Budućnost

Da li je za Srbiju kasno?

libkonz RSS / 07.11.2012. u 14:50

Zimbabve (142), Liberija, Haiti, Siera Leone, Togo, Burundi, Kongo, Gvineja, Jemen, Centralnoafrička Republika,Gruzija, Džibuti, Avganistan, Jermenija, Etiopija, Mauritanija, Mozanbik, Angola, Moldavija, Kirgistan, Kenija, Nigerija, Srbija (120), Benin, Ruanda, Zambija, Jamajka, Pakistan, Bosna i Hercegovina, Tadžikistan, Čad, Gana, Ukrajina, Makedonija, Senegal, Bocvana, Malavi, Crna Gora (105), Egipat, Sudan, Dominikanska Republika, Burkina Faso. 

Ovo je spisak zemalja rangiranih po indeksu prosperiteta ekonomije, od najgore ka najprosperitetnijoj, od poslednjeg Zimbabvea, do 101. mesta na kom je Burkina Faso. Srbija zauzima poražavajuće 120. mesto. Ceo spisak od 142 zemlje možete pogledati ovde, a ja ću izdvojiti i neke nama interesantne zemlje:

99. Albanija

85. Grčka

59. Hrvatska

41. Slovenija

Ekonomija je samo jedna od oblasti koju ovaj institut analizira, a na ukupnoj listi prosperiteta Srbija zauzima 79. mesto, ali tu najviše možemo da zahvalimo resursima koji su starije generacije stvorile za nas.

Listu je sastavio Institut Legatum

 

Ne samo što nam je ekonomija pred rasulom, već smo po prosečnoj starosti stanovništva među vodećima u svetu (opet Srbi lideri). Kada bi neku uradio ozbiljnu analizu i u obzir uzeo prosečnu starost stanovnika Srbije i prosečan životni vek, dobili bi se jezivi rezultati. 

Mi i dalje ostajemo narod nespreman da se suoči sa svojim problemima, živimo u laži i mitovima i nadamo se da će problemi nestati sami od sebe.  Ponašamo se kao čovek koji se ne usuđuje da ode kod lekara jer se boji da će mu ovaj "nešto naći", a umesto toga se opija uspesima Đokovića i sličnim nebitnim stvarima. Iz tog razloga se bojim da su prognoze Latinke Perović jako blizu istini:

 Izvor: telegraf.rs

Istoričarka Latinka Perović ocenila je da je Srbija "prokockala" svoju evropsku šansu, i dodala da ovom narodu preti nestanak.

- Ne smemo da budemo naivni. U istoriji važi za normalnu pojavu da pojedini narodi nestaju. Ne mogu da pronađu svoje mesto u datom svetu, beže u zatvorenost i nestaju - rekla je Perovićeva.

Ona je ocenila da je duh palanke doživeo svoj pravi trijumf u Srbiji, a država je u velikoj meri "varvarizovana i zapuštena", i dodala da bi za regeneraciju bio potreban ogroman napor koji sami ne možemo učiniti.

- Mislim da su šanse minimalne, ali mora da postoji napor, pre svega intelektualni napor, koji želi da da odgovor na pitanje koje zvuči jednostavno - gde smo to mi? I samo posle toga možemo da postavimo pitanje kako smo stigli dovde i kako možemo da se izbavimo odavde - istakla je Latinka Perović.

Ona smatra da Srbija, sem priključenja Evropskoj uniji, nema drugu mogućnost.

- Evropa ima svojih problema, ali nikada ranije ovoliku šansu još nije dala Balkanu. Tu šansu, ako ceo Balkan i nije, Srbija je svakako prokockala - kaže ona.

Ona je ocenila da se u Srbiji nisu desile političke promene nakon izbora u maju, već su samo izmenjene ličnosti na vlasti, koje svoj politički legitimitet, slično svojim prethodnicima, grade na dokazivanju da je prethodna vlast bila katastrofalna.

 

Tagovi



Komentari (214)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 11:09 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

libkonz
potkopavati politicki sistem zemlje organizovanim pozivima na bojkot slobodnih visestranackih izbora koji su opstecovecanska tekovina i usvojeni standard

Eh, ti beli listići...
I bojkot i poziv na bojkot predstavljaju slobodan izbor i nose neku poruku.

A na ovo
Da se tu radi o nekakvoj imovinskoj karti gradjana, svakako jedna Turska ne bi bila 10. otpozadi, a samo Slovenija od ex-YU zemalja bila ispred Etiopije ili Konga.

nemaš komentar?
libkonz libkonz 11:12 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

nemaš komentar?

Pogrešio sam. Ni prvi ni poslednji put.
freehand freehand 11:15 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Da li je bilo ovakvih pitanja kao iz naslova bloga tada?

Da, kolko hoćeš. Svakoga dana. I isti su i tada kukali.
Nije, jer je bilo sasvim realno da se može očekivati boljitak.

Aha, od '91 do avgusta '99 nada je bila tolika da se ulicama lebdelo, a ne hodalo.
A zbog čega neko postavlja sada takvo pitanje uopšte, ako nam je država od tada prosperirala?

Ne znam. Ostvario je željeni izborni rezultat. Verovatno je to neka mentalitetska, karakterna stvar.

A tako bih voleo da imam tu specijalnu moć super-heroja, da sve koji se sa setom, nežnošću i nostalgijom tog doba sećaju vratim u vreme Slobe i Mire, i ostavim tamo zapečaćene...
dragan7557 dragan7557 11:17 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

freehand
libkonz
potkopavati politicki sistem zemlje organizovanim pozivima na bojkot slobodnih visestranackih izbora koji su opstecovecanska tekovina i usvojeni standard

Eh, ti beli listići...
I bojkot i poziv na bojkot predstavljaju slobodan izbor i nose neku poruku.

A na ovo
Da se tu radi o nekakvoj imovinskoj karti gradjana, svakako jedna Turska ne bi bila 10. otpozadi, a samo Slovenija od ex-YU zemalja bila ispred Etiopije ili Konga.

nemaš komentar?

A ti imaš?

cerski
blogov_kolac blogov_kolac 11:19 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

libkonz
ali je u relativnom smislu u pitanju ogroman napredak napravljen od 5. oktobra naovamo po brojnim pitanjima.

Naročito po pitanju pljačkanja sopstvene države i rasprodaje imovine u bescenje.

highshalfbooze
ali je u relativnom smislu u pitanju ogroman napredak napravljen od 5. oktobra naovamo po brojnim pitanjima.


U čemu konkretno? Više radnih mesta? Veći BDP? Manja zaduženost?
Koji je boljitak doneo 5. oktobar? Činjenica da smo jednog zlotvora zamenili sa više manjih zlotvora? Pre je bilo mnogo lakše, Sloba je bio za sve kriv. Sada moramo da se suočimo sa realnim problemima koji su multiplicirali u međuvremrnu.

Srbija je u 2000. usla kao zemlja izbacena iz Ujedinjenih nacija (u 2012 je kandidat za ulazak u Evropsku uniju), prosecne plate i penzije su bile skoro 40 dolara (danas skoro 400) i primale su se maksimalno 10-11 puta godisnje, bruto nacionalni dohodak po glavi stanovnika 2000. je bio i za Afriku sramnih 809 dolara (posle 5.oktobra rekord je bila 2008 sa GDP per capita 6.500$), stopa ubistava bila je neuporedivo veca nego bilo gde u Evropi, Milosevic se spremao za jos jedan suludi rat (Crna Gora) na koji je bio osudjen da ponovo izgubi jer bi ponovo ujedinio svet protiv sebe, broj fiktivno zaposlenih bio je veci nego danas, ali je carovala institucija prinudnih odmora ili bukvalno visegodisnjih neprimanja plata, kontejneri za djubre su za zastrasujuce veliki broj sugradjana imali funkciju narodnih kuhinja... itd... itd...

Kada je o privatizacijama rec, i nije sve tako crno kao sto se predstavlja u javnosti. Naprimer, ubedljivo najveci gubitas srpske privrede u deceniji 1980-1990 i u deceniji 1990-2000 bila je smederevska zelezara, a posle privatizacije to je bio najveci srpski izvoznik u deceniji 2000-2010(!), bez obzira sto je sam cin te privatizacije (izvedba) bio ogroman skandal, i neko bi to trebalo da odrobija. Zapravo najveci problem sa privatizacijama bio je tamo gde su ucestvovali "uspesni privrednici" iz doba pre 5. oktobra. Takodje, postoje neke stvari koje su 90'ih bile "povoljnije" po narod a koje nemaju nikakve veze sa promenom vlasti. Naprimer SVETSKA CENA nafte svih 90ih je u proseku bila vise nego trostruko manja nego danas i kada se uracuna dolarska inflacija (nominalno vise nego cetvorostruko), a ogromna razlika u ceni moze se naci i u svetskoj ceni (nekad i sad) psenice, prirodnog gasa, struje... itd... Takodje, u miloseviceve 90'te smo usli sa imovinsko/finansijskim zalihama nasledjenim iz "titovih" vremena, dok smo sada priterani uza zid mnogo ranjiviji.

Razumem ja da svakoga vise boli i svrbi rana od komarca koji ga je ujeo pre 15 sati nego ona od psa koji ga je ujeo pre 15 godina, ali nema naroda na planeti sa tako izrazenim "pilecim pamcenjem" kao sto smo mi koji je bas toliko nesposoban da racionalno sagleda i vrednuje sopstvena iskustva iz ne tako daleke proslosti.
freehand freehand 11:26 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

dragan7557
freehand
libkonz
potkopavati politicki sistem zemlje organizovanim pozivima na bojkot slobodnih visestranackih izbora koji su opstecovecanska tekovina i usvojeni standard

Eh, ti beli listići...
I bojkot i poziv na bojkot predstavljaju slobodan izbor i nose neku poruku.

A na ovo
Da se tu radi o nekakvoj imovinskoj karti gradjana, svakako jedna Turska ne bi bila 10. otpozadi, a samo Slovenija od ex-YU zemalja bila ispred Etiopije ili Konga.

nemaš komentar?

A ti imaš?

cerski

Evo me kolac pretekao, a priznajem i da bi me mrzelo da kopam statistike.
Ja to više po osećaju.
A ti?

dragan7557 dragan7557 11:27 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

B & K:Milosevic se spremao za jos jedan suludi rat (Crna Gora)



cerski
blogov_kolac blogov_kolac 11:33 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

dragan7557
B & K:Milosevic se spremao za jos jedan suludi rat (Crna Gora)

cerski
Govorim o trendovima iz 2000. koji je presekao 5. oktobar, ali to sto neki imaju pilece pamcenje nije moj problem.
dragan7557 dragan7557 11:39 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

freehand:
Evo me kolac pretekao, a priznajem i da bi me mrzelo da kopam statistike.

Nisam znao da imaš partijskog portparola izvini!
Ja to više po osećaju.
A ti?

Pa i ja više po sećanju, ali ja nisam dobar uzorak, tada sam dolazio svake dve nedelje u Jugoslaviju kafane bile pune i beše veselije nego sada.

Mada to su samo moji utisci.

I da, pošto ti portparol navede da se S.Milošević spremao za još jedan rat sa Crnom Gorom, jel u izgledu pripisivanje i nekog makar malešnog ratića i sa Marsovcima, mislim ideološki neće škoditi, doneće samo potvrdu:
Razumem ja da svakoga vise boli i svrbi rana od komarca koji ga je ujeo pre 15 sati nego ona od psa koji ga je ujeo pre 15 godina, ali nema naroda na planeti sa tako izrazenim "pilecim pamcenjem"

da na Marsu ima komaraca.

cerski
dragan7557 dragan7557 11:40 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

blogov_kolac
dragan7557
B & K:Milosevic se spremao za jos jedan suludi rat (Crna Gora)

cerski
Govorim o trendovima iz 2000. koji je presekao 5. oktobar, ali to sto neki imaju pilece pamcenje nije moj problem.

Pa što im pamćenje ne osvežiš davanjem konkretnih podataka o tom ratu u pripremi sa Crnom Gorom?


cerski
princi princi 11:46 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

...a gradjani su u stanju da se samoorganizuju samo ako je potrebno iseliti Rome iz komsiluka...

a samo Slovenija od ex-YU zemalja bila ispred Etiopije ili Konga.

NeštA si ti to pobrkao. Nisu Slovenci iseljavali Cigančiće iz komšiluka nego su majke s decom jurili po šumama, sa lovačkim naoružanjem.
libkonz libkonz 11:53 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Razumem ja da svakoga vise boli i svrbi rana od komarca koji ga je ujeo pre 15 sati nego ona od psa koji ga je ujeo pre 15 godina, ali nema naroda na planeti sa tako izrazenim "pilecim pamcenjem" kao sto smo mi koji je bas toliko nesposoban da racionalno sagleda i vrednuje sopstvena iskustva iz ne tako daleke proslosti.

Ne pada mi na pamet da poredim današnju Srbiju sa Miloševićevom iz devedesetih. Ali, to nikako nije opravdanje za bahatost i neznanje ljudi koji su vodili ovu zemlju. Velike pare su dobijene privatizacijama, samo mobtel i duvanska industrija su donele 2,5 milijarde dolara. Imali smo dobar imidž zemlje koja se oslobodila tiranina i svakako da smo imali šansu. Da se ne vraćamo na priču šta bi bilo da Đinđić nije ubijen, ali kada posle 12 godina podvučemo crtu vidimo da se nalazimo u mnogo goroj situaciji nego 2000. godine. Poredim 08. novembar 2000. i 8. novembar 2012. Sve se moralo drugačije raditi, a ustvari se samo pljačkalo.
freehand freehand 11:56 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Nisam znao da imaš partijskog portparola izvini!

Pa eto, nek bude i nešto što ti nisi znao.
U najmanju ruku što si priznao da ne znaš.
Pa i ja više po sećanju, ali ja nisam dobar uzorak, tada sam dolazio svake dve nedelje u Jugoslaviju kafane bile pune i beše veselije nego sada.

Dabre, razlika u kursu od ulaska u državu do Beograda bila 100%, suput si se divio tezgama na kojima su bile flaše sa benzinom i cigarete, program na teve je bio sjajan u preiodima kad je bilo struje, lično sam najbolje obožavao vesti sa ratuišta i potragu za izdajnicima.
Ne budali, Cerski.
I da, pošto ti portparol navede da se S.Milošević spremao za još jedan rat sa Crnom Gorom, jel u izgledu pripisivanje i nekog makar malešnog ratića i sa Marsovcima, mislim ideološki neće škoditi, doneće samo potvrdu:

Sad, ja nisam ubeđen da bi se to tako dogodilo, ali gledajući Miloševićev put i učinak - tebe bi to čudilo?
A tebi pominjati formiranje specijalnog bataljona vojne polcije, Čeka Dačevića i slične stvar nema smisla.
princi princi 12:12 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Imali smo dobar imidž zemlje koja se oslobodila tiranina i svakako da smo imali šansu.

Daj, bre, Libkonz, jel si ti normalan?? O čemu pričaš, kakav crni dobar imidž? Pa nas u nekim quarterima još uvek gledaju kao parije, istim očima kao 90-tih. Pre neki dan slušam ovde na nekoj lokalnoj TV, neka budala od reportera da pokaže kako zna geografiju i savremenu istoriju, pomenu nas u istoj grupi zemalja kao Libiju i Siriju. Znaš ti koliko je njih čulo za Đinđića? Pa oni ne znaju ni prezime da mu izgovore, one nije bio čak ni mali blip na horizontu? Mislim da nije loše da Srbi malo skapiraju u kom svetu žive i u kakvom okruženju. Naši ljudi uglavnom kontaktiraju sa školovanim i dobro obaveštenim strancima, koji su izuzetno natprosečno informisani o prilicama u Srbiji (normalno da ćeš se natprosečno informisati ako dođeš negde da ulažeš, živiš ili radiš ili čak samo proputuješ!) i onda steknu te tako neke utiske o imidžima i sl. Takvih je ljudi jako, jako malo. Normalan, prosečan građanin guta samo ono što mu glavni mediji govore.
predatortz predatortz 12:14 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Normalan, prosečan građanin guta samo ono što mu glavni mediji govore.





Plus, par filmova sa holivudskim megazvezdama, u kojim smo mi loši momci i eto ti slike o nama.
dragan7557 dragan7557 12:18 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

freehand:
Dabre, razlika u kursu od ulaska u državu do Beograda bila 100%, suput si se divio tezgama na kojima su bile flaše sa benzinom i cigarete, program na teve je bio sjajan u preiodima kad je bilo struje, lično sam najbolje obožavao vesti sa ratuišta i potragu za izdajnicima.

Pa šta!? Ultimativne slobode su u stvari anarhja u društvu ili ti to nije poznato. Sedi sada na ulicu i prodaji cigarete a kad novokomponovana komunalna policija dođe, ti kaži da si Liberal demokratckog opredeljenja i težiš ka što većoj demokratiji, naravno priupitaj ih: jel znaju šta je slobodno tržište i jesu l' ikad čuli za ljucka prava i slobode?

Kad ti pendrekom negativno odgovore "nežno" saviju ruke na leđa ti kaži: "ne budalite bre ljudi!" Biće mi interesantno da čujem tvoja iskustva.
Sad, ja nisam ubeđen da bi se to tako dogodilo, ali gledajući Miloševićev put i učinak - tebe bi to čudilo?

S. M. put i učinak nit je zreo za posmatranje niti će to biti još poduži period, a to tvoje insinuiranja kao i b & k na "trendovima" je obična priča za odojčad, ozbiljni ljudi su daleko od samoobmane trendovima.
A tebi pominjati formiranje specijalnog bataljona vojne polcije, Čeka Dačevića

Pretpostavljam da misliš na majora Čeku Dačevića?

cerski
libkonz libkonz 12:23 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Takvih je ljudi jako, jako malo. Normalan, prosečan građanin guta samo ono što mu glavni mediji govore.

Ne mislim da obične građane, mislim na one koji imaju pare. Bili smo IN za investicije. A onda su se potencijalni investitori uverili da su mito i korupcija sastavni deo poslovanja u Srbiji, a tako Nemci, Francuzi, Skandinavci... ne žele da rade.
princi princi 12:34 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

ne žele da rade.

To ne sporim, nego si pomenuo imidž Srbije. Uopšte, ta žvaka kako su DS i lepi Boris nešto promenili imidž Srbije, to je teška glupost i smor. Da nije bilo Amera i naše kooperativnosti, još bi mi imali sankcije. Zna se šta su Srbi u Švici i Nemačkoj: đubretari, spremačice, čistačice, medicinske sestre i braća po staračkim domovima, fizikalci, i, ako baš uspeju u životu, kasirke.
libkonz libkonz 12:41 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Zna se šta su Srbi u Švici i Nemačkoj: đubretari, spremačice, čistačice, medicinske sestre i braća po staračkim domovima, fizikalci, i, ako baš uspeju u životu, kasirke.

To se možda i nikada neće promeniti, ali mi je žalosno kako poslovan svet gleda na nas (tako gledaju i na Rumune i Bugare)
dragan7557 dragan7557 12:43 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

libkonz
Takvih je ljudi jako, jako malo. Normalan, prosečan građanin guta samo ono što mu glavni mediji govore.

Ne mislim da obične građane, mislim na one koji imaju pare. Bili smo IN za investicije.

Pa ako veruješ bivšem ministru Bubalu onda je tako, čak još i bolje jer je on tvrdio: "Srbija je ekonomski tigar." Čini mi se da je sad u Koštuničinom Ekonomskom Savetu?

Srbija nikada nije bila IN za investicije a onaj ko te laže, masno te laže.
A onda su se potencijalni investitori uverili da su mito i korupcija sastavni deo poslovanja u Srbiji

Pogledaj koliko je radno vreme majstora u FIAT Srbija dve smene po 12 časova u 24 časa, a štrajk odložen, dok su plate za to 40.000-50.000 RSD!

Članak ti stoji na vesti b92.

a tako Nemci, Francuzi, Skandinavci... ne žele da rade.

I ovo ti je netačno višemilionski korupcijski skandal sa Simens-om, a i drugima pokazuje u punom svetlu korupcijske metode uvrežene kod spomenutih.

Uzgred ne bijade li i neki "Ugovor sa Narodom"? Ne beše li obećana, Lustracija, ne beše li obećana "Društvena Tranzicija"(negativna se i desila)?

Ne obećaše li demokrati 200.000 novih radnih mesta?

Ne obeća li Toma da ako njega birate dolazak 100 milijardi evra investicija?

I tako mogu još kilometrima da pišem o: obećanja ludom radoanja.

cerski
libkonz libkonz 12:49 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Srbija nikada nije bila IN za investicije a onaj ko te laže, masno te laže.

O ovome bi se moglo raspravljati.
Pre nekoliko godina sedeo sam u društvu direktora francuske firme koja je jedan od većih investitora u Srbiji. Hteli su da investiraju veeelike pare još, ali su odustali samo zbog jednog čoveka - sadašnjeg ministra, tadašnjeg gradonačelnika Zrenjanina, koga su zvali "gospodin 10%". Mogu samo da zamislim koliko je investitora odustalo od ulaska u Srbiju jer im je neko tražio koferče.
dragan7557 dragan7557 12:49 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

princi:
Zna se šta su Srbi u Švici i Nemačkoj: đubretari, spremačice, čistačice, medicinske sestre i braća po staračkim domovima, fizikalci, i, ako baš uspeju u životu, kasirke.

I to je po tebi negativno što ljudi pošteno zarađuju za svoj život?

Aferim bre, pretpostavljam da si ti Usp'o Čo'ek.

Uzgred sad sam siguran da nikada nisu bio ni u Nemačkoj ni u Švajcarskoj, a i što bi?

cerski

p.s. izvinjenje za bold.
princi princi 12:55 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

izvinjenje za bold.

Ceroje, tebi je sve oprošteno.
blogov_kolac blogov_kolac 12:57 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

princi
...a gradjani su u stanju da se samoorganizuju samo ako je potrebno iseliti Rome iz komsiluka...

a samo Slovenija od ex-YU zemalja bila ispred Etiopije ili Konga.

NeštA si ti to pobrkao. Nisu Slovenci iseljavali Cigančiće iz komšiluka nego su majke s decom jurili po šumama, sa lovačkim naoružanjem.
Niko nije savrsen - ali nisu ni svi jednako nesavrseni. Zato i postoje ovakve liste i istrazivanja, prikupi se sto je moguce vise relevantnih podataka i informacija, i izvrse poredjenja. Svidjalo se to nama ili ne, ali Slovenija kojoj smo mi prognozirali propast posle otcepljenja (i da ce je odmah progutati Nemci) je na toj listi 24. a Srbija 79. (sve izgleda mnogo strasnije ako se izdvoji samo Evropa).

Na sveukupno prvom mestu je Norveska, i sada mozemo mi ovde da palamudimo po srBski predstavljajuci tu zemlju kroz prizmu cinjenice da je tamo izvesni ludak (inace deklarisani postovalac politike koja se ovde sprovodila 90'ih) mogao da pobije na desetine maloletnika loveci ih po nekom ostrvcetu kao na safariju. Istrgnuto iz konteksta moze se dokazivati da je u Norveskoj ustvari najgore - ali samo u Srbiji ce se takvi "dokazi" i zakljucci tretirati ozbiljno.
dragan7557 dragan7557 13:04 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

princi
izvinjenje za bold.

Ceroje, tebi je sve oprošteno.


Yours sincerely!

cerski
princi princi 13:06 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

ali Slovenija kojoj smo mi prognozirali propast posle otcepljenja

Izvini, koji to vi?
Na prvom mestu je Norveska, i mozemo mi ovde da palamudimo po srBski predstavljajuci tu zemlju kroz prizmu cinjenice da je tamo izvesni ludak (inace deklarisani postovalac politike koja se ovde sprovodila 90'ih) pobio na desetine maloletnika loveci ih kao na safariju. Istrgnuto iz konteksta moze se dokazivati da je u Norveskoj ustvari najgore - ali samo u Srbiji ce se takvi "dokazi" i zakljucci tretirati ozbiljno.

To ćeš možda ti palamuditi. Inače će normalan i staložen čovek na osnovu Brejvikovog slučaja zaključiti da čak ni najbolji, najefikasniji i najhumaniji politički i ekonomski sistemi ne mogu efikasno eliminisati sve ludake i budale.
blogov_kolac blogov_kolac 13:22 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

princi
ali Slovenija kojoj smo mi prognozirali propast posle otcepljenja

Izvini, koji to vi?
Pa vi srBski intelektualci koji cete naprimer na zdravorazumsku konstataciju koliko je ovde nezdrava klima, ukljucujuci tu i atmosferu netolerancije prema skoro svemu i svacemu "manjinskom" (ne samo u nacionalno/verskom smislu, nego generalno) da istrcite sa nekim iz konteksta istrgnutim primerom iz svetske/evropske prakse, kao sto si to vi ovde uradio sa Slovencima, kao kontratezu mojih sasvim utemeljenih zakljucaka o Srbiji.
princi princi 14:23 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Pa vi srBski intelektualci koji cete naprimer na zdravorazumsku konstataciju koliko je ovde nezdrava klima, ukljucujuci tu i atmosferu netolerancije prema skoro svemu i svacemu "manjinskom" (ne samo u nacionalno/verskom smislu, nego generalno) da istrcite sa nekim iz konteksta istrgnutim primerom iz svetske/evropske prakse, kao sto si to vi ovde uradio sa Slovencima, kao kontratezu mojih sasvim utemeljenih zakljucaka o Srbiji.

Nisu pomenuti samo Cigančići, nego i neka zabrana gradnji džamija, pitanje davanja državljanstva ljudima koji nisu 100% Slovenci... Nije to "jedna stvar istrgnuta iz konteksta", to je kontekst sam. Za to ne treba biti nikakav intelektualac, prosečna informisanost savim dovoljna. Pitanje ljudskih prava je univerzalno a ne nacionalno pitanje. Ako ih (s pravom!) žestoko štitiš u Srbiji onda isto tako žestoko moraš da ih braniš i u Sloveniji, Francuskoj, Nemačkoj, Holandiji. Inače si jeftini politikantski nikogović.
escherichije_colic escherichije_colic 15:16 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

libkonz
Zna se šta su Srbi u Švici i Nemačkoj: đubretari, spremačice, čistačice, medicinske sestre i braća po staračkim domovima, fizikalci, i, ako baš uspeju u životu, kasirke.

To se možda i nikada neće promeniti, ali mi je žalosno kako poslovan svet gleda na nas (tako gledaju i na Rumune i Bugare)


Kompletan bold je preterano mračenje. Za IT i tehničke fakultete su totalno otvoreni, možeš odmah da počneš da radiš dok završavaš te integracione kurseve. Poslednjih godina su osetno spustili kriterijum za nostrifikaciju medicinskih diploma, jer im nedostaje radne snage u zdravstvu, a ranije je to bila golgota sačuvajbože, morao si kompletan faks da završavaš. Ne znam zašto je zanimanje medicinskog tehničara u boldu navedeno kao degradirajuće, nije svuda zadravstvo raspad kao kod nas, pa da je ponižavajuće raditi te poslove. Elem, koliko si obrazovan sa toliko respekta te tretiraju, kao što bi trebalo da bude. To naravno ne znači da su neobrazovani ljudi diskriminisani, naprotiv- stotine nekih besplatnih kurseva, dokvalifikacija i čuda imaš, i dok sve to radiš dobijaš socijalu sa kojom se može preživeti (ne luksuzirati, ali živeti normalno) Ovo sve što pričam odnosi se na Nemačku, a u Švajcarskoj stvarno ne znam kako je.
freehand freehand 18:25 08.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Uzgred ne bijade li

Koje je ovo vreme, jbt?
Pored religije, ekonomije, istorije, geoggrafije, metafizike - i jezik si izmislio?

highshalfbooze highshalfbooze 00:12 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Kada je o privatizacijama rec, i nije sve tako crno kao sto se predstavlja u javnosti. Naprimer, ubedljivo najveci gubitas srpske privrede u deceniji 1980-1990 i u deceniji 1990-2000 bila je smederevska zelezara, a posle privatizacije to je bio najveci srpski izvoznik u deceniji 2000-2010(!),


Ma crnje biti ne može. Uzeo si baš dobar primer :)
Železara je oduvek bila među najvećim izvoznicima, a posle raspada ubedljivo najveći izvoznik. Ali je u isto vreme bila najveći uvoznik... ubedljivo, uvek, i za vreme Amerikanaca. Takođe je uvek beležila gubitke, i za vreme Amerikanaca. Pogledaj bilanse u APR.

Zapravo najveci problem sa privatizacijama bio je tamo gde su ucestvovali "uspesni privrednici" iz doba pre 5. oktobra.


Svuda i u svemu su učestvovali ti "uspešni privrednici" i ne samo oni, već i uspešni kriminalci, uspešni mafijaši... To i jeste problem što je lustracija izostala.

Takodje, u miloseviceve 90'te smo usli sa imovinsko/finansijskim zalihama nasledjenim iz "titovih" vremena, dok smo sada priterani uza zid mnogo ranjiviji.


Pa da, i kada se očekivao neki preokret, onda je usledila desetogodišnjica otimačine i rasprodaje društvene imovine i suludo uzimanje inostranih kredita. Sad smo tek priterani uza zid.

Milosevic se spremao za jos jedan suludi rat (Crna Gora)




ali nema naroda na planeti sa tako izrazenim "pilecim pamcenjem" kao sto smo mi koji je bas toliko nesposoban da racionalno sagleda i vrednuje sopstvena iskustva iz ne tako daleke proslosti.


niti ima naroda koji je toliko nesposoban da sagleda realnost i da nađe put da izađe iz krize, već se sve dublje zaglibljuje u blato.
deset_slukom deset_slukom 09:21 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

highshalfbooze

Milosevic se spremao za jos jedan suludi rat (Crna Gora)



Fakat se spremao, valda je bila dovoljna jedna decenija da se shvati način na koji on funkcioniše. To je lebdelo u vazduhu.
Ono što se manje spominje, spremao se '92. i rat s Makedonijom. Rekao bih da je za pripremu terena u medijima bio zadužen Budimir Košutić. Onda su došle sankcije pa je, valda, SM procenio da bi Makedonija (uz već postojeće ratove) bila prevelik zalogaj.
Usledila je oštra kritika od strane Koštunice da je olako odustao od "Južne Srbije".
escherichije_colic escherichije_colic 09:30 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

deset_slukom
highshalfbooze

Milosevic se spremao za jos jedan suludi rat (Crna Gora)



Fakat se spremao, valda je bila dovoljna jedna decenija da se shvati način na koji on funkcioniše. To je lebdelo u vazduhu.
Ono što se manje spominje, spremao se '92. i rat s Makedonijom. Rekao bih da je za pripremu terena u medijima bio zadužen Budimir Košutić. Onda su došle sankcije pa je, valda, SM procenio da bi Makedonija (uz već postojeće ratove) bila prevelik zalogaj.
Usledila je oštra kritika od strane Koštunice da je olako odustao od "Južne Srbije".


Ja sam čuo da je planirao da provali u Rumuniju i uzme ostatak srpskog Banata, ali je u poslednjem trenutku odustao zato što mu je neka žena iz Rumunije prala prozore svake druge nedelje. Isto tako, imam prilično proverene informacije da su neki srpski rodoljubi iz Lastve Grbaljske kopali tunel ispod Jadrana, kako bi izvršili napad na istorijsku srpsku luku Bari, ali se tunel urušio za vreme bombardovanja 99. od detonacije NATO projektila.
deset_slukom deset_slukom 09:36 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

escherichije_colic

Ja sam čuo da je planirao da provali u Rumuniju i uzme ostatak srpskog Banata, ali je u poslednjem trenutku odustao zato što mu je neka žena iz Rumunije prala prozore svake druge nedelje. Isto tako, imam prilično proverene informacije da su neki srpski rodoljubi iz Lastve Grbaljske kopali tunel ispod Jadrana, kako bi izvršili napad na istorijsku srpsku luku Bari, ali se tunel urušio za vreme bombardovanja 99. od detonacije NATO projektila.

Ovo je trebalo da bude duhovito?
Nisam ja ništa čuo, bila je ovo istorija koja se odvijala pred našim očima. Ko je vid'o - vid'o...
predatortz predatortz 09:36 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Ja sam čuo da je planirao da provali u Rumuniju i uzme ostatak srpskog Banata, ali je u poslednjem trenutku odustao zato što mu je neka žena iz Rumunije prala prozore svake druge nedelje.


Iz pouzdanih izvora znam da je Republika Srpska imala nameru da zauzme Loznicu, Šabac i dobar deo Mačve .

Ta ideja se rađala '93. jer nam je bilo dosadilo da se tučemo po čukama i vukojebinama.

Odustali smo kad nam je nestalo rakije.
escherichije_colic escherichije_colic 09:43 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

deset_slukom
escherichije_colic

Ja sam čuo da je planirao da provali u Rumuniju i uzme ostatak srpskog Banata, ali je u poslednjem trenutku odustao zato što mu je neka žena iz Rumunije prala prozore svake druge nedelje. Isto tako, imam prilično proverene informacije da su neki srpski rodoljubi iz Lastve Grbaljske kopali tunel ispod Jadrana, kako bi izvršili napad na istorijsku srpsku luku Bari, ali se tunel urušio za vreme bombardovanja 99. od detonacije NATO projektila.

Ovo je trebalo da bude duhovito?
Nisam ja ništa čuo, bila je ovo istorija koja se odvijala pred našim očima. Ko je vid'o - vid'o...


Ko je vido, nije trebalo da meša antipsihotike sa alkoholnim pićima.


deset_slukom deset_slukom 09:50 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Ekipa relativizatora se polako okuplja.
Dobar je bio naš Sloba, ne bi on nikad tako.
escherichije_colic escherichije_colic 09:52 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

deset_slukom
Ekipa relativizatora se polako okuplja.
Dobar je bio naš Sloba, ne bi on nikad tako.


Sad već pričaš sam sa sobom, cccc


predatortz predatortz 09:58 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

deset_slukom
Ekipa relativizatora se polako okuplja.
Dobar je bio naš Sloba, ne bi on nikad tako.


Volimo i mi tebe !
deset_slukom deset_slukom 10:10 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

predatortz

Volimo i mi tebe !

E, baš mi je drago što sam te ubedio. Ne događa se često da patriota prihvati istinu.
escherichije_colic escherichije_colic 10:20 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

To što je Milošević bio loš u svakom pogledu, i za susedne i za narod Srbije, ne znači da sad treba fantazirati i praviti ga na veću štetočinu i monstruma nego što je bio.

Spremao se da napadne Makedoniju, msm stvarno ... Makedonija je jedina od bivših republika koju je mogao mirne duše da okupira, a da ne bi naišao na bilo kakvo protivljenje sa zapada, a negde bi čak bilo i podrške (Grčka) Toj izfantaziranoj okupaciji Makedonije u tom trenutku bi se protivila jedino Bugarska, a svi znamo koja 999ta rupa na svirali su oni bili početkom 90ih.

Nego sasvim slučajno, u toj Makedoniji Srbi nisu izbacivani iz stanova, sa poslova niti šikanirani na nacionalnoj osnovi kao KHM KHM u nekim bivšim republikama al ajde da ne otvaramo dalje tu Pandorinu kutiju, bilo bi previše za ovu temu.
predatortz predatortz 10:20 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

deset_slukom
predatortz

Volimo i mi tebe !

E, baš mi je drago što sam te ubedio. Ne događa se često da patriota prihvati istinu.


Vidiš, dođe vreme da je sramota biti patriota... Ali, jbga, ja sam tvrdoglav lik.

A sad ću ti reći za voljenog Slobu.
Da su ga ovde voleli onoliko koliko ga je većina nas preko Drine volela od '94., garantujem ti da '95. živ dočekao ne bi.
deset_slukom deset_slukom 10:49 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

escherichije_colic
To što je Milošević bio loš u svakom pogledu, i za susedne i za narod Srbije, ne znači da sad treba fantazirati i praviti ga na veću štetočinu i monstruma nego što je bio.

Spremao se da napadne Makedoniju, msm stvarno ... Makedonija je jedina od bivših republika koju je mogao mirne duše da okupira, a da ne bi naišao na bilo kakvo protivljenje sa zapada, a negde bi čak bilo i podrške (Grčka) Toj izfantaziranoj okupaciji Makedonije u tom trenutku bi se protivila jedino Bugarska, a svi znamo koja 999ta rupa na svirali su oni bili početkom 90ih.

Nego sasvim slučajno, u toj Makedoniji Srbi nisu izbacivani iz stanova, sa poslova niti šikanirani na nacionalnoj osnovi kao KHM KHM u nekim bivšim republikama al ajde da ne otvaramo dalje tu Pandorinu kutiju, bilo bi previše za ovu temu.


Šta reći posle ovako svestrane analize, osim da je SM prevideo šansu da se Srbija, na najlakši mogući način, vrati na svoje istorijske teritorije.
Dakle, samo je neko ko je hladne glave posmatrao šta režim radi mogao da primeti već viđenu matricu, a koja je primenjivana na Makedoniju. Pa je već spomenuti Budimir Košutić malo - malo bio gost u nekoj emisiji, gde se tvrdilo kako su u Makedoniji stotine hiljada Srba koji su, pod pritiskom, morali da promene "ić" iz svojih prezimena u "ov" ili "ski". Dakle, rasrbljivanje, zabrane kulturnih delatnosti, zatiranje tradicije... Opšta mesta.
Nikakve geostrateške analize tu ne trebaju.
A onda se dese sankcije, a Budimir Košutić nestane. Seća li se iko tog čoveka? Elem, bio je elokventan i sposoban čovek, pa je to bio (valda) dodatni razlog da ga SM skloni.
freehand freehand 10:51 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Ko je vido, nije trebalo da meša antipsihotike sa alkoholnim pićima.

Dobro, a šta tebe drži u uverenju da od '96 nisu postojali i razrađivani ozbiljni planovi za upodobljavanje crnogorske vlasti?
U čemu bi to bilo različito od Miloševićevog klasičnog modus operandi?
I čemu ovakvo nipodaštavanje sagoronika?
Dakle -. čemu misliš da je služio čuveni 7. bataljon Vojne policije?

Uostalom:

Slobodan Milošević ozbiljno razmatra mogućnost da uz pomoć Vojske i lojalnih političkih snaga u Crnoj Gori sruši aktuelnu crnogorsku vlast. Svaki podatak o namerama vojnog vrha je dragocen.


b92 - Strogo poverljivo


escherichije_colic escherichije_colic 11:27 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Bio je skoro neki blog o teorijama zavere pa tamo može na miru da se izbistri sve ovo o planovima SMa da vaskrsava "Dušanovo carstvo", odmah uz one moje teorije o chemtrails ...
freehand freehand 11:30 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

escherichije_colic
Bio je skoro neki blog o teorijama zavere pa tamo može na miru da se izbistri sve ovo o planovima SMa da vaskrsava "Dušanovo carstvo", odmah uz one moje teorije o chemtrails ...

Ko je, sem tebe, pomenuo Dušanovo carstvo?
escherichije_colic escherichije_colic 11:41 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

freehand
escherichije_colic
Bio je skoro neki blog o teorijama zavere pa tamo može na miru da se izbistri sve ovo o planovima SMa da vaskrsava "Dušanovo carstvo", odmah uz one moje teorije o chemtrails ...

Ko je, sem tebe, pomenuo Dušanovo carstvo?


Nemam živaca da vodim raspravu u tom smeru, zaista. Možeš da izigravaš Tošu i zamaraš sebe, mene i ovaj prostor takvim pitanjima ali čemu sve to, al stvarno?

Umesto "Dušanovo carstvo" napiši "Veliku Srbiju" ako ti je tako lakše, meni svejedno i ne menja poentu onoga što sam napisao.
deset_slukom deset_slukom 12:01 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

escherichije_colic

Nemam živaca da vodim raspravu u tom smeru, zaista.

A za koji smer imaš živaca?
Nikad nisam razumeo kako funkcionišu logička kola u glavama onih koji jednostavna objašnjenja, izvedena iz događaja koji su se odvijali pred očima svih nas, drže za teorije zavere, ali primaju zdravo za gotovo "istine" koje nesmetano kuljaju iz vatikanskih podruma, kao da UDBA baš tamo ima istureno odeljenje?
freehand freehand 12:09 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Umesto "Dušanovo carstvo" napiši "Veliku Srbiju" ako ti je tako lakše, meni svejedno i ne menja poentu onoga što sam napisao.

Ni Veliku Srbiju ovde nije pomenuo niko sem tebe.
Ni raspravu u ovom smeru i na ovaj način, sa "Manje vina" i psihoticima nije vodio niko sem tebe.
Dakle - citirao sam ti deo iz emisije, dao link koji, verujem, nisi otvorio.
I pomenuo ti vojnu jedinicu za koju mnogi tvrde da je formirana u najmanju ruku da zastraši crnogorsku vlast.
Imaš li na to komentar, kad već tvrdiš da su to samo tlapnje i himere?
blogov_kolac blogov_kolac 14:19 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Svesno sam za podvlacenje crte odabrao stanje zateceno u prolecu 2012 kada je zavrsen jednodecenijski flert Vajmarske Republike Srbije sa modernizacijom i kakvom-takvom pristupanju glavnim evropskim tokovima, i stanje iz rane jeseni 2000 kada je na septembarskim izborima, a potom i 5.oktobarskom pobunom zavrsena politicka era Milosevica - dakle, akcenat sam stavio na krajnje zateceno st(r)anje i izvrsio blic poredjenje. Za dosta povoljniji opis postpetooktobarske Srbije mogao sam lepo odabrati bilo koju drugu godinu pred izbijanje velike svetske ekonomske krize 2008. cije razarajuce efekte bi neka sposobnija vlast svakako bolje ublazila, ali nikako izbegla, dok sam sa druge strane za mnogo bolji opis onoga sto smo ovde imali na delu po pitanju ratova tokom 90'ih mogao da navedem sve one ratove iz prve polovine 90'ih u kojima "Srbija nije ucestvovala", ili da pomenem 1999 kada je kao kruna nase dugogodisnje vodjene mudre politike stigla direktna vojna konfrontacija sa najmocnijim vojnim savezom u svetskoj istoriji.

Ali ja sam insistirao ovde na st(r)anju zatecenom kalendarske 2000. godine, i po pitanju ratova pomenuo samo Crnu Goru, koja je svakako bila prva sledeca stanica Miloseviceve usreciteljske misije, samo da je (od njega) ocekivanim trijumfom na septembarskim izborima 2000 (saveznim, ali koje je bojkotovala zvanicna Crna Gora) uspeo da se stabilizuje na vlasti u samoj Srbiji. I vidim da je to ovde pokrenulo lavinu komentara, pretpostavljam da bi se ucutkala moja dokazana poenta da je opste stanje u Srbiji ovog proleca u apsolutnom smislu bilo neuporedivo bolje nego ono zateceno 5.oktobra, iako u relativnom smislu (kada se pogleda ostatak naseg kontinenta), nemamo nista cime bi se mogli preterano ponositi prvom decenijom ovog veka.

A o Crnoj Gori, i Slobinim namerama za posle 2000., mogu samo da potvrdim da se on stvarno nije spremao ni za kakav rat tamo. Samo se vojska Jugoslavije uz pomoc tamosnjih lokalnih patriotskih snaga, spremala da zastiti ustavni poredak, teritorijalni integritet i suverenitet SRJ na celoj njenoj teritoriji, razvlasti tamosnje otudjeno separatisticko rukovodstvo koje se uz pomoc stranih sila otvoreno pripremalo za secesiju, ili ako stvari ne krenu kako je u startu isplanirano - da se makar zastiti ugrozeni srpski zivalj i da se oblastima gde je on u izrazitoj vecini (severni deo CG) omoguci da zive u jedinstvenoj drzavi, kao deo Srbije. Naravno, Milosevic se prethodno nije ni u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni ili Kosovu spremao za ratove, samo se vojska uz pomoc patriotskih snaga spremala da zastiti ustavni poredak, teritorijalni integritet i suverenitet... itd... blablabla... kako je vec isla cela ta pesmica (vidi malo iznad u istom ovom pasusu) uz koju smo uvlaceni u unapred izgubljene vojne avanture, pokusavajuci vojnim (&policijskim) sredstvima i sredstvima prinude da resavamo (tj namecemo resenje) krupne politicke probleme, udarajuci time direktno u temelje sistema koji se u svetu (Evropi narocito) izgradjivao posle 2. svetskog rata.
milisav68 milisav68 15:20 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

deset_slukom

Fakat se spremao, valda je bila dovoljna jedna decenija da se shvati način na koji on funkcioniše. To je lebdelo u vazduhu.
Ono što se manje spominje, spremao se '92. i rat s Makedonijom. Rekao bih da je za pripremu terena u medijima bio zadužen Budimir Košutić. Onda su došle sankcije pa je, valda, SM procenio da bi Makedonija (uz već postojeće ratove) bila prevelik zalogaj.

Nisu oni imali pojma šta rade, a izveštaj sa terena je bio iznenadjujući.

Mobilizacijska kriza 1991. bila je jedan od kljucnih dogadjaja raspada Jugoslavije. Ovo nije olako izrecena tvrdnja. Odbijanje tolikog broja Srbijanaca i Crnogoraca da ucestvuju u bratoubilackom i osvajackom ratu bila je trauma posle koje nista vise nije bilo isto; ta je kriza uticala na sve buduce kljucne dogadjaje i njen je uticaj vidljiv i sada. Traumatizovani su bili svi: vojska, rezim, opozicija i narod. Paradoksalno, ali je sustinu stvari pogodio jedan ocajni general koji se javno zaprepastio: kako to da zapadna Srbija sa svojom slavnom tradicijom iz cetiri pobedonosna rata sada odjednom nece da ratuje na vukovarskom ratistu; odgovor na to jasno i sustinsko pitanje izostao je, a bio je tako ocigledan. »Cim Srbija bude napadnuta, eto nas«, rekao je generalu jedan valjevski rezervista. Otac Draze Markovica, seoski ucitelj ispod Kosmaja, pise u svojim uspomenama iz Prvog svetskog rata kako srpska vojska 1914. nije htela da forsira Savu i goni Austrijance posle pobeda na Ceru i Kolubari, jer to preko Save nije njihova zemlja; po proboju Solunskog fronta 1918, ti isti vojnici poceli su da ljube zemlju tek kad su dosli do Vranja i Leskovca. Opet se 1991. ispostavilo da narod ume da razlikuje svoje od tudjeg.

Ratni huskaci u lister-odelima, uniformama i mantijama povremeno su govorili kako se stide »svojih Sumadinaca« i drugih zemljaka koji su ih »razocarali«; slicna kuknjava cula se i u Crnoj Gori na temu »ratnicke tradicije« i »junastva«. Ispostavice se – narocito brzo u Crnoj Gori – da su vojni begunci i pobunjeni rezervisti videli bolje i dalje od vojske i vlasti. Izgleda da su to osetili svi: iznenadjene vlast i vojska koje se nisu usudile da ih gone; zbunjeni rezimski propagandisti i mediji koji su zazirali da se suoce sa problemom; nacionalisticka opozicija koja je zatvorila oci pred tako ocigledno artikulisanim »glasom naroda«.
Mobilizacijska kriza iz 1991. traumatizovala je, dakle, sve aktere rata, svakog na drugi nacin: JNA, Milosevicev rezim, opoziciju i – vojne obveznike, cija je trauma bila najveca.


Mobilizacijska kriza – analiticki pregled medijskog izvestavanja


Ofelija Backovic
Milos Vasic
Aleksandar Vasovic


Ko to rado ide u vojnike
escherichije_colic escherichije_colic 18:38 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

freehand
Umesto "Dušanovo carstvo" napiši "Veliku Srbiju" ako ti je tako lakše, meni svejedno i ne menja poentu onoga što sam napisao.

Ni Veliku Srbiju ovde nije pomenuo niko sem tebe.
Ni raspravu u ovom smeru i na ovaj način, sa "Manje vina" i psihoticima nije vodio niko sem tebe.
Dakle - citirao sam ti deo iz emisije, dao link koji, verujem, nisi otvorio.
I pomenuo ti vojnu jedinicu za koju mnogi tvrde da je formirana u najmanju ruku da zastraši crnogorsku vlast.
Imaš li na to komentar, kad već tvrdiš da su to samo tlapnje i himere?


OK, ako ta okupacija Makedonije i Crne Gore o kojoj se priča ne bi značila stvaranje "Velike Srbije" onda ja stvarno nemam predstavu šta je bio cilj Slobodana Miloševića. Hteo je da okupira Makedoniju i Crnu Goru, ali nije hteo da pravi Veliku Srbiju. "Dušanovo carstvo" pomenuo sam upravo zbog te Makedonije od koje je krenula priča, bez nekih skrivenih namera.

Za "antipsihotike i manje vina" mogu da se složim da je bilo nepotrebno, ali nemoj mi reći da je to najgora i najuvredljivija stvar koju si danas pročitao na ovom blogu? Ako jesi, onda se ja stvarno najiskrenije i bez trunke cinizma izvinjavam i tebi i deset_slukom. Stvarno nisam zainteresovan da se preganjam oko takvih stvari, pogotovo što sam u stanju da otrpim uvredu i prihvatim sprdnju na svoj račun.

Što se tiče tog Sedmog bataljona, meni cela ta priča liči na politički blef Miloševića. Ako se sa jednim bataljonom može okupirati Crna Gora, onda ok. Koliko ja vidim, cela priča se svodi na reč tog Vlajkovića protiv reči onih koji su formirali bataljon. Momir Bulatović npr tvrdi da "jeste bila politička odluka da se formira" ali da nije bilo namere da se ratuje. Može da se prihvati i priča da je Milošević hteo da počne rat oko hangara u Golubovcima, ali meni to iskreno zvuči malo neozbiljno. Ubistvo svata u Sarajevu nije validan razlog za izbijanje rata u Bosni, al zato hangar u Golubovcu jeste za bratoubilački rati između Srbije i Crne Gore? Ja u Podgorici imam dosta rodbine i svi do jednog su "Milovci" pa se nešto ne sećam da su se žalili da kolone od 30 kamiona koji danima kruže po centru i drže ih na nišanu. Verujem da su se Bulatović i Milo pumpali svojim privatnim vojskama pre nego što je cela priča sa otcepljenjem završena, ali očigledno je to sve bilo blefiranje i predstava da se zaplaši protivnik. Čitam ovaj tvoj link i sve se svodi na to da svaka strana ima svoju verziju događaja, pa ti sad znaj ko tu laže. Nije me jednostavno ceo taj materijal uverio da se Milošević spremao da napadne i okupira Crnu Goru. Sve to što se opisuje u linku meni liči na političko pumpanje mišića. Da je Milošević u jedinice za specijalne namene regrutovao kriminalce, isto nije neko epohalno otkriće.
escherichije_colic escherichije_colic 18:41 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

deset_slukom
escherichije_colic

Nemam živaca da vodim raspravu u tom smeru, zaista.

A za koji smer imaš živaca?
Nikad nisam razumeo kako funkcionišu logička kola u glavama onih koji jednostavna objašnjenja, izvedena iz događaja koji su se odvijali pred očima svih nas, drže za teorije zavere, ali primaju zdravo za gotovo "istine" koje nesmetano kuljaju iz vatikanskih podruma, kao da UDBA baš tamo ima istureno odeljenje?


Ima jedna žica, pa kad je presečeš, uši otpadnu, ok?
freehand freehand 18:53 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

OK, ako ta okupacija Makedonije i Crne Gore o kojoj se priča ne bi značila stvaranje "Velike Srbije" onda ja stvarno nemam predstavu šta je bio cilj Slobodana Miloševića. Hteo je da okupira Makedoniju i Crnu Goru, ali nije hteo da pravi Veliku Srbiju. "Dušanovo carstvo" pomenuo sam upravo zbog te Makedonije od koje je krenula priča, bez nekih skrivenih namera.

Ja o Makedoniji nisam ni reč napisao. Ali tu ima dosta slojeva, kao kupus je sve to.
Ono što sam ti rekao jeste da si sa podsmehom i na prvu odbacio i pomisao da promisliš ono što je pomenuto kao mogućnost, ne izvesnost.
Otud je i sve ostalo u tvom postu višak. Jednostavnom ni ja '90, pa ni na početku '91 svašta nisam verovao, kad - par meseci prođe i eto mene u uniformi.

Za Makedoniju realnoi ne znam, niti se sećam da je Buda Koštuić bio igrač zadužen za pripremu terena.
On je kasnije bio ambasador u Izraelu, ako se dobro sećam, a ne znam da li je i gde završio karijeru.
Sve ostalo je štabi bilo kad bi bilo.
Ali je suština da i empirjia i neki događaji govore da scenario "Žuta greda II", sa pevanjem i pucanjem svakako nije bio nerealan.
escherichije_colic escherichije_colic 19:19 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

freehand

Ono što sam ti rekao jeste da si sa podsmehom i na prvu odbacio i pomisao da promisliš ono što je pomenuto kao mogućnost, ne izvesnost.


Post na koji sam se ja "osmehnuo" počinjao je sa "fakat"- znači ne mogućnost nego 100%- a negde usput je i Makedonija pomenuta. "Osmehnuo" sam se zato što je sama pomisao da Srbija ratuje sa Crnom Gorom nešto potpuno nerealno, jer za rat je ipak potrebno malo više od dva bataljona kriminalaca. Ako je u Hrvatskoj i Bosni bilo lako zapaliti, što niko nikada nije sporio i što se slutilo godinama pre nego što je zapucalo, stvarno ne vidim da bi u Crnoj Gori planulo oko jednog hangara na aerodromu.
deset_slukom deset_slukom 19:59 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

escherichije_colic

Post na koji sam se ja "osmehnuo" počinjao je sa "fakat"- znači ne mogućnost nego 100%- a negde usput je i Makedonija pomenuta. "Osmehnuo" sam se zato što je sama pomisao da Srbija ratuje sa Crnom Gorom nešto potpuno nerealno, jer za rat je ipak potrebno malo više od dva bataljona kriminalaca. Ako je u Hrvatskoj i Bosni bilo lako zapaliti, što niko nikada nije sporio i što se slutilo godinama pre nego što je zapucalo, stvarno ne vidim da bi u Crnoj Gori planulo oko jednog hangara na aerodromu.


Ono "fakat" mi je došlo kao reakcija na emotikon potpune neverice i šokiranosti samom idejom o takvom ratu. Što se njegove realnosti tiče, realno, tada je sve bilo realno. Za rat bi bili dovoljni i sami Crnogorci, bataljoni mu dođu pride.
Onu priču o pripremama za Makedoniju sam izneo, jer se nigde ne spominje, pa reko' možda neko ima više informacija. Meni je tada bilo očigledno da se primenjuje ista matrica kao za ostale republike. Moguće je da je "mobilizacijska kriza" koju gore spominje Milisav68 sprečila daleko veća iskušenja za ovdašnji svet.
escherichije_colic escherichije_colic 20:44 09.11.2012

Re: o pokojniku sve najbolje

Doduše, ako je istina da je 5.oktobra hteo da pošalje vojsku na demonstrante, onda bi možda stvarno čuda pravio po Crnoj Gori, da se održao.

Sve to što je Milošević radio ne može biti opravdanje za ono što 12 godina nisu radili oni koji su ga smenili. Danas je bolje u smislu da nema Miloševića, ali mnogo lošije ako vidimo da su nekadašnju društvenu imovinu opljačkali razni likovi koji se ne prepoznaju imenom i prezimenom ko normalni ljudi, nego nekakvim Kole-Cole-Nini-Sini-Kene isl nadimcima. Još je gore ako pogledamo da je gro para dobijenih iz privatizacije velikih sistema jednostavno sprcano u potrošnju i namirivanje partijskog kadra po javnim službama, a da nam je infrastruktura mizerna. Bar toliko je moglo da se uradi za ovih 12 godina, da se uloži u mrežu puteva i za civilnu upotrebu osposobi to nešto aerodroma po Srbiji (Užice, Niš) Toliko što se tiče materijalnih stvari. Što se tiče nematerijalnog odnosno užasne atmosfere koja vlada svuda u društvu (čega pre da se dohvatimo- zabrane gej parade, fudbalskih i ostalih huligana, opšte netolerancije prema svemu različitom, koja se često pominje ...) takođe ne vidim da su tu pravljeni neki radikalni rezovi i smeli iskoraci, već su korištene "proklete 90te" kao univerzalni izgovor za sve loše, kao što smo sad na pitanje "da li je kasno za Srbiju" ponovo došli do Miloševića. On jeste napravio ogromnu štetu ali imam utisak i ogromnu korist ovima koji su došli posle njega, jer su imali blanko deset godina da kradu i razvlače, a uvek su mogli da izvuku zlog Slobu kao džokera i objašnjenje zašto ništa ne valja. Faktički poslužio im je kao odličan paravan za dokusurivanje svega što je ostalo neuništeno. Da ne pričamo koliko para i sredstava dobijenih posle rušenja Miloševića su pokrali i proneverili za ovih 12 godina.
milivoje_bg milivoje_bg 23:53 07.11.2012

Молим милост !

Докле више позивање на мудролије старе комунисткиње (да будем полит коректан) и лекције из демократије !
Зар нема неко други да нам посаветује нешто !?
libkonz libkonz 08:37 08.11.2012

Re: Молим милост !

milivoje_bg
Докле више позивање на мудролије старе комунисткиње (да будем полит коректан) и лекције из демократије !
Зар нема неко други да нам посаветује нешто !?

Baš sam se pitao kada će se pojaviti neki pametnjaković da pljune po Latinki Perović. I svaka čast, ona sve laže, nama je super!
nicknaylor nicknaylor 01:54 08.11.2012

Evo :)

Za pravu cifru ja mogu da vas dovedem do 142. mesta, mislim ako treba tu smo da zavrsimo :)
predatortz predatortz 08:44 08.11.2012

Teška srca

Teška srca, moram da izrazim svoje slaganje sa Latinkom.

libkonz libkonz 09:01 08.11.2012

Re: Teška srca

sedi malo, popij čašu vode.


Šalu na stranu, stvarno nam se dobro ne piše.
predatortz predatortz 09:05 08.11.2012

Re: Teška srca


Šalu na stranu, stvarno nam se dobro ne piše.


Pazi, na stranu sad to što su Latinkini dobrano kumovali takvom stanju. Kumovali su i mnogi pre njih, početak odumiranja Srbije je pre komunista.
Problem je u tome što ne vidim političku snagu koja je kadra da taj proces zaustavi.
libkonz libkonz 09:11 08.11.2012

Re: Teška srca

Problem je u tome što ne vidim političku snagu koja je kadra da taj proces zaustavi.

Slažem se. I baš se bezveze osećam što mogu da budem samo nemi posmatrač.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ToTk5B4_ZAQ[/youtube]
escherichije_colic escherichije_colic 09:15 08.11.2012

Re: Teška srca

predatortz

Šalu na stranu, stvarno nam se dobro ne piše.


Pazi, na stranu sad to što su Latinkini dobrano kumovali takvom stanju. Kumovali su i mnogi pre njih, početak odumiranja Srbije je pre komunista.
Problem je u tome što ne vidim političku snagu koja je kadra da taj proces zaustavi.



predatortz predatortz 09:16 08.11.2012

Re: Teška srca

libkonz
Problem je u tome što ne vidim političku snagu koja je kadra da taj proces zaustavi.

Slažem se. I baš se bezveze osećam što mogu da budem samo nemi posmatrač.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ToTk5B4_ZAQ[/youtube]


E, baš tako...

Možda je lek na 0:34

expolicajac expolicajac 09:22 08.11.2012

Re: Teška srca

predatortz

Šalu na stranu, stvarno nam se dobro ne piše.


Pazi, na stranu sad to što su Latinkini dobrano kumovali takvom stanju. Kumovali su i mnogi pre njih, početak odumiranja Srbije je pre komunista.
Problem je u tome što ne vidim političku snagu koja je kadra da taj proces zaustavi.

Baš me interesuje u čemu je to Latinka kumovala takvom stanju?
predatortz predatortz 09:24 08.11.2012

Re: Teška srca

Baš me interesuje u čemu je to Latinka kumovala takvom stanju?


Kolega, ne Latinka - Latinkini.

Govorim o dugotrajnom procesu žrtvovanja Srbije zarad mira u bivšoj kući. I nisam se ograničio samo na komuniste. Kralj Aleksandar je pravio slične gluposti.
dragan7557 dragan7557 10:08 08.11.2012

Re: Teška srca

predatortz 09:05 08.11.2012 / *novo
Re: Teška srca


Šalu na stranu, stvarno nam se dobro ne piše.



Pazi, na stranu sad to što su Latinkini dobrano kumovali takvom stanju. Kumovali su i mnogi pre njih, početak odumiranja Srbije je pre komunista.

Ako su Latinkini kumovali u Srbiji, nisu po EU u kojoj je 2010 bilo 115.000.000 stanovnika ispod granice siromaštva a cifra se povećava svaki dan.

Neće biti da ste pronašli dobrog žrtvenog ovna u vidu "komunista" čini mi se da je malo žilav i prerano uštrojen.

cerski
dragan7557 dragan7557 10:27 08.11.2012

Re: Teška srca

escherichije_colic
predatortz

Šalu na stranu, stvarno nam se dobro ne piše.


Pazi, na stranu sad to što su Latinkini dobrano kumovali takvom stanju. Kumovali su i mnogi pre njih, početak odumiranja Srbije je pre komunista.
Problem je u tome što ne vidim političku snagu koja je kadra da taj proces zaustavi.




Lepo piše političku snagu a ne alat.

Ovo što ti nacrta je alat koji politici daje snagu da arči ljudske umove, živote i sve ostalo, baš kao što i bi 5 oktobra.

cerski
escherichije_colic escherichije_colic 10:45 08.11.2012

Re: Teška srca

dragan7557
escherichije_colic
predatortz

Šalu na stranu, stvarno nam se dobro ne piše.


Pazi, na stranu sad to što su Latinkini dobrano kumovali takvom stanju. Kumovali su i mnogi pre njih, početak odumiranja Srbije je pre komunista.
Problem je u tome što ne vidim političku snagu koja je kadra da taj proces zaustavi.




Lepo piše političku snagu a ne alat.

Ovo što ti nacrta je alat koji politici daje snagu da arči ljudske umove, živote i sve ostalo, baš kao što i bi 5 oktobra.

cerski


Što ste toliki bukvalista?

dragan7557 dragan7557 11:10 08.11.2012

Re: Teška srca

esc....Što ste toliki bukvalista?

Pragmatizam i ništa drugo.

cerski
escherichije_colic escherichije_colic 11:19 08.11.2012

Re: Teška srca

dragan7557
esc....Što ste toliki bukvalista?

Pragmatizam i ništa drugo.

cerski


Praksa je pokazala i da najbrilijantnija politička ideja i misao ne vrede pišljiva cvonjka, ako iza njih ne stane amorfna masa, sirotinja raja ... ili kuka i motika, kako ko volede.
predatortz predatortz 11:24 08.11.2012

Re: Teška srca

Praksa je pokazala i da najbrilijantnija politička ideja i misao ne vrede pišljiva cvonjka, ako iza njih ne stane amorfna masa, sirotinja raja ... ili kuka i motika, kako ko volede.


Tužna istina. Zbog toga , kroz istoriju, prolaze uglavnom glupe i opasne ideje.
Plašim se ideja iza kojih stane amorfna masa...
dragan7557 dragan7557 11:25 08.11.2012

Re: Teška srca

escherichije_colic
dragan7557
esc....Što ste toliki bukvalista?

Pragmatizam i ništa drugo.

cerski


Praksa je pokazala i da najbrilijantnija politička ideja i misao ne vrede pišljiva cvonjka, ako iza njih ne stane amorfna masa, sirotinja raja ... ili kuka i motika, kako ko volede.

Zato sam i napisao da je u pitanju alat, i to dobar alat.

cerski
escherichije_colic escherichije_colic 11:47 08.11.2012

Re: Teška srca

predatortz
Praksa je pokazala i da najbrilijantnija politička ideja i misao ne vrede pišljiva cvonjka, ako iza njih ne stane amorfna masa, sirotinja raja ... ili kuka i motika, kako ko volede.


Tužna istina. Zbog toga , kroz istoriju, prolaze uglavnom glupe i opasne ideje.
Plašim se ideja iza kojih stane amorfna masa...


O neprosvećenim masama vlada neopravdano nisko mišljenje. U situaciji beznađa i opšte propasti svega, manipulacija nacionalnim osećanjima, koketiranje sa šovinizmom, fašizmom predstavljaju prilično uobičajena sredstva za kontrolu i očuvanje vlasti.

Kad bi se ljudima ponudilo nešto konkretno- ne mora nikakav eldorado da se izmišlja, dovoljno je da se poštuju osnovna prava i zakoni- podrška amorfne mase vrlo brzo bi se prelila na tu stranu. Lepo je šenlučiti i guslati, al treba leba jesti i kad se stvari tako postave pred čoveka, svaki put će stomak i instinkt za samoodržanjem da donese konačnu odluku.

Niko ovim ljudima nije ponudio ništa konkretno. Nisu se još pojavili stranka i politički lider koji bi svojim primerom pokazali kako se poštuju zakoni i državne institucije. Podozrenje prema državi kod našeg čoveka je utkano u genetski kod i ne treba vam mnogo da ga provocirate. Na aktuelnoj političkoj sceni ne postoji akter koji bi imao moralni kredibilitet da bude nosilac nekih reformi i progresivnih ideja, jer su za ovih 12 godina pokazali da su svi apsoltuno isti, iz jednog kalupa izlivani.
predatortz predatortz 11:51 08.11.2012

Re: Teška srca

Niko ovim ljudima nije ponudio ništa konkretno. Nisu se još pojavili stranka i politički lider koji bi svojim primerom pokazali kako se poštuju zakoni i državne institucije. Podozrenje prema državi kod našeg čoveka je utkano u genetski kod i ne treba vam mnogo da ga provocirate. Na aktuelnoj političkoj sceni ne postoji akter koji bi imao moralni kredibilitet da bude nosilac nekih reformi i progresivnih ideja, jer su za ovih 12 godina pokazali da su svi apsoltuno isti, iz jednog kalupa izlivani.


Vraćamo se na ono moje, da ne vidim političku silu koja je u stanju da izvede promene.

Masa je dobra za izvođenje fizičkih radova u tom procesu.

Ne vidim ko bi je u te radove poveo.
dragan7557 dragan7557 11:54 08.11.2012

Re: Teška srca

esc.... Podozrenje prema državi kod našeg čoveka je utkano u genetski kod

Pre će biti da je u pitanju kolektivno pamćenje, nego genetski kod.

cerski

p.s. mada termin kolektivno pamćenje, zbog omrznutog kolektivnog, u Srbiji nije u modi, a pretpostavljam da će uskoro i zakonski biti zabranjen.
escherichije_colic escherichije_colic 11:58 08.11.2012

Re: Teška srca

dragan7557
esc.... Podozrenje prema državi kod našeg čoveka je utkano u genetski kod

Pre će biti da je u pitanju kolektivno pamćenje, nego genetski kod.

cerski

p.s. mada termin kolektivno pamćenje, zbog omrznutog kolektivnog, u Srbiji nije u modi, a pretpostavljam da će uskoro i zakonski biti zabranjen.


Moguće da ste u pravu al eto, teo sam da zvuči dramatičnije.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:18 08.11.2012

100



(nikad nije kasno;*da se ljubi strasno)
princi princi 12:04 08.11.2012

Ovako

Uža Srbija je oduvek bila na dnu Evrope kad je u pitanju ekonomija, ekonomski razvoj, poštovanje ljudskih prava. Razlike između tog dela Srbije, Bosne, Crne Gore, Makedonije su, po tom pitanju, minorne. Jedini razlog što nas niko nije stavljao u kategoriju sa Zimbabveom, Beninom ili Togoom je što kod ovih drugih te parametre niko nikad nije merio. Podsetimo se čemu je uvek služila Srbija: da se iz nje vadi ruda (Bor, Majdanpek, Trepča), da se u njoj pravi struja (dugo godina najveći izvozni artikal Srbije, i jedan od glavnih Slobinih aduta na početku i tokom dešavanja naroda- bez obilja struje, ne bi preživeo ni 2 meseca na vlasti), kopa ugalj... To se ne radi u razvijenim ekonomijama. Beograd i Vojvodina su, s druge strane, ekonomski i civilizacijski, oduvek bili bliži Hrvatskoj i Sloveniji iako je i Vojvodina pretežno sirovinski orijentisana, slabo Vojvođani izvoze neke usluge i know how, uglavnom izvoze svoje paorsko umeće. Jedino je Beograd imao neki Energoprojekt, neki Genex, neke Inexe, Incest Importe, Delte itd (jbg, ovi drugi ni meni nisu simpa, ali je činjenica da su stvarali neku vrednost).

I, ako hoćemo da preživimo, i kao nacija i kao pojedinci treba da se manemo kletvi, kukanja i lelemuđenja, treba popisati šta se ima, šta se nema, zaokružiti neke resurse, izgraditi infrastrukturu, treba se okrenuti radu, stvaranju novih vrednosti, povezivati sa svetom, ne potcenjivati druge, ne precenjivati (ali ni potcenjivati!) sebe i- raditi. Rad je ključna stvar.
predatortz predatortz 12:08 08.11.2012

Re: Ovako

Rad je ključna stvar.


Arbeit macht frei!

Šala, naravno...
libkonz libkonz 12:20 08.11.2012

Re: Ovako

I, ako hoćemo da preživimo, i kao nacija i kao pojedinci treba da se manemo kletvi, kukanja i lelemuđenja, treba popisati šta se ima, šta se nema, zaokružiti neke resurse, izgraditi infrastrukturu, treba se okrenuti radu, stvaranju novih vrednosti, povezivati sa svetom, ne potcenjivati druge, ne precenjivati (ali ni potcenjivati!) sebe i- raditi. Rad je ključna stvar.

Bukvalno od reči do reči se slažem.
libkonz libkonz 12:27 08.11.2012

Re: Ovako

Samo da dodam: Najvažnije je omogućiti onima koji žele da rade da žive od svog rada. Ako smo poljoprivredna zemlja, dajmo ljudima priliku da se bave poljoprivredom. Danas seljaci ne mogu da žive od svog rada. Moramo da vidimo gde smo konkurentni u poljoprivredi i tu treba davati subvencije. Ima mnogo ljudi kojima je dosadilo da sede kući i čekaju da se nešto desi i koji bi rado dobro zasukli rukave da prehrane porodice.
princi princi 12:54 08.11.2012

Re: Ovako

. Moramo da vidimo gde smo konkurentni u poljoprivredi i tu treba davati subvencije. Ima mnogo ljudi kojima je dosadilo da sede kući i čekaju da se nešto desi i koji bi rado dobro zasukli rukave da prehrane porodice

Dobro, nisu ni drugi veverice. Neće ti, na primer, Nemac ili Francuz pustiti da subvencionišeš nešto čega oni imaju u izobilju i ne znaju kako da ga uvale na svetskom tržištu. Treba ulagati u infrastrukturu, to je glavno, omogućiti brz protok ljudi i robe. Putevi, gasovodi, plovni putevi, dalekovodi, optički kablovi... Bugarska i Rumunija danas imaju brži internet od Srbije. To ne bi smelo da biva. Kad imaš infrastrukture sve je lakše: možeš brže da prevoziš robu, skladištiš, ljudi ne moraju više da žive po centrima gradova, počne iseljavanje po predgrađima, povezuju se sredine, integrišu, sve se iz korena menja. Ja sam, na primer, ubeđen da bi sa dobrim i brzim vozom Novi Sad za 20 godina postao malo bogatije predgrađe Beograda.

Rečju, treba raditi sve ono što Latinka nije radila dok je mogla tj dok je bila na vlasti, :).
dragan7557 dragan7557 13:02 08.11.2012

Re: Ovako

libkonz:
Danas seljaci ne mogu da žive od svog rada. Moramo da vidimo gde smo konkurentni u poljoprivredi i tu treba davati subvencije.

Subvencijama se ne rešava ništa, sveobuhvatna reforma kako društva tako i ekonomije bi možda pružila neke rezultate u periodu od 10-20 godina.

Nesreća je u tome što nema političke snage i volje koja to može da izvede, a sumnjam da će je ikada i biti.

Mobilisati ceo narod i artikulisati njegovu težnju za boljim životom je posebna priča u nekoj možda nepostojećoj budućnosti.


cerski
antioksidant antioksidant 13:12 08.11.2012

Re: Ovako

Rečju, treba raditi sve ono što Latinka nije radila dok je mogla tj dok je bila na vlasti, :).

komunisti su to mogli ali nisu radili
za ove sad na vlasti je to nemoguće
nema se odakle
ni zajmiti više se nema
a naročito što sve to (ulaganje u infrastrukturu i obrazovanje) ostavlja pozitivne posledice tek mnogo kasnije (mnogo iza sledećih izbora). nisu ni zainteresovani
zato se sve i presipa u socijalu (krkobabić je illustracija te "politike"
trenutno bi se možda najveći efekat u pokretanju privrednog sistema postiglo pravom reformom pravosudnog sistema
ovo sad je sprdnja, ne pravna zastita
dragan7557 dragan7557 13:50 08.11.2012

Re: Ovako

antioksidant:
zato se sve i presipa u socijalu (krkobabić je illustracija te "politike"

'Ajde da hipotetički isključimo socijalu i da vidimo šta se onda dešava.

Najmanje 25% stanovništva bi crklo od gladi, mada pretpostavljam da bi taj procenat debelo premašio 50% sa socijalom povezanjih primanja.

Narvno zaduživanje se ne bi smanjilo već upravo povećalo! I šta se tim rešava?

Nisam ljubitelj Krke, Mrke i ostalih ali viciozni krug u kojoj je Srbija nije moguće tek tako prostim merama, kao što je bacanje drvljem i kamenjem na socijalu, prekinuti.

Umesto upotrebe vlastitih resursa, štednja građana se(bar na papiru) nalazi u inostranstvu, a srpske banke pucaju jedna po jedna, kad budu popucale banke u inostranstvu ili zaleđena štednja građana koja se tamo nalazi onda....?

Umesto da infrastrukturu radimo sami, rade je drugi, a naši ljudi sede i piju pivo pred seoskim prodavnicama koje više liče na barake iz srednjeg veka nego na prodavnice.

Motivisanje i angažovanje celog naroda u ovom nakaradnom sistemu povezanosti kredita i diktiranja njegove namene(dam ti kredit da moje firme izvode posao) nigde nije pokazala rezultate pa neće ni u Srbiji.

Ako ćemo pravo cela Srbija živi na socijalnoj pomoći koja se u vidu kredita uzima za održavanje nekompetentnih politikanata i propalog ekonomskog sistema. Mada i tome ima kraj!

cerski
antioksidant antioksidant 13:54 08.11.2012

Re: Ovako

'Ajde da hipotetički isključimo socijalu i da vidimo šta se onda dešava.

nisam ja protiv socijalne politike koliko sam protiv populističke socijalne politike bez izrađene socijalne karte srbije. sve se svodi na "političare" u izbornoj kampanji i davanja od danas do sutra...
Ako ćemo pravo cela Srbija živi na socijalnoj pomoći koja se u vidu kredita uzima za održavanje nekompetentnih politikanata i propalog ekonomskog sistema. Mada i tome ima kraj!

slažem se
princi princi 14:25 08.11.2012

Re: Ovako

trenutno bi se možda najveći efekat u pokretanju privrednog sistema postiglo pravom reformom pravosudnog sistema

Ja već dugo mislim da je pravna država, zapravo, advokatska podmetačina.
antioksidant antioksidant 14:51 08.11.2012

Re: Ovako

princi
trenutno bi se možda najveći efekat u pokretanju privrednog sistema postiglo pravom reformom pravosudnog sistema

Ja već dugo mislim da je pravna država, zapravo, advokatska podmetačina.

:)
ima toga
s tim sto prvenstveno mislim da neki efikasniji nacin resavanja nesuglasica od toga ko ima vecu batinu
freehand freehand 15:01 08.11.2012

Re: Ovako

slabo Vojvođani izvoze neke usluge i know how, uglavnom izvoze svoje paorsko umeće. Jedino je Beograd imao neki Energoprojekt, neki Genex, neke Inexe, Incest Importe, Delte itd (jbg, ovi drugi ni meni nisu simpa, ali je činjenica da su stvarali neku vrednost).

Izvozili su Vojvođani štošta. Od Petrohemije, preko Utve, Karneksa, Servo Mihalja, subotičkog Severa i da ne nabrajam. Malo si ti ovo široko zahvatio, Princi.
Ali je osnovni problem (Švaba: tralala) u odustajanju od reforme sredinom šezdesetih; pa je iz investicija i amortizacije kapital gurnut u veštačko pumpanje standarda ne bi li se održala kobajagi ideološka upeglanost, sa sve nastupajućom kardeljizacijom. Pa su onda likvidirali tehnomenadžere a uveli samoupravljanje, usput peglajući ravnomerni regionalni razvoj a bez obzira na ekonomsku isplativost. A još, kad su presušili i oni tanki investicioni fondovi - iz supstance i minusa nastalih ino zaduživanjem.

A što se tiče svih onih -ks firmi - pa to je debeovski spoljnotrgovinski zabran, gde je služba slala koga treba tamo gde treba, prodajući šta hoće po ceni kojoj hoće i plaćajući kome hoće. Pa sa tim bi se CIA usrala od sreće, jebote, oni nesrećni moraju da kriju i rizikuju da budu uhvaćeni i osuđeni na dugogodišnje robije...
princi princi 17:13 08.11.2012

Re: Ovako

Od Petrohemije, preko Utve, Karneksa, Servo Mihalja, subotičkog Severa i da ne nabrajam.

Jeste, zaboravio sam 29. novembar, one baje što su pravile sremske kobasice, kako su se zvali, Sirmijum, fabriku kože u Rumi, vunovlačarku Milku iz Iloka, mesaru kod Steve u Krčedinu, fabriku šrafova u Novom Sadu, kao i apatinsku pivaru i brodogradilište. E da, i Somboled. Sve svetske marke i svetski giganti, što jes jes, naradili ste se i zaradili.

Mani me, bate, tih priča o Cijama i kagebeu, o tome verovatno znam više od tebe. pričam o onom što je pravilo velike prihode počivše SFRJ, a ne da li je i koliko to bilo politički korektno.
freehand freehand 17:34 08.11.2012

Re: Ovako

Jeste, zaboravio sam 29. novembar,

Jeste, i ja sam zaboravio. I ne znam čemu psoprdni ton kad je prehrambena industija izvozila ozbiljne količine gotovih proizvoda. Ne samo živih svinja, kao Miloš onomad.

Sve svetske marke i svetski giganti, što jes jes, naradili ste se i zaradili.

U, al ti je ovo do jaja. Vi se naradili i zaradili. Koji vi, jebote?
Mani me, bate, tih priča o Cijama i kagebeu, o tome verovatno znam više od tebe. pričam o onom što je pravilo velike prihode počivše SFRJ, a ne da li je i koliko to bilo politički korektno.

ako znaš više, onda znaš toliko da je spoljna trgovina početkom sedamdesetih dala debeu kao njihov zabran. A spoljna trgovina nije izmišljala pare, nego prodavala robu i usluge. nećeš verovati - i iz Vojvodine.
Bajdvej, kad već pričaš o prodaji pameti - "Razvoj i inženjering" je osamdesetih na Bliskom istoku pravio desetine miliona dolara godišnje. Na pamet. Projektovanje i inženjering u hemijskoj industirji.
Malo li je iz prve i bez guglanja?

Ako si hteo da kažeš da je trebalo i moglo bolje - ih. Samo onda komunizam ne bi dočekao 1975., jebi ga. Čak ni onaj jugo-mehki.
Biljana 77 Biljana 77 15:03 08.11.2012

Mani listu...

ličnosti na vlasti, koje svoj politički legitimitet, slično svojim prethodnicima, grade na dokazivanju da je prethodna vlast bila katastrofalna a pomalo i time što glume potencijalne žrtve nekih tamo viših, zlih sila.
Velimir Mladenovic Velimir Mladenovic 17:17 08.11.2012

za

nas je odavno kasno.
pitam se samo ko je taj ko ce ugasiti svetlo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:28 08.11.2012

Re: za


Od juce razmisljam i nikako da shvatim, a ni danas ne videh odgovor, sta ce se desiti posle toga sto najavljuje Latinka?
Sta znaci kraj nacije drzave, kako to izgleda?
Ako moze neki primer uporediv sa Srbijom i Srbima, (Maje, Inke, Austrougarska i Atlantida nisu primeri) Primer da je nestalo nacije ili drzave a da to nije posledica nekog rata?
Kakav je to scenario u kom nestaju drzava i nacija?
Da li je kasno da se izbegne - sta?
highshalfbooze highshalfbooze 18:08 08.11.2012

Re: za

Kakav je to scenario u kom nestaju drzava i nacija?


Pogledaj demografsku strukturu Kosova 100 godina unazad. U istočnoj Srbiji Vlasi od pada Čaušeskua polako kupuju imanja. Kako god cena pada, tako oni više dolaze.... u Vojvodinu dolaze šeici... Stvari se odigravaju progresivno.
predatortz predatortz 18:18 08.11.2012

Re: za

Kakav je to scenario u kom nestaju drzava i nacija?


Prost.
Matematičari kažu da je kraj kad broj starijih od šezdeset pet godina nadmaši broj mlađih od petnaest.

Mi se vrtimo tu negde...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:35 08.11.2012

Re: za

Matematičari kažu da je kraj kad broj starijih od šezdeset pet godina nadmaši broj mlađih od petnaest.


Da li se negde u praksi potvrdilo to matematicarenje ili ce Srbi biti prvi koji ce to dokazati?

Pogledaj demografsku strukturu Kosova 100 godina unazad. U istočnoj Srbiji Vlasi od pada Čaušeskua polako kupuju imanja. Kako god cena pada, tako oni više dolaze.... u Vojvodinu dolaze šeici... Stvari se odigravaju progresivno
.

I sta ce biti posledoica toga?
Nestanak Srba?
Koliko sam ja razumeo vidovitu Latinku ona prica o nestanku naroda a kao poslednju sansu vidi u prikljucenju Evropi.
Ako je tako onda ili ti ili Latinka gresite, jer
To o cemu ti pricas Evropa upravo potencira, da se strancima (Vlasima, seicima i svima drugima) dozvoli kupovina zemljista.
Ako je slusati Latinku onda je spas u tom dopustanju, ti to vidis kao problem, a slazete se okotoga da Srbima preti opsanost od nestanka.

Posto ne smatram da su Srbi izuzetan narod po bilo cemu, to ih ne smatram izuzetnim ni po tome da ce biti jedini koji ce nestati, i sve ova kataklizmicna prorocanstva vidim kao posledicu slepila, ili cak zelje da se tako nesto dogodi jer se eto stvari ne odvijaju onako kako oni misle da treba.
Ako ne radite kako vam ja kazem nestace vas, ni manje ni vise.

Sta ceka recimo Crnogorce ako Srbima preti nestanak kad ih je desetostruko manje?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana