Budućnost| Društvo| Obrazovanje| Politika

Ćosićevo pismo studentima

milos_secujski RSS / 28.12.2012. u 20:55

"Pretpostavljam da vi očekujete od mene istinu o stanju srpskog naroda danas i viziju njegove budućnosti"

16058.jpg

 Pismo studentima

Dakle... Te 2004. godine, jedva da je prošlo godinu dana od ubistva premijera Srbije, otišao sam na školovanje u Ameriku. U jednom od prethodnih postova (Stipendija, SAD i terorizam) opisao sam ukratko kako je izgledala ta moja putešestvija. No, pismo koje je Dobrica Ćosić uputio organizaciji srpskih studenata u inostranstvu (na njihovu inicijativu da im se obrati) podsetilo me je na moja razmišljanja tih godina, kada sam kao svež punoletnik odlučio da, sa ravno osamnaest godina, odem preko bare.

Tada, kao i danas, na taj odlazak sam gledao kao na jednu veliku šansu koja će mi omogućiti spoznaju i način funkcionisanja jednog novog i drugačijeg sistema. Sistema vrednosti koji tamo traje, a koji je kod nas tek počinjao da puzi. Pružila se, dakle, ta mogućnost da se upozna sistem školstva, zatim, kako funkcionišu međuljudski/međurasni odnosi u zemlji koja je uspela (koliko-toliko) uspešno da se izbori sa svojom istorijom, pa sve do niza drugih kulturoloških različitosti koje su evidentne i među gradovima iste države, a kamoli dva kontinenta. Dakle, pružila se jedna prilika koju ne odbijaju ni Amerikanci kada im se ponudi da studiraju u Evropi. Ne treba pri tom zaboraviti da je Jugoslavija bombardovana jedva pet godina pre mog odlaska. Zašto? Zato što pet godina ne može promeniti, a kamoli izbrisati, sliku o nama kojoj smo dobrano sami doprineli a koja se i dan danas nešto preterano nije promenila. Dilema – otići ili ne u zemlju koja je učestvovala u bombardovanju moje zemlje, otklonjena je istim onim razlogom zbog kojeg stotine hiljada Srba nije napustilo te iste Zapadne zemlje, vrativši se u svoju maticu. A to je interes. Nisam video nikakvu potvrdu svog patriotizma ostankom u Srbiji u kojoj ubijaju premijera, dok ja svejedno ne mogu da doprinesem (sem da se učlanim u omladinu neke stranke i.... i šta onda?), niti neko potiranje tog rodoljublja mojim odlaskom.

Sa osamnaest godina, budući da je stipendija bila vezana za sport, moj cilj bio je baviti se sportom na jednom višem nivou nego što je to bilo moguće ovde u Srbiji. Sve u svemu želja i interes za novim i drugačijim, da ne kažem boljim.

Vratimo se sada na pismo Dobrice Ćosića. Manje-više njegovo pismo predstavlja istorijski siže od Titove Jugoslavije preko raspada iste pa sve na ovamo, uzroci i posledice, njegovo viđenje svega toga i uopšten savet i uputstvo mladim studetima kako sve to rešiti – borbom. Simptomatično je da je „Srbija brzo siromašila, primitizovala se, nezaustavivo padala u ponor biološkog, ekonomskog, kulturnog i moralnog propadanja“ tak nakon oktobarskih promena. Da ne prepričavam taj tekst, jer svi znaju kako su živeli i kroz šta su prošli, prvenstveno bih pažnju posvetio zaključku teksta:

„Organizujte se u bratstvo istine za širenje istorijske istine o svom narodu koga je demonizovao i ozločinio neprijatelj. To je uslov našeg časnog opstajanja. To je vaša životna misija, ljudska, intelektualna, patriotska. Hleb i istina isto su nama danas.“

Pored prizvuka, u ovom pasusu, da nestajemo kao narod, da smo demonizovani i ozločinjeni od strane zloglasnog neprijatelja, postavljam pitanje gospodinu Ćosiću – da li on zna da je organizacija koja ga je zamolila da im se obrati nastala 1997. godine od strane studenata iz Amerike (severne naravno) i Evrope? Dakle, svi oni dolaze tj. školuju se u zemaljama ozloglašenog neprijatelja koji nam dovodi u pitanje opstanak, ali ih ipak, eto, tamo nešto zadržava. Zadržava ih nešto snažno, a oni sami (studentska organizacija) kažu da to nisu pare već “ljubav prema profesiji, radi usavršavanja i lične afirmacije”.  Upakujte vi to kako smatrate da je najbolje, ali ja to vidim kao interes i meni je to sasvim u redu. Ono što nije u redu je poslednji pasus u tekstu:

„Sto pametnih i hrabrih, obrazovanih i poštenih Srba, ako se organizuju i žrtvuju za opšte dobro, mogu da preporode i spasu Srbiju.

Vratite se u otadžbinu da se borite za preporod i spas Srbije!“

Znajući ne samo trenutno stanje u zemlji, nego i ono pređašnje, što je prethodilo ovom rasulu, a što neminovno dolazi u još jednom nastavku (usled mediokriteta koji nastavljaju da nas „vode“) jednostavno nije fer pozivati ljude na povratak, koji pri tom mogu da se ostvare u inostranstvu i postignu svoj pun potencijal. Koji bi povratkom u maticu bio ugušen. Nije fer ni prema mladima u zemlji jer ovde postoji ne 100 već sto hiljada mladih koji organizovani ili ne ne mogu da se ostvare u svom punom potencijalu usled sistema koji ih guši, omalovažava i koči na svaki mogući način. Znači sistem i to „burazersko“ državno uređenje je to koje decenijama u nazad tera svoju decu iz kuće. Pozivati ih da se vrate u takav sistem, koji ni „sto pametnih i hrabrih, obrazovanih i poštenih Srba, ako se organizuju i žrtvuju za opšte dobro“ ne mogu da promene jednostavno nije fer, najblaže rečeno. Klika, uhlebljena i uvaljena u fotelje, to jednostavno neće dozvoliti. Jer kao što kaže ona – Srbiji nisu potrebni živi ljudi, već mrtvi heroji, nešto slično vlada i danas – Srbiji nisu potrebni školovani, već poslušni i partijski opredeljeni.

Dva su osnovna pokazatelja uspešnosti/razvijenosti jednog društva: kako se ophodimo prema nemoćnima, najugroženijima, bolesnima, „nevidljivim ljudima“ i svima ostalima iza margine; a drugi je pokazatelj koliko ulažemo u kulturu. Uveren sam da velika većina i ne zna kako se sistem ophodi prema ugroženima, zato se i s razlogom nazivaju „nevidljivi“, ali je dobro poznato da je za kulturu za 2013. godinu odvojeno 0.62% ukupnog budžeta Srbije. I pitam se ja sada – gde je taj uticaj SANU, za koji se priča da vedri i oblači, koji večito poteže pitanje svakog pa i kulturnog identiteta i opstankada srpskog naroda, da ga iskoristi ne bi li taj budžet bio celih 1%? Možda i više – 1.62%. Zašto da ne? Crnogorci, kojima se toliko rugate, osporavate nacionalnost itd. odvojili su preko 4% (četiri) za kulturu. 

Da, srpsko društvo mora da bude „prosvećeno, kulturno, stvaralačko“ i to nikada neće biti sa 0.62%.

Setio sam se jednog „pucnja u sopstveno koleno“ na koje me je podsetilo to – studenti Zapada okrenite se protiv (zapadnog) neprijatelja (koji vas je primio) u cilju širenja istine koja glasi – nismo mi baš toliko loši k’o što se priča, malo je to manje.

Naime, ode jedan čovek sa porodicom na severnoamerički kontinent s kraja osamdesetih godina jer je uvideo da se ovde sprema zlo. Tamo se uklopio, živi i radi po njihovom sistemu – zarađuje, školuje decu, putuje... naposletku, nakon decenija rada po pravilima zapada, zaradi i solidnu penziju. Onda dođu izbori u Srbiji 2008. godine i lome se koplja koja će opcija pobediti – Western or Eastern, što bi rekli. Čekaju se rezultati, broje se glasovi, tesno je, a mi pričamo preko skajpa i ja mu referišem. Po objavljivanju rezultata i Tadićeve pobede spuca me čovek rečenicom, k’o da sam šamar dobio – to su sve izdajnici, sve to zapad plaća. Iz toga proizilazi da su pravi ljudi, patriote i borci za Srbiju i srpstvo (i sve što ide u tom paketu demagoških mantri) izgubili. Samo zaboravlja da je on čekirao avionsku kartu baš zbog tih i takvih boraca za srpsku stvar. Da je pola svog života proveo u društvenom uređenju kojem ne teže, ili bar tada nisu težile, te opcije zbog kojih je on otišao, a koje su trebale da pobede na tim izborima.

Još jedna stvar. Ako su ti studenti, koji pozivaju Ćosića da im pokaže pute, drugo koleno ljudi koji su otišli poodavno na zapad, pa su oni tamo odrasli, pa postali veći Srbi od Srba (što se često dešava, zatruju ih one četničke organizacije), pa ih vuče rodna gruda i žele da vrate nekako otadžbini, postavlja se pitanje – kako će delovati protiv neprijatelja koji im blati zamlju i zatire narod?

Atačmenti



Komentari (181)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

8c_competizione 8c_competizione 17:57 29.12.2012

Re: Oba pisma,

Занимљива теза.
Је л' можеш да је мало појасниш, ипак нисам сигуран на шта мислиш?


znash sta, bravara, magacionera, pogrebnika i ostalih "zanatlija" koje se bave drzhavnickim poslovima imammo ko pleve i nisu se neshto pokazali

zar ne mislish da je vreme da se zanatlije bave zanatom, inzhinjeri svojim poslom i shkolovani politicari politikom?
lidiaz lidiaz 18:02 29.12.2012

Re: Oba pisma,

princi
Ti to nešto u svoje ime?

Naravno da pričam u svoje ime. Još nisam sreo našeg čoveka u svetu koji bi svoj posao mogao da radi u Srbiji. Ajde mi samo objasni šta će Srbiji teoretski fizičari, analitičari, finansijski, inženjerski, data, bilo kakvi, matematičari, biohemičari... Šta Srbija da radi sa čovekom koji ima PhD iz terahercne spektroskopije? Ili koji je stručnjak za okeanska strujanja, globalne klimatske modele, sunčane oluje? Jel ima Srbija industriju i infrastrukturu koja može (ili koja treba) to da podrži? Šta bi ti radio s tim čovekom? Jel bi ga ti plaćao iz tog poreza koji ne plaćaš državi? Jel imaš ideju kako da ga zaposliš? 'Oćeš da mu daš stan, kola? Jel Srbija razvija cutting edge tehnologije? Jel radi ultrasuperbrze vozove i avione, pravi LNG tankove, razvija luke, električna kola? Šta da radi sa MBA-evcima kojih ima k'o govana? Šta, fale menadžeri? Malo vam jedan Đelić, hoćete još? Mislim, koje je mesto Srbije u modernom svetu? I zna li Dobrica koga zove? Kome se on, u stvari, obraća? Meni se pre čini da je on to hteo da ošajdari svoje kolege iz SANU-a, i da je pismo, zapravo upućeno njima.

Napredak drustva proistice iz kvalitetnog obrazovanja i kvalitetne i visoko obrazovane radne snage, u koju spadaju i doktori nauka.
Naravno da sadasnjoj Srbiji, i onome cemu sadasnja Srbija ocigledno tezi obrazovani (boldovani profili) ne trebaju, jer zemlja koja namerno unistava svoju industriju i ne treba da finansira te lezilebovice.
Zast Srbija da ima svog coveka koji ce da razvije sistem za Bus-plus, tehnologiju za ravan TV, ili neki moderan medicinski uredjaj kad sve to lepo moze da se uveze. Cemu istrazivanje novih lekova kad se farmaceutska industrija urusila.
Stvarno ne treba.
Dobro je poznato da te stvari nisu neophodne nijednoj zemlji treceg sveta, nijednoj zemlji koja ne zeli da se razvija i napreduje...


Izrael, stalno navodim Izrael kao primer, se orijentisao na visoko tehnolosku industriju. I kao podrsku razvio sistem obrazovanja koji proizvodi najobrazovanije kadrove. Ta industrija omogucava Izraelu da bue jedna od najrazvijenijih drzava u svetu
freehand freehand 18:11 29.12.2012

Re: Oba pisma,

Izrael, stalno navodim Izrael kao primer, se orijentisao na visoko tehnolosku industriju. I kao podrsku razvio sistem obrazovanja koji proizvodi najobrazovanije kadrove. Ta industrija omogucava Izraelu da bue jedna od najrazvijenijih drzava u svetu

Ne ulazeći u teze o tome kome šta treba, šta su svetski trendovi i ko šta sebi u svetu globalizacije može da priušti i dozvoli u sferi tehnologija i produkcije - ima li još neka specifičnost vezana za Izrael sa naglaskom na podrška?
I vrišti li javnost, kao u Srbiji, na svaki pokušaj da se išta afirmativno kaže o patriotizmu, u bilo kom obliku i na bilo koji način?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:13 29.12.2012

Re: Oba pisma,

8c_competizione
Занимљива теза.
Је л' можеш да је мало појасниш, ипак нисам сигуран на шта мислиш?


znash sta, bravara, magacionera, pogrebnika i ostalih "zanatlija" koje se bave drzhavnickim poslovima imammo ko pleve i nisu se neshto pokazali

zar ne mislish da je vreme da se zanatlije bave zanatom, inzhinjeri svojim poslom i shkolovani politicari politikom?

Мислиш да је princi бравар или месар или економ у фудбалском клубу? Могуће. Могуће да није довољно shkolovan, ко ће га знати, шта ако је купио nameshtenu диплому или чак nauchnichku titulu, doktorat, predavachko mesto u Кембр... пардон: Крагујевцу?

Јесте, има то, ти полуинтелигенти с претензијама су најгори.
:)

А да идемо мало сви ми у... Јапан?

princi princi 18:15 29.12.2012

Re: Oba pisma,


Izrael, stalno navodim Izrael kao primer, se orijentisao na visoko tehnolosku industriju. I kao podrsku razvio sistem obrazovanja koji proizvodi najobrazovanije kadrove. Ta industrija omogucava Izraelu da bue jedna od najrazvijenijih drzava u svetu

Ma, pusti Izrael, mi u toj kategoriji država nismo ni po jednom parametru. Mi smo, bre, sića od države. Šaka jada. Treba da se ugledamo na Slovence koji su svoj progres zasnivali na malim, porodičnim preduzećima a ne na državnim kombinatima i institutima i fantazmagoričnim državnim projektima. Ne vidim kako drukčije može da se reši problem srpske nezaposlenosti, koji je, po meni, ključni problem srpskog društva. Mrtvih puvala, profesionalnih razmišljača, vizionara možeš da proizvedeš za dime a dozen. Ali, kome to treba, toga ima na svakom koraku. Nama trebaju ljudi koji znaju nešto konkretno da rade. Bre, kakva je trenutno situacija u Srbiji, ovde ima bar još jedno 3M ili 4M viška. Ubi nas lenjost i nesposobnost komuniciranja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:20 29.12.2012

Re: Oba pisma,

problem srpske nezaposlenosti, koji je, po meni, ključni problem srpskog društva.


Kad nam to stigne odozdo do gore, više od pola problema će samim tim biti rešeno.
princi princi 18:36 29.12.2012

Re: Oba pisma,

Mislim, samo mala ilustracija "malog" problema komunikacije koji mi imamo kao društvo. Ovih dana mi došao do ruku syllabus (nastavni program) Građevinskog fakulteta u Beogradu. Kad sam pogledao srpsku verziju, ono, skoro se oduševio, fantastično šta sve deca uče. Kad sam pogledao englesku verziju, prestravio sam se: to ni pas maslom da namaže. Katastrofalan, užasan prevod, tipa "will you translate me across the street". I kad to pokažeš napolju (a stranci će, gle čuda, pre pričati engleski nego srpski) čemu možeš da se nadaš nego podsmehu. I šta sad tu imaš? Imaš jednu vertikalu sveopšteg javašluka i truljenja, počevši od samog Fakulteta (da podsetim, predsednik SANUa je prof Građ fakulteta), njegovog naučno-nastavnog veća (kome ni najmanje ne smeta katastrofalan prevod), sekretarijata, dekanata, Univerziteta, preko prevodilaca, neopevani amaterizam od vrha do dna. Sad neću da idem u dalje implikacije svega toga, i ovde ću se zaustaviti, ali stvarno mislim da nama trebaju dobri profesionalci.
lidiaz lidiaz 18:41 29.12.2012

Re: Oba pisma,

freehand
Izrael, stalno navodim Izrael kao primer, se orijentisao na visoko tehnolosku industriju. I kao podrsku razvio sistem obrazovanja koji proizvodi najobrazovanije kadrove. Ta industrija omogucava Izraelu da bue jedna od najrazvijenijih drzava u svetu

Ne ulazeći u teze o tome kome šta treba, šta su svetski trendovi i ko šta sebi u svetu globalizacije može da priušti i dozvoli u sferi tehnologija i produkcije - ima li još neka specifičnost vezana za Izrael sa naglaskom na podrška?
I vrišti li javnost, kao u Srbiji, na svaki pokušaj da se išta afirmativno kaže o patriotizmu, u bilo kom obliku i na bilo koji način?

]Izrael ima projekte za useljavanje Jevreja, ali i za povratak Izraelaca.
Projekat za useljavanje je razumljiv, ali u njemu ima intresantnih stvari.
Za vecinu obicnog sveta postoje razne vrste pomoci za integraciju u drustvo.

Za najobrazovanije, i nove useljenike i povratnike, postoje programi da se ti ljudi ubace ili u istrazivanja ili u industriju, gde se firmi ili Univerzitetu daje i novcana pomoc ako zaposle novog useljenika ili povratnika.
Dalje, mali primer iz grupe profesora koji je teorijski fizicar, oblast fizika cestica (ja sam eksperimentalac, nisam bila u njegovoj grupi), tokom mojih pet i po godina kroz njegovu grupu proslo je desetak studenata. jedan je presao na neko biologiju kasnije i danas radi u high-tech firmi, drugi se vratio na Vajcman sa profesorske pozicije u Americi, treci je posle par godina u Americi dobio profesorsku poziciju u Tel Avivu, jos troje se zaposlilo u high-tech kompanijama.
Izrael kao drzava pruza podrsku svojim kadrovima da se vrate.

Za drugi deo, za patriotozam, velika vecina Izraelaca su patriote. Cak i mnogi sa krajnje levice su i dalje patrioti. Njihovo vidjenje Izraela je cesto razlicito, ali oni su i dalje patriote. Tako da nema vristanja javnosti na nacin kao u Srbiji.
Izraelsko drustvo, iako daleko od savrsenog, je nesto na sta bi Srbija trebalo da se ugleda. Iako i u njemu ima dosta losih stvari, ali kao da postoji neki balans. I takodje, postoji neka fina domkratija u punom smislu te reci.
freehand freehand 18:53 29.12.2012

Re: Oba pisma,

lidiaz
freehand
Izrael, stalno navodim Izrael kao primer, se orijentisao na visoko tehnolosku industriju. I kao podrsku razvio sistem obrazovanja koji proizvodi najobrazovanije kadrove. Ta industrija omogucava Izraelu da bue jedna od najrazvijenijih drzava u svetu

Ne ulazeći u teze o tome kome šta treba, šta su svetski trendovi i ko šta sebi u svetu globalizacije može da priušti i dozvoli u sferi tehnologija i produkcije - ima li još neka specifičnost vezana za Izrael sa naglaskom na podrška?
I vrišti li javnost, kao u Srbiji, na svaki pokušaj da se išta afirmativno kaže o patriotizmu, u bilo kom obliku i na bilo koji način?

]Izrael ima projekte za useljavanje Jevreja, ali i za povratak Izraelaca.
Projekat za useljavanje je razumljiv, ali u njemu ima intresantnih stvari.
Za vecinu obicnog sveta postoje razne vrste pomoci za integraciju u drustvo.

Za najobrazovanije, i nove useljenike i povratnike, postoje programi da se ti ljudi ubace ili u istrazivanja ili u industriju, gde se firmi ili Univerzitetu daje i novcana pomoc ako zaposle novog useljenika ili povratnika.
Dalje, mali primer iz grupe profesora koji je teorijski fizicar, oblast fizika cestica (ja sam eksperimentalac, nisam bila u njegovoj grupi), tokom mojih pet i po godina kroz njegovu grupu proslo je desetak studenata. jedan je presao na neko biologiju kasnije i danas radi u high-tech firmi, drugi se vratio na Vajcman sa profesorske pozicije u Americi, treci je posle par godina u Americi dobio profesorsku poziciju u Tel Avivu, jos troje se zaposlilo u high-tech kompanijama.
Izrael kao drzava pruza podrsku svojim kadrovima da se vrate.

Za drugi deo, za patriotozam, velika vecina Izraelaca su patriote. Cak i mnogi sa krajnje levice su i dalje patrioti. Njihovo vidjenje Izraela je cesto razlicito, ali oni su i dalje patriote. Tako da nema vristanja javnosti na nacin kao u Srbiji.
Izraelsko drustvo, iako daleko od savrsenog, je nesto na sta bi Srbija trebalo da se ugleda. Iako i u njemu ima dosta losih stvari, ali kao da postoji neki balans. I takodje, postoji neka fina domkratija u punom smislu te reci.

Hvala na odgovoru, prezadovoljan. jedino što si zaboravila je podrška USofA. Koja sigurno nije najmanje bitna.
lidiaz lidiaz 18:55 29.12.2012

Re: Oba pisma,

princi

Izrael, stalno navodim Izrael kao primer, se orijentisao na visoko tehnolosku industriju. I kao podrsku razvio sistem obrazovanja koji proizvodi najobrazovanije kadrove. Ta industrija omogucava Izraelu da bue jedna od najrazvijenijih drzava u svetu

Ma, pusti Izrael, mi u toj kategoriji država nismo ni po jednom parametru. Mi smo, bre, sića od države. Šaka jada. Treba da se ugledamo na Slovence koji su svoj progres zasnivali na malim, porodičnim preduzećima a ne na državnim kombinatima i institutima i fantazmagoričnim državnim projektima. Ne vidim kako drukčije može da se reši problem srpske nezaposlenosti, koji je, po meni, ključni problem srpskog društva. Mrtvih puvala, profesionalnih razmišljača, vizionara možeš da proizvedeš za dime a dozen. Ali, kome to treba, toga ima na svakom koraku. Nama trebaju ljudi koji znaju nešto konkretno da rade. Bre, kakva je trenutno situacija u Srbiji, ovde ima bar još jedno 3M ili 4M viška. Ubi nas lenjost i nesposobnost komuniciranja.

Pa vidis, upravo se tu ne slazemo.
Srbija treba da trazi priliku gde god moze, a ne da se orijentise na ono sto niko nece.
Ta prica o lenjosti i neposobnosti, taj defetizam koji se siri, o cemu je Tyson (mislim) komentarisao nize, to je ta kocnica. Umesto principa "ja mogu sve" vlada princip "ja ne mogu nista".

Ako krenem od svoje porodice, moje dede i babe nisu bili lenji, moji roditelji nisu bili lenji, roditelji mog muza nisu bili lenji. Ili sire, nasi preci koji su stvarali drzavu, ni oni nisu bili lenji. Ili Srbi u inostranstvu, ni ni nisu lenji, da jesu pocrkali bi od gladi. A odvajkada se prica o lenjim Srbima, toliko se prica da smo poverovali u to.

Naravno da postoje i oni lenji, takoreci kasta za sebe, a ti su nazalost sebi prigrlili privilegije. I onda oni sire te price o lenjim Srbima, nesposobnim koji nista nece i nista ne mogu.
Postoji i grupa razmazenih, ali njihova razmazenost ocas posla prodje kad odu u beli svet i kad shvate da to nije tolerisano, a nema mame i tate koji su ih razmazili da utrce.

Bio je onaj blog od Sabica, tacka 9, ali i 7 i 8 spadaju u taj razvoj defetizma:

7.Neznanje. Siromašne slojeve stanovništva treba lišiti mogućnosti razumevanja mehanizama manipulacije. Kvalitet njihovog obarazovanja treba da bude što slabiji, u svakom slučaju ispod proseka da bi se sačuvao jaz između obrazovanja viših i nižih slojeva.

8.Veličanje gluposti. Treba podsticati prosečnost, treba ubediti ljude da je „in“, dobro, poželjno biti vulgaran, trivijalan čak i glup, a istovremeno potcenjivati značaj kulture i nauke.

9.Stvaranje osećaja krivice. Treba ubediti što više pojedinaca da su sami isključivo odgovorni za sopstvenu nesreću ili bedu, da su neznalice bez obzira da li su neobrazovani, neznalice, glupi ili lenji. Nesiguran čovek sa osećajem krivice teško da će se upustiti u traženje pravih uzroka svog položaja.

Filip2412 Filip2412 18:55 29.12.2012

Re: Oba pisma,

princi
Da su ostali u Srbiji, imali bi gomilu nezadovoljnog sveta prema kome su ovi ledepeovci

Ajde bre princi objasni kako je pogresno biti nezadovoljan, kako je potrebno biti zadovoljan u Srbiji i kako je ledepe - stranka koja jedva prelazi cenzus nekakv znacajni faktor.

Dokle vise sa tim ledepeom jel ti sanjas ledepe? kako su oni bitni uopste za bilo sta kada za njih niko ne glasa?

Druga stvar, opste je poznato da su srpski emigranti u vecini zaludjeni rusenjem zapadnjacke imperije u kojoj zive i obozavaju desne ekstremiste i prosipaju konfuzne sulude ideje kao i ti a da vrlo mali do beznacajan broj njih glasa za LDP.

Dakle, ako imas nekakve opsesije LDP-om resi to sam sobom i sa LDP-om. Za ovu diskusiju je sasvim irelevantno.
princi princi 19:14 29.12.2012

Re: Oba pisma,

Au, brate i ti ga odvali. Izvukao si od njega napravio issue deo koji je najmanje bitan za diskusiju koja se ovde vodi. I koji mogu da razumem jedino ako ti je Čeda ex-boyfriend, brat ili sestra od tetke.
lidiaz lidiaz 19:27 29.12.2012

Re: Oba pisma,

Hvala na odgovoru, prezadovoljan. jedino što si zaboravila je podrška USofA. Koja sigurno nije najmanje bitna.

I da i ne. otprilike dve trecine te pomoci je ustavri pomoc USA samoj sebi, oruzje i slicno, sto je Izraelu neohodno zbog okruzenja. Opet, izrael to placa drugacije i bolnije, kao mali pesak u partiji saha imperijalnih sila.
S druge strane, ta pomoc je od negde sezdesetih, a Izrael je stvoren u godinama pre toga.

Opet mali primer, a u skaldu sa pozivom iz pisma, gde u slucaju Izraela nije bilo potrebno pismo.

Hari (Cvi) Lipkin (vidi ovde) rodjen je i odrastao u Americi, gde je zavrsio najprestiznije skole i doktorirao 1950. I onda je resio da se preseli u tek stvoreni Izrael i da se posveti izgradnji zemlje. I otisao je u kibuc. Tamo su ga nasli i vratili u nauku, poslali u Francusku u nuklearnu laboratoriju na doskolovavanje.
On je jedan od osnivaca fizickog fakulteta na Vajcmanu i jedan od osnivaca izraelskog nuklearnog programa.
Srpski pandan je Pavle Savic recimo.
Celu generaciju Zvi Lipkina Izrael je poslao u razlicite evropske centre za nukelarna istrazivanja (teorijski fizicari, Igal Talmi, Amos de Shalit, Gideo Jekutieli, Yuval Niman), oni su posle toga napravili jednu od najboljih skola na svetu. Posledica tog ranog ulaganja je danasnji tehnoloski razvijeni Izrael.

No da se vratimo na Srbiju, i ovde su se mnogi najveci umovi vratili, vec pomenuti Pavle Savic, ili Mika Alas, Jovan Cvijic. Neki nisu, poput Pupina ili Tesle, ali su i dalje ucinili dosta za svoju otadzbinu, recimo Pupin koji je doprineo da neke danasnje teritorije ostanu kod nas.

Ja sam upoznala Lipkina i Talmija, kao i Lipkinovu zenu. Par tih stari profesora su mi bili jako dragi, jedan, nepomenut gore, mi je pricao kako se druzio sa Anom Frank, i kako je njegova zena bila u istom logoru u kome je Ana Frank umrla.


jinks jinks 19:53 29.12.2012

Re: Oba pisma,

teoretski fizičari, analitičari, finansijski, inženjerski, data, bilo kakvi, matematičari, biohemičari

I ja bih voleo da cujem objasnjenje zbog cega je potrebno da u odredjivanju smernica naucne politike u zemlji dominantnu ulogu imaju teoreticari ... (najsveziji primer vam predstavlja donosenje novog pravilinika o vrednovanju naucnog rada ... ).

I da li je kljucni interes lokalne nauke da da doprinos fundamentalnim naukama na globalnom nivou, ili da sto uspesnije primeni savremene tehnologije, uz globalne tehnoloske rezultate koji bi mogli iz toga da proisteknu.
Filip2412 Filip2412 20:23 29.12.2012

Re: Oba pisma,

I koji mogu da razumem jedino ako ti je Čeda ex-boyfriend, brat ili sestra od tetke.
Mislim da si ti taj slucaj. Uspevas da ga udenes u svaku diskusiju, valjda se ne probudis da ne pomislis na njega.

A inace, komentarisao sam jer ne kapiram kako zadrtost i kratkovidi nacionalizam koji samog sebe jede i kako kontriranje okruzenju na stetu sopstvene egsistencije koje su Dobrica, Sloba i ekipa tako dobro vozili ispadaju manje bitni od neke marginalne stranke, zadivljujuca ti je logika.

Sto se tice LDP, mislim da nemaju dobar kadar i da polako postaju beznacajani posebno sada kad SNS i SPS prakticno sprovode njihovu politiku. U svakom slucaju i da su imali najbolji kadar njih narod nikada ne bi birao.

A i posteno je da Nikolic, Dacic i Vucic sami pojedu g..na koja su srali devedesetih, zasto da bilo ko umesto njih to radi? Sve u svemu, stvari se krecu napred, bolje ikad nego nikad. A narod neka je svestan da se strateska greska koju smo napravili devedesetih ne moze ispraviti nikad vec da moramo ici napred sa onime sto je od Srbije ostalo.
princi princi 21:38 29.12.2012

Re: Oba pisma,

I da li je kljucni interes lokalne nauke da da doprinos fundamentalnim naukama na globalnom nivou, ili da sto uspesnije primeni savremene tehnologije, uz globalne tehnoloske rezultate koji bi mogli iz toga da proisteknu.

Šta mi kao država Srbija možemo doprineti na polju fundamentalnih nauka? Mogu Srbi, kao (pretežno) manje ili (mnogo ređe) više važni članovi naučnih timova, ali kao država, vrlo, vrlo slabo. Ne mogu ni mnogo jače države od nas. Mi imamo pregršt sistema i navika nasleđenih još iz doba SFRJ a koji još preživljavaju po nekoj inerciji (čovek se prosto uplaši kad vidi imena i sam broj instituta po Beogradu). Mišljenja sam da bi naš školski sistem trebalo uskladiti sa našim projektovanim mestom u svetu. Nikako da se shvati da se više ne živi u državi sa 24 miliona stanovnika, nego jedva malo više od 7.
milivoje_bg milivoje_bg 22:45 29.12.2012

Re: Oba pisma,

lidiaz
Hvala na odgovoru, prezadovoljan. jedino što si zaboravila je podrška USofA. Koja sigurno nije najmanje bitna.I da i ne. otprilike dve trecine te pomoci je ustavri pomoc USA samoj sebi, oruzje i slicno, sto je Izraelu neohodno zbog okruzenja. Opet, izrael to placa drugacije i bolnije, kao mali pesak u partiji saha imperijalnih sila.S druge strane, ta pomoc je od negde sezdesetih, a Izrael je stvoren u godinama pre toga. Opet mali primer, a u skaldu sa pozivom iz pisma, gde u slucaju Izraela nije bilo potrebno pismo.Hari (Cvi) Lipkin (vidi ovde) rodjen je i odrastao u Americi, gde je zavrsio najprestiznije skole i doktorirao 1950. I onda je resio da se preseli u tek stvoreni Izrael i da se posveti izgradnji zemlje. I otisao je u kibuc. Tamo su ga nasli i vratili u nauku, poslali u Francusku u nuklearnu laboratoriju na doskolovavanje.On je jedan od osnivaca fizickog fakulteta na Vajcmanu i jedan od osnivaca izraelskog nuklearnog programa.Srpski pandan je Pavle Savic recimo.Celu generaciju Zvi Lipkina Izrael je poslao u razlicite evropske centre za nukelarna istrazivanja (teorijski fizicari, Igal Talmi, Amos de Shalit, Gideo Jekutieli, Yuval Niman), oni su posle toga napravili jednu od najboljih skola na svetu. Posledica tog ranog ulaganja je danasnji tehnoloski razvijeni Izrael.No da se vratimo na Srbiju, i ovde su se mnogi najveci umovi vratili, vec pomenuti Pavle Savic, ili Mika Alas, Jovan Cvijic. Neki nisu, poput Pupina ili Tesle, ali su i dalje ucinili dosta za svoju otadzbinu, recimo Pupin koji je doprineo da neke danasnje teritorije ostanu kod nas.Ja sam upoznala Lipkina i Talmija, kao i Lipkinovu zenu. Par tih stari profesora su mi bili jako dragi, jedan, nepomenut gore, mi je pricao kako se druzio sa Anom Frank, i kako je njegova zena bila u istom logoru u kome je Ana Frank umrla.

Камо среће када би се ти вратила ! Но, нема везе. Ти доприносиш и на овај начин, својим лепим и разложним писањем !
freehand freehand 00:40 30.12.2012

Re: Oba pisma,

I da i ne. otprilike dve trecine te pomoci je ustavri pomoc USA samoj sebi, oruzje i slicno, sto je Izraelu neohodno zbog okruzenja. Opet, izrael to placa drugacije i bolnije, kao mali pesak u partiji saha imperijalnih sila.

Hoćeš da kažeš da pristup najsavremenijim tehnologijama i bazama znanja koje SAD (kao i sve druge države uostalom) ljubomorno i rigorozno štite nije ogroman bonus za ekonomiju i razvoj Izraela?
lidiaz lidiaz 01:48 30.12.2012

Re: Oba pisma,

freehand
I da i ne. otprilike dve trecine te pomoci je ustavri pomoc USA samoj sebi, oruzje i slicno, sto je Izraelu neohodno zbog okruzenja. Opet, izrael to placa drugacije i bolnije, kao mali pesak u partiji saha imperijalnih sila.

Hoćeš da kažeš da pristup najsavremenijim tehnologijama i bazama znanja koje SAD (kao i sve druge države uostalom) ljubomorno i rigorozno štite nije ogroman bonus za ekonomiju i razvoj Izraela?

Nista nije tako jednostavno i ne bih se slozila da je to samo bonus. Amerikanci prodaju oruzje, Izrael dobije vecu kolicinu za dzabe ili za manje pare, ali isto oruzje maltene kao neka druga saveznicka zemlja. Odnosno, preko Izraela Amerika potpomaze svoju vojnu industriju.
Nesto od tog oruzja Izrael koristi kako ga dobije, vecinu unapredi i cesto preproda. Ponekad nazad Americi, ponekad i u trece zemlje. S druge strane, Amerika dosta uslovljava Izrael tom pomoci.
Tako dobijeno ili kupljeno oruzje svako moze da rastavi i proucava. Ako zna.

Sad, nize su moje pretpostavke, ali prateci neke vesti jos u vreme dok smo ziveli tamo tako zakljucujem. Svoje najsenzitivnije oruzje Amerika nece tako lako dati Izraelu, ono sto ce im dati to daje velikom broju drugih kupaca. Vrlo jednostavan je razlog, ne veruju im. Jos tada su se pojavljivali clanci kako Amerika Izraelu zabranjuje izvoz oruzja u Kinu, kasnije u Venecuelu, ili neke druge nesaveznicke zemlje.

Jos neke moje spekulacije, sada na osnovu procedura u ulazak u neke od laboratorija ovde. Recimo u ovaj moj Fermilab mozes da se usetas kako hoces. Ako vozis treba da imas vozacku i da kazes da, recimo, ides da vidis bizone. Pesaka ili biciklom, samo udjes.
U obliznji Argon, ili Brukhejven blizu Njujorka moras da imas specijalnu propusnicu. Znaci ako ne radis tamo, treba da budes najavljen, ako si stranac i par nedelja unapred, da bi mogli da te provere. Ne znam kako je u Los Alamosu, ali komentar jedne Nemice koju sam pitala zasto je presla odatle u Argon bio je da su te razne bezbedonosne provere postale preterane za njen ukus.
Dalje, ja kao stranac ne mogu ni da konkurisem za te osetljive poslove, a ove domace koji konkurisu detaljni proveravaju. I njihove prijatelje, drage osobe, familije. Sve zvuci kao teorija zavere, znam, ali pre par godina me je jedna prijateljica upravo to pitala. Jel' imam nesto protiv da da moje ime u spisak osoba za koje bi joj bilo jako zao da vise ne vidi u zivotu.
Prema tome, tesko mi je da poverujem da ce se tek tako dozvoliti bilo km strancu uvid u tajne tehnologije.
Samo u ono dostupno

maksa83 maksa83 10:32 30.12.2012

Re: Oba pisma,

Hoćeš da kažeš da pristup najsavremenijim tehnologijama i bazama znanja koje SAD (kao i sve druge države uostalom) ljubomorno i rigorozno štite nije ogroman bonus za ekonomiju i razvoj Izraela?

Mislim da ne sagledavaš hi-tech prirodu Izraela o kojoj lidiaz priča, sva je prilika da taj transfer znanja ide u drugom smeru češće nego što bi pomislio. Da ilustrujem - Intel (da, taj Intel na kom se sve ovo vrti) je polovinom prošle decenije lupio u plafon sa dizajnom iz kog su iscuclali sve što su mogli, i to se vrlo videlo. Izraelski Intelov razvojni centar ih je izvadio iz te rupe. Ovo je samo najpoznatiji primer...
princi princi 10:49 30.12.2012

Re: Oba pisma,

Izraelski Intelov razvojni centar ih je izvadio iz te rupe.

Da, u Haifi, čini mi se. Inače, Tehnion iz Haife je jedan od najboljih tehničkih univerziteta na svetu. Dodelio do sada nešto manje od 100 hiljada diploma. Saradnja sa vrhunskim američkim univerzitetima (gde su mnogi research grantovi defence related) ide tako da je jako teško utvrditi ko iz toga izvlači veću korist.
8c_competizione 8c_competizione 10:54 30.12.2012

Re: Oba pisma,

Јесте, има то, ти полуинтелигенти с претензијама су најгори.
:)


jednom davno sam cuo onu izreku, da je od svih kombinacija "glup a uporan" ona najgora

na zhalost, modifikovano malko na nashu politicku scenu, to glasi "glup & bezobrazan, a uporan"
freehand freehand 17:03 30.12.2012

Re: Oba pisma,

maksa83
Hoćeš da kažeš da pristup najsavremenijim tehnologijama i bazama znanja koje SAD (kao i sve druge države uostalom) ljubomorno i rigorozno štite nije ogroman bonus za ekonomiju i razvoj Izraela?

Mislim da ne sagledavaš hi-tech prirodu Izraela o kojoj lidiaz priča, sva je prilika da taj transfer znanja ide u drugom smeru češće nego što bi pomislio. Da ilustrujem - Intel (da, taj Intel na kom se sve ovo vrti) je polovinom prošle decenije lupio u plafon sa dizajnom iz kog su iscuclali sve što su mogli, i to se vrlo videlo. Izraelski Intelov razvojni centar ih je izvadio iz te rupe. Ovo je samo najpoznatiji primer...

Čini mi se da dosta dobro znam da je Izrael koncentrat u mnogo čemu; i znam kako su nastajali i Kfir i Merkava; i znam št je IMI, i elektorinku i telekomunikacije. I samo pretpostavljam koliko je daleko Izrael otišao i u drugim granama visoke tehnologije.
Samo. nije se Silikonska dolina preselila, još, ni u Mumbaj ni u Haifu. Idozvoli da Intel nije izraelska firma koja ima svoje ćerke-firme u USA. Nego je obratno. a i MIT je jop uvek tamo gde je i bio.
No suština onoga što joću da kažem je da Izreal pored svih svojih resursa, pameti i koncentriusanog znanja treba na svom napretku i dostignućima da zahvali USA i na otvorenoj kapiji ka izvorima.
EL EN EL EN 17:10 30.12.2012

Re: Oba pisma,

freehand
..
No suština onoga što joću da kažem je da Izreal pored svih svojih resursa, pameti i koncentriusanog znanja treba na svom napretku i dostignućima da zahvali USA i na otvorenoj kapiji ka izvorima.


Za to nemam dileme sto kazes.

Jedino sam stalno u dilemi da li Izraelci ili Englezi
upravljaju svetom preko Amerike.

EL EN
maksa83 maksa83 17:22 30.12.2012

Re: Oba pisma,

Samo. nije se Silikonska dolina preselila, još, ni u Mumbaj ni u Haifu. Idozvoli da Intel nije izraelska firma koja ima svoje ćerke-firme u USA. Nego je obratno. a i MIT je jop uvek tamo gde je i bio.
No suština onoga što joću da kažem je da Izreal pored svih svojih resursa, pameti i koncentriusanog znanja treba na svom napretku i dostignućima da zahvali USA i na otvorenoj kapiji ka izvorima.

Izrael kao mala zemlja okružena neprijateljski nastrojenim plemenima (eufemizam za "rado bi ih videli potamanjene" ) treba pre svega da zahvali sopstvenoj pameti na izboru saveznika i ulaganju u sopstvenu pamet.

Talenti koji nama izmiču poslednjih 20 godina.
freehand freehand 17:38 30.12.2012

Re: Oba pisma,

maksa83
Samo. nije se Silikonska dolina preselila, još, ni u Mumbaj ni u Haifu. Idozvoli da Intel nije izraelska firma koja ima svoje ćerke-firme u USA. Nego je obratno. a i MIT je jop uvek tamo gde je i bio.
No suština onoga što joću da kažem je da Izreal pored svih svojih resursa, pameti i koncentriusanog znanja treba na svom napretku i dostignućima da zahvali USA i na otvorenoj kapiji ka izvorima.

Izrael kao mala zemlja okružena neprijateljski nastrojenim plemenima (eufemizam za "rado bi ih videli potamanjene" ) treba pre svega da zahvali sopstvenoj pameti na izboru saveznika i ulaganju u sopstvenu pamet.

Talenti koji nama izmiču poslednjih 20 godina.

Ne vidim gde je ovo što si napisao u suprotnosti sa mojom tezom?
Među svim semitskim i nesemtskim momšijama i onima koji bi se sa njima ravnali - šta im je najveća uporedna prednost u naučnom i tehnološkom razvoju?
maksa83 maksa83 17:46 30.12.2012

Re: Oba pisma,

Među svim semitskim i nesemtskim momšijama i onima koji bi se sa njima ravnali - šta im je najveća uporedna prednost u naučnom i tehnološkom razvoju?

Spremnost da ga imaju? Sirova pragmatičnost? Intelektualna tradicija? Uspeh da svoju religiju transformišu tako da samo neki mali procenat stanovništva (Hasidi) izabere da živi u 19. veku, za razliku od okruženja zabodenog u šerijat?

Ništa ne sprečava npr. Saudi Arabiju da ulaže u nauku i tehnologiju, i oni su prepuni kinte i isto veliki američki prijatelji. Ali oni izabrali da ulažu u hotele, šoping centre, veštačka poluostrva i tracking devices za žene.
dragan7557 dragan7557 20:35 30.12.2012

Re: Oba pisma,

lidiaz:
Za vecinu obicnog sveta postoje razne vrste pomoci za integraciju u drustvo.

Za Srbiju osobito za aktuelne srpske političare bi trebao da postoji program pomoći za integraciju u ljudsko društvo u 21 veku, ali nazalost i kad bi takav program postojao oni ne bi bili sposobni da ga prihvate.

cerski
mikimedic mikimedic 00:47 31.12.2012

Re: Oba pisma,

i shkolovani politicari politikom?


mislis - karagacu za precednika?
looping looping 10:56 29.12.2012

1

Pismo nije na nivou jednog intelektualca a ni knjizevnika koji iole razmislja.
Bez obzira na izjave nekog Cosica (kome ovakve izjave i pristaju) ili bilo koga drugog cinjenica je da Srbiji skolovani ljudi nisu potrebni. I to je susta cinjenica. Izuzetak od ovoga su skolovani politicari, pravnici, policija i mozda poneki ekonomista.
Nema svrhe da se neko vraca da bi bio na birou i bio na teret drzavi ili da se bavi politikom i smenjuje vlast a skolovao se za inzenjera ili lekara.
Ja imam neki cudan osecaj da kada neko skolovan ode iz Srbije drzavi lakne sto ne mora da brine o jos jednom takvom.

tyson tyson 11:14 29.12.2012

Re: 1

Ja imam neki cudan osecaj da kada neko skolovan ode iz Srbije drzavi lakne sto ne mora da brine o jos jednom takvom.

Ama šta ima država da se brine o bilo kome?! Neka se brine sam/a o sebi.

Tvoj komentar oslikava tipično razmišljanje neostvarenog Srbina (kao: građanina Srbije, (c) B92); čim malo zaškripi, ma i pre nego što zaškripi - na samu pomisao o problemima - odmah misli lete ka famoznoj Državi, ili kako krivcu ili kao nekome od koga eto pomoć ne dolazi.

Takvima želim da se isele u Ameriku. Lepo bi se proveli sa takvim načinom razmišljanja. Samo što bi tamo za platu otišli na plantažu da beru jabuke, a ovde im je to ispod časti.

looping looping 11:31 29.12.2012

Re: 1

Takvima želim da se isele u Ameriku.

Tuzno je i zalosno to sto je to jedna lepa zelja.
I N. Tesli se ostvarila onomad.


Tvoj komentar oslikava tipično razmišljanje neostvarenog Srbina (kao: građanina Srbije, (c) B92); čim malo zaškripi, ma i pre nego što zaškripi - na samu pomisao o problemima - odmah misli lete ka famoznoj Državi, ili kako krivcu ili kao nekome od koga eto pomoć ne dolazi.

Ajde sad malo izracunaj koliko ima takvih neostvarenih i shvatices koliki si ti ustvari patriota, i to onaj ostvareni.
Ama šta ima država da se brine o bilo kome?! Neka se brine sam/a o sebi.

Upravo tako. Koliko ulozis u nesto toliko i dobijes.
dragoljub92 dragoljub92 11:43 29.12.2012

Re: 1

tyson
Ja imam neki cudan osecaj da kada neko skolovan ode iz Srbije drzavi lakne sto ne mora da brine o jos jednom takvom.

Ama šta ima država da se brine o bilo kome?! Neka se brine sam/a o sebi.

Tvoj komentar oslikava tipično razmišljanje neostvarenog Srbina (kao: građanina Srbije, (c) B92); čim malo zaškripi, ma i pre nego što zaškripi - na samu pomisao o problemima - odmah misli lete ka famoznoj Državi, ili kako krivcu ili kao nekome od koga eto pomoć ne dolazi.

Takvima želim da se isele u Ameriku. Lepo bi se proveli sa takvim načinom razmišljanja. Samo što bi tamo za platu otišli na plantažu da beru jabuke, a ovde im je to ispod časti.


alikad ništa nisam razbrao šta je knjižovnik teo da reče
tyson tyson 11:47 29.12.2012

Re: 1

alikad ništa nisam razbrao šta je knjižovnik teo da reče

Jebo državu. U se i u svoje kljuse. Nema posla koji je sramota raditi, sve dok se pošteno radi. Bez motike nema pogače. Ne očekuj lagodan život pre 35. godine života.

Otprilike.


dragoljub92 dragoljub92 11:54 29.12.2012

Re: 1

Nema posla koji je sramota raditi,

posla nema uopšte za nikog
uniš da bi bio čistač ulice,vrlo dobro plaćen poso, moraš da budeš član biblioteke, pa ti sag vidi šta treba za 'bolji' posal.
tyson tyson 11:56 29.12.2012

Re: 1

looping
Takvima želim da se isele u Ameriku.

Tuzno je i zalosno to sto je to jedna lepa zelja.
I N. Tesli se ostvarila onomad.

Zašto tužno? Svet je veliki a život je jedan; ne treba se zatvarati u sopstveni tor. Svako treba da traži svoju sreću gde god na planeti, ona pripada svima nama. Zašto bi bilo tužno i žalosno ako neko sanja da živi, npr, u Americi? ili bilo gde drugde.

Uzgred, taj Tesla je u Americi kad je trebalo radio fizičke poslove da bi se prehranio i nije očekivao pomoć države već se za svoje snove borio. Za razliku od domaćih nezaposlenih ali finih, probirljivih, koji bi idealan posao i auto i stan odmah posle završene škole.

Ama šta ima država da se brine o bilo kome?! Neka se brine sam/a o sebi.

Upravo tako. Koliko ulozis u nesto toliko i dobijes.

Od države treba očekivati da bude funkcionalna. Za sve ostalo u životu pre svega se treba pobrinuti sam/a.


tyson tyson 12:02 29.12.2012

Re: 1

posla nema uopšte za nikog

Pa nije baš tako. Piše se s vremena na vreme o tome, nemoj da me teraš da guglujem, potraži. Zapanjujuće je koliko je za nekim zanimanjima stalna potražnja - ne radi se samo o NKV manuelnim radnicima - dok armija nezadovoljnih s druge strane kuka do neba, ali im ne pada na pamet da zarade za život. Valjda nisu dovoljno gladni.


dragoljub92 dragoljub92 12:44 29.12.2012

Re: 1

Zapanjujuće je koliko je za nekim zanimanjima stalna potražnja - ne radi se samo o NKV manuelnim radnicima - dok armija nezadovoljnih s druge strane kuka do neba, ali im ne pada na pamet da zarade za život. Valjda nisu dovoljno gladni.

slažem se ja da čvek treba da prihvati trenutni poso koji se nudi ,bez obzira na kvalifikaciju, ali nacija ima drugo mišljenje. evo ti dva primera iz prve ruke
odraso sam u konjički klub,od 12 -e godine sam bio tamo ,krajem 80-ih klub zapadne u krizI i ostane bez štalara,nema ko da nahrani i napoji rage a o čišćenju da ne pričam i ja ti se tu zajebem i pristanem da radim jednu smenu,nisu mi trebale pare imao sam dobru platu u jeRjeR ali volim te rage duševno a i ovako i onako ako jašeš moraš da ih čistiš još ako imaš ragu koju redovno jašaš ondak i sam gledaš da mu bide čist boks.i tako prođe neko vreme sredi se situlacija ja ostanem da visim,nema za mene konj vidim guraju me u stranu .pitam jednog starijeg abe šo za ja nema konj. reče mi jedan čo'ek : a pa ti si pristao da čistiš štalu pala ti cena. ne mož štalar da jaše. abe ,ja sam to pristao zbog klub, odmahnu on sruku.srećom tip skojim sampokrenuo tu spasonosnu radnju je našo privatnike pa smo preuzeli tri četiri konja da berajtujemo(berajter onj koji izjahuje konje i vodi brigu o njima preko dana,kod nas ne hrani i ne čisti a u nemačkoj i hrani i čisti preko dana)
no proe i to,ja batali kasnije klub a i klub ode u neki loš pravac. međutim
drugi slučaj,ja sam već prestao da dolazim sem povremeo da me mine žal za rage,
tip ,jahač,dolazi,poso redio u monter stao,po ko zna kolko vreme na neplaćeno/plaćeni odmor i počeo da jaše,ima privatni konji i jaše,jaše šta mu seponudi,nudilo se svašta pa čak i neke rage ispregnute iz kola.ima si ženu decu ne bira važno da se plaća.
kad drugar mi priča on nije nikakav on nema moral,pristaje da jaše sve i svašta i sve tako. ocrnili čoveka i potpuno ga odbacili.niko da prihvati činjenicu da on sa dva deteta mora da jaše i stolicu ako se plaća.
sag sasvo ovo saznanje aj kaži mi šo čovek da pravi. da pristane da radi poso ispod svoje kvalifikacije i bude odbačen od društva i uskraćen da kad tad dobije poso u struci ili bolji poso ili da čeka i kuka. ja nemam rešenje. a da nisam imao infarkt i da su mi noge u redu odavno bih bio u neku štalu vojvođansku.al zajeba me snaga.
EL EN EL EN 14:16 29.12.2012

Re: 1

dragoljub92

...
sag sasvo ovo saznanje aj kaži mi šo čovek da pravi. da pristane da radi poso ispod svoje kvalifikacije i bude odbačen od društva i uskraćen da kad tad dobije poso u struci ili bolji poso ili da čeka i kuka. ja nemam rešenje...


Pomislih , koliko li ima onih koji imaju posao i koji su na
funkcijama a koje ni po cemu nikada ne bi zaslizili
da nije partiokratije, koja unustava svaki sistem, sistem vrednosti
i normalan red stvari. A oni se pak osecaju tako macni i vazni,
cak valjda i pomisle da nesto vrede, jer jednostavno sistem je
takav da i oni koji su sposobni i vrede, da prosto iz nekog straha
od odmazde sistema koje prvopomenute ustolicio,
ne smeju da kazu da to ne valja.

To je izgradjeno i nije preko noci postalo,
i traje vec godinama.

Kako je i zasto nastao sistem u kome mi strah izaziava kontrast
da se neki ljudi zarad prezivljavanja (samo)ponizavaju a drugi
osioni i bahati bez vrednosti i zasluga pozicioniraju
na mesta na koja nikada ni po cemu ne bi mogli ni da pomisle
da mogu da budu. I zamislite ovi poniyeni moraju cak
i da se "klanjaju" ovim drugim iz nade da mozda mogu
(sitno) usicariti za svoju egzistenciju.

U kontekstu bloga, mislim da Cosic nije izgradjivao i
doprineo da se ovakav sistem izgradi.

EL EN
tyson tyson 16:41 29.12.2012

Re: 1

sag sasvo ovo saznanje aj kaži mi šo čovek da pravi. da pristane da radi poso ispod svoje kvalifikacije i bude odbačen od društva i uskraćen da kad tad dobije poso u struci ili bolji poso ili da čeka i kuka. ja nemam rešenje.

Eh sad.

Prvo, kad su takvi ljudi u pitanju, kao u slučajevima koje si opisao, šta te briga za njihovo mišljenje? Sitne duše će ostati sitne, a ima ih svuda, veruj mi. Samo se treba efikasno zaštititi od njihovog uticaja i delovanja, i uvek biti na oprezu.

Drugo, očigledno je naša sredina još uvek žestoko malograđanska, spremna da ispira usta drugim ljudima i njihovim životima. Međutim, kao što je predsedavajući Mao rekao, i za najduži put potrebno je napraviti prvi korak. Ako je okolina licemerna, ko ih jebe šta će da kažu ako npr. deca-studenti odu da zarade preko leta berući voće, ili ako cepaju karte u bioskopu i slično. Mislim, sve je stvar ličnog izbora i prioriteta. Ako nekada i bude koristi od ove sveopšte ekonomske krize u Srbiji, neka to bude (nadam se) promena odnosa prema poslu, radu i zarađivanju. Da kao Amerikanci počnemo da idemo za novcem, a ne da čekamo da nam neko novac donese na kućni prag.

slažem se ja da čvek treba da prihvati trenutni poso koji se nudi ,bez obzira na kvalifikaciju, ali nacija ima drugo mišljenje.

I to, kada ima smisla (uključujući i creva koja krče), a i silazak sa nebeskog trona gde svako sebe vidi; pa da učitelji, lekari odu na rad u drugo mesto ili na selo, za čim je potražnja konstantna, a ne da sede u roditeljskom stanu, rade povremeno, i kukaju na državu i društvo.


dragoljub92 dragoljub92 17:25 29.12.2012

Re: 1

I to, kada ima smisla (uključujući i creva koja krče), a i silazak sa nebeskog trona gde svako sebe vidi; pa da učitelji, lekari odu na rad u drugo mesto ili na selo, za šta je potražnja konstantna, a ne da sede u roditeljskom stanu, rade povremeno, i kukaju na državu i društvo.

nema od toga ništa.sad pričam iz druge ruke. u pobedinu s'nekim prijateljem i neko društvo tu i padne priča za nekog penzionera koji danju prodaje neke drangulije na ulici,subotom na buvljak a noću čuva neki lokal, za to vreme sin si sedi kući.
i šta čovek na to da kaže.
lidiaz lidiaz 18:11 29.12.2012

Re: 1

I N. Tesli se ostvarila onomad.

Pa je zato primao malu jugoslovensku penziju pred smrt, inace bi umro od gladi...
naslovi naslovi 11:53 29.12.2012

Kada bi bili..

iz Velike Drenove odakle je porodica moje majke, i da ste slusali sta je moj pokojni deda Mika i njegova generacija imala da kaze o Dobrici, onda bi vam bilo mnogo jasnije ko je, zasto je i kako je on!!!
dragoljub92 dragoljub92 11:55 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

naslovi
iz Velike Drenove odakle je porodica moje majke, i da ste slusali sta je moj pokojni deda Mika i njegova generacija imala da kaze o Dobrici, onda bi vam bilo mnogo jasnije ko je, zasto je i kako je on!!!

pa prepričaj nam,nemo nas izdržavaš u nesvesnosti
antioksidant antioksidant 11:58 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

dragoljub92
naslovi
iz Velike Drenove odakle je porodica moje majke, i da ste slusali sta je moj pokojni deda Mika i njegova generacija imala da kaze o Dobrici, onda bi vam bilo mnogo jasnije ko je, zasto je i kako je on!!!

pa prepričaj nam,nemo nas izdržavaš u nesvesnosti

il je krao neke trešnje il je babama vraćao ovce sa ispaše...
sad če nama porodični tračevi iz velike drenove da objasne istoriju balkana u XX veku
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:01 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

antioksidant
dragoljub92
naslovi
iz Velike Drenove odakle je porodica moje majke, i da ste slusali sta je moj pokojni deda Mika i njegova generacija imala da kaze o Dobrici, onda bi vam bilo mnogo jasnije ko je, zasto je i kako je on!!!

pa prepričaj nam,nemo nas izdržavaš u nesvesnosti

il je krao neke trešnje il je babama vraćao ovce sa ispaše...
sad če nama porodični tračevi iz velike drenove da objasne istoriju balkana u XX veku

Ма мора да је Добрицин отац померао медњике овоме, па ето ти објашњења за све.
sima2000 sima2000 12:12 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

Predrag Brajovic
Ма мора да је Добрицин отац померао медњике овоме, па ето ти објашњењања за све.


Dobricin otac je krao snoplje iz krstina.
Deda je jednom prodavao bolesno meso, tako da su se mnogi otrovali.
A tukli su se i za lepu reč..
Jedino je Dobrica izučavao za kalemara..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:21 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

sima2000
Predrag Brajovic
Ма мора да је Добрицин отац померао медњике овоме, па ето ти објашњењања за све.


Dobricin otac je krao snoplje iz krstina.
Deda je jednom prodavao bolesno meso, tako da su se mnogi otrovali.
A tukli su se i za lepu reč..
Jedino je Dobrica izučavao za kalemara.

И ономад, кад су пекли ракију, Добрицин се отац наглас крај казана усекнуо, и потом по мушки пустио ветрове, придигнивши чакшире тако да сви виде а не само чују.

Ето, такав је био он, а како онда да му син испадне другачији?!
antioksidant antioksidant 12:39 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

Ето, такав је био он, а како онда да му син другачији испадне.

i kako posle da se zalimo na sve ratove, poraze, pobede, pokolje, sve seobe i prevare?
dragoljub92 dragoljub92 12:47 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

antioksidant
Ето, такав је био он, а како онда да му син другачији испадне.

i kako posle da se zalimo na sve ratove, poraze, pobede, pokolje, sve seobe i prevare?

ćuti kad neje prevrnio kazan
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:49 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

син другачији испадне.

a zato mu dao ime, Dobrica?
antioksidant antioksidant 12:57 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

stefan.hauzer
син другачији испадне.

a zato mu dao ime, Dobrica?

da zavara

* i napomena za bukve, znam da ih ima - sve je sala i zezanje, dobricino poreklo, detinjstvo, decastvo i mladost veze nemaju sa nebulozama u pismu u vecernjim novostima.
milisav68 milisav68 13:34 29.12.2012

Re: Kada bi bili..

sima2000

Jedino je Dobrica izučavao za kalemara..

Pa je posle oterao u zatvor čoveka koji ga je tome učio, a kad je video da ne znaju da naprave vino, onda je urgiro da ga vrate nazad.

U vinu istina
petronijevic001 petronijevic001 13:36 29.12.2012

Re:

Проблем имиграције и одлива мозгова није скривио Ћосић, Милошевић,Коштуница ,Меморандум САНУ.То траје од 1945 године(чак и пре) до данас , а у овом периоду је Србија била следбеник југословенске(1945-1990 године) и евроунијатске идеје(2000 године до данас) , са кратким прекидом од 10 година када је била више окренута национализму.

Као што видимо, имиграција из Србије се интензивира како Србија дубље улази у интересну сферу САД и Немачке.Уколико Србија једном уђе у ЕУ , тај тренд ће се још више појачати , као што се десило Бугарској, Пољској и сличним земљама.То је класичан однос периферије и метрополе , тржиште радне снаге држава ЕУ ће узети оно што му је потребно из Србије(млађе раднике, висококвалификоване , одређене профиле) а нама ће оставити пензионере, неквалификоване и слично.
tyson tyson 17:39 29.12.2012

Ovce


Sečujski, zanimljiv ti je blog, ne zato što si i ti ušao u polemiku sa Ćosićem - vidim po internetu da su raznorazni opskurni likovi i udruženja jedva dočekali da kažu i oni nešto za dnevnik, čudo jedno kako ih Dobrica pali - već zbog demonstriranja načina razmišljanja koje je, u kranjem slučaju, jedan od uzroka krize srpskog društva i države na koju se i Ćosić žali.

Naime, tužno je što jedan prolupali deda od skoro 100 godina ima više buntovničkog, kočopernog, proaktivnog duha od tebe koji, pretpostavljam, nemaš još ni 30.

Toliko ti ceo blog provejava akutnim defetizmom, fatalizmom i traženjem krivaca da je mučno čitati ga kada se zna da dolazi od jednog mladog čoveka. Kakav bi tek bio da si u ovim godinama u devedesetim, pod Miloševićem?! Pa sa takvima bi on vladao i dan-danas. Gde ti je mladost, čoveče? I ti kao i Ćosić samo tražiš krivce i izgovore, samo što on bar i dalje veruje da su promene i napredak mogući, a ti si kao pi*ka sagao glavu i predao se. Bruka i sramota!


Znači sistem i to „burazersko“ državno uređenje je to koje decenijama u nazad tera svoju decu iz kuće. Pozivati ih da se vrate u takav sistem, koji ni „sto pametnih i hrabrih, obrazovanih i poštenih Srba, ako se organizuju i žrtvuju za opšte dobro“ ne mogu da promene jednostavno nije fer, najblaže rečeno. Klika, uhlebljena i uvaljena u fotelje, to jednostavno neće dozvoliti.

I ti kažeš da si bio u Americi, i to kao sportista?! Pa slabo su te Amerikanci naučili pobedničkom duhu, istrajnosti i nepredavanju. To je taj užasni defetizam, beznađe, koje ne samo da vrcaju iz tvog bloga, već se trudiš da pridobiješ i pristalice!? Budiboksnama...

Šta je to "sistem", pa nije to neko autonomno živo biće. Sistem čine ljudi, i samo ljudi mogu da ga menjaju. Studenti u inostranstvu, studenti ovde, bilo ko, svi mi. Kao takav neće se sam od sebe promeniti. Samo što jedan starac Dobrica od stotinu ljeta to zna i razume, a ti koji bi mogao volu rep da iščupaš aktivno zagovaraš predaju i poraz. Sa takvima kao ti, koji bi trebalo da budu u prvim redovima promena i služe kao primer, a umesto toga zagovaraju predaju, stvari se i neće nikada pokrenuti.

Sa te strane deda Dobrica je vama takvima nedostižni san; on kritikuje (sa ovakvim ili onakvim argumentima, nebitno) i poziva na angažman i promene, dok ti i tebi slični kritikujete (sa ovakvim ili onakvim argumentima, nebitno) i pozivate na predaju. Sapienti sat.


Dva su osnovna pokazatelja uspešnosti/razvijenosti jednog društva: kako se ophodimo prema nemoćnima, najugroženijima, bolesnima, „nevidljivim ljudima“ i svima ostalima iza margine; a drugi je pokazatelj koliko ulažemo u kulturu.

Pa šta čekaš, javljaj odmah Svetskoj banci i MMF da menjaju parametre kojima određuju stepen razvijenosti jednog društva i države!

Kažeš, živeo si u Americi? Pa, koliko tamo država ulaže u kulturu, i kako? Kakav im je odnos prema ugroženima i nemoćnima? A SAD teško da možemo svrstati u nerazvijene i neuspešne države i društva.

Gde li si pokupio ovu tezu, da mi je znati...


pa postali veći Srbi od Srba (što se često dešava, zatruju ih one četničke organizacije)

Hahaha, iz kog si ti filma izašao! I šta kažeš, uzmu ih četničke organizacije pod svoje, zatruju im misli? Pa nema druge, do da se pošalju operativci i likvidiraju po kratkom postupku tu ekstremnu emigraciju...

Tragikomično je kako demonstriraš elementarno nerazumevanje i nedostatak sposobnosti za smislenu analizu.

Istina je da dobar deo ljudi koji su emigrirali u poslednjih 20 godina, dakle radi se o poslednjem talasu emigracije, najčešće mladim i obrazovanim ljudima iz gradskih sredina, često posle nekog vremena sklizne u ekstrem. Kako i zašto se to događa, bilo bi jako zanimljivo proučiti jer je u pitanju interesantan fenomen.

Ali tvrdnja da je to zbog "trovanja od strane četničkih organizacija" je toliko van pameti, s one strane zdravog razuma, da se zaista pitam gde si ti to bio na studiranju i u kakvom si svetu živeo.



freehand freehand 17:47 29.12.2012

Re: Ovce

Sa te strane deda Dobrica je vama takvima nedostižni san; on kritikuje (sa ovakvim ili onakvim argumentima, nebitno) i poziva na angažman i promene, dok ti i tebi slični kritikujete (sa ovakvim ili onakvim argumentima, nebitno) i pozivate na predaju. Sapienti sat.

A sve se kuraž sakupi u pljuvačne žlezde, i slobodoumlje u poklič kojim se traži od nekog/kogagod da se Dobrici oduzme pravo na javnu reč!
E do moego.
milos_secujski milos_secujski 22:07 29.12.2012

Re: Ovce

samo što on bar i dalje veruje da su promene i napredak mogući


Dobrica od stotinu ljeta to zna i razume, a ti koji bi mogao volu rep da iščupaš aktivno zagovaraš predaju i poraz. Sa takvima kao ti, koji bi trebalo da budu u prvim redovima promena i služe kao primer, a umesto toga zagovaraju predaju, stvari se i neće nikada pokrenuti.



Odlično ćosićevac, imaš mesiju koji će ti pokazati pute, prati njegove revolucionarne i revolucionarske ideje a napredak i promene koje će iz njih proisteći dovešće te do nekog fronta i rova.....

Sa te strane deda Dobrica je vama takvima nedostižni san; on kritikuje (sa ovakvim ili onakvim argumentima, nebitno)


Šta si ti, predsednik fan kluba D.Ć.? "sa ovakvim ili onakvim argumentima"? - argumenti i rezoni su mu bili pogubni po sve nacione i krajnje loše su se pokazali u prošlosti. Šta je sad, kad on kritikuje društvo to je epohalno, konstruktivno i s pogledom u budućnost, a kad ga ja kritikujem i upućujem na mane to je onda predaja i odustajanje? Ostrašćen si.


kako mali Đokica zamišlja ekonomiju...

Pa šta čekaš, javljaj odmah Svetskoj banci i MMF da menjaju parametre kojima određuju stepen razvijenosti jednog društva i države!



A ovo za četničke organizacije treba gledati kao banalan primer...jedan od...a evo i zašto:
Došao mi je jedan dan prijatelj koji tezgari po čitavoj Americi sa svojim bendom. Obilazi gradove gde su Jugovići, svira narodnjake i životari. Pitam ga, po povratku, da li je bio u Čikagu, a on će - ne idem tamo više zbog ustaških i četničkih ?*>#$<%% tamo je sve ludo....
tyson tyson 14:26 01.01.2013

Re: Ovce

milos_secujski
Odlično ćosićevac,


A voleo bi da je tako, a?

Jel' si se hvalio drugarima kako si napisao oštar odgovor Dobrici Ćosiću, pa te napali njegovi sledbenici? Ali ne posustaješ u teškoj borbi, i sve dok se čuje i poslednji pucanj sa Ljubinog Groba...


imaš mesiju koji će ti pokazati pute, prati njegove revolucionarne i revolucionarske ideje a napredak i promene koje će iz njih proisteći dovešće te do nekog fronta i rova.....

Dobricu kao mesiju doživljavaju samo takvi kao ti, i slični egzibicionisti, naloženici, licemeri (videti pod: SDO, omladina LSV) i ostali koji prvi skoče da se dopisuju s njim i "polemišu".

Za ostale, on je deda koji je odavno rekao šta je imao i svojim stavovima ne iznenađuje nikoga.



Šta si ti, predsednik fan kluba D.Ć.?

Ne, ja radim u "Zbuni Mačku" d.o.o.


"sa ovakvim ili onakvim argumentima"? - argumenti i rezoni su mu bili pogubni po sve nacione i krajnje loše su se pokazali u prošlosti.

Ajde? I svet to ne zna pa mu trebaš ti i tebi slični da mu objasnite?


Šta je sad, kad on kritikuje društvo to je epohalno, konstruktivno i s pogledom u budućnost, a kad ga ja kritikujem i upućujem na mane to je onda predaja i odustajanje?

Lepa ilustracija imaginarnog sveta u kome živiš. Naprosto je žalosni koliko bi grčevito želeo da ti je iko odgovorio na način opisan u citiranom.

Avaj! Ćosićeve reči i njihov efekat tako predstavljaju samo oni kojima je jedan Ćosić potreban da zadovolje svoje materijalne i mentalne potrebe. Normalan svet zabole baš.

Kao što sam i rekao, predaja i odustajanje su osnova tvog bloga i to je ono na šta se ja osvrćem, a ne Ćosićevi stavovi - koji nikome sa 2 grama mozga nisu bitni niti iznenađenje - i tvoja polemika sa njima.

Pored besmislenog ubeđivanja sa Ćosićem ko je kriv za šta u našoj istoriji, što je kao što rekoh za svakoga sa 2 grama mozga apsolutno gubljenje vremena - druga karakteristika tvog nastupa je da niko ovde ne treba da se vraća i da valjda svi treba da napuste zemlju jer je situacija beznadežna.

Kod mene u kraju to se zove defetizam i beznađe.


Ostrašćen si.

I te kako. Jer u 2012. godini za stanje u kome je Srbija daleko su više krivi defetisti slomljenog morala u naponu snage, ljudi koji bi trebalo da su na čelu promena i otpora sunovratu a propagiraju beznađe, nego Dobrica Ćosić čiji je uticaj na kretanja u društvu ništavan bar jedno 15 godina.


A ovo za četničke organizacije treba gledati kao banalan primer... jedan od...

Te i takve organizacije postoje, ali je njihov uticaj na pripadnike poslednjeg talasa emigracije ništavan; a govorili smo o stavovima tih ljudi, a ne druge ili treće generacije starih emigranata, dobar deo kojih se okuplja u zavičajnim i inim organizacijama.


I opet za kraj, i za one sa jevtinijim kartama:

Koga je briga šta danas Ćosić misli? Jedan Ćosić i šačica njegovih istomišljenika po mentalnom sklopu identični su onima koji jedva dočekaju da u javnosti "polemišu" sa njim. I jedni i drugi žive u nekom svom imaginarnom svetu, i hrane mitovima jedni druge.

Ali je tužno videti mlade ljude toliko demotivisane i lišene energije i borbenog duha.


freehand freehand 15:56 01.01.2013

Re: Ovce

Koga je briga šta danas Ćosić misli?

Pa ima ih, iznenađujuće mnogo, koje je briga. Čak i mnogo onih koji su bitni u ovom društvu. No to je za ovaj blog irelevantno. Relevantno je da je Ćosić, koliko god mu stil bio ćosićevski, i pristup ćosićevski, i sav bio ćosićevski - pokušao da učini dobru i plemenitu stvar za Srbiju.
A to što neki insekti pokušavaju da se dokažu svađajući se sa krupnim preživarom... heh. Stvar (ne)inteligencije.

BTW - kod mene u kraju se oni što begaju i time se hvale promovišući svoj kukavičluk moralnim imperativom - zovu čkepi.
s.dj s.dj 18:05 29.12.2012

dobrica vs leya

Nebitno. Nažalost široj javnosti su nedostupne brain drain brojke vezane za najbogatije EU zemlje kao i za Švajcarsku i npr. Norvešku. Brain drain nije problem specifičan samo za Srbiju, već uobičajena pojava na globalnom tržištu radne snage.
s.dj s.dj 21:26 29.12.2012

Re: dobrica vs leya

Evo prvog google odgovora na swiss brain drain temu:
http://www.swiss-list.com/news/brain.shtml

Iskustvo mi govori da i dobro plaćeni pojedinci napuštaju svoje zemlje u potrazi za bolje plaćenim poslovima, profesionalnim izazovima i drugačijom sredinom. Zato i pominjem Švajcarsku koju je moj, za švajcarske prilike dobro situirani, prijatelj napustio da bi otišao u USA. Švajcarska mu je bila dosadna a dobio je i veću platu :) A šta reći o tom problemu u Irskoj, Italiji, UK itd.

Inače, svima onima koji se brinu zbog srpskog brain drain-a mogu da poručim da se ne sekiraju previše. Kakvo nam je obrazovanje, uskoro to više neće biti tema osim na SegaMegaTrend billboard-ima. Tada će se izbegloj populaciji verovatno obratati neki uman pojedinac pozivajući na povratak konobare da pomognu posrnulom srpskom ugostiteljstvu.

Karikiram, ali za mene je unaprađenje obrazovanja u Srbiji jedna od najvažnijih društvenih tema.
Filip2412 Filip2412 21:37 29.12.2012

Re: dobrica vs leya

Iskustvo mi govori da i dobro plaćeni pojedinci napuštaju svoje zemlje u potrazi za bolje plaćenim poslovima, profesionalnim izazovima i drugačijom sredinom.
Postoje dve stvari po kojima se tu Srbija razlikuje od Svajcarske:

1. Srbiju napustaju ne samo potencijalni (oni najcesce zaista postaju strucnjaci tek posle nekoliko godina studiranja/rada na Zapadu) nuklearni fizicari i raznorazni strucnjaci iz oblasti tehnologija vec i konobari, vozaci kamiona, frizeri itd.

2. Srbija nema priliv obrazovanih ljudi iz inostranstva kao sto je to slucaj sa Svajcarskom.

Sta reci, sta uraditi? Pa politicari karaju ljude u mozak u Srbiji evo jos uvek ne dozvoljavaju jednu najprostiju stvar: paypal. Paypal bi omogucio laksu naplatu brojnim software developerima u Srbiji. Ali eto ne radi, zasto? pa da nije EU kriva da nije CIA? Ne, krivi su srpski politicari koji karaju sopstveni narod, ne daju ljudima da rade. Kad ih cujem kako ce nesto uciniti na razvoju privrede smuci mi se, najbolje da prestanu bilo sta da rade da jednostavno dozvole ljudima da zive i posluju i da prestanu da se mesaju vise.

Posao politicara je samo jedan: da obezbede mesto Srbije u okruzenju, da vise ne pisaju uz vetar o narodnom trosku, da se lagano krecu ka Evroatlanskim integracijama (citaj integracijama sa susednim zemljama) a za privredu neka se ne brinu narod je preduzimljiv snaci ce se sam.
s.dj s.dj 22:16 29.12.2012

Re: dobrica vs leya

Pretežno na žalost a po malo i na sreću, puno je stvari po kojima se razlikujemo od Švajcarske.

1. Oprostite na gruboj generalizaciji ali dopustite da primetim da su zahvaljujući komparativno nepovoljnim ekonomskim uslovima, iz Srbije kroz istoriju odlazile sve vrste obrazovnihi profila. Nekvalifikovani su pretežno slali pare porodicama, zidali kuće i dolazili na letovanje belim Mercedesima. Ok, radili su to i obrazovani ali ne u istoj meri jer su se uspešnije asimilovali u zemlje domaćine, kupovali nekretnine i zasnivali porodice u istim.

2. Paypal nemože da reši problem nedostatka ulaganja države u razvoj obrazovanja. Paypal-a nema usled insistiranja NBS na eskluzivnom prometu devizaama a i carinska regulativa ne ide na ruku. Na žalost i pored sve brojnijih pozitivnih primera iz oblasti srpske IT industrije to je samo kap u okeanu ukupne privrede.

PS
Postoje i drugi, istina malo komplikovaniji, načini da se naplati posao iz inostranstva ako si freelance-r. Sa druge strane svaki preduzetnik ima pravo na devizni račun na koji bez problema mogu da stižu uplate.

PPS
Nemogu da se otmem utisku da bi sada na Kosovu sve bilo drugačije da Srbi predvođeni Čarnojevićem nisu emigrirali. Što ne znači da su trebali da ostanu.
freehand freehand 00:11 30.12.2012

Re: dobrica vs leya

Postoje dve stvari po kojima se tu Srbija razlikuje od Svajcarske:




Zabpravio si treću razliku - kod nas se krave zovu Šarulja.
8c_competizione 8c_competizione 11:01 30.12.2012

Re: dobrica vs leya

Iskustvo mi govori da i dobro plaćeni pojedinci napuštaju svoje zemlje u potrazi za bolje plaćenim poslovima, profesionalnim izazovima i drugačijom sredinom. Zato i pominjem Švajcarsku koju je moj, za švajcarske prilike dobro situirani, prijatelj napustio da bi otišao u USA. Švajcarska mu je bila dosadna a dobio je i veću platu :) A šta reći o tom problemu u Irskoj, Italiji, UK itd.


slican primer je i u Nemackoj sa njihovim lekarima. cim zavrshe sa studijama i steknu minimum potrebnog iskustva, odmah pale minimum sa istoka na zapad zemlje ili pravo u Svajcarsku, posto su tamo primanja enormno velika. dakle migracije umova idu ka onome ko nudi vishe.

da nasha zemlja nudi neshto vishe (ne mora uopste da bude plata na nivou USA ili Shwice), ljudi bi i te kako ostajali ovde.
Filip2412 Filip2412 18:53 29.12.2012

...

Dobrica je deo najgoreg u Srbiji - kaste politicara. Da je teski narkoman pa da nekako i razumem onu shizoidnu diskusiju sa Radovanom Karadzicem. To su potpuno ludi ljudi, cudo ali zaista je cudo da Srbija uopste postoji s obzirom kako glupi politicari su je vodili kroz istoriju.

Srbi mogu da rade sve i da budu strucnjaci u svakom polsu, osim u politici. U politici su strucnjaci za nebuloze. A politika je zapravo mnogo prosta nauka u danasnjem svetu. Samo treba uskladiti zelje sa mogucnostima i sve ce krenuti na bolje.
s.dj s.dj 19:55 29.12.2012

Re: ...

U Srbiji, kao i širom planete, glupost nije "privilegija" samo političara... oni nekako ispadnu i najpametniji za sebe.
8c_competizione 8c_competizione 11:02 30.12.2012

Re: ...

To su potpuno ludi ljudi, cudo ali zaista je cudo da Srbija uopste postoji s obzirom kako glupi politicari su je vodili kroz istoriju.


izgleda da si odgovorio bolje nego ja onom liku shto bi zanatlije da mu vode celu drzhavu!
jednatanja jednatanja 21:13 29.12.2012

Samo jedna opaska

"Organizujte se u bratstvo istine za širenje istorijske istine o svom narodu koga je demonizovao i ozločinio neprijatelj. To je uslov našeg časnog opstajanja."


Uslov opstajanja Srbije je ulaganje u NAUKU, TEHNOLOGIJU, INOVACIJU, sa mladim Kinezima, Indijcima, Srbima, does not f.... matter. Sve ostalo bi već nekako došlo na svoje mesto.
princi princi 23:56 29.12.2012

Re: Samo jedna opaska

jednatanja
"Organizujte se u bratstvo istine za širenje istorijske istine o svom narodu koga je demonizovao i ozločinio neprijatelj. To je uslov našeg časnog opstajanja."


Uslov opstajanja Srbije je ulaganje u NAUKU, TEHNOLOGIJU, INOVACIJU, sa mladim Kinezima, Indijcima, Srbima, does not f.... matter. Sve ostalo bi već nekako došlo na svoje mesto.

Ma, važi. Ali prvo da se očiste ulice, zakrpe stari i izgrade novi putevi, očisti kanalizacija, opravi vodovod, termoizoluju stanovi... I da neko od nečega ima da ulaže u tu NAUKU, TEHNOLOGIJU i INOVACIJU. Sa kim god.
kukusigameni kukusigameni 11:05 30.12.2012

Re: Samo jedna opaska

princi
Ma, važi. Ali prvo da se očiste ulice, zakrpe stari i izgrade novi putevi, očisti kanalizacija, opravi vodovod, termoizoluju stanovi... I da neko od nečega ima da ulaže u tu NAUKU, TEHNOLOGIJU i INOVACIJU. Sa kim god.


Jeste to tako Prici, ali i nije. Ja bih pored nabrojanih stvari dodao i KULTURU. Sve ove (levičaske ) potrošnje jesu problem za siromašnu zemlju, poput Srbije. Međutim, pogrešno je misliti da ljudi bez mozga mogu praviti, popravljati i čistiti. Za početak ti ljudi nemaju potrebu za tim. Skloni su manipulaciji mediokriteta. I eventualno prizivaju diktaturu kao moguće rešenje problema. Ono, udari brale po džepu, pa ću da čistim. Naravno, ne sporim da je "udaranje po džepu" potrebno ali je u isto vreme i uzaludno, ukoliko taj što "udara" nema želju ni potrebu za nečim boljim.

Dodao bih da je u poslednje vreme najteže baš onima koji bi trebalo da povuku ovo društvo napred. To su zanatlije, uslužne delatnosti i tzv. mali proizvođači. Ne postoji zemlja koja ima toliko lošu proporciju između cena robe i cena usluga. Roba je precenjena, a usluge (znanje, umeće, šta god) potcenjene.

Ako dodamo na to da je srednja klasa uništena još ohoho davno i dokusurena emigriranjem iste, dolazimo do jedinog mogućeg rešenja, a to je podizanje nivoa ZNANJA i KULTURE stanovništva.

Da ne bude bez teme o kojoj je inicijalno blog, Dobrica i njegova ekipa su doveli do uništenja srednje klase i preduzetništva koje je neophodno ovom društvu. Njegova primenjena kultura, sakrila je mnoge vredne pisce koji su potisnuti volumenom ovog kvazi genija.

8c_competizione 8c_competizione 11:08 30.12.2012

Re: Samo jedna opaska

termoizoluju stanovi


pa ovo je bar lako, uvesti pod hitno zakon koji nalazhe da svaka nova gradnja MORA da ulazhe u termoizolaciju i poveca energetsku efikasnost stana/kuce po nalozhenim stanmdardima (ne otkrivati toplu vodu, vec samo prevesti/kopirati postojece zakone u Nemackoj i ostatku razvijenijeg dela EU)

takodje, uvesti poreske beneficije svima koji se odluce na restauraciju zgrade/kuce/stana u cilju povecanja energetske efikasnosti

od svega ovoga bi imala koristi i industrija, kao i zanatlije koje bi izvodile radove. a kada oni dodju do para, onda se pocne dalje prelivati u ostale sfere drushtva!

naravno, drzhava bi morala da definishe minimum zakonski propisanih mera koje bi pojedinac ili firma morali da preduzmu u zadovoljenju minimalne energetske efikasnosti, da se objave kako najjeftinija, tako i ostala reshenja.

jedan malecki primer koliko se pozitivnog mozhe uraditi uvodjenjem jednoj jednostavnog zakona! o pozitivnom uticaju na zhivotnu okolinu ne bih sada, za mnoge u Srbiji je to apstraktna umetnost ili kvantna fizika!
princi princi 11:30 30.12.2012

Re: Samo jedna opaska

jedan malecki primer koliko se pozitivnog mozhe uraditi uvodjenjem jednoj jednostavnog zakona! o pozitivnom uticaju na zhivotnu okolinu ne bih sada, za mnoge u Srbiji je to apstraktna umetnost ili kvantna fizika!

60%-65% električne energije koja se proizvede u Srbiji se potroši na grejanje i hlađenje stanova i prostorija. Samo jedna trećina ide u nešto drugo. Takvu strukturu potrošnje ima još samo- Kalifornija. Pri čemu je na godišnjem nivou grejanje na struju, za one koji ga uopšte plaćaju, jeftinije od centralnog grejanja. Ovo je odgovor i kukusigameni.
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 11:46 30.12.2012

Re: Samo jedna opaska


takodje, uvesti poreske beneficije svima koji se odluce na restauraciju zgrade/kuce/stana u cilju povecanja energetske efikasnosti


Koji porez se smanjuje?
I koliko to treba da se smanji da se isplati raditi bilo sta?
(za hipoteticnu kucu na lakat od naboja u Beceju, npr)
jednatanja jednatanja 17:43 30.12.2012

Re: Samo jedna opaska

I da neko od nečega ima da ulaže u tu NAUKU, TEHNOLOGIJU i INOVACIJU. Sa kim god.


Pa nek naprave prioritete, zna se kako se biraju projekti. Šta je sa IT industrijom, što ne možemo kao Indija? Siromašni, a svi idu kod njih po IT eksperte. Imamo dobru zemlju, jeste, ali naša poljoprivreda bez inovacije ne može da opstane u budućnosti. Da ne pričam o ostalom.
MeHiLow MeHiLow 01:24 31.12.2012

Re: Samo jedna opaska

pa ovo je bar lako, uvesti pod hitno zakon koji nalazhe da svaka nova gradnja MORA da ulazhe u termoizolaciju i poveca energetsku efikasnost stana/kuce po nalozhenim stanmdardima (ne otkrivati toplu vodu, vec samo prevesti/kopirati postojece zakone u Nemackoj i ostatku razvijenijeg dela EU)


Takav zakon je već uveden, i to baš po ugledu na nemački.

http://videtienergiju.rs/?p=79

8c_competizione 8c_competizione 13:55 31.12.2012

Re: Samo jedna opaska

slushaj ovaj predlog sam cisto preneo (ok, mozhe se reci i prepisao) vezano za ono shto se radi ovde u Nemackoj

znam da ovde prvo ne mozhesh da dobijesh dozvolu za izgradnju ukoliko objekat ne zadovoljava minimum zahteva o energetskoj efikasnosti (naravno da ovo vazhi od momenta stupanja zakona na snagu)

takodje, kada radite restauraciju zgrade/stana, ukoliko dokazhete da je energetska efikasnost povecana, to vam omogucava poreske olakshice od vasheg licnog/porodicnog poreza, posto se na godishnjem nivou onda odbija porez od ulozhenih sredstava u modernizaciju

u Engleskoj postoji josh jedan zanimljiv zakon, koliko znam povezan za firme. ukoliko firme ne koriste neke objekte na duzhe, vishe im se isplati da porushe zgradu nego da placaju porez na neshto shto ne koriste.

kazhem, ne treba izmishljati toplu vodu, vec samo konsultovati razvijenije poreske sisteme ozbiljnijih zemalja i videti shta bi moglo da se preuzme kod nas. naravno da bi kod nas moralo da se uradi neshto u vidu zakona za prelazni period, a onda i one finalne koji bi poceli da se primenjuju tek za jedno 10ak godina

ali sa reformom treba poceti sada!
zack2jack zack2jack 09:50 30.12.2012

...

„Sto pametnih i hrabrih, obrazovanih i poštenih Srba, ako se organizuju i žrtvuju za opšte dobro, mogu da preporode i spasu Srbiju."


"..ако се организују и жртвују за опште добро.." Боже ме сачувај како ово звучи, као да треба да се спале на сред Трга Републике!
8c_competizione 8c_competizione 15:42 31.12.2012

Re: ...

Mogo bi i Dobrica da se prijavi PRVI za taj red na Trgu!
8c_competizione 8c_competizione 10:48 30.12.2012

ne znam da li ...

... videste ovaj odgovor Cosicu?
tyson tyson 15:03 01.01.2013

Re: ne znam da li ...

8c_competizione
... videste ovaj odgovor Cosicu?







Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana