:
Укупан број становника је мањи и износи 4.437.460 од тога је Хрвата 3.977.171 (89,63%), Срба 201.631 (4,54%), Бошњака 20.755 (0,47%),..itd
ZNAČI BROJ SRBA U HRVATSKOJ JE 2001.godine MANJI ZA 380.032 STANOVNIKA U ODNOSU NA 1991.godinu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana