Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika

Sabahudin(ko) iliti prica o (auto)sovinizmu

Virtuelni Vasilije RSS / 26.01.2013. u 20:39

Da pokusamo da zamislimo da je neka poznata javna licnost iz Srbije, recimo novinar, napise nesto ovako o Sarajevu: 

A grad je sređen i dotjeran, ne može se reći. Al čim malo čačneš, obratiš pažnju na ljude koji sjede na klupama pored Miljacke shvatiš da je spolja gladac a unutra teški jadac. Ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika jedu nešto na tim klupama.................U takvom gradu, u kojem žive samo jedni, ni ženske ni muške ljepote neće biti. Noge će biti sve kraće, a pogledi sve tuplji........

Dobra vest za Srbiju jeste sto je tesko i zamisliti da bi neko ovako mogao nesto napisati cak i ako je po politickim stavovima na ekstremnoj desnici. I da bi, kad bi se tako nesto desilo, takva osoba dozivela (s punim pravom) najzescu osudu zbog ispoljavnja ekstremnog sovinizma koji se granici sa rasizmom. Vrlo losa vest za Srbiju je medjutim sto jedna njena istaknuta javna licnost JESTE napisala ovako nesto, samo ne za Sarajevo nego za Banjaluku (u originalnom tekstu naravno pise Vrbas a ne Miljacka). I sto je jos gore ta osoba je jos i predsednik nezavisnog udruzenja novinara Vojvodine, Dinko Gruhonjic! U svom  vredjanju i pljuvanju on ide toliko daleko da Republiku Srpsku uporedjuje sa NDH a njene gradjane naziva Pavelicevom "bracom po nozu"!!!

A najgore od svega je sto (skoro) niko na to nije reagovao. Pa kako je to moguce? Ocigledno zato sto se u Srbiji za razliku od sovinizma na autosovinizam gleda prilicno blagonaklono  a u nekim krugovima cak i kao nesto pozitivno. Pa je vredjanje i pljuvanje Srbije, Srba i svega sto je srpsko dopusteno i nesto sasvim normalno. Onima kojima ovo nije (bilo) jasno i ocigledno najtoplije preporucujem tekst NJIH DVOJICA ILI MIODRAG, SABAHUDIN I DINKO koji je najbolje napisana analiza na ovu temu koju sam imao prilike da procitam. 

Mislim da je krajnje vreme da se u Srbiji po ovom pitanju nesto promeni i da se SVAKO vredjanje po nacionalnoj osnovi, sirenje netrpeljivosti i mrznje prema jednoj etickoj grupi mora tretirati kao nedopustivo. Sovinizam ili autosovinizam, u cemu je razlika? I jedno i drugo je sirenje mrznje prema nekoj etnickoj grupi i kao takvo neprihvatljivo.

Napomena: Dinkov originalni clanak je ocigledno "nestao" sa njegovog bloga ali se jos uvek moze naci na e-novinama: Za televizijski dom - spremni!



Komentari (237)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 03:20 27.01.2013

Re: Različito čitanje

...Vojvodina kao horizont.

Čitav citat je sjajan, onako FilipMladenovićevski, ali ovo ipak najače, čista lobotomija, meth kristal.
maksa83 maksa83 09:10 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Čitav citat je sjajan, onako FilipMladenovićevski, ali ovo ipak najače, čista lobotomija, meth kristal.

Obdžekšn - Filip ume da bude zažaren, ali je u svakoj ravni benigan. Ovaj je prosto, što bi deca danas rekla - toksični hejter.

Po meni - veličina jednog društva se ogleda i u tome da istoleriše takvog bolida. Kao što iskuliraš tipa koji ide po ulici i dere se na imaginarne ale.
niccolo niccolo 09:37 27.01.2013

Re: Različito čitanje

A Dinko pravi jezičke akrobacije da bi usmerio priču u pravcu etničkog čišćenja. To ga boli a ja imam razumevanje za ljude koje nešto boli, pa i kad viču na sav glas.

Ne, nego je Dinko otišao u Banja Luku da bi našao deformisane likove koji govore neartikulisanim jezikom i devojke tupog pogleda i kratkih nogu, jer su svi u Banja Luci nacionalisti i primitivci, pa je to i našao. Sve ostalo je proseravanje u cilju odbrane jednog tužnog lika koji ne zaslužuje nikakvu pažnju...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:56 27.01.2013

Re: Različito čitanje

maksa83

Po meni - veličina jednog društva se ogleda i u tome da istoleriše takvog bolida. Kao što iskuliraš tipa koji ide po ulici i dere se na imaginarne ale.


I za mene je odnos prema ovakvim tipovima test za jedno drustvo. Samo sto po meni drustvo koje zazmuri i okrece glavu od ovakvog sovinizmom - pada na ispitu. Ovo nase je vec jednom palo u bliskoj proslosti. I, NAZALOST, izgleda da ce opet - kao da je osudjeno na sudbinu ponavljaca...
looping looping 09:58 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Goran Vučković
Možda je bilo bolje da je dat link, da može da se pročita ceo tekst.


Izvinjavam se:

2013: Srbija je Mordor
.

Toliko ima lokacija gde covek moze da se preseli ako mu ne odgovara Mordor.



Ili na kraju krajeva evo mapa pa nek covek izabere.
maksa83 maksa83 10:03 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Ovo nase je vec jednom palo u bliskoj proslosti.

Ovo naše ("naše" u ovom kontekstu čitam kao ceo ex-YU prostor) je palo na ispitu baš primajući se na glasne zažarene budale u sopstvenim i tuđim redovima, umesto da su bili ignorisani i marginalizovani.
angie01 angie01 13:12 27.01.2013

Re: Različito čitanje

vidim protest protiv primitivizma.

protest protiv etničkog čišćenja.


i ja, dr M,-Dinkov tekst je o tome, o primitivizmu koji nikome ne smeta i kao takav se siri i o etnickom ciscenju!
angie01 angie01 13:17 27.01.2013

Re: Različito čitanje

2013: Srbija je Mordor


sta je sporno Vucko?

deca u mom kraju, a u Beogradu se upravo tako ponasaju, drugovi mog mladjeg sina su podeljeni u grupe i jedni druge ucenjuju, ako se nekim slucajem druzis sa nekim iz protivnickog tima, fizicko i psihicko nasilje su kao dobar dan, a bacanje petadrdi na komsijske prozore je vec dugo omiljena zabava,...posle javnog casa glumacke sekcije pred novu godinu, svi ucesnici su bez jakni i kapa istrcali u dvoriste i na ocigled svih roditelja i nastavnika , ispalili raketu u prozor na obliznjoj zgradi-da proslave vatrometom- apsolutno se niko nije bunio, jos su dobili i aplauz!
maksa83 maksa83 13:19 27.01.2013

Re: Različito čitanje

2013: Srbija je Mordor

Dinko - Hobite!
angie01 angie01 13:27 27.01.2013

Re: <SPAN>Re: Različito čitan<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="magenta">je</SPAN></SPAN>

Dinko - Hobite!


nadam se da su tvoja iskustva sa decom bolja.
..narocito sa tom skeri atmosferom, na koju se ne obaziru ni roditelji ni nastavnici!
Goran Vučković Goran Vučković 14:08 27.01.2013

Re: Različito čitanje

sta je sporno Vucko?

deca u mom kraju, a u Beogradu se upravo tako ponasaju, drugovi mog mladjeg sina su podeljeni u grupe i jedni druge ucenjuju, ako se nekim slucajem druzis sa nekim iz protivnickog tima, fizicko i psihicko nasilje su kao dobar dan, a bacanje petadrdi na komsijske prozore je vec dugo omiljena zabava,...posle javnog casa glumacke sekcije pred novu godinu, svi ucesnici su bez jakni i kapa istrcali u dvoriste i na ocigled svih roditelja i nastavnika , ispalili raketu u prozor na obliznjoj zgradi-da proslave vatrometom- apsolutno se niko nije bunio, jos su dobili i aplauz!

Šta je sporno? Ček da citiram taj deo, samo da trknem po gumene rukavice:

Gledam sada klince na Limanu. Između dve zgrade napravili su pravo malo bojno polje: s jedne strane dvorišta jedan tabor, s druge strane dvorišta drugi. Imaju od osam do 14 godina, naoružani su petardama, zelenim, crnim, kakvim god hoćeš. Oni se ne igraju klasičnih dečjih pasjaluka: da tek tu i tamo bace poneku petardu ili "žabicu" u komšijski haustor, ili iznenade zamišljenu komšinicu jednom malom eksplozijom. Ne, oni su zauzeli prave-pravcate tabore. Oni ne bacaju petarde u haustore ili pred komšinice, oni petarde, topovske udare, dinamite... bacaju - jedni na druge. I silno uživaju u tome! Sline, balave, malo im je, iako se na sve strane i dimi, i puši, i oseća se miris baruta u vazduhu. Oni bi, nema sumnje, u ruke uzeli prave puške, puškomitraljeze, snajpere, bazuke, minobacače..., samo da dovrše pokolj koji su im očevi započeli.

Pitam se, da li majka jednog od njih zna da joj sin na Fejsbuku, umesto svoje, drži Ratka Mladića kao profilnu fotku? Za kojeg klinac tvrdi da je "najveći srpski heroj". Siguran sam da ona, "majka", pojma nema. Prilično sam uveren da ona čak i ne zna kako upaliti računar. A kamoli šta je Fejsbuk. "Nisam znala...", reći će za koju godinu, kada ga budu dovodili kući, prebijenog skoro pa namrtvo u uličnoj tuči između "Firme" i "Koride". Ili kada ga policija bude odvodila jer je nožem unakazio utrobu imaginarnog protivnika. To su "navijačke" grupe koje danas vode neki mali, malecki arkani... Koji maštaju o svojim cecama i o nepočinstvima koje je onaj veliki arkan za života uspeo ostvariti. Po njihovom poimanju sveta, ovde se još jedino krv može valjati ulicama. Jer krv se vratila kući. Krv i tlo - krv na tlo.


Ovo je deo novogodišnje "poslanice" nagrađenog šampiona tolerancije. On gleda u limansku decu kako "sline i balave" i zamišlja Vojvodinu kao ideal slobode. Pitam se samo za koga želi svu tu slobodu? Ajd recimo da nema teritorijalnih pretenzija prema zelenom Vrbasu, iako izgleda ima želja da uredi način sedenja oko reke - ali ja sam mislio da je Liman u Vojvodini.

Počne od dece od 8-14 godina i završi na mantranju o krvi i tlu. Tolerantni Van Helsing Gruhonjić prepoznaje vampirsku decu.
angie01 angie01 14:45 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Počne od dece od 8-14 godina i završi na mantranju o krvi i tlu.


pa vidi, ja ti rekoh kako to izgleda u mom slucaju-drugacijim stilom, jeste, on malo ima efektniji ekspresionizam-da tako kazem, ali je sustina istinita-na zalost!

moj mladji sin je iz Kanade dosao pre nesto vise od dve godine sa savim drugim manirima, nekim od kuce, a nekim iz skole, sto jeste njegova socijalna sredina i kada u nju podje, vise se za nju vezije, jer mu je potrebno da pripada i bude prihvacen- tamo se celo drustvo trudi da se ispostuju postavljene norme, koje su kao takve i postavljene da funkcionisu, jer imaju ideju kavo drustvo zele.

Ovde je-sa istim autputom od kuce, usao u potpuno drugaciji milje u skoli i naravno da se svakoga dana bori da mu nekako pripadne- ja ga opisah u gornjem komentaru, prilicno skraceno- i sada je situacija u kojoj samo par roditelja kapira i ne odobrava tu latentnu nezainteresovanost drustva,( pre svega skole, da se stvari postave u neku normalu, a veoma su skeri, jer su uzele maha), nedovoljna da bilo sta moze da se ucini.

verujem da bi i ti bio zabrinut da je tvoje dete u pitanju, jer da, oni se uce tim budalastinama sa 6, 7, 8,...godina.



kao sto verujem, da je ovaj tekst Dinko napisao o Pristini, ( kao sto je vasa veoma takticno uporedio sa mogucim Sarajevom:),ne bi ispao tako dramaticno kakan, vec naprotiv, bio bi opcenito hvaljen!
princi princi 14:49 27.01.2013

Re: Različito čitanje

kao sto verujem, da je ovaj tekst Dinko napisao o Pristini, ( kao sto je vasa veoma takticno uporedio sa mogucim Sarajevom:),ne bi ispao tako dramaticno kakan, vec naprotiv, bio bi opcenito hvaljen!

Grešiš. Bez obzira na tvoje verovanje, tekst bi bio podjednako odvratan.
savamala savamala 14:50 27.01.2013

Re: Različito čitanje

pa vidi, ja ti rekoh kako to izgleda u mom slucaju-drugacijim stilom, jeste, on malo ima efektniji ekspresionizam-da tako kazem, ali je sustina istinita-na zalost!


Шта све овде може да се прочита! Вероватно је неко некада и Гебелсу пребацио ефектнији екпресионизам.

angie01 angie01 15:04 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Grešiš. Bez obzira na tvoje verovanje, tekst bi bio podjednako odvratan.


prvo, ne gresim, jer istorija komentara na ovom blogu pokazuju kako nismo spremni za introspekciju.

ono sto je Dinko napisao u tekstu o Banjaluci,ponavljam, malo jacom ekspresijom, mogu i ja da ispricam o kraju gde stanujem, a to je da su primitivizam, nacionalizam i svi ti izmi uredno najuspesnije rastinje i pri tome dobrodosli-sadjeni, gajeni, odrzavani!
angie01 angie01 15:08 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Вероватно је неко некада и Гебелсу пребацио ефектнији екпресионизам.


pa sad, uporediti Dinka i Gebelsa nekako samo potvrdjuje navode iz njegovog teksta!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:35 27.01.2013

Re: Različito čitanje

maksa83
Ovo nase je vec jednom palo u bliskoj proslosti.

Ovo naše ("naše" u ovom kontekstu čitam kao ceo ex-YU prostor) je palo na ispitu baš primajući se na glasne zažarene budale u sopstvenim i tuđim redovima, umesto da su bili ignorisani i marginalizovani.


Slazem se ... oni povodljivi i bez sposobnosti da sagledaju sustinu i kuda sve to vodi su se primili a oni drugi (koji su UVEK i u svakom drustvu manjina) koji su razumeli su "ignorisali i marginalizovali" ... Dok nije bilo kasno. A kasnije su se jedni pitali kako smo bili tako glupi i dozvolili da nas zavedu a ovi drugi su se pitali zasto smo cutali...

Tako i u ovom slucaju: ja apelujem na one koji su u stanju da razumeju da ne cute nego da dignu glas na vreme. A ti da "ignorisu i marginalizuju" ... A onih povodljivih koji ne razumeju ima uvek i kao sto nisu u stanju da na vreme ukapiraju sustinu Dinkove opasne rabote tako nisu u stanju ni da razumeju tvoje apele zasto je bolje da ga ignorisu (kako i da razmeju ako niko i ne pokusava da im objasni i razoblici ga)... pa imamo opet ono sto nam se vec toliko puta u istoriji desavalo...
maksa83 maksa83 16:12 27.01.2013

Re: <SPAN>Re: Različito čitan<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="magenta">je</SPAN></SPAN>

nadam se da su tvoja iskustva sa decom bolja.
..narocito sa tom skeri atmosferom, na koju se ne obaziru ni roditelji ni nastavnici!

Pusti, kod mene je još gore, ovo njegovo je Rivendejl.
Ja sam okružen zvezdarskim školama - Mount Doom takoreći. Svako jutro kad se probudim umesto da se proteglim ja sa terase lukom i strelom srokam par zvezdarskih Orkova. Obučem se, siđem, pokosim pe-šes' Uruk Haia sa Liona (ako vidim da ne ide lako znači da sam ipak naleteo na tetkice iz 6-te, pogotovo ako su u pratnji Pećinskog Trola koji je zapravo domar OŠ Jelena Ćetković), izađem na Bulevar, stanem na sred šina, rknem o beton i dreknem "You Shall Not Pass!" pa ako 7-ica od toga stane spustim se dve stanice na pos'o, tamo blizu je škola Jovan Miodragović i onda tu prokrčim sekirom ono malo Trolova i daobog stignem na pos'o. Isto predveče, samo obrnutim redosledom.

I tako, prođe dan...
angie01 angie01 16:29 27.01.2013

Re: <SPAN>Re: Različito čitan<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="magenta">je</SPAN></SPAN>

Pusti,


ja nemam nista protiv da je tebi sve ok i da na moju stvarnu pricu odgovoris podsmehom,...u proslom polugodistu( 5. raz OS), svi su se pravili blesavi na prituzbe za katastrofalno ponasanje,do ismevanja-slicno tvom- dok nistu stigle krivicne prijave, koje se pak ne mogu tek tako ignorisati,...ispeglalo se nekako i to donacijom skoli, od strane roditelja te dece, bez zelje da se bilo ko posveti problemu.

I tako prolaze godine...
freehand freehand 16:31 27.01.2013

Re: <SPAN>Re: Različito čitan<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="magenta">je</SPAN></SPAN>

Ja sam okružen zvezdarskim školama - Mount Doom takoreći. Svako jutro kad se probudim umesto da se proteglim ja sa terase lukom i strelom srokam par zvezdarskih Orkova. Obučem se, siđem, pokosim pe-šes' Uruk Haia sa Liona (ako vidim da ne ide lako znači da sam ipak naleteo na tetkice iz 6-te, pogotovo ako su u pratnji Pećinskog Trola koji je zapravo domar OŠ Jelena Ćetković),

Zaostali čoveče... Nisi čuo za paštete? Mislim - one od kojih se prave tzv minska polja?
Nego, samo kratko, pa da begam; pre oko četrdeset godina, u uređenom besklasnom a savršenom seferejot društvu i našoj lepšoj prošlosti u svakoj se trafici mogao kupiti: nož marke "lovački", u raznim veličinama, i drškom orao ili lav.
Britve, takođe od "s" do XXL Pištolji tipa na kapisle ili plašljivci i to marke "buretaši" i marke "sa šanžerom"
Pripadajuća municija se podrazumeva. Mi snalažljivi uredno smo pravili prangije raznih veličina od kojih se orio ceo kraj, i to sa punjenjem fosfornim glavama sa palidrvaca, kapisli i barutnog praha iz municije za plašljivac.
Karabit je bilo ubojno sredstvo u redovnoj upotrebi o kojem, mislim, koleginica Endži ne želi ništa da zna.
Da ne širim jer nemam vremena, ali - nekad sam ubeđenja da su današnja deca pravi pacifisti u odnosu na svoje roditelje kojima je Dr Alchajmer pobrisao upravo foldere koje bi, čudom, i sami izabrali.
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:35 27.01.2013

Re: Različito čitanje

drugovi mog mladjeg sina su podeljeni u grupe i jedni druge ucenjuju, ako se nekim slucajem druzis sa nekim iz protivnickog tima, fizicko i psihicko nasilje su kao dobar dan,


Baš fino društvo.
i naravno da se svakoga dana bori da mu nekako pripadne

Sviđa mu se, očigledno.
angie01 angie01 16:50 27.01.2013

Re: Različito čitanje


Sviđa mu se, očigledno.


budalo bolesna!

hoochie coochie man hoochie coochie man 16:55 27.01.2013

Re: Različito čitanje

budalo bolesna!


Šta ti bi?
Prvo, ti si sama svoju decu isturila kao primer,
Drugo, misliš da mu se ne sviđa nego ga neko prisiljava?
angie01 angie01 17:02 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Šta ti bi?


vidi, to sto svaki put heklas dugacke komentare gde kao najveci kompleksas iskrivljujes sve sto kazem i dodajes neke svoje bljuvotine jeste jadno, ali da to isto radis kada je i moje dete u pitanju, praveci se da ne razumes napisano, krojeci svoju morbidu sa iseccima iz dva komentara slozenih u potpuno drugacijem znacenju-je perverzno, budalo bolesna!
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:09 27.01.2013

Re: Različito čitanje

budalo bolesna!


Misliš da to "budalo bolesna" pojačava argumentaciju :)

I smatraš da nekim dugačkim komentarima odgovaram na tvoje?
Ma jok bre, precenjuješ sebe. Na tvoje komentare uglavnom ne odgovaram, a i kad odgovorim prilično su kratki. Kao onaj gore.
Nisii važna, pa zato.

A za to što si svoje dete navela kao negativan primer ti ja nisam kriv.
Ili si ti od onih koji kažu, moja deca su zlatna, samo ih društvo kvari?
not2old2rock not2old2rock 17:30 27.01.2013

Re: Različito čitanje

angie01


moj mladji sin je iz Kanade dosao pre nesto vise od dve godine sa savim drugim manirima, nekim od kuce, a nekim iz skole, sto jeste njegova socijalna sredina i kada u nju podje, vise se za nju vezije, jer mu je potrebno da pripada i bude prihvacen- tamo se celo drustvo trudi da se ispostuju postavljene norme, koje su kao takve i postavljene da funkcionisu, jer imaju ideju kavo drustvo zele.

Ovde je-sa istim autputom od kuce, usao u potpuno drugaciji milje u skoli i naravno da se svakoga dana bori da mu nekako pripadne ...


Cini mi da ne razumes u cemu je stvar. Gruhonjic i njemu slicni su, u zemlji haosa i beznadja, kao benzin na vatricu koja tinja i svaki put kad se Biserko, Kandic, Milic ili Gruhonjic oglase, Ivanovic i njemu slicni sticu nove pristalice. I jedni i drugi zive od besa, od mrznje, zato ih i podsticu. Ne bi bilo Nacionalnog fronta, ni Nasih, da zemlja nije u takvom stanju i da nema tih placenika da dodatno dizu tenzije sa suprotne, jer akcija izaziva reakciju. Kad ti sin za koju godinu obrije glavu i obuce "fajerku", sve pokusavajuci da se uklopi i kad za to budes krivila Vucka, nekog drugog s bloga, patrijarha, seti se ko je dolivao, umesto da gasi.

pa sad, uporediti Dinka i Gebelsa nekako samo potvrdjuje navode iz njegovog teksta!


Sta mislis koga "drugosrbijanci" planiraju za ministra informisanja ?

angie01 angie01 17:36 27.01.2013

Re: Različito čitanje

dovoljno je pogledati sve tvoje odgovore na moje komentare, pa je jasno sta je u pitanju!

ali da ovako bolesno komentarises necije dete je vec nesto drugo od obicne zluradosti i kompleksa!

...i ti jos nesto spocitavas Dinku?! Ti si samo potvrdio koliko je u pravu, a u njegovom tekstu jos i nema ovako drasticnog primera!





hoochie coochie man hoochie coochie man 17:59 27.01.2013

Re: Različito čitanje

dovoljno je pogledati sve tvoje odgovore na moje komentare, pa je jasno sta je u pitanju!


Evo ih, ubiše se od pretraživanja mojih odgovora na tvoje komentare nebili saznali tu veoma važnu stvar, ko je od nas dvoje u pravu.
Ili ti baš na to, da niko neće pretraživati, i računaš, pa tako pokušavaš da pobediš?
Ako ti je to važno onda, pošto meni do toga uopšte nije stalo, evo priznajem. Kad vidim tvoj komentar ja živ nisam dok ne napišem odgovor na njega, i to što duži odgovor.

Ja sam radikalniji od Dinka jer pišem o jednom detetu dok on piše o celoj naciji,ja na osnovu onoga što piše majka tog deteta, a on 'nako.
Jeste to drastičnije stvarno.


A sad još nešto (red je da komentar bude dugaćak, ipak tebi odgovaram)

Razumem ja tvoju ljutnju i to što si povređena. Razmišljao sam da li da kliknem objavi pre nego što sam kliknuo, ali ipak sam prelomio da objavim.

Samo, Angie, kad neko kao adut u raspravi napiše MOJE DETE, očekujuči da to što se radi o NJEGOVOM DETETU bude dovoljan argument da se prihvati njegov stav, onda ili precenjuje sebe i svoje dete, ili, a to je češći slučaj, nekorektno računa s tim da niko neće hteti da protivreči pošto ljudi najčešće imaju obzira prema roditeljskim osećanjima sagovornika.
To je zlupotreba sopstvenog deteta u raspravi o sasvim drugim temama, o državi, novinaru, naciji, ratu.
savamala savamala 18:15 27.01.2013

Re: Različito čitanje

To je zlupotreba sopstvenog deteta u raspravi o sasvim drugim temama, o državi, novinaru, naciji, ratu.


Нећеш је убедити чак ни поколебати.


hoochie coochie man hoochie coochie man 18:32 27.01.2013

Re: Različito čitanje

Нећеш је убедити чак ни поколебати.


Ko zna...
:)

angie01 angie01 18:36 27.01.2013

Re: Različito čitanje


Samo, Angie, kad neko kao adut u raspravi napiše MOJE DETE, očekujuči da to što se radi o NJEGOVOM DETETU bude dovoljan argument da se prihvati njegov stav, onda ili precenjuje sebe i svoje dete, ili, a to je češći slučaj, nekorektno računa s tim da niko neće hteti da protivreči pošto ljudi najčešće imaju obzira prema roditeljskim osećanjima sagovornika.
To je zlupotreba sopstvenog deteta u raspravi o sasvim drugim temama, o državi, novinaru, naciji, ratu.


nisu ugrozena moja roditeljska osecanja, vec ti izvrces kontekst, vredjajuci moje dete!

nadam se da ce moderacija da reaguje!
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:37 27.01.2013

Re: Različito čitanje

nadam se da ce moderacija da reaguje!


Pa prijavi, zamoli..vidi nešto
Sepulturero Sepulturero 21:26 27.01.2013

Re: Različito čitanje

tasadebeli
Dr M
I, to nije urbana kultura, to je opšta nekultura, bilo da je urbana ili ruralna.




Али морам да ти шапнем да познајем много изразитих индивидуалаца, културних и лепо васпитаних, који су националисти, али зато познајем врло мало аутошовиниста који су културни и лепо васпитани. Очигледно, култура и лепо васпитање се не добија са усвајањем одређених политичких опредељења. Ваљда иде "из куће". То је оно што смо некада звали домаће васпитање.


Дакле,са овим се потпуно слажем. Хвала на коментару јер сам мислио да само ја то примећујем.
milivoje_bg milivoje_bg 22:20 27.01.2013

Re: Različito čitanje

hoochie coochie man
Нећеш је убедити чак ни поколебати.


Ko zna...
:)


Зашто расправљаш са овако искључивом и нетолерантном (могло би се рећи - агресивном) особом !?
Игнориши То !
inco inco 23:18 27.01.2013

Re: Različito čitanje

not2old2rock
I jedni i drugi zive od besa, od mrznje, zato ih i podsticu. Ne bi bilo Nacionalnog fronta, ni Nasih, da zemlja nije u takvom stanju i da nema tih placenika da dodatno dizu tenzije sa suprotne, jer akcija izaziva reakciju.


Je l' to iz onog filozofskog pravca - fasisti ne bi postojali da nema antifasista?

Ta filozofija nas je i dovela do ovde, to sto ocigledno opasnim individuama/grupama smisljamo opravdanja zasto su takvi kakvi su, jer u nasem savrsenom (a kakvom bi drugom) drustvu ti elementi sasvim sigurno ne bi nastali da nema tamo nekih zlih Kandicki, Biserki, Gruhonjica... Da, mora da su oni razlog.
not2old2rock not2old2rock 23:58 27.01.2013

Re: Različito čitanje

inco
not2old2rock
I jedni i drugi zive od besa, od mrznje, zato ih i podsticu. Ne bi bilo Nacionalnog fronta, ni Nasih, da zemlja nije u takvom stanju i da nema tih placenika da dodatno dizu tenzije sa suprotne, jer akcija izaziva reakciju.


Je l' to iz onog filozofskog pravca - fasisti ne bi postojali da nema antifasista?

Ta filozofija nas je i dovela do ovde, to sto ocigledno opasnim individuama/grupama smisljamo opravdanja zasto su takvi kakvi su, jer u nasem savrsenom (a kakvom bi drugom) drustvu ti elementi sasvim sigurno ne bi nastali da nema tamo nekih zlih Kandicki, Biserki, Gruhonjica... Da, mora da su oni razlog.


Procitaj ti to jos jednom, takav zakljucak nisi odatle izvukao.
blogovatelj blogovatelj 01:00 28.01.2013

Re: Različito čitanje

ono sto je Dinko napisao u tekstu o Banjaluci,ponavljam, malo jacom ekspresijom, mogu i ja da ispricam o kraju gde stanujem, a to je da su primitivizam, nacionalizam i svi ti izmi uredno najuspesnije rastinje i pri tome dobrodosli-sadjeni, gajeni, odrzavani!


I ti dete iz Kanade dovela u takav kraj?
Gde će ti duša ženo?
tasadebeli tasadebeli 08:40 28.01.2013

Re: <SPAN>Re: Različito čitan<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="magenta">je</SPAN></SPAN>

maksa83
nadam se da su tvoja iskustva sa decom bolja...narocito sa tom skeri atmosferom, na koju se ne obaziru ni roditelji ni nastavnici!Pusti, kod mene je još gore, ovo njegovo je Rivendejl. Ja sam okružen zvezdarskim školama - Mount Doom takoreći. Svako jutro kad se probudim umesto da se proteglim ja sa terase lukom i strelom srokam par zvezdarskih Orkova. Obučem se, siđem, pokosim pe-šes' Uruk Haia sa Liona (ako vidim da ne ide lako znači da sam ipak naleteo na tetkice iz 6-te, pogotovo ako su u pratnji Pećinskog Trola koji je zapravo domar OŠ Jelena Ćetković), izađem na Bulevar, stanem na sred šina, rknem o beton i dreknem "You Shall Not Pass!" pa ako 7-ica od toga stane spustim se dve stanice na pos'o, tamo blizu je škola Jovan Miodragović i onda tu prokrčim sekirom ono malo Trolova i daobog stignem na pos'o. Isto predveče, samo obrnutim redosledom.I tako, prođe dan...


Е, сад после свих ових коментара, мени преостаје само да себе видим као Саурона јербо са том нашом децом проводим више времена него већина родитеља... Доооброоо! Боље Саурон него Голум!

Узгред, стигла нам у школу нова колегиница, младо чељаде које изгледа као Аруена. И позитивне промене се одмах виде. Математичари су престали да псују по зборници и сад бирају речи, а дечаци у седмом и осмом разреду су почели редовно да се туширају и парфемишу.
tasadebeli tasadebeli 09:00 28.01.2013

Re: Različito čitanje

angie01
a to je da su primitivizam, nacionalizam i svi ti izmi uredno najuspesnije rastinje i pri tome dobrodosli-sadjeni, gajeni, odrzavani!


Сви ти -изми (примитивизам, национализам, експресионизам) увек нас обавезно доведу до неких генерализација које нас после воде у манипулације. Глобализам такође...

Проблем је, Енџи, што су ти из твог краја о којима пишеш агресивни и бучни, па се једино они и виде. А ја сам убеђен да ту има много више људи који нису такви, само се не виде и не чују од силне буке и агресије коју дижу ти примитивни.

Можда би, кажем можда, ситуација могла да се окрене када би већина престала да се у свакој прилици повлачи пред том агресивном и бучном мањином и повукла границу којом би им показала докле смеју да иду. На жалост, сви који припадају већини, осећају се усамљено, не виде једни друге, што је мени несхватљиво и потпуни апсурд, па иду линијом мањег отпора и препуштају свој животни простор тој агресивној мањини. (Погледај коментар Сепултурера на ранију преписку Доктора М и мене на овом блогу. То исто чујем од већине људи у свом окружењу...)
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:21 29.01.2013

Re: Različito čitanje

inco

Je l' to iz onog filozofskog pravca - fasisti ne bi postojali da nema antifasista?

Ta filozofija nas je i dovela do ovde, to sto ocigledno opasnim individuama/grupama smisljamo opravdanja zasto su takvi kakvi su, jer u nasem savrsenom (a kakvom bi drugom) drustvu ti elementi sasvim sigurno ne bi nastali da nema tamo nekih zlih Kandicki, Biserki, Gruhonjica... Da, mora da su oni razlog.


Kad bih sudio samo na osnovu Gruhonjica ne bih znao da li si kod ovih "zlih" mislio na antifasiste ili na fasiste. Ovo sto je on napisao sumnjam da su i nacisti pisali o onima koji ne pripadaju arijevskoj rasi...

ps. a inace si potpuno u pravu: svi troje su zbilja zli...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 23:17 26.01.2013

Balansiranje

Važno je reći da inicijalni tekst Zarkovića iz Pečata (a to je ovih dana podiglo buru ili buricu, pre svega kod Druge Srbije i u informativnim emisijama RTV-a, B92 i u još ponekom mediju) uglavnom govori o mažnjavanju love garnirano sa (po Zarkovicevom i Pečatovom mišljenju) Dinkovom & Co antisrpskom orijentacijom i da u poslednjoj rečenici pominje tu neizbalansiranu nacionalnu strukturu rukovodstva RTV-a.

Inicijalni tekst je OVDE.

[url=http://www.pecat.co.rs/2013/01/bahatost-kaj-je-to/]
Jedan od odgovora Pečata možete pročitati OVDE.[/url]

A tekst RTV-a OVDE.

Ostalo iz balansirane uređivačke politike Pečata možete pročitati OVDE.

Balansero Gruhonjić je novinar, predsednik Nezavisnog društva novinara Vojvodine, šef dopisništva Agencije BETA u Novom Sadu, predaje na filozofskom fakultetu u Novom Sadu na odseku za medije, dopisnik je DOJČE VELE itd.

Linkovi rade kako oni hoće. 6 puta pokušavam i ispada mi ono što ispada.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 23:32 26.01.2013

Re: Balansiranje

KRALJMAJMUNA
Važno je reći da inicijalni tekst Zarkovića iz Pečata


Hvala ti kralju na dodatnoj literaturi. Ja samo video da Ljiljana Smajlovic u svom tekstu/licnom stavu u casopisu Vreme (O novcima i novinarima) pominje i optuzbe za "maznjavanje love" ali posto o tome nisam bio informisan ogranicio sam se samo na sovnisticki ispad Dinka Gruhonjica koji me je zbilja zapanjio. Nezavisno od toga da li je ovo o "maznjavanju" tacno ili ne - sovinizam je nesto preko cega se ne moze tek tako preci...
hajkula1 hajkula1 23:56 26.01.2013

Nije jedini takav

Ocigledno zato sto se u Srbiji za razliku od sovinizma na autosovinizam gleda prilicno blagonaklono a u nekim krugovima cak i kao nesto pozitivno. Pa je vredjanje i pljuvanje Srbije, Srba i svega sto je srpsko dopusteno i nesto sasvim normalno.


Mnogi su tako izgradili karijere.
Nekako, kao da smo i oguglali na takve ljude, pojave. Odreagujem kada se susretnem sa takvim pojavama. Dobro je da si napisao ovaj blog.
freehand freehand 03:13 27.01.2013

Jedino

što meni smeta kod ovog Dinka nije to što je napisao. Njegovo viđenje - njegova stvar. Nego što je išao u tu jebenu Banja Luku, a nije morao uopšte. Isto bi on ovo iz glave napisao sedeći na Štrandu, ili sa Petrovaradina, ili iz Beča ili Pešte.
I nije mi apsolutno problem njegova zakucanost i betonirani stav. Ni da piše šta god hoće za novine i medij koji god.
Sem da uređuje išta što ima veze sa informativnim programom na bilo kom državnom mediju.
Od ovakvih jednosmernih ne biva javna rasveta.

savamala savamala 09:22 27.01.2013

Re: Jedino

I nije mi apsolutno problem njegova zakucanost i betonirani stav. Ni da piše šta god hoće za novine i medij koji god.
Sem da uređuje išta što ima veze sa informativnim programom na bilo kom državnom mediju.
Od ovakvih jednosmernih ne biva javna rasveta.


Да ли се то односи и на Дојче веле? Мислим, они су државни медиј. Заиста, како је дошло до тога да Немачка држава, она иста, за коју нас је бивша власт убеђивала, а садашња наставила са истим жаром да нас убеђује, како снажно подржава нашу жељи да постанемо чланица ЕУ, за дописника постави нацисту? У чему је фора?
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:51 27.01.2013

Re: Jedino

freehand
Sem da uređuje išta što ima veze sa informativnim programom na bilo kom državnom mediju.
Od ovakvih jednosmernih ne biva javna rasveta.


Eto konacno nesto sto bi moglo biti slaganje izmedju nas dvojice kad je u pitanju ova tema. Za mene samo bitan uticaj na "javnu rasvetu" ima i to ko dobija novinarske nagrade. I onaj ko je na celu novinarskog udruzenja. I onaj ko predaje studentima...
maksa83 maksa83 09:56 27.01.2013

Re: Jedino

Eto konacno nesto sto bi moglo biti slaganje izmedju nas dvojice kad je u pitanju ova tema. Za mene samo bitan uticaj na "javnu rasvetu" ima i to ko dobija novinarske nagrade. I onaj ko je na celu novinarskog udruzenja. I onaj ko predaje studentima...

Zapravo je sve to nebitno. Hranjenjem trola daješ mu na važnosti i afirmišeš svrsishodnost njegovog postojanja i delovanja. Sve pozicije su davno zauzete, zažarene budale obe strane su ušančene i obe strane treba marginalizovati na svaki način pukim ignorisanjem. Svako "tretiranje Sabahudina od strane javnosti" na kome insistiraš bi mu dalo za pravo. Ovako - lupeta i ništa mu ne fali - što je najbolji dokaz da lupeta.

tasadebeli tasadebeli 09:57 27.01.2013

Re: Jedino

freehand
Od ovakvih jednosmernih ne biva javna rasveta.


Мајсторе!

maksa83

Po meni - veličina jednog društva se ogleda i u tome da istoleriše takvog bolida. Kao što iskuliraš tipa koji ide po ulici i dere se na imaginarne ale.




Толеранција иде до тренутка док ми не блокирају пролаз... А када дође до тога, онда ај хејт Илиној нациз!
savamala savamala 10:02 27.01.2013

Re: Jedino

Sve pozicije su davno zauzete, zažarene budale obe strane su ušančene i obe strane treba marginalizovati na svaki način pukim ignorisanjem. Svako "tretiranje Sabahudina od strane javnosti" na kome insistiraš bi mu dalo za pravo. Ovako - lupeta i ništa mu ne fali - što je najbolji dokaz da lupeta.


Неће бити баш тако. Игноришеш, игноришеш, а онда ти као уредник информативног програма јавног сервиса осване неки Петар Луковић, Сабахудин или .....Горан Милић.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 10:10 27.01.2013

Re: Jedino

maksa83

Zapravo je sve to nebitno. Hranjenjem trola daješ mu na važnosti i afirmišeš svrsishodnost njegovog postojanja i delovanja.


Proglasavanjem sovinizma za bezazleni "trol" je samo po sebi stetno i opasno ... I Seselj je na pocetku svoje karijere izgledao samo kao bezazleni "trol". Ali da se ne ponavljam - vec sam ti odgovorio gore.

ps. Bas mi se urezalo u pamcenje kad sam jedne kasne veceri (valjda 90-te ... tad sam jos ziveo u Srbiji) slucajno u prolazu video Seselja i nekoliko njegovih cetnika zaraslih u brade do pojasa na trgu ispred skupstine (valjda je bila neka njihova manifestacija) - kao da su sisli direktno iz neke karikature (nisam siguran ali mislim da su povodom toga zaglavili i u neki kratki zatvorski smestaj). Moj komentar je bio: boze, da li postoji uopste neka budala koja ce glasati za ove. Samo posle par meseci se Seselj pojavio, elokventan kakvim ga je bog dao, u odelu i sa kravatom na TV u okviru kampanje za predsednicke izbore na kojima ce (vec) postici neocekivani uspeh. Ostalo je istorija...
maksa83 maksa83 10:12 27.01.2013

Re: Jedino

Неће бити баш тако. Игноришеш, игноришеш, а онда ти као уредник информативног програма јавног сервиса осване неки Петар Луковић, Сабахудин или .....Горан Милић.

Taj ishod ima, priznaćeš, vrlo malu verovatnoću. Poistovećivati YUTEL angažman Gorana Milića (što ga je dalje odvelo tamo gde ga je odvelo) sa nacionalnim informativnim programom bi bilo prilično nategnuto.

Mene više stra' od mnogo realnije varijante u kojoj kao urednik informativnog programa osvane npr., šta znam ... Miloš Aligrudić ili Slobodan Samardžić ili tako neki lik. Svako uperivanje reflektora na Sabahudina (koji je jedan izdvojen bolid) povećava tu verovatnoću i zato se time ne bih bavio.

maksa83 maksa83 10:19 27.01.2013

Re: Jedino

Proglasavanjem sovinizma za bezazleni "trol" je samo po sebi stetno i opasno ... I Seselj je na pocetku svoje karijere izgledao samo kao bezazleni "trol". Ali da se ne ponavljam - vec sam ti odgovorio gore.

Eto vidiš, da su se svi aktivnije bavili sopstvenim bolidima čiji je domet svakako veći ovo bi bilo jedno bolje mesto.
savamala savamala 10:19 27.01.2013

Re: Jedino

Svako uperivanje reflektora na Sabahudina (koji je jedan izdvojen bolid) povećava tu verovatnoću i zato se time ne bih bavio.


Добро, ми оставимо Сабахудина у мраку, ван рефлектора, али га тамо, гле чуда, пронађу Немци. Но, важно је да си се ти уплашио чувених српских злотвора и џелата , Милоша Алигрудића и Слобе Самарџића.
freehand freehand 10:22 27.01.2013

Re: Jedino

ima i to ko dobija novinarske nagrade. I onaj ko je na celu novinarskog udruzenja. I onaj ko predaje studentima...

Vaso... Nagrade dobija onaj koga žiri predloži i izabere.
Predsednik Udruženja postaje onaj koga izabere članstvo ili nadležni organi.
Studentima predaje onaj koga fakultet na mesto predavača zaposli.
Ja apsolutno ne mislim da je potrebna bilo kakva diferencijacija ili - ne daj Bože - kulturna revolucija. Nikakve komisije za procenu podobnosti, nikakvi agitpropovi za raskrinkavanje i suprotstavljanje.
Naročito oni sa kontra-pola. Ti su se u nedavnoj prošlosti pokazali kao grđi dezintegratori svega, uključujući i biološko postojanje pojedinaca i društva.
Neka piše šta ko hoće do momenta kad tužilaštvo proceni da je načinjeno krivično delo, ili se neko ko se našao povređenim ne odluči za tužbu.
Još jednom - moj problem sa načinom na koji ovaj čovek piše jeste da mislim da on zbog svog stava i doživljaja sveta nije u stanju da objektivno sagleda realnost, pa sledstveno ni da tu sliku prenese publici.
Zato mu apsolutno i nikako nije mesto u Informativnom programu na Javnom servisu.
U bilo kom drugom mediju - neka piše šta god hoće i misli. I nek se sa njim slaže ko god misli isto kao on. A ti i ja možemo da se ne slažemo.
To je demokratija.
gedza.73 gedza.73 10:23 27.01.2013

Re: Jedino

Mene više stra' od mnogo realnije varijante u kojoj kao urednik informativnog programa osvane npr., šta znam ... Miloš Aligrudić ili Slobodan Samardžić ili tako neki lik. Svako uperivanje reflektora na Sabahudina (koji je jedan izdvojen bolid) povećava tu verovatnoću


Koja bi to WIN-WIN situacija bila za njih.
Svi presrećni i zadovoljeni.


maksa83 maksa83 10:28 27.01.2013

Re: Jedino

Добро, ми оставимо Сабахудина у мраку, ван рефлектора, али га тамо, гле чуда, пронађу Немци. Но, важно је да си се ти уплашио чувених српских злотвора и џелата , Милоша Алигрудића и Слобе Самарџића.

Nisam se uplašio, u ovom momentu oni su još uvek komični. Guranje Sabahudina u prvi plan i davanje njemu dimenzije koju ne zaslužuje bi im dalo za pravo da izlete u prvi plan, i onda stvar prestaje da bude komična i postaje tragična.

"pronađu Nemci" znači da ga je pronašao Deutche Welle (zapravo bih pre rekao da je on pronašao njih) što bi po genezi bio neki ekvivalent RFE koji je Bundestag - State Department hladnoratovska stanica za spoljnu upotrebu koja je nastavila svoj post-hladnoratovski posao na predvidljiv način. Oni bi napravili Sabahudina i da ga nema.
freehand freehand 10:33 27.01.2013

Re: Jedino

"pronađu Nemci" znači da ga je pronašao Deutche Welle (zapravo bih pre rekao da je on pronašao njih) što bi po genezi bio neki ekvivalent RFE koji je Bundestag - State Department hladnoratovska stanica za spoljnu upotrebu koja je nastavila svoj post-hladnoratovski posao na predvidljiv način. Oni bi napravili Sabahudina i da ga nema.

Pa sad . ne bih ja to baš tako. Slušajući Dojče Vele čini mi se da su im vesti prilično dobro izbalansirane, i čak ni Dinko ne iskače iz te izbalansirane šeme i postavke.
Blago naglašavanje nemačkih dešavanja i stvova smatram potpuno normalnim.
Za razliku od RFE koja je đubre jedno najobičnije, sa zanatskog, informativnog pa čak i propagandističkog stanovišta.
maksa83 maksa83 10:37 27.01.2013

Re: Jedino

Pa sad . ne bih ja to baš tako. Slušajući Dojče Vele čini mi se da su im vesti prilično dobro izbalansirane, i čak ni Dinko ne iskače iz te izbalansirane šeme i postavke.

Rekoh - po genezi (pogledaj im istoriju).
Onako "na sluh" po sećanju - "kako javlja Dojče Vele" povezujem sa nekim blagim do jačim anti-srpskim sentimentom, u zavisnosti od potreba i situacije.
freehand freehand 10:41 27.01.2013

Re: Jedino

Rekoh - po genezi (pogledaj im istoriju).

Izvini, onda nisam baš dobro razumeo.
Onako "na sluh" po sećanju - "kako javlja Dojče Vele" povezujem sa nekim blagim do jačim anti-srpskim sentimentom, u zavisnosti od potreba i situacije.

Svakoga dana od pet popodne imaju zajedničku emisiju sa b92, od kad je BBC otišao. I ne primećujem da imaju takav stav. Šta više - čini mi se da su vrlo korektni.
U izveštavanju i komentarima.
savamala savamala 10:47 27.01.2013

Re: Jedino

zapravo bih pre rekao da je on pronašao njih)


Да, то ће бити, сигурно. Готово да је сасвим случајно да су њега ископали од толиких новинара у овој земљи. Сјајан ум, бритко перо и нациста, приде. Добитна комбинација за Доче веле. Не плаћају они њега због онога што он ради за њих као дописник, новинар, већ због онога што ради ”ван радног времена” као шеф некаквих независних новинара Војводине. Посао дописника је, што би се рекло, параван, изговор за дознаке.
Чуди ме да нико није обратио пажњу на оно што је написала myredneckself. Мислим да је то прави приступ.
natasavb natasavb 12:04 27.01.2013

Re: Jedino

maksa83
Eto vidiš, da su se svi aktivnije bavili sopstvenim bolidima čiji je domet svakako veći ovo bi bilo jedno bolje mesto.


Cekaj, pa zar Dinko nije nas bolid?

Covek je koliko znam novinar iz Vojvodine.
E sad, koliki su mu dometi, to se nikad ne zna.
Za mnoge smo mislili da im nisu veliki, pa nas dovedose gde nismo ni slutili da cemo biti.
maksa83 maksa83 12:08 27.01.2013

Re: Jedino

Cekaj, pa zar Dinko nije nas bolid?

Nije. Naši bolidi su "Naši".
natasavb natasavb 12:59 27.01.2013

Re: Jedino

Nije. Naši bolidi su "Naši".

U poslednjem broju Vremena ima lep tekst na temu naši.

A što se tiče Dinka, bolid je svakako, a nisam sigurna da li je bolje ne obračati pažnju na takve ili uperiti prst u njih i javno ukazati da su bolidi.
Na šta god da se odlučimo, to treba dosledno, a ne selektivno primenjivati.
maksa83 maksa83 13:02 27.01.2013

Re: Jedino

Na šta god da se odlučimo, to treba dosledno, a ne selektivno primenjivati.

Svakako. Evo sa' će i Vasilijev blog o "Našima".
natasavb natasavb 13:08 27.01.2013

Re: Jedino

Svakako. Evo sa' će i Vasilijev blog o "Našima".


Samo da se prvo dogovorimo koji su naši.
A i ne može Vasa sam sve da postigne.
freehand freehand 13:08 27.01.2013

Re: Jedino

Мајсторе!

Potpisujem!
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 14:52 27.01.2013

Re: Jedino

maksa83
Cekaj, pa zar Dinko nije nas bolid?

Nije. Naši bolidi su "Naši".


Svakako. Evo sa' će i Vasilijev blog o "Našima".


Meni je prilicno besmisleno da se u jednoj multinacionalnoj sredini tako delimo i razdvajamo po pitanju koji je bolid vise nas a koji vas ... pa su mi ovi pomenuti isti.

Sto naravno ne znaci da osporavam tebi Makso da svojatas "nase". A to onda podrazumeva da si ti taj koji bi trebalo da napise blog o tim "tvojima" iliti "nasima"...

A posto ja nisam bas nesto upoznat sa likom i delom "nasih" (nisam bio ni sa Dinkovim dok me ova afera nije zainteresovala) mozda ne bi bilo lose da nam vec unapred pronadjes neki citat od njih. Verujem da oni imaju bezbroj raznih budalastina ali bilo bi interesantno da nadjes bas neki sovinisticki koji bi mogli da uporedimo sa ovim Dinkovim. Nesto sto su oni u slicnom maniru izjavili/napisali o pripadnicima neke druge etnicke grupe...

ps-edit. a dok ti trazis ja cu malo da bacim pogled na ovaj link koji nam je ostavila Natasa...
blogovatelj blogovatelj 20:28 27.01.2013

Re: Jedino

Svakako. Evo sa' će i Vasilijev blog o "Našima".


A i ne može Vasa sam sve da postigne


Biće i Elisov blog o Dinku.
maksa83 maksa83 20:30 27.01.2013

Re: Jedino

Verujem da oni imaju bezbroj raznih budalastina ali bilo bi interesantno da nadjes bas neki sovinisticki koji bi mogli da uporedimo sa ovim Dinkovim.

Ne brini, nema toga, Naši su pristojni, Njihovi su stoka.

Eeevasovaso...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:01 27.01.2013

Re: Jedino

maksa83

Ne brini, nema toga, Naši su pristojni, Njihovi su stoka.
Eeevasovaso...


E pa nisi u pravu: nas Dinko je stoka a kakvi su ovi tvoji nasi videcemo kad nam ih budes predstavio - ja licno sam mislio da su budale ali priznajem nisam jos nikad nista procitao od njih ... emaksomakso...
maksa83 maksa83 22:12 27.01.2013

Re: Jedino

E pa nisi u pravu: nas Dinko je stoka a kakvi su ovi tvoji nasi videcemo kad nam ih budes predstavio

Znaš za Dinka, a Naši te mimoišli kao pojava. Skoro da si me ubedio.

Ukratko - to su oni divni mladići koji su poslednjih meseci sastavljali spisak antisrpskih ljudi i grupa za odstrel. Zaigrali se dotle da su i njihovi duhovni oci koji su sada na vlasti morali da se promeškolje.
freehand freehand 22:20 27.01.2013

Re: Jedino

maksa83
E pa nisi u pravu: nas Dinko je stoka a kakvi su ovi tvoji nasi videcemo kad nam ih budes predstavio

Znaš za Dinka, a Naši te mimoišli kao pojava. Skoro da si me ubedio.

Ukratko - to su oni divni mladići koji su poslednjih meseci sastavljali spisak antisrpskih ljudi i grupa za odstrel. Zaigrali se dotle da su i njihovi duhovni oci koji su sada na vlasti morali da se promeškolje.

Šta si zapeo?
Pusti čoveka, vidiš da ne zna.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:52 27.01.2013

Re: Jedino

maksa
Znaš za Dinka, a Naši te mimoišli kao pojava. Skoro da si me ubedio.


Znam i za jedne i za druge ali su me dosad "zaobilazili kao pojava". Od Dinka je je onaj tekst koji sam citirao bilo prvo sto sam od njega procitao ... pa se za ovih par dana upoznadoh malo vise.

Mozda ce tako biti i sa tvojim nasima ... videcemo. Ako ti napises blog sigurno cu znati i za njih vise. Al' tebe, inace ornog za citate, nesto mrzi da nadjes taj konkretni citat za koji sam te zamolio...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 11:17 27.01.2013

samo za Freehand-a

da se ne bismo jurili po celom blogu, evo da pokusam jos jednom - na sto je moguce jednostavnijem srpskom:

Ja celo vreme mislim i govorim o (ne)reagovanju kriticke javnosti - znaci pricam o kritickoj javnosti, kao jednom od najbitnijih sastojaka jednog demokratskog drustva.

A ti stalno to izvrces na direktive, zaduzenja, partijske akcije i slicno.

Ako ti i posle ovoga nije jasno, obrati se nekom strucnjaku za one koji u svemu vide "gole zene". Za mene je po ovom pitanju diskusija zavrsena...
hajkula1 hajkula1 11:49 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a


Ja celo vreme mislim i govorim o (ne)reagovanju kriticke javnosti - znaci pricam o kritickoj javnosti, kao jednom od najbitnijih sastojaka jednog demokratskog drustva.



Mozda ga (Dinka) tretiraju ignorisanjem?


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 13:07 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

Ja celo vreme mislim i govorim o (ne)reagovanju kriticke javnosti - znaci pricam o kritickoj javnosti, kao jednom od najbitnijih sastojaka jednog demokratskog drustva.

Ovde nema kritičke javnosti.

Da je ima DG bi bio prilično nisko na top listi onog što zaslužuje reagovanje prema stepenu svoje "društvene opasnosti".

Evo mi ovde debatujemo o tome da li je DW izbalansiran, dok oko sebe imamo gomilu tabloidnih medija koji vrište koliko su neizbalansirani, necivilizovani, neprofesionalni...koji vode hajku, koji ne poštuju pravni sistem i koji propagiraju politički progon i nasilje - i to nam ne smeta!
niccolo niccolo 13:07 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

Evo mi ovde debatujemo o tome da li je DW izbalansiran, dok oko sebe imamo gomilu tabloidnih medija koji vrište koliko su neizbalansirani, necivilizovani, neprofesionalni...koji vode hajku, koji ne poštuju pravni sistem i koji propagiraju politički progon i nasilje - i to nam ne smeta!

Slažem se sa Krletom
freehand freehand 13:14 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

da se ne bismo jurili po celom blogu, evo da pokusam jos jednom - na sto je moguce jednostavnijem srpskom:

Misališ - prilagodio si svoj srpski mojim intelektualnim dometima?
Pa si sad izbegao onaj komitetski a koristiš neki drugi, prijemčiviji jezik?
a celo vreme mislim i govorim o (ne)reagovanju kriticke javnosti - znaci pricam o kritickoj javnosti, kao jednom od najbitnijih sastojaka jednog demokratskog drustva.

A ti stalno to izvrces na direktive, zaduzenja, partijske akcije i slicno.

Ništa ja nisam izvrnuo. I citirao sam svaku rečenicu koju sam komentarisao, Bez izmena. I o raskrinkavanju, kritikovanju, sabijanju u mišje rupe, dodeljivanju novinarskih nagrada i izboru na funkcije u novinarskim udruženjima.

Ako ti i posle ovoga nije jasno, obrati se nekom strucnjaku za one koji u svemu vide "gole zene". Za mene je po ovom pitanju diskusija zavrsena...

E bravo.
Isti Uroš Šuvaković!

niccolo niccolo 13:16 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

gole zene

Predlažem da se u nastavku komentarisanja koncentrišemo na ovaj aspekt celog problema...
maksa83 maksa83 13:18 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

niccolo
gole zene

Predlažem da se u nastavku komentarisanja koncentrišemo na ovaj aspekt celog problema...

Ja bi u tom smislu ipak sačekao da dođe Cerski.
niccolo niccolo 13:26 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

maksa83
niccolo
gole zene

Predlažem da se u nastavku komentarisanja koncentrišemo na ovaj aspekt celog problema...

Ja bi u tom smislu ipak sačekao da dođe Cerski.

Al' da nas prvo izvesti kako je prošlo sa Jelenom.
angie01 angie01 13:35 27.01.2013

Re: <SPAN>Re: samo za Freehand<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="yellow">-</SPAN>a</SPAN>

Da je ima DG bi bio prilično nisko na top listi onog što zaslužuje reagovanje prema stepenu svoje "društvene opasnosti".


?

..lagano bih nabrojala poprilicnu kolicinu drustvenih opasnosti koje su za ove dve decenije vlasti uredno sprovodile!



Ovde nema kritičke javnosti.

koji vrište koliko su neizbalansirani, necivilizovani, neprofesionalni...koji vode hajku, koji ne poštuju pravni sistem i koji propagiraju politički progon i nasilje - i to nam ne smeta!


...ne znam kako bi ocenio drustvo u kome zivimo, jer ono je upravo takvo, necivilizovano, neprofesionalno, ne postuje pravni sistem,...dodaj onaj podugacaka spisak koji si ovde nesto skratio!
savamala savamala 13:54 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

Evo mi ovde debatujemo o tome da li je DW izbalansiran, dok oko sebe imamo gomilu tabloidnih medija koji vrište koliko su neizbalansirani, necivilizovani, neprofesionalni...koji vode hajku, koji ne poštuju pravni sistem i koji propagiraju politički progon i nasilje - i to nam ne smeta!


Ни теби није сметало док сте ти и екипа уређивали те медије. Рају Родића ставите у затвор као таоца, а затим распалите по уређивачкој политици. До само пре пар месеци ваш активиста и блогерски колега Стронгмен је писао коментаре по Куриру. Видојковић, такође.. Људи су изучили посао од вас и сада вам враћају на исти начин. Нема љутиш, нема жалиш. Шта сте тражили, то сте и добили.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:02 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

До само пре пар месеци ваш активиста и блогерски колега Стронгмен је писао коментаре по Куриру. Видојковић, такође..

Provaljen sam! I ja i moji aktivisti Strongmen i Vidojković! Sto mu gromova!
Ни теби није сметало док сте ти и екипа уређивали те медије.

Meni je u najlepšem sećanju ostalo kad je tvoja ekipa to radila.
freehand freehand 15:23 27.01.2013

Re: <SPAN>Re: samo za Freehand<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="yellow">-</SPAN>a</SPAN>

..lagano bih nabrojala poprilicnu kolicinu drustvenih opasnosti koje su za ove dve decenije vlasti uredno sprovodile!

E, a šta ovo znači?
Koje vlasti, što baš dve decenije, i kako uopšte vlasti sprovode društvene opasnosti?!
angie01 angie01 16:00 27.01.2013

Re: <SPAN>Re: samo za Freehand<SPAN id=dtx-highlighting-item dtx-Highlight-BackgroundColor="yellow">-</SPAN>a</SPAN>

Koje vlasti, što baš dve decenije, i kako uopšte vlasti sprovode društvene opasnosti?!


eh, kad me ne razumes, tzc, tzc, tzc,...pa svaka vlas' je za ove protekle dve decenije dala svoj doprinos da budemo u ovome u cemu smo sada,...Krle se pozvao na stepen drustvene opasnosti, koja bi mogla da se pripise Dinku-predvidjajuci veoma nisku na nekoj lestvici, da postoji kriticka javnos', pa sam ja tu istu "drustvenu opsanost" stavila u kontekst, ne eventualne pretnje, nego konkretnog delanja, koje sam ti vec objasnila na pocetku ovog komentara.
princi princi 16:53 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

Evo mi ovde debatujemo o tome da li je DW izbalansiran, dok oko sebe imamo gomilu tabloidnih medija koji vrište koliko su neizbalansirani, necivilizovani, neprofesionalni...koji vode hajku, koji ne poštuju pravni sistem i koji propagiraju politički progon i nasilje - i to nam ne smeta!

National Enquirer je uoči američkih izbora objavljivao naslovne strane o Obaminoj cocaine habit i Klintonu koji je na samrti, trudnoj kraljici Elizabeti, Daily Mail (inače, najpopularniji novinski website na planeti) svakodnevno sprovodi najgoru rasističku kampanju u UK... takvo đubre od štampe postoji u svakoj slobodnoj zemlji. No nikom u Americi ili UK ne bi palo na pamet da diskusiju o izbalansiranosti stavova iznesenih u nekom mainstream mediju, bilo da je NYT, Washington Post ili Guardian u pitanju, dovede u vezu sa postojanjem National Enquirera ili People magazina.
savamala savamala 16:59 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

Provaljen sam! I ja i moji aktivisti Strongmen i Vidojković! Sto mu gromova!


Наравно да сте провљени, то није ни упитно. Иначе, ова двојица горенаведених су показали да им морал није јача страна када су пристали да раде то што су радили.

Meni je u najlepšem sećanju ostalo kad je tvoja ekipa to radila.


Ми, какви год да смо, бар не идемо около и кукамо над злехудом судбином. И не дописујемо се по новинама, не плачемо по тв станицама... много што шта не радимо, што ви никада нећете моћи да разумете. Зато се и разликујемо.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:47 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

takvo đubre od štampe postoji u svakoj slobodnoj zemlji.

Naravno, samo je to tamo eksces, a ovde pravilo...tamo posledica zloupotrebe slobode štampe, a ovde državni pprojekat.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:51 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

Ми, какви год да смо, бар не идемо около и кукамо над злехудом судбином. И не дописујемо се по новинама, не плачемо по тв станицама

Vi ste oni što mole boga da vas niko ništa ne pita dok ne prođe ova furtutma s Kosovom.
savamala savamala 20:46 27.01.2013

Re: samo za Freehand-a

Vi ste oni što mole boga da vas niko ništa ne pita dok ne prođe ova furtutma s Kosovom.


Овакву изјаву једино могу да припишем помрачењу услед еуфорије због скоре Ђиласове пропасти.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:32 27.01.2013

Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Smesno! Sad je ovaj Dinkov (prilicno los) tekst objavljen na privantom blogu isto sto i otvorena ratna propaganda RTS, Politike ili Novosti. Vec poznat princip: prvo ide samoproglasavanje za Nezavisnog i Objektivnog kriticara kome je istina i samo istina sveta a svi ekstremi jednako odbojni pa onda krene teska artiljerija. A Objektivnost kriticara pre svega se ogleda u tome sto se Dinko naziva izmisljenim imenom - Gruhonjic se, naime, zove Dinko, a Sabahudin je uspesna izmislotina Firer Davidovica.

Eh da nema Dinka, Nedima i NDNV koji su toliko zla doneli svojim rasizmom, sovinizmom i nacizmom kako bi se u Srbiji lepo zivelo. Koliko je ljudi samo pobijeno zbog njihovih tekstova, koliko se svaki drugi dan jadnih pravovernih Srba pretuce u Banja Luci ili Beogradu. Stvarno, treba ga smeniti i izbaciti iz udruzenja koje je sam uz istomisljenike osnovao.


Goran Vučković Goran Vučković 12:55 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Smesno! Sad je ovaj Dinkov (prilicno los) tekst objavljen na privantom blogu isto sto i otvorena ratna propaganda RTS, Politike ili Novosti.

Ovaj detalj sam propustio, moram da priznam. Ko je poredio Dinka Gruhonjića sa ratnom propagandom RTS ili Politike ili Novosti?
not2old2rock not2old2rock 12:57 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Neues aus der Nachbarschaft
Smesno! Sad je ovaj Dinkov (prilicno los) tekst objavljen na privantom blogu isto sto i otvorena ratna propaganda RTS, Politike ili Novosti.


Nije isto, ali jednako nije novinarstvo.
maksa83 maksa83 12:59 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Ovaj detalj sam propustio, moram da priznam. Ko je poredio Dinka Gruhonjića sa ratnom propagandom RTS ili Politike ili Novosti?

docsumann docsumann 13:02 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Neues aus der Nachbarschaft
Eh da nema Dinka, Nedima i NDNV koji su toliko zla doneli svojim rasizmom, sovinizmom i nacizmom kako bi se u Srbiji lepo zivelo. Koliko je ljudi samo pobijeno zbog njihovih tekstova, koliko se svaki drugi dan jadnih pravovernih Srba pretuce u Banja Luci ili Beogradu.


mislim da bez potrebe širiš kontekst. a širenjem konteksta minimizuješ značenje.

zašto se ne bi zadržali samo na pomenutom tekstu. time izbjegavamo povlačenje toga šta je ko kad rekao-napisao, sa neizbježnim povratkom na devedesete i tad širom rsprostranjenu ratnohuškačku retoriku (ustaški bojovnici, srbo-četnici, fašističke falange i sl.)

mada, mislim da sam ovaj tekst o kome se ovdje diskutuje i nema neko preveliko značenje i društveni uticaj, sem što paradigmično odslikava taj već spomenuti način razmišljanja "fašizam to su oni drugi".

već se u diskusiji spominjala veza primitivizma i nacionalizma. eto, lično nisam gledao prostačkije komentare i reagovanja od onih na e-novinama, sa sve napušavanjima i napišavanjima onih rijetkih drugačijemislećih. a tamo bi valjda trebalo da svraćaju i pišu upravo oni "a i nad" nacionalni.
i najuzavrelija oponiranja na ovom blogu su bečka škola spram tamnošnjih reagovanja.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:15 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Ovaj detalj sam propustio, moram da priznam. Ko je poredio Dinka Gruhonjića sa ratnom propagandom RTS ili Politike ili Novosti?


Istina, nisu pomenuti RTS i ostali, nego Vasilije rece kako Dinkov tekst "siri netrpeljivost i mrznju prema jednoj etnickoj grupi", a mene ova delatnost, iz eto samo meni znanih razloga, odmah asocira na RTS, Politiku i Novosti devedesetih. Posle neko dodade da je Dinko, pardon Sabahudin, sovinista, pa posle i nacista pa iako nisu direktno pomenuti Seselj ili Hitler, opet iz mozda samo meni znanih razloga, mene ove reci najpre asociraju na narecenu gospodu.
gedza.73 gedza.73 13:31 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

Istina, nisu pomenuti RTS i ostali, nego Vasilije rece kako Dinkov tekst "siri netrpeljivost i mrznju prema jednoj etnickoj grupi", a mene ova delatnost, iz eto samo meni znanih razloga, odmah asocira na RTS, Politiku i Novosti devedesetih. Posle neko dodade da je Dinko, pardon Sabahudin, sovinista, pa posle i nacista pa iako nisu direktno pomenuti Seselj ili Hitler, opet iz mozda samo meni znanih razloga, mene ove reci najpre asociraju na narecenu gospodu.


Zanimljiv logički sled.

Šta zaključuješ iz delova teksta Smaegola?

Ko kad bi Gebels u Njemačkoj 1959. napravio specijalku o 20 i kusur godina uspješnog rada njemačkog nacističkog radija.

Ali, srećom po Nijemce a i po ostatak svijeta, Gebels je završio kako je zaslužio. U ovom djeliću svijeta, međutim, neko nije dobio što je zaslužio.

dođete li danas u blentitet čiji je glavni grad moja Banjaluka, vidjećete u praksi šta biva kad fašizam pobijedi.

Ljudi čudnih fizionomija i neartikulisanog jezika

Sem pred kamerama Radiotelevizije Republike Srpske, javnog servisa svijetle koljačke tradicije!


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:53 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan

mislim da bez potrebe širiš kontekst. a širenjem konteksta minimizuješ značenje.

zašto se ne bi zadržali samo na pomenuti tekst. time izbjegavamo povlačenje toga šta je ko kad rekao-napisao, sa neizbježnim povratkom na devedesete i tad širom rsprostranjenu ratnohuškačku retoriku (ustaški bojovnici, srbo-četnici, fašističke falange i sl.)


Iz mog ugla, ovo je tesko posmatrati u okviru nekog uzeg konteksta. Najpre, jer je, koliko sam shvatio, Vucelicev Pecat prvi pokrenuo sve objavivsi tekst o pogresnoj nacionalnoj pripadnosti zamposlenih u RTV, pa usput i o Dinku i NDNV. A Vucelica je, slozices se, tesko posmatrati van sireg konteksta. Ovu sitnicu oko Pecata zestoki kriticari izmisljenog Dinkovog ekstremizma, naravno, precuktuju.

Sam Gruhonjicev tekst o Banjaluci niti je prvi niti poslednji tekst te vrsti. Covek je iz tog grada pa zasto bi imao manje pravo nego neko drugi da pise o tome sta se tamo desava? Mozda jer se zove, a ne zove, Sabahudin? Slicne tekstove je o Austrijancima pisao Bernhard i naravno da nije postao miljenik sire publike, ali osim bivsih nacista nikome drugom nije palo na pamet da kaze da siri mrznju prema Austrijancima. A Dinko je sovinista taman koliko i Bernhard, ili koliko je Krleza bio prema Hrvatima i Konstantinovic prema Srbima.

Usput, meni ovaj Dinkov tekst nije posebno uspeo a onaj deo o cudnim fizionomijama je neukusan.

već se u diskusiji spominjala veza primitivizma i nacionalizma. eto, lično nisam gledao prostačkije komentare i reagovanja od onih na e-novinama, sa sve napušavanjima i napišavanjima onih rijetkih drugačijemislećih. a tamo bi valjda trebalo da svraćaju i pišu upravo oni "a i nad" nacionalni.
i najuzavrelija oponiranja na ovom blogu su bečka škola spram tamnošnjih reagovanja.


Priznajem da nisam citao diskusiju. A ovi prostacki komentari - time sto dopusta objavljivanje tih splacina urednistvo samo sebe diskredituje.
docsumann docsumann 14:07 27.01.2013

Re: Dinko - neprijatelj Srba broj jedan


Iz mog ugla, ovo je tesko posmatrati u okviru nekog uzeg konteksta. Najpre, jer je, koliko sam shvatio, Vucelicev Pecat prvi pokrenuo sve objavivsi tekst o pogresnoj nacionalnoj pripadnosti zamposlenih u RTV, pa usput i o Dinku i NDNV. A Vucelica je, slozices se, tesko posmatrati van sireg konteksta. Ovu sitnicu oko Pecata zestoki kriticari izmisljenog Dinkovog ekstremizma, naravno, precuktuju


nisam čitao te tekstove, ali znajući Vučelu nije mi teško povjerovati da je teže njesra.
no, da bih sudio o ovome Dinkovom tekstu, taj uvid mi stvarno nije potreban.
on je sam sebi i više nego dovoljan kontekst.

Priznajem da nisam citao diskusiju.


ma ja sam to mislio na neka moja davnašnja iskustva sa polemikama na e-novinama.
nisam ni ja pratio, a ni vidio komentare povodom ovog teksta.

A ovi prostacki komentari - time sto dopusta objavljivanje tih splacina urednistvo samo sebe diskredituje


naravno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana