Super-utorak

Ivan Marović RSS / 06.02.2008. u 00:34
18:30 EST

Danas se bira preko pola demokratskih delegata i skoro polovina republikanskih. Delegati će na leto glasati za to ko će biti kandidat njihove stranke na predsedničkim izborima u novembru. Danas se biraju delegati u 24 države, negde su u pitanju izbori - prajmarice, a negde sastanci komiteta - kavkazi. Za jedno sat vremena počeće da stižu rezultati, prvo se zatvara valjda Džordžija, a ja ću kako veče odmiče da dopunjavam ovaj post, sve dok ne stignu rezultati i iz Kalifornije. A i posetioci ovog bloga bi mogli da pripomognu sa vestima, špekulacijama, kalkulacijama, predviđanjima, informacijama i dezinformacijama.

18:45

Sad će još malo Džordžija, pa ćemo da vidimo gde su se prelili Edvardsovi glasovi - Klintonovima ili Obami. Hakabi je još u trci, a caka je da odvuče glasove evandželikalaca i time naudi Romniju, a pomogne Mekejnu. Hakabi je već uzeo kavkaz u Zapadnoj Virdžiniji. Mekejn je tamo dobio samo jedan posto. Vala ima da zapali Hakabiju sveću za zdravlje.

19:00

Barak Obama izgleda pobedio u Džordžiji. I ne samo da je pobedio nego je izgleda dobio i veliki broj belih glasova (preko 40%) i to u Džordžiji, na jugu u Diksilendu! Kod republikanaca situacija manje jasna.

19:15

U Montani na kavkazu Romni izgleda prešišao Mekkejna. Hakabi nije uspeo da odvuče dovoljno glasova. 

19:30

Situacija kod republikanaca u Džordžiji se raščišćava, izgleda da je Mekejn prvi, Hakabi drugi, a Romni treći, ali sve je u par procenata. Mekejnu odgovara da Hakabi otme nešto glasova od Romija, ali ne bi baš bilo dobro da uzme mnogo glasova.

19:45

Za petnaest minuta se zatvaraju birališta u malo većim državama, panditi čupaju kose po televizijama, jer se rezultati baš ne uklapaju u rasno-klasne kategorije u koje glasače neprestano strpavaju. Evo Hakabi polako preuzima prvo mesto u Džordžiji, Mekejn ovo nije očekivao, Hakabi ne samo da će zaustaviti Romnija nego će sam ojačati toliko da će moći da ucenjuje Mekejna. 

20:00 

U Ilinoisu pobedio Obama, to je njegova država, isto je sa Romnijem u Masačusetsu, to ne iznenađuje. S druge strane Klintonka je osvojila Oklahomu, a Mekejn je izgleda uzeo Nju Džerzi, Ilinois i Konektikat. Ne da se Mekejn, ali to je sever. Kako je na jugu videćemo kad stignu rezultati iz Alabame i Tenesija.

20:15

Ček nešto da pregrizem...

20:30

Mekejn pobedio u Delaveru, Klintonova i Hakabi u Arkanzasu. Sad gledam MSNBC, evandželikalci su kažu podeljeni - Mekejn, Hakabi i Romni dobijaju po trećinu njihovih glasova, izgleda da se ni oni baš ne uklapaju u predviđene projekcije, trećina se čak odlučila da glasa za mormona!

20:45

Skroz sam se pogubio. Ne mogu da provalim ko je gde pobedio. Moram da se presaberem. Sad će da se zatvore birališta u šest država na istočnoj obali.

21:00 

Hilari pobedila u Masačusetsu, sama protiv Teda Kenedija i Džona Kerija. Pobedila je i u Njujorku, Tenesiju, Oklahomi i u Nju Džerziju, a u Konektikatu i Mizuriju su Obama i Klintonova blizu. Delaver je otišao Obami. Što se republikanaca tiče, Mekejn tuče u Konektikatu i Delaveru, Romni u Masačusetsu, u Mizuriju se Mekejn još nosi sa Hakabijem (tu je ipak Hakabi na svom terenu), a i u Oklahomi je frka između njih dvojice.

21:15

Sad će još malo da se zatvore Severna Dakota, Kolorado i valjda još neka država na zapadu. Mekejn izgleda pobedio i u Njujorku, on uze skoro celu istočnu obalu. To su sve države u kojima će da izgubi u novembru, jer tamo republikanci ne prolaze lako.

21:30 

Hakabi tuče po jugu, Mekejn pa istoku zemlje, to nije i neko iznenađenje, ali videćemo šta će biti na zapadu. Klintonova pobeđuje u više država, ali Obama uzima veliki broj delegata, na ruku mu ide što se kod demokrata delegati određuju po proponcionalnom principu. Njemu je Ilinois i Džordžija doneo dobar broj delegata, ne da se još!

21:45

Umorio sam se... idem da zapalim jednu.

22:30

Uuu, ala vreme leti... već pola jedanaest!? Ček da vidimo šta se dešava...

22:45

Kako veče odmiče i kako se krećemo ka zapadu, tako Obama raste, tuče po Ajdahu, Juti, Severnoj Dakoti, Kanzasu, Minesoti i Koloradu, a usput i u Konektikatu, čisto da Delaver ne bude usamljen. Ipak Klintonka uze Arizonu i Arkanzas. Romni se isto nada da će na zapadu bolje da prođe nego na istoku i jugu, već je ubio Jutu, to je radila mormonska veza, izgleda da će uzeti i Montanu i Kolorado, znači Hakabi na jugu, Mekejn na istoku, a Romni na zapadu. Kod demokrata mešano, Klintonka i Obama će se takmičiti dok ne popadaju s nogu, a Obama je sjupio više kinte, tako da on može jako dugo da trči.

23:00

Evo Klintonka drži govor, malopre je govor držao Romni, a pre njega Hakabi. Zatvaraju se birališta u Kaliforniji.

23:15

Sad malo Mekejn i Obama, malo i oni da drže govore. Klintonka izgleda uzima Kaliforniju za demokrate, a Mekejn za republikance.

23:30

Kako stvari stoje kod crvenih, Mekejn se učvrstio na prvom mestu, a Hakabi je izgleda uspeo da se popne do drugog mesta i da prešiša Romnija. Kod demokrata ostaje gusto, trajaće borba između Klintonke i Obame i tokom februara, sad će Merilend, Virdžinija i Disi, a možda će borba morati da se nastavi i u martu. Što borba duže bude trajala, to su Obamine šanse veće.

23:59

Ovaj super-utorak se polako pretvara u super-sredu... odoh da spavam.

... 

Dan posle... Evo kako stvari stoje:

Barak Obama: 775 delegata

Hilari Klinton: 786 delegata

Neka bude borba neprestana. 



Komentari (193)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Radojicic Radojicic 03:27 06.02.2008

Re: ...

Alabama Obama :)))
carly carly 03:34 06.02.2008

neupucen

Ko se za sta zalaze? Ko je bolje da pobedi?
bobo bobo 03:37 06.02.2008

Re: neupucen

carly

Ko se za sta zalaze?

:)
Dobro pitanje.
To ces slabo cuti, ko se za sta zalaze.
nsarski nsarski 03:39 06.02.2008

Re: neupucen

Ko se za sta zalaze? Ko je bolje da pobedi?

To uopste nije bitno. The show must go on!
Radojicic Radojicic 03:41 06.02.2008

Re: neupucen

carly

Ko se za sta zalaze? Ko je bolje da pobedi?


Za bolje sutra, ulazak u EU, sta bilo
doktorka doktorka 03:53 06.02.2008

Re: neupucen

carly
Ko se za sta zalaze? Ko je bolje da pobedi?

po meni klintonka . u protivnom , mekejn ce bez problema postati predsednik usa. ovako , bice neizvesno. mada i mekejn je jako dobar , pa ako i pobedi, nista lose po ameriku.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:01 06.02.2008

Re: neupucen

po meni klintonka . u protivnom , mekejn ce bez problema postati predsednik usa. ovako , bice neizvesno. mada i mekejn je jako dobar , pa ako i pobedi, nista lose po ameriku.

Doktorka, ja se izvinjavam, da li ce LDP podrzati nekog od kandidata mozda
nsarski nsarski 04:02 06.02.2008

Re: neupucen

Nego, usa kozna bolest (dijaspora) ne spava:) Jos kad vidim ovog Karl Rove-a da diskutuje, sve mi se cini da je politika svugde ista! Zasu, choveche.
doktorka doktorka 04:06 06.02.2008

Re: neupucen

Bojan Zdravic
po meni klintonka . u protivnom , mekejn ce bez problema postati predsednik usa. ovako , bice neizvesno. mada i mekejn je jako dobar , pa ako i pobedi, nista lose po ameriku. Doktorka, ja se izvinjavam, da li ce LDP podrzati nekog od kandidata mozda

ako mislish na mene, josh nemam pravo da glasam
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:09 06.02.2008

Re: neupucen

ako mislish na mene, josh nemam pravo da glasam

Ne mislio sam na Predsdnistvo i Politicki Savet partije
doktorka doktorka 04:11 06.02.2008

Re: neupucen

Bojan Zdravic
ako mislish na mene, josh nemam pravo da glasam Ne mislio sam na Predsdnistvo i Politicki Savet partije

pitaj njih
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:12 06.02.2008

Re: neupucen

pitaj njih

ok:)))
carly carly 11:35 06.02.2008

Re: neupucen

Protpostavio sam da su im izbori jos jedna festa u nizu sto rece neko "show must go on".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:46 06.02.2008

Re: neupucen

carly
Protpostavio sam da su im izbori jos jedna festa u nisu sto rece neko "show must go on".


mislim da je sa Barakom nešto više u igri. Barak je, pre svega, čovek iz naroda. A Nigga, koji će možda postati president of f-in United States of America! svrgnuće istovremeno dve dinastije koje vladaju ili prete da vladaju najvažnijom demokratijom u svetu poslednjih par decenija. Barak je promena, sveža krv, nada u lepšu, manje totalitarnu budućnost. nešto kao kada Novak i Tsonga odigraju finale Grenslema, dakle, sasvim nešto novo i neobično, nova era.
carly carly 14:18 06.02.2008

Re: neupucen

To bi znaci valjalo videti. Ako je tako definitivno bi mogla da bude velika promena u svetu. Samo da ne bude kao u onoj knjizi "Bratija" da se kandidati trkaju prave skupove ulazu novce itd i na kraju CIA kaze ti ces da budes predsednik SAD. Naravno ne ovako direktno malo suptilnije.
Doctor Wu Doctor Wu 14:36 06.02.2008

Re: neupucen

Barak je promena, sveža krv, nada u lepšu, manje totalitarnu budućnost. nešto kao kada Novak i Tsonga odigraju finale Grenslema, dakle, sasvim nešto novo i neobično, nova era.

:). lepo receno. ako je kraj xx veka bio 9/11, pobeda osame bi mogla biti pocetak xxi.
"obama protiv zle imperije"- to je naslov filma koji gledamo.
ipak, prvo treba pobediti, a onda i preziveti.
Radojicic Radojicic 03:42 06.02.2008

Kansas

Obama Kansas
32 delegata
Radojicic Radojicic 03:44 06.02.2008

Re: Kansas

Klinton 6
Obama 5
nsarski nsarski 03:45 06.02.2008

Re: Kansas

Radojicic

Obama Kansas
32 delegata

Ma, izgleda da je i Minesotu dobio. Mada su se ovde zatvorila glasacka mesta pre 1 sat. Nego Klintonka uze celu istocnu obalu, osim Dzordzije - ovo zahvaljujuci Jeleni Pavlovic. To je ona uvracala.
lidiaz lidiaz 03:51 06.02.2008

Re: Kansas

Nije ni Delaver, A Obama vodi i u Konetikatu.
Radojicic Radojicic 04:03 06.02.2008

Re: Kansas

Obama
Utah i North Dakota
lidiaz lidiaz 04:10 06.02.2008

Zapusi nos i glasaj

"I konzervativci ce ga podrzati, samo ce zapusiti noseve" izjavila je majka nekog republikanca (promaklo mi je kog) za MekKejna.
doktorka doktorka 04:25 06.02.2008

Re: Zapusi nos i glasaj

lidiaz
"I konzervativci ce ga podrzati, samo ce zapusiti noseve" izjavila je majka nekog republikanca (promaklo mi je kog) za MekKejna.

mora de je to izjavila neka zesca konzervativka
iztok iztok 06:07 06.02.2008

Re: Kansas

Moja drzava ( Minnesota) sacuvala obraz normalne Amerike. Najubedljivija pobeda veceras za Obamu u Minnesoti 67% osvojenih glasova.Gledam ovog McCaina i ne mogu da verujem da postoji covek koji glasa za njega.
bobo bobo 06:10 06.02.2008

Re: Kansas

iztok

Moja drzava ( Minnesota) sacuvala obraz normalne Amerike. Najubedljivija pobeda veceras za Obamu u Minnesoti 67% osvojenih glasova.Gledam ovog McCaina i ne mogu da verujem da postoji covek koji glasa za njega.

Evo mi bas pricamo kada bi se smuvali Hakabi i Mekejn, Mekejn bi sigurni bio musko u vezi :))
Sada su na redu Hilari i Obama, guess what :))
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 11:27 06.02.2008

Re: Kansas

Si video kol'ko sam mocna u SAD-u:))
Radojicic Radojicic 04:05 06.02.2008

...




Radojicic Radojicic 04:26 06.02.2008

Re: ...

Obama 9
Klinton 6
Blade Runner Blade Runner 04:19 06.02.2008

Steta

sto od tog putujuceg cirkusa niko sem njih nema nikakve koristi. Kako stvari stoje amerima se isto pise ko god da pobedi. A i Srbima.
bauer bauer 04:23 06.02.2008

evo ga,

obama: kanzas i konektikat :)
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:25 06.02.2008

Re: evo ga,

obama: kanzas i konektikat :)

na kom kanalu gledate izbore
bauer bauer 04:28 06.02.2008

Re: evo ga,

na kom kanalu gledate izbore

boki, jel' mi ti to persiras?

na cnn-u
lidiaz lidiaz 04:28 06.02.2008

Re: evo ga,

Bojan Zdravic

obama: kanzas i konektikat :)

na kom kanalu gledate izbore


CBS NY
Gaston Gaston 04:31 06.02.2008

Re: evo ga,

iam i na CNNPolitics.com
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 04:33 06.02.2008

Re: evo ga,

boki, jel' mi ti to persiras?

na cnn-u

ma ne bre druze, pitao sam onako celo drustvo, hvala vam na info (tebi i lidiji:)))
Nesto kucam na kompu, pa malko zvirnem kod vas, malko da trolnem sa vama, i sve tako:)))
Ivan Marović Ivan Marović 04:34 06.02.2008

Re: evo ga,

Bojan Zdravic
na kom kanalu gledate izbore
Na MSNBC-u
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 11:29 06.02.2008

Re: evo ga,

Ma, ne gledamo na TV kanalu, gledamo u zivo, na licu mesta, history in making.....
Macak Macak 04:40 06.02.2008

8:6

Vodi Obama.
Ja jos ne mogu da glasam (a kad cu ne znamo...), ali moja drugarica se upravo vratila neobavljenog posla. Idaho sistem - odes, registrujes se, sednes medju 300 ljudi i cekas jedno sat vremena da prozovu tvoje ime i onda (ko doceka) lepo ustanes i kazes za koga si. Pred svima! E, to je demokratija.
bauer bauer 04:43 06.02.2008

Re: 8:6

Idaho sistem

nista tamo dobrog nema, osim krompira :)
Macak Macak 07:07 06.02.2008

Re: 8:6

bauer

Idaho sistem

nista tamo dobrog nema, osim krompira :)



I to je prevara. U samoposlugama ti uvaljuju krompir iz Oregona:)
Ima jedna dobra stvar - skijanje!

I upravo jos jedna: Obama : Clinton 85% : 15%
bauer bauer 07:25 06.02.2008

Re: 8:6

I upravo jos jedna: Obama : Clinton 85% : 15%

dobro je, cekamo kaliforniju :)

a za krompir, ja dole, juznije, kupujem samo idaho potatos :) ako je pravi iz ajdaha, nema boljeg :)
Macak Macak 08:12 06.02.2008

Re: 8:6

bauer



a za krompir, ja dole, juznije, kupujem samo idaho potatos :) ako je pravi iz ajdaha, nema boljeg :)


Eh, ja bih se odrekla krompira, samo da se ogrejem malo juznije:)

Jos jedna zanimljivost iz Idaho: mormoni (kojih valjda ovde ima najvise na svetu) se listom izjasnjavaju da ce u slucaju pobede McCain-a glasati za Obamu na predsednickim. Dakle, konzervativci konzervativci, ali i njima su se smucili isprazni politicari. Trazi se sveza krv... pa makar i demokratska:)
Mungos Mungos 04:51 06.02.2008

Sweet home ALABAMA for OBAMA!



Mungos, The Obamist
Mungos Mungos 04:56 06.02.2008

A i jos jedna prava bluzerska drzava...



Brack Obama Winning

Mungos, The Obamist
Gaston Gaston 05:17 06.02.2008

Izgleda

Izgleda da Klintoka ima "early lead" u Kaliforniji .
bauer bauer 05:50 06.02.2008

evo, prica obama,

zvuci odlicno. nadam se, not too good to be truth :)
bobo bobo 06:18 06.02.2008

...

Hleba i igara!
marta l marta l 06:44 06.02.2008

posle superutorka ...

,...dolazi supersreda i kineska nova godina pacova. Predvidjanja hm,hmmmm
"CAUTION will be the watchword for the Year of the Rat, the new lunar year that begins on Thursday, as Chinese fortune tellers predict financial and political rumblings, tsunamis and epidemics in the year ahead.

a predvidjanja za USA izbore:
Celebrity fortune teller Peter So was coy about who he thought would win the race- 'I can only say Hillary Clinton stands a better chance, as I don't see that Barack Obama or (Republican hopeful) John McCain will have a good year,' Mr So said.
Srki Srki 07:07 06.02.2008

kolorado

Sigurno kasnim, ali evo, Obama dobi i Kolorado, razvalio je Hilari. Devojka mi se vrnula sa kokusa u nasoj mesnoj zajednici, dok sam ja kuvao vecerinku, jer, je*i ga, nemam pravo glasa, ali sam bas dosta lobirao po njenoj familiji za Obamu, sta cu, navika iz Srbije... Izvestaj iz prve ruke kaze: doslo 10 puta vise ljudi nego sto je planirano, sve je kasnilo jedno 2 sata, morali su da se premeste u lokalnu srednju skolu da bi to sve stalo, ali se videlo da su ljudi, to jest demokrate, bas kivni i zagrejani za "promene". I vole Obamu, sto me je donekle iznenadilo jer Kolorado nije bas nikad bio bog zna kako naklonjen ljudima koji nisu bele puti. A meni bas nesto drago...

Pozdrav,

Srki


bauer bauer 07:09 06.02.2008

*novo

izgleda da su veci gradovi u misuriju preokrenli stvari u korist obame, nadam se da ce se isto desiti i u kaliforniji... :)
bobo bobo 07:18 06.02.2008

Re: *novo

bauer

izgleda da su veci gradovi u misuriju preokrenli stvari u korist obame, nadam se da ce se isto desiti i u kaliforniji... :)

pa ovi sa cnn-a vec proglasili pobedu Hilari u Kaliforniji???
bauer bauer 07:50 06.02.2008

Re: *novo

pa ovi sa cnn-a vec proglasili pobedu Hilari u Kaliforniji???

posle samo 30% prispelih glasova? ja se nadam da glasovi iz velikih centara jos nisu stigli :)

kao u MO!
bobo bobo 08:06 06.02.2008

Re: *novo

bauer

pa ovi sa cnn-a vec proglasili pobedu Hilari u Kaliforniji???

posle samo 30% prispelih glasova? ja se nadam da glasovi iz velikih centara jos nisu stigli :)

kao u MO!

U pravu si, nisu.
Don't mind me, ja samo bacim pogled tu i tamo :)
Zato i svracam ovde jer ste mi vi pouzdaniji nego CNN.
bauer bauer 08:15 06.02.2008

Re: *novo

Zato i svracam ovde jer ste mi vi pouzdaniji nego CNN.

kako to misliis, mi smo pouzdaniji od cnn-a, pa moji podatci dolaze, uglavnom od cnn-a,a ni druge kuce nisu nista bolje :)
bobo bobo 08:16 06.02.2008

Re: *novo

bauer

Zato i svracam ovde jer ste mi vi pouzdaniji nego CNN.

kako to misliis, mi smo pouzdaniji od cnn-a, pa moji podatci dolaze, uglavnom od cnn-a,a ni druge kuce nisu nista bolje :)

pa da ali ti ih lepo cujes, vidis i obradis a ja bacim pogled na TV tu i tamo, tako da vise verujem tebi nego njima (to jest sebi lol)

:)
bauer bauer 08:44 06.02.2008

Re: *novo

tako da vise verujem tebi nego njima (to jest sebi lol)

:)

mislis, verujes viise meni nego svojim rodjenim ocima :)

ja se jos uvek uzdam u kalifornju... :)
bobo bobo 08:54 06.02.2008

Re: *novo

bauer

tako da vise verujem tebi nego njima (to jest sebi lol)

:)

mislis, verujes viise meni nego svojim rodjenim ocima :)

ja se jos uvek uzdam u kalifornju... :)

bas tako :)

nema sanse za Kaliforniju, mislim.

odoh na spavanje, ja sam na istocnoj obali lol
Mungos Mungos 07:37 06.02.2008

Tuzna strana Super-utorka

Veoma vedro i optimisticno raspolozenje americkih gradjana za krucijalne politicke promene u SAD, ovog, mozda najuzbudljivijeg i neobicno toplog super-utorka do sada, pomracila je serija zimskih oluja u Arkanzasu, Tenesiju, Misisipiju i Kentakiju, u kojima je zivot izgubilo najmanje 17 lica.

Opsirnije:
Tornadoes rip through South, killing 17

Mungos, The Tuzan
bobo bobo 08:07 06.02.2008

Re: Tuzna strana Super-utorka

Mungos

Veoma vedro i optimisticno raspolozenje americkih gradjana za krucijalne politicke promene u SAD, ovog, mozda najuzbudljivijeg i neobicno toplog super-utorka do sada, pomracila je serija zimskih oluja u Arkanzasu, Tenesiju, Misisipiju i Kentakiju, u kojima je zivot izgubilo najmanje 17 lica.

evo bas gledam...stvarno tuzno.
Jedna stvar mi nije jasna. Zasto jos uvek grade, na nacin na koji grade, u mestima koja su podlozna takvim vremenskim nepogodama???
Macak Macak 08:17 06.02.2008

Re: Tuzna strana Super-utorka

bobo


Jedna stvar mi nije jasna. Zasto jos uvek grade, na nacin na koji grade, u mestima koja su podlozna takvim vremenskim nepogodama???



To se i ja pitam. I nije mi jasno, ko se uopste trpa da zivi na takvim mestima, kad je dve trecine Amerike nenaseljeno. Cudna nacija...
Doctor Wu Doctor Wu 11:18 06.02.2008

Re: Tuzna strana Super-utorka

To se i ja pitam. I nije mi jasno, ko se uopste trpa da zivi na takvim mestima, kad je dve trecine Amerike nenaseljeno. Cudna nacija...

I ja se poslednje cetiri godine stalno pitam zasto svi Amerikanci ne zive u Kaliforniji. Stvarno cudna nacija...
Mungos Mungos 10:09 06.02.2008

Koliko & gde smo sve osvojili

gordanac gordanac 10:24 06.02.2008

mungobama...

link?
ne ga dava
samo slička
davaj The Novi Link
učini, molim, da ne tražim
p.s. š`o mu lepo ime toga čemu se obraća :)))
Mungos Mungos 10:27 06.02.2008

Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Izvolite ga Ju, tjuba:



Mungos, The Malko Zas.o
Radojicic Radojicic 10:44 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Before I begin, I just want to send my condolences to the victims of the storms that hit Tennessee and Arkansas. They are in our thoughts and in our prayers.

Well, the polls are just closing in California and the votes are still being counted in cities and towns across the country. But there is one thing on this February night that we do not need the final results to know – our time has come, our movement is real, and change is coming to America.

Only a few hundred miles from here, almost one year ago to the day, we stood on the steps of the Old State Capitol to reaffirm a truth that was spoken there so many generations ago – that a house divided cannot stand; that we are more than a collection of Red States and Blue States; we are, and always will be, the United States of America.

What began as a whisper in Springfield soon carried across the corn fields of Iowa, where farmers and factory workers; students and seniors stood up in numbers we’ve never seen. They stood up to say that maybe this year, we don’t have to settle for a politics where scoring points is more important than solving problems. This time we can finally do something about health care we can’t afford or mortgages we can’t pay. This time can be different.


Their voices echoed from the hills of New Hampshire to the deserts of Nevada, where teachers and cooks and kitchen workers stood up to say that maybe Washington doesn’t have to be run by lobbyists anymore. They reached the coast of South Carolina when people said that maybe we don’t have to be divided by race and region and gender; that crumbling schools are stealing the future of black children and white children; that we can come together and build an America that gives every child, everywhere the opportunity to live their dreams. This time can be different.

And today, on this Tuesday in February, in states North and South, East and West, what began as a whisper in Springfield has swelled to a chorus of millions calling for change. A chorus that cannot be ignored. That cannot be deterred. This time can be different because this campaign for the presidency is different.

It’s different not because of me, but because of you. Because you are tired of being disappointed and tired of being let down. You’re tired of hearing promises made and plans proposed in the heat of a campaign only to have nothing change when everyone goes back to Washington. Because the lobbyists just write another check. Or because politicians start worrying about how they’ll win the next election instead of why they should. Or because they focus on who’s up and who’s down instead of who matters.

And while Washington is consumed with the same drama and division and distraction, another family puts up a For Sale sign in the front yard. Another factory shuts its doors. Another soldier waves goodbye as he leaves on another tour of duty in a war that should’ve never been authorized and never been waged. It goes on and on and on.

But in this election – at this moment – you are standing up all across this country to say, not this time. Not this year. The stakes are too high and the challenges too great to play the same Washington game with the same Washington players and expect a different result. This time must be different.

Now, this isn’t about me and it’s not about Senator Clinton. As I’ve said before, she was a friend before this campaign and she’ll be a friend after it’s over. I respect her as a colleague, and I congratulate her on her victories tonight.

But this fall we owe the American people a real choice. It’s change versus more of the same. It’s the future versus the past.

It’s a choice between going into this election with Republicans and Independents already united against us, or going against their nominee with a campaign that has united Americans of all parties around a common purpose.

It’s a choice between having a debate with the other party about who has the most experience in Washington, or having one about who’s most likely to change Washington. Because that’s a debate we can win.

It’s a choice between a candidate who’s taken more money from Washington lobbyists than either Republican in this race, and a campaign that hasn’t taken a dime of their money because we’ve been funded by you.

And if I am your nominee, my opponent will not be able to say that I voted for the war in Iraq; or that I gave George Bush the benefit of the doubt on Iran; or that I support the Bush-Cheney policy of not talking to leaders we don’t like. And he will not be able to say that I wavered on something as fundamental as whether or not it’s ok for America to use torture – because it is never ok. That is the choice in this election.

The Republicans running for President have already tied themselves to the past. They speak of a hundred year war in Iraq and billions more on tax breaks for the wealthiest few who don’t need them and didn’t ask for them – tax breaks that mortgage our children’s future on a mountain of debt at a time when there are families who can’t pay their medical bills and students who can’t pay their tuition.

They are running on the politics of yesterday, and that is why our party must be the party of tomorrow. And that is the party I will lead as President.

I’ll be the President who ends the tax breaks to companies that ship our jobs overseas and start putting them in the pockets of working Americans who deserve it. And struggling homeowners. And seniors who should retire with dignity and respect.

I’ll be the President who finally brings Democrats and Republicans together to make health care affordable and available for every single American. We will put a college education within reach of anyone who wants to go, and instead of just talking about how great our teachers are, we will reward them for their greatness, with more pay and better support. And we will harnesses the ingenuity of farmers and scientists and entrepreneurs to free this nation from the tyranny of oil once and for all.

And when I am President, we will put an end to a politics that uses 9/11 as a way to scare up votes, and start seeing it as a challenge that should unite America and the world against the common threats of the twenty-first century: terrorism and nuclear weapons; climate change and poverty; genocide and disease.

We can do this. It will not be easy. It will require struggle and sacrifice. There will setbacks and we will make mistakes. And that is why we need all the help we can get. So tonight I want to speak directly to all those Americans who have yet to join this movement but still hunger for change – we need you. We need you to stand with us, and work with us, and help us prove that together, ordinary people can still do extraordinary things.

I am blessed to be standing in the city where my own extraordinary journey began. A few miles from here, in the shadow of a shuttered steel plant, is where I learned what it takes to make change happen.

I was a young organizer then, intent on fighting joblessness and poverty on the South Side, and I still remember one of the very first meetings I put together. We had worked on it for days, but no one showed up. Our volunteers felt so defeated, they wanted to quit. And to be honest, so did I.

But at that moment, I looked outside and saw some young boys tossing stones at a boarded-up apartment building across the street. They were like boys in so many cities across the country – boys without prospects, without guidance, without hope. And I turned to the volunteers, and I asked them, “Before you quit, I want you to answer one question. What will happen to those boys?” And the volunteers looked out that window, and they decided that night to keep going – to keep organizing, keep fighting for better schools, and better jobs, and better health care. And so did I. And slowly, but surely, in the weeks and months to come, the community began to change.

You see, the challenges we face will not be solved with one meeting in one night. Change will not come if we wait for some other person or some other time.

We are the ones we’ve been waiting for. We are the change that we seek. We are the hope of those boys who have little; who’ve been told that they cannot have what they dream; that they cannot be what they imagine.

Yes they can.

We are the hope of the father who goes to work before dawn and lies awake with doubts that tell him he cannot give his children the same opportunities that someone gave him.

Yes he can.

We are the hope of the woman who hears that her city will not be rebuilt; that she cannot reclaim the life that was swept away in a terrible storm.

Yes she can.

We are the hope of the future; the answer to the cynics who tell us our house must stand divided; that we cannot come together; that we cannot remake this world as it should be.

Because we know what we have seen and what we believe – that what began as a whisper has now swelled to a chorus that cannot be ignored; that will not be deterred; that will ring out across this land as a hymn that will heal this nation, repair this world, and make this time different than all the rest – Yes. We. Can.


malo dugacko, nisam hteo FOX da linkujem
gordanac gordanac 10:54 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

nisam hteo FOX da linkujem

:))))))))))))))))
Mungos Mungos 11:00 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Svaka cast Radojcicu na ovoj ideji!

Iz Obaminog govora, ja bih izdvojio ovo:

"I’ll be the President who finally brings Democrats and Republicans together to make health care affordable and available for every single American. We will put a college education within reach of anyone who wants to go, and instead of just talking about how great our teachers are, we will reward them for their greatness, with more pay and better support. And we will harnesses the ingenuity of farmers and scientists and entrepreneurs to free this nation from the tyranny of oil once and for all.

Uspeh te namere znaci lancano resavanje mnogih - najtezih - problema ne samo u SAD, vec i u celom svetu.

Mungos, The Hopeful
gordanac gordanac 11:13 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

ne verujte mi, ali ja znam skoro sve o govorima, i evo ključnih mesta, skraćeno izdanje za lakše čitanje. ovo citirano je "kostur" poruka:
It’s different not because of me, but because of you.

Or because politicians start worrying about how they’ll win the next election instead of why they should. Or because they focus on who’s up and who’s down instead of who matters.

’ll be the President who finally brings Democrats and Republicans together to make health care affordable and available for every single American. We will put a college education within reach of anyone who wants to go, and instead of just talking about how great our teachers are, we will reward them for their greatness, with more pay and better support. And we will harnesses the ingenuity of farmers and scientists and entrepreneurs to free this nation from the tyranny of oil once and for all.

And when I am President, we will put an end to a politics that uses 9/11 as a way to scare up votes, and start seeing it as a challenge that should unite America and the world against the common threats of the twenty-first century: terrorism and nuclear weapons; climate change and poverty; genocide and disease.

There will setbacks and we will make mistakes. And that is why we need all the help we can get. So tonight I want to speak directly to all those Americans who have yet to join this movement but still hunger for change – we need you. We need you to stand with us, and work with us, and help us prove that together, ordinary people can still do extraordinary things.

I rečenica od koje je izgradio ceo govor:
We are the ones we’ve been waiting for


a u pozadini je, sve vreme
"We shall overcome!"
majstor
Radojicic Radojicic 11:15 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Iz Obaminog govora, ja bih izdvojio ovo:


jeste to najbitnije Mungose, al ce na ovo da dobije jos glasova

We are the ones we’ve been waiting for. We are the change that we seek. We are the hope of those boys who have little; who’ve been told that they cannot have what they dream; that they cannot be what they imagine.


Mungos Mungos 11:26 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Ili, da "skratimo" jos malo:

"When I am President, we will put an end to a politics that uses 9/11 as a way to scare up votes, and start seeing it as a challenge that should unite America and the world against the common threats of the twenty-first century: terrorism and nuclear weapons; climate change and poverty; genocide and disease.

’ll be the President who finally brings Democrats and Republicans together to make health care affordable and available for every single American. We will put a college education within reach of anyone who wants to go, and instead of just talking about how great our teachers are, we will reward them for their greatness, with more pay and better support. And we will harnesses the ingenuity of farmers and scientists and entrepreneurs to free this nation from the tyranny of oil once and for all.

There will setbacks and we will make mistakes. And that is why we need all the help we can get. So tonight I want to speak directly to all those Americans who have yet to join this movement but still hunger for change – we need you. We need you to stand with us, and work with us, and help us prove that together, ordinary people can still do extraordinary things.

We are the ones we’ve been waiting for. It’s different not because of me, but because of you."


Mungos, The Happy Obamist
Mungos Mungos 11:33 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

"We shell overcome!"

Slucajno ili ne, bas sam jucerasnju e-mail prepisku sa glavnim Obaminim izbornim stabom za Virdziniju zavrsio bas tim sloganom - sloganom vise pokreta za ljudska prava & gradjanske slobode u 20. veku, ukljucujuci velicanstveni mars ka Vasingtonu, pood vodjstvom Martina Lutera Kinga, Jr.

Mada, ja sam samo video "Stand for change" & "Change, we believe in"...

Mungos, The Happy Obamist
Radojicic Radojicic 11:38 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Mungos

"We shall overcome!"


Slucajno ili ne, bas sam jucerasnju e-mail prepisku sa glavnim Obaminim izbornim stabom za Virdziniju zavrsio bas tim sloganom - sloganom vise pokreta za ljudska prava & gradjanske slobode u 20. veku, ukljucujuci velicanstveni mars ka Vasingtonu, pood vodjstvom Martina Lutera Kinga, Jr.

Mungos, The Happy Obamist


sad sam bas to trazio, sve vise pocinje da lici i ne svidja mi se nikako

Bice jos svega, nije ovo ni pocelo, Klintonka jos uvek vodi u delegatima


Martin Luther King
Mungos Mungos 11:45 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Radojicic
Bice jos svega, nije ovo ni pocelo, Klintonka jos uvek vodi u delegatima


Nema veze....

Mungos, The Happy Obamist
gordanac gordanac 11:51 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Radojicic
sve te razumem, ali on ovako MORA, to je jedini način da iz postojeće matrice izvuče ceo maksimum sopstvenog pokretačkog potencijala, ako i kad ova faza prođe, onda može u suptilniju poruku, sada još ne
A do leta ima još i-haaaj! događaja!
Čovek ima i herca i talenta, onoliko i rođeni je komunikator
U suštini - kao i svi koji stvarno vole ljude, samo je shvatio da je biti iskren strahovito i jedino stvarno oružje promena, i to samo ako se ima dovoljno znanja o svemu, o ljudima, o realnosti, o tehnologiji promena, inače - ne, bez znanja ne ide, a on i znanja ima
Radojicic Radojicic 11:53 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!



:))))))))))))))))))))

samo za Mungosa The Mungobamu







Mungos Mungos 11:57 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

Gordana, poruka je vec odavno prosla i dobro je shvacena. Pitanje je pogodnog momenta... Hocureci, samo se ceka signal.

Mungos, The Hopeful Obamist
Radojicic Radojicic 12:18 06.02.2008

Re: Re:Ulazem OVOLIKU izvinjotinu!

gordanac
slazem se da mora tako, ali kad su rase u pitanju nekad stvari krenu svojim tokom hteli to ili ne.

U Nju Hempsajru je Obama bio favorit pa je ipak izgubio i sve se vise prica da belci jos uvek nisu spremni za takvu promenu.

U Harlemu u kome Klintona zovu prvim crnim predsednikom, ovih dana pred utorak se slavilo unapred i cela akcija je isla iz bivseg ofisa Malcolma. Veceras je Klinton dobila Nju Jork.

Za razliku od Kinga Obama veceras cini mi se ni jednom nije pomenuo rasni problem i to mu je prednost.

U svakom slucaju dobar govor



Dragutin Dragutin 15:38 06.02.2008

Kakve su procene?

Moze li Obama na kraju da pobedi?
bauer bauer 18:25 06.02.2008

Re: Kakve su procene?

Dragutin
Moze li Obama na kraju da pobedi?

moze,

gagonja gagonja 17:51 06.02.2008

PA STA TO ZNACI?!?!

KOLIKI JE MOJ DEO?

zanima me procena vasa:
ko dobija od demokrata? hilari ili obama?
Ivan Marović Ivan Marović 18:37 06.02.2008

Re: PA STA TO ZNACI?!?!

gagonja
zanima me procena vasa:ko dobija od demokrata? hilari ili obama?
Ja bih voleo da dobije Obama, a mislim da vreme radi za njega, ima više kinte, a i gradi momentum što znači da, kako vreme odmiče, Obama dobija više delegata i pobeđuje Hilari.
historix historix 20:27 06.02.2008

Re: PA STA TO ZNACI?!?!

I ja navijam za Obamu, ali me zanima, obzirom da sam u BGDu, pa nemam direktan uvid u situaciju, na osnovu cega kayes da vreme radi za njega?

I drugo, ko je, po tvojoj proceni, bolji za bilateralne odnose Srbija/USA?

hvala unapred
Ivan Marović Ivan Marović 20:34 06.02.2008

Re: PA STA TO ZNACI?!?!

historix
I ja navijam za Obamu, ali me zanima, obzirom da sam u BGDu, pa nemam direktan uvid u situaciju, na osnovu cega kazes da vreme radi za njega?
Da pojasnim - ima više kinte, znali može duže da izdrži. Gradi momentum, znači ide kao lavina, u početku je mali, ali kako se kotrlja, tako raste. Lično mislim da će Klintonka uzimati sve manje i manje delegata po državi, tako da se neće znati pobednik do marta-aprila. Poslednje prajmarice su u julu, ali ne verujem da će neizvesnost toliko dugo da potraje.
historix
I drugo, ko je, po tvojoj proceni, bolji za bilateralne odnose Srbija/USA?
Sve je bolje od Klintonovih, a pritom Obama malo više naginje ka diplomatiji u međunarodnim odnosima umesto vojne sile, a to je po mom mišljenju dobro za sve, pa i za nas.
Radojicic Radojicic 20:36 06.02.2008

Re: PA STA TO ZNACI?!?!

gagonja

KOLIKI JE MOJ DEO?

zanima me procena vasa:
ko dobija od demokrata? hilari ili obama?


huffingtonpost
historix historix 23:15 06.02.2008

Re: PA STA TO ZNACI?!?!

OK, hvala ti, tako sam i pretpostavljao, ali volim da saznam "iz prve ruke". Mislim da su ovde objavili da Klintonka ima vise love od Obame, ali mozda je i moj previd (mada sumnjam), radilo se o ozbiljnim milionima $.

Cini mi se da jedno od njih dvoje ima i vece sanse da pobedi na predstojecim izborima, ili gresim?

veliki pozdrav jos jednom,

che
buda milic buda milic 18:05 06.02.2008

Obama Smith

Ne znam ko će da pobedi, ali znam sigurno da će, ukoliko to bude Barak Obama, Vil Smit zaraditi još stotine miliona igrajući predsednika.
ivana23 ivana23 18:24 06.02.2008

Re: Obama Smith

Vodzo Modzo Vodzo Modzo 18:43 06.02.2008

Re: Obama Smith

Ih, da je slika Vil Smith-a istih dimenzija kao i Obamina, pomislio bih da su neki fudbaleri... Kao na slicicama za albume...
oldtajmer oldtajmer 19:47 06.02.2008

Anti-Hiari plakat

u Kaliforniji(?) je navodno vidjen ovaj plakat

Adam von Trott zu Solz Adam von Trott zu Solz 20:02 06.02.2008

Obama


Malo prvih utisaka mog drugara, sa lica mesta od pre neki dan:

http://miloradlazic.blogspot.com/2008/02/obama.html
Radojicic Radojicic 00:03 07.02.2008

Waterboarding

I tako dok mi pratimo izbore, sadasnji President izabrao dobar momenat da prizna ono sto svi vec i znaju
Miroslav Trajkovic Miroslav Trajkovic 23:13 07.02.2008

Obama pobedio

Najnovije vesti pokazuju da je ipak pobedio Obama:

http://www.politico.com/news/stories/0208/8358.html

I Obamina kampanja i NBC pokazuju da je po broju kandidata pobedio Obama:
Obama: 847
Hillary: 834

Obama vec ima prednost od oko 16 delegata, tako da sada vodi sa oko 30-ak. Ne racunam super-delegate, jer oni mogu da se predomisle. Vrlo mi je tesko da zamislim situaciju u kojoj Obama osvaja vise delegata, ali ga Hilari pobedjuje zbog super-delegata. U tom slucaju mozete da racunate na crnce da glasaju za republikance, a mnoge Obamine pristalice be apstinirale.

U narednih 5 dana su primaries u jos cetiri drzave gde bi Obama takodje trebalo da pobedi.

Dosad sam se nadao, a sad sam vec spreman da se kladim na Obamu

Zivi bili pa videli!
DimitriFromOaklandCalifornia DimitriFromOaklandCalifornia 05:34 09.02.2008

Grupa Srba za podrsku Obami u Americi

Ljudi pa ne moze Obama da pobedi ako ga Srbi ne podrze, jel' tako? Ajde svi da se uclanite u grupu!!!

Evo ima i grupa koja se zove "Serbs 4 Obama"!!! Evo link:

http://my.barackobama.com/page/group/Serbs4Obama

Uclanite se, ljudi jako je vazno da on postane Predsednik, jer ima mnogo vise integriteta nego Hilari ili bilo ko drugi...Srbima u Srbiji ce biti sigurnije i bolje, jer je jako dobar covek, kao prvo. Ako ne bude bolje, nece gore, kao kada je Bil bio i svi znamo sta je uradio!!

Predrag

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana