Ljudska prava| Region

Ćirilica

Vojislav Stojković RSS / 04.02.2013. u 19:02

 Hrvatskim nacionalistima su silom navukli novo i elegantno EU odelo, ali ispod njega su i dalje usrane gaće u bojama šahovnice.

 Sa ćirilicom stalno nekakvi problemi. Kada su prošlog meseca  gradski oci Novog Sada započeli „ćirilizaciju“ srpske Atine, tako što su naložili da displeji na svim gradskim autobusima imaju biti ispisani ćirilicom i nikako drugačije, podigla se „kuka i motika“. Od pokrajinskog ombudsmana, preko aktivista NVO, pa do nezavisnih intelektualaca, po pravilu srpske nacionalnosti, svi su oštro protetstvovali. Te kako će Mađari, Slovaci i Hravti  znati koji autobus gde ide i u koji da sednu, te nije po Ustavu, te ugrožena su prava svim nacionalnim manjinama… Bila je to “bura u čaši vode” spram problema koje je ćirilica, a šta bi drugo, ovih dana izazvala u Vukovaru.

 “Ovdje se nije dogodila Oluja, a da se ovdje dogodila Oluja kao u cijeloj Htvatskoj, ne bi vas ovdje bilo”, poručuje Srbima govornik u maskirnoj uniformi sa prosvjeda protiv ćirilice u Vukovaru, na kome se okupilo 15 do 20 hiljada hrvatskih nacionalista. 

 

 “Ovdje nikad nije bilo ćirilice” samouvereno izjavljuje jedna od prosvjedkinja, doduše, u civilu.

Da li je baš tako, odnosno otkud ćirilica u Vukovaru?

Na mestu današnjeg Vukovara u antičko doba bilo je značajno rimsko naselje. Ime grada potiče od rečice Ulka, kako su je zvali Rimljani, a koja se uliva u veliki Dunav. U X veku spominje se tvrđava Vukovo, u XII veku Vukovar se još spominje kao  Vlkov i Volkov, a u XIV veku pomađareni naziv Volko-var. Prvi pisani dokumenti o postojanju Vukovara je Andrijanova darovnica iz 1220.g., kojom mađarski kralj Andrija II Arpradi poklanja zemlju od šezdeset plugova u vukovarskom kraju dvorskoj dami Ahaliz. O razlozima takve blagodarnosti jednoj dvorskoj dami u dokumentu ništa ne stoji. Desetak godina kasnije Vukovar postaje Slobodan kraljevski grad, a njegovim stanovnicima Saksonima, Ugrima i Slovenima daje se pravo slobodnog ribolova na na rekama Vuki i Dunavu.Turci osvajaju Vukovar 1526,g, Prvi pisani dokument o Srbima iz tog vremena je tapijska taksa od 330 akči koju plaćaju za crkveno zemljište. Na tom zemljištu svoju, pravoslavnu crkvu, kasnije nazvanu  Hram Svetog oca Nikolaja, završavaju 1690.g. Katolička crkva Svetog Filipa i Jakova izgrađena je tek 1733.g.

Prema popisu stanovništva 1736/37 g. u Vukovaru je bilo 269 domova u kojima je živelo 403 porodice. Srpskih je bilo 185, šokačkih 175, nemačkih 38 i mađarskih 5. U to vreme varoški knezovi svi od reda su bili Srbi – Gavrilo Dimić, Arsenije Popović, Stojša MIlosavljević, Đuka Kostić I Stojan Čolić.

Srbi svoju decu nisu hteli da šalju u nemačke škole, zato je prva srpska škola u Vukovaru osnovana 1733. a prve hrvatske škole, tek nekoliko godina kasnije.

Kroz vekove struktura stanovništva se menjala. U Vukovru je 1910.g. živelo 10.359 stanovnika. Hrvata je bilo 39,5%, Srba 15,7%, Nemaca 33,8% i Mađara 9,2%. Grad Vukovar je 1990.g. brojao 44.369 stanovnika. Hrvata je bilo 47,2%, Srba 30,2%, ostalih, najviše Jugoslovena 18,8%, a Mađara 1,5%. Pri tom ne treba ispustiti iz vida da je većina okolnih mesta: Borovo Selo, Bršadin, Negoslavci, Lipovača, Trpinja, Bobota, Vera, Pačetin,  Klisa...naseljena isključivo srpskim stanovništvom.

U vreme SFRJ u Vukovaru su oba  pisma bila ravnopravna, a natpisi na ulazu u naseljena mesta i na državnim ustanovama bili su ispisani i latinicom i ćirilicom. Građani su znali oba pisma, sami su birali kojim će da pišu, a đaci u osnovnim i srednjim školama školskie pismene radove pisali su naizmence, jedan latinicom, a jedan ćirilicom. Đacima je jedino bilo zabranjeno da u istom pismenom sastavu mešaju ćirilicu i latinicu, dočim građanima ni to nije bilo zabranjeno.

Da li uopšte treba reći da ni ćirilica. ni latinica nisu devedesetih činile zločine, ni rušile Vukovar,  već nacionalizmom zadojeni pojedinci koji su umeli da čitaju i pišu samo jednim pismom, ali su zato umeli da razaraju i ubijaju na sve moguće načine.

Uslovi za dvojezičnost su decidno propisani Ustavom Republike Hrvatske, ali čini se da to za Vukovar ne važi. Hrvatskim nacionalistima su silom navukli novo i elegantno EU odelo, ali ispod njega su i dalje usrane gaće u bojama šahovnice.

Tagovi



Komentari (243)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 16:01 05.02.2013

Re: svatovi

G.Cross
Tasadebeli

EDIT: Г. Крос, када би уместо енглеске ошишане латинице користио српску латиницу, онда би могао да напишеш и MEĐU. Није то тако тешко, један клик... Мис'им, кад већ имамо ту опцију, 'ајде онда да је користимо.A ko ti kaze da sam ja Srbin ?



А је? Па онда ниш'!
tasadebeli tasadebeli 16:07 05.02.2013

Re: svatovi

freehand

tasadebeli

freehandMa nemoj? DiĐej TacaтxeФатСа оваквим натписом на флајерима и плакатима можемо да напунимо сваки клуб у Мајамију... Лапо-лапо?Možda da još malo razmislimo? Recimo, ni TacaTxeФак ne zvuči loše?


Није лоше, није лоше... Мада ми се чини да онај првобитни некако више говори о мени...
G.Cross G.Cross 21:33 05.02.2013

Re: svatovi

А је? Па онда ниш'!

Nek si ti ziv, Zdrav i Deb'o
tasadebeli tasadebeli 21:55 05.02.2013

Re: svatovi

G.Cross
А је? Па онда ниш'!Nek si ti ziv, Zdrav i Deb'o


Хвала! Исто желим и ја теби. Осим овог деб'о, јербо нова глобална религија звана медицина каже да то није добро за здравље.

Ипак, морам да посведочим на основу сопственог искуства, има то и неких предности у времену кризе, индивидуалне, колективне и глобалне...

Како би то рекли моји стричеви из Баната:

"Ма види га каки је деб'о
бабо га његов ј..."




tasadebeli tasadebeli 23:44 05.02.2013

Re: svatovi

mikimedic
kazem nisam siguran da smo tako ucili, ali je bilo u sirokoj upotrebi. opet primer tablica - postojalo je samo DJ (ako hoces, pozvacu grofa da potvrdi )


Верујем ти, Мики, не мора Гроф да сведочи... Уосталом, сећам се тога и сам.

Али не треба сметнути са ума ни чињеницу да таблице за аутомобиле тада није прописивао Институт за српски језик САНУ него народна милиција.

Додуше, саобраћајна народна милиција, али пандури су пандури.

(Екс и Предаторе, извињавајте, али прилика је била тако добра! )
tasadebeli tasadebeli 23:53 05.02.2013

Re: svatovi

mikimedic
a koliko mi je poznato, u djakovu bas i nema mnogo siptara...


Ту си у праву! За Ђаково, мислим... Али свеједно, опет сам се, за време СФРЈ, у Ђакову (као и у Љубушком) вазда осећао као прасе у Техерану.
mikimedic mikimedic 00:01 06.02.2013

Re: svatovi

вазда осећао као прасе у Техерану.


razumemo se taso - al ja sve nesto mislim, da sam prase, vise bih voleo da provedem svoj svinjski zivot u teheranu nego u srbiji


freehand freehand 00:04 06.02.2013

Re: svatovi

mikimedic
вазда осећао као прасе у Техерану.


razumemo se taso - al ja sve nesto mislim, da sam prase, vise bih voleo da provedem svoj svinjski zivot u teheranu nego u srbiji



Skičao, ne skičao - za mene si janje!
(Mujo '93 na Baš-čaršiji, sa prasetom u naručju)
tasadebeli tasadebeli 00:45 06.02.2013

Re: svatovi

mikimedic
вазда осећао као прасе у Техерану.razumemo se taso - al ja sve nesto mislim, da sam prase, vise bih voleo da provedem svoj svinjski zivot u teheranu nego u srbiji


Тачно! Знаш и сам оно од Душка Радовића: Сан сваког прасета је да умре као свиња...
tasadebeli tasadebeli 00:46 06.02.2013

Re: svatovi

freehand

mikimedic
вазда осећао као прасе у Техерану.razumemo se taso - al ja sve nesto mislim, da sam prase, vise bih voleo da provedem svoj svinjski zivot u teheranu nego u srbijiSkičao, ne skičao - za mene si janje! (Mujo '93 na Baš-čaršiji, sa prasetom u naručju)


То је, Фри, само на Балкану могуће! (Барем се надам да сам у праву... )
daniel_n daniel_n 11:41 06.02.2013

Re: svatovi

Ne postoji niti danas u Hrvatskoj:

Registarske oznake u RH

Što je prilična misterija.
jednatanja jednatanja 21:25 04.02.2013

Ima nade

"Врбовско је други град у Хрватској, уз Вуковар, који има право на службену употребу ћирилице и српског језика" (Politika)

Ne brini Vojo, sve će to EU izgladiti. Moj sin danas učio zadnje štampano "F" ovde u dijaspori, ima ih dečice pun razred, slatki, vredni, samo ćirilica viri iz svesaka.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:36 05.02.2013

Re: Ima nade


Ne brini Vojo, sve će to EU izgladiti.


Samo da ne bude: Vuk dlaku menja, a ćud nikada.
dragoljub92 dragoljub92 21:25 04.02.2013

tema

jebeš ga kako porediti novosadski slučaj i vukovarski?
šta dakažem,u niš su autobusu na latinicu,ono ja baš i ne razlikujem pisma najbolje,ne radi mi prekidač pa čitam po refleksu.
država se nije odrdila o ničem konkretno to je kao ono praznik ,državni,pa ko oće će ga salvi ko neće neće,tako je i sa pismom.
a vukovarci,njima su busovi na latinici tako da nema šta da se bune zbog čega li se bune već,jasno je da bi najradije videli leđa srbima .to samoo budala može da misli.
AlexDunja
a prvenstveno zato što su Srbi.

a hrvati u vukovaru ne vole srbe onako.
nemaju iskustvo kog se sećaju?

ili ti misliš da su se oni mrzeli i pre,
pa se sve desilo onako kako je i trebalo.

mrzeli se ljudi,
pa ko koga ubije, njemu bolje?

ova ti je žešća glupos odvaljena
što onda predatorz nema pravo da mrzi muslimane,ako ti je logika ispravna.
i plus i vukovarski srbi imaju čega da se sećaju ne samo hrvaćani.
alselone alselone 21:30 04.02.2013

Re: tema

ono ja baš i ne razlikujem pisma najbolje


Šokiran sam.
predatortz predatortz 21:31 04.02.2013

Re: tema

što onda predatorz nema pravo da mrzi muslimane,ako ti je logika ispravna.


Predatortz nema pravo da mrzi Muslimane. To mu zdrav razum ne dozvoljava. Treba razdvojiti predatorovo mišljene o pravu njegovog naroda na samoodrđenje od mržnje.
dragoljub92 dragoljub92 21:36 04.02.2013

Re: tema

alselone
ono ja baš i ne razlikujem pisma najbolje


Šokiran sam.

loše sam se odrazio kad čitam ili pišem uopšte ne reagujem kojim pismom to radim,meni je nevažno,a drugom po kako mu volja.
Predatortz nema pravo da mrzi Muslimane.

to je lepo stvoje strane ali po AD logiki ti imaš pravp pa volja ti vako il nako
predatortz predatortz 21:37 04.02.2013

Re: tema

Predatortz nema pravo da mrzi Muslimane.


to je lepo stvoje strane ali po AD logiki ti imaš pravp pa volja ti vako il nako


Zadržaću svoje pravo da to pravo ne iskoristim
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:46 04.02.2013

Re: tema

loše sam se odrazio kad čitam ili pišem uopšte ne reagujem kojim pismom to radim,meni je nevažno,



Ni ja vrlo često nisam svestan na kom pismu je nešto što sam pročitao bilo ispisano.
Naravno da razlikujem pisma, ali mi to, na kom je pismu nešto ispisano, ne privlači pažnju. Sasvim je moguće da se desi da ne mogu da se setim kojim je pismom bio ispisan neki natpis, neki tekst, koji sam negde pročitao.

Ali ovde na blogu uvek zapazim ćirilične komenatre :)
Goran Vučković Goran Vučković 21:57 04.02.2013

Re: tema

Ali ovde na blogu uvek zapazim ćirilične komenatre :)

Oni nacoši Marko Manćini i Predrag Brajović, po običaju
dragoljub92 dragoljub92 21:59 04.02.2013

Re: tema

Ali ovde na blogu uvek zapazim ćirilične komenatre :)

upravo tako,ja imam prevedeni linux na ćirilicu,ali tastatura mi je latinična zbog pretrage.a rukopis mi je latinični tu nema pomoći više,počelo iz zajebancije i ostalo ko navika.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:08 04.02.2013

Re: tema

Oni nacoši Marko Manćini i Predrag Brajović, po običaju


Oni oni.
Registrovani su oni tamo gde treba.
O Tasi da ne govorimo, taj je zaglibio duboko.
Antioksidantu se omakne nekad, vidi se da je nacoš al pritajeni

dragoljub92 dragoljub92 22:23 04.02.2013

Re: tema

Antioksidantu se omakne nekad, vidi se da je nacoš al pritajeni

autonacoš
alselone alselone 22:39 04.02.2013

Re: tema

O Tasi da ne govorimo, taj je zaglibio duboko.


Tasa je meni najsumLJiviji. Je l' osto neko od optuzenih u Hagu jos uvek na slobodi?
mirelarado mirelarado 22:41 04.02.2013

Re: tema

hoochie coochie man
Oni nacoši Marko Manćini i Predrag Brajović, po običaju


Oni oni.
Registrovani su oni tamo gde treba.
O Tasi da ne govorimo, taj je zaglibio duboko.
Antioksidantu se omakne nekad, vidi se da je nacoš al pritajeni



Кхм, кхм, моја ћирилица има више профашистички предзнак, стога ме с правом нисте сврстали међу ове нацоше. ;-)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:42 04.02.2013

Re: tema

alselone
Je l' osto neko od optuzenih u Hagu jos uvek na slobodi?


Švrakić?
AlexDunja AlexDunja 22:46 04.02.2013

Re: tema

Кхм, кхм, моја ћирилица има више профашистички предзнак, стога ме с правом нисте сврстали међу ове нацоше. ;-)

tako je:)
ja sam nacoš.
alselone alselone 22:52 04.02.2013

Re: tema

Vojislav Stojković

Švrakić?


Ukebali smo ga. Sad mu nece pomoci ni da izrecituje traktak o etici dobrih namera.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:52 04.02.2013

Re: tema

Кхм, кхм, моја ћирилица има више профашистички предзнак, стога ме с правом нисте сврстали међу ове нацоше. ;-)


Malo je reći nacoš za tebe, to je još i izlečivo.

Pismeno, vispreno, pametno, učeno, a piše ćirilicom...nisu to čista posla, garant.
dragoljub92 dragoljub92 22:53 04.02.2013

Re: tema

mirelarado
hoochie coochie man
Oni nacoši Marko Manćini i Predrag Brajović, po običaju


Oni oni.
Registrovani su oni tamo gde treba.
O Tasi da ne govorimo, taj je zaglibio duboko.
Antioksidantu se omakne nekad, vidi se da je nacoš al pritajeni



Кхм, кхм, моја ћирилица има више профашистички предзнак, стога ме с правом нисте сврстали међу ове нацоше. ;-)

нач Архинацош
mirelarado mirelarado 22:57 04.02.2013

Re: tema

AlexDunja
Кхм, кхм, моја ћирилица има више профашистички предзнак, стога ме с правом нисте сврстали међу ове нацоше. ;-)

tako je:)
ja sam nacoš.


За тебе је то одавно познато. :)
Изненадио ме овај АО.
mirelarado mirelarado 22:59 04.02.2013

Re: tema

нач Архинацош


Пранацош, бре!
dragoljub92 dragoljub92 23:01 04.02.2013

Re: tema

mirelarado
нач Архинацош


Пранацош, бре!

амебоидноиндускиархинацош.бре!
Goran Vučković Goran Vučković 23:03 04.02.2013

Re: tema


Кхм, кхм, моја ћирилица има више профашистички предзнак, стога ме с правом нисте сврстали међу ове нацоше. ;-)

A ne - fašizam je suviše širok pojam! (obično skrate najbolji deo ovog teksta - uvod)
mara92 mara92 23:09 04.02.2013

Молим?

Хоћете мој минули рад да пренебрегнете, поништите? е, неће моћи...
него, овај...неко је поменуо нацоше, фашисте...где је ту Јово К. да среди ствар?
dragan7557 dragan7557 23:13 04.02.2013

Re: tema

Vojislav Stojković
alselone
Je l' osto neko od optuzenih u Hagu jos uvek na slobodi?


Švrakić?

Schvrakiç hmmmm, taj odavno izmiče pravdi, bre!


cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:16 04.02.2013

Re: tema

alselone
Vojislav Stojković

Švrakić?


Ukebali smo ga. Sad mu nece pomoci ni da izrecituje traktak o etici dobrih namera.


Džaba mu traktati o etici, teoriji struna i multisvemirima. Taj je meni odavno sumnjiv. Još od vremena kad sam slučajno saznao da mu je deda Todor Švrakić bio dvorski portretista i slikar kod Petra Prvog Karađorđevića, te da je bio srpski dobrovoljac u I sv.ratu, koji je prošao svu onu golgotu.

Moram da priznam da sam čekao da ovi iz Haga ponude kakvu novčanu nagradu, pa da ga prijavim, ali evo prijavljujem ga i bez toga, iz ko suza čistih neoliberalnopatriotskih razloga. Pa, ako me se sete, sete me se...
AlexDunja AlexDunja 23:17 04.02.2013

Re: tema

Изненадио ме овај АО

ma meni si ti sumljiva,
ta ćirilica me buni..
freehand freehand 23:41 04.02.2013

Re: tema

te da je bio srpski dobrovoljac u I sv.ratu, koji je prošao svu onu golgotu.

Kipar i te munje?
Ček, ček... Ma jel on radio onu ilustraciju za kraljeve memoare i poglavlje "Moji kiparski dani"?!
tasadebeli tasadebeli 01:40 05.02.2013

Re: tema

alselone
O Tasi da ne govorimo, taj je zaglibio duboko.Tasa je meni najsumLJiviji. Je l' osto neko od optuzenih u Hagu jos uvek na slobodi?


Мене никад неће уфатит!!!

А ако се и зезнем у корацима, позваћу за сведока Косовку девојку...
mirelarado mirelarado 02:00 05.02.2013

Re: tema

dragoljub92
mirelarado
нач Архинацош


Пранацош, бре!

амебоидноиндускиархинацош.бре!


Церски, ти ли си?
mirelarado mirelarado 02:02 05.02.2013

Re: tema

Goran Vučković

Кхм, кхм, моја ћирилица има више профашистички предзнак, стога ме с правом нисте сврстали међу ове нацоше. ;-)

A ne - fašizam je suviše širok pojam! (obično skrate najbolji deo ovog teksta - uvod)


Ееее, Еко ет хиз бест!
dragoljub92 dragoljub92 02:02 05.02.2013

Re: tema

mirelarado
dragoljub92
mirelarado
нач Архинацош


Пранацош, бре!

амебоидноиндускиархинацош.бре!


Церски, ти ли си?

jok.bre!
alselone alselone 08:03 05.02.2013

Re: tema

Schvrakiç hmmmm, taj odavno izmiče pravdi, bre!


Da mi njega lepo ukebamo i kvit!?

Mislim, iako nemamo nista protiv njega osim nesposobnih svedoka i tuzilastva, drzacemo ga dekadu u zatvoru, jer smo tako u mogucnosti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:27 05.02.2013

Re: tema

freehand

Ček, ček... Ma jel on radio onu ilustraciju za kraljeve memoare i poglavlje "Moji kiparski dani"?!


"Smrt Srbije", ulje na platnu:

nsarski nsarski 09:26 05.02.2013

Re: tema

Ili ovo:
nsarski nsarski 09:36 05.02.2013

Re: tema

"Smrt Srbije", ulje na platnu:

Onaj potpis dole desno ga odaje. A o krstu na nebu da ne govorimo.
dragoljub92 dragoljub92 12:26 05.02.2013

Re: tema

http://www.b92.net/zivot/vesti.php?nav_id=683917&fs=1profo kad si već tu el ovo istina što kaže klinac
freehand freehand 12:29 05.02.2013

Re: tema

nsarski
Ili ovo:

Volim ove moneovske vedre tonove i gogenovske motive.
Bemti život i istoriju koja je sva jedna Epopeja i Stojanka majka knežpoljka...
nsarski nsarski 12:43 05.02.2013

Re: tema

dragoljub92
http://www.b92.net/zivot/vesti.php?nav_id=683917&fs=1profo kad si već tu el ovo istina što kaže klinac


Nije. Da bi napravio istinsku fuziju treba mu teska voda, a on to nema. I, naravno, ogromna energija - ni to nema. To sto on tvrdi da je fuzija se manifestuje pomeranjem kazaljke na nekom instrumentu, i to je sve.
nsarski nsarski 12:45 05.02.2013

Re: tema

Volim ove moneovske vedre tonove i gogenovske motive.

Ima on i lepe slike. Evo jedne sa Jadrana:

dragoljub92 dragoljub92 13:13 05.02.2013

Re: tema

Nije.

a i tekst je žešće napisan, onaj ko ga je pisao izgleda nije imao od fizike ni M u čkolju.
hvala
dragan7557 dragan7557 21:20 05.02.2013

Re: tema

Braćela:
Moram da priznam da sam čekao da ovi iz Haga ponude kakvu novčanu nagradu,

Lažu bre moj Braćelo, evo ni za veselog Slobu nisu još platili!


cerski
dragan7557 dragan7557 21:21 05.02.2013

Re: tema

alselone
Schvrakiç hmmmm, taj odavno izmiče pravdi, bre!


Da mi njega lepo ukebamo i kvit!?

Mislim, iako nemamo nista protiv njega osim nesposobnih svedoka i tuzilastva, drzacemo ga dekadu u zatvoru, jer smo tako u mogucnosti.

Misliš prijavimo Alexamrosu?

cerski
tyson tyson 21:30 04.02.2013

Чирилица

Bila je to “bura u čaši vode” spram problema koje je ćirilica, a šta bi drugo, ovih dana izazvala u Vukovaru.

A što se ne bi bunili, ti u Vukovaru?
Kad vide da ćirilica ne valja Srbima tu odmah preko Dunava, što bi valjala njima.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:45 04.02.2013

Re: Чирилица

I ja sumnjam da je to sa ćirilicom nekakva zaraza, svinjski grip ili sl.
niccolo niccolo 21:48 04.02.2013

Re: Чирилица

Ćuti, dok god nije spb mirni smo...
natasavb natasavb 00:02 05.02.2013

Re: Чирилица

Kad vide da ćirilica ne valja Srbima


Srbima ne valja, ali drugima valja.
Posle će nam opet ti neki drugi biti krivi.

Vidjela sam da se srpska javnost digla na noge smatrajući da mi svojatamo neku njihovu ćirilicu, međutim to nije njihova ćirilica. Tom ćirilicom - hrvatskom ćirilicom pisali su franjevci u Bosni i tu nema nikakve sumnje tko je i šta radio. Poznato je da se čak i Osmanlijsko carstvo na ovim prostorima s Venecijom dopisivalo na toj ćirilici, odnosno da je i Venecija poznavala bosančicu. Nije sporno da je to hrvatska ćirilica, to može biti samo sporno nekome ko je možda u nekom iracionalnom stavu. U vrijeme kada je pisano Jevanđelje, to je bila bizantska liturgija , a Kuhar je ustanovio da je prerano za pravoslavnu liturgiju i da se svakako radi o bizantskoj liturgiji.

Celi tekst je ovde.


P.S.
Na you tubu ima odličan film o Miroslavljevom jevanđelju.

b92fmember b92fmember 22:09 04.02.2013

sve jedno

MEHN JE CVE JEDHO DAL JE HA ЋNРNLNЦN NL LATNHNCN KAD CAM HEПNCMEH
dragoljub92 dragoljub92 22:26 04.02.2013

Re: sve jedno

b92fmember
MEHN JE CVE JEDHO DAL JE HA ЋNРNLNЦN NL LATNHNCN KAD CAM HEПNCMEH

ako si nepismet nisi gluv,nemo se ДЕРАШ
Atomski mrav Atomski mrav 22:37 04.02.2013

Re: sve jedno

ako si nepismet nisi gluv,nemo se ДЕРАШ

Pa ti se najviše deru...
tasadebeli tasadebeli 23:31 04.02.2013

О припитомљеним орангутанима и кафи

Не брине мене толико ћирилица у Вуковару... Није је ни до сада било, па бих се чудио да је и буде, а по изјави Јосиповића да је можда потребно променити и устав Хрватске који гарантује употребу писма националним мањинама због решавања овог спора, ћирилице у Вуковару неће ни бити... Латинска посла!

Него, мене брине ћирилица у Београду и по Србији. Како лепо рече горе Хансел:

Kad rekoste "Blic"... nedavno su poklanjali Nušićeve knjige -- na latinici. Ne mogu da opišem taj osećaj apsurda koji sam imao kada sam to video. Pre toga, Pelagićev "Narodni učitelj", a sada i Domanovića. Skroz sumanuto. Ne znam da li je već objavljen Njegoš na crnogorskom, na latinici, ko reče da je 200-godišnjica, baš bi bilo zgodno.


А тек што ме брине моје српско језико! Ем је 95% посто фирми и натписа у Београду на латиници, ем су на енглеском језику. И то на енглеском језику који говоре припитомљени орангутани (coffee with personality,informations). Зашто ти власници кафића, бутика, фирми итд. не би плаћали додатне таксе при регистровању фирме ако већ желе да имају истакнуте на улици натписе на енглеском језику? Лепо би се попуњавале градске касе по Србији, а имали бисмо макар малу утеху што нас тако срамоте пред странцима. Ономад видех два Енглеза како се слатко смеју натпису Coffi shop. Кад су дошли до кафића Namber one, морали су да им дају нешто за смирење...

Еј, земљаци и суграђани, мико фо, мико фо!
cult cult 23:42 04.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

А тек што ме брине моје српско језико! Ем је 95% посто фирми и натписа у Београду на латиници, ем су на енглеском језику. И то на енглеском језику који говоре припитомљени орангутани (coffee with personality,informations). Зашто ти власници кафића, бутика, фирми итд. не би плаћали додатне таксе при регистровању фирме ако већ желе да имају истакнуте на улици натписе на енглеском језику?


Zato što Srblji pravoslavni više vole da kupuju u shopu ili storeu, nego u dućanu. Od dućana beže. I vole da blejedu u coffee shop-u i srču espreso, a ne u gostionici da prevrću šolje i u socu proriču đuvegije. Tako da tu treba tražiti uzroke i eventualno rebnuće poreza, međ Srbljima, u glavama njihovim neoboženim, nesloženim i neumnoženim.
Ali svaki pravi Srbalj ćiriličar uvek jauče na posledice. A uzroci, i ako ih katkad uoči, obično su mu u Vatikanu negde. Ili Ciji. I tom gnjilom zapadu odake samo boleštine dolazahu.
expolicajac expolicajac 23:44 04.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

морали су да им дају нешто за смирење...

Šljivovicu iako bih im ja pre dao krušku.
milisav68 milisav68 00:00 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

cult
i srču espreso,

Neki Srbi srču ekspreso.
tasadebeli tasadebeli 00:21 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

cult
Ali svaki pravi Srbalj ćiriličar uvek jauče na posledice. A uzroci, i ako ih katkad uoči, obično su mu u Vatikanu negde. Ili Ciji. I tom gnjilom zapadu odake samo boleštine dolazahu.



Ма јок, какав Ватикан, ЦИА или Коминтерна! Нема то везе са писменошћу у Срба.

Него "деда учио азбуку, А, Б, В, Г, Д, Ђ, Е,... Кад је стигао до Е, рекао 'Е, до курца' и бацио буквар." И тако већ генерацијама...
tasadebeli tasadebeli 00:23 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

milisav68

culti srču espreso,Neki Srbi srču ekspreso.


А неки наручују и тумор пиво...
mirelarado mirelarado 02:10 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

tasadebeli
milisav68

culti srču espreso,Neki Srbi srču ekspreso.


А неки наручују и тумор пиво...


То су они у Версаћи оделима.
dragoljub92 dragoljub92 02:26 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

mirelarado
tasadebeli
milisav68

culti srču espreso,Neki Srbi srču ekspreso.


А неки наручују и тумор пиво...


То су они у Версаћи оделима.

kaže se Versajs
Hansel Hansel 09:11 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

tasadebeli
Како лепо рече горе Хансел:
...

Тасо, искористио бих ову прилику да те обавестим да сам недавно на твоја повремена цитирања мене за сада успео да узвратим само -- цитирањем тебе у свом профилу.
dragan7557 dragan7557 10:01 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

cult
Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

А тек што ме брине моје српско језико! Ем је 95% посто фирми и натписа у Београду на латиници, ем су на енглеском језику. И то на енглеском језику који говоре припитомљени орангутани (coffee with personality,informations). Зашто ти власници кафића, бутика, фирми итд. не би плаћали додатне таксе при регистровању фирме ако већ желе да имају истакнуте на улици натписе на енглеском језику?



Zato što Srblji pravoslavni više vole da kupuju u shopu ili storeu, nego u dućanu.

Ma ne brini, bre!

Od pre nekog vremena u Jevropi je ultramoderno nažvrljati:

OUTLET

tamo oko 2030 će stići u Srbiju.
I tom gnjilom zapadu odake samo boleštine dolazahu.

Pa šta će drugo da stiže?

Pa i sunce izlazi na istoku, bre i kvit!

cerski
nsarski nsarski 10:08 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

Od pre nekog vremena u Jevropi je ultramoderno nažvrljati:

OUTLET

tamo oko 2030 će stići u Srbiju.


Zakasnio si, cerski. Stiglo vec.

dragan7557 dragan7557 21:26 05.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

nsarski
Od pre nekog vremena u Jevropi je ultramoderno nažvrljati:

OUTLET

tamo oko 2030 će stići u Srbiju.


Zakasnio si, cerski. Stiglo vec.


Ma to su neki Avangardisti, bre!

cerski
tasadebeli tasadebeli 23:20 06.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

Hansel

tasadebeliКако лепо рече горе Хансел:... Тасо, искористио бих ову прилику да те обавестим да сам недавно на твоја повремена цитирања мене за сада успео да узвратим само -- цитирањем тебе у свом профилу.




freehand freehand 23:31 06.02.2013

Re: О припитомљеним орангутанима и кафи

tasadebeli
Hansel

tasadebeliКако лепо рече горе Хансел:... Тасо, искористио бих ову прилику да те обавестим да сам недавно на твоја повремена цитирања мене за сада успео да узвратим само -- цитирањем тебе у свом профилу.





Plagijator.
freehand freehand 23:58 04.02.2013

Komšije i susjedi

Porazno je da u Novom Sadu postoje budale koje će na silu naturiti jedno pismo kao ravnopravnije. Što se dalo i očekivati kad su glavni pos'o, u komšiluku, sa izbacivanjem crnog đavla Đoke Balaševića opravili.
A još poraznije je da postoji tolika, sa stotinama hiljada glava, gomila ljudi koja još uvek ne zna da je opasna jedna knjiga, a ne hrpe.
Ista gomila koja ide da u transu dočeka naše heroje, spremna da u sebi potisne saznanje da su oni, u stvari, zločinci.
I najveća je tragedija da oni koji to nikako ne bi smeli, zbog dobrobiti svoga naroda - ako već ne i svih građana - beslovesnoj rulji povlađuju.
cult cult 00:02 05.02.2013

Re: Komšije i susjedi

I najveća je tragedija da oni koji to nikako ne bi smeli, zbog dobrobiti svoga naroda - ako već ne i svih građana - beslovesnoj rulji povlađuju.


Uvešće oni to. Moraće.
Ova će beslovesna rulja da skida table.
Država će ponovo da stavlja. Piše kazne.
Tako ide civilizovanje rulje. Nema drugačije.
dragan7557 dragan7557 10:05 05.02.2013

Re: Komšije i susjedi

freehand:
A još poraznije je da postoji tolika, sa stotinama hiljada glava, gomila ljudi koja još uvek ne zna da je opasna jedna knjiga, a ne hrpe.

Ortak od viška ne boli glava, bre!

cerski
mayo1 mayo1 17:30 06.02.2013

Re: Komšije i susjedi

Ova će beslovesna rulja da skida table.
Država će ponovo da stavlja. Piše kazne.
Tako ide civilizovanje rulje. Nema drugačije.


Tocno.
Ne vidim razlog za veliko uzbudjenje. Jasno je da je pitanje "cirilice" izvuceno bas sada iskljucivo iz predizbornih razloga (na obje strane).
Onih kojima uvijek neki klinac smeta i koji "prosvjeduju" je bilo i bit ce. Drzava je tu da osigura provodjenje zakona i to ce uciniti.
Isti slucaj je bio i sa gay paradom u Zagrebu, vriska, galama, prijetnje - Drzava je odlucno nastupila i problem rijesen.

Ako se nekome ne svidja neki zakon iz bilo kojeg razloga, procedura se zna - prijedlog u Sabor i rjesavaj tamo. Naravno da HDZ i Karamarku to ne pada na pamet, sto govori samo za sebe o motivima i ciljevima galame.
dragoljub92 dragoljub92 19:49 06.02.2013

Re: Komšije i susjedi

Ako se nekome ne svidja neki zakon iz bilo kojeg razloga, procedura se zna - prijedlog u Sabor i rjesavaj tamo.

a ne,grešiš,najbolje mesto je kad na ulicu izvučeš gomilu to je kao kad bolduješ i podvučeš i lupiš italik za svaki slučaj.
freehand freehand 00:24 05.02.2013

U knjizi je đavo

To ne bejahu moje svile od kojih im se zakrvaviše oči, no moje knjige poređane po policama; svilu smotaše pod ogrtače a knjige pobacaše na pod i stadoše ih gaziti nogama i cepati ih na moje oči. A knjige te bejahu u kožu povezane i obeležene brojevima i bejahu napisane od učenih ljudi, i u njima bejaše, da su ih hteli čitati, hiljade razloga da me smesta ubiju i bejaše u njima, da su ih hteli čitati, leka i melema za njihovu mržnju. I rekoh im da ih ne cepaju, jer mnoge knjige nisu opasne, opasna je samo jedna; i rekoh im da ih ne cepaju, jer čitanje mnogih knjiga dovodi do mudrosti, a čitanje jedne jedine do neznanja naoružanog mahnitošću i mržnjom. A oni mi rekoše da je u Novom Zakonu sve napisano i da se u njemu nalaze sve knjige svih vremena: ono što je u njemu rečeno sadrži sve druge knjige, pa ih zato treba spaliti, a ako ima nečeg u drugim knjigama čega nema u ovoj Jedinoj, onda te druge treba utoliko pre spaliti, jer su jeretičke. I rekoše još da njima saveti učenih nisu potrebni, i počeše urlati: /"Smrt, smrt, daj da te prekrstimo ili ćemo te odmah ubiti"/ "Pokrsti se ili ćemo ti mudrost svih knjiga koje si pročitao isterati na potiljak".


Danilo Kiš, "Grobnica za Borisa Davidoviča",
Baruh David Nojman i Monsenjer Žak o pogromu u Tuluzu i promeni vere
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:53 05.02.2013

Re: U knjizi je đavo

Možda je zato "Четрдесет хиљада примерака „Енциклопедије Југославије” камионима одвезено на млевење. У Ровињу библиотека, рукописи и преписка Радомира Константиновића с Бекетом бачени на улицу....
....Након што је ’херојски’ заузета, ’непријатељска’ утврда писца капиталног дјела ’Филозофија паланке’ најприје је дивљачки девастирана, а потом су и књиге и рукописи Константиновићеви бачени на улицу. Међу рукописима се налазио и дио преписке овог великог књижевника с другим великим литератом, Семјуелом Бекетом, па је књига ’Бекет пријатељ’, која је настала доцније, остала прикраћена за добар део њихове вишегодишње кореспонденције. izvor

PS: Dok sam noćas oko 01.00 postavljao ovaj komentar blog je "pukao". Jutros vidim sve je na svom mestu. Zna li neko šta se dogodilo?
dragan7557 dragan7557 10:10 05.02.2013

Re: U knjizi je đavo

Braćelo:
PS: Dok sam noćas oko 01.00 postavljao ovaj komentar blog je "pukao".

Imperija BLIC je uzvratila udarac, bre!

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:52 05.02.2013

Re: U knjizi je đavo

A ja posumnjao na hakere iz susijedstva.

PS: mada je neko u jednom komentaru na blogu koji sam hitno otvorio, a koga jutros nema, napisao da si ti brljao po nekim dugmićima na sarkofagu.
Naravno, braćela, iz mesta sam ga ukorio.
tasadebeli tasadebeli 01:35 05.02.2013

:-)

What a fast reincarnation!
golubica.bg golubica.bg 14:11 05.02.2013

Navali blogonarode :)

Naletela na link, pa rek'o da podelim, anketa o upotrebi cirilice i latinice:

http://www.surveygizmo.com/s3/1153401/Upotreba-irilice-i-latinice
Biljana 77 Biljana 77 11:59 06.02.2013

Đekna je ...ođeknula

Ma ko će to da pohvata - đ, dj, ђ ... mislim stvarno .. i tako je ta ekspolozija ođeknula <- link na tekst u Politici
mikimedic mikimedic 15:53 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

Đekna je ...ođeknula
Ma ko će to da pohvata - đ, dj, ђ ... mislim stvarno .. i tako je ta ekspolozija ođeknula <- link na tekst u Politici


sto na tekst u politici, ima toga i ovde...

болје
Biljana 77 Biljana 77 15:58 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

ima toga i ovde...

Gde ovde? Ako je u pitanju blog to mi je sasvim nerelevantno. Link je na tekst jer tekst u novinama (pa neka je i elektronsko izdanje) MORA da prođe lekturu. A ti, gde je tebi š u "što"?
mikimedic mikimedic 16:03 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

Gde ovde? Ako je u pitanju blog to mi je sasvim nerelevantno. Link je na tekst jer tekst u novinama (pa neka je i elektronsko izdanje) MORA da prođe lekturu. A ti, gde je tebi š u "što"?


verovatno je i proslo, na latinici. ima ovde, gde sam citirao kao primer, ali opet samo kao primer. ima daleko gorih slucajeva (karagaca for example). sve pokondireno.

sto se 'š' tice, sorry, ali u vreme kada sam ja pocinjao profesionalnu karijeru tastature sa yu slovima nisu postojale. a posto i dan danas za posao koristim iskljucivno englesku tastaturu (dobro, i rusku, ali to je sasvim druga prica), ne pada mi na pamet da izigravam veceg katolika od pape i ubacujem dijakritike. a kamoli da prebacujem latinicne tekstove na cirilicu.

tasadebeli tasadebeli 16:07 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

болје


К'о да слушам говоре друга Тита са неке ЛП плоче из седамдесетих... Какав ретро! Фали ми још фудбалска лопта звана бубамара и постер Здравка Чолића.

Ma ko će to da pohvata - đ, dj, ђ ... mislim stvarno .. i tako je ta ekspolozija ođeknula <- link na tekst u Politici


Некада давно се у Политици због оваквих грешака одузимало од плате коректору који би пустио такву крајњу верзију текста у штампу...

Али ако може да прође копи/пејст новинарство, где нам после подмећу новински чланак украден из неких страних новина и преведен Гугл преводиоцем као ауторски текст са потписаним новинарем који га је наводно писао, зашто онда не би могла да прође и копи/пејст/конверт коректура и штампа.
mikimedic mikimedic 16:22 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

К'о да слушам говоре друга Тита са неке ЛП плоче из седамдесетих... Какав ретро! Фали ми још фудбалска лопта звана бубамара и постер Здравка Чолића.





Али ако може да прође копи/пејст новинарство, где нам после подмећу новински чланак украден из неких страних новина и преведен Гугл преводиоцем као ауторски текст са потписаним новинарем који га је наводно писао, зашто онда не би могла да прође и копи/пејст/конверт коректура и штампа.



razmisljam razmisljam 16:38 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

tasadebeli


Али ако може да прође копи/пејст новинарство, где нам после подмећу новински чланак украден из неких страних новина и преведен Гугл преводиоцем као ауторски текст са потписаним новинарем који га је наводно писао, зашто онда не би могла да прође и копи/пејст/конверт коректура и штампа.


И тако онда, полако али сигурно, матерњи језик нам оде у тандарију, подједнако и на ћириличном и на латиничном писму.
Biljana 77 Biljana 77 16:50 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

И тако онда, полако али сигурно, матерњи језик нам оде у тандарију, подједнако и на ћириличном и на латиничном писму.

Baš tako. A nekorišćenje dijakritika je mali korak za mikimedića, ali veliki za jezik u tom pravcu.
not2old2rock not2old2rock 17:53 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

tasadebeli
болје

К'о да слушам говоре друга Тита са неке ЛП плоче из седамдесетих... Какав ретро! Фали ми још фудбалска лопта звана бубамара и постер Здравка Чолића.


Imao Zdravkov poster i to iz 2 dela i u prirodnoj velicini (!), ali je tad glavno mesto, odma' pored Hendrixa i Zeppelina zauzimala Sladjana , a ovo poslednje ... Moji divni, brizni roditelji, pred spavanje su mi pustali "Na slovo, na slovo".

Некада давно се у Политици због оваквих грешака одузимало од плате коректору који би пустио такву крајњу верзију текста у штампу...


Nije li krajnje vreme da i Milka zaradi platu ?
freehand freehand 18:03 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

Imao Zdravkov poster i to iz 2 dela i u prirodnoj velicini (!),

Čitaš "Zdravo" - imaš pravo!


Masda je on prirodno daleko, daleko veći.
not2old2rock not2old2rock 18:19 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

freehand

Čitaš "Zdravo" - imaš pravo!

Da, poster u nastavcima !

DA, novine pisane sa oba kraja !?! Nego, da citiram novog, na jedvite jade, nacionalnog penzionera, Dejana Djurovica: "Jedno pozitivno dastanje za frehanda."
freehand freehand 18:23 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

not2old2rock
freehand

Čitaš "Zdravo" - imaš pravo!

Da, poster u nastavcima !

DA, novine pisane sa oba kraja !?! Nego, da citiram novog, na jedvite jade, nacionalnog penzionera, Dejana Djurovica: "Jedno pozitivno dastanje za frehanda."

Pitam se, pitam se: koji je to čaj koji ljudi ne vole, a ginu za njime?
dragoljub92 dragoljub92 19:06 06.02.2013

Re: Đekna je ...ođeknula

mikimedic
Đekna je ...ođeknula
Ma ko će to da pohvata - đ, dj, ђ ... mislim stvarno .. i tako je ta ekspolozija ođeknula

sto na tekst u politici, ima toga i ovde...

болје

miki odjebi od ja!
to što nisam primetio na kojoj opcimji mi je tastatura dokazuje...šta?
sto se 'š' tice, sorry, ali u vreme kada sam ja pocinjao profesionalnu karijeru tastature sa yu slovima

a ovo ti je opravdanje u PM,jebalo si tutku.
mrzi te postaviš srpsku latinicu a ne mrzi te rusku da imaš.
i kao što reče radovanIII onoma i ja ću tebiMiki mlogo...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana