Ekonomija| Gost autor| Istorija| Politika

MILAN STOJADINOVIĆ

antioksidant RSS / 31.01.2013. u 16:07

Milan_Stojadinovic_facingright.jpg

  

Ja sam Aleksandra Ranković novinarka, autor i producent dokumentarnih filmova i serija. Na blogu B92 komentarišem pod nickom Tsunade. Hvala Antioksidantu, mom vernom neistomišljeniku,  za ustupljeni prostor. Zapravo jedno nedavno nadmudrivanje sa njim me inspirisalo da probam da skrenem vašu pažnju na ljude i dogadjaje kojoma sam se opsesivno bavila poslednjih godinu i po dana radeći na serijalu Priče o kratkom poletu . Taj serijal je pokušaj da se, prikažu oni momenti u srpskoj istoriji koji su dovodili do pokretanja ekonomskog točka napred. Takvih momenata je malo i trajali su kratko, kraće od ljudskog veka.

Retki poleti ne bi se ni dogodili da se pravi ljudi nisu zatekli na pravom mestu. Jedan od tih bio je i Milan Stojadinović. Nije mi ideja da pišem o njegovoj ličnosti, čak ni o njegovim ideološkim opredeljenjima. Zanimljiva mi je politika koju je sprovodio pošto je ona bila tako jasna i konkretna.

Evo nekih podataka i crtica o tom političaru. Očekujem oprečne reakcije i unapred se radujem. 

Milan Stojadinović je prvi srpski premijer sa modernom proindustrijskom vizijom. U njegovim političkim operacijama ekonomija je uvek imala prednost, uvek je dominirala nad politikom dok obrnutih slučajeva, kad politika koči ekonomiju, gotovo da nije bilo.

U tri navrata ministar finansija (u različitim mandatima od 1924. do 1935.). Premijer I ministar spoljnih poslova Kraljevine Jugoslavije (od 24. juna 1935. do 5. februara 1939), Milan Stojadinović je voleo novac, poznavao je logiku kapitala i bio je vešt u praktičnim poslovima.

Još u resoru finansija, Stojadinović je najpre krenuo da stabilizuje dinar a potom je snažno gurao industrijalizaciju.  Kriza i recesija 30-tih godina 20-tog veka nisu išle na ruku razvoju poljoprivrede. Na svetskoj pijaci poljoprivredni proizvodi bili su sve manje traženi, što je oborilo njihove cene za čak 40 odsto. 

Stojadinović je razumeo da se seljaku najbolje može pomoći ako se na domaćem tržištu poveća potražnja za njegovim proizvodima. To se postiže uvećavanjem industrijskog stanovništva. Industrijalizaciji se potpuno predao I beskompromisno je sprovodio.

I kao ministar a naročito kao premijer, Milan Stojadinović je sprovodio ono što i ostatak kapitalističkog sveta u krizi. Vodio je politiku javnih radova kako bi povećao kupovnu moć stanovništva.

Gradio je pruge u brdskim predelima, nove puteve, popravljao i proširivao luke, izgrađivao obaloutvrde i kanale. Tako je zaposlio oko 150.000 ljudi. Sitnim i srednjim seljacima ukinuo je dobar deo dugova. Tako je povećao i njihovu kupovnu moć.  Za vreme njegove vlade podignuto je ukupno 111 novih fabrika i osnovano stotinu novih industrijskih preduzeća. Počelo je stvaranje avioindustrije u Zemunu i autoindustrije u Rakovici, otvorena je fabrika sumporne kiseline "Zorka" u Šapcu. Proizvedena je i prva domaća lokomotiva, Sava.

U spoljnoj trgovini ostvarivani su suficiti i do milijardu dinara, što je najbolji bilans u dotadašnjoj istoriji zemlje. Ovi finansijski uspesi poslužili su vladi kao osnov za unutrašnji zajam od 4 milijarde dinara namenjen novim javnim radovima, novim radnim mestima i novom podizanju kupovne moći stanovništva. Vlada je takođe donela šestogodišnji privredni plan, prvi u istoriji zemlje.  

Stojadinovićevi ekonomski uspesi, dogadjali su se u složenoj mreži spoljnopolitičkih odnosa. Pod kraj tridesetih godina prošlog  veka rane iz prethodnih ratova (dva balkanska I Prvi svetski rat) su zalečene. Ekonomija je počela da hvata zamajac. Srbija je očajnički tražila partnere, kapital, investicije. Jedine ponude za saradnju stizale su iz pravca nadolazećih sila mraka: fašističke Italije i nacističke Nemačke.

Svestan da za ekonomskim vezivanjem sledi političko, Stojadinović je od tradicionalnih prijatelja, Engleza tražio da povećaju obim trgovinske razmene sa Jugoslavijom. Iz Londona je dobio odgovor da britanski trgovci mogu da kupuju gde hoće i šta hoće. Drugi tradicionalni saveznik Francuska, već je bila isuviše slaba da bi Srbiji bila od pomoći. Tako se Stojadinović u teškoj iznudici okrenuo Italiji i Nemačkoj.

Po svaku cenu je želeo da održi politiku "prijateljske neutralnosti" prema silama osovine. U svojoj autobiografiji "Ni rat ni pakt" koju je 70-tih izdao riječki Otokar Keršovani, Stojadinović govori da Srbija posle prvog, pogibelj u novom svetskom ratu nije smela da dozvoli.

Dobri odnosi sa osovinom bogato su nagradjeni kvalitetnim ekonomskim ugovorima. Srbija je za kratko vreme obnovila industrijski park pre svega nemačkim mašinama. Sa Italijom je napravljen povoljan trgovinski sporazum. I u Rimu i u Berlinu Stojadinović je bio rado vidjen gost.

Sa Hermanom Geringom je išao u lov. Italijanski šef diplomatije grof  Ćano postao je Stojadinovićev lični prijatelj. Da li je tolika prisnost bila posledica lične Stojadinovićeve naklonosti prema ideologiji fašizma ili izraz čistog pragmatizma, nemam pojma. Niti mislim da ćemo to ikad saznati.

U osvit Drugog svetskog rata, činilo se da je Stojadinović uspeo u nemogućem: da obezbedi vojnu neutralnost i ekonomsku korist. Na terenu, medjutim, takav poredak  bio je neodrživ. Onog trenutka kad je uveo nemački Krup u izgradnju čeličane u Zenici i najavio da će uvesti nemački kapital i u rudnike (Bor su držali Francuzi i Englezi), njegova karijera je bila završena. Iz Londona i Pariza odmah su počeli pritisci da se on skloni.

Milan Stojadinovć je 1940. godine pao kao žrtva britanskog pritiska na Kneza namesnika Pavla da se Jugoslavija u nastupajućem ratu svrsta na stranu saveznika. Iz zemlje je bez ikakvog sudjenja bukvalno proteran i predat engleskim obaveštajcima u Solunu. Drugi svetski rat proveo je u britanskom zatočeništvu na Mauricijusu.

Nakon rata odlazi u Argentinu gde takodje stiče ugled i veliki uticaj na ekonomska kretanja i politiku. Umro je 1961. godine u Buenos Airesu.

U političkom smislu, Milan Stojadinović je platio ceh svoje naivnosti. Jer Srbija niti ima tradiciju neutralnosti niti je ovde ekonomska logika ikada mogla dominirati nad politikom.

Moju priču o srpskoj industriji sa Stojadinovićem kao bitnim protagonistom možete pogledati na ovom linku

 

Serija Priče o kratkom poletu koja je krajem decembra 2012. emitovana u nepopularnom terminu na RTS-u nalazi se na ovom sajtu.



Komentari (600)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:58 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Ja sam mislio na one odlikovane Engleze i npr. na Vidkuna Kvislinga.

Ja nešto mislim da Englezi i Norvežani treba da se brinu za sebe, a mi za sebe.
Domazet Domazet 01:58 01.02.2013

Da ja remiziram...

Koristiti 'blagoslov' u diskusiji o opravdanosti/neopravdanosti kolaboracije/'kolaboracije' Channel Islands neko mozhe oceniti kao nespretnost.

Koristiti kolaboraciju/'kolaboraciju' Channel Islands u diskusiji o kolaboraciji/'kolaboraciji' u Srbiji za vreme WWII, kada se zna za Majn Kampf i kakva je sudbina bila namenjena Srbima, takodje se mozhe oceniti i kao nespretnost i/ili nedovoljno znanje. Ali i kao intelektualno neposhtenje.

Zato se ja javno nudim da odrzhim par (istorijskih) lekcija Vuchku i Krletu. A em me mrzi me em i nisam bash neki ekspert. Ali bih ipak radije da prtpostavim da Vuchko i Krle nemaju pojma pa da preuzmem ulogu Kanjosha u Mlecima. Nego da pretpostavim ono drugo...

Plus shto sam spreman da Vuchku odrzhim lekciju i o naknadnoj pameti. Da se ne zalece...

Nego nisam hteo o tome. Skoro me ubedishe da je korishcenje kafedzija i drugih profesionalnih nutricionista u ozbiljnim diskusijama o kolaboraciji glupiranje i neprimerno sprdachenje. To je medjutim samo delimichno tachno. Onda kada to ja radim. Kada to drugi rade onda je to reductio ad absurdum
freehand freehand 02:04 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Takvo ludilo je jedino ovde normalno.

Ih, čudna mi čuda... Pa svičovalo se i ovde, ihaj.
Ja, recimo, krajem dvehiljadite čudom nisam mogao da se načudim kako to da Sloba nije pao '88 kad su svi već dvadeset godina protiv njega. I kako je SKJ imao tolike milione članova ako niko nije bio u njemu, čak ni oni za koje bih se ja zakleo da su do juče bili partijski sekretari.
Ranije iskustvo po kome već od '89 nisi u crkvu mogao ući od komunista i udbaša koji su do juče popisivali ko ulazi nije mi mnogo pomagalo u shvatanju tih metamorfoza.


Goran Vučković Goran Vučković 02:08 01.02.2013

Re: Da ja remiziram...

Plus shto sam spreman da Vuchku odrzhim lekciju i o naknadnoj pameti. Da se ne zalece...

Samo izvoli.
blogovatelj blogovatelj 02:23 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

recimo ovako, moj lični instikt je da se kroz svaki rat prošunjam sa što manje posledica i ako može nezapaženo. nisam tip koji bi se nešto posebno žrtvovao za opšti cilj. da li me to čini potencijalnim kolaboracionističkim smećem? jesam li ja monstrum? treba li me likvidirati ili samo hapsiti?


To zavisi najvise od toga ko bi bio pobednik u tom imaginarnom ratu, tvoji ili njihovi.
Ovo sto si napisala zvuci skroz razumno. Ali ako bi se recimo sa ushicenjem druzila sa jednom stranom ukljucenom u rat i svima pricala kako su divni i bajni, pa onda ta strana izgubi rat, logicno je da bi trpela nekakve konsekvence.
I gospodinu Renou, koji je bio vlasnik istoimene fabrike u Francuskoj, drzava je oduzela firmicu, koliko znam. Da li je zaglavio neku robiju, ne znam.
Kako vidimo iz primera tvojih predaka, Tito je streljao za mnogo manji greh.
Te dve stvari naravno nisu iste. Ipak su Francuzi bili razumniji i humaniji.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:26 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Ih, čudna mi čuda... Pa svičovalo se i ovde, ihaj.

Zato me baš i čudi kako je taj naš, inače spretan i lucidan čovek, za vreme ww2 uspeo da bude dvaput poražen...i na početku i na kraju rata.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:30 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

I gospodinu Renou, koji je bio vlasnik istoimene fabrike u Francuskoj, drzava je oduzela firmicu, koliko znam. Da li je zaglavio neku robiju, ne znam.



Dok su vlasnici BMW-a prošli sasvim OK.
blogovatelj blogovatelj 02:35 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Okupirali su oni koji su došli sa zapada, a oni koji su došli sa istoka, ti su uzeli samo ono što je njima Poljska uzela 1921.


A kako stojimo sa baltickim republikama?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 02:47 01.02.2013

Re: Je li boga ti...

Krle daj me molim te podseti u kom se tachno chapteru Majn Kampfa spominju Channel Islands? Ili da pitam Tsunade?

Nemam taj deo pri ruci...jel može ovo u zamenu?

Zašto su Marks i Engels mrzeli Srbe?
blogovatelj blogovatelj 02:52 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

U delu Srbije koji su okupirali Bugari zabeleženo je da su pred kapitulaciju Nemačke, bugarski vojnici koji su ceo rat proveli u nekim mestima odlazili i posle par dana se vraćali na sovjetskim tenkovima u ulozi oslobodioca


Moj otac je svojim očima gledao kako partizani agituju u njegovom selu u toku Drugog svetskog rata. Kao mečku su vodali Dalmatinca, Hrvata i pričali svima da oni nisu kao četnici, već da sa njima zajedno sem Srba ratuju i drugi narodi Jugoslavije.
U to vreme ćale je imao dvanaest ili trinaest godina. Njegov ratni zadatak je bio da stoji na brdima pored sela dok čuva stoku i da zviždi ako naiđu ustaše, da bi seljaci mogli da što pre organizuju zbeg, jer je selo bilo partizansko. Taj afinitet su seljaci prema partizanima ispoljavali tako što su u planini imali pećinu u kojoj je bio sakriven kukuruz, pa kad druge vojske dođu, oni kažu da nemaju hrane, a kad dođu partizani, oni im skuvaju palentu.
Onda jednoga dana, nekoliko meseci posle događaja sa Dalmatincem, niotkuda se pojavljuju ustaše. Nikada, ni pre ni posle toga, u selo nisu upali neprimećeni. Seljaci su se sledili bili od straha.
Sa ustašama u ekipi Dalmatinac, samo obučen u crnokošuljašku uniformu.
Nikoga nisu takli, otišli su do pećine i pokupili sav kukuruz.
Domazet Domazet 03:37 01.02.2013

Zanimljiv link...

Nebojsa Krstic
Krle daj me molim te podseti u kom se tachno chapteru Majn Kampfa spominju Channel Islands? Ili da pitam Tsunade?

Nemam taj deo pri ruci...jel može ovo u zamenu?

Zašto su Marks i Engels mrzeli Srbe?

...dosta toga nisam znao. Recimo da se Pekic i Marks slazhu po pitanju Crnogoraca . Stvarno sam ga pazhljivo prochitao. Shteta shto ti nisi. Jer da jesi ne bi bio tako neobaveshten po pitanju Majn Kampfa.

Domazet Domazet 04:19 01.02.2013

Kad se mora...

Goran Vučković
Samo izvoli.

...nije teshko.

Evo da krenem od nechega oko chega cemo se verovatno slozhiti, da ne ispadne da sam ja neki konfliktan tip.

Dakle, verovatno cemo se slozhiti oko toga da su Paceri oni igrachi shaha koji se, dok smishljaju elegantne i superefektne zavrshnice koje sigurno dovode do remija a sve bez zhrtava, ne osvrcu na planove protivnika kome uopshte ne pada napamet da remizira. Sumnjam, medjutim, da bi se slozhili oko toga kako se u ovoj diskusiji zovete Krle i ti. Pa zato necu o tome.

A zhiva shteta. Mislim shto sam nekonfliktan. Pa necu da konstatujem kako se ti najverovatnije sasvim slazhesh sa Krletom da Englezi i Norvezhani treba da brinu za sebe. A mi za sebe a ne da se bakcemo drugima. Shto narochito vazhi u ona i onakva vremena. I da se to odnosi i na Nemce u ona i onakva vremena. I da vi znate za josh bolji plan od Chamberlainovog da se u to ubede oni i onakvi Nemce u ona i onakva vremena.

A mozhda sve ovo i nije zatao shto sam nekonfliktan?? Nego zato shto sam zavidan. Pa necu da briljirate...

Nego daj bre da ovu edukaciju napravimo interaktivnom. Da ne ispada da saamo ja drzhim pridiku. Evo i tebi prilike.

Ti si, verujem, podrzhavao pokushaje Slobe Miloshevica da trguje sa Juzhnom Afrikom? Pre, ne posle 1991??

A da Viet Cong smatrash stvarnim troublemakerima to vec svi blogeri uzimaju zdravo za gotovo. To necu ni da te pitam...

princi princi 04:27 01.02.2013

Re: Kad se mora...

...

Au, sine, najebasmo ga.
Domazet Domazet 05:24 01.02.2013

Shta se shtrecash...

princi
...

Au, sine, najebasmo ga.

...tebe necu da diram. Od tebe sam digao ruke.

Ili si malchice sam pa odatle potreba za mnozhinom? Interesantno, nisam od tebe ochekivao kolektivizam...
expolicajac expolicajac 06:49 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Nebojsa Krstic

Ljudi su jednosavno otišli kući, presvukli se, dočekali Ruse i pridružili im se.

Sa doboro poznatom rečenicom
"Добре дошли скъпи освободители".
tsunade tsunade 07:49 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Ovde ti je timeline "malo" konfuzan.


nezavisno od timelinea jasno vidiš ozbiljne sile koje na sve moguće načine pokušavju da izbegnu sukob. skandinavci nešto nisu jurišali na bajonete, pa nešto ne vidim da su danas stigmatizovani kao kolaboracionisti. nisu i ne treba da budu.
tsunade tsunade 08:16 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Jel može samo neko da objasni kako je Stojadinović sarađivao sa okupatorom ako je 1940. poslat na letovanje?


to se i ja pitam.
tsunade tsunade 08:19 01.02.2013

Re: Ma bre samo mute...

Shtra kazhesh na to?


glupost je takodje dar od boga, al ne valja kad se zloupotrebljava.
tsunade tsunade 08:24 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

A ne da Milanu Stojadinoviću nabijamo na nos što je 1936. trgovao sa Hitlerom... pa sa kim bi? Sa kim danas trgujemo? Evropa ni tada nije imala alternativu.


suština.
predatortz predatortz 09:08 01.02.2013

Re: Da vi malo ne preterujete...


kad sam nedavno zbog njegove rehabilitacije i radi restitucije prekopala brojne arhive, "presudu" sam našla u opštini a ne u sudu. tu piše u jednoj rečenici da je velimir gavrilović osudjen na smrt streljanjem, u ime naroda a kao narodni neprijatelj. on, vlasnik mlina, i još nekolicina malo vidjenijih ljudi u kraju. nigde delo koje je počinio. a onda ide poduži spisak pokretnosti i nepokretnosti koje mu se oduzimaju.



Mog dedu su obezglavili ( bukvalno ) maja 1945. Presuda koja glasi smrt streljanjem, doneta je januara 1946! Obrazloženje slično haškim presudama, nešto kao progon nesrpskog stanovništva... Čitaj: napadi na ustaška uporišta na Majevici.
Goran Vučković Goran Vučković 10:44 01.02.2013

Re: Kad se mora...

...nije teshko.

Pa to i ja kažem - sad nije teško... mislim - o Hitleru i Musoliniju. Nije teško ni o Južnoj Africi, ni o Vietkongu. Možda je malo teže o Iranu ili Siriji ili Libiji. Ili Venecueli. Ali verovatno je lakše o Hitleru i Musoliniju.
docsumann docsumann 11:20 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Saradnja sa okupatorom jednostavno ne može za sebe pribaviti nikakvo vrijednosno ni etičko opravdanje, jer je u suprotnosti sa slobodom kao osnovnim orjentirom.
Sloboda je taj imperativni kriterij u donošenju odluka šta izabrati, a šta odbaciti.
Samo ona se može primjeniti na sve kategorije vrijednosti i samo ona je središnja vrijednost u slučaju svakog vrijednosnog konflikta.


znači li ovo da je "bolje RAT nego pakt" itekako bio opravdan, iako znamo što je on donio narodima Jugoslavije?
maksa83 maksa83 11:30 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Saradnja sa okupatorom jednostavno ne može za sebe pribaviti nikakvo vrijednosno ni etičko opravdanje, jer je u suprotnosti sa slobodom kao osnovnim orjentirom.

Reci to npr. Tajlanđanima, posle trodnevnog puškaranja sa Japancima (na šta ih je navukao Čerčil obećanjima da engleska mornarica-avijacija-konjica-evo-samo-što-nije) njihov Kralj je sa Japanom sklopio separatni mir čiji su uslovi glasili otpr. "prođite ovuda i ne dirajte nikoga, pa nećemo ni mi vas" i prošli su bez okupacije, njihov bilans žrtava u WW2 je 10 poginulih vojnika za ta tri dana (veći deo među njima su bili oficiri), dok su Japanci masakrirali sve ostalo gde su prošli (Kina, Filipini, itd.). U Nankingu (nezapamćen masakr) su se dva japanska oficira čak takmičila ko će pre da ubije 100 ljudi mačem, pa su se izgubili u brojanju pa resetovali brojač i onda opet do 150.

Za svo to smutno vreme (XIX, XX vek) lukavim balansiranjem između velikih sila Tajland je jedan od retkih koji je uspeo da ne postane ničija kolonija.

P.S. Glede osnovne teme - ovako odoka - iz cele slike stičem utisak da je Stojadinović zapravo bio sposoban beskrupulozni mufljuz. Uklopio bi se ovu Srbiju ovde i sada ko dupe na nošu.
Goran Vučković Goran Vučković 11:40 01.02.2013

Re: Kad se mora...

Pa to i ja kažem - sad nije teško... mislim - o Hitleru i Musoliniju. Nije teško ni o Južnoj Africi, ni o Vietkongu. Možda je malo teže o Iranu ili Siriji ili Libiji. Ili Venecueli. Ali verovatno je lakše o Hitleru i Musoliniju.

Na kraju krajeva - evo ti ovo, pa se odredi slobodarski prema njemu (upravo izašao link na fejsbuk stranici od Čomskog)
Goran Vučković Goran Vučković 11:54 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

P.S. Glede osnovne teme - ovako odoka - iz cele slike stičem utisak da je Stojadinović zapravo bio sposoban beskrupulozni mufljuz. Uklopio bi se ovu Srbiju ovde i sada ko dupe na nošu.

Baš me zanima šta Dubravka Stojanović misli o njemu, pošto ona stalno jadikuje zbog nedovoljne industrijalizacije (modernizacije, itd) Srbije u tom nekom periodu između ratova
tsunade tsunade 12:10 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Baš me zanima šta Dubravka Stojanović misli o njemu, pošto ona stalno jadikuje zbog nedovoljne industrijalizacije (modernizacije, itd) Srbije u tom nekom periodu između ratova


ta industrijalizacija jeste bila nedovoljna ali je ipak za stojadinovićeva vakta zabeležen značajan skok. mene je interesovalo pod kojim okolnostima se on dogodio i uz koje mehanizme.

radeći na ovoj seriji primetila sam da je stojadinović kod istoričara svojevrsni tabu. to me čudi posto u arhivu jugoslavije ima na tone njegove dokumentacije i gradje koju je, kao dobar nemački djak, uredno pohranjivao. to su bukvalno tone dokumenata, pisama, prepiski, fotografija. imala sam uvid u sve to, puno vremena sam provela u arhivu i veruj mi da mi je bio izazov da redukujem toliku količinu i sabijem je u svima razumljivu priču.

stojadinoviću iako nevoljenom, svi istoričari sa kojima sam razgovarala priznaju vanserijske državničke i političke veštine i praktičnost u ekonomskim operacijama.

meni pažnju uvek privlače ti nevoljeni političari a istovremeno iritiraju me tabu teme pa se tako stojadinović eto nametnuo.

iznenadjena sam da i na ovom blogu nije više pljuvan nego što trenutno jeste.
maksa83 maksa83 12:18 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

iznenadjena sam da i na ovom blogu nije više pljuvan nego što trenutno jeste.

Sve je to stvar vremena i resursa - ova zemlja ima hiperprodukciju takvih super-sposobnih lumena pa eto ne stižemo da se osvrnemo na rodonačelnike i pionire state-sponsored lopovluka. ; )

antioksidant antioksidant 12:19 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

pa eto ne stižemo da se osvrnemo na rodonačelnike i pionire state-sponsored lopovluka. ; )

tsunade tsunade 12:20 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

ova zemlja ima hiperprodukciju takvih super-sposobnih lumena


strašan je deficit na tom polju. super-sposobnih da pokrenu 150.000 radnih mesta u skraćenom mandatu.
maksa83 maksa83 12:29 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

tsunade
ova zemlja ima hiperprodukciju takvih super-sposobnih lumena


strašan je deficit na tom polju. super-sposobnih da pokrenu 150.000 radnih mesta u skraćenom mandatu.

Nije to ništa što se ne može rešiti jednim lepim ratnim pohodom.

A i nisi u pravu. Evo kako su se prethodni lumeni setili da ih okače na državnu sisu.
Domazet Domazet 17:31 01.02.2013

Vuchko Velemajstore...

Goran Vučković
Pa to i ja kažem - sad nije teško... mislim - o Hitleru i Musoliniju. Nije teško ni o Južnoj Africi, ni o Vietkongu. Možda je malo teže o Iranu ili Siriji ili Libiji. Ili Venecueli. Ali verovatno je lakše o Hitleru i Musoliniju.

Na kraju krajeva - evo ti ovo, pa se odredi slobodarski prema njemu (upravo izašao link na fejsbuk stranici od Čomskog)

...evo mi se priziva da ce Krle tebi da predlozhi mesto partnera u njegovoj PR kompaniji. Ako se time josh bavi. Shta, leba ti, treba da nam kazhe ovaj tvoj link. Da su Viet Congovci u stvari neodgovorne barabe? Ili da su borci za slobodu?

Potpuno mi je sumanuto ovo tvoje insistiranje kako je pogreshno suditi o Stojadinovicu na osnovu sadashnje naknadne pameti. Njega su osudili oni koji su TADA a ne naknadno imali bolju pamet. Ili mislish da nisu. I hocesh da kazhesh da bi bilo bolje za Srbiju da je, recimo, da se manje kurobecala i, opet recimo, preduhitrila Madjarsku. Pa sachuvala stanovnishtvo tako shto ce da strelja Madjare po Novom Sadu?

Ovo za Madjarsku i Madjare se, naravno, zahebavam. Ja znam da po tvom genijalnom planu Srbija ne bi nikada nikog streljala. I da ti odmah kazhem, plan ti je sjajan. Jedino shto se Trecem Rajuhu jebalo za njegovu sjajnost. Da li da te podsetim na to odakle je poteklo ono 'ko nije sa nama taj je protiv nas'. I da te podsetim da je ta pomenuta izreka za Srbe i Ruse vazhila 100/10 puta vishe nego za druge (da ne uvlachim sada u prichu Jevreje, em zbog deljenja sa nulom em da se Budimac ne uzruja)...
Domazet Domazet 17:48 01.02.2013

Nekom Nihon a nekome Nippon

maksa83
Reci to npr. Tajlanđanima, posle trodnevnog puškaranja sa Japancima (na šta ih je navukao Čerčil obećanjima da engleska mornarica-avijacija-konjica-evo-samo-što-nije) njihov Kralj je sa Japanom sklopio separatni mir čiji su uslovi glasili otpr. "prođite ovuda i ne dirajte nikoga, pa nećemo ni mi vas" i prošli su bez okupacije, njihov bilans žrtava u WW2 je 10 poginulih vojnika za ta tri dana (veći deo među njima su bili oficiri), dok su Japanci masakrirali sve ostalo gde su prošli (Kina, Filipini, itd.). U Nankingu (nezapamćen masakr) su se dva japanska oficira čak takmičila ko će pre da ubije 100 ljudi mačem, pa su se izgubili u brojanju pa resetovali brojač i onda opet do 150.

Za svo to smutno vreme (XIX, XX vek) lukavim balansiranjem između velikih sila Tajland je jedan od retkih koji je uspeo da ne postane ničija kolonija.

P.S. Glede osnovne teme - ovako odoka - iz cele slike stičem utisak da je Stojadinović zapravo bio sposoban beskrupulozni mufljuz. Uklopio bi se ovu Srbiju ovde i sada ko dupe na nošu.


Shta je ovo bata Ma(r)xo, tvoja kandidatura za majstorskog kandidata? Mislim ovo glede Tajlanda. Da li ti je ikada palo na pamet da Koreja, Kina i Filipini nisu imali mogucnost tajlandskog izbora. I shta mislish koliko bi proteklo vremena, da nije bilo ludih i prema svojoj populaciji neodgovornih Kineza, Filipinaca i Korejanaca (pored svih ostalih), pre nego shto Nippon i za Tajland postane Nihon i krenu da padaju opklade koja ce od trudnih a u plugove upregnutih Tajlandjanki prva da pobaci...
maksa83 maksa83 18:10 01.02.2013

Re: Nekom Nihon a nekome Nippon

Shta je ovo bata Ma(r)xo, tvoja kandidatura za majstorskog kandidata?

To je primer gde je jedan vladar odlučio da njegov narod ne učestvuje, i niko mu posle A nije rekao.
I shta mislish koliko bi proteklo vremena, da nije bilo ludih i prema svojoj populaciji neodgovornih Kineza, Filipinaca i Korejanaca (pored svih ostalih), pre nego shto Nippon i za Tajland postane Nihon i krenu da padaju opklade koja ce od trudnih a u plugove upregnutih Tajlandjanki prva da pobaci...

Nisam history buff, ali rekao bih da su Japanci tamo poprilično dobro stajali i da nisu mogli biti zaustavljeni bez Rusa na kineskom kopnu i Amerikanaca sa kojima su se vijali po moru i ostrvima i ... svi znamo kako se završilo.
freehand freehand 19:58 01.02.2013

Re: Nekom Nihon a nekome Nippon

Nisam history buff, ali rekao bih da su Japanci tamo poprilično dobro stajali i da nisu mogli biti zaustavljeni bez Rusa na kineskom kopnu i Amerikanaca sa kojima su se vijali po moru i ostrvima i ... svi znamo kako se završilo.

...a i Ameri su Ruse zaustavljalči atomskim bombama, bačenim na Japan.
Inače bi Kurilska ostrva danas bila nesporna, A ni zezanja sa Čang Kaj Šekom ne bi bilo.
Domazet Domazet 20:48 01.02.2013

Aman bre Ma(r)xo...

maksa83
Shta je ovo bata Ma(r)xo, tvoja kandidatura za majstorskog kandidata?

To je primer gde je jedan vladar odlučio da njegov narod ne učestvuje, i niko mu posle A nije rekao.
I shta mislish koliko bi proteklo vremena, da nije bilo ludih i prema svojoj populaciji neodgovornih Kineza, Filipinaca i Korejanaca (pored svih ostalih), pre nego shto Nippon i za Tajland postane Nihon i krenu da padaju opklade koja ce od trudnih a u plugove upregnutih Tajlandjanki prva da pobaci...

Nisam history buff, ali rekao bih da su Japanci tamo poprilično dobro stajali i da nisu mogli biti zaustavljeni bez Rusa na kineskom kopnu i Amerikanaca sa kojima su se vijali po moru i ostrvima i ... svi znamo kako se završilo.

...shta je bre ovo, Vuchko-Krleizam postao zarazan?

Ono shto ja pokushavamn da ti kazhem je da je sudbina Tajlnada zavisila mnogo vishe od toga shto je Japan u tom trenutku smatrao da je oportuno za Japan nego od toga kakvu je politiku tajlandski kralj vodio. Ni Kina ni Koreja ni Filipini nisu imali prilike za Vuchko-Velemajstorsku politiku.

Ovo josh mnogo vishe vazhi za Srbiju i Treci Rajh. Adolf je mnogo pre naknadne pameti koja nervira Vuchka zakljuchio da je eliminisanje Srbije i potrebno i opravdano i zabavno. Period. Nema zapete.
apostata apostata 21:32 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

tsunade

nezavisno od timelinea jasno vidiš ozbiljne sile koje na sve moguće načine pokušavju da izbegnu sukob.

Dvije od njih nastoje samo da ga odgode.
skandinavci nešto nisu jurišali na bajonete, pa nešto ne vidim da su danas stigmatizovani kao kolaboracionisti. nisu i ne treba da budu.

Poređenje sa skandinavcima nije na mjestu.
Tamo imamo tri države od kojih je jedna pružila otpor okupaciji i pružala ga i poslije okupacije; druga je bila neutralna, a treća je ratovala na strani Njemačke.

I ja bi volio da je Jugoslavija rat prošla kao ona druga, ali to je bilo nemoguće.
apostata apostata 21:36 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

blogovatelj

A kako stojimo sa baltickim republikama?

U kom smislu?
apostata apostata 21:38 01.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

docsumann

znači li ovo da je "bolje RAT nego pakt" itekako bio opravdan, iako znamo što je on donio narodima Jugoslavije?

To pitanje bi bilo na mjestu da su „narodi jugoslavije“ prije 27. marta u staklenoj kugli vidjeli šta će im se dogoditi ako izađu na ulice.
Goran Vučković Goran Vučković 22:20 01.02.2013

Re: Aman bre Ma(r)xo...

...shta je bre ovo, Vuchko-Krleizam postao zarazan?

Ono shto ja pokushavamn da ti kazhem je da je sudbina Tajlnada zavisila mnogo vishe od toga shto je Japan u tom trenutku smatrao da je oportuno za Japan nego od toga kakvu je politiku tajlandski kralj vodio. Ni Kina ni Koreja ni Filipini nisu imali prilike za Vuchko-Velemajstorsku politiku.

Ovo josh mnogo vishe vazhi za Srbiju i Treci Rajh. Adolf je mnogo pre naknadne pameti koja nervira Vuchka zakljuchio da je eliminisanje Srbije i potrebno i opravdano i zabavno. Period. Nema zapete.

Začudo nisam štucao po telekonferencijama danas i na tangu posle.

Nego...je l' tebi neki rod Nebojša Milikić?
docsumann docsumann 00:47 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

apostata
docsumann

znači li ovo da je "bolje RAT nego pakt" itekako bio opravdan, iako znamo što je on donio narodima Jugoslavije?

To pitanje bi bilo na mjestu da su „narodi jugoslavije“ prije 27. marta u staklenoj kugli vidjeli šta će im se dogoditi ako izađu na ulice.


pa mogli su bar da pretpostave kako će proći u sukobu sa njemačkom vojnom silom.

nije li to dovoljno loše za početak?

da li je Srbija mogla da se nada pobjedi u sukobu sa NATO 1999?

da li je uloga vlasti da čuva svjetlu tradiciju slobodarstva u svom narodu ili da proba da sačuva sam narod?

zašto bi slogan "bolje rob nego grob" što nije ništa drugo do "sloboda ili smrt" bio neprikosnovena vodilja u političkim odlukama.

a to što kažeš za staklenu kuglu, ima tu dosta istine, zamisli da je kompletnu Jugoslaviju oslobila Crvena Armija ...
tyson tyson 02:20 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Ti možda ne diskutuješ o njemu, ali iz Aleksandrinog slučaja vidimo da je na kraju, po prekom postupku, smaknut kafedžija. Među mnogim drugima.

To je glavna odlika, i problem osoba kao ovaj apostata.

To su ljudi teoretičari, prepoznaš ih odmah po visokoparnim izrazima i mnogobrojnim pozivanjima na autoritete i 'autoritete', čemu je osnovna svrha da se pučanstvu demonstrira sopstvena načitanost.

Njemu kao čoveku iz fotelje početak i kraj čovekovog bivstvovanja, a posebno u slučaju rata/okupacije, predstavlja sloboda. Baš lepo, uzvišeno i romantično. Jedini problem je što je udaljeno od realnosti, kao i dobar deo teorija iz domena društvenih nauka. Jer, običnom čoveku a ne zanesenjaku ili stranom agentu, u teškim vremenima ideal je da preživi, kako on tako i najmiliji mu (porodica, familija, prijatelji, komšije - obično tim redosledom), i to je svesna i nesvesna ideja vodilja ogromne većine ljudi u tim okolnostima.

Zato apostata i ne diskutuje o kafedžiji, realnoj žrtvi i te kako ideološkog i praktičnog (eliminacija društvenog sloja sitne, srednje i visoke buržoazije a po učenju autoriteta komunizma i uputstvu iz Moskve) tumačenja kolaboracije; to su za njega i njemu slične isuviše profane stvari. On vodi raspravu u domenu teorije, gde je tako lako biti hrabar i raspolagati tuđom mukom i, zašto i to ne reći, životima.


apostata apostata 02:26 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

docsumann

pa mogli su bar da pretpostave kako će proći u sukobu sa njemačkom vojnom silom.

nije li to dovoljno loše za početak?

da li je Srbija mogla da se nada pobjedi u sukobu sa NATO 1999?

da li uloga vlasti da čuva svjetlu tradiciju slobodarstva u svom narodu ili da proba da sačuva sam narod?

zašto bi slogan bolje "rob nego grob" što nije ništa drugo do "sloboda ili smrt" bio neprikosnovena vodilja u političkim odlukama.

Bilo bi mnogo lakše dati odgovore na sva ova tvoja pitanja, ako bi se ona prvo postavila u vezi situacije u kojoj je Srbija bila 1914.

1941. je sporan bio pakt, a 1914. dolazak 5-6 A-U žandara.
a to što kažeš za staklenu kuglu, ima tu dosta istine, zamisli da je kompletnu Jugoslaviju oslobila Crvena Armija ...

A pa da, to je posebna priča ... i to se, kada se mantra o nepravilnom izboru Srbije, uvijek obavezno zaboravlja.

Kao i što se zaboravlja da je sve one koji su bili njemački saveznici, a koji su na kraju bolje prošli od nas, spasilo samo to što je tzv. Hladni rat počeo praktički 9. maja.

Treba samo pročitati šta je npr. Ruzvelt predlagao da se učini sa Hrvatima i Hrvatskom
tyson tyson 02:38 02.02.2013

Re: Aman bre Ma(r)xo...

Adolf je mnogo pre naknadne pameti koja nervira Vuchka zakljuchio da je eliminisanje Srbije i potrebno i opravdano i zabavno

Odakle ti ovo?


tyson tyson 02:41 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

To pitanje bi bilo na mjestu da su „narodi jugoslavije“ prije 27. marta u staklenoj kugli vidjeli šta će im se dogoditi ako izađu na ulice.

Nebitno, jer je 27. marta Vlada već bila bivša.

Nije Jugoslavija napadnuta zbog demonstracija, već zbog puča i obaranja vlade Cvetković-Maček.

A tu vladu nije oborio narod na ulicama, već grupa oficira (podržana grupicom političara).


apostata apostata 04:00 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

tyson

To je glavna odlika, i problem osoba kao ovaj apostata.

To su ljudi teoretičari, prepoznaš ih odmah po visokoparnim izrazima i mnogobrojnim pozivanjima na autoritete i 'autoritete', čemu je osnovna svrha da se pučanstvu demonstrira sopstvena načitanost.

Njemu kao čoveku iz fotelje početak i kraj čovekovog bivstvovanja, a posebno u slučaju rata/okupacije, predstavlja sloboda. Baš lepo, uzvišeno i romantično. Jedini problem je što je udaljeno od realnosti, kao i dobar deo teorija iz domena društvenih nauka. Jer, običnom čoveku a ne zanesenjaku ili stranom agentu, u teškim vremenima ideal je da preživi, kako on tako i najmiliji mu (porodica, familija, prijatelji, komšije - obično tim redosledom), i to je svesna i nesvesna ideja vodilja ogromne većine ljudi u tim okolnostima.

Zato apostata i ne diskutuje o kafedžiji, realnoj žrtvi i te kako ideološkog i praktičnog (eliminacija društvenog sloja sitne, srednje i visoke buržoazije a po učenju autoriteta komunizma i uputstvu iz Moskve) tumačenja kolaboracije; to su za njega i njemu slične isuviše profane stvari. On vodi raspravu u domenu teorije, gde je tako lako biti hrabar i raspolagati tuđom mukom i, zašto i to ne reći, životima.



Neka si se brate i ti javio ... a sada fino idi piški, pa opet u krevet.
blogovatelj blogovatelj 05:33 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

U kom smislu?


U smislu da su Rusi okupirali Balticke republike u dilu sa Hitlerom.
Litvaniju, Letoniju i Estoniju.
apostata apostata 10:22 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

blogovatelj

U smislu da su Rusi okupirali Balticke republike u dilu sa Hitlerom.
Litvaniju, Letoniju i Estoniju.

To se danas tako zove.

Onda se to shvatalo kao prisajedinjenje.
A dokaz za to je da su ti akti zvanično unešeni u skladu sa članom 18. Ustava Lige Nacija u njezin Registar međunarodnih dogovora i sporazuma.
tyson tyson 18:15 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

Neka si se brate i ti javio ... a sada fino idi piški, pa opet u krevet.

Da, to je taj superiorni stav, "sad ću ja vama da objasnim", načitana glava međ' pučinom.

Drago mi je da sam pogodio u suštinu, što se vidi iz tvoje ipak očekivane reakcije.

E, brate; lako je tuđim kurcem gloginje mlatiti. Baš bih voleo da te vidim u okupiranoj Srbiji recimo 1942. godine, koliko bi smeo dupe da podmetneš, rizikujući i živote svoje najbliže okoline, za ideal slobode.


tyson tyson 18:19 02.02.2013

Re: Danilo Bata Stojkovic ...

To se danas tako zove.

Onda se to shvatalo kao prisajedinjenje.
A dokaz za to je da su ti akti zvanično unešeni u skladu sa članom 18. Ustava Lige Nacija u njezin Registar međunarodnih dogovora i sporazuma.

Mora da su Litvanci, Estonci i Letonci odahnuli sa olakšanjem kada su shvatili da nije u pitanju okupacija već međunarodno priznati ugovor o prisajedinjenju.

Gde je pečat? Evo pečata...

Mora da su one hiljade likvidiranih i poslatih u Sibir do juna 1941. godine na gubilište i u žicu otišli sa osmehom na licu, jer nije u pitanju okupacija već prisajedinjenje, dobrovoljno jakako, ko ne veruje neka zaviri u Registar.


Out of Beirut Out of Beirut 19:05 03.02.2013

Re: Aman bre Ma(r)xo...

Ovo josh mnogo vishe vazhi za Srbiju i Treci Rajh. Adolf je mnogo pre naknadne pameti koja nervira Vuchka zakljuchio da je eliminisanje Srbije i potrebno i opravdano i zabavno. Period. Nema zapete.


Ovo naprosto nije istina.

Za tvoju informaciju (ili informaciju pisca ovog teksta) Gering je u svom dnevniku 5. 04 1941 zapisao: "Srbi su velicanstven narod, steta je sto moramo da ratujemo protiv njih" (parafrazirano). Dinarska rasa je po nacistickoj klasifikaciji rasa bila odmah iza nordijske rase za koju su oni verovali da je nadrasa. Daleko od toga da su razmisljali o istrebljenju vecine Srba i Hrvata. Njima je sledila germanizacija.

Dakle, eto koliko je Hitler cenio Srbe. Ovi dokazi bi trebalo da zatvore usta svim srpskim neonacistima, i svima koji ih simpatisu ili podrzavaju.

Da nije bilo 27. marta, stradanje Srba bi bilo drasticno manje nego sto je bilo posle toga. Srbi su po nacistickoj kvalifikaciji svrstani iu "arijevske narode", sto mozes procitati gledajuci njihovu dokumentaciju.

I ovo pisem i citiram kao osoba ciji su blizi rodjaci bili u partizanima i pomagali im po cenu zivota.
Hansel Hansel 21:37 31.01.2013

Anegdota

Ne znam da li gore pričam viceve ili anegdote, valjda zbog specifične antimemorije kada je ta vrsta podataka u pitanju. Ali, ipak:

Kažu (ne znam ima li toga u autobiografiji), posetio neku fabriku automobila (Mercedes, možda), pokazali mu neki model i on pitao koliko košta. Odgovorili mu: "Za Vas, gospodine premijeru, jedan jugoslovenski dinar" -- "Odlično, spakujte mi dva!"
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:44 31.01.2013

Re: Anegdota

"Odlično, spakujte mi dva!"

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:56 31.01.2013

Re: Anegdota

Ima i druga verzija
Mercedes odluči da mu pokloni najnoviji model a on kaže da ne sme da primi tako skupocen poklon jer je predsednik vlade.
Ovi mu kažu, pa dobro prodaćemo vam ga, dajte nam jedan dinar i vaš je.
Stojadinović, pošto je imao samo novčanicu od dva dinara da ih.
Ali nemamo da vam vratimo kusur, kažu ovi iz mercedesa.
Pa ništa, spakujte onda još jedan.
vladika006 vladika006 22:33 31.01.2013

mala ispravka

Prva lokomotiva na Balkanu je napravljena 1892 godine u Majdanpeku, zvala se "Kralj Srbije", pravljena je za Milana Obrenovića. Ubrzo je napravljena još jedna koja je nazvana Kraljica Srbije, po Nataliji.

Što se tiče ostalog, hvala za tekst i podsećanje.Pozdrav.
dragan7557 dragan7557 23:20 31.01.2013

Re: mala ispravka

vladika006
mala ispravka
Prva lokomotiva na Balkanu je napravljena 1892 godine u Majdanpeku, zvala se "Kralj Srbije", pravljena je za Milana Obrenovića. Ubrzo je napravljena još jedna koja je nazvana Kraljica Srbije, po Nataliji.

Dakle ako je napisano tačno, Milan Stojadinović je bio dečiji genijalac koji je napravio prvu lokomotivu sa 4 i slovma četiri godine!

Milan Stojadinović je rođen 4 avgusta 1888.

cerski
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:30 31.01.2013

Re: mala ispravka

dragan7557
Milan Stojadinović je rođen 4 avgusta 1888.

Драганче, Владика говори о Милану Обреновићу, не Стојадиновићу.
Брзањац си, као и сви младићи :)

nsarski nsarski 23:38 31.01.2013

Re: mala ispravka

Брзањац си, као и сви младићи :)

Ali zato briljira u matematici!
freehand freehand 23:41 31.01.2013

Re: mala ispravka

nsarski
Брзањац си, као и сви младићи :)

Ali zato briljira u metematici!

I u metafiziuci.
dragan7557 dragan7557 00:03 01.02.2013

Re: mala ispravka

Predrag Brajovic
dragan7557
Milan Stojadinović je rođen 4 avgusta 1888.

Драганче, Владика говори о Милану Обреновићу, не Стојадиновићу.
Брзањац си, као и сви младићи :)


tsunade-maintext:
Za vreme njegove vlade podignuto je ukupno 111 novih fabrika i osnovano stotinu novih industrijskih preduzeća. Počelo je stvaranje avioindustrije u Zemunu i autoindustrije u Rakovici, otvorena je fabrika sumporne kiseline "Zorka" u Šapcu. Proizvedena je i prva domaća lokomotiva, Sava.

E pa Gospodo,

Predrag Brajovic

nsarski

freehand


malo ste se zajebali!



cerski
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:09 01.02.2013

Re: mala ispravka

dragan7557

malo ste se zajebali!


cerski

Мало???
Богами, одох у флагеланте...

P.S.
Испало је да исправљаш Владику, а не Александру.
Ја нисам тај капацитет, као ти, да цео текст и све коментаре држим у глави.
То је та младост, кажем ја.
Потентна.
freehand freehand 00:21 01.02.2013

Re: mala ispravka

malo ste se zajebali!


cerski

Draganče, oladi kapislu. šalimo se.
dragan7557 dragan7557 00:24 01.02.2013

Re: mala ispravka

Predrag Brajović:
Ја нисам тај капацитет, као ти, да цео текст и све коментаре држим у глави.
То је та младост, кажем ја.
Потентна.

Brajo druže nije bitno šta se tebi i ovom, ovom matematičaru pričinjava već je bitno, do koje mere jedan univerzitetski profesor i to egzaktne nauke otvorenih očiju skoči u rupu, kakvu rupu bezdan bre, komformizma, i onda još i ironiše!

cerski

p.s. uzgred ja čitave knjige držim u glavi a ne samo jedan tekstić manji od nano formata.
dragan7557 dragan7557 00:32 01.02.2013

Re: mala ispravka

freehand
malo ste se zajebali!


cerski

Draganče, oladi kapislu. šalimo se.

Ne bih rekao a i vidi se, i ti i nsarski ste se poveli za ovom Brajovićevom rečenicom:
Брзањац си, као и сви младићи


Lepo je rekao Milan Novković u replici Krstiću:

"mnogi renomirani blogeri su u replikama cerskom......"

Tebe ortak maksu i alselonea je nazvao brzim revolverašima.

Ja bih sada dodao i nsarskog u brze revolveraše!

Profesore nsarski čestitam na promociji!

Laku noć drugari! Podnesite poraz sporcki a danas je novi dan.

cerski

nsarski nsarski 00:36 01.02.2013

Re: mala ispravka

do koje mere jedan univerzitetski profesor i to egzaktne nauke otvorenih očiju skoči u rupu, kakvu rupu bezdan bre, komformizma, i onda još i ironiše!

cerski

p.s. uzgred ja čitave knjige držim u glavi a ne samo jedan tekstić manji od nano formata.

Dragance, ja sam samo komentarisao da si matematiku munjevito uradio - za tili cas si oduzeo 1892-1888 i dobio tacan rezultat, tj., 4.
Za ove knjige koje drzis u glavi imam samo moje divljenje. Ja svoje knjige drzim na polici, i obicno zaboravim gde sam ih stavio.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:37 01.02.2013

Re: mala ispravka

Lepo je rekao Milan Novković u replici Krstiću:

"mnogi renomirani blogeri su u replikama cerskom......"

Tuše!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 00:39 01.02.2013

Re: mala ispravka

Za ove knjige koje drzis u glavi imam samo moje divljenje. Ja svoje knjige drzim na polici, i obicno zaboravim gde sam ih stavio.

Ali zato ne zaboravljaš gde ti je kuhinski instrumentarij...što je često važnije!
freehand freehand 00:41 01.02.2013

Re: mala ispravka

Ne bih rekao a i vidi se, i ti i nsarski ste se poveli za ovom Brajovićevom rečenicom:

Ne. Mene je ponela Metematika.
A ti inače malo-malo pa propovedaš metanauke, uključujući i metafiziku.
Pa nikad ne mogu da ukapiram kad se držiš opštih i još malo pa opšteprihvaćenih naučnih teorija, a kad zaranjaš u onostrano i magijsko, ismevajući dogmate i naučne tvrdoglavce.
Najgore mi je kad i jedno i drugo radiš u istoj rečenici, to mi nanosi patnju.
Al si i dalje moj kompadre, džaba.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:46 01.02.2013

Re: mala ispravka

Nebojsa Krstic
Ali zato ne zaboravljaš gde ti je kuhinski instrumentarij...što je često važnije!

Што је човек старији, то више цени куварско умеће.
Рецимо, мене све мање интерсује наука...
dragan7557 dragan7557 00:47 01.02.2013

Re: mala ispravka

nsarski
do koje mere jedan univerzitetski profesor i to egzaktne nauke otvorenih očiju skoči u rupu, kakvu rupu bezdan bre, komformizma, i onda još i ironiše!

cerski

p.s. uzgred ja čitave knjige držim u glavi a ne samo jedan tekstić manji od nano formata.

Dragance, ja sam samo komentarisao da si matematiku munjevito uradio - za tili cas si oduzeo 1892-1888 i dobio tacan rezultat, tj., 4.
Za ove knjige koje drzis u glavi imam samo moje divljenje. Ja svoje knjige drzim na polici, i obicno zaboravim gde sam ih stavio.


Amigo, da je tačno to što kažeš ti ne bi uključio ovo:
nsarski
Брзањац си, као и сви младићи :)

Ali zato briljira u matematici!

na čega repliciraš.


Laku noć amigo Doc Holliday-u.

Ipak si ti moj amigo, bre i kvit!


cerski
freehand freehand 00:49 01.02.2013

Re: mala ispravka

Рецимо, мене све мање интерсује наука...

Ali je metasex sve intrigantniji!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:52 01.02.2013

Re: mala ispravka

freehand
Ali je metasex sve intrigantniji!

Шта је метасекс?

P.S.
Мислим, ако ме вређаш, не мораш да ми објашњаваш...
freehand freehand 00:56 01.02.2013

Re: mala ispravka

Predrag Brajovic
freehand
Ali je metasex sve intrigantniji!

Шта је метасекс?

P.S.
Мислим, ако ме вређаш, не мораш да ми објашњаваш...

Onda ipak nisi dovoljno mator.

P.S.
definiši "uvreda", da znam da li da objašnjavam.
princi princi 01:51 01.02.2013

Re: mala ispravka

Потентна.

Čkalovljevska potencija!
blogovatelj blogovatelj 03:12 01.02.2013

Re: mala ispravka

E pa Gospodo,


malo ste se zajebali!


Ko na tebe krene, iz mesta je najebao

docsumann docsumann 14:57 01.02.2013

Re: mala ispravka

Шта је метасекс?


ciljani seks
dragan7557 dragan7557 19:12 01.02.2013

Re: mala ispravka

nsarski:
Za ove knjige koje drzis u glavi imam samo moje divljenje.


Divljenje nije potrebno, u pojedinim je složeno ogromno znanje socio-lingvistike, ako ti termin nešto govori, a ova sumnja se odnosi i na ostale učesnike bloga.

Osobito radovi po nekim najeminnentnije socio-lingvistkinje u svetu:

Deborah Tannen
Socio-lingvist

"You Just Don't Understand"

i za ovaj blog mnogo relevantnije delo

"The Argument Culture"

kao i druge njene radove tebi Doc i ostatku društva od srca preporučujem.

"When we think we are using language, language is using us," smatra prof.dr. Tannen kao i drugi lingvisti.

Dwight Bolinger

"Language-The Loaded Weapon; The Use and Abuse of Languaga today"

Lingvist using military metphor,

citat:

"language is like loaded gun: it can be fired intentionally, but it can wound or kill just as surely when fired accidentally.
The terms in which we talk about something shape the way we think about it-and even what we see."

Šta sve implicira gornji citat ostavljam tebi i drugovim Gunman stilistima - da prepoznajete i eventualno razmišljate. Ovde ću se zadovoljiti Predragovom odlukom o samokažnjavanju:
Мало???
Богами, одох у флагеланте...

Tebi na drugoj strani, kao ostrašćenom prirodnjaku bih preporučio izvanredno delo:

Evelyn Fox Keller
Mathematical biologist

"Reflections on Gender and Science"

kojim je eksperimentalno pokazana tačnost statementa koji je izneo Dwight Bolinger: "The terms in which we talk about somthing .... shape what we see."

Ja bih dodao:Bože oprosti im.........,

cerski

p.s. naravno kao i obično ne očekujem neki naročit stepen razumevanja napisanog.
maksa83 maksa83 19:43 01.02.2013

Re: mala ispravka

p.s. naravno kao i obično ne očekujem neki naročit stepen razumevanja napisanog.


antioksidant antioksidant 20:04 01.02.2013

Re: mala ispravka

maksa83



od ovoga majcu da mi napravite
nsarski nsarski 21:25 01.02.2013

Re: mala ispravka

naravno kao i obično ne očekujem neki naročit stepen razumevanja napisanog.

Pa, da li bi mogao onako uprosceno da nam docaras velicinu gornjih citata, za nas neuke?
Mislim, ovako razgoliceni, ti iskazi stoje kao mracni i duboke misli tipa Panta rei, ili Cogito ergo..., itd., neshvatljivi za obican svet, neupucen u tajne svemira.

P.S. Ah, da! Setio sam se jos jedne: Zivot je reka!. Jako, brate, ali ne razumem sta to znaci.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:36 01.02.2013

Re: mala ispravka

antioksidant
od ovoga majcu da mi napravite

На бретеле?!
Аууу...
maksa83 maksa83 22:05 01.02.2013

Re: mala ispravka

P.S. Ah, da! Setio sam se jos jedne: Zivot je reka!. Jako, brate, ali ne razumem sta to znaci.

Nenene.

Ovako ide vic (fora je da ga maksimalno razvučeš).

Dakle, bio jednom jedan tip, vrlo uspešan hedž fond menadžer iz Sitija, fiksno tri milke godišnje + isti toliki bonusi, šampanjac, kokain šmrkan sa najfinijih dupeta koje London može da ponudi, Maseratiji, zezanje, ludilo ...

... i jednog jutra se probudi mamuran između dve manekenke, pogleda oko sebe i pomisli - nemoguće da je ovo sve, da je ovo smisao, ovo je ... prazno!

I reši da potraži mudrost. Nađe najpoznatijeg Gurua u Londonu, i pita ga - šta je Život? Guru mu kaže "to je jako složeno pitanje, ali ako odeš iza sedam mora i sedam gora, na sedmom vrhu sedme planine postoji jedan mudriji čovek od mene koji možda može da ti pomogne".

<i sad ovde razvučeš vic putešestvjem, lutanjem od tog mudraca koji ga uputi na drugog mudraca koji ga uputi na trećeg još većeg ... i sve tako>

Na kraju nekako dospe do Najmudrijeg Mudraca, Čoveka koji Zna.

Tip: "Reci mi - šta je Život?"
Mudrac: "Život je ... kao dve reke."
Tip: "Dve?!?"
Mudrac <vrlo zbunjeno>: "A ... šta ... nije?"

(kraj vica)
nsarski nsarski 22:13 01.02.2013

Re: mala ispravka

Na kraju nekako dospe do Najmudrijeg Mudraca, Čoveka koji Zna.

Zasto mi se javlja da je to bio cerski, zamisljen u lotus pozi (padmasana) na sarkofagu?

P.S. Taj vic je setao po blogu vise puta, pa sam mislio da ga svi znaju. Zato sam naveo samo punchline.
freehand freehand 22:19 01.02.2013

Re: mala ispravka

nsarski
Na kraju nekako dospe do Najmudrijeg Mudraca, Čoveka koji Zna.

Zasto mi se javlja da je to bio cerski, zamisljen u lotus pozi (padmasana) na sarkofagu?

P.S. Taj vic je setao po blogu vise puta, pa sam mislio da ga svi znaju. Zato sam naveo samo punchline.

E bre...
Cerski Kamen mudrosti koristi za poritiskanje poklopca u kaci s kupusom, pa se vi zajebavajte!
(kažu i da Zlatnim runom umotava noge u hladnim danima, kad nije u Afriki)
maksa83 maksa83 22:23 01.02.2013

Re: mala ispravka

Cerski Kamen mudrosti koristi za poritiskanje poklopca u kaci s kupusom, pa se vi zajebavajte!

Cerski bre da (pu-pu-pu) dobije kamen u bubregu on bi bio od zelenog žada, u obliku Bude, i iz njega bi dopirale meditativne tantričke melodije.
dragan7557 dragan7557 22:25 01.02.2013

Re: mala ispravka

freehand
nsarski
Na kraju nekako dospe do Najmudrijeg Mudraca, Čoveka koji Zna.

Zasto mi se javlja da je to bio cerski, zamisljen u lotus pozi (padmasana) na sarkofagu?

P.S. Taj vic je setao po blogu vise puta, pa sam mislio da ga svi znaju. Zato sam naveo samo punchline.

E bre...
Cerski Kamen mudrosti koristi za poritiskanje poklopca u kaci s kupusom, pa se vi zajebavajte!
(kažu i da Zlatnim runom umotava noge u hladnim danima, kad nije u Afriki)

Ortak, šta bih ja bez tebe sa ovom.....ovim matematičarem?

cerski

p.s. ove tri nedelje što ih provedoh u Jevropi mi runo bome baš bilo potrebno.
blade.runner blade.runner 03:28 01.02.2013

kakva lezernost...

milan stojadinovic je bio oportuni politicar, profiter, i na posletku neuspesan. od pro-britanskog postao je pro-osovinski politicar, od velikosrpskog radikala formirao je banovinu hrvatsku, a tajno razbijao jugoslaviju, prekrajujuci teritorije.

grof cano, koga je ovaj drzao za velikog licnog prijatelja, ga u svojim memoarima nije mnogo cenio.

rukovodio se oportunitetom bez ikakvog moralnog kompasa. nije uspeo da resi hrvatsko pitanje. mozda su ustaski zlocini kao izraz hrvatske frustracije i mogli da budu predupredjeni drugacijim resavanjem polozaja hrvata u jugoslaviji. treba imati na umu da je drzava juznih slovena bila izraz teznji i hrvatske elite, jos najmanje od polovine 19. veka!

luksemburg, belgija, holandija - te zamlje nisu pristupile trojnom paktu. nije tacno da je moralo tako!

egzil u argentini je u najmanju ruku ono sto je zasluzio.

`drugovanje' sa pavelicem je samo plastican primer osnovnog karaktera tog coveka - oportunizam bez moralnog kompasa!

i jos jedna stvar - stojadinovic nije kolaboracionista! on je bio politicar o cijem se angazovanju moze polemisati. ali druga je stvar stanje rata i saradnja sa ljudima koji su okupirali zemlju i okrvavili ljude! mada, i to je sad isto, uskoro ce biti da u srbiji niko nizasta nije kriv, da su svi bili antifasisti, da je srbiji najvise zla naneo partizanski pokret i sfrj! (hvala demokratska stranko!)

tsunade tsunade 08:01 01.02.2013

Re: kakva lezernost...

rukovodio se oportunitetom bez ikakvog moralnog kompasa.


its a thin line between moral and moralisanje. kad gledam političare, uvek težim da ustanovim šta u njihovoj politici ima dobro za mene. svi smo mi oportunisti, manje ili više, kaj ne?
blade.runner blade.runner 20:00 01.02.2013

Re: kakva lezernost...

oprpstite, u bilo kakvom vrednosnom sistemu, hitlerova vlast se pokazala kao nedvosmisleno zlocinacka, paveliceva vladavina je bila nedvosmisleno zlocinacka, a stojadinovic je u razlicitim trenucima bio saveznik tih ljudi. nekad u ime jugoslavije, a nekad u ime licnih interesa.

ono sto je najgore sto je stojadinovic ucinio, odnosno nije, je stajanje na pasicevskoj poziciji o jugoslaviji kao ratnom plenu. ustaski pokret nije pao s neba, nego je rezultat medjuratovske politike za koju dobar deo direktne odgovornosti snosi i stojadinovic.
blade.runner blade.runner 03:56 01.02.2013

oslobodjenje ili `oslobodjenje'

i jos jedna stvar - kada neko stavi navodnike na operacije crvene armije i nov iz oktobra '44. i kaze `oslobodjenje', to je svojevrsna uvreda za hiljade onih koji su zivote ostavili u tim akcijama. ako neko smatra da je zivot pod nemackom upravom sa sve logorima smrti za beogradjane, vozilima za gusenje, starim sajmistem bio bolji nego `oslobodjenje', onda se taj sam diskvalifikovao iz argumentovane diskusije.

opet, osvrnucu se na ukidanje naziva ulica generalu zdanovu i slicnima i centralnu ulogu koju je u tome odigrala demokratska stranka.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:54 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

ako neko smatra da je zivot pod nemackom upravom sa sve logorima smrti za beogradjane, vozilima za gusenje, starim sajmistem bio bolji nego `oslobodjenje', onda se taj sam diskvalifikovao iz argumentovane diskusije.

Za kafedžiju iz okoline Beograda koji je po svršetku Rata izgubio život i pripadajuću posteljinu, jer je bio proglašen narodnim neprijateljem zbog kuvanja kafe okupatoru, očigledno je bio bolji.

Nekom drugom, opet, nije.

Zato bi se tim problemom trebalo pozabaviti na objektivan i neideološki način.

Meni se čini da bi možda bilo dobro da mi iskoristimo jevrejski model. Oni su npr. ustanovili medalju "Pravednika među narodima". Dobija je onaj ko je reskiralo svoj život spasavajući bar jedan jevrejski.

Po tom bi principu mi mogli da vrednujemo dela oni koji su doprineli da se spase život Srba, ili građana Srbije...

predatortz predatortz 12:05 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'


Po tom bi principu mi mogli da vrednujemo dela oni koji su doprineli da se spase život Srba, ili građana Srbije...


A, to definitivno nisu oslobodioci. Oni su srpske glave trošili kao da su vrbovina.

Uzgred, ako neko rat i rodoljublje iskoristi za dolazak na vlast, pa potom nastavi da radi slične stvari koje je okupator radio, vođen ideologijom koja po broju žrtava u svetu ne zaostaje za nacističkom, taj se ne može smatrati za pravog patriotu.
bitnik bitnik 12:56 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

predatortz

Po tom bi principu mi mogli da vrednujemo dela oni koji su doprineli da se spase život Srba, ili građana Srbije...


A, to definitivno nisu oslobodioci. Oni su srpske glave trošili kao da su vrbovina.

Uzgred, ako neko rat i rodoljublje iskoristi za dolazak na vlast, pa potom nastavi da radi slične stvari koje je okupator radio, vođen ideologijom koja po broju žrtava u svetu ne zaostaje za nacističkom, taj se ne može smatrati za pravog patriotu.


kapiram ja da oni koji su pola veka hrabro, na sav glas, ćutali, ili neustrašivo, kad niko ne čuje, mrmljali sebi u bradu, imaju sada poriv da se oglase, ali, bre - čuju li oni sebe?
ili, da li, ako i ne shvataju, bar vide do čega je dovelo to što su se oglasili?
predatortz predatortz 13:15 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

bitnik
predatortz

Po tom bi principu mi mogli da vrednujemo dela oni koji su doprineli da se spase život Srba, ili građana Srbije...


A, to definitivno nisu oslobodioci. Oni su srpske glave trošili kao da su vrbovina.

Uzgred, ako neko rat i rodoljublje iskoristi za dolazak na vlast, pa potom nastavi da radi slične stvari koje je okupator radio, vođen ideologijom koja po broju žrtava u svetu ne zaostaje za nacističkom, taj se ne može smatrati za pravog patriotu.


kapiram ja da oni koji su pola veka hrabro, na sav glas, ćutali, ili neustrašivo, kad niko ne čuje, mrmljali sebi u bradu, imaju sada poriv da se oglase, ali, bre - čuju li oni sebe?
ili, da li, ako i ne shvataju, bar vide do čega je dovelo to što su se oglasili?


Prvo, pola veka nisam star.
Drugo, u mojoj porodici je bilo političkih osuđenika. Dakle, nije se ćutalo...
Treće, zločini koje su činili komunisti nad građanima ove zemlje još nisu rasvetljeni.
To što je neka bitanga, za tog vakta, dobila nečiji stan, što joj je bilo lepo u masi dok je urlala u čast nepogrešivog vođe, to mene ne zanima.
bitnik bitnik 13:33 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

predatortz
Prvo, pola veka nisam star.


ali imaš više od 21 godine.

predatortz
Drugo, u mojoj porodici je bilo političkih osuđenika. Dakle, nije se ćutalo...


pa ti prvi tvrdiš da je bilo i nevino osuđenih.

predatortz
Treće, zločini koje su činili komunisti nad građanima ove zemlje još nisu rasvetljeni.


nisu rasvetljeni, ali ti znaš i da ih je bilo, i kako ih treba okvalifikovati.

predatortz
To što je neka bitanga, za tog vakta, dobila nečiji stan, što joj je bilo lepo u masi dok je urlala u čast nepogrešivog vođe, to mene ne zanima.


naravno da te idolatrija te vrste ne zanima, mnogo je ljudskije urlati u čast vođe sklonom greškama.
predatortz predatortz 13:55 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'


pa ti prvi tvrdiš da je bilo i nevino osuđenih.


Svi politički osuđenici su nevino osuđeni. Suđeno im je zbog drugačijeg mišljenja, ne zbog nekog krivičnog dela.

Jebeš sistem u kojem je razmišljanje kažnjivo.

Toliko.
maksa83 maksa83 14:00 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

Jebeš sistem u kojem je razmišljanje kažnjivo.

Teško da ćeš naći sistem koji toleriše one koji bi da ga razmontiraju - samoodržanje je u prirodi svakog sistema. Npr. isti ti komunisti su hapšeni i maltretirani pre nego što su došli na vlast.
freehand freehand 14:00 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

Svi politički osuđenici su nevino osuđeni. Suđeno im je zbog drugačijeg mišljenja, ne zbog nekog krivičnog dela.

Nisu, oni iz Obznane.
bitnik bitnik 14:09 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

predatortz
Svi politički osuđenici su nevino osuđeni. Suđeno im je zbog drugačijeg mišljenja, ne zbog nekog krivičnog dela.
Jebeš vlast u kojoj je razmišljanje kažnjivo. Toliko.


ne.
posle drugog svetskog rata im je suđeno zbog delanja, a jeste, nažalost, bilo i nevinih, pa i onih kojima je presuđeno bez suda, bili krivi ili ne.

svaka vlast je, manje ili više sofisticirano, represivna prema neistomišljenicima.
ni ta koju su priželjkivali osuđeni - ne bi bila suštinski drugačija, dapače.
sevarlica sevarlica 14:14 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

ne.

da!
predatortz predatortz 14:21 01.02.2013

Re: oslobodjenje ili `oslobodjenje'

Nisu, oni iz Obznane.


Zabranjena je jedna partija ( KPJ ) , ne sve partije.
Slučajno, ta partija je propagirala dolazak na vlast putem nasilja, prevrata, diktature proleterijata...

Ovamo je slučaj da su zabranjene sve partije, sem one koja je na vlast došla nasilnim putem.

Ako je to tebi isto, onda...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana