Politika

Alea Iacta Est/Koska je bačena

dali76 RSS / 18.12.2012. u 23:49

Alea iacta est,  Uskliknuli su svi dvorjjani  oko gospodara Vucica. Vec zamisljam dupke punu Marakanu sa cijih se tribina ori: alea/alea  alea alea...iacta est ,iacta est.Misko, Tajkun nad tajkunima,  je dobio tridesetodnevni pritvor. Gospodar je ovim cinom presao Rubikon i nazad mu nema. Ko ce sad da ceka sudski epilog ili makar zvanicnu optuznicu. Ko ce da ceka hoce li gospodar krenuti neselektivnim redom sve prateci izvjestaj pokojne Verice Barac. Hoce li na red doci i Beko, dokazani prijatelj uz postelju, i bivsi/ sadasnji ministri ili ce ih u  najgorem slucaju milostiva kraljica, odnosno predsednik, abolirati.

Publika sita nepravde,  i gladna makar tridesetodnevnog pritvora za nekog  bogatog zasigurno cekati nece. Gospodar je zasluzio titulu Eliota Nesa.

Tek sad, iz ove perspective jasno se vidi  kolika je usspavana lepotica ustvari bio  bivsi predsednik.  Da je ikako imao snage i uticaja bar jednog od svojih mangupa makar najuriti iz partije, pa Toma ,engleska kraljica, bi dan danas sjedio na stiraporu.

Uzimajuci u obzir vrelu  politicku atmosferu kojoj   nije naudio ni iznenadni snjeg u decembru,ostaje otvoreno pitanje da li je hapsenjem Miskovica kocka bacena, ili ce prije biti da je rijec o koski?

Gospodar Vucic od svega pravi prilicno uzavreo circus. Pocevsi od svojih meteroloskih prognoza hapsenja , toboznjih pretnji Miskovica koje je policija prvo tvrdila, potvrdila pa negirala,pa do izjave da je Miskovic vec dao platni spisak politicara, sto je policija tek  naknadno demantovala.

Kao sto to obicno biva ,u ovakvoj atmosferi deemanti imaju isto toliko uticaja/vaznosti  koliko prohujali voz.  Vucicevi twitovi ili facebook komentari postaju naslovne stranice novina. Njegov rejting raste i ovo jeste najbolji trenutak da se uz pitku sapunicu  "Miskovic" puku ponudi gorka platforma kosovska koja bi nekako priznala da je nebo visoko,a zemlja tvrda. Naravno, Kosovo se nije izgubilo ratom, vec izdajnickom politikom Demokrata. Ko ne povjeruje novim vlastima , taj je protiv gospodara Vucica,a samim tim i protiv borbe protiv korupcije.

Naravno, ostaje optimisticna mogucnost da je sve ovo stavljanje drva na vatru  ispod pronadjenog dezurnog krivca, koji  usput receno tesko da je nevin,je  smisljeni potez gospodara kome treba djavolska podrska ako jee odlucio pratiti mapu Verice Barac. Miskovic i mnogi drugi Miskovici nisu  sami sa sobom  potpisivali po drzavu stetne ugovore. Saucesnik im je upravo bila drzava ,tj. Njeni vajni predstavnici. Ako Vucic odluci dda takne taj osinjak  ,bice to taj Rubikon od koga je gospodar jos daleko. Cinjenica da je Vucic pohvalio Kostunicu ,covjeka  za cijeg se vakta desila ogromna vecina sumnjivih privatizacija  ,kao nekog sto zna sta je pravna drzava, ne obecava mnogo.

Bilo kako bilo, kako stvari sad stoje, koska ,a ne kocka,je bacena. Ostaje nam da vidimo hoce li ipak  gospodar Vucic  krenuti do Rubikona. Put je znan. Mapa je na stolu vlade vec  nekoliko godina. Na njoj je i potpis Verice Barac. Nije  potreban  nikakav mag,  neteorolog niti prorocki tabloidi da bi znali ko su buduci cimeri Miroslava Miskovica.



Komentari (169)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 15:07 19.12.2012

Re: kosovo je srbija

loader:
Cerski, braćelo stara, držite se za stolicu:
socijalizam je, tamo gde se pojavio, samo prelazni oblik ka kapitalizmu

Bas vala narocito u Skandinavskim drzavama, koje nikako da ga ukinu i uvedu raspojasani neo-kapitalisticki poredak ko u Srbiji.

Ma nemaju pojma ti Skandinavci bre koje blagodeti Srbi uzivaju od kad uvedose Kapitalizam, svi bre zive ka Lordovi Jengleski, niko nista ne radi a para ko pleve,zar ne bracelo stara loaderu?

cerski
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:25 19.12.2012

Re: kosovo je srbija

freehand

ali znaš šta je smešno, Dali?
Ti si pametan momak, i nisi kvaran; te ćeš kao takav, u ne dalekoj budućnosti imati ogroman problem sa sobom oko dobrog dela onoga što si o Tadiću napisao.
Eto, Freehand The lažni Prorok.
Pa da vidimo.

A inače... SVE ovo što se dešava - to je Kapitalizam u nastajanju.
To upravo tako izgleda.
Zakonomerno.

pa, tako nešto si govorio i o čedi jovanoviću kada si se tek pojavio na blogu, sada ga baš nešto i ne pominješ više. dobro, ti imaš potrebu kao i svi mi da vidiš bolju srbiju za života, samo ne znam zašto se vezuješ za ljude i partije? valjda potreba da utelotvoriš svoja nadanja, šta li?

do bolje srbije, samo brzi bendovi srbije...

dali76 dali76 20:19 19.12.2012

Re: kosovo je srbija

Gresis Freehand. Nikad necu imati problem sa onim sta sam pisao o Tadicu,a moja je glavna zamerdka njegova inertnost. Njegovo dozvoljavanje da iza njegovog nespornog postenja se sakriju sve te bitange koje su ga kostale predsednicke fotelje, kako u drzavi, tako I u stranci.
Ono sto jeste bio moj problem,a donekle, priznajem I sad jeste, sto sam podrzao coveka koji jeje prorokovao smrt Djindjica I kupio svoju diplomu.
Ali sto bi rekao Djindjic, kome je do morala neksk se ne bavi politikom ide nek ide u crkvu .
Mada I to oko crkve…
freehand freehand 23:46 19.12.2012

Re: kosovo je srbija

pa, tako nešto si govorio i o čedi jovanoviću kada si se tek pojavio na blogu, sada ga baš nešto i ne pominješ više.

Daj citat i link. Da vidimo kontekst.
Jer na primer, ako bih ga poredio sa Koštunicom i sad bih sa obe ruke pozdravio Čedu pred parlamentom na javnom saslušanju, i na poligrafu u odnosu na peticiju za izdizanje Zlojeba iznad zakona.
A inače, ti, Srđane, u istom komentaru sedamnaest puta promeniš stav, sa svima se posvađaš, pomiriš, izljubiš. Najčešće mi se zavrti u glavi, kad pročitam.
I definitivno ne znam za koga si sem za Izrael, NATO i ujka Sema.
Sve ostalo je pis braders, no hejt, drždaganabijem i ostali smuti-pa-porspi bulšit.
freehand freehand 23:52 19.12.2012

Re: kosovo je srbija

Nikad necu imati problem sa onim sta sam pisao o Tadicu

Okj Dali. Onda nećeš.
Ono sto jeste bio moj problem,a donekle, priznajem I sad jeste, sto sam podrzao coveka koji jeje prorokovao smrt Djindjica I kupio svoju diplomu.

Ne znam ja šta je tvoj problem, ali sa našim Predsednikom najmanji su problemi njegovo proricanje i diploma. To su banalnosti, koje samo upotpunjuju sliku i čine je šarenijom.
No ako to tebi kao ekspertu nije jasno - da se ja ne petljam više.
BTW - nisi ti njega podržao. Ti si za njega agitovao. I sad možeš da uživaš u blagodetima njegove vlasti i mudrih državničkih poteza, ali sa distance, na tvoju veliku žalost.
Mada, recimo, do teksta njegove Platforme možeš doći pre nego ovdašnji poslanici u Skupštini Srbije.
dali76 dali76 01:21 20.12.2012

Re: kosovo je srbija

mozes ti to i bez tih cinicnih akrobacija :)...znam da si ti mene odlicno razumio, al da dokucim sta ce te sarkasticne doskocice o mom ekspertskom statusu , to mi vala nish ni jasno.
freehand freehand 01:27 20.12.2012

Re: kosovo je srbija

dali76
mozes ti to i bez tih cinicnih akrobacija :)...znam da si ti mene odlicno razumio, al da dokucim sta ce te sarkasticne doskocice o mom ekspertskom statusu , to mi vala nish ni jasno.

Huh, opet cinične akrobacije.
Ti si, koliko sam razumeo, završio političke nauke.
To ti daje pravo da se smatraš stručnjakom za politička pitanja.
U čemu je problem?

Ba to što ja mislim da da bi zaista vladao materijom nisu dovoljni mediji i internet, i naročito ako nisi potpuno neutralan - slobodno ne obraćaj pažnju.
dali76 dali76 02:16 20.12.2012

Re: kosovo je srbija

Pa meni je Basara odlican expert ,a covek gimnazijalac..toliko o fkasu bilo kom. Ja sebe nisam nikad predstavljao kao experta,a uostalom jednomdavno u blogu sam pisao sta mislim o expertima.
A eto i ti sam smaatras da meni fali dosta toga do tog statusa tj da ovladam materijom...a niko mi ni u pasos nijee lupio "expert".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:15 20.12.2012

Re: kosovo je srbija

A inače, ti, Srđane, u istom komentaru sedamnaest puta promeniš stav, sa svima se posvađaš, pomiriš, izljubiš. Najčešće mi se zavrti u glavi, kad pročitam.
I definitivno ne znam za koga si sem za Izrael, NATO i ujka Sema.


aha, to je kao stav, što si za jednu partiju i njenu prvu ličnost, u kome god da je ipostazirana? osim toga, kako je pomirljiva pripadnost partiji sa činjenicom da si se najveći deo života bavio novinarstvom? zar nije novinarstvo po etici izvan svrstavanja kao četvrta sila?

Sve ostalo je pis braders, no hejt, drždaganabijem i ostali smuti-pa-prospi bulšit.


da, menjam pristup zato što ne želim da trošim prostor na blogu za glupsonske svađe, i to ne zbog promene stava, već pokušaja radi da se prilagodim neistomišljeniku i shvatim njegov rezon.
tako, tvoje rezone u poslednje vreme ne shvatam, osim da te je potpuno upilo branjenje ds-a, tako da ne priznaješ ni njihove najbanalnije greške. za masovnu pljačku si rekao da je "kapitalizam u nastajanju", i tako. da se ne mučim više, otišao si iz novinarstva i prešao u politiku? pripadnost stranci, i sve što uz to ide? sada živiš od profesionalnog bavljenja politikom?

za jovanovića si objašnjavao kako je, eto, on morao da se uprlja jer je radio protiv ološa, a da u suštini nije tako loš političar. posle si se dokačio sa svim ledepeovcima na blogu pa su te i banovali. koja razlika je i između njih i njihovog lidera? oni rade na blogu samo ono što njima rade u stranci, ispiraju mozak. pritom, meni se to i dopadalo, jer mi se na početku činilo da si među retkima sa b92 (mislio sam da si iz kuće), koji je tada, pre prodaje, imao jasno izraženu nacionalnu pripadnost, a opet si bio demokrata po opredeljenju. međutim, od ove predizborne kampanje si prolupao, spreman da se svađaš i vređaš sagovornike od jutra do mraka, a kada ti se pojave Nebojša ili Goca, postaneš prava micamaca.

za međunarodni plan imam jasan stav, i da, mislim da bi srbija pre ojačala uz ameriku. osim toga, njihov demokratski model je mnogo bolji i otvoreniji nego ruski. ovde te rusi mame kreditima, i na kraju će te samo apsorbovati putinštinom i svojim panrusizmom. ti (i ne samo ti, mogu nabrojati pet normalnih ljudi u sekundi koji se glupiraju sa antiamerikanštinom, valjda zato što se osete trenutno bolje) mrziš ameriku, ne znaš ni sam zašto, odnosno znaš, bombardovali nas olbrajt i klinton bičeri, i to je ostalo kod tebe, jarost, a pritom želiš zapadni model demokratije. contraversus.
freehand freehand 08:50 20.12.2012

Re: kosovo je srbija

kako je pomirljiva pripadnost partiji sa činjenicom da si se najveći deo života bavio novinarstvom?

Kako ti znaš da sam se ja "najveći deo života bavio novinarstvom"?
i tako. da se ne mučim više, otišao si iz novinarstva i prešao u politiku? pripadnost stranci, i sve što uz to ide? sada živiš od profesionalnog bavljenja politikom?

Tebi je lupetanje postalo stil. O mom privatnom životu ne znaš ništa sem onoga što sam napisao. A i to izvrćeš. I to na najbanalniji i najprizemniji način. Kao i sve ostalo.

Kao na primer - "Kapitalizam u nastajanju", što je sinonim za tranziciju. Da išta znaš o društvenim zbivanjima, sociologiji, ekonomiji i politici mogao bih da pokušam da ti ukažem da je to bolan proces u kome naše postaje nečije, pa ako se osvrneš i pogledaš na sve zemlje bivšeg socijalističkog bloka - uvidiš da taj proces zakonomnerno nosi sobom i pljačku, i korupciju. U svim društvima koja su ga prošla.

za jovanovića si objašnjavao kako je, eto, on morao da se uprlja jer je radio protiv ološa, a da u suštini nije tako loš političar. posle si se dokačio sa svim ledepeovcima na blogu pa su te i banovali. koja razlika je i između njih i njihovog lidera?

Tražio sam citat i link, ti opet prepričavaš i učitavaš. kako te ne mrzi?
Rekoh ti u odgovoru da ću i sad isto reći o Jovanoviću za istu situaciju.
Samo si obnevideo od povređene sujete pa bi na svaki način da mene predstaviš kao moralno problematičnog, i nekog ko svako malo menja stav. A našao si za šta ćeš da se uhvatiš.
I ovo: nije meni problem što čovek, pa i ti - menja stav. Meni je problem kad čovek, kao ti - nema stav, pa izvede osam pirueta u istom postu i posvađa se i složi se sa svima u jednom komentaru. To mi, priznajem, izaziva neku vrtoglavicu i mučninu.

jer mi se na početku činilo da si među retkima sa b92 (mislio sam da si iz kuće),

Vidiš da ti se svašta pričinjava?

a kada ti se pojave Nebojša ili Goca, postaneš prava micamaca.

Da je istina - to bi i dalje bilo bolje i manje ljigavp od toga da izigravam heroja tako što ću ih pljuvati jer je negativan stav prema DS preovlađujući na blogu. makar i nemao ništa da kažem. Tako sebi sigurne ne bih izgledao ni hrabro ni moćno.
Ali svako ima svoje ogledalce.






loader loader 10:00 20.12.2012

Re: kosovo je srbija

Cerski:
Ma nemaju pojma ti Skandinavci bre koje blagodeti Srbi uzivaju od kad uvedose Kapitalizam, svi bre zive ka Lordovi Jengleski, niko nista ne radi a para ko pleve,zar ne bracelo stara loaderu?

Za Skandinavsku društvenu varijantu nemam zamerki. .. Ima se, sanka se... Svi rumeni i nasmejani.


Posebno nemam zamerki kad su u pitanju Skandinavke




dragoljub92 dragoljub92 00:46 19.12.2012

tresla se gora

rodio se miš
dali76 dali76 01:26 19.12.2012

Re: tresla se gora

i gospodar mali vuk Vucic takoreci.
jinks jinks 10:12 19.12.2012

...

Ne znam koliko bi u koliziji sa rasciscavanjem sumnjivih privatizacija moglo da bude usvajanje skorasnjeg predloga o zaustavljanju primene zakona o konverziji zemljista (koji je usvojen u prethodnom sastavu Skupstine).

Jer sa jedne strane se, potpuno osnovano, gone ljudi koji su ucestvovali u stetnim privatizacijama, dok deluje kao da se sa druge strane legalizuje ono sto je u najvecoj meri te privatizacije upravo i ucinilo stetnim.
niccolo niccolo 10:16 19.12.2012

Re: ...

Jer sa jedne strane se, potpuno osnovano, gone ljudi koji su ucestvovali u stetnim privatizacijama

Ne slažem se. Gone se samo politički protivnici koji su učestvovali u štetnim privatizacijama...

Edit: I to ne zato što su učestvovali u tim privatizacijama nego zato što njihovo gonjenje blagotvorno deluje na rejting jedne stranke.
freehand freehand 10:17 19.12.2012

Re: ...

Jer sa jedne strane se, potpuno osnovano, gone ljudi koji su ucestvovali u stetnim privatizacijama, dok deluje kao da se sa druge strane legalizuje ono sto je u najvecoj meri te privatizacije upravo i ucinilo stetnim.

a pajz kad se vremenom ispostavi da je Dulića (optužen za korupciju) baš zbog tog zakona medijskom linču izložio upravo Mišković sa družinom(u istrazi za pljačku države)?!

jinks jinks 10:31 19.12.2012

Re: ...

niccolo
Jer sa jedne strane se, potpuno osnovano, gone ljudi koji su ucestvovali u stetnim privatizacijama

Ne slažem se. Gone se samo politički protivnici koji su učestvovali u štetnim privatizacijama...Edit: I to ne zato što su učestvovali u tim privatizacijama nego zato što njihovo gonjenje blagotvorno deluje na rejting jedne stranke.

Ja i nisam rekao da se gone svi koji su ucestvovali u svim stetnim privatizacijama, vec neki (koji se gone osnovano, jednako koliko bi se osnovano mogli goniti i oni koji su moguce trenutno iz toga izuzeti).

Poenta mog komentara ipak je bila u delu u kome se pominje predlozeno ponistavanje dejstva Zakona o konverziji zemljista.
jinks jinks 10:37 19.12.2012

Re: ...

freehand
a pajz kad se vremenom ispostavi da je Dulića (optužen za korupciju) baš zbog tog zakona medijskom linču izložio baš Mišković sa družinom(u istrazi za pljačku države)?!

A pazite jos jednu varijantu (koja se mozda priznajem granici sa naucnom fantastikom), da neko trenutni entuzijazam javnosti vezan za tekuce istrage pokusava da iskoristi kako bi se izmedju ostalog sprovelo i ukidanje Zakona o konverziji.

I tako za godinu dana, svi jaganjci na broju, a Luka Beograd uz mnoge druge postaje nova crna rupa (u smislu da narod, grad, drzava, u njih u sustini bespovratno sasipaju ogromne kolicine novca) na lokalnoj privrednoj mapi.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:20 19.12.2012

Politička volja umesto zapovesti zakona

Slicno razmisljanje na istu temu dole. Neki od, po mom misljenju, kljucnih detalja u tekstu:

- prethodna vlada nije procesuirala krivicne prijave Saveta za borbu protiv korupcije (savetodavno telo Vlade),
- hapsenje Miskovica ne nosi nikakav politicki rizik,
- izostajanje saslusanja bivsih/sadasnjih drzavnih sluzbenika (e.g Cvetkovic, Bubalo, Djordjevic) jer je sistemska korupcija nuzno povezana sa istima,
- bliskost Nikolica i Beka.


Vesna Rakić-Vodinelić:

Mišković je u sudskom pritvoru, a vest o tome u javnosti Srbije recipirana je sa bitno manjom podeljenošću nego privođenje i izručenje, na primer, Ratka Mladića Haškom tribunalu. Da je ozbiljno istraživanje biznisa jednog od glavnih pripadnika četvrte (tajkunsko-partokratske) vlasti važan događaj, ne sporim. Da odista ozbiljna krivična istraga zahteva njegovo pritvaranje – slažem se. Ako je sastavljao vlade, što mu se – ne bez osnova – pripisuje, mogao bi uticati makar na svedoke. Sve to tako treba da bude u jednoj pravnoj državi.

U jednoj od svojih brojnih izjava, Aleksandar Vučić nam saopštava kako više niko ne sprečava ni policiju ni tužilaštvo da rade svoj posao. I baš kad pomislih kako se u Vučićevoj pastirski smirenoj duši najzad otkačila pravna država – on uskliknu njoj – političkoj volji (Svedok, RTS 12.12.2012). Bez političke volje kako njega, tako i njegove političke stranke, tužilaštvo i policija bi i dalje vredno studirali dokumentovane spise Saveta za borbu protiv korupcije i ostali na teorijskom izučavanju nasleđa Verice Barać. Da teoriju preobraze u praksu, bila im je potrebna samo ona – politička volja. Zakon sam po sebi, bez političkog začina, našim tužiocima i policajcima nije dovoljan. Kao da baš niko od onih koji su završili prava nije makar kao dosadnu lekciju iz pravne istorije zapamtio šta je to osnov vladavine zakona iz Deklaracije o pravima čoveka i građanina, posle Francuske revolucije. Nijedno telo, nijedan pojedinac ne mogu vršiti vlast izuzev ako im je izričito poverena. A, kad im je izričito poverena, onda je moraju vršiti. Naročito, uskraćivanje pravosuđa je kažnjivo delo.

Da u Srbiji ima pravne države koja funkcioniše nezavisno od političke volje (a ne samo onda kada se ova otkači), Tužilaštvo za organizovani kriminal bi, na primer, već uveliko postupalo po krivičnoj prijavi Saveta za borbu protiv korupcije, podnesenoj još 14. maja 2010. godine (www.antikorupcija-savet.gov.rs) protiv sedamnaest lica, povodom akcija (deonica) Luke „Beograd“ – predvođenih Predragom Bubalom i Milanom Bekom – održano bi bilo makar nekoliko informativnih razgovora i stvari bi se pomerale sa mrtve tačke. Nema vesti da je po toj krivičnoj prijavi iko pozvan, odazvao se, priveden, a da je pritvoren, znalo bi se. Iako je Savet za borbu protiv korupcije savetodavno telo Vlade, iako se njemu ne može negirati ne samo pravna, nego ni politička volja da zahteva istragu o stvari u kojoj ima dovoljno osnova za sumnju da su počinjena koruptivna krivična dela. Ali, u nepravnoj državi našim organima gonjenja (tu najpre mislim na tužilaštvo) nije svejedno ko je nosilac političke volje, kako je izražava i kome pripada.

„Niko nije zaštićen“, gotovo horski ponavljaju naši političari. U Dinkićevoj obradi, ide se i korak dalje: „Svi moraju biti ispitani ako narod sumnja“ (Kažiprst, B92, 17.12.2012). Te ovde čovek ne može a da se ne priseti štrajka glađu i žeđu današnjeg predsednika Republike i njegovih izjava vezanih za posetu jednog od vodećih lica iz krivične prijave Saveta za borbu protiv korupcije (Beko): “Ne mora da bude u vladi, neka samo ljude u svetu s kojima sarađuje ubedi da je Srbija zemlja u koju bi trebalo ulagati. Meni bi to bila dovoljna podrška“, dodaje on. Nikolić naglašava i da ga ne bi zvao u vladu samo zato što je sada u sukobu sa vlasti. Takođe, na pitanje hoće li Milan Beko imati povlašćen tretman ako SNS dođe na vlast zato što je bio jedan od retkih koji je Nikolića posetio u bolnici prilikom štrajka, lider naprednjaka za Pres kaže da je Beko i do sada imao povlašćen tretman.“ (B92, Politika, Press, 24.07.2011). Nije poenta to što neko jeste (ili je bio) povlašćen u Nikolićevoj vizuri, nego što to ostaje u praktičnoj delatnosti organa gonjenja. Dogod ne iskoči specifična politička volja.

Hapšenje Miškovića, uprkos gotovo opšteprihvaćenoj pretpostavci heroizma, samo po sebi, ne nosi osobiti politički rizik. Jer, on je, po svemu sudeći do te mere bio politički svačiji, da je postao politički ničiji. I tu dolazim do suštine istrage koja se vodi prema njemu i drugima. Ovo hapšenje će postati politički rizik tek kad/ako se poveže sa državnim organima, tačnije političarima i državnim činovnicima koji su vršili i koji danas vrše političke funkcije. Koliko se moglo razabrati iz pravno ne sasvim jasne izjave tužioca za organizovani kriminal, Miljka Radisavljevića i iz nekih ozbiljnijih članaka u štampi, koji nisu išli samo tragom „hapšenja veka“, već i krivičnih dela koja se Miškoviću i drugima stavljaju na teret (Danas, 14.12.2012), radi se o delu koje ima posrednu vezu sa postupcima privatizacije. Valja napomenuti da privatizaciju putarskih preduzeća nije obrađivao Savet za borbu protiv korupcije niti se ona nalazi na listi EU o spornim privatizacijama. Oslanjajući se na podatke koje prezentira Danas (a poziva se na zvaničan izveštaj Agencije za privatizaciju), sporno je da li su radnje nadzora koje spadaju u nadležnost Agencije, van povezanosti sa krivičnim delima kojima se terete Mišković i drugi. Možda bi policija i tužilaštvo mogli sebi da sačine jednu, na primer ovakvu mapu puta:

(Podaci o direktorima Agencije za privatizaciju nalaze se u članku CINS – Centra za istraživačko novinarstvo NUNS-a, www.nuns.rs. Čitalac te podatke neće naći na sajtu Agencije, uz sve pozivanje na transparentnost.)

Ono što do sada izostaje u „slučaju Mišković“ jeste saslušanje predstavnika države. Naime, korupcija se, po dosta široko prihvaćenoj definiciji Svetske banke, smatra zloupotrebom javnih resursa, zarad ličnih interesa. Dela sistemske korupcije neizbežno su povezana sa državom kao nosiocem javnog interesa, tj. sa nadležnim organima. Korupcija u privatizaciji neminovno se povezuje sa Agencijom za privatizaciju kod nas. Kao i druge agencije, ni ova nije „departizovana“.

Među nabrojanim direktorima, Mirko Cvetković, u vreme vršenja funkcije nije bio član stranke, ali je kasnije to postao – član DS i prethodni predsednik Vlade. Miodrag Đorđević smatra se „kadrom DSS“. On je bio uklonjen sa funkcije direktora, a u to vreme Aleksandar Vučić je izjavio: „Kad se neko smenjuje dva-tri meseca pred izbore, onda ili je do guše umešan u kriminal ili je želeo da spreči tešku krađu državne imovine. Pošto nema krivične prijave protiv Đorđevića, u pitanju je verovatno ovo drugo, a ovi na vlasti smenjuju čoveka jer ne dozvoljava pljačku Robnih kuća “Beograd”, koje će budzašto, uz masne provizije biti prodate italijanskom “Benetonu” i NIS, za koju je zagrizao britanski EFT“ (članak CINS – Centra za istraživačko novinarstvo NUNS-a, www.nuns.rs). (Uzgred, ovo je Vučićev mali promašaj u predviđanjima – NIS je zapravo poklonjen ruskom Gaspromu). O direktoru koji je došao potom, Vladimiru Galiću: „Prema saznanjima ‘Blica’, činjenica da je Galić Kikinđanin i član DSS-a upućuje da je ministar privrede Predrag Bubalo, njegov sugrađanin, imao uticaj na njegovo imenovanje na čelo Agencije. Inače, sada već bivši direktor Agencije za privatizaciju Miodrag Đorđević ostavku je podneo 6. oktobra, na dan kada je isticao rok za preuzimanje tenderske dokumentacije za kupovinu RTB ‘Bor’“ (članak CINS – Centra za istraživačko novinarstvo NUNS-a, www.nuns.rs). Iz DSS Galić je prešao u SNS i danas je u Gradskom odboru Novog Sada. Naredna direktorka Vesna Džinić bila je bliska saradnica Mlađana Dinkića (članak CINS – Centra za istraživačko novinarstvo NUNS-a, www.nuns.rs). Nijedan od direktora AP nije (još) saslušan u „slučaju Mišković“, a imalo bi se od njih šta čuti povodom stavljanja hipoteka na kupljena putarska preduzeća, naročito tolerisanja onih koje su stavljene bez odobrenja AP i postupanja putarskih preduzeća kad su bila opomenuta da hipoteke skinu, kao i uopšte o nadzoru poštovanja ugovora o privatizaciji.

Iako se krivična prijava protiv Miškovića i drugih, za sada, odnosi na krivično delo zloupotrebe službenog položaja (koje, paradoksalno, prestaje to biti kad su u pitanju nedržavna pravna lica, ako je verovati najnovijim izmenama Krivičnog zakonika), radnje koje im se stavljaju na teret mogle bi voditi ka drugom krivičnom delu – prouzrokovanju stečaja. Za zloupotrebu službenog položaja i prouzrokovanje stečaja, potrebno je dokazati da je, na primer Mišković, pored toga što je bio vlasnik imao i upravljačka ovlašćenja i to je jasno uvideo šef policijske radne grupe za borbu protiv korupcije (Utisak nedelje, B92, 16.12.2012). Ujedno, ova činjenica biće jedan od elemenata strategije odbrane (Utisak nedelje, B92, 16.12.2012).

Jelisaveta Vasilić iz Saveta za borbu protiv korupcije je vispreno uočila i izjavila: „Svaki kupac ima svog prodavca“. E, javnost Srbije bi morala osim tajkuna (kupaca) da dobro upozna državne službenike (prodavce). Tada će moći da se govori o neselektivnoj i obuhvatnoj borbi protiv korupcije u krivičnopravnom smislu. A to je samo jedan aspekt te borbe koja je svugde teška, a rezultat joj je neizvesan.

Sad, politička volja očekuje da Mišković označi političare kojima je davao novac. Na temu odgovornosti političkih stranaka kojima je davan novac – politička volja kao da splašnjava. Na pitanje: „Za sada je javnosti zvanično poznato samo ono što je predsednik Nikolić 2008. rekao, da su Mišković i Milan Beko u kampanji te godine finansirali jednu televizijsku emisiju i jedno iznajmljivanje prevoza za SRS“, Aleksandar Vučić odgovara: „I tada je Toma Nikolić pokazao da je pošten, za razliku od mnogih koji su svoje kampanje bazirali na činjenici da kritikuju Miroslava Miškovića, a onda su postali najveći branioci njegovog lika i dela.“(Politika, 16.12.2012). U pravnoj državi ne bi se istraživalo samo to koji su političari bili podmićivani. Insistiralo bi se naročito na pitanju koje političke stranke su primale novac od bogataša (samo se treba setiti Helmuta Kola – primanju novca za njegovu političku stranku, Angela Merkel, između ostalog duguje svoje stabilno zadržavanje na čelu CDU). Plaćanje političke stranke ne može biti mecenat. A, Mišković se ponašao kao pravi politički mecena, ali ne darodavac, već onaj koji očekuje zauzvrat nešto zahvalnosti. Kakvu zahvalnost – videlo bi se po visini bankovnih računa, koji po svemu sudeći nisu ovde. A kod nas je izgleda dovoljno priznati da je političkoj stranci plaćano, pa dobiti tapiju na poštenje.

To je nešto od onoga što razlikuje partokratiju od demokratije i pravnu državu od države političke volje.


Peščanik.net, 18.12.2012.
freehand freehand 10:41 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

- prethodna vlada nije procesuirala krivicne prijave Saveta za borbu protiv korupcije (savetodavno telo Vlade),

Vlada ne procesuira.
dragan7557 dragan7557 10:57 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

freehand
- prethodna vlada nije procesuirala krivicne prijave Saveta za borbu protiv korupcije (savetodavno telo Vlade),

Vlada ne procesuira.



Koje poznavanje materije!


cerski
princi princi 10:58 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

samo se treba setiti Helmuta Kola – primanju novca za njegovu političku stranku, Angela Merkel, između ostalog duguje svoje stabilno zadržavanje na čelu CDU

Da, ali to se desilo tek pošto se Kol povukao iz političkog života posle poraza na izborima 1998. On je ostavku na predsedništvo CDU-on dao 1998. a skandal je publikovan tek 1999. Donacije Blairu (lične, ne samo partijske) je istraživao i Scotland Yard (posle Blairovog silaska s vlasti), pa opet nikom ništa. Da ne pominjemo sad Širaka, Berluskonija itd. Znači, kad je tako u toliko hvaljenim i "nekorumpiranim" Nemačkama i UK šta se realno može očekivati od Srbije. Finansiranje političkih partija i ogromna uzurpacija političke i njeno pretvaranje u finansijsku moć je veliki svetski, a ne samo srpski problem. I to veliki.

Ogromna razlika između navedenih država i Srbije je, međutim, u odnosu kritičke javnosti prema skandalima. Dok se u navedenim državama afere smatraju za razotrkivanje nemorala, i foul playa u biznis transakcijama, u Srbiji se sve svodi na envy talk i proganjanje nekoga isključivo zato po osnovu bogaćenja (drugim rečima, Mišković, na primer, nije kriv zato što je muvao, nego zato što se obogatio). Kad sam se pre izvesnog vremena ovde na blogu zalagao za zakonsko uvođenje zabrane privatnim biznisom državnim službenicima i njihovim članovima porodice (tj svima onima koji mogu direktno profitirati od informacija koje dobiju od istih), a sve zbog vrlo jasnog sukoba interesa, ovde sam bio proglašavan za fašistu. U Srbiji se, dakle, sama uzurpacija vlasti i takvi sukobi interesa ne smatraju za veliki problem. Takvoj percepciji nisu krivi političari, nego narod, kritička javnost. Srbija, mentalno, još uvek živi vreme turskih spahiluka (otuda, uzgred, i tolika ljubav prema Titu i SFRJ).
freehand freehand 11:11 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

Kad sam se pre izvesnog vremena ovde na blogu zalagao za zakonsko uvođenje zabrane privatnim biznisom državnim službenicima i njihovim članovima porodice (tj svima onima koji mogu direktno profitirati od informacija koje dobiju od istih), a sve zbog vrlo jasnog sukoba interesa, ovde sam bio proglašavan za fašistu.

Jel postoji takav zakon negde, odakle bismo mogli da ga prepišemo?
Ili, ako imaš neki minut slobodnog vremena da makar ugrubo skiciraš nacrt zakonskog rešenja? Na primer - dokle bi u širinu išla ta mogućnost saznavanja informacija od kojih se profitira, a što bi trebalo sprelčiti?
Pa onda još samo da vidimo kako bismo promenili sve članove svih zakone koji štite prava pojedinaca koje bi takvo tvoje rešenje direktno kršilo? I još da probamo da smislimo - koja bi budala pristala da se bavi politikom pod tim uslovima?
Sem ako bi svim licima kojima bi tvoj zakon ograničavao pravo na privatni biznis garantovao državni posao i platu?
Što bi, priznajem, bio sjajan primer liberrtarijanskog etatizma!

Mislim da je i NR Kina to prevazišla, pre nekoliko godina.

Edit: da se razumemo - nije meni do fajta. I razumem tvoje pobude. Ali ti je rešenje takvo da ne može da fercera, nikad i nigde.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:24 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

Kad sam se pre izvesnog vremena ovde na blogu zalagao za zakonsko uvođenje zabrane privatnim biznisom državnim službenicima i njihovim članovima porodice (tj svima onima koji mogu direktno profitirati od informacija koje dobiju od istih), a sve zbog vrlo jasnog sukoba interesa, ovde sam bio proglašavan za fašistu. U Srbiji se, dakle, sama uzurpacija vlasti i takvi sukobi interesa ne smatraju za veliki problem.


aj sad ne preteruj, mislim da je samo diktatura spominjana.
i koliko se sećam, tačka spoticanja je bila oko narodnih poslanika a ne na primer ministara (tu bi se verovatno složili).
i dalje ako se dobro sećam, ja ti iznesoh svoju bojazan da bi takva zakonska rešenja samo stvorila još veću korupciju, sem ako se naravno ne bi primenjivala u širem kontekstu već postojeće diktature (mislim da sam ti i naveo primer prohibicije u Americi svojevremeno).
eto samo to, čak i ako ostavimo po strani problem diskriminacije na koji je (po mom mišljenu opravdano) HCM ukazivao.
princi princi 11:29 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

Ali ti je rešenje ta[/i]kvo da ne može da fercera, nikad i nigde.

O, da, [i]fercera
itekako, po raznoraznim Skandinavijama. Čitao si šta sam pisao, predlagao sam i konkretna rešenja kako da priča fercera: supernagrađivanje i ekstra nadoknada državnim službenicima koji obavljaju svoj posao. Nek imaju zarade od 10K evra, 20K evra mesečno. Neka sami sebi odrede cenu. U parlamentu, neka je izglasaju. ALI, (znači veliko ALI) sve mora da bude transparentno. Neka svi u državi znaju da imaju državnog službenika koga PLAĆAJU toliko i toliko (naravno, iz toga proizilazi i pitanje usluge koju dobijaju za te pare, ali to je druga priča).

Potpuno se slažem da je nemoguće da ideja fercera po Srbiji i to iz razloga koje sam spomenuo: duboko rajinskog i podaničkog mentaliteta većinskog življa.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:31 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

Vlada ne procesuira.


Nespretna formulacija, priznajem, to je trebalo da radi Tuzilastvo za organizovani kriminal. Cinjenica je da Tuzilastvo nije postupalo po krivicnim prijavama Saveta. I tu se ocito radi o vezi izmedju onih koji su sedeli u prosloj vladi i Tuzilastvu i o nepostojanju nezavisnih institucija. Kao sto kaze autorka: "Ali, u nepravnoj državi našim organima gonjenja (tu najpre mislim na tužilaštvo) nije svejedno ko je nosilac političke volje, kako je izražava i kome pripada."
princi princi 11:33 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

i dalje ako se dobro sećam, ja ti iznesoh svoju bojazan da bi takva zakonska rešenja samo stvorila još veću korupciju, sem ako se naravno ne bi primenjivala u širem kontekstu već postojeće diktature (mislim da sam ti i naveo primer prohibicije u Americi svojevremeno).

Izvini, samo mi objasni kako bi stvorilo korupciju? Korupcija nastaje isključivo u birokratizovanim sistemima u kome birokrate imaju isključivo pravo upravljanja resursima. Kako se to ovde uspostavlja?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:39 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

ok, nije me mrzelo da pronađem svoje komentare tada na tu temu:


A da li na primer njegov drugar iz osnovne škole može da se bavi biznisom? I da li ćemo zabraniti svakome ko ima makar jednog prijatelja koji ima neki privatni biznis da se kandiduje? Ili ćemo da bi njemu omogučili ustavom zagarantovano pravo primorati sve njegove prijatelje koji imaju neku firmu da je zatvore?

Kapiraš na šta ciljam, mislim da bi takvi zakoni i pored najbolje namere samo još više kriminalizovali društvo i stvari preneli u sivu/crnu zonu, nešto poput prohibicije u Americi svojevremeno.


pa malo kasnije:

Uvedeš takav zakon koji ti predlažeš i ja se kandidujem a dogovorim se bratom da sestra njegove žene otvori firmu. Do kog kolena treba da idemo i koliko širok krug prijatelja ćemo obuhvatiti zakonom?
Mnogo je jasnije, da ne kažem "transparentnije", da ja imam firmu a da budem pod lupom policije, finansijske kontrole itd.
princi princi 11:47 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

Mnogo je jasnije, da ne kažem "transparentnije", da ja imam firmu a da budem pod lupom policije, finansijske kontrole itd.

Ovo je mnogo naivno: i Nemačka i UK i USA i Italija i Francuska imaju vrlo razvijenu i jaku policiju i sisteme finansijske kontrole. I u svim tim zemljama imaš problema sa korupcijom političara, tj uzurpacijom političke moći u finansijske svrhe i sukobima interesa.

Još uvek ne vidim kakve veze ovo što pričam ima sa prohibicijom u Americi ni svojevremeno ni sada. Drugs on war se, na primer, isključivo zbog netransparentnih a vrlo finansijski motivisanih odluka američkih kongresmena i senatora.
dragan7557 dragan7557 12:03 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

princi:
Drugs on war

?

cerski
princi princi 12:07 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

dragan7557
princi:
Drugs on war

?

cerski

Nije cerski, nego carski! Svaka čast! Ko zna šta mi se još mota (po glavi, inače ne motam) ovako na sabajle.
bladerunner92 bladerunner92 18:32 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

U Srbiji se, dakle, sama uzurpacija vlasti i takvi sukobi interesa ne smatraju za veliki problem.


Princi mislio si na ovako nesto?

http://nuns.rs/info/news/18266/dragan-djilas-se-bogati-na-tv-studiju-b.html
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:52 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

i Nemačka i UK i USA i Italija i Francuska imaju vrlo razvijenu i jaku policiju i sisteme finansijske kontrole. I u svim tim zemljama imaš problema sa korupcijom političara, tj uzurpacijom političke moći u finansijske svrhe i sukobima interesa.


A mislis da nije dovoljno da Srbija bude negde na tom nivou (za pocetak makar)?

Ne znam do detalja kako se to uredilo po Skandinaviji, ali ovo sto ti predlazes, princi, je ozbiljan, ali vrlo ozbiljan udar na osnovno nacelo demokratije .
Za sada u nasem ustavu pravo da bude biran ima svaki punoletan, poslovno sposoban gradjanin.
Bas me zanima kako bi formulisao ta ogranicenja prava da neko bude biran.

Pricasmo prosli put, ali ako se dobro secam, nisi uspeo da konkretno odgovoris dokle dosezu ta veoma ozbiljna oduzimanja prava.

Ko sve gubi pravo da se bavi biznisom ako neko iz njegove okoline odluci da se kandiduje za poslanika (ili ako dobije izbore, svejedno), ili
ko sve gubi pravo da postane poslanik ako se neko iz njegove okoline bavi biznisom?
Da li su tu ukljuceni kumovi, komsije, rodbina do kog stepena srodstva?

I drugo pitanje koji je to biznis koji oduzima biracko pravo gradjaninu. Pricasmo prosli put o primeru pekara koji ima jedan lokal ili lanac lokala.

Ako znas kako su te stvari resene u Skandinaviji (ili bilo ko drugi naravno) bas bih voleo da procitam, a prilicno sam uveren da tih ogranicenja birackog prava, jednog od osnovnih ljudskih prava, nema.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:11 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

A mislis da nije dovoljno da Srbija bude negde na tom nivou (za pocetak makar)?


Za koji pocetak kad se i oni sami (prozvani) pate a kraja ocigledno nema?
Stvarno verujes u pozitivan ishod ovakvom praksom?

Ili da se proba malo drasticnijim metodama, pa ako Princijev predlog ne uspe ima tu i gorce trave za ljute rane

Peking -- Vu Džiming, bivši visoki zvaničnik kineske provincije Đanksi, osuđen na uslovnu smrtnu kaznu jer je primio mito u vrednosti od 7,5 miliona dolara.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2012&mm=12&dd=19&nav_category=78&nav_id=670299]
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:24 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

Za koji pocetak kad se i oni sami (prozvani) pate a kraja ocigledno nema?


Ajd prvo da malo patimo k'o Nemacka, pa cemo posle da vidimo kako da se te patnje resimo, nije fer da nama bude bolje nego Nemcima :)
Malo se salim a malo i ne.

Nulte korupcije valjda nema nigde na svetu, nerealno je to ocekivati (sto ne znaci da ne treba tome teziti)
Te drasticne mere, cak ne toliko drasticne kao sto su smrtne kazne u Kini, drasticne u smislu ogranicavanja osnovnih ljudskih prava i osnovnih principa demokratije, mozda na prvi pogled zvuce primamljivo ali one, prvo ne garantuju uspeh u borbi protiv korupcije, a drugo, imaju druge negativne posledice.
Ako ogranicenja krenu ne zna se gde ce se zaustaviti i sta ce neko smisliti kao razlog da uvede nova ogranicenja, i tako malo po malo mozemo, sve bezeci od korupcije, dospeti u diktaturu.

Lepo je i korisno promisljati o novim drugacijim nacinima uredjenja drzave, ali suvise je opasno eksperimentisati u praksi, posebno ako se u eksperimente upusti jedna mala slaba drzava kakva je Srbijica.
Anarhija kao sistem recimo, moze sasvim lepo da se brani na teoretskoj ravni, ali da li bi bilo pametno i korisno po Srbiju da u njoj vlada anarhija?

Diktatura takodje, zamislimo nekog superpametnog, superplemenitog i superpostenog diktatora, koji sve poteze vuce samo na korist Srbije, i nema potrebe (jer je diktator, znaci sam odlucuje) da se aka sa tamo nekim polupismenim i poluinteligentnim poslanicima ( a uvek i takvih bude u skupstini). Zar to ne bi bilo dobro resenje? Ali kako da znamo da taj superdiktator nece jednog dana poceti da radi nesto sto nije dobro za drzavu i narod? A sam odlucuje.

Pustimo neka eksperimentisu mocniji i jaci, pa kad oni provale novi, bolji sistem onda cemo ga mi prepisati.
Do tada je ipak bolje slediti onaj u kom su Francuska, Nemacka, UK, Italija postaleto sto jesu, pa i neka nisu resile bas sve probleme, a taj sistem je demokratija.
Pravljenje ustupaka tom sistemu je neizvesna avantura.

mikimedic mikimedic 23:39 19.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona


Potpuno se slažem da je nemoguće da ideja fercera po Srbiji i to iz razloga koje sam spomenuo: duboko rajinskog i podaničkog mentaliteta većinskog življa.


apsolutno tacno - i tako se lepo poklopilo, pravi primer je prica o pasosima.
dragan7557 dragan7557 11:06 20.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

hoochie coochie man 21:24 19.12.2012
Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

Za koji pocetak kad se i oni sami (prozvani) pate a kraja ocigledno nema?



Ajd prvo da malo patimo k'o Nemacka, pa cemo posle da vidimo kako da se te patnje resimo, nije fer da nama bude bolje nego Nemcima :)

Na tom se nivou vec nalazimo. Prema jucerasnjem izvestaju nemacke TV mreze ZDF(Heute.de, 19-12-2012) svako cetvrto dete u Berlinu zivi ispod graice siromastva, a prema izvestajima u Srbiji je nesto slicno.
Malo se salim a malo i ne.

ZDF se ne sali vec ozbiljno pita zasto je to tako, a ti evidentno nisi upucen.

cerski
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 20.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

hoochie coochie man

Ajd prvo da malo patimo k'o Nemacka,



dragan7557

Na tom se nivou vec nalazimo.............a ti evidentno nisi upucen.

cerski


Pa sto ne kazes cerski jbt.
Ja sve mislio da je Srbija ipak nesto malo iz Nemacke standardu, uredjenosti, kad vidi vraga.


dragoljub92 dragoljub92 21:34 20.12.2012

Re: Politička volja umesto zapovesti zakona

dragoljub92
Na tom se nivou vec nalazimo. Prema jucerasnjem izvestaju nemacke TV mreze ZDF(Heute.de, 19-12-2012) svako cetvrto dete u Berlinu zivi ispod graice siromastva, a prema izvestajima u Srbiji je nesto slicno.

definisi sta se u nemackoj smatra siromastvom
u ameriki se siromastvom smatraju svi koji imaju manja primanja od 11000 dolara godisnje,
da li u germaniji postoji neko ko nema nikakva primanja i ne prima socijalnu pomoc

dragoljub92 dragoljub92 11:29 19.12.2012

ete

akoje ovoj takoj,đabe krečimo onomade.linak ljudi i čoveci linak,'ebo nas disaigner
niccolo niccolo 11:58 19.12.2012

Re: ete

Mada ja ne bih ni ovo nipodaštavao, odlično opisuje stanje...
freehand freehand 12:06 19.12.2012

Re: ete

niccolo
Mada ja ne bih ni ovo nipodaštavao, odlično opisuje stanje...

Aha. Ja linkovao pre nekoliko sati. Odličan ibor novih ljudi!
niccolo niccolo 12:09 19.12.2012

Re: ete

Ja linkovao pre nekoliko sati

Nisam video (verovatno zahvaljujući odličnom dizajnu). Ovde ili kod tebe?

Odličan ibor novih ljudi!

Apsolutni vrh je što nisu pogledali čak ni minimalno da bi se uverili da ime ministra (tj. ministarke) napisano kako valja...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:32 19.12.2012

Re: ete

meni izgleda vrlo realistično ovo objašnjenje:

"Ksenija Đošanović iz kabineta za odnose s javnošću Ministarstva energetike kaže za Novosadski informativni portal da je sajt u izradi, zbog čega su tekst "programeri provukli kroz Gugl translate kako bi ga mogli koristiti kao probni u izradi i testiranju engleske verzije sajta", iako tragikomični tekst na sajtu stoji još od oktobra. "

Jedino mi nisu jasni ti programeri, za svaki program ili sajt ti imaš tzv. production i testing verziju. Testing postaje production tek posle vrlo podrobnog testiranja, kontrola itd. A nemam utisak da su bili baš u nekom cajtnotu pa im u žurbi promaklo.
No dobro imadosmo i onaj Dulićev sajt svojevremeno.
niccolo niccolo 12:34 19.12.2012

Re: ete

meni izgleda vrlo realistično ovo objašnjenje:

Pa ne znam. Proba i testiranje podrazumevaju da je neka stranica dostupna samo interno, onima koji je probaju i testiraju, a ne da je dostupna javnosti...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:35 19.12.2012

Re: ete

niccolo
meni izgleda vrlo realistično ovo objašnjenje:

Pa ne znam. Proba i testiranje podrazumevaju da je neka stranica dostupna samo interno, onima koji je probaju i testiraju, a ne da je dostupna javnosti...


pa da, to sam i mislio.
dragan7557 dragan7557 19:34 19.12.2012

Re: ete

niccolo
meni izgleda vrlo realistično ovo objašnjenje:

Pa ne znam. Proba i testiranje podrazumevaju da je neka stranica dostupna samo interno, onima koji je probaju i testiraju, a ne da je dostupna javnosti...

E pa ovo je bila javna proba, za promenu da jopet ne bude Tajna.

cerski
milivoje_bg milivoje_bg 20:19 19.12.2012

žđšćč

Зашто не користиш сва слова - šđžćč !?
Лакше би се читало.
Но, ако не знаш како додати горе насведена latinična слова, слободно питај, није срамота не знати.
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:07 19.12.2012

Re: žđšćč

milivoje, dali ne koristi ni cirilicu ni kvakice jer ne vidi dobro pa koristi program koji mu pomaze. program bolje radi kad nema kvakica.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:34 19.12.2012

Re: žđšćč

Но, ако не знаш како додати горе насведена latinična слова, слободно питај, није срамота не знати.


E vise sa tim kvacicama, **bale vas kvacice ( i Maksa :))

lako je izabrati "serbian latin" ali se onda sve razbezi po tastaturi, slova i da pohvatam, ali zarez nije tu gde jeste, zagrada ode ko zna gde, znaci se posakrivaju u misje rupe, pa ti kucaj...
Mislim moze se i tako, ali naviklo se ovako
Hansel Hansel 22:34 19.12.2012

Re: žđšćč

Dalija potpuno razumemo, a ostali mogu da promene tastature, nisu skupe (ako ne bi da koriste druge Maksine savete).

P.S. Ja sam pre jedno 9-10 godina, suočen s nezgodacijama prekucavanja nekih tekstova (ne prevelikih, srećom) na nemačkom, francuskom, ruskom (sadržaji nekih ploča koje sam digitalizovao) -- potpuno drugačijim tastaturama (OK, snašao sam se sa on screen keyboard), počeo da maštam o tastaturama kod kojih bi se na tipkama menjale oznake čim promeniš jezik u language bar-u, recimo da bi imali male displeje... a onda posmilih da bi čitava tastatura mogla da bude zapravo ekran osetljiv na dodir... A onda neke godine čuh da su se takve stvari pojavile...
maksa83 maksa83 22:39 19.12.2012

Re: žđšćč

**bale vas kvacice ( i Maksa :))

U red i bez guranja, uzmite broj.

Dali je specijalnim ukazom aboliran od obaveze da koristi kvačice pošto koristi specijalan softver koji mu čita sa ekrana. Znajući kakav sve softver može da bude krš, verujem da mu je dovoljno neudobno i bez drndanja sa kvačicama.

Za ostale koji imaju ispravan vid nema opravdanja.

lako je izabrati "serbian latin" ali se onda sve razbezi po tastaturi, slova i da pohvatam, ali zarez nije tu gde jeste, zagrada ode ko zna gde, znaci se posakrivaju u misje rupe, pa ti kucaj...
Mislim moze se i tako, ali naviklo se ovako

Ljudima je najveći problem što aktiviranje naše tastature pravi od nje QWERTZ tastaturu. U par navrata sam kačio link na installer koji to ispravlja. Ko ima druge primedbe može lako da skroji sopstvenu tastaturu Microsoft Keyboard Layout Creatorom.
Hansel Hansel 22:43 19.12.2012

Re: žđšćč

U red i bez guranja, uzmite broj.

Molim te samo da brojeve deliš zapravo ovima koji se bune protiv kvačica, a ne nama koji smo na tvojoj strani!
dali76 dali76 23:05 19.12.2012

Re: žđšćč

stani Makso moj software nije krs...:)) samo ga ebe srpski...ja sam vec navikao slusati engleza koji mi cita srpski...Elem, ukapirao sam da JAWS nema mnogo problema sa diakritikama, mada su neke vrstet "bolne"...Verovatno postoji neki nacin da zapisani tekst bez kvacica prebacim u kvacice..probacu da to vidim,ali komentare ebiga moram ovako..it's so goood...or i should use english ..my gog
maksa83 maksa83 23:14 19.12.2012

Re: žđšćč

stani Makso moj software nije krs...:))

S-A-V softver je krš. :)

Verovatno postoji neki nacin da zapisani tekst bez kvacica prebacim u kvacice..probacu da to vidim

Ne postoji, nemoj da se trudiš, tako nešto je praktično nemoguće napraviti da radi dovoljno dobro prosto zato što su samim nestankom kvačica nestale i informacije koje ne mogu da se povrate bez da softver ume da sagleda kontekst onako kako mi to radimo (slučaj "sisanje i satiranje, lepa kuca, itd." ).
dali76 dali76 23:29 19.12.2012

Re: žđšćč

a ako bi tekst iz latinice, bez kvacica, prebacio u cirilicu..? Vidim da postoji ta mogucnost na netu...Naravno,ja to sam ne bi mogao da citam,al ljudima bi bilo lakse citati,samo da ih ne na cirilicu :)
maksa83 maksa83 23:36 19.12.2012

Re: žđšćč

a ako bi tekst iz latinice, bez kvacica, prebacio u cirilicu..?

Ne pliz, to bi izgledalo mnogo, mnogo, mnogo gore.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:18 20.12.2012

Re: žđšćč


S-A-V softver je krš. :)


Ovo nije rekao Maksa, ovo sam Sveti Duh govori kroz njega :)
dragoljub92 dragoljub92 01:54 20.12.2012

Re: žđšćč

lako je izabrati "serbian latin" ali se onda sve razbezi po tastaturi, slova i da pohvatam, ali zarez nije tu gde jeste, zagrada ode ko zna gde, znaci se posakrivaju u misje rupe, pa ti kucaj...
Mislim moze se i tako, ali naviklo se ovako

ode[ kod kineya i ya par evrija kup[ srpsku tastatiri volj ti 'irilica volj ti latinica,a i lapstopvi sg su sa srpskim pismom,ko ima lapstops sa engleskom tastaturom lepo nek skine onaj program [to maksa postuje i gotov problem sg 'u ja pre]em na srpsku latino'irilicu.
ete sve gi imam sg ćčšđ шћчђџ
antioksidant antioksidant 08:06 20.12.2012

Re: žđšćč

Za ostale koji imaju ispravan vid nema opravdanja.

ima, lenj sam a i volim da nerviram sitiniČare
tebe ne računam u takve pa sa mukom prebacujem tastaturu kad ti se direktno obraćam (u društvu si još 3 dame po ovom pitanju)
antioksidant antioksidant 08:07 20.12.2012

Re: žđšćč

maksa83
a ako bi tekst iz latinice, bez kvacica, prebacio u cirilicu..?

Ne pliz, to bi izgledalo mnogo, mnogo, mnogo gore.

ali daleko zabavnije

edit: i dali, nema potrene da se trudis, ti ulazes vec ogroman trud da bi smo komunicirali, ostalo je na nama
Hansel Hansel 10:33 20.12.2012

Re: žđšćč

ali daleko zabavnije

Priča mi juče prijateljica, pоfesorka srpskog u jednoj osnovnoj školi, ima đaka osmaka (nije mu do sada predavala) koji piše ćirilicom kao da najprostije "transliteriše" SMS poruke bez kvačica - скола, дјаци, цујем...
milivoje_bg milivoje_bg 19:31 20.12.2012

Re: žđšćč

marco_de.manccini
milivoje, dali ne koristi ni cirilicu ni kvakice jer ne vidi dobro pa koristi program koji mu pomaze. program bolje radi kad nema kvakica.

Ако је тако - онда све ОК ! Прихваћено !
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:03 20.12.2012

Re: žđšćč

tebe ne računam u takve


Ma i mene Maksa muci.
Ne znam sta mi je, al da to njegovo zameranje ne shvatam kao zakeranje, cak osetim i neku obavezu da pocnem sa tim ebenim kvacicama.
Evo skinuo sam onaj program sto je postavio gore, valjda cu ga uskoro i iskristiti.
E Makso Makso, sta mi radis :)
maksa83 maksa83 23:23 20.12.2012

Re: žđšćč

Evo skinuo sam onaj program sto je postavio gore, valjda cu ga uskoro i iskristiti.

Ma batali taj softver, on je ako imaš neke specijalne želje.
Dodaj u Windowsu srpsku tastaturu (latin ili ćirilicu, šta ko voli) i zadrži i englesku, klikni onaj čekboks da se vidi indikator jezika u treju, i namesti da se između EN i SR tastatura šaltaš nekom kombinacijom tastera npr. Alt-Shift i ćeraj.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:20 21.12.2012

Re: žđšćč

E od toga valjda nema jednostavnijeg rešenja, kad zatrebaju zagrade i zapete čas prešaltam.

Evo, od ovog komentara krećem.
'Fala Makso
maksa83 maksa83 00:40 21.12.2012

Re: žđšćč

Evo, od ovog komentara krećem.
'Fala Makso

'Fala tebi što si dodao još kvačica u ovaj svet u kom vladaju sisanje i satiranje i miris koze.:)
antioksidant antioksidant 08:47 21.12.2012

Re: žđšćč

i miris koze.:)

koze su cool. par mojih drugarica iz davnih dana obrazovanja su velike koze ali su mi neverovatno drage
(ha, ni jedna kuka!!)
dali76 dali76 21:33 20.12.2012

platforma?

da li se napokon otkrivena platforma moze svesti pod malo preformulisanu latinsku izreku: koska je bacena?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana