Društvo

Zavera budala

cult RSS / 07.02.2013. u 21:10

Velika tajna je Srbija danas. Nedokučiva, neopisiva bilo kojom umetničkom formom. Možda bi neka hermetičnija slika mogla da je dočara, ali samo ako se dovoljno dugo i duboko zagledaš, pa ove naše živote sam u nju nekako isprojektuješ. Malo bi tu bilo maestrove zasluge. Ispisati ovo što živimo u jednom romanu, pesmi, drami ili eseju nemoguće je zbog kompleksnosti, žitkosti i dubine blata iznad čije površine pokušavamo da se održimo. Živimo loše po svakom merljivom parametru, a nadu u bolje za naših života vide još samo dirljivo naivni optimisti.

Ratne ludake, kojima smo devedesetih dali da nas uzjašu i jašu do lipsavanja, zamenili smo, čista srca i s verom u pristojnu budućnost, ljudima koje smo smatrali normalnim, u smislu da razlikuju elementarno dobro i zlo, koji su u onom krvavom ludilu i opštem kolapsu društva, kao i mi, sačuvali osnovni moral, onaj koji usvojiš kao dete od roditelja, iz dečijih priča, bajki i basni. Misliš, to je dovoljno, a ostalo će zavisiti samo od ličnih sposobnosti. Biće potrebno manje ili više vremena, ali kurs je, konačno, a posle mnogo, mnogo, vremena dobar. Posle celog jednog života. Ili bar mladosti. Međutim, bogatstvo i moć su prejaki magneti. Zaboravi se svako dobro, osim golo lično, kad im se približiš.

Miloševićev policijsko-debeovsko-tajkunski sistem zadužen za isisavanje resursa države i trpanje u sopstvene džepove je opstao. Isporučio tvorca kome i gde je trebalo i nastavio da živi. Kada Đinđića nije uspeo da korumpira, sistem ga je ubio, a na njegovo mesto instalirao Koštunicu i njegovu pravoslavno-ljotić-nedićevsku sektu. Opstanak je bio obezbeđen. I ne samo to. Sistem se razvijao u svim pravcima, usavršavao, usisavao u sebe kompletan državni aparat. A tehnika vladanja je bila jednostavna. S jedne strane imitirati pravnu državu stvaranjem institucija koje se odmah na početku isprazne od svake suštine, ostanu samo nazivi, s druge masmediji koji podražavaju sve najgore u čoveku, grandizacija i tabloidizacija svega do srži, držanje građanstva u stanju fiziološke tuposti, pa plasiranje podobnih informacija, i s treće, naravno, mitologija: taj večiti srpski mit o Kosovu ravnom, o duši bez koje smo ništa, o porazu koji je pobeda jer je nekakvo carstvo nebesko naše i kad to Kosovo toliko puta izgubimo.

Kada se ipak shvatilo da je Koštuničina vizija Srbije kao samodovoljnog manastira u visokoj i od sveta dalekoj gori sasvim suluda, na vlast dovodimo, sad je sasvim jasno - uz blagoslov Sistema - Borisa Nejakog. Niko nije očekivao novog Đinđića, naravno. Ali jeste rad na demontaži aparata. Međutim, ne da od toga nije bilo ništa, već je i cela Demokratska stranka sa sve koalicionim partnerima ubačena u sistem. Institucije se množe, naravno, prazne kao ljušture, ali imaju svoje upravne i nadzorne odbore, preko potrebne za udomljavanje vesele stranačke bulumente koja otima sve što joj dođe pod prste, svako na svom nivou, u skladu sa svojim mogućnostima i stranačkom hijerarhijom. Zakoni se uređuju prema željama i interesima ključnih ljudi Sistema. Cela država je konačno i definitivno upregnuta u svrhu bogaćenja političko-debeovsko-tajkunske kaste. Lopovluk postaje potpuno dominantan i ogoljen. Ponovo poštenje postaje naivnost za žaljenje, a lopovluk i lukavost vrhovna inteligencija i sposobnost. Kad resursi bivaju sasvim isisani, kreće se u pozajmljivanje od budućih generacija. Žonglira se Evropom, Kosovom, Rusijom, Kinom, nije bitno kim. Ideje i ideologije se izbacuju iz stranaka. Samo da se država drži u stanju neuređenosti i pod svojom šapom koliko god je to moguće.

Osećaš se izdanim i prevarenim, opljačkanim, samo ovog puta od tvojih. Doslovno su ti oteli godine. Pogurali ih u džepove. Budale te napravile budalom. Izvrgli ruglu sve ideje zbog kojih si išao na pendreke, svađao se s najbližima. Prodali ih za džipove, flet televizore, durum testenine. Ljudska bedo! I iz straha od povratka ludaka iz devedesetih još te teraju da glasaš za njih. Sedamdeset puta nedeljno promeniš mišljenje o izlasku na izbore. Sve ti je jasno kao dan. Srž tvoja ti ne da da se toliko poniziš, a opet... šta ako dođu oni koji imaju još mrlje tuđe krvi na rukavima iz devedesetih, da te vode u ruske gubernije i putinovske despotije. Na svu muku.

Padom Borisa Nejakog i dolaskom Vučića na vlast dešava se, međutim, ono što apsolutno niko nije očekivao. Čak ni njegovi glasači. Do udara na Sistem. Jedan po jedan padaju mastermajndovi, neprikosnoveni autoriteti, veći i manji igrači. I to upravo po agendi Verice Barać koju su oni naši onako uporno i prezrivo do smrti ignorisali, puštajući svoje tajkunske drugare da se iživljajvaju po njoj u medijima. Po prvi put od Petog oktobra njima je frka. Ne spavaju mirno. Izgleda da je Vučića, za razliku od Borisa Tadića koji je bio njihova lepa krpena lutka na kanape, teško kontrolisati. Nepoverenje u iskrenost Vučićevih poteza je bilo ogromno. I još uvek je. I to je sasvim razumljivo. Ali vreme pokazuje da se stvari kreću u pravcu koji je loš i opasan po Sistem. Upravo ovaj haos uzavreo poslednjih dana, u kojem ne znaš ko koga napada, ko kome radi o glavi, ko je protiv koga, a ko s kim, pokazuje koliko je jak udarac u košnicu bio.

Ono što Vučić iz „operativnih saznanja“ kroz tabloide plasira pokazuje nam da je pljačka države bila veća za red veličina od onog što smo naslućivali. Znali smo da je sve gde ima države u bilo kom obliku deo pljačke. Ali nismo znali da nije bilo ama baš nikakve gadljivosti na kokainski i heroinski novac, veze i ljude. Da nam je otadžbina pretvorena u servis za pranje novca narko klanova. Da su policijski generali njihov deo. Da je sam ministar policije i premijer države sumnjiv glede veza i saradnje s organizovanim kriminalom. Kao u južnoameričkoj državi. Ili Lažnoj Državi Kosovo. Da su to Tadić i ostatak sive demokratske eminencije znali ali nisu reagovali jer su, naravno, saučesnici u Sistemu. Narko kartel je pokupovao pola države. Ostatak Mišković, Beko i par veselih drugara. Car je go i slika je jeziva.

Uspeh udara na Sistem je od nacionalnog značaja i iznad je stranačkih priča i afiniteta. Strašno želim da sve ovo uspe. I da kompromisa ne bude. Ne može se veza premijera i bliskog mu okruženja sa narko mafijom stavljati u stranu zbog njegovih dobrih poteza oko završavanja mučenja s Kosovom kao što to čini Vesna Pešić. Autoritet je ovim izgubio i nadam se da će ostati na tom mestu samo kao korisni idiot samo dok se ne učine „bolni“ kosovski kompromisi i dobije Datum.

Ključne dve stvari za povratak nade iz ruku dirljivo naivnih su demontaža Sistema i završavanje priče s Kosovom, naravno, priznanjem i konačnim razgraničenjem. Dok se to ne odradi, ovo će društvo plutati u limbu dok konačno ne usahne.




Komentari (456)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

savamala savamala 22:46 07.02.2013

Re: jbte, koji si ti ljubitelj iluzionista,

O, nećemo. Siguran sam da se i tebi dopada što se tajkunčići tresu ovih dana, što se uništavaju papiri i tragovi. Isn t it? : )


Ти очигледно имаш неке информације које обична јавност нема. Тајкуни се тресу!? Ма, јел могуће!
angie01 angie01 22:56 07.02.2013

Re: jbte, koji si ti ljubitelj iluzionista,

Priznaj


priznajem!,...al ovaj cika sa novim naocarima, sto gleda ozbiljno, a milo i govori sapatom u sloumousnu,jedva pomerajuci usta je ipak vicic, if ju nou vat aj min!
cult cult 09:37 08.02.2013

Re: jbte, koji si ti ljubitelj iluzionista,

, if ju nou vat aj min!


Skinut sasvim
hajkula1 hajkula1 22:41 07.02.2013

Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE


Upravo nas zamajavaju Vucic i ostali. Promene? Samo vrteska.
Hapsenja? Samo isluzeni Miskovic, i sta ja ili ko drugi u drzavi ima od toga?

Koliko tajkuna ima? I da pomenem ono o cemu smo raspravljali na blogu - vakcine, pojeo vuk magarca. Evo, pisu da EPS-u preti bankrot. Savetnik za energetiku kaze da je razlog jer cena el. energije nije bila ekonomska. Uskokovic, Kene i ostali lopovi ne postoje. Znaci, EPS da se privatizuje?! Evropske cene na ... srpski standard.

tsunade tsunade 22:44 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Evropske cene na ... srpski standard.


to se kaže tržišne cene.
cult cult 22:47 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Upravo nas zamajavaju Vucic i ostali. Promene? Samo vrteska.
Hapsenja? Samo isluzeni Miskovic, i sta ja ili ko drugi u drzavi ima od toga?


Pa sad deluje vrlo isluženo. Drago mi je zbog toga.
Pre toga je imao svoje džepne ministre u vladama za koje sam glasao.
Pretio, hapsio po Srbiji. Mali bog.

Što se EPS-a tiče, auuuh, kad to dodje na red. Jedva čekam.
Inače, naravno da ga treba prodati.
Kad se naša politička bagra dočepa nečeg, to ode u propast čak i kad je monopolista u prodaji struje što je teoretski nemoguće.
Prodati što pre. Sve. Ništa više priučenim partijskim ćatama ne davati u ruke.
hajkula1 hajkula1 22:55 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

cult
Upravo nas zamajavaju Vucic i ostali. Promene? Samo vrteska.
Hapsenja? Samo isluzeni Miskovic, i sta ja ili ko drugi u drzavi ima od toga?


Pa sad deluje vrlo isluženo. Drago mi je zbog toga.
Pre toga je imao svoje džepne ministre u vladama za koje sam glasao.
Pretio, hapsio po Srbiji. Mali bog.


Namestio Dzaju. Urnisao Zvezdu, (naravno uz pomocnike). Pazi kad ja grobarka to ne mogu da mu oprostim.


Što se EPS-a tiče, auuuh, kad to dodje na red. Jedva čekam.
Inače, naravno da ga treba prodati.
Kad se naša politička bagra dočepa nečeg, to ode u propast čak i kad je monopolista u prodaji struje što je teoretski nemoguće.
Prodati što pre. Sve. Ništa više priučenim partijskim ćatama ne davati u ruke.



Kome? Kojim tajkunima? Naci ce se INVESTITORI. Nema nama boljitka dok se ne razmontira sadasnji sistem i uspostavi pravna drzava, sto podrazumeva i da se opljackano vrati.

JJ Beba JJ Beba 22:58 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

tsunade
Evropske cene na ... srpski standard.


to se kaže tržišne cene.

to se kaže monopoli
cult cult 23:01 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Kome? Kojim tajkunima? Naci ce se INVESTITORI. Nema nama boljitka dok se ne razmontira sadasnji sistem i uspostavi pravna drzava, sto podrazumeva i da se opljackano vrati.


NIS prodat za dž i rusku podršku oko Kosova je bolji nego onaj državni NIS.
Više para donese kroz poreze i naš deo u vlasništvu nego dok je bio besomučno pljačkan od strane veselih deesovaca.

EPS koji je monopolista u prodaji struje i koji je objavio da će u martu otići u stečaj odmah staviti na tender. Bez arhipljačke nije moguće da tako nešto ode u stečaj. Pazi, molim te, da im se da trista miliona naših, a da oni Kenetu plaćaju kuće u milionima evra. Mrš! Prodati. Švabama. Tačka.
cult cult 23:02 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

JJ Beba
tsunade
Evropske cene na ... srpski standard.


to se kaže tržišne cene.

to se kaže monopoli


Zadrži se infrastruktura u državnom vlasništvu, a distribucija struje se proda različitim kompanijama i nema monopola. Sve to ima, samo treba prepisati od pametnijih.
niccolo niccolo 23:02 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Prodati. Švabama. Tačka.

Сигуран си да Швабе занима?
tsunade tsunade 23:02 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Savetnik za energetiku kaze da je razlog jer cena el. energije nije bila ekonomska.


nije. s jedne strane je bila socijalna mera. sa druge, adut za privlačenje stranih investicija koje se nisu nešto posebno dale privući.

Prodati što pre. Sve. Ništa više priučenim partijskim ćatama ne davati u ruke.


i ja sam za to. ali strahujem kakav će to efekat u ovakvoj bedi imati.
cult cult 23:04 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

niccolo
Prodati. Švabama. Tačka.

Сигуран си да Швабе занима?


wishful thinking : )
tsunade tsunade 23:13 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Zadrži se infrastruktura u državnom vlasništvu, a distribucija struje se proda različitim kompanijama i nema monopola.


pa onda ovi bezubi, fucnuti, ispijeni srbi što šetaju u ritama treba redovno da plaćaju još skuplju struju?

potpuno razumem šta govoriš. ali dolazimo u fazu filma konje ubijaju zar ne?

sugar59 sugar59 23:44 07.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

hajkula1

Znaci, EPS da se privatizuje?! Evropske cene na ... srpski standard.



Još letošnji plan, samo ponuda je u paketu sa EPV. Kako prodati paket? Pa ukinuti autonomiju.
ivana23 ivana23 01:08 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

tsunade
Zadrži se infrastruktura u državnom vlasništvu, a distribucija struje se proda različitim kompanijama i nema monopola.


pa onda ovi bezubi, fucnuti, ispijeni srbi što šetaju u ritama treba redovno da plaćaju još skuplju struju?

potpuno razumem šta govoriš. ali dolazimo u fazu filma konje ubijaju zar ne?


Nesto geografski i vremenski (snimak od pre 2 dana) blize...

dragoljub92 dragoljub92 07:13 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

tsunade
Evropske cene na ... srpski standard.


to se kaže tržišne cene.

kako može srpski proizvod da ima evropsku tržišnu cenu po kojim to standardima?čak i da je cena sirovina ista kao na zapadu,a nije,cena radne snage je daleko ispod ,to sa tržišnim cenama je samo obmana .
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 07:39 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

NIS prodat za dž i rusku podršku oko Kosova je bolji nego onaj državni NIS.


Ovo je na nivou onih teza:
u Srbiji su vazduh i okolina zagadjeni, pa sta onda ima veze ako se pocne koristiti i GMO.
u Srbiji je vecina podzeminih voda zagadjena, pa sta ima onda veze ako pocnu da kopaju 'debele rupe' zbog nikla po zapadnoj Srbiji.

Izgleda u Srbiji postaje sve rasirenije misljenje da posto je sve vec propalo nema veze da li ce jos nesto neko upropastiti.

Apropos NIS-a, od kada su Rusi dosli u NIS-u ne prestaju otpustanja i to pod najcudnijim okolnostima. O tome mediji naravno ne pisu jer je njihov zadatak da takve stvari sakriju ili da reklamiraju neki sledeci 'posao veka' kao sto je sad ovo sa Vucicevim bratom seikom.
cult cult 07:46 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Apropos NIS-a, od kada su Rusi dosli u NIS-u ne prestaju otpustanja i to pod najcudnijim okolnostima. O tome mediji naravno ne pisu jer je njihov zadatak da takve stvari sakriju ili da reklamiraju neki sledeci 'posao veka' kao sto je sad ovo sa Vucicevim bratom seikom.


Jer, naravno, hiljade radnika viška treba da finansira onaj Radulovićev radnik na minimalcu iz Pirota i čistačica iz Beograda.
Kao što sada majstore iz EPSa finansira i od svog minimalca odvaja za njihove plate od 70 000 i više. I Kenetove kuće za 3 miliona evra. I mašine koje rade 25 sati dnevno. I PR službu koja kod monopoliste broji stotinjak ljudi. Valjda da nas ubede da tv gledamo na struju, a ne na cepanice.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:00 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Jer, naravno, hiljade radnika viška treba da finansira onaj Radulovićev radnik na minimalcu iz Pirota i čistačica iz Beograda.
Kao što sada majstore iz EPSa finansira i od svog minimalca odvaja za njihove plate od 70 000 i više. I Kenetove kuće za 3 miliona evra. I mašine koje rade 25 sati dnevno. I PR službu koja kod monopoliste broji stotinjak ljudi. Valjda da nas ubede da tv gledamo na struju, a ne na cepanice.


S razlikom da ne strada menadzerija i PR-ija nego obicni radnici jer Rusima NIS treba u druge svrhe nego sto je nama sluzio. Sto je jos vaznije igraju se sa zakonom kako im odgovara - otpremime dajemo do tad i tad, posle nista, otpremime dobiju ti i ti, drugi ne, otkaze dajemo kad mi hocemo, nemamo nikakve obaveze prema zaposlenima, menjamo namenu firme. Jos jednom, problem EPS-a i sl. se sigurno nece resiti kroz sumnjive prodaje u kojima se poslodavac ni na sta ne obavezuje a dobija sva prava i vecinsko vlasnistvo. To je poklanjanje resursa za neku protiv uslugu. Drzava se i dalje krade samo na drugi nacin. Tako je radila prethodna vlada, a tako ce po svojoj prilici i Vucic i kozlici.
maksa83 maksa83 09:09 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

otpremime dajemo do tad i tad, posle nista, otpremime dobiju ti i ti, drugi ne, otkaze dajemo kad mi hocemo, nemamo nikakve obaveze prema zaposlenima, menjamo namenu firme.

Pa dobro, učinili su i neko dobro delo - tamo je posle gubitka izbora udomljen B. Radujko pošto je Telekom ovenčao slavom i uspehom (kad bi se gađali Huawei centralama).

Inače to citirano je prilično preslikana priča iz Lukoila (koji je, ako se neko priseća, kupio Beopetrol, da bi stavio nogu u vrata za NIS, ali ih Gazprom pretekao). Npr. znam da su na početku napravili novo IT odeljenje od relativno mladih i kompetentnih ljudi (SAP, Oracle, itd.), nasledili prašnjave bake i deke iz Beopetrolovog IT-ja i fuzionisali ih. Onda su sve to jednog dana samo zatvorili i pootpuštali da bi ceo IT prebacili u Rumuniju. Mimo toga, ruski menadžment koji je dovođen apsolutno nije bio imun na mažnjavanje i potkradanje sopstvene firme (ako neko to zna onda to zna IT pošto tuda prolaze sve brojke).


antioksidant antioksidant 09:15 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Inače to citirano je prilično preslikana priča iz Lukoila

компетентији су руси који су дошли у нис од оних из лукоила. можда не много али ипак (не сме се заборавити ни колико смо ми од значаја па се на основу тога овде шаљу и одговарајући кадрови (и од руса и од запада)).
тужно је само што је и овај нис под русима квалитативни напредак у односу на онај који смо ми водили.
cult cult 09:22 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Mimo toga, ruski menadžment koji je dovođen apsolutno nije bio imun na mažnjavanje i potkradanje sopstvene firme


Da, ali to više nije naš zajednički problem.
A lopovluk u privatnoj firmi se gadno kažnjava kad bude otkriven.
Dočim je to u državnoj firmi poželjno ponašanje, visprenost, inteligencija, lukavost, pamet i sposobnost. Jer kako da voliš druge, ako prvo sebe ne voliš, ofkors.




Sto je jos vaznije igraju se sa zakonom kako im odgovara - otpremime dajemo do tad i tad, posle nista, otpremime dobiju ti i ti, drugi ne, otkaze dajemo kad mi hocemo, nemamo nikakve obaveze prema zaposlenima, menjamo namenu firme


Zakon o radu je tako strašan, tako jeziv i tako pisan da zaštiti državni sektor da ga nema ni u Severnoj Koreji, sigurno.
Ne znam da li si znao da ako daš otkaz radniku koji u firmi radi šest meseci, po našem zakonu, mora mu se isplatiti onoliko broj prosečnih plata koliko on ima u knjižicu upisanih godina radnog staža. To je ludilo. Totalno. I jedan od ključnih razloga za ovoliki broj nezaposlenih ili zaposlenih preko omladinskih, studentski zadruga, ili na određeno vreme. Štiti džabalebaroše sa državnim poslom kao bele medvede. Ostali nek crknu.
Drugi je, naravno, poreski sistem. 62% nameta na platu linearno je takodje svojevrsno ludilo. Ma, ovo je karikatura od države.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:13 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Pa dobro, učinili su i neko dobro delo - tamo je posle gubitka izbora udomljen B. Radujko pošto je Telekom ovenčao slavom i uspehom (kad bi se gađali Huawei centralama).

I Danica Draskovic, za svoja neka slavna dela.

Inače to citirano je prilično preslikana priča iz Lukoila (koji je, ako se neko priseća, kupio Beopetrol, da bi stavio nogu u vrata za NIS, ali ih Gazprom pretekao). Npr. znam da su na početku napravili novo IT odeljenje od relativno mladih i kompetentnih ljudi (SAP, Oracle, itd.), nasledili prašnjave bake i deke iz Beopetrolovog IT-ja i fuzionisali ih. Onda su sve to jednog dana samo zatvorili i pootpuštali da bi ceo IT prebacili u Rumuniju. Mimo toga, ruski menadžment koji je dovođen apsolutno nije bio imun na mažnjavanje i potkradanje sopstvene firme (ako neko to zna onda to zna IT pošto tuda prolaze sve brojke).


Ocigledno vrlo slicna prica. U NIS-u prvo oduzmu zaposlenima pristup racunarima, tako ih ostave bez posla, pa ovi od gore posalju svoje brigadire da vrse psihicki pritisak da se firma napusti pod uslovima koji nisu u skladu sa potpisanim ugovorom. Onda se tu ponude neke otpremnine kao na pijaci i letis s posla. Pri tome, tzv. stednja, zbog koje navodno dele otkaze odnosno salju ljude na prinudni odmor bez povratka, ne sprecava menadzment da sebi deli visoke plate i premije i da naravno nastavlja da krade kao sto se i pre toga kralo.

A lopovluk u privatnoj firmi se gadno kažnjava kad bude otkriven.
Dočim je to u državnoj firmi poželjno ponašanje, visprenost, inteligencija, lukavost, pamet i sposobnost.


Samo da dodam, Gazprom Neft koji je dobio NIS nije skroz privatna firma - cini mi se da oko 50% vlasnistva pripada ruskoj vladi.

Ma, ovo je karikatura od države.

Slazem se. Samo sam reagovao na ovo oko prodaje NIS-a, jer drzava se nece uozbiljiti tako sto se lose ispravlja gorim.
hajkula1 hajkula1 10:21 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

niccolo
Prodati. Švabama. Tačka.

Сигуран си да Швабе занима?



Sta su oni, gadljivi na pare .
milisav68 milisav68 10:21 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Neues aus der Nachbarschaft

Ocigledno vrlo slicna prica. U NIS-u prvo oduzmu zaposlenima pristup racunarima, tako ih ostave bez posla, pa ovi od gore posalju svoje brigadire da vrse psihicki pritisak da se firma napusti pod uslovima koji nisu u skladu sa potpisanim ugovorom. Onda se tu ponude neke otpremnine kao na pijaci i letis s posla. Pri tome, tzv. stednja, zbog koje navodno dele otkaze odnosno salju ljude na prinudni odmor bez povratka, ne sprecava menadzment da sebi deli visoke plate i premije i da naravno nastavlja da krade kao sto se i pre toga kralo.

A ti si zaspao 2000. pa si se sad probudio.

To je odavno utabana staza, samo se to onda zvalo tranzicija.
freehand freehand 10:53 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Apropos NIS-a, od kada su Rusi dosli u NIS-u ne prestaju otpustanja i to pod najcudnijim okolnostima. O tome mediji naravno ne pisu jer je njihov zadatak da takve stvari sakriju ili da reklamiraju neki sledeci 'posao veka' kao sto je sad ovo sa Vucicevim bratom seikom.

Nije problem u NIS-u, bar u proizvodnji sa otpuštanjima, jer je defintivno tu sedelo, bukvalno, 3x više ljudi no što proces zahteva. A evo sad i zapošljavaju i to nbaveliko.
Problem je što troše resurse, iscrpljujući domaću naftu, ne pitajući nikoga nizašta. Osamdeset odsto onoga što NIS prerađuje je iz domaćih izvora, tek dvadeset iz Iraka i Rusije.
I to su neobnovljive stvari.
Što se EPS-a tiče - to je resurs sa kojim nikada ne valja žuriti, i nikako. Takva se stvar prodaje samo ejdnom, i bolje kasnije nego pre. Jer proces je, sem revolucijom i nacionalizacijom, ireverzibilan. Iskustva mnogih zemalja kažu da ni to, najčešće, nije dovoljno, jer se začas pojavi hunta koja bi, nakon vojnog puča bila spremna da obezbedi poštovanje prava investitora.

Inače, NIS je ušao u velike projekte, izvršena je modernizacija i napravljena kompletna nova postrojenja. Semšno je da je to učinjeno novcem iz tekućeg poslovanja i nešto iz kredita, ne parama donetim iz Rusije.
Da li smo to mogli sami?
Hm, ako bi postojao ministar finansija koji, kad mu zafali za plate, penzije ili štagod ne bi pozvao direktora javnog preduzeća i rekao - Daj pare, jebeš investicije, To ćemo dogodine. I kad bi postojao direktor takvog javnog preduzeća spreman da na to kaže Ne dam! - i da preživi na funkciji duže od dve nedelje nakon toga.
Jebi ga, kad si Rus - onda kažeš Njet!
Ne zato što si pametan i hrabar, nego ti ne mogu ništa. Ovi ovde. U Rusiji to već ne bi tako rekao, da te Šojgu pozove, naravno.
juniorr juniorr 11:14 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Samo isluzeni Miskovic


forcanka ispade pametnija, onoliko!
kad se nje, recimo, setim, tad zastanem. ona mi krupni kamen spoticanja u čvrstoj veri da vučko misli ozbiljno.
princi princi 11:22 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Mimo toga, ruski menadžment koji je dovođen apsolutno nije bio imun na mažnjavanje i potkradanje sopstvene firme (ako neko to zna onda to zna IT pošto tuda prolaze sve brojke).

Sine, Vlada ako za ovo čuje...
maksa83 maksa83 11:43 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

princi
Mimo toga, ruski menadžment koji je dovođen apsolutno nije bio imun na mažnjavanje i potkradanje sopstvene firme (ako neko to zna onda to zna IT pošto tuda prolaze sve brojke).

Sine, Vlada ako za ovo čuje...

Ono što se ne vidi na toj slici je da on ispred sebe goni jato štuka, 20kg svaka.
antioksidant antioksidant 11:49 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

maksa83
princi
Mimo toga, ruski menadžment koji je dovođen apsolutno nije bio imun na mažnjavanje i potkradanje sopstvene firme (ako neko to zna onda to zna IT pošto tuda prolaze sve brojke).

Sine, Vlada ako za ovo čuje...

Ono što se ne vidi na toj slici je da on ispred sebe goni jato štuka, 20kg svaka.

он у ствари узлеће овде?
maksa83 maksa83 11:53 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

он у ствари узлеће овде?



princi princi 11:55 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

Kao što sada majstore iz EPSa finansira i od svog minimalca odvaja za njihove plate od 70 000 i više. I Kenetove kuće za 3 miliona evra. I mašine koje rade 25 sati dnevno. I PR službu koja kod monopoliste broji stotinjak ljudi. Valjda da nas ubede da tv gledamo na struju, a ne na cepanice.

Nije baš to tako jednostavno. Osnovni problem sa EPS-om je što nemamo ekonomsku cenu struje tj što struja nije ekonomska, nego socijalna kategorija. A kad postane socijalna kategorija, odnosno valuta za kupovinu socijalnog mira, onda se lako nađe i Kene i Rade i Mile i ko sve ne da se očešu.
princi princi 11:56 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

20kg svaka.

300. I to samo u repu.
cult cult 12:27 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

princi
Kao što sada majstore iz EPSa finansira i od svog minimalca odvaja za njihove plate od 70 000 i više. I Kenetove kuće za 3 miliona evra. I mašine koje rade 25 sati dnevno. I PR službu koja kod monopoliste broji stotinjak ljudi. Valjda da nas ubede da tv gledamo na struju, a ne na cepanice.

Nije baš to tako jednostavno. Osnovni problem sa EPS-om je što nemamo ekonomsku cenu struje tj što struja nije ekonomska, nego socijalna kategorija. A kad postane socijalna kategorija, odnosno valuta za kupovinu socijalnog mira, onda se lako nađe i Kene i Rade i Mile i ko sve ne da se očešu.


Da. To je ono međusobno korumpiranje Kaste i nas.
Daću vam vaše jeftinije, al pustite nas da lapamo i ćutite.
Ipak, kad dođe taj eps na red, mislim da će na toj rashodnoj strani biti glavni problem. Onolike Kolubare, Palme i Kenete ne bi ni Nemačka izdržala.
escherichije_colic escherichije_colic 12:54 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

freehand

Hm, ako bi postojao ministar finansija koji, kad mu zafali za plate, penzije ili štagod ne bi pozvao direktora javnog preduzeća i rekao - Daj pare, jebeš investicije, To ćemo dogodine.


A da zamolimo dr Miodraga Stojkovića da klonira Lazu Pačua?

(jedino da ne ispadne ponovo belaj sa organizacijom nekog atentata)
JJ Beba JJ Beba 14:12 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

S razlikom da ne strada menadzerija i PR-ija nego obicni radnici jer Rusima NIS treba u druge svrhe nego sto je nama sluzio. Sto je jos vaznije igraju se sa zakonom kako im odgovara - otpremime dajemo do tad i tad, posle nista, otpremime dobiju ti i ti, drugi ne, otkaze dajemo kad mi hocemo, nemamo nikakve obaveze prema zaposlenima, menjamo namenu firme. Jos jednom, problem EPS-a i sl. se sigurno nece resiti kroz sumnjive prodaje u kojima se poslodavac ni na sta ne obavezuje a dobija sva prava i vecinsko vlasnistvo. To je poklanjanje resursa za neku protiv uslugu. Drzava se i dalje krade samo na drugi nacin. Tako je radila prethodna vlada, a tako ce po svojoj prilici i Vucic i kozlici.

a sindikat tek!!!! grrrrrrrrrrr ili ga kontroliše menadžment ili ovi korumpirani sindikalci

JJ Beba JJ Beba 14:45 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE


Što se EPS-a tiče, auuuh,

Politika trese EPS
Elektroprivredu Srbije, najveće i najvrednije javno preduzeće u Srbiji, ovih dana trese "politički udar", izazvan neslaganjem gneralnog direktora Aleksandra Obradovića i predsednika Upravnog odbora Ace Markovića. Iako obojica negiraju da je pozadina njihovih neslaganja o poslovnim planovima EPS-a to što iza njih stoje različite političke partije iz vladajuće koalicije, dobri poznavaoci prilika u tom preduzeću ocenjuju da je upravo borba za političku dominaciju u energetskom sektoru prava pozadina alarmantnih upozorenja o mogućem bankrotu EPS-a.
dragoljub92 dragoljub92 17:45 08.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

maksa83
princi
Mimo toga, ruski menadžment koji je dovođen apsolutno nije bio imun na mažnjavanje i potkradanje sopstvene firme (ako neko to zna onda to zna IT pošto tuda prolaze sve brojke).

Sine, Vlada ako za ovo čuje...

Ono što se ne vidi na toj slici je da on ispred sebe goni jato štuka, 20kg svaka.

'nači GMO,e sg smo na'ebali... i ko š'o reče cunade gore, nama se više ne isplati da navlačimo gaće
hajkula1 hajkula1 16:45 09.02.2013

Re: Mesan, Beba, Dunja, Eks - PREPORUKE

juniorr
Samo isluzeni Miskovic


forcanka ispade pametnija, onoliko!
kad se nje, recimo, setim, tad zastanem. ona mi krupni kamen spoticanja u čvrstoj veri da vučko misli ozbiljno.



Pazi kad sam naslutila nevolje koje slede Miškoviću kada ga je Forcanka napustila.
anamarkana anamarkana 22:54 07.02.2013

alal vera


ne da si ga napisao, samo tako ... preporuka!
cult cult 23:03 07.02.2013

Re: alal vera

: )
juniorr juniorr 23:23 07.02.2013

iskrene

čestitke i preporuka!
dugo blog nije video tako dobar tekst.



i ne, ne vidim ja tu emocije, samo razložnu i temeljnu analizu.


cult cult 00:13 08.02.2013

Re: iskrene

e, sad : )
Ima i emocija prilično.
Šta smo bez njih...

Hvala.
juniorr juniorr 00:29 08.02.2013

Re: iskrene

Ima i emocija prilično.
Šta smo bez njih...



ma, znam, naravno da znam.

recimo :

"Osećaš se izdanim i prevarenim, opljačkanim, samo ovog puta od tvojih. Doslovno su ti oteli godine. Pogurali ih u džepove. Budale te napravile budalom. Izvrgli ruglu sve ideje zbog kojih si išao na pendreke, svađao se s najbližima. Prodali ih za džipove, flet televizore, durum testenine."

i tako dalje. velika priča. mnogi naši životi u njoj pogubljeni, urušeni.ono što ovaj blog čini kvalitetnim jeste da nudi, veoma pismeno i tačno, veću sliku i izdvaja aktuelni politički udar na korupciju kao prvu slamku spasa iz blata u kome smo dve decenije.
hoću da verujem, kao i ti.

freehand freehand 23:32 07.02.2013

Trinaest dugih godina

trajala je poslednja radikalna promena sistema. I to je bilo sad, pre neki dan.
Samo se to zvalo antibirokratskom revolucijom, jogurt revolucijom, borbom protiv autonomaša...
Ma isto ovo samo drugo pakovanje.
I mladić sa suncem u kosi.
Ne bi bilo loše setiti se kako je izgledalo to demontiranje sistema i koliko je koštalo.
I da ga još uvek plaćamo.
tsunade tsunade 23:39 07.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Samo se to zvalo antibirokratskom revolucijom, jogurt revolucijom, borbom protiv autonomaša...
Ma isto ovo samo drugo pakovanje.
I mladić sa suncem u kosi.
Ne bi bilo loše setiti se kako je izgledalo to demontiranje sistema i koliko je koštalo.
I da ga još uvek plaćamo.


e to. to je ono što ne mogu da izgubim iz vida. ja vidim čoveka koji se izmestio iz političkog polja, izdigao se i sad se drugim figurama igra baš kao u lutkarskom pozorištu.
cult cult 00:31 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

tsunade
Samo se to zvalo antibirokratskom revolucijom, jogurt revolucijom, borbom protiv autonomaša...
Ma isto ovo samo drugo pakovanje.
I mladić sa suncem u kosi.
Ne bi bilo loše setiti se kako je izgledalo to demontiranje sistema i koliko je koštalo.
I da ga još uvek plaćamo.


e to. to je ono što ne mogu da izgubim iz vida. ja vidim čoveka koji se izmestio iz političkog polja, izdigao se i sad se drugim figurama igra baš kao u lutkarskom pozorištu.


delim vaše strahove drugari.
da se podsetimo da nisam bio čak ni pasivni glasač Tome i veselih naprednjaka, dakle, Premudri Beli Listić. Baš iz goreopisanih razloga.
Sa jezovitim nepoverenjem gledam na vladu, o Precedniku nema se šta ni reći.
Međutim, što se tiče ovih šest meseci ili koliko već, ova Vlada je bolja od prethodne, Cvetkovićeve. Kako vezano za ovu toliko osporavanu s jedne, a u nebesa vozdignutu s druge strane borbu protiv kriminala i korupcije, tako i što se tiče kooperativnosti vezane za konačno rešenje priče oko Kosova. Mladjana Dinkića zaista ne vredi pominjati. Sve je o njemu rečeno.
juniorr juniorr 00:35 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Mladjana Dinkića zaista ne vredi pominjati


vredi, zamisli!
danas rekao da epsu daje moralnu podršku a javnom servisu da umukne.
mladja o mladja


freehand freehand 01:14 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Međutim, što se tiče ovih šest meseci ili koliko već, ova Vlada je bolja od prethodne, Cvetkovićeve. Kako vezano za ovu toliko osporavanu s jedne, a u nebesa vozdignutu s druge strane borbu protiv kriminala i korupcije, tako i što se tiče kooperativnosti vezane za konačno rešenje priče oko Kosova.

Pa ne znam baš. Ljudski je tražiti nadu i utehu, samo nije ovo crkva u koju bih ja na molitvu išao.
Osnovno je pitanje: gde je taj udarac na Sistem koji pominješ? Hapšenje Miškovića? Mišković nije sistem. Mišković je proizvod sistema. Kao i svi ostali. Neki nov zakon? kao onaj o zemljištu, što su doneli po hitnom postupku? Velja Ilić kao garancija poštenja? Kadrovska rešenja? Saša Mirković? Gde su to načeli Sistem?
Kosovo? Koga slušaš: Predsednika ili predsednika Vlade? Ili Vučića koji ćuti?
A ako se nečeg bojim i ako nešto smatram opasnim u državi - to su diskreciona prava.
Ovaj ih se novi Voždić prilično nakupio.

Sve je ovo Potemkinova rabota. Veliki i sve veći mehur, koji sigurno neće zadugo.

savamala savamala 01:47 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

A ako se nečeg bojim i ako nešto smatram opasnim u državi - to su diskreciona prava.
Ovaj ih se novi Voždić prilično nakupio.


Сада си нашао да кукаш! Нису ти сметала та дискрециона права док их је Тадић држао и користио. Или Ђилас када на кзш откачи извештај државног ревизора или директора управе за порез.
freehand freehand 02:18 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Сада си нашао да кукаш!

Može jedna bona?


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 02:20 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

freehand

Osnovno je pitanje: gde je taj udarac na Sistem koji pominješ? Hapšenje Miškovića? Mišković nije sistem. Mišković je proizvod sistema. Kao i svi ostali.



Neverovatni su mi ovi verbalni manevri, relativizacija po kojoj eto sad nam ni hapsenje Miskovica nista ne znaci. Juce je bilo "ah samo hapsi sitnu ribu", danas "eh Miskovic, nije to nista". Na paradoksalan nacin, ova evolucija kritike, tj. stalno podizanje kriterijuma je svojevrstan dokaz da se nesto ipak desava.

A sto se tice sistema, on je izmedju ostalog i neki skup zakona, koji predvidjaju i sankcije za njihovo krsenje. Pa je u taj sistem ugradjen, izmedju ostalog, i zatvor i kazna koja sluzi za odvracivanje od krsenja zakona. Pa ako sistem ne funkcionise, i ljudi ne bivaju kaznjavani dosledno, onda to vodi ka jos vecem nepostovanju sistema, tj. krsenju zakona. Pa ako se mnogo krsi zakon, zato sto ne postoji strah od sankcija, dobija se skroz naskroz korumpirano drustvo, koje je bolesno i samo sebe unistava.

U tom smislu, svaki korak ka branjenju zakona i reda je odbrana sistema. Narocito ako je u pitanju neko tako krupan - to salje veoma vaznu poruku - zakon mora da se postuje, a u ovom slucaju, zakon moraju da postuju i bogati. Ovo nije ni najmanje zanemarljivo niti za sprdnju.

Naravno, ovo je tek pocetak i od daljeg razvoja dogadjaja zavisi da li ce ovo zaista imati trajne ili prolazne efekte. Ali, u svakom slucaju, pocetak je dobar.

Iako, doduse, Dragoslav Mihajlovic tvrdi da je svaki kraj uvek usran.
"Pocetak dobar, a zavrsi se usrano. Ili - pocne usrano a zavrsi se jos usranije. Kraj, uglavnom, mora da bude usran."


freehand freehand 02:29 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Neverovatni su mi ovi verbalni manevri, relativizacija po kojoj eto sad nam ni hapsenje Miskovica nista ne znaci. Juce je bilo "ah samo hapsi sitnu ribu", danas "eh Miskovic, nije to nista"

Ti to o sebi, ili o kome? I o čemu, u stvari?
Ako mene pitaš - odlično je što su uhapsili Miškovića ako bude na sudu osuđen. Teško bih podneo da se iz budžeta, od moje crkavicu ponovo nadoknađuju nečije duševne boli. Kao što su onomad, posle "Sablje" Koštunica i Stojković redom isplaćivali mafijašima i mafijaškim advokatima.
I kao što sad prepodobni dragi Aco tuži Tadića.

Pa ako sistem ne funkcionise, i ljudi ne bivaju kaznjavani dosledno, onda to vodi ka jos vecem nepostovanju sistema, tj. krsenju zakona

Ovo nešto o ministrima koji ne plaćaju porez? Ili si hteo nešto drugo, ipak?
antioksidant antioksidant 08:28 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Međutim, što se tiče ovih šest meseci ili koliko već, ova Vlada je bolja od prethodne, Cvetkovićeve.

мислиш тадићеве?
а бољу ти је илузију створила (и опростила мало камате на порез ако си га дуговао да им кажеш хвала, ако ниси онда да попиздиш што си био глуп па плаћао)
cult cult 09:30 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

а бољу ти је илузију створила (и опростила мало камате на порез ако си га дуговао да им кажеш хвала, ако ниси онда да попиздиш што си био глуп па плаћао)


imam obe varijante u iskustvu.
Shizofren jedan osećaj.
cult cult 09:32 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Juce je bilo "ah samo hapsi sitnu ribu", danas "eh Miskovic, nije to nista". Na paradoksalan nacin, ova evolucija kritike, tj. stalno podizanje kriterijuma je svojevrstan dokaz da se nesto ipak desava.


Fascinirajuće. Ali dva su razloga: jedan je klasičan navijački pristup za naše protiv njihovih, a drugi je iskustvo koje nas uči da cinični pesimista u Srbiji uvek ispadne pametniji i dalekovidiji.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:03 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

freehand

Ako mene pitaš - odlično je što su uhapsili Miškovića ako bude na sudu osuđen. Teško bih podneo da se iz budžeta, od moje crkavicu ponovo nadoknađuju nečije duševne boli. Kao što su onomad, posle "Sablje" Koštunica i Stojković redom isplaćivali mafijašima i mafijaškim advokatima.
I kao što sad prepodobni dragi Aco tuži Tadića.


Odlicno. Da i to cujemo od tebe
A to sto Aco tuzi Tadica (a slazem se - ni ja ne zelim da isplacujem odstetu) mozes samo da spocitavas Tadicu a ne ovoj sada vlasti. Mislim hajde da razgranicimo stvari i da ono sto je crno zovemo crno a belo belo, pa da onda podrzimo ono sto je dobro i kritikujemo ono sto je lose, a ne da kritikujemo ono sto je dobro zato sto postoji i nesto lose (koje se odnosi na nekog drugog)

Pa ako sistem ne funkcionise, i ljudi ne bivaju kaznjavani dosledno, onda to vodi ka jos vecem nepostovanju sistema, tj. krsenju zakona

Ovo nešto o ministrima koji ne plaćaju porez? Ili si hteo nešto drugo, ipak?


Kao prvo, moram da kazem nemam pojma o kom ministru i o cemu pricas, zaista mi je promaklo, ali pretpostavljam znajuci tvoj tip argumenata da je to neko sa "druge strane sa puterom na glavi". OK, validan razlog za sumnju. Videcemo sta ce biti.
Ali da li je ovo sada novi nivo ocekivanja, one motke koju stalno podizemo - nista se ne vazi dok sve nije savrseno?

Da se razumemo, nemam nista protiv kritike i smatram da je to jedini nacin da se utice na vlast; i treba kritikovati da se ne bi stalo. Ali isto tako treba umeti kada i podrzati. Smatram da nam je kao narodu to ozbiljan problem (da nije ne bi besnela negativna selekcija na sve strane). Ne mogu da se ne setim kako su ljudi pricali o Djindjicu u ono vreme. (Ajde sada gadjanje paradajzima kako smem da ih poredim ).

U principu me ne interesuje ko je u pitanju, ako nesto radi sto smatram da je dobro, a hapsenje Miskovica i pokretanje ovih postupaka je dobro.
Ako ima neki ministar koji ne placa porez, to je lose, i nije mi problem da to kazem.
Uvodjenje postojanja reda i zakona je proces, i ono sto izgleda neki ocekuju, a to je da se odjednom probude jednog dana gde svi korumpirani organi u zemlji rade svoj posao ispravno i besprekorno, nece se desiti.
Ni sa Vucicem ni sa nekim drugim.

juniorr juniorr 11:17 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Sve je ovo Potemkinova rabota. Veliki i sve veći mehur, koji sigurno neće zadugo.


cvitat onog borka, ili lepe helene, možda frau nadežde?!
freehand freehand 11:22 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

juniorr
Sve je ovo Potemkinova rabota. Veliki i sve veći mehur, koji sigurno neće zadugo.


cvitat onog borka, ili lepe helene, možda frau nadežde?!

Težak je to cvitat za tebe, ne bi ti to razumeo.
Drži se ti kinematografije.
juniorr juniorr 11:34 08.02.2013

Re: Trinaest dugih godina

Drži se ti kinematografije


pa krimić, kažem. to je žanr stran žutima.
a i tebe je baš teško razumeti, sve replike ti se znaju unapred...........
Inner Party Inner Party 01:02 08.02.2013

Igraj za život


Droga NE.
cult cult 09:29 08.02.2013

Re: Igraj za život

ofkors.
Mada bi neke mogli da legalizuju.
tsunade tsunade 09:56 08.02.2013

Re: Igraj za život

Mada bi neke mogli da legalizuju.


JJ Beba JJ Beba 14:26 08.02.2013

Re: Igraj za život

cult
ofkors.
Mada bi neke mogli da legalizuju.

dekriminalizuju bar
antioksidant antioksidant 14:27 08.02.2013

Re: Igraj za život

JJ Beba
cult
ofkors.
Mada bi neke mogli da legalizuju.

dekriminalizuju bar

и да укину пдв
dali76 dali76 04:19 08.02.2013

potpis

Cult,
Dda si progutao koje slovo, pisao ijeekavicom, bez dijakritika of course, ja bih pomislio da sam ja napisao ovaj blog.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:43 08.02.2013

Re: potpis

dali76
Cult,
Dda si progutao koje slovo, pisao ijeekavicom, bez dijakritika of course, ja bih pomislio da sam ja napisao ovaj blog.




Dali, Care!
dragoljub92 dragoljub92 09:24 08.02.2013

Re: potpis

srdjan.pajic
dali76
Cult,
Dda si progutao koje slovo, pisao ijeekavicom, bez dijakritika of course, ja bih pomislio da sam ja napisao ovaj blog.




Dali, Care!

vidi ti kako se emigracija potpomaže
cult cult 09:29 08.02.2013

Re: potpis

hvala, Dali.
Sigurno ima neko progutano slovo : )
Bez toga se ne može.
Moram da priznam da mi je najteže pri pisanju prelazak iz godinama naviknutog dj u đ na šta mi je lepo neko ukazao na prošlom blogu.
antioksidant antioksidant 09:32 08.02.2013

Re: potpis

na šta mi je lepo neko ukazao na prošlom blogu.

lepo?
sumnjam
bauer. bauer. 09:38 08.02.2013

Re: potpis

lepo?
sumnjam

Maksa, 100%
antioksidant antioksidant 09:39 08.02.2013

Re: potpis

bauer.
lepo?
sumnjam

Maksa, 100%

e onda je moguce (za maksu - moguČe)
cult cult 09:49 08.02.2013

Re: potpis

Nit je Maksa, nit je neki ćiriličar, već blogokoleginica Bruni:

Autoru jedna mala off-topic, ali veoma bitna napomena: dj ne postoji u srpskoj latinici. Postoji Đ (veliko) i đ (malo). Šta god da kažeš, koliko god bio u pravu, koliko god tekst bio dobar, nepismenost umanjuje doživljaj čitaoca i ostavlja gorak ukus u ustima nakon čitanja. Što se samog B92 tiče, sramota je da takav tekst bude uopšte objavljen, jer je jasno kao dan da ne prolazi lekturu.


Eto. Lekcija za sva vremena. I ja sam se potrudio.
antioksidant antioksidant 10:01 08.02.2013

Re: potpis

vrlo lepo i drago mi je da si lekciju naucio a moj kum zna koga da psuje kad ga sledeci put sjebu na nekom aerodromu jer mu ime u pasosu pisu sa d sa crtom a na karti sa dj
i da, cudni su ti kriterijumi lepog, moram priznati
bauer. bauer. 10:03 08.02.2013

Re: potpis

Eto. Lekcija za sva vremena. I ja sam se potrudio.

Pa ono je kao da Maksu čitam, iz starih dobrih vremena kada nas je učio diakriticima. Neki su kasnije, samoinicijativno, usvojili i ćirilicu. Off and on, tek da pokažu da umeju.

Back to the topic, ja strahovito mrzim kada blogeri iz otuđenja krenu da nude mišljenje otadžbini. Neretko, iz udobnosti salona sa velikim plazma televizorima, neki i sa kamionima koji troše mnogo goriva. A nemožemo da nepratimo šta se sve u svetu dešava. Kad sam se već umotao u klupko, bar da ti kažem da mislim da je ovo izvanredan post.
antioksidant antioksidant 10:05 08.02.2013

Re: potpis

Kad sam se već umotao u klupko, bar da ti kažem da mislim da je ovo izvanredan post.

narocito deo o vucicu
bauer. bauer. 10:12 08.02.2013

Re: potpis

narocito deo o vucicu

Na moju veliku žalost, alternativa je imala priliku i nije je iskoristila. S duge strane, ima neke pravde da priču o najvećim balastima nad Srbijom završe oni koji su je zacementirali. Ali, odoh ja van svojih zona udobnosti...
antioksidant antioksidant 10:13 08.02.2013

Re: potpis

S duge strane, ima neke pravde da priču o najvećim balastima nad Srbijom završe oni koji su je zacementirali

sumnjam ja u zavrsetke
4krofnica 4krofnica 10:21 08.02.2013

Re:

nepismenost umanjuje doživljaj čitaoca i ostavlja gorak ukus u ustima nakon čitanja. Što se samog B92 tiče, sramota je da takav tekst bude uopšte objavljen, jer je jasno kao dan da ne prolazi lekturu.


!!!!

istina, zasta je teško bilo doći do poente koju si želeo da istakneš,
tek mi je sada jasno o čemu, dođavola, uopšte pričaš....(sramota, kalte)
(:)


GRAMMAR NAZIS


(izuzetak:)
antioksidant antioksidant 10:23 08.02.2013

Re:

(:)

svidja mi se ovaj polozeni dekolte
tsunade tsunade 10:30 08.02.2013

Re: potpis

Šta god da kažeš, koliko god bio u pravu, koliko god tekst bio dobar, nepismenost umanjuje doživljaj čitaoca i ostavlja gorak ukus u ustima nakon čitanja. Što se samog B92 tiče, sramota je da takav tekst bude uopšte objavljen, jer je jasno kao dan da ne prolazi lekturu.


jezički puritanizam: panični strah da bi nekad, neko, negde mogao biti u suštini u pravu.
dragoljub92 dragoljub92 10:35 08.02.2013

Re: potpis

cult
Nit je Maksa, nit je neki ćiriličar, već blogokoleginica Bruni:

Autoru jedna mala off-topic, ali veoma bitna napomena: dj ne postoji u srpskoj latinici. Postoji Đ (veliko) i đ (malo). Šta god da kažeš, koliko god bio u pravu, koliko god tekst bio dobar, nepismenost umanjuje doživljaj čitaoca i ostavlja gorak ukus u ustima nakon čitanja. Što se samog B92 tiče, sramota je da takav tekst bude uopšte objavljen, jer je jasno kao dan da ne prolazi lekturu.


Eto. Lekcija za sva vremena. I ja sam se potrudio.

pazi kad bi ona po ovome mogla da te tuži za nanošenje duševne boli
antioksidant antioksidant 10:39 08.02.2013

Re: potpis

dragoljub92
cult
Nit je Maksa, nit je neki ćiriličar, već blogokoleginica Bruni:

Autoru jedna mala off-topic, ali veoma bitna napomena: dj ne postoji u srpskoj latinici. Postoji Đ (veliko) i đ (malo). Šta god da kažeš, koliko god bio u pravu, koliko god tekst bio dobar, nepismenost umanjuje doživljaj čitaoca i ostavlja gorak ukus u ustima nakon čitanja. Što se samog B92 tiče, sramota je da takav tekst bude uopšte objavljen, jer je jasno kao dan da ne prolazi lekturu.


Eto. Lekcija za sva vremena. I ja sam se potrudio.

pazi kad bi ona po ovome mogla da te tuži za nanošenje duševne boli

због ускраћивања доживљаја?
чиста фрустација
драго ми је што је калт решио да употпуни доживљаље драгој нам грамарчистинуци
последице су могле бити несагледиве
dragoljub92 dragoljub92 10:43 08.02.2013

Re: potpis

последице су могле бити несагледиве

dabre sg bi skupljali pare da mu kupujemo cigare i šaljemo u zatvor.kao što četri kronica kaže gore čim neznaš šta bi oma lupi po gramatiki.
cult cult 12:36 08.02.2013

Re: potpis

Back to the topic, strahovito mrzim kada blogeri iz otuđenja krenu da nude mišljenje otadžbini. Neretko, iz udobnosti salona sa velikim plazma televizorima, neki i sa kamionima koji troše mnogo goriva. A nemožemo da nepratimo šta se sve u svetu dešava. Kad sam se već umotao u klupko, bar da ti kažem da mislim da je ovo izvanredan post.


Ja nemam baš ništa protiv. Recimo, nisam bio u Srbiji desetak dana, vratim se, bacim pogled na dešavanja i vidim da je glavna frka nekakav hor u UN. Uleće građanska Srbija teškom artiljerijom, Biljana Srbljanović, pljuvanje, izdaja, kokain, narkomanka, navijači, prebijanje, haranga, uns, nuns, reaguju stranke, pršte blogovi, tvitovi, kolumne i komentari, rasturaju se prijateljstva i brakovi. Ma zlo. I uplašim se tog efekta tora. Dobro je čuti glas spolja radi reality checka. Ali jbg, nas na blogu ovde uglavnom podsećaju na to da bismo pocrkali od gladi zbog nekakvih doznaka.

Hvala.
dali76 dali76 00:58 09.02.2013

Re: potpis

Meni je uvijek drago raspravljati/ne slagati se/ sa ljudima koje cjenim, ali mi je ,priznajem, drago kad imam identicne stavove sa onima koji zive u Srbiji.
To je samo jos jedan dokaz koliko je daljina, kao uzrok pogresne percepcije, ustvari neozbiljan argument.
Doduse, Nista manje ili vise neozbiljan od onoga da neko doznakama placa pravo glasa, ne na izborima, vec cak i na gblogovima.
zack2jack zack2jack 09:48 08.02.2013

...

говори тихо и носи бели листић са собом...
maksa83 maksa83 12:33 08.02.2013

bitne stvari

Od (meni) bitnih stvari, ova vlast je npr. nekako smogla snage da napravi ovo:

(Kačim link na tekst u kome je sam link, i neka reagovanja)

Program državne podrške IT sektoru


... što je beskonačno više nego što su uradili DS-ovi lumeni Jasna Matić (nešto-nešto-za-informatičko-društvo), Dulić, Radujko i ekipa čiji je krajnji IT domet bio twittuj-me-do-zore i pacifikovanje twitteraša ćevapima. Ne zanemarujem ni Dulićev doprinos pumpanju (jednokratnom doduše, i ograničenog dometa, samo za ortake) cena IT usluga čuvenim vantenderskim arhiviranjem mejla za 3 miliona dinara + sad već legendarni "napredni programski jezik CMS". Teška bagra.
antioksidant antioksidant 12:57 08.02.2013

Re: bitne stvari

DS-ovi lumeni Jasna Matić

jasna je dinkiceva (dinkićeva - baš me nerviraš)
a da li je u ideji preračunato koliko će pasti prihod rfzo-u i odakle će se (i da li će uopšte da se) pokrije? lako je nakačiti se na ono što fura kroz blogosfere da it donosi pare i da ga treba rasteretiti što više ali bi bilo poželjno ne iskopati rupu na drugoj strani.
sa ostalim delom komentara (zaključno sa "teška bagra" se u potpunosti slažem
maksa83 maksa83 13:10 08.02.2013

Re: bitne stvari

jasna je dinkiceva (dinkićeva - baš me nerviraš)

Jasizvinjavam!

A pazi, postalo je za'ebano - ne možeš ni da se izvučeš tako što napišeš "Mladjina" da ne te zaskoče i prevaspitaju k'o domatjina. Brodovi nasukani na obali su svetionik onima na moru!

Edit: a inače slažem se oko kopanja sa druge strane. Ne bih davao nikakve startup kredite i sl. - samo olakšice i sklanjao prepreke.
antioksidant antioksidant 13:31 08.02.2013

Re: bitne stvari

ne možeš ni da se izvučeš tako što napišeš "Mladjina" da ne te zaskoče i prevaspitaju k'o domatjina.


: a inače slažem se oko kopanja sa druge strane. Ne bih davao nikakve startup kredite i sl. - samo olakšice i sklanjao prepreke.

ma ti startapovi su i manji problem. ja konkretno mislim baš na olakšice za neplaćanje doprinosa (mera koju podržavam ali bih voleo da vidim i drugu stranu proračuna - koliko to košta i ko će to nadoknaditi rfzo-u?)
a ostatak mera je spisak želja (uz jedan deo koji je koristan celoj privredi - oko e-novca, dostavljanje završnih računa elektronskim putem...)
cult cult 13:37 08.02.2013

Re: bitne stvari

dostavljanje završnih računa elektronskim putem...


ovo su dojajno rešili: možeš da pošalješ sve to mailom, ali ako posle odštamšaš hard copy, odeš u poštu i pošalješ.
antioksidant antioksidant 13:40 08.02.2013

Re: bitne stvari

cult
dostavljanje završnih računa elektronskim putem...


ovo su dojajno rešili: možeš da pošalješ sve to mailom, ali ako posle odštamšaš hard copy, odeš u poštu i pošalješ.

ma najavili su da će biti promenjeno i da će sve biti elektronski
niccolo niccolo 15:01 08.02.2013

Re: bitne stvari

Program državne podrške IT sektoru

И мени је ово занимљиво. А пише ли негде можда (нисам читао баш цео програм, а ни остатак који си линковао) у ком временском року се могу очекивати измене одговрајућих пореских закона који би омогућили оно што пише у овом програму у погледу пореских подстицаја?
maksa83 maksa83 15:09 08.02.2013

Re: bitne stvari

И мени је ово занимљиво. А пише ли негде можда (нисам читао баш цео програм, а ни остатак који си линковао) у ком временском року се могу очекивати измене одговрајућих пореских закона који би омогућили оно што пише у овом програму у погледу пореских подстицаја?

Nemam pojma, a zapravo nemam pojma ni šta mora da se menja da bi to radilo. Evo kako taj deo izgleda:

2. Pоrеskе оlаkšicе zа sоftvеrskе kоmpаniје

2.1. Pоrеski krеdit zа ulаgаnjа u istrаživаnjе i rаzvој
Cilј оvе kоmpоnеntе prоgrаmа је pružаnjе pоdrškе prеduzеćimа kоја ulаžu u istrаživаnjе i rаzvој.
Pоrеski krеdit zа ulаgаnjа u istrаživаnjе i rаzvој uvоdi sе kао оpštе prаvо. То znаči dа ćе, pоrеd ulаgаnjа u оsnоvnа srеdstvа, ulаgаnjа u istrаživаnjе i rаzvој biti uklјučеnа u оbrаčun zа umаnjеnjе pоrеskе оbаvеzе.
Pоrеskа оbаvеzа umаnjuје sе zа 20% vrеdnоsti ulаgаnjа (mаlа prаvnа licа 40%), а dо 33% ukupnе pоrеskе оbаvеzе (mаlа prаvnа licа dо 70%) zа dаti pоrеski pеriоd, uz prаvо prеnоsа pоrеskоg krеditа u nаrеdnе pоrеskе pеriоdе.

2.2.
Оslоbаđаnjе оd оbаvеzе plаćаnjа dоprinоsа nа zаrаdе
Cilј оvе kоmpоnеntе prоgrаmа је pružаnjе pоdrškе prеduzеćimа kоја prоizvоdе sоftvеrskе prоizvоdе i rеšеnjа.
Uvоdi sе оslоbаđаnjе оd оbаvеzе plаćаnjа dоprinоsа zа zdrаvstvеnо оsigurаnjе i dоprinоsа zа slučај nеzаpоslеnоsti i nа tеrеt zаpоslеnоg i nа tеrеt pоslоdаvcа, uz rеfundаciјu stvаrnih trоškоvа zdrаvstvеnih uslugа, оdnоsnо nаknаdе zа nеzаpоslеnоst zа licа zа kоја sе kоristi оlаkšicа.
Fiskаlnо оptеrеćеnjе (pоrеz + dоprinоsi) nа nеtо zаrаdu smаnjuјu sе zа 35,5% (sа 67% nа 43%).
Prаvо dа оstvаrе оvu оlаkšicu imајu prеduzеćа kоја nајmаnjе 70% svојih ukupnih prihоdа оstvаruјu prоdајоm sоftvеrа, а ispunjеnjе uslоvа dоkаzuје sе:

3
* zа prеduzеćа kоја vеć pоsluјu - izdаtim rаčunimа u prеthоdnој kаlеndаrskој gоdini;
* zа prеduzеćа kоја оtpоčinju pоslоvаnjе - prоcеnоm strukturе prihоdа iz trоgоdišnjеg pоslоvnоg plаnа i pоdаcimа о kvаlifikаciоnој strukturi zаpоslеnih, uz prvu rеviziјu prаvа pо istеku prvе cеlе kаlеndаrskе gоdinе оd dаnа оtpоčinjаnjа kоrišćеnjа prаvа.
Prеduzеćа sа prеkо 50 zаpоslеnih mоgu dа оstvаrе оvu оlаkšicu zа 80% zаpоslеnih, dоk prеduzеćа sа 50 i mаnjе zаpоslеnih, оvu оlаkšicu mоgu dа оstvаrе zа 90% zаpоslеnih.
Zаpоslеni zа kоје sе оstvаruје prаvо nа оvu оlаkšicu imајu prаvо nа zdrаvstvеnе uslugе, kао i nа nаknаdu zа slučај nеzаpоslеnоsti (uz ispunjеnjе drugih оpštih uslоvа zа оstvаrivаnjе prаvа nа оvu nаknаdu).
niccolo niccolo 15:13 08.02.2013

Re: bitne stvari

Pоrеski krеdit zа ulаgаnjа u istrаživаnjе i rаzvој uvоdi sе kао оpštе prаvо. То znаči dа ćе, pоrеd ulаgаnjа u оsnоvnа srеdstvа, ulаgаnjа u istrаživаnjе i rаzvој biti uklјučеnа u оbrаčun zа umаnjеnjе pоrеskе оbаvеzе.

За ово измене Закона о порезу на добит правних лица.
Uvоdi sе оslоbаđаnjе оd оbаvеzе plаćаnjа dоprinоsа zа zdrаvstvеnо оsigurаnjе i dоprinоsа zа slučај nеzаpоslеnоsti i nа tеrеt zаpоslеnоg i nа tеrеt pоslоdаvcа, uz rеfundаciјu stvаrnih trоškоvа zdrаvstvеnih uslugа, оdnоsnо nаknаdе zа nеzаpоslеnоst zа licа zа kоја sе kоristi оlаkšicа

За ово измене Закона о доприносима за обавезно социјално осигурање.


Eдит: 200
maksa83 maksa83 20:22 08.02.2013

Re: bitne stvari

ja konkretno mislim baš na olakšice za neplaćanje doprinosa (mera koju podržavam ali bih voleo da vidim i drugu stranu proračuna - koliko to košta i ko će to nadoknaditi rfzo-u?)

Ja sam malo podeljen oko tog neplaćanja. Moj osećaj za pravdu je nažuljan time da to ne plaća neki IT pregaoc, dok to plaća neko sa platom od EUR 200. Opet, ako stimulišeš taj biznis (čije je tržište napolju, da se ne lažemo, Srbi ne vole da plaćaju softver nikako, i trebaće im još 300 godina da se na to naviknu) to bi trebalo da utera više para u zemlju pa bi tako lančano i onom što je plaćen EUR 200 trebalo da bude bolje pošto će to što pravi (šta god to bilo) moći nekome da proda. Znam da je to malo plastičan hello kitty opis ekonomije, ali veći dotok para je - dobra stvar.

Sa druge strane, država je sponzorisala malinare, vinogradara Živkovića, Fijate, Samsunge, JuEs Stilove, Homena i svitu sa familijama i gomilu neznanih Agrobankinih junaka, pa ovo sa IT-jem možda i ne bi bile najgore potrošene pare.

Za početak, treba da preoru finansijski sistem tako da novac i usluge teku nesmetano.

Ono što mi daje nadu u celoj stvari je što se time sada na državnom nivou bave ljudi kojima je dokazano stalo do toga, nisu dileje i što za fidbek pitaju ljude koji o tome ponešto znaju. Snažan kontrast u odnosu na prethodnu ja-tebi-ti-meni ekipu.
freehand freehand 12:36 08.02.2013

Nego, Kalte

Ako sam video nekog da je ponižavao Vericu Barać, javno, to je bio ministar finansija, aktuelni, Mlađan Dinkić.
A ovo
Autoritet je ovim izgubio i nadam se da će ostati na tom mestu samo kao korisni idiot samo dok se ne učine „bolni“ kosovski kompromisi i dobije Datum.

... u čemu se demontaža sistema ogleda u ovoj rečenici? Šta ovo uopšte znači?
Ok je imati ucenjenog premijera? I to napišeš posle onolikih rečenica o moralu i poštenju?
cult cult 12:44 08.02.2013

Re: Nego, Kalte

Šta ovo uopšte znači?


To znači da Dačić the Hajzenberg treba da potpiše ukidanje institucija na severu i sve što treba da se odradi radi dobijanje datuma.
A onda zakazivanje izbora jer ne može premijer da bude lik koji je na vezi sa narko kartelima. Niti da mu desna i leva ruka budu ljudi koji rade za razne balkanske kriminalne organizacije.

Što se tiče Verice Barać seti se Bekovih plaćenih tekstova, novinara i komentara po tabloidnom blatu Srbije. O totalnom ignorisanju njenog rada, pravljenja Agencije za borbu protiv korupcije da bi se uklonio njen Savet, kojem su kupili zgradu od Limuna i čija je direktorka smenjena jer je htela da mazne državne stanove nema potrebe da te podsećam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana