Šta bih ja uradio

Ivan Marović RSS / 04.02.2008. u 17:59

Sad treba igrati pametno. Srce vuče da se ide na prevremene izbore, ali treba biti razuman, treba misliti strateški, pre svega treba matirati Koštunicu. Ako se sada raspišu prevremeni parlamentarni izbori, pa demokrate i radikali dobiju po četrdesetak procenata, opet neće moći da se formira vlada bez Koštunice, a onda je bolje ni ne ići na izbore. Koštunica je sada u defanzivi i u tom slučaju bi se oporavio. Ono što sad treba da se uradi je da se Koštunica još više satera u čošak, da se prisili da napravi još neku grešku. Evo šta bih ja uradio.

Prvo bih Koštunici poslao pismo sledeće sadržine: "Između dva izborna kruga primili smo od Vas neki predlog izmene koalicionog sporazuma. Pošto je bila frka nismo stigli da ga pročitamo, ali dopada nam se ideja da promenimo koalicioni sporazum. Evo u prilogu vam šaljemo naš predlog promene sporazuma. Obratite pažnju na prvu stavku - premijer iz DS-a. Ne znamo da li ste obavešteni, ali to je ona stranka čiji je predsednik upravo pobedio na izborima."

Drugo, dok se Koštunica peče nas tihoj vatri, poslao bih Nikoliću pismo sledeće sadržine: "Svaka čast na rezultatima, vidite kako je lepše kada se takmiče samo dve stranke, građani to mnogo više vole, što potvrđuje i povečana izlaznost. U skladu s tim, mogli bismo da u skupštini izglasamo promenu izbornog zakona kojim se uvodi većinski izborni sistem, pa onda da bude izbor između demokrata i radikala, kao u zlatno doba srpske demokratije."

EDIT: Evo tokom diskusije se pojavila i alternativa drugom pismu, umesto većinskog sistema, povećanje cenzusa. Isti efekat sa manje petljancije. Igipop rulez!

Treće, dva pisma iste sadržine, jedno Dinkiću, drugo Čedi: "Drugari, 'ajde da se kolektivno učlanite u DS, naši smo, biće većinski izbori, mislim možete da probate i sami, ali ne bismo vam preporučili."

Dakle, matiranje Koštunice, objedinjavanje demokratskih snaga i izborni sistem koji će omogućiti stabilnost vlade i povećati kvalitet izabranih poslanika. Dobro, ne mora ovako, može i polako, ali onda bez kukanja.

P.S. Sutra je super utorak. Sprem'te se.



Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Moderator06 Moderator06 22:33 04.02.2008

Re: ujedinjenje

Maroviću, u čemu je problem, što se brišu postovi?

Problem je u Vasem uvredljivom komentaru.
Takodje, moderacija je obrisala i komentare Trinidada Tobagovica koji, iako saljivog karaktera, ipak opisuju scene "eksplicitnog nasilja" :)
nikolla90 nikolla90 23:21 04.02.2008

Re: ujedinjenje

Moderator06
Maroviću, u čemu je problem, što se brišu postovi?

Problem je u Vasem uvredljivom komentaru.


U tom postu apsolutno ništa nije bilo uvredljivo.

Ništa, ponoviću samo pitanje, pod uslovom da nije uvredljivo:

Koje je je to "zlatno doba" srpske demokratije?
nozika nozika 23:25 04.02.2008

Re: ujedinjenje

Ma nije napad histerije nego mi prosto doslo da se malo nasmejem , a vi znate da budete tako duhoviti ponekad!:))
Rasina Rasina 23:28 04.02.2008

Re: ujedinjenje

U izbeglishtvu?
Ivan Marović Ivan Marović 23:29 04.02.2008

Re: ujedinjenje

nikolla90
Ništa, ponoviću samo pitanje, pod uslovom da nije uvredljivo: Koje je je to "zlatno doba" srpske demokratije?
Ponoviću odgovor, pod uslovom da nije uvredljivo: To je legendarno doba kada je cvetala demokratija u Srba, pre nego što su došli Nemanjići sa zlatnim kašikama i uveli konzumerizam.
navodno navodno 23:33 04.02.2008

Re: ujedinjenje

Moderator06
Problem je u Vasem uvredljivom komentaru.Takodje, moderacija je obrisala i komentare Trinidada Tobagovica koji, iako saljivog karaktera, ipak opisuju scene "eksplicitnog nasilja" :)

Da iskoristim prisustvo moderatora, zbog cega sa mog nicka mogu da ostavim komentar samo kao repliku na druge komentare (naravno, podrazumeva sa da Ivan nije blokirao komentare sa nicka "navodno"
Moderator06 Moderator06 23:40 04.02.2008

Re: ujedinjenje

navodno

Da iskoristim prisustvo moderatora, zbog cega sa mog nicka mogu da ostavim komentar samo kao repliku na druge komentare (naravno, podrazumeva sa da Ivan nije blokirao komentare sa nicka "navodno"

Cim ste tu, nije Vas blokirao.
Sta se desava kada kliknete na opciju ispod teksta - "Posaljite komentar"?

Ako moze na PP, da ne trolujemo blog.

Hvala.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:41 04.02.2008

Re: ujedinjenje

doktorka

...moze , pod uslovom da ceda postane predsednik ds.


mislim da je bolje zoki zhivkovic da bude.
G r o f i c a G r o f i c a 00:15 05.02.2008

Re: ujedinjenje

To je legendarno doba kada je cvetala demokratija u Srba, pre nego što su došli Nemanjići sa zlatnim kašikama i uveli konzumerizam

Upravo citam roman o Nemanjicu i Svetom Savi ali jos nisam stigla do zlatnih kasika i odgovora na pitanje zastu su nasi prostori toliko interesantni. Kazu da se u toj knjizi nalazi odgovor. Bojim se da taj odgovor nisu zapravo te zlatne kasike koje su u medjuvremenu i od vlage na vetrometine zardjale.:)))
irvas irvas 00:52 05.02.2008

Re: ujedinjenje

Ivan Marović
To je legendarno doba kada je cvetala demokratija u Srba, pre nego što su došli Nemanjići sa zlatnim kašikama i uveli konzumerizam.

consumer society kao osnova za razvoj liberalnog kapitalizma. zlatna kasika je majka civilizacije:)))))
Atomski mrav Atomski mrav 09:24 05.02.2008

Re: ujedinjenje

mislim da je bolje zoki zhivkovic da bude.

Zašto su Amerikanci izabrali Ronalda Regana za predsednika? Da dokažu kako i star čovek može da vodi državu.
Zašto su Sovjeti postavili Mihaila Gorbačova za generalnog sekretara KP? Da dokažu kako i mlad čovek (u poređenju sa prethodnicima) može da vodi državu.
A zašto su Srbi imali Zorana Živkovića kao premijera? Da dokažu da svako može da vodi državu...
v.d. v.d. 18:42 05.02.2008

Re: ujedinjenje

Ivan Marović

nikolla90
Ništa, ponoviću samo pitanje, pod uslovom da nije uvredljivo: Koje je je to "zlatno doba" srpske demokratije?
Ponoviću odgovor, pod uslovom da nije uvredljivo: To je legendarno doba kada je cvetala demokratija u Srba, pre nego što su došli Nemanjići sa zlatnim kašikama i uveli konzumerizam.


hahahahaha
carski!
mislim, to kada je Dusan dosao
skyspoter skyspoter 21:28 04.02.2008

teorija

a sta ako kostunica ubaci amadman na ustav i ukine poziciju predsednika drzave ? da li je demokratski sistem u srbiji toliko jak da ovakva aksioma ne moze da se dogodi?
ludvig ludvig 21:56 04.02.2008

Re: teorija

skyspoter
a sta ako kostunica ubaci amadman na ustav i ukine poziciju predsednika
drzave ? da li je demokratski sistem u srbiji toliko jak da ovakva
aksioma ne moze da se dogodi?


jeste.
G r o f i c a G r o f i c a 00:17 05.02.2008

Re: teorija

a sta ako kostunica ubaci amadman na ustav i ukine poziciju predsednika drzave ?

Mr neobavesteni u stanju pospanosti moze mnogo toga da osmisli. Treba biti na oprezi.
Gorio Gorio 21:32 04.02.2008

Više nego on

Nisam baš potpuno saglasan sa vašim planom "uradi sam" , ali svakako je podsticajan, i verujem da bi vi uradili nešto.
Za razliku od vas, B. Tadić neće uraditi ništa.
Nije pesimizam, tako ga vidim, nije on za velika dela.
gagonja gagonja 22:11 04.02.2008

Spasi Srbiju i ubij se!!!



Svilanović: Časna ostavka

Korak dalje otišao je funkcioner Pakta za stabilnost jugoistočne Evrope Goran Svilanović, koji je ocenio da bi bilo politički časno da premijer Srbije Vojislav Koštunica podnese ostavku.

"Ako premijer zaista želi dobro Srbiji, jedini njegov dobar potez bila bi ostavka i izbor nove vlade u parlamentu", rekao je Svilanović.
Atomski mrav Atomski mrav 09:24 05.02.2008

Re: Spasi Srbiju i ubij se!!!

Časna ostavka

Al' čast je čast, a vlast je vlast...
Modesty Blaise Modesty Blaise 22:40 04.02.2008

Kamo ga mat

?
historix historix 22:41 04.02.2008

Prodjoh veceras pored rezidencije...

... Gospodina VK pravnika!

Kao sto svi znaju, on mora da glumi skromnost i opterecuje budzetske troskove za Njegovo obezbedjenje, pa zivi u centru Beograda, u svome profesorskom stanu.

Dakle, novine su sledece: u prizemlju komsinica otvorila frizerski salon. Sada muceni portiri moraju da pretresaju sve klijente i klijentkinje, da neko ne bi kojim slucajem produzio stepenicama do Njegovog stana sa nekim sumnjivim paketom.

Ili moda ne moraju! Ili mozda nece! Mozda je i njima dojadilo da maltretiraju nesrecni komsiluk. Mozda su odbili poslusnost... A mozda je i VK odlucio da se preseli - u penziju, nadam se! Doduse, svetla na ostalim spratovima bila su pogasena... Sada se vec brinem, mozda je cela ova inspirativna blogerska prepiska bila suvisna?

Mozda je jednom uspeo da bude blagovremeno obavesten, a zatim i da donese efikasnu odluku? Ko zna?
blackbox blackbox 23:07 04.02.2008

šta kaže analitičar?

Poznati, vrsni i tzv. nepristrasni analitičar je došao do očigledno naručene, analize i zaključka da je Boris Tadić svojom pobedom oslabio međunarodni položaj Srbije.On postavlja drsko pitanje "Da li je vredelo,gospodine Tadiću?"
Analitičara NSPM (ne znam šta znači ova skraćenica, verovatno Nebulozna Stalna Poltronska Mrsimudrovanja) dakle smatra da je slabljenje pozicije njegovog ideološkog šefa VK ravno slabljenju međunarodnog položaja Srbije, klimatskoim promena i ne znam kojim sve prirodnim i društvenim nepogodama. Važno je zapaziti da je poenat da je za to krivac BT i DS.
Lično mislim da je obrnuto, i da samo slabljenjem uticaja V.Koštunice u spoljnoj i ukupnoj politici zemlje direktno jačamo ukupnu poziciju Srbije.
A evo i dela teksta i link:
"..........Не значи, међутим, да ће демократе сада одмах ићи на рушење владе и нове парламентарне изборе. Знају они да је њихова предност у српском бирачком телу врло танка, и да тешко да би у наредних неколико месеци могли постићи још једну овакву политичку мобилизацију која би им гарантовала формирање чисте „еврореформске“ владе без ДСС-а. Наравно, демократски јастребови ће у наредним данима претити парламентарним изборима и позивати Тадића да одбаци вероломног Коштуницу и крунише свој изборни резултат. Истовремено, други део демократског естаблишмента играће улогу „доброг полицајца“ и нудити Коштуници разне варијанте компромисних и квазикомпромисних решења којима би се, истовремено, гарантовао опстанак постојеће владе и ДСС-у колико-толико чувао патриотски образ. Са своје стране, ДСС ће вероватно покушавати да избегне парламентарне изборе, претити коалицијом са радикалима и такође тражити неки компромис са Тадићем.
Тако ствари отприлике стоје, гледано изнутра. Но, већ више пута се показало да спољашњи политички фактори, њихове рачунице и комплексни интереси могу итекако пореметити домаће политичке комбинације. А најављено слање мисије ЕУ на Косово, без одлуке Савета безбедности и пре него што су чак и званично проглашени изборни резултати и победа њиховог фаворита, управо је један такав пример. Дакле, опет смо отприлике тамо где смо били пре 12. децембра. Осим што је Коштуница ослабио, а Тадић мало ојачао – као, уосталом, и радикали. И што су грађани уморнији и политички слуђенији, а Србија мало слабија и много подељенија него пре.
Да ли је вредело, господине Тадићу?"
http://www.krstarica.com/s/index.php?s=http://www.politika.co.yu/&r=http://www.krstarica.com/lat/katalog/Mediji/Novine/
AlexDunja AlexDunja 23:11 04.02.2008

Re: šta kaže analitičar?

Да ли је вредело, господине Тадићу?"

ma jok:))))
ivana23 ivana23 23:14 04.02.2008

Re: šta kaže analitičar?

Tekst Djordja Vukadinovica o kojem pise blackbox:

Politika

Slazem se sa blackboxom da je "analiza" nebulozna.
G r o f i c a G r o f i c a 00:23 05.02.2008

Re: šta kaže analitičar?

(ne znam šta znači ova skraćenica, verovatno Nebulozna Stalna Poltronska Mrsimudrovanja)

Hahahaha......
Vodzo Modzo Vodzo Modzo 23:37 04.02.2008

Recept

Ivan Marovic
Drugo, dok se Koštunica peče na tihoj vatri,

...ako ovo isprobavate kod kuće, molim Vas da umesto 2 stavite 12000 žlica vegete. Bon apetite!
nikolla90 nikolla90 23:41 04.02.2008

Analitičari

Evo još jednog Košt.. Politikinog analitičara:

http://www.politika.co.yu/rubrike/Pogledi-sa-strane/Proizvodjachi-kolektivnog-zaborava.sr.html
Vodzo Modzo Vodzo Modzo 23:48 04.02.2008

Re: Recept

Vodzo Modzo

Ivan Marovic
Drugo, dok se Koštunica peče na tihoj vatri,

...ako ovo isprobavate kod kuće, molim Vas da umesto 2 stavite 12000 žlica vegete. Bon apetite!

I špikujte sa 218 kg belog luka... "naseckano" na krupno... U stvari stavite još luka, takoreći da to bude luk sa Koštunicom, ne Koštunica sa lukom...
nikolla90 nikolla90 23:51 04.02.2008

Re: Recept

Ne zaboravite da tu štrokavu vodu što ostane posle bacite duboko u wc šolju.. A onda - prijatan vam radikal..
Ivan Marović Ivan Marović 23:54 04.02.2008

Re: Recept

nikolla90
Ne zaboravite da tu štrokavu vodu što ostane posle bacite duboko u wc šolju...
Ova današnja omladina odrasla na Džejmiju Oliveru ne zna da kad se vrši špikovanje i pečenje na tihoj vatri, onda nema vode. Da ste gledali Stevu Karapandžu umesto Džejmija Olivera, ne bi se potkrala ovakva greška.

Ali nekih stvari ima
što ne govore se svima...
nikolla90 nikolla90 23:59 04.02.2008

Re: Recept

Ivan Marović
nikolla90
Ne zaboravite da tu štrokavu vodu što ostane posle bacite duboko u wc šolju...

Ova današnja omladina odrasla na Džejmiju Oliveru ne zna da kad se vrši špikovanje i pečenje na tihoj vatri, onda nema vode. Da ste gledali Stevu Karapandžu umesto Džejmija Olivera, ne bi se potkrala ovakva greška.


Jes', vala.. Mada, soc će svakako ostati.. Ali ovog puta - soc u kanalizaciju, a ne u glavno jelo, kao prošli put.. Da ne bi opet bilo mučnine i povraćanja..
G r o f i c a G r o f i c a 00:24 05.02.2008

Re: Recept

Ali nekih stvari ima
što ne govore se svima...

:))))))))))))))))........
MightyNora MightyNora 00:15 05.02.2008

Dakle...

Sta da kazem sem da podrzavam sve predloge...

Nisam ja ekspert za politiku, tako da ne bih da komentarisem ali mi ovo totalno ima smisla.

Pozz i preporuka

Mighty
LjokaKraka LjokaKraka 00:39 05.02.2008

Levo - Desno

Cinjenica da i na ovom blogu kad razmisljaju o "dvopartijskom" sistem ljudi pretpostavljaju da bi SRS mogla da bude ozbiljna politicka snaga duzi vremenski period je vrlo zabrinjavajuca.
Ni u jednoj normalnoj drzavi cak i bez proslosti kao sto je srpska i kao sto je proslost te partije, SRS ne bi imala ni najmanju sansu. SRS je kao nocna mora , ako je uzmete ozbiljno onda tako vam i treba.
Mnogo ljudi su rekli poslednjih par dana da se SRS hrani na tranzicionim gunitnicima. I to je tacno. Ko veruje da SRS moze duze da traje , veruje da ce tranzicija da traje vecno i da bolji zivot nece doci. E doci ce, i docice mnogo brze nego sto bi i DS zeleo a kamoli SRS.
Najlepsi dan u istoriji SRS je prosao . Zamislite zamalo su pobedili, Za stranku sa predsednikom u zatvoru i kvalitetom ljudi kao Nikolic i onaj drugi ne mogu da se setim imena to je neverovatno dobar rezultat.
I sada je dosta , idemo u normalnost. Ako hocete dvopartijski sistem dacu vam ja resenje ( na osnvu iskustava nekoliko CEE zemalja. . Na levici : Reformisani SPS sa mnogim "opamecenim radikalima" da Desnici (?!?) ili bolje receno " desnije od levice" Demokratska stranka. Sve ostale stranke ce nestati ( ali ne i njihovi ljudi oni ce promeniti curak kao i toliko puta do sada)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 02:34 05.02.2008

DS-ovci, ne zanosite se


Tadiceva jucerasnja pobeda nema nikakve veze sa pozicijom DS-a u birackom telu. DS nema teoretske sanse da predje 35% na parlamentarnim izborima, jer je za status quo u domenu raspodele drustvenog bogatstva, odnosno za legalizaciju je pljacke i otimacine u procesu privatizacije (kao i DSS-NS, G17 i LDP).

Zbog toga, glasaci koji su glasali juce za Nikolica, nikada nece glasati pobrojane stranke. Radi se o preko 2 miliona glasova, sto je ogroman broj. Zato treba prvenstveno otkloniti uzroke koji su doveli do ovakvog glasanja - krajnje lose i nestrucno sprovedenu privatizaciju. To je istina - od toga se ne moze pobeci, praznim presipanjem i preracunavanjem glasova, sklapanjem koalicija i spajanjem stranaka nista se nece postici, potrebno je otkloniti uzrok ovakvog glasanja - ponistavanjem nezakonitih privatizacija i donosnjem novog modela privatizacije, u kojem bi 100% akcija firmi pripalo zaposlenima.

Ovi izbori su potvrdili da SRS i dalje raste, i da ce nastaviti da raste - jer jednostavno ljudi su nezadovoljni. Misljenja sam da ako se ne preduzme nista po pitanju otklanjanja uzroka ovog nezadovoljstva, da ce SRS glatko osvojiti vecinu na sledecim parlamentarnim izborima, jer ova brojka od preko dva miliona koji su glasali za Nikolica nece padati, vec ce se konstantno iz dana u dan uvecavati.

Zato DS-ovci, ne zanosite se mnogo jucerasnjom pobedom, jer juce mnogi od nas koji smo podrzali Tadica i koji smo slavili njegovu pobedu, ne podrzavamo i politiku DS-a, niti cemo je ikada podrzati.
irvas irvas 02:45 05.02.2008

Re: DS-ovci, ne zanosite se

zdravicu, iako se sa vecinom tvog komentara slazem, hteo bih da ti postavim pitanje u vezi sa pomenutih 100% akcija koje bi, po tebi, trebalo da pripadnu zaposlenima:

da li mozes da navedes primer zemlje u kojoj je izvrsena takva vrsta privatizacije?

licno, meni takva ideja deluje pomalo utopisticki...



Ivan Marović Ivan Marović 03:53 05.02.2008

Re: DS-ovci, ne zanosite se

Bojan Zdravic
Tadiceva jucerasnja pobeda nema nikakve veze sa pozicijom DS-a u birackom telu. DS nema teoretske sanse da predje 35% na parlamentarnim izborima
Tačno Bojane, to sam i ja zaključio u prvom pasusu.
Bojan Zdravic
Zato DS-ovci, ne zanosite se mnogo jucerasnjom pobedom, jer juce mnogi od nas koji smo podrzali Tadica i koji smo slavili njegovu pobedu, ne podrzavamo i politiku DS-a, niti cemo je ikada podrzati.
Pa otud ideja o većinskom sistemu. Kapiram da je to jedini način da vi birači podržite DS - ako su demokrate u drugom krugu sa radikalima. Tako bi DS doskočio vama biračima i vi biste glasali za DS iako ne podržavate politiku te stranke. Genijalno, zar ne?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:12 05.02.2008

Re: DS-ovci, ne zanosite se

irvas
da li mozes da navedes primer zemlje u kojoj je izvrsena takva vrsta privatizacije?

Ceska i Slovenija npr.

licno, meni takva ideja deluje pomalo utopisticki...

nije utopija jer je potvrdjena u praksi, i dala je izuzetno dobre rezultate, privreda im nije propala kao u Srbiji, nemaju tajkune i 50% stanovnistva za socijalne slucajeve, kao sto ih mi imamo.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:31 05.02.2008

Re: DS-ovci, ne zanosite se

Ivan Marovic
Pa otud ideja o većinskom sistemu. Kapiram da je to jedini način da vi birači podržite DS

Da, ali ja stavljam poentu na tome da radikali vise ne rastu. A prestace da rastu tek onda kada se resi uzrok problema. Nije poenta dakle pobeda na izborima, vec resavanje problema. DS npr. moze, mozda i da pobedi na takvim izborima, ali i pored pobede ce ostati sledeci problemi koje DS ne zeli da resava, sti je javno i saopstio:
- ponistavanje nezakonitih privatizacija, te promena modela privatizacije
- povracaj nacionalizovane i konfiskovane imovine pocevsi od jeseni 44.
- ukidanje DB/KOS i otvaranje svih dosijea
- lustracija (narocito u sudstvu)
- ispitivanje porekla kapitala........

Zato mislim da bi ta genijalnost bila kratkog daha i short term pobeda (pod uslovom da DS pobedi na izborima - u sta cisto sumnjam) jer su problemi i nagomilane suprotnosti ostali i ostace, cak i posle pobede DS-a. Jednostavno, DS se javno i deklarise , da nista od ovog nece resavati. Zapravo, da budem precizniji - nijedna parlamentarna stranka i ne trazi resavanje ovih problema.

Da zakljucim, cak iako DS i pobedi na takvim vecinskim izborima, SRS glasacko telo ce neminovno nastaviti da raste, sve do momenta dok ne preovladaju i pobede na nekim parlamentarnim izborima.

Naravoucenije, ili cemo resavati gore nabrojane probleme, ili cemo uskoro imati SRS Vladu.
ivana23 ivana23 08:52 05.02.2008

Re: DS-ovci, ne zanosite se

Bojan Zdravic
irvas
da li mozes da navedes primer zemlje u kojoj je izvrsena takva vrsta privatizacije?Ceska i Slovenija npr.
licno, meni takva ideja deluje pomalo utopisticki...nije utopija jer je potvrdjena u praksi, i dala je izuzetno dobre rezultate, privreda im nije propala kao u Srbiji, nemaju tajkune i 50% stanovnistva za socijalne slucajeve, kao sto ih mi imamo.

Da malo dopunim.
Pored Ceške, vaucerska privatizacija je primenjena i u Slovačkoj i Rusiji, a delom su joj pribegle Poljska, Litva, Letonija, Slovenija, Jermenija, Kazahstan i Kirgizija.
Željka Buturović Željka Buturović 05:08 05.02.2008

maksimalna vlast

U skladu s tim, mogli bismo da u skupštini izglasamo promenu izbornog zakona kojim se uvodi većinski izborni sistem, pa onda da bude izbor između demokrata i radikala, kao u zlatno doba srpske demokratije."

i samo razmatranje u javnosti (od strane i ds-a i srs-a) mogucnosti da se promeni izborni sistem ostavilo bi los utisak spremnosti da se olako menjaju pravila igre da bi se zaradila koja fotelja vise. dakle, ako bi vas tadic kojim slucajem poslusao (kapiram ja, vi se samo zezate i ne bavite se politikom vec igricama), nikolic bi trebalo da mu odgovori:

"odlucno odbijam vasu ponudu. iako bi nam vecinski sistem odgovarao, dobro gradjana srbije - a ne stranacki uspeh - je nas prvi prioritet. p.s. dobra fora sa "zlatnim dobom demokratije"".

osim toga, uopste nije ocigledno da bi promena sistema bila u interesu bilo koje od ovih stranaka. cak i ako bi te dve stranke profitirale na sledecim izborima, bice jos izbora i promena sistema moze da im dodje glave.
Jelena Milić Jelena Milić 05:12 05.02.2008

when two tribes go to war

marovicu, to se vec desava...formalizovano ili ne , ali desava se.....nije to nikakav nezdrava podela, mrzim svaku ideju o tome da su podele nezdrave, ( to mi ko kad kazu konkurencija nezdrava) i polako je svejedno ko je vodja narodnjacko/radikalskog tabora jer su granice sve vise nejasne, to postaje jedna amorfna masa, eksremni kostunica usled kosova i OD rusijom sa jedne, i lose nasminkani radikali sa druge.....


i drugo se nazire, s tim sto su, u pravu si, pozicije jasnije. kao sto neko rece hej, u cemu je drama sa obamom, pa klinton je vec bio prvi crni predsednik sad, tako i ova prica ja sam srbin, hrvat, albanac, malo demode jer je tadic obavio vecinu tih stvari, a i 2008 je


i slazem se dobro je....

pisali ne pisali, g17+je vec skoro DS, ( takoreci i dinkic je shvatio :) a LDP je svojim autisticnim ponasanjem sam sebi odsekao granu na kojoj sedi solidno, i pitanje je daljih dometa, sto je steta, jer je stvarna politicka korektivna uloga DS bila/jos uvek je potrebna. no ovo sto se sad desavalo dovodi to u pitanje. mislim da bi morali ozbiljno razmisliti o implikacijama.


no, trenutno, ono gde si najvise ubo temu jeste da li samoj srbiji/regionu/eu/ a i sire sad treba srbija u totalnom izbornom procesu. pa i ne bas. jer zvao se toma u vladi ili kostunica, sta je razlika? ne mnogo, dok ne dodje do sabijanja pro eu nato snaga....a eu se zuri...na kosovo :)


sto se superutorka tice, gospodja mekejn je do jaja :)

ajd crnac ili zena predsednik, mislim ta trula amerika
al zamisli onakvu prvu damu, pa makar i od rep, nek ide zivot

Atomski mrav Atomski mrav 09:28 05.02.2008

Re: when two tribes go to war

dok ne dodje do sabijanja pro eu nato snaga

Jelena, nekako mi se čini da si za sada usamljena... :) :p
Jelena Milić Jelena Milić 11:37 05.02.2008

Re: when two tribes go to war

ah, sta reci mi pioniri i ledolomci :)

Željka Buturović Željka Buturović 18:29 05.02.2008

Re: when two tribes go to war

sto se superutorka tice, gospodja mekejn je do jaja :)... al zamisli onakvu prvu damu, pa makar i od rep, nek ide zivot

spoljna politika mccaina je na nivou hitlera. ali pravo kazete, to je nebitno u poredjenju sa mogucnoscu da prva dama amerike bude neka baba kojom se odusevljavate iz razloga koji je samo vama jasan.
irvas irvas 05:40 05.02.2008

predsednik+premijer

vidim, ovde se govori kao da je BT tek postao predsednik, po prvi put, i kao da je na njemu tek sada da donese odluku: da li ce u koaliciju/kohabitaciju sa DSS-om ili nece?
ljudi, pa DS je vec imao priliku da se suprostavi DSS-u ali nije. DS je obecao glasacima premijera iz svoje stranke ukoliko pobede na parlamentarnim izborima. DS je pristao na ucene DSS-a i predizborno obecanje nisu ispunili. dakle, nista se od onda nije promenilo niti ce se promeniti.
BT jednostavno nije taj covek. dobio je glasove na kredit, sto bi rekli, a kostunici i ilicu ce oprostiti sto ga nisu podrzali i to je to.
stagnacija.
Ivan Marović Ivan Marović 06:00 05.02.2008

Re: predsednik+premijer

irvas
vidim, ovde se govori kao da je BT tek postao predsednik, po prvi put, i kao da je na njemu tek sada da donese odluku: da li ce u koaliciju/kohabitaciju sa DSS-om ili nece?
Ček-ček... ovo je prvi mandat Borisa Tadića kao predsednika Srbije pod novim ustavom. Ne treba ovog Tadića mešati sa onim Tadićem koji je bio predsednik pod starim ustavom. Ko meša te dve stvari kreće se opasnom stranputicom legalizma.
irvas irvas 06:22 05.02.2008

Re: predsednik+premijer

Ivan Marović

Ček-ček... ovo je prvi mandat Borisa Tadića kao predsednika Srbije pod novim ustavom. Ne treba ovog Tadića mešati sa onim Tadićem koji je bio predsednik pod starim ustavom. Ko meša te dve stvari kreće se opasnom stranputicom legalizma.

jel ti to ozbiljno?
doktorka doktorka 07:09 05.02.2008

Re: predsednik+premijer

Ivan Marović

irvasvidim, ovde se govori kao da je BT tek postao predsednik, po prvi put, i kao da je na njemu tek sada da donese odluku: da li ce u koaliciju/kohabitaciju sa DSS-om ili nece?Ček-ček... ovo je prvi mandat Borisa Tadića kao predsednika Srbije pod novim ustavom. Ne treba ovog Tadića mešati sa onim Tadićem koji je bio predsednik pod starim ustavom. Ko meša te dve stvari kreće se opasnom stranputicom legalizma.


jeste, sad ce morati da ispostuje i rezoluciju o kosovu
cmpt cmpt 12:28 05.02.2008

Šta bih ja uradio...

Vrlo neozboljno, ti bi da budes kalif umesto kalifa protiv koga si se kobejagi borio (dokaz da nisi je sto su ti na pameti isti mehanizmi koje je on koristio - vecinski izborni sistem ili podizanje cenzusa).

Jedan od velikih rezultata borbe za demokratski sistem je bas proporcionalni izborni sistem, i STRASNO je kako ne vidis na koji nacin je taj rezultat obesmisljen. Jednostavno srbija nema nezavisnu skupstinu, poslanici su obicni pijuni stranke, i dok god tako bude nece biti stvarnog napretka jer ni jedan covek koji poseduje integritet se nece upustiti u besmislenu odiseju bavljanje politikom. Politicka elita nam je tako i stvorena, i sastoji se od samog sljama. Ti si odlican primer... Mnogo je lakse za normalnog coveka biti sa strane i imati svoje misljenje, nego biti u stranci i "nemati" svoje misljenje.

To sto srbija nema nezavisnu skupstinu (naravno da tek sudstvo nije nezavisno) samo ukazuje da nas problem lezi na drugom mestu (lustracija nije ni na pomolu), ali ko god proba da resi taj problem plati to zivotom ili se povuce... Bez resenja tog problema nema napretka.

uzdravlje
igipop igipop 12:40 05.02.2008

Re: Šta bih ja uradio...

Drugar, malo si suvise ozbiljno ovo shvatio.


Pitanje: Kako doakati Kostunici?

Ne sta je najbolje za Srbiju ili sta ti ja znam.

cmpt cmpt 13:11 05.02.2008

Re: Šta bih ja uradio...

Pitanje: Kako doakati Kostunici?

Situacija je teska - matematicki. Dva problema postoje...

Jedini nacin kako doakati kostunici su izbori, drugi nacin ne postoji jer je ta stranka dokazala da je beskrupolozna i ima toliki koalicioni kapacitet da im ni Hitler ne bi smetao...

Prvi problem: raspisivanje izbora!
Ima mnogo nacina, treba igrati grubo, Tadic predlaze mandatara, kog DSS ili podrzi ili ceka istek roka pa prevremeni izbori, dok u isto vreme dize dreku preko RTS-a (naravno Tijana je vec smenjena, eve jedan slagvort za propagadnu "Albanci razocarani jer nije pobedio Nikolic" i slicno...)

Jednostavno DS mora da odrzava inicijativu i tako Kostunici namece poteze (poznati pasivni igrac kao i Milosevic).
Prvi izbor Kostunice: je da pristane na premijera iz DS i sve pratece uslove, i onda DS pocinje stvarnu borbu protiv korupcije i odradjuje neke populisticke poteze i tako se sprema za predstojece izbore kad im bude najvise odgovaralo (drza kljuc u svojim rukama, premijer predlaze izbore, Tadic raspisuje)
Ova varijanta mi izgleda manje verovatna.

Drugi izbor Kostunice: pasivno se pravi lud i/ili suruje sa SRS, vreme prolazi a DS insistira na svom mandataru...
Raspisuju se izbori (naravno Tijana nije u RTS-u vec DS covek, propagadna se koristi kao i obicno, ima dosta vremena 3 meseca + izborni proces - dovoljno da se ovih 50,5% popne na 55 na primer, da se javno mnjenje malo uoblici)

Drigi problem: Izbori
Znaci Tijana nije na RTS-u, masinerija radi u pozadini (sve trac novine idu na TV u smislu obesmisljavanja - valjda mogu svaki dan da nadju da Qrir i slicno djubre lupeta gluposti), a Tadic izlazi sa predlogom jedinstvene koalicije, svima daje koliko su osvojili u prvom krugu izbora, Kostunice nema na tom spisku.... :)

Meni jedino ovo pada na pamet....

I da se Tadic odrekne mesta sefa stranke :)
Mungos Mungos 13:05 05.02.2008

GO, OBAMA, GO!!!



Barack Obama, The President

Mungos, The Falili Mu Glasovi
ivana23 ivana23 13:43 05.02.2008

Re: GO, OBAMA, GO!!!

Mungos
Barack Obama, The President
Mungos, The Falili Mu Glasovi


lilit lilit 14:02 05.02.2008

za proporcionalni sistem,



on daje vecu garanciju za demokraticnost, pogotovu malim partijama.
Nego, Marovicu, ako Obama pobedi, hoce li i to biti uspeh naseg vukovca Otporasa, te da se nacionalno ponosimo i da nam se smesi brk?
A ako pak izgubi, kako to da shvatimo, da se niste azurirali?

I sta nam spremate u Srbijici nam miloj u ovim sudnjim trenucima, nesto najnovije sto jos Svet nije video?
Mungos Mungos 14:12 05.02.2008

Re: za proporcionalni sistem,

lilit
on daje vecu garanciju za demokraticnost, pogotovu malim partijama.
Nego, Marovicu, ako Obama pobedi, hoce li i to biti uspeh naseg vukovca Otporasa, te da se nacionalno ponosimo i da nam se smesi brk?
A ako pak izgubi, kako to da shvatimo, da se niste azurirali?
I sta nam spremate u Srbijici nam miloj u ovim sudnjim trenucima, nesto najnovije sto jos Svet nije video?


G/djo Lilit, fali li vam to malo sna?

Mungos, The Zabrinut
lilit lilit 14:24 05.02.2008

Re: za proporcionalni sistem,

Mungos

liliton daje vecu garanciju za demokraticnost, pogotovu malim partijama.Nego, Marovicu, ako Obama pobedi, hoce li i to biti uspeh naseg vukovca Otporasa, te da se nacionalno ponosimo i da nam se smesi brk?A ako pak izgubi, kako to da shvatimo, da se niste azurirali?I sta nam spremate u Srbijici nam miloj u ovim sudnjim trenucima, nesto najnovije sto jos Svet nije video?G/djo Lilit, fali li vam to malo sna?Mungos, The Zabrinut


Ma ne, mungose, nego ako moze iz prve ruke, ko velim, zemljaci smo.
Sta li nam se sprema: nesto kao u Cileu ili je to neko najnovije tehnolosko otkrice?
Ono sto ne ucini Nikolic ucinice Marovic.
Ku ku, Srbijice sta li ti se sprema.

Brooklyn Brooklyn 14:25 05.02.2008

Re: za proporcionalni sistem,

Ku ku, Srbijice sta li ti se sprema.


kaze se qq
Mungos Mungos 14:31 05.02.2008

Re: za proporcionalni sistem,

lilit
Ma ne, mungose, nego ako moze iz prve ruke, ko velim, zemljaci smo.
Sta li nam se sprema: nesto kao u Cileu ili je to neko najnovije tehnolosko otkrice?
Ono sto ne ucini Nikolic ucinice Marovic.
Ku ku, Srbijice sta li ti se sprema.


Ma, bice sve redu, bre! A i nemojte da se plasite mog komsije....nije on strasan kao sto izgleda!

Mungos, The Bens
irvas irvas 15:13 05.02.2008

Re: za proporcionalni sistem,

spremte se spremte...?
historix historix 17:04 05.02.2008

Vecinski, proporcionalni ili nesto trece

Vidim da se rasplamsala rasprava oko izmene izbornog sistema u nasoj Srbijici, pa rekoh da kazem i ja koju...

Sem dva navedena, doduse dominirajuca izborna sistema, postoje i drugi u nekim zemljama.

Npr, Japan ima kombinovani izborni sistem. Oni imaju izborni cenzus, ali se glasovi stranaka koje nisu preskocile cenzus na kraju sabiraju i racuna procenat tih glasova, koji bi inace otpali. Zatim se od ukupnog broja poslanickih mesta oduzima broj mesta za stranke koje nisu prosle cenzus, tako da i one na kraju dobijaju odredjen, mali broj mesta, a glasovi gradjana u potpunosti uvazavaju. Takva skupstina po konstituisanju zapravo u najvecoj mogucoj meri oslikava izbornu volju gradjana. Zanimljiv svet ti Japanci!

Sto se nase Srbijice tice, ovakav izborni sistem bi isao na ruku pre svega manjinskim partijama, iako one imaju i sada zagarantovan broj mesta u parlamentu. Po nekim mojim procenama - ovako bi imali cak i vise, ali bi bili i vise motivisani za ucesce u politickom zivotu. Sem toga, i neke druge stranke, kao sto je SPO, bi imale ponekog poslanika, sto bi samo doprinelo politickom plurarizmu, koga u Srbiji sve manje ima.

I na kraju, radikali, SPS i narodnjacka koalicija bi imali manji uticaj, ne samo u Skupstini, vec i u njenim organima, pre svega skupstinskim odborima, od kojih su neki sada blokirani. Msilim i da bi to doprinelo smanjenju korupcije, jer se ovako uvodi mnogo kotrolora. Svi znamo da Balkanci mogu samo da se sloze ako ih je do tri/troje, a kada ih je vise, jedni od drugih zaziru!

Mozda i gresim, ali mi ovo dobro zvuci... :)
doktorka doktorka 17:56 05.02.2008

Re: Vecinski, proporcionalni ili nesto trece

historix
Vidim da se rasplamsala rasprava oko izmene izbornog sistema u nasoj Srbijici, pa rekoh da kazem i ja koju...Sem dva navedena, doduse dominirajuca izborna sistema, postoje i drugi u nekim zemljama.Npr, Japan ima kombinovani izborni sistem. Oni imaju izborni cenzus, ali se glasovi stranaka koje nisu preskocile cenzus na kraju sabiraju i racuna procenat tih glasova, koji bi inace otpali. Zatim se od ukupnog broja poslanickih mesta oduzima broj mesta za stranke koje nisu prosle cenzus, tako da i one na kraju dobijaju odredjen, mali broj mesta, a glasovi gradjana u potpunosti uvazavaju. Takva skupstina po konstituisanju zapravo u najvecoj mogucoj meri oslikava izbornu volju gradjana. Zanimljiv svet ti Japanci!Sto se nase Srbijice tice, ovakav izborni sistem bi isao na ruku pre svega manjinskim partijama, iako one imaju i sada zagarantovan broj mesta u parlamentu. Po nekim mojim procenama - ovako bi imali cak i vise, ali bi bili i vise motivisani za ucesce u politickom zivotu. Sem toga, i neke druge stranke, kao sto je SPO, bi imale ponekog poslanika, sto bi samo doprinelo politickom plurarizmu, koga u Srbiji sve manje ima.I na kraju, radikali, SPS i narodnjacka koalicija bi imali manji uticaj, ne samo u Skupstini, vec i u njenim organima, pre svega skupstinskim odborima, od kojih su neki sada blokirani. Msilim i da bi to doprinelo smanjenju korupcije, jer se ovako uvodi mnogo kotrolora. Svi znamo da Balkanci mogu samo da se sloze ako ih je do tri/troje, a kada ih je vise, jedni od drugih zaziru!Mozda i gresim, ali mi ovo dobro zvuci... :)


ovo bi zaista bilo najbolje resenje.
cmpt cmpt 19:07 05.02.2008

Re: Vecinski, proporcionalni ili nesto tre

To se svede na proporcionalni sistem bez cenzusa (tj sa prirodnim cenzusom koji bi u nasoj megalomanskoj skupstini bio 0.4% tj za jednog poslanika bi trebalo da glasa oko 20000 kad je izlaznost 5 miliona).

Inace Japan:
127 miliona ljudi a Parlament dvodom i izborni sistem vrlo slozen - da ga prihvatimo prve rezultate izbora bi dobili na kukovo leto a i pitanje je dal bi nam stvarno odgovarao i kako bi sve to funkcionisalo!?

historix historix 22:24 05.02.2008

Re: Vecinski, proporcionalni ili nesto tre

cmpt
To se svede na proporcionalni sistem bez cenzusa (tj sa prirodnim cenzusom koji bi u nasoj megalomanskoj skupstini bio 0.4% tj za jednog poslanika bi trebalo da glasa oko 20000 kad je izlaznost 5 miliona). Inace Japan:127 miliona ljudi a Parlament dvodom i izborni sistem vrlo slozen - da ga prihvatimo prve rezultate izbora bi dobili na kukovo leto a i pitanje je dal bi nam stvarno odgovarao i kako bi sve to funkcionisalo!?


Znam da je japanski sistem veoma kompleksan, pokusao sam da ga pojednostavim, kako bi ljudi lakse shvatili, a drugom prilikom cu obrazloziti da je i dvodomni sistem za Srbiju dobra solucija. Ali, ovog trenutka mislim da bi bilo suvise pretenciozno, obzirom da basna o Kosovu jos nije gotova.

A sto se tice toga kako bi funkcionisao, svakako mislim da bi bio bolji od ovoga. Ljudi, mi trenutno imamo 250 poslanika od kojih 230 ne izlazi za govornicu nikada! Zasto mi, poreski obveznici, placamo njihovo dremanje u skupstinskim klupama ili napijanje u skupstinkom restoranu?! U kome je inace ulaz novinarima odnedavno zabranjen! Valjda da ne bi kojim slucajem jednom u nedelju dana pojali jedno posteno toplo jelo po razumnoj ceni?!

Mozda bi ovim izbornim sistemom (nadam se) neko zaista razmisljao o dnevnom redu i misljenju drugih kolaga. Ovako, imamo situaciju da sedam ili osam spahija (maximalno) diktiraju kako ce najvisi zakonodavni organ NASE zemlje da funkcionise!

E, koliko sam ja ucio istoriju, a jesam pomalo, taj sistem se zove oligarhijski, a ne demokratski!

A ako je tako i ako se gradjani slazu da predjemo na oligarhiju, onda mislim da bi oligarhe morali drugacije da biramo!
cmpt cmpt 22:46 05.02.2008

Re: Vecinski, proporcionalni ili nesto tre

Naravno, razumemo se, mi jednostavno nemamo nezavisnu skupstinu a imamo preveliki masu narodnih poslanickih mesta koja sluze da se podmire lokalni i mikrolokalni mocnici kojima je posle lako manipulisati (u vreme Milosevica), a sada je jos lakse manipulisati jer je vlasnik mandata partija na cijoj se listi nalazio poslanik a ne izabrani gradjanin.

Inace, preporuka UE za racunanje broja poslanika je kubni koren od broja glasaca sto bi znacilo da bi skupstina trebala da ima oko 190 poslanika najvise.
historix historix 02:28 06.02.2008

Re: Vecinski, proporcionalni ili nesto tre

Slazem se, ali za nas je i to mnogo, bar trenutno... Umesto u skupstini, pre bih zaposlio 150 ljudi u ministarstvima da nesto rade, posto se svi zale da nemaju ljudi, ili jos bolje, ispootpustao nesposobne, a skuplje platio strucnjake, makar bili i iz Japana (sa njima nikada nismo bili u ratu, a i vole nas ljudi iz nekog chudnog razloga :)
karlsdorf karlsdorf 17:16 05.02.2008

Sta bih ja uradio

Koliko sam ukapirao, vecini smetaju oni sto talasaju?
Ako cu da budem zeleni - bicu van ovih stranaka koje su poklonile NIS Rusima, ili, srpski receno, garantovali su nam prljavu tehnologiju... I neki novi Cernobil, sada mnogo blize!
I radikali i DS (kao i bilo koje dve stranke kad bi bile same) postovace ekologiju koliko i Kostunica legalizam.
Dragutin Dragutin 20:15 05.02.2008

Glupost!

Ivane, Ivane. Nema sta da se mudruje, Tadic je pobedio sa pricom da treba potpisati sporazum sa EU, stvar je vrlo prosta ako to neko opstruira idemo sa istim izborom na parlamentarne izbore.
johnny011 johnny011 20:35 05.02.2008

preporuka

sjajno, ivane

iz danasnjeg Danasa, redakcijski komentar

Najveći gubitnik na predsedničkim izborima nije Nikolić. Više od njega izgubio je premijer Koštunica. Pokušavajući da sedi na dve stolice, našao se na zemlji. Radikalima nije potreban. Tadiću je postao suvišan. Iako su DS i G 17 plus na jednoj i narodnjačka koalicija na drugoj strani i dosad često delovale kao dve paralelno vlade, nekako su se usaglašavale i održavale većinu u Skupštini. U prvom krugu Koštunica i Ilić su se suprotstavili Tadiću. U drugom su nevešto glumili da ih se ta predstava ne tiče. Deo njihovih zbunjenih pristalica glasao je za jednog, deo za drugog kandidata. Neki su postupili po nemuštom uputstvu svojih vođa i tek sad ne znaju na čemu su.
Tadiću je tokom kampanje najčešće postavljano pitanje dokle će s Koštunicom. Mnogi birači glasali su za predsednika Demokratske stranke ne zato što ga vole, već samo radi toga da na vlast ne bi došao Nikolić. Za uzvrat, od novog predsednika očekuju da razvrgne vladajuću koaliciju. Ako to ne učini, smatraće se prevarenima. I neće mu oprostiti. Pre izbora su se mogla čuti nagađanja da će narodnjaci pokušati da naprave koaliciju s radikalima. Od nedelje uveče nezvanično se čuje da radikali više razmišljaju o vanrednim izborima nego o trulom paktiranju s Koštunicom.
Ti izbori doneli bi uspon i njima i demokratama, ali bi prethodno trebalo preživeti još nekoliko meseci napete neizvesnosti. Ako se Tadić i Nikolić dogovore, DSS će se naći izvan scene.
Saša Radulović Saša Radulović 22:31 05.02.2008

Matirani

is way ahead of you. Već u prošlu sredu se vinuo sa litice. I pored svih svojih napora u nedelju nije uspeo. Sve bi to bilo u redu da nije sa sobom poveo i sve nas. Samoubistvo, samo tuđih života.

Saša
historix historix 22:42 05.02.2008

A sada - ko je zapravo gubitnik?

Iskreno, nisam siguran ko je na ovim izborima dobitnik.

Ako je Boris jedva dobio Tomu, a Toma uspeo da okupi skoro pola srpskih glasaca, a Voja izgubio pola birackog tela, a jos i izlaznost odavno nije bila veca, mislim da je Srbija (bila i jeste) ne samo pred referendumskim, vec i pre egzistencijalnim izborom.

Podseticu ovom prilikom da je vec 5 godina 2/3 gradjana Srbije (po istrazivanjima Kancelarije za pridruzivanje EU) za ulazak Srbije u ovu konfederaciju. Boris je imao mnogo manje glasova od toga. Gde su ti ljudi koji hoce u Evropu? Da li su zbunjeni? Da li su se predomislili? Ili mozda hoce u EU na njihov nacin i pod njihovim uslovima, kao VK?

I sta je sa 35% glasaca koji nisu izasli na "referendumske" izbore?

Cini mi se da jos jednom - dobitnika nema, a da su gradjani i pored ovolike izlaznosti - jos jednom izgubili!

U ovakvoj sitaciji, gde je jos uvek, 10 godina posle 1996/97, 7 godina posle 5.10.2000., Srbija u jos vecoj magli i glibu...

Ne zelim da sirim defetizam, pa cu probati da predlozim neke ideje: Pre svega, na scenu moraju doci mladji politicari, ali ne svakakvi, vec oni koji su postigli neke rezultate do sada. Imali su mnogo prilika i takvih ima. I mogu se skupiti, Ivan to najbolje zna.

Mnogi moraju u penziju, ne samo VK. Jaki mehanizmi kontrole vlasti na svim nivoima moraju biti uspostavljeni, a drustveni koncenzus oko toga kuda zelimo da ide Srbija, kakva treba da bude i na sta reba da lici, mora biti postignut, pa makar na to morali da potrosimo mnogo vremena.

Ja sam naivno mislio da smo postigli koncenzus oko ulaska u EU, ali me izbori demantovase...
Dragutin Dragutin 02:28 06.02.2008

Prosto resenje

Ustav Srbije
Član 109.
Predsednik Republike može, na obrazloženi predlog Vlade, raspustiti Narodnu skupštinu.


DS ima vecinu u Vladi. Tadic na potezu!
historix historix 02:39 06.02.2008

Nazalost...

...kod nas nista nije prosto.

ako Tadic raspusti skupstinu, sto automatski povlaci pad Vlade, lako moze da se desi da se to okarakterise kao prenagljen potez, pa da ga zdruzeno napadnu i Selja i VK i Radikali. Sa druge strane, to ce zasigurno dovesti i do turbulencija na nasoj ionako krhkoj berzi, koja se jedva oporavila od DSS egzibicije sa Tomom. To onda povlaci i nesigurnost ulaganja, pa ce i ono malo stranaca koje se ohrabrilo da u ovu zemlju ulozi, ponovo pobeci. A koje su posledice?

Narod koji je jedva pristao da mora da izadje na lokalne izbore i koji je zbunjen, glasace ponovo iz besa, inata, umora ili bez razloga. Ili pak nece glasati.

Ko moze da predvidi sta ce se desiti?

A sta ce uraditi Albanci na Kosovu kada Srbija nema ni Vladu ni Skupstinu...
Dragutin Dragutin 03:24 06.02.2008

Re: Nazalost...

historix

...kod nas nista nije prosto.

Zbog ovakvog stava Toma ima 2130000 glasova. To je posledica kohabitacije sa Kostunicom i Nikolicem i kasnije koalicije sa DSS-om tako da Kostunica bude Premijer. Samo vi nastavita da mudrujete pa ce radikali na kraju pobediti na izborima.
Da ponovim, vrlo je prosto. Tadic je u kampanji govorio da treba potpisati sporazum sa EU i pobedio je. Ako sada neko pokusava to da spreci idemo na izbore. PROSTO!

historix

A sta ce uraditi Albanci na Kosovu kada Srbija nema ni Vladu ni Skupstinu...

Kosovo je NEZAVISNO! To je rezultat nakaradne politike devedesetih, kao i pogresne politike od 2004. Ne moze to besplatno. Skuvali ste ribe, gotovo je, to je istorija!
historix historix 10:46 06.02.2008

Re: Nazalost...

Ok,

nisam rekao da Vlada ne treba da padne, izrazio sam skepticizam u izvesnost Tadiceve pobede u tom slucaju.
A stav koji sam izneo se zasniva na cinjenicama.
Toma ima 2130000 glasova bas zbog onih sto misle da je sve prosto, pa izadju na glasanje i zaokruze coveka sa polovicnom srednjom skolom koji nas je upropastio devedesetih! Oni koji misle da je prosto u stanju su da zaborave u kakvoj smo drzavi ziveli kada nas je on vodio.

Sto se mene licno tice, ja bih najradije da i njega i jos neke vidim iza resetaka, ali naazalost, on je postao politicka realnost, kao i VK.

I jos nesto, stav da je sve prosto nas je i doveo do gradjanskog rata, a ja ne bih zeleo da gledam jos jedan.
Dragutin Dragutin 13:35 06.02.2008

Re: Nazalost...

historix

I jos nesto, stav da je sve prosto nas je i doveo do gradjanskog rata, a ja ne bih zeleo da gledam jos jedan.

Ih bre, o kakvom ratu vi pricate. Ako neko ne dozvoljava da se potpise sporazum sa EU moramo ici na izbore. Pa ko pobedi. Nema tu mudrovanja i analiziranja. Gradjani su glasali da se sporazum potpise. Ako i ovaj put Tadic popusti...
historix historix 15:24 06.02.2008

Re: Nazalost...

U sustini se slazem sa Vama.

Mozda je jedina razlika u tome sto volim da dobro izanaliziram situaciju, kako bi ishod bio najsigurniji i najmanje izvestan.

Dakle:

1. Kao sto sam u prethodnim postovima rekao, nisam siguran da su gradjani glasali za Srbiju u EU. Ako 5 godina 2/3 prica da hoce u EU, a onda 35% ne uzadje na izbore, pa od onih 65% izaslih tek malo vise od pola glasa za Borisa, racunica se svede da je tek 1/3 gradjana Srbije i dalje za evropsku buducnost Srbije.
Doduse, da bih bio objektivan, nesto manje od 1/3 ne zeli u EU, a sta je sa preostalom trecinom, ne znamoooo.

2. Iz prethodnog mozemo zakljuciti da su izbori u ovom trenutku mac sa dve ostrice, da postoji velika sansa da demokratska opcija olicena u koaliciji oko DSa i Tadica dozivi delimican uspeh ili neuspeh, a da radikalna opcija SRS/SPS uy pridruzene clanove opstane, pa cak i ojaca.

3. Kako se meni cini, ako bi sada bili raspisani izbori, situacija na politickoj sceni se, nazalost, ne bi drasticnije izmenila. Mozda bi VK i Selja doziveli neuspeh, ali bi i dalje verovatno bili deo parlamentanog miljea Srbije. A cini mi se i da bi njihovi glasovi otisli, vecim delom, radikalima.

i da zakljucim, mislim da su gradjani i na ovim izborima glasali iz straha. Mislim da velika izlaznost bas o tome govori. Jedni su glasali za nastavak tranzicije, jer se plase namera radikala, a drugi su glasali iz straha da i dalje ne nastave da gladuju.

Toliko za sada
Adam von Trott zu Solz Adam von Trott zu Solz 18:43 06.02.2008

Mogućnosti

'Ajde, kad već žuljamo mozgove poluozbiljnim hipotetisanjem, da pretpostavimo i sledeću mogućnost:

Formiranje manjinske vlade DS-G17 PLUS-LDP-manjine uz skupštinsku podršku SPS...?

SPS je već jednom pokazao da nije skup "partner iz senke"; i tada su bez većih problema i zatezanja glasali za sve zakonske predloge koji su Srbiju približavali EU (t.j. za zakone koji su bili po standardima i zahtevani od strane EU); SPSu posle smrti Miloševića treba novi, blaži identitet, i ovo bi im dobro došlo a pokazalo se i da im to donosi jedan deo birača (na zaprepašćenje svih prešli su cenzus poslednji put); last but not least, u vladi bi bile sve stranke koje bi potenciranjem "paktiranja sa SPS" mogle da kidišu na birače drugih demokratskih stranaka, tako da bi im svima bilo lakše da opravdaju taj svoj potez.

Koštunica bi bio out, a ja mislim uskoro i politički nebitan.

Radikali bi nastavili da glume nekakvu opoziciju.

Ovakva vlada bi bila na sceni naredne 3 godine, što bi joj dalo vremena da amortizuje sve "žabe" koje bi mahom morala da proguta u prvoj godini vladavine (pre svega Kosovo).

Za tri godine cenim da će Srbija toliko odmaći na putu ka Evropi, a svi veliki problemi koji su nas opterećivali kao državu će biti iza nas (Kosovo, Hag, završena privatizacija, smanjivanje tržišnih monopola usled postepenog otvaranja tržišta po nalogu EU, oporavak srpskog fudbala i košarke itd.), da će manje-više biti svejedno ko je na vlasti.

Čak bi se verovatno i radikali kudikamo upristojili i izdiferencirali unutar stranke (ovo im svakako predstoji, jer se to kuva već neko vreme), svesni da će dosadašnja kvazipatriotsko-socijalna priča sve manje da "pije vodu" zbog sigurnog oporavka srpskog društva, privrede, standarda na neminovnom putu ka EU.

Jel' da da zvuči lepo? :)
Ljupka Ljupka 11:01 11.02.2008

moglo bi se

Ja i dalje gajim neki ničim izazvani optimizam da će danas nešto da se desi, da ća Tadić uspeti makar da ostane na nogama pri tom blagom sudaru, ipak je tu i Dulić pa mu možda pomogne i prednost domaćeg terena. U stvari mora.. ili se meni tako čini.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana