Hugo

Vanja Montenegro Ljujic RSS / 06.02.2008. u 13:11

...?



Komentari (162)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Radojicic Radojicic 21:46 06.02.2008

Re: Chavez

odlican je film
David Power, Kim Bartley, Donnacha O'Briain autori
snimali dokumentarni o Chavezu i zatekli se slucajno sa njim kad je puc krenuo
Dawngreeter Dawngreeter 21:56 06.02.2008

Re: Chavez

Gospode! Hvala! Ovo sam hteo vec mesecima da gledam!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:17 06.02.2008

Re: Chavez

Radojicic
odlican je filmDavid Power, Kim Bartley, Donnacha O'Briain autorisnimali dokumentarni o Chavezu i zatekli se slucajno sa njim kad je puc krenuo


Odgledali smo film malopre. Odlican je! Jos jednom veliko hvala.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:49 07.02.2008

Re: Chavez

Vanja Montenegro Ljujic

Radojicicodlican je filmDavid Power, Kim Bartley, Donnacha O'Briain autorisnimali dokumentarni o Chavezu i zatekli se slucajno sa njim kad je puc krenuo


Odgledalo i nekoliko mojih prijatelja. Zahvaljujem i u njihovo ime! :)
Radojicic Radojicic 01:17 07.02.2008

Re: Chavez

nema na cemu
Evo vam i jedan BBC skorasnji
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 01:33 07.02.2008

Re: Chavez

Jos jednom hvala! :)

A sad nesto sasvim drugacije :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:26 07.02.2008

Re: Chavez

Radojicic
odlican je filmDavid Power, Kim Bartley, Donnacha O'Briain autorisnimali dokumentarni o Chavezu i zatekli se slucajno sa njim kad je puc krenuo



http://observer.guardian.co.uk/international/story/0,6903,688071,00.html
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 23:02 06.02.2008

lepo je krenulo

Ljudi, svidja mi se kako tema razvija na temu Chaveza i Juzne Amerike i kolonijalizma i globalizma i tako, malo da se sklonimo od srpske svakodnevice.Vanja, hvala na tome
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:18 06.02.2008

Re: lepo je krenulo

Bilo mi je zadovoljstvo. A srpska svakodnevnica... :(
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 21:43 07.02.2008

Re: lepo je krenulo

Aleksandar Stosic
Ljudi, svidja mi se kako tema razvija na temu Chaveza i Juzne Amerike i kolonijalizma i globalizma i tako, malo da se sklonimo od srpske svakodnevice.Vanja, hvala na tome


Demokratija je put u socijalizam, kako je to lepo kazao nas drug Karl Marx! :)
Alava Alava 12:21 07.02.2008

Južna Amerika je priča za sebe

Mogu da primetim samo da na ovom blogu ima poprilično neobaveštenih ljudi koji se ipak osećaju pozvanim da prokomentarišu, pa prvo malo drve o demokratiji i tome kako je žalosno što ljudi tamo negde jedu blato, a onda sa punim pravom napišu “da se pošalje trećina vojske iz Iraka i da se počisti”. Ovo je stvarno užasno.
Da bi se sagledao problem latinoameričkih zemalja nikako se ne može gledati sa stanovišta Evrope ili Amerike (mislim na SAD), jer se te stvari ne mogu porediti. Pre svega zato što su evropljani i amerikanci - kolonizatori, a Južna Amerika, kao i Afrika, Australija, pa čak i Azija – kolonije. Problem se mora sagledavati od momenta kada je kolonizacija počela, mora se uzeti u obzir način na koji je vršena kolonizacija, prirodni resursi i bogatstva kolonija, zatim način na koji je stečena nezavisnost kolonije, i najzad način na koji je ta država vođena nakon sticanja nezavisnosti.
Ja nisam istoričar, i ne znam da li ovde na blogu ima istoričara, ako ih ima volela bih da napišu nešto na ovu temu. Dok se ne pojavi neki istoričar, ja ću napisati ono što znam o Latinskoj Americi, i ako je nešto netačno slobodni ste da ispravite.
12.10.1492. Kolumbo stiže na tlo Južne Amerike. Na novom kontinentu, pored apsolutno fantastične prirode, biljaka i životinja koje su evropskom čoveku bile do tog trenutka nepoznate, španska ekspedicija se susreće i sa amerinidijanskim življem, a i sa zlatom, koje za domorodački živalj nema apsolutno nikakvu vrednost jer još uvek nisu bili na stepenu robno-novčane privrede. Tog momenta počinje konkista, tj.osvajanje Amerike. Područje Antila i srednje Amerike je prvo bilo na udaru, jer se tu španska armada iskrcala. Španski kraljevi šalju svoje konkistadore, a sa njima i veliki broj sveštenika, jer je kolonizacija morala biti izvršena brzo, a da bi se to postiglo amerinidijansko stanovništvo je moralo da prizna špansku vlast, moralo je da nauči španski jezik i da primi hrišćansku veru. Kakav je to psihološki šok bio za njih ne može ni da se opiše. S tim da pre svega ne smemo zaboraviti da je amerindijansko stanovništvo bilo desetkovano zbog virusa i bolesti koje su evropljani sa sobom doneli na kontinent.
Indijanci su momentalno bili pretvoreni u robove i bili prinuđeni da rade u rudnicima zlata. Suvišno je napominjati da su pred vatrenim oružjem bili bespomoćni. Kako je surovo sa njima bilo postupano saznalo se čitav jedan vek kasnije (oko 1550.), kada je sveštenik dominikanskog reda Bartolome de las Kasas uputio pismo španskim kraljevima u kome je opisao sve užase koje su španci radili. Njegov izveštaj može se naći i kod nas u prevodu, delo se zove “Kratki izveštaj o uništenju Indija”, i preporučujem samo onima koji imaju jači želudac. Otac Bartolome opisuje da je više od polovine Indijanaca umrlo od mukotrpnog rada u rudnicima (btw Indijanci su pripadnici žute rase, što znači da su i fizički bili slabiji od evropljana), da ni žene ni deca nisu bili pošteđeni, da im hrana nije davana uopšte, te da je svojim očima gledao kako su majke u očaju jele sopstvenu decu kako ne bi bile mučene i ubijene. O surovosti najbolje svedoči činjenica da je indijansko stanovništvo istrebljeno sa ogromnih područja, recimo Kuba je bila naseljena Indijancima pre dolaska Španaca, a već otac Bartolome piše da se na Kubu iz Afrike dovode robovi jer je kompletno stanovništvo sa ostrva pobijeno. Uporedo sa crpljenem zlata, Španci se doseljavaju i formiraju enkomjende (encomiendas), velike posede date na upravljanje “uglednim” Špancima (ovo ugledni je u zagradi jer je veliki konkistador Fransisko Pisaro pre dolaska u Ameriku bio svinjar u Španiji), na kojima su Indijanci radili opet kao robovi.
To sve traje dakle od 15. veka do 18. kada počinju prve borbe za nezavisnost kolonija. Simon Bolivar je prvi vođa ove borbe, koja se kasnije proširila na ceo kontinent, da bi polovinom 19.veka i poslednja država dobila nezavisnost.
Indijansko stanovništvo ni po sticanju nezavisnosti nije dospelo u bolji položaj, i dalje su im odricana mnoga prava, bili su tretirani kao niža rasa u odnosu na Špance, imali mogućnost da rade samo najgore poslove. Posledice toga se osećaju i danas, jer upravo one zemlje koje imaju najviši procenat amerindijanskog stanovništva (Peru, Bolivija, Čile, Venecuela, Kolumbija) su i najnerazvijenije. To što je Argentina tako razvijena u odnosu na ostale zemlje je upravo zato što je ona “najevropskija”, sa gotovo nikakvim procentom indijanskog stanovništva, a velikim procentom doseljenika iz Evrope, najvećim delom Italijana. I onda je sasvim normalno da se mnogo brže razvija zemlja u kojoj više od pola stanovništa nije bez prava na školovanje i obrazovanje.
Kako se od 20.veka svaka država za sebe organizovala i kakvu je politiku vodila je priča za sebe. Većina je uglavnom kolonizovana od strane SAD-a koji ovde imaju veliki interes (u početku kakao i banane, sada nafta i koka), i gotovo sve su imale bar po jednog diktatora koji je npr. ustupao plantaže banana velikim američkim kompanijama, ustupao skoro besplatnu radnu snagu jer je jadan narod crnčio za male pare na istim tim plantažama od jutra do mraka, a da država od svega toga nije imala nikakve koristi. Mene niko ne može da ubedi da je na Kubi bilo bolje pre Kastra koji ne želi da sarađuje sa Amerikancima dok su imali Batistu koji je sa njima itekako sarađivao, ali za svoj džep. I ne verujem da se u Ekvadoru bolje živi jer im je nacionalna valuta dolar, nego recimo u Venecueli.
Južnu Ameriku tek očekuju promene, mislim da su oni sada, na početku 21.veka, u pogledu obrazovanja, ekonomije, politike na stupnju na kom su bile evropske zemlje početkom 20.veka. I želim im isto što i nsarski, da se oslobode kolonizatora, da sami upravljaju svojim bogatstvima i da se uzmu u pamet kako bi im bilo bolje.

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 12:37 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

Alava
Mogu da primetim samo da na ovom blogu ima poprilično neobaveštenih ljudi koji se ipak osećaju pozvanim da prokomentarišu, pa prvo malo drve o demokratiji i tome kako je žalosno što ljudi tamo negde jedu blato, a onda sa punim pravom napišu “da se pošalje trećina vojske iz Iraka i da se počisti”. Ovo je stvarno užasno.Da bi se sagledao problem latinoameričkih zemalja nikako se ne može gledati sa stanovišta Evrope ili Amerike (mislim na SAD), jer se te stvari ne mogu porediti. Pre svega zato što su evropljani i amerikanci - kolonizatori, a Južna Amerika, kao i Afrika, Australija, pa čak i Azija – kolonije. Problem se mora sagledavati od momenta kada je kolonizacija počela, mora se uzeti u obzir način na koji je vršena kolonizacija, prirodni resursi i bogatstva kolonija, zatim način na koji je stečena nezavisnost kolonije, i najzad način na koji je ta država vođena nakon sticanja nezavisnosti. Ja nisam istoričar, i ne znam da li ovde na blogu ima istoričara, ako ih ima volela bih da napišu nešto na ovu temu. Dok se ne pojavi neki istoričar, ja ću napisati ono što znam o Latinskoj Americi, i ako je nešto netačno slobodni ste da ispravite.12.10.1492. Kolumbo stiže na tlo Južne Amerike. Na novom kontinentu, pored apsolutno fantastične prirode, biljaka i životinja koje su evropskom čoveku bile do tog trenutka nepoznate, španska ekspedicija se susreće i sa amerinidijanskim življem, a i sa zlatom, koje za domorodački živalj nema apsolutno nikakvu vrednost jer još uvek nisu bili na stepenu robno-novčane privrede. Tog momenta počinje konkista, tj.osvajanje Amerike. Područje Antila i srednje Amerike je prvo bilo na udaru, jer se tu španska armada iskrcala. Španski kraljevi šalju svoje konkistadore, a sa njima i veliki broj sveštenika, jer je kolonizacija morala biti izvršena brzo, a da bi se to postiglo amerinidijansko stanovništvo je moralo da prizna špansku vlast, moralo je da nauči španski jezik i da primi hrišćansku veru. Kakav je to psihološki šok bio za njih ne može ni da se opiše. S tim da pre svega ne smemo zaboraviti da je amerindijansko stanovništvo bilo desetkovano zbog virusa i bolesti koje su evropljani sa sobom doneli na kontinent. Indijanci su momentalno bili pretvoreni u robove i bili prinuđeni da rade u rudnicima zlata. Suvišno je napominjati da su pred vatrenim oružjem bili bespomoćni. Kako je surovo sa njima bilo postupano saznalo se čitav jedan vek kasnije (oko 1550.), kada je sveštenik dominikanskog reda Bartolome de las Kasas uputio pismo španskim kraljevima u kome je opisao sve užase koje su španci radili. Njegov izveštaj može se naći i kod nas u prevodu, delo se zove “Kratki izveštaj o uništenju Indija”, i preporučujem samo onima koji imaju jači želudac. Otac Bartolome opisuje da je više od polovine Indijanaca umrlo od mukotrpnog rada u rudnicima (btw Indijanci su pripadnici žute rase, što znači da su i fizički bili slabiji od evropljana), da ni žene ni deca nisu bili pošteđeni, da im hrana nije davana uopšte, te da je svojim očima gledao kako su majke u očaju jele sopstvenu decu kako ne bi bile mučene i ubijene. O surovosti najbolje svedoči činjenica da je indijansko stanovništvo istrebljeno sa ogromnih područja, recimo Kuba je bila naseljena Indijancima pre dolaska Španaca, a već otac Bartolome piše da se na Kubu iz Afrike dovode robovi jer je kompletno stanovništvo sa ostrva pobijeno. Uporedo sa crpljenem zlata, Španci se doseljavaju i formiraju enkomjende (encomiendas), velike posede date na upravljanje “uglednim” Špancima (ovo ugledni je u zagradi jer je veliki konkistador Fransisko Pisaro pre dolaska u Ameriku bio svinjar u Španiji), na kojima su Indijanci radili opet kao robovi. To sve traje dakle od 15. veka do 18. kada počinju prve borbe za nezavisnost kolonija. Simon Bolivar je prvi vođa ove borbe, koja se kasnije proširila na ceo kontinent, da bi polovinom 19.veka i poslednja država dobila nezavisnost. Indijansko stanovništvo ni po sticanju nezavisnosti nije dospelo u bolji položaj, i dalje su im odricana mnoga prava, bili su tretirani kao niža rasa u odnosu na Špance, imali mogućnost da rade samo najgore poslove. Posledice toga se osećaju i danas, jer upravo one zemlje koje imaju najviši procenat amerindijanskog stanovništva (Peru, Bolivija, Čile, Venecuela, Kolumbija) su i najnerazvijenije. To što je Argentina tako razvijena u odnosu na ostale zemlje je upravo zato što je ona “najevropskija”, sa gotovo nikakvim procentom indijanskog stanovništva, a velikim procentom doseljenika iz Evrope, najvećim delom Italijana. I onda je sasvim normalno da se mnogo brže razvija zemlja u kojoj više od pola stanovništa nije bez prava na školovanje i obrazovanje.Kako se od 20.veka svaka država za sebe organizovala i kakvu je politiku vodila je priča za sebe. Većina je uglavnom kolonizovana od strane SAD-a koji ovde imaju veliki interes (u početku kakao i banane, sada nafta i koka), i gotovo sve su imale bar po jednog diktatora koji je npr. ustupao plantaže banana velikim američkim kompanijama, ustupao skoro besplatnu radnu snagu jer je jadan narod crnčio za male pare na istim tim plantažama od jutra do mraka, a da država od svega toga nije imala nikakve koristi. Mene niko ne može da ubedi da je na Kubi bilo bolje pre Kastra koji ne želi da sarađuje sa Amerikancima dok su imali Batistu koji je sa njima itekako sarađivao, ali za svoj džep. I ne verujem da se u Ekvadoru bolje živi jer im je nacionalna valuta dolar, nego recimo u Venecueli. Južnu Ameriku tek očekuju promene, mislim da su oni sada, na početku 21.veka, u pogledu obrazovanja, ekonomije, politike na stupnju na kom su bile evropske zemlje početkom 20.veka. I želim im isto što i nsarski, da se oslobode kolonizatora, da sami upravljaju svojim bogatstvima i da se uzmu u pamet kako bi im bilo bolje.


Bravo A! Kolonijalne sile su iza sebe ostavljale pustos.
nsarski nsarski 12:58 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

Argentina tako razvijena u odnosu na ostale zemlje je upravo zato što je ona “najevropskija”, sa gotovo nikakvim procentom indijanskog stanovništva, a velikim procentom doseljenika iz Evrope, najvećim delom Italijana.

Argentina je pocetkom 20. veka bila jedna od najbogatijij drzava sveta. Oni nemaju "problem" sa Indiosima jer su svoje mahom pobili. I danas je medju Argentincima popularno isticanje svojih evropskih jkorenova (Italijansko, Francusko, Spansko, itd.)
Inace, hvala za tekst. Mislim da je veoma informativan i koristan.
Ja nesto malo bolje poznajem situaciju Kariba, a tu je doslo do mesanja Evropljana, Indiosa, crnaca robova, itd. Pored ostalog, upoznao sam i jednu osobu (poprilicno star covek) koji je radio za United Fruit Company (UFC) u zemljama Centralne Amerike kao agronom, strucnjak za banane. Uzgred je bio i covek CIA-e, Celokupna politika tih krajeva je podvrgavana poslovnim interesima UFC. Otuda i izraz "banana republika". Oni su metodom podmicivanja i prisile postavljali vlade, predsednike, i cuvene "henerales" (generale).
Pre Kastra, Kuba je uglavnom sluzila za zabavu usa bogatasima - kockarnice, barovi, prostitucija. Zanimljiv je, recimo, status Gvantamo Bay baze (tamo gde je zatvor). Ameri su od Kube iznajmili taj prostor 1903. (pod prilicno sumnjivim ugovorom, pod pretnjom sile potpisanim od strane korumpiranih vlasti) na neograniceno vreme i uredno ga placali. Kad je Kastro dosao na vlast, Ameri odbiju da mu vrate zemljiste jer nisu priznavali njegovu vlast. I danas Ameri salju Kastru cekove za iznajmljivanje terena (oko par hiljada dolara), a Kastro ih uredno ne unovcava.
U svakom slucaju, Centralna i Juzna Amerika su mracna mrlja na savesti usa isto kao sto je Afrika mracna mrlja na savesti Evrope.
Btw, Andric je bio fasciniran Bolivarom i o njemu je pisao.
leto dijalektike leto dijalektike 14:02 07.02.2008

Re: Potpisano

Ako izuzmemo Andrica, Sokala i pokrstavanje


Nsarski wrote:
Auh, pa ja govorim o elementarnoj humanosti. Kad to izgubimo, onda ni nas nece biti - dzaba nam pare i moc. A sad ti to krsti kako hoces.


Ili jos bolje o 'elementarnoj pravdi", kako to nadahnuto vec i sami prethodno rekoste. Ali s obzirom na one koji upravo nemaju- ni pravo , ni pare, ni moc. Ni "dzaba", ni bilo kako.

N.B. Ja se(be) ne krstim, pa dakle ni druge. Ako izuzmemo taj , za ovu pricu istinski "detalj", onda je sporazum kompletan.

Uz jos jedan anex za Vas. Ni boljsevici, ni naci . Argentinka Mafalda!

[url=http://fr.youtube.com/watch?v=2ZXYuHR_Hks&NR=1]http://fr.youtube.com/watch?v=2ZXYuHR_Hks&NR=1
[/url]
[url=http://fr.youtube.com/watch?v=SDIl3RvHvwo
]http://fr.youtube.com/watch?v=SDIl3RvHvwo
[/url]

Mafalda is a critical-left comic strip written and drawn by the Argentine cartoonist Quino which began appearing in Argentina’s weekly newspaper, “Primero Plano,”. The strip features a girl named Mafalda (5 years old) at the time of the comic's who is deeply concerned about humanity and world peace and rebels against the world as it is. The strip ran from 1964 to 1973 and was very popular in Latin America, Europe and Asia.

Or in true Mafalda style: “We’re screwed! It turns out that if we don’t start changing the world, it’s the world that ends up changing us!”
nsarski nsarski 14:11 07.02.2008

Re: Potpisano

N.B. Ja se(be) ne krstim, pa dakle ni druge. Ako izuzmemo taj , za ovu pricu istinski "detalj", onda je sporazum kompletan.

Mislim da je ovde nastao mali nesporazum. Kad kazem "krsti", mislim radnju da se necemu nadene ime, ili imenuje. Nema veze sa religijom, osim sto je rec nastala iz te asocijacije.
leto dijalektike leto dijalektike 14:20 07.02.2008

Re: Potpisano

Covek se uci dok je ziv. Ili dok ne nauci.

http://fr.youtube.com/watch?v=2ZXYuHR_Hks&NR=1
http://fr.youtube.com/watch?v=SDIl3RvHvwo

Drugi ( a reklo bi se i prvi) link omnanjuje. Steta. Rec je o
"Mafalda y el pensamiento de Mao Tse Tsung"
leto dijalektike leto dijalektike 14:25 07.02.2008

Re: Skola gotova za danas

Povlacenje na popravni ispit.

D Nsarski, bez obzira na mala razmimoilazenja, bilo je zadovoljstvo podeliti par misli sa Vama.
Hvala domacinima na prilici.
Pozdrav!


nsarski nsarski 14:28 07.02.2008

Re: Potpisano

Hvala na linkovima. Nazalost, sada moram da odem, ali cu ih pogledati tokom dana. Uzgred, evo i jedan link za tebe. Radi se o mom omiljenom blogeru Joe Bageantu koji polako postaje legenda. On je iz Amerike prosle godine emigrirao u Belize, pa se cesto odande javlja.
Njegovo poslednje javljanje

A ovo mu je sajt.
Covek je kombinacija Bukovskog i Che Gevare, i moj je omiljeni underground politicki komentator.
Kazezoze Kazezoze 16:54 07.02.2008

chavez

je car!!!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 17:33 07.02.2008

Re: chavez

Kazezoze
je car!!!


Hugo Chavez talks socialism in London
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 17:43 07.02.2008

Re: chavez

Kazezoze je car!!!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 17:45 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

Argentina je pocetkom 20. veka bila jedna od najbogatijij drzava sveta. Oni nemaju "problem" sa Indiosima jer su svoje mahom pobili. I danas je medju Argentincima popularno isticanje svojih evropskih jkorenova (Italijansko, Francusko, Spansko, itd.)


Borhes je jednom prilikom izjavio da su njegovi sunarodnici Italijani koji govore spanski, ponasaju se kao Francuzi i umisljaju da su Englezi.
Kazezoze Kazezoze 18:00 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

Borhes je jednom prilikom izjavio da su njegovi sunarodnici Italijani koji govore spanski, ponasaju se kao Francuzi i umisljaju da su Englezi.

i vanja je mega carica, koja zna da pronadje super citat od druga borhesa ;-)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 18:22 07.02.2008

Universal Love

ovo je super!
Alava Alava 18:48 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

[quote=Vanja Montenegro Ljujic
Borhes je jednom prilikom izjavio da su njegovi sunarodnici Italijani koji govore spanski, ponasaju se kao Francuzi i umisljaju da su Englezi.

Bravo za Borhesa!
Alava Alava 18:56 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

nsarski
Btw, Andric je bio fasciniran Bolivarom i o njemu je pisao.


Ne znam zasto, ali ja cesto pomislim na Andrica kad se prica o ovim i slicnim stvarima.
Nsarski, jeste li Vi citali Ernesta Sabata? Ovo pitam tek onako, pao mi na pamet posto je napustio fiziku iako je svojevremeno bio pozvan u Institut Zolio-Kiri, znaci mora da je bio dobar, da bi se bavio knjizevnoscu.
Alava Alava 19:13 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

nsarski
U svakom slucaju, Centralna i Juzna Amerika su mracna mrlja na savesti usa isto kao sto je Afrika mracna mrlja na savesti Evrope.


Svakako.
Spanci su dosta dugo negirali genocid koji su izvrsili nad Indiosima, upravo izvestaje oca Bartolomea smatraju "krivim" za nastajanje onoga sto se zove la leyenda negra (crna legenda). Izgovori za takvo ponasanje prema Indiosima su u vecini slucajeva bili ti da su Indiosi varvari. Osim toga sto su ih nazivali varvarima zbog kanibalizma za religijske potrebe, bilo je i krajnje stupidnih razloga - recimo taj sto jos nisu znali za tocak. A sta ce tocak nekome ko nema zivotinje za vucu? Mislim da je najkrupnija zivotinja tamo bila lama.
Ipak, 1992. povodom proslave 500 godina od otkrica Amerike, koristili su glagol conmemorar umesto celebrar, kako bi dobili oprost za svoja nedela.
nsarski nsarski 19:18 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

Nsarski, jeste li Vi citali Ernesta Sabata?

Naravno. Kod nas je preveden "Junaci i grobovi", cini mi se.
Sabato je bio fizicar koji obecava, ali se prebacio na knjizevnost. On takodje ima veze i sa ukidanjem vojne hunte u Argentini - bio je predsednik komisije za istrazivanje nestalih i ubijenih u vreme vojnog rezima 70-ih (tzv "prljavog rata". Posle je stampao knjigu o tom istrazivanju "Nunca mas" (nikad vise). Njega su takodje konsultovali prilikom pravljenja filma "Zvanicna prica" koji je dobio Oskara pobedivsi Kusturicu.
Alava Alava 20:07 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

nsarski
Nsarski, jeste li Vi citali Ernesta Sabata?Naravno. Kod nas je preveden "Junaci i grobovi", cini mi se.Sabato je bio fizicar koji obecava, ali se prebacio na knjizevnost. On takodje ima veze i sa ukidanjem vojne hunte u Argentini - bio je predsednik komisije za istrazivanje nestalih i ubijenih u vreme vojnog rezima 70-ih (tzv "prljavog rata". Posle je stampao knjigu o tom istrazivanju "Nunca mas" (nikad vise). Njega su takodje konsultovali prilikom pravljenja filma "Zvanicna prica" koji je dobio Oskara pobedivsi Kusturicu.


"O junacima i grobovima', 'Tunel" i "Abadon, andjeo unistenja". Sabato je jedan od mojih omiljenih. :))))
Alava Alava 20:11 07.02.2008

Re: Južna Amerika je priča za sebe

nsarski
Pored ostalog, upoznao sam i jednu osobu (poprilicno star covek) koji je radio za United Fruit Company (UFC) u zemljama Centralne Amerike kao agronom, strucnjak za banane. Uzgred je bio i covek CIA-e, Celokupna politika tih krajeva je podvrgavana poslovnim interesima UFC. Otuda i izraz "banana republika". Oni su metodom podmicivanja i prisile postavljali vlade, predsednike, i cuvene "henerales" (generale).


Da, ja sam citala Migel Anhel Asturijasa, pisao je upravo o problemu koji je Gvatemala imala sa UFC-om, tome je posvetio cak tri svoja romana, zbog cega ih nazivaju "trilogía bananera".
leto dijalektike leto dijalektike 14:30 11.02.2008

Bravo za Borhesa?


quote=Vanja Montenegro Ljujic
Borhes je jednom prilikom izjavio da su njegovi sunarodnici Italijani koji govore spanski, ponasaju se kao Francuzi i umisljaju da su Englezi.
quote= Alava
Bravo za Borhesa!


Borhes je ( ne) jednom prilikom izjavio

Crnac


Uvek govorim istinu. Sve sto sam rekao za crnce ne treba pogresno shvatiti. (...) U velikim gradovima Sjedinjenih Drzava ima pojedinacnog nasilja, u malim gradovima ga nema.Postoji cak jedna vrsta postovanja crnaca, ne moze se o njima lose govoriti. (..) baba mi je pricala da crnci koje je imala nisu znali da su njihovi dedovi bili kupljeni na trgu Retiro od familije Ljavaljol, jer crnci nisu imali istorijsko pamcenje. (..) U izvesnom smislu , crnci su kao deca ( 1972).

Stvoren je jedan neobican nacionalizam ( ..) sto je jedna vrsta obrnutog hitlerizma i sa manje razloga, jer moramo se sloziti sa tim da je Nemacka na neki nacin bila znacajnija za svet od Konga. ( 1972).

Belac cesto ne moze posetiti crnacko naselje subotom uvece jer crnci nose nozeve, opijaju se, mnogo su suroviji, sa druge strane crnce niko ne napada u naselju belaca ( 1972).

Crnci su veoma nezgodni. Crnac moze u SAD prolaziti bilo kojim naseljem belaca, ali belac ne sme nikada da udje u crnacko naselje ( 1973).

Secam se da mi je baba pricala da crnci koje je prodavala porodica Ljavaljol nisu znali da su njihovi roditelji dovedeni iz Afrike. Nista nisu znali, bili su kao deca. Bilo im je to bolje od neserece u kojoj se sada nalaze ( 1973).

Ljudi se u SAD plase crnaca. Ovde kod nas su stvari bile drugacije. Moja porodica nije bila bogata, imali smo samo 5 robova , ali su oni bili kao deo porodice. Cak su koristili preizme svoga gazde. (..) Ne znam sta se desilo sa crncima jer ih je 1910. godine bio mali broj ( 1978).

Baskijac

Ne shvatam kako neko moze da bude ponosan kao Baskijac.. Baskijci mi se cine neupotrebljivijim od crnaca, a crnci nisu sluzili ni za sta drugo nego da budu robovi (..) Zaista ne mogu da razumem otkuda ljudima toliki ponos sto su Baskijci... i ja imam baskijske krvi, ali kada nabrajam svoja porekla trudim se da zaboravim da sam Baskijac... i sada mi pade na pamet da sam to rekao u jednoj od mojih prica : Baskijci nisu u proslosti nista drugo radili nego muzli krave.. vekove su proveli u muzenju krava.. Istorija bez Baskijaca bila bi ista kao i istorija bez Eskima. ( 1977)

Iz razlicitih izvora, sakupljeno u zborniku Borhesov recnik
leto dijalektike leto dijalektike 14:41 11.02.2008

Americki anarhizam

Nsarski,
hvala i vama na linkovima. Narocito Bagenatovom tekstu ,"George Washington gave voters free rum" .
Americki anarhizam je svojevrsno, viseslojno i korenito rastinje , nastalo na veoma specificnom drustevno-politickom terenu i svakako ne zanemarljivo. Uz sve kontradikcije platforme "Life after the Capitalism" , od nesumnjivog znacaja je pre svega topic rasprave koji se pretpostavimo tice danas , ako ne svih , onda makar ... "radoznale vecine".
dragoljub dragoljub 11:08 14.02.2008

Re: Potpisano

null

drugi


ja mislim da sad radi
dragoljub dragoljub 11:12 14.02.2008

Re: Potpisano

ja mislim da sad radi

rade dva linka koje je l.dijalektike hteo da postavi
1, http://fr.youtube.com/watch?v=SDIl3RvHvwo
2http://fr.youtube.com/watch?v=2ZXYuHR_Hks&NR=1
morao sam ovako
Alava Alava 18:53 07.02.2008

Molba

Molim supermoda ili koga vec treba da molim da mi da autorsku opciju, zelim bre da pisem o Bolivaru, Zapati, Kubi (revolucija, muzika). Sad sam se bas nesto primila.
A tek sta bih o piscima imala da pisem (mislim juznoamerickim), auuuuu....
Kazezoze Kazezoze 19:14 07.02.2008

Re: Molba

mozhe li bolivija kao predjelo;-)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:36 07.02.2008

Re: Molba

Alava
Molim supermoda ili koga vec treba da molim da mi da autorsku opciju, zelim bre da pisem o Bolivaru, Zapati, Kubi (revolucija, muzika). Sad sam se bas nesto primila.A tek sta bih o piscima imala da pisem (mislim juznoamerickim), auuuuu....


Buena Vista Social Club - El Cuarto de Tula
http://nl.youtube.com/watch?v=jHmOYzyB2bw
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:40 07.02.2008

Re: Molba

Sada jedna revolucionarna! :)
http://nl.youtube.com/watch?v=po09lcDxXIA
Alava Alava 20:02 07.02.2008

Re: Molba

Vanja Montenegro Ljujic

Buena Vista Social Club - El Cuarto de Tula http://nl.youtube.com/watch?v=jHmOYzyB2bw


El cuarto de Tula
echo yo candela...
la la la la :))))

Ali Pesma nad Pesmama je ipak Lagrimas Negras

Alava Alava 20:04 07.02.2008

Re: Molba

Vanja Montenegro Ljujic
Sada jedna revolucionarna! :)http://nl.youtube.com/watch?v=po09lcDxXIA



Molim Vas, koja je revolucionarna?
Ja sam na dial-up-u, pa mi YouTube bas i ne fukcionise.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:17 07.02.2008

Re: Molba

Molim Vas, koja je revolucionarna?

Ja sam na dial-up-u, pa mi YouTube bas i ne fukcionise.

Hasta Siempre Commandante-Buena Vista Social Club
Kazezoze Kazezoze 20:19 07.02.2008

Re: Molba

BVSC... jesi li ih gledala?
ja volim chan chan, koju je napisao compay segundo i candelu, naravfski;-)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:25 07.02.2008

Re: Molba

Kazezoze
BVSC... jesi li ih gledala?ja volim chan chan, koju je napisao compay segundo i candelu, naravfski;-)


naravno! moj prvi film u amsterdamu (1998, Tuschinski) - na spanskom, sa holandskim subtitlom (u to vreme nisam razumela ni jedan ni drugi :)

poslusaj ti ovo! :)

Kazezoze Kazezoze 21:23 07.02.2008

Re: Molba

Vanja
naravno! moj prvi film u amsterdamu (1998, Tuschinski) - na spanskom, sa holandskim subtitlom (u to vreme nisam razumela ni jedan ni drugi :) poslusaj ti ovo! :)

nisam mislio na film ,nego na koncert...prvi koncert van kube im je bio u amsterdamu.)
a calexico slusham chesto u zadnje vreme.
Alava Alava 21:48 07.02.2008

Re: Molba

Vanja Montenegro Ljujic
Molim Vas, koja je revolucionarna?Ja sam na dial-up-u, pa mi YouTube bas i ne fukcionise. Hasta Siempre Commandante-Buena Vista Social Club



Aaaaa! Znaci ona sto pocinje sa "Esta cancion esta escrita cuando nuestro Comandante en Jefe leyo la carta de despedida del Che"
Alava Alava 21:55 07.02.2008

Re: Molba

Kazezoze
BVSC... jesi li ih gledala?ja volim chan chan, koju je napisao compay segundo i candelu, naravfski;-)


Jel neko od vas imao priliku da cuje kubanski hip-hop sastav Orishas? Jako mi se svidja kako su obradili Chan Chan. U stvari oni su mi simpa generalno.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 22:00 07.02.2008

Re: Molba

"nisam mislio na film ,nego na koncert...prvi koncert van kube im je bio u amsterdamu.)
a calexico slusham chesto u zadnje vreme."

Nisam bila na koncertu :( samo sam gledala film (bezbroj puta :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:16 07.02.2008

Re: Molba

Alava

Vanja Montenegro LjujicMolim Vas, koja je revolucionarna?Ja sam na dial-up-u, pa mi YouTube bas i ne fukcionise. Hasta Siempre Commandante-Buena Vista Social Club Aaaaa! Znaci ona sto pocinje sa "Esta cancion esta escrita cuando nuestro Comandante en Jefe leyo la carta de despedida del Che"


Ta! :) Ukucaj 'Hasta Siempre Commandante' u youtube i dobices i one stare - bas revolucionarne verzije, nesto slicno nasim pesmama o drugu Titu. :)
nsarski nsarski 23:22 07.02.2008

Re: Molba

Ta! :) Ukucaj 'Hasta Siempre Commandante' u youtube i dobices i one stare - bas revolucionarne verzije, nesto slicno nasim pesmama o drugu Titu. :)

Haha!
Abrazamos y nada mas - kao pravi skauti oko logorske vatre:)))
Lepo.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:33 07.02.2008

Re: Molba

nsarski
Ta! :) Ukucaj 'Hasta Siempre Commandante' u youtube i dobices i one stare - bas revolucionarne verzije, nesto slicno nasim pesmama o drugu Titu. :)Haha! Abrazamos y nada mas - kao pravi skauti oko logorske vatre:)))Lepo.


Check it out! :)

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 23:35 07.02.2008

Re: Molba

Zivio nam druze Tito! :)
nsarski nsarski 23:42 07.02.2008

Re: Molba

Vanja Montenegro Ljujic

Zivio nam druze Tito! :)

Carobno!
Dawngreeter Dawngreeter 23:42 07.02.2008

Re: Molba

Meni omiljena verzija Hasta Siempre u izvodjenju punk benda Boikot:
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:19 08.02.2008

Re: Molba

nsarski

Vanja Montenegro LjujicZivio nam druze Tito! :) Carobno!


Kako je svet mali! :)
Alava Alava 00:24 08.02.2008

Re: Molba

Dawngreeter
Meni omiljena verzija Hasta Siempre u izvodjenju punk benda Boikot:


Dobar je i King Mufrundi.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:28 08.02.2008

Boikot

Alava Alava 00:30 08.02.2008

Re: Molba

nsarski
Ta! :) Ukucaj 'Hasta Siempre Commandante' u youtube i dobices i one stare - bas revolucionarne verzije, nesto slicno nasim pesmama o drugu Titu. :)

Haha! Abrazamos y nada mas - kao pravi skauti oko logorske vatre:)))Lepo.



Druze Tito mi ti se kunemo
da sa tvoga puta ne skrenemo.

Seguiremos adelante
como junto a ti seguimos
y con fidel te decimos
hasta siempre comandante.

I nek neko kaze da nije slicno! :))))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 00:49 08.02.2008

Zaklonisce Prepeva - Racunajte Na Nas


Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 01:32 08.02.2008

evo ti i revolucionarna! :)

Hasta Siempre Commandante

Aprendimos a quererte
desde la histórica altura
donde el sol de tu bravura
le puso un cerco a la muerte.
Aquí se queda la clara,
la entrañable transparencia,
de tu querida presencia
Comandante Che Guevara.


Tu mano gloriosa y fuerte
sobre la historia dispara
cuando todo Santa Clara
se despierta para verte.

Aquí se queda la clara,
la entrañable transparencia,
de tu querida presencia
Comandante Che Guevara.

Vienes quemando la brisa
con soles de primavera
para plantar la bandera
con la luz de tu sonrisa.

Aquí se queda la clara,
la entrañable transparencia,
de tu querida presencia
Comandante Che Guevara.

Tu amor revolucionario
te conduce a nueva empresa
donde esperan la firmeza
de tu brazo libertario.

Aquí se queda la clara,
la entrañable transparencia,
de tu querida presencia
Comandante Che Guevara.

Seguiremos adelante
como junto a ti seguimos
y con Fidel te decimos:
hasta siempre Comandante.

Aquí se queda la clara,
la entrañable transparencia,
de tu querida presencia
Comandante Che Guevara.

(Carlos Puebla, 1965)
Alava Alava 12:05 08.02.2008

Re: evo ti i revolucionarna! :)

Vanja Montenegro Ljujic
Hasta Siempre Commandante


Predajem spanski u jednoj privatnoj skoli stranih jezika, i imam tu praksu da se pred kraj casa malo razgalimo nekom pesmom na spanskom, da poslusamo pa da prevedemo, uglavnom sta devojke predloze, i ovo je bilo prvo sto su trazile :))))

Neka prica sta ko hoce, ali meni je ta pesma extra.

Inace, decko mi je sa poslednjeg putovanja po belom svetu doneo dve zastave sa likom Che-a, a posto je jednom prilikom izjavio da ga Hasta Siempre nervira, rekla sam mu da cu ga terati da svako jutro u 5 podize zastavu uz Hasta Siempre :)))) odma' se smirio :))))))
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 17:36 08.02.2008

Re: evo ti i revolucionarna! :)

Alava

Vanja Montenegro LjujicHasta Siempre CommandantePredajem spanski u jednoj privatnoj skoli stranih jezika, i imam tu praksu da se pred kraj casa malo razgalimo nekom pesmom na spanskom, da poslusamo pa da prevedemo, uglavnom sta devojke predloze, i ovo je bilo prvo sto su trazile :))))Neka prica sta ko hoce, ali meni je ta pesma extra.Inace, decko mi je sa poslednjeg putovanja po belom svetu doneo dve zastave sa likom Che-a, a posto je jednom prilikom izjavio da ga Hasta Siempre nervira, rekla sam mu da cu ga terati da svako jutro u 5 podize zastavu uz Hasta Siempre :)))) odma' se smirio :))))))


To se zove indoktrinacija! :)
Pozz

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana