Gost autor| Obrazovanje| Umetnost

Šta će mi ovo kamenje

mikele9 RSS / 02.01.2013. u 20:04

12500-Djaci-realniji-na-upisu-ove-godine.jpg 

Uz saglasnost autorke, tekst je preuzet sa bloga svetlo tamno.

Šta će mi ovo kamenje

Kada je u pitanju nastava iz predmeta  Likovna kultura postoje mnogobrojne objektivne teškoće ali i predrasude. Pokušaću da izdvojim  neke  sa kojima se svake školske godine nosim.

Učenici:

-   Sad još i likovno moram da učim!

-   Šta će mi ovo kamenje? ( arheološki lokaliteti - Grčka, Rim )

-   Zar moram da idem, vidim, posetim (izložbu, muzej...) pustite me molim vas...

-   Vi znate da me to ne interesuje (izložba, gradivo...)

-   Treba mi petica. Sramota me da iz likovnog imam četvorku.

-  Sveska?! Moram da imam svesku?!

-  Ona traži da prepoznajem slike...

-  Ja znam teoriju, samo slike ne znam, a vi...

-  Koliko dugo imamo likovno. Četiri godine, uff!

I tako dalje...

Kolege:

-   Moraju da uče likovno i muzičko više od matematike, fizike ...

-  Daj mu pet šta te košta!

-    Šta oni hoće od te dece ?! (misli se na profesore umetnosti koji idu u paru, muzičko, likovno)

-   Tvoj predmet je lep. (Slažem se).

-  Vidi ocene iz likovnog su niže od ...

-   Tvoj predmet je lak, malo se igraš sa decom...

-   Imaju kontrolnu vežbu iz likovnog?!

I tako dalje...

Roditelji:

-   Znate ja sam arhitekta... sledi dug tekst zašto ja nisam  dobro procenila znanje njenog sina, ćerke...

-  Njena tetka je umetnik (isto kao predhodno),

-  Ja sam lekar (isto kao i predhodno),

-   Ja volim umetnost...I ona /on imaju knjige, putovali, posetili su ... kako onda nema pet?

-    Zar u trećem milenijumu, digitalnoj eri vi tražite svesku!

-   Vaš predmet je težak. (?!!)

-   Mnogo tražite...

-   Ako, i treba da uče vaš predmet. (podrška).

Ministarstvo prosvete:

Biću kratka. Društveno - jezički smer prati nastavu sve četiri godine sa jednim časom nedeljno, prirodno - matematički dve godine, takodje imaju  jedan čas  nedeljno odnosno  36 časova godišnje.

Planom i programom je propisano isto gradivo za oba smera: Umetnost od preistorije do danas, opšta i nacionalna istorija umetnosti, predvidjeni su i časovi praktične nastave odnosno crtanje, slikanje, vajanje, lutka igre, fotografija, film, objašnjenja o kompoziciji, boji, perspektivi i još... Lepo! Sa jednim časom nedeljno! Program je vrlo malo redukovan u odnosu na činjenicu da su za likovnu kulturu bila predvidjena dva časa do ne znam kada, ne znam kako i zašto se izgubio drugi čas. Kažu zbog fizike, jak lobi u Mnistarstvu, i pored matematike jedini prirodni predmet u drištvenom smeru gimnazije koji se sa dva časa nedeljno sluša sve četiri godine.

Razmišlja se o ukidanju umetnosti. Kome to danas treba? Možda likovnu kulturu proglase za izborni predmet u nekoj budućoj reformi. Neka mu u tom slučaju daju taj drugi čas, a idealno-nerealno i treći..

Propisani ciljevi i zadaci za Likovnu kulturui bi oduzeli celu stranu bloga, pa preskačem i neću da komentarišem  postignuća.

Samo da dodam da Zakon koji reguliše rad u prosveti, a na koji se učenici sve više pozivaju by the way, predvidja isti broj ocena  kao za sve druge predmete čiji fond časova je najmanje veći za duplo.

Ja (entuzijasta):

-   Kultura je način života.

-   Svi možete da imate pet iz ovog predmeta ako...

-   Verujem da ćete na kraju godine svi stići do petice. (Uglavnom postignu)

-   Sveska je vaše kreativno polje.

-   Sveska je vaša lična istorja umetnosti.

-   Možete u nju (svesku) da crtate, beležite, zalepite fotografije umetničkih dela o kojima učimo. Koja vam se dopadaju...

-    Ocenjujem svesku.

-   Treba uvek da imate ispred sebe slike kada učite o...

-   Možete da preuzmete moju prezentaciju (lekcija u power-pointu )

I tako dalje...

Ja (obeshrabrena ):

-  Moraš da vidiš  Vatikan (Akropolj, Ufici, Muzej...), neću da te pustim da kupiš (cipele , tašnu ...) sada.

-  Ne možete jesti na času likovne kulture...

 - Ostavi Coca-Colu za  odmor. Likovni kabinet nije kafić!

 - Razgovarajte sa mnom na času.

- Ovaj predmet se može naučiti na času ako pažljivo...

- Prekidaš me u sred rečenice. Zar Mikelandjelo u tebi izaziva potrebu da ideš u WC?

- Da li je to tvoja sveska?!!! Već sam je videla.

-  Ometaš mi čas. Ako te stvarno nimalo ne interesuje  predavanje o Leonardu izadji. Neću te upisati u dnevnik. Stvarno? Pita učenik s nevericom. Stvarno. Kažem ja. Učenik izadje . Želi još neko?  Pitam u strahu da će izaći ceo razred. Ostaju.

    Ja (na kraju školske godine)

  - Imamo stvarno  dobre djake!



Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikele9 mikele9 12:25 03.01.2013

Re: uMEEEEEEEEtnost

Samo ukidanje?
Ma treba zabraniti tu pošast.

Pozdrav za autorku teksta.



mirelarado mirelarado 21:34 03.01.2013

Re: uMEEEEEEEEtnost

Pozdrav za autorku teksta.


И од мене.

И предлог: да отвори налог и на Б92 блогу. :)
mikele9 mikele9 11:24 04.01.2013

Re: uMEEEEEEEEtnost

И од мене.

И предлог: да отвори налог и Б92 блогу. :)

Autorka: Hvala Mirela na pozdravu i podršci, možda jednog dana...recimo, kad budem u penziji
disident79 disident79 10:11 03.01.2013

quo vadis?

Da li znate šta je cilj obrazovanja i vaspitanja?
dragoljub92 dragoljub92 11:14 03.01.2013

Re: quo vadis?

disident79
Da li znate šta je cilj obrazovanja i vaspitanja?

društveni status,
ko si ti? DOKTOR,sam ja!
mikele9 mikele9 10:47 03.01.2013

Zanimljivo

- Ne možete jesti na času likovne kulture...

- Ostavi Coca-Colu za odmor. Likovni kabinet nije kafić!

mi je da niko nije obratio pažnju na ovo! Klopanje, gustiranje Coca Cole, kuckanje poruka na mobilnom i šta već sve ne...na času bilo kog predmeta, ne samo likovnog, je toliko uzelo maha da je prešlo sve granice pristojnosti a o održavanju pažnje dok se predaje, nema ni govora!
dragoljub92 dragoljub92 11:20 03.01.2013

Re: Zanimljivo

mi je da niko nije obratio pažnju na ovo

to mi je prvo upalo u oči,ali kad bi ja sad reko da bi mog direktora iz osnovne ovija današnji dušebrižnici, razapeli na krst kao siledžiju . zbog toga što mi je elegantno zalepio jednu vaspitnu zaušku i produžio dalje a ja , zgranuto pitao ove moje što me utepa simke,pa vido te da pušiš. a,dobro ,ondak ništa.
šta kad juki ne sme idiota da istera sa časa,nesme da mu lupi vaspitnu.ne sme mu ništa bre ima klipan da ustane i da ga utepa na licino mesto i da juki još mora da mu plati oštetu za pretrpljenu duševnu bol.
pošto je dete duševno i moš te utepa ko vraBca,jelte
Jukie Jukie 11:32 03.01.2013

Re: Zanimljivo

mikele9
- Ne možete jesti na času likovne kulture...- Ostavi Coca-Colu za odmor. Likovni kabinet nije kafić!mi je da niko nije obratio pažnju na ovo! Klopanje, gustiranje Coca Cole, kuckanje poruka na mobilnom i šta već sve ne...na času bilo kog predmeta, ne samo likovnog, je toliko uzelo maha da je prešlo sve granice pristojnosti a o održavanju pažnje dok se predaje, nema ni govora!

Ali to nije samo sada. Kada sam 1999 prvi put radio u školi, celo odeljenje drži na klupi one dugačke štapić-perece i čudi se kad im kažem da ih sklone, a u istoj prostoriji stoje kavez sa papagajem i akvarijum i tepsija sa kornjačicom, u koje svi guraju prste čim uđu u učionicu (sa-sa-salmonela...), a da ne pričam što je to kabinet za biologiju i hemiju gde sigurno ima kojekakvih hemikalija po klupama u tankom filmu. Kasnije se standard popravio pa se sa golog peciva prešlo na sendviče, i ne znam zbog čega bi šestaci uopšte pili gazirana pića sa kofeinom kad i sami od sebe neprekidno poskakuju, njima više treba neki ritalin sa ukusom aronije
tasadebeli tasadebeli 12:10 03.01.2013

Re: Zanimljivo

mikele9
- Ne možete jesti na času likovne kulture...- Ostavi Coca-Colu za odmor. Likovni kabinet nije kafić!mi je da niko nije obratio pažnju na ovo! Klopanje, gustiranje Coca Cole, kuckanje poruka na mobilnom i šta već sve ne...na času bilo kog predmeta, ne samo likovnog, je toliko uzelo maha da je prešlo sve granice pristojnosti a o održavanju pažnje dok se predaje, nema ni govora!



Можда су због овога

ови увек испред нас

на

Пиза тестовима?






А ово код нас већ не смеш да урадиш, не због отказа, већ зато што нећеш добити нови брисач за белу таблу све док не уђемо у Европску унију...






antioksidant antioksidant 12:36 03.01.2013

Re: Zanimljivo

А ово код нас већ не смеш да урадиш, не због отказа,

vise bih voleo da ne smes da to uradis jer bi te kasnije bilo sramota ali...
tasadebeli tasadebeli 12:55 03.01.2013

Re: Zanimljivo

antioksidant
А ово код нас већ не смеш да урадиш, не због отказа, vise bih voleo da ne smes da to uradis jer bi te kasnije bilo sramota ali...



Шала, АО, само шала... А реци ми да ли би овог билмеза што је добио брисач посред чела требало да буде срамота? Шта ти мислиш?
antioksidant antioksidant 13:01 03.01.2013

Re: Zanimljivo

Шта ти мислиш?

trebalo bi ali to ne opravdava bilmeza koji ga je gadjao brisacem
i da
Шала, АО, само шала...
sve ok, samo znam da umor koji proistice iz tvoje profesije cini laksim da se pozeli da niej samo sala
tasadebeli tasadebeli 13:20 03.01.2013

Re: Zanimljivo

antioksidant
Шта ти мислиш? trebalo bi ali to ne opravdava bilmeza koji ga je gadjao brisacemi da
Шала, АО, само шала... sve ok, samo znam da umor koji proistice iz tvoje profesije cini laksim da se pozeli da niej samo sala







Нема оправдања ни за једног ни за другог, наравно...

Умор? Ма јок...

Hansel Hansel 13:22 03.01.2013

Re: Zanimljivo

Овај клинац би требало да се запита какве то рефлексе у тим годинама има, онај Буш је измакао летећој ципели као видра, а ова мрцина...

Иначе, има тумачења с којима се прилично слажем, да до насиља (које није патолошки мотивисано) обично долази када се другачије не може допрети до некога. Или, бар, када је особа која је постала насилник исцрпела сва средства из свог репертоара. (EDIT: А ово, руку на срце, и не видим као неко насиље... мислим, сунђер... )

blogovatelj blogovatelj 18:14 03.01.2013

Re: Zanimljivo

Zanimljivo mi je da niko nije obratio pažnju na ovo! Klopanje, gustiranje Coca Cole, kuckanje poruka na mobilnom i šta već sve ne...


U Severnoj Americi je sasvim normalno da na koledžima i univerzitetima studenti u toku predavanja jedu i piju.
Korišćenje mobilnih telefona nije dozvoljeno.
Za srednje škole ne znam, ali pitaću decu pa vam javljam.
Znam da im u osnovnoj školi nije bilo dozvoljeno da žvaću žvake.

PS.

Ako na nekim predavanjima/vežbama ishrana nije dozvoljena zbog bezbednosti ili ma kog drugog razloga, onda u učionici postoji znak koji kaže da nije dozvoljeno.

PSS.

Konzumiranje vode iz plastične flaše je uvek dozvoljeno.
Jukie Jukie 18:33 03.01.2013

Re: Zanimljivo

blogovatelj
U Severnoj Americi je sasvim normalno da na koledžima i univerzitetima studenti u toku predavanja jedu i piju.Korišćenje mobilnih telefona nije dozvoljeno.Za srednje škole ne znam, ali pitaću decu pa vam javljam.Znam da im u osnovnoj školi nije bilo dozvoljeno da žvaću žvake.

U nekim školama je zabranjeno da se ne bi sakupljali miševi (zbog mrvica), a u drugima je suprotno: nastavnici MORAJU deci da podele hranu koju je dala država i da deca to jedu u klupama pred početak prvog časa, jer ako to ne urade, onda im država ne da ne znam koliko nekih drugih para pa onda nemaju od čega da kupe kredu. Nije važno da li deca pojedu ili samo otvore i bace u kantu, važno je da se ritual primopredaje lanč-paketa obavi po propisu, i voila! eto tonera u štampaču za hendaute.
blogovatelj blogovatelj 22:31 03.01.2013

Re: Zanimljivo

U nekim školama je zabranjeno da se ne bi sakupljali miševi (zbog mrvica), a u drugima je suprotno


Pitao sam dete kako je kod njega u školi (srednjoj)
1. Vodu sme svako da pije. Ne sme iz čaše nego iz nečega odakle voda ne sme da se prospe, npr. termos ili plastična flaša
2. Niko ne sme da jede
3. Bezalkoholna pića zavise od volje profesora
4. Žvake ne bi smele ali profesori uglavnom dozvoljavaju
golubica.bg golubica.bg 11:48 03.01.2013

Ono sto je meni uvek smetalo

...u nastavi likovnog, sto u osnovnoj, sto u srednjoj skoli, je ocenjivanje crteza. A zasto mi je smetalo - zato sto sam bila beznadezan slucaj. Isla u muzicku skolu, dramske sekcije, bavila se plesom, pisala, ma sve moze, ali crtanje i slikanje kao da sam tek upisala osnovnu skolu (tek mnogo kasnije sam radila gomilu testova i saznala da su mi matematicke i verbalne sposobnosti off the chart, a mehanicke i percepcija plac majke bozje ). I jos ja kao bila optimista, pa kontala, ako se zaista potrudim, ne moz' bas toliko da ne valja, videce se valjda bas taj trud. Ali ne, uciteljica je uzivala praveci spektakl od poklanjanja te petice iz likovnog, u visim razredima se i ne secam... Ali kad sam dosla u gimnaziju - procvetala sam! Mozda ne umem na slikam, ali i te kako umem da uzivam u tudjim radovima. I jos citam blog i vidim profesorka nudi power point prezentaciju ucenicima. Jok brale, u moje vreme su se koristili slajdovi, ali oni "originalni" sa sve projektorom cija je slika bila uzasno mala i u nekom cosku, pa pola ucionice nije moglo posteno ni da vidi...

U svakom slucaju, nevezano za licno iskustvo, zaista smatram da bi likovno i muzicko trebalo da budu izborni predmeti (ali obavezni po izboru, dakle bar jedan iz te "umetnicke" glupe). Tako bi na casu bila deca koja su koliko-toliko motivisana i zaista zele da budu na casu, a to pravi ogromnu razliku. Siroko znanje u gimnaziji je ok, ali bojim se da ga niko vise i ne dobija, pa je u tom slucaju bezbolnije insistirati na predmetima od kojih ce ucenici imati najvise koristi, a dati im mogucnost izbora za ostalo.
dragoljub92 dragoljub92 12:13 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

Ali ne, uciteljica je uzivala praveci spektakl od poklanjanja te petice iz likovnog,

e, zato smo mi imali selju,sam sebe je zvao seljak,nastavnika likovnog koji nam je objasnio kako ocenjuje radove,povod je bio cepotina(deminutiv od cepanka,u 6-7 je već utepao 180 i kusur) daklem selja kaže aj radovi na cenu ,cepanka iziđe sa svoje remek delo ,svet u saksiju,ceo razred se iskida od smejanje našta je liči cvet a tek saksija.kad ono međutim,selja kaže ja ovde ne ocenjujem tačnost ni talenat jer ga cepanka nema ni u naznakama,ocenjujem trud koji je uložio i dao mu 4+,misi samo sagomo glave i propadomo u zemlu.al zato mi ćetkica,razredna u umetnićku i profesorka primenjene grafike, rekla da je baš briga kolki sam ja trud uložio u svoj rad u umetnosti se računa samo rezultat.pogledamo se u razred,promislimo i ZAKLJUČIMO DA JE ĆETKICA 1000% U PRAVU.pazite tu se dvaes osobenjaka ,koji ni oko čega nisu mogli da se slože ,saglasili da je to savim pošteno ocenjivanje.
Hansel Hansel 12:34 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

Можда има неке везе, Драгољубе, што сте ви у Уметничкој изабрали да се тиме у животу бавите.
dragoljub92 dragoljub92 14:43 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

Hansel
Можда има неке везе, Драгољубе, што сте ви у Уметничкој изабрали да се тиме у животу бавите.

pa to je i pojenta moe desertacije,dupli standardi ne možeš od dece da tražiš isti kvalitet kao od onih koji imaju talenat i koji uče to kao profesiju i da ti odgovorim na ono pitanje šta sam radio ,pa crtao sam deci zadatke koje im je zadavao. budala im dala kompoziciju sa flašom draperijom i cvećem,to bre mi u srednju smo radili,mislim nije uredu tražiti to što se traži od dece ,jer ako mu je dao 5 za moj crtež ej? jedino ako ja ne umem ič da crtam pa mi crteži liče na osnovačke,a ne bi reko.
bolid1 bolid1 14:48 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

dragoljub92
dece ,jer ako mu je dao 5 za moj crtež


Ova budala iz moje osnovne slala kevine crteze na izlozbe i jos me hvalila po skoli...dodje i kaze: Kosta, saljemo ti rad na izlozbu! Celo odeljenje se preparira od smeha
dragoljub92 dragoljub92 14:53 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

Kosta, saljemo ti rad na izlozbu!

meni je plakat stajao u ŽIŠ u hol,ej verovatno sam ja promašio školu.
Jukie Jukie 16:00 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

bolid1

dragoljub92dece ,jer ako mu je dao 5 za moj crtež Ova budala iz moje osnovne slala kevine crteze na izlozbe i jos me hvalila po skoli...dodje i kaze: Kosta, saljemo ti rad na izlozbu! Celo odeljenje se preparira od smeha

Mene je u školi (mislim da smo bili 6. ili 7. razred?) pitala drugarica da joj nacrtam nešto što ona nije umela (robijaše u Aušvicu kako sede na podu u velikoj sobi, a sve to tušem po namočenom papiru pa da linija dobije iskrzane ivice kao bodljikava žica) i onda se nastavnica borila za dah kako je to lepo (koja morbidna žena) i onda je to poslala na neko takmičenje
Hansel Hansel 16:28 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

dragoljub92

HanselМожда има неке везе, Драгољубе, што сте ви у Уметничкој изабрали да се тиме у животу бавите.pa to je i pojenta moe desertacije,dupli standardi ne možeš od dece da tražiš isti kvalitet kao od onih koji imaju talenat i koji uče to kao profesiju i da ti odgovorim na ono pitanje šta sam radio ,pa crtao sam deci zadatke koje im je zadavao. budala im dala kompoziciju sa flašom draperijom i cvećem,to bre mi u srednju smo radili,mislim nije uredu tražiti to što se traži od dece ,jer ako mu je dao 5 za moj crtež ej? jedino ako ja ne umem ič da crtam pa mi crteži liče na osnovačke,a ne bi reko.

Pitao sam "štO", ne "štA" -- kakve veze ima šta im je dao, dao je to svoj deci, ne samo tvojoj. I tako mu dođu deca kojoj roditelji rade domaće i onda oni misle da i treba da nastave s takvim zadacima... i to postane kriterijum za 5, jer više ocene nema. Zato i sistem domaćih treba promeniti, ali da ne davim...


dragoljub92 dragoljub92 17:56 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

Zato i sistem domaćih treba promeniti, ali da ne davim...

ma šta će im domaći ,postaviš flajku,krpu cvetak i dagi da crtaju i što nacrtaju za 2 časa to im je.šta će crtaju mesec dana?
ne postoji ni jedan razlog da klinac koji ume jedino da nacrta čiča glišu dobije keca iz likovnog,a dal osnovna treba da uči teoriju ili ne to je iznad mojih sposobnosti i tu se nebih mešao.
danas čuh na radiju da smo 2010e dobili novi pravopis. tako da sam ja sad u zaostatku 4 pravopisa za ovih mojih 54 godine,dal se srpski jezik toliko promenio za ovih pola veka?
Hansel Hansel 23:56 03.01.2013

Re: Ono sto je meni uvek smetalo

danas čuh na radiju da smo 2010e dobili novi pravopis. tako da sam ja sad u zaostatku 4 pravopisa za ovih mojih 54 godine,dal se srpski jezik toliko promenio za ovih pola veka?

Ja se na tvom mestu ne bih zbog toga brinuo...

A slažem se u vezi s tim pravopisnim lutanjima, posle pola veka se setili da se, na primer, više ne pišu dvojna ženska prezimena s crticom... Slažem se i u vezi s domaćim, to sam otprilike isto mislio, ili bi bila moguća neka varijanta u produženom boravku...
mikele9 mikele9 12:47 03.01.2013

Stručno usavršavanje

Autorka
Profesori moje škole i ja smo upravo završili Seminar online Blog, Facebook i Twitter u nastavi. Tekst Šta će mi ovo kamenje je nastao kao vežba za ovaj seminar.
adv adv 13:38 03.01.2013

Mogu i virtuelne izložbe da se organizuju

http://www.googleartproject.com/

i eto zabavnog časa Likovnog
dragoljub92 dragoljub92 14:48 03.01.2013

Re: Mogu i virtuelne izložbe da se organizuju

adv
http://www.googleartproject.com/

i eto zabavnog časa Likovnog

mene otvara kanaletovu sliku al sve neki penđeri za dalje ,mrzi me da odgonetam
arianna arianna 15:43 03.01.2013

Re: Mogu i virtuelne izložbe da se organizuju

dragoljub92
adv
http://www.googleartproject.com/

i eto zabavnog časa Likovnog

mene otvara kanaletovu sliku al sve neki penđeri za dalje ,mrzi me da odgonetam


svaki put kad klikneš na link, otvara se nova slika

evo još jedne galerije
i
Sikstinske kapele
adv adv 08:12 04.01.2013

Re: Mogu i virtuelne izložbe da se organizuju

Google je obišao većinu najpoznatijih svetskih muzeja i u visokoj rezoluciji slikao najznačajnija dela, moguće su virtuelne šetnje kroz sam prostor muzeja, "zumiranje" do najsitnijih detalja... možda jedan od najboljih sajtova na netu! Samo se mora malo potruditi :)
arianna arianna 08:29 04.01.2013

Re: Mogu i virtuelne izložbe da se organizuju

ili virtuelni murali

primer:


Mural - mozaik sastavljen od slika 216 umetnika. Svaki ima svoj kvadrat. <<<


Klikom na bilo koji kvadrat dobija se druga slika, kao i podaci o slikaru.
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 18:00 03.01.2013

Потписујем!

Овај блог могу и ја да потпишем, само да речи ликовно, ликовна култура, заменим речима руски језик! Потпуно иста ситуација, а највише ме нервира ово:

Kolege:

- Moraju da uče likovno i muzičko više od matematike, fizike ...

- Daj mu pet šta te košta!

- Šta oni hoće od te dece ?! (misli se na profesore umetnosti koji idu u paru, muzičko, likovno)

- Tvoj predmet je lep. (Slažem se).

- Vidi ocene iz likovnog su niže od ...

- Tvoj predmet je lak, malo se igraš sa decom...

- Imaju kontrolnu vežbu iz likovnog?!

I tako dalje...


Лепо да се !

И док сам још ту да цитирам и једног свог познаника. Када је његова ћерка уписала Филолошки факултет, француски језик, његов коментар био је:

''У просвети раде неспособни мушкарци и жене способних мужева.''

Иначе, наведени је адвокат, даклеМ интелектуалац. Па кад нам интелектуалци овако мисле....
Out of Beirut Out of Beirut 18:17 03.01.2013

три идеје

Ја сам љубитељ ликовне уметности, цртајући сам често проводио и по неколико сати дневно. Али оцењивање сам сматрао чудноватим, грозним, неадекватним. Прави подстицај ми је била селекција дела која би била јавно изложена у току следеће недеље. А оцењивање? Оцењујте пре оне који су одговорни да деци обезбеде осећај слободе, спокоја и личне важности. Из тих ствари уметнички интерес и уметнички резултати проистичу као по природној законитости. Шта ћемо још оцењивати, степен личне среће и здравља? У психологији је познато да је сврха оцена и пресуда учвршћивање друштвене хијерархије.

Такође нисам волео задатке који траже испробавање свега и свачега. Кад си у школском узрасту, најважнији су ти чистоћа и јединство како доживљаја, тако и личне воље. (Помислите на Стару Грчку и Стоицизам.) Пробање потпуних новотарија по заадатку може лако све то покварити, те створити осећај дезоријентисаности и фрустрације. Штавише, час уметности је дигресија у односу на остале часове, па су истраживања с новим техникама долазила као дигресија на дигресију, другим речима стање без ограничења - које је малтене по дефицинији непријатељ стицања било каквог умећа.

Такође, апсурдно ми је било чекати у доколици да се одређени материјал осуши. Уметност је била страст, а страст не може тако да чека! Дужност је вође наставе да рачуна да страст увек постоји и да је само треба исправно канализовати.
dragoljub92 dragoljub92 20:28 03.01.2013

Re: три идеје

Такође, апсурдно ми је било чекати у доколици да се одређени материјал осуши.

nikad slikar od tebe
coviax coviax 18:34 03.01.2013

Smarači...

I mene je ovo smorilo...Toliko sujete bez sadržaja...Svi se nešto guraju a skoro niko nema šta interesantno da bekne!
Kad ste mene smorili-kako ste tek decu!
Pardon!!! Ija spadam među vas smarače...
Koliko je mlađih od 16 godina čitalo ovaj blog??? O
Hansel Hansel 23:50 03.01.2013

Re: Smarači...

Ko te šiša, nama je interesantno.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:03 04.01.2013

Re: Smarači...

Koliko je mlađih od 16 godina čitalo ovaj blog???

Samo bi nam još insajderi falili...
razmisljam razmisljam 00:17 04.01.2013

Re: Smarači...

Hansel
Ko te šiša, nama je interesantno.


Не допада ти се колегина фризура?



А сад озбиљно.
По мом мишљењу, има ту једна грешка већ од старта. Деца у основној школи осам година цртају, али се ретко ко од наставника ликовног сети да им, чисто успут, покаже макар фотографију неке познате слике, скулптуре, грађевине... Или да фотке окачи свуда по кабинету, па да деца, гледајући около, нешто и запамте.
Да не причам да се у случају мог Малог Детета за тих осам година није стигло даље од оловке, фломастера и дрвених бојица. Ништа водене бојице, темпере, воштане бојице... Туш, мозаик, витраж, креду да и не помињем.
И сад, нека деца имају, па, рецимо, срећу, да им родитељи обрате пажњу на то што чини историју уметности, али већина то не учини.
Кад деца крену у средњу школу, најчешће се по први пут сретну са свим тим сликарима, вајарима, архитектонским и уметничким правцима, и наравно да им је тешко да све то савладају, поготово када се узме у обзир да је градиво сажето ( што у мом слободном преводу значи сабијено у мањи фонд часова ).
Збиља не знам да ли се макар мало историје уметности учи у осмогодишњој школи, али мислим да би, макар факултативно, док деца цртају, ваљало поменути по које име, ако ништа друго, у виду анегдоте или занимљиве приче о настанку неког дела. А тога сигурно има и деци би се свакако нешто примило. Самим тим би им било далеко лакше да савладају градиво у средњој школи.
bocvena bocvena 10:11 04.01.2013

Re: Smarači...

Sva deca vole da crtaju. To je pismo koje savladaju pre slova. I sve im je jedno koja je tema i koja tehnika. Neki su talentovaniji i motivisaniji, neki manje. Otuda posao nastavnika likovnog u osnovnoj školi nije da ocenjuje talenat već odnos prema radu, trud, kreativnost. Dakle, ne mogu svi imati petice, ne ulažu svi isti trud, bili talentovani ili ne. A roditelji koji crtaju umesto svoje dece su mi potpuno nejasni. Koju poruku šaljete deci? Najbitnija je ocena. To je jedan tupav i nebitan predmet i žao mi da zbog njega imaš lošiji uspeh. Nemoj ti, sine, vidiš da si nesposoban, daj, tata će.

Ovo manje više važi za svaki predmet. Džaba ti pamet, ako je ne koristiš. Profesorski posao je da se izvrne naopačke da bude zanimljiv, jasan u predavanju i dosledan u ispitivanju i ocenjivanju, ali osnovna motivacija mora da bude đačka, unutrašnja. Ova igra ping ponga - ko je kriv što motivacija izostaje je više smešna.

Motivacija treba da je znanje samo po sebi. Ne školski sistem i ocena. Kako i zašto prirodnu dečiju radoznalost ubijemo u tom procesu je takođe bitno pitanje. Ako se složimo da nam je znanje bitnije od ocena, onda nam treba i takav školski sistem, i tako vaspitani profesori, roditelji i đaci.

Ali ako svi pričamo jedno, a radimo drugo, šta onda kukamo da su rezultati nezadovoljavajući?

EDIT: Ne znam da li ima istorije umetnosti na nastavi likovnog u osnovnoj školi, ali je ima sasvim dovoljno u okviru istorije kao predmeta. Ono što nedostaje je dobra volja i trud da se predmetni nastavnici sinhronizuju i rade zajednički na tematskim celinama. Npr. da u isto vreme rade renesansu i iz srpskog, i istorije, i fizike i likovnog. Pa učenici i roditelji zajedno sa profesorima da naprave renesansni vašar. Nisam ja ovo izmislila, rade to odavno i kod nas i po svetu. Samo treba da se omasovi.
Jukie Jukie 11:05 04.01.2013

Re: Smarači...

bocvena
Ono što nedostaje je dobra volja i trud da se predmetni nastavnici sinhronizuju i rade zajednički na tematskim celinama. Npr. da u isto vreme rade renesansu i iz srpskog, i istorije, i fizike i likovnog. Pa učenici i roditelji zajedno sa profesorima da naprave renesansni vašar. Nisam ja ovo izmislila, rade to odavno i kod nas i po svetu. Samo treba da se omasovi.

Ono što nedostaje je i plan i program po kome to može da se uradi, a ne da imaš unapred zadato kog časa šta radiš jer imaš 11 časova za ovu nastavnu temu u novembru i decembru, a kolega tu oblast radi u aprilu ili sledeće ili prošle godine.
Iz biologije je ekologija prebačena u osmi razred pa sad ne može da se pravi korelacija između ekosistema i geografskih oblasti sveta. Npr. iz geografije se radi indijska podoblast a iz biologije organi za disanje tako da ne možeš da napraviš korelaciju sa indijskim ekosistemima.
bolid1 bolid1 13:18 04.01.2013

Re: Smarači...

bocvena
Sva deca vole da crtaju.


Istina!

bocvena
A roditelji koji crtaju umesto svoje dece su mi potpuno nejasni. Koju poruku šaljete deci?


Hmmm, nesto kao: batali, dete, budalu!

Vid', meni da 2 jer sam nacrtao, nacrta keva i da mi 5...toj zeni nije palo na pamet da tu nesto ne stima, ne, crtez je lep, evo ti 5 i zdravo...rekoh vec na par mesta, u biti je bilo krvavo smesno, samo kad smo provalili kako funkcionise.
sneza.lazarevic sneza.lazarevic 13:42 04.01.2013

Re: Smarači...

bocvena
Sva deca vole da crtaju. To je pismo koje savladaju pre slova. I sve im je jedno koja je tema i koja tehnika. Neki su talentovaniji i motivisaniji, neki manje. Otuda posao nastavnika likovnog u osnovnoj školi nije da ocenjuje talenat već odnos prema radu, trud, kreativnost. Dakle, ne mogu svi imati petice, ne ulažu svi isti trud, bili talentovani ili ne. A roditelji koji crtaju umesto svoje dece su mi potpuno nejasni. Koju poruku šaljete deci? Najbitnija je ocena. To je jedan tupav i nebitan predmet i žao mi da zbog njega imaš lošiji uspeh. Nemoj ti, sine, vidiš da si nesposoban, daj, tata će.



E pa zavisi kako časovi izgledaju. Jeste bilo davno, ali se sećam odlično časova likovnog iz osnovne škole.
Nastavnik nam zada nešto da nacrtamo-naslikamo, a onda sam sedne za štafelaj i radi svoju sliku. Mi gledamo i učimo od njega. Povremeno prošeta, svakome da po neki savet kako da nešto ispravi, doda... Nekima čak i sam "interveniše" i time im na tom njihovom radu pokaže praktično kako na pr. da se dobije utisak perspektive, ili čega već...
Nikada nismo imali domaći, pa nije ni bilo prilike da roditelji crtaju umesto nas.
Tako smo probali i različite tehnike i iako ni malo nisam talentovana, na njegovim časovima sam uživala...
coviax coviax 14:39 04.01.2013

Re: Smarači...

sneza.lazarevic
bocvena
Sva deca vole da crtaju. To je pismo koje savladaju pre slova. I sve im je jedno koja je tema i koja tehnika. Neki su talentovaniji i motivisaniji, neki manje. Otuda posao nastavnika likovnog u osnovnoj školi nije da ocenjuje talenat već odnos prema radu, trud, kreativnost. Dakle, ne mogu svi imati petice, ne ulažu svi isti trud, bili talentovani ili ne. A roditelji koji crtaju umesto svoje dece su mi potpuno nejasni. Koju poruku šaljete deci? Najbitnija je ocena. To je jedan tupav i nebitan predmet i žao mi da zbog njega imaš lošiji uspeh. Nemoj ti, sine, vidiš da si nesposoban, daj, tata će.



E pa zavisi kako časovi izgledaju. Jeste bilo davno, ali se sećam odlično časova likovnog iz osnovne škole.
Nastavnik nam zada nešto da nacrtamo-naslikamo, a onda sam sedne za štafelaj i radi svoju sliku. Mi gledamo i učimo od njega. Povremeno prošeta, svakome da po neki savet kako da nešto ispravi, doda... Nekima čak i sam "interveniše" i time im na tom njihovom radu pokaže praktično kako na pr. da se dobije utisak perspektive, ili čega već...
Nikada nismo imali domaći, pa nije ni bilo prilike da roditelji crtaju umesto nas.
Tako smo probali i različite tehnike i iako ni malo nisam talentovana, na njegovim časovima sam uživala...

Vidi-i moj bio slićan...
I bio u likovnoj sekciji s drugarom vodeći u školi...
A onda gimnazija i jedna indolentna baba kod koje smo samo biflali i koja nas
posle mesec dana rešetala i ja prvu trojku iz umetnosti...Jeste i pubertet i
slab motiv za to gradivo,a jači motiv za devojkama (Ih-100xjači...),ali i
baba za pod kamion...
Babe su mi inače stalno kvarile prosek...
Na studijama su mi profe bili muški,a i mene prošao pubertet...Doduše,motiv
za curama nije,ali se bar razbistrilo oko mene.
Smarači,ukljućujući i opićene ministre o tom uopšte ne vode računa! Kao što
sam več i rekao-pedagogija (psihologija dece) 0.
bocvena bocvena 15:42 04.01.2013

Re: Smarači...

Vid', meni da 2 jer sam nacrtao, nacrta keva i da mi 5...toj zeni nije palo na pamet da tu nesto ne stima, ne, crtez je lep, evo ti 5 i zdravo...rekoh vec na par mesta, u biti je bilo krvavo smesno, samo kad smo provalili kako funkcionise.


Ja mislim da ste svo troje zaslužili (metaforičkog) keca: i profanka, i ti i mama. Jer izgleda nikome od vas nije bilo bitno da ti uživaš u crtanju, pa ćeš se više truditi, pa će i ocena biti bolja. Svi ste išli linijom manjeg otpora. Ti si viđen za duduka, profanka za budalu, a mama je spasila dete od dvojke. To ti je taj začarani krug prebacivanja odgovornosti.

U suštini, u idealnoj školi, profanka bi našla način da i ti (možda potpuno netalentovan) uživaš u njenim časovima, ti bi se trudio iz petnih žila da poboljšaša svoje sposobnosti, a mama bi bila zadovoljna sa najboljom ocenom koju ti možeš da imaš iz tog predmeta. Pa bila to i trojka/četvorka. Jer likovno i muzičko nisu ocene za popravljanje proseka, već predmeti za zadovoljstvo i opšte obrazovanje.

(ne shvataj ovo lično, varijacije na ovakvo viđenje umetničkih predmeta su česte. i ne isključuju ni sasvim loše profesore i sasvim bahate đake)
blogovatelj blogovatelj 18:12 04.01.2013

Re: Smarači...

E pa zavisi kako časovi izgledaju. Jeste bilo davno, ali se sećam odlično časova likovnog iz osnovne škole.
Nastavnik nam zada nešto da nacrtamo-naslikamo, a onda sam sedne za štafelaj i radi svoju sliku. Mi gledamo i učimo od njega. Povremeno prošeta, svakome da po neki savet kako da nešto ispravi, doda... Nekima čak i sam "interveniše" i time im na tom njihovom radu pokaže praktično kako na pr. da se dobije utisak perspektive, ili čega već...
Nikada nismo imali domaći, pa nije ni bilo prilike da roditelji crtaju umesto nas.
Tako smo probali i različite tehnike i iako ni malo nisam talentovana, na njegovim časovima sam uživala...


U osnovnoj školi sam imao dvoje nastavnika likovnog.
Peti i šesti razred, nastavnica kojoj je najvažnije bilo da se dve nijanse vodene boje ne pomešaju na slici. Potpuno nezainteresovana da nam bilo šta pokaže, nadmenost je izbijala iz svake njene reči. Od nje ništa nisam naučio, imao sam četvorku cele godine, na kraju mi je poklanjala peticu zbog drugih ocena.
I mrzeo sam likovno.
A onda u sedmom razredu...
Došao je nastavnik Stanko i likovno mi je postalo uživanje. Tek onda sam shvatio kakva je to magija.
Hansel Hansel 19:25 04.01.2013

Re: Smarači...

Došao je nastavnik Stanko i likovno mi je postalo uživanje. Tek onda sam shvatio kakva je to magija.

Sad mi sinu ideja... kada bi nekog zanimao kvalitativni skok naših škola... pa da anketira đake i pronađe nastavnike/profesore koji najbolje rade... pa da oni licenciraju svoj metod, a drugi da biraju koji će od nekoliko najuspešnijih da prihvate da sprovode, kad već sami nisu dovoljno "nadahnuti"... Ne bi bilo idealno, ali bi valjda bilo bolje?
Jukie Jukie 21:47 04.01.2013

Re: Smarači...

Hansel
kada bi nekog zanimao kvalitativni skok naših škola... pa da anketira đake i pronađe nastavnike/profesore koji najbolje rade... pa da oni licenciraju svoj metod, a drugi da biraju koji će od nekoliko najuspešnijih da prihvate da sprovode, kad već sami nisu dovoljno "nadahnuti"... Ne bi bilo idealno, ali bi valjda bilo bolje?

Izgubio si me kod "anketira đake i pronađe nastavnike/profesore koji najbolje rade". Đacima je bre stalo da se što više zabavljaju a što manje rade ( "kad će ako neće tada" itd. itd.). Jedino bi vredelo anketirati odrasle o bivšim nastavnicima, a do tada su ti nastavnici pred penzijom i više nemaju energije i verovatno ih tadašnji đaci više ne konstatuju kao ranije
Hansel Hansel 00:54 05.01.2013

Re: Smarači...

Мислим да си ти изгубио нит с претходним коментаром блоговатеља. Прочитај шта је написао. Не поричем да накнадно некад неко установи да није ценио некога кога је требало, али деца ипак умеју да препознају доброг предавача. Бар су наше генерације то умеле, ми смо имали довољно радозналости. (Данас су клинци можда и превише затрпани разним информацијама, небитним, наравно, које им заглушују "радну меморију".)

Узгред, рече вечерас проф. др Стеван Јокић, утемељивач програма "Руке у тесту", да школа доказано убија радозналост. То се зна одраније, да је прилично често. А није уопште нужно.
49 41 49 41 03:39 04.01.2013

Kamenje

U stanu na Balkanu, su ostale bar tri tegle kamenja.

Skupljani su kamencici u dokolici po nekim ostrvima, planinskim porocima i ko zna gde jos.

Bili si u teglicama sa vodom, jer tada imaju pun sjaj i boju kao kada su bili nadjeni i doneseni.
Vodu promenis jednom mesecno ili kad se setis; opet u dokolici.

Stvarno, a zasta mi je sluzilo to kamenje?
mikele9 mikele9 11:32 04.01.2013

Re: Kamenje

U stanu na Balkanu, su ostale bar tri tegle kamenja.

Skupljani su kamencici u dokolici po nekim ostrvima, planinskim porocima i ko zna gde jos.

Bili si u teglicama sa vodom, jer tada imaju pun sjaj i boju kao kada su bili nadjeni i doneseni.
Vodu promenis jednom mesecno ili kad se setis; opet u dokolici.

Stvarno, a zasta mi je sluzilo to kamenje?

E ovde se ja ubacujem Imao sam teglice s kamenčićima u vodi i tačno sam znao gde sam ih skupljao a imao i kamenje većih dimenzija po policama, ladicama... Zašto? Uživao sam gledajući ih i prisećajući se potoka, jezera, mora, planina...po kojim sam ih skupljao
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:58 04.01.2013

Re: Kamenje

Meni su likovno i muzicko bili omiljeni predmeti (a kasnije i profesija). Urodjena sklonost pa mi je islo glatko, a casovi bili prekratki.

Moja mama je sacuvala, izmedju ostalog, moju svesku iz biologije - osnovna skola (drugi primer podsticanja likovnog kod prirodnih predmeta) gde smo imali zadatak plus da anatomiju (misici, skelet, epiderm...) crtamo posle svakog predavanja. Sto se pokazalo kao najbolji nacin da u detalj zapamtimo nauceno, 100x bolje nego uobicajena/siroko rasprostranjena praksa bubanja napamet i zaborava cim ocenjivanje prodje.



mikele9 mikele9 14:22 04.01.2013

Re: Kamenje

Meni su likovno i muzicko bili omiljeni predmeti (a kasnije i profesija). Urodjena sklonost pa mi je islo glatko, a casovi bili prekratki.

Moja mama je sacuvala, izmedju ostalog, moju svesku iz biologije - osnovna skola (drugi primer podsticanja likovnog kod prirodnih predmeta) gde smo imali zadatak plus da anatomiju (misici, skelet, epiderm...) crtamo posle svakog predavanja. Sto se pokazalo kao najbolji nacin da u detalj zapamtimo nauceno, 100x bolje nego uobicajena/siroko rasprostranjena praksa bubanja napamet i zaborava cim ocenjivanje prodje.

Ja, Mikele: I meni
A podseti me da je moju svesku iz biologije (osnovna škola), nastavnik redovno slao na neka takmičenja. Uživao sam da crtam sve što je ON predavao
Jukie Jukie 15:53 04.01.2013

Re: Kamenje

Predlažem da se fond časova biologije poveća na šest nedeljno
49 41 49 41 17:02 04.01.2013

Re: Kamenje

mikele9
U stanu na Balkanu, su ostale bar tri tegle kamenja.

Skupljani su kamencici u dokolici po nekim ostrvima, planinskim porocima i ko zna gde jos.

Bili si u teglicama sa vodom, jer tada imaju pun sjaj i boju kao kada su bili nadjeni i doneseni.
Vodu promenis jednom mesecno ili kad se setis; opet u dokolici.

Stvarno, a zasta mi je sluzilo to kamenje?

E ovde se ja ubacujem Imao sam teglice s kamenčićima u vodi i tačno sam znao gde sam ih skupljao a imao i kamenje većih dimenzija po policama, ladicama... Zašto? Uživao sam gledajući ih i prisećajući se potoka, jezera, mora, planina...po kojim sam ih skupljao


Isti slucaj. "Pokrade" mi davnogodisnje motive.

Davno, bio sam sa grupom planinara za praznik-negde izmedju Zelengore i Maglica.

Dok su oni leskarili-odmarali se u pauzi; odhodao sam uz planinski potok.
Onda sam naleteo u potoku i oko njega na izlomljno kamenje 1, 2 kg boje safira.od tamno do svetlo zelenog.

Izgledali su fantasticno, posebnooni u vodi.
Pomislio sam, da nije mozda vrsta poludragog kamena?!?

Ubio sam se da nadjem manje komade ili potrosio snagu i vreme da polomim na manje.

Nije islo, a ostali su prizivali - pokret, idemo dalje.


tasadebeli tasadebeli 21:54 04.01.2013

Re: Kamenje


О камењу и животу


Сви причате о читавим теглама камења које сте скупљали годинама, а мене срамота да признам да имам и чувам само три камичка (а сваке године шетајући по разним поднебљима скупљам, као и Микеле, гомиле камења, па их онда побацам).

Од та три, један ме је лупио у шлем после неке експлозије у ЈНА пре 30 година (није камен мудрости, одмах да констатујемо!). Други је са Свете Горе, први камичак који сам узео у руку по силаску са трајекта. Трећи, то је заветни камен који сам једне звездане ноћи на Хвару, уз само море, добио од своје суђенице у размени заветног камења. (Она је свој изгубила! Каже:"Ту је негде у кући, треба само да га нађем..."

И то је то. Три камичка, читав живот стане у њих.





Hansel Hansel 00:46 05.01.2013

Re: Kamenje

Хехе, али ако одеш на Акропољ, не вреди ти да тамо узимаш каменчиће... Тамо их редовно довозе камионом, јер сви туристи узимају бар по један за успомену.

Ја нисам био, али сам недавно сазнао... а сигурно није само тамо тако...
G r o f G r o f 20:31 04.01.2013

Moj profesor iz gimnazije


Zahvaljujem mu na trudu.
http://www.stipegolac.com/
mikele9 mikele9 01:59 05.01.2013

Re: Moj profesor iz gimnazije

Zahvaljujem mu na trudu.
http://www.stipegolac.com/

Stipe Golac rođen je 13. travnja 1939. godine u Ribniku kraj Gospića. Nakon završena četiri razreda gimnazije u Gospiću, upisuje se u Školu primijenjenih umjetnosti u Zagrebu, gdje je 1961. godine diplomirao u klasi profesora Vilka Selana. Diplomirao je Akademiju primijenjenih umjetnosti u Beogradu 1966.g. u slikarskoj klasi profesora Mihajla Petrova. Nakon završenog studija vraća se u Gospić, gdje se zapošljava u Gimnaziji "Nikola Tesla" i Pedagoškoj akademiji kao profesor likovnog odgoja. 1966. priređuje prvu samostalnu izložbu slika, kojom započinje iznimno plodnu izložbenu djelatnost ostvarenu u niz slikarskih opusa u kojima emocije sustižu i nadopunjavaju jedna drugu, oslobođene u crtežima, akvarelima i uljima. Djela su to puna svjetlosti, boje i gibanja, koja je dosad izložio na 69 samostalnih i više od stotinjak skupnih izložaba u zemlji i inozemstvu. Jedan je od organizatora Likovne galerije u Gospiću i poznate izložbe u Ličko-senjskoj županiji "Lički likovni anale" na kojoj su od 1966. do danas izlagali najpoznatiji hrvatski slikari, kipari i grafičari. Od 1977. prelazi na Pedagoški fakultet u Rijeci, radna jedinica Gospić, gdje od 1997. radi kao redoviti profesor metodike likovne kulture. U dva mandata bio je dekan na Visokoj učiteljskoj školi u Gospiću. Kao pedagog objavio je brojne stručne tekstove s područja kulture, umjetnosti, odgoja i obrazovanja. Njegovih deset knjiga aforizama "bez dlake na jeziku", neiscrpno su ljusko i humano blago koje nam je podario. Na Prvom hrvatskom festivalu humora i satire, održanom u Slavonskom Brodu 2001., dobio je zlatnu plaketu i prvu nagradu za aforizme. Silnom energijom i ljubavlju nastali su ciklusi slika "Velebitski pejzaži", "Kameni cvjetovi" i "Likovni doživljaji" kojima Stipe Golac daje novu vitalnost u suvremenoj hrvatskoj pejzažnoj umjetnosti. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika. Uvršten je u Likovnu enciklopediju i Hrvatski biografski leksikon. Živi i radi u Gospiću.

Imao si sreću!!! Stipi želim dug i nadalje plodan život!
P.S. Meni je u osnovnoj školi predavao Nikola Vujošević, danas član CANU a u gimnaziji Cvetko Lainović.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 02:20 06.01.2013

Podilazila me jeza...

...suspens je dostigao vrhunac pred kraj. I onda, hvala bogu:
Pitam u strahu da će izaći ceo razred. Ostaju.

Ja (na kraju školske godine)

- Imamo stvarno dobre djake!


Huh... Al' bez ironije, stvarno mi laknulo. Malo...
mikele9 mikele9 12:46 06.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

...suspens je dostigao vrhunac pred kraj. I onda, hvala bogu:

Pitam u strahu da će izaći ceo razred. Ostaju.

Ja (na kraju školske godine)

- Imamo stvarno dobre djake
!


Huh... Al' bez ironije, stvarno mi laknulo. Malo...

Autorka i misli tako kako je napisala
Hansel Hansel 15:40 06.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

Ako ovo bude još neko pročitao... pade mi na pamet ona replika iz "Sabirnog centra", približno: "Recite mi, profesore, a ko ovim kipovima lomi ruke?!"

I od mene, Mikele, pozdrav tvojoj koleginici, uz izvinjenje što smo malkice trolovali...
mikele9 mikele9 17:51 06.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

Ako ovo bude još neko pročitao... pade mi na pamet ona replika iz "Sabirnog centra", približno: "Recite mi, profesore, a ko ovim kipovima lomi ruke?!"

I od mene, Mikele, pozdrav tvojoj koleginici, uz izvinjenje što smo malkice trolovali...

Koleginica/autorka kaže da se mnogo puta sretala sa sličnim ili istim pitanjem i da nikad nije na njega odgovarala nego je učenike navodila da razmisle i da sami dođu do odgovora.
Zahvaljuje se na pozdravu i kaže da je iznenađena čitanošću Inače ne smatra da je bilo trolovanja, drago joj je što je svako imao priliku da iznese svoj stav i mišljenje.
blogovatelj blogovatelj 18:48 06.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

pade mi na pamet ona replika iz "Sabirnog centra", približno: "Recite mi, profesore, a ko ovim kipovima lomi ruke?!"


I pogled Bogdana Diklića posle tog pitanja - priceless




Hansel Hansel 20:28 07.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

nikad nije na njega odgovarala nego je učenike navodila da razmisle i da sami dođu do odgovora.

Garant ni ona ne zna!

mikele9 mikele9 00:20 08.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

Garant ni ona ne zna!


Garant ZNA
Hansel Hansel 12:54 08.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

Ama, zašto mene na Blogu shvataju ozbiljno tamo gde ne treba (i obrnuto)?
mikele9 mikele9 13:47 08.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

Ama, zašto mene na Blogu shvataju ozbiljno tamo gde ne treba (i obrnuto)?

Ja tebe a i ostale, čak i kad se šale, shvatam vrlo ozbiljnim personama
P.S. I ja sam se u ime autorke našalio
dragoljub92 dragoljub92 19:25 08.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

Ama, zašto mene na Blogu shvataju ozbiljno

lžu te mangupi,lžu.
Hansel Hansel 21:37 08.01.2013

Re: Podilazila me jeza...

Hvala, Mikele, takođe!

A DragOljubu... ništa.
49 41 49 41 17:10 06.01.2013

Rudnik kamencica na dlanu

Bruseni decenijama, sapirani, potonuli izmedju drugih; pa opet "iznikli" na videlo.

mikele9 mikele9 17:54 06.01.2013

Re: Rudnik kamencica na dlanu

Bruseni decenijama, sapirani, potonuli izmedju drugih; pa opet "iznikli" na videlo.

A ovo!!!



dragoljub92 dragoljub92 21:39 06.01.2013

daklem

rešimo problem skamene, sg da pređemo na...
a tkaj smo si zaključili na kraj,el treba el ne treba kamenje?
mikele9 mikele9 00:17 07.01.2013

Re: daklem

rešimo problem skamene, sg da pređemo na...
a tkaj smo si zaključili na kraj,el treba el ne treba kamenje?

Treba...makar za pod glavu
dragoljub92 dragoljub92 20:48 07.01.2013

Re: daklem

mikele9
rešimo problem skamene, sg da pređemo na...
a tkaj smo si zaključili na kraj,el treba el ne treba kamenje?

Treba...makar za pod glavu

ćuti,dobro kad nije samo za uglavu.
49 41 49 41 03:49 08.01.2013

Re: daklem

mikele9
rešimo problem skamene, sg da pređemo na...
a tkaj smo si zaključili na kraj,el treba el ne treba kamenje?

Treba...makar za pod glavu


Prica mi S.D. u svojoj kuci na Autokomandi.

Vise od 4 godine mi je kamen sluzio umesto jastuka. Sledeceg jutra, ne znas dal' ces se "probuditi" ziv.

Medjutim, jebem mu mater; kad bolje razmislim, to mi je bio najbolji deo zivota.

mikele9 mikele9 10:51 08.01.2013

Re: daklem

Prica mi S.D. u svojoj kuci na Autokomandi.

Vise od 4 godine mi je kamen sluzio umesto jastuka. Sledeceg jutra, ne znas dal' ces se "probuditi" ziv.

Medjutim, jebem mu mater; kad bolje razmislim, to mi je bio najbolji deo zivota.

A ja se sećam čoveka koji je na Golom Otoku proveo pet godina i preselio se u Vojvodinu samo da ne gleda kamenje i krš svog rodnog Mljeta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana